Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Iemand de Mahdi Rom update uit juli kunnen installeren? Ik probeer hem op precies dezelfde manier als altijd te flashen, maar krijg continu failed. TWRP recovery gebruik ik en het maakt niet uit of de zip file van sd of intern geheugen gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Ik kan op geen één manier een recovery op mijn Pad krijgen.
Via deze link lukt het niet --> YouTube: LG G Pad 8.3 TWRP Recovery Install & nandroid

en krijg ik bij loki patch: "failed to open aboot.img for reading en bij loki "failed to open aboot voor reading"

Ik heb het ook nog via deze link geprobeerd --> http://www.phonearena.com...r-TWRP-on-Android_id53914

Ook hier gebeurt er niet veel.

Volgens Rootchecker heb ik root acces, dus ik snap er echt niets van. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de G Pad gekocht, ter vervanging van mijn drie jaar oude Asus Transformer TF101. Vooral het kleinere formaat bevalt me goed, omdat ik de tablet wat makkelijker mee kan nemen.

Ik ben op zoek naar een schoudertasje waar de LG in past, samen met mijn portemonnee, mijn Sony Nex camera en mijn Moto G telefoon. Ik zie veel tasjes voorbijkomen die geschikt zijn voor een iPad Mini, maar de G Pad wijkt qua afmetingen nogal af van de iPad.

Iemand een tasje in gebruik of iemand een tip?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Wellicht is het handig om ieder apparaat te voorzien van een hoesje dat het apparaat zelf beschermd en ook het scherm van een apparaat. En daarna een standaard (schouder)tas te zoeken waar de apparaten samen in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Gerd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:45:
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de G Pad gekocht, ter vervanging van mijn drie jaar oude Asus Transformer TF101. Vooral het kleinere formaat bevalt me goed, omdat ik de tablet wat makkelijker mee kan nemen.

Ik ben op zoek naar een schoudertasje waar de LG in past, samen met mijn portemonnee, mijn Sony Nex camera en mijn Moto G telefoon. Ik zie veel tasjes voorbijkomen die geschikt zijn voor een iPad Mini, maar de G Pad wijkt qua afmetingen nogal af van de iPad.

Iemand een tasje in gebruik of iemand een tip?

Alvast bedankt!
Als ik t goed begrijp, kom ik toch op zo'n tasje uit :+
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2a0dvo7.jpg

Daar past ie wel mooi in denk ik ;)
Maar wat Waluigi zegt lijkt mij praktischer. Gewoon een slanke sleeve/hoes vinden voor de tablet en een mooie schoudertas zoeken waar je gewoon alles in 1 in mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
Omdat ik in een bootloop zat wilde ik mijn pad unbricken via deze manier --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2590185

Ik heb netjes het proces gevolgd en de tablet in download mode gezet. Nadat de LG support tool mijn tablet herkende ben ik gaan downloaden. Maar bij het upgraden zei hij dat de verbinding met de server is verbroken en dat ik het later nogmaals moest proberen. Dit heeft er in geresulteerd dat mijn tablet nog enkel in download mode kan. Wat ik ook probeer, welke combinatie met power en volume knoppen ik ook maak. Iedere keer komt hij terug in download mode. Is dit echt het einde van mijn tablet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Wat bedoel je precies met dat je geen verbinding kan krijgen met de server?

Overigens verwacht ik dat je tablet weer normaal gaat reageren, als de accu eenmaal leeg is.

[ Voor 39% gewijzigd door cornfed99111 op 20-08-2014 16:49 ]

• Escape2Dawn
cornfed99111 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:44:
Wat bedoel je precies met dat je geen verbinding kan krijgen met de server?

Overigens verwacht ik dat je tablet weer normaal gaat reageren, als de accu eenmaal leeg is.
Het programma moet verbinding maken met een LG server (denk ik?) en dan ineens verbreekt de verbinding en zegt het programma dat de verbinding mislukt is en dat ik het later nog eens moet proberen. Dit heeft er nu in geresulteerd dat ik enkel in download mode zit. Zelfs nu mijn batterij leeg is. Als ik hem aan de voeding leg (originele stekker met origineel snoer) krijg ik direct "download mode" in beeld. Hij zit helemaal vast |:(

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

probeer hier optie 1, heeft bij mij geholpen (indien je een recovery hebt kom je in recovery)
http://www.lg-phones.org/...wnload-recovery-mode.html

en wat evt. nodig is om uit de loop te komen is om 20sec powerdown te drukken. > dan step1 van de bovenstaande link opvolgen

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 21-08-2014 08:28 ]

www.casarodriguillo.com

• Steefmeister
Sind een paar dagen laadt mijn tablet echt extreem langzaam op. De tablet is nu 5 uur aan het laden en de batterij staat op 22%. Ik gebruik de meegeleverde oplader en kabel. Dit heeft voorheen prima gewerkt. Ook wanneer ik bezig ben op de tablet terwijl hij aan de lader zit loopt de batterij leeg.

Reboot, wipe dalvik cache, heeft niet mogen baten. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Escape2Dawn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:41:

Het programma moet verbinding maken met een LG server (denk ik?) en dan ineens verbreekt de verbinding en zegt het programma dat de verbinding mislukt is en dat ik het later nog eens moet proberen. Dit heeft er nu in geresulteerd dat ik enkel in download mode zit. Zelfs nu mijn batterij leeg is. Als ik hem aan de voeding leg (originele stekker met origineel snoer) krijg ik direct "download mode" in beeld. Hij zit helemaal vast |:(
Kan je niet zelf het image bestand downloaden en dat bestand uitkiezen?
Of moet je dat persé vanuit dat tool downloaden?
Hier staan de firmwares: http://lg-phone-firmware.com/index.php?id_mod=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Heb de laatste tijd elke keer problemen met youtube video's. Krijg alleen zwart wit beelden en hele blokken zijn versprongen. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
silencedead schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 09:54:
Heb de laatste tijd elke keer problemen met youtube video's. Krijg alleen zwart wit beelden en hele blokken zijn versprongen. Iemand met hetzelfde probleem?
Heb ik ook regelmatig last van ja.
Herladen lost het meestal wel op, al is dat soms pas bij de 2e of 2e keer succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:12:
[...]

Heb ik ook regelmatig last van ja.
Herladen lost het meestal wel op, al is dat soms pas bij de 2e of 2e keer succesvol.
Herinstallatie van de updates wil ook helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Steefmeister schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:15:
Sind een paar dagen laadt mijn tablet echt extreem langzaam op. De tablet is nu 5 uur aan het laden en de batterij staat op 22%. Ik gebruik de meegeleverde oplader en kabel. Dit heeft voorheen prima gewerkt. Ook wanneer ik bezig ben op de tablet terwijl hij aan de lader zit loopt de batterij leeg.

Reboot, wipe dalvik cache, heeft niet mogen baten. Iemand nog een idee?
Dit bleek gewoon een defecte kabel + lader te zijn. What are the odds..

Ander probleem. Ik heb geprobeerd met een ADATA 64GB micro sd kaartje en een Samsung Micro SD kaartje van 64 GB (aangeschaft via V&A), maar kan maar niet fatsoenlijk videobestanden op mijn kaartjes krijgen.

Continu krijg ik de melding op de tablets (LG geprobeerd, maar ook op Samsung Tab) 'kan video niet afspelen'. Formateren van kaartje(s) al geprobeerd echter geen resultaat.

Ik doe het kaartje in de meegeleverde SD adapters en die duw ik in een ICDICU SDHC kaartlezer (kan het hier misgaan?). Tevens heb ik het geprobeerd met de meegeleverde micro sd -- USB adapter van de ADATA kaart. Beide met hetzelfde resultaat.

Nu heb ik een USB 3.0 micro SDXC kaartlezertje besteld. Ik hoop dat dit de oplossing is voor mijn probleem, want kosten beginnen de spuigaten uit te lopen op deze manier. Heeft iemand anders nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:20:
[...]

Herinstallatie van de updates wil ook helpen ;)
Dit gedaan en het lijkt te hebben gewerkt, dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:23

RobertowNL

For your gear!

Steefmeister schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Dit bleek gewoon een defecte kabel + lader te zijn. What are the odds..

Ander probleem. Ik heb geprobeerd met een ADATA 64GB micro sd kaartje en een Samsung Micro SD kaartje van 64 GB (aangeschaft via V&A), maar kan maar niet fatsoenlijk videobestanden op mijn kaartjes krijgen.

Continu krijg ik de melding op de tablets (LG geprobeerd, maar ook op Samsung Tab) 'kan video niet afspelen'. Formateren van kaartje(s) al geprobeerd echter geen resultaat.

Ik doe het kaartje in de meegeleverde SD adapters en die duw ik in een ICDICU SDHC kaartlezer (kan het hier misgaan?). Tevens heb ik het geprobeerd met de meegeleverde micro sd -- USB adapter van de ADATA kaart. Beide met hetzelfde resultaat.

Nu heb ik een USB 3.0 micro SDXC kaartlezertje besteld. Ik hoop dat dit de oplossing is voor mijn probleem, want kosten beginnen de spuigaten uit te lopen op deze manier. Heeft iemand anders nog tips??
Weet je zeker dat de kaartjes (vooral die ADATA) echt zijn? Zijn veel fakes van in omloop die in de praktijk geen 64GB maar 8GB hebben (rest corrupt).

Kan je testen met h2testw ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Zijn die video's af te spelen op de computer, vanaf de sd-kaart.
Is dat zo, dan kun je misschien beter een andere videospeler installeren op de tablet, bijv. MX Player.
Is dat niet zo, dan is er idd iets mis met de SD Kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Over de ADATA heb ik mijn twijfels. De Samsung komt van een verkoper hier op tweakers met zeer goede reviews. Zal de kaarten desalniettemin beide testen.

Op de computer zijn de bestanden goed. Heb ze niet geprobeerd vanaf de SD kaart af te spelen op de computer, alleen op andere tablet. Beide zonder succes. MX player is juist de speler waarmee het getest is. Ook met VLC for android geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Error reading file 'F:\2.h2w', offset 0x1fb00000.
(Het apparaat is niet klaar. Code 21)
Writing speed: 14.1 MByte/s
Reading speed: 15.3 MByte/s
H2testw v1.4

Deze foutmelding krijg ik met het programma op het Samsung kaartje. Gaar kaartje dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als het een originele kaart betreft, is het het kaartje defect.
Aangezien de meeste fabrikanten een 'life-time' garantie verlenen, kan je het beste garantie claimen.

Als het een fake kaartje is, heb je pech gehad. Weer een voor de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Zojuist deze tablet besteld als verjaardag cadeau voor mijzelf! :-p

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
(nog) van harte gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Thanks maar duurt nog 2 weken. Kon alleen niet meer wachten dus mijn vrouw zei dat ik hem maar moest bestellen. Ik doe natuurlijk altijd wat mijn vrouw zegt :P

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Idd, altijd doen wat je vrouw zegt!
alvast van harte dan :D
En veel plezier met de LG GPad.
Ik heb er zelf nog steeds veel plezier van

[ Voor 82% gewijzigd door WALUIGI96 op 27-08-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:26
Iemand een idee hoe je je V500 weer un-root? Heb deze handleiding gevolgd maar kan de 'bin' folder niet vinden.

edit: ik krijg ook geen verzoek van Superuser of ik ES file explorer root toegang wil verlenen, misschien dat het daar aan ligt?

[ Voor 27% gewijzigd door Malfoi op 08-09-2014 18:49 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hoe heb je hem dan geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:26
Met towelroot v2. Is dat van belang?

www.flickr.com/malvlex

• cornfed99111
De bin map staat in /system/bin. Zelfs zonder root moet je die kunnen inzien.
En als su en superuser verwijderd zijn, is inderdaad geen root meer mogelijk.

Installeer een root check app. Dan weet je zeker of je root bent of niet.
Of roep het su commando op in de console. Dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
nvm....

[ Voor 105% gewijzigd door Roodey op 15-09-2014 16:05 ]

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
Ik heb een paar keer mijn tablet gepakt terwijl hij nog aan de lader ligt, en het lijkt erop dat hierdoor de lader niet helemaal lekker functioneert alsof er geen goed contact meer wordt gemaakt. Hij laadt nog wel, maar héél langzaam. Hoe snel doet hij er bij jullie over om op te laden, bijv. van 50% naar 100% of helemaal van 0% naar 100%?
Als ik het scherm aanheb terwijl hij aan de lader ligt loopt hij ondertussen nog gewoon leeg, en hij heeft er de hele nacht voor nodig om op te laden...

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Probeer eens een andere USB kabel, dikke kans dat er een interne breuk in de draad zit.

• luappul
Ik heb geladen met verschillende kabels en opladers, maar hij blijft langzaam laden. Het lijkt dus door de aansluiting kabel-tablet te komen.
Ik weet alleen niet hoeveel langzamer dan normaal hij laadt, of dat ik het mij maar inbeeldt dat hij eerst sneller laadde. Ik heb net van 33% naar 53% geladen en dat kostte me 5 kwartier.
Ik ben dan ook benieuwd of dit véél langzamer dan normaal is, of dat dit wel meevalt. Als het veel langzamer is ga ik hem laten repareren, en anders heeft het geen zin om hem terug te sturen :)

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:07
luappul schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:00:
Ik heb geladen met verschillende kabels en opladers, maar hij blijft langzaam laden. Het lijkt dus door de aansluiting kabel-tablet te komen.
Ik weet alleen niet hoeveel langzamer dan normaal hij laadt, of dat ik het mij maar inbeeldt dat hij eerst sneller laadde. Ik heb net van 33% naar 53% geladen en dat kostte me 5 kwartier.
Ik ben dan ook benieuwd of dit véél langzamer dan normaal is, of dat dit wel meevalt. Als het veel langzamer is ga ik hem laten repareren, en anders heeft het geen zin om hem terug te sturen :)
beetje u40 op het contact spuiten doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik heb er nog niets over kunnen vinden, maar hoop erop dat ook deze tablet Lollipop gaat krijgen, iemand die hier iets over gelezen heeft? Als dit niet gebeurt en de GPE editie wel Lollipop krijgt wordt het toch een keer tijd om te gaan rooten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Kan ook niet echt iets vinden.
De LG G2 krijgt wel lollipop. Kans is dus groot dat de G Pad 'm ook krijgt.
Omdat de G2 en de G Pad ook met kitkat in het zelfde 'rijtje' zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
luappul schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:00:
Bij mij laadt hij inderdaad ook erg langzaam. Als ik hem uitzet gaat het wel een behoorlijk stuk sneller. Niet de bedoeling natuurlijk, maar heb ermee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

Ik heb de Gpad nu een jaar. Heb de stock ROM gisteren vervangen voor CM11. Draait erg lekker moet ik zeggen. Schrok wel want leek erop dat de ambient light sensor het niet deed. Maar ff stoeien met de sensor onder settings en hij kwam gelukkig tot leven!
In dit topic gevonden hoe.. Helaas werkte de manier van rootjunky niet meer.
Had daarnaast een hele hoop trucks nodig om TWRP erop te krijgen. SU en Rooten wilde in eerste instantie niet. Uiteindelijk gedaan met towelroot.
Daarna dus TWRP welke ook niet heel lekker ging. Uiteindelijk allemaal wel gelukt!

Stock versie Gpad was heel traag bij mij geworden in dat jaar. Nu lekker snelle CM11 draaien :)

De GPE editie heeft kale android. Is deze versie al te flashen? Krijgt deze versie ook Android L?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
De Google Play Edition krijgt Lollipop van Google en volgens mij is hij al te flashen, maar weet dat niet zeker.
Kijk trouwens ook uit naar Lollipop voor de normale editie (als die komt), krijgen we eindelijk de mooie interface van de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Op mijn vraag of Lollipop ook op de GPad uitkomt, ontving ik van LG Nedreland onderstaand antwoord:

"Hartelijk dank voor uw e-mail aan de klantenservice van LG Electronics. Goed dat u met ons contact heeft opgenomen. Het is goed mogelijk dat er op termijn een software update komt voor uw Gpad 8.3. naar Android 5.0 Lolipop. Op dit moment is echter alleen bekend gemaakt dat de LG G3 voor het einde van het jaar geupdate wordt naar Android Lolipop. Ik zou u derhalve willen adviseren onze website in de gaten te houden. Officiele aankondigen worden hier als eerst aangekondigd. Met de kennis van nu kan ik u persoonlijk zeggen dat het niet waarschijnlijk is dat de Gpad nog dit jaar geupdate wordt."

Dat wordt dus gewoon afwachten of Lollipop ooit naar de GPad komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
je kunt beter dit in de gaten houden:
http://lg-phone-firmware.com/index.php?id_mod=39

hier staat dat mijn telefoon (LG Optimus L7 II) ook een kitkat update heeft gekregen,
maar op de website van LG staat die nog niet,
ze hebben trouwens ook een RSS feed
het is ook zo dat alleen 'Netherlands' hier te downloaden is (uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
WALUIGI96 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:23:
je kunt beter dit in de gaten houden:
http://lg-phone-firmware.com/index.php?id_mod=39

hier staat dat mijn telefoon (LG Optimus L7 II) ook een kitkat update heeft gekregen,
maar op de website van LG staat die nog niet,
ze hebben trouwens ook een RSS feed
het is ook zo dat alleen 'Netherlands' hier te downloaden is (uiteraard)
Gast!! Weet niet hoor maar die link die jij aangeeft is absoluut niet veilig!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Hoezo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Nou ik klikte erop en kreeg eerst dames te zien in rare posities zeg maar en toen een game in de android play store. Zit wel op een tablet dus misschien ligt het daaraan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit lijkt voor mij de ideale tablet: Slechts 230 euro in Duitsland, MicroSD slot en CyanogenMod. Ik wil namelijk de nieuwste Android en geen bloatware van de fabrikant.

Maar in elke review wordt gesproken over een matige accuduur en haperingen. De specs zijn wel heel goed. De reviews zijn steeds met de LG Software. Ik vraag mij of de matige accuduur en haperingen veroorzaakt worden door de software. LG schijnt een vrij zware skin te gebruiken.

Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen van mensen die CyanogenMod draaien op deze tablet. Zijn de accuduur en performance verbeterd?

Met zoeken op 'CyanogenMod' kom ik wel positieve reacties tegen, ik zou wel wat meer over die accuduur willen weten.

Andere vraag: Er is ook een Google Play edition, maar die is hier niet te koop. Ik heb gelezen dat je die ook op de gewone versie kunt flashen. Klopt dat? Welke is dan beter: De software van de Play edition of CyanogenMod?

[ Voor 22% gewijzigd door SvMp op 06-11-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Accuddur is prima hoor, maar er zullen betere zijn. Voor een rom ben ik voor de mahdi rom gegaan. Zeer stabiel. Maar de ontwikkeling is gestopt.

Fijn tablet hoor, maar ik zou op dit moment echt voor de Nexus 9 gaan. Maar goed scheelt wel 100 ballen, das ook niet niks.

edit: 150 euro oei.

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 06-11-2014 19:19 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
De accuduur is niet heel fantastisch. De haperingen zijn met een custom rom idd als sneeuw voor de zon verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:44
Op de LG G Pad 10.1 (V700) is het mogelijk om de telefoon op te nemen, is deze mogelijkheid ook beschikbaar voor de LG G Pad 8.3 in combinatie met de LG G2?

Afbeeldingslocatie: http://z0ltan77.files.wordpress.com/2014/06/lg-g-pad-qpair-2-0.jpg?w=889

[ Voor 3% gewijzigd door polli_ op 09-11-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Opnemen is helaas niet mogelijk, het is wel mogelijk om de oproep te weigeren.
Dit kan door middel van QPair, deze verbindt de GPad 8.3 met iedere telefoon met minstens Android 4.1 JellyBean. De verbinding is bluetooth.
Dit zal bij de nieuwe GPad niet veel anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
WALUIGI96 schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:27:
Opnemen is helaas niet mogelijk, het is wel mogelijk om de oproep te weigeren.
Dit kan door middel van QPair, deze verbindt de GPad 8.3 met iedere telefoon met minstens Android 4.1 JellyBean. De verbinding is bluetooth.
Dit zal bij de nieuwe GPad niet veel anders zijn...
Nee, volgens mij heeft de nieuwe G-Pad 8.0 de beschikking over Qpair 2.0 en daarin is het mogelijk om op je tablet een telefoon te beantwoorden die op je telefoon( op de filmpje zie ik een G3) binnekomt. Zie filmpje:

YouTube: LG G Pad 7.0: QPair Review - Full Test

De vraag is kan de G-pad 8.3 dit in combinatie met een LG g2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
ik bedoel met 'dat zal bij de nieuwe GPad niet veel anders zijn...' dat het nog steeds via Bluetooth gaat.
Kost dus veel energie en de afstand mag niet te groot zijn.

maar ik heb een combinatie van de LG GPad 8.3 met de LG Optimus L7 II. Ik kan geen telefoon beantwoorden. Omdat dit via QPair 1.0 gaat.

bron:
Google Play: QPair
Call notification : Call notification from your phone will appear on the tablet. You can check caller ID and send a decline message.

[ Voor 27% gewijzigd door WALUIGI96 op 09-11-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
WALUIGI96 schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:39:
ik bedoel met 'dat zal bij de nieuwe GPad niet veel anders zijn...' dat het nog steeds via Bluetooth gaat.
Kost dus veel energie en de afstand mag niet te groot zijn.

maar ik heb een combinatie van de LG GPad 8.3 met de LG Optimus L7 II. Ik kan geen telefoon beantwoorden. Omdat dit via QPair 1.0 gaat.

bron:
Google Play: QPair
Call notification : Call notification from your phone will appear on the tablet. You can check caller ID and send a decline message.
Ik ga morgen de G-pad 8.3 halen. Wel jammer dat de opneem functionaliteit alleen in de nieuwe G-pad 8.0 zit. Nog een kleine vraag werkt de het lezen en schrijven naar een micro-sd zonder problemen, bij sommige merken werkt dat niet en kan je alleen lezen. Hoe zit het bij de G-pad 8.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Sinds de kitkat update is niet alles meer mogelijk met de SD-Kaart. Dit door het beleid van Google.
Lezen werkt altijd, schrijven alleen onder bepaalde omstandigheden (apps mogen niet zomaar schrijven)
Het is trouwens ook mogelijk om een OTG kabeltje aan te schaffen en een USB-stick, dan kun je het geheugen nog veel verder uitbreiden.

Maar veel plezier met het apparaat!

[ Voor 30% gewijzigd door WALUIGI96 op 11-11-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
WALUIGI96 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:47:
Sinds de kitkat update is niet alles meer mogelijk met de SD-Kaart. Dit door het beleid van Google.
Lezen werkt altijd, schrijven alleen onder bepaalde omstandigheden (apps mogen niet zomaar schrijven)
Het is trouwens ook mogelijk om een OTG kabeltje aan te schaffen en een USB-stick, dan kun je het geheugen nog veel verder uitbreiden.

Maar veel plezier met het apparaat!
Eer gisteren de LG G pad 8.3 binnen gekregen via de MediaMarkt, de LG-G pad doos was eerder geopend, aangezien er een sticker boven de orginele seal zat. Ook gaf het apparaat geen installatie scherm aan hij ging direct naar de Homescreen. Verder was de tabel in nieuw conditie.

Ben best tevreden over de G-pad, mooie scherm, compacte format, snelle hardware, stabiel. Zit er over na te denken om te updaten naar KitKat aangezien dat voor een betere accuduur moet zorgen, is dat ook zo? Verder twijfel ik ook nog over het nieuwe beleid wat betreft de SD-kaart . Is het wel mogelijk om via je PC films en boeken naar je SD-kaart te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Je PC ziet de SD kaart als externe harde schijf, dus je kunt gewoon je bestanden op je SD kaart zetten. Via bestandsbeheer van LG kun je ook bestanden van het interne geheugen naar de SD kaart verplaatsen en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
polli_ schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:15:
[...]

Eer gisteren de LG G pad 8.3 binnen gekregen via de MediaMarkt, de LG-G pad doos was eerder geopend, aangezien er een sticker boven de orginele seal zat. Ook gaf het apparaat geen installatie scherm aan hij ging direct naar de Homescreen. Verder was de tabel in nieuw conditie.

Ben best tevreden over de G-pad, mooie scherm, compacte format, snelle hardware, stabiel. Zit er over na te denken om te updaten naar KitKat aangezien dat voor een betere accuduur moet zorgen, is dat ook zo? Verder twijfel ik ook nog over het nieuwe beleid wat betreft de SD-kaart . Is het wel mogelijk om via je PC films en boeken naar je SD-kaart te sturen?
Accuduur wordt beter, interface is mooier (transparante balken), maar er zijn ook andere verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Meessen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:56:
Die Kindle Fire HDX 7 heeft wel heele mooie specs, maar daar draait geen normale android op toch? Zal je er een custom rom op moeten zetten. En heeft ook geen SD slot wat wel vervelend is.
Amazon gebruikt een aangepaste Android (zonder Googe Play uiteraard), Fire OS 4.0 is vziw gebaseerd op AOSP 4.4.2.. Qua prijs is een Fire HDX nu een behoorlijk interessant apparaat, voor de 16GB versie met reclame 99€... Amazon doet uiteraard ook zijn best om rom-vervangen lastiger te maken, omdat men nu eenmaal via het device zo waarschijnlijk mogelijk Amazon-spullen wil laten kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 25-11-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
nieuws: LG start uitrol Android 5.0 voor Play-editie G Pad 8.3

Zijn er hier mensen die de Google Play edition hebben, en al over android 5.0 beschikken? Zoja, ervaringen?

Mensen die de normale versie hebben en er al Lollipop op draaien? Ging het makkelijk om dit voor elkaar te krijgen, en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Mensen die de normale versie hebben en er al Lollipop op draaien? Ging het makkelijk om dit voor elkaar te krijgen, en hoe bevalt het?
Op xda kun je al werkende roms vinden maar die zijn nog niet stabiel, nog niet geprobeerd.
Ook het flashen van custom roms staat daar beschreven, ik heb zelf cm11 draaien.
Er zit wat uitzoekwerk aan vast, belangrijkste en meeste werk is om een recovery mod te installeren zoals twrp, daarna is het een eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
pietervanhuizen schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:40:
[...]

Op xda kun je al werkende roms vinden maar die zijn nog niet stabiel, nog niet geprobeerd.
Ook het flashen van custom roms staat daar beschreven, ik heb zelf cm11 draaien.
Er zit wat uitzoekwerk aan vast, belangrijkste en meeste werk is om een recovery mod te installeren zoals twrp, daarna is het een eitje
Hoe stabiel is CM11 op de V500? Na het lezen van de diverse topics op XDA is het me wel duidelijk geworden dat de GPE rom van de V510 niet/nooit zal werken op de V500. Persoonlijk vind ik CM11 voldoende 'stock' om de GPE/Nexus ervaring van mijn andere devices te evenaren. Werkt de 'knock on' functie toevallig bij CM11? Oftwel benieuwd naar jouw ervaringen met CM11 op de G Pad.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

• pietervanhuizen
Ik heb de CM11 rom er nu een week opstaan, en draait prima. Het is inderdaad als stock maar wel met meer configuratiemogelijkheden. De knockon feature werkt! De ir functie wordt niet ondersteund. Als ik er wat meer mee gespeeld heb zal ik een update plaatsen.
CM12 probeer ik wel als er een redelijke stabiele versie wordt uitgegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door pietervanhuizen op 25-12-2014 00:10 ]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Ik heb op mijn V500 lollipop draaien. Ik kan geen fouten of slechte zaken vinden.
Camera, gps, wifi, BT alles werkt perfect. Geen batt drain of andere gekke zaken.
Haal in Antutu 28xxx, dus dik in orde. Alles loopt zeer vloeiend zonder haperingen.
Dit is de rom die ik nu gebruik http://forum.xda-develope...sweetness-v0-8-1-t2966857

Diegene die al met roms hebben geklooit en dit willen proberen. Je mag niet op rom zitten eindigend op 20d want daar werkt de bootloader hack niet. Deze heb je nodig om cwm te installeren.
Dus op xda vind je ergens een thread om naar de oudere firmware te gaan en cwm te installeren.
Als je op de vorige firmwares zit kan je hem eerst rooten en dan de procedure volgen om de nieuwste cwm te installeren. Als die erop staat ben je vertrokken om alles te testen.

Het heeft me wel een minuut of 10 geduurd eer ik de juiste combinatie vond van de toetsen om in cwm te komen.
Vol- indrukken en dan power. Zie je het LG logo, power lossen maar vol- blijven induwen. Dan direct erna vol+ en terug power terwijl je vol- blijft induwen. Daarna zie je de tekst en mag je alles lossen en op power drukken om te bevestigen. Het duurt wel een minuut eer hij uiteindelijk het cwm scherm laat zien.
Dus eerst even kijken hoe je de vingers plaatst voor je eraan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:32
Luke-san schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:28:
Ik heb op mijn V500 lollipop draaien. Ik kan geen fouten of slechte zaken vinden.
Camera, gps, wifi, BT alles werkt perfect. Geen batt drain of andere gekke zaken.
Haal in Antutu 28xxx, dus dik in orde. Alles loopt zeer vloeiend zonder haperingen.
Dit is de rom die ik nu gebruik http://forum.xda-develope...sweetness-v0-8-1-t2966857

Diegene die al met roms hebben geklooit en dit willen proberen. Je mag niet op rom zitten eindigend op 20d want daar werkt de bootloader hack niet. Deze heb je nodig om cwm te installeren.
Dus op xda vind je ergens een thread om naar de oudere firmware te gaan en cwm te installeren.
Als je op de vorige firmwares zit kan je hem eerst rooten en dan de procedure volgen om de nieuwste cwm te installeren. Als die erop staat ben je vertrokken om alles te testen.

Het heeft me wel een minuut of 10 geduurd eer ik de juiste combinatie vond van de toetsen om in cwm te komen.
Vol- indrukken en dan power. Zie je het LG logo, power lossen maar vol- blijven induwen. Dan direct erna vol+ en terug power terwijl je vol- blijft induwen. Daarna zie je de tekst en mag je alles lossen en op power drukken om te bevestigen. Het duurt wel een minuut eer hij uiteindelijk het cwm scherm laat zien.
Dus eerst even kijken hoe je de vingers plaatst voor je eraan begint.
Ik probeer ook om deze rom te installeren, maar zit op 20d. Al van alles geprobeerd om er trwp op te krijgen volgens de richtlijnen van xda, zonder succes. Trwp lijkt goed geïnstalleerd, maar als ik reboot in recovery via flashify, krijg ik de foutmelding: secure booting error. Zonder trwp wordt het natuurlijk moeilijk om een lagere rom te installeren.

Hoe heb jij die erop gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Ik had ook 20d en precies dezelfde melding. Er eerst 10a erop gezet met instructie in deze post: http://forum.xda-develope...p?p=57137360&postcount=36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
pietervanhuizen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:53:
Ik had ook 20d en precies dezelfde melding. Er eerst 10a erop gezet met instructie in deze post: http://forum.xda-develope...p?p=57137360&postcount=36
Yup, eerst 10a en doe maar een volledige wipe. Eerst wel een backup maken van je data.

Draai lollipop nu toch al een week. De automatische lichtsterkte werkt niet, blijkt nog een CM bugje te zijn, maar als dat maar alles is neem ik er graag bij.
Voor de rest tegen de originele LG rom een verademing. Niks lag tijdens het browsen en eigenlijk niet echt specific LG apps minded.
Games, welke ik getest heb, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Bedankt voor de info, maar de LG flash tool vindt de tablet echter niet: 'the Phone is disconnected from PC'.
Mijn tablet staat ingesteld op MTP verbinding, de LG drivers zijn geïnstalleerd.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
BigBangVampa schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:52:
[...]

Bedankt voor de info, maar de LG flash tool vindt de tablet echter niet: 'the Phone is disconnected from PC'.
Mijn tablet staat ingesteld op MTP verbinding, de LG drivers zijn geïnstalleerd.

Je moet hem volgens mij op PC-suite instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
BigBangVampa schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:52:
[...]

Idd moet op MTP staan. Maar verander USB poort en kabel eens.

Wacht nog iets. Sinds 4.2 zit secure usb ding erin. (weet de juiste benaming niet meer)
Dit dus http://nelenkov.blogspot....gging-in-android-422.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
@pietervanhuizen &@Luke-san: Bedankt voor de informatie. De toestcombinatie om naar de recovery te komen is best een lastige. Ik zag op de video van Rootjunky dat ze daar gebruik maken van de app quick boot (2:00 in de video). Leek mij wat makkelijker.

Ik zie nu dat ik ook de 20d versie heb, dus zal ik eerst terugmoeten. Van de week als ik tijd heb even rustig alle stappen doorlopen en (uiteraard na het maken van een backup) de CM11 en CM12 gaan uitproberen.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Einoël schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:52:
@pietervanhuizen &@Luke-san: Bedankt voor de informatie. De toestcombinatie om naar de recovery te komen is best een lastige. Ik zag op de video van Rootjunky dat ze daar gebruik maken van de app quick boot (2:00 in de video). Leek mij wat makkelijker.

Ik zie nu dat ik ook de 20d versie heb, dus zal ik eerst terugmoeten. Van de week als ik tijd heb even rustig alle stappen doorlopen en (uiteraard na het maken van een backup) de CM11 en CM12 gaan uitproberen.
Idd eerst ff een paar keer een youtube-je moeten zien en dan was het nog niet duidelijk hoe m in recovery te krijgen. Nu lukt het elke keer. Voornaamste is dat je vol- niet loslaat.
Dat je de melding krijgt om alle data te wissen moet je ook even je ogen dichthouden.
Soms blijft hij wel heel lang in het bootscherm staan maar dan komt hij erdoor. Waarschijnlijk te maken met de unlock van de bootloader die niet heilig is. De vraag is hoeveel je hem opstart natuurlijk.

Ben nu het verbruik in het oog aan het houden en moet zeggen dat in standby het ding wel eeuwig blijkt mee te gaan.
Vnadaag ook een glass screen protector geinstalleerd omdat het op mijn andere devices toch wel heel bevalt. Ging van de eerste keer en je voelt en ziet het gewoon niet. Dus ook een aanrader.

Dat adb fingerprint gedoe was bij mij de grootste ellende en heeft een paar reboots van beide devices geduurd eer ik de tablet via adb mocht benaderen. Hou het scherm van de tablet aan als je hem verbind met de pc.

We horen het wel als iets niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Na de nodige problemen eindelijk geslaagd in het draaien van de lollypop rom. Alleen heb ik problemen met de sd Card. Deze is nu geformatteerd in exfat en in android geeft dit problemen. Blijkbaar een veel voorkomend probleem bij custom roms. De oplossing zou bestaan in het formatteren in ext4. Hebben jullie hetzelfde ervaring en zijn de pronlemen dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
BigBangVampa schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:43:
Na de nodige problemen eindelijk geslaagd in het draaien van de lollypop rom. Alleen heb ik problemen met de sd Card. Deze is nu geformatteerd in exfat en in android geeft dit problemen. Blijkbaar een veel voorkomend probleem bij custom roms. De oplossing zou bestaan in het formatteren in ext4. Hebben jullie hetzelfde ervaring en zijn de pronlemen dan opgelost?
Welke problemen heb je?
Weet niet in welk formaat mijn kaartje is geformat, een Samsung 32GB class10, maar lezen is geen enkel problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBangVampa
Luke-san schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:17:
[...]

Welke problemen heb je?
Weet niet in welk formaat mijn kaartje is geformat, een Samsung 32GB class10, maar lezen is geen enkel problem.
Op zich lijkt de kaart (sandisk 64GB) te werken, maar na een aantal minuten krijg ik de melding dat er geen kaart inzit.
Ik moet de kaart dan eerst ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dan werkt hij weer voor een aantal minuten.
Onder 4.4.2 had ik dit probleem niet. Op verschillende fora heb ik al gelezen dat cm roms vaak problemen geven bij exfat geformatteerde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
BigBangVampa schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:47:
[...]

Op zich lijkt de kaart (sandisk 64GB) te werken, maar na een aantal minuten krijg ik de melding dat er geen kaart inzit.
Ik moet de kaart dan eerst ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dan werkt hij weer voor een aantal minuten.
Onder 4.4.2 had ik dit probleem niet. Op verschillende fora heb ik al gelezen dat cm roms vaak problemen geven bij exfat geformatteerde kaarten.
Even bij mij gekeken en is gewoon een Fat32 partitie. Ik heb wel de Redkernel http://forum.xda-develope...kernel-redkernel-t2856297
Deze draait op een 4.42 basis.

Die basis blijkt ook een rol te spelen met de brightness issues etc.
Dus flash even http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2762526 daar de 4.4.2 basis en dan die kernel en kijk of het misschien zo opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Ik heb inmiddels de eerste nightly van CM12 even geprobeerd, lijkt best aardig te werken, veel extra's die in CM11 zitten tov de stock zitten er echter nog niet in. Zaken zoals de beide camera's en double-tap to wake werken allemaal prima. Ik wacht nog even op een milestone voordat ik er echt op over ga.

Ik had met TWRP recovery een backup gemaakt van mijn huidige setup (CM11) naar mijn sd-kaartje en kon heel eenvoudig deze weer terugzetten, ideaal.

In CM kun je in de ontwikkelaarsopties 'reboot to recovery' als optie in het afsluitmenu opgeven. Dus ook geen gepiel meer met volumeknoppen :-)

Update: Onder CM12 had ik geen probleem met mijn 64gb SD-Card. Maar ik weet niet hoe die geformatteerd is maar denk standaard exFAT (SDXC). Ik zal dit nog even nakijken.

[ Voor 12% gewijzigd door pietervanhuizen op 09-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
BigBangVampa schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:47:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de AOSP 5.0 ROM. Kreeg sd kaartje maar niet aan de praat. Uiteindelijk startte de tablet zelfs helemaal niet meer op en de Ziggo TV app kreeg ik niet aan de praat.

Uiteindelijk maar gekozen om weer een Slimkat 4.4 rom erop te zetten. SD kaartje + Ziggo TV app is fixed. Screencasten werkt daar niet in. Misschien iemand een oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

Welke versie gapps gebruiken jullie bij Cm 12?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze LG G Pad ook aangeschaft voornamelijk ivm het prettige formaat.
Nu wil ik hem echter rooten, maar dat lijkt niet te lukken. Heb de usb-drivers ge-installeerd, en als ik de Pad aansluit zie ik hem ook in mijn verkenner, zowel de interne als de externe (sd)-kaart. Op beide kan ik ook schrijven en lezen. Echter, als ik in apparaat behher kijk, zie ik een geel uitropeteken door de driver van de Pad, en verder kan ik daar niets aan doen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
pietervanhuizen schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:08:
Ik heb de CM11 rom er nu een week opstaan, en draait prima. Het is inderdaad als stock maar wel met meer configuratiemogelijkheden. De knockon feature werkt! De ir functie wordt niet ondersteund. Als ik er wat meer mee gespeeld heb zal ik een update plaatsen.
CM12 probeer ik wel als er een redelijke stabiele versie wordt uitgegeven.
Luke-san schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:13:
[...]

Idd eerst ff een paar keer een youtube-je moeten zien en dan was het nog niet duidelijk hoe m in recovery te krijgen. Nu lukt het elke keer. Voornaamste is dat je vol- niet loslaat.
Dat je de melding krijgt om alle data te wissen moet je ook even je ogen dichthouden.
Soms blijft hij wel heel lang in het bootscherm staan maar dan komt hij erdoor. Waarschijnlijk te maken met de unlock van de bootloader die niet heilig is. De vraag is hoeveel je hem opstart natuurlijk.

Ben nu het verbruik in het oog aan het houden en moet zeggen dat in standby het ding wel eeuwig blijkt mee te gaan.
Vnadaag ook een glass screen protector geinstalleerd omdat het op mijn andere devices toch wel heel bevalt. Ging van de eerste keer en je voelt en ziet het gewoon niet. Dus ook een aanrader.

Dat adb fingerprint gedoe was bij mij de grootste ellende en heeft een paar reboots van beide devices geduurd eer ik de tablet via adb mocht benaderen. Hou het scherm van de tablet aan als je hem verbind met de pc.

We horen het wel als iets niet lukt.
Had het vorig jaar nog willen doen, maar was er niet meer van gekomen. Uiteindelijk anderhalve week geleden alle stappen doorlopen en het is prima gelukt. Lang leve Tweakers en Youtube. ;)

Het meest lastige was nog het teruggaan van versie 20d naar 10a. Overal lees je dat je moet connecten als MTP, maar daarmee liep de aangepaste LG Flash Tool niet door. Na een half uur frustratie geconnect maar een keer als 'LG Software' geconnect en toen ging het wel goed. De filmpjes en de informatie op Tweakers (met verwijzingen naar XDA) zijn meer dan voldoende om alles voor elkaar te krijgen en TWRP blijft gewoon een erg fijne recovery. :)

Ik had zowel CM11 als CM12 gedownload om ze beiden te proberen, maar ben eigenlijk na CM12 niet meer verder gegaan. De standby tijd is minder dan bij de originele rom, maar een kleine anderhalf tot twee weken gaat zeker lukken. Tot nu toe lijkt alles stabiel, ondanks dat het om een Nightly gaat. De CM instelling om te kunnen rebooten naar recovery is wel erg handig!

Oftewel zeer tevreden en nogmaals dank voor de tips. Ik ga ook zeker een glass screen protector uitproberen. Had er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord en er ook nooit naar gekeken, omdat de gewone plastic screen protecors mij niet zo goed bevallen. Als je nog een tip/link hebt voor een merk dan houd ik me aanbevolen!

De tablet zelf bevalt tot nu toe in ieder geval erg goed, zeker met CM. We hebben met de familie hier meerdere Android apparaten in huis en dan is het fijn dat overal de look and feel hetzelfde is. Zeker omdat ik altijd degene ben die alle instellingen voor iedereen mag/moet doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 17:03
Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen omdat ik er niet uit kom....

Nadat ik mijn gpad heb geroot, heb ik de firmware 10a teruggeflashed zodat ik twrp (versie 2.8.4.0) erop heb kunnen flashen. Vervolgens heb ik de custom rom candy5 (versie 2015-01-24) met de gapps op geflashed.
Zover zo goed. Maar ondanks de goede ervaringen, loopt candy5 bij mij voor geen meter. Instabiel, continu foutmeldingen, camera werkt niet, idem voor browser, en ook de google apps zijn instabiel. Nu heb ook andere custom roms -gebaseerd op lolliepop- uitgeprobeerd, maar deze geven dezelfde ervaring als bij candy5.
Hebben jullie een idee wat aan de hand is? Ik word een beetje moedeloos van...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:33:
Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen omdat ik er niet uit kom....

Nadat ik mijn gpad heb geroot, heb ik de firmware 10a teruggeflashed zodat ik twrp (versie 2.8.4.0) erop heb kunnen flashen. Vervolgens heb ik de custom rom candy5 (versie 2015-01-24) met de gapps op geflashed.
Zover zo goed. Maar ondanks de goede ervaringen, loopt candy5 bij mij voor geen meter. Instabiel, continu foutmeldingen, camera werkt niet, idem voor browser, en ook de google apps zijn instabiel. Nu heb ook andere custom roms -gebaseerd op lolliepop- uitgeprobeerd, maar deze geven dezelfde ervaring als bij candy5.
Hebben jullie een idee wat aan de hand is? Ik word een beetje moedeloos van...... :'(
Wow, ik heb nog geen enkele foutmelding gehad. Kan je eens proberen CWM te installeren ipv TWRP
http://forum.xda-develope...lopment/recovery-t2945917

Ik zou wel alles wissen, dus ook interne storage! Je kan je rom ff op een micro sd kaart zetten, dus niet panikeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
OK, ga ik dat eens proberen. Als ik mijn back-up terugzet (10a) dan doet ie perfect. Is alleen lolliepop (welke rom dan ook) dat voor geen meter presteert....

Heel erg vreemd...

Als er nog andere suggesties zijn of anderen die dezelfde ervaring hebben; ik houd me van harte aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:37:
OK, ga ik dat eens proberen. Als ik mijn back-up terugzet (10a) dan doet ie perfect. Is alleen lolliepop (welke rom dan ook) dat voor geen meter presteert....

Heel erg vreemd...

Als er nog andere suggesties zijn of anderen die dezelfde ervaring hebben; ik houd me van harte aanbevolen!
Check ook eens welke Gapps je erop zet. Ik heb pa_gapps-modular-micro-beta4-20141218-signed.zip erop gezet.

Ook als je issues hebt dat je helderheid niet goed werkt ...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2762526
Veel uitleg op die pagina voor iets simpel. 2 files .. downloaden (check voor cwm or twrp) en gewoon de zip in recovery installeren. Kan je niets mee foutdoen.

Laat het in ieder geval even weten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Probleem deed zich ook voor als ik de gapps niet installeerde; ook als ik de Rom kwam flashte als het ware. Ik zal eens naar kijken.

Iig installeerde ik een andere versie van de gapps: pa_gapps-modular-micro-5.0.1-RC3-20150201-signed.zip

Update:
Gaat lekker, not. Zojuist ook internernal storage gewiped en geprobeerd de custom rom te flashen: dat mislukte. Vervogens mijn back-up teruggezet en opnieuw gereboot, maar opstarten blijft steken bij de LG logo met de boodschap "security error".

Kortom, HELP. Wat is hier mis gegaan en hoe maak ik het weer goed?

[ Voor 40% gewijzigd door Shimaan24 op 03-02-2015 22:20 . Reden: Update voortgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:06:
Probleem deed zich ook voor als ik de gapps niet installeerde; ook als ik de Rom kwam flashte als het ware. Ik zal eens naar kijken.

Iig installeerde ik een andere versie van de gapps: pa_gapps-modular-micro-5.0.1-RC3-20150201-signed.zip

Update:
Gaat lekker, not. Zojuist ook internernal storage gewiped en geprobeerd de custom rom te flashen: dat mislukte. Vervogens mijn back-up teruggezet en opnieuw gereboot, maar opstarten blijft steken bij de LG logo met de boodschap "security error".

Kortom, HELP. Wat is hier mis gegaan en hoe maak ik het weer goed?
Blijf eens wachten, soms duurt het bij mij ook een tijd eer hij hierbij door is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Dat zou mooi zijn. Echter, na de boodschap schakelt hij zichzelf uit. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik kijk nu even op het web of er oplossingen zijn.

Update:
Pfehw, gelukkig weer opgelost met de LG PC support tool. Nu dat andere varkentje wassen..... :P

[ Voor 27% gewijzigd door Shimaan24 op 03-02-2015 23:13 . Reden: Update voortgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:38:
Dat zou mooi zijn. Echter, na de boodschap schakelt hij zichzelf uit. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik kijk nu even op het web of er oplossingen zijn.

Update:
Pfehw, gelukkig weer opgelost met de LG PC support tool. Nu dat andere varkentje wassen..... :P
Ga je terug van scratch beginnen of hou je het bij een 4.x versie ?

edit: las net dit ... 'custom rom te flashen: dat mislukte' ... waarschijnlijk corrupte zip dus

[ Voor 9% gewijzigd door Luke-san op 03-02-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Ga je terug van scratch beginnen of hou je het bij een 4.x versie ?

edit: las net dit ... 'custom rom te flashen: dat mislukte' ... waarschijnlijk corrupte zip dus
Dat zal het waarschijnlijk wel het geval zijn; zip signature validation error.

Maar goed, ik ben weer van scratch begonnen:
- met de lg flashtool de stock rom 10a geflashed
- opnieuw de gpad geroot met kingroot
- met flashify twrp 2.8.4.0 geflashed
- tot slot met twrp candy5 inclusief gapps geflashed

Het resultaat? Werkt als een zonnetje! Een snoepje die candy5, zeer prettig bruikbaar. Aanradertje.

Ennuh, Luke-san, dank voor de hulp en meedenken! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Shimaan24 op 04-02-2015 20:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:59:
[...]

Dat zal het waarschijnlijk wel het geval zijn; zip signature validation error.

Maar goed, ik ben weer van scratch begonnen:
- met de lg flashtool de stock rom 10a geflashed
- opnieuw de gpad geroot met kingroot
- met flashify twrp 2.8.4.0 geflashed
- tot slot met twrp candy5 inclusief gapps geflashed

Het resultaat? Werkt als een zonnetje! Een snoepje die candy5, zeer prettig bruikbaar. Aanradertje.

Ennuh, Luke-san, dank voor de hulp en meedenken! _/-\o_
Graag gedaan. Geniet ervan!

Enigste bug die ik ben tegengekomen, maar die aan v5.0x ligt is dat audio via BT soms hapert. Als je Googled ligt dit dus niet aan onze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Zelfde geldt voor apps op de sd kaart zetten, dat lukt niet. Maar of dat nu een bug of feature is van lolliepop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:54:
Zelfde geldt voor apps op de sd kaart zetten, dat lukt niet. Maar of dat nu een bug of feature is van lolliepop....
Dacht dat dat al van ver4.4x een probleem was om schrijfrechten te hebben op de sd kaart.
Je rom is geroot dus er was wel een app (kan nu ff niet aan de tablet) om volledige schrijfrechten te hebben op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik mijn G Pad geflashed naar CM12 OFFICIAL.

Ik zie hier ook Candy5 voorbij komen en er is ook nog een CM12 UNOFFICIAL.
Via XDA kan ik niet tot grote verschillen komen tussen deze 3 versies behalve dan dat de CM12 OFFICIAL en UNOFFICIAL iedere nacht worden bijgewerkt.

Welke voordelen biedt Candy5 nog t.o.v. de CM12 OFFICIAL en UNOFFICIAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag over installatieprobleem:

Mijn GPad had een backlight probleem, ik heb de tablet na reparatie terug (cover assembly en PCB vervangen) met een opnieuw geinstalleerde Android 4.4.2 erop (softwareversie V50020d). De Android versie is (vrijwel?) dezelfde als voor de reparatie, LG software versie is een minor update.

Helaas blijkt de Wifi verbinding niet meer te functioneren met twee Wifi netwerken waarmee mijn tablet eerst wél werkte. Zo te zien krijgt de tablet geen verbinding met het netwerk. De signaalsterkte is redelijk resp. goed dus dat lijkt me niet de oorzaak. Heeft iemand een suggestie wat hiervan de oorzaak kan zijn?

EDIT: zelf oplossing gevonden na lezen van enigszins vergelijkbare ervaringen van anderen: na uitschakelen van de functie 'Wi-Fi/scannen altijd beschikbaar' (staat kennelijk standaard aan in nieuwste installatie, op zich al dubieus) en uitschakelen van Bluetooth (just in case) werkt mijn Wifi verbinding weer. Blijft nog het probleem dat mijn image viewers zoals JustPictures behoorlijk anders werken door deze relatief kleine OS update :-(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Heeft er iemand goede dan wel slechte ervaringen met een lollipop rom. Ik heb nu Mahdi 4.4. en die is erg stabiel.

Op XDA staan er wel een paar, maar ik heb geen zin om heel veel te proberen.

Op zich lijk mij onderstaande prima.Hij heeft heel replies, maar is dat een goed teken of slecht omdat er heel veel vragen en opmerkingen zijn.

http://forum.xda-develope...-lollipop-lrx21m-t2941207

[ Voor 38% gewijzigd door Pinin op 11-03-2015 12:49 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie12
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik krijg altijd de melding bij stap 4 dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers. Nadien stopt het proces dan.
Maw: ik kan blijkbaar niet downgraden. Nochtans volg ik exact de stappen van in de post.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Wie weet gaat het toch nog gebeuren:
www.tabletguide.nl/56229/...lollipop-voor-g-pad-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Zal wss enkel voor de gpe gelden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Die heeft al lang lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Pinin schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:16:
[...]

Zal wss enkel voor de gpe gelden.
Als je het artikel had gelezen, had je kunnen zien dat het om de Gpad 7.0, 8.0, 8.3 en 10.0 gaat. Dat de GPE-versie al eerder een update heeft gekregen, staat ook in het artikel.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste