Nieuwe set voor Jag

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.774 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jag, waarom heb je de speakers nog niet afgewerkt eigenlijk? Die dingen verdienen wel een mooi (wit?) pianolakje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

net wat zitten zoeken in dit topic/ google. Maar ik heb t antwoord niet echt kunnen vinden: wat is dipole? (op google kwam ik alleen maar allemaal mooie speakers tegen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

JT

VETAK y0

Je bent nog steeds een _lul_ >:)

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
en 3e hit.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Jag schreef op 07 October 2003 @ 00:08:
Nou, de kogel is door de kerk. De beslissing is genomen, het geld overgemaakt. Ze zijn onderweg, vijf 15" woofers van TC Sounds. Eerst ff een plaatje natuurlijk 8)

[afbeelding]

Worden met de boot gebracht uit de states (nee niet door Sinterklaas nee). Duurt lang, maar wel goedkoop.
Ben je niet bang dat het miskoop is? Je hebt immers niet kunnen luisteren naar de woofers.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 07-10-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50
(jarig!)
Thefirstikke schreef op 07 October 2003 @ 11:38:
Jag, waarom heb je de speakers nog niet afgewerkt eigenlijk? Die dingen verdienen wel een mooi (wit?) pianolakje :P
Omdat ik de rotzooi in mijn kamer meer dan zat was, heb ik het uitgesteld. Ik ga het nu laten samenvallen met het maken van de dipool subs, het maken van een 19" rack, schuim/gordijn ophangen aan plafond, kabels opnieuw aanleggen, center speakers maken, LFE sub maken en nog wel meer :).
_ferry_ schreef op 07 October 2003 @ 12:13:
net wat zitten zoeken in dit topic/ google. Maar ik heb t antwoord niet echt kunnen vinden: wat is dipole? (op google kwam ik alleen maar allemaal mooie speakers tegen ;) )
Er is één iemand die je daar alles over kan vertellen: meneer Linkwitz.
Anoniem: 62616 schreef op 07 October 2003 @ 13:26:
[...]

Ben je niet bang dat het miskoop is? Je hebt immers niet kunnen luisteren naar de woofers.
Een terechte vraag, maar nee niet echt. Zoiezo al veel ervaringen van anderen gehoord (oa iemand die meteen zijn Lambda acoustics subs te koop aanbood toen ie deze binnenkreeg en gehoord had :P ). Maar zo'n driver zoek je uit op basis van parameters. Je zoekt er gewoon eentje uit die goed bij je eisen past. In mijn geval een hoge Qts driver, lage Fs en hoge x-max. Verder wilde ik liever 15" dan 12" en bovenal moest ie stil zijn qua aerodynamische herrie bij grote uitslagen (een groot probleem voor de meeste woofers in dipole opstellingen). Dus geen fluitende vented pole piece zoals de Tempest bijvoorbeeld heeft (en mijn Eminence trouwens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

:) als ik t dus goed begrijp is dipole een vrij open plaatsing met een beter afstraal gedrag (mits je ze goed plaatst enzo).
Veel drivers met zo'n hoge Qts zijn er zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

_ferry_ schreef op 07 oktober 2003 @ 16:22:
:) als ik t dus goed begrijp is dipole een vrij open plaatsing met een beter afstraal gedrag (mits je ze goed plaatst enzo).
Dat is idd zoeken naar een geschikte driver, ik heb ook wel fullrange projecten gezien icm een Supravox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
_ferry_ schreef op 07 October 2003 @ 16:22:
Ja, dat is idd wel de essentie, maar je doet het concept wel een beetje te kort als je het samenvat als beter afstraal gedrag :). Je kan wel een dag spenderen aan lezen op de site van Linkwitz, zoveel als daar opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34
Kolere Jag, nu alweer nieuwe woofers.

Ik neem wel aan dat je de oude voor een fatsoenlijk bedrag gaat verkopen anders zou het best zonde zijn van die Eminence woofers.

p.s. Bevalt de SRP-F300 nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Big-Foot schreef op 07 October 2003 @ 18:45:
Kolere Jag, nu alweer nieuwe woofers.

Ik neem wel aan dat je de oude voor een fatsoenlijk bedrag gaat verkopen anders zou het best zonde zijn van die Eminence woofers.

p.s. Bevalt de SRP-F300 nog steeds?
Och vreselijk zelfbouw, nooit aan beginnen. Kopen :P ?

SRP-f300 is een blijvertje idd, superding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Dat kopen. Ach daar kunnen we het wel eens over hebben uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Big-Foot schreef op 07 October 2003 @ 19:24:
Dat kopen. Ach daar kunnen we het wel eens over hebben uiteraard.
Wordt een beetje terugkopen dan. Ik wilde ze overigens gewoon op de vraag en aanbod van Heuff zetten ofzo, samen met die EAWs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Al nieuwe pics Jag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Hee Jag wrede woofers heb je gekocht!

ps. kun je eens een mail sturen met je spullen die je verkoopt, ben nog op zoek naar 15/18" pa woofers

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 29-10-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Nee, maar de plannen vorderen wel. Verkopen van oude spullen gaat ook goed. En met een beetje mazzel komt volgende weer de eerste lading nieuwe spullen binnen :). En over een week of drie of een maand zullen de nieuwe 15"-ers wel komen.

Ik moet alleen nog nieuwe centers en surrounds ontwerpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Nou dat liep even anders. Ik kreeg een mailtje binnen met de tracker voor mijn shipment, bleken ze met de Airborne Express verstuurd te zijn terwijl ik maar voor Economy parcel post via de boot betaald had (duurt 4 tot 6 weken). Ik meteen een mail gestuurd naar Stephen van TC Sound, maar hij vond het wel best :).
Dus ik kwam vanavond thuis, staan er ineens vijf dozen in de gang, zijn ze er gewoon al! En ook niks geen rekening erbij ofzo :P (van de BTW).
Dit hebben mijn woofers afgelegd: eerst van TC Sounds naar het airport in San Diego Chicago. Met het vliegtuig naar Wilmington Ohio, international gateway. Met het vliegtuig de oceaan over naar Amsterdam en dan uiteidenlijk met de bus naar Bunnik. En dat alles in 4 dagen en voor $30 per stuk :). Ze hebben echt heel dik verlies gedraaid op mij.
En ik zie nu ook niet in hoe ik nu nog BTW/invoerrechten zou moeten betalen, ik snap er helemaal niks van. Maar ja, ik ben wel blij. Ze zien er echt heel mooi (en groot!) uit. Snel een mooi kastje voor die schatjes bouwen en dan eens ervaren hoe dipole sublaag klinkt.
Ik zal proberen er ook wat pics van te schieten (heb nog geen digi cam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Hier wat pics van de nieuwe woofers in testopstelling:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Dipole_test/Test_opstelling_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Dipole_test/Test_opstelling_2.jpg

En nog een foto van mijn center speaker opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Dipole_test/Test_opstelling_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je speaker past bijna achter die plant, als je eent _iets_ grotere plant neemt dan kan je hem verstoppen !

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Als ik hem wat beter water geef groeit ie misschien nog een stukkie :). Hou wel van een beetje jungle in een kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Idd, plantjes zijn gezellig :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
En de bonus vraag: wie raadt welk programma er op tv bezig was toen ik er een foto van maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als ik het goed raad, krijg ik dan je ouder woofers ? B)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
voetbal insite?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Ik zie toch duidelijk logo van ned2 (of is het ned3). Dus ik zou het zoeken in de publieke sector :). Het moet ook 's avonds uitgezonden zijn of Jag moet hele dag gordijnen dicht hebben. Zal wel zo'n actualiteiten programma zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 10-11-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 13:40

Eijkb

Zo.

Jag schreef op 10 november 2003 @ 00:45:
En de bonus vraag: wie raadt welk programma er op tv bezig was toen ik er een foto van maakte?
Studio Voetbal met die coach van RBC. Gisteren tegen 22:48 na Jiskefet op Ned 3. Geinig dat je dat laat zien icm je geluidsinstallatie :p Had voor de show effe een DVD-tje opgezet ofzo.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
We have a winner :)

Sja, ik was meerdere dingen tegelijk aan het doen, vandaar dat het ook op de foto staat. Ziet er ook leuker uit dan zo'n zwart scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Foto's foto's foto's. Ik heb mijn Canon Powershot A60 binnen :) :

MDF plaatjes die het binnenwerk gaan vormen met de tweede laag grondverf:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub1.jpg

Topkast ook met twee laagjes grondverf:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Topkast.jpg

En de hoorns met hun laatste laag gips, geschuurd en in de grondverf:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Hoorn3.jpg

Mijn nieuwe Pioneer DVD speler, die bovenop de platen berken multiplex staat van de dipole subs:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Pioneer_DV565.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bevalt de speler ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
JvS schreef op 23 september 2003 @ 00:06:
Ik wil de ultra curve graag reserveren voor proef gebruik ;)
En anders wil ik hem nog wel van je kopen ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Ja perfect, 10x mooier beeld dan van mijn tv out (irritante tearing). Alleen jammer dat ie geen cd text doet, had gehoopt van wel :).
tbusquet schreef op 24 november 2003 @ 18:20:
[...]

En anders wil ik hem nog wel van je kopen ;)
Te laat, Kaj heeft hem gister opgehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Nieuwe foto's (handig om een eigen digi cam te hebben :P ):

Zijkanten van MDF dat binnenwerk van nieuwe dipole subs gaan vormen ook gelakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub2.jpg

Hoorn met een gedroogde tweede laag grondverf:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Hoorn4.jpg

Vandaag ook de verf voor de topkasten gekocht, de kogel is door de kerk. Dit is wat het gaat worden:

diep rode tin zijdeglans voor de hoorn/frontplaat
zwarte hamerslag lak voor de rest van de topkast

Rete duur die Hamerite, ik hoop dat het mooi wordt. Zo niet, het gaat er ook niet meer af, dus dan heb ik een probleem :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die laatste foto ziet er mooi uit, ik hoop dat dat rood ook mooi egaal glimmend wordt, en blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Ziet er goed uit en een PRACHTIGE hoorn 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

_ferry_ schreef op 07 oktober 2003 @ 16:22:
Als je in het goedkopere prijssegment zoekt des te meer. In een (niet kloppende) uiterst eenvoudige formule zou de de Qts ongeveer zo weer kunnen geven:
[oppervlak conus] / [kracht aandrijving].

Bij een gelijkblijvend oppervlak en een sterker wordende aandrijving zal de Qts lager worden, bij een een groter wordend oppervlak en en gelijke aandrijving zal de Qts toenemen.

Drivers met een hoge Qts kunnen eigenlijk alleen maar in gesloten, free air, transmission line of dipole behuizingen worden toegepast. Zelf heb ik het niet zo op een hoge Qts, het impliceert grote volumes van de kast en maakt effectief BR (bandpass) en hoorngebruik onmogelijk.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Nikel schreef op 25 november 2003 @ 15:14:
Die laatste foto ziet er mooi uit, ik hoop dat dat rood ook mooi egaal glimmend wordt, en blijft.
Ja, hoop ik ook. Ik heb wel zijdeglans en niet hoogglans genomen omdat je met hoogglans al die oneffenheden die je toch houdt met gips, te goed ziet. Maar ik ben echt zeer aangenaam verrast door het resultaat.

Het Hammerite experiment met de topkasten is trouwens nog geen succes. De verf pakt niet lekker op de grondverf. Gelukkig heb ik wel eerst een test stukje geprobeerd :). Zie ook dit topic.
Zelf heb ik het niet zo op een hoge Qts
Hoge Qts is ook geen vereiste voor dipole woofers. Linkwitz gebruikt zelf de Peerless XLS-12, een driver met een Qts van 0.2. Daar moet dan wel meer aan ge-EQed worden (12 dB/octaaf afval ipv 6 dB/octaaf), maar als je er aan gaat rekenen hou je dezelfde max output. Eigenlijk zijn er andere eigenschappen die veel belangrijker zijn dan de Qts van de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Nu kan ik m'n post uit dat andere topic wel herhalen, maar ik zou zeggen kijk daar even. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Netjes Jag! goed bezig, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat klinken

Jammer dat we niet een soort inkoop actie hebben kunnen doen voor die 15" drivers :'(

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 25-11-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

zo he geld teveel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nuttige bijdrage, bedankt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Nee, iemand met een hobby en die bereid is daar geld voor uit tegeven. :z

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 21:59

Stewie!

Keen must die!

gaat die hammerite een beetje lukken jag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sommige mensen geven niet elke week op vrijdag en zaterdag 40 euro per avond uit en kunnen ook nog andere leuke dingen doen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Anoniem: 52815 schreef op 25 november 2003 @ 18:26:
Ziet er goed uit en een PRACHTIGE hoorn 8) _/-\o_
En hij is allejezus zwaar. 8)7
Toen ik de UltraCurve op kwam halen ff geprobeerd; nog maar net een hernia vermeden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

...De lucky bastard :p

Hammerite is op Thinner basis, misschien heeft dat wat met je problemen te maken. Zonder gronden pakte het bij mij overigens erg goed op het hekwerk hiervoor. Mooi spul, als het droog is, is het net plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
JT schreef op 25 november 2003 @ 21:46:
[...]

Sommige mensen geven niet elke week op vrijdag en zaterdag 40 euro per avond uit en kunnen ook nog andere leuke dingen doen.
Of werken zich het schompes om die dure hobby te financieren :P.
DaMorpheus schreef op 25 november 2003 @ 21:40:
gaat die hammerite een beetje lukken jag?
Nee, echt totaal niet :P. Kijk maar eens in dit topic.
Hammerite is op Thinner basis, misschien heeft dat wat met je problemen te maken.
Ja, hoogstwaarschijnlijk is het dat. Hij lijkt ruzie te hebben met de grondverf die op het MDF zit. Ook zonder grondverf leek het geen succes te worden, werd erg dof door het zuigen van het MDF. Misschien dat als je het er dik opsmeert dat het dan toch mooi wordt.
Sick Nick heeft ook Hammerite gebruikt voor zijn DIY subs, direct zonder grondverf op MDF gespoten. Dat spuiten lijkt mij op zich ook een goed idee, ware het niet dat ik geen spuitcabine heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Goh, gaat toch eigenlijk best een hoop tijd inzitten in zo'n DIY projectje :). Net weer een serietje in de lak gezet.

Ruimte gemaakt en platen uitgestald:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Lakken1.jpg

Hoorns weer een laag grondverf erbij, platen van de dipolesubs in de grondverf en 1 plaat berken multiplex geschuurd en in de lak:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Lakken2.jpg

En god-alle-jezus, wat werkt die transparante kersenlak mooi! Alle multiplex platen liggen met hun lelijke kant boven (komen aan de binnenkant van de dipole subs). Ik heb de lelijkste plaat uitgekozen (als test), eerst de lelijkste plekken een beetje eraf met schuurpapier 50 en daarna mooi glad met 400. En die kersenlak ziet er misschien smerig uit in de pot en het stinkt, maar als je het erop smeert echt een complete metamorfose! Wel erg zuigend het multiplex, dus er moet zeker een tweede en ik denk zelfs een derde laag op. Wordt wel een erg diep rode tint op die manier, maar ik denk wel mooi. Ik hoop dat het ook mooi staat bij het koraalrood van de topkasten (frontplaat). Na ja, anders smeer ik er een andere kleur op, kleine moeite :).

Ik hoop dit gedeelte (dipole subs en topkasten) ergens volgende week helemaal af te hebben. En dan kunnen we snel door naar het volgende onderdeel, er is nog genoeg te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Geen tijd om uit te gaan, hele dag aan het schuren/lakken geweest. Hier een onscherpe low res foto van de vooruitgang:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Strak_in_de_lak1.jpg

Topkasten staan in de Hammerite, moet nog een tweede laag op. Ik ga het zo proberen, anders twee weken wachten (zou niet fijn zijn). Hoorns staan in het koraalrood, maar dat idee heb ik al afgeschminkt, foeilelijk :P. Daar gaat ook Hammerite overheen komen.
Berken multiplex van de dipole subs staan in drie lagen kersenlak, morgen de andere kant. Kortom: het gaat hard. Ergens volgende week hoop ik het af te hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Jag op 30-11-2003 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt erg mooi Jag, het is weer eens hard zweten, altijd als jij bezig bent is meteen heel je kamer een werkplaats en iets anders als hobbyen valt er niet eens te doen. Je Tv is niet eens bereikbaar om hem uit standby te halen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Het begint er nu wel griezelig mooi uit te zien.
Als je klaar bent met die nieuwe subkassie's kom ik zo snel mogelijk even langs.

Ik wil het nu wel eens horen en zien :)
En ik heb nog iets van je tegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
O ja, vertel :P.

Je bent van harte welkom btw, net zoals iedereen die eens een keer dipole subs wilt horen :).
Ik heb trouwens weliswaar geen updates gepost, maar zeker niet stilgezeten. veel lakken, Hammerite zit er met enig geklooi op (met ook wat pluisjes). Vanavond ben ik bezig geweest met de bevestiging van de woofers in het binnenwerk van de dipole subs.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub5.jpg

En dit is een test van de woofer in zijn baffle:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub4.jpg

En de hele sub als proef in elkaar, morgen hoop ik te kunnen gaan lijmen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub3.jpg

Let wel, de kopse kant van het berkenmultiplex moet nog in de kersenlak. En er gaat nog een hoogglans transperante lak over alles heen.

O ja, en de prijsvraag (geen makkelijke dit keer): wie raadt er welk programma er op tv te zien is op de tweede foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dude, dat ziet er wel heel cool uit :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Nou, die Hammerite gaat als grondverf dienen, wat een hopeloos spul. Een grote stofmagnet en hard is het ook niet. De lijmklem heeft een mooi rondje erin gedrukt, terwijl die echt niet heel strak zat. Kortom, schuurmachine erop en opnieuw beginnen. En alles moet per se zaterdag af zijn, dat wordt een latertje vanacht. O well, slapen doen ik wel als ik dood ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Waarom moet het perse zaterdag af zijn?
En ja Hammerite is ook niet bepaald bedoeld als houtverf en volgens mij heb je het ook lang niet goed laten uitharden?
offtopic:
p.s. Kom weer eens op ICQ ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door Big-Foot op 10-12-2003 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Ziet er goed uit, Jag.
Jammer dat die Hammerite niet wil lukken. Ik vind het overigens best logisch dat je een rondje drukt in een dikke laag verf, die nog niet volledig is uitgehard.
Wil je een wat eerder belastbare verflaag hebben, neem dan de verf af (als hij stofdroog is) met wat koud water en azijn. Hierdoor wordt het uithardingsproces versneld :Y)
een truc van autospuiters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
sorry maar eigenlijk vind ik dit best wel ziek :D

12000 euro jezus dat is 26000 gulden denk even na koop voor de helft wat leuks,

ik verklar je echt voor wacko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat doet ie toch al? Hij koopt wat leuks voor dat geld. :)
Dat jij dat anders ziet; tja...
Wat dat betreft is dit een even constructieve bijdrage als wat Anoniem: 60095 in "Nieuwe set voor Jag" een tijdje geleden typte... :z

• Jag
(jarig!)
Big-Foot schreef op 10 december 2003 @ 02:19:
Waarom moet het perse zaterdag af zijn?
En ja Hammerite is ook niet bepaald bedoeld als houtverf en volgens mij heb je het ook lang niet goed laten uitharden?
offtopic:
p.s. Kom weer eens op ICQ ofzo
Nee klopt, het heeft eigenlijk 6 weken nodig om volledig uit te harden, het zat er pas een week op ofzo. Maar het was in geen enkel opzicht fijn spul. Echt heel mooi was het gewoon niet geworden, en het is heel moeilijk schoon te houden op de een of andere manier.
En makkelijk eraf te schuren was het ook niet zeg :/. Ben vanacht echt vele uren bezig geweest, en nu ook weer. Iets van 10 stuks nr 60 schuurpapierblaadjes er doorheen gejast, en de schuur ligt weer helemaal vol stof :+.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Schuren.jpg

En ik wil het idd voor zaterdag af hebben, komen een hoop mensen over de vloer. Niet dat ze alleen voor de set komen, maar ik kan pas deze bouwput opruimen als het af is. Bovendien ben ik het ook wel een beetje zat om de bank aan de kant te moeten schuiven om een cd'tje op te zetten, continu over gereedschap te struikelen, het stof uit mijn kamer door het hele huis te lopen en om naar twee Phonar speakers te luisteren :P. Dus ik steek nu elk uur vrije tijd erin om het af te krijgen, zal nog lastig worden, het zit niet erg mee allemaal.
Schema is om vanavond het hele binnenwerk in elkaar te lijmen en meteen in de grond te zetten (die twee lagen grondverf vlogen er zo makkelijk af, dat ze met de Hammerite mee zijn gegaan). Morgenochtend schuren en zwarte lak erop (leuk detail: dit is dezelfde lak die ik jaren geleden op mijn EAWs gesmeerd heb :) ). En dan morgenavond na het stappen nog een tweede laag erop. Vrijdag de rest van de dipole subs in elkaar lijmen, en het lakwerk afmaken (kopse kant berken multiplex). Verder moeten er nog aansluit terminals op. En ook proberen de laatste hand aan de topkasten te leggen. En dan met de donkerrode lak een tijdje op proef, kijken of het mooi staat in het geheel.
En dan zaterdag voor de dingen die niet volgens schema zijn gegaan/zijn tegengevallen/dingen vergeten. En heel veel opruimen, nieuwe set "soundchecken" en dan inkopen doen voor de avond. En dan hopelijk eens genieten van het resultaat, heb er nu al zin in!

Maar goed, ben nu aan het lijmen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Lijmen1.jpg

Gaat best voorspoedig, alleen is er wat MDF krom gezaagd wat het wat lastiger maakt. Daarna ff opschuren, in de grond en beneden zetten in stofarme omgeving. En dan nog maar ff de garage zuigen/schoonmaken.

• JT

JT

VETAK y0

Waarom geen schuurmachine ofzo ?

Ecodan warmtepomp

• Jag
(jarig!)
Hmm, tegenslag. Sommige lijmverbindingen willen niet, breken bij het minste geringste, MDF krom gezaagd. I call it a day, ben het al uren aan het proberen, het lukt toch niet meer. Schema ligt nu wel weer op zijn gat. Morgenochtend practicum maar skippen, heb toch vrijstelling en zo leuk is in lijken wroeten nou ook weer niet :+.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Anders bestel je toch even een pizza? B) ;)

• Jag
(jarig!)
Ja pizzadozen schijnen nogal eens te helpen :+

• MM
  • Niet online

MM

En je hebt nog nooit de blanco teint geprobeert, dat scheelt een hoop werk ;)
[edit: 1000e post alweer in dit topic... verspreid over meerdere jaren :P]

[ Voor 34% gewijzigd door MM op 11-12-2003 18:34 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Jag
(jarig!)
Welke blanco teint?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik gok ongeverfd hout :Y)
Maar zonder gekheid, dat is over het algemeen niet echt handig. MDF verkleurt redelijk snel als je het niet lakt enzo

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Jag, voor het einde van deel 2 zijn ze toch wel af? ;) :)

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Ow, die "blanco teint" heb ik wel degelijk geprobeerd :). Die kasten hebben een half jaar ofzo zonder afwerking hiero gestaan.

Het is trouwens gelukt, de lijmverbindingen. Het binnenwerk van de dipole subs is nu helemaal in elkaar gelijmd, afgekit, geschuurd en in de grondverf gezet. Staat nu te drogen, morgen de zijdeglans zwart eroverheen.
Ik heb ook de Hammerite van de topkasten afgeschuurd, daar gaat ook zijdeglans zwart overheen. Maar eerst grondverf, en daarvoor moet er eerst nog een klein latje tussen frontplaat en kast gemaakt worden. Zodat er een kleine inkeping als het ware inkomt, lijkt me wel mooi.
Zaterdag gaat niet lukken trouwens, zal zondag of maandag worden. En dan volgende week ff rust van het zelfbouwen (moet toch veel werken volgende week). En dan door met de rest van het project :).
Verbal Kint schreef op 12 december 2003 @ 02:31:
Jag, voor het einde van deel 2 zijn ze toch wel af? ;) :)
Misschien wel leuk om deel 2 mee te openen :).

[ Voor 13% gewijzigd door Jag op 12-12-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Zo, ronde kantjes geschuurd aan de topkasten. Het binnenwerk van de dipole subs geschuurd en in de zijdeglans lak en de topkasten in de grondverf:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Strak_in_de_lak2.jpg

Het lijkt echt net een pianolak op de foto, maar het is gewoon zijdeglans :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Pianolak is ook leuk voor die topkasten. Ze staan zo hoog dat je er 's ochtends je haar in kunt kammen ;)

Ziet er allemaal strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Razorfist schreef op 13 december 2003 @ 01:48:
Pianolak is ook leuk voor die topkasten. Ze staan zo hoog dat je er 's ochtends je haar in kunt kammen ;)

Ziet er allemaal strak uit :)
Kom jij dan ook elke ochtend bij mij het stof van de topkasten afvegen :P ? Elke oneffenheid/vette vinger/pluisje zie je op hoogglans lak, zeker zwarte, dank je feestelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag schreef op 11 december 2003 @ 03:53:
Hmm, tegenslag. Sommige lijmverbindingen willen niet, breken bij het minste geringste, MDF krom gezaagd. I call it a day, ben het al uren aan het proberen, het lukt toch niet meer. Schema ligt nu wel weer op zijn gat. Morgenochtend practicum maar skippen, heb toch vrijstelling en zo leuk is in lijken wroeten nou ook weer niet :+.
Aj, vervelend is dat.

Waarschijnlijk te laat, maar waarom gebruik je geen deuvels (of zwaluwstaarten of andere houtverbind technieken)? Kost wat meer tijd om in elkaar te zetten (wat meer meetwerk en gaatjes boren), maar het lijmen gaat veel makkelijker, alles blijft veel beter op zijn plaats. Ik denk ook dat het veel sterker is, zeker voor tussenschotten (klemt beter). Het is bij het passen wel handiger om met zij 2e te zijn.

Wel knap dat je zo hard doorwerkt. Ik heb een iets relaxer schema, tis af als het af is. Bouwen doe je voor de lol (kopen is uiteindelijk goedkoper als je alles meerekend).

Succes verder.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Ja, met zijn tweeen is natuurlijk prettiger en beter werken. Maar ik kan ook niet steeds wachten tot er iemand anders bij is.
Deuvels of andere geavanceerde houtverbinding technieken zijn idd wel leuk, is eigenlijk geen moment in me opgekomen. Maar het wordt uiteindelijk zoiezo wel stevig als de bodem en topplaat er opgelijmd zitten. Dat geeft pas de echte stevigheid aan de constructie. Dat wordt weer bierkratten stapelen (ik heb er voor de zekerheid maar een paar extra gekocht :+ ).

Het binnenwerk van de subs staan in hun tweede laag zijdeglans zwart maar met de topkasten heb ik besloten eerst nog wat aan te schuren (heb ik nog niet genoeg gedaan de laatste dagen :P ). Lekker binnen de boel onder het zaagsel spuiten, buiten regende het nogal. Ik wil dit effect bereiken:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Inkeping.jpg

Niet echt een duidelijke foto, nog geen tijd gehad mijn digi cam beter te begrijpen (en een tweaker leest natuurlijk nooit de manual). Maar ik heb de topkasten ook zo'n afgerond kantje gegeven, zodat je een soort inkeping krijgt. Hopen dat het mooi wordt :).
Over die afgeronde kantjes moest nog wel een laag grondverf, dus kan pas morgen de eerste laag zwart op de topkasten aanbrengen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Strak_in_de_lak3.jpg

En nu opruimen, heb nog een paar uur voordat ze binnen komen druppelen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Zooi5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Zo, het begint een beetje vorm te krijgen. Vandaag beetje brakke dag, maar uiteindelijk toch nog redelijk ver gekomen. Alle woofers zijn in het binnenwerk bevestigd:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub6.jpg

Heeft een paar uur gekost, omdat het zo mooi rond gezaagd was dat de woofers er met enig geweld in geforceerd moesten worden. Uiteindelijk zit het allemaal, elke woofer is met 8 M5 bouten bevestigd. Het ironische is dat ik de (M4) imbusjes die ik voor (veel te) veel geld bij speakerland heb besteld niet gebruik :+.
Daarna heb ik de woofers bekabeld, omdat makkelijker gaat als de bodem, top en zijplaten er nog niet tegenaan zitten. Na vele uren uitgebreide luistertests een LS kabel gekozen ;), stukje luidspreker kabel dat ik uit de schouwburg heb gejat. Nu nog bare wire aangesloten (ik had anders 16 banaanstekkers bij speakerland moeten bestellen, een klein fortuin kost je dat). Misschien dat als ik nog ooit mooie banaanstekkers voor weinig tegen kom, dat ik die er nog aansoldeer, ben niet zo van de bare wire, is onhandig en ziet er amateuristisch uit.
Daarna begonnen met lijmen. Na enkele pogingen lijmen en het er weer afvegen is het goed gegaan (dat alles ook mooi aansloot, kieren willen we niet). Dat was ook het moment dat ik bedacht dat ik de achterkant er eigenlijk veel mooier uit vond zien dan de voorkant. Uiteraard had ik toen al een gat in de baffle gezaagd om de LS kabel door te voeren (klein praktisch nadeel van dipole subs). Ik zou dan dat gaatje moeten wegwerken. Bovendien moet er nog een extra plaatje MDF tegenaan gezet worden zodat je niet tegen de kopse kant aankijkt.

Foto van de achterkant die ik als voorkant wil gaan gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub7.jpg

Daarna de boel opgeruimd (ik werk nu in de huiskamer) en 1 dipole sub omhoog getild (pff, 40 kg een wenteltrap op). Levert een grapig stapeltje van meerdere generaties luidsprekers op:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Test_opstelling_4.jpg

Daarna nog de topkasten een laagje zwart gegeven (ik had eerder al de voorrand van de topkasten gedaan):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Strak_in_de_lak5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Strak_in_de_lak4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36053

Ziet er netjes uit hoor _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 36053 op 15-12-2003 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er zeker interessant uit.
Ik kan alleen niet helemaal de kleur voorstellen van de hoorn, maar dat komt denk ik een beetje door de foto.

Goed bezig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Volgens mij probeert Jag het spul af te krijgen voordat Play in een poging zjin modschap kracht bij te zetten het topic toch maar sluit. Het gaat ineens zooo hard ;).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Volgens mij boeit het niet echt om een nieuw topic te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 07:51
nou Jag, post weer eens wat fotos ;) die vervelende aan die langdurige projecten is altijd het wachten op het eindresultaat he :P

maargoed, dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien beter om een topic te maken wanneer t helemaal klaar is, en dit gewoon ove de bouw, al barst deze wel aardig uit zijn voegen :P

Maar ik heb vanmiddag een eind van t topic zitten lezen op school, echt gaaf hoe je dit allemaal hebt opgebouwd enzo d:)b aleen jammer dat de oudere pics het niet meer doen. Als we maar een uitgebreid verslag krijgen als ze klaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Zo, nieuwe foto's. Dit keer de "hulp" ingeroepen van mijn kleine neefje :).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Damon1.jpg

Hier is hij bezig met de nieuwe plaatjes MDF in de grondverf te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Damon2.jpg

En het eindresultaat met op de achtergrond een dipole sub zonder zijplaat (wat zijn die woofers toch mooi :) ):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub8.jpg

Zo ff naar de Carpetright, kijken voor vloerbedekking. En vanavond de topkasten hun tweede laagje zwart geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit topic boeit het niet zo dat het lang is, over twee weken is het weg en je hoeft er ook niets in terug te vinden ;). Ik laat 'm lekkker nog even open staan en dan gaan we voor het vervolg :).

edit: En dan vergeet ik nog helemaal de vriendjespolitiek, ik kan natuurlijk geen topics van hinke sluiten 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 15-12-2003 16:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik wel >:)

Nah, ik zal Hinke maar te vriend houden, in de hoop ook eens een biertje te kunnen bemachtigen terwijl hij druk bezig is met mij dik te impressen met een demo :P

Ziet er serieus heel erg mooi uit, sterker ik zit er hard aan te denken een gelijk soortige afwerking voor m'n nog (nog steeds ja :P) te bouwen zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ik ben echt benieuwd wat dat setje van je gaat doen Jag,
Ik ben nu namelijk de gelukkig eigenaar van 1 subje :) met die zelfde speakers.
En dat is te asso voor woorden. Ik denk dat het tijd wordt om de ventilatoren in je Crest Amps maar weer eens aan te sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 23-06 15:36
foto's doen het hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foto's doen het hier niet?
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je Saes idee is ook erg mooi, ik had al half besloten dat dat me ook wel erg makkelijk en geluidstechnisch verantwoord leek matchend, met m'n (Seas idee) fronts. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~geenius/USB_bestanden/image036.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
JvS schreef op 15 december 2003 @ 16:41:
Dit topic boeit het niet zo dat het lang is, over twee weken is het weg en je hoeft er ook niets in terug te vinden ;). Ik laat 'm lekkker nog even open staan en dan gaan we voor het vervolg :).

edit: En dan vergeet ik nog helemaal de vriendjespolitiek, ik kan natuurlijk geen topics van hinke sluiten 8)7
Dat kan zeker niet ;). Ik open denk ik de nieuwe als ik de dipole subs en topkasten af heb. Het duurt allemaal toch wat langer dan ik dacht.
Anoniem: 50944 schreef op 15 december 2003 @ 17:05:
Maar ik wel >:)

Nah, ik zal Hinke maar te vriend houden, in de hoop ook eens een biertje te kunnen bemachtigen terwijl hij druk bezig is met mij dik te impressen met een demo :P

Ziet er serieus heel erg mooi uit, sterker ik zit er hard aan te denken een gelijk soortige afwerking voor m'n nog (nog steeds ja :P) te bouwen zuilen.
Bedoel je dan de combinatie zwart/berken multiplex met kersenlak? Dat vind ik igg wel een geslaagde combinatie, over de kleur van de hoorn/frontplaat ben ik nog niet tevreden. Die zal nog wel veranderd worden, maar ja, naar wat :P ?

Ben benieuwd wat je gaat bouwen. Misschien een Orion iets voor jou? Of ben je daar niet kapitaalkrachtig genoeg voor :) ?
Als je trouwens iets zelf gaat ontwerpen, reken er dan op dat het nooit in één keer goed gaat. Ben ik nu ook weer pijnlijk achter gekomen. Wel/geen Hammerite, voorkant wordt achterkant (ik had al het berkenmultiplex zo georienteerd dat de lelijke stukken, naden ed, aan de achterkant kwamen, nu dus de voorkant :P), weer een andere kleur op de hoorn. Ik sluit zeker niet uit dat ik die dipole subs een keer opnieuw bouw, en dan wel in een keer goed. Maar eerst maar even kijken hoe het eindresultaat wordt.
Big-Foot schreef op 15 december 2003 @ 19:31:
Ik ben echt benieuwd wat dat setje van je gaat doen Jag,
Ik ben nu namelijk de gelukkig eigenaar van 1 subje :) met die zelfde speakers.
En dat is te asso voor woorden. Ik denk dat het tijd wordt om de ventilatoren in je Crest Amps maar weer eens aan te sluiten :P
Boem = ho. Als de amp van het laag te warm wordt merk ik het wel. Had ie maar geen professionele amp moeten worden :+.
Jij moet trouwens ff pics maken van je sub en vertellen hoe die klinkt enzo. Want dat is volgens mij echt een cool ding :). Die driver die daar in zit, zal trouwens ongetwijfeld beter zijn dan wat ik heb besteld. Die dingen van mij zijn maar een licht model voor TC Sounds doen :).
Anoniem: 52815 schreef op 15 december 2003 @ 22:08:
[...]

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.

:+
Haha, ze zullen werken voor de centen die ik ze betaal, bij Wanadoo! Moet maar eens een nieuw abo nemen, deze is veel te traag overdag.
Anoniem: 50944 schreef op 16 december 2003 @ 00:05:
Je Saes idee is ook erg mooi, ik had al half besloten dat dat me ook wel erg makkelijk en geluidstechnisch verantwoord leek matchend, met m'n (Seas idee) fronts. :)

[afbeelding]
Ja, die unit ga ik over niet al te lang maar bestellen. Wordt nog niet makkelijk, ik ga die center zo maken dat ie op een schuine plaat bevestigd kan worden.
Wel even kijken hoe de financien ervoor staan, heb net voor een kleine 500 euri vloerbedekking besteld. Wel hele mooie zachte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Jag schreef op 16 december 2003 @ 01:32:
Boem = ho. Als de amp van het laag te warm wordt merk ik het wel. Had ie maar geen professionele amp moeten worden :+.
Jij moet trouwens ff pics maken van je sub en vertellen hoe die klinkt enzo. Want dat is volgens mij echt een cool ding :). Die driver die daar in zit, zal trouwens ongetwijfeld beter zijn dan wat ik heb besteld. Die dingen van mij zijn maar een licht model voor TC Sounds doen :).
Hij is veel groter als ik me had in gebeeld dat ding om te zien is gewoon inmens.

Hij gaat ook zo griezelig laag en daarbij ook nog eens op een bruikbaar volume "115dB @ 18 hz"

En is beduidend lager te tunen 16 hz t/m 100hz -3dB standaard. Doormiddel van enkele bijgeleverde schuimpluggen kan dat nog enkele hz lager.
Alleen lever je dat wat in op het hogere gebied.

Alleen zal echt de amp er gebrugd achter moeten hij heeft het echt zwaar met die speaker "de woning zwaarder :P "

En ik moet snel een nieuw rack maken zodat ik er een processor in kwijt kan is echt nodig om de set enigsinds in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Bruikbaar volume noemt ie dat :P. Ongeloofelijk dat je dat uit een enkele 12" weet te persen.

Wat voor amp had je er ook al weer achter hangen, iets van QSC? En wat voor proc ga je erop zetten, Sony? Je moet eens gaan Smaart Live-en, is leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ach ja het is gewoon bijzonder heb vandaag nog even wat trailers bekeken en jees.
Soms heb je echt het idee dat jezelf inmekaar dondert je hoort het laag "20hz en lager" niet maar je voelt het echt heel duidelijk.

En welke proc daar ben ik nog niet helemaal achter die sony heeft teveel uitgangen zoveel ga ik er niet gebruiken.
Zit meer tekijken naar 3 in 4 uit.

En opdit moment een JBL PA ampje met THX certificaat niet dat zoiets ook maar wat zegt.
tis in iedergeval een bioscoop ampje.
Maar hij levert nu schoon 300 watt per kanaal maar ik heb minimaal het dubbele nodig om de pieken beter te kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nu wil ik weten wat je voor woofer hebt Big-Foot :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Svs sub, niet voor schuimpjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
p.s. De foto's op de site doen ze geen eer aan. Ze zijn in het echt veel groter en zeker zoveel gaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Bouwen ligt ff een paar dagen stil (best veel gebeurd zonder dat te posten trouwens, werd een beetje een herhalingsoefening), ben te druk hiermee :) :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Circus_2003/Generale_opening.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Circus_2003/Generale_koordans.jpg

Ook hiervoor geldt, de foto's doen geen eer aan de werkelijkheid. Echt een heel mooi lichtontwerp, met een ruim bemeten lichtset. Er hangen 61 wappers (bewegend licht voor de niet ingewijden :P ) in de kap en er is nog zo'n 100 kW conventioneel licht in gebruik.
Maar goed, dat is allemaal maar bijzaak natuurlijk dat licht, het gaat om het geluid ;). Leuk orkest, mooie muziek die ze maken (mooi gitaargeluid en goede drummer) en een mooie geluidsset. Kortom: een erg leuke productie weer om te doen. En daar krijg je dan nog voor betaald ook. Mooie baan heb ik :). Maar goed, hoog tijd om te slapen, morgen premiere en vroeg opstaan weer.

Binnenkort de foto's van de set die af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Big-Foot schreef op 17 december 2003 @ 01:48:
...
En opdit moment een JBL PA ampje met THX certificaat niet dat zoiets ook maar wat zegt.
tis in iedergeval een bioscoop ampje.
Maar hij levert nu schoon 300 watt per kanaal maar ik heb minimaal het dubbele nodig om de pieken beter te kunnen opvangen.
Misschien een Crown K1 (of K2) 1500 watt @ 4 ohm bridged (2500 watt K2) en de beste laag versterkers op dit moment en warm worden ze nooit.

Zeker bij de huidige dollar koers
http://www.crownaudio.com/amp_htm/kspecs.htm

Ik wil die ook gaan kopen voor mijn Lambda baskasten. Er is een goed bedrijfje in Hilversum die ze verkoopt (info@Soundevolution.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

offtopic:
Is dat zo'n goed bedrijf? Ik heb daar een tijd geleden eens onderdelen willen bestellen, die gast vertelde me dat hij alles kon leveren, allemaal geen enkel probleem. Maar toen nooit meer iets van gehoord, ook niet na nog een paar mailtjes van mijn kant. Ze hebben ook geen site, alleen een 06-nummer en als je bij de kvk kijkt, zouden ze in Nijmegen zitten :? Beetje wazig allemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door TheLemon op 20-12-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Duck-Twacy schreef op 20 december 2003 @ 10:46:
[...]

Misschien een Crown K1 (of K2) 1500 watt @ 4 ohm bridged (2500 watt K2) en de beste laag versterkers op dit moment en warm worden ze nooit.

Zeker bij de huidige dollar koers
http://www.crownaudio.com/amp_htm/kspecs.htm

Ik wil die ook gaan kopen voor mijn Lambda baskasten. Er is een goed bedrijfje in Hilversum die ze verkoopt (info@Soundevolution.nl).
Crown kan ik gewoon inkopen en ja het zijn leuke ampjes maar zeker niet de beste.
Ik vind namelijk dat zede laag weergave kleuren en je kan het ook duidelijk horen.

Voor PA vind ik de Macrotech serie wel lekker.

Maar als ik zou moeten kiezen dan ga ik denk ik toch maar voor een powersoft module voor het laag. Deze zijn goed passief te koelen van wegen het enorm hoge rendement van de PWM schakeling.
Geen traditionele eindversterker dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.future-net.nl/images/powersoft/DigiPower.jpg

2 x 1kw aan 4 ohm gebrugd zelfs 3600w aan 4 ohm.
Ik zou dus eventueel 1 kanaal per laag unit kunnen gaan gebruiken en dan een DSP unit er in zetten voor de crossover frequentie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

TheLemon schreef op 20 december 2003 @ 11:32:
offtopic:
Is dat zo'n goed bedrijf? Ik heb daar een tijd geleden eens onderdelen willen bestellen, die gast vertelde me dat hij alles kon leveren, allemaal geen enkel probleem. Maar toen nooit meer iets van gehoord, ook niet na nog een paar mailtjes van mijn kant. Ze hebben ook geen site, alleen een 06-nummer en als je bij de kvk kijkt, zouden ze in Nijmegen zitten :? Beetje wazig allemaal.
Interessant, ken het van iemand van een ander forum. Wellicht een beetje starters problemen? Heb er zelf geen ervaring mee.

Niet je email beantwoorden is niet handig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
(jarig!)
Zo, ik heb vandaag en gister weer tijd gehad. Gisteravond nadat ik thuiskwam snel ff nog een tweede laag kersenlak op de kopse kant van het multiplex gezet, was een beetje een haastklus (ik was moe en het was laat). Geen goed idee, allemaal druipers. Vandaag bezig geweest om dat te herstellen: alle lelijke plekken kaal schuren en opnieuw lakken.

De achterkanten van de topkasten waren ondertussen ook al beschadigd, die heb ik ook een nieuwe laklaag gegeven. En ik heb twee sierplaatjes van berkentriplex gemaakt voor onder de terminals. Die staan ook in hun eerste laagje kersenlak, wordt mooi :). Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ziet er goed uit Jag alleen volgende keer iets minder haastig aan het werk gaan okee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat meneer het nodig vond om zelf maar een nieuw topic te openen, kan deze wel op slot :P

Deel II: Nieuwe set voor Jag deel II
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.