Nieuwe set voor Jag

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.781 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50
Anoniem: 25556 schreef op 03 januari 2003 @ 19:23:
Zou je niet nog wat foto's kunnen schieten van de gemonteerde hoorn? Of het project zoals het nu is? Om ons lekker te houden, zeg maar :P

//edit
of (uitgebreidere) pics van de setup die 't aan gaat sturen etc..

Ik zal weer eens een digi cam proberen te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, een behind the scenes look bij Jag :). Om in te komen, ff een foto van de Sony dsp in het rack bij de amps.
Helaas had ik de camera maar ff en nogal slecht licht, dus sorry voor de slechte kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Amp_rack_GoT.jpg

En als je dan "backstage" kruipt, zie je hoeveel kabels voor de hele shit nodig is :). Een pic van de achterkant van de mixer:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/GL2_back_GoT.jpg

En het versterkerrack:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Amp_rack_back_GoT.jpg

De achterkant van de Sony dsp:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Sony_back_GoT.jpg

En ja, dat heeft ook allemaal 230 nodig en er ligt ook nog wat speakerkabel (links en rechts even lang :o ) en signaalkabel tussen. Sja, dat geeft spaghetti, doe je niks aan :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Spaghetti_GoT.jpg

Als laatste een foto van mijn nieuwe bank met de meetmic op mijn luisterpositie voor een meting met Smaart Live:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Smaart_mic_GoT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

bloasfist

Slot-A Crew

Jezus, Jag ga eens stofzuigen daar!

[ Voor 4% gewijzigd door bloasfist op 09-01-2003 01:34 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
bloasfist schreef op 09 January 2003 @ 01:33:
[...]

Jezus, Jag ga eens stofzuigen daar!

Hehe, die teringbende heeft mijn hamster er ooit van gemaakt :P. Die liet ik altijd door de kamer heen stiefelen, en dat ging ie overal holletjes bouwen :). Hamster is ondertussen al RIP, maar zooi ligt er nog. Maar dat komt gewoon omdat je daar niet met de stofzuiger kan komen en het bovendien absoluut niet storend is, omdat het niet in het zicht ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

JT

VETAK y0

Jag schreef op 09 January 2003 @ 13:48:

[...]

Hehe, die teringbende heeft mijn hamster er ooit van gemaakt :P. Die liet ik altijd door de kamer heen stiefelen, en dat ging ie overal holletjes bouwen :). Hamster is ondertussen al RIP, maar zooi ligt er nog. Maar dat komt gewoon omdat je daar niet met de stofzuiger kan komen en het bovendien absoluut niet storend is, omdat het niet in het zicht ligt.
Kan wel gaan schimmelen ofzo...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23

w00Dy

Make soap, not war

Jag schreef op 09 January 2003 @ 01:21:
Ok, een behind the scenes look bij Jag :). Om in te komen, ff een foto van de Sony dsp in het rack bij de amps.
Helaas had ik de camera maar ff en nogal slecht licht, dus sorry voor de slechte kwaliteit.

[afbeelding]

En als je dan "backstage" kruipt, zie je hoeveel kabels voor de hele shit nodig is :). Een pic van de achterkant van de mixer:

[afbeelding]

En het versterkerrack:

[afbeelding]

De achterkant van de Sony dsp:

[afbeelding]

En ja, dat heeft ook allemaal 230 nodig en er ligt ook nog wat speakerkabel (links en rechts even lang :o ) en signaalkabel tussen. Sja, dat geeft spaghetti, doe je niks aan :D

[afbeelding]

Als laatste een foto van mijn nieuwe bank met de meetmic op mijn luisterpositie voor een meting met Smaart Live:

[afbeelding]
* w00Dy ligt spartelend op de grond

:9~

Maar toch blijf ik het overkill vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

JvS schreef op 15 november 2002 @ 12:57:
een rotel 1090 is trouwens niet eens zo heel erg heilig ofzo hoor.. Hij is vooral groot en gebruikt veel stroom en heeft goede specs. Echt ziek veel stabiliteit en power schijnt het niet te zijn (wel heel degelijk en goed klinkend BTW).

Hoog rendement en veel power betekent trouwens wel dat je heel erg kan corrigeren, zonder dat je speakers niet meer echt hard kunnen. Als ik even simpel denk :P.
Nou, vind ik wel :) Vriend van me speelt met een 1090 (straks 2) op een B&W matrix 800 (de enigste mooie B&W ;) ) en die belast je dan gewoon met 2 ohm constant. En veel harder dan 118dB moet je niet gaan voor je oren, maar de versterker doet geen fuck :) en dan heb je nog echt veel oplossend vermogen over. Hij gebruikt zeer weinig stroom, want hij schakelt naar zoveel watt op klasse AB. De beste onderdelen zitten erin en hij valt dus echt niet verder te modificeren. Ik vraag me nog steeds af hoe ze het kunnen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
w00Dy schreef op 09 January 2003 @ 13:56:
[...]

* w00Dy ligt spartelend op de grond

:9~

Maar toch blijf ik het overkill vinden :)

Ach ja, het ziet er heel extreem uit door de kabels, maar mijn set wordt vrij simpel zodadelijk. Dan wordt het cd speler - S/P DIF -> Behringer ultramatch - AES/EBU -> Sony DSP - analoog -> Volumeregeling - Crest amps -> Drivers

Het grote verschil zit hem in dat ik de crossovers niet in de speakers heb zitten, maar erbuiten voor de versterkers. En er is nog een omvorming die ik moet doen van S/P DIF naar AES EBU, voor de rest is het hetzelfde als een "normale" HiFi set.

En qua prijs is het wel duur, maar als je een setje 803's koopt met nog een dure amp en cd speler, is het net zo duur als wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

omg die luisterafstand..en dan te bedenken dat er veel grotere speakers komen...dan zit je er bijna tussen!!!!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Xanandu schreef op 09 January 2003 @ 14:15:
[...]

Nou, vind ik wel :) Vriend van me speelt met een 1090 (straks 2) op een B&W matrix 800 (de enigste mooie B&W ;) ) en die belast je dan gewoon met 2 ohm constant. En veel harder dan 118dB moet je niet gaan voor je oren, maar de versterker doet geen fuck :) en dan heb je nog echt veel oplossend vermogen over. Hij gebruikt zeer weinig stroom, want hij schakelt naar zoveel watt op klasse AB. De beste onderdelen zitten erin en hij valt dus echt niet verder te modificeren. Ik vraag me nog steeds af hoe ze het kunnen voor dat geld.
de rb-1080, of rb 991,
zijn die ook klasse AB geschakelt? (ik kan dat niet op de site ontdekken) en ik denk dat ik een van deze 2 modellen voor mijn speakertjes ga gebruiken.

de matrix 800 heb ik niet gehoord, maar de matrix 801 vind ik wel erg mooi!
mooier dan de nautilus eigenlijk!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521

Deze jongens bedoel je:
Afbeeldingslocatie: http://pic3.picturetrail.com/VOL22/541589/834883/9752373.ptp

Bedoel je trouwens Bas? Daar hebben we al een tijdje niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 19680 schreef op 09 January 2003 @ 14:43:
omg die luisterafstand..en dan te bedenken dat er veel grotere speakers komen...dan zit je er bijna tussen!!!!...
Bij het volgende project stap je niet in z'n kamer maar in z'n speakers :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Gitaarwerk schreef op 09 January 2003 @ 16:17:
[...]

de rb-1080, of rb 991,
zijn die ook klasse AB geschakelt? (ik kan dat niet op de site ontdekken) en ik denk dat ik een van deze 2 modellen voor mijn speakertjes ga gebruiken.

de matrix 800 heb ik niet gehoord, maar de matrix 801 vind ik wel erg mooi!
mooier dan de nautilus eigenlijk!
Nee, dat zijn ze jammer genoeg niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Allemachtig wat een set!

Heb je toch wel allemaal aangesloten met de best agescheide, koolstof interlinks verkrijgbaar mag ik hopen. Of doe je daar niet aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 18:54
Nou, komt er nog weer eens wat? Zo bloed het een beetje dood natuurlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Anoniem: 50944 schreef op 09 januari 2003 @ 17:28:
Allemachtig wat een set!

Heb je toch wel allemaal aangesloten met de best agescheide, koolstof interlinks verkrijgbaar mag ik hopen. Of doe je daar niet aan? :+
Ik denk dat Jag alles gebalanceerd heeft aangesloten. Dan heb je geen last van instraling oid. Als de kabel goed gemaakt is maakt het nauwelijk uit wat er in zit. Gewoon de "profesionele" manier van aansluiten.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Heb je al enig bericht van je woofers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duck-Twacy schreef op 01 February 2003 @ 14:03:
[...]

Ik denk dat Jag alles gebalanceerd heeft aangesloten. Dan heb je geen last van instraling oid. Als de kabel goed gemaakt is maakt het nauwelijk uit wat er in zit. Gewoon de "profesionele" manier van aansluiten.
Dat was gepost toen er allerlei topics liepen over de zin en onzin van dure kabels. Jag kwam altijd naar voren als een van de nuchterste "What you think, is wat you hear"

Daarom deze vraag. ;)

De professionele manier is dus erg analytisch en nuchter naar kabels kijken en je dus niet laten verleiden door zogenaamde "audiofiel gecertificeerde" kabels

Ik leef trouwens niet met de veronderstelling dat ik iets weet over wat dan ook op proffesioneels audio gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ja, het is een beetje een vermoeiend verhaal, maar de woofers zijn nog steeds niet binnen. Er was beloofd voor dit weekend, maar dat is dus niet gelukt. Na ja, dan hopen we maar weer op maandag :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

En dan voor woensdag, daarna weer voor zaterdag. Duurt wel lang zeg :(. Maar je hebt nu mooi tijd om de kasten af te maken (als ze al niet af zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111 schreef op 02 februari 2003 @ 10:13:
En dan voor woensdag, daarna weer voor zaterdag. Duurt wel lang zeg :(. Maar je hebt nu mooi tijd om de kasten af te maken (als ze al niet af zijn).
Die zullen inmiddels zo erg af zijn dat hij ze al 9 keer heeft moeten afstoffen :+

Serieus, dit is erg lullig, je bent met zo'n project bezig, en dan kan je hem gewoon niet afmaken, zelfs niet eens even "horen"

Zodra de kast iets van dicht is zet ik de drivers er al in om eens flink te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Woei 8) , ze zijn binnen!!! En ze zijn mooi _/-\o_ !!! Vanavond misschien pics :).

Kan eindelijk die champagnefles ontkurkt worden die ik voor deze gelegenheid had bewaard sinds het Kerstcircus van 2002 :P.

[ Voor 44% gewijzigd door Jag op 03-02-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Het was leuk je gekend te hebben toen je oren nog naar behoren functioneerden, Jag.. na dat geblaas van vanavond zal dat wel afgelopen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 15:10

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Jag schreef op 03 februari 2003 @ 16:55:
Woei 8) , ze zijn binnen!!! En ze zijn mooi _/-\o_ !!! Vanavond misschien pics :).

Kan eindelijk die champagnefles ontkurkt worden die ik voor deze gelegenheid had bewaard sinds het Kerstcircus van 2002 :P.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Gefeliciteerd. Uiteraard willen wij foto's (nee niet van de champagne of van een dronken Jag :D ) en luisterervaringen. :)

Veel luisterplezier :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nu niet die champagne kurk door zo'n membraam schieten he? :/ :+

Maar gefeliciteerd, ben erg benieuwd naar je picjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 25556 schreef op 03 February 2003 @ 16:59:
Het was leuk je gekend te hebben toen je oren nog naar behoren functioneerden, Jag.. na dat geblaas van vanavond zal dat wel afgelopen zijn :P

Haha, nou dat valt wel mee eigenlijk. Wel voor het laatst voor het eerst de buren op de voicemail en pissed dat ze niet konden slapen van de herrie, oeps :o. Nou heb ik hele aardige buren die niet zo moeilijk doen en nog nooit een aanvaring mee gehad en dat wilde ik graag zo houden dus ik meteen er naartoe en daar een uur zitten praten (niet alleen over geluidsoverlast hoor :P ).
Paar dagen later zat ik in Eindhoven, kom ik terug, hoorde ik dat ze weer op de voicemail stonden klagend over de herrie. Maar ik was helemaal niet eens thuisgeweest :P. Bleek het het kapje van de schoorsteen te zijn (die zorgt ervoor dat er geen regen naar binnen valt) dat los zat en klapperde door de wind :+. Maar echt volledige vrijheid met de volumeknop heb ik niet en ik speel dan meestal ook vrij rustig eigenlijk :).

Maar goed, foto's. Hier zijn mijn schitterende nieuwe big ass woofers van Eminence :) :

Een beetje donker weer, komt omdat ik meestal 's avonds werk en flitser lelijk vind. En bovendien zijn ze zwart, helpt ook niet echt. Bovendien zien de plaatjes er met IE donkerder uit dan in PSP 7. Maar eniewees, de twee woofers boven op de topkast:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Woofers1.jpg

De achterkant waarbij je de gaten ziet voor de koeling van de spreekspoel. En enigzins protserig het typenummer Magnum :P :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Woofers2.jpg

Close up van de phaseplug die tevens bijdraagt aan de koeling van de spoel (da's tegen de power compression). Dat "roostertje" is ervoor dat er niemand met zijn fikken aan die aluminium kegel kan komen, omdat die heet kan zijn (als je de woofers continu een paar honderd watt laat verstoken):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Woofers3.jpg

Close up van de surround van de conus, die niet van rubber maar één of andere soort stof is. Op de achtergrond zijn we bezig met het lijmen van de matrix contructie in de subkast:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Woofers4.jpg

Nog een foto van de matrix contructie die in de subkast wordt gelijmd. Het past allemaal net niet (één milimeter afwijking is al dodelijk). Dus sja, dan moet je creatief zijn (zeker als je een plaat met lijm en al erin hebt zitten en het dan net niet goed blijkt aan te sluiten. Dus vandaar dat er een stuk pizzadoos tussen zit :P :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Matrixlijmen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Die zien er reusachtig uit Jag :)

Ik hoop dat je na dat lange wachten en het vele werk er ook nog veel (luister)plezier aan zult beleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 24-06 18:00
Ziet er goed uit! Ik krijg zelf ook steeds meer zin om met mijn speakers aan de gang te gaan. Als mijn versterkers af zijn ga ik denk meteen door met het bouwen van mijn sub en het filter van mijn speakers verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom lijm je die matrix er overigens nu pas in? Moest eerst die driver gemonteerd worden voordat je die kon monteren?

En: pizzadoos? gaa je daar geen spijt van krijgen? Of begrijp ik het verkeerd en gaat dat er nog weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Eminence magnum 18 LF ?

wil ik ook sub mee bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 18:36
Jag we willen meer foto's !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit! ik hoop wel dat dat stuk pizza doos wel weer eruit gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 23375 schreef op 04 February 2003 @ 02:35:
Die zien er reusachtig uit Jag :)

Ik hoop dat je na dat lange wachten en het vele werk er ook nog veel (luister)plezier aan zult beleven ;)

Nog even en dan zullen de eerste klanken eruit komen :).
Anoniem: 25556 schreef op 04 February 2003 @ 13:42:
Waarom lijm je die matrix er overigens nu pas in? Moest eerst die driver gemonteerd worden voordat je die kon monteren?

En: pizzadoos? gaa je daar geen spijt van krijgen? Of begrijp ik het verkeerd en gaat dat er nog weer uit?
De reden dat ik pas verder ging toen de woofers binnen kwamen is als volgt: toen ik die woofers bestelde dacht ik dat ze binnen een week of twee binnen zouden zijn. Ik was toen net een paar uur bezig geweest om al het gereedschap op te ruimen, 10x te zuigen en dweilen en al het hout en speakers op zo'n manier op te stapelen dat ik nog wat kon met mijn kamer. Ik heb me toen voorgenomen om pas het hele circus weer te voorschijn te halen als de woofers binnen zouden komen, niet wetende dat dat nog zo lang zou duren. En ik dacht steeds dat ze elk moment binnen konden komen, dus vandaar dat ik dat ook heb volgehouden.
Nu al die zooi weer te voorschijn is gehaald, gooi ik er flink de beuk in om het snel af te maken, veel effcienter dan steeds al dat gereedschap te voorschijn te halen en weer op te moeten ruimen.

Wat betreft die pizzadoos, die blijft erin. Het is ook niet echt een pizzadoos, het is gewoon een klein strookje karton (van een pizzadoos) dat gewoon verlijmd zit met de kast en de matrix. We moesten iets verzinnen, anders zat er een spleet en dan werkt de matrix niet goed. Dit ziet er misschien niet zo mooi uit, het werkt wel. En als de voorkant erop zit zie je er uiteraard niet meer van :).
w00Dy schreef op 04 February 2003 @ 13:55:
Eminence magnum 18 LF ?

Ik heb de Eminence Magnum 18HO overigens. De LF versie wordt pas interessant als je echt de ruimte hebt (meer dan 200 Liter).
Big-Foot schreef op 04 February 2003 @ 14:05:
Jag we willen meer foto's !!!!
Ja, ik ook wel, alleen heb ik geen digi cam. Als ik foto's wil maken, dan moet ik eerst een afspraak maken om dat ding op te halen, dan foto's maken en weer terug brengen en dan krijg ik een cd'tje mee met de foto's. Nogal veel werk dus :). En nee, ik ga geen digi cam speciaal hiervoor kopen :P.

Ik kan trouwens wel vertellen dat de matrix van de eerste subkast er al helemaal in zit (na wat vijlwerk :) ). En de tweede bijna. Het begint echt ernstig op te schieten met die subkasten. Eén topkast is ook al bijna af, alleen die andere moet nog veel aan gebeuren.
En dan natuurlijk nog de hele afwerking, dat wil zeggen, het lakken. Is er trouwens iemand in de house die van die mooie plaatjes kan maken waarbij ik verschillende kleuren zou kunnen "uitproberen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind nog steeds dat die speakers VEEEEEEEL te groot zij voor je ruimte (dat zijn mijn Lascala's bij mij ook... :P )....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19680 op 05-02-2003 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Anoniem: 19680 schreef op 05 februari 2003 @ 02:34:
ik vind nog steeds dat die speakers VEEEEEEEL te groot zij voor je ruimte (dat zijn mijn Lascala's bij mij ook... :P )....
offtopic:
Ik wil ze wel overnemen hoor voor een zacht prijsje :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 19680 schreef op 05 February 2003 @ 02:34:

Dat komt denk ik omdat jij uitgaat van een standaard HiFi set. Ten eerste is het qua frequency range behoorlijk vergelijkbaar met mijn 604's, die -3dB bij 39Hz doen geloof ik. De bovenkant ligt wel ongeveer een octaaf hoger (20KHz van de 604 Vs 35KHz van dit nieuwe systeem).
Ten tweede ben ik natuurlijk ontzettend flexibel met de DSP. Elke ongewilde room gain wordt zo gecorrigeerd.

Wat wel zo is natuurlijk, dat ik er wel redelijk dicht op kom te zitten. Sja, dat is idd wel een nadeel. Alhoewel het meest kritische deel van het geluid (midrange en hoog) door de topkast gedaan wordt (vanaf 5Khz zal de Visaton unit het overnemen), die 185L koelkasten doen alleen maar onder de 200Hz iets.
Duck-Twacy schreef op 05 February 2003 @ 10:25:
[...]

offtopic:
Ik wil ze wel overnemen hoor voor een zacht prijsje :P :D
Die kan jij helemaal niet betalen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik zou ze zwart maken als ik jou was, altijd een mooie en nette kleur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

[b][message=16954819,noline]Jag schreef op 05 februari 2003 @ 13:42[...]

Die kan jij helemaal niet betalen :P.
Ik bedoelde natuurlijk de La Scala's. Jouw fabrieksel is onbetaalbaar met al dat arbeidsloon :)

Overigens is de La Scala ook niet leuk meer met 3650 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w00Dy schreef op 04 February 2003 @ 13:55:
Eminence magnum 18 LF ?

Als super-sub heb ik in gedachten een 700 liter (inhoud) kast (totaal dus misschien wel ~1m^3 !) met de Eminence Kilomax 18 (~recht tot ~21,5 hz, met > ~92 db op 30 hz).

Ziet er goed uit Jag. Nog even doorzetten en je hebt weer groove in da house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
TimMer schreef op 05 February 2003 @ 14:14:
Ik zou ze zwart maken als ik jou was, altijd een mooie en nette kleur. :)

Sja, zwart is ook weer zo zwart he :P ? Ik zat te denken aan om de midhoorns een andere kleur te geven dan de kasten. Zoiets als heel donkerblauw en dan de hoorns iets lichter blauw.
Anoniem: 3521 schreef op 06 February 2003 @ 02:08:
[...]

Als super-sub heb ik in gedachten een 700 liter (inhoud) kast (totaal dus misschien wel ~1m^3 !) met de Eminence Kilomax 18 (~recht tot ~21,5 hz, met > ~92 db op 30 hz).

Ziet er goed uit Jag. Nog even doorzetten en je hebt weer groove in da house.
Leuk, een 700 Liter sub :P. Wel eens naar McCauley gekeken? Die maken 18"-es bedoeld voor subkasten van dat soort afmetingen. Bij mij destijds afgevallen omdat er geen TS parameters stonden en de rec enclosure sizes nogal groot zijn :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 06-02-2003 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duck-Twacy schreef op 05 februari 2003 @ 15:30:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk de La Scala's. Jouw fabrieksel is onbetaalbaar met al dat arbeidsloon :)

Overigens is de La Scala ook niet leuk meer met 3650 euro per stuk.
fek..die zijn dus in prijs gewoon van guldens naar hetzelfde bedrag in euro's gegaan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Anoniem: 19680 schreef op 06 februari 2003 @ 09:31:
[...]

fek..die zijn dus in prijs gewoon van guldens naar hetzelfde bedrag in euro's gegaan... :X
Haha, dat is pas makkelijk omrekenen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, het gaat nu snel. De subkasten kunnen nu bijna helemaal in elkaar gezet gaan worden, alleen ik ga het waarschijnlijk iets anders doen. Ik heb besloten wat de afwerking gaat zijn, namelijk berken triplex op de zijkanten, achterkant en de bovenkant van de topkast. Ik stond in de Nijhof waar ik was om een paar boutjes, inslagmoertjes en dopjes te kopen (ik had er daar eerder van ieder 12 gekocht, precies genoeg voor de PHL woofers maar 4 te weinig voor de Eminence woofers). En ik heb echt alle soorten triplex in mijn handen gehad (mahonie, berken, okoume, grenen, meranti en zelfs eiken) maar het was allemaal of heel duur of niet mooi. Toen het idee opgedaan om een transperante lak te gebruiken om de juiste tint te geven (berken triplex is heel licht). Dat wordt een transparante kersenlak. En de frontplaten worden afgewerkt met een zwarte zijdeglans lak. Hetzelfde idee als mijn 604's eigenlijk.
Ik moet alleen nog nadenken over de afwerking van de hoorns (als ik de 604-lijn wil volgen, zouden die geel moeten :) ). Ik ga zo beginnen met de eerste laag primer denk ik.
Hier nog wat foto's van eerdere werkzaamheden:

De woofers liggend op een nieuwe huisje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Woofers5.jpg

Rob met de kitspuit aan de gang:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Kitten.jpg

Kopje thee tussendoor :) :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Thee.jpg

Een stukje van het resultaat (niet dat het goed te zien is ofzo :P ):

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Kitten2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je het geduld nog hebt, ik had al lang zitten luisteren :)

Ik zou de hoorns gewoon zwart maken, voor zover ik kan zien zijn dat best grote apparaten, ga je die geel verven dan springt dat er teveel uit naar mijn smaak. Maar ja, dat is persoonlijk.

Ik hoop voor je dat je baskasten straks niet het gips van je topkasten aan gort gaat trillen? Is dat spul daar op berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 25556 schreef op 11 February 2003 @ 15:40:
Dat je het geduld nog hebt, ik had al lang zitten luisteren :)

Ik zou de hoorns gewoon zwart maken, voor zover ik kan zien zijn dat best grote apparaten, ga je die geel verven dan springt dat er teveel uit naar mijn smaak. Maar ja, dat is persoonlijk.

Ik hoop voor je dat je baskasten straks niet het gips van je topkasten aan gort gaat trillen? Is dat spul daar op berekend?

Lijkt me sterk dat dat zou gebeuren. Er gaat ook rubber tussen de top en subkast komen.

Overigens was ik ook niet echt van plan om de hoorns geel te maken, maar ook zeker niet zwart. Dat gips gaat er natuurlijk heel anders uitzien als het MDF als je het allebei met zwarte zijdeglans afwerkt. En dat is lelijk als het wel op elkaar lijkt maar er toch een verschil tussen zit.
Bovendien is de Focal unit soortemet van grijs, geen lekker combinatie met zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze is één van de funkyste hoorns die ik gezien heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-design.info/img/werner1.jpg

Als je zo'n texture voor elkaar krijgt zou het mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 3521 schreef op 11 February 2003 @ 16:30:

[afbeelding]

Ja, maar dat wel van echt hout zijn gemaakt, zoiets gaat me nooit lukken met gips. Ik ben al blij als ik een mooie effen afwerking krijg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 3521 schreef op 11 February 2003 @ 16:30:

[afbeelding]

die lijkt wel HEEL erg op het systeem van Jag moet ik zeggen. Ik moest echt 3 keer kijken om zeker te zijn dat het niet gewoon Jag's hoorns waren (ik was er zelf bij toen ze gemaakt werden, dus ken ze zegmaar wel :P).

Je zou zweren dat ze iig hetzelfde gemaakt zijn :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
JvS schreef op 12 February 2003 @ 13:54:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
die lijkt wel HEEL erg op het systeem van Jag moet ik zeggen. Ik moest echt 3 keer kijken om zeker te zijn dat het niet gewoon Jag's hoorns waren (ik was er zelf bij toen ze gemaakt werden, dus ken ze zegmaar wel :P).

Je zou zweren dat ze iig hetzelfde gemaakt zijn :)

Ja, ik denk dat ik op een populaire afmeting zit. 200Hz cut off is toch wel wat de meeste mensen nog net acceptabel vinden que grootte. En het zal ook wel een tractrix contour zijn, maar eigenlijk lijken de contours ook wel enigzins op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Is die pizzareep nu al tussen de planken onderop weggehaald??? (zeg maar bij het "laatje" onderop :) )

offtopic:
Ik zit zelf trouwens te denken om mijn huidige baskasten te modden met een stel [url="http://www.focal.tm.fr/gb/compo/woofer/13w8711.htm"]Focals 13W8711[/url]. Vaar me alleen af of circa 70 liter voldoende is (in een BR natuurlijk).
Afbeeldingslocatie: http://www.focal.tm.fr/gb/compo/woofer/zoom/images/13w8711%20.jpg

Zie trouwens net dat Focal een aantal nieuwe woofers voor sub verkoopt, zoals [url="http://www.focal.tm.fr/gb/car/polyglass/40v2.htm"]deze 40cm [/url] met dubbele voice coil.
Afbeeldingslocatie: http://www.focal.tm.fr/gb/car/polyglass/zoom/images/40v2.jpg
edit meer info (ook in behuizing):
http://www.focal.tm.fr/gb/car/polyglass/index.htm

edit2. oeps, het is car audio spul |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Duck-Twacy op 12-02-2003 18:43 ]

• TimMer
  • Niet online
Hier staan alle hifi-drivers van Focal, dus voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Duck-Twacy schreef op 12 February 2003 @ 18:39:
Is die pizzareep nu al tussen de planken onderop weggehaald??? (zeg maar bij het "laatje" onderop :) )

offtopic:
Ik zit zelf trouwens te denken om mijn huidige baskasten te modden met een stel Focals 13W8711. Vaar me alleen af of circa 70 liter voldoende is (in een BR natuurlijk).
[afbeelding]

Zie trouwens net dat Focal een aantal nieuwe woofers voor sub verkoopt, zoals deze 40cm met dubbele voice coil.
[afbeelding]
edit meer info (ook in behuizing):
http://www.focal.tm.fr/gb/car/polyglass/index.htm

edit2. oeps, het is car audio spul |:(

Wat heb je er nu inzitten dan? Zij gebruiken trouwens 80L en 120L in hun simulaties, scheelt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

duck, misschien die SC radiator tweeter ? :9~ (of diegene uit taco's icon... )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

-Sander-

///M Powerrrrrr

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-design.info/img/werner1.jpg

Een kennis van mij heeft ook zelfbouw speakers met de beste spullen erin. Het setje speakers kostte 4000 euro. Hier even een piccie, de tweaters zijn van gips.
Hij gaat ze nog verder afbouwen, en uiteraard mooi maken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00581.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSC00591.jpg

Maareh, Jag coole set krijg je hoor! Tippietoppie.. lekker rustig bouwen, kost je meer tijd maar het eindresultaat zal er dan ook mogen zijn!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag schreef op:

[...]

Wat heb je er nu inzitten dan? Zij gebruiken trouwens 80L en 120L in hun simulaties, scheelt niet zoveel.
[Beetje offtopic in Jags topic ;) ]

Ik heb ook wat zitten simuleren met LspCad (Lite) en kwam rond 70 l uit bij een bepaalde afstemming, maar ik geloof dat dat voor de [url="http://www.focal.tm.fr/gb/compo/woofer/13k8711.htm"]13k8711[/url] was. Op de site van Focal zie ik trouwens tegenstrijdige adviezen voor het aanbevolen volume (vergelijk de tekst bovenaan bij de bullits met de tabelletjes onderop maar).
Zowiezoo vraag ik me af wat beter is dat Kevlar of dat W spul. Moet me er dus nog verder in verdiepen.

Momenteel zit er een 25 cm Focal unit in (type bestaat niet meer), die is ongeveer 8 jaar oud nu. Het huidige volume is 65 l netto, maar ik wil de kast min of meer dubbelwandig maken en een extra stuk ruimte (van circas 5 a 6 liter) aan de voorkant creeeren (of ik maak een hele nieuwe kast, maar dat vind ik zonde van de huidige 30 mm MDF kast). Moet nog even kijken of ik een "design" kan bedenken dat er nog een beetje uitziet.

Dit is trouwens een lange termijn idee, voor na de zomer.

De huidige Focal T120 tweeter wordt (als het goed is) vervangen met [url="http://www.swanspeaker.com/products/drivers/ribbon/RT2C_A/rt2c_a_1.htm"]deze ribbonachtige[/url] die ik via via goedkoop in de USA kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Tsja, als je 4000 euro uitgeeft aan je speakers, ben je al gauw genoodzaakt je CD-R's bij de Aldi te halen :+

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4000 euro
Weet je toevallig welke drivers? Je hebt ze namelijk niet zo maar voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 3521 schreef op 14 February 2003 @ 14:10:
[...]

Weet je toevallig welke drivers? Je hebt ze namelijk niet zo maar voor die prijs.
offtopic:
ScorpionXX, ik heb me gek gezocht achter die speaker in je avatar. Ik weet dat je ergens een hele uitleg hebt staan op diyaudio maar ik ben de url kwijt, wil je hem ff pasten :)

[ontopic]

Go JaG Go :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.prijsindex.net/temp/Quasar_3.jpg

Breedbander: AER mk-I (8", 10 g moving mass, 102 db)
Laagdriver: Supravox 285 GMF (12", 20 g moving mass, 99 db)
Crossover: 1e orde, 300 hz, drivers in tegenfase

Zoals mijn signature preekt, is mijn systeem breedband, hoog efficient en ik gebruik ook een Behringer 8024 als digitale equalizer. Dit laatste is in mijn geval in ieder geval nodig omdat de drivers een niet hoog genoege QTS hebben om recht te zijn in open-baffle.

Resultaat:
Als ik bij andere mensen luister 1. mis ik impact (te veel compressie / te laag rendement), 2. wordt ik stapel van de staande golven, 3. mis ik de directheid / rauwheid van de muziek (veel verschillende drivers die veel filteren in gevoelig gebied, waardoor je een futloos geluid overhoudt; hangt ook samen met rendement).

Het speakerontwerp komt van BD-Design (Bert Doppenberg, bekend van de Oris hoorns), maar hij heeft het weer van Supravox. Ik heb het eerste prototype; het huidige Quasar-ontwerp heeft een aangepaste vorm.

http://www.bd-design.info/forum/reply.php?id=1032,1032
http://www.bd-design.info/forum/reply.php?id=2369,2370
http://perso.wanadoo.fr/supravox/enceintes/kits.htm (onderaan)

Voor de ingewijden:
Ik heb nu niet meer een aangepast filter, noch PVC buizen achter de speakers, maar nu wel originele AER mk-I magneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, af :). Nou ja, niet helemaal, maar wel in spelende staat. Ik heb er zelfs al een week mee gespeeld, en ze krijgen Jag's Seal of Approval 8). Ik zou zelfs wel zover willen gaan dat ze fantastisch zijn _/-\o_ !

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Speaker1.jpg

Mijn grootste zorg was dat ik het lelijke hoog van mijn 604's zou houden. Ik stoorde me hier altijd aan. Het is een beetje lastig uit te leggen hoe dat klonk, maar ik vond het altijd rommelig en onrustig klinken het hoog. Alsof er stukken wegvielen bijna, heel erg lelijk. Ik was bang dat dit een tekortkoming van de cd was, maar gelukkig ben ik het nu helemaal kwijt. De Visaton units klinken echt fantastisch. Hele mooie gedetailleerdheid en ze klinken absoluut niet harsh zoals de 604 tweeter dat doet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Speaker2.jpg

Sja, en dan die hoorns. Echt geweldig dat het werkt. Dit was natuurlijk het meest tricky gedeelte van het geheel. Het is echt een hele grappige ervaring als zo'n zelfgebouwde toren op een geweldige manier geluid staat te produceren :). Dat je iets in elkaar geklust hebt en dat het dan gewoon werkt :7.
De hoorns hebben wel iets meer midhoog afval dan ik had verwacht en dat komt waarschijnlijk door het 18mm MDF plaatje dat tussen de hoornmond en de driver zit. Dit was omdat ik de hoornmond een tikje te klein had gemaakt (ik was uitgegaan van Sd, maar dan neem je de surround niet mee). En nu zit er dus een kleine frontchamber in die fungeert als een low pass filter. Maar goed, het is niet dramatisch veel, en ik kan evt nog wel dat plaatje wat dunner maken (ik moet er eens mee simuleren om te kijken hoeveel dat uitmaakt). Zie hier de crossover settings die ingesteld staan in mijn DSP. Je ziet hier ook de parametrische EQ's die op de verschillende outputs staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Overzicht_crossovers_en_EQ.jpg

Voor het meten heb ik eerst de afstand van de meetmic tot de speakers laten bepalen, daarna de delays bepaald voor de verschillende units met impuls metingen. Gek genoeg moest het midden en hoog worden gedelayed, niet het laag. Toen de delays goed stonden heb ik de respons gemeten op ongeveer een halve meter afstand en daarmee de EQ's op de outputs ingesteld. Maar het laag en het hoog hoefde niet ge-EQ-ed te worden.
Daarna een meting bij de luisterpositie gedaan, en daarmee de correctie gedaan voor de staande golven die uiteraard ook weer van de partij zijn. Iets minder last van wel dan met mijn 604's (die verder naar achter stonden). Het laag is trouwens lineair tot 30Hz, en begint dan met de 24 dB/octaaf bass reflex poort afval. Heel netjes dus en eigenlijk beter dan ik had verwacht. Het hoog loopt door tot ver voorbij wat ik kan meten (klote ding houdt op bij 16K).

Sja, en dan maar luisteren he :). Bij het luisteren heb ik al snel het hoog een tikkie lager gezet, maar verder zijn de instellingen zeer ok (ik zal ze de komende tijd steeds een beetje bijstellen tot ik een echt "final" instelling krijg, zo heb ik dat mijn 604's ook gedaan).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Speaker3.jpg

Rob, die zelf een set heeft met Oris 200 hoorns, een Beyma supertweeter en Eminence 15" laag (eerst in frontloaded bent hoorns, nu open baffle) was ook zeer enthousiast. Mijn set is redelijk op zijn set bebaseerd (en hij heeft weer het digitaal EQen overgenomen van mij) en ze lijken dan ook redelijk op elkaar qua geluid. Echt een schitterend stereobeeld, zoals je dat alleen hebt bij hoorns. En een hele mooie gedetailleerdheid en clarity. Ik ben echt zeer tevreden!

Als afsluiter nog wat foto's van mijn kamer, die na maanden lang bouwen eindelijk weer eens opgeruimd is. Het was echt een zware bevalling het bouwen van deze speakers. Continu leven in rotzooi en nergens bij kunnen omdat er weer een plaat 28mm MDF voorstaat enzo. Het is nog niet helemaal afgelopen, ik moet ze nog afwerken, maar eerst maar eens een tijdje genieten van mijn nieuwe sound ;).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Racks_totaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Racks_mixer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Racks_amps.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Bureau1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Bureau2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Jag/Speakerbouwfotos/Kamer_snachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Mooi.

(Kun je ze nog een beetje verplaatsen of kost dat een rug :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 18:36
Ziet er goed uit Jag :) Maar staan ze niet te ver naar voren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Andere vraag, Toen je nog dacht aan paar fabrieks speakers (zie begin topic) heb je heel wat beluisterd. Hoe verhoudt dit zich daar nu mee??? Eerlijk zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeh nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ziet er echt massive en indrukwekkend uit :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Duck-Twacy schreef op 07 maart 2003 @ 18:48:
Andere vraag, Toen je nog dacht aan paar fabrieks speakers (zie begin topic) heb je heel wat beluisterd. Hoe verhoudt dit zich daar nu mee??? Eerlijk zeggen ;)

we zijn toen niet verder gekomen als dynaudio en B&W (waarvan de 803 de mooiste was volgens Jag), ik ben inderdaad benieuwd hoe zich dat verhoudt.

Verder mooie shit hoor :). Ik zal ze binnenkort eens komen beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mooi werk joh: ik kom graag eens luisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo Jag, dat is nog eens serieuze DIY

Ben echt super beniewd hoe dat klinkt, qua looks win je het trouwens al van je B&W's, damn wat zien die dingen er indrukwekkend uit!

Ze zijn alleen wel wat minder goed handelbaar lijkt mij, wat wegen die dingen nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15
Jag schreef op 06 June 2001 @ 01:16:
Het is zover: ik kan beginnen met zoeken naar nieuwe spullen met een hoger budget dan ik ooit gehad heb.

Soll tiet word'n :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Lampje schreef op 07 maart 2003 @ 20:09:

[...]

[...]

_/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg leuk. Proficiat. Een foto van in de hoorn is misschien nog wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu nog een ruimte waar ze echt tot hun recht kunnen komen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

De ruimte verander je niet zo 123. Ik zou Jag eens aanraden voor het mid/hoog eens een mooie single ended buizenversterker te proberen (9 watt is zat). Het zijn er de ideale speakers voor.
moet je wel nog ff een scheidingsfilter voor mid/hoog bedenken. Of je doet het alleen voor het midden gedeelte met buizen en laat het hoog over aan een Crest :'(

PS voor het laag is de Crest prima of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Duck-Twacy schreef op 07 March 2003 @ 18:40:
Mooi.

(Kun je ze nog een beetje verplaatsen of kost dat een rug :) )

Kost me m'n rug :P. Ik schat de topkasten op een dikke 40 kg per stuk, de subs ook zoiets. Ik moet ze eigenlijk eens op de weegschaal zetten, maar niet de hele toren want dan zak ik er doorheen :P.
Big-Foot schreef op 07 March 2003 @ 18:45:
Ziet er goed uit Jag :) Maar staan ze niet te ver naar voren op deze manier.
Dank je :). Ja, staan ietsjes verder naar voren dan ik mijn 604's had staan (kleine meter). Maar het is niet anders, ze staan nu al tegen het (schuine) dak aan.
Duck-Twacy schreef op 07 March 2003 @ 18:48:
Goede vraag. Geheel onbiased ben ik niet natuurlijk, maar ik denk dat ik wel voor deze speakers ga. Ik ben iig heel blij dat ik deze route heb gekozen.
Ik zal de 803's niet kunnen verslaan als het komt op neutraliteit en timbre enzo, maar qua plaatsing en dynamiek laten deze de 803's in het stof bijten natuurlijk. Die Rob die ik al eerder genoemd heb, die heeft zijn 801's zelfs in een hoek gezet en heeft een set gebouwd met Oris 200 hoorns, een Beyma supertweeter en Eminence laag in een frontloaded hoorn, een systeem dat heel erg op mijn systeem lijkt. Het is natuurlijk altijd wel smaakafhankelijk, maar je krijgt dan wel een beetje een idee van de kwaliteit die je kan halen met zelfbouw (dat weet jij zelf natuurlijk ook :) ).
JT schreef op 07 March 2003 @ 18:54:
Ziet er echt massive en indrukwekkend uit :D
Dank je wel :*). Als het goed is komt het er nog een stuk beter uit te zien!
Kaj. schreef op 07 March 2003 @ 19:02:
Mooi werk joh: ik kom graag eens luisteren. :)
Wees welkom :).
Anoniem: 50944 schreef op 07 March 2003 @ 19:51:
Zo Jag, dat is nog eens serieuze DIY

Ben echt super beniewd hoe dat klinkt, qua looks win je het trouwens al van je B&W's, damn wat zien die dingen er indrukwekkend uit!

Ze zijn alleen wel wat minder goed handelbaar lijkt mij, wat wegen die dingen nou?
Zie eerder in de post, zo'n 80 kg per kant. Maar ik ga ze nog een keer echt wegen :).
Lampje schreef op 07 March 2003 @ 20:09:

[...]

[...]

Ja, beetje wel he :Y) ?
Anoniem: 3521 schreef op 07 March 2003 @ 22:03:
Erg leuk. Proficiat. Een foto van in de hoorn is misschien nog wel leuk.
Sja, helaas heb ik geen digi cam bij de hand. Ik zal eraan proberen te denken als ik hem weer een keertje mag lenen.
Anoniem: 19680 schreef op 07 March 2003 @ 22:08:
nu nog een ruimte waar ze echt tot hun recht kunnen komen... :P
Ja, ik zal de schouwburg een keertje afhuren :).
Duck-Twacy schreef op 07 March 2003 @ 23:23:
De ruimte verander je niet zo 123. Ik zou Jag eens aanraden voor het mid/hoog eens een mooie single ended buizenversterker te proberen (9 watt is zat). Het zijn er de ideale speakers voor.
moet je wel nog ff een scheidingsfilter voor mid/hoog bedenken. Of je doet het alleen voor het midden gedeelte met buizen en laat het hoog over aan een Crest :'(

PS voor het laag is de Crest prima of course.
Ik snap dat je wat kritisch staat tegenover die Crest amps, het is een beetje een rare combinatie natuurlijk. Maar je zou het toch een keer zelf moeten horen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik ben benieuwd wat je gaat doen qua afwerking? Lakken, schilderen :?
Ik weet eigenlijk niet wat men zoal doet in het DIY wereldje

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Jag schreef op 10 March 2003 @ 02:45:
[...]

Ik snap dat je wat kritisch staat tegenover die Crest amps, het is een beetje een rare combinatie natuurlijk. Maar je zou het toch een keer zelf moeten horen denk ik :).
Over de Crest amps mag ik natuurlijk niet oordelen (want nooit gehoord). Zal vast geen rommel zijn (dwz goede voeding, goede vervormings en ruis waarden). Je hebt alleen het vermogen niet meer nodig met dit soort speakers (in een woonkamer).
Affijn, je kunt altijd later nog wat experimenteren met alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe staan de luistersessies ervoor, Jag?

Misschien nog een leuke tip:
http://groups.yahoo.com/g...er%20target%20curves.html
..waarin Thorsten o.a. twee targetcurves vrijgeeft, bedoeld om de moderne kille in-your-face opname warmer / prettiger te maken (m.a.w.: echt recht wil je niet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Anoniem: 3521 schreef op 17 March 2003 @ 19:21:
...

..waarin Thorsten o.a. twee targetcurves vrijgeeft, bedoeld om de moderne kille in-your-face opname warmer / prettiger te maken (m.a.w.: echt recht wil je niet zijn).
Of is het Kuei Yang Wang
Sayonara ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

(m.a.w.: echt recht wil je niet zijn).

Klopt, maar het is ook heel erg smaakafhankelijk.

Ik heb de speakers van het weekend gehoord (en gezien :P) en ze klinken erg goed, alleen had ik meer verwacht van de 'spreiding' of het stereobeeld (ik weet het niet zo goed te omschrijven). Wel is het hoog en het laag echt superlekker, ik ben zelfs geneigd het hoog harder te zetten dan de "0 lijn" volgens metingen moet zijn :). Dat doe ik zowiezo bijna nooit.

Het actief filteren is echt een _super_ optie, als je eenmaal doorhebt wat je bij welk probleem moet doen, ik vond het geluid aanvankelijk nasaal, maar door wat aan het filter aan te passen was het geluid weer helemaal schoon. Het laag is lekker, loopt lekker diep door en is indrukwekkend dynamisch. Alleen met pop-laag vond ik het niet zo als ik gehoopt had, pauken en andere dingen gingen wel heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp dat je vanaf nu niet meer welkom bent in huize Jag - kritiek op zijn piece de resistance :)

Is al bekend hoe het afgewerkt gaat worden? (kleur/materiaal)

oh ja.. ze zien er strak uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

haha, ik hou toch meer van een 'laid back' em wijds geluid, dit is meer recht voor je raap :P. Ik vind ze absoluut heel goed klinken hoor. Ik heb within temptation er ook op gedraaid (lekker hard :P) en dat ging echt super, zonder echt aggresief te worden enzo met lekker aanvullend laag enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:54

Eraser127

Nijkerk

hhm, ik ruik een GoT AV luistersessie :P

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Wat is "pop-laag"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Grappig dat jij het stereobeeld niet goed vindt, dat vind ik juist het beste eraan :P. Of liever gezegd de plaatsing van het geluid.

En ik weet eigenlijk ook niet wat plop laag is :).

Hoe staan de luistersessies ervoor, Jag?

Erg interessante link, aanbevolen leesvoer voor iedereen (kende hem al). Maar met target curves begeef je je nogal op glad ijs imo.

[ Voor 63% gewijzigd door Jag op 19-03-2003 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dik laag met die twee hiphop nummers :P. Dat vind ik namelijk ook lekker :). Ik zeg trouwens ook niet dat ik het stereobeeld niet goed vind maar dat (weet ik het hoe ik het moet omschrijven :P) het niet 'wijds' genoeg is (ofzo :)). Niet dat dat het bij mij thuis wel is hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Zijn ze ondertussen al helemaal klaar Jag? Geverfd, misschien gelakt, etc. doel ik dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 15:39

Skef

Ik scheer.me

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het nu afgewerkt is...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 24-06 18:00
Jag, laat weer eens wat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, fase 2 8). Een heel uitgebreid plan waarin ik een heleboel wil combineren. Het zit echt nog in de concept fase en ik nodig jullie van harte uit om mee te denken. Het plan omvat een helehoop onderdelen (wordt weer een chaos op mijn kamer :P). Dit keer wil ik wel er eerst voor zorgen dat ik onderdelen heb voordat ik puinhoop ga maken. :).

Deel 1:

dipole laag ipv de 187L vented subs die ik nu gebruik. Het is een beetje pijnlijk om afscheid te moeten nemen van mijn suppies, maar toch ben ik ervan overtuigd dat het beter kan. Ik wilde destijds sublaag onder het hoorngeladen hoog en mid bouwen dat qua efficientie mee kon spelen. Maar als ik er goed over nadenk is het voordeel dat dipolen bieden eigenlijk wel groter:

- alleen geluid naar voren en achter, niet links/rechts/boven/onder (iets versimpeld). Daardoor veel minder room modes die geexciteerd worden.
- 4.8 dB minder energie de ruimte in voor een gegeven on axis SPL.
- qua afstraling een goede match voor cardiod speakers zoals mijn topkasten. Wel een gelijke power response dus in tegenstelling van wat ik nu heb (meer LF energie dan MF en HF energie).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Polar.gif

Die eerste twee punten zorgen ervoor dat er minder energie opslag van lage tonen in de kamer is -> strakker laag. Het schijnt echt uitstekend te werken. Maar ja, zoals iedereen weet: elk voordeel heb zijn nadeel. In dit geval is de cancellation die voor het superieure afstraal gedrag zorgt zowel een vloek als een zegen. Het zorgt er namelijk ook voor dat je veel meer vermogen/excursion nodig hebt en hoe dieper je gaat hoe erger dat wordt. Daarom dus ook een driver die een grote slag heeft en weinig herrie maakt bij die slag (dat is normaal gesproken geen issue, bij dipole sublaag wel).

No1 kandidaat op dit moment is de Adire DPL 12. Een 12 inch driver waarvan geclaimd wordt dat ie speciaal ontwikkeld is voor dipole gebruik (en dan met name dat stil zijn).
Alternatief is de Peerless XLS-12, de driver die Tbusquet volgens mij ook gebruikt heeft. De Qts van deze driver is eigenlijk een beetje aan de lage kant voor dipole gebruik, maar x-max is uitstekend en gevoeligheid is absoluut beter (maar niet zo heel belangrijk).

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Max_spl.gif

Het idee is om twee per kant te doen in een W-frame, zoals hier te zien is.

Deel 2:

deel 2 staat nog het minst van vast, omdat er wat haken en ogen aanzitten. Wat iig wel vast staat, is dat ik ga uitbreiden naar 5.1. Ik zal beginnen met het makkelijke deel. Ik wil gewoon twee surround speakers ophangen, iets dat ik heb staan. Die Phonar speakers of anders die IQ speakers.
Center speaker is iets lastiger. Gebruikelijk is natuurlijk om een d'appolito type center plat boven de tv te leggen. Maar volgens mij wordt dat alleen maar gedaan omdat een rechtopstaande center niet zo handig is. Qua afstraling is het iig precies het tegenovergestelde van wat je wilt volgens mij. Nl horitzontaal breed zodat je een goede off axis response hebt voor alle toeschouwers die uit het midden zitten. En verticaal juist wat krapper, zodat de clarity lekker hoog blijft voor goede spraakverstaanbaarheid.
Anyways, mijn idee is om twee center speakers te maken, en die links en rechts van de tv te plaatsen. Waarom twee vraag je je af? Nou omdat ook ik niet een center staand op de tv kwijt kan. Bovendien lost het meteen ander probleem op, nl een estetisch probleem van mijn kamer. Ik heb namelijk een ruimte zitten tussen de kast waar mijn tv instaat en de kasten ernaast. Daar zou je echt heel mooi een speaker tussen kwijt kunnen (beide kanten 1 dus).
Nou is twee speakers ervoor gebruiken natuurlijk ook niet ideaal, en dit zou ik dan ook vantevoren een keer willen uitproberen door er gewoon twee speakers weg te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Kasten_en_centers.gif

Hier een schematische tekening van de kasten die aan een kant van mijn kamer staan. Let ff niet op mijn beroerde paint skills, die tv is eigenlijk een breedbeeld tv :P. Maar goed, het idee van de twee centers lijkt me duidelijk :).

Ok, dan het heikele punt. Mijn idee was om een 5.1 receiver te kopen. En de opzet is dan dat alle sources op dat ding worden aangesloten en dat ie ook gewoon het volume regelt en de weergave modus enzo. Gewoon alles centraal dus (wat eigenlijk heel normaal is :P ). Hij moet dus het volgende kunnen:

- meerdere digitale inputs, zowel toslink als gewoon coaxiaal SPDIF (lijkt me geen probleem)
- een digitale output voor alleen de front kanelen. Zeg maar gewoon een digitale pre out voor de front kanalen. En dan ook op zo'n manier dat ik gewoon een cd'tje kan draaien dat dat ding niets anders doet dan het volume regelen en het digitale signaal doorsturen. Nou, er is vast wel iemand die weet of dit mogelijk is :).

Maar nou het probleem: als je het volume op die manier gaat regelen, betekent het wel dat ik dus een heel laag digitaal signaal naar de Sony DSP stuur. En dan gaat het dus bij -40 dB door de DACs en dan verlies je "resolutie", of zeg maar eigenlijk bits.
Het alternatief is dat je het hele stereo en multichannel gebeuren gescheiden houdt, maar ik liep eigenlijk wel warm voor het idee om naar een wat normalere setup te gaan :P. Gewoon handig en relaxed zeg maar (ik ben zo shallow :P ).
Bovendien zou ik meteen het probleem omzeilen dat ik nu heb met de potmeter die ik gebruik om het volume te regelen (dat is zeg maar niet de kwaliteit waar ik op gehoopt had).
Want dat gaat me anders ook een hele smak geld kosten als ik een Dact 6 kanaals stepped attunuator koop (€300+) of tijd/moeite als ik zelf aan de slag ga met electronica (waarvoor ik ook duidelijk niet de kennis noch de ervaring voor heb).

Voor degenen die het echt niet meer kunnen volgen, misschien het helpt om het even in een schema te zetten. Zo is de situatie nu:

Pioneer PD505S cd speler -SPDIF-> Behringer Ultramatch -AES/EBU-> Sony SRP-f300 -analoog-> potmeter -analoog-> Crest amps

en zo zou het worden:

Pioneer PD505S cd speler -SPDIF-> 5.1 Receiver -SPDIF-> Behringer Ultramatch -AES/EBU-> Sony SRP-f300 -analoog-> Crest amps

Het verschil is dus dat je in de 2e situatie een laag signaal de DSP (Sony SRP-f300) instuurt, omdat de 5.1 receiver er al iets van 40 dB vanaf heeft gehaald (met de volumeknop zeg maar).

Deel 3:

wat minder spannend, maar ik noem het toch maar even. Het laatste deel houdt in dat ik de versterkers, DSP en Behringer prul ding in 1 rack wil plaatsen aan de andere kant van mijn kamer (dus naast de tv). Ik wil hiervoor één 14 HE 19inch rack maken, met een getint glazen deurtje ervoor om de visuele kermis van LEDjes niet al teveel te benadrukken en om het (geringe) fan noise van de amps te dempen.
Wordt wel weer een heel gedoe met kabels enzo, maar ik denk dat het wel mooier is en ook handiger qua kabels als er een 5.1 receiver komt.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Grenzen_van_audio/Racks_totaal.jpg

Verder nog een akoestische aanpassing aan mijn kamer. Ik wil 1 deel van mijn dak/plafond (het is schuin) bedekken met een 15cm dikke absorberend materiaal en daar dan iets wits overheen spannen. Ik sta erg open voor suggesties voor welk materiaal hier in aanmerking voor komt, aangezien het over best een grote hoeveelheid gaat en mijn bankrekening ook een nul punt heeft :).
Het gaat trouwens om het deel schuinachter-boven de luisterpositie/bank.

Al met al een hoop plannen en dus een hoop werk, geplan en geld. Dat geld moet oa komen van een hoop spullen die ik ga verkopen (kan haast wel een Jag's oude audio spullen bazaar gaan organiseren :P ). Maar ik denk dat er ook nog wat gewerkt zal moeten worden (niet dat dat ik anders niet zou hebben gedaan), zoals morgen bijvoorbeeld. En daarom lijkt het me verstandig om nu maar eens te gaan slapen :z.

[ Voor 5% gewijzigd door Jag op 21-09-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik dit topic weer in m'n active topics lijst zag verschijnen had ik hele andere gedachten dan wat jij hier neerzet. Erg interessant, en ik zou echt een hele uitgebreide reply kunnen geven. Zij het niet dat ik daar gewoon te lam voor ben. :p

Werkze morgen :7

O, nog leuke spullen voor mij bij (je Bazar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Die Adires lijken erg op mijn Lambda's. Komen daar zeker vandaan (of ze gebruiken gemeenschappelijke onderdelen)?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rwmmos/Lambda/Lambda2.jpg

Alleen deze zijn ontworpen voor een gesloten systeem. Lambda maakt(e) ook dipool speakers (zou ze nu niet meer gaan bestellen):
http://www.lambdacoustics.com/drivers/DIPOLEdrivers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mooi plan jag, ik heb ook al eens met een schuin oog naar die dipole sub op linkwitz lab gekeken.
Misschien ga ik binnenkort, voor de grap, een setje gainclone monoblocks maken. die zou ik dan aan de pre-outs van m'n geintegreerde 5.1 receiver hangen (of voor stereo direct aan de speler). Als ik klaar ben laat ik de resultaten wel weten. Don't hold your breath, kan wel even duren voor dat dit projectje op de rails staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 50944 schreef op 21 September 2003 @ 04:27:
Toen ik dit topic weer in m'n active topics lijst zag verschijnen had ik hele andere gedachten dan wat jij hier neerzet. Erg interessant, en ik zou echt een hele uitgebreide reply kunnen geven. Zij het niet dat ik daar gewoon te lam voor ben. :p

Werkze morgen :7

O, nog leuke spullen voor mij bij (je Bazar?)
Lekker he, bier drinken :) ? Je mag die uitgebreide reactie nu wel geven, ben wel benieuwd.

En leuke spullen? Denk niet echt dat je geinteresseerd bent in computer speaker setjes, een 14 kanaals 19" mixer of 15" hornloaded subs. Verder nog de UltraCurve die een nieuw baasje moet vinden en nog wel meer denk ik wat ik nu vergeet.
Duck-Twacy schreef op 21 September 2003 @ 13:54:
Die Adires lijken erg op mijn Lambda's. Komen daar zeker vandaan (of ze gebruiken gemeenschappelijke onderdelen)?

[afbeelding]

Alleen deze zijn ontworpen voor een gesloten systeem. Lambda maakt(e) ook dipool speakers (zou ze nu niet meer gaan bestellen):
http://www.lambdacoustics.com/drivers/DIPOLEdrivers.html
Zien er idd behoorlijk hetzelfde uit, maar ja, denk niet dat er een link is tussen Adire en Lamdba.
Ik dacht trouwens dat die gasten ter ziele waren?
Indoubt schreef op 21 September 2003 @ 14:40:
Mooi plan jag, ik heb ook al eens met een schuin oog naar die dipole sub op linkwitz lab gekeken.
Misschien ga ik binnenkort, voor de grap, een setje gainclone monoblocks maken. die zou ik dan aan de pre-outs van m'n geintegreerde 5.1 receiver hangen (of voor stereo direct aan de speler). Als ik klaar ben laat ik de resultaten wel weten. Don't hold your breath, kan wel even duren voor dat dit projectje op de rails staat.
Dat is toch wel essentieel anders dan wat ik van plan ben. Ik zou weliswaar ook de pre outs gebruiken (digitaal dan), alleen ik zit met die digitaal naar analoog conversie die in mijn DSP plaatsvindt. Na ja, lees het er maar op na (ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, het verhaal dat ik gister heb getypt).

[ Voor 51% gewijzigd door Jag op 21-09-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Lambda was een 1-mans bedrijf en de eigenaar (Nick McKinney) is idd gestopt (hij is nu verzekeringsrechercheur of zo). Er is nog wat restverkoop maar de service is nu nihiel. Prijzen zijn ook met $100 gestegen sinds de opheffingsuitverkoop van maart dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik zie het nu ook ja, ik had niet goed gelezen, je zou de spdif out van de 5.1 receiver gebruiken. Met een stereo cd gaat dat natuurlijk prima maar dat betekent dat je met DVD of multichannel muziek het spdif signaal weer moet scheiden/filteren omdat je alleen het stereosignaal digitaal wilt hebben (meen ik op te maken uit je verhaal) en dat zou wel een extra bewerkingsstap geven.

Of begrijp ik het verkeerd en wil je alleeen met stereo bronnen de informatie digitaal uit je receiver en met multichannel allemaal analoog?

Ik neem aan dat je het niet over SACD en DVD-A hebt want die krijg je op dit moment niet uit je spdif alleen bij sommige spelers over proprietary firewire.

Niettemin blijf ik reuze geinteresseerd in je project. Het is op dit moment nog wel wat verder in de toekomst maar ik dank wel dat ik ergens actief ga filteren met separate eindversterkers

success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Duck-Twacy schreef op 21 September 2003 @ 21:24:
Lambda was een 1-mans bedrijf en de eigenaar (Nick McKinney) is idd gestopt (hij is nu verzekeringsrechercheur of zo). Er is nog wat restverkoop maar de service is nu nihiel. Prijzen zijn ook met $100 gestegen sinds de opheffingsuitverkoop van maart dit jaar.
Goh jammer, die 15 inch dipole woofer van hun ziet er interessant uit. Ik heb overigens toen ik mijn huidige subs ging bouwen ook nog gedacht over Lambda drivers. Ik geloof dat shipping costs ook een bezwaar waren toen.
Indoubt schreef op 21 September 2003 @ 23:04:
Ik zie het nu ook ja, ik had niet goed gelezen, je zou de spdif out van de 5.1 receiver gebruiken. Met een stereo cd gaat dat natuurlijk prima maar dat betekent dat je met DVD of multichannel muziek het spdif signaal weer moet scheiden/filteren omdat je alleen het stereosignaal digitaal wilt hebben (meen ik op te maken uit je verhaal) en dat zou wel een extra bewerkingsstap geven.

Of begrijp ik het verkeerd en wil je alleeen met stereo bronnen de informatie digitaal uit je receiver en met multichannel allemaal analoog?

Ik neem aan dat je het niet over SACD en DVD-A hebt want die krijg je op dit moment niet uit je spdif alleen bij sommige spelers over proprietary firewire.

Niettemin blijf ik reuze geinteresseerd in je project. Het is op dit moment nog wel wat verder in de toekomst maar ik dank wel dat ik ergens actief ga filteren met separate eindversterkers

success
Nee zowel in stereo en multichannel digitaal uit de HT amp. En die extra bewerkingsstap kan je natuurlijk niet omheen, aangezien de HT amp de stereo kanalen uit het AC3 signaal moet vissen, dus dat is niet erg.

Maar het probleem speelt ook bij cd'tjes spelen. Wat er namelijk gebeurt is dat het signaal met een hoog level de HT amp binnen komt en dan verzwakt door de volumeknop verstuurt wordt naar de DSP. Die het dan vervolgens suboptimaal naar analoog omzet.

Misschien dat ik nog probeer om een duidelijk schema te maken van hoe ik het wil gaan aansluiten.

En wat betreft je project: ooit overwogen om die Phoenix (of Orion) van Linkwitz te bouwen? Lijkt mij wel een leuk zelfbouw project, met genoeg actieve filtering en correctie. Alleen al dat systeem begrijpen heb je een hele kluif aan. Maar het lijkt me echt een fantastisch systeem! Zou het erg graag een keer willen horen. Dus als jij het nou ff bouwt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 11:22
Jag schreef op 21 September 2003 @ 02:38:
- een digitale output voor alleen de front kanelen. Zeg maar gewoon een digitale pre out voor de front kanalen. En dan ook op zo'n manier dat ik gewoon een cd'tje kan draaien dat dat ding niets anders doet dan het volume regelen en het digitale signaal doorsturen. Nou, er is vast wel iemand die weet of dit mogelijk is :).

Maar nou het probleem: als je het volume op die manier gaat regelen, betekent het wel dat ik dus een heel laag digitaal signaal naar de Sony DSP stuur. En dan gaat het dus bij -40 dB door de DACs en dan verlies je "resolutie", of zeg maar eigenlijk bits.
Volgens mij is dat ook precies de reden dat veel (alle?) receivers het volume analoog regelen. Dus ik denk dat het moeilijk gaat worden om zo'n receiver te vinden. Misschien dat er wel receivers bestaan met een digitale pre-out zonder volume regeling, maar die heb ik nog nooit gezien.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.