Je kunt er inderdaad gewoon voor kiezen om niks aan te passen in je gebruik van bepaalde middelen, maar ik ben van mening dat een waterontharder een mogelijkheid schept om bepaalde zaken anders te doen en op spullen te besparen. Alles is mooi meegenomen toch?harrybeuker schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:01:
[...]
ik heb niets aangepast in de vaatwasser. Er zit nog steeds zout in en glansspoel en we gebruiken ook nog een vaatwastab. Geen problemen met de vaat. We hebben een miele overigens. Die kun je ook nog op onthard water afstellen? zal dat nog eens uitzoeken
Wij hebben een Siemens, maar ik ga er vanuit dat elke moderne vaatwasser in te stellen is op hardheid van het gebruikte water.
Ik gebruik trouwens het lijst van de website van Aquacell als leidraad: https://www.aquacell-wate...acht-water/schoonmaaktips
3. Gebruik uitsluitend vaatwaspoeder in uw vaatwasser, dure vaatwasblokjes zijn overbodig. Die bevatten namelijk waterverzachter (zout) en glansspoelmiddel, en die heb je niet meer nodig met kalkvrij water. Daarbij komt dat de blokjes helemaal niet te doseren zijn. Want de dosering van de vaatwasser kan worden gehalveerd net als in de wasmachine. Voor een gemiddeld vuile vaat adviseren wij een theelepeltje ouderwets vaatwaspoeder.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."