Da's toch geen bier manDuck-Twacy schreef op 11 september 2002 @ 21:22:
[...]
[afbeelding]
Als je dan geen lijmklemmen hebt die groot genoeg zijn (mijn grootste heeft een bek van 60 cm), dan heb ik nog een gouden tip:
Brand bier...
veel lekkerder
ed.
[afbeelding]
jammie

Big-Foot schreef op 12 september 2002 @ 12:30:
Ziet er goed uit Jag,
Alleen zou ik de ruimte rondom de hoorn vullen met bijvoorbeeld pur schuim.
Om resonanties te voorkomen. Ik heb er zelf nogal veel last van gehad namelijk dat de hoorn gewoon niet mooi klonk door een holle ruimte rondom de hoorn.
Door dit op te vullen was het geluid gewoon beduidend beter. kwam meer uit de hoorn dan zonder opvulling
Welke hoorn bedoel je? De hoorn voor het hoog zit in een gesloten behuizing, daar kan je verder dus niets meer aan doen. De driver van de 200-5000Hz hoorn zal in ongeveer een 20L gesloten behuizing komen die ik gewoon op zal vullen met dempingswol.
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 14:20:
voorversterker versterkt voornamelijk het inkomende signaal om zo de eindversterker maximaal [zoveel mogelijk vermogen] aan te kunnen sturen
offtopic:
Nou eigenlijk verzwakt een voorversterker vooral. Hij zal ongeveer vanaf zo'n -70 dB beginnen (waarbij het signaal enkele duizenden keren lager gemaakt wordt) tot zo'n +10 dB als uiterste stand (dat is voor als je een hele zwakke bron hebt en die snoeihard wilt horen). Echte preamps worden eigenlijk alleen maar in de pro audio gebruikt, en die versterken soms wel 60 dB
.
Nou eigenlijk verzwakt een voorversterker vooral. Hij zal ongeveer vanaf zo'n -70 dB beginnen (waarbij het signaal enkele duizenden keren lager gemaakt wordt) tot zo'n +10 dB als uiterste stand (dat is voor als je een hele zwakke bron hebt en die snoeihard wilt horen). Echte preamps worden eigenlijk alleen maar in de pro audio gebruikt, en die versterken soms wel 60 dB
Ik ben vandaag trouwens de hele dag bezig geweest met het ontwerpen van de matrix contructie en bass reflex poort. Na lang nadenken over de verschillende alternatieven, heb ik besloten een systeem te maken waarbij ik niet met sleuven werk (de platen met sleuven in elkaar laten schuiven), maar met een systeem waarbij ik de verschillende onderdelen op elkaar lijm. De Matrix zal bestaan uit twee horizontale vlakken, waarbij de onderste ook meteen de bovenkant van het bass reflex "kanaal" vormt. Het andere horizontale vlak zal net boven de driver komen. Daartussen wordt de kast nog verstevigd door middel van latjes langs de wanden: een soort ring van hout die met elkaar verlijmt is.
Het verticale vlak zal bestaan uit twee delen, waarbij het onderste deel ook de driver zal bracen van de achterkant.
Ondertussen ben ik in mijn hoofd ook met de laatste voorbereidingen begonnen voor de topkasten. En morgen of overmorgen worden de laatste dingen voor me gezaagd bij een doe-het-zelver in de buurt. Dan ga ik een decoupeerzaag kopen en dan kan het zagen en lijmen weer beginnen
Ook ben ik nog steeds met PHL audio bezig voor de 7030 woofers, op dit moment over de prijs die ik te hoog vind (€461,- ex btw per stuk). En morgen wil ik een hele rits dingen bestellen bij speakerland.nl (onder andere de Focal drivers).