Nieuwe set voor Jag

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.869 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 00:26 schreef jasjenl het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik niet en daar kun je me dan bevooroordeeld in noemen, maar het feit waarop ik eigenlijk alleen maar wilde wijzen is dat er wel degelijk een verschil zit in de kwaliteit tussen d/a converters in bijv. een sblive en een goede versterker/receiver. Daarbij zie ik nog een voordeel in een digitale verbinding t.o.v. analoog, namelijk dat je verbinding in ieder geval niet voor signaal verlies zal zorgen en je hiervoor geen dure interconnect hoeft toe te passen. Digitaal komt precies zo bij je versterker aan zoals het uit je bron apparaat komt, bij analoog zal de verbinding altijd invloed kunnen hebben. Ik zie dus de voordelen van een digitale verbinding wel in.
Goed dat signaalverlies zou op lange afstanden kunnen mee spelen (ook digitaal/optische verbindingen hebben om de zoveel afstand een versterker nodig) maar bij de afstanden in je kamer.. get real!
Binnen dezelfde prijsklasse van versterker/CD/DVD-speler is het m.i. lood om oud ijzer welke DA-converter de beste is!
Van Pc naar versterker wil ik een slag om de arm houden maar ik kan me niet voorstellen dat er in de mid-range klasse een significant verschil is tussen de DA-converter van een goede geluidskaart en die van je versterker.

Het verschil in signaal is m.i. voor huiskamergebruik te verwaarlozen, alleen het psychische aspect (zo van wat voor eigenschappen dicht jij je verbinding toe) is hier van belang. Alleen een blinde test zal hier uitkomst in brengen en voorlopig sluit ik mij aan bij JvS (ongeacht het aanzien des persoons >:) ).

edit:
typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 10:18
Op donderdag 08 november 2001 01:27 schreef JvS het volgende:
Een D/A converter in een cd speler is gewoon beter dan die in een DTS versterker uit dezelfde klasse. simpel.
Lezen! Zeer belangrijk punt was dat een DAC in een goeie reciever toch al snel die van een geluidskaartje zou kunnen overtreffen. Ik geloof ook zeker wel dat mijn teac vrds 10 een betere dac heeft dan in een marantz reciever van 2000 piek oid en zal zoiets dan ook nooit digitaal aansluiten (niet dat ik een versterker heb met digitale ingangen ofzo ;))
En zelfs al was de D/A converter in een versterker beter, dan nog had dat echt een klein verschil in geluid opgeleverd, want zoveel invloed heeft een D/A converter nou ook weer niet op het geluid (zeker niet dat het geluid van :) naar :9~ gaat, zegmaar).
Perfecte reden om het wel digitaal te doen, als je het toch niet hoort!
Of ik nu mod-AV ben of niet doet daar niets aan af.
Aan je mening niet nee, aan je manier van reageren wel, mod brengt verantwoording, die heb ik jou nog niet vaak aan zien pakken, maar das jouw verantwoording.

Om ff ontopic door te gaan over de set van Jag.
Is er al een cd speler, heb ik die misschien gemist??
Welke speakers staan er na de diverse luistersessie nog op het gegadigden lijstje? Of zijn ze allemaal afgevallen omdat je nu wilt gaan triampen? Wat imho een beetje onzin is, biampen kan ik nog een keer in komen, vind triampen iets te veel van goeie zeg maar. (niet dat ik het ooit gehoort heb, maar dat lijkt me zo).
Komen de componenten nou in een mooi hifi meubel/rack of in een industrieel 19 inch rack waar je ook servers in hangt enzo, lijkt mij nogal lomp lelijk maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 02:41 schreef Ritch het volgende:

[..]

Lezen! Zeer belangrijk punt was dat een DAC in een goeie reciever toch al snel die van een geluidskaartje zou kunnen overtreffen. Ik geloof ook zeker wel dat mijn teac vrds 10 een betere dac heeft dan in een marantz reciever van 2000 piek oid en zal zoiets dan ook nooit digitaal aansluiten (niet dat ik een versterker heb met digitale ingangen ofzo ;))
[..]
Dus je kiest hier zelf voor een analoge aansluiting?
Perfecte reden om het wel digitaal te doen, als je het toch niet hoort!
[..]
Op voorhand gaat hier het voordeel van de twijfel naar digitaal (mode-woord) t.o.v. je eerste stelling?
Aan je mening niet nee, aan je manier van reageren wel, mod brengt verantwoording, die heb ik jou nog niet vaak aan zien pakken, maar das jouw verantwoording.
Hoezo? Een mening geven, die toelichten en daar bij blijven tot het tegendeel bewezen is is toch je verantwoording nemen?
Om ff ontopic door te gaan over de set van Jag.
Is er al een cd speler, heb ik die misschien gemist??
Welke speakers staan er na de diverse luistersessie nog op het gegadigden lijstje? Of zijn ze allemaal afgevallen omdat je nu wilt gaan triampen? Wat imho een beetje onzin is, biampen kan ik nog een keer in komen, vind triampen iets te veel van goeie zeg maar. (niet dat ik het ooit gehoort heb, maar dat lijkt me zo).
Komen de componenten nou in een mooi hifi meubel/rack of in een industrieel 19 inch rack waar je ook servers in hangt enzo, lijkt mij nogal lomp lelijk maar ok...
Lezen! Jag wilde eventueel via een losse crossover direct zijn zelfbouw-speakers aansturen. Hier zijn al wat 'tegen' opmerkingen over geplaatst zodat de speaker keuze nog niet gemaakt is.
De componenten komen inderdaad in een 19 inch rack maar of jouw esthetische voorkeuren nu invloed zullen hebben op de uiteindelijke muziekweergave lijkt me hier niet van toepassing.

[typo's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Over mijn keuze: de speakerset staat nog volledig open, de versterkers zijn al wel gekozen. En over digitaal of analoog kan ook nog het een en ander gezegd worden. Ik ben van plan om de DA converters van mijn Ultracurve te gebruiken. Ik zit alleen nog een beetje met het probleem dat de x-over (BSS) die ik op het oog heb geen digitale ingangen heeft.

En over de discussie DA converter. Ik heb een tijdje geleden eens zitten discussieeren met een geluidstechnicus/audiofiel hierover, en die is ook niet vies van een blinde test op zijn tijd. Hij heeft zelf een vergelijk gedaan tussen zijn ontzettend dure Meridian cd-loopwerk met Meridian DA converter Vs zijn cheap ass minidisc deck. De cd speler klonk veel beter. Maar toen hij voor de minidisc ook de Meridian DA converter gebruikte, was er nog nauwlijks onderscheid te maken (alleen in de ruimtelijke info).
Moraal van het verhaal is dat er wel verschil zit tussen hele dure en hele goedkope DA converters.

Maar de meeste mensen kicken gewoon op het woord digitaal of die denken dat je digitaal geluid kan krijgen ofzo. En de meeste gevallen is het gewoon "psychoakoestiek". And never underestimate the power of psychoakoestiek :).

Overigens is mijn zelfgemaakte 19-inch rack echt heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 8 november 2001 schreef Jag:
En over de discussie DA converter. Ik heb een tijdje geleden eens zitten discussieeren met een geluidstechnicus/audiofiel hierover, en die is ook niet vies van een blinde test op zijn tijd. Hij heeft zelf een vergelijk gedaan tussen zijn ontzettend dure Meridian cd-loopwerk met Meridian DA converter Vs zijn cheap ass minidisc deck. De cd speler klonk veel beter. Maar toen hij voor de minidisc ook de Meridian DA converter gebruikte, was er nog nauwlijks onderscheid te maken (alleen in de ruimtelijke info).
Moraal van het verhaal is dat er wel verschil zit tussen hele dure en hele goedkope DA converters.
Natuurlijk zal er, met dat kwaliteitsverschil, verschil te horen zijn maar voor de doorsnee HiFi(?)-set zal het toch echt geen verschil maken welke DAC je gebruikt.
Maar de meeste mensen kicken gewoon op het woord digitaal of die denken dat je digitaal geluid kan krijgen ofzo. En de meeste gevallen is het gewoon "psychoakoestiek". And never underestimate the power of psychoakoestiek
Yes indeed..
Ongetwijfeld dat jij hem mooi vindt maar het is van geen enkele invloed op de weergave van je muziek/geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Toch raar allemaal, dat tri-amp idee: stel je koopt dat en je hangt hem in je rack met die eq erbij, en dan een stel hifi speakers erbij die je meteen gaat modificeren cq waardeloos maakt door hem triwirebaar te maken, met die da converter zit het wel snor denk ik, een goed loopwerk en je bent klaar, maar qua speakers....er vallen er namelijk wel veel af omdat die niet goed tegen de brute power kunnen denk ik. Nu zal een set avalon's of wilson audio wel heerlijk zijn met 3 amps erop maar die kosten echt zo veel.

Ik had nog steeds bij dat budget een krell krc-3 voorbak + 2x ksa-100 eind met een wadia 860 op een set IRS omega van infinity zitten wachten, nieuw is dit spul onbetaalbaar maar 2dehands moet het lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op donderdag 08 november 2001 03:36 schreef madashell het volgende:
Dus je kiest hier zelf voor een analoge aansluiting?
Zoals ik al zei, ik heb geeneens een digitale aansluiting...
Op voorhand gaat hier het voordeel van de twijfel naar digitaal (mode-woord) t.o.v. je eerste stelling?
Nee, JVS zegt dat analoog meestal beter uit de kast komt en daarna het verschil er nauwelijks is, nogal tegenstrijdig,vandaar mijn punt.
Hoezo? Een mening geven, die toelichten en daar bij blijven tot het tegendeel bewezen is is toch je verantwoording nemen?
Dingen als "Sorry guy, maar je houdt jezelf enorm voor de gek..." vind ik gewoon wat ongepast, zoiets hoort een mod imho niet op deze manier te formuleren...
Lezen! Jag wilde eventueel via een losse crossover direct zijn zelfbouw-speakers aansturen.
Ik wou graag weten of er 1 van de eerder beluisterde speakers nog in aanmerking kwam, zoals de dynaudio contour en die lelijke tannoy doos :o.
De componenten komen inderdaad in een 19 inch rack maar of jouw esthetische voorkeuren nu invloed zullen hebben op de uiteindelijke muziekweergave lijkt me hier niet van toepassing.
Zoals ik het nu begrijp maakt Jag zelf een rack waar ze dus in kunnen hangen dat wel mooi is, das al heel wat anders dan een industrieel 19inch rack waar server in hangen enzo (die zijn alleen maar op functionaliteit gebouwd, looks boeit niet).
Ongetwijfeld dat jij hem mooi vindt maar het is van geen enkele invloed op de weergave van je muziek/geluid.
Het gaat hier over mooi en lelijk, waar jij dan weer muziekweergave vandaan haalt is mijn een raadsel.

Trouwens Jag, vind je het niet jammer dat je door het triamp verhaal gewoon erg gelimiteerd bent in speaker keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 08 november 2001 10:11 schreef Ritch het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb geeneens een digitale aansluiting...
[..]

Nee, JVS zegt dat analoog meestal beter uit de kast komt en daarna het verschil er nauwelijks is, nogal tegenstrijdig,vandaar mijn punt.
[..]
Bijna niemand hoort het. En degene die het hoorde leken te neigen naar analoog. Ik wil gewoon even duidelijk maken dat het verschil meestal bijzonder klein is
Dingen als "Sorry guy, maar je houdt jezelf enorm voor de gek..." vind ik gewoon wat ongepast, zoiets hoort een mod imho niet op deze manier te formuleren...
[..]
Sja, ik vind van wel. Ik communiceer nog steeds precies hetzelfde, als ik deed voordat ik mod werd. Toen heb ik ook weleens uitdagend gediscusseerd. Ik doe het netjes en ga niet flamen.
Ik m'n verantwoording niet vaak pakken. Sja, het zal wel. Ik vind van niet, doe vrij veel aan policy enzo, zorg dat het hier niet vol komt met sblive topics etc. etc.. Makkelijk om te zeggen is het wel :z.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
D/A convertor is zelfs smaakafhankelijk, het kan het geluid behoorlijk schel, hoekig of wazig maken. Lijkt me simpel dat duurdere D/A convertors een mooier geluidsbeeld _kunnen_ geven. Alleen als jij een #$%#^ cdspeler hebt en je vindt dat het einde is dat toch klaar?

En digitaal is geen modewoord, tenzij het weer es in de verkeerde context geplaatst wordt. Uit signaal transport technisch oogpunt kun je zeggen dat hoe langer het digitaal blijft hoe minder kans er is op interferentie. Of dit verder invloed heeft op de geluidskwaliteit weten jullie beter dan ik, ook hier telt je mening.. misschien vindt je een volledig analoge versterker met buizen erin wel echt het einde en is een ander gek op D/A convertors 5 cm voor de spoelen van z'n speakers bij wijze van spreke.

Ook moet je voordat je stroom naar je versterker e.d. laat lopen hier een filter op hangen, want zelfs een TL buis kan je hele geluid (en stabiliteit van je pc) verpesten. Helemaal als je 1 buis hebt hangen kun je echt vette fase verschuivingen krijgen :)

Maare, mijn advies, aan iedereen die zo aangevallen reageert (bepaal zelf maar of je dat bent), gun een ander ook een mening en zeg niet meteen dat een ander ongelijk heeft. Dat hoeft namelijk niet zo te zijn, zeker niet als je praat over 'dat klinkt mooier', want dan wil ik namelijk de defenitie van 'mooier' in die context :P

JaG.. wat ik zie ziet er goed uit.. ik zou eigenlijk wel es willen horen of het uiteindelijke resultaat zo vet is dat ik voortaan ook alleen maar high end wil :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op donderdag 08 november 2001 04:19 schreef Jag oa het volgende:

plaatjes! plaatjes! plaatjes! plaatjes! plaatjes! :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw Jag..ik vind eerst versterkers en dan speakers kopen een rare volgorde..."normaal" is: eerst speakers kopen...en dan versterker(s) die het zaakje optimaal kunnen aansturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 10:51 schreef nigelator het volgende:
D/A convertor is zelfs smaakafhankelijk, het kan het geluid behoorlijk schel, hoekig of wazig maken. Lijkt me simpel dat duurdere D/A convertors een mooier geluidsbeeld _kunnen_ geven. Alleen als jij een #$%#^ cdspeler hebt en je vindt dat het einde is dat toch klaar?

En digitaal is geen modewoord, tenzij het weer es in de verkeerde context geplaatst wordt. Uit signaal transport technisch oogpunt kun je zeggen dat hoe langer het digitaal blijft hoe minder kans er is op interferentie. Of dit verder invloed heeft op de geluidskwaliteit weten jullie beter dan ik, ook hier telt je mening.. misschien vindt je een volledig analoge versterker met buizen erin wel echt het einde en is een ander gek op D/A convertors 5 cm voor de spoelen van z'n speakers bij wijze van spreke.

Ook moet je voordat je stroom naar je versterker e.d. laat lopen hier een filter op hangen, want zelfs een TL buis kan je hele geluid (en stabiliteit van je pc) verpesten. Helemaal als je 1 buis hebt hangen kun je echt vette fase verschuivingen krijgen :)

Maare, mijn advies, aan iedereen die zo aangevallen reageert (bepaal zelf maar of je dat bent), gun een ander ook een mening en zeg niet meteen dat een ander ongelijk heeft. Dat hoeft namelijk niet zo te zijn, zeker niet als je praat over 'dat klinkt mooier', want dan wil ik namelijk de defenitie van 'mooier' in die context :P

JaG.. wat ik zie ziet er goed uit.. ik zou eigenlijk wel es willen horen of het uiteindelijke resultaat zo vet is dat ik voortaan ook alleen maar high end wil :)
Ok, ik deed mijn naam vannacht eer aan (wat verder zelden voorkomt) en heb overdreven scherp gereageerd.
Niet dat het wat aan mijn mening veranderd maar ik had het netter kunnen brengen, sorry.

Ik ben ook van mening dat wat smaak betreft, je elkaar alleen maar kunt vertellen wat je mooi vindt (en waarom) en daarmee houdt de 'discussie' op.
Wat beter is staat volgens mij meer open voor discussie maar die kan inderdaad wel op een nette manier gevoerd worden.

Even reagerend op je stroomverhaal: ik heb thuis een aparte stroomgroep aangelegd voor mijn apparatuur, dus geen invloed van TL, koelkasten en dimmers ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 16:27
[quote]Op donderdag 08 november 2001 01:27 schreef JvS het volgende:
(ik herinner mij een winamp equalizer, die niet eens aangevinkt stond |:( :X)

sorry maar ik kon het niet laten om ff krom te liggen van het lachen :) en dan ook nog de winamp equalizer, ipv elke andere... dat ding is zo brak als de gemiddelde tuinstoel.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Op donderdag 08 november 2001 09:35 schreef hervaz het volgende:
Ik had nog steeds bij dat budget een krell krc-3 voorbak + 2x ksa-100 eind met een wadia 860 op een set IRS omega van infinity zitten wachten, nieuw is dit spul onbetaalbaar maar 2dehands moet het lukken....
Wel mee eens, behalve dan dat Krell-Krell geen mooie combinatie schijnt te zijn.

Wat een heerlijke topic.....heb m geheel doorgelezen.
Jag veel succes met je speakerzoektocht, ik geef t je te doen met triamping. Wacht wel tot t allerlaatst met je speakerkabelkeus. Mocht je geluid toch niet helemaal bevallen kan je daar nog best veel mee reparern. Dit in tegenstelling tot interconnect, dat maakt geen flikker uit(alhoewel ik ook geen goedkoopies heb liggen).

En JvS je hebt waarschijnlijk iemand aan je lievelingetje gekregen: mij. Die B&W's (de 805) zou ik nog op de blind kopen (maar ga ze toch maar ff luisteren, hoort zo geloof ik).En laat ik nou net een Arcam Amp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Aangezien deze topic nog steeds loopt en ik er naar verwezen werd vanuit een ander topic, drop ik hier nog maar eens by. Ik heb de topic helemaal doorgebladerd...was een flinke kluif, maar tis allemaal wel heel interessant. Ik sta zelf op het punt om voor 7-8k apparatuur te gaan kopen en zoals ik in dat andere topic al gepost had heb ik vooralsnog mijn zinnen gezet op een Vincent SV231 Class A versterker, een Vincent CD S1 CD-speler en 2 stuks Xanadu DS14 MG. Mijn vraag aan alles wat hier zo aan audiofiel rondwandelt, wat is jullie mening over Xanadu? Persoonlijk moet ik zeggen was ik er diep van onder de indruk (ik heb eerst de DS12 beluisterd en daarna de DS14, en die laatste klonken toch echt mooier, voller en ruimtelijker dan de DS12). Ik moet nog naar alternatieven in de prijsklasse 1750-2450 gaan luisteren, maar ik was gewoon benieuwd naar jullie mening over Xanadu.

Ik lees het wel...

Thnx alvast.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 13 november 2001 08:17 schreef Sjah het volgende:

[..]

Wel mee eens, behalve dan dat Krell-Krell geen mooie combinatie schijnt te zijn.

====================

ik weet niet waar je die onzin weg hebt maar een Krell eindtrap matcht PERFECT met krell voortrap!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Ik zou zo een setje ook niet afslaan, maar ik ken 3 mensen die zich in die prijsregionen bewegen. Die zijn nou eenmaal superkritisch.
Ze hebben alledrie een Krell eindbak, maar wel met een AudioResearch voortrap.
Mocht ik ooit eens geld krijgen, dan is die combi ook t eerste waar ik naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Dexter,
Ik heb ook wel goeie ervaringen met Xanadu (niet verwarren met m'n nickname aub ;))
Maar ik vond de prijs die Age (en de dealers) er voor vraagt nog steeds erg veel.
Omdat ik zelf te beschikking had over een werkplaats die ik een tijd kon gebruiken heb ik ze nagemaakt, (DS14MG) met de Seas exel magnesium woofer en de T25001 dome. Toevallig had een vriend van me die speakers ook staan, dus was het erg gemakkelijk om alles na te bouwen en het ontwerp te verbeteren. Ik was rond de 850,- kwijt voor 1 speaker.
Heb ze inmiddels al weer verkocht, omdat ik toch het strakke en diepe laag miste (eens een audiofiel, altijd een audiofiel ;)) en ik vond ze niet erg spannend. Ze hebben inmiddels dus alweer plaats vrij gemaakt voor m'n Piega's, die niet zo makkelijk zijn na te bouwen ;)
suc6 verder!
P.S. in die prijsklasse zou ik ook eens kijken naar Totem, de wonderpaaltjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op woensdag 14 november 2001 10:08 schreef Xanandu het volgende:
Hoi Dexter,
Ik heb ook wel goeie ervaringen met Xanadu (niet verwarren met m'n nickname aub ;))
Maar ik vond de prijs die Age (en de dealers) er voor vraagt nog steeds erg veel.
Omdat ik zelf te beschikking had over een werkplaats die ik een tijd kon gebruiken heb ik ze nagemaakt, (DS14MG) met de Seas exel magnesium woofer en de T25001 dome. Toevallig had een vriend van me die speakers ook staan, dus was het erg gemakkelijk om alles na te bouwen en het ontwerp te verbeteren. Ik was rond de 850,- kwijt voor 1 speaker.
Heb ze inmiddels al weer verkocht, omdat ik toch het strakke en diepe laag miste (eens een audiofiel, altijd een audiofiel ;)) en ik vond ze niet erg spannend. Ze hebben inmiddels dus alweer plaats vrij gemaakt voor m'n Piega's, die niet zo makkelijk zijn na te bouwen ;)
suc6 verder!
P.S. in die prijsklasse zou ik ook eens kijken naar Totem, de wonderpaaltjes :Y)
Welke piega??? de p8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 09:15 schreef Sjah het volgende:
Ik zou zo een setje ook niet afslaan, maar ik ken 3 mensen die zich in die prijsregionen bewegen. Die zijn nou eenmaal superkritisch.
Ze hebben alledrie een Krell eindbak, maar wel met een AudioResearch voortrap.
Mocht ik ooit eens geld krijgen, dan is die combi ook t eerste waar ik naar kijk.
jij doelt dan op de buizenbakken van AR , niet de transistors......buizenvoor...transistoreind is idd de mooiste combo na buizen-buizen(en soms moet je wel transistoreind ivm je speakers..)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 12:31 schreef hervaz het volgende:

[..]

Welke piega??? de p8? :)
P4XL ;) Ribbon tweeter hè O+

• Raymond
  • Laatst online: 11:21
Op woensdag 14 november 2001 20:52 schreef Xanandu het volgende:

[..]

P4XL ;) Ribbon tweeter hè O+
Same here :P

• hervaz

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 07:34 schreef hervaz het volgende:
Tja same here :)

http://hervaz.freeservers.com/Emitr.jpg
da's toch geen ribbon.. :? ... Fatboy is nog niet wakker...niet alle ribbons zien er uit als een Apogee .. >:)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op donderdag 08 november 2001 13:26 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
btw Jag..ik vind eerst versterkers en dan speakers kopen een rare volgorde..."normaal" is: eerst speakers kopen...en dan versterker(s) die het zaakje optimaal kunnen aansturen....
Ik zou het een slechte zaak vinden als je speaker keuze afhangt van je amp. Speakers op de 1e plaats. Neem dat tri-wiring, zelf ken ik eigenlijk geen enkele speaker die dat aankan.
dat winamp eq ding is zo brak als de gemiddelde tuinstoel.
Ja, moet je maar es de 60Hz tonen opkrikken, krik je meteen 30 tot 150Hz op ofzo. Echt waardeloos. Leuk voor de standaard gast met midi-set speakers of goedkoop setje, maar als je echt iets aan de eq wil hebben, is 3x meer bands toch wel handig. (of eentje waar je zelf precies kunt instellen rond welke frequentiegebied je wat wilt opkrikken)

• Jag
Op donderdag 15 november 2001 13:36 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik zou het een slechte zaak vinden als je speaker keuze afhangt van je amp. Speakers op de 1e plaats. Neem dat tri-wiring, zelf ken ik eigenlijk geen enkele speaker die dat aankan.
Tri-amping is het he? Is wel iets anders dan triwiring (wat ook bestaat).
Nee, geen enkele speaker kan dat natuurlijk. In elke speaker zit ook een crossover filter. Maar die kan je gewoon bypassen met wat soldeerwerk (niet ingewikkeld, je kan er hooguit niet bij). Het wordt alleen lastig om speakerterminals erop te maken met 6 aansluitingen (ik heb al zitten denken aan AP6, een formaat uit de pro wereld).

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Maar al die moeite die je nu gaat doen he.....
Resulteert dat nou straks echt in een hoorbaar (voor jou) beter geluid dan een HighEnd HiFi systeem van 12.000 piek? (al dan niet tweedehands)
Of is het gewoon het plezier van het modificeren van al die componenten??

specs

Verwijderd

Ik heb wel eens van die speakers gezien met 6 aansluitingen d'r op (in een stereoplay) wat is dat dan, zit daar gewoon een filter achter?

Verwijderd

Die zijn actief, ja.. de Linn Kaber heeft dat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Gebeurt er nog wat of is je geld op?? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 17 december 2001 15:24 schreef twopack het volgende:
Gebeurt er nog wat of is je geld op?? :)
Er gebeurt langzaam maar zeker iets :).

Hij heeft nu een behringer EQ en drie Crest eindtrappen en z'n geld is inderdaad op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, ik ben er denk ik uit (hehe, eindelijk). Ik ben gisteren bij Staffhorst wezen luisteren naar de D-900 en de 803. De D-900 was in de aanbieding voor weinig en de 803 wilde ik altijd al een keer horen. Nou die D-900 (die in eerste instantie uit fase stond aangesloten :P) viel tegen, kan niet anders zeggen. Maar die 803, helemaal top, ik was meteen verkocht. Wat een stereobeeld, zo ontzettend mooi :9. Echt een extreem mooie speaker. Jammer dat ik niet genoeg kapitaal heb voor de 802 of 801, dat is helaas een beetje out of my leage :(.
Mijn set zou er dan als volgt uit komen te zien:

- Cd speler (alleen loopwerk):
Pioneer Pd-505S

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/pds507.jpeg

- DAC, equalizing, fase correctie en crossovering door de BSS fds-366 omnidrive:

Afbeeldingslocatie: http://www.bss.co.uk/library/366/fds366web.jpg

- Volume control en routing door een Allen & Heath GL2

- Versterking door Crest versterkers.
Voor het hoog de Crest Vs-450:

Afbeeldingslocatie: http://www.crestaudio.com/assets/images/vs450.jpg

Voor het midden de Crest Vs-1100:

Afbeeldingslocatie: http://www.crestaudio.com/assets/images/vs1100.jpg

Voor het laag de Crest Vs-1500:

Afbeeldingslocatie: http://www.crestaudio.com/assets/images/vs1500.jpg

En dan daarbij dus de B&W 803 speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/ACF144.jpg

Ik weet het nog niet zeker, die BSS unit is bijvoorbeeld wel erg prijzig (de 803's ook trouwens). Ik ga binnenkort nog een keer luisteren bij de Klipsch importeur als het goed is, en ook zelfbouw ga ik nog een kans geven. Misschien dat ik nog een luistertest thuis ga organiseren met de 803 Vs iets van zelfbouw ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ik ken iemand die met een rotel rb-1090 op die 803's speelt, da's 2x380 @ 8 ohm, en jij wil er met die 3 crest p.a bakken op gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Als je die 803 wilt kan ik die waarschijnlijk goedkoper voor je regelen. ze kosten normaal 5500,- per stuk dus dat is 11000,- (sorry ff nog in guldens ;) )
Ik krijg ongeveer 20% korting, alleen voor vrienden, familie etc. 15% korting, maar dat scheelt wel 1650,- gulden oftewel 750,- Euro.

Ik weet dat je geen korting mag geven op B&W speakers, maar hij doet wel alsof je iets inruild. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Wat is het nut van 3 dikke pa bakken op een n803? Heeft die speaker trouwens triwire aansluiting of moet je het filter ook nog gaan verbouwen (dan raak je ze 2ehands nooit meer kwijt).
Die 803 lijkt me wel mooi, de rest... Voor minder geld is mooier spul te krijgen voor bij die 803 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
d@mn jij doet er echt lang over om een set uit te zoeken.. ik zou nooit zoveel geduld op kunnen wekken.. als ik ergens me zinnen op heb gezet dan wil ik het ook zo snel mogelijk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Spendeer enkele duizenden euro's en je wordt steeds voorzichtiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op woensdag 30 januari 2002 21:58 schreef hervaz het volgende:
Spendeer enkele duizenden euro's en je wordt steeds voorzichtiger....
En zo is het !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
das natuurlijk waar maar ik vind dit (persoonlijk) toch wel lang duren :)

ach ja zolang hij maar gelukkig is met het uiteindelijke geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Damn Jag, je bent weer lekker bezig.. :)
Het is inderdaad "jammer" om te tri-wiren, het gaat natuurlijk om het principe, niet om de restwaarde ed., maar daarom zou je misschien ook zelfbouw kunnen overwegen?
Wat natuurlijk wel extreem passen/meten/reken/overwegen/luisteren is, maar wel uitermate leuk en zelfbevredigend >:), het geeft wel voldoening natuurlijk, maar het duurt ook weer langer uiteraard. Hoewel je in een paar weken ook heel wat serieus werk kan verzetten uiteraard.
Qua budget is het ook gunstiger natuurlijk..het is moeilijk denk ik.. :9 Vette set man! ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op woensdag 30 januari 2002 22:17 schreef Esger het volgende:
Vette set man! ;)
Hij heeft het nog niet en vet vind ik het ook niet. Zou zoveel geld wel totaal anders besteden, had ik maar zoveel geld *sigh* :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Deze KEF Reference kan je wel Tri-wiren :9~

Als je goed kijkt kan je nog het nog net zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/reference/images/new_model205_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op woensdag 30 januari 2002 22:25 schreef Ritch het volgende:

[..]

Hij heeft het nog niet en vet vind ik het ook niet. Zou zoveel geld wel totaal anders besteden, had ik maar zoveel geld *sigh* :).
Oke, ik zou het idd ook anders besteden hoor, maar ik vind dit tri-amp/wire speelgoed toch ook erg leuk, ben benieuwd.

"had ik maar zoveel geld *sigh*" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 30 januari 2002 21:39 schreef Leipo het volgende:
d@mn jij doet er echt lang over om een set uit te zoeken.. ik zou nooit zoveel geduld op kunnen wekken.. als ik ergens me zinnen op heb gezet dan wil ik het ook zo snel mogelijk hebben..
Voor sommigen is het uitzoeken, luisteren etc. net zo leuk als het "bezitten". Als je iets gekocht hebt kijk je alweer uit naar beter. Weet niet of dat voor Jag geldt, maar ik heb wel enigzins die tik.

Grappig is als je dat naar zijn extreem doortrekt, je helemaal nooit iets hoeft te kopen (en toch lol hebt). Wat kun je er ook weer mee doen? O ja muziek luisteren, kost wel veel tijd hoor...
Maar dat gaat natuurlijk weer een beetje te ver. :)

Lekker degelijk loopwerk trouwens (zo op het oog).

edit. btw "routing" is dat input selectie oid??

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op woensdag 30 januari 2002 22:57 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Voor sommigen is het uitzoeken, luisteren etc. net zo leuk als het "bezitten". Als je iets gekocht hebt kijk je alweer uit naar beter. Weet niet of dat voor Jag geldt, maar ik heb wel enigzins die tik.

Grappig is als je dat naar zijn extreem doortrekt, je helemaal nooit iets hoeft te kopen (en toch lol hebt). Wat kun je er ook weer mee doen? O ja muziek luisteren, kost wel veel tijd hoor...
Helemaal gelijk :)
Het is gewoon leuk om eens een dagje alles hifi winkels in te lopen die je tegenkomt, gewoon kijken, luisteren etc.
Hzien van de kabels, spikes, alles geeft iets.. net als een dagje auto/woon-boulevard etc..

Ik ben nog een goede 2 weken 17, en ik heb het dus zoals de spreekwoordelijke student niet zo ruim..dus ook daarom is het vaak niets kopen, maar het is gewoon leuk.
Stapels folders.. :7

Ja, ik heb ook die tik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik mn persoonlijke keuze in ongeveer de zelfde prijsklasse ook maar even ventileren:

Ik vind zelf stereo het belangrijkste, met 5.0 als bijzaak, maar dat moet ook goed zijn. Dus qua versterker moet je maar niet te veel van me aantrekken (Arcam AVR100 bdw), maar aan speakers heb ik de Spendor S8/S9 op 't oog als frontspeakers.

Ze worden overal geweldig getest, en ik vind ze ook geweldig klinken. Adviesprijzen zijn €1545 voor de S8 en €2270 voor de S9, maar ik ben bij Stassen geweest en die konden ze leveren voor €1360 resp. €1970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 30 januari 2002 23:08 schreef Esger het volgende:

[..]

Helemaal gelijk :)
Het is gewoon leuk om eens een dagje alles hifi winkels in te lopen die je tegenkomt, gewoon kijken, luisteren etc.
Hzien van de kabels, spikes, alles geeft iets.. net als een dagje auto/woon-boulevard etc..
Het is nog leuker als je zo nu en dan ook om een luisterdemo vraagt. Een goede zaak doet dat wel (op een rustig moment), ook al ben je niet meteen van plan te kopen.
Enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Op woensdag 30 januari 2002 23:11 schreef MREn het volgende:
Adviesprijzen zijn €1545 voor de S8 en €2270 voor de S9, maar ik ben bij Stassen geweest en die konden ze leveren voor €1360 resp. €1970.
Hmm ja, Stassen heb ik altijd m'n bedenkingen bij, veel slechte verhalen over gehoord (ook wel goeie hoor) en ze schijnen zo goedkoop te zijn doordat ze aan grijze import doen, wat dat nou precies inhoudt ben ik nog niet helemaal achter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 02:50 schreef Ritch het volgende:

[..]

Hmm ja, Stassen heb ik altijd m'n bedenkingen bij, veel slechte verhalen over gehoord (ook wel goeie hoor) en ze schijnen zo goedkoop te zijn doordat ze aan grijze import doen, wat dat nou precies inhoudt ben ik nog niet helemaal achter ;).
Hm, ze pretenderen toch de beste van 't land te zijn, en ehct slecht zal het wel niet zijn, als ze een apart 'kasteel' met luisterruimtes hebben. Ik ben er toevallig een week of drie geleden nog geweest.

Grijze import is volgens mij producten halen in een ander land, en zo evt. lagere inkoopsprijzen betalen zonder btw of import te betalen. Maar vertel eens wat van die ervaringen als je wilt?

Want je kan zeggen van Stassen wat je wilt, maar ze hebben wel een assortiment dat je nergens in Nederland ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op woensdag 30 januari 2002 19:59 schreef hervaz het volgende:
Ik ken iemand die met een rotel rb-1090 op die 803's speelt, da's 2x380 @ 8 ohm, en jij wil er met die 3 crest p.a bakken op gaan spelen?
Ach ja, waarom niet. Voor mij zijn het gewoon drie betaalbare eindversterkers (betaalbaar omdat ze alledrie 2e hands zijn) die ook nog eens goed klinken. Dat ze zo bizar veel vermogen leveren neem ik gewoon op de koop toe.
Op woensdag 30 januari 2002 20:08 schreef Mr.David het volgende:
Als je die 803 wilt kan ik die waarschijnlijk goedkoper voor je regelen. ze kosten normaal 5500,- per stuk dus dat is 11000,- (sorry ff nog in guldens ;) )
Ik krijg ongeveer 20% korting, alleen voor vrienden, familie etc. 15% korting, maar dat scheelt wel 1650,- gulden oftewel 750,- Euro.

Ik weet dat je geen korting mag geven op B&W speakers, maar hij doet wel alsof je iets inruild. >:)
Hmm, klinkt interessant. Dan kan ik die 750,- euro gebruiken om een nieuwe fiets voor mijn moeder te kopen die vanacht is gejat in Utrecht :(. En dat is gvd de tweede keer in een hele korte tijd dat er een hele dure fiets van mij (of eigenlijk van mijn moeder) is gejat :(. Ik kwam net iets te laat terug in de fietsenstalling -> weg fiets. Ik ben nu dan ook goed chagarijnig :(.
Op woensdag 30 januari 2002 20:11 schreef Ritch het volgende:
Wat is het nut van 3 dikke pa bakken op een n803? Heeft die speaker trouwens triwire aansluiting of moet je het filter ook nog gaan verbouwen (dan raak je ze 2ehands nooit meer kwijt).
Die 803 lijkt me wel mooi, de rest... Voor minder geld is mooier spul te krijgen voor bij die 803 denk ik...
Dat wisselfilter hoeft niet gesloopt te worden, alleen de kabels hoeven van de drivers af, that's all. Er wordt dus niks permanents veranderd.
En over dat je meer voor minder kan krijgen, die versterkers hebben me in het totaal 4000,- gekost, niet echt bizar veel ofzo. Alleen de crossover is heel duur, en dat is dan ook nog wel een punt van twijfel.
Op woensdag 30 januari 2002 21:39 schreef Leipo het volgende:
Ik meestal ook, maar als je zoveel geld uitgeeft wordt je vanzelf voorzichtiger. Ik heb eigenlijk een beetje gewacht met de speakerkeuze tot ik echt het gevoel zou krijgen van dit is hem. En dat had ik met de 803, en in mindere mate met de 805. En zelfs nu ga ik nog wachten en nog wat andere mogelijkheden verder bekijken, onder andere zelfbouw.
Op woensdag 30 januari 2002 22:57 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Lekker degelijk loopwerk trouwens (zo op het oog).

edit. btw "routing" is dat input selectie oid??
Ik vind luisteren zeker wel leuk, maar ik doe het toch echt wel puur voor de aankoop zeg maar. Zo maar gaan luisteren zou ik niet doen.
Overigens hoop ik wel dat ik redelijk snel klaar ben met het EQ-en en dingen zoals fase correcties en andere instel-dingen zoals speaker plaatsing en luisterpostitie zoeken. En dat ik dan weer gewoon volledig naar muziek kan luisteren zonder technisch te luisteren. Ik begin een soort algemene luistermoeheid te ontwikkelen door al dat kritische geluister naar sets, vooral ook door mijn werk waar ik dat ook bijna elke werkdag moet doen.
En die cd speler is zo'n Pioneer geval met zo'n stable platter systeem. Of het werkt weet ik niet, maar het is in ieder geval weer eens wat anders :). Je moet de cd's er ook andersom indoen (en als je dat niet doen gaat ie flippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Euh, ik zou zeker eens luisteren naar die bovengenoemde KEF die zijn echt :9~ verder vraag ik me ag of dat die 3 versterkers wle nodig zijn, het is natuurlijk wel :P maar jah. bi-amping ok, maar tri gaat wel erg ver ;) maar zal natuurlijk ook wle beter klinken maar het budget wordt natuurlijk per versterker maar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 31 januari 2002 08:38 schreef FFF het volgende:
Euh, ik zou zeker eens luisteren naar die bovengenoemde KEF die zijn echt :9~ verder vraag ik me ag of dat die 3 versterkers wle nodig zijn, het is natuurlijk wel :P maar jah. bi-amping ok, maar tri gaat wel erg ver ;) maar zal natuurlijk ook wle beter klinken maar het budget wordt natuurlijk per versterker maar kleiner.
Ik mag hopen dat ze hem echt fundamenteel veranderd hebben ten opzichte van de vorige referrence lijn, want op de model one na waren die nou niet echt erg mooie speakers (lelijk laag!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op donderdag 31 januari 2002 08:38 schreef FFF het volgende:
Sja, ik heb me ooit eens voorgenomen om gewoon geen passieve wisselfilters meer te gebruiken. Vanwege meerdere redenen:
- je hebt geen last meer van de weerstand van een filter -> een stuk betere dempingsfactor
- je hebt geen last van de complexe belasting die een wisselfilter vormt, en daar hebben veel versterkers last van
- je kan zelf type filter bepalen, maar ook crossover frequentie en slope. Zo laat ik nu met mijn 604's mijn midrange vanaf 120Hz al weergeven, ipv iets van 600Hz (en ja, hier kan ie ook wel tegen).
En zo duur zijn die versterkers 2e hands niet.

Bovendien moet ik als ik zou gaan biampen, het wisselfilter wel slopen (niet permanent weliswaar). Ik moet dan namelijk het high pass gedeelte uit de filter voor de mid range eruit slopen (zoals ik nu ook met mijn 604's heb gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vraagje Jag, wat ga je met je oude "604" speakers doen :). Je laat nu je midtoneunits al meer laag weergeven door dat active filter, maar heb je nu dan niet teveel laag? Of werkt dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 01 februari 2002 12:39 schreef Taco het volgende:
Hmm vraagje Jag, wat ga je met je oude "604" speakers doen :). Je laat nu je midtoneunits al meer laag weergeven door dat active filter, maar heb je nu dan niet teveel laag? Of werkt dat niet zo.
Nee, de wisselfrequentie is gewoon omlaag gegaan. Nu geven niet de twee cobex speakers het 120-600Hz gedeelte weer, maar de ene kevlar speaker :). Als je heel rechtlijnig zou denken, zou je eerder denken dat er minder laag is :).

En daarnaast is laag pas echt laag, als het beneden de 120Hz komt en dat is gewoon hetzelfde gebleven, alleen hebben die twee woofers nu meer de 'subwoofer' functie in plaats van 'laagweergave' :). Meer of minder laag is niet het doel hoor en als wel, dan komt daar een ultracurve om de hoek kijken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 01 februari 2002 12:39 schreef Taco het volgende:
Eigenlijk heeft JvS het al goed uitgelegd. Ik heb niet meer laag, ik zou zelfs een dip hebben in het midlaag, ware het niet dat dat gecorrigeerd wordt door mijn Ultracurve EQ.

Wat ik met mijn oude 604's ga doen is me al vaak gevraagd, maar ik ga ze denk ik niet verkopen. Ik vind het altijd wel prettig om iets achter de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een weinig nuttige bijdrage in dit topic, maar ja, hij is toch al 19 pagina's lang...

Ik zou me daar toch effe een stapel Pioneer componenten kopen voor dat geld :P (en dat meen ik serieus).
Die hebben toch ook erg dure (en goede... toch?) spullen. Zijn die zoveel minder van kwaliteit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Gerwen:

Er is zoveel beters op de markt dan de standaard merken die
bij Scheer & Foppen te krijgen,

En met het budget wat Jag voor ogen heeft koop je waarschijnlijk geen Pioneer zeker als je verder kijkt dan je monitor lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 11:21
Op vrijdag 01 februari 2002 17:49 schreef mweert het volgende:
En met het budget wat Jag voor ogen heeft koop je waarschijnlijk geen Pioneer zeker als je verder kijkt dan je monitor lang is.
Zonder vervelend te willen doen. Pioneer heeft (net als vele andere massa merken) ook een dure lijn. Die is niet audiofiel verantwoord. Maar die componenten doen niks onder voor "geaccepteerde" merken in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Je doet niet vervelend hoor,

En ik was ook niet negatief over Pioneer of over de andere merken maar ik bedoelde dat Jag een geheel andere richting op aan het gaan is met zijn installatie als het standaart Huis Tuin en Keuken materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op vrijdag 01 februari 2002 19:47 schreef mweert het volgende:
Je doet niet vervelend hoor,

En ik was ook niet negatief over Pioneer of over de andere merken maar ik bedoelde dat Jag een geheel andere richting op aan het gaan is met zijn installatie als het standaart Huis Tuin en Keuken materiaal.
Klopt, maar overigens is daar nog wel een plaatsje voor Pioneer in weggelegd. Die mag namelijk de cd'tjes, md'tjes afspelen. En ook nog tuner zijn voor als ik geen zin heb muziek uit te kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Als ik dit allemaal lees, wat moet ik dan van mijn

Duson PA-50
2x Mission M73

denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Op vrijdag 01 februari 2002 20:58 schreef guidob het volgende:

Duson PA-50
2x Mission M73

denken?
Lekker warm?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duson PA-50
2x Mission M73

denken?
Dan denk je: ik heb lekker een beter geluid dan die domme buurman van me die naar Haja Kwini Made in Taiwan 80000 watt xtreme set luistert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer heeft inderdaad ook "dure" audio/video componenten zoals deze A/V versterker:

http://www.pioneer-eur.com/products/home/vsa5en.htm

of deze niet-A/V:

http://www.pioneer-eur.com/products/home/a-01en.htm
http://www.pioneer-eur.com/products/home/a-00en.htm

Dat zijn toch versterkertjes die volgens mij zowat buiten het budget vallen. Zijn deze nu niet audiofiel-verantwoord?

Ook hebben ze inderdaad goede CD/DVD spelers (DVD-audio, is dat wat?) en MD maar dat geef je (Jag) ook zelf al aan.

Ik probeer hier niet Pioneer op te hemelen, maar als fan van dit merk zou ik graag willen weten waarom andere merken zoveel beter (maar niet duurder) zijn. Is dat omdat ze niet ook (zoals Pioneer) goedkope componenten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Elk merk heeft een duurdere lijn componenten,
Al valt me deze lijn kwa specs van Pioneer errug tegen,

Alle vermogens gemeten bij 1khz en niet bij 20hz / 20khz
het geeft niet aan dat het slecht is maar ik vindt het een beetje bedrog aangezien je 10% / 20% er vanaf moet halen om het vermogen te krijgen bij 20hz tot 20khz waar je wat aan hebt.

Het ziet er wel leuk uit maar ook dan heb ik niet het idee dat dit de duurdere lijn is van Pioneer, Ik heb meer het idee dat de normale consumenten lijn is met champagne kleur.

En wat is audiofiel verantwoord?
Dat is toch wat je zelf lekker vindt klinken of maak je jij druk om wat andere van je materiaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Deze Thread is al meer als een half jaar oud..

Heb je nou al wat gekocht of nog niet..
Lijkt me van wel.. anders kan je wel blijven wachten.. toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Iets verder terug kan je lezen dat Jag onder tussen al wat gekocht heeft. Namelijk 2/3 Crest eindtrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duson PA-50
2x Mission M73

denken?
Eeeuhm die set van mij klinkt goed en neemt niet zo bizar veel ruimte in ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 09:33
Ik ben er inderdaad wel tevreden mee :-)...

Het kan alijd beter zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:16 schreef guidob het volgende:
Ik ben er inderdaad wel tevreden mee :-)...

Het kan alijd beter zeg maar...
Tevredenheid gaat het om.
Zie wel erg mooi spul (b&w signature 800)enzo.. Druk dan een cd dr in zet me stereo aan en denk ach.. Wat klinkt et toch verdomde goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 09:34 schreef mweert het volgende:

Alle vermogens gemeten bij 1khz en niet bij 20hz / 20khz
het geeft niet aan dat het slecht is maar ik vindt het een beetje bedrog aangezien je 10% / 20% er vanaf moet halen om het vermogen te krijgen bij 20hz tot 20khz waar je wat aan hebt.
Kijk, dit vind ik dus handig om te weten, maar dan nog hou je met die 10/20% eraf een aardig vermogen over...

Het ziet er wel leuk uit maar ook dan heb ik niet het idee dat dit de duurdere lijn is van Pioneer, Ik heb meer het idee dat de normale consumenten lijn is met champagne kleur.
Hier heb je inderdaad wel gelijk in, qua model verschillen ze weinig van de andere componenten, persoonlijk heb ik ze liever zwart trouwens.

En wat is audiofiel verantwoord?
Dat is toch wat je zelf lekker vindt klinken of maak je jij druk om wat andere van je materiaal vinden.
Wat andere ervan vinden maakt me niet zoveel uit maar zelf vind ik een flinke display en anderssoortige kerstboomverlichting op mijn stereo wel mooi 8-)

Pioneer heeft overigens nog een andere lijn: de elite-lijn, zelfde inhoud maar dan een (veel) luxer design. Volgens mij zijn deze echter niet in Europa te krijgen maar alleen in Amerika. Geeft voor mij niet, ik vind de "normale" toch mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Vervolg op [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/291824/4]deze[/url draad.
Op vrijdag 22 maart 2002 11:50 schreef Big-Foot het volgende:
Jag wrom maak je niet gewoon zelf een sub die geheel naar jou wensen kan worden gemaakt nattuurlijk.

Ik kan wel aan wat bouwtekeningen komen van subs die jij waarschijnlijk lekker vindt klinken.

Het is dat je zo lastig opnames kan maken van subwoofers anders had ik je wel een paar kunnen laten horen.
Ga ik ook doen :) (DIY= Do It Yourself). Opnames van subs gaat idd lastig worden, maar ik heb wel een idee van wat ik wil. Daarvoor hebben we namelijk Lampje :).
Ik ga waarschijnlijk deze driver gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.adireaudio.com/diy/Drivers/Adire/MidTempestFace.jpg

Dit is de Tempest van Adire audio. Mocht iemand nog een betere driver weten, i'm all ears. Tot 500 euro is geen probleem.
En die ga ik stoppen in een grote vented of sealed box. Klinkt voor de hand liggend, maar je kan nogal wat kanten op binnen deze ontwerpen. De keuze voor vented of sealed heb ik nog niet gemaakt. Waarbij de afweging natuurlijk is dat sealed in principe beter klinkt, maar een stuk minder diep gaat (waarbij nog wel wat te corrigeren valt met een EQ, maar dat doe ik liever niet). Maar het meest audiofiele vented ontwerp zal waarschijnlijk heel dicht in de buurt komen van een sealed box.
Op vrijdag 22 maart 2002 14:38 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Daar heb je dan toch zo'n fase schakelaar voor (soms continu regelbaar). Of je gaat schuiven met de sub (maar bij lage frequenties gaat het dan om flinke stukken (meters of zow) denk ik.

Overigens is mijn ervaring met mijn Canton sub niet onverdeeld positief voor muziek. De single 30 cm sub geeft wel een bas die veel meer "aanwezig" is, dan de 2 * 25 cm woofers uit mijn hifi speakers (1 per box). Maar ook wel meer vermoeiend (tegen het boemerige aan). Dat laatste kun je natuurlijk wel enigszins regelen met de levelknop.

Wellicht had ik toch beter voor een Rel Storm kunnen gaan (maar die is 3x zo duur en het is toch voornamelijk voor films).

Aan de andere kant vraag ik me af of met 2 kleine speakers en een losse sub de akoustische problemen (zoals bij Jag) niet makkelijker onder controle te krijgen zijn (dan met 2 vloerstaanders). Je gaat wellicht makkelijker met je sub schuiven dan met je hoofdspeakers. Dat laatste vergt als je pech hebt ook een hele andere kamerindeling (en dat wil je meestal niet). En je kunt ook altijd de sub even uitschakelen (of zachter zetten), iets wat zonder equalizer bij normale full range speakers niet kan.

Wel wisselen beneden de 100Hz (80 is mooi).
Het boemerige zal wel komen door het effect dat je (huis)kamer heeft door staande golven en resonaties. Van de metingen die ik bij mij heb gedaan ben ik echt geschrokken zo slecht.
Wat betreft de kwaliteit van de sub, ik vraag me af of er uberhaupt subs gemaakt worden van de kwaliteit die ik op het oog heb. De meeste subs worden toch geforceerd klein ontworpen. Het grootste model van Rel, de studio, heeft slechts 110L inhoud. Ik heb een bovengrens van 700L! En het vented ontwerp dat ik evt zou bouwen, is 340L. Ik hoef geen rare trucjes te gebruiken zoals Rel doet om de sub klein te houden. Ook kan ik idioot dik MDF gebruiken, en ondertussen het Matrix systeem van B&W jatten voor de interne bracing.

Wat betreft het integreren van de sub in mijn set: dat is niet zo'n probleem. Ik wil zoiezo twee subs bouwen. Dat heeft namelijk de volgende voordelen voor mij:
- ik heb wat meer vrijheid met het kiezen van de crossover frequentie. Aan gezien ik dan een stereo setup heb, kan ik zo hoog crossover-en als ik maar wil.
- subs gaan lelijk klinken op hogere geluidsniveau's. Een van de voordelen van een hoornloaded systeem, een hoge spl is helemaal niet hoog voor die dingen. En mijn EAWs konden dan ook een laag geven op zo'n niveau, en dan met zo'n gemak (zo klinkt het iig, en hij staat dan ook helemaal niet hard). Met twee subs heb je al wat minder last hiervan.
Maar eigenlijk is dit alleen maar van toepassing op high spl film kijken, dus niet zo heel belangrijk.
- ik wil de subs op de plek leggen waar nu mijn EAWs liggen (die ik helaas moet gaan verkopen ;( ). Als ik er dan maar één bouw, dan zit ik met een gat links of rechts wat ik op zich wel kan opvullen, maar dan nog: twee subs ziet er gewoon mooier uit. Al was het maar voor de symetrie.

En wat betreft looptijden verschillen, die waarschijnlijk vooral verantwoordelijk zijn voor het niet integreren van een sub, dat is met een zo'n mooie dsp geen probleem meer. Dan zet je gewoon een delay op de 805's/803's. Je kan in principe elke afwijking in phase response corrigeren met de fds 366, dus ook afwijkingen die door de speaker zelf worden veroorzaakt.
Bovendien kan ik ook nog elke type crossover met elke slope kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Jag laat je zelf eens zien op het IRC kanaal van AV, Of set je ICQ eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Jag,.... waarom niet een push/pull systeem? die zijn namelijk superstrak B-)

ik ben helemaal fan van dat systeem, maar ik zie ze amper.. eventueel een passieve bas unit erbij zou ook leuk zijn :)
misschien een ideetje.. wel een zware amp nodig ervoor (bi-amping preferred :P )
(ps... peerless laten zich heel goed lenen voor push pull)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zaterdag 23 maart 2002 17:33 schreef gitaarwerk het volgende:
Jag,.... waarom niet een push/pull systeem? die zijn namelijk superstrak B-)

ik ben helemaal fan van dat systeem, maar ik zie ze amper.. eventueel een passieve bas unit erbij zou ook leuk zijn :)
misschien een ideetje.. wel een zware amp nodig ervoor (bi-amping preferred :P )
(ps... peerless laten zich heel goed lenen voor push pull)
Push pull is goed om een luidsprekerkast klein te houden, en dat hoef ik helemaal niet. Ik heb hem zelfs liever groot :). En het is twee keer zo duur omdat je twee keer zoveel drivers nodig hebt en het kost je ook gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep...waar..
maar.. em klein te houden? je hebt nog steeds wel je liters nodig..right?

en btw.. een sub hoeft toch niet echt gevelig te zijn vind ik..als je normale speakerkasten mooie gevoelige bas units hebben die tot een hz of 60 gaan, de het mooi weergeven, en dan laat je de krachtige bassen door je push-pull sub doen.. btw
ik had ergends een mooie sunb gezien (site en merknaam weet ik neit meer :( ) met een push-pull / en een losse woofer,... dat heft zoals jij zegt, je gevoeligheid op.. flinke filters zaten er wel in enzo.. pui ding, koste een paar duiten, maar ja..dan heb je ook wat.. ik wou dat ik em nog wist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08:00
Op dinsdag 05 februari 2002 14:41 schreef Gerwen het volgende:
Wat andere ervan vinden maakt me niet zoveel uit maar zelf vind ik een flinke display en anderssoortige kerstboomverlichting op mijn stereo wel mooi 8-)
En dat vind ik dus juist niet mooi.
Voor mij moet het functioneel en goed zijn, anders kan ik net zo goed een aiwa kermistorentje bij de megapool kopen. Knippert als een gek :+

Vandaar dat ik dus ook een NAD heb besteld.
Supergeluid en geen rare fratsen 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/large/C350%2Ejpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 23 maart 2002 13:17 schreef Jag het volgende:
[..]

Ga ik ook doen :) (DIY= Do It Yourself). Opnames van subs gaat idd lastig worden, maar ik heb wel een idee van wat ik wil. Daarvoor hebben we namelijk Lampje :).
Ik ga waarschijnlijk deze driver gebruiken:
[afbeelding]

Dit is de Tempest van Adire audio. Mocht iemand nog een betere driver weten, i'm all ears. Tot 500 euro is geen probleem.
En die ga ik stoppen in een grote vented of sealed box. Klinkt voor de hand liggend, maar je kan nogal wat kanten op binnen deze ontwerpen. De keuze voor vented of sealed heb ik nog niet gemaakt. Waarbij de afweging natuurlijk is dat sealed in principe beter klinkt, maar een stuk minder diep gaat (waarbij nog wel wat te corrigeren valt met een EQ, maar dat doe ik liever niet). Maar het meest audiofiele vented ontwerp zal waarschijnlijk heel dicht in de buurt komen van een sealed box.
...
Hele vette woofer. Kleine berekening leert dat in een 175 liter gesloten kast je een res.frequentie hebt van 31.5 Hz en een Qtc van 0.6 (mooie waarden). Tenzij je van orgelmuziek houdt, hoeft het eigenlijk niet lager.

Maareh, 2 175 liter kasten...(of iets dergelijks in reflex) Ik hoop dat je ruim behuist bent (en verlopig niet gaat verhuizn :) ) Zo'n kast gaat wel een kilo of 60-70 wegen (alleen MDF geen zandvulling oid).

Focal heeft ook een aantal fraaie 15" woofers, maar die hebben een hogere Fs, meen ik (en kosten flink meer dan $150)

edit: verplicht plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.focal.tm.fr/gb/compo/woofer/zoom/images/15k8711.jpg
Deze doet al 722 euro (en er is nog een duurdere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat dacht je gewoon van deze..slechts 3700 dollar :)
Afbeeldingslocatie: http://www.millerstruevalue.com/bypass/media/oriel.jpg

dit zijn gewoon zelfbouwspeakertjes en helemaal mijn ontwer :? >:)

(oriel forum spam take-over :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ps.. ik heb een maat van me net op zitten hitsen dat hij de juiste perfecte speakers niet zal vinden..

dit kwam er toch wel uit

http://www.acoustic-research.com/s50_content.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.acoustic-research.com/images/stature/prod_s50.jpg

simpel en perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze 40cm high-end woofer van visaton is ook niet verkeerd.
http://www.visaton.com/english/artikel/art_408.htm
Prijsindicatie: ca.340 euro
Ook hier het plaatje. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.com/bilder/fotos/klein/tiw400.jpg

edit: taalfoutjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:( bah.. niets voor mij ..maar et gaat om jag (ik vind ze teevel inhoud hebben, en teevel watts )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 23 maart 2002 20:46 schreef OmeMax het volgende:
Deze 40cm high-end woofer van visaton is ook niet verkeerd.
http://www.visaton.com/english/artikel/art_408.htm
Prijsindicatie: ca.340 euro
Ook hier het plaatje. :)
[afbeelding]
Visaton heeft ook TIW 360X, 12" dus zo'n 80 liter is voldoende.
Let wel de X versie heeft een lagere Fs dan de normale 12" uitvoering (21 Hz). (circa 300 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zaterdag 23 maart 2002 22:07 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Visaton heeft ook TIW 360X, 12" dus zo'n 80 liter is voldoende.
Let wel de X versie heeft een lagere Fs dan de normale 12" uitvoering (21 Hz). (circa 300 euro)
Ik hoef klein, sterker nog, ik wil juist groot :). 300-400 liter zou ideaal zijn, dat kan ik namelijk heel mooi kwijt.
Op zaterdag 23 maart 2002 20:28 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Hele vette woofer. Kleine berekening leert dat in een 175 liter gesloten kast je een res.frequentie hebt van 31.5 Hz en een Qtc van 0.6 (mooie waarden). Tenzij je van orgelmuziek houdt, hoeft het eigenlijk niet lager.

Maareh, 2 175 liter kasten...(of iets dergelijks in reflex) Ik hoop dat je ruim behuist bent (en verlopig niet gaat verhuizn :) ) Zo'n kast gaat wel een kilo of 60-70 wegen (alleen MDF geen zandvulling oid).

Focal heeft ook een aantal fraaie 15" woofers, maar die hebben een hogere Fs, meen ik (en kosten flink meer dan $150)

edit: verplicht plaatje
[afbeelding]
Deze doet al 722 euro (en er is nog een duurdere)
60 kg, 100kg, 150 kg, het kan me allemaal niet zoveel schelen. Ik heb toch al opgegeven dat ze mee naar Spanje gaan :).
Wel een prijzig ding trouwens! Wel lekker gevoelig.
Op zaterdag 23 maart 2002 18:30 schreef gitaarwerk het volgende:
jep...waar..
maar.. em klein te houden? je hebt nog steeds wel je liters nodig..right?
Maar wel een stuk minder liters, dat is het voordeel van een isobarisch systeem (ik neem aan dat je dat met push/pull bedoelt). Maar dat is voor mij niet zo hard nodig zeg maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sorry..tis echt ene hele tijd gelee voor me dat ik alle begripen kende.. ik weet niet emer wat isobarisch is :7
help me out.. :)
wat ik met push pull bedoel is 2 dezelfde bass units in tegenfavse tegenover elkaar met een dikke plank ertussen voor de uitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 24 maart 2002 03:56 schreef gitaarwerk het volgende:
sorry..tis echt ene hele tijd gelee voor me dat ik alle begripen kende.. ik weet niet emer wat isobarisch is :7
help me out.. :)
wat ik met push pull bedoel is 2 dezelfde bass units in tegenfavse tegenover elkaar met een dikke plank ertussen voor de uitslag
Afgezien van die dikke plank klopt het wel geloof ik. Ik weet het ook niet allemaal zo zeker, maar volgens mij was het twee drivers zo dicht mogelijk tegen elkaar. En dan gaat ie wat dieper, maar je verliest 3 dB gevoeligheid (maar je komt met twee drivers dus wel op dezelfde gevoeligheid uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep.. zoiets was et.. (ik moet me boekies weer opzoeken)
tis te lang gelee dat uik wat egmaakt heb (behlave me brakke studio monitortjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volt maaikt ook fraaie woofers..deze gebruikt REL in de duurdere modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Op zondag 24 maart 2002 14:24 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Volt maaikt ook fraaie woofers..deze gebruikt REL in de duurdere modellen...
Ik zal eens kijken.

Gevonden: website van Volt
Ik kan alleen niet zoveel met de T/S parameters die ze opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 24 maart 2002 02:16 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik hoef klein, sterker nog, ik wil juist groot :). 300-400 liter zou ideaal zijn, dat kan ik namelijk heel mooi kwijt.
[..]

60 kg, 100kg, 150 kg, het kan me allemaal niet zoveel schelen.

[..]
Okay in dat geval is er nog de ronduit belachelijke 32" Clarion SRW8000 "Thunderdome" (who needs hoorns :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.lightav.com/car/clarion/sub/srw8000.jpg
Je vraagt je af wat voor spreekspoel daarin zit, een 20 cm? Wel wisselen rond de 50 Hz.

Going prijs $1500 - $2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ehh Jag, dit is de datum van de start van je thread: 06 juni 2001 01:16
Hoever ben je inmiddels?
Met inflatiecorrectie erbij kun je alweer wat meer uitgeven aan je set :+
Ik zie veel gesteggel over speakers, sorry dat ik de hele thread niet lees ;)
Vandaag hebben 3 hifi.nl-ers gehoord wat een full-range speaker nou eigenlijk doet (bij mij), een veel gehoorde opmerking was "dit (laag) hoor ik bij mij niet".

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 24 maart 2002 23:01 schreef Speedy-Andre het volgende:
Ehh Jag, dit is de datum van de start van je thread: 06 juni 2001 01:16
Hoever ben je inmiddels?
Met inflatiecorrectie erbij kun je alweer wat meer uitgeven aan je set :+
Ik zie veel gesteggel over speakers, sorry dat ik de hele thread niet lees ;)
Vandaag hebben 3 hifi.nl-ers gehoord wat een full-range speaker nou eigenlijk doet (bij mij), een veel gehoorde opmerking was "dit (laag) hoor ik bij mij niet".
patser >:)
whehe
ne..ik ben steeds benieuwder aan het worden naar jou setje :)

btw.. tis best wel lastig om een goeie bassunit te zoeken..dat merk ik wel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 24 maart 2002 23:03 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

patser >:)
whehe
ne..ik ben steeds benieuwder aan het worden naar jou setje :)

btw.. tis best wel lastig om een goeie bassunit te zoeken..dat merk ik wel ;(
Dan moet je eens bij de buren gaan kijken:
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=Zelfbouw_Luidsprekers&action=display&num=7737
Wellicht kun je iets van de vele kennis daar leren ;)
Er staan nog meer interessante threads over o.a. bassunits, kastinhoud en diameters van de units.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 10:36
Ach , je kan altijd nog deze sub nemen >:) .
het kreng weegt maar liefst 300kg.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundstage.com/revequip/pics/wilsonaudio_xs.jpg

kost "maar" $22000 , maar daar zit dan al wel de crossover bij :Y)

revieuw : http://www.soundstage.com/revequip/wilson_xs_sub.htm

specs : http://www.wilsonaudio.com/products/xs/index.html

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 24 maart 2002 23:15 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Dan moet je eens bij de buren gaan kijken:
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=Zelfbouw_Luidsprekers&action=display&num=7737
Wellicht kun je iets van de vele kennis daar leren ;)
Er staan nog meer interessante threads over o.a. bassunits, kastinhoud en diameters van de units.
tnx.. ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sjees wat een info tegelijkertijd ;(

ik zat zelf ook weleens te denken aan die breedband dingen.. ik wist dat die wisselfilters wel enorm beinvloeden..maar ZO VEEL??
en dan hebben ze et over 1e orde, maar ik heb me laten vertellen dat 4e order beter zijn.. 24dB/ octaaf (butterworth)

is dat niets voor jou nog jag? een faseliniair setje? (lekker duur denk ik)

ik zie idd nooit mensen met breedband luidsprekers. naja..niet al te veel iig..

ik ben al vanaf et begin dat ik die dingen ken van breedband gehouden (ze klink zo enorm warm, maar er zit niet zo heel vel "power" in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 24 maart 2002 23:40 schreef gitaarwerk het volgende:
sjees wat een info tegelijkertijd ;(

ik zat zelf ook weleens te denken aan die breedband dingen.. ik wist dat die wisselfilters wel enorm beinvloeden..maar ZO VEEL??
en dan hebben ze et over 1e orde, maar ik heb me laten vertellen dat 4e order beter zijn.. 24dB/ octaaf (butterworth)

is dat niets voor jou nog jag? een faseliniair setje? (lekker duur denk ik)

ik zie idd nooit mensen met breedband luidsprekers. naja..niet al te veel iig..

ik ben al vanaf et begin dat ik die dingen ken van breedband gehouden (ze klink zo enorm warm, maar er zit niet zo heel vel "power" in)
Daarom staan die Kappa's (5-weg) ook bij mij, het is goed gelukt om er een homogeen en fase-lineair geluid uit te persen, helaas werkt het alleen met een beest van een versterker, maar goed, die staat er nu toch ;)
Ik ben verder geïnteresseerd in dit soort speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.wisdomaudio.com/graphics/rushbig.jpg :9~

Veel sneller en krachtiger is er niet ;)
Ik heb ze al een paar keer gehoord in de usa.

[edit1]

Een paar specs erbij, kijk eens naar de versterkervermogens, bi-amping is verplicht 8-)
(de lijst zal wel een zooite zijn)

Drivers :Line Source 75"x3" Planar Magnetic/ch.
Drivers: Low Frequency Regenerator Four 12" Underhung 3" coil LFR/ch.
Line Source Driver Weight 43 lbs. each channel
Low Frequency Magnet Weight 152 lbs. each channel
Frequency Response 10-25,000 Hz +3db
Horizontal Dispersion Over 130 degrees
Vertical Dispersion 6' Line Source
Sensitivity 1W/1M Equivalent 91dB Equivalent Ratio
Line Source Nominal Impedance 5.5 ohms
Line Source Minimum Impedance 5.5 ohms
Low Frequency Regenerator Impedance Choice of 2, 4 or 6 ohms
Active Crossover Point Normal setting 140 Hz
Passive Components None
Required Channels of Amplification 4 (Up to 6 or 10 as an option)
Max. Power Handling/Line Source 1250 watts per channel
Max. Power Handling/ Low Frequency Regenerator 4000 watts per channel
Recommended Amplifier Power: Line Source 200-625 watts per channel
Recommended Amplifier Power:Low Frequency Regenerator 200-2000 watts per channel
Complete System Weight 4-piece system /1400lbs Approx
Line Source Cabinet (H"xW") 80" x 7" (base 18"W x 31"D)
Low Freq. Cabinet (H"xW"xD") 68" x 15" x 38"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:9~
zien er erg geil uit.. (dat is zeker niets bij de
" http://www.acoustic-research.com/s50_content.asp"
of de oriel van jamo (prutsmerk eigenlijk :P )

maar je zou vast wel weten..waarom is dat dan zo met die wisselfilters? ben ik wel heel benieuwd naar.. btw..
ik kom iedere dag in r'dam.. ik zou wel eens willen luisteren bij je..als ik dat vragen mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op maandag 25 maart 2002 00:03 schreef gitaarwerk het volgende:
:9~
zien er erg geil uit.. (dat is zeker niets bij de
" http://www.acoustic-research.com/s50_content.asp"
of de oriel van jamo (prutsmerk eigenlijk :P )

maar je zou vast wel weten..waarom is dat dan zo met die wisselfilters? ben ik wel heel benieuwd naar.. btw..
ik kom iedere dag in r'dam.. ik zou wel eens willen luisteren bij je..als ik dat vragen mag :)
Tuurlijk mag je dat vragen, misschien ben ik maandag op een redelijk tijdstip klaar in A'dam, ik vertrek vroeg in ieder geval :(
Ik heb een icq-tje naar je gestuurd als dat tenminste werkt...

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.