Je bent te laat als het waterniveau boven het zoutniveau zit.posttoast schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:12:
Ik heb hier nu een paar weken een LESS-15 van Aqmos staan. Na wat opstartproblemen (een defecte vlotter waardoor de boel overstroomde) die netjes door Aqmos zijn opgelost (ik heb nu een andere vlotter) lijkt het allemaal prima te werken (hoewel ik in alle eerlijkheid toch nog geregeld even in de meterkast kijk of de boel nog wel droog is).
Nu ben ik een beetje in het onderhoud gedoken en ik word eigenlijk niet helemaal wijs uit de informatie op de site van Aqmos. Er staat onder anderen dan ik elke 3-4 maanden het zout moet bijvullen en er direct harsreiniger bij moet doen. Da's prima, maar giet ik de harsreiniger gewoon over het zout heen? Of moet ik het zout er eerst uithalen?
Daarnaast lees ik her en der dat het zout boven het water uit moet staan. Dat is bij mij echt niet het geval:
[Afbeelding]
Bovendien lijkt het relatief weinig zout wat er nu in zit, terwijl er al een hele zak in is gestopt door de monteur. Ga ik nu al moeten bijvullen? Op de site van Aqmos staat "Je bent pas echt te laat met bijvullen als je geen zout meer ziet", maar dat voelt een beetje kort door de bocht. Of is het de bedoeling dat ik zelf in de instellingen van het apparaat ga kijken wanneer de volgende regeneratiecyclus is? Kan dat überhaupt?
Een hoop vragen, maar van mij vooral de conclusie dat dit niet het type apparaat is dat je aansluit om er vervolgens nooit meer naar om te hoeven kijken(en nu had ik dat ook niet verwacht, maar ik krijg toch wel sterk het gevoel dat ik het een beetje onderschat heb)
Bedankt voor de opmerking, ik heb het aangepast op de website.