Op dinsdag 12 juni 2001 23:35 schreef elsegre het volgende:
Mooie set jag!

Als je zo onder de indruk bent van die Italianen heeft analoque-audio nog wel meer en thuis luisteren is geen probleem, de importeur komt het brengen.(en halen) Een vriend van me heeft een setje zingalie's een paar weken gehad. Toch is het diapason geworden. Voor en eindversterker en cd-speler van Audio-analogue. En voor de fetisjisten onder ons; cardas kabels,
Audiohome, waar zit dat? Wil ik ook heen, mijn TEAC vrds-10 gaat de geest geven.
Leuk dat je ons laat delen in het process van je aankoop, echt grappig om te zien hoe het zich ontwikkeld.
<OFFTOPIC>
Dire Straits - Vertigo
Vertigo is toch het label

</OFFTOPIC>
Ja, die Italiaanse speaker heeft wel indruk gemaakt. En ik zal eens uitkijken naar Audio analogue (en die durven met zo'n naam nog vcd spelers te maken

). En natuurlijk typisch Italiaans, de speaker zag er ook schitterend uit. Niet zo'n stereotype gelikt ontwerp, maar echt bijzonder en heel erg mooi. Man, die gasten zijn echt heer en meester in culturele zaken maar ook ontwerp.
De ontwikkelingen zijn idd leuk. Ook de spullen (full range magnetostaat bijvoorbeeld, ik had al wel eens met genoegen een magnetostaat als midden en eentje erop als hoog gehoord) die ik hoor, en de manier van testen is nieuw voor mij. Ook erg grappig is dat die Opera speaker die zo'n mooi laag geeft, dat doet met een woofertje van zo'n 10cm. Echt compleet bezopen als je die gril eraf haalt. Nou wist ik wel dat een driver niet per se heel groot moet zijn, maar dit is wel weer het andere uiterste.
Op dinsdag 12 juni 2001 23:43 schreef funkflex het volgende:
hey jag ik vind het wel een leuke setje die van ARCAM
vrijwel de enigste set ter wereld die je hardware matig kan upgraden ( dacht ik zo)
of tweaken
maare mocht je wel kiezen voor Magnepan zit je niet verkeerd maar een hele goede sub is dan ook wel aan te raden ( weet jij ook wel)
veel succes en laat even weten wat je gekocht hebt
als je er na een paar maanden uit bent

Ja, dat is wel een leuke feature van de Arcam. Alhoewel de uitbreidingen voor mij op zich niet echt heel interessant zijn. Een phono cartridge hoef ik niet, en upgraden naar 5.1 doe ik hooguit met met huidige set (die andere set upgraden is
echt duur als je het niveau wilt houden).
Het is niet dat ik kleine speakers per definitie afwijs, en ik wil zeker ook nog wel wat kleine speakers horen, maar ik denk toch niet dat dit formaat erg veel kans maakt. Bovendien is ie idd niet erg mooi

(dat wil ik nog wel op de koop toenemen).
Op woensdag 13 juni 2001 22:37 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Kan er mee door, maar als persoonlijk als ik F3000,- per speaker ofzo uitgeef wil ik ze ook weleens hard zetten, en voor F3000,- wil ik wel een bruut frequentiebereik, en dat trekt VOLGENS MIJ geen enkele 5.25" midbass drivers / woofer. Maarjah, sommigen hechten daar blijkbaar niet zo heel veel waarde aan. Sommigen klinken op JOU muziek met een freq resp van 40-18000Hz @ -3dB gewoon vEEL beter dan een hoop boxen met 20-18000 @ -3dB. Tjah, en dan is de keus toch gewoon voor de 1e.
Ik zet het nooit bloed-uit-je-oren-hard, maar wil op zijn minste stevig kunnen spelen (ook voor films). Maar dat kan echt wel hoor, ook wel met kleine drivers. Natuurlijk iets minder goed, maar flink hard is eigenlijk bijna met geeneen speaker een probleem. Hooguit als je een kleine driver combineert met een laag gevoelige luidspreker.
Over het frequentiebereik: je moet echt eens afstappen van het idee dat je voor muziekreproductie een weergaven van 20-20KHz nodig hebt. Het is natuurlijk wel het beste, maar zeker niet het belangrijkste. Er zijn zoveel andere dingen die veel belangrijker zijn dan dat, want muziek maakt gewoon bijna geen gebruik van tonen onder de 50Hz, laat staan dat die ook veel toevoegen aan de muziek.
Op woensdag 13 juni 2001 22:13 schreef mistraldk het volgende:
Heb je trouwens al geluisterd naar of gekeken naar Sonus Faber? Ook italiaans en wonderschoon (zowel van buiten als qua geluid) als je het mij vraagt!
ongeveer 3k stuk:
grand piano:
[afbeelding]
en signum:
[afbeelding]
O breek me de bek niet open. Het hoofd geluid van de schouwburg waarin ik werk heeft Sonus Faber en hij is er helemaal wild van

Hij heeft de kleine boekenplank type luidsprekers met een schuine voorkant. Ik ben nou wel eens benieuwd naar hoe deze klinkt.
Nog iets anders: een soort moreel dillema (klinkt meteen heel zwaar). Het punt is dat er twee belangen tegen elkaar strijden. Aan de ene kant het belang dat ik zo mooi mogelijke spullen wil voor mijn geld (lees zo veel mogelijk korting) Vs dat ik ultiem lame vind om in een zaak te kiezen en niet te kopen, helemaal als ze veel moeite voor je doen.
Dit is nu op komen spelen omdat ik merk dat ik bij een hele foute zaak, nl Stassen, op zijn minst wel goede korting kan krijgen, waarmee nieuwe mogelijkheden geopend worden. Als ik bij hun koop, en tot het uiterste ga, kan ik een set Contours 3.0 van Dynaudio kopen, met een Accuphase E-211 amp en nog een paar duizend gulden over hebben voor een cd speler plus bekabeling (en dat is niet zo duur voor mij

). Dat is toch wel heel erg aantrekkelijk moet ik zeggen (niet dat ik zeker weet dat ik die wil hebben, maar om een voorbeeld te geven). Wat zouden jullie doen?