Nieuwe set voor Jag

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:32
Het is zover: ik kan beginnen met zoeken naar nieuwe spullen met een hoger budget dan ik ooit gehad heb. In het totaal kan ik voor 12.000 aan audio kopen, en evt wil ik een onderdeel nog wel later kopen als ik niet uitkom.
Ik wil van dit bedrag twee speakers kopen plus een voor- en eindversterker (geintegreerd of los, whatever) en een cd speler.
Uiteraard ga ik uitgebreid luisteren, maar ik wil wel een beetje een shortlist met spullen hebben. Dus wat zouden jullie kopen voor dit geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
PA, of hifi? Bij jou weet je het maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zich een slimme vraag, alleen dit wordt een HiFi, alhoewel ik ook nog PA ga kopen, weet ook al wat denk ik, maar dat is een andere discussie.
O ja, nog iets, specs mag je van mij weglaten, plaatjes niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Er staat hier in de buurt(Een gerenomeerde winkel) een leuk setje te koop van JK Acoustics

Een Pre amp, 2x eindtrap en een da converter voor maar FL 5000,-

(Ps ik zit er zelf ook aan te denken >:) )

http://jkacoustics.hear.nl/producten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik neem aan dat het nieuwe spullen moeten zijn?

Dan raad ik de volgende verdeling aan:
4000-6000 voor de speakers
1000-2000 voor de cd speler
5000-7000 voor de versterkers
Paar honderd piek kabels. Ik ben niet zo'n overtuigd kabelfetisjist als vele anderen, maar ik ben wel van mening dat meegeleverde kabels crap zijn. 50 tot 100 piek voor een interlink is meer dan genoeg en van den hul royal jade (20 piek de meter) is meer dan genoeg voor speakerkabel. Meer is niet nodig, minder kan wel.

Wat apparatuur betreft: Ben niet zo heel erg thuis in die prijsklasse. Rotel is erg goed in die klasse, net als nad, maar marantz maakt voor die prijzen ook erg goeie versterkers. Voor dat geld wordt accuphase, denon en vincent ook bereikbaar. Dit zijn wel typische versterkers. Goed opletten dus. Er zijn er echter zoveel, dat ik niet zou weten welke. Persoonlijk vind ik speakers het belangrijkste geluidsbepalende element. Maar ik heb geen idee wat er te koop is. Ik weet wel dat in die prijsklasse speakers vaak heel sterk zijn in 1 ding en in de rest middelmatig. Let dus goed op dat je een uitgebalanceerde speaker koopt.
Ik weet dat dali hele mooie speakers maakt, combineren mooi met een nad versterker. Dynaudio, infinity, B&W, kef en tannoy zijn ook niet mis. EN dan zijn er nog heel veel kleinere merken. Geen idee wat daar goed aan is. Veel plezier met je speurtocht!
Vanaf 1500 piek klinkt elke cdspeler erg goed. Kwaliteit verschillen worden dan minimaal. En als je dan grote verschillen hoort, is er vast 1 niet goed van het stel dat je aan het beoordelen bent.

Geld uitgevenL Blijft het leukste wat er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik +/- 12000 gulden te besteden had aan stereo, zou ik het volgende kopen:

Arcam alpha 10 amp
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/alpha/images/a10amp.jpg

Arcam alpha 8se cd
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/alpha/images/a8secd.jpg

Arcam alpha 7 tuner
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/alpha/images/a7tu.jpg

Nautilus 805 beuken
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/nautilus805-29l.jpg

Nautilus stands
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/895off.gif

Dat kost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Arcam alpha 10 amp    3.000
Arcam alpha 8se cd    2.000
Arcam alpha 7 tuner     800
Nautilus 805 beuken   4.400
Nautilus stands  1.200   +
--------------------------------
               11.400

Dat is in een beetje winkel 10.500 gulden.
Heb je nog wat over voor een leuke sub :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:27

JT

VETAK y0

Jamo concert 11....alleen beetje minder bas. 2000 p.st. geloof ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.jamo.com/consumer/products/images/speakers/P0160.jpg

Dus doe je er een REL Storm 3 bij. 4000-5000 piek.

Afbeeldingslocatie: http://www.rel.net/images/storm_III/storm_III_1.jpg

Marantz amp, de PM17mkII, weet niet precies wattie kost.

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/product/hifi/large/pm-17mkIIg_ftr.jpg

En Marantz cd speler, de CD 17 mkII

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/product/hifi/large/cd17_2.jpg

En gaan jullie nou niet gelijk beginnen met 'Jamo is kut', want dit is een vd speakers van Jamo die HEEL goed zijn.

Denk alleen dat die sub er later bij moet komen. die kost 4000.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Metten

ik hou het graag simpel

Met jouw budget zou je eens naar B&W CDM NT series moet luisteren... Klinkt best aardig ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF2D6C.jpg

CM serie is ietsjes goedkoper, schijnt ook wel aardig te klinken en ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/CMPRGRILLEOFF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zal het nog even onderbouwen:

Die arcam alpha 10 / Nautilus805 combi is een van de mooiste combi's die ik ooit gehoord heb. in een betaalbare klasse dus! Ik heb daar echt LANG naar geluisterd in de winkel waar ik toen werkte. Dit speelde echt simpel heel veel mooie sets weg (vond ik dan).

Die alpha10 kan je upgraden tot een HELE mooie ac-3 versterker door er een (dure) printplaat in te prikken (3000 piek dus!) en er een 3 kanaals eindversterker op aan te sluiten (alpha10P). Dan heb je een hele mooie dolby digital versterker. Klaar voor ALLES!

Die cd-speler is gewoon een mooi apparaat, klinkt voor het geld gewoon mooi. Ik heb zelf niet _al_ te veel met dure cd-spelers gespeeld, maar van m'n geringe vergelijkingen was dit wel een goeie. Recenties van echt gerenomeerde hifi-bladen zijn ook behoorlijk positief over deze.

Dan de tuner. Sja, die past er gewoon bij :) Leuk rijtje dus :)

nog ff een geile naaktfoto :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/No_41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 19:26
Ik zou eerst eens beginnen met een gehoortest bij een arts om uit te vinden hoe je gehoor er eigenlijk voor staat (no offence). Ik bedoel het is allemaal leuk hoor zoveel uit te geven aan audio spullen , maar ik heb vaak de indruk dat het meer een soort van "kijk mij eens een vette stereo hebben" is dan dat je werkelijk iets gekocht hebt waarvan je het ook echt hoort. Het lijkt mij dat je deze vraag het beste zelf kan beantwoorden , ik kan je moeilijk gaan vertellen wat je zou moeten kopen aangezien mijn gehoor ongetwijfeld anders zal zijn dan het jouwe . Ik denk trouwens dat je voor de helft van het geld ook klaar kan zijn en waag te betwijfelen of je dan in een blinde test het verschil hoort. THD van 0.005 of 0.002 hoor je toch echt niet . Wens je wel succes bij je keuze.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 06 juni 2001 01:45 schreef Hellhound het volgende:
THD van 0.005 of 0.002 hoor je toch echt niet . Wens je wel succes bij je keuze.
|:(

alsof je daar naar gaat luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 01:51 schreef JvS het volgende:

[..]

|:(

alsof je daar naar gaat luisteren.
Er zijn mensen die dat denken te horen, maar dat weet jag denk ik al.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je koopt een cd speler van 11900 piek en daar sluit je deze op aan :

Afbeeldingslocatie: http://csw.creative.com/products/images/pi-pc.gif

:D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Hmm, ik zie al weer mooie spulletjes voorbij komen :)
Op woensdag 06 juni 2001 01:32 schreef Lampje het volgende:
Ik neem aan dat het nieuwe spullen moeten zijn?

Dan raad ik de volgende verdeling aan:
4000-6000 voor de speakers
1000-2000 voor de cd speler
5000-7000 voor de versterkers
Paar honderd piek kabels. Ik ben niet zo'n overtuigd kabelfetisjist als vele anderen, maar ik ben wel van mening dat meegeleverde kabels crap zijn. 50 tot 100 piek voor een interlink is meer dan genoeg en van den hul royal jade (20 piek de meter) is meer dan genoeg voor speakerkabel. Meer is niet nodig, minder kan wel.

Wat apparatuur betreft: Ben niet zo heel erg thuis in die prijsklasse. Rotel is erg goed in die klasse, net als nad, maar marantz maakt voor die prijzen ook erg goeie versterkers. Voor dat geld wordt accuphase, denon en vincent ook bereikbaar. Dit zijn wel typische versterkers. Goed opletten dus. Er zijn er echter zoveel, dat ik niet zou weten welke. Persoonlijk vind ik speakers het belangrijkste geluidsbepalende element. Maar ik heb geen idee wat er te koop is. Ik weet wel dat in die prijsklasse speakers vaak heel sterk zijn in 1 ding en in de rest middelmatig. Let dus goed op dat je een uitgebalanceerde speaker koopt.
Ik weet dat dali hele mooie speakers maakt, combineren mooi met een nad versterker. Dynaudio, infinity, B&W, kef en tannoy zijn ook niet mis. EN dan zijn er nog heel veel kleinere merken. Geen idee wat daar goed aan is. Veel plezier met je speurtocht!
Vanaf 1500 piek klinkt elke cdspeler erg goed. Kwaliteit verschillen worden dan minimaal. En als je dan grote verschillen hoort, is er vast 1 niet goed van het stel dat je aan het beoordelen bent.

Geld uitgevenL Blijft het leukste wat er is
Kabelfetisjist, HAHAHA, geweldige grap!!! Die ga ik onthouden :)
Ben het er bovendien ook nog mee eens. Ik koop de standaard kabel totdat mij aannemelijk gemaakt kan worden dat een andere kabel beter is.
Over je verdeling: ik zou de nadruk meer op speakers leggen denk ik, maar ik ga mer natuurlijk niet op vastpinnen. Ik denk dat de verhouding ongeveer 4:2:1 (speakers, versterker(s), cd speler) wordt, maar dat is echt maar een indicatie.
Op woensdag 06 juni 2001 01:45 schreef Hellhound het volgende:
Ik zou eerst eens beginnen met een gehoortest bij een arts om uit te vinden hoe je gehoor er eigenlijk voor staat (no offence). Ik bedoel het is allemaal leuk hoor zoveel uit te geven aan audio spullen , maar ik heb vaak de indruk dat het meer een soort van "kijk mij eens een vette stereo hebben" is dan dat je werkelijk iets gekocht hebt waarvan je het ook echt hoort. Het lijkt mij dat je deze vraag het beste zelf kan beantwoorden , ik kan je moeilijk gaan vertellen wat je zou moeten kopen aangezien mijn gehoor ongetwijfeld anders zal zijn dan het jouwe . Ik denk trouwens dat je voor de helft van het geld ook klaar kan zijn en waag te betwijfelen of je dan in een blinde test het verschil hoort. THD van 0.005 of 0.002 hoor je toch echt niet . Wens je wel succes bij je keuze.
Je hebt het tegen de verkeerde. Ik ben juist iemand die alleen iets koopt als "wetenschappelijk" vaststaat dat het ook nut heeft. En ik ben het dus eigenlijk met je eens, afgezien dat een gehoortest geen zin heeft, omdat je er toch niks aan kan veranderen. Ik doe er overigens wel veel aan om mijn gehoor zo te houden.
Op woensdag 06 juni 2001 01:33 schreef JvS het volgende:
Als ik +/- 12000 gulden te besteden had aan stereo, zou ik het volgende kopen:

Arcam alpha 10 amp
[afbeelding]

Arcam alpha 8se cd
[afbeelding]

Arcam alpha 7 tuner
[afbeelding]

Nautilus 805 beuken
[afbeelding]

Nautilus stands
[afbeelding]

Dat kost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
               11.400

Dat is in een beetje winkel 10.500 gulden.
Heb je nog wat over voor een leuke sub :D
Sja, aangezien wij samen gaan luisteren zal ik wel niet om deze set heenkunnen :P
Ik weet dat je fan bent van de 805, en ik zal hem ook zeker willen horen.

Wat overigens een favoriet is van mijzelf, is de Dynaudio contour 3.3. Ik heb deze wel eens vaker genoemd. Mijn oom heeft die speaker, in combinatie met hele dure spullen van NAD (silver line).
Het gaat om deze speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/authentic/photo/cont/33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 01:57 schreef Jag het volgende:
B144T
Mijn post niet interessant ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 01:57 schreef JT het volgende:

[afbeelding]

Ja, goed idee :P
Lekker verhouding heb je dan, 120:1 (cd speler, de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 02:00 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, goed idee :P
Lekker verhouding heb je dan, 120:1 (cd speler, de rest)

Nee, ik bedoel die ervoor.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 01:36 schreef Metten het volgende:
Met jouw budget zou je eens naar B&W CDM NT series moet luisteren... Klinkt best aardig ;)
[afbeelding]

CM serie is ietsjes goedkoper, schijnt ook wel aardig te klinken en ziet er zo uit: [afbeelding]
Sja, ik ben niet zo'n fan van de CDM serie van B&W. Als ik zeg dat ik Dynaudio wel mooi vind klinken dan zegt dat al genoeg :)
Maar ik ga toch denk ik wel een CDM speaker beluisteren als het even kan.
Op woensdag 06 juni 2001 01:34 schreef JT het volgende:
Jamo concert 11....alleen beetje minder bas. 2000 p.st. geloof ik.

[afbeelding]

Dus doe je er een REL Storm 3 bij. 4000-5000 piek.

[afbeelding]

Marantz amp, de PM17mkII, weet niet precies wattie kost.

[afbeelding]

En Marantz cd speler, de CD 17 mkII

[afbeelding]

En gaan jullie nou niet gelijk beginnen met 'Jamo is kut', want dit is een vd speakers van Jamo die HEEL goed zijn.

Denk alleen dat die sub er later bij moet komen. die kost 4000.
Sja, Jamo, ik denk niet dat ze die zullen hebben in de zaak waar ik ga luisteren. Een beetje lullig, maar waarschijnlijk daardoor geen kandidaat.
En een sub erbij? Ik geef liever iets meer uit aan twee goede fronts denk ik, sub geeft problemen. En ik heb altijd nog mijn andere systeempje (dat ik dan maar eens moet gaan upgraden naar Dolby digital) met sub.
Marantz is wel een kandidaat, weet alleen niet wat ik ervan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 02:06 schreef Jag het volgende:

Sja, Jamo, ik denk niet dat ze die zullen hebben in de zaak waar ik ga luisteren. Een beetje lullig, maar waarschijnlijk daardoor geen kandidaat.
Hoor ik daar een beetje een vooroordelen toon ? Eerlijk zeggen...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 02:07 schreef JT het volgende:

[..]

Hoor ik daar een beetje een vooroordelen toon ? Eerlijk zeggen...
Nou, ik kan zeker niet 100% onbevooroordeeld zijn als ik naar Jamo zou luisteren, maar dat bedoelde ik niet eens in mijn post. Ik bedoelde dat ze waarschijnlijk geen Jamo zullen hebben in de audiozaken waar ik naartoe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, ok. Maar als je ooit is de kans hebt....Wacht ff ! Bij polectro in A'dam hebben ze ze !

Maar als je ooit is de kans krijgt om ze te luisteren, doe het dan en, dat weet ik zeker, dan stel je je mening over Jamo echt wel bij.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 02:12 schreef JT het volgende:
Nee, ok. Maar als je ooit is de kans hebt....Wacht ff ! Bij polectro in A'dam hebben ze ze !

Maar als je ooit is de kans krijgt om ze te luisteren, doe het dan en, dat weet ik zeker, dan stel je je mening over Jamo echt wel bij.
Ja, misschien wel. Alhoewel ik het toch best lullig zou vinden om als iemand vraagt wat voor stereo je hebt, te moeten zeggen dat je Jamo hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 02:14 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, misschien wel. Alhoewel ik het toch best lullig zou vinden om als iemand vraagt wat voor stereo je hebt, te moeten zeggen dat je Jamo hebt :P
Ja, patsen, daar draait het helemaal om hoor :r |:(

Als die Jamo's goed klinken, dan klinken ze goed. En daar doet het naamplaatje 'Jamo' nix aan af.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Yo Jag,

Ik zou, als ik jou was, zeker 's KEF overwegen in je speakerzoektocht.
Ik kan nu even geen typenummers tevoorschijn toveren, maar KEF maakt nog steeds speakers die zéér fijn luisteren. Bij RAF a'dam hebben ze een aantal goede modellen staan.
En qua amp, ik denk dat je voor de prijs die je voor ogen hebt niet snel een buil zal vallen (mits je niet een 1000 knoppige knaller koopt, maar dat was je toch niet van plan :P ).
Ik zou serieus 's kijken naar een mooie pre- poweramp combo van Marantz. (dan natuurlijk een CD speler uit dezelfde serie, die zijn gewoon steengoed, en het oog wil toch altijd ook wat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Laatst online: 06-05 20:44

ALH

In die prijsklasse ben ik echt niet zo thuis, dus ik zal er verder niks over zeggen :)

Ik eis trouwens wel van je dat ook bij Audiohome gaat luisteren, dat is zo'n goede zaak! En nu denk je misschien: "ja maar daar heeft ALH ook zijn cheapo Onkyo receiver e.d. gehaald"

Maar bij Audiohome hebben ze 3 luisterruimtes, 1 voor de betaalbare dingen (DM305, 702e's, piega's etc...) Daarnaast de wat duurdere marantz spullen en soortgenoten :)
En daarnaast de mooiste luisterruimte met o.a. de Nautilus 805 :9~ en meer in die prijsklasse, ik ben nog nooit in die ruimte geweest aangezien ze dan bang zijn dat ik de speakers onderkwijl ofzo :P

Maar ik eis dat je daar ook gaat luisteren!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag : de echte Tweakert bouwt toch zelf? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

lees dit maar eens: http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHLuidsprekers&action=display&num=979
Toch wel verdacht dat meeste mensen B&W afkraakt. Vind ik zelf ook, prijs/kwaliteit verhouding worden heel slecht bij de duurdere modellen.
Ik zou zelf voor combinatie Rega+Xanadu speakers gaan, maar wie ben ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op woensdag 06 juni 2001 09:10 schreef Exirion het volgende:
ja!, waarom bouw je ze niet zelf. Dan heb je voor een lagere prijs betere kwaliteit (als je het goed doet ;) ).

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Goedkoper : Oke, dat lukt wel
Beter : ????

Ik snap niet (kan ook aan mij liggen) dat je zelf betere speakers kan bouwen dan profs die er dag in dag uit mee bezig zijn. Je hebt natuurlijk wel merken die gewoon slecht zijn voor het geld, maar ik denk toch niet dat je zelf de kwaliteit kunt evenaren van de hierboven genoemde merken....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 06 juni 2001 13:45 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Goedkoper : Oke, dat lukt wel
Beter : ????

Ik snap niet (kan ook aan mij liggen) dat je zelf betere speakers kan bouwen dan profs die er dag in dag uit mee bezig zijn.
Heel simpel: Marges voor de fabrikant, marges voor de importeur en marges voor de retailer.
code:
1
2
3
4
Speaker kost aan productie en onderzoek: 200,- (ex BTW)
Fabrikant verkoopt 'm voor         300,- (ex BTW)
Importeur verkoopt 'm voor         500,- (ex BTW)
retailer verkoopt 'm voor          1049,- (inc BTW)

duidelijk?

D'r zitten op hifi-speakers gewoon achterlijk grote marges. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Versterker; Accuphase. http://www.accuphase.com/e-211_e.htm
Waarom; Solide basis en is goed te verkopen als je toch weer wat anders wilt. De option-boards maken het mogelijk ook een platenspeler aan te sluiten.
Speakers; Sinds kort ben ik zeer gecharmeerd van Italiaanse speakers met voorop diapason.
Neem b.v. de nux maar betaal er geen f6000,- voor.(afdingen)
Cd-speler; Audio analogue maestro, ook een Italiaan, geen idee wat het kost maar is wel de eenige speler waar ik van dacht dat ie veel beter klinkt als m'n oude VRDS-10.
Kabels? De Accuphase philosofie gaat er vanuit dat het niet zoveel uitmaakt wat je aan hun spul hangt.
Tip; Een platenspeler, de Clearaudio champion b.v. of een tweedehands Linn. Vinyl is een wereld op zich.
Zitten we nog binnen het budget?

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 15-05 21:23
Jammer dat Audiolab niet meer wordt gemaakt, soms hebben ze die nog wel ergens staan. Je kunt ook gaan voor McLaren Audio (binnenwerk is van Audiolab) icm Monitor Audio Speakers. Dit levert een zeer detailistisch setje op voor de perfectionist. Nadeel: als je van warme klanken houdt, is dit niet echt aan te raden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hhhmjah, die Tagmclarens zijn inderdaad mooie versterkers (ook om te zien trouwens, itt tot arcam :( ), maar het is wat minder mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Je zou met jouw budget Myryad zeker niet over het hoofd moeten zien. Dit is een merk welke no-nonse (geen gadgets of onzinnige knopjes) componenten maakt waar een fantastisch geluid uitkomt!!! Bovendien vind ik ze erg mooi (het oog wil ook wat).

www.myryad.co.uk

bijvoorbeeld de MC100 (fl 2195.-)
samen met de MA120 in comb. met pre-amp MI100 of MT120 voor bi-amp. (ongeveer FL4500.- samen).
Dan hou je grofweg Fl6000.- over.(of meer als je bv de MT240 neemt).
Die Dynaudio speaker die jij noemt is zonder meer een heerlijke speaker, alleen wel vrij duur. Ik weet niet precies hoeveel maar contour 3.0's kosten al ongeveer FL4000.- p.s.(ook een fantastische luidspreker).
Verder heb je in die prijsklasse van Kef de nieuwe reference-two. Als je stand-mounted speakers wil (aangezien je ook naar de B&W nautilus 805 gaat kijken) kan ik je zeker aanraden de Dali Grand Coupe eens te beluisteren!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
hier nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.myryad.co.uk/graphic/pics/m_series/mi_120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.myryad.co.uk/graphic/pics/m_series/mcd_200.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.myryad.co.uk/graphic/pics/m_series/ma_120.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Infinity Overture 3 Fl. l500 p/s
Afbeeldingslocatie: http://cc18968-a.groni1.gr.nl.home.com/overture3.bmp
Quadral Aurum 6 Fl. 1800
Afbeeldingslocatie: http://cc18968-a.groni1.gr.nl.home.com/quadral.jpg
Mission 783 Fl. 1900
Afbeeldingslocatie: http://cc18968-a.groni1.gr.nl.home.com/mission783.jpg

Magnat 720 Fl. 2199
Afbeeldingslocatie: http://cc18968-a.groni1.gr.nl.home.com/magnat720.jpg
code:
1
2
3
4
5
6
7
               11.400

Je geeft dan dus Fl. 1200 aan stands uit... lijkt mij erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57
http://www.linn.co.uk

One word: Marvelous :9~

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

ik zie dat je in de buurt van Utrecht woont..loop es ff binnen bij hifi studio wilbert of audio design..daar kun je met jouw budget een leuk setje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Die infinity overture zien er goed uit: D'appolito in het mid hoog, twee woofers voor het laag. Geluid is subjectief, maar op papier vind ik die er wel heel goed uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 15:52 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik zie dat je in de buurt van Utrecht woont..loop es ff binnen bij hifi studio wilbert of audio design..daar kun je met jouw budget een leuk setje maken...
Hehe, raad eens waar ik net vandaan kom :). Ik heb een afspraak gemaakt met HiFi studio Wilbert voor volgende week dinsdag.
Audiodesign heeft wat minder keuze, en dat bevalt me niet.
Op woensdag 06 juni 2001 02:19 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, patsen, daar draait het helemaal om hoor :r |:(

Als die Jamo's goed klinken, dan klinken ze goed. En daar doet het naamplaatje 'Jamo' nix aan af.
Ja, wat wil je nou? Ik geef een eerlijk antwoord dat iedereen denkt maar niemand zegt, en dan krijg ik een flame als antwoord.
Op woensdag 06 juni 2001 09:02 schreef Obi het volgende:
Yo Jag,

Ik zou, als ik jou was, zeker 's KEF overwegen in je speakerzoektocht.
Ik kan nu even geen typenummers tevoorschijn toveren, maar KEF maakt nog steeds speakers die zéér fijn luisteren. Bij RAF a'dam hebben ze een aantal goede modellen staan.
En qua amp, ik denk dat je voor de prijs die je voor ogen hebt niet snel een buil zal vallen (mits je niet een 1000 knoppige knaller koopt, maar dat was je toch niet van plan :P ).
Ik zou serieus 's kijken naar een mooie pre- poweramp combo van Marantz. (dan natuurlijk een CD speler uit dezelfde serie, die zijn gewoon steengoed, en het oog wil toch altijd ook wat.)
Kef zal ik denk ik ook wel te horen krijgen, en hetzelfde voor Marantz. Van Kef heb ik wel eens mooie modellen gehoord, dus ik die hou ik er zeker in.
Op woensdag 06 juni 2001 09:23 schreef Xanandu het volgende:
lees dit maar eens: http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HHLuidsprekers&action=display&num=979
Toch wel verdacht dat meeste mensen B&W afkraakt. Vind ik zelf ook, prijs/kwaliteit verhouding worden heel slecht bij de duurdere modellen.
Ik zou zelf voor combinatie Rega+Xanadu speakers gaan, maar wie ben ik? ;)
Sja helaas wordt je altijd een beetje beperkt tot wat ze hebben staan, en volgens mij valt dit er niet onder.
Op woensdag 06 juni 2001 09:06 schreef ALH het volgende:
In die prijsklasse ben ik echt niet zo thuis, dus ik zal er verder niks over zeggen :)

Ik eis trouwens wel van je dat ook bij Audiohome gaat luisteren, dat is zo'n goede zaak! En nu denk je misschien: "ja maar daar heeft ALH ook zijn cheapo Onkyo receiver e.d. gehaald"

Maar bij Audiohome hebben ze 3 luisterruimtes, 1 voor de betaalbare dingen (DM305, 702e's, piega's etc...) Daarnaast de wat duurdere marantz spullen en soortgenoten :)
En daarnaast de mooiste luisterruimte met o.a. de Nautilus 805 :9~ en meer in die prijsklasse, ik ben nog nooit in die ruimte geweest aangezien ze dan bang zijn dat ik de speakers onderkwijl ofzo :P

Maar ik eis dat je daar ook gaat luisteren!
Audiohome zit in Eindhoven he? Misschien wel een overweging om daar ook te gaan luisteren.
Op woensdag 06 juni 2001 09:10 schreef Exirion het volgende:
Zelf bouwen heeft wel wat, maar ik vind het een vervelend idee dat je een speaker hebt die nooit af is zeg maar. En dat je het zelf "bedacht" hebt staat me ook niet zo aan. Ik vind wel de theorie erachter interessant.
Op woensdag 06 juni 2001 14:53 schreef elsegre het volgende:
Waarom; Solide basis en is goed te verkopen als je toch weer wat anders wilt. De option-boards maken het mogelijk ook een platenspeler aan te sluiten.
Speakers; Sinds kort ben ik zeer gecharmeerd van Italiaanse speakers met voorop diapason.
Cd-speler; Audio analogue maestro, ook een Italiaan, geen idee wat het kost maar is wel de eenige speler waar ik van dacht dat ie veel beter klinkt als m'n oude VRDS-10.
Kabels? De Accuphase philosofie gaat er vanuit dat het niet zoveel uitmaakt wat je aan hun spul hangt.
Tip; Een platenspeler, de Clearaudio champion b.v. of een tweedehands Linn. Vinyl is een wereld op zich.
Die platenspeler gaat er vrees ik niet komen; ik ben niet zo'n vinyl aanhanger.
Accuphase is vrij prijzig qua versterkers, maar maakt zeker goede spullen als ik de reviews moet geloven.
Op woensdag 06 juni 2001 15:01 schreef universal creations het volgende:
Jammer dat Audiolab niet meer wordt gemaakt, soms hebben ze die nog wel ergens staan. Je kunt ook gaan voor McLaren Audio (binnenwerk is van Audiolab) icm Monitor Audio Speakers. Dit levert een zeer detailistisch setje op voor de perfectionist. Nadeel: als je van warme klanken houdt, is dit niet echt aan te raden.
En daar hou ik wel enigzins van :)
Op woensdag 06 juni 2001 15:22 schreef mistraldk het volgende:
Je zou met jouw budget Myryad zeker niet over het hoofd moeten zien. Dit is een merk welke no-nonse (geen gadgets of onzinnige knopjes) componenten maakt waar een fantastisch geluid uitkomt!!! Bovendien vind ik ze erg mooi (het oog wil ook wat).

www.myryad.co.uk

bijvoorbeeld de MC100 (fl 2195.-)
samen met de MA120 in comb. met pre-amp MI100 of MT120 voor bi-amp. (ongeveer FL4500.- samen).
Dan hou je grofweg Fl6000.- over.(of meer als je bv de MT240 neemt).
Die Dynaudio speaker die jij noemt is zonder meer een heerlijke speaker, alleen wel vrij duur. Ik weet niet precies hoeveel maar contour 3.0's kosten al ongeveer FL4000.- p.s.(ook een fantastische luidspreker).
Verder heb je in die prijsklasse van Kef de nieuwe reference-two. Als je stand-mounted speakers wil (aangezien je ook naar de B&W nautilus 805 gaat kijken) kan ik je zeker aanraden de Dali Grand Coupe eens te beluisteren!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
hier nog wat plaatjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Myryad hadden ze volop staan, dus die ga ik zeker ook beluisteren.
En die Dynaudio's zijn zeker prijzige speakers. Mocht ik per se bijvoorbeeld die contour 3.3's willen, dan ga ik gewoon net zo lang wachten tot ik die kan kopen. En dat zal ook nodig zijn, want ik denk dat ik met die Dynaudio's al aan mijn budget zit.
Op woensdag 06 juni 2001 15:38 schreef hezik het volgende:
Infinity Overture 3 Fl. l500 p/s
[afbeelding]
Quadral Aurum 6 Fl. 1800
[afbeelding]
Mission 783 Fl. 1900
[afbeelding]

Magnat 720 Fl. 2199
[afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
               11.400

Je geeft dan dus Fl. 1200 aan stands uit... lijkt mij erg veel.
Ik zou idd nooit 1200,- aan stands uitgeven. Van de speakers die jij noemt zag ik er trouwens al een aantal staan, onder andere die Mission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Infinity Overture heb ik naar geluisterd (zij het kort) en vond ik minder. onprettig om naar te luisteren. Trouwens naar die Mission 783 ook, Ik vond de bas te overheersend in die speaker dan liever de 782 (just my 2 cents).
Nog een hele leuke speaker: The Pied Piper!
Ik heb er zelf nog geen gehoor maar een vriend van me is helemaal lyrisch over deze speaker. http://www.thepiedpiper.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.thepiedpiper.nl/images/grenen-krs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thepiedpiper.nl/images/boxopen_kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/off-topic
Infinity Overture heb ik naar geluisterd (zij het kort) en vond ik minder. onprettig om naar te luisteren.
ik heb ze (nog) niet gehoord, ben wel nieuwsgierig.. laat me raden; middentonen te aanwezig? (schel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshua2
  • Laatst online: 24-04-2019
12.000 gulden voor een HiFi setje??
zonde van het geld jonge
Ga nou es lekkur naar de hoeruh en een beetje feest vierun, dan is't ook wel op, hebbie veel meer lol an.
Trust me!

Ik zit te grinniken achter mijn eigen toetsenbord, maar goed.
Ik ga geen namen geven,, die staan hierboven wel en zijn afhankelijk van smaak en geld.
Neem er wel de tijd voor, en dan bedoel ik ook tijd. Over een half jaar zijn die speakers nog wel te koop. Laat je niet gek maken om het totale bedrag te besteden. Koop het omdat je het goed vindt, niet omdat je het kunt betalen. Niet dat het gek is om 12 mille voor een HiFi set neer te leggen, verre van dat.
Dit is vast wel bekend, maar je akoustiek thuis is anders dan in een luister kamer, vraag daarom ook, en dat staan ze wel toe in een goede zaak, ze een week of zo thuis te proberen. Kun je altijd nog die duurdere halen.... :D
Wij verwachten natuurlijk wel wat fraaie pics :9~

hoe maak ik zo'n sig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Audiohome zit in Eindhoven he? Misschien wel een overweging om daar ook te gaan luisteren.
Jah, ze zitten vlakbij het centrum :)

icq maar ff als je de route of precies het adres/telefoon-nummer wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 16:13 schreef Jag het volgende:

Ja, wat wil je nou? Ik geef een eerlijk antwoord dat iedereen denkt maar niemand zegt, en dan krijg ik een flame als antwoord.
Ok, als jij je schaamt als je Jamo zou hebben, vooral niet kopen dan.

Maar als ik dat geld had, zou ik kopen wat het beste geluid geeft, en dan koop ik niet de speaker met het meest interessante merknaampje.

Om eerlijk te zijn, had ik dat niet van jou verwacht.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 17:18 schreef JT het volgende:

[..]

Ok, als jij je schaamt als je Jamo zou hebben, vooral niet kopen dan.

Maar als ik dat geld had, zou ik kopen wat het beste geluid geeft, en dan koop ik niet de speaker met het meest interessante merknaampje.

Om eerlijk te zijn, had ik dat niet van jou verwacht.
Tja, het blijft moeilijk moet ik ook bekennen. Inderdaad moet je vooral kopen wat JIJ het beste vindt klinken, maar als een merk gewoon een mindere naam heeft, is het sowieso niet waardevast (voor zover je dat eigenlijk wilt, want een set voor 12k is natuurlijk niet iets wat je snel weer doorverkoopt)...

Maar ik denk dat ik inderdaad ook wel wat geld voor "de naam" over zou hebben hoor :) Gewoon heel eerlijk is het misschien wel een beetje om te patsen, nou ja, patsen is niet het goede woord: "gelukkig zijn met" klinkt beter. Ik koop geen audio om anderen mee af te bluffen, maar meer om tevreden mee te zijn en trots op te kunnen zijn. Als er Jamo op staat en ik heb het gevoel dat ik er veel geld aan uit heb gegeven (lees: teveel), dan heb ik er geen lekker gevoel bij, ik denk dat Jag dat bedoelt.

Verder ben ik niet zo'n ongelofelijke audiofiel als de anderen die hier reageren, dus ik hou mijn mond maar... :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 06 juni 2001 17:35 schreef Grrrrrene het volgende:

Als er Jamo op staat en ik heb het gevoel dat ik er veel geld aan uit heb gegeven (lees: teveel), dan heb ik er geen lekker gevoel bij,
Als hij verschillende speakers heeft beluisterd, en hij vind die Jamo's de beste en hij koopt ze, dan heeft ie er toch niet te veel aan uitgegeven ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Laatst online: 12:19
ik heb nog een setje turbo inclusief carver in de aanbieding voor rond de 10k ;)
wil je meer weten ofzo moet je maar ff meelen icq en of bellen :)

damn dacht echt dat ik PA zag staan ergens.
* digifiel kijkt nooit zo naar hifi eigenlijk :o

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

2 x Tannoy Defenition D700 3899,- p.s
1 x Marantz CD6000 O.S.E 1000,-
1 x Nad c370 2000,-
=========
Totaal f 10798,-

Voor de rest van t geld bekabeling en nog wat andere zooi die je nodig hebt. (spikes, dingetjes die je vastmaakt aan je speakersnoer en in je speakers/versterker plugt)

Ik vind dit zelf een mooie set, cd speler heb ik zelf en ben ik zeer tevree over en die NAD wil ik nog een keer gaan kopen.

Ik hoop dat ik je hiermee een leuke set (in mijn ogen) heb laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 06 juni 2001 20:16 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
1 x Nad c370 2000,-
=========
Totaal f 10798,-
Dit klinkt als een mooie set. Ik ken alleen die speakers niet, maar ken de "goedkopere" tannoys met zo'n enkele speaker wel, die vond ik toch wel vrij strak klinken.

Ik zou dan alleen de cd-speler ook van NAD doen in dit geval.

Verder is die infinity oeverture drie gewoon ronduit lelijk. Echt een bouwvakkerspeaker zeg maar; een "blazer". Er komt zo'n ranzig laag bij (dat best lekker is, maar absoluut alles behalve mooi), het midden is koud en er komt niet echt een stereobeeld ofzoiets vanaf lijkt het wel.

Pied piper (piet pijpers :P ) heb ik ook gehoord, en dat leken me wel lekker home-cinema speakers, maar wederom laag dat zo log en blubberig is. Ik kan me voorstellen dat mensen erbij zweren, maar alleen de kop van die vant zou mij er al van weerhouden. >:)

dat was trouwens een hele oude (ingeruilde). eigenlijk is dit wel een leuke om ook eens naar te luisteren, je moet toch alles een kans geven. :)

hhhm, ze hebben een eenbieding voor 10.000 piek :)
The Pied Piper Super Active III in RAL-kleur naar keuze,
+
VINCENT SA 31 voorversterker gemodificeerd,
+
SONY SACD-speler, XB940
+
The Pied Piper Super Interlinks,
+
Alle verbindingskabels ,
(interlinks naar de actieve luidsprekers tot max. 2x 6m)
zou niet weten wat ik ervan moet denken, ik heb een keer een middagje naar een vincent geintegreerde versterker geluisterd, en er geen minpunten aan kunnen ontdekken, maar die sony cd-speler ken ik niet (al lijkt ie me wel erg goed!) en die nieuwe piet pijpers dus ook niet :P

Xanadu lijkt mij persoonlijk ook interessant. Dat zijn toch die speakertjes met een transmissilijn erin? willik zekers een keer horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder is die infinity oeverture drie gewoon ronduit lelijk. Echt een bouwvakkerspeaker zeg maar; een "blazer".
Jammer, ze maakten vroeger leuke speakers.. blijkbaar lukt ze dat tegenwoordig niet meer. 't is zund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19425

Op donderdag 07 juni 2001 01:15 schreef hezik het volgende:

[..]

Jammer, ze maakten vroeger leuke speakers.. blijkbaar lukt ze dat tegenwoordig niet meer. 't is zund.
Waarom koop iedereen kant en klaar speakers?
De diepte van de klankkast van je boxen en zo moet is voor iedere kamer weer anders.
Je moet dit met de hand laten maken en op meten om optimaal geluid te kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 16:46 schreef joshua2 het volgende:
12.000 gulden voor een HiFi setje??
zonde van het geld jonge
Ga nou es lekkur naar de hoeruh en een beetje feest vierun, dan is't ook wel op, hebbie veel meer lol an.
Trust me!

Ik zit te grinniken achter mijn eigen toetsenbord, maar goed.
Ik ga geen namen geven,, die staan hierboven wel en zijn afhankelijk van smaak en geld.
Neem er wel de tijd voor, en dan bedoel ik ook tijd. Over een half jaar zijn die speakers nog wel te koop. Laat je niet gek maken om het totale bedrag te besteden. Koop het omdat je het goed vindt, niet omdat je het kunt betalen. Niet dat het gek is om 12 mille voor een HiFi set neer te leggen, verre van dat.
Dit is vast wel bekend, maar je akoustiek thuis is anders dan in een luister kamer, vraag daarom ook, en dat staan ze wel toe in een goede zaak, ze een week of zo thuis te proberen. Kun je altijd nog die duurdere halen.... :D
Wij verwachten natuurlijk wel wat fraaie pics :9~
Dat thuis proberen is wel een leuke idd. Ik heb overigens ZEER weinig geduld. Als ik eenmaal ergens mijn zinnen opgezet heb, dan ben ik bereid om HEEL ver te gaan om het meteen te hebben. Maar even proberen te onderdrukken dus :)
Op woensdag 06 juni 2001 20:16 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
1 x Nad c370 2000,-
=========
Totaal f 10798,-

Voor de rest van t geld bekabeling en nog wat andere zooi die je nodig hebt. (spikes, dingetjes die je vastmaakt aan je speakersnoer en in je speakers/versterker plugt)

Ik vind dit zelf een mooie set, cd speler heb ik zelf en ben ik zeer tevree over en die NAD wil ik nog een keer gaan kopen.

Ik hoop dat ik je hiermee een leuke set (in mijn ogen) heb laten zien.
Ik wil ook wel wat Tannoy horen idd. Tjesus, er zijn echt ZOVEEL merken.
Op woensdag 06 juni 2001 20:02 schreef digifiel het volgende:
ik heb nog een setje turbo inclusief carver in de aanbieding voor rond de 10k ;)
wil je meer weten ofzo moet je maar ff meelen icq en of bellen :)

damn dacht echt dat ik PA zag staan ergens.
* digifiel kijkt nooit zo naar hifi eigenlijk :o
De keuze tussen HiFi en PA (en ik ga hier niet weer een discussie over voeren, iedereen zijn afwijkingen) was lastig, maar ik denk dat ik het toch ga houden bij twee Renkus Heinz tops (SR1A) of EAW Kf300s ofzo. Maar eerst ff deze HiFi.
Op woensdag 06 juni 2001 17:14 schreef ALH het volgende:

[..]

Jah, ze zitten vlakbij het centrum :)

icq maar ff als je de route of precies het adres/telefoon-nummer wil hebben :)
JT vond ook al dat ik naar A'dam moest komen naar een zaak. Misschien een idee om de meeting zo te doen, een keer in A'dam en een keer in Eindhoven. Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 01-04 13:18

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik heb hier Tannoy Mercury voor mn home-cinema en Revolution R2 voor de audio en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden voor ben. Ik heb wel eens geluisterd naar de hogere prijsklassen van Tannoy (die ik niet kan betalen) en die klinken alleen maar beter. Goed gedefinieerde details en een breed geluidsspectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De diepte van de klankkast van je boxen en zo moet is voor iedere kamer weer anders.
Je moet dit met de hand laten maken en op meten om optimaal geluid te kunnen hebben.
Omdat kant en klaar al met de hand gemaakt zijn en gemeten, zeker in deze prijsklasse. Daar zit een team van mensen achter die niet achterlijk zijn, die timmeren echt niet zomaar even 6 plankjes en klaar is je speaker.

Zelfbouw kan erg leuk zijn, maar wil je voor dit soort bedragen aan zelfbouw gaan doen moet je imo wel erg zeker zijn van je bouw/spuitkunsten.

Wat betreft meten, een speaker laten meten is geen goedkoop geintje, dat maakt je zelfbouw ineens _duurder_ dan een kant-en-klaar.

Maar goed, da's een ander topic :)

Jag: Zijn actieve speakers een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Ik wil ook wel wat Tannoy horen idd. Tjesus, er zijn echt ZOVEEL merken.
Rond de 800 ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Laatst online: 12:19
kf 300 kan ik ook nog wel ergens 2e hands vandaan toveren :)
hehe als je genoeg in je kluis hebt kan ik ook nog wel 850 ergens vandaan toveren ;)

* digifiel wordt maar is goochelaar :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Op woensdag 06 juni 2001 01:57 schreef JT het volgende:

[afbeelding]
Ja daar gaan we voor, Creative roelt, vette bass enzo (eh! vet man ) en alles in 1 man, ALLES IN 1, toch superhandig, neemt weinig ruimte in enzo., mooie disign, superwoofer komt tot makkelijk 30Hz (Ech wel) vette 5.25" cone, midrange zat, echte 1.7" tweeters die tot 40Hz komen. Vette 2 weg filters, ohnee, die zijn ze vergeten.

Maar puik setje hoor, zeker voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
--------------------------------------------------------------------------------
Als ik jouw was zou ik toch ook nog eens naar de Linn NinkaŽs luisteren,erg goed

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal de tip ter harte nemen maar ehh, jouw is een bezittelijk voornaamwoord en in deze dus onjuist gebruikt.

Jeroen
Er wordt daaro wel erg op je spelling gelet zeg, moet iedereen dan perfect zijn? P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19425

Op donderdag 07 juni 2001 03:49 schreef hezik het volgende:

[..]

Omdat kant en klaar al met de hand gemaakt zijn en gemeten, zeker in deze prijsklasse. Daar zit een team van mensen achter die niet achterlijk zijn, die timmeren echt niet zomaar even 6 plankjes en klaar is je speaker.

Zelfbouw kan erg leuk zijn, maar wil je voor dit soort bedragen aan zelfbouw gaan doen moet je imo wel erg zeker zijn van je bouw/spuitkunsten.

Wat betreft meten, een speaker laten meten is geen goedkoop geintje, dat maakt je zelfbouw ineens _duurder_ dan een kant-en-klaar.

Ik bedoel eigenlijk. Die kant en klare boxen zijn gemaakt met behulp van een gemiddelde kamer.
Als je boxen wilt die helemaal op je kamer zijn aangepast. Dan laat je een bedrijf komen en die meet dan je kamer op enzo. En aan de hand van die maten ontwikkelen ze boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik zag al heel even de naam JK Acoustics uit 't Harde langskomen en ik kan het aanraden!

Thuis hebben we een setje staan en het klinkt super! Heerlijk helder, lekker bas etc.

De boxen worden met de hand gemaakt en dat hoor je zeker te weten! De audio componenten maakt ie niet zelf, maar hij zet er wel is een filter in, bij ons bijvoorbeeld de JK Acoustics CD-filter.

Succes ermee! ;)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je koopt een Sony microsetje zodat je geluid hebt. De rest van het geld ga je mee beleggen in bv. KPN aandelen :) , dan maak je meer geld en kan je nog beter spul kopen :Y)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je boxen wilt die helemaal op je kamer zijn aangepast. Dan laat je een bedrijf komen en die meet dan je kamer op enzo. En aan de hand van die maten ontwikkelen ze boxen.
Kan dat in NL? En wat gaat dat kosten? :)

Is geen zelfbouw trouwens ;)

Als laatste: evenaren deze lui de kwaliteit van een kant-en-klaar in deze prijsklasse? Want dat is echt niet zo makkelijk hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 13:51 schreef Sinclair het volgende:
Je koopt een Sony microsetje zodat je geluid hebt. De rest van het geld ga je mee beleggen in bv. KPN aandelen :) , dan maak je meer geld en kan je nog beter spul kopen :Y)
Mijn idee! :)

Maar aan de andere kant: met een set zeeer goede audio apparatuur doe je een leven lang mee, en het is ook een deel van je huiskamer natuurlijk. Dus het mag best iets kosten. De speakers van Pa & Ma zijn al dik 25 jaar oud (misschien zelfs 30), maar klinken nog ont-zet-tend goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat betreft meten, een speaker laten meten is geen goedkoop geintje
Je luidsprekers in een anechoische kamer laten meten kost f50,-

Schijntje, als je bekijkt wat een beetje meetsysteem kost als je dat zelf wilt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op donderdag 07 juni 2001 03:49 schreef hezik het volgende:

[..]

Yep, actieve speakers zijn absoluut een optie, maar dat zullen bijna altijd near field studio monitoren zijn. Maar als jij iets anders weet, hou ik me aanbevolen.

De rest van mijn reply komt later nog, moet nu werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op donderdag 07 juni 2001 09:27 schreef digifiel het volgende:
kf 300 kan ik ook nog wel ergens 2e hands vandaan toveren :)
hehe als je genoeg in je kluis hebt kan ik ook nog wel 850 ergens vandaan toveren ;)

* digifiel wordt maar is goochelaar :)
Over die Kf300's ofzo moeten we het nog eens hebben. En als je de 2 850's voor 10K kan regelen dan moeten we eens praten :).
Op donderdag 07 juni 2001 16:55 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Mijn idee! :)

Maar aan de andere kant: met een set zeeer goede audio apparatuur doe je een leven lang mee, en het is ook een deel van je huiskamer natuurlijk. Dus het mag best iets kosten. De speakers van Pa & Ma zijn al dik 25 jaar oud (misschien zelfs 30), maar klinken nog ont-zet-tend goed! :)
Alleen zal ik er niet zo lang mee doen vrees ik :). Tot nu toe heb ik al redelijk wat speakers gehad, met nu mijn B&W DM604's. Neemt niet weg dat ik het toch geen probleem vind er veel geld aan uit te geven. Ieder z'n hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 juni 2001 02:41 schreef Jag het volgende:

Ieder z'n hobby.
precies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 13:37
ALS ik ZOVEEL geld uit zou geven aan audio.. dan zou ik eerst nieuwe OREN kopen. Waarom moet iedereen altijd meer hebben dan dat ie uberhaupt kan horen? Weet niet of je het weet hoor, maar je oren zijn je slechtste zintuig en nemen het minste waar (minste zenuwen geloof ik). Maarjah, aaaal die audiofielen vinden het toch belangerijker.. LoL ..

Jag my Man.. succes, aan mij hebbie toch nix :) Ik heb voor mezelf megasound voor zo'n 1500,- .. en das mooooi zat :)

OWjah, en je kan ook een mega Zennheiser kopen.. dan hebbei altijd mooi geluid, of niet? :9

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23081

Op donderdag 07 juni 2001 01:18 schreef schumache het volgende:

[..]

Als je in een vaste zaal of thuis gebruik dan kan dat, maar als ik met mijn dj materiaal moet rondtouren van mijn school, naar vele jeugdhuizen. dan kan ik niet overal aanpassen, maar er is 1 belangrijk ding GENOEG BASSS EN BONK BONK BONK.

Zelf gebouwde boxen hebben hun voordelen zoals special gemodde toestanden, bv bier en barcardi en vandalen bestendige modellen maken. Neon-lichtjes en blacklights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zaterdag 09 juni 2001 18:50 schreef nigelator het volgende:
ALS ik ZOVEEL geld uit zou geven aan audio.. dan zou ik eerst nieuwe OREN kopen. Waarom moet iedereen altijd meer hebben dan dat ie uberhaupt kan horen? Weet niet of je het weet hoor, maar je oren zijn je slechtste zintuig en nemen het minste waar (minste zenuwen geloof ik). Maarjah, aaaal die audiofielen vinden het toch belangerijker.. LoL ..

Jag my Man.. succes, aan mij hebbie toch nix :) Ik heb voor mezelf megasound voor zo'n 1500,- .. en das mooooi zat :)

OWjah, en je kan ook een mega Zennheiser kopen.. dan hebbei altijd mooi geluid, of niet? :9
Sja, als ze te koop waren had ik perfecte oren gekocht, maar helaas. Overigens zou ik nooit iets kopen als ik niet overtuigd zou zijn van het nut ervan.
Overigens is ons gehoor ook weer niet zo slecht hoor. Ik heb wel eens ergens gelezen dat een uitwijking van een molecuul groot van je trommelvlies geregistreerd kan worden. Misschien dat het gedeelte van de hersenen dat de gehoor info verwerkt een beetje te kort schiet.

Ik heb trouwens even met mijn oom gebeld die de volgende set heeft (waar ik nogal enthousiast over ben):
Dynaudio contour 3.0
NAD Silver line S200
NAD Silver line S300

Een set die in NL zo'n 18000 kost, hij heeft er in Duitsland 13000 voor betaald. Maar het is wel zo dat hij echt een keiharde onderhandelaar is.
Hij vond trouwens eigenlijk de Accuphase E211 de mooiste versterker, maar die was nauwlijks leverbaar. Iemand een mening over deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik geloof dat de meeste mensen hier zo'n beetje veelvuldig miljonair zijn? Geen wonder dat iedereen hier loopt te patsen met "Ik kan "maar" 12000 piek uitgeven voor een stereo" lol

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Op zondag 10 juni 2001 00:54 schreef GambitRS het volgende:
Ik geloof dat de meeste mensen hier zo'n beetje veelvuldig miljonair zijn? Geen wonder dat iedereen hier loopt te patsen met "Ik kan "maar" 12000 piek uitgeven voor een stereo" lol
Nee hoor, ik ben wel tevreden over mijn stereosetje van maar 1000,- en toekomstige JBL's van maar 840,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Laatst online: 10-04 20:16
Koop gewoon het beste van het beste ;)

http://www.meridian-audio.com/m_prod.htm

en vandaar kan je weer kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zondag 10 juni 2001 01:50 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben wel tevreden over mijn stereosetje van maar 1000,- en toekomstige JBL's van maar 840,-
lol, ik ben al blij met m'n setje van 300 piek >:)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als ik dat budget had, dan zou ik zeker eens informeren naar deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/res/vulkan.jpg
of zijn nog grotere broer:
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/res/titan.gif
ik heb de kleinere (lees goedkopere) speakers ervan gehoord die klonken verdomd goed :D btw de 1ste komen op 3900,- (per stuk) uit, maar ik denk dat je ze kunt krijgen voor zeker 5% onder die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Hij vond trouwens eigenlijk de Accuphase E211 de mooiste versterker, maar die was nauwlijks leverbaar. Iemand een mening over deze versterker?
Waarom heeft ie hem dan niet gekocht, is je oom net zo ongeduldig als jij?

Mijn eerste kennismaking met Accuphase was een 205, zelf heb ik een 207 en vrij recent heb ik de 211 beluisterd. Helaas tekort en onbekende speakers en niet mijn muziek.
Verder heb ik bijna alles in de geintegreerde range gehoord.
Maar toch al deze "kleintjes" in de accuphase-range maken een goede indruk.
Ik zou nu zeker een 211 kopen als ik niet aan het sparen was voor een 407 en een setje adamantessen( http://www.analogueaudio.com/diapason.htm ).
Om er een komplete set(+ dp-55v en t-109v) van te maken wordt denk ik een duur grapje.
B.t.w. wat kost een 211 in Olanda?

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Hoe duur is die zooi uit de silverline van NAD? Enne is er nog een website over? Bij NAD website stond geen fuck, geen plaatjes enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op zondag 10 juni 2001 13:54 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Hoe duur is die zooi uit de silverline van NAD? Enne is er nog een website over? Bij NAD website stond geen fuck, geen plaatjes enzo..
http://nadelectronics.com/silverSeries.html

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

ik zou zeggen...wees geduldig en neem de moeite om eerst thuis te luisteren...dat kan ZOOOO anders klinken...suc6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 10 juni 2001 08:15 schreef FFF het volgende:

ik heb de kleinere (lees goedkopere) speakers ervan gehoord die klonken verdomd goed :D btw de 1ste komen op 3900,- (per stuk) uit, maar ik denk dat je ze kunt krijgen voor zeker 5% onder die prijs.
Hehe, FFF is een beetje Quadral focussed, he? (acoustical slaafje! :P >:) )

Ik ken deze niet trouwens. En 5% korting is echt een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 10 juni 2001 11:36 schreef elsegre het volgende:

[..]

Waarom heeft ie hem dan niet gekocht, is je oom net zo ongeduldig als jij?

Mijn eerste kennismaking met Accuphase was een 205, zelf heb ik een 207 en vrij recent heb ik de 211 beluisterd. Helaas tekort en onbekende speakers en niet mijn muziek.
Verder heb ik bijna alles in de geintegreerde range gehoord.
Maar toch al deze "kleintjes" in de accuphase-range maken een goede indruk.
Ik zou nu zeker een 211 kopen als ik niet aan het sparen was voor een 407 en een setje adamantessen( http://www.analogueaudio.com/diapason.htm ).
Om er een komplete set(+ dp-55v en t-109v) van te maken wordt denk ik een duur grapje.
B.t.w. wat kost een 211 in Olanda?
He bedankt he! Krijg meteen een oordeel over mij en mijn oom te horen.

Maar die cd DP-55 is idd reteduur. De E-211 kost zo'n 5-6K, ook niet echt goedkoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Nou, vandaag voor het eerst wezen luisteren. Was erg leuk, en ben tevreden met wat er uiteindelijk uit is komen rollen. Een korte beschrijving van de middag:
13:15: begonnen te luisteren in de Wilbert HiFI studio in Utrecht. Ik ben begonnen met een Arcam A85 geintegreerde klasse AB versterker met een Arcam CD92 cd speler. Allebei de duurste modellen uit de Diva serie van Arcam.
Met die basis ben ik luidsprekers gaan luisteren. Als eerste de Ruark Prelude R, een Engelse speaker. Vloerstaander, twee weg bass reflex. Echt een schitterend stereobeeld. Geluid kwam volledig los van de speakers. Verder is deze speaker echt super analytisch en heel helder. Maar een zeer lage fun factor.
Daarna de Audio Physic spark. Weer een vloerstaander en 2-weg bass reflex. Twee zeer kleine drivertjes, die een redelijk mooi laag gaven, maar het midden was minder. Het stereobeeld was een stuk minder zelfs.
Vervolgens een Opera luidspreker, de Sp2. Dit is een Italiaanse speaker. Klein merk, echt een schitterende luidspreker om te zien. Volledig handgemaakt van echt hout, en een hele bijzondere vorm (kast loopt in een soort golf vorm). Weer een vloerstaander, maar of het een 2 of 3-weg systeem was, weet ik niet. Weer zeer kleine drivertjes, maar wat een geluid. Echt heel mooi. Deze speaker combineerde een beetje het goede van de vorige twee speakers, en voegde daar nog een heel "crisp" hoog aan toe, en het laag was echt veel strakker. Echt een hele mooie speaker in alle opzichten.
Daarna nog een Magnapan magnetostaat gehoord, ik geloof de MG12. Een full range magnetostaat zonder conventionele woofer erbij. Grappig werkingsprincipe, mooi compromis tussen een conventionele luidspreker en een elektrostaat (deze heeft geen lage gevoeligheid en geen slijtage). Maar toch een stuk minder dan de Opera. Beetje bonkerig laag dat niet echt diep ging (is ook logisch, ook al waren deze magnetostaten nog flink groot).
Terug naar de Opera dus. Die heb ik vervolgens gehoord met dezelfde cd-speler, maar met een andere versterker. Als eerste een buizenversterker. Mooi warm geluid, maar buizen zijn niet erg handig.
Daarna een Meridian amp gehoord, die een beetje kil klonk na de buizenamp. En toen weer de Arcam (en nog een aantal keer gewisseld), die wat gedetaileerder klonk en wat mooier hoog had. Maar daar kan ik me in vergissen.

Uiteindelijk na zo'n 3 uur luisteren ben ik op de volgende set uitgekomen:
Arcam Diva CD92 cd speler: 1800,-
Arcam Diva A85 versterker: 3000,-
Opera Sp2 speakers: 4590,-

Dit is dus de set die ik zou kiezen als ik bij Wilbert zou kopen. Dit is zeg maar wat zij mij te bieden hadden voor ongeveer 10K. En u ga ik nog bij een aantal andere zaken luisteren.
Zij boden overigens al aan om een thuisdemo te houden, wat ik zeker ook ga doen mocht dit een serieuze kandidaat worden (en dat is het denk ik wel).

Nog wat plaatjes:

Arcam Diva CD92
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/CD92.jpg

Arcam Diva A85
Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/a85.jpg

Magnepan MG12
Afbeeldingslocatie: http://www.magnepan.com/1-800-474-1646/images/mg12picimage.jpg

Ruark prelude R
Afbeeldingslocatie: http://www.ruark.net/images/contemporary/Prelude/PreludeR_tiny.jpg

Audio Physic Spark
Afbeeldingslocatie: http://www.aanvilaudio.u-net.com/images/audiophysic/spark_1.jpg

Van de Opera is nog geen plaatje omdat het model nog helemaal nieuw is. Maar dit is de website: http://www.operaloudspeakers.com/

O ja, de muziek die ik gebruikt heb om te testen:
Dire Straits - Vertigo
Dire Straits - Brother in arms
Roger Waters - Amused to Death
Dreamtheater - Images and Words
Sting - Mercury falling
The Who - Live at Leeds
Mulu - Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hey! Gaat arcam nou ineens ook mooi uitziende versterkers maken!!! Cool! Arcam heb ik een zwak voor. :9 :9 :)

Die speakers ken ik niet, maar zullen wel leuk klinken... Gok ik zo. Magnapans ken ik trouwens wel, dat zijn echte feest speakers. Met lekker vet laag. Echt verassend uit zo'n vliesje. Er zijn mensen die daarbij zweren trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 12 juni 2001 18:19 schreef JvS het volgende:
Hey! Gaat arcam nou ineens ook mooi uitziende versterkers maken!!! Cool! Arcam heb ik een zwak voor. :9 :9 :)

Die speakers ken ik niet, maar zullen wel leuk klinken... Gok ik zo. Magnapans ken ik trouwens wel, dat zijn echte feest speakers. Met lekker vet laag. Echt verassend uit zo'n vliesje. Er zijn mensen die daarbij zweren trouwens!
Nou, ik zou er geen feest mee durven geven. En ik vond het laag van deze niet zozeer vet als wel bonkerig. Veel 100Hz, zo klonk het.
Maar hij had ook wel mooie dingen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Mag ik vragen wat je volgende luister-adres wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Eindhovuh!!!
komop hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Het volgende luisteradres wordt een dealer van Dynaudio en Accuphase.
En verder moet ik maar eens bij Audiohome gaan luisteren geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 06 juni 2001 14:53 schreef elsegre het volgende:
Een vooruitziende blik. Ik heb nu idd een Italiaanse speaker uitkozen uit het assortiment van Wilbert HiFi studio. Die Accuphase is de volgende amp die ik wil beluisteren, die hadden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Italiaanse speakers zijn ook mooi :)

* JvS heeft ook een keer een chario gehoord :P

Even een vooroordeel de wereld inhelpen. :P En m'n aandelen chario de lucht in laten schieten >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Koop gewoon zo'n mooie marquant set man!!! weet je hoe mooi die dinge klinke man!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

lytjepole

Schier?

Dire Straits - Vertigo
Dire Straits - Brother in arms
Roger Waters - Amused to Death
Dreamtheater - Images and Words
Sting - Mercury falling
The Who - Live at Leeds
Mulu - Desire

hehe van amused to death heb je zeker dat stukje beluisterd waarin "genie" spreekt, lekker vol laag :)

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op dinsdag 12 juni 2001 21:36 schreef Plague het volgende:
Koop gewoon zo'n mooie marquant set man!!! weet je hoe mooi die dinge klinke man!!! :P
Pfff, jij hebt zeker nog nooit een AudioSonic gehoord, die klinkt echt beter man. Vette bass enzo. En goedkoop, dus niet zeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 13:37
Last van besluiteloosheid Jag?!?

Foto'tjes en enthousiasme mogen er wezen, net als de prijzen, en waarschijnlijk het geluid :)

Maare, wat wordt het?!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op dinsdag 12 juni 2001 22:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Pfff, jij hebt zeker nog nooit een AudioSonic gehoord, die klinkt echt beter man. Vette bass enzo. En goedkoop, dus niet zeuren!
test

Als je 10 duizend gulden gaat besteden aan een set die waarschijnlijk meer dan 8 of 10 jaar meegaat, dan is het absoluut niet gek dat je je keuze niet na 1x luisteren gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
Ben je niet van plan speakers van bekendere merken te gaan beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Mooie set jag! :9~
Als je zo onder de indruk bent van die Italianen heeft analoque-audio nog wel meer en thuis luisteren is geen probleem, de importeur komt het brengen.(en halen) Een vriend van me heeft een setje zingalie's een paar weken gehad. Toch is het diapason geworden. Voor en eindversterker en cd-speler van Audio-analogue. En voor de fetisjisten onder ons; cardas kabels, >:)

Audiohome, waar zit dat? Wil ik ook heen, mijn TEAC vrds-10 gaat de geest geven.
Leuk dat je ons laat delen in het process van je aankoop, echt grappig om te zien hoe het zich ontwikkeld.

<OFFTOPIC>
Dire Straits - Vertigo
Vertigo is toch het label :?
</OFFTOPIC>

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 12 juni 2001 21:13 schreef JvS het volgende:
Italiaanse speakers zijn ook mooi :)

* JvS heeft ook een keer een chario gehoord :P

Even een vooroordeel de wereld inhelpen. :P En m'n aandelen chario de lucht in laten schieten >:) ;)
Oh nee, heb je hem weer met zijn Chario :) Maken die gasten ook nog iets van zo'n 3K per stuk?
hehe van amused to death heb je zeker dat stukje beluisterd waarin "genie" spreekt, lekker vol laag :)
Nee, dat vind ik juist helemaal niet mooi. Ik heb het begin van track 6 vooral gebruikt en natuurlijk de paarden in track 8. En ook nog track 5.
Last van besluiteloosheid Jag?!?
Ik ben pas net begonnen hoor :) Misschien duurt het nog wel maanden. Misschien koop ik ook wel iets zodra ik al het geld heb ontvangen, ik weet het niet.
Ben je niet van plan speakers van bekendere merken te gaan beluisteren?
Ik heb vandaag pas voor het eerst geluisterd. En dat was in een redelijk kleine zaak, en daar hebben ze gewoon een kleine selectie die zij goed vinden. Bij de volgende zaak hebben ze weer wat anders staan. En ik ga ook wel een keer naar een wat meer mainstream zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

hey jag ik vind het wel een leuke setje die van ARCAM

vrijwel de enigste set ter wereld die je hardware matig kan upgraden ( dacht ik zo)

of tweaken :9

maare mocht je wel kiezen voor Magnepan zit je niet verkeerd maar een hele goede sub is dan ook wel aan te raden ( weet jij ook wel)

veel succes en laat even weten wat je gekocht hebt

als je er na een paar maanden uit bent :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 12 juni 2001 23:35 schreef Jag het volgende:

[..]

Oh nee, heb je hem weer met zijn Chario :) Maken die gasten ook nog iets van zo'n 3K per stuk?
[..]
Jazeker, wat dacht je van de Academy 2's?
Fl 2250.- het stuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.savantaudio.com/academ2.jpg

en een url voor veel meer plaatjes: http://www.savantaudio.com/savant3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Kuch, die zullen best heel mooi klinken maar lelijk dat ze zijn...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.