OK. Was net zover dat ik de TWRP recovery mode had geboot (met behulp van de Aboot-zip).
CM12 en de google apps geflashed, daarna dalvik cache wipe gedaan en gereboot. Nu blijft ie hangen op het CM startscherm...
Als ik probeer in recovery te komen (pwr+down, daarna pwr+down+up) krijg ik het standaard LG scherm, niet TWRP. Daar zou ik eventueel een factory reset kunnen doen, is dat handig?
Edit: dat lijkt handig, ik kom dan alsnog in TWRP recovery. Daar heb ik een system wipe gedaan, daarna de SD gemount, en de CM12 rom geflashed. Dan nogmaals een darvik cache wipe. Bij de volgende reboot komt weer het blauwe CM mannetje, maar nu zegt ie dat ie Android aan het updaten is. Spannend!
Edit: Lo ende behold, het werkt! Hij is nu CM12/Lollipop 5.0.2 aan het configureren!
Dan is het achteraf toch eigenlijk best te doen, vanaf 4.4.2 naar CM12:
1. Rooten met Towelroot
2. Ga verder met stap 2 van
http://forum.xda-develope...m-kot49i-v50020d-t2894277 LET OP bij het downloaden van de zip! klik
download now, dat is de zip. Klik je op download, krijg je een exe, en daar trappen we natuurlijk niet in.
3. De versie van TWRP die je in die zip meeinstalleert is goed genoeg
4. Booten in recovery kan daarna op de standaard manier (uitzetten, pwr+down, daarna pwr+down+up). Je krijgt een scherm van LG dat je de optie biedt om een factory reset te doen, als je dat kiest kom je in TWRP
5. Daar kun je een wipe doen, daarna mount je je SD en flash je vanaf daar vervolgens de CM12 zip en de Google apps zip flashen
6. Daarna een darvik cache wipe
7. Reboot, en je ziet een Android update/installatie
8. Profit!
[
Voor 98% gewijzigd door
SeatRider op 05-04-2015 09:52
]