Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 10:39
Ik heb inmiddels de eerste nightly van CM12 even geprobeerd, lijkt best aardig te werken, veel extra's die in CM11 zitten tov de stock zitten er echter nog niet in. Zaken zoals de beide camera's en double-tap to wake werken allemaal prima. Ik wacht nog even op een milestone voordat ik er echt op over ga.

Ik had met TWRP recovery een backup gemaakt van mijn huidige setup (CM11) naar mijn sd-kaartje en kon heel eenvoudig deze weer terugzetten, ideaal.

In CM kun je in de ontwikkelaarsopties 'reboot to recovery' als optie in het afsluitmenu opgeven. Dus ook geen gepiel meer met volumeknoppen :-)

Update: Onder CM12 had ik geen probleem met mijn 64gb SD-Card. Maar ik weet niet hoe die geformatteerd is maar denk standaard exFAT (SDXC). Ik zal dit nog even nakijken.

[ Voor 12% gewijzigd door pietervanhuizen op 09-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 23:42
BigBangVampa schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:47:
[...]

Op zich lijkt de kaart (sandisk 64GB) te werken, maar na een aantal minuten krijg ik de melding dat er geen kaart inzit.
Ik moet de kaart dan eerst ontkoppelen en opnieuw koppelen. Dan werkt hij weer voor een aantal minuten.
Onder 4.4.2 had ik dit probleem niet. Op verschillende fora heb ik al gelezen dat cm roms vaak problemen geven bij exfat geformatteerde kaarten.
Ik had hetzelfde probleem met de AOSP 5.0 ROM. Kreeg sd kaartje maar niet aan de praat. Uiteindelijk startte de tablet zelfs helemaal niet meer op en de Ziggo TV app kreeg ik niet aan de praat.

Uiteindelijk maar gekozen om weer een Slimkat 4.4 rom erop te zetten. SD kaartje + Ziggo TV app is fixed. Screencasten werkt daar niet in. Misschien iemand een oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 16:03

ThaDude

Hang Loose

Welke versie gapps gebruiken jullie bij Cm 12?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5907

Heb deze LG G Pad ook aangeschaft voornamelijk ivm het prettige formaat.
Nu wil ik hem echter rooten, maar dat lijkt niet te lukken. Heb de usb-drivers ge-installeerd, en als ik de Pad aansluit zie ik hem ook in mijn verkenner, zowel de interne als de externe (sd)-kaart. Op beide kan ik ook schrijven en lezen. Echter, als ik in apparaat behher kijk, zie ik een geel uitropeteken door de driver van de Pad, en verder kan ik daar niets aan doen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:23
pietervanhuizen schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:08:
Ik heb de CM11 rom er nu een week opstaan, en draait prima. Het is inderdaad als stock maar wel met meer configuratiemogelijkheden. De knockon feature werkt! De ir functie wordt niet ondersteund. Als ik er wat meer mee gespeeld heb zal ik een update plaatsen.
CM12 probeer ik wel als er een redelijke stabiele versie wordt uitgegeven.
Luke-san schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:13:
[...]

Idd eerst ff een paar keer een youtube-je moeten zien en dan was het nog niet duidelijk hoe m in recovery te krijgen. Nu lukt het elke keer. Voornaamste is dat je vol- niet loslaat.
Dat je de melding krijgt om alle data te wissen moet je ook even je ogen dichthouden.
Soms blijft hij wel heel lang in het bootscherm staan maar dan komt hij erdoor. Waarschijnlijk te maken met de unlock van de bootloader die niet heilig is. De vraag is hoeveel je hem opstart natuurlijk.

Ben nu het verbruik in het oog aan het houden en moet zeggen dat in standby het ding wel eeuwig blijkt mee te gaan.
Vnadaag ook een glass screen protector geinstalleerd omdat het op mijn andere devices toch wel heel bevalt. Ging van de eerste keer en je voelt en ziet het gewoon niet. Dus ook een aanrader.

Dat adb fingerprint gedoe was bij mij de grootste ellende en heeft een paar reboots van beide devices geduurd eer ik de tablet via adb mocht benaderen. Hou het scherm van de tablet aan als je hem verbind met de pc.

We horen het wel als iets niet lukt.
Had het vorig jaar nog willen doen, maar was er niet meer van gekomen. Uiteindelijk anderhalve week geleden alle stappen doorlopen en het is prima gelukt. Lang leve Tweakers en Youtube. ;)

Het meest lastige was nog het teruggaan van versie 20d naar 10a. Overal lees je dat je moet connecten als MTP, maar daarmee liep de aangepaste LG Flash Tool niet door. Na een half uur frustratie geconnect maar een keer als 'LG Software' geconnect en toen ging het wel goed. De filmpjes en de informatie op Tweakers (met verwijzingen naar XDA) zijn meer dan voldoende om alles voor elkaar te krijgen en TWRP blijft gewoon een erg fijne recovery. :)

Ik had zowel CM11 als CM12 gedownload om ze beiden te proberen, maar ben eigenlijk na CM12 niet meer verder gegaan. De standby tijd is minder dan bij de originele rom, maar een kleine anderhalf tot twee weken gaat zeker lukken. Tot nu toe lijkt alles stabiel, ondanks dat het om een Nightly gaat. De CM instelling om te kunnen rebooten naar recovery is wel erg handig!

Oftewel zeer tevreden en nogmaals dank voor de tips. Ik ga ook zeker een glass screen protector uitproberen. Had er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord en er ook nooit naar gekeken, omdat de gewone plastic screen protecors mij niet zo goed bevallen. Als je nog een tip/link hebt voor een merk dan houd ik me aanbevolen!

De tablet zelf bevalt tot nu toe in ieder geval erg goed, zeker met CM. We hebben met de familie hier meerdere Android apparaten in huis en dan is het fijn dat overal de look and feel hetzelfde is. Zeker omdat ik altijd degene ben die alle instellingen voor iedereen mag/moet doen. :P

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:12
Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen omdat ik er niet uit kom....

Nadat ik mijn gpad heb geroot, heb ik de firmware 10a teruggeflashed zodat ik twrp (versie 2.8.4.0) erop heb kunnen flashen. Vervolgens heb ik de custom rom candy5 (versie 2015-01-24) met de gapps op geflashed.
Zover zo goed. Maar ondanks de goede ervaringen, loopt candy5 bij mij voor geen meter. Instabiel, continu foutmeldingen, camera werkt niet, idem voor browser, en ook de google apps zijn instabiel. Nu heb ook andere custom roms -gebaseerd op lolliepop- uitgeprobeerd, maar deze geven dezelfde ervaring als bij candy5.
Hebben jullie een idee wat aan de hand is? Ik word een beetje moedeloos van...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 21:23
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:33:
Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen omdat ik er niet uit kom....

Nadat ik mijn gpad heb geroot, heb ik de firmware 10a teruggeflashed zodat ik twrp (versie 2.8.4.0) erop heb kunnen flashen. Vervolgens heb ik de custom rom candy5 (versie 2015-01-24) met de gapps op geflashed.
Zover zo goed. Maar ondanks de goede ervaringen, loopt candy5 bij mij voor geen meter. Instabiel, continu foutmeldingen, camera werkt niet, idem voor browser, en ook de google apps zijn instabiel. Nu heb ook andere custom roms -gebaseerd op lolliepop- uitgeprobeerd, maar deze geven dezelfde ervaring als bij candy5.
Hebben jullie een idee wat aan de hand is? Ik word een beetje moedeloos van...... :'(
Wow, ik heb nog geen enkele foutmelding gehad. Kan je eens proberen CWM te installeren ipv TWRP
http://forum.xda-develope...lopment/recovery-t2945917

Ik zou wel alles wissen, dus ook interne storage! Je kan je rom ff op een micro sd kaart zetten, dus niet panikeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
OK, ga ik dat eens proberen. Als ik mijn back-up terugzet (10a) dan doet ie perfect. Is alleen lolliepop (welke rom dan ook) dat voor geen meter presteert....

Heel erg vreemd...

Als er nog andere suggesties zijn of anderen die dezelfde ervaring hebben; ik houd me van harte aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:37:
OK, ga ik dat eens proberen. Als ik mijn back-up terugzet (10a) dan doet ie perfect. Is alleen lolliepop (welke rom dan ook) dat voor geen meter presteert....

Heel erg vreemd...

Als er nog andere suggesties zijn of anderen die dezelfde ervaring hebben; ik houd me van harte aanbevolen!
Check ook eens welke Gapps je erop zet. Ik heb pa_gapps-modular-micro-beta4-20141218-signed.zip erop gezet.

Ook als je issues hebt dat je helderheid niet goed werkt ...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2762526
Veel uitleg op die pagina voor iets simpel. 2 files .. downloaden (check voor cwm or twrp) en gewoon de zip in recovery installeren. Kan je niets mee foutdoen.

Laat het in ieder geval even weten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Probleem deed zich ook voor als ik de gapps niet installeerde; ook als ik de Rom kwam flashte als het ware. Ik zal eens naar kijken.

Iig installeerde ik een andere versie van de gapps: pa_gapps-modular-micro-5.0.1-RC3-20150201-signed.zip

Update:
Gaat lekker, not. Zojuist ook internernal storage gewiped en geprobeerd de custom rom te flashen: dat mislukte. Vervogens mijn back-up teruggezet en opnieuw gereboot, maar opstarten blijft steken bij de LG logo met de boodschap "security error".

Kortom, HELP. Wat is hier mis gegaan en hoe maak ik het weer goed?

[ Voor 40% gewijzigd door Shimaan24 op 03-02-2015 22:20 . Reden: Update voortgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:06:
Probleem deed zich ook voor als ik de gapps niet installeerde; ook als ik de Rom kwam flashte als het ware. Ik zal eens naar kijken.

Iig installeerde ik een andere versie van de gapps: pa_gapps-modular-micro-5.0.1-RC3-20150201-signed.zip

Update:
Gaat lekker, not. Zojuist ook internernal storage gewiped en geprobeerd de custom rom te flashen: dat mislukte. Vervogens mijn back-up teruggezet en opnieuw gereboot, maar opstarten blijft steken bij de LG logo met de boodschap "security error".

Kortom, HELP. Wat is hier mis gegaan en hoe maak ik het weer goed?
Blijf eens wachten, soms duurt het bij mij ook een tijd eer hij hierbij door is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Dat zou mooi zijn. Echter, na de boodschap schakelt hij zichzelf uit. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik kijk nu even op het web of er oplossingen zijn.

Update:
Pfehw, gelukkig weer opgelost met de LG PC support tool. Nu dat andere varkentje wassen..... :P

[ Voor 27% gewijzigd door Shimaan24 op 03-02-2015 23:13 . Reden: Update voortgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:38:
Dat zou mooi zijn. Echter, na de boodschap schakelt hij zichzelf uit. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik kijk nu even op het web of er oplossingen zijn.

Update:
Pfehw, gelukkig weer opgelost met de LG PC support tool. Nu dat andere varkentje wassen..... :P
Ga je terug van scratch beginnen of hou je het bij een 4.x versie ?

edit: las net dit ... 'custom rom te flashen: dat mislukte' ... waarschijnlijk corrupte zip dus

[ Voor 9% gewijzigd door Luke-san op 03-02-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Ga je terug van scratch beginnen of hou je het bij een 4.x versie ?

edit: las net dit ... 'custom rom te flashen: dat mislukte' ... waarschijnlijk corrupte zip dus
Dat zal het waarschijnlijk wel het geval zijn; zip signature validation error.

Maar goed, ik ben weer van scratch begonnen:
- met de lg flashtool de stock rom 10a geflashed
- opnieuw de gpad geroot met kingroot
- met flashify twrp 2.8.4.0 geflashed
- tot slot met twrp candy5 inclusief gapps geflashed

Het resultaat? Werkt als een zonnetje! Een snoepje die candy5, zeer prettig bruikbaar. Aanradertje.

Ennuh, Luke-san, dank voor de hulp en meedenken! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Shimaan24 op 04-02-2015 20:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:59:
[...]

Dat zal het waarschijnlijk wel het geval zijn; zip signature validation error.

Maar goed, ik ben weer van scratch begonnen:
- met de lg flashtool de stock rom 10a geflashed
- opnieuw de gpad geroot met kingroot
- met flashify twrp 2.8.4.0 geflashed
- tot slot met twrp candy5 inclusief gapps geflashed

Het resultaat? Werkt als een zonnetje! Een snoepje die candy5, zeer prettig bruikbaar. Aanradertje.

Ennuh, Luke-san, dank voor de hulp en meedenken! _/-\o_
Graag gedaan. Geniet ervan!

Enigste bug die ik ben tegengekomen, maar die aan v5.0x ligt is dat audio via BT soms hapert. Als je Googled ligt dit dus niet aan onze tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shimaan24
Zelfde geldt voor apps op de sd kaart zetten, dat lukt niet. Maar of dat nu een bug of feature is van lolliepop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Shimaan24 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:54:
Zelfde geldt voor apps op de sd kaart zetten, dat lukt niet. Maar of dat nu een bug of feature is van lolliepop....
Dacht dat dat al van ver4.4x een probleem was om schrijfrechten te hebben op de sd kaart.
Je rom is geroot dus er was wel een app (kan nu ff niet aan de tablet) om volledige schrijfrechten te hebben op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204048

Zojuist heb ik mijn G Pad geflashed naar CM12 OFFICIAL.

Ik zie hier ook Candy5 voorbij komen en er is ook nog een CM12 UNOFFICIAL.
Via XDA kan ik niet tot grote verschillen komen tussen deze 3 versies behalve dan dat de CM12 OFFICIAL en UNOFFICIAL iedere nacht worden bijgewerkt.

Welke voordelen biedt Candy5 nog t.o.v. de CM12 OFFICIAL en UNOFFICIAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184

vraag over installatieprobleem:

Mijn GPad had een backlight probleem, ik heb de tablet na reparatie terug (cover assembly en PCB vervangen) met een opnieuw geinstalleerde Android 4.4.2 erop (softwareversie V50020d). De Android versie is (vrijwel?) dezelfde als voor de reparatie, LG software versie is een minor update.

Helaas blijkt de Wifi verbinding niet meer te functioneren met twee Wifi netwerken waarmee mijn tablet eerst wél werkte. Zo te zien krijgt de tablet geen verbinding met het netwerk. De signaalsterkte is redelijk resp. goed dus dat lijkt me niet de oorzaak. Heeft iemand een suggestie wat hiervan de oorzaak kan zijn?

EDIT: zelf oplossing gevonden na lezen van enigszins vergelijkbare ervaringen van anderen: na uitschakelen van de functie 'Wi-Fi/scannen altijd beschikbaar' (staat kennelijk standaard aan in nieuwste installatie, op zich al dubieus) en uitschakelen van Bluetooth (just in case) werkt mijn Wifi verbinding weer. Blijft nog het probleem dat mijn image viewers zoals JustPictures behoorlijk anders werken door deze relatief kleine OS update :-(

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 310184 op 14-02-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Heeft er iemand goede dan wel slechte ervaringen met een lollipop rom. Ik heb nu Mahdi 4.4. en die is erg stabiel.

Op XDA staan er wel een paar, maar ik heb geen zin om heel veel te proberen.

Op zich lijk mij onderstaande prima.Hij heeft heel replies, maar is dat een goed teken of slecht omdat er heel veel vragen en opmerkingen zijn.

http://forum.xda-develope...-lollipop-lrx21m-t2941207

[ Voor 38% gewijzigd door Pinin op 11-03-2015 12:49 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
pietervanhuizen schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:53:
Ik had ook 20d en precies dezelfde melding. Er eerst 10a erop gezet met instructie in deze post: http://forum.xda-develope...p?p=57137360&postcount=36
Ik krijg altijd de melding bij stap 4 dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers. Nadien stopt het proces dan.
Maw: ik kan blijkbaar niet downgraden. Nochtans volg ik exact de stappen van in de post.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03-2020
Wie weet gaat het toch nog gebeuren:
www.tabletguide.nl/56229/...lollipop-voor-g-pad-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Zal wss enkel voor de gpe gelden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Laatst online: 06-06 21:45
Die heeft al lang lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Pinin schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:16:
[...]

Zal wss enkel voor de gpe gelden.
Als je het artikel had gelezen, had je kunnen zien dat het om de Gpad 7.0, 8.0, 8.3 en 10.0 gaat. Dat de GPE-versie al eerder een update heeft gekregen, staat ook in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Gerd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 07:25:
[...]

Als je het artikel had gelezen, had je kunnen zien dat het om de Gpad 7.0, 8.0, 8.3 en 10.0 gaat. Dat de GPE-versie al eerder een update heeft gekregen, staat ook in het artikel.
Wel gelezen, blijkbaar niet niet dan.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08-06 13:07

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van dit apparaat. Heb hem gekocht met het doel deze naar CM12 te flashen. Gisteren om te testen apparaat wel aangezet met stock android, en alle beschikbare updates laten binnenkomen. Nu heb ik het probleem dat het device voorzien is van 4.4.2, waardoor de op internet te vinden walkthru's falen, volgens mij inderdaad zoals al eerder is opgemerkt, het read-only zijn van het SD geheugen (7o9 in "LG G Pad 8.3").

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Easy root for LG G Pad 8.3
Modified By Dalingrin
Originally By IOMonster (thecubed on XDA)
See http://tinyw.in/mXhw for details

Original root idea from http://optimusforums.com/threads/how-to-root-the-lg-g2-f
320.8846/

Enable Developer Settings on the G Pad:
--Go to Settings->About tablet->Software information
--Tap on Build number until Developer Settings are unlocked

In Developer Settings:
--Enable USB debugging

Plug in the G Pad via USB to a PC.

Druk op een toets om door te gaan. . .
Looking for device...

Pushing g_security...

17 KB/s (288 bytes in 0.016s)

Now, please unplug usb, go to developer options and
disable USB debugging and re-enable it.
Once you've done that, re-plug your usb...
Waiting for device...
Now it's time to install su and superuser.

Please note! This will trip LG's rootchecker!

This means your phone will show ROOTED in the settings menu,
and in the LG Download mode.

If you do not want to possibly invalidate your warranty
press CTRL-C to stop this script.
You will have a rooted ADB, but no apps on the phone will be able
to access root functions.

Mounting system RW and pushing SU, then remounting system RO again
mount: Operation not permitted
failed to copy 'su' to '/system/xbin/su': Read-only file system
Unable to open /system/xbin/su: No such file or directory
Unable to open /system/xbin/su: No such file or directory
mount: Operation not permitted
Installing superuser
2028 KB/s (2025538 bytes in 0.975s)
        pkg: /data/local/tmp/superuser.apk
Success

Done.

Please check the above for any errors and let me know if you run into any issues
.
Enjoy your phone!

De hierboven aangehaalde tool (SDFix) faalt echter omdat ik nog geen root ben.

Hoe nu verder?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:49
Er staat me iets bij dat je eerst terug moet naar 4.2 en dan rooten... op xda zou je moeten vinden hoe...

Ik krijg er vandaag ook een binnen en sta dan waarschijnlijk voor hetzelfde probleem.
(vervanging van een andere die geroot was onder 4.2 maar helaas was overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ASW1 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:44:
Er staat me iets bij dat je eerst terug moet naar 4.2 en dan rooten... op xda zou je moeten vinden hoe...

Ik krijg er vandaag ook een binnen en sta dan waarschijnlijk voor hetzelfde probleem.
(vervanging van een andere die geroot was onder 4.2 maar helaas was overleden)
Nou dan is voor jou de tip: niet eerst alle updates binnenhalen, maar gelijk rooten en CM12 flashen :)

Ik kom nog niet veel verder. Ben geroot via Towelroot, kan via tooltje "superuser" (alsmede via CWM) in recovery komen, maar dan kan ik geen backup maken van bestaande rom, en ook geen andere flashen die op het interne geheugen staat, alleen op een SD (die ik niet heb). Ook als ik via CWM Rom Manager aangeef een rom te willen installeren vanaf de zip op het interne geheugen, reboot ie in recovery, maar verder gebeurt er niks.

Kortom, ik heb er een zooitje van gemaakt.

Ik kan wellicht de rom op een SD zetten en via de recovery die ik nu krijg deze installeren. Ik heb dan echter geen backup.

Iemand een beter idee?

Edit: SD kaartje gevonden, die wil ie echter niet mounten vanuit Recovery. Als ik gewoon boot naar Android met het ding erin, ziet ie 'm wel.

[ Voor 45% gewijzigd door SeatRider op 04-04-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Welke recovery heb je nu dan?
Ik heb destijds 4.2 geunlockt/geroot, toen TWRP erop gezet en daarmee 4.4 erop geflashed (zodat ik dus 4.4 had maar op de juiste manier geroot.)

Ik krijg mijn "nieuwe" tablet dinsdag pas, ik heb me nog niet helemaal voorbereid maar wel alvast een paarthreads gebookmarked; misschien kun je er iets mee:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2698401
http://forum.xda-develope...m-kot49i-v50020d-t2894277
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2622777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Als ik in Recovery boot, zie ik kot49i v50020d. En onder in beeld een aantal foutmeldingen, waaronder de melding dat het niet is gelukt de SDcard te mounten (invalid argument).

Wat zou er gebeuren als ik een factory reset doe? Ik gok dat ik terug kom in een niet geroote 4.4.2 android, zonder CWM en andere superuser-troep?

Edit: ik probeer het gewoon :)

Edit2: dat ruimt iets op. Heb nu idd weer een schone 4.4.2 terug. Nu maar eens kijken hoe ik die teruggeflashed krijg naar 4.2.2.

[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 04-04-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Misschien helpt het voor mijn beeldvorming (en die van anderen) om duidelijk te maken wat wat doet. Ik heb nu dus een schone 4.4.2, en het lukt mij met de key combo (power on, down, daarna power on, down+up) om in LG factory reset mode te komen. Volgens sommige instructies is dat de manier om in Recovery mode te komen, dus voegt CWM een nieuwe Recovery mode toe? En is er dan een bepaalde versie van CWM vereist? Ik had gewoon de laatste uit de play store gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Yup, cmw en twrp zijn zogenaamde custom recovery's.
Je moet eerst een van deze twee(al zijn er nog meer) geïnstalleerd hebben om een custom recovery+gapps te flashen.
Met de lg recovery kan dat (uiteraard) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Right. Ben nu aan het kijken of het vanaf 4.4.2 uberhaupt wel kan. Rooten lukt wel, door Towelroot te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wanneer je in recovery boot dan zie je vanzelf of het gelukt is een custom recovery te installeren.
Je dient dan namelijk de cmw of twrp recovery interface te zien i.p.v. de LG recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

OK. Was net zover dat ik de TWRP recovery mode had geboot (met behulp van de Aboot-zip).

CM12 en de google apps geflashed, daarna dalvik cache wipe gedaan en gereboot. Nu blijft ie hangen op het CM startscherm...

Als ik probeer in recovery te komen (pwr+down, daarna pwr+down+up) krijg ik het standaard LG scherm, niet TWRP. Daar zou ik eventueel een factory reset kunnen doen, is dat handig?

Edit: dat lijkt handig, ik kom dan alsnog in TWRP recovery. Daar heb ik een system wipe gedaan, daarna de SD gemount, en de CM12 rom geflashed. Dan nogmaals een darvik cache wipe. Bij de volgende reboot komt weer het blauwe CM mannetje, maar nu zegt ie dat ie Android aan het updaten is. Spannend!

Edit: Lo ende behold, het werkt! Hij is nu CM12/Lollipop 5.0.2 aan het configureren!

Dan is het achteraf toch eigenlijk best te doen, vanaf 4.4.2 naar CM12:
1. Rooten met Towelroot
2. Ga verder met stap 2 van http://forum.xda-develope...m-kot49i-v50020d-t2894277 LET OP bij het downloaden van de zip! klik download now, dat is de zip. Klik je op download, krijg je een exe, en daar trappen we natuurlijk niet in.
3. De versie van TWRP die je in die zip meeinstalleert is goed genoeg
4. Booten in recovery kan daarna op de standaard manier (uitzetten, pwr+down, daarna pwr+down+up). Je krijgt een scherm van LG dat je de optie biedt om een factory reset te doen, als je dat kiest kom je in TWRP
5. Daar kun je een wipe doen, daarna mount je je SD en flash je vanaf daar vervolgens de CM12 zip en de Google apps zip flashen
6. Daarna een darvik cache wipe
7. Reboot, en je ziet een Android update/installatie
8. Profit!

[ Voor 98% gewijzigd door SeatRider op 05-04-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Edit: je bent er al uit zo te lezen. :P

[ Voor 77% gewijzigd door ASW1 op 05-04-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

ASW1 schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:44:
Edit: je bent er al uit zo te lezen. :P
Yep, was een paar keer spannend, aangezien ik nog nooit een Android heb geroot of geflashed. De laatste keer was een custom firmware op een oude Orange SPV500 plaatsen, en dat was ook al zo spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 22:43
Lollipop is out. Weliswaar Koreaanse source, maar dat mag niet echt uitmaken toch!?
De source staat ook al op XDA. Dus het zal niet lang duren voordat er verbeteringen in CM12 en AOSP worden doorgevoerd.

Move to SD zit kennelijk wel ingebouwd in LP :+ Heheeee, werkt net even wat beter om zo games te installeren.

EDIT:

Update zojuist uitgevoerd. Dat ging snel en simpel. In zijn totaliteit nog geen 15 minuten. Ik heb tijdens het flashen gekozen voor other country + English. Zal zo nog eens door alle opties lopen en wat games opstarten. Nu even verder met koken :9

EDIT2:

Hard reset en clean install. Vage shit. Move to SD heeft nul effect. Het interne geheugen heet SDCARD. Dus het systeem is van mening dat apps en data al op sdcard staan (denk ik). Storage geeft namelijk ook aan dat alles al op SD staat. Terwijl het externe geheugen external_sd heet :| . Echt van die slapende programmeurs. Heb ik er nog geen ene & #@$" aan :@ . Wachten op root en werken met FolderMount èn byebye Ziggo. Of Ziggo zonder root en niet alles kunnen installeren :@

[ Voor 72% gewijzigd door Die Bruine op 10-04-2015 14:26 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Gisteravond is een flashable zip uitgekomen van de officiele lolipop.
Dan installeer je dus geen KDZ maar gebruik je je custom recovery.
Voordeel daarvan is dat je geroot blijft, en je custom recovery behoudt, en bovendien blijven ook nog eens al je instellingen van 4.4 bewaard.
Zojuist een dirty flash gedaan en lollipop draait als een zonnetje...

http://forum.xda-develope...op-rom-int-g-pad-t3079312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zo, Lollipop stock rom geroot was leuk voor twee dagen.
Toen was ik het weer zat.
Grote irritatie ondermeer doordat bij auto brightness het scherm te donker is.
En op manual moet je het voortdurend zelf bijregelen, wat ook heel snel gaat vervelen.

Net overgestapt op Euphoria rom (5.0.2) en dat is een verademing qua customizibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Je kan toch een minimum instellen? Ik heb hem op 15% minimum staan, daaronder duikt hij dus nooit.

Mijn grootste probleem is nog steeds move to SD. Ik kan de tablet nu alleen gebruiken om tv te kijken. OK, hij kan meer. Maar wanneer ik MC4, NFS, Epoch2 en Worms installeer heb ik nog maar 3GB over. Alle spellen erop zodat ik ze kan spelen wanneer ik dat wil, dat gaat niet.
Ik heb geprobeerd apps van tablet naar SD naar tablet naar SD te verplaatsen. Maar meer dan een paar honderd MB krijg ik er niet bij :( . Waardeloos dit.

Dus nu maar hopen dat er alsnog een root komt voor deze bootloader. Zo niet, dan pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Die Bruine schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:41:
Je kan toch een minimum instellen? Ik heb hem op 15% minimum staan, daaronder duikt hij dus nooit.
Dat heb ik nog nooit gezien, waar zou je dat moeten vinden volgens jou? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
In Lollipop is dat meteen onder het quickpulldown menu beschikbaar. Maar ook onder display (screen brightness) zal het scherm niet lager gaan dan wat je daar instelt (en tevens auto brightness hebt ingeschakeld). Dat is namelijk dezelfde instelling.

[ Voor 13% gewijzigd door Die Bruine op 17-04-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Die Bruine schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:01:
In Lollipop is dat meteen onder het quickpulldown menu beschikbaar. Maar ook onder display (screen brightness) zal het scherm niet lager gaan dan wat je daar instelt (en tevens auto brightness hebt ingeschakeld). Dat is namelijk dezelfde instelling.
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt;
ik zie geen enkel effect van het verslepen van de brightness slider wanneer tevens "auto" aangevinkt is.

De auto brightness instelling vind ik (behalve in het donker) te donker.
Ik wil de brightness hoger hebben staan, maar wel auto-brightness gebruiken, en dat gaat niet.
Een bepaalde minimumbrightness kunnen instellen helpt daar ook niet of nauwelijks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Daar heb ik gelukkig geen last van. Als ik hem op auto op zijn felst zet is dat bijvoorbeeld nu wel te fel. Te laag is ook echt te laag.

Vast een app voor. Op CM kon ik dat zelf nog extra aanpassen. Weet niet of dat nu nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Draai nu bijna twee weken een CM12 nightly. Dacht dat het wel leuk zou zijn eens een nieuwe versie te installeren. Ik hoopte dat dit OTA zou kunnen, maar dat gebeurt dus niet. Kan de nieuwe nightly (.zip) downloaden, maar in plaats van een automatische install (wat ik een beetje verwacht had, net zoals vroeger mijn romupdates binnenkwamen) kom ik in TWRP. Daar kan ik weliswaar de .zip vinden (in /cmupdates), maar hier ben ik toch een beetje huiverig. Kan ik deze er gewoon overheen flashen zonder problemen, of moet ik de rom flashen, daarna opnieuw google apps, daarna een cache wipe, en ben ik dan alles weer kwijt?

Edit: Ik leer dat ik die nightly er zo overheen kan flashen, en dat zelfs als ik de cache wipe, ik geen data verlies. Ga ik zo ff proberen. Blijft het jammer dat de OTA updater niet automatisch werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 18-04-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
OTA wordt nooit voor nightlies gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Weer een verbetering uitgekomen voor de mensen met een geroote - twrp -cmw ... gpad

Blijkbaar hebben ze de melding kunnen omzeilen die je zag tijdens de bootloader
Ook is er een nieuwe versie van TWRP uitgekomen waardoor er geen LOKI meer nodig is.
http://forum.xda-develope...wrp-2-8-6-0-loki-t3074758

en als toemaatje het verwijderen van de melding bij de bootloader
http://forum.xda-develope...kernel-to-bumped-t3081457

Beide werken perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

De LG G2 is sinds een week of wat via de officiële software suite van LG te flashen naar Lollipop 5.0.2:

Iemand hier enig idee wanneer LG de Gpad 8.3 gaat upgraden? (dus niet de play edition,maar de 'reguliere'')
Ik heb geen zin meer in flashen en rooten en sideloden en adb-en whatever, ooit s geprobeerd en bij mijn htc One X (naar CM) en ging perfect, maar bij mijn G2 lukte het maar niet om een alternatieve rom erop te krijgen. Ik heb nu de officiele lollipop en die bevalt prima. Nu de de Gpad 8.3 nog...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ik heb ergens gehoord dat dat na half mei gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:20

RobertowNL

For your gear!

denonman1 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:37:
De LG G2 is sinds een week of wat via de officiële software suite van LG te flashen naar Lollipop 5.0.2:

Iemand hier enig idee wanneer LG de Gpad 8.3 gaat upgraden? (dus niet de play edition,maar de 'reguliere'')
Ik heb geen zin meer in flashen en rooten en sideloden en adb-en whatever, ooit s geprobeerd en bij mijn htc One X (naar CM) en ging perfect, maar bij mijn G2 lukte het maar niet om een alternatieve rom erop te krijgen. Ik heb nu de officiele lollipop en die bevalt prima. Nu de de Gpad 8.3 nog...

Alvast bedankt!
koreaanse versie installeren is simpel en die werkt prima.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:54
RobertowNL schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:49:
[...]

koreaanse versie installeren is simpel en die werkt prima.
Hier werkt de versie die op XDA staat ook prima. Flashen was een eitje in TWRP. Heb wel een factory reset en complete wipe in TWRP gedaan, echter was dit niet noodzakelijk volgens sommigen.
Ben er erg tevreden over.

http://forum.xda-develope...op-rom-int-g-pad-t3079312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 00:20

RobertowNL

For your gear!

ja, dat is dus ook de koreaanse versie alleen boot die waarschijnlijk in het Engels door een kleine aanpssing.
Heb overigens het idee dat de batterij sinds de update veel langer mee gaat, tevens lijkt het allemaal weer beter te reageren.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

'Ergens half mei ergens gehoord':

Zijn er mensen die iets meer zekerheid kunnen geven?
Ondanks dat de Koreaanse versie erop flashen een eitje is wil ik wachten op de officiële, tenzij dit (veel) te lang gaat duren nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik had toch wel een paar stabiliteitsproblemen met stock LP. De verbinding met de externe SD wordt regelmatig verbroken. En ik draai FolderMount dus dat is al helemaal funest.
Uiteindelijk maar CM12.1 geprobeerd. Moet zeggen dat die wel iets stabieler draait. Accuduur durf ik niets over te zeggen. Als ik die tablet pak, game ik meestal ook even. En dan gaat het hard op dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Toen ik deze tablet kocht, las ik de reviews dat de UI soms even lagt/stottert, maar dat men aannam dat dat de bloated LG interface was. Dus ik heb hem direct na aanschaf voorzien van CM, en dat werkt prima, maar ik heb nog steeds het idee dat ie regelmatig even een beetje stottert. Is dat nu echt de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
SeatRider schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:51:
Toen ik deze tablet kocht, las ik de reviews dat de UI soms even lagt/stottert, maar dat men aannam dat dat de bloated LG interface was. Dus ik heb hem direct na aanschaf voorzien van CM, en dat werkt prima, maar ik heb nog steeds het idee dat ie regelmatig even een beetje stottert. Is dat nu echt de hardware?
Denk toch software.. ik draai nog altijd Slimkat 4.4.2 omdat hier de Ziggo TV App mod op werkt. Eigenlijk nooit last van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
De Horizon App werkt ook onder root ;) . Je kan dus gerust naar CM12.1 mocht je dat willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Die Bruine schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:16:
De Horizon App werkt ook onder root ;) . Je kan dus gerust naar CM12.1 mocht je dat willen ;)
Thanks ik ga die in ieder geval erbij hebben. Werkt de Horizon app ook op wifi in het buitenland? Dat vond ik namelijk geweldig aan die gemodificeerde versie van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Sorry, NL nog niet uit geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53
Vermoeden we dat de lollipop update nog een keer officieel gaat uitkomen?

Kan hem wel met de Koreaanse versie flashen maar als ze hem nou gewoon releasen bespaart me dat weer een avond rommelen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Voordeel van flashen is wel dat je geroot kunt blijven, en met de Koreaanse rom is verder weinig mis.

Wanneer de Europese update uitkomt wacht ik ook tot er een flashable zip van uitkomt (of een nieuwe rootmethode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Het lijkt erop dat LG de Gpad 8.3 helemaal is vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Of niets te klagen. Hier wordt de pad nog naar volle tevredenheid gebruikt icm CM12.1. Maanden-oude-versie btw...

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 10:37

burgt

Starbass

Vrouwlief heeft hem deze week laten vallen; flinke barsten in het scherm (nog scherp ook.)
Bij een onderdelen boer bij mij in de buurt is het scherm 175 euro, dus ik denk toch een andere gaan aanschaffen..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Die Bruine
Soms zie je op Ebay defecte (gaat niet aan) voor weinig. Uitzoeken waard...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-06 23:15
Of bestel in China de onderdelen en probeer hem zelf te maken.

http://nl.aliexpress.com/...cd+touch+screen+digitizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 10:37

burgt

Starbass

Dat is inderdaad een stuk goedkoper dan de lokale onderdelen boer, zal eens kijken hoe makelijk hij open gaat :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik had het probleem al eens eerder bij een oudere versie van de CM 12 firmwares, en bij de oktober versies lijkt het terug te zijn: bij het spelen van spelletjes regelmatig enorme stotteringen. Ik ben nu terug naar een versie uit augustus, en die draait als een zonnetje. Hoe weet ik nou of het veilig is weer up te graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
Zojuist een update binnengekregen naar v50020f. Ik weet niet wat de wijzigingen zijn, maar een update naar Lollipop is het in elk geval niet. Mijn LG G pad 8.3 draait na de update nog steeds op 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Het zou de Stagefright Fix kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nu is nog één recent Stagefright lek over na de update.
Dus naast een paar andere kleine bugs was dit de hoofdreden voor de update.
Als Lollipop zou komen, zie je dat aan de grootte van de update van meer dan 1 gig.

[ Voor 28% gewijzigd door cornfed99111 op 12-10-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb inmiddels alweer twee jaar in het bezit van deze tablet, echter stoor ik mij steeds meer aan het feit dat op sommige plekken de touch niet meer goed werkt.. en helemaal niet meer reageert op mijn aanrakingen.

Hebben meer mensen hier last van?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
AMDFreak schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:02:
Als een fabrieksreset niet helpt, is het een hardware probleem en moet het LCD paneel vervangen worden.
Nog niet zolang geleden laten uitvoeren onder garantie.
Werkt weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

AMDFreak schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:02:
Ik heb inmiddels alweer twee jaar in het bezit van deze tablet, echter stoor ik mij steeds meer aan het feit dat op sommige plekken de touch niet meer goed werkt.. en helemaal niet meer reageert op mijn aanrakingen.

Ik heb nergens last van. Heb je toevallig een screenprotector op je scherm geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Anoniem: 247292 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

Ik heb nergens last van. Heb je toevallig een screenprotector op je scherm geplakt?
Die heb ik wel gehad.. maar die heb ik er op een gegeven moment afgehaald.. maar het probleem blijft..
Zag dat zo'n nieuw LCD paneel zo pak en beet $ 50,- is..

Fabrieksgarantie is twee jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie12
  • Laatst online: 17-10-2024
Is er iemand die weet of het mogelijk is om een dualboot te draaien op de GPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb gisteren na erg lang wachten op de update van LG naar lollipop, gelijk maar marshmallow erop gezet. Alles werkt perfect en vlot tot nu toe, mij hoor je momenteel niet klagen. :+

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Fenomeno24 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:49:
Ik heb gisteren na erg lang wachten op de update van LG naar lollipop, gelijk maar marshmallow erop gezet. Alles werkt perfect en vlot tot nu toe, mij hoor je momenteel niet klagen. :+
Ik heb hem ook erop gezet...en heb de sdcard gekoppeld als opslag. Nu ziet twrp recovery mijn sd card als 15 mb. Heb blijkbaar 2 partities... Kan bijgevolg deze locatie niet kiezen als opslaglocatie...Is daar een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fenomeno24 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:49:
Welke ROM is dat, als ik vragen mag?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
magnum73 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:39:
[...]

Ik heb hem ook erop gezet...en heb de sdcard gekoppeld als opslag. Nu ziet twrp recovery mijn sd card als 15 mb. Heb blijkbaar 2 partities... Kan bijgevolg deze locatie niet kiezen als opslaglocatie...Is daar een oplossing voor ?
Ik had ditzelfde probleem ook. Uiteindelijk heb ik met het programma SDformatter (https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/) mijn sd kaart weer normaal gekregen. Ik gebruik het als draagbare opslag en dus niet als interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
Undeclinable schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:12:
[...]

Welke ROM is dat, als ik vragen mag?
Ten tijde van mijn post deze: http://forum.xda-develope...hmallow-20151028-t3235794

Nu gebruik ik deze http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3259135 (wordt regelmatig geupdatet, die ook via OTA te verkrijgen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Fenomeno24 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:24:
[...]

Ten tijde van mijn post deze: http://forum.xda-develope...hmallow-20151028-t3235794

Nu gebruik ik deze http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3259135 (wordt regelmatig geupdatet, die ook via OTA te verkrijgen is)
Well vind je de beste rom en waarom ? Ik gebruik de eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Is er iemand die geroot is en de yelo TV app gebruikt ? Ik krijg hem niet aan de praat om live te kijken... Iemand wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
magnum73 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:16:
[...]

Well vind je de beste rom en waarom ? Ik gebruik de eerste..
cyanogenmod vanwege de uitgebreide opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
Fenomeno24 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:11:
[...]

cyanogenmod vanwege de uitgebreide opties.
Ik dacht het al....maar heb geen zin om van vooraf aan te beginnen... Of kan ik een dirty flash doen ? Heb nu aosp 6.0 ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
magnum73 schreef op zondag 13 december 2015 @ 00:56:
[...]

Ik dacht het al....maar heb geen zin om van vooraf aan te beginnen... Of kan ik een dirty flash doen ? Heb nu aosp 6.0 ROM...
Nee je zal toch voor een clean install moeten gaan.

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

AMDFreak schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:41:
[...]

Die heb ik wel gehad.. maar die heb ik er op een gegeven moment afgehaald.. maar het probleem blijft..
Zag dat zo'n nieuw LCD paneel zo pak en beet $ 50,- is..

Fabrieksgarantie is twee jaar?
Inmiddels is mijn tablet zo'n 3 weken weggeweest en geven ze nu aan dat ze hem niet mee repareren, omdat de kosten hoger zijn dan de waarde van de tablet.. Kortom, ik kan een nieuwe gaan zoeken.. ;w
Was eigenlijk zo tevreden met die LG, prettig formaat, prima scherp scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 09:38
Ik heb een LG V500 android 4.4.2 build-nr KOT4f ,ik wil graag lollipop het liefst marshmallow er op ,alleen het lukt mij niet het voor elkaar te krijgen ,op diverse fora staan beschrijvingen maar ik kom er niet uit ,kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit moet ,bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Stuwie schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:40:
Ik heb een LG V500 android 4.4.2 build-nr KOT4f ,ik wil graag lollipop het liefst marshmallow er op ,alleen het lukt mij niet het voor elkaar te krijgen ,op diverse fora staan beschrijvingen maar ik kom er niet uit ,kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dit moet ,bij voorbaat dank.
Ikzelf heb deze gebruikt: http://androidbiits.com/l...v500-custom-rom-tutorial/ . Ging bij mij niet 1-2-3 goed, omdat ik (net als jij blijkbaar) eerst van 4.2 naar 4.4 ben gegaan. Alle tutorials gaan ervan uit dat je 4.2 gebruikt (makkelijker te rooten volgens mij). Overweeg om via de LG tooling eerst terug te gaan naar 4.2.

Zie hier welke problemen ik ondervond: LG G Pad 8.3 .
SeatRider schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:04:
Ik had het probleem al eens eerder bij een oudere versie van de CM 12 firmwares, en bij de oktober versies lijkt het terug te zijn: bij het spelen van spelletjes regelmatig enorme stotteringen. Ik ben nu terug naar een versie uit augustus, en die draait als een zonnetje. Hoe weet ik nou of het veilig is weer up te graden?
Zojuist geprobeerd met een nightly uit december, probleem speelt nog steeds. Rom 20150805 draait nog steeds soepeltjes... Misschien is het met CM 13.x beter?

[ Voor 31% gewijzigd door SeatRider op 29-12-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Het eerste weekend van dit jaar maar eens de Koreaanse Lollipop geïnstalleerd.
Alles lijkt prima te werken en hij voelt ook een stuk soepeler.
Enige probleem wat ik tot nu toe heb ik kunnen vinden, is dat de IR remote app de eerste input lijkt te negeren. Soms zie ik de app dan ook even kort een refresh doen.

Toevallig zag ik vandaag dat hij ook een update geïnstalleerd heeft.
Standaard is de instelling dat updates automatisch geïnstalleerd worden.
Toen ik hem oppakte, zag ik dat hij bezig was met de applicaties te upgraden.

Geen idee wat er gewijzigd is.
Ik ben even wezen zoeken, maar ik kwam alleen nieuws tegen over een echte opvolger van dit model.
Maar tot nu toe alleen in Korea: http://www.androidpolice....-for-korea-at-the-moment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Ik heb deze tablet inmiddels ook alweer twee jaartjes en ben er nog steeds erg tevreden mee. Alleen lukt het me niet om x.265 video`s soepel af te spelen. Hij draait nog op stock KitKat en gebruik MXplayer om video`s of te spelen.
Werkt dit bij anderen wel? Is de tablet met Lollipop of met (custom rom) Marshmallow hier beter in? Of gaat dit gewoon niet aangezien de Snapdragon 600 cpu van de tablet geen hardwarematige x.265 ondersteund?

Hoe bevalt de Cynogen Mod 13 voor degene die hem gebruiken?
Zit er over te denken om mijn tablet te upgraden. Ik weet dat bij sommige custom roms/rooted devices bepaalde apps soms niet meer werken, zoals de Horizon app van Ziggo en ook Netflix geeft nog weleens problemen.
Ook vind ik de multitask apps (vooral de rekenmachine) wel erg handig die in de stock rom zitten, hoe zijn de multitask mogelijkheden van CM? Werkt bijvoorbeeld de Multi-Window Mode (die verstopt zit in dev options)?

[ Voor 39% gewijzigd door LLEEDD op 16-02-2016 15:07 . Reden: CM13 vragen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Yep, ik heb CM 13 en dat draait erg goed, maar ik heb geen x.265 filmpjes om te bekijken.
Horizon en Netflix werken probleemloos, maar gebruik het niet vaak.

Het enige wat -soms- traag werkt is Spotify

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Pinin schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:58:
Yep, ik heb CM 13 en dat draait erg goed,...
Ik draai het ook. Iemand al ervaring met CM14.1?
Ik ga die binnenkort er op zetten maar vroeg me af of het werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
pietervanhuizen schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:38:
[...]

Ik draai het ook. Iemand al ervaring met CM14.1?
Ik ga die binnenkort er op zetten maar vroeg me af of het werkbaar is.
Ik heb het sinds gisterenavond draaien en tot nu toe doet ie alles goed en smooth. Surfen, films en muziek afspelen, bluetooth en sd kaart werken ook. Ook het batterijverbruik lijkt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zie mijn ervaring met CM 14.1 op de v500: CM 14.1: wil 1 bepaalde app niet installeren

TL;DR: de meest recente versies zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Bedankt voor de info!
Zojuist cm14.1 met android 7.1.1 drop gezet met gapps, draait prima tot nu toe.
Vet man multiwindow
Update: Intussen LineageOS er op gezet, hiervoor heb ik wel een wipe moeten doen...

[ Voor 25% gewijzigd door pietervanhuizen op 18-02-2017 22:10 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste