Nieuwe set voor Jag

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.866 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je trouwens al geluisterd naar of gekeken naar Sonus Faber? Ook italiaans en wonderschoon (zowel van buiten als qua geluid) als je het mij vraagt!

ongeveer 3k stuk:
grand piano:
Afbeeldingslocatie: http://www.sonusfaber.com/images/gp_h.gif
en signum:
Afbeeldingslocatie: http://www.sonusfaber.com/images/signum.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op woensdag 13 juni 2001 17:36 schreef Wannapuf het volgende:
Kuch, die zullen best heel mooi klinken maar lelijk dat ze zijn...
Kan er mee door, maar als persoonlijk als ik F3000,- per speaker ofzo uitgeef wil ik ze ook weleens hard zetten, en voor F3000,- wil ik wel een bruut frequentiebereik, en dat trekt VOLGENS MIJ geen enkele 5.25" midbass drivers / woofer. Maarjah, sommigen hechten daar blijkbaar niet zo heel veel waarde aan. Sommigen klinken op JOU muziek met een freq resp van 40-18000Hz @ -3dB gewoon vEEL beter dan een hoop boxen met 20-18000 @ -3dB. Tjah, en dan is de keus toch gewoon voor de 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Op dinsdag 12 juni 2001 23:35 schreef elsegre het volgende:
Mooie set jag! :9~
Als je zo onder de indruk bent van die Italianen heeft analoque-audio nog wel meer en thuis luisteren is geen probleem, de importeur komt het brengen.(en halen) Een vriend van me heeft een setje zingalie's een paar weken gehad. Toch is het diapason geworden. Voor en eindversterker en cd-speler van Audio-analogue. En voor de fetisjisten onder ons; cardas kabels, >:)

Audiohome, waar zit dat? Wil ik ook heen, mijn TEAC vrds-10 gaat de geest geven.
Leuk dat je ons laat delen in het process van je aankoop, echt grappig om te zien hoe het zich ontwikkeld.

<OFFTOPIC>
Dire Straits - Vertigo
Vertigo is toch het label :?
</OFFTOPIC>
Ja, die Italiaanse speaker heeft wel indruk gemaakt. En ik zal eens uitkijken naar Audio analogue (en die durven met zo'n naam nog vcd spelers te maken :P ). En natuurlijk typisch Italiaans, de speaker zag er ook schitterend uit. Niet zo'n stereotype gelikt ontwerp, maar echt bijzonder en heel erg mooi. Man, die gasten zijn echt heer en meester in culturele zaken maar ook ontwerp.

De ontwikkelingen zijn idd leuk. Ook de spullen (full range magnetostaat bijvoorbeeld, ik had al wel eens met genoegen een magnetostaat als midden en eentje erop als hoog gehoord) die ik hoor, en de manier van testen is nieuw voor mij. Ook erg grappig is dat die Opera speaker die zo'n mooi laag geeft, dat doet met een woofertje van zo'n 10cm. Echt compleet bezopen als je die gril eraf haalt. Nou wist ik wel dat een driver niet per se heel groot moet zijn, maar dit is wel weer het andere uiterste.
Op dinsdag 12 juni 2001 23:43 schreef funkflex het volgende:
hey jag ik vind het wel een leuke setje die van ARCAM

vrijwel de enigste set ter wereld die je hardware matig kan upgraden ( dacht ik zo)

of tweaken :9

maare mocht je wel kiezen voor Magnepan zit je niet verkeerd maar een hele goede sub is dan ook wel aan te raden ( weet jij ook wel)

veel succes en laat even weten wat je gekocht hebt

als je er na een paar maanden uit bent :)
Ja, dat is wel een leuke feature van de Arcam. Alhoewel de uitbreidingen voor mij op zich niet echt heel interessant zijn. Een phono cartridge hoef ik niet, en upgraden naar 5.1 doe ik hooguit met met huidige set (die andere set upgraden is echt duur als je het niveau wilt houden).
Op woensdag 13 juni 2001 17:23 schreef mistraldk het volgende:

[..]

Jazeker, wat dacht je van de Academy 2's?
Fl 2250.- het stuk.

[afbeelding]

en een url voor veel meer plaatjes: http://www.savantaudio.com/savant3.html
Het is niet dat ik kleine speakers per definitie afwijs, en ik wil zeker ook nog wel wat kleine speakers horen, maar ik denk toch niet dat dit formaat erg veel kans maakt. Bovendien is ie idd niet erg mooi :P (dat wil ik nog wel op de koop toenemen).
Op woensdag 13 juni 2001 22:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Kan er mee door, maar als persoonlijk als ik F3000,- per speaker ofzo uitgeef wil ik ze ook weleens hard zetten, en voor F3000,- wil ik wel een bruut frequentiebereik, en dat trekt VOLGENS MIJ geen enkele 5.25" midbass drivers / woofer. Maarjah, sommigen hechten daar blijkbaar niet zo heel veel waarde aan. Sommigen klinken op JOU muziek met een freq resp van 40-18000Hz @ -3dB gewoon vEEL beter dan een hoop boxen met 20-18000 @ -3dB. Tjah, en dan is de keus toch gewoon voor de 1e.
Ik zet het nooit bloed-uit-je-oren-hard, maar wil op zijn minste stevig kunnen spelen (ook voor films). Maar dat kan echt wel hoor, ook wel met kleine drivers. Natuurlijk iets minder goed, maar flink hard is eigenlijk bijna met geeneen speaker een probleem. Hooguit als je een kleine driver combineert met een laag gevoelige luidspreker.

Over het frequentiebereik: je moet echt eens afstappen van het idee dat je voor muziekreproductie een weergaven van 20-20KHz nodig hebt. Het is natuurlijk wel het beste, maar zeker niet het belangrijkste. Er zijn zoveel andere dingen die veel belangrijker zijn dan dat, want muziek maakt gewoon bijna geen gebruik van tonen onder de 50Hz, laat staan dat die ook veel toevoegen aan de muziek.
Op woensdag 13 juni 2001 22:13 schreef mistraldk het volgende:
Heb je trouwens al geluisterd naar of gekeken naar Sonus Faber? Ook italiaans en wonderschoon (zowel van buiten als qua geluid) als je het mij vraagt!

ongeveer 3k stuk:
grand piano:
[afbeelding]
en signum:
[afbeelding]
O breek me de bek niet open. Het hoofd geluid van de schouwburg waarin ik werk heeft Sonus Faber en hij is er helemaal wild van :) Hij heeft de kleine boekenplank type luidsprekers met een schuine voorkant. Ik ben nou wel eens benieuwd naar hoe deze klinkt.

Nog iets anders: een soort moreel dillema (klinkt meteen heel zwaar). Het punt is dat er twee belangen tegen elkaar strijden. Aan de ene kant het belang dat ik zo mooi mogelijke spullen wil voor mijn geld (lees zo veel mogelijk korting) Vs dat ik ultiem lame vind om in een zaak te kiezen en niet te kopen, helemaal als ze veel moeite voor je doen.
Dit is nu op komen spelen omdat ik merk dat ik bij een hele foute zaak, nl Stassen, op zijn minst wel goede korting kan krijgen, waarmee nieuwe mogelijkheden geopend worden. Als ik bij hun koop, en tot het uiterste ga, kan ik een set Contours 3.0 van Dynaudio kopen, met een Accuphase E-211 amp en nog een paar duizend gulden over hebben voor een cd speler plus bekabeling (en dat is niet zo duur voor mij :) ). Dat is toch wel heel erg aantrekkelijk moet ik zeggen (niet dat ik zeker weet dat ik die wil hebben, maar om een voorbeeld te geven). Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Het is natuurlijk wel het beste, maar zeker niet het belangrijkste. Er zijn zoveel andere dingen die veel belangrijker zijn dan dat, want muziek maakt gewoon bijna geen gebruik van tonen onder de 50Hz, laat staan dat die ook veel toevoegen aan de muziek.
Niet mee eens. Mijn nieuwe speaker geeft bruikbaar muziek weer tot rond de 30 Hz en dat ook nog eens op een goeie manier (strak). Dat voegt wel degeleijk een fundament toe aan de muziek! Wanneer je roept dat je nauwelijks weergave onder de 50 HZ nodig hebt, ga je een beetje de Bose kant op. Je geeft gewoon de harmonischen weer van die lage tonen en beweert dat dat dan de daadwerkelijke tonen zijn. Het wordt er zeker mooier op als je een goed laag kan weergeven.
(lees zo veel mogelijk korting) Vs dat ik ultiem lame vind om in een zaak te kiezen en niet te kopen, helemaal als ze veel moeite voor je doen.
Dit is nu op komen spelen omdat ik merk dat ik bij een hele foute zaak, nl Stassen, op zijn minst wel goede korting kan krijgen,Dat is toch wel heel erg aantrekkelijk moet ik zeggen.Wat zouden jullie doen?
Op dit soort apparatuur zit een enorme marge. Ik zou zelf ook flink korting vragen. En als ik die korting niet kreeg, zou ik dan ook rustig naar een andere zaak gaan. Zaken zijn zaken, al zijn het nog zulke vriendelijke mensen. Als die korting er niet af kan, zullen die mensen die korting ook niet geven. Het is niet o dat je met het vragen om korting aan broodroof doet, of iets anders waar je je schuldig over moet voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, daarom zei ik ook

"Sommigen klinken op JOU muziek met een freq resp van 40-18000Hz @ -3dB gewoon vEEL beter dan een hoop boxen met 20-18000 @ -3dB."

Je hebt het ook niet echt nodig. Maar als boxen maar tot 45Hz komen en ik vergelijk ze met hetzelfde type maar dan met grotere drivers en een freq resp. tot 35Hz @ -3dB vind ik de laatste toch warmer klinken. Tot 20Hz lijkt mij ook onzin, maar ik ben wel van mening dat een freq. bereik van 35Hz @ -3dB toch zeker meerwaarde biedt tov. van een die tot 45HZ @-3dB komt.

In de meeste muziek komen de meeste tonen tot iets van 45Hz. Maar (bv. in bass drums bij acoustische bands) zit ALTIJD wel voor een klein deel een signaal opgenomen met tonen die rijken tot rond de van 30hz. En als je dan een speaker hebt die dat kan weergeven heb je gewoon meer luistergenot. Bovendien hebben bijna alle (bass reflex) systemen met een freq. resp van bv. 30-20.000Hz, minder moeite met 45Hz tonen dan een speaker met freq. resp van 42-20.000 Hz.

Ik denk zeker niet dat een box met een freq resp van 20-20000Hz noodzaak is. Maar wel dat een speaker met FR van 35-20000Hz tov. een met FR 45-20000Hz zeker meerwaarde biedt in je luistergenot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 16:25

p@dd0

psychonaut

Een collega van mij heeft laatst een bezoek aan de focal fabriek in frankrijk gebracht. Hij was dus zwaar onder de indruk van de luister ruimtes daar. Focal maakt ook hifi speakers voor thuis nb: JmLabs.
Hier de utopia:
Afbeeldingslocatie: http://www.focal.tm.fr/gb/home/utopia/zoom/images/uutopia.jpg
Homepage JmLabs
Prijzen weet ik niet. Maar luisteren kan nooit kwaad ;)
Sterkte en veel plezier.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die Utopia's zijn WAY buiten je budget. Ik geloof dat de mini-utopia's al 14.000,- per set zijn en deze grote jongens richting het 8-voudige....Maar luisteren kan altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jag: dat merk wat in je logo staat zou een goede keus zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op donderdag 14 juni 2001 14:26 schreef AtomicShockwave het volgende:
jag: dat merk wat in je logo staat zou een goede keus zijn
EAW? Nah, nu ff HiFi.
Niet mee eens. Mijn nieuwe speaker geeft bruikbaar muziek weer tot rond de 30 Hz en dat ook nog eens op een goeie manier (strak). Dat voegt wel degeleijk een fundament toe aan de muziek! Wanneer je roept dat je nauwelijks weergave onder de 50 HZ nodig hebt, ga je een beetje de Bose kant op. Je geeft gewoon de harmonischen weer van die lage tonen en beweert dat dat dan de daadwerkelijke tonen zijn. Het wordt er zeker mooier op als je een goed laag kan weergeven.
Ik denk dat jij je sterk vergist in de frequentie van een mooie lage toon. Een goed voorbeeld is de 602 van JvS. Die speaker gaat tot 52Hz (-3 dB), maar die geeft echt wel een mooi laag. Echt niet dat je zo goed hoort dat je iets mist ofzo, als je al iets echt mist. Hij moet zelf maar eens reageren, hij kan het beter vertellen.
Op dit soort apparatuur zit een enorme marge. Ik zou zelf ook flink korting vragen. En als ik die korting niet kreeg, zou ik dan ook rustig naar een andere zaak gaan. Zaken zijn zaken, al zijn het nog zulke vriendelijke mensen. Als die korting er niet af kan, zullen die mensen die korting ook niet geven. Het is niet o dat je met het vragen om korting aan broodroof doet, of iets anders waar je je schuldig over moet voelen.
Het verschil is dat ze in de ene zaal veel moeite voor je doen met het luisteren, en dat je dan bij een andere zaak, een dozenschuiver gaat kopen. Ik ga toch echt proberen om te kopen waar ik luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je de B&W Nautilus 805 nog proberen Jag?
Ik ben wel benieuwd wat daar voor geluid uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 juni 2001 17:32 schreef Trashbash het volgende:
Ga je de B&W Nautilus 805 nog proberen Jag?
Ik ben wel benieuwd wat daar voor geluid uitkomt :)
Wees maar niet bang, ik ga namelijk ook een keertje mee. En dat schatje is mijn lieveling.

Het arcam gedeelte is er al behoorlijk doorheen (lees: veel kwaliteit voor een goede prijs). Nu de 805 nog (lees: veel kwaliteit voor een best wel hoge prijs,helaas). Maar _ik_ vind die speaker geweldig, en waarschijnlijk beter dan de N804, waar ik gek genoeg weer slechte verhalen over hoor... :?

Maarja, dat heb ik met 602 Vs. 603/604 ook. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 09:26
Mooi topic dit.
Ik ben geen kenner en zal ook nooit zoveel geld uitgeven vrees ik maar zeer interesant.
Het enige wat ik mij afvraag is hoeveel design een rol speelt in prijs.
Of is design mede kwaliteit ( geluids ) bepalend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 juni 2001 17:17 schreef Jag het volgende:
Ik denk dat jij je sterk vergist in de frequentie van een mooie lage toon. Een goed voorbeeld is de 602 van JvS. Die speaker gaat tot 52Hz (-3 dB), maar die geeft echt wel een mooi laag. Echt niet dat je zo goed hoort dat je iets mist ofzo, als je al iets echt mist. Hij moet zelf maar eens reageren, hij kan het beter vertellen.
Sja, het is een apart verhaal eigenlijk. Het enige waarbij ik me voor kan stellen dat ik echt iets mis is een kerkorgel ofzo. En begrijp me echt niet verkeerd hoor, ik ben ook best een bassfreak. Het moet alleen niet overheersen.
Het verschil is dat ze in de ene zaal veel moeite voor je doen met het luisteren, en dat je dan bij een andere zaak, een dozenschuiver gaat kopen. Ik ga toch echt proberen om te kopen waar ik luister.
Dat is inderdaad wel netjes. Een korting van 10% is in zo'n zaak alleen ook best wel de regel! 20% is inderdaad erg veel, en ik snap niet hoe ze dat doen. Klanten van dit kaliber ben je nu eenmaal veel tijd aan kwijt en die moet je ergens mee terugverdienen (hoge marges).

Mensen vergeten dat die dingen ook belangrijk zijn en ook geld kosten. Zo'n zaak als stassen is leuk als ik een keertje hifi ga kopen (ik weet het wel, heb het mezelf ge-adviseerd), maar het is IMHO gewoon _NOT DONE_ om bij de ene zaak veel te gaan luisteren en hun energie "op" te gebruiken om vervolgens bij de eerste de beste internet quantum hifi store de zaak met 20% korting te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 juni 2001 17:44 schreef Dromer het volgende:
Mooi topic dit.
Ik ben geen kenner en zal ook nooit zoveel geld uitgeven vrees ik maar zeer interesant.
Nee, dan draai je het om :) De bouw van de speaker bepaalt hoe deze klinkt (onder andere), verder bepaalt de bouw van de speaker hoeveel "designh" de speaker heeft.

Een "design" elementje als een afgeronde achterkant, zoals de Nautilus 805 heeft, is ook niet als design bedoeld (en is daar VEEL te duur voor). En die bovenliggende tweeter kan je ook als design zien, en dat pijpje erachter ook, alleen is dat dus absoluut niet als design bedoeld.

Een ander voorbeeld is de Nautilus zelf (de "opper" nautilus, zeg maar). Die is gemaakt rond een bepaalde filosofie, dat geluidsgolven achter de conus moeten uitdoven en niet de conus zelf meer mogen beinvloeden, maar ook niet buiten de speaker mogen komen. De bruikbare oplossing was een "buis" achter de speaker die taps toeloopt, waarin de golf gedempt wordt. Voor lagere tonen is alleen een steeds langere buis nodig, de oplossing was dan om de vier meter lange buis om te krullen. :)
Ziehier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF398A.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF38F6.jpg

hier kan je dit verhaal wel ergens vinden. Vroeger hadden ze nog hele leuke flash animaties enzo, om te demonsteren wat ze bedoelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 11:34
Sorry voor de offtopic vraag, maar kan geen online winkel vinden waar ze staan, wat kosten ze en wat voor amp en apparatuur eromheen (interlinks,luidsprekercable) heb je wel niet nodig?? (Om er een zeer goed/ maximale geluid uit te halen)

Voor de bovenstaande Nautilus bedoel ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 14 juni 2001 18:05 schreef hervaz het volgende:
Voor de bovenstaande Nautilus bedoel ik dan. :)
Aaahh, even snel je post editten, he? >:) ik wilde al schrijven: "ze" is in dit topic een erg ruim begrip :P

B&W presenteerde de Nautilus 801 met Krell versterkers.

Maar volgens mij worden deze dingen actief gelever, met 4x200watt versterkers per kanaal; quad amping dus, met actieve cross overs.

De reden dat je ze online niet vind, is omdat B&W niet wil dat je de nautilus lijn bij "mindere" zaken kan kopen. En zelfs met de 600 lijn zijn ze aan het snijden, geloof ik. Verder zijn deze volgens mij niet echt te koop, ook niet in die speciaalzaken. Het zijn speakers uit de zogenaamde "prestige" lijn.

Prijzen die ik gehoord heb zijn: 40.000 per speaker, ik zou alleen niet weten of dat inclusief amps is ofzo. (iets staat me bij dat die amps in de voet zitten, maar ik kan me vergissen :P ).

als ik me dus niet vergis heb je er dus alleen een voorversterker bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 20:14
Op zondag 10 juni 2001 08:15 schreef FFF het volgende:
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als ik dat budget had, dan zou ik zeker eens informeren naar deze:
[afbeelding]
of zijn nog grotere broer:
[afbeelding]
ik heb de kleinere (lees goedkopere) speakers ervan gehoord die klonken verdomd goed :D btw de 1ste komen op 3900,- (per stuk) uit, maar ik denk dat je ze kunt krijgen voor zeker 5% onder die prijs.
Ik denk dat je zeker ook even naar een paar Quadral speakers moet gaan luisteren:
Quadral Aurum 7 (fl.1999,-)
Quadral Aurum 9 (fl.2499,-)
Quadral Aurum Vulkan (fl.3499,-)

prijzen zijn adviesprijzen, daar krijg je makkelijk nog wat af als je een beetje zoekt/afdingt... Aurum 7's heb ik al voor fl.1799,- gezien bijvoorbeeld.

Zodra ik geld heb ga ik een beetje rondluisteren voor nieuwe speakers, en de Aurum 7 zit daar zeker tussen, aangezien mijn budget rond de 4000-4500 ligt voor speakers + kabels, die aan een Denon PMA-2000R komen te hangen.
Afbeeldingslocatie: http://elec.denon.co.jp/europe/images/products/pma2000r.jpg
Amp heeft me 1650 gekost, en ben er wel trots op eerlijk gezegd. Ale ik thuiskom van me werk en ik zet dit beestje aan met een lekker cdtje dan is me dag weer goed, en daar gaat het om, dat je er zelf tevree mee bent, en je er plezier aan kunt beleven. Niks is beter dan wegdromen op een lekker stukje Dream Theater.

Waarschijnlijk niet iets waar jij voor zou kiezen, je budget ligt een stuk hoger natuurlijk. Ik wil ook niet verkondigen 'denon rulez' ofzo, ieder zijn smaak.

meer info over Quadral's speakers is te vinden op www.quadral.com (duh :) )

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

nee nu hifi
ach wat man! PA is leuk voor in de huiskamer, btw EAW geeft zon goede kwaliteit dat het ook nog wel volstaat als hifi, kun je tenminste dreunen

oh over die nautilus, ik heb van een vriend gehoord dat die dingen waanzinnig lekker klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ook nog wel volstaat als hifi, kun je tenminste dreunen.....
nautilus, ik heb van een vriend gehoord dat die dingen waanzinnig lekker klinken
hmmm, Geïnformeerde en gefundeerde meningen alom, merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
HiFi /= dreunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op Thursday 14 June 2001 17:44 schreef Dromer het volgende:
Mooi topic dit.
Design speelt wel mee in mijn aankoop. Zo zal ik snel geneigd zijn om iets te kopen van dezelfde serie. Maar ik het is maar een klein onderdeel.
En design is natuurlijk niet bepalend voor het geluid.
Op Thursday 14 June 2001 17:37 schreef JvS het volgende:
Het arcam gedeelte is er al behoorlijk doorheen
O, leuk dat je dat al beslist hebt :P Het is er nog absoluut niet doorheen hoor, alhoewel het wel mooie spullen zijn voor een zeer acceptabele prijs.
Maar er zijn nog zoveel merken voor versterkers en cd spelers, niet zoveel als voor speakers, maar toch meer dan genoeg nog steeds.
Die nautilus 800 serie ga ik trouwens zeker beluisteren, ook JvS's zijn lieveling de 804.
Op Thursday 14 June 2001 21:22 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

ach wat man! PA is leuk voor in de huiskamer, btw EAW geeft zon goede kwaliteit dat het ook nog wel volstaat als hifi, kun je tenminste dreunen

oh over die nautilus, ik heb van een vriend gehoord dat die dingen waanzinnig lekker klinken
Ondanks dat PA me zeker wel trekt en het bovendien ook nog eens zeer goed kan klinken als je een beetje zoekt, heb ik toch besloten om een (voor thuis superieure) HiFi set te kopen.
En nu hou ik op uit te leggen dat ik HiFi ga kopen.
Op Thursday 14 June 2001 19:26 schreef P5ycho het volgende:
meer info over Quadral's speakers is te vinden op www.quadral.com (duh :) )
[/Quote]
Die Titan ziet er wel leuk uit. Zou wel erg typisch zijn als ik zo'n grote speaker zou kopen, ik heb iets met grote speakers :)
Maar ik word liever eens verrast door een kleintje (Opera verraste me al met 10cm driver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
het is maar een suggestie, als je er tegenaan loopt dan zou ik ze zeker niet overslaan.

Ik weet niet of de titan al leverbaar is btw, aangezien de leverancier voor nl (Acoustical te hilversum) me er geen prijs van gaf toen ik om een prijslijst van de Aurum serie vroeg...

verder suc6 met luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op Thursday 14 June 2001 17:55 schreef JvS het volgende:

[..]

Een ander voorbeeld is de Nautilus zelf (de "opper" nautilus, zeg maar). Die is gemaakt rond een bepaalde filosofie, dat geluidsgolven achter de conus moeten uitdoven en niet de conus zelf meer mogen beinvloeden, maar ook niet buiten de speaker mogen komen. De bruikbare oplossing was een "buis" achter de speaker die taps toeloopt, waarin de golf gedempt wordt. Voor lagere tonen is alleen een steeds langere buis nodig, de oplossing was dan om de vier meter lange buis om te krullen. :)
Ziehier het resultaat:
[afbeelding][afbeelding]
Geweldig, maar de kan de heer ook ff vertellen hoe groot dat ding is, soms denk ik dat er een 12" woofer ondehangt, en soms lijkt het alsof dat ding evengroot is als je hand. Dus kun je ons/mij daar wat inzicht in geven?

Ohja, als je vooral B&W en Quadral speakers wilt gaan luisteren moet je eens bij een Bang& Olufsen centre zaak gaan luisteren, daar verkopen ze vaak niets anders dan deze merken, daarom is de keuze uit die 2 merken daar zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op Friday 15 June 2001 11:11 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Geweldig, maar de kan de heer ook ff vertellen hoe groot dat ding is, soms denk ik dat er een 12" woofer ondehangt, en soms lijkt het alsof dat ding evengroot is als je hand. Dus kun je ons/mij daar wat inzicht in geven?

Ohja, als je vooral B&W en Quadral speakers wilt gaan luisteren moet je eens bij een Bang& Olufsen centre zaak gaan luisteren, daar verkopen ze vaak niets anders dan deze merken, daarom is de keuze uit die 2 merken daar zo groot.
Well ik heb alle documentatie die ik kon vinden over deze speakers gelezen, en als je op de b&w site kijkt in de pdf van de handleiding dan je hoe je ze uit de houten kiste moet halen, ze zijn dus wel groot, en wegen ook 60 kg per stuk....

Verder offtopic die dingen, niemand zal ze hier gehoord hebben als het verhaal van jVs klopt, en die dingen zijn blijkbaar alleen voor mensen met bruut veel cash of studio's, verder vraag ik me wel af of die ""mindere"" speakers ook zo superduur en moeilijk te verkrijgen zijn, ik doel dan op de 800 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Die onderste woofer van die nautilus is 30cm, dus dan kan je ongeveer wel indenken hoe groot hij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
blijkbaar alleen voor mensen met bruut veel cash of studio's,
Niet voor studio's. Studio's mixen af op monitoren, die geven een heel correct en analystisch geluid.
Wat ik heb gehoord is dat er de laatste jaren ook een tendens is om muziek op crappy luidsprekers af te mixen. Dit zodat het lijkt dat de huidige glimmende en suckende moderne miditowers een goed geluid geven. Dat het voor mensen die wel een fatsoenlijke stereo hebben een ramp is om naar cd's te luisteren die zo zijn opgenomen, telt helaas niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op Friday 15 June 2001 12:38 schreef Trashbash het volgende:
offtopic:
Die onderste woofer van die nautilus is 30cm, dus dan kan je ongeveer wel indenken hoe groot hij is :)
Ga weg man, dan is dat ding 1.80 ofzo. Dan kost die? Een ton ofzo? Dan is dat ding wel 100kg geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 17:10 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ga weg man, dan is dat ding 1.80 ofzo. Dan kost die? Een ton ofzo? Dan is dat ding wel 100kg geloof ik :)
Rip van specs op bwspeaker.com :
Dimensions Height: 1210mm (47.6in)
Width: 430mm (16.9in)
Depth: 1105mm (43.5in)

<knip>

Bass:
A 9.5kg (21lbs) magnet with a 100mm (4in) voice coil acts as the massive motor of the 300mm (12in) bass unit (10Hz-220Hz).
:)

Maar genoeg over de nautilus , we verpesten Jag's topic met geblaat over onbetaalbare speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op Friday 15 June 2001 17:18 schreef Trashbash het volgende:

[..]

Rip van specs op bwspeaker.com :
[..]

:)

Maar genoeg over de nautilus , we verpesten Jag's topic met geblaat over onbetaalbare speakers :)
4" spreekspoel??? JEZUS, 3" of 2.5" is al SUPERgroot. Wghahahah, ja ik kap maar, dit gaat offtopic. Hier zie je trouwens goed hoe groot de monsterlijke schoonheid relatief is : http://www.bwspeakers.com/products/gallery/photo_details.cfm?object_id=248B0A28-42CE-11D4-A67F00D0B7473B37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jag:
O, leuk dat je dat al beslist hebt. :P Het is er nog absoluut niet doorheen hoor, alhoewel het wel mooie spullen zijn voor een zeer acceptabele prijs.
Hehe, let maar op >:)
Die nautilus 800 serie ga ik trouwens zeker beluisteren, ook JvS's zijn lieveling de 804.
De 804 heb ik nog nooit gehoord, de 805 is mijn (kleine) lieveling. :)

ps, degene die hier bovenaan een pma2000r toont. Voor 2500 gulden (wat dat kreng moet opbrengen) kan je een veel mooiere versterker kopen! En als je merken als arcam "eng" vind, rek je budget dan nog ietsiepietsie uit en koop een marantz ofzo. Doe je jezelf echt een lol mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

jah jag, wat dacht je van een passlabs aleph2 monoblock? beetje buiten je budget denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 15 juni 2001 17:18 schreef Trashbash het volgende:
Psies, anders gaat er een slotje op :P
Op zaterdag 16 juni 2001 00:09 schreef AtomicShockwave het volgende:
jah jag, wat dacht je van een passlabs aleph2 monoblock? beetje buiten je budget denk ik
Wat ik ervan dacht? Ik denk dat die buiten mijn budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ook eens zeker naar de phonar p20/p30/p40 speakers luisteren. Deze geven een zeer neutraal en helder geluid. Vooral de bas is erg mooi en gecontroleerd (gaat ook errug hard). Deze zijn gemaakt van een soort fibreglass of zo. De p30 is volgens mij iets van 1500,00 p/s.

www.phonar.com

Kijk bijvoorbeeld eens naar een Onkyo TX-DS787. Kun je later nog altijd uitbreiden (of nu al) met mooie rear speakers, center speaker en een dikke REL sub.

www.onkyo.net

Afbeeldingslocatie: http://www.phonar.com/englisch/images/p_p20s_g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phonar.com/englisch/images/p_p30s_g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phonar.com/englisch/images/p_p40s_g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:08
Voor de mensen die maar niet kunnen stoppen over die Nautilus van B&W hier vindt je de exacte spec's van de website:
Nautilus - Technical Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die nautilus groot zeg, dacht eigelijk dat het een klein speakertje was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Deze is duurder, zwaarder en nog een paar superlatieven. Avalon is ietwat prijzig.

Jag wat vindt jij van de vergelijking tussen de Italianen, Dynaudio en b.v. de B&W's?
De filosofien lopen nogal uiteen, klank ook vindt ik.

Dat het laag afgronddiep doorloopt is in een normale (huis)kamer niet echt interessant, het leverd wat mooie staande golven op en irritatie bij de buren. In wat voor ruimte ga je set plaatsen?
Ik heb een setje Impulse-94 werkeloos in een hoek staan omdat ze niet in mijn huidige kamer passen. Kleine monitor speakers zijn makkelijker in een nieuwe omgeving te passen.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 17 juni 2001 15:00 schreef elsegre het volgende:
Deze is duurder, zwaarder en nog een paar superlatieven. Avalon is ietwat prijzig.

Jag wat vindt jij van de vergelijking tussen de Italianen, Dynaudio en b.v. de B&W's?
De filosofien lopen nogal uiteen, klank ook vindt ik.

Dat het laag afgronddiep doorloopt is in een normale (huis)kamer niet echt interessant, het leverd wat mooie staande golven op en irritatie bij de buren. In wat voor ruimte ga je set plaatsen?
Ik heb een setje Impulse-94 werkeloos in een hoek staan omdat ze niet in mijn huidige kamer passen. Kleine monitor speakers zijn makkelijker in een nieuwe omgeving te passen.
Italianen, Dynaudio en B&W zijn idd verschillende speakers, maar ik kan niet echt een goede vergelijking maken omdat ik daarvoor te weinig heb gehoord. Ik heb uit elke categorie wel ten minste één speaker gehoord, maar ook niet veel meer dan dat. Ik ga in juli, als ik vakantie heb, heel veel luisteren als het goed is. En dan ook in grotere zaken waar ze meer hebben staan.

De ruimte waarin de speakers komen te staan is zo'n 6x4m, schuin dak (het midden hoog dus), parketvloer met kleed, redelijk leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Heb ik nog een vraagje Jag, welke b&w speakers vallen in je budget, heb geen idee wat de 800 serie kost namelijk, online zijn er gewoon geen prijzen voor te vinden.

En als ik jvs goed begrijp hebben dus alleen speciale zaken deze speakers staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 17 juni 2001 15:18 schreef hervaz het volgende:
Heb ik nog een vraagje Jag, welke b&w speakers vallen in je budget, heb geen idee wat de 800 serie kost namelijk, online zijn er gewoon geen prijzen voor te vinden.

En als ik jvs goed begrijp hebben dus alleen speciale zaken deze speakers staan?
Zoiezo de hele 600-serie, maar ja, dat zou niet echt een verbetering zijn omdat ik nu al het topmodel uit de oude 600-serie heb. De hele CDM serie, en dan denk ik nog een groot gedeelte van de 800-serie. De 805 is iets van 2000,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ruimte waarin de speakers komen te staan is zo'n 6x4m, schuin dak (het midden hoog dus), parketvloer met kleed, redelijk leeg.
Da's ongetwijfeld die ruimte vd foto van die computer-speaker-lineup? (waar is ie trouwens gebleven, nooit meer teruggekomen?)

Misschien is het dan interessant om bv. Fl. 1000,- te bewaren en te gebruiken om die ruimte een beetje aan te passen. Als ik me de ruimte goed herinner waren het allemaal gladde oppervlaktes (gips muren, parketvloer e.d.). Je zou bv. aan de muur achter de speakers een groot velours gordijn kunnen hangen teneinde reflecties e.d. een beetje onder controle te krijgen..

Heb je al gedacht aan de mogelijkheid het gehele nu beschikbare budget te besteden aan speakers en daar dan later de benodigde overige spullen bij te kopen? Wat ga je met je 'oude' speakers doen? Inruilen? (meer budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een fikse audiozaak in de buurt van leiden. Er is er wel een maar die is redelijk klein en die heeft geen bezopen dure speakers die ik ook wel eens een keer wel horen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 17 juni 2001 22:40 schreef hezik het volgende:
Je zou bv. aan de muur achter de speakers een groot velours gordijn kunnen hangen teneinde reflecties e.d. een beetje onder controle te krijgen..
Hehe, Hezik kent Jag blijkbaar niet. :) Die gruwelt volgens mij bij elke vorm van demping. :D Misschien is-ie door het geluid in mijn kamer aan het twijfelen gebracht, maar dat betwijfel ik. Reverb vindt-ie mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 17 juni 2001 23:00 schreef JvS het volgende:

[..]

Hehe, Hezik kent Jag blijkbaar niet. :) Die gruwelt volgens mij bij elke vorm van demping. :D Misschien is-ie door het geluid in mijn kamer aan het twijfelen gebracht, maar dat betwijfel ik. Reverb vindt-ie mooi :)
HAHAHA, een beetje guilty idd. Alhoewel reverb wel een beetje het stereobeeld verneukt, ben ik toch wel een reverb liefhebber. Ik wil niet zo'n koptelefoongeluid dat je krijgt als je een akoestisch dode kamer hebt. Ik ben overigens niet tegen elke vorm van demping: ik heb een kleed in mijn kamer gelegd om extreme reflecties tegen te gaan.
Op zondag 17 juni 2001 22:40 schreef hezik het volgende:

[..]

Da's ongetwijfeld die ruimte vd foto van die computer-speaker-lineup? (waar is ie trouwens gebleven, nooit meer teruggekomen?)

Misschien is het dan interessant om bv. Fl. 1000,- te bewaren en te gebruiken om die ruimte een beetje aan te passen. Als ik me de ruimte goed herinner waren het allemaal gladde oppervlaktes (gips muren, parketvloer e.d.). Je zou bv. aan de muur achter de speakers een groot velours gordijn kunnen hangen teneinde reflecties e.d. een beetje onder controle te krijgen..

Heb je al gedacht aan de mogelijkheid het gehele nu beschikbare budget te besteden aan speakers en daar dan later de benodigde overige spullen bij te kopen? Wat ga je met je 'oude' speakers doen? Inruilen? (meer budget)
De comp speaker review is idd dood :'( , en het zou ontzettend veel werk zijn om een eerdere html versie te reviven. Dat ga ik nog wel een keer doen, maar ik heb er nu geen zin in.
Ik wil misschien ook over niet te lang beginnen met de volgende review: een 2.1 roundup.

Over het hele budget uit te besteden aan speakers: ik had er nog niet echt heel serieus over gedacht, maar het is idd misschien nog niet zo'n gek idee. Zeker omdat ik waarschijnlijk toch iets lager uit ga komen met mijn budget (9 a 10K), ik heb nog wat grote kosten helaas. Het nadeel is dat je de set korting misloopt, en dat is misschien wel heel veel.
Mijn oude set ga ik trouwens houden. Omdat ik het handig vind om een extra set te hebben en ik het bovendien niet leuk vind om die spullen te verkopen. En wat er tegenoverstaat is geld, en dat maakt het verlies niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De comp speaker review is idd dood
Ik heb nog steeds een review.doc in mijn bezit. is dat dezelfde als die op tweakers stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hier maar ff verder, is wel net zo handig. :)

Ik wil graag 2 nwe speakers kopen. Wat wil ik ermee? Ik wil ze gewoon graag recht voor me hebben staan zoals in een studio. Ik ben nu zo'n 4 jaar bezig met zelf muziek maken, maar wil nu eens diep in de buidel tasten voor 2 goede speakers ( officieel monitoren geloof ik :) ).

Wie kan me een tip geven waarnaar ik zou moeten kijken? Ik hou van een zuiver en vol geluid en wil niet van die grote joekels op m'n bureau hebben staan. Alvast bedankt.

p.s. Ik 'probeer' kaboenk-kaboenk-muziek te maken. :P
Op maandag 18 juni 2001 02:37 schreef Lampje het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds een review.doc in mijn bezit. is dat dezelfde als die op tweakers stond?
Ik durf het bijna niet te vragen maar zou ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik durf het bijna niet te vragen maar zou ik...
Jag heeft mischien nog wel het adres waar ik deze review voor hem heb geparkeerd.
Schraap dus ff wat moed bij elkaar en vraag het hem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluif:

Beter hifi-zaken:
C.A.C audio, hele relaxte gasten, goede zaak, veel mooi spul (vooral boven: sonus faber topstukjes ICM de mooiste versterkers&cd-spelers die je kan bedenken :9~ )

hifi studio NR1:
ook aardige gasten hebben alleen iets minder mooi spul staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Chario Syntar 100 speakers op Rotel 991 eindversterkers als monoblok.
Ik weet het, de Chario zijn maar 300 p/stuk, maar ik geniet eindelijk weer van muziek sinds ik deze babies heb. Hiervoor veel duurdere Mission 753's gehad en JBL L90's en Infinity Kappa's enz enz. Allemaal betere speakers, maar geen van allen zo heerlijk simpel MUZIKAAL als de Chario's. Goede opnames klinken uitstekend, slechte opnames klinken ook nog heel behoorlijk. Ik luister eindelijk weer naar muziek ipv. naar de audio erachter!!!!!
Oh ja, wel in combinatie met REL Storm voor het echte laag.

PS Ik werk nu met 971mkII's als monoblokken, maar wil nog wel eens naar die 991 toe :9~ .

Ik werd zo enthousiast van m'n eigen verhaal dat ik er spontaan een chario-icon aan m'n sig heb toegevoegd. Oh, ja Ook een 971 pre en 971 cd-speler van Rotel op dit moment, ook na de nodige omzwervingen door (veel duurder) audio-land!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 juni 2001 20:47 schreef Heintje het volgende:
Chario Syntar 100 speakers op Rotel 991 eindversterkers als monoblok.

PS Ik werk nu met 971mkII's als monoblokken, maar wil nog wel eens naar die 991 toe :9~ .
Monsterlijke set eindtrappen heb je dan. Ik vraag me trouwens af, of het echt veel mooier wordt, van 991's omdat ik het idee heb, dat ze wel meer vermogen kunnen leveren, maar niet dat het laag ervan strakker is. Raar maar waar. Die 971's zijn echt MONSTERS!

Ow, en mijn mening over chario? *D Laten we zeggen dat jij een set naar mijn hart hebt! Die dingen zijn echt geweldig!!
dan ook maar in dit topic een plaatje
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jmvanschie/pics/s100.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oh lieve heer JvS zegen mij met de officiele site van Chario! Ik smeek u!

edit:
Nog steeds under contruction, waarom doen ze daar altijd zo lang over... Zet ff beta versie ofzo online, heb tot nu toe alleen goeie ervaringen gehoord met die Charion speakers, en ze zien er heel netjes en rustig uit. Keertje bij lokale Iman Dale vragen of ze er foldertjes van hebben.

Weet iemand nog een site met betrekking tot dit merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op maandag 18 juni 2001 12:17 schreef Lampje het volgende:

[..]

Jag heeft mischien nog wel het adres waar ik deze review voor hem heb geparkeerd.
Schraap dus ff wat moed bij elkaar en vraag het hem >:)
O, waar stond dat ding nou ook alweer? Hmm, na even zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de topic waarin dat stond weg is. Alle hoop is dus op jouw gevestigd :) Maaruh, ik heb die review ook nog wel hoor, zelfs in vele verschillende versies, en ook in meerdere html versies, maar de final is pleite, en er heeft toch nog zo'n 20 uur werk in gezeten om van mijn laatste versie tot die final te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.audioconsult.dk/produkter/Chario/chario.htm

daar staat al wat meer, echt goede sites heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Alle hoop is dus op jouw gevestigd :)
tsja, dan moet ik zelf maar ff in het archief duiken:

tadáá

Ik hoop dat het een beetje recente versie is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Laatst online: 17:39
Die arcam alpha versterker met Nautilus speakers van B&W is echt ontzettend mooi. Als je het geld hebt gewoon doen denk ik. Op page 1 staan ze genoemd en ik heb ook ooit zon setje mogen luisteren. De rillingen kwamen op mijn rug van het geluid en dat gebeurt niet zo vaak. Mooi dus.

Bij Staffhorst in Utrecht hebben ze boven een gekoelde luisterruimte met het echte dure spul. Daar stond deze set ook. Misschien eens een afspraak maken en je voorkeuren vast doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAG ik heb misschien wat voor je als je besluit compleet voor myriad en Tannoy te gaan en Van den HUL (echte de beste) kabels.
Dan kan ik een mooie prijs voor je regelen en een uiterst verzorgde demo bij een hifi winkel bij jou in de buurt.
Aangezien mijn vader's bedrijf de nederlandse importeur van deze merken is.

Ik heb zo wel eens vaker iemand hier gematst met High end studio monitoren.

Voor mensen met vragen over deze 3 merken ben ik graag bereid deze te antwoorden. maak er geen flame van want ik duw je omver >:) met mn argumenten hehe

over pied piper gesproken.. daar kon ik niet echt van onder de indruk zijn deze speakers waren geloof ik van nederlandse bouw en hadden actieve aansturing. en veel te duur naar mijn mening.

ik zweer ook niet bij tannoy want ik kan B&W,Mordaunt-short en Epos ook zeer waarderen vooral hun mooie eindtrappen.
Al heb ik liever beter geluid dan mooi design maar das persoonlijk.

Naast Tannoy is Epos ook een mooie aanrader die vind ik in de "boekenenplank" formaat sectie nog mooier dan Tannoy veel mooier.

Voor mij zou de keuze liggen bij myriad en Epos en van den hul

ik ben alleen niet zo gek op enorme speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 15:44 schreef Lampje het volgende:

[..]

Niet voor studio's. Studio's mixen af op monitoren, die geven een heel correct en analystisch geluid.
Wat ik heb gehoord is dat er de laatste jaren ook een tendens is om muziek op crappy luidsprekers af te mixen. Dit zodat het lijkt dat de huidige glimmende en suckende moderne miditowers een goed geluid geven. Dat het voor mensen die wel een fatsoenlijke stereo hebben een ramp is om naar cd's te luisteren die zo zijn opgenomen, telt helaas niet mee.
inderdaad hier :r ik dus echt op he!
Als iets gewoon kut afgemixt is klinkt het ook gewoon niet op een beetje stereo set (en dan bedoel ik geen midi setje van sony |:().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
...en da's nou het mooie van die Chario's: ook met dat soort opnames klinken ze nog heel behoorlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 00:10 schreef Heintje het volgende:
...en da's nou het mooie van die Chario's: ook met dat soort opnames klinken ze nog heel behoorlijk!
Speakers moeten een eerlijk beeld geven van hoe de muziek bedoeld is. (niet het complete studio monitor idee maar het lijkt erop.)
Als een opname slecht is afgemixt klinkt ie slecht op echte hifi-speakers.

Chario's zijn dus in feite volgens jouw geen "eerlijke" speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 19 juni 2001 23:19 schreef Contagion het volgende:
Die arcam alpha versterker met Nautilus speakers van B&W is echt ontzettend mooi. Als je het geld hebt gewoon doen denk ik. Op page 1 staan ze genoemd en ik heb ook ooit zon setje mogen luisteren. De rillingen kwamen op mijn rug van het geluid en dat gebeurt niet zo vaak. Mooi dus.

Bij Staffhorst in Utrecht hebben ze boven een gekoelde luisterruimte met het echte dure spul. Daar stond deze set ook. Misschien eens een afspraak maken en je voorkeuren vast doorgeven?
Staffhorst? Nee dank je, ik zoek wel een goede audiozaak. Staffhorst heeft niet de voordelen van een High End zaak, maar wel genoeg nadelen.
Op dinsdag 19 juni 2001 23:39 schreef kRiTz_C het volgende:
JAG ik heb misschien wat voor je als je besluit compleet voor myriad en Tannoy te gaan en Van den HUL (echte de beste) kabels.
Dan kan ik een mooie prijs voor je regelen en een uiterst verzorgde demo bij een hifi winkel bij jou in de buurt.
Aangezien mijn vader's bedrijf de nederlandse importeur van deze merken is.

Ik heb zo wel eens vaker iemand hier gematst met High end studio monitoren.

Voor mensen met vragen over deze 3 merken ben ik graag bereid deze te antwoorden. maak er geen flame van want ik duw je omver >:) met mn argumenten hehe

over pied piper gesproken.. daar kon ik niet echt van onder de indruk zijn deze speakers waren geloof ik van nederlandse bouw en hadden actieve aansturing. en veel te duur naar mijn mening.

ik zweer ook niet bij tannoy want ik kan B&W,Mordaunt-short en Epos ook zeer waarderen vooral hun mooie eindtrappen.
Al heb ik liever beter geluid dan mooi design maar das persoonlijk.

Naast Tannoy is Epos ook een mooie aanrader die vind ik in de "boekenenplank" formaat sectie nog mooier dan Tannoy veel mooier.

Voor mij zou de keuze liggen bij myriad en Epos en van den hul

ik ben alleen niet zo gek op enorme speakers..
Met van den Hul zal je me niet blij kunnen maken vrees ik, maar ik zal je aanbod over Tannoy en Myriad onthouden. Wat en waar zou je een demo kunnen regelen (ik woon vlakbij Utrecht)? En kan ik dan ook gewoon een eerlijk vergelijk doen met andere merken? En is een thuisdemo evt een optie?
Wat ik heb gehoord is dat er de laatste jaren ook een tendens is om muziek op crappy luidsprekers af te mixen.
Dat is geen tendens van de laatste jaren volgens mij. Ze doen dat overigens met Yamaha Ns-10 (oid) speakertjes, die schijnen niet zo snel kapot te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even morgen de dealerlijst voor je erbij zoeken en dan wat adressen doorgeven utrecht is geen probleem.

Je besluistert ze in een Hifi winkel uiteraard kunnen ze je daar een eerlijke demo geven van tannoy of/en myriad tegenover andere merken/combinaties.

Een thuisdemo kan ik nog wel bespreken maar daar kan ik natuurlijk geen andere merken bij betrekken zoals je vast wel zult begrijpen.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Wat ik heb gehoord is dat er de laatste jaren ook een tendens is om muziek op crappy luidsprekers af te mixen.
--------------------------------------------------------------------------------

Dat is geen tendens van de laatste jaren volgens mij. Ze doen dat overigens met Yamaha Ns-10 (oid) speakertjes, die schijnen niet zo snel kapot te gaan

ns-10 van yamaha sorry voor het commentaar als je deze dingen hebt hoor maar :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 20 juni 2001 00:26 schreef kRiTz_C het volgende:
Ik zal even morgen de dealerlijst voor je erbij zoeken en dan wat adressen doorgeven utrecht is geen probleem.

Je besluistert ze in een Hifi winkel uiteraard kunnen ze je daar een eerlijke demo geven van tannoy of/en myriad tegenover andere merken/combinaties.

Een thuisdemo kan ik nog wel bespreken maar daar kan ik natuurlijk geen andere merken bij betrekken zoals je vast wel zult begrijpen.

quote:

Dat is geen tendens van de laatste jaren volgens mij. Ze doen dat overigens met Yamaha Ns-10 (oid) speakertjes, die schijnen niet zo snel kapot te gaan

ns-10 van yamaha sorry voor het commentaar als je deze dingen hebt hoor maar :r
Ja, dat zijn geen beste speakers, maar dat is dus ook het idee erachter. Het feit waar je mee te leven hebt als studio engineer is dat het gros gewoon geen Tannoy Kingdom thuis heeft staan ;)
En de Yamaha Ns-10 zal wel representatief zijn voor slechte sets (zullen ze blij mee zijn bij Yamaha :) ). En dat muziek ook zo'n set goed klinkt is ook belangrijk, alleen jammer voor degene die wel een goede set heeft :(

Over Tannoy, check je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad maar ik vind gewoon dat als je een studio hebt je wel een beetje goed moeten kunnen afmixen.

dat is 1 van de meeste essentiele delen van het maken van een plaat.

dat die dingen thuis op een midi setje staan vind ik wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een B&O of een Boose heb je top kwaliteit is wee duur maar past wel binnen je budget of valt er net iets buiten. Het is veel design maar de boxen zijn ook van topkwaliteit. Kijk hier eens http://www.bang-olufsen.com/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Laatst online: 13-09 09:40

ALH

Op woensdag 20 juni 2001 09:21 schreef ChicaneBT het volgende:
Koop een B&O of een Boose heb je top kwaliteit is wee duur maar past wel binnen je budget of valt er net iets buiten. Het is veel design maar de boxen zijn ook van topkwaliteit. Kijk hier eens http://www.bang-olufsen.com/ :9
Ik denk toch dat Jag geen B&O zoekt, voor die prijs koop je toch iets veel beters wat ook design heeft! :)

Van Boose heb ik nog nooit gehoord, maar als je Bose bedoeld :P
Dan denk ik dat Jag nog eerder geneigd is om chario's te kopen ;) (grapje JvS) want Bose is nu eenmaal om te :r en zeker als je 10mille te besteden hebt!!

http://groups.google.com/groups?q=Why+Bose+Sucks&hl=en&lr=&safe=off&rnum=2&ic=1&selm=36c0d6d5.0%40news.netway.com

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij zit niet helemaal op onze golflengte ben ik bang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:54 schreef JvS het volgende:

[..]

Heel simpel: Marges voor de fabrikant, marges voor de importeur en marges voor de retailer.
code:
1
2
3
4
Speaker kost aan productie en onderzoek: 200,- (ex BTW)
Fabrikant verkoopt 'm voor         300,- (ex BTW)
Importeur verkoopt 'm voor         500,- (ex BTW)
retailer verkoopt 'm voor          1049,- (inc BTW)

duidelijk?

D'r zitten op hifi-speakers gewoon achterlijk grote marges. :(
Als ik dat lees, dan zit ik direct in mijn geheugen te graven wie van mijn familie/vrienden/buren/enz connecties heeft met 1 van die betere audio bouwers.
Helaas niets gevonden in die zeef van mij, maar iemand van jullie misschien wel? Ben best geinterreseerd in een setje front-speakers vna F2500/s voor F1500/s ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 13:11 schreef The Rapier het volgende:

[..]

Als ik dat lees, dan zit ik direct in mijn geheugen te graven wie van mijn familie/vrienden/buren/enz connecties heeft met 1 van die betere audio bouwers.
Helaas niets gevonden in die zeef van mij, maar iemand van jullie misschien wel? Ben best geinterreseerd in een setje front-speakers vna F2500/s voor F1500/s ofzo
Helaas, zo simpel ligt het niet. Het is bij de importeur absoluut niet de bedoeling dat-ie jan en alleman gaat matsen met goedkope speakers. Kijk als je vader nou de importeur is, ok. Maar als de vader van een vriend van een kennis van jou importeur is, dan kan-ie wel bezig _blijven_

Ik denk ook dat die deal hierboven voor Jag niet echt al te positief zal uitdraaien, want ik kan me voorstellen dat de vader van Kritz_c er niet op zit te wachten dat-ie voor jan en alleman van de mede-GoTters speakers en versterkers gaat regelen. Tenzij hij en Jag misschien heel erg goed bevriend zijn ofzo, dan zou ik me er iets bij kunnen voortstellen.

Wel geinig trouwens dat het precies de importeur van Tannoy is (Jag weet waarom ;) ). Critz_c is jouw moeder toevallig Vanessa? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die marges kloppen niet zo voor zover ik weet is de marge die de retailer op de prijs van de importeur maakt 30% i.p.v 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:16 schreef JvS het volgende:

[..]

Helaas, zo simpel ligt het niet. Het is bij de importeur absoluut niet de bedoeling dat-ie jan en alleman gaat matsen met goedkope speakers. Kijk als je vader nou de importeur is, ok. Maar als de vader van een vriend van een kennis van jou importeur is, dan kan-ie wel bezig _blijven_

Ik denk ook dat die deal hierboven voor Jag niet echt al te positief zal uitdraaien, want ik kan me voorstellen dat de vader van Kritz_c er niet op zit te wachten dat-ie voor jan en alleman van de mede-GoTters speakers en versterkers gaat regelen. Tenzij hij en Jag misschien heel erg goed bevriend zijn ofzo, dan zou ik me er iets bij kunnen voortstellen.

Wel geinig trouwens dat het precies de importeur van Tannoy is (Jag weet waarom ;) ). Critz_c is jouw moeder toevallig Vanessa? :o
hmm beter naar nicks kijken jij ;)

nee mn moeder is niet vannesssaaa maar ria (geen alom bekende).

Ik doe dit ook alleen omdat Jag een aardig budget te besteden heeft dit soort dingen gaan natuurlijk niet op voor dealtjes van een paar honderd.

Toevallig misschien maar het is wel zo. Indien je mn verhaal niet gelooft kun je wel even contact opnemen met Tannoy Nederland zou ik zo zeggen.

Ik weet ook wel waarom ;)

Alleen begrijp me dus niet verkeerd dit is een uitzondering die ik soms maak.
Ik ben geen prijzenfestival!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Op woensdag 20 juni 2001 00:16 schreef kRiTz_C het volgende:

[..]

Speakers moeten een eerlijk beeld geven van hoe de muziek bedoeld is. (niet het complete studio monitor idee maar het lijkt erop.)
Als een opname slecht is afgemixt klinkt ie slecht op echte hifi-speakers.

Chario's zijn dus in feite volgens jouw geen "eerlijke" speakers.
Geweldig die eerlijke speakers waar je vervolgens je lievelingsmuziek niet meer op kunt draaien omdat het nergens naar klinkt!
Ik heb dat hele traject wel doorlopen hoor, op zoek naar hoog breed diep eerlijk gestoken fraai met grote 'stage' clean dynamisch en/of analytisch, maar uiteindelijk zat ik alleen maar naar geluid te luisteren en niet meer naar muziek. Die Chario's laten gewoon niet alles horen, maar zijn beestachtig muzikaal, en daar gaat het mij - door schade en schande 'arm' van alle miskopen in audioland - nu toch echt om. Eerlijke speakers zijn voor mij speakers waarmee je je favoriete muziek met plezier beluistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 20:20 schreef Heintje het volgende:

[..]

Geweldig die eerlijke speakers waar je vervolgens je lievelingsmuziek niet meer op kunt draaien omdat het nergens naar klinkt!
Ik heb dat hele traject wel doorlopen hoor, op zoek naar hoog breed diep eerlijk gestoken fraai met grote 'stage' clean dynamisch en/of analytisch, maar uiteindelijk zat ik alleen maar naar geluid te luisteren en niet meer naar muziek. Die Chario's laten gewoon niet alles horen, maar zijn beestachtig muzikaal, en daar gaat het mij - door schade en schande 'arm' van alle miskopen in audioland - nu toch echt om. Eerlijke speakers zijn voor mij speakers waarmee je je favoriete muziek met plezier beluistert.
Als ik b.v. naar een Peter gabriel cd luister klinkt het wel goed das dan ook mijn muziek.

een of ander top 40 nummer zal idd wel een stuk minder klinken omdat het gewoon klote afgemixt is over het algemeen.

ik zou nog maar eens weer lezen wat ik neergetypt had en daar nog eens over nadenken misschien krijg je het dan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

We hebben het over HiFi...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Die gasten bij Tannoy maken wel geile speakers zeg :) :

Edinburgh HE:
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/prestigeedinburghHE.gif

Definition D900
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/definitiond900.gif

Kingom 12
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/kingdom12.gif

Het zou leuk zijn als ze ook nog eens goed klinken.
Sorry, maar met een potlood schrijf ik liever dan dat ik ernaar luister (Beolab). En Bose zal ik het maar niet over hebben :)
Op woensdag 20 juni 2001 13:16 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik denk dat Tannoy het vast niet erg vindt als we hier vermelden dat Tannoy nederland misschien wel het geluid gaat leveren van de bios van Tweakers.LAN. Is idd wel toevallig dat het bedrijf van de vader van kRiTz_C de importeur van Tannoy is. Had Kluif_DBZfreak ook niet iets met Tannoy te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Tannoy het vast niet erg vindt als we hier vermelden dat Tannoy nederland misschien wel het geluid gaat leveren van de bios van Tweakers.LAN. Is idd wel toevallig dat het bedrijf van de vader van kRiTz_C de importeur van Tannoy is. Had Kluif_DBZfreak ook niet iets met Tannoy te maken?
[/quote]

ow Jag ik zal het zo ff met mn pa over hebben wat ik je beloofd had.

wat had Kluif dr mee te maken dan?

en ach ja toeval komt voor.

En Jag check ook nog ff de dimension serie das mijn favoriet van het moment :) over geil gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 20 juni 2001 22:42 schreef kRiTz_C het volgende:
ow Jag ik zal het zo ff met mn pa over hebben wat ik je beloofd had.

wat had Kluif dr mee te maken dan?

en ach ja toeval komt voor.

En Jag check ook nog ff de dimension serie das mijn favoriet van het moment :) over geil gesproken.
Je bedoelt deze:

Dimension TD 10:
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/TD10_g_off_lh_small.gif

Sja, misschien wel een erg goed klinkende speaker. Maar kwa uiterlijk hou ik meer van de classic look.

Edit: kan ik zo een mailtje verwachten dan? Ik ben wel benieuwd.

En wat Kluif ermee te maken heeft? Nou, ik vraag me af wat hij met Tannoy te maken heeft, als hij al wat met Tannoy te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb heus wel door wat je bedoelt Kritz_C. Ik denk dat jij mij niet begrijpt: ik heb dus vrijwel uitsluitend van dat soort slechte opnames! De Chario's zijn een zegen wat dat betreft. Ik weet ook wel dat een echt goede opname beter (eerlijker) klinkt op een betere speaker. Maar goede opnames zijn helaas zeldzaam in hardrock/AOR-land....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Chario's zijn mooi :)

(sorry mensen ik moet nog even m'n 150 posts voor de huiskamer opkrikken ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 21 juni 2001 00:17 schreef JvS het volgende:
Chario's zijn mooi :)

(sorry mensen ik moet nog even m'n 150 posts voor de huiskamer opkrikken ;) ).
Jamo en Bose zijn pas mooi O+

(ik moet ook nog ff doorposten voor HK :P )

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
Kennen jullie KEF?

vet offtopic: Wat zit er in de HK dan?? :P

(ik moet ook ff doorposten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 21 juni 2001 00:29 schreef Nacho_Man het volgende:
Kennen jullie KEF?
En of ik die ken. Er loopt ergens in AV nog een topic over KEF :) Goed merk, van oorsprong fabrikant van luidsprekers voor de zelfbouwmarkt, maar ze verkopen nu geen losse speakers meer. Alleen nog complete eigen systemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Op donderdag 21 juni 2001 00:20 schreef Exirion het volgende:

[..]

Jamo en CENSUUR zijn pas mooi O+

(ik moet ook nog ff doorposten voor HK :P )
WEER zo'n gaar vooroordeel. Jamo maakt genoeg brakke speakers, maar ook een aantal goed :( luister eerst is voordat je oordeelt :(

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Op donderdag 21 juni 2001 00:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

En of ik die ken. Er loopt ergens in AV nog een topic over KEF :) Goed merk, van oorsprong fabrikant van luidsprekers voor de zelfbouwmarkt, maar ze verkopen nu geen losse speakers meer. Alleen nog complete eigen systemen.
Mijn vader heeft nog een paar van dat merk. Ik weet niet meer hoe ze klinken want ik heb ze lang niet gehoord. Maar ze zijn zeker ouder dan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
vet offtopic: Wat zit er in de HK dan??
Ikke mag lekker al in de Huiskamer >:)
Die floept vanzelf te voorschijn in general chat. Als hij niet vanzelf zichtbaar wordt, moet je ff uit en inloggen.

Maar om Jag z'n topic niet al te erg te vervuilen:
Is Jag nog wezen luisteren de afgelopen dagen?

En is het weer een beetje goed gekomen met zijn review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Jullie lezen toch wel "What HIFI?" of niet??
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 01:04 schreef Nacho_Man het volgende:
Jullie lezen toch wel "What HIFI?" of niet??
:P
Soms, mn pa neemt ze wel eens mee van de zaak .. engelse bladen zijn leuk om te lezen ze hebben meestal een apart gevoel voor humor erin verwerkt wat me wel aanspreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 23:04
Infinity Overture heb ik naar geluisterd (zij het kort) en vond ik minder. onprettig om naar te luisteren. Trouwens naar die Mission 783 ook, Ik vond de bas te overheersend in die speaker dan liever de 782 (just my 2 cents).
Ik ben helemaal lyrisch wat betreft de 782 van Mission! Ik heb ze sinds een weekje in huis staan in kombinatie met 2 780's als rear speakers, een Q201E REL sub, de 783 Center van Mission en dat alles op een Onkyo TX 787. Werelds!!! Het enige nadeel vind ik echter wel dat als je eenmaal een DTS muziek DVD beluisterd hebt (bijvoorbeeld Hell Freezes Over van the Eagles), een "normale" audioCD toch wat tegenvalt.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Nou, ik heb vandaag weer geluisterd. Bij Staffhorst in Utrecht (lekker dichtbij). Op het programma stonden de door JvS zo zwaar beminde 805's van B&W, en ik snap nu ook waarom :)
Ik heb ze beluisterd op de Arcam Diva A-85 en Arcam Diva Cd-92 (ik probeer overal dezelfde spullen voor te gebruiken, al is de akoestiek telkens anders). Zeer mooie speakers, echt zeer indrukwekkend mooi laag. Zoooo strak, echt heel goed. Stemmen kwamen erg mooi uit de verf, mooier dan ik ooit gehoord heb voor zover ik me kan herinneren. Hoog was niet irriterend, verder niet bijzonder.

Daarna nog naar de Dynaudio Audience 122 geluisterd, wat een hele mooie luidspreker is voor zijn geld (nog geen 1500,- per stuk), maar die kon niet tippen aan de 805.
En als laatste nog de Dynaudio Contour 2.5 gehoord, wat weer een hele mooie speaker is (wat ook wel mag voor meer dan 4000,- per stuk). Het laag was niet lelijk mar toch minder goed dan van de 805, maar het midden was echt schitterend. De gitaar van Dire Straits kwam echt tot leven ineens. Zeker de moeite om die en zijn grotere broers nog eens uitgebreider te beluisteren.
Maar voor vandaag was de 805 de grote verassing. Zo'n mooi laag uit zo'n kleine speaker, echt heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben het met Jag eens, qua speakers.

Die contour was met een gitaarstuk uit de dire-straits inderdaad opvallend veel voller, en wat ruimtelijker aanwezig. Alleen vond ikzelf de 805's qua totaal "ruimtelijk beeld" (jasses wat gebruik ik toch een lelijke termen |:( ) mooier. Er doet bij die speaker gewoon iets "klik" in mijn oren en dan denk ik "zo klopt het :) " (inclusief smiley). Dat speakertje zet zo'n ongelovelijk geluidsbeeld neer, stemmen OH! dat doen ze zo mooi, vind ik. Het geluid komt helemaal los van die speaker! :)

Ik blijf een beetje O+ op dat speakertje. Dat is gewoon helemaal "mijn" speaker. :)

:z <--- * JvS droomt dat hij ook ooit 9000 piek over heeft

Ow, en de Dynaudio audience 122 is toch wel een van aanraders van beneden de 1500 piek per stuk, hoewel ze wat "vol" in het laag klonken. Maar niet ongelooflijk overdreven irritant. Ziet er nog mooi slank enzo uit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 26 juni 2001 04:01 schreef JvS het volgende:
Ik ben het met Jag eens, qua speakers.

Die contour was met een gitaarstuk uit de dire-straits inderdaad opvallend veel voller, en wat ruimtelijker aanwezig. Alleen vond ikzelf de 805's qua totaal "ruimtelijk beeld" (jasses wat gebruik ik toch een lelijke termen |:( ) mooier. Er doet bij die speaker gewoon iets "klik" in mijn oren en dan denk ik "zo klopt het :) " (inclusief smiley). Dat speakertje zet zo'n ongelovelijk geluidsbeeld neer, stemmen OH! dat doen ze zo mooi, vind ik. Het geluid komt helemaal los van die speaker! :)

Ik blijf een beetje O+ op dat speakertje. Dat is gewoon helemaal "mijn" speaker. :)

:z <--- * JvS droomt dat hij ook ooit 9000 piek over heeft
Weet je wat zou helpen voor ons: als we die speakers blind zouden testen. Dan zouden we zonder vooroordelen de speakers kunnen beoordelen :)

Ik vond het stereobeeld van de 805 trouwens wel mooi, maar niet helemaal schitterend. Wat ik bij Wilbert HiFi hoorde vond ik mooier denk ik. Kan ook aan de ruimte liggen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Op dinsdag 26 juni 2001 03:44 schreef Jag het volgende:
Nou, ik heb vandaag weer geluisterd. Bij Staffhorst in Utrecht (lekker dichtbij). Op het programma stonden de door JvS zo zwaar beminde 805's van B&W, en ik snap nu ook waarom :)
Ik heb ze beluisterd op de Arcam Diva A-85 en Arcam Diva Cd-92 (ik probeer overal dezelfde spullen voor te gebruiken, al is de akoestiek telkens anders). Zeer mooie speakers, echt zeer indrukwekkend mooi laag. Zoooo strak, echt heel goed. Stemmen kwamen erg mooi uit de verf, mooier dan ik ooit gehoord heb voor zover ik me kan herinneren. Hoog was niet irriterend, verder niet bijzonder.

Daarna nog naar de Dynaudio Audience 122 geluisterd, wat een hele mooie luidspreker is voor zijn geld (nog geen 1500,- per stuk), maar die kon niet tippen aan de 805.
En als laatste nog de Dynaudio Contour 2.5 gehoord, wat weer een hele mooie speaker is (wat ook wel mag voor meer dan 4000,- per stuk). Het laag was niet lelijk mar toch minder goed dan van de 805, maar het midden was echt schitterend. De gitaar van Dire Straits kwam echt tot leven ineens. Zeker de moeite om die en zijn grotere broers nog eens uitgebreider te beluisteren.
Maar voor vandaag was de 805 de grote verassing. Zo'n mooi laag uit zo'n kleine speaker, echt heel bijzonder.
Laten ze je gewoon zonder problemen luisteren?? Als ik ga kijken ze me aan of ik ze ga beroven.
Het zijn bijna altijd van die eikeltjes die het beter weten dan jou. Als ik daar kon luisteren zou dat het een wonder zijn. Maar voor de prijs ga ik toch naar Steenweg :) Daar zit een kennis die de prijs heel aantrekkelijk maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jag, zo te zien kick jij op grote speakers. Heb je al naar de Tannoy S10 geluisterd? Das een GROTE speaker met superdiepe bass (29Hz @ -3dB). Heeft 10" bass en midrange driver en tweeter zit haaks in de midrange unit verwerkt. Hij kost ongeveer F1400,-

http://www.tannoy.nl/NewFiles/s10.htm

Kijk ook ff naar de afmetingen. Speaker is met frontje helemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Hey Jag, wanneer staat Audiohome op de agenda? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Wat is Audiohome??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Weet iemand toevallig een site waar je kan zoeken naar oude speakers van bv. Sharp?
Ik wil jullie de mijne laten zien nl. :)

oops dubbelpost sorry... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Op dinsdag 26 juni 2001 13:07 schreef Nacho_Man het volgende:
Wat is Audiohome??
Audio/HiFi winkel in Eindhoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Op dinsdag 26 juni 2001 13:12 schreef ALH het volgende:

[..]

Audio/HiFi winkel in Eindhoven...
Aha... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 13:07 schreef Nacho_Man het volgende:
Weet iemand toevallig een site waar je kan zoeken naar oude speakers van bv. Sharp?
Ik wil jullie de mijne laten zien nl. :)
laat maar...

btw ik draai hier over... http://www.klipsch.com/images/photogallery/heritage/lascala-1.jpg

maar dan in het zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 26 juni 2001 11:59 schreef Nacho_Man het volgende:

[..]

Laten ze je gewoon zonder problemen luisteren?? Als ik ga kijken ze me aan of ik ze ga beroven.
Het zijn bijna altijd van die eikeltjes die het beter weten dan jou. Als ik daar kon luisteren zou dat het een wonder zijn. Maar voor de prijs ga ik toch naar Steenweg :) Daar zit een kennis die de prijs heel aantrekkelijk maakt :P
Ik had een afspraak gemaakt om de 805's te komen te beluisteren, en dan weten ze wel dat je serieus bent. Als je als scholier komt, vertrouwen ze je echt niet. Je kan gerust stellen dat er veel personeel bij Staffhorst loopt dat gewoon niet aardig is. En ze zijn duur, ook de set die ik uit heb gezocht is schandalig duur daar. Ze laten je gewoon de adviesprijs betalen, maar zo werkt dat niet natuurlijk.
Op dinsdag 26 juni 2001 12:23 schreef Yokozuna het volgende:
Jag, zo te zien kick jij op grote speakers. Heb je al naar de Tannoy S10 geluisterd? Das een GROTE speaker met superdiepe bass (29Hz @ -3dB). Heeft 10" bass en midrange driver en tweeter zit haaks in de midrange unit verwerkt. Hij kost ongeveer F1400,-

http://www.tannoy.nl/NewFiles/s10.htm

Kijk ook ff naar de afmetingen. Speaker is met frontje helemaal zwart.
Ik heb nog geen dure Tannoys gehoord, maar ik ga binnenkort een Tannoy demo krijgen, maar wel duurdere modellen waarschijnlijk.
Op dinsdag 26 juni 2001 12:46 schreef ALH het volgende:
Hey Jag, wanneer staat Audiohome op de agenda? :)
Vanaf 1 juli heb ik vakantie, en dan kan ik gaan luisteren bij Audiohome.
Op dinsdag 26 juni 2001 18:03 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

laat maar...

btw ik draai hier over... http://www.klipsch.com/images/photogallery/heritage/lascala-1.jpg

maar dan in het zwart...
Ah, grappig, nooit geweten. Waarom heb jij voor Klipsch gekozen? En wat vind jij van het laag uit de W-bin van die Scala? En waar heb je ze beluisterd/gekocht?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.