"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
SoulmateOp zaterdag 08 september 2001 08:17 schreef DarkHelmet het volgende:
Maar ik koop dus wat Vivanco en Oehlenbach en dat vind ik al duur genoeg.
100% agree
Het laag van mijn Crest was iets beter. Niet harder, maar wat strakker. En voor de rest, sja, er zullen vast verschillen zijn, maar zeker geen major verschillen.
Pikant detail: afgezien een beetje gare speakon plug, zat er ook een klein stukje gamma lampen-snoer en een kroonsteentje tussen de Crest en de dure speakerkabel en Dynaudio speaker. Daar zit je dan met al je mooie fantasieën over kabels
Verder was natuurlijk de echte reden van mijn bezoek zijn set te beluisteren. En sja, toen ik de Contour 3.3 in de winkel hoorde bij Pol audio in Baarn (goede zaak, echte aanrader!), kon ik er echt niet warm voor lopen. Heel erg bonkerig (en de speaker stond toch al behoorlijk ver van de wanden af) en voor de rest ook niet echt heel levendig ofzo. En of het nou alleen een verschil in akoestiek is, om het veschil tussen de 3.3 en de 3.0 (mijn oom heeft dus de 3.0). Maar de 3.0 vind ik gewoon wel een hele mooi speaker. Die komt absoluut op mijn shortlist. Hele prettige speaker: geen aggressief hoog, en echt mooi midden. Verder moeilijk te omschrijven allemaal. Maar het geheel zorgt ervoor dat ik er weer een beetje van baal dat ik weer naar mijn 604s moet luisteren
Er was alleen een behoorlijk akoestisch probleem met het laag. Er zat een ontzettende piek ergens in het sublaag, iets van 30 of 40Hz ofzo. Waardoor er bij een beetje "vet" gemixte muziek, een ontzettende overdreven PA-like, modderige bass ontstond. Bij "Ride across the River" van Dire Straits, het nummer dat ik vooral gebruik om het laag te testen, onstond er een soort holle (als in langzaam afstervend) bassdreun. Terwijl dat juist een doffe en lage "boink" is (geen standaard beat). Maar om dat probleem op te lossen waren er ingrijpende veranderingen aan de ruimte nodig, dus daar moest ik maar ff mee leven. Kortom, deze set wil ik nog eens horen in een andere ruimte. En dan het liefst met iets anders van shortlist erna.
Nog ff mijn shortlist:
- Dynaudio Contour 3.0
- iets uit de B&W 800-serie
- Audiolab Axis
- Tannoy D700
Mag ik dan asjeblieft nog Monitor Audio toevoegen?Op zondag 09 september 2001 04:20 schreef Jag het volgende:
[..]
Nog ff mijn shortlist:
- Dynaudio Contour 3.0
- iets uit de B&W 800-serie
- Audiolab Axis
- Tannoy D700
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Anoniem: 4116
Mag ik dit van harte ondersteunenOp zondag 09 september 2001 13:50 schreef Oceria het volgende:
[..]
Mag ik dan asjeblieft nog Monitor Audio toevoegen?
Maar goed, ik wil wel eens een Monitor audio speaker horen. En dan ook maar een Infinity (en wie weet die Celestion A3).
Ook echte aanraders (voor de prijs althans...
Maak er maar een long-list van want als je alle aanraders wilt luisteren heb je volgend jaar nogsteeds niet je luistertests voltooid!
Vraag trouwens ook eens in de winkel bij het luisteren of er eens gewoon 'stroomdraad' als speakerkabel gelegd kan worden, ipv de ongetwijfeld dure kabels die ze er al hebben legge....
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Erg machtige speaker
Waarom zou ik dat doen?Op zondag 09 september 2001 19:01 schreef DarkHelmet het volgende:
Nu we het toch hebben over speakers thuis, ik heb hier een paar erg mooie Magnat Project 4 zuiltjes staan.
Ook echte aanraders (voor de prijs althans...)
Maak er maar een long-list van want als je alle aanraders wilt luisteren heb je volgend jaar nogsteeds niet je luistertests voltooid!
Vraag trouwens ook eens in de winkel bij het luisteren of er eens gewoon 'stroomdraad' als speakerkabel gelegd kan worden, ipv de ongetwijfeld dure kabels die ze er al hebben legge....
En bedoel je met longlist niet toevallig shortlist?
Is dat Hobo HiFi in Enschede? En ik woon op zich heel ver van Enschede af, maar ik kom misschien de komende tjid er nog wel een keer, en dan ga ik wel ff langs.Op zondag 09 september 2001 19:08 schreef hervaz het volgende:
Mocht je dicht bij enschede in de buurt zitten, daar staat die omega van infinity, ze hebben onder andere vincent,accuphase.meridian,rotel en meer moois staan om mee aan te sturen.
Erg machtige speaker
Hobo heeft ze ook, maar ik doelde op hifistudiocity, stuk klantvriendelijker.Is dat Hobo HiFi in Enschede? En ik woon op zich heel ver van Enschede af, maar ik kom misschien de komende tjid er nog wel een keer, en dan ga ik wel ff langs.
Ik was al bangOp zondag 09 september 2001 21:17 schreef hervaz het volgende:
[..]
Hobo heeft ze ook, maar ik doelde op hifistudiocity, stuk klantvriendelijker.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Of heb je het al eens getest?
En waarom ik longlist zeg, das soort sarcastisch...
Als je ieders goed bedoelde suggesties/raad/advies wilt opvolgen is het dus echt geen shortlist meer!
Geld ook dus voor die Magnat speakers van mij...
Ga gewoon luisteren wat je mooi/goed vind, je weet het nu heus wel. En vertel ons de uitslag van je ervaringen!
Nou, ik heb gisteren een stukkie gamma-snoer plus een kroonsteentje ertussen gehangenKabels testen? Dan kun je eens luisteren bij zo'n super installatie of het nu echt uitmaakt! Of heb je het al eens getest?
Nee ok, dan zitten we weer op dezelfde golflengteEn waarom ik longlist zeg, das soort sarcastisch...
Als je ieders goed bedoelde suggesties/raad/advies wilt opvolgen is het dus echt geen shortlist meer!
Ach 12000 piek is natuurlijk ook niet iets om zomaar ff uit te geven
Anoniem: 16209
Marantz PM-17MKII F 3300,-
Marantz CD-17MKII F 2400,-
B&W Nautilus 805 + Stands F 5600,-
------------------------------------
Totaal F 11300,-
En voor F 700,- koop je er een paar mooie kabels bij.
Greetz
Da's ook mooi jaOp maandag 17 september 2001 21:00 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ok ik zou het volgende kopen.
Marantz PM-17MKII F 3300,-
Marantz CD-17MKII F 2400,-
B&W Nautilus 805 + Stands F 5600,-
------------------------------------
Totaal F 11300,-
En voor F 700,- koop je er een paar mooie kabels bij.( Oehlbach, Siltecht of Van Den Hul ofzo... )
Greetz
Anoniem: 32902
Jah, moet je weer es doen kerel!Op zondag 09 september 2001 21:01 schreef Jag het volgende:
Is dat Hobo HiFi in Enschede? En ik woon op zich heel ver van Enschede af, maar ik kom misschien de komende tjid er nog wel een keer, en dan ga ik wel ff langs.
Wout
Kun je met wat je overhoud nog een maand naar Spanje.
Als Jag ze nou net niet mooi genoeg vind? Hij zal er waarschijnlijk wel een paar jaar naar willen luisteren, dus als je dan toch zo'n bedrag beschikbaar hebt voor audio-apparatuur: waarom dan niet meteen zoeken naar de perfecte speaker (voor zover die bestaat dan)?Op dinsdag 18 september 2001 08:40 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ik zou ook de 805'en kopen als ik jou was. Scheelt je echt veel $$$.
Greetz
Anoniem: 35175
SCD-1 sacd-speler (12000,-)

TA-E1 voorversterker (13500,-)

TA-N1 achterversterker (19500,-)

SS-M9ED speakers (25000,-)

Achterversterker?Op dinsdag 18 september 2001 19:40 schreef wussy het volgende:
ONLY SONY (dit omdat je plaatjes wou, wel even doorsparen trouwens)
SCD-1 sacd-speler (12000,-)
[afbeelding]
TA-E1 voorversterker (13500,-)
[afbeelding]
TA-N1 achterversterker (19500,-)
[afbeelding]
SS-M9ED speakers (25000,-)
[afbeelding]
Ik heb die set trouwens een keer gehoord, bij sony. Het is inderdaad een set die goed klinkt, maar ik zit niet zo op "high-end" dat ik het goed naar waarde kan schatten. Ik denk dat ik voor 100.000 piek wat anders zou kopen (denk 4x802+HTM2+DD decoder en 5kanaals Poweramp van TagMcLaren etc
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 35175
sorry, eindversterker, ik zat met voor en achter in m'n hoofd, maar toch wel een leuk setje hè!!Op dinsdag 18 september 2001 19:44 schreef JvS het volgende:
[..]
Achterversterker?
Anoniem: 29984
Anoniem: 32035
Hier ben ik het wel mee eensOp woensdag 06 juni 2001 01:31 schreef Jur het volgende:
Er staat hier in de buurt(Een gerenomeerde winkel) een leuk setje te koop van JK Acoustics
Een Pre amp, 2x eindtrap en een da converter voor maar FL 5000,-
(Ps ik zit er zelf ook aan te denken)
http://jkacoustics.hear.nl/producten.html
Hij heeft echt heel veel keus in speakers en heeft ook zijn eigen boxen en hifi, maar laat je ook altijd alles horen van al die andere merken.
En dan kun je zelf je conclusie trekken
Hij heeft echt een hele goede service, want toen mij va daar boxen kocht heeft ie eerst de kamer bekeken en mochten we allerlij boxen van merken ( ook die van hem zelf ) uitproberen.
En uiteidelijk zijn het toch Optima 2 speakers ( van JK ) geworden en een marantz versterker met de rest ook Marantz
Naar mijn idee moet je er zeker ff een keer langs gaan om te luisteren als je serieus een dure installatie wilt hebben, hij neemt namelijk echt veel tijd voor je en zijn eigen installatie klinkt echt heel goed
Ik weet zelfs dat er in de wisseloord studio's ( als jullie die kennen ) zijn speakers hebben gestaan om daar het resultaat te horen van opnames, maar of dat zog zo is weet ik niet....
MVG
Na een tijdje wennen, (ben totaal ander geluid gewend) heb ik toch een tijdje met open smoel zitten luisteren, wat een detail, alles klinkt gewoon zoals je in je diepste innerlijk het liefste zou horen, ik heb er van alles zelf op gehoord, en daarna de man van de zaak nog ff een paar audiofiele cd'tjes om het perspectief te laten horen, echt errrg mooi zeg!!
Ff wat pikkies:
Tannoy Turnberry HE (vond hem na het luisteren ook qua uiterlijk opeens prachtig

De Supertweeter

Marantz pm 14 KI

Marantz Cd 14

Wat grappig dat jij ongeveer dezelfde ervaring ermee hebt. Ik vond die Edinburgh in eerste instantie niks, maar na een lange tijd geluisterd te hebben was ie soms ineens zo mooi, echt heel bijzonder. Echt een superbijzondere speaker! Ik heb die toen ook gethuisdemo-ed, maar dat was echt verschrikkelijk. Ik heb er drie dagen naar geluisterd, heb toen mijn 604s teruggezet om vervolgens tot de conclusie te komen dat die eigenlijk veel beter klonkenOp dinsdag 18 september 2001 20:18 schreef hervaz het volgende:
Ik ga dan toch ff vertellen wat ik laatst gehoord heb, ik was bij m'n audioboer en heb na wat lullen de aanbieding van hem gekregen eens een uurtje naar de turnberry van tannoy met de supertweeters te beluisteren, op een marantz pm 14 KI, en een cd 14 KI, met van den hul magnum ge bi-wired, met een van den hul the second interlink.
Na een tijdje wennen, (ben totaal ander geluid gewend) heb ik toch een tijdje met open smoel zitten luisteren, wat een detail, alles klinkt gewoon zoals je in je diepste innerlijk het liefste zou horen, ik heb er van alles zelf op gehoord, en daarna de man van de zaak nog ff een paar audiofiele cd'tjes om het perspectief te laten horen, echt errrg mooi zeg!!
Ff wat pikkies:
Tannoy Turnberry HE (vond hem na het luisteren ook qua uiterlijk opeens prachtig)
[afbeelding]
De Supertweeter
[afbeelding]
Marantz pm 14 KI
[afbeelding]
Marantz Cd 14
[afbeelding]

Thiel, ik ken alleen de naam. Nooit gehoord en niet eens een review ervan gelezen. Luidsprekers? En zo ja wat voor modellen en prijzen?Op dinsdag 18 september 2001 20:04 schreef JcaG het volgende:
Ik ben laatst naar thiel wezen luister, je weet niet wat je over komt, misschien een aanrader. Zeker het luister waard.
Ik ben trouwens vandaag met Lampje wezen luisteren bij Speakers & Co. Nou dat was echt een openbaring! Ik heb het al vaak gehoord dat je met zelfbouw echt veel meer voor hetzelfde kan krijgen, maar als je het dan zelf ziet is het toch wel bizar. Dan kom je er pas achter wat een bizar grote marge er op high end audio zit, echt leip dat dat toegestaan wordt! Bij speakers & co staan zelfbouw kits (er staan kant en klare versies zodat je ze kan beluisteren), en je betaalt bij zo'n kit eigenlijk alleen voor de onderdelen. Dat wil zeggen de drivers, onderdelen van de crossover en het houtpakket. En het duurste is eigenlijk iets van 2000,- per speaker. Maar daar zitten dan units in die ook in de extreem dure modellen van Wilson audio worden gebruikt. Die gasten vragen gewoon tienduizenden dollars voor min of meer hetzelfde.
Die speaker was de reference plus, met allemaal scanpeak units (Lampje weet wel welke
Bij het beluisteren van die speaker ben ik er weer achter gekomen wat een ruimte voor invloed heeft op een speaker. De speakers stonden in een ruimte die extreem dood gemaakt was. En er kwam gewoon echt bijna geen sublaag uit. Ik vond het voor de rest echt heel mooi klinken, alleen echt geen sublaag.
In de ruimte ernaast stond een Duitse speaker die ik ook wel aardig vond, alleen een beetje teveel sublaag dat ook niet helemaal strak was. We hebben toen die speakers naar de ruimte getilt waar ook de reference plus stond, en ook uit die speaker kwam gewoon geen sublaag meer in die ruimte, echt heel weird. Toen hebben we allebei de modellen teruggetild naar de andere ruimte en toen bleek de reference plus dus ook best instaat sublaag te produceren
Het is misschien wel een optie om die speaker om mijn huidige spullen te zetten, en met het geld dat ik overhoud te gaan biampen. Met een DSP als crossover, zodat ik type crossover, slope en kantelfrequentie kan aanpassen.
Ik had het over de types .5 en de 1.5 resp. 6000,- en 7000,-Op woensdag 19 september 2001 03:31 schreef Jag het volgende:
[..]
Thiel, ik ken alleen de naam. Nooit gehoord en niet eens een review ervan gelezen. Luidsprekers? En zo ja wat voor modellen en prijzen?
http://www.thielaudio.com/
Aangezien B&W en Quadral's wel erg duur zijn en ik er de komende decennia nog wel geen geld voor zal hebben zat ik ook te denken aan zelfbouwspeakers. Maar het grootste nadeel is dat je eigenlijk (behalve je eigen oren) geen referentie punt hebt....
Als ze daar echt zulke goede speakers hebben, ga ik er ook maar eens kijken, om een poenschatting te kenne make...
En wie maakt die ontwerpen van die kasten eigenlijk?
Is het risico dat je het bouwpakket vernaggelt bij het doe-het-zelven niet groot? Of is het een soort IKEA-niveau pakket?
Bij mij in de omgeving zit bijv. Rinsma HiFi (lippenhuizen) ,een zaak met merken zoals Royd, ARS Acoustica, Spark etc. Rinsma gaat dus echt voor het engelse geluid. De echte HiFi dus
Die smaak deel ik met hem, heb zelf thuis Royd luidsprekers met een Marantz van 30 jaar oud. Die is gekocht op een markt voor 30 gulden, en de kwaliteit is beter dan de Sony versterker van 900,- die ik daarvoor had
Natuurlijk moet je gaan kijken wat ongeveer je budget gaat worden, maar de prijs zegt natuurlijk weinig over de klasse van de luidspreker. Luidspekers van 1600 gulden kan beter klinken dan een luidspreker van 6000,-
op Http://www.hear.nl kan je een overzicht vinden van de betere HiFi zaken in nederland.
De interlink en luidsprekerkabels zijn ook belangrijk, die kunnen de klank van het geluid beinvloeden.
Ook tweedehands is een optie, ik ken persoonlijk geen enkele HiFi liefhebber die ruig met z'n spullen omgaat.
En de keuze tussen digitaal en analoog hangt ook helemaal van je eigen smaak af. Gewoon proberen dus, en je eigen smaak ontdekken
wees realistisch, eis het onmogelijke!
Verkrijgbaar bij Rinsma HiFi of Http://www.passionaudio.nl.
wees realistisch, eis het onmogelijke!
Wees gerustOp woensdag 19 september 2001 13:50 schreef Diverse_Reality het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon bij wat goed bekend staande HiFi winkels naar binnen stappen. Vooral veel beluisteren en niet op de menigen van anderen afgaan.
En anders help ik 'm wel. (ow, maar hij moet toch een Nautilus 805 kopen
Gebruikte versterker oa mazartz pm 7000.
Hhhm, ga jij er dan vanuit dat een 804 mooier klinkt dan een 805? Ik heb ze alletwee gehoord, en ik vond de 805 mooier...Op zondag 23 september 2001 04:04 schreef JcaG het volgende:
Ik las gisteren een review uit stereo waar de B&w nautilus 804 naast de B&w cdm 9 nt werd gezet en het verschil bleek heel heel erg klein. dus naast de nautilus 805 zou ik hem niet zetten misschien een aanrader.
Maak van "bleek" maar "vonden zij". De duitse bladen zijn namelijk wel weer erg enthousiast over de 800 serie. Die raten de 805 overigens ook lager dan de 804. Maar ik moet zeggen, zij hebben wel de neiging om dingen die duurder zijn ook hoger te raten.Op zondag 23 september 2001 04:04 schreef JcaG het volgende:
Ik las gisteren een review uit stereo waar de B&w nautilus 804 naast de B&w cdm 9 nt werd gezet en het verschil bleek heel heel erg klein. dus naast de nautilus 805 zou ik hem niet zetten misschien een aanrader.
Ben ook bij Speaker & Co langsgeweest, in Rotterdam.
Kwist niet dat ze meerdere filialen hadden trouwens.
Maar goed, ik wat vraagjes gesteld, en de goede man kon er eindeloos over vertellen. Het kwam hier op neer:
- zelfbouw speakers bieden veel meer mogelijkheden
- je kunt het zo duur maken als je wilt
- zelfbouwers kosten ca. de helft van fabrieksspeakers (je snapt wel wat ik bedoel)
- Het beste hi-end hi-fi resultaat haal je met zelfbouw.
- B&W is stront, kwa componenten die in de kast zitten
- Het beste (hi-end) geluid haal je uit 2-weg speakers, 3-weg zit zichzelf sneller in de weg (grof/globaal gezegt)
- Alles, maar dan ook alles aan een stereo moet ingespeeld worden, zélfs de speaker kabels
- en tot slot beetje los van de speaker zelf: duurdere speakerkabel geeft écht beter geluid
Naja, kweenie wat je hier van vind, en of ze het ook zo vertelden in 'jouw' Speaker & Co?
Op zondag 23 september 2001 22:51 schreef JvS het volgende:
[..]
Hhhm, ga jij er dan vanuit dat een 804 mooier klinkt dan een 805? Ik heb ze alletwee gehoord, en ik vond de 805 mooier...
Ik heb zelf alleen de 802 serie kunnen beluisteren, wat mij zelf niet zo aan sprak. Maar ik wou deze info even met jullie delen. De specifieke klank van speakers blijft voor een deel natuurlijk altijd persoonlijk.Op maandag 24 september 2001 03:28 schreef Jag het volgende:
[..]
Maak van "bleek" maar "vonden zij". De duitse bladen zijn namelijk wel weer erg enthousiast over de 800 serie. Die raten de 805 overigens ook lager dan de 804. Maar ik moet zeggen, zij hebben wel de neiging om dingen die duurder zijn ook hoger te raten.
De een is weg van de b&w matrix 801 en de ander van de jbl 250ti.(naar mijn mening een goed voorbeeld van hoe het niet moet)
Ben het er wel mee eens, afgezien dat inspeelstuk natuurlijk. Zelbouw is dan ook echt een reeele optie voor mij.Op maandag 24 september 2001 11:40 schreef DarkHelmet het volgende:
BTW Jag, over die zelfbouwspeakers.
Maar goed, ik wat vraagjes gesteld, en de goede man kon er eindeloos over vertellen. Het kwam hier op neer:
- zelfbouwers kosten ca. de helft van fabrieksspeakers (je snapt wel wat ik bedoel)
- Het beste (hi-end) geluid haal je uit 2-weg speakers, 3-weg zit zichzelf sneller in de weg (grof/globaal gezegt)
- Alles, maar dan ook alles aan een stereo moet ingespeeld worden, zélfs de speaker kabels
- en tot slot beetje los van de speaker zelf: duurdere speakerkabel geeft écht beter geluid
Naja, kweenie wat je hier van vind, en of ze het ook zo vertelden in 'jouw' Speaker & Co?
Ik ben trouwens bij Speakerland geweest, en niet speaker& co.
Nee, ben er niet geweest, maar ik heb wel slechte associaties met 't HardeOp dinsdag 25 september 2001 00:01 schreef Species_8472 het volgende:
Ben je nou al in 't Harde geweest ?
JK Accoustics.....
Anoniem: 32035
Why ? Dat van die LAN Party ?Op dinsdag 25 september 2001 00:07 schreef Jag het volgende:
[..]
Nee, ben er niet geweest, maar ik heb wel slechte associaties met 't Harde.
Hmmmm annyway hij heeft ook eigen speakers en voor/eind versterkers waar ik het al eerder over heb gehad en ik vindt toch ( hoeft niet ofcource
Pffff sjeeees DE TIJD ga maar eens pitten
Owja link: http://ketelaar.hear.nl/
MVG
Anoniem: 23375
Zeker in dienst gelegen >:)[quote]
Nee, ben er niet geweest, maar ik heb wel slechte associaties met 't Harde .
[/quote]
Oeps, even vergeten naar je leeftijd te kijken
Anoniem: 19680
1-weg is nog leuker...nix filter...Op maandag 24 september 2001 11:40 schreef DarkHelmet het volgende:
BTW Jag, over die zelfbouwspeakers.
1-weg is bagger, 3 weg roeleert...Op dinsdag 25 september 2001 05:03 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
1-weg is nog leuker...nix filter...
Op dinsdag 25 september 2001 05:03 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
1-weg is nog leuker...nix filter...
en jij kunt het natuurlijk beter dan B&W....
He, waarom altijd zulke dure apparatuur erbij halen...Op dinsdag 25 september 2001 05:09 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]

wie heeft het over dure spullen?...Op dinsdag 25 september 2001 05:10 schreef Escobar het volgende:
[..]
He, waarom altijd zulke dure apparatuur erbij halen...
je mag mijn 1-weg audiostatics es300 voor 1000 piek overnemen..
Ghe van mijn minimumjeugdloon zeker, blijkbaar verschilt ons referentiekader nogal, 1000 piek valt nog wel mee, maar die tienvoudigen daarvan vind ik echt buiten alle proporties...Op dinsdag 25 september 2001 05:12 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
wie heeft het over dure spullen?...
Waarom doe je die mooie speakers weg?Op dinsdag 25 september 2001 05:12 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
wie heeft het over dure spullen?...
ik heb besloten om van het volgende uit te gaan:
Crest Vs-1500 voor het laag:

Crest Vs-1100 voor het midden:

Crest Vs-450 voor het hoog:

BSS Minidrive FDD 336 als crossover:

Behringer Ultracurve DSP 8024 als EQ:

Ik ga dus een triamped systeem maken, met een digitale crossover. Het voordeel van een digitale crossover is dat je geen last hebt van fasedraaingen. Het nadeel is dat het een dure oplossing hebt en dat je bovendien een extra conversie van analoog naar digitaal en weer terug introduceert. Dit zou je kunnen oplossen door alles digitaal te houden. Maar helaas heeft de BSS geen optie voor digitale ingangen, waardoor ik zoiezo een extra conversie krijg. Een soortgelijk apparaat van XTA heeft dat wel, maar is zelfs nog duurder.
De twee Crest versterkers kan ik redelijk goedkoop 2e hands krijgen, en dat gaat de komende dagen gebeuren.
En dan moet ik de keuze voor speakers nog maken, en dat is lastiger dan ik ooit gedacht heb. Het wordt ook wat gecompliceerder omdat ik of een custom versie nodig heb, of zelf moet gaan modden. Ik gebruik namelijk het passieve wisselfilter niet, en er moeten 6 aansluitingen achterop. Kiezen voor zelfbouw zou het een stuk makkelijker maken wat dat betreft, maar ik wil me keuze eigenlijk niet laten beïnvloeden door dit soort dingen.
Maar het lijkt me iig een hele mooie "basis" voor een luidspreker om aan te hangen
Ik ben nu trouwens hard aan het werk aan twee 19-inch racks waar alles in komt te hangen. Twee racks van een meter hoog, ingebouwd in een kast (die ik zwart heb gemaakt van binnen), twee keer 21HE. Als het klaar is post ik wel foto's.
Op donderdag 25 oktober 2001 23:07 postte Jag een heleboel plaatjes en tekst:
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Christ, wat een set!!Op donderdag 25 oktober 2001 23:07 schreef Jag het volgende:
Laatste ontwikkeling:
...
ps. voor die 1,5 kw per kant heb ik geen 3 versterkers nodig
Kiezen voor zelfbouw zou het een stuk makkelijker maken wat dat betreft, maar ik wil me keuze eigenlijk niet laten beïnvloeden door dit soort dingen

btw: laatste aanwinst hier thuis:

* Raymond is nogal zelfdoe fan
En dat vind ik link. Op de een of andere manier ben ik bang dat fabrikanten met het wisselfilter weleens mindere kantjes van speakers 'maskeren'. Als je dan ineens zo'n semi-corrigerend wisselfilter eruit sloopt en je perfecte wisselfilter gaat gebruiken dat het dan ineens heel anders klinkt (niet zo positief dus).Op donderdag 25 oktober 2001 23:07 schreef Jag het volgende:
Laatste ontwikkeling:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[snip verhaal over amps]
En dan moet ik de keuze voor speakers nog maken, en dat is lastiger dan ik ooit gedacht heb. Het wordt ook wat gecompliceerder omdat ik of een custom versie nodig heb, of zelf moet gaan modden. Ik gebruik namelijk het passieve wisselfilter niet, en er moeten 6 aansluitingen achterop.
Zelfbouwers, help mij van deze (wellicht) kromme gedachte af
verder wil ik er niet bij zijn als je van zo'n mooie 803 het wisselfilter gaat slopen
Sorry, je hebt voor een groot deel gelijkOp donderdag 25 oktober 2001 23:50 schreef JvS het volgende:
Zelfbouwers, help mij van deze (wellicht) kromme gedachte af.
Je kan in principe met actieve filters net zoveel doen als met passieve filters. Maar dan praat ik over het zelf ontwerpen en opbouwen van een actief filter (of laten doen uiteraard). Wat Jag daar laat zien is een "standaard" apparaat, waarbij je volgens mij mag kiezen tussen frequenties en steilheid, maar niet een volledig aangepaste curve kan instellen.
Maar als je bij Jag langs gaat als ie de nieuwe set heeft staan en hij gaat naar het toilet zet dan de zet eens lekker hard tegen het clippen aan dan kan je de spreekspoeltjes bij mekaar vegen
Pfff wow heeOp donderdag 25 oktober 2001 23:07 schreef Jag het volgende:
Laatste ontwikkeling:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...heel verhaal...
Anoniem: 35979
ben zelf ook meer een type van zo min mogelijk kastjes en kabeltjes, maar met een budget dat in de vertste verte nooit op de jouwe zal lijken...
en een EQ? hoezo?
Heerlijk, de eerste die op het controversiele punt van de eq ingaat.Op vrijdag 26 oktober 2001 00:47 schreef Cownus het volgende:
en een EQ? hoezo?
Het is bij high-end echt not done om een AQ te hebben, wat belachelijk is, als je weet hoeveel je ermee kan verbeteren. Zeker als je bedenkt dat een stoel verschuiven in de kamer waarin je speelt meer effect op én de klank én het stereobeeld zal hebben dan een EQ ertussen aansluiten (met de schuifjes op 0 uiteraard
* JvS en Jag gaan een front tegen vastgeroest audiofiel zijn vormen.
Shit zeg, dat is nog eens een goede opmerking. Had ik niet eens aan gedacht. Een wisselfilter doet natuurlijk meer dan alleen filteren. Zou dit problemen opleveren? Want lage impedanties zijn op zich geen enkel probleem, freq response problemen zijn in principe ook wel op te lossen. En zelfs fasedraaingen zijn op te lossen. Je kan best wel veel met zo'n dingOp donderdag 25 oktober 2001 23:50 schreef JvS het volgende:
[..]
En dat vind ik link. Op de een of andere manier ben ik bang dat fabrikanten met het wisselfilter weleens mindere kantjes van speakers 'maskeren'. Als je dan ineens zo'n semi-corrigerend wisselfilter eruit sloopt en je perfecte wisselfilter gaat gebruiken dat het dan ineens heel anders klinkt (niet zo positief dus).
Zelfbouwers, help mij van deze (wellicht) kromme gedachte af.
verder wil ik er niet bij zijn als je van zo'n mooie 803 het wisselfilter gaat slopen.
Ik kan ook niet wachten tot ik twee van die mooie rackjes heb vol met die mooie apparatuur. Ik heb bijna het eerste rack af, alleen zijn de twee ijzerboren compleet versleten. En ik moet nog twee gaatjes boren (heb er al zo'n 20 geboord), en na een half uur boren (echt waar!) had ik er niet zo'n zin meer in.Op vrijdag 26 oktober 2001 00:11 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Pfff wow heedat ziet er toch wel erg vet uit lijkt me, zo gezellig saampjes in het rack
Heb je dr ook nog wat getallen bij?
Over getallen: niet echt erg van belang, maar goed. De link die MWeert gaf kan je alles vinden, maar hier een samenvatting:
Crest Vs 450: stereo 4 Ohm power (1% THD, 1 KHz) 2x 225 Watt
Crest Vs 1100: stereo 4 Ohm power (1% THD, 1 KHz) 2x 550 Watt
Crest Vs 1500: stereo 4 Ohm power (1% THD, 1 KHz) 2x 750 Watt
Alle versterkers zijn met 2 Ohm te gebruiken, en hebben de gebruikelijke PA beveiling.
De BSS kan een hele hoop. Zoals hele uitgebreide grafische en parametrische EQ's voor elke in- en output. Delays voor elke in- en output. En natuurlijk het belangrijkste: op elke output kan je een low- of high pass filter zetten. Van 6 tot 48 dB/octaaf met de keuze uit een Linkwitz Reily, Bessel of Butterworth type.
En je kan ook nog wel meer, maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd.
HeheOp vrijdag 26 oktober 2001 01:01 schreef JvS het volgende:
[..]
Heerlijk, de eerste die op het controversiele punt van de eq ingaat.
Het is bij high-end echt not done om een AQ te hebben, wat belachelijk is, als je weet hoeveel je ermee kan verbeteren. Zeker als je bedenkt dat een stoel verschuiven in de kamer waarin je speelt meer effect op én de klank én het stereobeeld zal hebben dan een EQ ertussen aansluiten (met de schuifjes op 0 uiteraard).
Klopt idd wat je zegt. Ik los zoiezo wat problemen van mijn ruimte op, zoals een piek in het midlaag en wat dippen in het sublaag. Maar de voornaamste functie is misschien nog wel dat je rechts en links gelijk kan EQ-en, en dat is erg nuttig voor de plaatsing van het geluid. Je krijgt veel minder last van stemmen die over links en rechts worden uitgesmeerd.
En uiteraard kan je een luidspreker corrigeren, maar of dat echt nodig gaat zijn weet ik niet. Die Ultracurve is trouwens razendpopulair, ook bij audiofielen. BD design levert zelfs één set standaard met een Ultracruve
En als je die crests nu een weggooid "richting mij" dan kan ik je wel wat amps leveren met digitale inputs en ook die BSS kan ik wel vervangen voor eentje met de zelfde functie's maar dan met digitale in en outputs,
Dan alleen nog een ander module voor de ultra curve en dan loopt je signaal weg mooi digitaal.
Vastgeroest niet maar het lijkt mij geen ideale oplossing. We zien(horen) het 25 nov. wel.Op vrijdag 26 oktober 2001 01:01 schreef JvS het volgende:
[..]
Heerlijk, de eerste die op het controversiele punt van de eq ingaat.
Het is bij high-end echt not done om een AQ te hebben, wat belachelijk is, als je weet hoeveel je ermee kan verbeteren. Zeker als je bedenkt dat een stoel verschuiven in de kamer waarin je speelt meer effect op én de klank én het stereobeeld zal hebben dan een EQ ertussen aansluiten (met de schuifjes op 0 uiteraard).
De Behringer Ultracurve DSP 8024 heb ik al eens gehoort en voor sommige ruimte problemen is het echt een oplossing. Accuphase
No news is bad news.
Ik weet de prijzen alleen niet uit mn hoofd. Niet zeker dat je het haald voor 12000 piek.
Suc6
daansan
I love it when a plan comes together!
ga me niet vertellen dat dit voor je huiskamer is...voor dat geld kun je een veel mooiere hifi-versterker kopen....
Alles in dit soort versterkers is oversized dus lekker veel headroom en al helemaal als je de amps gebruikt voor je HiFi setje
en in sommigen gevallen klinken PA versterkers gewoon lekkerder als HiFi versterkers.
Ik persoonlijk vindt Crest versterkers lekker warm en vol klinken.
Die BSS kan ik zoiezo bij Ampco kopen, maar het zal ook wel ergens anders kunnen (voor minder hoop ik). Ik denk dat Heuff hem ook wel kan leveren.Op vrijdag 26 oktober 2001 08:52 schreef mweert het volgende:
Jag waar ga je die BSS vandaan halen
En als je die crests nu een weggooid "richting mij" dan kan ik je wel wat amps leveren met digitale inputs en ook die BSS kan ik wel vervangen voor eentje met de zelfde functie's maar dan met digitale in en outputs,
Dan alleen nog een ander module voor de ultra curve en dan loopt je signaal weg mooi digitaal.
Amps met digitale inputs? Zeker QSC
En over een andere voor de BSS, je wilt me toch geen LEM aansmeren he
Er zijn idd vergelijkbare producten te koop in HiFi verpakking, alleen dan ook met HiFi prijs. Dat is het mooie, de onderdelen in dat soort apparaten zijn allemaal hetzelfde (die DA en AD conversters, maar ook de DSP chips zijn redelijk standaard). En met Behringer betaal je gewoon 5 keer minder ofzo. En dan heb je nog een 19" apparaat ook, past tenminste in je rackOp vrijdag 26 oktober 2001 10:15 schreef elsegre het volgende:
[..]
Vastgeroest niet maar het lijkt mij geen ideale oplossing. We zien(horen) het 25 nov. wel.
De Behringer Ultracurve DSP 8024 heb ik al eens gehoort en voor sommige ruimte problemen is het echt een oplossing. Accuphasemaakt dit en dit is alleen onbetaalbaar.
Vertel mij maar eens welk HiFi versterker trio beter is voor 4000,-. Echt, zo slecht zijn die Crests niet.Op vrijdag 26 oktober 2001 14:24 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
dit lijkt me toch voor je PA-setje..
ga me niet vertellen dat dit voor je huiskamer is...voor dat geld kun je een veel mooiere hifi-versterker kopen....
En het grote voordeel is ook dat ik ze 2e hands koop. Nieuw had het meer dan 10.000,- gekost. En de 2e hands markt voor PA is gewoon veel groter.
Ik ook.Op vrijdag 26 oktober 2001 14:55 schreef mweert het volgende:
Ik betwijfel of je voor dat geld een veel mooiere of beter HiFi versterker kan kopen.
Alles in dit soort versterkers is oversized dus lekker veel headroom en al helemaal als je de amps gebruikt voor je HiFi setje
en in sommigen gevallen klinken PA versterkers gewoon lekkerder als HiFi versterkers.
Ik persoonlijk vindt Crest versterkers lekker warm en vol klinken.
En headroom, ik gok dat ik wel genoeg heb
Maar okee jij je zin neem je BSS maar
Of is dit nog wat wishfull thinking van mijn kant?
Ik ben trouwens niet van plan van mijn 4 x 3 mtr. kabel 8 x 1,5 te maken (ik heb het niet zo op een kroonsteentjes-oplossing voor verder eigen gebruik)
He dat lijkt wel TRIwiring!!!Crest Vs-1500 voor het laag:
edit hebbes, ze zij ontworpen door ene Ken Ishiwata, ik heb het hier over de volgende versterker:
PM6010KI
CD6000KI (cdspeler)
MA6100(eindversterker)
specs moet je maar ff opzoeken..
dat is hun setje voor het iets hogere budget...de echte leuke spullen komen Japan niet uit....Op vrijdag 26 oktober 2001 21:47 schreef neographikal het volgende:
Marrantzz heeft een HELE dure serie ertussen zitten, ik zal zow ff kijken welke serie het is. Deze versterkers zijn puur gericht op stereo geluid van de hoogste kwaliteit.... Zijn ook eindversterkers bij te krijgen. Dingen zijn echt vet goed voor wat ik erover heb gelezen. Ook cd-spelers van dit type zijn verkrijgbaar. In deze serie zouden alleen de beste componenten geplaatst zijn en ik heb zeer positieve geluiden gehoord...
edit hebbes, ze zij ontworpen door ene Ken Ishiwata, ik heb het hier over de volgende versterker:
PM6010KI
CD6000KI (cdspeler)
MA6100(eindversterker)
specs moet je maar ff opzoeken..
Anoniem: 18395
[topic=302868/1/30]
Sorry Jag, maar zou jij je mening/ kennis willen geven over de speakers van me in deze topic van me? Ik zou niet weten hoe ik deze krengen moet laten "aansturen"
Thnx voor de eventuele hulp
/ errug offtopic
* Jag probeert zijn vooroordelen over LEM aan de kant te zettenOp vrijdag 26 oktober 2001 18:39 schreef mweert het volgende:
Wrom geen LEM Jag de duurde 6 kanaals uitvoering is beter als de 4 kanaals en heeft digitale in en uitgangen even als een rs232 en midi aansluiting.
Maar okee jij je zin neem je BSS maar
Wat wel een probleem is, is dat ik zoiezo de DA converters van de DSP wil gebruiken, wat dus geen goed plan is met de LEM (ik overleg dit soort dingen ook veel met iemand in de schouwburg die veel ervaring hebben met dit soort apparaten, en die kotst die LEM uit. Hij vond het wel een mooie approach voor een HiFi set trouwens, ook al is zijn approach totaal anders).
Wat zijn die amps met die digitale ingangen trouwens?
Ja, dat is idd wishfull thinking. Ik zal tegen die tijd wel die drie versterkers in de nieuwe racks hebben hangen, en misschien gebruik ik er ook wel twee van (in een HiFi bi-amp opstelling). Maar die BSS/XTA/LEM/andere DSP zal er nog niet zijn, en de nieuwe set speakers al helemaal niet.Op vrijdag 26 oktober 2001 18:44 schreef madashell het volgende:
Wow, ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat klinken de 25e nov.
Of is dit nog wat wishfull thinking van mijn kant?
Misschien dat ik tegen die tijd ook al wel toe ben gekomen aan wat akoustical treatment van mijn kamer.
Ja, daar heb je wel een beetje gelijk in. En in dat opzicht haal ik er misschien niet het maximale uit.Op vrijdag 26 oktober 2001 19:52 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
als je vergelijkt moet je natuurlijk voor een "hifi'-versterker ook 2ehands rekenen...en daar zijn er zat van...(ML, Krell..Chello...noem maar op)...
Maar wat ook meespeelt, en dat is gedeeltelijk gevoelsmatig (slecht he
Check.Op zaterdag 27 oktober 2001 01:00 schreef AirHead het volgende:
Errug offtopic
[topic=302868/1/30]
Sorry Jag, maar zou jij je mening/ kennis willen geven over de speakers van me in deze topic van me? Ik zou niet weten hoe ik deze krengen moet laten "aansturen"
Thnx voor de eventuele hulpand if not: na ja jammer maar ok
/ errug offtopic
idd...da's zelfbouw voor mensen die zich graag een oor laten aannaaien....Op maandag 05 november 2001 22:42 schreef hervaz het volgende:
Hahahaha dat meen je niet....
Piet Pijper?Op maandag 05 november 2001 22:29 schreef ran het volgende:
Weleens aan The Pied Piper gedacht?
www.piedpiper.nl
Ik heb hem zelf nooit gehoord, maar als hij zelfs op forum.hifi.nl wordt bekritiseerd, dan kan je er vanuit gaan dat het niet best is...
Degene die de originele pied pijper heeft ontwikkeld (die wel goed was, volgens de bezoekers van forum.hifi.nl) schijnt nu hier verder te zijn gegaan:
www.perfectperformer.nl
Wel leuk om te weten dat flippit's sub gebaseerd is op dezelfde unit als de basunit in het dure "king" type.
Ja, dat is idd wishfull thinking.
Ik zal tegen die tijd wel die drie versterkers in de nieuwe racks hebben hangen, en misschien gebruik ik er ook wel twee van (in een HiFi bi-amp opstelling). Maar die BSS/XTA/LEM/andere DSP zal er nog niet zijn, en de nieuwe set speakers al helemaal niet.
Misschien dat ik tegen die tijd ook al wel toe ben gekomen aan wat akoustical treatment van mijn kamer.
Ze zijn namelijk wel leuk hoor. Komt ook wel vet laag uit enzo, maar echt bijzonder zijn ze niet. Een set Dynaudio audience122's vond ik indrukwekkender klinken (en die zijn goedkoper). Tot zover piet pijpers
Anton:
Jag woont op een zolder van 24 m2. Maar het (eventuele) tri-ampen doet-ie niet om het harder te laten gaan of iets dergelijks hoor
Ik baal er overigens van, dat ik deze tip ter harte genomen hebOp donderdag <font size=+1>07 juni 2001</font> 13:51 schreef Sinclair het volgende:
Je koopt een Sony microsetje zodat je geluid hebt. De rest van het geld ga je mee beleggen in bv. KPN aandelen, dan maak je meer geld en kan je nog beter spul kopen
Ik dacht met die €1000,- inleg nu wel een betere set te kunnen kopen als Jag

Anoniem: 24317
misschien zelfs wel met super bass

2 x 10 watt op z'n hoogst
maar hier heb ik nu al mijn bronnen digitaal op mijn receiver aangesloten, en dat is toch echt wel
Het geluid is echt veel beter dan met Interlinks. Dan wel geen bijzondere Interlinks, maar ik vraag me echt af of die zóveel verschil kunnen maken. Ookal zijn mijn componenten niet top kwaliteit, 'digitaal gaan' is mijn beste besluit tot nu toe geweest in de HiFi....
Heb nu bijv. mijn SBLive! ook aangesloten op me receiver, en nu is ie dus wél te pruimen, ik snapte al nooit dat gedoe dat ie zo'n slechte output zou hebben....
Mjah, dit is dus wel een heel sterk staaltje psycho akoestiek. Want het gaat echt geen ene moer beter klinken als je het digitaal aansluit. Een D/A converter in je versterker is namelijk helemaal niet echt veel beter dan een in je cd-speler (integendeel!) of dan die op je Sblive!.Op dinsdag 06 november 2001 23:00 schreef DarkHelmet het volgende:
Verbaast mij dat je niet digitaal wilt gaan werken. Niet dat ik verstand heb van dit soort ingewikkelde sets (mijn kennis en kunde houdt nog op vóór de wekkerradio)
maar hier heb ik nu al mijn bronnen digitaal op mijn receiver aangesloten, en dat is toch echt wel
Het geluid is echt veel beter dan met Interlinks. Dan wel geen bijzondere Interlinks, maar ik vraag me echt af of die zóveel verschil kunnen maken. Ookal zijn mijn componenten niet top kwaliteit, 'digitaal gaan' is mijn beste besluit tot nu toe geweest in de HiFi....
Heb nu bijv. mijn SBLive! ook aangesloten op me receiver, en nu is ie dus wél te pruimen, ik snapte al nooit dat gedoe dat ie zo'n slechte output zou hebben....
Het signaal wordt in de versterker namelijk ook gewoon analoog, na de D/A converter. Sorry guy, maar je houdt jezelf enorm voor de gek...
Van een AV forum moderator had ik in dit verband toch wel een iets correctere en beter gefundeerde reactie verwacht... In menig betere versterker zal de D/A converter wel degelijk van hogere kwaliteit zijn dan in een sblive of simpele cd speler en juist in zo'n geval kun je met een wat minder hoogwaardige audiobron als een simpele soundcard of menig dvd speler toch fatsoenlijk geluid krijgen door juist gebruik te maken van de D/A converter in je versterker. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat ik een duidelijk waarneembare vooruitgang heb mogen vaststellen toen ik van mijn oude, eenvoudige Yamaha cd-speler die ik alleen analoog kon aansluiten, overstapte naar mijn huidige Pioneer dvd speler met digitale output (wel coaxiaal dan!). De D/A converters in mijn Marantz receiver zijn echt wel van hogere kwaliteit dan die in mijn voormalige cd speler (en ook van die op m'n sblive), dus overstappen van analoog naar digitaal kan wel degelijk een vooruitgang in geluidskwaliteit opleveren.Op dinsdag 06 november 2001 23:08 schreef JvS het volgende:
[..]
Mjah, dit is dus wel een heel sterk staaltje psycho akoestiek. Want het gaat echt geen ene moer beter klinken als je het digitaal aansluit. Een D/A converter in je versterker is namelijk helemaal niet echt veel beter dan een in je cd-speler (integendeel!) of dan die op je Sblive!.
Het signaal wordt in de versterker namelijk ook gewoon analoog, na de D/A converter. Sorry guy, maar je houdt jezelf enorm voor de gek...
En dat heb je natuurlijk ook blind getest enzo?Op woensdag 07 november 2001 00:05 schreef jasjenl het volgende:
[..]
Van een AV forum moderator had ik in dit verband toch wel een iets correctere en beter gefundeerde reactie verwacht... In menig betere versterker zal de D/A converter wel degelijk van hogere kwaliteit zijn dan in een sblive of simpele cd speler en juist in zo'n geval kun je met een wat minder hoogwaardige audiobron als een simpele soundcard of menig dvd speler toch fatsoenlijk geluid krijgen door juist gebruik te maken van de D/A converter in je versterker. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat ik een duidelijk waarneembare vooruitgang heb mogen vaststellen toen ik van mijn oude, eenvoudige Yamaha cd-speler die ik alleen analoog kon aansluiten, overstapte naar mijn huidige Pioneer dvd speler met digitale output (wel coaxiaal dan!). De D/A converters in mijn Marantz receiver zijn echt wel van hogere kwaliteit dan die in mijn voormalige cd speler (en ook van die op m'n sblive), dus overstappen van analoog naar digitaal kan wel degelijk een vooruitgang in geluidskwaliteit opleveren.
Op woensdag 07 november 2001 01:36 schreef Jag het volgende:
[..]
En dat heb je natuurlijk ook blind getest enzo?
En ik ben het met hem eens. En nee, ik heb niet blind getestdus overstappen van analoog naar digitaal kan wel degelijk een vooruitgang in geluidskwaliteit opleveren.
Goed, die heb ik dus ooit eens gehoord, actief, door de maker zelf geïnstalleerd bij die man waar ik ze gehoord heb, en zelfs de meest lullige setjes bij blokker kunnen nog niet ZO'N ENORME AARDBROM voortbrengen.Op maandag 05 november 2001 22:29 schreef ran het volgende:
Weleens aan The Pied Piper gedacht?
www.piedpiper.nl
JEZUS WAT EEN MEUK!!
Maargoed. Jag, ben je nou al gaan luisteren naar wat spullen? Ben benieuwd naar wat je gaat kopen nu...
Nee, dat heb ik niet en daar kun je me dan bevooroordeeld in noemen, maar het feit waarop ik eigenlijk alleen maar wilde wijzen is dat er wel degelijk een verschil zit in de kwaliteit tussen d/a converters in bijv. een sblive en een goede versterker/receiver. Daarbij zie ik nog een voordeel in een digitale verbinding t.o.v. analoog, namelijk dat je verbinding in ieder geval niet voor signaal verlies zal zorgen en je hiervoor geen dure interconnect hoeft toe te passen. Digitaal komt precies zo bij je versterker aan zoals het uit je bron apparaat komt, bij analoog zal de verbinding altijd invloed kunnen hebben. Ik zie dus de voordelen van een digitale verbinding wel in.Op woensdag 07 november 2001 01:36 schreef Jag het volgende:
[..]
En dat heb je natuurlijk ook blind getest enzo?
Ik zeg alleen maar wat mijn ervaring is. Een D/A converter in een cd speler is gewoon beter dan die in een DTS versterker uit dezelfde klasse. simpel. Ik heb twee jaar in een audiozaak gewerkt, waar dan weer iemand kwam die z'n ongelovelijk mooie cd speler digitaal op de versterker wilde aansluiten, om zo dan "digitaal geluid" (ja echt!) te verkrijgen. Eeuwig zonde van de mooie D/A converter in de CD speler. En zelfs al was de D/A converter in een versterker beter, dan nog had dat echt een klein verschil in geluid opgeleverd, want zoveel invloed heeft een D/A converter nou ook weer niet op het geluid (zeker niet dat het geluid vanOp woensdag 07 november 2001 00:05 schreef jasjenl het volgende:
[..]
Van een AV forum moderator had ik in dit verband toch wel een iets correctere en beter gefundeerde reactie verwacht...
Ik reageer dus op een stelling die gewoon niet klopt. Feit is wel, dat als je wil dat het beter klinkt, je vaak ook denkt dat het beter klinkt! Dat is niet iets waar ik bijvoorbeeld geen last van heb ofzo (ik herinner mij een winamp equalizer, die niet eens aangevinkt stond

Dit topic is gesloten.