Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Je hebt gelijk, indien bootloop na installatie mahdi-rom

Power down = 20sec. powerbutton
naar recovery is beschreven in onderstaande stappen http://www.lg-phones.org/lg-g-pad-8-...very-mode.html (volg de factory reset instruction, als je custom recovery heb, zal je daar naar terugkeren.)

De mahdi rom zal dus een bootloop krijgen als je factory reset vergeet. (staat ook wel in de beschrijving maar toch...)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ben vanmiddag en vanavond bezig geweest met de g-pad en wat is hij heerlijk geworden met deze rom, 4.4 zit wel mooier in elkaar. Heerlijk tablet is het nu.

Enige is dat ik het toetsenbord van de lg wel heel prettig vond met een zichtbaar numeriek pad. Nu nog even op zoek naar een mooi en fijn alternatief toetsenbord.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
boer95 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:52:
[...]

Die heb ik ook! Super cover voor idd weinig geld. Tablet gaat er makkelijk in en uit, maar niet te makkelijk.
Vanwege het extra gewicht haal ik de tablet thuis meestal uit de cover!
Deze ook al een aantal weken in het bezit en ook ik kan beamen dat dit een prima cover is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik2125
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
Voor degene die nog een case voor de G Pad willen bestellen:

De Nillkin Sparkle Case kost maar 8.67 euro :) !

Waar je hem kan kopen:
http://www.ebay.com/itm/191096224362

Meer info over de case:
http://www.nillkin.com/en...=1&scid=13&id=3916&page=1

Afbeeldingslocatie: http://www.nillkin.com/uploads//2014022720414073499.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me niet echt duidelijk wordt uit de beschrijving is hoeveel bescherming zo'n case biedt. Stel de GPad zit in deze case in een tas met nog meer spullen terwijl je ergens flink tegenaan stoot of de tas ruw neerzet, zou het daartegen moeten beschermen (en dan met name de display)? Hoe stijf/degelijk is het materiaal?

Of zijn deze cases vooral bedoeld voor thuis als bescherming tegen krassen als hij ergens rondslingert resp. om hem handig neer te zetten op tafel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:53
Kitkat is inmiddels onofficieel beschikbaar voor de gpad.
Op xda is een gelekte versie te downloaden die prima blijkt te werken.
Officiële uitrol van 4.4.2 zal waarschijnlijk niet zo heel lang meer gaan duren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52

ThaDude

Hang Loose

ASW1 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:15:
Kitkat is inmiddels onofficieel beschikbaar voor de gpad.
Op xda is een gelekte versie te downloaden die prima blijkt te werken.
Officiële uitrol van 4.4.2 zal waarschijnlijk niet zo heel lang meer gaan duren lijkt me.
Met of zonder aanpassingen van LG? Ofwel google variant of lg variant?
Link ?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

ASW1 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:15:
Ik gok op 4 april. 4/4 en 4.4 ... te mooi om niet waar te zijn.

Edit: De link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2692505

Het is een ROM met alle LG toeters en bellen, geen GPE.

[ Voor 20% gewijzigd door 7o9 op 25-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
[b]ThaDude schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:33
Met of zonder aanpassingen van LG? Ofwel google variant of lg variant?
De officiële LG versie, alleen niet op een officiële manier uitgebracht maar voortijdig gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Even een curieuse vraag.

Zijn er hier mensen die tapped out op hun G Pad spelen?

Zo ja, loopt dat een beetje soepel?

Heb nu een N7 2013 en vind die net een tikkie te klein en aangezien ik dik tevreden ben over mij G2 is het voor mij logisch om naar de G Pad te kijken? Maar mijn lievelingspelletje moet het er natuurlijk wel een beetje op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17
martijnm71 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:27:
Even een curieuse vraag.

Heb nu een N7 2013 en vind die net een tikkie te klein en aangezien ik dik tevreden ben over mij G2 is het voor mij logisch om naar de G Pad te kijken? Maar mijn lievelingspelletje moet het er natuurlijk wel een beetje op doen.
Volgens mij is de gpad qua hardware sterker als de N7 (S4 pro vsSD600) dus dit lijkt me geen probleem. GPU is exact hetzelfde. Heb dat spel zelf niet maar ik heb nog niks gespeeld wat te zwaar was.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De officiele uitrol van 4.4.2 is nu ook begonnen, in Italie heeft iemand hem binnengekregen.
Zal wel langzaam over de komende dagen/weken verder uitgerold worden vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 12:58
Leuk hoor die update enz .
Maar heeft iemand al iets van de cashback ontvangen ??

Of ben ik de enige die nog niets gehoort heeft van LG . 8)7
ASW1 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:47:
De officiele uitrol van 4.4.2 is nu ook begonnen, in Italie heeft iemand hem binnengekregen.
Zal wel langzaam over de komende dagen/weken verder uitgerold worden vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nee, ik heb ook nog helemaal niets gehoord van de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Met de sounddock actie bij de G2 waren ze ook niet heel snel, duurde een week of 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ook nog niks gehoord. Ik heb begin februari alles opgestuurd en het zou 10 weken duren. Dan verwacht ik het half april/eind april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb nu een weekje ofzo de Mahdi rom en bevalt erg goed, nu is er een nieuwe versie beschikbaar - ik krijg daar een melding van- maar als ik die installeer blijft alles dan gewoon behouden of ben ik bepaalde settings kwijt bijv. savegames

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
martijnm71 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:27:
Even een curieuse vraag.

Draait prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Kan iemand mij vertellen of iedereen de beruchte blauwe lijn heeft? Ik overweeg deze tablet te kopen maar als alle tablets last hebben van een blauwe lijn is het voor mij t niet waard. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:14
thijsken schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:02:
Kan iemand mij vertellen of iedereen de beruchte blauwe lijn heeft? Ik overweeg deze tablet te kopen maar als alle tablets last hebben van een blauwe lijn is het voor mij t niet waard. Alvast bedankt!
Ik weet niks over die beruchte blauwe lijn, dus ik denk dat ik die dan niet heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
silencedead schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Ik weet niks over die beruchte blauwe lijn, dus ik denk dat ik die dan niet heb :P
Tnx voor je reactie, Hoe lang heb jij je tablet al?

[ Voor 4% gewijzigd door thijsken op 31-03-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:02

RobertowNL

For your gear!

Hier vrijwel zeker geen blauwe lijn, zal nog even 1 keer een test doen maar ik heb de vorige keer niets gevonden. Zelf ook maar een klein beetje last van bleeding (links boven in portrait), maar zeker niet heel erg.

Grootste probleem waren de leds die je zag op een bepaalde helderheid (7 spots?) maar sinds een update is dat vrijwel voor 95% weg. Het is alleen zichtbaar op een helderheid die ik zelf nooit gebruik (en dus geen probleem).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
RobertowNL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:43:
Hier vrijwel zeker geen blauwe lijn, zal nog even 1 keer een test doen maar ik heb de vorige keer niets gevonden. Zelf ook maar een klein beetje last van bleeding (links boven in portrait), maar zeker niet heel erg.

Grootste probleem waren de leds die je zag op een bepaalde helderheid (7 spots?) maar sinds een update is dat vrijwel voor 95% weg. Het is alleen zichtbaar op een helderheid die ik zelf nooit gebruik (en dus geen probleem).
Thanks voor je reactie! Het schijnt zich voor te doen dan 20 tot 30 minuten zware CPU belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik ben ooit een keer gaan zoeken nadat ik had gelezen over de blauwe lijn, toen vond ik hem wel.
Daarna heb ik hem nooit meer gezien.
Waarschijnlijk was hij er wel maar hij is me nooit meer opgevallen. (Om een beetje een idee te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:14
thijsken schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:14:
[...]

Tnx voor je reactie, Hoe lang heb jij je tablet al?
Vanaf het begin (begin december denk ik). Enige nadelen vind ik:
- de batterijduur (4 a 5 uur)
- helderheid in de volle zon is net wel/niet voldoende
- vertraging als je het scherm draait. (Duurt 1 a 2 seconde voordat je alles weer op je beeld hebt staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Zit op de G Pad eigenlijk ook de multiwindow die ook op de Gflex en G Pro2 zitten?

Dus niet dat de qslide dingen boven je browser kunnen zweven maar echt een onderste deel voor je browser en het bovenste deel voor YouTube o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
martijnm71 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:21:
Zit op de G Pad eigenlijk ook de multiwindow die ook op de Gflex en G Pro2 zitten?
Nee zit er niet op. De firmware is vergelijkbaar met de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Ah, aan de ene kant fijn, hoef ik niets te zoeken als G2 eigenaar maar toch een beetje jammer dat LG dat niet heeft toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitrol van KitKat zou zijn begonnen in Zuid-Korea.. ben benieuwd hoelang wij nog moeten wachten... hoop niet te lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Pinin schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:19:
Ik heb nu een weekje ofzo de Mahdi rom en bevalt erg goed, nu is er een nieuwe versie beschikbaar - ik krijg daar een melding van- maar als ik die installeer blijft alles dan gewoon behouden of ben ik bepaalde settings kwijt bijv. savegames
Alles blijft behouden, je verliest zeker geen savegames. Als je met bijv Root Explorer bepaalde system apps hebt verwijderd, zijn die er wel terug opnieuw na het flashen vd update.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Help, ik heb moeite met kiezen! De Nexus 7 of de LG G Pad 8.3!

Ik hou van stock android en draai de GPE rom op mijn Samsung Galaxy S4, maar ik hou ook van een groter scherm voor mijn Tablet. 10.1 vind ik te groot, terwijl 7 inch weer een wat klein verschil is met het 5 inch scherm van mijn Galaxy S4.

Anders gezegd:
De Nexus 7 bied stock Android maar een klein scherm
De LG G Pad 8.3 bied een groter scherm maar geen stock Android(Sinds de GPE niet beschikbaar is in europa)

Qua prijs maakt het niet gek veel uit. Ik woon in Zwitserland waar de G Pad verkrijgbaar is voor 258 franc, wat neer komt op 215 euro inc. verzending!

Laat me jullie ideen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Thijsken,

Ik ben net overgestapt van de Nexus 7 (2013) naar de Gpad en heb er geen spijt van. Ben een stock android fan, bezit ook Nexus 5 en hier voor ook de nexus 4 en de oude nexus 7, maar LG heeft een aantal handige functies toegevoegd. Knock-on, draadloze opslag etc. Heb m nu 2 weken in bezit en het bevalt prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Hier zelfde, nexus 7 gehad nu over naar LG. Duurt wel lang alvorens we updates krijgen maar qua werking prima :)
Vond nexus 7 te klein. 8" helemaal top!

Nexus 4 ook in bezit :)

[ Voor 23% gewijzigd door ThaDude op 03-04-2014 15:17 ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

thijsken schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:53:
Help, ik heb moeite met kiezen! De Nexus 7 of de LG G Pad 8.3!

Ik hou van stock android en draai de GPE rom op mijn Samsung Galaxy S4, maar ik hou ook van een groter scherm voor mijn Tablet. 10.1 vind ik te groot, terwijl 7 inch weer een wat klein verschil is met het 5 inch scherm van mijn Galaxy S4.

Anders gezegd:
De Nexus 7 bied stock Android maar een klein scherm
De LG G Pad 8.3 bied een groter scherm maar geen stock Android(Sinds de GPE niet beschikbaar is in europa)

Qua prijs maakt het niet gek veel uit. Ik woon in Zwitserland waar de G Pad verkrijgbaar is voor 258 franc, wat neer komt op 215 euro inc. verzending!

Laat me jullie ideen weten!
Stond voor dezelfde keuze, de maat van de tab is wel heel erg fijn ook de afwerking is erg goed. Ondanks dat lg een paar leuke functies heeft is het tablet pas echt gaan leven na de Rom van Mahdi, nagenoeg stock 4.4.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Thanks voor alle reacties! N LG G Pad 8.3 it is then!
Pinin schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:28:
[...]

Stond voor dezelfde keuze, de maat van de tab is wel heel erg fijn ook de afwerking is erg goed. Ondanks dat lg een paar leuke functies heeft is het tablet pas echt gaan leven na de Rom van Mahdi, nagenoeg stock 4.4.
Thanks voor je reactie. Ik vroeg me af hoe de preformance van de Mahdi rom is? Op de Galaxy S4 de onofficiele stock roms zijn nogal laggy, zeker in vergelijking met de Google Play editon roms. Hoe zit dat op de LG G Pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nou , van Laggy heb ik niks gemerkt en als je hem vergelijkt met de rom van LG zelf is het echt een stuk beter. Als je het topic op XDA over deze rom leest zijn er enkele mensen die uiteindelijk toch weer bij de Mahdi Rom uitkomen vanwege betrouwbaarheid en snelheid.

Het zou leuk zijn als er een echte 4.4 zonder LG schil komt, die is er al in de vorm van de GPE uitvoering van de g-pad, maar deze werkt (nog) niet op "onze" uitvoering.

Het is jammer dat LG echt helemaal los is gegaan op zinloze apps en aanpassingen, less is more! er zijn echt wel een stuk of 2,3 leuke & handige dingetjes.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Mocht je braaf zitten wachten tot je een bericht op je G Pad krijgt dat er een update is dan kun je ook overwegen het nu al gewoon zelf te installeren.

Deze stappen heb ik net uitgevoerd en nu heb ik de officiële Android 4.4.2 update op mijn tablet:

1. Ga naar http://www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-V500-G-Pad-8.3
2. Ga naar het tabblad 'SOFTWARE UPDATE' en volg de stappen. Dus eerst USB drivers installeren, dan 'LG Mobile Support Tool' en dan die tool laten controleren of er nieuwe updates zijn.
3. Er is een update beschikbaar: Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2wmp648.jpg
4. 1,20GB downloaden: Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/9i5lpd.png
5. Update installeren: Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/29zualz.png
6. Klaar! Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/icu6ww.png
7. Na een reboot is je G Pad bijgewerkt: Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2md44cj.png

Er volgen nu nog een hoop updates van LG en Google apps.

Tenslotte heb ik met deze instructies mijn tablet opnieuw geroot: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2703825

PS: Het gedownloade upgrade bestand V50020A_00.kdz staat in C:\ProgramData\LGMOBILEAX\Phone. Het kan zijn dat deze na de update weg is maar bij mij stond deze er nog. Mocht je deze willen bewaren, kopieer het dan na de download maar tijdens de update.

[ Voor 10% gewijzigd door 7o9 op 05-04-2014 09:50 . Reden: PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah!! Thnx!! Upgrade loopt hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Heb gisteren ook de upgrade uitgevoerd en draai nu ook kitkat.

Eerste indruk is dat het iets soepeler loopt, maar kan geen echt schokkende wijzigingen vinden. Ook het omschakelen naar ART levert niet veel op dus ben weer terug naar Dalvik. Verder prima dat we de update gekregen hebben, kreeg de GPAD gratis bij een wasmachine en hij bevalt helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kun je nog bij de SD card vanuit alle apps in 4.4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Thanks voor de uitleg, ben nu bezig met de update. Hopelijk is die batterij drain iets minder dan op de standaard versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antutu deed op 4.2.2: 26099 nu op 4.4.2 : 26706
Ik ga straks nog even een factory reset doen kijken of ie dan nog wat sneller loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

ASW1 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:57:
Kun je nog bij de SD card vanuit alle apps in 4.4.2?
Ik kan niet zeggen dat ik 'alle apps' getest heb maar ik zie vooralsnog geen apps die niet bij de sdcard kunnnen.

Wat zou de beperking moeten zijn?

Edit: het lijkt er op dat de sdcard read-only is. Dat is serieus irritant.
Edit 2: na het toepassen van deze fix (root required) is er weer write toegang: Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD

[ Voor 31% gewijzigd door 7o9 op 05-04-2014 13:21 . Reden: sdfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Heeft iemand al wat informatie over de battery drain met de 4.4.2 kitkat update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen idee.. daarstraks update gedaan, nu 2.29u gebruikt van 100% af. en er is 5% weg, met name aan scherm en aan spotify.

Ik ben ook eens aan t spelen met die QuickRemote app, is er ook een mogelijkheid, middels andere app om een settopbox etc. te bedienen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7o9 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:09:
[...]
Edit: het lijkt er op dat de sdcard read-only is. Dat is serieus irritant.
Dat zou zeker serieus irritant zijn, maar vermoedelijk is het wat genuanceerder (ik neem aan dat dit ook voor de GPad update geldt): http://m.androidcentral.com/kitkat-sdcard-changes?

Ik ga wel even goed nadenken over de vraag of ik die update nog wil. d.w.z. of de voordelen van 4.4.2 tegen de nadelen rondom de SD card storage opwegen.

Praten we hier trouwens over een interne versie (microsd slot) of een externe (via OTG kabeltje / cardreader)? Dat zal vanwege de software / OTG support wellicht ook nog uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:48:
[...]

Dat zou zeker serieus irritant zijn, maar vermoedelijk is het wat genuanceerder (ik neem aan dat dit ook voor de GPad update geldt): http://m.androidcentral.com/kitkat-sdcard-changes?
Het is redelijk zwart-wit. Apps mogen in hun eigen directory schrijven maar nergens anders.

Even wat kopieren naar sd-card mag al niet, bestaande documenten kunnen alleen read-only geopend worden, etc.

Met bovenstaande fix maak je dat ongedaan.

Het gaat om het microsd kaartje inderdaad, usb-otg mag nog wel van ome Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik heb net na lang wikken en wegen toch een LG G Pad besteld voor 216 euro. Ben erg benieuwd! Bedankt voor jullie reacties en hulp met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7o9 schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:18:
[...]

Het is redelijk zwart-wit. Apps mogen in hun eigen directory schrijven maar nergens anders.

Even wat kopieren naar sd-card mag al niet, bestaande documenten kunnen alleen read-only geopend worden, etc.

Met bovenstaande fix maak je dat ongedaan.

Het gaat om het microsd kaartje inderdaad, usb-otg mag nog wel van ome Google.
OK, duidelijk. Ik denk dat het voor mij zo wel acceptabel is, al is het wel lastig dat je geen wijzigingen kunt maken in al aanwezige bestanden op de interne microSD card (bijv. foto's die je wilt bijwerken of PDF bestand waar je markeringen in wilt maken). Anderzijds is het wel een veilig idee dat Apps (of de gebruiker zelf in een afwezige bui) niet zomaar data van de mSD card kunnen aanpassen of verwijderen ;)

Voor sommige zaken moet ik dan maar een externe card gebruiken; ik heb net een microUSB-OTG SD cardreader gekocht van $1 (incl. verzenden) en die werkt prima. En mocht het zo toch te lastig zijn in de praktijk dan kan ik altijd die fix nog proberen :)

Ik ben wel benieuwd of Google hier zomaar mee wegkomt, gezien de brede irritaties ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:49:
[...].. dan kan ik altijd die fix nog proberen :)
Het is niet echt proberen, het maakt een aanpassing en werkt vervolgens gewoon.

Veilig vind ik in dit geval niet echt een praktische reden. Ik maak zelf wel uit wat mijn apps op mijn tablet doen. Ze hadden wat mij betreft beter een waarschuwing kunnen geven of de toestemming per app instelbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Hier net via officiële weg gekregen! moet zeggen bevalt goed! Lijkt sneller te reageren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Voor degene die Stock Android willen zonder dat het lagged of hapert: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2710996

Infected heeft vandaag een nieuwe rom op XDA gezet gebaseerd op de AOKP source ipv CM11. Ik heb hem zonet geflashed, en het is absurd hoe veel soepeler en sneller het loopt. Het is alsof het de GPE edition is!

Heerlijk!

Ter referentie: Ik heb eerst heel kort LG Stock erop gehad, maar kon niet tegen de laggyness, al helemaal niet omdat ik van mijn Samsung S4 GPE geen enkele lag gewend ben. Ik ben toen over gestapt op Madhi rom, maar vond hem wat traag. Apps opende trager dan op mijn S4 (terwijl het indentieke hardware is, tot en met de schermresolutie aan toe. Het scheelt slechts 0.2 ghz in kloksnelheid) en er was lichte lagg in the gebruikers interface. Hierop heb ik besloten om de CM11 van infected te flashen, die me wat betreft snelheid en vloeiendheid aardig beviel. Toch was ik nog niet helemaal tevreden.

De AOKP Infected voor de LG G Pad echter, is minstens zo snel als de GPE rom op de S4. Ik zou zelfs zo ver gaan om te zeggen dat hij ietsje resvponsiever aanvoelt! Ik is blij! :*)

[ Voor 53% gewijzigd door thijsken op 09-04-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Ah, bedankt. Ik ga hem binnenkort er eens opgooien. Draai nu de Mahdi ROM en howel die qua interface prima is, vind ik m af en toe idd net even laggen. We gaan het merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

thijsken schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:18:
Voor degene die Stock Android willen zonder dat het lagged of hapert: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2710996
Bijna onvoorstelbaar dat die ROM ~180MB is terwijl de KitKat update van LG 1.2GB is. Ik kan me voorstellen dat die AOKP snel is als het al die extra zooi niet hoeft uit te voeren.

Misschien ga ik het ook maar eens proberen, de LG KitKat valt me wat tegen. Eigenlijk niets nieuws wat ik merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

En hebben al deze roms ook geen problemen met zaken als infrarood, camera, Bluetooth?

Met name de remote app in de notification bar wil ik eigenlijk niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Ik heb hier de officiële LG KitKat op staan en hij is gewoon snel.
Wel had ik de eerste paar dagen problemen met de microSD (werd niet altijd herkend), heb dus een mail gestuurd naar LG en ze zullen het onderzoeken over een paar dagen hoor ik er wel iets van...
Maar na dat mailtje heb ik er geen last meer van gehad :D
Wat er nieuw is:
Als je muziek luistert via Spotify of Google Play Music wordt de album art schermvullend op de lockscreen getoond.
Sommige apps gebruiken de translucent view van Android (dit heb ik al gezien bij PushBullet en Trello)
Andere kleine veranderingen in uiterlijk...

Ik ben wel blij met de upgrade.

Edit: Net even op de website van LG gekeken...

Upgrade naar Android 4.4.2. V20A KitKat
Apps kunnen fullscreen draaien (zonder statusbalk en navigatieknoppen)
Apps kunnen op het volledige Lockscreen worden gebruikt
Printen vanaf de GPad
Flinke snelheidsupdate
Langere batterijduur
Diverse verbeteringen in snelheid, stabiliteit en gebruik

O ja en je kunt nu Box.net en Dropbox integreren in Video, Muziek, Galerij en Office

[ Voor 25% gewijzigd door WALUIGI96 op 10-04-2014 21:09 . Reden: nog wat meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
He,
Kan iemand mij vertellen,die de yelo tv app gebruikt,welke aanpassing je moet doen om die te laten werken op een geroote gpad ? De yelo app herkent de root...
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
magnum73 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:26:
He,
Kan iemand mij vertellen,die de yelo tv app gebruikt,welke aanpassing je moet doen om die te laten werken op een geroote gpad ? De yelo app herkent de root...
Heb je de xposed framework + Rootcloak al eens geprobeerd?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:32:
[...]

Heb je de xposed framework + Rootcloak al eens geprobeerd?
Euh..nee,kan je wat meer uitleg geven aub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
magnum73 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:56:
Euh..nee,kan je wat meer uitleg geven aub ?
Op XDA is alles te vinden :) Rootcloak "verbergt" root voor apps, zou je kunnen proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:59:
[...]

Op XDA is alles te vinden :) Rootcloak "verbergt" root voor apps, zou je kunnen proberen dus.
Thanks maar de yelo tv app staat niet in de lijst van working apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WALUIGI96 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:24:
Upgrade naar Android 4.4.2. V20A KitKat
Apps kunnen fullscreen draaien (zonder statusbalk en navigatieknoppen)
Inderdaad, in JustPictures kan ik nu eindelijk grasduinen in mijn grote foto verzameling zonder dat die hinderlijke statusbalk steeds weer even in beeld komt. Grote verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
magnum73 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:17:
Thanks maar de yelo tv app staat niet in de lijst van working apps...
Hmmm, jammer... In die thread staat wel weer:

"EDIT: There was an app that worked for Yelo TV but it was removed from the store. It was called "temp root remover JB+" but it was removed."

Misschien kan je die app nog ergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:01:
[...]

Hmmm, jammer... In die thread staat wel weer:

"EDIT: There was an app that worked for Yelo TV but it was removed from the store. It was called "temp root remover JB+" but it was removed."

Misschien kan je die app nog ergens vinden...
Ok, heb voodoo ota rootkeeper gebruikt. Root backuppen en daarna temp unroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eerste week van februari heb ik mijn aanvraag voor de cashback ingestuurd. Ik kreeg bericht, dat het ongeveer 10 weken zou duren, voordat het geld zou worden afgemaakt. Dus zou rond deze week de cashback overgemaakt moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou ik ben benieuwd hoor ..
Ook ik zit hier nog te wachten op enig reactie van LG had zelf al gebeld en daar werd verteld dat ze nog de serie nrs aan het checken zijn of de mijne wel mee mocht doen met de actie .

Ik heb de mijne gewoon tijdens de actie periode bij MM gekocht en verwacht gewoon dat ik mee ga met de actie .

Vind het allemaal maar een beetje wazig deze cashback actie van LG.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:45:
In de eerste week van februari heb ik mijn aanvraag voor de cashback ingestuurd. Ik kreeg bericht, dat het ongeveer 10 weken zou duren, voordat het geld zou worden afgemaakt. Dus zou rond deze week de cashback overgemaakt moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Heeft er iemand uberhaubt al geld teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:29:
Heeft er iemand uberhaubt al geld teruggekregen?
ik denk het niet, anders hadden we het vast al gehoord. Bij dit soort acties zie je wel vaker dat ze tot het allerlaatste moment wachten met uitbetalen (dat scheelt weer wat centen). Maar helemaal niet uitbetalen, bijvoorbeeld door strategisch failliet gaan van de firma die zou uitbetalen, komt ook regelmatig voor.

De eerste kopers binnen deze actie zouden volgende week hun geld moeten hebben, we zullen zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Maar LG raakt niet failliet hier.
maar heb eind maart dat ding opgestuurd. Duurt nog even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WALUIGI96 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:59:
Maar LG raakt niet failliet hier.
Dat zeg ik ook niet, ik heb het over de firma die de uitbetaling doet. Kijk maar eens hoe dat bij cashback acties in o.a. de VS frequent gaat (o.a. Dell is/was hier berucht om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Sinds kort heb ik ook de kitkat 4.4 draaien, roteren gaat nu ook veel beter, wel eerst opnieuw kalibreren bij je instellingen menu.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik heb eigenlijk sinds het begin de Mahdi Rom erop staan. Sind de laatste updates ben ik van mening dat de batterij veel sneller leeg gaat. Vooral in sleep mode. Waar ik voorheen slechts 1 a 2% batterij verloor wanneer deze gewoon uren in sleepmode zat, is dat nu aanzienlijk meer. Denk een 10% na een uur of 4 a 5.

Is er inzichtelijk welke custom rom de beste prestaties haalt qua accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsken
Ik haal op de SlimKat rom hele redelijke standby time. Ook de AOPK heeft een goede standby tijd, alleen vind ik die op ten duur minder gaan presteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Steefmeister schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:49:
Ik heb eigenlijk sinds het begin de Mahdi Rom erop staan. Sind de laatste updates ben ik van mening dat de batterij veel sneller leeg gaat. Vooral in sleep mode. Waar ik voorheen slechts 1 a 2% batterij verloor wanneer deze gewoon uren in sleepmode zat, is dat nu aanzienlijk meer. Denk een 10% na een uur of 4 a 5.

Is er inzichtelijk welke custom rom de beste prestaties haalt qua accuduur?
Welke is de Mahdi ROM??

Ik gebruik al een hele tijd deze en ben van een versie van 9 maart naar de 18 april build gegaan. Werkt perfect maar ik zou nu ook zeggen dat de idle accu duur minder is.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2660676

Het is overigens wel echt een super ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Kon je dat echt niet vinden, staat op hetzelfde forum: [ROM] [4.4.2_r2] [V500] Mahdi-Rom 2.5 [03/26].

Ik gebruik zelf nu ook de Infected CM11 en hoewel deze snel is heb ik al wel een paar keer een spontane reboot gehad. Twee keer tijdens het gebruik van Chrome Beta, misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Was via de telefoon en dan heb je wel een last van het woordenboek. Grrrrrr. Ik bedoelde bij welke builds je dit hebt gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Kvt49L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

StraightOn.NL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:49:
Ik bedoelde bij welke builds je dit hebt gemerkt.
Als dat een reactie op mijn post is dan get het om de INFECTED Cyanogenmod 11 van 20/4/2014 (cm-11-20140420-INFECTED-v500). Ik zie dat er inmiddels weer een paar nieuwe zijn, die zal ik ook eens proberen.

Volgende stap als dit niets oplevert is om misschien een AOKP of Mahdi build te proberen.

Edit: Volgens XDA hebben meer mensen hier last van, met name met builds na 18/4/2014 (dus vanaf de 20/4 die ik gebruik).

[ Voor 17% gewijzigd door 7o9 op 23-04-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
7o9 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:41:
[...]

Als dat een reactie op mijn post is dan get het om de INFECTED Cyanogenmod 11 van 20/4/2014 (cm-11-20140420-INFECTED-v500). Ik zie dat er inmiddels weer een paar nieuwe zijn, die zal ik ook eens proberen.

Volgende stap als dit niets oplevert is om misschien een AOKP of Mahdi build te proberen.

Edit: Volgens XDA hebben meer mensen hier last van, met name met builds na 18/4/2014 (dus vanaf de 20/4 die ik gebruik).
Crap...heb ik weer, die heb ik dus ook: cm-11-20140418-INFECTED-v500.zip en ik merk het inderdaad ook behoorlijk.

Heb echt geen zin om hem weer helemaal te flashen en alles opnieuw te installeren...ik denk dat ik terug ga naar mijn build van 8 maart...die was eigenlijk prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

StraightOn.NL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:53:
[...]
Heb echt geen zin om hem weer helemaal te flashen en alles opnieuw te installeren...
Opnieuw installeren zou niet nodig moeten zijn. Alleen het flashen van de ROM zelf. Wat ik er van gelezen heb hoef je cache/data niet te formatteren als je dezelfde ROM (maar dan een nieuwere versie) blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
7o9 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:35:
[...]

Opnieuw installeren zou niet nodig moeten zijn. Alleen het flashen van de ROM zelf. Wat ik er van gelezen heb hoef je cache/data niet te formatteren als je dezelfde ROM (maar dan een nieuwere versie) blijft gebruiken.
Ohh? Dat wist ik echt niet? Ik dacht dat dat alleen kon als je gebruik zou kunnen maken van een in-OS update. Maar het valt natuurlijk te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ik heb hem helemaal leeg laten lopen. Op een nacht was er 15% vanaf...

Toen heb ik hem helemaal opgeladen terwijl de tablet uit stond...daarna opgestart en omdat ik nog wat problemen had met de wifi de flightmode aan en uit gezet.

Nu doet hij het met de 18 april build prima!!

Na 23 uur standby. 94% accu over.
34% door scherm
29% WiFi
20% inactief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de € 50,- cashback op mijn bankrekening bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:10:
Vandaag is de € 50,- cashback op mijn bankrekening bijgeschreven.
Hier hetzelfde! Duurde even maar dan heb je ook een mooie tablet voor weinig geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
RJ-NL schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:17:
[...]

Hier hetzelfde! Duurde even maar dan heb je ook een mooie tablet voor weinig geld :P
Idem hier ook, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:14
Als aanvulling op de firmware update naar Android 4.4.2 wil ik nog even kwijt dat het geluid van de speakers een stuk beter is geworden. Merken meer mensen het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Merken meer mensen het verschil?
:Y

[ Voor 21% gewijzigd door ASW1 op 29-04-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
StraightOn.NL schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:22:
Ik heb hem helemaal leeg laten lopen. Op een nacht was er 15% vanaf...

Toen heb ik hem helemaal opgeladen terwijl de tablet uit stond...daarna opgestart en omdat ik nog wat problemen had met de wifi de flightmode aan en uit gezet.

Nu doet hij het met de 18 april build prima!!

Na 23 uur standby. 94% accu over.
34% door scherm
29% WiFi
20% inactief
Na de 4.4.2 update is mijn batterij echt super. 46 uur van de lader af en slechts 4 procent batterij verbruikt. Moest zelfs even kijken of de vrouw hem niet tussentijds had opgeladen maar dat was niet het geval.

Ook met normaal gebruik haal ik een screen time van dik 6 uur met gevarieerd verbruik. _/-\o_

Vind het nog stededs een topding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
RJ-NL schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:19:
Als aanvulling op de firmware update naar Android 4.4.2 wil ik nog even kwijt dat het geluid van de speakers een stuk beter is geworden. Merken meer mensen het verschil?
Nu je het zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Heb zelf sinds een week de G Pad. Was de LG stock ROM al snel moe, wat is het Android design een verademing t.o.v. de LG schil! Na wat aanloop probleempjes (wifi wilde niet samenwerken met de DHCP reservering op mijn router en auto brightness werkte niet bij de eerste boot) ben ik nu erg tevreden met de Mahdi ROM. Loopt soepel en verbruikt in standby slechts ~1% batterij per 10 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het stand-by verbruik van de G pad is sowieso erg goed.
Ook in de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ray1979 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:54:
Heb zelf sinds een week de G Pad. Was de LG stock ROM al snel moe, wat is het Android design een verademing t.o.v. de LG schil! Na wat aanloop probleempjes (wifi wilde niet samenwerken met de DHCP reservering op mijn router en auto brightness werkte niet bij de eerste boot) ben ik nu erg tevreden met de Mahdi ROM. Loopt soepel en verbruikt in standby slechts ~1% batterij per 10 uur!
Ik snap er niets van. Dat red ik echt helemaal niet. In 10 uur is er zeker 10% af bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dan zou ik eens gaan zoeken waar dat verbruik vandaan komt want dat is echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vandaag trouwens nog maar even gebeld met de helpdesk (036-7601670) van LG i.v.m. de cash-back actie.
Op 20 februari ingestuurd (op papier uitgeprint omdat de website niet werkte) maar nog niets gehoord.

Het spul is bij hen binnengekomen, serienummer nagevraagd in Korea en goedgekeurd, ze verwachten begin juni(!) over te maken.
Pfff, waarom dat allemaal zo eindeloos moet duren..
Maar goed, het zit in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
Bij het upgraden naar Kitkat krijg ik een error melding "Err004f". Heeft iemand anders dit ook gehad. Hierna is de tablet in een bootloop gekomen. Door paar keer aan en uit te zetten, werkt hij weer normaal.
Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik zou het gewoon nog een keer proberen.
Misschien was er iets fout gegaan bij het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
Heb al meerdere malen geprobeerd met ota update. Zou via pc updaten een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik heb OTA gedaan, en bij mij lukte het gewoon, maar misschien is PC ook een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

karakedi schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:48:
Heb al meerdere malen geprobeerd met ota update. Zou via pc updaten een optie zijn?
Via de PC zoals ik hier beschreven heb werkte prima voor mij. Lijkt me het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou daar ben ik weer .

Een klein LG 8.3 vs Nexus 7 videootje :)

In dit filmpje doen we een Battle tussen de LG G pad 8.3 vs Nexus 7 2013 ..Allebij top tablets voor een schappelijke prijs .

Ik leg ze naast elkaar om jullie te laten zien hoe ze presteren .

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste