Hoezo doe je die de deur uit dan?Jag schreef op 21 September 2003 @ 21:03:
[...]
Verder nog de UltraCurve die een nieuw baasje moet vinden
Goh, jouw opmerking dat receivers het volume analoog regelen doet me er ineens aan denken dat je in een receiver met precies hetzelfde probleem zou zitten als je het volume digitaal zou regelen. En dat daarom idd wat ik zoek niet eens bestaan. Damn, dat wordt een andere oplossing verzinnen.Dioot schreef op 22 September 2003 @ 01:05:
[...]
Volgens mij is dat ook precies de reden dat veel (alle?) receivers het volume analoog regelen. Dus ik denk dat het moeilijk gaat worden om zo'n receiver te vinden. Misschien dat er wel receivers bestaan met een digitale pre-out zonder volume regeling, maar die heb ik nog nooit gezien.
Omdat ie geen functie meer heeft in mijn huidige set. Dus die gaat exit. Helaas brengt ie maar heel weinig op, aangezien hij heel erg in prijs is verlaagd.
Ik heb trouwens gister de test gedaan met de twee center speakers. Twee Phonar Compact 1.2 (ofzo iets) naast mijn tv geplant op een stapel videobanden. Speakerkabeltje uitgerold en de twee speakers parrallel op 1 kanaal van mijn oude Pioneer versterker (die ik gebruik voor mijn pc speakers; momenteel twee 602 speakers). Film opgezet (The Shining met AC3 soundtrack), standje 3.0 in de AC3 codec. Uiteraard verbleken de Phonar speakers wel een beetje bij het links/rechts (setje van een paar honderd euro inc amp tegen eentje van vele duizenden euri
Ben toen wat kritischer gaan luisteren naar de dingen waar me het echt om te doen was, hoe het off axis stand houdt. Nou prima, je hoort wel een beetje comb filter effect door het optellen van de twee speakers (niet ideaal dus). Maar het plaatje blijft mooi bij het beeld hangen, ook als je 45 graden off axis zit. Heel rustgevend vergeleken met de supersmalle sweetspot van mijn links/rechts.
Wat wel heel grappig was, is dat ondanks dat de twee speakers zo dicht op elkaar naast de tv staan, dat het phantoombeeld van mijn links/rechts toch veel beter werkt. Als je netjes op de sweetspot zit, zou je echt zweren dat het geluid uit het beeld komt ipv uit die twee torens. Met de Phonars zit je echt veel duidelijker naar speakers te luisteren.
Er zal zoiezo een sterke vloerreflectie inzitten in het geluid van de centers doordat ze zo laag staan. En ook staan ze tegen de zijkanten van het links/rechts te blazen.
Maar al met al ben ik best tevreden met het resultaat. Het is op zijn minst rustgevend, lekker een beetje op de bank hangen, het maakt allemaal niet zoveel uit. Als ik nou wat goede units erin zet, kan het best nog wel wat moois worden denk ik
Ik wil de ultra curve graag reserveren voor proef gebruik
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
I'm that transparent he.[b][message=18803312,noline]Jag schreef op 22 September 2003 @ 00:01
En wat betreft je project: ooit overwogen om die Phoenix (of Orion) van Linkwitz te bouwen? Lijkt mij wel een leuk zelfbouw project, met genoeg actieve filtering en correctie. Alleen al dat systeem begrijpen heb je een hele kluif aan. Maar het lijkt me echt een fantastisch systeem! Zou het erg graag een keer willen horen. Dus als jij het nou ff bouwt.
Ik heb de site van de Orions al veel te vaak bezocht moet ik zeggen en ook allerlei links en reviews bekeken. Misschien ooit wel maar het kost nogal wat voordat je klaar bent. Ervan uitgaande dat ik de center en surrounds passief filter heb ik alsnog 11 mono eindtrappen nodig en als ik die ook nog actief wil filteren en separaat versterken dan zouden dat er 14 worden. Daarbij krijg je nog het actieve filter, een goede multichannel voorversterker/signaalprocessor en de luidsprekertjes zelf.
Ik wil niet zeggen dat ik het niet kan lijden maar er zijn nog wat andere prio's
(indoubt twijfelt over een ander leuk huisje met hobby ruimte)
I feel your pain!Indoubt schreef op 23 September 2003 @ 00:08:
[...]
I'm that transparent he.
Ik heb de site van de Orions al veel te vaak bezocht moet ik zeggen en ook allerlei links en reviews bekeken. Misschien ooit wel maar het kost nogal wat voordat je klaar bent. Ervan uitgaande dat ik de center en surrounds passief filter heb ik alsnog 11 mono eindtrappen nodig en als ik die ook nog actief wil filteren en separaat versterken dan zouden dat er 14 worden. Daarbij krijg je nog het actieve filter, een goede multichannel voorversterker/signaalprocessor en de luidsprekertjes zelf.
Ik wil niet zeggen dat ik het niet kan lijden maar er zijn nog wat andere prio's
(indoubt twijfelt over een ander leuk huisje met hobby ruimte)
Maar toch he, een heleboel uitgeven wordt het toch wel. Kan je het maar beter aan een echt goed project doen (klinkt het al alsof ik iemand wil overhalen
Je kan overigens misschien wel wat besparen op wat voor amps en drivers je neemt. Is ook een FAQ punt geloof ik. Maar ja, of je dat echt wilt

Misschien een betere optie is om eerst alleen een stereo set te bouwen en later als de prio's weer bij geluid liggen, uitbreiden naar 5.1 (of wat dan ook).
Ikke tweedus
Ik loop al een tijdje met het plan om mijn setje maar eens wat bij te sturen, die 10 bands EQ van mijn geluidskaart is ook niet alles
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
* Kaj. was eerder. 
Hinke: hoe staan je ouders nou tegenover al dit geweld?
Hinke: hoe staan je ouders nou tegenover al dit geweld?
Ik ben benieuwd hoe jullie dat ding in gebruik willen nemen...Je DVD speler is digitaal aangesloten en laat er nou net niet standaard een digitale in en uitgang op zitten. Voor zover ik weet heeft Jag die ook niet. Dus dan vraag ik me af hoe jullie hem ertussen gaan zetten.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Anoniem: 2111
Analoog misschien? Dus de interne DAC's gebruiken. Het is niet ideaal, maar zeker wel mogelijk.
Ja, maar dan moet je
1.) Wel interne surround decoders in je DVD speler hebben
2.) En dan gaat goed ten koste van je surround kwaliteit
Ik hoop dat prijsvragen ook goed is om een request te doen want ik wist niet dat je het zo moest vragen
1.) Wel interne surround decoders in je DVD speler hebben
2.) En dan gaat goed ten koste van je surround kwaliteit
Ik hoop dat prijsvragen ook goed is om een request te doen want ik wist niet dat je het zo moest vragen
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Je kunt een UltraCurve ook voor andere dingen gebruiken hoor.
Waarvoor wil jij hem gebruiken ?
Ecodan warmtepomp
Iedereen valt over elkaar heen om mijn UltraCurve te kopen
. Het valt idd niet mee om dat ding in een HiFi set te krijgen. Je zit zoiezo met XLR aansluitingen (of 1/4" jacks), dus je moet of zelf kabels maken om verloopjes kopen. Verloopjes mag je erbij kopen bij mij, maar die dingen zijn best duur (Neutrik). En als die geluidstechnicus die Kaj kent hem kooptm dan houdt het zoiezo allemaal op, want die was als eerste
.
Hmmm...das waar ook, XLR, schrap mij dan maar van de lijst
Ecodan warmtepomp
Daarom ga ik eens kijken wat er waar is van de hele gainclone hype en maar eens 2 degelijk opgebouwde monoblokjes in elkaar klatsen. Ik wil zelf wel eens horen of het nu echt zo goed klinkt. Op linkwitz lab wordt wel een referentie gemaakt naar de LM3886 maar ik geloof dat de LM3875 als beter wordt ervaren door de meeste bouwers. Als het echt werkt kan ik altijd proberen om in een hoog19" rack een soort modulair systeem te bouwen waar ik een hoop van die chipjes in kwijt kan. Dat gaat dan wel een soort Krell achtige formaten en gewichten aannemen en niet het formaatje van een gaincard van 47 labs. Voorlopig is het echter nog toekomstmuziekJag schreef op 23 September 2003 @ 00:27:
[...]
I feel your pain!
Maar toch he, een heleboel uitgeven wordt het toch wel. Kan je het maar beter aan een echt goed project doen (klinkt het al alsof ik iemand wil overhalen?).
Je kan overigens misschien wel wat besparen op wat voor amps en drivers je neemt. Is ook een FAQ punt geloof ik. Maar ja, of je dat echt wilt.
Misschien een betere optie is om eerst alleen een stereo set te bouwen en later als de prio's weer bij geluid liggen, uitbreiden naar 5.1 (of wat dan ook).
Ik weet dat er enkele andere drivers zijn die ook in aanmerking komen maar heel veel goedkoper wordt het hele setje daar ook niet van.
Nee klopt en ik weet ook niet hoe duur die gainclone gevallen zijn? Wat is er uberhaupt met die dingen dat iedereen het er over heeft? Wat voor amps zijn het?
Dit is leuk leesvoer:Jag schreef op 24 September 2003 @ 22:43:
Nee klopt en ik weet ook niet hoe duur die gainclone gevallen zijn? Wat is er uberhaupt met die dingen dat iedereen het er over heeft? Wat voor amps zijn het?
leuke draad
Iemand die het maar onzin vindt en meteen lekker in de aanval gaat
Ze zijn niet duur (ik denk dat je onder de 20 euro klaar kan zijn en dan doe je het met "goeie" componenten)
Het zijn "chip-amps", dus een volledige power-amp in een IC. Ze heten "gainclone", omdat ze afgekeken zijn van een versterker van 47 labs. Die hebben zo'n chip-amp met een hoop marketingblaat in een überdure versie, in een mooi glimmend kassie, uitgebracht.
Waarom heeft iedereen het erover: Het is goedkoop, makkelijk te bouwen en die dingen zijn zo stabiel dat je het gewoon niet fout kan doen.
Dat betekend dat iedereen die een soldeerbout kan vasthouden zo'n ding kan bouwen.
Dat is leuk, omdat zo ook onhandige lui iets werkends kunnen bouwen. Maar het is minder, omdat er zo een hele cult omheen ontstaat.
Door allerlei fancy weerstanden en condensatoren te gebruiken, wordt natuurlijk het bereiken van het walhalla geclaimd.
Ik mag mijn mening niet geven, omdat ik er niet eentje gebouwd heb. Maar als ik die hele cultvorming eromheen bekijk, dan weet ik wel hoe laat het is
(ik heb niks tegen chip-amps an sich. Prima dingen, maar op deze manier vind ik het maar niks....)
Jag, kun je nog eens wat pics posten van je hele setje? Ik zie hier een hoop plaatjes, maar die zijn vrijwel allemaal dood
Ze klinken verassend goed, maar geef mij maar mijn JLH of Pass.Lampje schreef op 24 September 2003 @ 23:15:
[...]
Dit is leuk leesvoer:
leuke draad
Iemand die het maar onzin vindt en meteen lekker in de aanval gaat
Ze zijn niet duur (ik denk dat je onder de 20 euro klaar kan zijn en dan doe je het met "goeie" componenten)
Het zijn "chip-amps", dus een volledige power-amp in een IC. Ze heten "gainclone", omdat ze afgekeken zijn van een versterker van 47 labs. Die hebben zo'n chip-amp met een hoop marketingblaat in een überdure versie, in een mooi glimmend kassie, uitgebracht.
Waarom heeft iedereen het erover: Het is goedkoop, makkelijk te bouwen en die dingen zijn zo stabiel dat je het gewoon niet fout kan doen.
Dat betekend dat iedereen die een soldeerbout kan vasthouden zo'n ding kan bouwen.
Dat is leuk, omdat zo ook onhandige lui iets werkends kunnen bouwen. Maar het is minder, omdat er zo een hele cult omheen ontstaat.
Door allerlei fancy weerstanden en condensatoren te gebruiken, wordt natuurlijk het bereiken van het walhalla geclaimd.
Ik mag mijn mening niet geven, omdat ik er niet eentje gebouwd heb. Maar als ik die hele cultvorming eromheen bekijk, dan weet ik wel hoe laat het is
<small>(ik heb niks tegen chip-amps an sich. Prima dingen, maar op deze manier vind ik het maar niks....)</small>
Jep, er is een hele hoop hype over gainclones. Wat mij nog meer bevreemd is dat er mensen zijn die de orginele gaincard kopen nadat ze hem beluisterd hebben, Zo'n Gaincard kost ergens tussen de 3 en 4000€
Er bestaat dus een kans, (klein of groot mag ieder zelf uitmaken), dat er met zo'n eenvoudig ontwerp inderdaad een behoorlijk goede amp te bouwen is. Er zijn veel reviews over en er zijn veel DIY ers die uit pure nieuwsgierigheid er een bouwen omdat de onderdelen die je nodig hebt relatief goedkoop zijn. Gezien de hoeveelheid lovende kritieken en sites die aan het onderwerp gewijd zijn verwacht ik dat er in ieder geval een gedeelte van alle mooie verhalen waar is. Als je goed zoekt dan zijn er ook heel wat kundige versterkerbouwers die zich aan zo'n mini projectje hebben gewaagd en die aangenaam verrast waren door de kwaliteiten en klank.
Ik verwacht niet dat het de kwaliteit van een pass labs aleph (no zoveel) zal halen of van een goede buizenversterker maar er schijnen mensen te zijn die dure (tot zeer dure) versterkers aan de kant hebben geschoven voor zo'n gainclone (of gaincard)
20€ is niet reeel, tenzij je thuis al een kast vol met onderdelen hebt. Je zit al met een redelijke ringkern van 120 of 160 VA( of nog zwaarder) per kanaal en die koop je al niet voor 20€ (of 1 zwaardere voor 2 kanalen)
Als je alle onderdeeltjes moet kopen en een beetje voor redelijke componenten en kabels gaat denk ik dat 100€ + per monoblock meer in de richting komt. Dat beteft dan alles, van aansluitingen en behuizing, netstekkers, leds, heatsink, schakelaars, zekeringhouders, voetjes, eenvoudige (goekope) stepped attenuator etc.
Maarten van platenspeler.com heeft een (bijna complete) partlist met prijzen: http://www.platenspeler.com/gainclone.html
verder zijn er nog een heleboel sites zoals deze: http://www.decdun.fsnet.co.uk/gainclone.html#top1
Er zijn zo weinig componenten dat er geen pcb nodig is en alles point-to-point kan worden gemonteerd. Het is dus ook een ideaal projectje voor niet ervaren mensen.
En voor die centjes kun je wel een risicootje lopen dacht ik zo
Er bestaat dus een kans, (klein of groot mag ieder zelf uitmaken), dat er met zo'n eenvoudig ontwerp inderdaad een behoorlijk goede amp te bouwen is. Er zijn veel reviews over en er zijn veel DIY ers die uit pure nieuwsgierigheid er een bouwen omdat de onderdelen die je nodig hebt relatief goedkoop zijn. Gezien de hoeveelheid lovende kritieken en sites die aan het onderwerp gewijd zijn verwacht ik dat er in ieder geval een gedeelte van alle mooie verhalen waar is. Als je goed zoekt dan zijn er ook heel wat kundige versterkerbouwers die zich aan zo'n mini projectje hebben gewaagd en die aangenaam verrast waren door de kwaliteiten en klank.
Ik verwacht niet dat het de kwaliteit van een pass labs aleph (no zoveel) zal halen of van een goede buizenversterker maar er schijnen mensen te zijn die dure (tot zeer dure) versterkers aan de kant hebben geschoven voor zo'n gainclone (of gaincard)
20€ is niet reeel, tenzij je thuis al een kast vol met onderdelen hebt. Je zit al met een redelijke ringkern van 120 of 160 VA( of nog zwaarder) per kanaal en die koop je al niet voor 20€ (of 1 zwaardere voor 2 kanalen)
Als je alle onderdeeltjes moet kopen en een beetje voor redelijke componenten en kabels gaat denk ik dat 100€ + per monoblock meer in de richting komt. Dat beteft dan alles, van aansluitingen en behuizing, netstekkers, leds, heatsink, schakelaars, zekeringhouders, voetjes, eenvoudige (goekope) stepped attenuator etc.
Maarten van platenspeler.com heeft een (bijna complete) partlist met prijzen: http://www.platenspeler.com/gainclone.html
verder zijn er nog een heleboel sites zoals deze: http://www.decdun.fsnet.co.uk/gainclone.html#top1
Er zijn zo weinig componenten dat er geen pcb nodig is en alles point-to-point kan worden gemonteerd. Het is dus ook een ideaal projectje voor niet ervaren mensen.
En voor die centjes kun je wel een risicootje lopen dacht ik zo
In het verleden kon je die chips ook nog als sample bestellen
. Maar tegenwoordig doen ze dat niet meer. (met al die DIY gasten
) Ik heb een gainclone gehoord op basis van een lm1875 met 100VA per kanaal. Philips 1000uF voedingscondensatoren en voor de rest niet zulke bijzondere onderdelen.
Mijn JLH (15 watt klasse A) die ook met std. onderdelen is gemaakt (94.000 uF in voeding per kanaal) en cheape 2n3055 eindtransistoren (zijn al echt oude beestjes) klinkt toch veel muziekaler.
Misschien houd ik niet van die erg "heldere" weergave van die chips. Maar ik moet wel zeggen dat die clone het heel erg goed deed aan gevoelige speakers, mijn 85db speakers vond ie niet zo leuk
.
Met andere weerstanden kan je misschien de "sound" nog iets beinvloeden, maar voor mijn configuratie is het gewoon niet wat
.
Mijn JLH (15 watt klasse A) die ook met std. onderdelen is gemaakt (94.000 uF in voeding per kanaal) en cheape 2n3055 eindtransistoren (zijn al echt oude beestjes) klinkt toch veel muziekaler.
Misschien houd ik niet van die erg "heldere" weergave van die chips. Maar ik moet wel zeggen dat die clone het heel erg goed deed aan gevoelige speakers, mijn 85db speakers vond ie niet zo leuk
Met andere weerstanden kan je misschien de "sound" nog iets beinvloeden, maar voor mijn configuratie is het gewoon niet wat
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 25-09-2003 13:57 ]
Begint redelijk offtopic te worden.
Taco, ik kan me dat voorstellen, ik verwacht niet direct dat een gainclone zich kan meten met een uitstekende klasse A zoals een JLH of een Pass labs. Er zijn mensen die beweren dat dat wel zo is maar voorlopig sta ik daar nogal sceptisch tegenover. De kosten en de hoeveelheid werk staan volgens mij in geen verhouding, een gainclone projectje stelt gewoon niet zoveel voor.
Als ik ooit een class A zelf ga maken dan zal dat waarschijnlijk een 50w pass labs zijn of zo (aleph 5?) maar ik heb me daar nog niet zo in verdiept. Qua kosten en hoeveelheid werk zit je dan toch in een andere klasse.
Taco, ik kan me dat voorstellen, ik verwacht niet direct dat een gainclone zich kan meten met een uitstekende klasse A zoals een JLH of een Pass labs. Er zijn mensen die beweren dat dat wel zo is maar voorlopig sta ik daar nogal sceptisch tegenover. De kosten en de hoeveelheid werk staan volgens mij in geen verhouding, een gainclone projectje stelt gewoon niet zoveel voor.
Als ik ooit een class A zelf ga maken dan zal dat waarschijnlijk een 50w pass labs zijn of zo (aleph 5?) maar ik heb me daar nog niet zo in verdiept. Qua kosten en hoeveelheid werk zit je dan toch in een andere klasse.
Je hebt gelijk. Met die 20 euro bedoelde ik eigenlijk meer dat je dan een werkend proto dingetje kan bouwen, maar ik ben idd ff de trafo vergetenIndoubt schreef op 25 september 2003 @ 10:03:
(mijn 300VA amplimo heb ik trouwens voor 30 euro gekocht en op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden. Dus veel geld hoef je voor een werkend test-exemplaar niet kwijt te zijn
Ze klinken niet totaal crap hoor!, Met een goede voeding zijn ze op hogere volumes nog mooi laststabiel. De meeste consumenten versterkers moeten op hogere volumes al vaak inboeten qua detail. Dat doen die clones niet. En als je de gainclone maakt met buis inputbuffer dan heb je een hele mooi versterker. (Ben je van volume regeling in de feedbacklus af)Indoubt schreef op 25 September 2003 @ 22:59:
Begint redelijk offtopic te worden.
Ah ok, dat zijn dus de gainclone amps. Klinkt best wel als geinige spullen. Kan je mooi actieve speakers mee maken lijkt me zo
.

Voor een betere beschrijving: Grenzen van audio
Here goes:Pelle schreef op 25 September 2003 @ 00:51:
Jag, kun je nog eens wat pics posten van je hele setje? Ik zie hier een hoop plaatjes, maar die zijn vrijwel allemaal dood

Voor een betere beschrijving: Grenzen van audio
Ok, misschien heb ik iets teveel info in die eerste post gestopt (aangezien ik niet zoveel reacties erop krijg
). Ik zal het iets concreter houden
:
weet iemand hoe de digitale outputs op HT amps werken? Is het zo dat die gewoon het digitale signaal van je huidige bron keuze doorgeeft?
En wat vinden jullie van mijn idee om de center speakers zo op te lossen:

En wie heeft er een suggestie voor een center speaker ontwerp?
weet iemand hoe de digitale outputs op HT amps werken? Is het zo dat die gewoon het digitale signaal van je huidige bron keuze doorgeeft?
En wat vinden jullie van mijn idee om de center speakers zo op te lossen:

En wie heeft er een suggestie voor een center speaker ontwerp?
Ik denk niet dat een HT amp een a/d converter aan boord heeft
Het zou me niet verbazen als het doorlussen van digitaal signaal op HT receivers om copyright redenen bemoeilijkt wordt op laste van de software leveranciers (copybit protectie wellicht?).
Ik meen eens begrepen te hebben van iemand dat ie zijn minidisc signaal niet naar de digital out van zijn HT receiver kon sturen...
Ik meen eens begrepen te hebben van iemand dat ie zijn minidisc signaal niet naar de digital out van zijn HT receiver kon sturen...
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Mijn ervaring met een Marantz SR5200 en digitale outputs:Jag schreef op 26 September 2003 @ 20:10:
Ok, misschien heb ik iets teveel info in die eerste post gestopt (aangezien ik niet zoveel reacties erop krijg). Ik zal het iets concreter houden
:
De digitale output geeft alleen signaal als je een digitale bron gekozen hebt. Bij analoge bronnen doet hij niks. Omgekeerd is het ook zo dat de analoge tape out geen signaal geeft bij een digitale bron.
De digitale output werkt volgens mij alleen als je bron een pcm signaal geeft, dus niet met DD, DTS enzo (weet ik niet helemaal zeker).
Verder is de digitale output aangesloten voor het 'processing' gedeelte (DD decoding, DPL ed) van de reciever.
Kortom ik denk niet dat de digitale output van deze receiver bruikbaar zou zijn in jouw situatie. Misschien zijn er andere receivers die meer mogelijkheden hebben. Het enige wat je zou kunnen doen is de analoge preout gebruiken, maar dan heb je wel een extra D/A - A/D conversie erin.
Volgens mij wel, want alle surround effecten worden digitaal gedaan door een DSP, ook met analoge bronnen. Op de meeste receivers kun je dit omzeilen door de 'source direct mode' te gebruiken.Raymond schreef op 26 september 2003 @ 21:54:
Ik denk niet dat een HT amp een a/d converter aan boord heeft
[ Voor 14% gewijzigd door Dioot op 27-09-2003 12:07 ]
Dat klopt, er zit een copy bit in de SPDIF interface. Maar daar heb ik geen last van, bij mij wordt er AES/EBU van gemaakt, exit copy bitDuck-Twacy schreef op 26 September 2003 @ 22:11:Het zou me niet verbazen als het doorlussen van digitaal signaal op HT receivers om copyright redenen bemoeilijkt wordt op laste van de software leveranciers (copybit protectie wellicht?).
Dank je voor de info. Ik zou trouwens nog wel wat hebben aan de dig output. Maar dan zou ik dus moeten gaan voor een systeem waarbij ik met twee volumregelingen werk. Als ik dan een cd-tje opzet, gebruik ik de volumeregeling van mijn stereo set. En voor analoge bronnen de pre out op de HT amp, en dan de volumeregeling van mijn stereo op max (max is bij mij -3dB of -6dB ofzo, passieve pre "amp" zeg maar).Kortom ik denk niet dat de digitale output van deze receiver bruikbaar zou zijn in jouw situatie. Misschien zijn er andere receivers die meer mogelijkheden hebben. Het enige wat je zou kunnen doen is de analoge preout gebruiken, maar dan heb je wel een extra D/A - A/D conversie erin.
Maar dan zit je dus met het probleem dat je zoiezo al twee volumeknoppen hebt, minder handig en minder logisch. En nog erger: als je een cd'tje opzet (of de cd stond nog aan en je drukt op de verkeerde knop) en je vergeet de volumeknop van de stereo op een normale stand te zetten, dan knalt het met 120dB mijn kamer in
Anoniem: 25556
Hier zo'n poster waar je geen ruk aan hebt; geen antwoorden (out of my league) alleen maar vragen..
of beter gezegd, maar 1 vraag:
zou je nog wat pics van die speakers kunnen posten? Daar zijn we tenslotte mee begonnen, en ik zie geen goede totaalpic meer. Een overzichtpic waar alles op staat (installatie+speakers) zou ook cool zijn, indien dat uberhaupt mogelijk is...
zou je nog wat pics van die speakers kunnen posten? Daar zijn we tenslotte mee begonnen, en ik zie geen goede totaalpic meer. Een overzichtpic waar alles op staat (installatie+speakers) zou ook cool zijn, indien dat uberhaupt mogelijk is...
Ja, ik zou ze met alle liefde gepost hebben als ik een digitale camera had of goede foto's op de plank. Ik heb destijds vooral de aandacht gevestigd op de Work in Progress pics, niet zozeer op totaal shots ed. Zoveel valt er ook niet te zijn trouwens, echt mooi is het niet omdat de finish nog ontbreekt (ik heb dat uitgesteld omdat ik het zat was in de rotzooi te leven).Anoniem: 25556 schreef op 27 september 2003 @ 19:10:
Hier zo'n poster waar je geen ruk aan hebt; geen antwoorden (out of my league) alleen maar vragen..
Met het komende project zullen er ook veel WiP pics komen en ik zal dan ook wat betere shots van het eindresultaat posten.
Wat wil je daar precies mee zeggenRaymond schreef op 27 september 2003 @ 20:16:
geen verf erop==>niet af.
Slow chatRaymond schreef op 27 September 2003 @ 20:40:
Je spiekerts zijn nog niet klaar
Loopt trouwens een draadje over de dipole subs op het Madisound board.
Nou, de kogel is door de kerk. De beslissing is genomen, het geld overgemaakt. Ze zijn onderweg, vijf 15" woofers van TC Sounds. Eerst ff een plaatje natuurlijk 

Is ie niet schattig
. Doet 16mm x-max DUMAX, 32mm peak to peak dus. Mooi stil aerodynamisch ontwerp en een hoge Qts, dus zeer geschikt voor dipole (en IB). Worden met de boot gebracht uit de states (nee niet door Sinterklaas nee). Duurt lang, maar wel goedkoop.
Net zoals deze woofers trouwens, $60 per stuk. Weggeevertje zeg maar. Ze zijn gemaakt door TC Sounds, de fabrikant van onder andere de Stryke units. Die gasten zijn gespecialiseerd in high excursion woofers. En deze woofers zijn gemaakt van overgebleven spullen (100 in totaal) en ze lagen in de weg. Daarom moest Stephen van TC Sounds eraf voor een fijne prijs. Limited edition dus zeg maar.
De vier woofers komen in een W-frame zoals te zien is op de site van Linktwitz (Phoenix style dipole sub). Wordt 60 cm breed bij ongeveer 40cm hoog en waarschijnlijk 80cm diep.
De vijfde woofer komt in een los 100L sealed suppie, om de LFE effecten voor zijn rekening te nemen.

Is ie niet schattig
Net zoals deze woofers trouwens, $60 per stuk. Weggeevertje zeg maar. Ze zijn gemaakt door TC Sounds, de fabrikant van onder andere de Stryke units. Die gasten zijn gespecialiseerd in high excursion woofers. En deze woofers zijn gemaakt van overgebleven spullen (100 in totaal) en ze lagen in de weg. Daarom moest Stephen van TC Sounds eraf voor een fijne prijs. Limited edition dus zeg maar.
De vier woofers komen in een W-frame zoals te zien is op de site van Linktwitz (Phoenix style dipole sub). Wordt 60 cm breed bij ongeveer 40cm hoog en waarschijnlijk 80cm diep.
De vijfde woofer komt in een los 100L sealed suppie, om de LFE effecten voor zijn rekening te nemen.
Tis een fijne woofert, alleen het feit dat de res freq op30hz ligt en dat dat ding een GROTE behuizing nodig heeft vind ik toch wel een aanzienlijk bezwaar. Zonder te corrigeren, moet je niet denken aan minder dan 50hz bij een gewone opstelling.
Ecodan warmtepomp
Jag, waarom heb je de speakers nog niet afgewerkt eigenlijk? Die dingen verdienen wel een mooi (wit?) pianolakje
net wat zitten zoeken in dit topic/ google. Maar ik heb t antwoord niet echt kunnen vinden: wat is dipole? (op google kwam ik alleen maar allemaal mooie speakers tegen
)
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 62616
Ben je niet bang dat het miskoop is? Je hebt immers niet kunnen luisteren naar de woofers.Jag schreef op 07 October 2003 @ 00:08:
Nou, de kogel is door de kerk. De beslissing is genomen, het geld overgemaakt. Ze zijn onderweg, vijf 15" woofers van TC Sounds. Eerst ff een plaatje natuurlijk
[afbeelding]
Worden met de boot gebracht uit de states (nee niet door Sinterklaas nee). Duurt lang, maar wel goedkoop.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 07-10-2003 13:26 ]
Omdat ik de rotzooi in mijn kamer meer dan zat was, heb ik het uitgesteld. Ik ga het nu laten samenvallen met het maken van de dipool subs, het maken van een 19" rack, schuim/gordijn ophangen aan plafond, kabels opnieuw aanleggen, center speakers maken, LFE sub maken en nog wel meerThefirstikke schreef op 07 October 2003 @ 11:38:
Jag, waarom heb je de speakers nog niet afgewerkt eigenlijk? Die dingen verdienen wel een mooi (wit?) pianolakje
Er is één iemand die je daar alles over kan vertellen: meneer Linkwitz._ferry_ schreef op 07 October 2003 @ 12:13:
net wat zitten zoeken in dit topic/ google. Maar ik heb t antwoord niet echt kunnen vinden: wat is dipole? (op google kwam ik alleen maar allemaal mooie speakers tegen)
Een terechte vraag, maar nee niet echt. Zoiezo al veel ervaringen van anderen gehoord (oa iemand die meteen zijn Lambda acoustics subs te koop aanbood toen ie deze binnenkreeg en gehoord hadAnoniem: 62616 schreef op 07 October 2003 @ 13:26:
[...]
Ben je niet bang dat het miskoop is? Je hebt immers niet kunnen luisteren naar de woofers.
Veel drivers met zo'n hoge Qts zijn er zeker niet?
Dat is idd zoeken naar een geschikte driver, ik heb ook wel fullrange projecten gezien icm een Supravox._ferry_ schreef op 07 oktober 2003 @ 16:22:
als ik t dus goed begrijp is dipole een vrij open plaatsing met een beter afstraal gedrag (mits je ze goed plaatst enzo).
Ja, dat is idd wel de essentie, maar je doet het concept wel een beetje te kort als je het samenvat als beter afstraal gedrag_ferry_ schreef op 07 October 2003 @ 16:22:
als ik t dus goed begrijp is dipole een vrij open plaatsing met een beter afstraal gedrag (mits je ze goed plaatst enzo).
Kolere Jag, nu alweer nieuwe woofers.
Ik neem wel aan dat je de oude voor een fatsoenlijk bedrag gaat verkopen anders zou het best zonde zijn van die Eminence woofers.
p.s. Bevalt de SRP-F300 nog steeds?
Ik neem wel aan dat je de oude voor een fatsoenlijk bedrag gaat verkopen anders zou het best zonde zijn van die Eminence woofers.
Och vreselijk zelfbouw, nooit aan beginnen. KopenBig-Foot schreef op 07 October 2003 @ 18:45:
Kolere Jag, nu alweer nieuwe woofers.
SRP-f300 is een blijvertje idd, superding
Dat kopen. Ach daar kunnen we het wel eens over hebben uiteraard.
Wordt een beetje terugkopen dan. Ik wilde ze overigens gewoon op de vraag en aanbod van Heuff zetten ofzo, samen met die EAWs.Big-Foot schreef op 07 October 2003 @ 19:24:
Dat kopen. Ach daar kunnen we het wel eens over hebben uiteraard.
Anoniem: 62484
Hee Jag wrede woofers heb je gekocht!
ps. kun je eens een mail sturen met je spullen die je verkoopt, ben nog op zoek naar 15/18" pa woofers
ps. kun je eens een mail sturen met je spullen die je verkoopt, ben nog op zoek naar 15/18" pa woofers
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 29-10-2003 23:24 ]
Nee, maar de plannen vorderen wel. Verkopen van oude spullen gaat ook goed. En met een beetje mazzel komt volgende weer de eerste lading nieuwe spullen binnen
Ik moet alleen nog nieuwe centers en surrounds ontwerpen
Nou dat liep even anders. Ik kreeg een mailtje binnen met de tracker voor mijn shipment, bleken ze met de Airborne Express verstuurd te zijn terwijl ik maar voor Economy parcel post via de boot betaald had (duurt 4 tot 6 weken). Ik meteen een mail gestuurd naar Stephen van TC Sound, maar hij vond het wel best
.
Dus ik kwam vanavond thuis, staan er ineens vijf dozen in de gang, zijn ze er gewoon al! En ook niks geen rekening erbij ofzo
(van de BTW).
Dit hebben mijn woofers afgelegd: eerst van TC Sounds naar het airport in San Diego Chicago. Met het vliegtuig naar Wilmington Ohio, international gateway. Met het vliegtuig de oceaan over naar Amsterdam en dan uiteidenlijk met de bus naar Bunnik. En dat alles in 4 dagen en voor $30 per stuk
. Ze hebben echt heel dik verlies gedraaid op mij.
En ik zie nu ook niet in hoe ik nu nog BTW/invoerrechten zou moeten betalen, ik snap er helemaal niks van. Maar ja, ik ben wel blij. Ze zien er echt heel mooi (en groot!) uit. Snel een mooi kastje voor die schatjes bouwen en dan eens ervaren hoe dipole sublaag klinkt.
Ik zal proberen er ook wat pics van te schieten (heb nog geen digi cam).
Dus ik kwam vanavond thuis, staan er ineens vijf dozen in de gang, zijn ze er gewoon al! En ook niks geen rekening erbij ofzo
Dit hebben mijn woofers afgelegd: eerst van TC Sounds naar het airport in San Diego Chicago. Met het vliegtuig naar Wilmington Ohio, international gateway. Met het vliegtuig de oceaan over naar Amsterdam en dan uiteidenlijk met de bus naar Bunnik. En dat alles in 4 dagen en voor $30 per stuk
En ik zie nu ook niet in hoe ik nu nog BTW/invoerrechten zou moeten betalen, ik snap er helemaal niks van. Maar ja, ik ben wel blij. Ze zien er echt heel mooi (en groot!) uit. Snel een mooi kastje voor die schatjes bouwen en dan eens ervaren hoe dipole sublaag klinkt.
Ik zal proberen er ook wat pics van te schieten (heb nog geen digi cam).
Hier wat pics van de nieuwe woofers in testopstelling:

En nog een foto van mijn center speaker opstelling:

En nog een foto van mijn center speaker opstelling:

Je speaker past bijna achter die plant, als je eent _iets_ grotere plant neemt dan kan je hem verstoppen !
Ecodan warmtepomp
Als ik hem wat beter water geef groeit ie misschien nog een stukkie
. Hou wel van een beetje jungle in een kamer.
Idd, plantjes zijn gezellig
Ecodan warmtepomp
En de bonus vraag: wie raadt welk programma er op tv bezig was toen ik er een foto van maakte?
Als ik het goed raad, krijg ik dan je ouder woofers ?
Ecodan warmtepomp
Ik zie toch duidelijk logo van ned2 (of is het ned3). Dus ik zou het zoeken in de publieke sectortwopack schreef op 10 november 2003 @ 12:26:
voetbal insite?
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 10-11-2003 12:36 ]
Studio Voetbal met die coach van RBC. Gisteren tegen 22:48 na Jiskefet op Ned 3. Geinig dat je dat laat zien icm je geluidsinstallatieJag schreef op 10 november 2003 @ 00:45:
En de bonus vraag: wie raadt welk programma er op tv bezig was toen ik er een foto van maakte?
.
We have a winner 
Sja, ik was meerdere dingen tegelijk aan het doen, vandaar dat het ook op de foto staat. Ziet er ook leuker uit dan zo'n zwart scherm toch?
Sja, ik was meerdere dingen tegelijk aan het doen, vandaar dat het ook op de foto staat. Ziet er ook leuker uit dan zo'n zwart scherm toch?
Foto's foto's foto's. Ik heb mijn Canon Powershot A60 binnen
:
MDF plaatjes die het binnenwerk gaan vormen met de tweede laag grondverf:

Topkast ook met twee laagjes grondverf:

En de hoorns met hun laatste laag gips, geschuurd en in de grondverf:

Mijn nieuwe Pioneer DVD speler, die bovenop de platen berken multiplex staat van de dipole subs:
MDF plaatjes die het binnenwerk gaan vormen met de tweede laag grondverf:

Topkast ook met twee laagjes grondverf:

En de hoorns met hun laatste laag gips, geschuurd en in de grondverf:

Mijn nieuwe Pioneer DVD speler, die bovenop de platen berken multiplex staat van de dipole subs:

Bevalt de speler ?
Ecodan warmtepomp
En anders wil ik hem nog wel van je kopen
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ja perfect, 10x mooier beeld dan van mijn tv out (irritante tearing). Alleen jammer dat ie geen cd text doet, had gehoopt van welJT schreef op 24 november 2003 @ 00:51:
Bevalt de speler ?
Te laat, Kaj heeft hem gister opgehaald
Nieuwe foto's (handig om een eigen digi cam te hebben
):
Zijkanten van MDF dat binnenwerk van nieuwe dipole subs gaan vormen ook gelakt:

Hoorn met een gedroogde tweede laag grondverf:

Vandaag ook de verf voor de topkasten gekocht, de kogel is door de kerk. Dit is wat het gaat worden:
diep rode tin zijdeglans voor de hoorn/frontplaat
zwarte hamerslag lak voor de rest van de topkast
Rete duur die Hamerite, ik hoop dat het mooi wordt. Zo niet, het gaat er ook niet meer af, dus dan heb ik een probleem
.
Zijkanten van MDF dat binnenwerk van nieuwe dipole subs gaan vormen ook gelakt:

Hoorn met een gedroogde tweede laag grondverf:

Vandaag ook de verf voor de topkasten gekocht, de kogel is door de kerk. Dit is wat het gaat worden:
diep rode tin zijdeglans voor de hoorn/frontplaat
zwarte hamerslag lak voor de rest van de topkast
Rete duur die Hamerite, ik hoop dat het mooi wordt. Zo niet, het gaat er ook niet meer af, dus dan heb ik een probleem
Als je in het goedkopere prijssegment zoekt des te meer. In een (niet kloppende) uiterst eenvoudige formule zou de de Qts ongeveer zo weer kunnen geven:_ferry_ schreef op 07 oktober 2003 @ 16:22:
[oppervlak conus] / [kracht aandrijving].
Bij een gelijkblijvend oppervlak en een sterker wordende aandrijving zal de Qts lager worden, bij een een groter wordend oppervlak en en gelijke aandrijving zal de Qts toenemen.
Drivers met een hoge Qts kunnen eigenlijk alleen maar in gesloten, free air, transmission line of dipole behuizingen worden toegepast. Zelf heb ik het niet zo op een hoge Qts, het impliceert grote volumes van de kast en maakt effectief BR (bandpass) en hoorngebruik onmogelijk.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Ja, hoop ik ook. Ik heb wel zijdeglans en niet hoogglans genomen omdat je met hoogglans al die oneffenheden die je toch houdt met gips, te goed ziet. Maar ik ben echt zeer aangenaam verrast door het resultaat.Nikel schreef op 25 november 2003 @ 15:14:
Die laatste foto ziet er mooi uit, ik hoop dat dat rood ook mooi egaal glimmend wordt, en blijft.
Het Hammerite experiment met de topkasten is trouwens nog geen succes. De verf pakt niet lekker op de grondverf. Gelukkig heb ik wel eerst een test stukje geprobeerd
Hoge Qts is ook geen vereiste voor dipole woofers. Linkwitz gebruikt zelf de Peerless XLS-12, een driver met een Qts van 0.2. Daar moet dan wel meer aan ge-EQed worden (12 dB/octaaf afval ipv 6 dB/octaaf), maar als je er aan gaat rekenen hou je dezelfde max output. Eigenlijk zijn er andere eigenschappen die veel belangrijker zijn dan de Qts van de driver.Zelf heb ik het niet zo op een hoge Qts
Nu kan ik m'n post uit dat andere topic wel herhalen, maar ik zou zeggen kijk daar even.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Anoniem: 62484
Netjes Jag! goed bezig, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat klinken
Jammer dat we niet een soort inkoop actie hebben kunnen doen voor die 15" drivers
Jammer dat we niet een soort inkoop actie hebben kunnen doen voor die 15" drivers
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 25-11-2003 21:18 ]
Nee, iemand met een hobby en die bereid is daar geld voor uit tegeven.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
gaat die hammerite een beetje lukken jag?
Sommige mensen geven niet elke week op vrijdag en zaterdag 40 euro per avond uit en kunnen ook nog andere leuke dingen doen.
Ecodan warmtepomp
En hij is allejezus zwaar.

Toen ik de UltraCurve op kwam halen ff geprobeerd; nog maar net een hernia vermeden.
Anoniem: 50944
...De lucky bastard 
Hammerite is op Thinner basis, misschien heeft dat wat met je problemen te maken. Zonder gronden pakte het bij mij overigens erg goed op het hekwerk hiervoor. Mooi spul, als het droog is, is het net plastic.
Hammerite is op Thinner basis, misschien heeft dat wat met je problemen te maken. Zonder gronden pakte het bij mij overigens erg goed op het hekwerk hiervoor. Mooi spul, als het droog is, is het net plastic.
Of werken zich het schompes om die dure hobby te financierenJT schreef op 25 november 2003 @ 21:46:
[...]
Sommige mensen geven niet elke week op vrijdag en zaterdag 40 euro per avond uit en kunnen ook nog andere leuke dingen doen.
Nee, echt totaal nietDaMorpheus schreef op 25 november 2003 @ 21:40:
gaat die hammerite een beetje lukken jag?
Ja, hoogstwaarschijnlijk is het dat. Hij lijkt ruzie te hebben met de grondverf die op het MDF zit. Ook zonder grondverf leek het geen succes te worden, werd erg dof door het zuigen van het MDF. Misschien dat als je het er dik opsmeert dat het dan toch mooi wordt.Hammerite is op Thinner basis, misschien heeft dat wat met je problemen te maken.
Sick Nick heeft ook Hammerite gebruikt voor zijn DIY subs, direct zonder grondverf op MDF gespoten. Dat spuiten lijkt mij op zich ook een goed idee, ware het niet dat ik geen spuitcabine heb
Goh, gaat toch eigenlijk best een hoop tijd inzitten in zo'n DIY projectje
. Net weer een serietje in de lak gezet.
Ruimte gemaakt en platen uitgestald:

Hoorns weer een laag grondverf erbij, platen van de dipolesubs in de grondverf en 1 plaat berken multiplex geschuurd en in de lak:

En god-alle-jezus, wat werkt die transparante kersenlak mooi! Alle multiplex platen liggen met hun lelijke kant boven (komen aan de binnenkant van de dipole subs). Ik heb de lelijkste plaat uitgekozen (als test), eerst de lelijkste plekken een beetje eraf met schuurpapier 50 en daarna mooi glad met 400. En die kersenlak ziet er misschien smerig uit in de pot en het stinkt, maar als je het erop smeert echt een complete metamorfose! Wel erg zuigend het multiplex, dus er moet zeker een tweede en ik denk zelfs een derde laag op. Wordt wel een erg diep rode tint op die manier, maar ik denk wel mooi. Ik hoop dat het ook mooi staat bij het koraalrood van de topkasten (frontplaat). Na ja, anders smeer ik er een andere kleur op, kleine moeite
.
Ik hoop dit gedeelte (dipole subs en topkasten) ergens volgende week helemaal af te hebben. En dan kunnen we snel door naar het volgende onderdeel, er is nog genoeg te doen
.
Ruimte gemaakt en platen uitgestald:

Hoorns weer een laag grondverf erbij, platen van de dipolesubs in de grondverf en 1 plaat berken multiplex geschuurd en in de lak:

En god-alle-jezus, wat werkt die transparante kersenlak mooi! Alle multiplex platen liggen met hun lelijke kant boven (komen aan de binnenkant van de dipole subs). Ik heb de lelijkste plaat uitgekozen (als test), eerst de lelijkste plekken een beetje eraf met schuurpapier 50 en daarna mooi glad met 400. En die kersenlak ziet er misschien smerig uit in de pot en het stinkt, maar als je het erop smeert echt een complete metamorfose! Wel erg zuigend het multiplex, dus er moet zeker een tweede en ik denk zelfs een derde laag op. Wordt wel een erg diep rode tint op die manier, maar ik denk wel mooi. Ik hoop dat het ook mooi staat bij het koraalrood van de topkasten (frontplaat). Na ja, anders smeer ik er een andere kleur op, kleine moeite
Ik hoop dit gedeelte (dipole subs en topkasten) ergens volgende week helemaal af te hebben. En dan kunnen we snel door naar het volgende onderdeel, er is nog genoeg te doen
Geen tijd om uit te gaan, hele dag aan het schuren/lakken geweest. Hier een onscherpe low res foto van de vooruitgang:

Topkasten staan in de Hammerite, moet nog een tweede laag op. Ik ga het zo proberen, anders twee weken wachten (zou niet fijn zijn). Hoorns staan in het koraalrood, maar dat idee heb ik al afgeschminkt, foeilelijk
. Daar gaat ook Hammerite overheen komen.
Berken multiplex van de dipole subs staan in drie lagen kersenlak, morgen de andere kant. Kortom: het gaat hard. Ergens volgende week hoop ik het af te hebben.

Topkasten staan in de Hammerite, moet nog een tweede laag op. Ik ga het zo proberen, anders twee weken wachten (zou niet fijn zijn). Hoorns staan in het koraalrood, maar dat idee heb ik al afgeschminkt, foeilelijk
Berken multiplex van de dipole subs staan in drie lagen kersenlak, morgen de andere kant. Kortom: het gaat hard. Ergens volgende week hoop ik het af te hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Jag op 30-11-2003 03:02 ]
Anoniem: 50944
Wordt erg mooi Jag, het is weer eens hard zweten, altijd als jij bezig bent is meteen heel je kamer een werkplaats en iets anders als hobbyen valt er niet eens te doen. Je Tv is niet eens bereikbaar om hem uit standby te halen.
Het begint er nu wel griezelig mooi uit te zien.
Als je klaar bent met die nieuwe subkassie's kom ik zo snel mogelijk even langs.
Ik wil het nu wel eens horen en zien
En ik heb nog iets van je tegoed
Als je klaar bent met die nieuwe subkassie's kom ik zo snel mogelijk even langs.
Ik wil het nu wel eens horen en zien
En ik heb nog iets van je tegoed
O ja, vertel
.
Je bent van harte welkom btw, net zoals iedereen die eens een keer dipole subs wilt horen
.
Ik heb trouwens weliswaar geen updates gepost, maar zeker niet stilgezeten. veel lakken, Hammerite zit er met enig geklooi op (met ook wat pluisjes). Vanavond ben ik bezig geweest met de bevestiging van de woofers in het binnenwerk van de dipole subs.

En dit is een test van de woofer in zijn baffle:

En de hele sub als proef in elkaar, morgen hoop ik te kunnen gaan lijmen.

Let wel, de kopse kant van het berkenmultiplex moet nog in de kersenlak. En er gaat nog een hoogglans transperante lak over alles heen.
O ja, en de prijsvraag (geen makkelijke dit keer): wie raadt er welk programma er op tv te zien is op de tweede foto?
Je bent van harte welkom btw, net zoals iedereen die eens een keer dipole subs wilt horen
Ik heb trouwens weliswaar geen updates gepost, maar zeker niet stilgezeten. veel lakken, Hammerite zit er met enig geklooi op (met ook wat pluisjes). Vanavond ben ik bezig geweest met de bevestiging van de woofers in het binnenwerk van de dipole subs.

En dit is een test van de woofer in zijn baffle:

En de hele sub als proef in elkaar, morgen hoop ik te kunnen gaan lijmen.

Let wel, de kopse kant van het berkenmultiplex moet nog in de kersenlak. En er gaat nog een hoogglans transperante lak over alles heen.
O ja, en de prijsvraag (geen makkelijke dit keer): wie raadt er welk programma er op tv te zien is op de tweede foto?
Dude, dat ziet er wel heel cool uit
Ecodan warmtepomp
Nou, die Hammerite gaat als grondverf dienen, wat een hopeloos spul. Een grote stofmagnet en hard is het ook niet. De lijmklem heeft een mooi rondje erin gedrukt, terwijl die echt niet heel strak zat. Kortom, schuurmachine erop en opnieuw beginnen. En alles moet per se zaterdag af zijn, dat wordt een latertje vanacht. O well, slapen doen ik wel als ik dood ben.
Waarom moet het perse zaterdag af zijn?
En ja Hammerite is ook niet bepaald bedoeld als houtverf en volgens mij heb je het ook lang niet goed laten uitharden?
En ja Hammerite is ook niet bepaald bedoeld als houtverf en volgens mij heb je het ook lang niet goed laten uitharden?
offtopic:
p.s. Kom weer eens op ICQ ofzo
[ Voor 16% gewijzigd door Big-Foot op 10-12-2003 02:20 ]
Anoniem: 23375
Ziet er goed uit, Jag.
Jammer dat die Hammerite niet wil lukken. Ik vind het overigens best logisch dat je een rondje drukt in een dikke laag verf, die nog niet volledig is uitgehard.
Wil je een wat eerder belastbare verflaag hebben, neem dan de verf af (als hij stofdroog is) met wat koud water en azijn. Hierdoor wordt het uithardingsproces versneld
een truc van autospuiters
Jammer dat die Hammerite niet wil lukken. Ik vind het overigens best logisch dat je een rondje drukt in een dikke laag verf, die nog niet volledig is uitgehard.
Wil je een wat eerder belastbare verflaag hebben, neem dan de verf af (als hij stofdroog is) met wat koud water en azijn. Hierdoor wordt het uithardingsproces versneld
een truc van autospuiters
sorry maar eigenlijk vind ik dit best wel ziek
12000 euro jezus dat is 26000 gulden denk even na koop voor de helft wat leuks,
ik verklar je echt voor wacko
12000 euro jezus dat is 26000 gulden denk even na koop voor de helft wat leuks,
ik verklar je echt voor wacko
Dat doet ie toch al? Hij koopt wat leuks voor dat geld. 
Dat jij dat anders ziet; tja...
Wat dat betreft is dit een even constructieve bijdrage als wat Anoniem: 60095 in "Nieuwe set voor Jag" een tijdje geleden typte...
Dat jij dat anders ziet; tja...
Wat dat betreft is dit een even constructieve bijdrage als wat Anoniem: 60095 in "Nieuwe set voor Jag" een tijdje geleden typte...

Nee klopt, het heeft eigenlijk 6 weken nodig om volledig uit te harden, het zat er pas een week op ofzo. Maar het was in geen enkel opzicht fijn spul. Echt heel mooi was het gewoon niet geworden, en het is heel moeilijk schoon te houden op de een of andere manier.Big-Foot schreef op 10 december 2003 @ 02:19:
Waarom moet het perse zaterdag af zijn?
offtopic:
En makkelijk eraf te schuren was het ook niet zeg

En ik wil het idd voor zaterdag af hebben, komen een hoop mensen over de vloer. Niet dat ze alleen voor de set komen, maar ik kan pas deze bouwput opruimen als het af is. Bovendien ben ik het ook wel een beetje zat om de bank aan de kant te moeten schuiven om een cd'tje op te zetten, continu over gereedschap te struikelen, het stof uit mijn kamer door het hele huis te lopen en om naar twee Phonar speakers te luisteren
Schema is om vanavond het hele binnenwerk in elkaar te lijmen en meteen in de grond te zetten (die twee lagen grondverf vlogen er zo makkelijk af, dat ze met de Hammerite mee zijn gegaan). Morgenochtend schuren en zwarte lak erop (leuk detail: dit is dezelfde lak die ik jaren geleden op mijn EAWs gesmeerd heb
En dan zaterdag voor de dingen die niet volgens schema zijn gegaan/zijn tegengevallen/dingen vergeten. En heel veel opruimen, nieuwe set "soundchecken" en dan inkopen doen voor de avond. En dan hopelijk eens genieten van het resultaat, heb er nu al zin in!
Maar goed, ben nu aan het lijmen:

Gaat best voorspoedig, alleen is er wat MDF krom gezaagd wat het wat lastiger maakt. Daarna ff opschuren, in de grond en beneden zetten in stofarme omgeving. En dan nog maar ff de garage zuigen/schoonmaken.
Waarom geen schuurmachine ofzo ?
Ecodan warmtepomp
Hmm, tegenslag. Sommige lijmverbindingen willen niet, breken bij het minste geringste, MDF krom gezaagd. I call it a day, ben het al uren aan het proberen, het lukt toch niet meer. Schema ligt nu wel weer op zijn gat. Morgenochtend practicum maar skippen, heb toch vrijstelling en zo leuk is in lijken wroeten nou ook weer niet
.
Ja pizzadozen schijnen nogal eens te helpen
Dit topic is gesloten.