Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Nadat ik een tijdje had aangenomen dat mijn oude trouwe LG G-pad 8.3 definitief van de Cyanogenmode-wagen was gevallen ontdekte ik gisteren ineens dat CM 14.1 (Android 7.1) beschikbaar is. Deze geinstalleerd, en direct een image erachteraan met alle Google apps. Alles lijkt ook te werken, op 1 ding na (helaas het bestaansrechtt van deze tablet): de app Pinball Arcade van Farsight.

Zodra ik deze probeer te installeren komt er voor een halve seconde het downloadicoontje rechtboven in beeld. Play store blijft aangeven dat de download is gestart maar begint niet met progress tonen, er gebeurt dus niks.

Ik heb alle standaardtrucs al geprobeerd (cache van Google play verwijderen, downloadmanager opnieuw starten etc) zelfs een nieuwe wipe en opnieuw CM 14.1 installeren mocht niet baten.

Toen ik nog CM 12 draaide was deze app ook al aanwezig, de bestanden ervan staan dus ook nog steeds in het geheugen. Zou hij daarom niet willen installeren? Wel vreemd, want alle andere apps die ik heb gedownload stonden er ook nog uit het CM 12 tijdperk, en leverden geen problemen op.

Wat is nu wijsheid? Hopen dat een nieuwe nightly het probleem oplost, of toch nog iets grover te werk gaan? Wat voor wipe moet ik doen om zeker te weten dat ook de restanten van oude apps verdwijnen (maar niet de gedownloade CM en Gapps-zipjes)?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft een tablet, dus schopje van AND naar TGA.

Probeer de installatie gegevens van die app eens te vinden op SDCard0 en te verwijderen, wellicht helpt dat.

Heb je ook al geprobeerd de losse APK te downloaden?

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 28-11-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:54:
[mbr]Dit betreft een tablet, dus schopje van AND naar TGA.[/]

Probeer de installatie gegevens van die app eens te vinden op SDCard0 en te verwijderen, wellicht helpt dat.
Met Astro lukt dat niet zomaar, niet voldoende rechten (vermoedelijk).
Heb je ook al geprobeerd de losse APK te downloaden?
Nee, kan ik ook nog proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

SeatRider schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:06:
Met Astro lukt dat niet zomaar, niet voldoende rechten (vermoedelijk).
Ook niet als je een root browser gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:31:
[...]

Ook niet als je een root browser gebruikt?
Ga ook proberen. Kun je er één aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

SeatRider schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:04:
[...]
Ga ook proberen. Kun je er één aanbevelen?
Wil je gewoon een File Manager zonder veel functies kun je: Google Play: Root Browser. (is ook gratis). Wil je iets meer kunnen dan is Google Play: Solid Explorer File Manager wellicht is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Vanavond nog een paar pogingen gewaagd. Eerst via Root Browser geprobeerd om de files te verwijderen, dat lukt niet lekker, dus daarna via TWRP een volledige wipe gedaan (alles op de internal storage) en de boel opnieuw geïnstalleerd. Werkte niet. Daarna nog een keer een paar dagen oudere nightly (23-11) geinstalleerd, ditmaal voor de snelheid ook met een pico set Google Apps. Kaler kan dus net. Nog steeds hetzelfde probleem; Pinball Arcade installeert niet.

Edit: heb hem nu even door laten gaan, na een tijdje treedt een foutmelding op van Google Play; foutcode 492.

Wat wel opvalt op https://download.cyanogenmod.org/?device=v500, is dat er nog niet zoveel CM 14.1 images zijn, 6 om precies te zijn, waarvan ik er 2 heb geprobeerd: 25 en 23 november. We leven nu op de 29e, en er zijn na de 25e ook geen nieuwe verschenen. Zou dat reden tot alarm zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 29-11-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Denk het niet, volgens mij is er weer iets met de Jenkins van CM. ZIjn de laatste paar dagen voor bijna geen enkel toestel CM14.1

Het gaat dus om pinball arcade begrijp ik? Heb je misschien een link van PlayStore/apk mirror? Dan wil ik het wel even testen voor je onder CM14.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Kaalus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:40:
Denk het niet, volgens mij is er weer iets met de Jenkins van CM. ZIjn de laatste paar dagen voor bijna geen enkel toestel CM14.1

Het gaat dus om pinball arcade begrijp ik? Heb je misschien een link van PlayStore/apk mirror? Dan wil ik het wel even testen voor je onder CM14.1 :)
Thanks!

Google Play: Pinball Arcade Free

Als ik ergens de APK kan vinden, kan ik dat dan ook wel weer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Heb de APK hier vandaan gehaald: *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.
Op mijn toestel staan namelijk helemaal geen Gapps, en APK mirror kent hem niet helaas.

Heb de APK geinstalleerd via ADB, dat ging prima en zonder enig probleem op mijn Nexus 5 (met CM14.1 van 20161123). Overigens crashte het spel na opstarten wel, maar dat kan best komen door het gemis aan bepaalde Google onderdelen. Probeer anders eens te installeren via ADB op je tablet?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 30-11-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Kaalus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:55:
Heb de APK hier vandaan gehaald: *knip*.
Op mijn toestel staan namelijk helemaal geen Gapps, en APK mirror kent hem niet helaas.

Heb de APK geïnstalleerd via ADB, dat ging prima en zonder enig probleem op mijn Nexus 5 (met CM14.1 van 20161123). Overigens crashte het spel na opstarten wel, maar dat kan best komen door het gemis aan bepaalde Google onderdelen. Probeer anders eens te installeren via ADB op je tablet?
Ik heb de APK gedownload via *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan. en wat mij opvalt is dat het een oudere versie is (1.32, via de store krijg ik 2.06). Maar goed, hij start. Vervolgens kies ik een table, die wil hij dan gaan downloaden, en dat lukt ook niet. Ook hier blijft hij indefinite downloaden. Balkje loopt op tot 100% en dan begint ie gewoon opnieuw.

Google Play herkent inmiddels de oude geïnstalleerde versie en biedt aan deze te updaten. Maar, dat lukt natuurlijk niet met hetzelfde probleem. Download "start" niet echt.

Linksom of rechtsom wil hij dus gewoon niks downloaden van deze app. Andere apps gaan wel gewoon (Pro Pinball Timeshock, om eens een grote te noemen).

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 30-11-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Dan ben ik bang dat ik je niet echt verder kan helpen. Het enige wat nog in me opkomt is een tekort aan ruimte voor de app. Je zou kunnen proberen te debuggen met ADB, maar dat lijkt me ook wel weer erg vergaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Kaalus schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:14:
Dan ben ik bang dat ik je niet echt verder kan helpen. Het enige wat nog in me opkomt is een tekort aan ruimte voor de app. Je zou kunnen proberen te debuggen met ADB, maar dat lijkt me ook wel weer erg vergaand.
Mwah. Ik heb die hele tablet voor dit spelletje gekocht, wat is vergaand :).

Maar als ik google op die foutcode 492 zie ik wel dingen die suggereren dat de SD corrupt is ofzo, en dat deed mij aan het volgende denken. Volgens mij had ik ooit (op een vorige tablet/telefoon) ingesteld dat deze app op de SD geïnstalleerd moest worden en misschien dat Play dat heeft onthouden ofzo...

Toen ik nog CM 12 draaide gaf ie ook wel af en toe ineens aan dat de SD gemount of gedismount was, wat al raar is omdat het feitelijk intern geheugen is. Ik ga nu eens proberen dat ding te formatteren.

Ik word wel knettergek van dat hele wipen, flashen en opnieuw installeer-riedeltje (waarom moest ik nu zo nodig een moeilijk wachtwoord en 2 factor op mijn Google account?). Heb het nu al een keer of 10 gedaan de afgelopen dagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Update: Ik zag net dat nightly 30/11 beschikbaar was. Maar cmupdater wil deze niet downloaden, zelfde probleem: 1 seconde flitst het downloadicoon in beeld, daarna niks. Goed, downloaden via laptop en via USB erop zetten dan maar. Na flashen direct de SD ge-eject, om ook uit te sluiten dat het daaraan ligt. Nog steeds hetzelfde probleem.

Voor nu maar ff de laatste CM 12.1 geinstalleerd (13 is er nooit geweest voor mijn device) en dan lukt het me wel weer de app te installeren. Maar, dan zit er een irritante stotter in, waarvan ik nu juist hoopte dat deze er met CM 14.1 uit was. Nu moet ik op zoek naar de laatste versie van CM 12.1 waar die stotter nog niet in zat (0805) of wachten tot 14.1 stabieler is :(

[ Voor 36% gewijzigd door SeatRider op 02-12-2016 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Update: gisteren CM 14.1 nightly 1201 geïnstalleerd en lo and behold, het werkt weer! In de changelog staan ook een aantal fixes gerelateerd aan cache mechanismen. Hij is er nog niet helemaal, want als ik vervolgens de tables ga downloaden dan stopt hij ook steeds na een stuk of 4, maar na een paar keer opnieuw proberen zijn ze wel allemaal binnen, en hij speelt ook weer zonder stotteren. Da's mooi, want ik had al bijna een nieuwe Samsung S2 gekocht, en nu kan ik weer even vooruit met mijn trouwe LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Houdt er rekening mee dat dit geen stabiele roms zijn he. Je gaat waarschijnlijk nog meerdere problemen tegenkomen. Beste is dan altijd wachten op een update of terug naar een stabiele cm13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:10:
Houdt er rekening mee dat dit geen stabiele roms zijn he. Je gaat waarschijnlijk nog meerdere problemen tegenkomen. Beste is dan altijd wachten op een update of terug naar een stabiele cm13
Nee weet ik. Maar een CM 13 is voor dit device nooit uitgebracht, en de stable van CM 12.1 is van half 2015. Dat is niet alleen onveilig, maar hij draait ook nog eens mijn spelletje niet soepel. Al met al doe ik het hier maar mee. En de volgende keer het misschien toch maar houden bij de rom die er standaard op zit :).

Pagina: 1