Nieuwe set voor Jag

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.725 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

het laag is niet het strakste van de planeet(maar zeker niet slecht)...maar voor een speaker die al sinds de jaren 50 gebouwt wordt zeker niet slecht...ik heb ze 2e hands...en ik houd van het "direkte" van hoorns...(maar ik draai ook nog over Audiostatic ES300.... wel ff HEEL wat anders....)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Als je echt geld teveel hebt zou ik eens gaan luisteren naar de grote Tannoy Defenitions. Ze zien er wel anders uit dan op de foto's. Op de foto's zien ze er donkerder uit, maarja wat zegt een foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19056

Op dinsdag 26 juni 2001 12:23 schreef Yokozuna het volgende:
Jag, zo te zien kick jij op grote speakers. Heb je al naar de Tannoy S10 geluisterd? Das een GROTE speaker met superdiepe bass (29Hz @ -3dB). Heeft 10" bass en midrange driver en tweeter zit haaks in de midrange unit verwerkt. Hij kost ongeveer F1400,-

http://www.tannoy.nl/NewFiles/s10.htm

Kijk ook ff naar de afmetingen. Speaker is met frontje helemaal zwart.
leuke speaker idd maar niet voor de prijsklasse die jag in gedachten had..
Op woensdag 27 juni 2001 13:35 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Als je echt geld teveel hebt zou ik eens gaan luisteren naar de grote Tannoy Defenitions. Ze zien er wel anders uit dan op de foto's. Op de foto's zien ze er donkerder uit, maarja wat zegt een foto :)
Dit ligt nou net wel in zn budget.. ff een tip de D900 gaat eruit en zal net zo duur zijn als een D700 de komende weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16941

Ik heb niks met Tannoy te maken alleen dat ik het mooie speakers vind en ik heb ze ook daarom en wel de R3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34
Zo, vandaag weer wezen luisteren. Via Kritz_C was ik bij Tannoy gekomen, en zijn vader vertelde dat ik het beste kon gaan luisteren bij de Expert in Ede. Dus ik belde om een afspraak te maken, maar hij verwees me door naar Pol audio in Baarn. En dat kwam goed uit, want die zaak is ook dealer van Accuphase en Dynaudio. Uiteindelijk heb ik drie speakers beluisterd:

De Dynaudio Contour 3.3, het hoogste model uit de Contour range. Kost zo'n 13K per set.

De Tannoy D700, het een na hoogste model uit de definition serie van Tannoy, 7K per set.

En als derde speaker nog erbij de Audiolab Axis, met 7K per set.

De Dynaudios en Tannoys zaten op een Accuphase E-211 amp, en de Audiolabs op een dikke Rotel amp.
Wat al snel naar voren kwam, was dat de Dynaudios een vermoeiend laag hadden. Wat zelfs soms echt lelijk was. Te hard, maar ook een beetje bonkerig.
Het midden was soms schitterend, en over het algemeen heel prettig, absoluut het sterkste punt van deze speaker. Het hoog was rustig, en in de luisterruimte (met heel veel zachte materialen) klonk de speaker een beetje dof. Zeker vergeleken met de Tannoys.
Het laag liep wel diep door, maar was zeker niet mooi te noemen, heel jammer. Plaatsing ( nog vrijstaander) en een andere amp zou kunnen helpen, maar ik denk niet genoeg.

Een speaker met een paar flinke negatieve dingen, zoals het laag dat niet mooi was, stemmen die er niet altijd even mooi uitkwamen, stemmen die "in speaker vast bleven zitten", en nog wel meer van dat soort dingen. Maar hij soms schitterde deze speaker wel ineens. Hans Pol, de eigenaar zei dat de speaker inderdaad beter geschikt was voor klassiek.

De Tannoy was echt compleet anders. Heel nadrukkelijk aanwezig tophoog, dat in mijn kamer nog wel eens irritante vormen zou kunnen aannemen. Fel midhoog, wat JvS wel kon waarderen, en ik ook wel min of meer. Hele mooie uithalen op de drums met Dire Straits daardoor.
Stemmen klonken over het algemeen erg levendig, het stereobeeld was mooi.
Het laag was ingetogen, maar zeker niet lelijk.

En dan stond er nog een derde speaker, een Audiolab Axis. Lelijk om te zien, maar hij klonk echt schitterend. Veruit het evenwichtigste van de drie. Het laag was erg mooi gecontroleerd en liep diep door.
De stemmen kwamen vaak echt tot leven, en het hoog was ook gewoon heel prettig. Echt een speaker waarbij ik het idee kreeg dat het gewoon helemaal klopte. Anders dan de Tannoy die soms lekker uit kan halen, en niet zo rustig als de Dynaudio, een beetje er tussenin. Mooie speaker, afgezien om te zien dan :P.

Ook een leuke vent trouwens, Hans Pol. Heb nog een tijd staan praten en we waren het wel eens over een boel dingen.
Ik zag ook nog de duurdere Tannoys staan: de Edinbrugh uit de Prestige range, van 12 of 13K per set. En we hebben afgesproken dat ik nog een keer terug kom om die te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Jag: Zo'n accuphase, is dat wat? Ik moet namelijk op termijn ook eens een betere versterker halen. Heb nu al wel een leuke (marantz pm80-mk2), maar wil uiteindelijk toch wel upgraden.

BTW: Deze thread moet op slot!!! Wanneer ik thread bij reagren aan heb staan, kan ik niet meer replyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Die tannoy speakers heb ik ook gehoord, eerst de s8, daarna aan de praat geraakt en toen ging die kerel van die audiozaak eens de d700 van tannoy aansluiten (bijna 4k per stuk), de versterker was een marantz voor en eindtrap van 10k per stuk, gewelidige speakers, ik had een cd meegenomen die werkelijk alles had: van erg hoog tot superlaag en met veel soorten gitaar (veel/weinig distortion,solo,akoetisch) en ook qua drums zeer complex (veel bekkens en double bass partijen) en de speaker redde zich er makkelijk uit.

(cd: Death - The Sound of Perseverance)

De s8 die dan wel betaalbaar was kon hier jammer genoeg niet aan tippen, in een bepaalde drumsolo met een double bass partij begon hij zo te boemen dat de verkoper er bijna een rood hoofd van kreeg , hij raadde deze speaker dan ook zwaar af voor metal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag .... nou heb ik het je nog zo gezegd..
Je kunt Tannoy's niet goed refereren op accuphase, die combi is (vind ik en met mij een groot deel van de dealers) gewoon slecht..sorry als deze reactie enigzinds zeurderig overkomt maar ik raad je om ze nog een keer te luisteren op een myriad of marantz bijvoorbeeld.
Dat vormt namelijk zeker voor jou een ander beeld over deze speakers.

nog een tip die ik al eerder had gegeven de D900 gaat eruit en zal net zo duur als de 700 zijn.

leuk trouwens dat je naar hansje pol bent geweest idd een hele toffe gast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 03 juli 2001 21:49 schreef Lampje het volgende:
Jag: Zo'n accuphase, is dat wat? Ik moet namelijk op termijn ook eens een betere versterker halen. Heb nu al wel een leuke (marantz pm80-mk2), maar wil uiteindelijk toch wel upgraden.

BTW: Deze thread moet op slot!!! Wanneer ik thread bij reagren aan heb staan, kan ik niet meer replyen.
Die Accuphase heeft echt hele lovende reviews, maar ik kan er niks over zeggen. Ik heb hem gehoord met twee speakers die ik nog nooit eerder had gehoord, en ik heb niet gewisseld. Ik ben namelijk nog eerst een set speakers aan het uitzoeken, om dan de rest van de signaalweg af te lopen.
Maar Accuphase is prijzig hoor, hun goedkoopste amp zit al aan de 6K :(
Op dinsdag 03 juli 2001 21:56 schreef hervaz het volgende:
Die tannoy speakers heb ik ook gehoord, eerst de s8, daarna aan de praat geraakt en toen ging die kerel van die audiozaak eens de d700 van tannoy aansluiten (bijna 4k per stuk), de versterker was een marantz voor en eindtrap van 10k per stuk, gewelidige speakers, ik had een cd meegenomen die werkelijk alles had: van erg hoog tot superlaag en met veel soorten gitaar (veel/weinig distortion,solo,akoetisch) en ook qua drums zeer complex (veel bekkens en double bass partijen) en de speaker redde zich er makkelijk uit.

(cd: Death - The Sound of Perseverance)

De s8 die dan wel betaalbaar was kon hier jammer genoeg niet aan tippen, in een bepaalde drumsolo met een double bass partij begon hij zo te boemen dat de verkoper er bijna een rood hoofd van kreeg , hij raadde deze speaker dan ook zwaar af voor metal >:)
Ja, het is zeker een mooie speaker, maar hij heeft zware concurrentie. Als je aan het shopppen bent met speakers van 12K per set heb je al gauw dat het goed klinkt :).
Op dinsdag 03 juli 2001 22:22 schreef kRiTz_C het volgende:
Jag .... nou heb ik het je nog zo gezegd..
Je kunt Tannoy's niet goed refereren op accuphase, die combi is (vind ik en met mij een groot deel van de dealers) gewoon slecht..sorry als deze reactie enigzinds zeurderig overkomt maar ik raad je om ze nog een keer te luisteren op een myriad of marantz bijvoorbeeld.
Dat vormt namelijk zeker voor jou een ander beeld over deze speakers.

nog een tip die ik al eerder had gegeven de D900 gaat eruit en zal net zo duur als de 700 zijn.

leuk trouwens dat je naar hansje pol bent geweest idd een hele toffe gast :)
Ik ga nog een keer terug om de Edinburgh te beluisteren, dan wil ik de D700 en de Audiolab ernaast hebben. En dan zal ik er een andere versterker op laten zetten.

Dat de D900 tijdelijk net zo duur is als de D700 had ik nog genoemd, maar Hans Pol wist er niks vanaf. De D900 wil ik zeker nog wel eens horen, was namelijk ook best gecharmeerd van de D700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 04 juli 2001 01:52 schreef Jag het volgende:

[..]

Dat de D900 tijdelijk net zo duur is als de D700 had ik nog genoemd, maar Hans Pol wist er niks vanaf. De D900 wil ik zeker nog wel eens horen, was namelijk ook best gecharmeerd van de D700.
ow das dan geen probleem dan regel ik dat wel bij eventuele aankoop.. D900 is gewoon de D700 maar dan groter, collega van mn pa op de zaak is er nu mee aan het expirimenteren om de standaard dc unit the vervangen door een super dc unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De s8 die dan wel betaalbaar was kon hier jammer genoeg niet aan tippen, in een bepaalde drumsolo met een double bass partij begon hij zo te boemen dat de verkoper er bijna een rood hoofd van kreeg , hij raadde deze speaker dan ook zwaar af voor metal
Oh, dan moet ik daar niets van hebben. Welk merk vind jij persoonlijk wel erg goed klinken? Want ik neem ook altijd metal cd's mee. Cradle of Filth ook, niet omdat de muziek zo goed is (nieuwe albums zijn echt een stuk slechter) maar omdat de productie gewoon supergoed is. En er voldoende 30-35Hz tonen in voorkomen bij sferische stukken.

Verder neem ik altijd Nile - Black Seeds mee, gewoon de allersnelste cd die ik ooit gehoord heb. Dubbele bassdrum partijen die 16x per seconde aanslaan, zat lage grunt stemmen en overmatig taftaf snare drum 8x per seconde, allemaal door Tony verwerkt :) Maar in die muziek zit alles, zware bass drum, genoeg schelle gitaar midrange, en treble van het drumstel uiteraard.

Op de eerste cd vond ik Mission 700 serie altijd al goed en lekker warm klinken. Voor de 2e vond ik de DM602-S2 (jaja, Bang & Olufsen-centre roelt, microfoon gekocht, mocht ook nog enkele boxen luisteren) heel gedetailleerd en correct klinken. Ook lekker warm, maar dat komt misschien omdat ze standaard nogal veel bassen weergeven.

Wat zijn bij jou muziek nou speakers die je erg goed vind klinken? Dis wel offtopic sorry Jag, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op woensdag 04 juli 2001 12:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Wat zijn bij jou muziek nou speakers die je erg goed vind klinken? Dis wel offtopic sorry Jag, maargoed...
Nou ik ben nu zelf op zoek naar 2 nieuwe speakers, ik heb nu 2x 701 van mission als front en 2 x 702e ok van mission staan, maar ik krijg het geluid niet zoals ik het wil met m'n nieuwe reciever. (een Teac V8520)
Dit ding is zo krachtig dat de missions het niet meer aan lijken te kunnen.

Ik ben toen eens bij een vriend met een marantz amp gaan luisteren naar de b&w 602 s2, nou dat was al een stuk beter: ik speelde de snelste cd die ik bij me had erop af, dat was "In Battle - The Rage Of The Northmen" deze is qua snelheid en agressie in de black metal ongeevenaard naar mijn mening, echt supersnel qua drums, laag gestemde gitaren, hoge krijs en grunts en dan nog keyboards, de 602 redde zich er goed uit. Toen heb ik nog ff wat heel anders geluisterd, namelijk "Cephalic Carnage - Exploiting Dysfunction". Dit is een zeer goed geproduceerde death/grind cd, maar ontzettend weird, die gasten zijn echt totaal gestoord, en dat is wel te merken aan hun muziek want het ene moment rammen ze met een blastbeat ala dying fetus of nile door een nummer, dan komt er een abrupte break en dn gaan ze opeens bv een stukje blues oid spelen of een weird ambient stuk... je kan het zo gek niet bedenken of ze doen het. Verder is die cd ook geweldig geproduceerd en zit er erg veel hoog en laag in. Maar ik vond de 602 in het laag niet zoals ik wou dus ik wil nu eerst de 603 & 604 van b&w gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 10:12
[off-topic]
Die "nieuwe set voor Jag" is inmiddels al een ouwe set van Jag aant worden... ;)
[/off-topic]

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ben vandaag weer naar Pol audio in Baarn gegaan, waar ik eerder was geweest om de Tannoy D700, de Dynaudio Contour 3.3 en de Audiolab Axis te beluisteren.
Ik had toen ook de Edinburgh gezien, de speaker die iedereen oerlelijk vind :):
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/prestigeedinburghHE.gif

Ik was toen wel nieuwsgierig hoe die zou klinken, en ik heb toen afgesproken dat ik nog een keer langs zou komen om die te horen. Nou, dat was dus vandaag.
De Edinburgh stond er samen met de Axis op een dikke Rotel amp. Ik had de volgende muziek bij me:

Dire Straits - Brother in Arms
Dire Straits - Dire Straits
Sting - Mercury falling
Roger Waters - Amused to Death

Ik begon met de eerste cd op de Edinburgh, en het eerste dat bij me opkwam was getver, ranzig geluid. Even de Trebble 3 dB omhoog (die ruimte heeft erg veel zachte materialen), dat hielp, maar nog steeds klonken de stemmen een beetje dof. Maar hoe langer ik luisterde, hoe meer ik eraan wendde, en hoe meer ik de speaker begon te waarderen. En toen ik de andere cd van Dire Straits speelde werd ik echt overdonderd door de muziek, schitterend echt, echt beleving van de muziek zeg maar, heel heftig. Neemt niet weg dat de speaker wel degelijk zware tekortkomingen heeft. Een beetje een gat in het midden, waardoor stemmen lager klinken (ja echt heel erg :)), en hij klinkt een beetje wollig de speaker, maar dat vind ik niet zo erg, zeker niet op mijn kamer.
Maar met Sting kwam de speaker toch wat minder uit de verf. Kortom een beetje een moeilijke speaker, maar wel een die me van muziek heeft laten genieten zoals geen ander.

Overschakelen naar de Audiolab Axis is zo'n wereld van verschil! Die Axis is een hele technisch correcte speaker. Redelijk analytisch, maar niet overdreven. Geen wollig laag, laag loopt lekker diep door, stemmen klinken heel echt. Gewoon een hele goede speaker dus, alleen gaf deze speaker op geen enkel moment dat overdonderende gevoel, hki is een beetje gewoontjes zeg maar.

Kortom, een hele moeilijke keuze dus, die ik wat makkelijk ga maken doordat morgenochtend de Edinburgh bij mij thuis wordt gebracht samen met een Rotel amp en cd speler, om een paar daagjes thuis te kunnen luisteren. Kijken of ik en die speakers het een beetje kunnen vinden.
Nog een detail: die Edinburgh speakers kosten twee keer zoveel als de Audiolabs, 14K per set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Oei, die Edinburgh is idd erg lelijk.
Maar ik snap het niet helemaal : Jij overweegt een speaker te kopen van 7K die in jouw woorden "wel degelijk zware tekortkomingen heeft" ? :?

Trouwens als je van plan bent 14 K uit te geven, moet je ook maar eens de B&W Nautilus 803 luisteren, volgens mij zo'n 6K p/s.

Edit : zit er trouwens een tweeter in de woofer bij die edinburgh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 06 juli 2001 21:50 schreef Trashbash het volgende:
Maar ik snap het niet helemaal : Jij overweegt een speaker te kopen van 7K die in jouw woorden "wel degelijk zware tekortkomingen heeft" ? :?

Trouwens als je van plan bent 14 K uit te geven, moet je ook maar eens de B&W Nautilus 803 luisteren, volgens mij zo'n 6K p/s.

Ja, het is een dual concentric systeem. En de woofer heeft ook nog zo'n vorm dat hij een hoorn vormt voor de tweeter. Het is ook een behoorlijk rendabel ontwerp: 94 dB gevoelig.

Maar dat ik overweeg om een speaker met tekortkomingen te kopen voor zoveel geld, sja het zou eigenlijk niet moeten kunnen. Dat hoeft ook niet per se, want zo'n Axis heeft daar bijvoorbeeld geen last van. Maar die Tannoy heeft natuurlijk wel dingen die die tekortkomingen weer goed maken (en de prijs :(), ik ben ook niet gek.
Je kan het een beetje vergelijken met een stuk muziek dat gespeeld wordt door twee mensen. Ze zijn allebei erg goed, maar de één speelt het technisch perfect, en de ander legt er zijn hele ziel en zaligheid in. Zo'n soort vergelijking is dit ook ongeveer.

Nog een wat mooier plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 06 juli 2001 21:50 schreef Trashbash het volgende:

ja dat is het zogenaamde Dual Concentric concept van tannoy .... zeer veel gebruikt in de duurdere hifi van tannoy en studio monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 19:58

Canon23

>>MY<< world

Jag hoeveel geld ga je er nou aan besteden...volgens mij begon dit topic met 12 a14K en dat is nu al 14K voor die speakers geworden!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zaterdag 07 juli 2001 00:06 schreef Canon23 het volgende:
Jag hoeveel geld ga je er nou aan besteden...volgens mij begon dit topic met 12 a14K en dat is nu al 14K voor die speakers geworden!
Ja, het is een beetje duur geworden, maar ach, ik kan me budget wel verhogen, dan moet ik alleen langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15147

ik moet zeggen, dit is ontezettend interresant om te volgen :) wie weet..ooit..mischien...*zucht* ;( :P

Maar 14k...tjonge! Ben ik trouwens de enige die dit een schitterende speaker vind (qua uiterlijk dan...moet er maar niet naar luisteren, word je alleen maar depressief van :))?? Volgens jou beschrijving moet dit een erg "muzikale" speaker zijn. Moet je uitkijken dat het geen "foutjes" zijn waar je je na een tijdje aan gaat ergeren. Grado koptelefoons hebben dit ook en beetje, een aantal pieken en dalen in de freq.response, die sommigen wel erg lekker vinden en vaak een erg goede eerste indruk geven (detail!), maar na een tijdje vermoeiend worden. Mijn ervaring is dat je dan uiteindelijk toch iets wil (desnoods "erbij") wat neutraler klikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zaterdag 07 juli 2001 00:42 schreef Braver het volgende:
ik moet zeggen, dit is ontezettend interresant om te volgen :) wie weet..ooit..mischien...*zucht* ;( :P

Maar 14k...tjonge! Ben ik trouwens de enige die dit een schitterende speaker vind (qua uiterlijk dan...moet er maar niet naar luisteren, word je alleen maar depressief van :))?? Volgens jou beschrijving moet dit een erg "muzikale" speaker zijn. Moet je uitkijken dat het geen "foutjes" zijn waar je je na een tijdje aan gaat ergeren. Grado koptelefoons hebben dit ook en beetje, een aantal pieken en dalen in de freq.response, die sommigen wel erg lekker vinden en vaak een erg goede eerste indruk geven (detail!), maar na een tijdje vermoeiend worden. Mijn ervaring is dat je dan uiteindelijk toch iets wil (desnoods "erbij") wat neutraler klikt...
Nee, je bent niet de enige, maar wij zijn samen wel de enigen :).

Over het vermoeiend worden, dat is ook de reden dat ik voor morgen een thuisdemo heb geregeld, kan ik kijken of ik het ook waardeer als ik hem langer dan twee uur hoor. En natuurlijk heb ik thuis een heel andere akoestiek, en dat haalt echt een hoop uit.

Edit: het is eigenlijk jammer dat ik moet kiezen, het liefst zou ik ze allebei kopen. Wordt wel een beetje duur dan :)
Misschien dat ik er een zelfbouwproject naast kan doen, dat is wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 07-06 11:25
Ik? Ik weet nix van speakers enzo.. Doe soms alsof, of ik knik instemmend..

Een ding weet ik wel.. dat die bruine dingen eruit zien alsof ze uit een walkie talkie uit de 1ste wereld oorlog stammen :)

Als je voor 14k twijfelt, zou ik het niet doen.

Stel je treble en bassjes nou in met een soort "plugjes"?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Bij die Tannoys kan je trebble met -3 of -1.5 dB verlagen, of met dezelfde hoeveelheid verhogen. En je hebt nog de optie om de treble af te laten vallen met een instelbare hoeveelheid per octaaf vanaf 1.1KHz, of iets op de laten lopen.
Ik heb hem nu thuis staan, en hij staat nu neutraal waarschijnlijk, alhoewel Hans Pol vergeten is om de sleutel van de gril erbij te geven (kleine kinderen proof speaker :)).

De speaker klinkt trouwens thuis heel anders dan daar, niet verassend natuurlijk, en ook niet minder trouwens. Ik heb wel heel lang moeten proberen met luisterpositie en speakeropstelling, maar nu klinkt het goed. En nu maar veel muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Gaat dat niet veel pijn doen als je na de proefperiode je ""oude"" set eraan moet doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Nee hoor, dan heb ik juist iets moois om naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jag, je gaat nu misschien meer geld uitgeven aan alleen de speakers. De B&W 805 vond je technisch zeer perfect klinken met geen enkel nadeel en alles klopte.

Die kost F2.200,- ADVIES PRIJS. Dan is het toch zeker redelijk eens naar de 803 of 802 te gaan luisteren. Want het laag was al zo mooi. Kun je dan nagaan hoe mooi het zou kunnen zijn bij de duurdere versies?

Dan is het toch zeker even de overweging waard de grotere 800 series een keer in overeging te nemen?

B&W Nautilus 800 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat zei ik ook al, dat hij de 803 en consorten moet gaan luisteren :)

Maar Jag is blijkbaar op zoek naar een speaker met iets "speciaals" of met een "karakter" (vage termen alom ;) ).
De 803 had toen ik hem luisterde niet iets speciaals maar wel heel erg goed geluid (Ik moet zeggen dat ik hem niet erg lang heb beluisterd). Ik zou hem een kans geven, zeker met dat budget. (Alhoewel ik waarschijnlijk met 2 805's vandoor zou gaan en de rest aan andere leuke dingen zou uitgeven :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zaterdag 07 juli 2001 23:30 schreef Trashbash het volgende:
Ja dat zei ik ook al, dat hij de 803 en consorten moet gaan luisteren :)

Maar Jag is blijkbaar op zoek naar een speaker met iets "speciaals" of met een "karakter" (vage termen alom ;) ).
De 803 had toen ik hem luisterde niet iets speciaals maar wel heel erg goed geluid (Ik moet zeggen dat ik hem niet erg lang heb beluisterd). Ik zou hem een kans geven, zeker met dat budget. (Alhoewel ik waarschijnlijk met 2 805's vandoor zou gaan en de rest aan andere leuke dingen zou uitgeven :) ).
Ja, dat zei ik dus ook al :)
Ik wil ook nog een keer naar de rest van de 800-serie luisteren, de betaalbare modellen dan.
En die speakers met een "eigen karakter", dat is iets waar ik nu dan mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vraag me trouwens af hoe duur die 804's en 3 en 2's zijn.

Er had iemand hier nog een advieslijst van B&W boxen gepost, erg handig. Zou hem dankbaar zijn als hij die nog keertje wil posten of link ervan heeft.

Altijd handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met die Tannoy's heb je waarschijnlijk speakers waar je heel lang plezier van zult hebben....neem ook de tijd om een versterker te zoeken die het optimale uit de Tannoy's haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op zondag 08 juli 2001 17:42 schreef Yokozuna het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe duur die 804's en 3 en 2's zijn.

Er had iemand hier nog een advieslijst van B&W boxen gepost, erg handig. Zou hem dankbaar zijn als hij die nog keertje wil posten of link ervan heeft.

Altijd handig natuurlijk.
Ik quoote jvs uit een andere topic:

ok. in 2000 kostten ze:
805: 2.200,- per stuk
804: 4.000,- per stuk
803: 5.500,- per stuk
802 10.000,- per stuk
801:15.000,- per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30096

Iemand al iets gezegd over Genelec? Geen gezeur meer over versterkers, ze zitten er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 08 juli 2001 19:48 schreef Sanka het volgende:
Iemand al iets gezegd over Genelec? Geen gezeur meer over versterkers, ze zitten er gewoon in.
Genelec maakt hele mooie actieve studio monitors :9~

(FAQ info: amp's die erin zitten geven de speaker dus de titel : actief.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 08 juli 2001 19:48 schreef Sanka het volgende:
Ik ga een beetje near field studio monitors kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30096

geen probleem toch, als de kwaliteit maar goed is. Heb ze thuis ook hangen, in de kamer en in de stdio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
He Jag waarom is JvS admin, dacht dat hij dat was omdat jij op vakantie ging ofzo, maar je bent er gewoon ... hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 07 juli 2001 23:15 schreef Yokozuna het volgende:
Die kost F2.200,- ADVIES PRIJS. Dan is het toch zeker redelijk eens naar de 803 of 802 te gaan luisteren. Want het laag was al zo mooi. Kun je dan nagaan hoe mooi het zou kunnen zijn bij de duurdere versies?
Ik wil de nadruk hier dan zeker nog een keer op "zou kunnen" willen leggen. De 804 heb ik zelf nog nooit gehoord, maar ik ga er toch niet vanuit, dat het laag daarvan gelijk mooier is. :)

Prijzen heb je al, die kloppen nog.
Op zondag 08 juli 2001 23:28 schreef Yokozuna het volgende:
He Jag waarom is JvS admin, dacht dat hij dat was omdat jij op vakantie ging ofzo, maar je bent er gewoon ... hm.
Dit is mijn "oefen" periode, waarin ik gewend raak met zo'n ding achter me naam rond te zeulen :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 18:07
Eventjes een stokoude topic omhoog halen. :9
Ben je al uit? Ik heb het niet kunnen volgen.

Als het nog niet gelukt is, misschien is dit een leuk tippie.
Op http://www.marktplaats.nl/ wordt een prachtige KRELL KSA 250 aangeboden, geplaats op 07-08-2001.
Vraagprijs ƒ.6700,-. Wie weet valt er over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
De huidige stand van zaken is dat ik net terug ben van vakantie (hele nacht en dag gereden). Maar ook in de vakantie heb ik niet stilgezeten. Mijn oom die mijn audio hobby deelt, had een aantal afleveringen van Stereoplay en Audio (twee duitse bladen) meegenomen, dus ik heb veel kunnen lezen in de vakantie. Veel dingen die weinig nuttig zijn voor mij (reviews van de Dynaudio Evidence van 180.000 Mark bijvoorbeeld, of roundup van speakers tot 1000,- per stuk), maar soms zit er wat van mijn prijsklasse tussen.
Als je de beide bladen zou moeten geloven, dan zouden de 803's van 10.000 mark per set een hele goede kandidaat zijn. Die springen er echt namelijk uit in de lijst met gereviewde speakers. Ze hebben echt een extreem hoge score en staan tussen allemaal nog veel duurdere speakers in de lijst.

En als versterker zijn beide bladen helemaal weg van de Accuphase E-211, die ze bijna als beste geïntegreerde versterker bekronen, en dat voor relatief weinig (ongeveer 5000 mark).

Verder ben ik erachter gekomen dat in Duitsland geen prijsafspraken zijn voor de high end audio, en aangezien mijn oom een echte verkoper killer is, gaan wij een keer shoppen in Duitsland waarschijnlijk.
Maar het is toch lastig, want ik ben ook erg te spreken over de Audiolab Axis, en de Tannoy D-700.
En ik ben ook nog van plan om een zelfbouwproject ernaast te doen (kost relatief weinig en is leuk om te doen) waarmee Lampje me wel wilde helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-06 19:01
Ik heb die 803's wel eens mogen beluisteren en viel echt achterover van de geluidsDRUK in het laag: echt een ongelooflijke kracht!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah gij is weer terug :)

Jongens op moment btw geen Tannoy Dimension S10 kopen, worden veel teruggenomen vanwege een specifieke fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
En ik ben ook nog van plan om een zelfbouwproject ernaast te doen (kost relatief weinig en is leuk om te doen) waarmee Lampje me wel wilde helpen.
Wanneer gaan we? :9

(ik heb pas over twee weken weer de tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 23:07 schreef Heintje het volgende:
Ik heb die 803's wel eens mogen beluisteren en viel echt achterover van de geluidsDRUK in het laag: echt een ongelooflijke kracht!
Precies, echt een indrukwekkende speaker. En daar moet je ook van houden denk ik, elke keer als je ze hoor denk je van whoow en dat moet een speaker niet hebben vind ik. beetje vaag, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik las de Stereoplay en Audio vroeger ook, en ik ben er niet echt kapot van....er zit eigenlijk bv nooit iets tussen dat niet goed is...ik lees liever de engelse bladen zoals Hifi-News(dus niet What Audio en dat soort crap...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ja, dat viel mij ook op. Ze kraken nooit iets helemaal af. Neemt niet weg dat ik het wel goede reviews vond. Maar ik ga ook een keer wat Engelse bladen lezen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe gaat het ermee? Al wat meer geluistered in 2 weken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:09

JT

VETAK y0

What HiFi vind ik een lekker blad :) De Sony pascals kwamen daar met 1 ster er vanaf : het maximale is 5 sterren en het minimale 1 ster }) I like that

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 29 augustus 2001 16:05 schreef JT het volgende:
What HiFi vind ik een lekker blad :) De Sony pascals kwamen daar met 1 ster er vanaf : het maximale is 5 sterren en het minimale 1 ster }) I like that
even voor de duidelijkheid...What Hifi wordt betaald door de fabricanten die er hun spul in laten "testen"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 29 augustus 2001 17:52 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

even voor de duidelijkheid...What Hifi wordt betaald door de fabricanten die er hun spul in laten "testen"....
Niet door Sony kennelijk :).

Hoe het ermee staat? Ik ben een tijd op vakantie geweest en ben nu weer full time aan het werken, en daarnaast ben ik ook bezig met de volgende review.
Maar de huidige status is dus dat de volgende speakers interessant zijn:
Audiolab Axis
Tannoy D-700
B&W 803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:09

JT

VETAK y0

Op woensdag 29 augustus 2001 17:52 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat nou weer.....dan is B&W kennelijk ineens gestopt met betalen, want die nieuwe serie heeft 3 sterren. En de meeste oude 4 of 5

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 29 augustus 2001 20:23 schreef JT het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat nou weer.....dan is B&W kennelijk ineens gestopt met betalen, want die nieuwe serie heeft 3 sterren. En de meeste oude 4 of 5
"Dé" nieuwe serie? :?

Ow, Jag. 803's, dat gaat een kostbare aangelegenheid worden :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audiolab Axis? Nooit van gehoord, misschien ergens een plaatje ervan? (Ik weet dat dat niets zegt over het geluid, maar plaatjes zijn altijd leuk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 29 augustus 2001 20:27 schreef JvS het volgende:

[..]

"Dé" nieuwe serie? :?

Ow, Jag. 803's, dat gaat een kostbare aangelegenheid worden :o.
Och, ik verdien genoeg in de schouwburg.

En hier een plaatje van de Axis:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiolab.nl/luidsprpic/axis401main.jpg

Hij weegt trouwens 50kg die speaker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Je had toch een soort zolderkamer met schuine wanden ofzo? (of heb ik het nou helemaal verkeerd)

//edit//

BTW nooit gedacht aan een infinity IRS omega,sigma of epsilon systeem?

• Jag
Op woensdag 29 augustus 2001 22:17 schreef hervaz het volgende:
Je had toch een soort zolderkamer met schuine wanden ofzo? (of heb ik het nou helemaal verkeerd)

//edit//

BTW nooit gedacht aan een infinity IRS omega,sigma of epsilon systeem?
Ik ken Infinity nou niet zo ontzettend goed, maar wat ik van ze gehoord heb vond ik niks. Misschien dat ik nog ooit eens tegen een dure Infinty aanloop en dat ik het toch wat vind.

Edit: ik heb trouwens idd een zolderkamer met schuine wanden. Redelijk groot, 6x4m. Lijkt vooral groot omdat er bijna geen spullen instaan.

Ik ben trouwens van plan om mijn kamer akoestisch nog wat te behandelen. De reflecties van de achterwand zou ik wel graag willen killen. Nu klinkt het wel erg "harsh". Bovendien verpesten ze het stereobeeld. Nou is het probleem dat ik wel een oplossing wil hebben dat ik niet meteen het uiterlijk van mijn geliefde kamer verpest. Is er iets dat je makkelijk tegen een schuine wand aan kan krijgen (semi-permanent), zonder dat het heel erg opvalt. Dus effen en spierwit?

Anoniem: 17288

Als je bij B&W zweert zou ik zeggen dat je iets mist als je niet eens een goede (zoals boven genoemd) infinity set gaat beluisteren. Zelf ook overgestapt van b&w naar infinity en moet zeggen dat dat een stuk beter klinkt en zeker qua geld. Beetje jammer nu dat het een aflopende zaak is na de overname van HK.

• Jag
Op donderdag 30 augustus 2001 02:16 schreef petalwing het volgende:
Als je bij B&W zweert zou ik zeggen dat je iets mist als je niet eens een goede (zoals boven genoemd) infinity set gaat beluisteren. Zelf ook overgestapt van b&w naar infinity en moet zeggen dat dat een stuk beter klinkt en zeker qua geld. Beetje jammer nu dat het een aflopende zaak is na de overname van HK.
Ik zweer helemaal niet bij B&W hoor. Ik heb nu B&W, en de 803 is een goede kandidaat waarschijnlijk (ik heb alleen nog maar de 805 gehoord die ik geweldig vind, en 803 wordt nog veel hoger gewaardeerd in twee Duitse audiobladen).

Maar ik heb ook hele mooie spullen gehoord van Audiolab, Tannoy, Opera (Italiaans merk), en ook Dynaudio maakt hele mooie speakers. En dit is ook maar een miniscule selectie uit het totale aanbod. Infinity is voor mij maar één van de VELEN anderen.

• elsegre
  • Laatst online: 08-06 19:17

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op donderdag 30 augustus 2001 00:47 schreef Jag het volgende:

...

Ik ben trouwens van plan om mijn kamer akoestisch nog wat te behandelen. De reflecties van de achterwand zou ik wel graag willen killen. Nu klinkt het wel erg "harsh". Bovendien verpesten ze het stereobeeld. Nou is het probleem dat ik wel een oplossing wil hebben dat ik niet meteen het uiterlijk van mijn geliefde kamer verpest. Is er iets dat je makkelijk tegen een schuine wand aan kan krijgen (semi-permanent), zonder dat het heel erg opvalt. Dus effen en spierwit?
Zelf maken van geluid-dempende plaat (bij de bouwmarkt) en daaroverheen een enigszins flexibele stof. Ziet eruit als een schilderij zonder inhoud. Eerst ff testen of het resultaat heeft en dan pas de stof kopen. Wit is wel moeilijk, ik zou die platen ook nog schilderen. De bevestiging laat ik geheel aan je eigen fantasie over.
ik heb alleen nog maar de 805 gehoord die ik geweldig vind, en 803 wordt nog veel hoger gewaardeerd in twee Duitse audiobladen
Duitse audiobladen zijn zo corrupt als een Nigeriaanse politicus. >:) Maar B&W's lijken mij uiterst geschikt voor jouw, zeker die met wat meer bas fundament.

No news is bad news.

• hervaz
Naja ik las wat er in de smaak viel en dan denk ik toch aan die infinity speakers, supersnelle electrostaten voor hoog en mid, en supersnelle woofers, ik heb enkel de serie eronder beluisterd, de kappa serie dus, en dan wel de 6.2 en de 8.2.

Bij bv hobo hifi staat bv een omega te pronken voor maar 2000 piek per stuk, komt door de dumppraktijken van harman en omdat deze speaker zeer moeilijk aan te sturen is, evenals de 9.2 die er in de etalage staat, de versterker zal dan dus iets in de strekking worden van krell etc...

Denk echter niet van "och ja...2000 per stuk...bleh" de speaker nieuwprijs was geloof ik 7000 dollar per per destijds.

Kan het niet laten om dit kwijlplaatje te posten, sorry :)
(misschien iets voor over 10 jaar?)

Afbeeldingslocatie: http://follgott.tripod.com/IRS_Epsilon/IRS_Epsilon_5.jpg

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Op donderdag 30 augustus 2001 00:47 schreef Jag het volgende:

[..]

Misschien gipsplaten, en dan eronder isoleren met glaswol ofzoiets?! Wel lekker makkelijk. gl

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 18:42

Oceria

I've been in between....

Voor dat geld moet je aardig kunnen winkelen!! :)
Als je bereid bent om bijvoorbeeld de tuner er later bij te kopen zou je bijvoorbeeld een linn setje kunnen betalen. Een Genki, direktor en lk85, op linn speakers bijvoorbeeld.
Of een meridian 506.24 CD speler op een 551 versterker, met monitor audio speakers en siltech bekabeling.
Als laatste zou je ook naar de nieuwe Naim 5 serie kunnen gaan luisteren. Die speelt wonder schoon, maar de versterker komt gauw adem tekort als je hard wil spelen. De linn en meridian hebben daar geen last van.
Ga eens bij deze toko kijken.
Wel even zeggen dat Rutger je gestuurd heeft! ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Op vrijdag 31 augustus 2001 00:33 schreef Oceria het volgende:

Ga eens bij deze toko kijken.
Wel even zeggen dat Rutger je gestuurd heeft! ;)
Wat een kl#$%te site zeg, sorry hoor...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:29 schreef twopack het volgende:

Wat een kl#$%te site zeg, sorry hoor...
Hèhè, oké, ik geef toe, het is een ZUIG-site. :)
Als je het adres nog niet tussen de rotzooi gevonden hebt, hier is het:
Nobelstraat 117-119
telefoon: 030-233 40 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Ik heb zelf de Infinty RMS Omega op de kop getikt bij RAF (2000 p.st.) en stuur ze aan met 2 X NAD 2600PE mono's. Dit geeft voor mij werkelijk een perfect geluid: zuiver hoog, krachtig (niet overheersend) laag en een perfect stereobeeld.
Nu worden die 2600 niet meer gemaakt (zijn al 12 jaar oud) maar als alternatief zou je 2 x NAD C270 mono geschakeld kunnen kiezen.

Veel wijsheid en luisterplezier gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Zelf maken van geluid-dempende plaat (bij de bouwmarkt) en daaroverheen een enigszins flexibele stof. Ziet eruit als een schilderij zonder inhoud. Eerst ff testen of het resultaat heeft en dan pas de stof kopen. Wit is wel moeilijk, ik zou die platen ook nog schilderen. De bevestiging laat ik geheel aan je eigen fantasie over.
Is dat duur eigenlijk? En het moet wel geluidsdempend zijn in de zin dat het niet reflecteert.
En bevestiging zal nog best lastig worden als ik mijn huigige plafond niet wil molesteren.
Maar B&W's lijken mij uiterst geschikt voor jouw, zeker die met wat meer bas fundament.
O ja, en waar basseer je dat op (just curious)?
Als je het adres nog niet tussen de rotzooi gevonden hebt, hier is het:
Nobelstraat 117-119
telefoon: 030-233 40 90
Ik ken die toko wel, ik werk er vlakbij (schouwburg). Ik ken iemand die daar ook zijn set heeft gehaald (Sonus Faber speakers, de rest weet ik ff niet).

Ik wil trouwens nog wel eens wat Infinity's horen, ik hoor er zoveel mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Heb je de lotto gewonnen?(803's ;) )
O ja, en waar basseer je dat op (just curious)?
Ergens, of in deze 11 pagina's of in een B&W topic kwam dit bij mij op.(ik heb donderdag het gehele topic gelezen)
Maar het juiste hieromtrend ben ik ff kwijt. :o

Gamma!, dit zijn groene platen maar bij de praxis zijn ze weer bont geflokt. Ik dacht dat een pak(vier stuks) iets van 40 piek kost. Reflecteren doet het niet en met b.v. jute eroverheen al helemaal niet.
Voor het bevestigen kun je dubbelzijdig plakband proberen, als de ondergrond dit toelaat.(het weegt niet veel)
Nog wat praktische tips.
Wat theorie van geluiddemping, ook leuk voor mensen met een gehorige woning.
Akma is een beetje duurder en een site just for info.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Op maandag 03 september 2001 23:27 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik ken die toko wel, ik werk er vlakbij (schouwburg). Ik ken iemand die daar ook zijn set heeft gehaald (Sonus Faber speakers, de rest weet ik ff niet).

[..]
Sonus Faber? Dan heeft ie waarschijnlijk Meridian. Zelf ben ik niet zo'n fan van S. F.: een beetje "dik" geluid, maar als je er van houdt...
Loop er gewoon eens binnen; ze doen tegenwoordig vooral projecten, maar een luistersessie is altijd mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Sonus Faber op meridian, auw auw auw wat is dat duur :)

Oceria: off topic maar wat heb jij zoals staan aan audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 04 september 2001 20:11 schreef Oceria het volgende:

[..]

Sonus Faber? Dan heeft ie waarschijnlijk Meridian.
waar bazeer je dat nou weer op????...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria

Oceria

I've been in between....

Op dinsdag 04 september 2001 20:16 schreef hervaz het volgende:

Is al eens een topicje geweest maar goed:
CD speler: Meridian 506.24 met siltech FTM-3 G3
Tuner: " 504 met siltech ST-38 G3
Versterker: " 551 met Ocos biwired
Speakers: Monitor Audio Monitor 3.
Totale waarde toen: net iets boven Jag's budget. :)
verder heb ik nog een suffe Denon DP23 draaitafel, maar die valt vreselijk uit de toon. Ohja, ook nog twee ouwe draaitafels (Dual en Garrard) voor een selectie 78 toeren platen, maar die twee zijn in revisie.
Toen m'n ouders hoorden dat mijn setje dit kostte dreigden ze me te onterven, maar het is in werkelijkheid maar een entry level setje, volgens mijn collega's. Maar goed, dat zijn mekkerhoutjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

heb je die zooi nou nog niet gekocht? ;)
waarschijnlijk heb je het al gedaan mar ik wil het toch ff zeggen, met zo'n budget kan je ook wel even tegenover je werk (staffhorst dus) op de bovenste verdieping gaan luisteren, daar hebben ze ook erg mooie spulletjes :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op dinsdag 04 september 2001 20:16 schreef hervaz het volgende:

Ik weet niet of hij Meridian heeft staan hoor. Zoiezo geen Meridian amp, want die vindt hij niks.
Maar wat ie wel heeft is luidsprekerkabels van 3000,-, haha, geen geintje. En toen wilden ze hem bij Audio Design ook speciale tegels verkopen voor onder de luidsprekers, voor een dikke duizend gulden :P. Maar er stond wel Sonus Faber op :P. Dat aanbod heeft ie maar laten liggen :).
heb je die zooi nou nog niet gekocht?
Ik heb de tijd, ik heb op dit moment toch nog maar 8000,-, dus daar moet nog meer bij. En ik wil echt een gefundeerde keuze maken. De meeste mensen kopen zoiets in een dag, ik doe er maanden over (ben al vier keer wezen luisteren).
waarschijnlijk heb je het al gedaan mar ik wil het toch ff zeggen, met zo'n budget kan je ook wel even tegenover je werk (staffhorst dus) op de bovenste verdieping gaan luisteren, daar hebben ze ook erg mooie spulletjes:).
Ik werk niet HC ofzo hoor, de schouwburg ligt toch wel ff een stukje (10 à 15 min lopen) van het centrum vandaan (Lucas Bolwerk).

En elsegre, dank je wel voor de info, hier kan ik wat mee. Ik zal eens met mijn vader overleggen (hij ziet me al aankomen met het zoveelste verbouwproject :)).

En over de lotto gesproken: in een theater werken is niet alleen ontzettend leuk, het verdient ook nog eens erg goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 31-05 12:27
Voor 12000,- zou ik persoonlijk niet alleen een versterker/cd/2 speakes kopen.

Geef mij dan maar:
- B&W DM601 S2 x2 rear
- B&W DM604 S2 x2 front
- B&W CC6 S2 center
- REL Q100E sub

of ook leuk:

- Quadral Argent 85 x2 front
- Quadral Argent 21 x2 rear
- Quadral Argent Base S center
- REL Q100E sub

Evt. Magnat Alpha 30 A als sub.

Van de poen die ik overheb koop ik een goeie Sony regiovrije DVD speler. En dan ben ik helemaal klaar! :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Ehm, versterker van nu houdt ik, dus vandaar geen versterker erbij gerekend.

Maar Jag, doe jij die B&W 604's weg?
En is de oude 600 serie nog te krijgen van B&W?

Ik kan trouwens nergens online prijzen in guldens vinden van de B&W/Quadral speaker reeksen.... Iemand?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

Er zit een groot en wezelijk verschil tussen het luisteren naar een meer speaker systeem en naar het gewone stereo. voor mij hoeft het meer speaker systeem niet. Heb laatst naar een goede meer speakersysteem geluidsterd en het kon me totaal niet boeien. Gitaar achter me ik sta voor de band en niet op de planken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Op woensdag 05 september 2001 00:04 schreef JcaG het volgende:
Er zit een groot en wezelijk verschil tussen het luisteren naar een meer speaker systeem en naar het gewone stereo. voor mij hoeft het meer speaker systeem niet ....
Hier ben ik het volkomen mee eens: ik luister nu met veel genoegen naar mijn NAD 1300 voor- en mijn 2 2600PE's, op Infinty RMS Omega's, als eind-versterker, wat stereo berreft.
Voor films is een meer speaker (meer dan 2 >:) ) haast een must.
Hiervoor heb ik 2 NAD 902's voor centre (op Mission Centre, mono) en surround (op Mission 700, stereo) staan (een subwoofer heb ik echt niet nodig met die Infinities).

Wat ik van Jag heb begrepen (uit zijn postings en "correct me, if I'm wrong"), is dat Jag voornamelijk "audiofiel" is, waarbij hij de surround-, Dolby-Digital- , DTS- en THX-ontwikkelingen zeker meeneemt.

Vandaar dat ik mijn set c.q. tip heb gepost, omdat deze opzetting vrij eenvoudig is aan te passen aan de eisen van het tegenwoordige film-beleven......
Bovendien vind ik dat mijn set c.q. tip de ruimte biedt (wat eindversterkers (2 * -f 1700.-) + speakers (2* -f 2000,-) = - f 7.400,- + f 12.000 = f 4.600, betreft) voor een mooie voorversterker + evt. CD/DVD-player.

Verder vind ik muziek- en film-beleving een héél persoonlijke ervaring is en ik denk dan ook dat onze aangedragen ideeen alleen als uitgangspunt kunnen dienen en niet als "op te volgen commando's", zodat we geen flames en topics krijgen á la "f 12.000,- weggegooid; bel ambulance".
(of heb ik nu teveel "P, M & G" en "V & B" gevolgd >:) )

Nogmaals veel luisterplezier en wijsheid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 08:49
Op woensdag 05 september 2001 00:00 schreef DarkHelmet het volgende:
Ehm, versterker van nu houdt ik, dus vandaar geen versterker erbij gerekend.

Maar Jag, doe jij die B&W 604's weg?
En is de oude 600 serie nog te krijgen van B&W?

Ik kan trouwens nergens online prijzen in guldens vinden van de B&W/Quadral speaker reeksen.... Iemand?
voor quadral prijzen in excel tabel (rechtstreeks van importeur btw): Link

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
De reden waarom ik 4 speakers zou nemen is om IDD midden in het geluid te zitten. En om de kamer goéd met geluid gevult te krijgen. Dat vind ik ook belangrijk, dat het niet van een richting komt maar dat 'het gewoon in de lucht hangt' zeg maar... 8-)

Maar eigenlijk kun je dan beter 4x front kopen, waarvan je er 2 achter zet als B speakers. En dan nog 2x rear, center & sub.

Dan zet je bij DD/DTS belevingen gewoon B speakers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Heb je het hele topic gelezen?

Er staat meerdere malen 2 speakers, het is een beetje te laat om hem om te praten tot de 5.1 hype, en ik weet zeker dat ik ook in de midden zit met mijn 2 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Mochten er verhalen opduiken over de bassen van Infinity: bullshit! Ik heb hier 2x Delta 60 staan, laatst stond m'n set ff goed open, bassen vervormden totaal niet en aan de andere kant van het huizenblok (6 huizen verderop) vroegen ze of ik soms nieuwe speakers had... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Vergeten, sorry: voor films zou ik er wel een sub bij nemen. De Delta's gaan tot 30Hz, daaronder hoor je nog wel, maar zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17288

Delta's zijn leuke speakers maar we praten hier over een klasse hoger waarvan het lage gedeelte vaak beter en lager komt als de gemiddelde sub :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10710

Jag

Irs omega,sigma of de epsilon niet wat voor je?
irs omega zijn bij hobo 3000 pst (nieuw)
of mischien een paar magnetostaten ??

bv de apogee scintilla (staan een paar bij hobo enschedefl 4800)heb je nog wat over voor een amp is wel een 1ohm speaker dus keuze kwa amp is wel beperkt

ik zou als ik jou was geen nieuw spul halen als je geen 2hands wild kijk dan eens naar inruil/demo modellen
scheelt je zo enkel duizenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 05 september 2001 13:54 schreef Rwesselius het volgende:
Jag

Irs omega,sigma of de epsilon niet wat voor je?
irs omega zijn bij hobo 3000 pst (nieuw)
of mischien een paar magnetostaten ??

bv de apogee scintilla (staan een paar bij hobo enschedefl 4800)heb je nog wat over voor een amp is wel een 1ohm speaker dus keuze kwa amp is wel beperkt

ik zou als ik jou was geen nieuw spul halen als je geen 2hands wild kijk dan eens naar inruil/demo modellen
scheelt je zo enkel duizenden
Het nadeel van inruil of 2e hands is dat je niet vrij bent in je keuze. Ik wil wel gewoon het volledige aanbod speakers tot me beschikking hebben, en dat heb je met 2e hands niet. Bovendien wil ik een set speakers ook eerst gaan thuisdemo-en, en goed kunnen beluisteren in een luisterruimte. Ik heb op zich niks tegen 2e hands kopen, maar er zitten grote praktische nadelen aan.

En over de surround discussie:
een mooie surround set zit er zeker in voor mijn budget. En een goede surround set kan ook echt helemaal geweldig zijn met een film. Maar afgezien het feit dat van die blockbuster films mij niet echt kunnen boeien (dus ik vaak films zonder 5.1 soundtrack kijk), vind ik het zoiezo niet waard om daar nou die duizenden guldens aan uit te geven. Dan koop ik veel liever een mooi setje Tannoys, B&Ws of Dynaudio's ofzo. En surround met muziek is niet echt mijn ding :).
Maar Jag, doe jij die B&W 604's weg? En is de oude 600 serie nog te krijgen van B&W?
Nee, die ga ik niet wegdoen. Het bedrag dat ik ervoor krijg heb ik zoiezo zo bij elkaar verdiend. En ik ben wel gehecht aan mijn 604's, dus nee. En ik vind het ook relaxed om meerdere sets naast elkaar te hebben. En wie weet breidt ik die set nog wel eens uit naar 5.1.

De oude 600 serie is nog wel te krijgen, maar je zult wel goed moeten zoeken. Stassen had nog oude 601s en 602s staan.

• Mr.David
  • Laatst online: 03-06 21:18
Luister JAG ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik weet nog een hele mooie luidspreker set. Ik heb ze nog niet gehoord, maar wel gezien. :9 :P
Het zijn de Celestion A3 (http://www.celestion.com/products/celestion.htm)
Die kosten normaal een gulden of 9700,- per set, maaar....
Ik ken een zaak in Alkmaar die heeft die set voor maar 5000,- per set verkoopt. (Hij heeft een partijtje van die speakers goedkoop ingekocht)

Ik heb 't ff in de WHAT HI*FI? opgezocht en....
5 steren, 2399,-pond, A fabulous piece of furniture with BIG, OPEN SOUND and lots of musical detail.

Als je geintreseerd bent dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op donderdag 06 september 2001 20:38 schreef Mr.David het volgende:
Luister JAG ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik weet nog een hele mooie luidspreker set. Ik heb ze nog niet gehoord, maar wel gezien. :9 :P
Het zijn de Celestion A3 (http://www.celestion.com/products/celestion.htm)
Die kosten normaal een gulden of 9700,- per set, maaar....
Ik ken een zaak in Alkmaar die heeft die set voor maar 5000,- per set verkoopt. (Hij heeft een partijtje van die speakers goedkoop ingekocht)

Ik heb 't ff in de WHAT HI*FI? opgezocht en....
5 steren, 2399,-pond, A fabulous piece of furniture with BIG, OPEN SOUND and lots of musical detail.

Als je geintreseerd bent dan hoor ik het wel.
Sja, dat is wel een leuk aanbod, maar ik ken die hele speaker niet. Iemand anders een mening over deze speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de A1 ooit weleens gehoord, die vond ik best mooi (toen) en ik was toen heeeel benieuwd naar de A2 (tweeweg speaker, mijn persoonlijke psychologische voorkeurafwijking :o). Maar toen kende ik de 805 nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5088

zitten jullie nog steeds te reageren op een topic uit juni? JAG zal zijn set nu toch wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Waarom ga je ze niet luisteren. Als je 12 ruggen gaat uitgeven zal ik ze toch maar ff luisteren.
Die audio zaak 'Best Getest' (dat is de naam dus) is makkelijk te vinden, recht tegenover het Alkmaar station. ;)

Nou ja als je ze nog wilt bellen dan heb je hier het telefoon # 072-5110120 ze zijn tot 19:00 geopend.
Kan je door de telefoon luisteren hoe ze klinken. :D
lol *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op vrijdag 07 september 2001 01:38 schreef rob van den broek het volgende:
zitten jullie nog steeds te reageren op een topic uit juni? JAG zal zijn set nu toch wel hebben?
Nope! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 07 september 2001 11:01 schreef hervaz het volgende:

[..]

Nope! :)
meen je da nou ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op vrijdag 07 september 2001 11:02 schreef funkflex het volgende:

[..]

meen je da nou ?
Yep Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/muziek/music765.gif

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 september 2001 12:24 schreef elsegre het volgende:

[..]

Yep [afbeelding]
Het is echt erg he? :P Hij weet gewoon niet wat-ie wil enzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Ja wat wil je nou eigenlijk???? |:( Als je muziek niet zo hard wilt dan koop je die B&W speaker (805). Wil je 'heeeeeeel mooi geluid' en je wilt knallen dan koop je gewoon die Celesion A3. (moet je wel een beetje ruimte over hebben in je kamer) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Hier nog een plaatje: :9

Afbeeldingslocatie: http://www.celestion.com/images/aseries/latest_images/a3.jpg
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
En je wilt niet weten wat er onder het onderste rooster zit.... 3 hele grote woofers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Hoe bedoel je een mening door iemand strot proberen te douwen zeg? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 17:41 schreef Mr.David het volgende:
Ja wat wil je nou eigenlijk???? |:( Als je muziek niet zo hard wilt dan koop je die B&W speaker (805). Wil je 'heeeeeeel mooi geluid' en je wilt knallen dan koop je gewoon die Celesion A3. (moet je wel een beetje ruimte over hebben in je kamer) :Z
relax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 07 september 2001 17:41 schreef Mr.David het volgende:
Jezus, doe ff relaxed ofzo. Als Alkmaar nou om de hoek zou zitten, dan was ik er wel ff naartoe gegaan. Maar zo dichtbij is het nou ook weer niet.

Ik ga morgen trouwens bij mijn oom luisteren naar de Dynaudio Contour 3.0 op een NAD S-300 amp en NAD S-500 cd speler. En voor de kabelfetisjisten (;)), er zit voor enkele duizenden guldens aan kabels bij die set.
Ik neem trouwens mijn eigen Crest versterker mee ter vergelijk om te kijken wat een versterker met het geluid doet (op verzoek van mijn oom). We hadden eigenlijk een Accuphase E-211 willen hebben, maar ja, waar tover je die nou zo snel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die Crest zal het geluid niet echt goed doen...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.