Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
ik ga van Lijbrandt naar Telfort. De aanvraag is nu bij" portering aangevraagd".
Zal de oplevering nog lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 18:30

mb1

Iemand ervaring met meer dan de drie officieel ondersteunde Amino's?
Of wel hoeveel kan ik er maximaal aansluiten op één Genexis middels een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
mb1 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:51:
Iemand ervaring met meer dan de drie officieel ondersteunde Amino's?
Of wel hoeveel kan ik er maximaal aansluiten op één Genexis middels een switch?
Ze zeggen dat het mogelijk is om 3 Amino 140's aan te sluiten of een 540 + 140.
Technisch gezien moeten er 4 Amino 140's mogelijk zijn of 2 x 540's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Hmmmm dit kan een leuk testje worden.

Heb hier 2 amino 540 deze zal eens allemaal aanzetten en opnemen.
Dan zal ik ook nog de amino 140 er bij aanzetten. Kijken wat het effect op een 100 Mbps verbinding op een WBA+ netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door NDSFREAK op 17-02-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En alles alles aanstaat en opneemt, beginnen met een Usenet download :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
NDSFREAK schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:29:
Hmmmm dit kan een leuk testje worden.

Heb hier 2 amino 540 deze zal eens allemaal aanzetten en opnemen.
Dan zal ik ook nog de amino 140 er bij aanzetten. Kijken wat het effect op een 100 Mbps verbinding op een WBA+ netwerk.
Als je het goed wil testen zou je dus ook geen zelfde zenders mogen kijken cq opnemen..........
Dan wordt het een leuke test, lijkt me!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste kan sowieso interessant worden.

Even verondersteld dat je thuis geen geävanceerde smart switch met "IGMP snooping" functionaliteit hebt, dus gewoon een 'domme' switch, kan er nog een leuke testcase ontstaan:

* Ga op 1 Amino naar een zender (hier "Nederland 2 HD").
* Ga op Amino 2 ook naar Nederland 2 HD
* Ga nu op Amino 1 naar een andere zender of zet hem uit.
* Kijk wat er op Amino 2 gebeurt.

Misschien een non-issue (lijkt me, anders zouden meerdere Amino's uberhaupt niet ondersteund worden), waarschijnlijk blijft de IGMP router van KPN onthouden dat zich 2 apparaten hebben aangemeld op de multicast stream. Maar als het verkeerd gaat (of juist bij een smart-switch die verkeerd staat ingesteld) zou het zo maar kunnen dat Amino 2 vervolgens ook de stream verliest :)

Ik weet overigens niet of de aanname van "Funske" juist is. Maar dat is mss ook een leuke test. Hangt er een beetje van af hoe de verbinding met het IPTV netwerk is opgebouwd. Theoretisch zouden 2 Amino's op dezelfde stream slechts 1x de bandbreedte moeten vreten. Aan de andere kant, tenzij je een switch/router hebt die IGMP joins/leaves kan herkennen en relayen naar de IGMP router van KPN zal de IGMP router van KPN waarschijnlijk gewoon 2 MAC adressen (van de Amino's) zien waar de stream heen moet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Ik heb in huis 2 m540's en 1 a140 over een heel eenvoudige domme switch. Alle 3 hebben een unieke Mac adres (logisch) en uniek ip adres.

Tijdens voetbalweekrnden wil het wel eens voorkomen dat alle 3 de amino's aan de slag gaan met opnemen kijken etc etc. Dit altijd zonder problemen. Geen last van zappen of iets dergelijks. Dus been there, done that.

En ik kan het alleen op visuele waarnemingen staven, maar op 3 amino's eenzelfde stream bekijken heeft minder impact op download capaciteit , dan verschillende streams bekijken.

3 amino's op de verbinding werkt feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Een tijdje geleden melde ik hier al de mogelijkheden voor combie voordeel, nu wordt het wel heel bijzonder aantrekkelijk!

Onderstaande komt van de Telfort site / glasvezel forum:
Oorspronkelijk geplaatst door hoogbeek → Ofwel kun je dit dan via CombiVoordeel laten verdubbelen tot 1000min/2000SMS/2000MB voor nog steeds EUR 15,00 per maand?
Jazeker! Voorwaarde is dan alleen dat ze op hetzelfde adres staan. Ik heb je de benodigde gegevens toegestuurd.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Nou... ik (momenteel nog Lijbrander) en al jaren klant bij Telfort mobiel stelde de vraag hoe het zit, mijn mobiel abo is afgelopen en ik wil graag van de combi-deal gebruik maken. Dit is hun antwoord:
Hartelijk dank voor uw bericht aan Telfort. Naar aanleiding van uw e-mail, waarin u vraagt of u ook in aanmerking komt voor de vaste klanten actie, sturen wij u deze e-mail.

Telfort is op dit moment bezig met het introduceren van verschillende acties voor klanten met een vaste aansluiting en voor klanten met een mobiele aansluiting. Dit aanbod kan op het moment dat u klant wordt bij Telfort met een vaste aansluiting verschillen. Om die reden willen wij u adviseren om de website van Telfort in de gaten te houden, zodat u kunt zien van welke acties u gebruik kunt maken.
Met andere woorden... ik als jarenlange vaste klant van zowel Lijbrandt als Telfort moet maar wachten totdat m'n Lijbrandt account is omgezet naar Telfort, alvorens ik aanspraak kan maken op de combi-korting.

Great service guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
BasRR schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:57:
Ze zeggen dat het mogelijk is om 3 Amino 140's aan te sluiten of een 540 + 140.
Technisch gezien moeten er 4 Amino 140's mogelijk zijn of 2 x 540's.
Je kunt blijven stapelen tot je bandbreedte op is. Kijk je alleen naar SD zender dan kun je binnen een 100Mbit gebied tot 13 amino's stapelen (overhead meegerekend) maar dan moet je niet denken dat je nog snel internet hebt :)

Wat betreft de switches:
In de basis join je een multicast feed slechts 1x. Als je met meerdere amino's dezelfde zender bekijkt trek je maar 1 stream naar binnen.

Het "zappen" waar mensen het soms over hebben (ik kijk met 2 amino's naar dezelfde zender, zap boven en beneden stopt de stream of zapt hij mee) is een NT issue waarbij de NT de multicast joins niet netjes uit elkaar kan houden. Er is echter slechts een beperkte base die dit heeft en het is al in onderzoek bij de leverancier. Lijkt op een firmware bugje in de glasvezel-"modem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus er zit al multicast inteligentie in de NT? Dat is wel fijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:40:
Ok, dus er zit al multicast inteligentie in de NT? Dat is wel fijn.
Als het goed werkt wel :) Er is een reeks van genexis die dus in de war kan raken, maar men is dat al aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
Barre73 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:54:
Klopt. Je kan em gewoon blijven gebruiken. En ik neem niet aan dat hij terug moet naar LIjbrandt. Volgens mij is dat bij Lijbrandt nooit het geval geweest.
prima, bedankt.. dat is wel handig voor de slaapkamer bv. dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:14
eymey schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:01:
Ik weet overigens niet of de aanname van "Funske" juist is. Maar dat is mss ook een leuke test. Hangt er een beetje van af hoe de verbinding met het IPTV netwerk is opgebouwd. Theoretisch zouden 2 Amino's op dezelfde stream slechts 1x de bandbreedte moeten vreten. Aan de andere kant, tenzij je een switch/router hebt die IGMP joins/leaves kan herkennen en relayen naar de IGMP router van KPN zal de IGMP router van KPN waarschijnlijk gewoon 2 MAC adressen (van de Amino's) zien waar de stream heen moet.
De streams zijn multicast, dus 2 Amino's die naar hetzelfde kanaal kijken is per definitie dezelfde stream na na het glasvezel-modem (vanaf de Amino gezien). Dat is niet alleen theoretisch zo, maar ook praktisch.

En de multicast stream gaat niet naar verschillende MAC adressen, maar naar hetzelfde MAC adres voor dezelfde stream. Ik weet niet welke IGMP versie er gesproken wordt, maar als dat IGMPv2 met Report Suppression is, weet de router niet hoeveel Amino's een multicast group hebben gejoined. Of de router een IGMPv2 Group-Specific Query verstuurt hangt af of degene die de Leave stuurt ook degene is die als laatste een Membership Report gestuurd heeft voor die stream.
Gezien de vrijheid die er is en genomen wordt door de fabrikanten, zal een netwerk capture nodig zijn om het gedrag te bekijken, voor een specifieke versie Amino software en versie/software van de multicast router.

En nog drie andere reacties:
- ik verwacht dat het bekijken van meerdere zenders geen invloed zal hebben op de download-snelheid. De glasvezelpoorten hier kunnen besteld worden tot 800 Mbit, dus er is voldoende bandbreedte beschikbaar voor TV streams naast de Internet-bandbreedte die gecapped is.
- als je een domme switch gebruikt, zal je problemen krijgen met bandbreedte als de TV streams bij elkaar groter zijn dan 100 Mbit, de poortsnelheid van de Amino-modems. Heb je een switch met IGMP snooping, dan heb je die limiet later, want de TV poort op het glasvezel modem is 1 Gbit (in ieder geval bij mij, postcode 2631)
- als ik op mijn switch die pretendeert dat hij slim is (TP Link TL-SG3216) IGMP snooping activeer voor het IPTV vlan, dan gaat het met heen en weer zappen mis. Als ik een stream kijk, 4 zenders omhoog zap en weer terug, dan hangt mijn orginele stream (lees: geen beeld). Ik heb daarom IGMP snooping maar weer uitgezet en het probleem was weer verdwenen. Met mijn 2 M540's kom ik toch nooit boven de 52 Mbit, met 2 streams zit ik strak op 26 Mbit. Voor de bekabeling en switches is dat geen probleem, ook niet voor de 100 Mbit speed van de link naar de Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet ook wel ongeveer hoe IGMP werkt hoor ;). En na de uitleg van Denan dat de NT (die jij glasvezelmodem noemt) dus IGMP inteligentie heeft weet ik dus idd ook dat 2x dezelfde stream bekijken maar 1x de bandbreedte op de lijn zal kosten.

Als de NT simpel (als een domme switch) zou bridgen, dan had je dat probleem dus wrs wel gehad.

In heel veel gebieden heeft overigens het bekijken van meerdere zenders dus wél invloed. In alle oudere glasvezel gebieden (en daar zitten grote plaatsen tussen zoals Almere, Leeuwarden, gem. Lansingerland, Deventer) is de verbinding tussen PoP en NT maar 100 mbit. En hebben klanten met 100 mbit dus al jaren in de praktijk last van verminderde snelheid bij het TV kijken.

Verder heb ik begrepen dat er tegenwoordig dus wel al genoeg NT's zijn uitgerold die al gigabit poorten hebben. Echter, in oudere geibeden zijn die richting PoP dus nog steeds beperkt tot 100 mbit.

Je ervaring met IGMP snooping deel ik trouwens. Ik heb dit met 2 SLM2008's ook eens geprobeerd, maar dat beviel ook niet echt.

• pablo_p
Ik ben niet zo goed in Multicast. Ik ben nu aan het worstelen met de labs over Multicast in een Cisco Trajectje, dus ik ga zo het verkeer capturen om de implementatie eens te bekijken. In mijn werk ben ik multicast niet echt tegengekomen, gelukkig heb ik het thuis.

Het is niet zo dat als de NT een domme switch/bridge is, het wel twee streams zouden zijn. Het blijft een enkele stream en zonder multicast intelligentie in devices wordt die enkele stream geflood naar alle uitgaande poorten (omdat het destination multicast MAC address niet bekend is in de MAC forwarding tabel/CAM).

Ik was niet op de hoogte over de Pop-NT snelheid in de verschillende gebieden. Ik weet nu wel dat we hier wel blij kunnen zijn met standaard 1 Gbit die leverbaar is en dus geen snelheidseffecten op Internet bij TV kijken (tenzij je het 1 Gbit abonnement neemt).

Nu eerst maar eens de captures maken.
Goed plan. Als ik nog eens wat tijd heb zal ik thuis ook nog eens wat captures maken :).

Maar als er bij jou al gigabit geleverd kan worden, dan veronderstel ik ook dat je niet in een gebied met een Reggefiber netwerk woont? Of wel Reggefiber maar iig niet KPN als operator.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 20-02-2014 09:08 ]

• pablo_p
Ik heb thuis een Genyxis Hybrid Live Titanium, exacte typenummer weet ik niet en kan ik niet zo snel vinden. Ik heb een capture gemaakt om het multicast-stream-schakel-gedrag te bekijken bij het wisselen van zenders:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwiele.it/screenshot.1236.png

De 2e TV haperde niet bij het schakelen van de 1e ontvanger. Toelichting bij wat je ziet:
  • 10.104.225.211 is een Amino M540 die vast ingesteld is op NL1
  • 10.104.230.94 is een Amino M540 waarmee ik van kanaal ging wisselen (via de Glashart App)
  • 10.60.171.11 is de IGMP talker die ik zie, vanaf MAC adres 00:90:d0:63:ff:00 (Thomson_T)
  • Alle TV streams komen vanaf 213.75.167.6 (MAC 00:16:4d:89:df:5c (AlcatelN)
IGMP acteert optimaal als ik het zo zie.
  • Bij Als de Amino receiver (.94) van kanaal wisselt, stuurt deze netjes een IGMPv2 Leave Group voor de oude stream en een Active Membership report voor de nieuwe stream
  • De IGMP router verstuurt alleen een IGMPv3 Membership Query als de Leave message aan een Multicast Group was gestuurd waar ook een andere ontvanger op gejoined was. De Maximum Response Time staat op 0.2 seconden
  • Alleen de andere ontvanger (.211) beantwoord netjes binnen de MRT de IGMP router dat hij graag nog de stream wil ontvangen. De stream blijft al die tijd gewoon doorlopen.
Ziet er efficiënt is mijn indruk

Aangezien het binnenkomende verkeer vanaf twee verschillende MAC adressen komt, in combinatie met de subnet-grootte, vermoed ik dat het glasvezelmodem in bridge-mode staat. Het modem lijkt router en wifi mogelijkheden te hebben (uit de icoontjes erop), maar die zijn niet geactiveerd (gelukkig maar, dat wil ik helemaal niet)

Als ik een DHCP transactie volg, zie ik de default gateway 10.104.192.1, MAC adres 84:78:ac:4a:95:42 (Cisco, via Internet OUI, Wireshark herkent het niet). Dit versterkt het vermoeden van bridge mode van mijn Genyxis.
De DHCP server identifier is 82.139.121.162.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwiele.it/screenshot.1236.png

Ik kan niet makkelijk een valide DHCP request spoofen vanaf mijn laptopje, aanpassen van het source MAC is onvoldoende. Waarschijnlijk moet ik ook een aantal extra opties zetten. Pakket 3280 is een request van mijn Amino, pakket 529175 is een request met een gespoofd MAC adres vanaf een laptopje, welke niet wordt beantwoord.
De images doen het niet :)

• pablo_p
eymey schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:07:
Goed plan. Als ik nog eens wat tijd heb zal ik thuis ook nog eens wat captures maken :).

Maar als er bij jou al gigabit geleverd kan worden, dan veronderstel ik ook dat je niet in een gebied met een Reggefiber netwerk woont? Of wel Reggefiber maar iig niet KPN als operator.
Ik woon in Nootdorp en we hebben hier zeker Reggefiber, de winkel is al weer weg, maar alle communicatie en planning was van Reggefiber. Zoals je kan vermoeden heb ik het met enige interesse gevolgd. Mijn Internet is zeker via KPN ISP fabriek, zie

C:\>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms pfsense.thuislab.nl [*.*.*.1]
2 3 ms 3 ms 5 ms 77-175-16-1.FTTH.ispfabriek.nl [77.175.16.1]
3 3 ms 3 ms 2 ms 188.142.0.137
4 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.38
5 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.37
6 3 ms 3 ms 3 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
7 3 ms 16 ms 3 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
8 3 ms 3 ms 3 ms tweakers.net [213.239.154.20]

Trace complete.

C:\>

Ik heb wat snelheidstestjes gedaan, terwijl ik 4 HD streams tegelijkertijd aan heb gezet, om mijn eerdere bewering te staven dat de HD streams bij geen invloed hebben op de Internetbandbreedte. Ik meet met speedtest.ziggo.nl, die blijkt betrouwbaar te zijn en zal zeker niet extra positieve resultaten geven bij een glasvezelaansluiting ;) Eerder een slechtere ping/latency dan in de werkelijkheid.
Wat mij opvalt met mijn 100 Mbit aansluiting, is dat ik sinds een tijdje (1-3 maanden??), mag bursten naar 400 Mbit. Dat geeft zowel speedtest.ziggo.nl aan, als de bandbreedte grafiek in pfSense (mijn firewall met een performance van >2 Gbit).
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwiele-it.nl/screenshot.1241-small.png
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwiele-it.nl/screenshot.1242.png

Onderstaand de grafiekjes van Cacti. Poort 2 van mijn switch koppelt naar de Internetpoort op het modem, poort 3 op mijn switch koppelt naar de IPTV poort op mijn modem. Ik heb 4 HD streams geactiveerd en die lopen allemaal mooi en Internet kan probleemloos pieken naar 400 Mbit.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwiele-it.nl/screenshot.1243.png

Mooi spul! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Latency van 3 ms en cumulatieve pieken van >450 Mbit mogelijk met een instapabonnementje.

[ Voor 0% gewijzigd door pablo_p op 28-02-2015 19:43 . Reden: Aanpassen website adres ]

• pablo_p
Ik zie inderdaad dat ik een cruciale punt (.) was vergeten in het CNAME DNS records van www.vanderwiele.it. Is gefixed. De TTL bij TransIP is 5 minuten dus nog heel even geduld hebben.

Ik heb zelf een split DNS voor intern, om mijn interne web servertje in mijn DMZ te benaderen. Ik dacht het van buitenaf getest te hebben, maar niet grondig genoeg kennelijk
Ik heb op m'n werk nu geen tijd om alles uitgebreid te bekijken maar zal dat thuis zeker ff doen.

Maar als je via ITNS/ISPFabriek zit, dan vraag ik me nog steeds wel af waar je vandaan haalt dat er gigabit of 800 mbit besteld zou kunnen worden.

Er is nog geen enkele voor 'ons consumenten' beschikbare ISP die via KPN / ITNS werkt, voor zo ver ik weet, die dergelijke abonnementen aanbiedt.

• pablo_p

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn god wat een club :)

Gisteravond een dreigbrief op de mat van Lijbrandt. Ze vonden met alle geweld nodig dat ik abonnementsgeld ging betalen ook ná de opzegtermijn, wat ik uiteindelijk heb gestorneerd. Netjes gebeld en gemailed en gevraagd om een nieuwe rekening, die ze weigeren op te maken.
Terwijl ik dat geld al láng betaald heb, maar dat schijnen ze niet terug te kunnen vinden in hun administratie. Ze beloofden me een rekening te maken (heb ik zelfs opname van omdat ze mijn werktelefoon belden) en daarna beweerden ze dat het niet waar was, handig om dan bewijs te hebben. Uiteindelijk bleven ze weigeren en kreeg ik bij de gratie telefonisch te horen welk bedrag ze van me wilden hebben.
Nu hebben ze het bedrag ook nog eens verhoogd wegens 'administratiekosten' en hebben ze mijn verbinding afgesloten en mag ik 40 euro extra betalen om mij weer aan te laten sluiten. Dus een 'boete' van 50 euro!

Da's wel typisch want ik zit al sinds 6 januari op UPC :P

Wat een ellende!

Nu hebben ze ook nog eens een kreditnota gestuurd en gaan ze me binnenkort geld toestoppen, om vervolgens de maand erop weer een dreigbrief te sturen dat ik die kreditnota terug moet betalen.

Lijbrandt, opzeggen... KLAAR! Ow wacht :|

Anderen die ervaring hebben met opzeggen van Lijbrandt? Mijn vader zit in hetzelfde schuitje, die heeft al een hele poos KPN en ze blijven maar rekeningen sturen :o

[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 20-02-2014 13:07 ]

• MCP cloud
  • Laatst online: 14-09 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

thja, dit gebeurt al jaren lang, ooit met adsl meegemaakt......dreigen laatste dag om te betalen enz...
Laat maar komen :+ heb hier mijn admin bewaart al vanaf 1998 inbellen
Fairy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:48:

Gisteravond een dreigbrief op de mat van Lijbrandt. Ze vonden met alle geweld nodig dat ik abonnementsgeld ging betalen ook ná de opzegtermijn, wat ik uiteindelijk heb gestorneerd. Netjes gebeld en gemailed en gevraagd om een nieuwe rekening, die ze weigeren op te maken.
Terwijl ik dat geld al láng betaal heb, maar dat schijnen ze niet terug te kunnen vinden in hun administratie. Ze beloofden me een rekening te maken (heb ik zelfs opname van omdat ze mijn werktelefoon belden) en daarna beweerden ze dat het niet waar was, handig om dan bewijs te hebben. Uiteindelijk bleven ze weigeren en kreeg ik bij de gratie telefonisch te horen welk bedrag ze van me wilden hebben.
Nu hebben ze het bedrag ook nog eens verhoogd wegens 'administratiekosten' en hebben ze mijn verbinding afgesloten en mag ik 40 euro extra betalen om mij weer aan te laten sluiten. Dus een 'boete' van 50 euro!

Wat een ellende!

Nu hebben ze ook nog eens een kreditnota gestuurd en gaan ze me binnenkort geld toestoppen, om vervolgens de maand erop weer een dreigbrief te sturen dat ik die kreditnota terug te betalen.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

fiberdordrecht schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:07:
thja, dit gebeurt al jaren lang, ooit met adsl meegemaakt......dreigen laatste dag om te betalen enz...
Laat maar komen :+ heb hier mijn admin bewaart al vanaf 1990 inbellen

[...]
Wat ik me wel afvraag, mogen ze je zomaar afsluiten als je geld storneert? Zeker al zo snel? Ik weet dat het bij elektra namelijk helemaal niet zo makkelijk gaat.

Daarmaast nog extra betalen om weer aangesloten te worden en ook zeggen ze in de brief dat je ondanks dat je afgesloten bent de abonnementskosten blijven doorlopen. Dat is juridisch volgens mij helemaal niet mogelijk, geen dienstverlening = niet betalen!
Die werken dus níet met KPN als operator.... dat laatste vermeldde ik er duidelijk bij ;)

Jij woont dus in 1 van de eerste gebieden van Reggefiber waar naast KPN ook "Glasoperator" (nu eigendom van Vodafone) apparatuur in de PoP's heeft...

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 20-02-2014 13:21 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

Fairy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:48:

Terwijl ik dat geld al láng betaald heb, maar dat schijnen ze niet terug te kunnen vinden in hun administratie. Ze beloofden me een rekening te maken (heb ik zelfs opname van omdat ze mijn werktelefoon belden) en daarna beweerden ze dat het niet waar was, handig om dan bewijs te hebben. Uiteindelijk bleven ze weigeren en kreeg ik bij de gratie telefonisch te horen welk bedrag ze van me wilden hebben.

Wat een ellende!

Nu hebben ze ook nog eens een kreditnota gestuurd en gaan ze me binnenkort geld toestoppen, om vervolgens de maand erop weer een dreigbrief te sturen dat ik die kreditnota terug moet betalen.

Anderen die ervaring hebben met opzeggen van Lijbrandt? Mijn vader zit in hetzelfde schuitje, die heeft al een hele poos KPN en ze blijven maar rekeningen sturen :o
Ik heb zo'n gelijkwaardig verhaal gehad bij UPC... Heeft in totaal 6 jaar geduurd. Ik heb 3 incassobureaus meegemaakt die het alle 3 hebben opgegeven omdat ze zagen dat ik het bij het rechte eind had... Administratie en bankafschriften bewaren is dan een groot pluspunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

ik denk dat ik aan de derde Genexis toe ben.........
Analoge module geeft geen signaal meer af!
Alleen nog ruis, dit maal is bij de buren het signaal in orde dus het betreft alleen mijn aansluiting.
Na 3 jaar op glas staat er nog steeds signaal op mijn UPC aansluiting dus deze nu maar even als back-up ingezet voor de kinderkamer tv's.
Helpdesk gebeld en deze zetten het door naar de klantenservice van de netwerkbeheerder, met de mededeling maximaal 5 werkdagen.
Vorige keer waren ze echter binnen 48 uur geweest dus komt wel goed denk ik.
Toch wel vreemd dat die analoge module het niet langer dan een maand of 14 uit blijkt te houden.....
Ik ben echt niet de enige hier in de regio met inmiddels de tweede of derde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Nu DVB en annaloog het niet meer doet, was ik ook wat sneller dan gepland, genoodzaakt m'n 2e IPTV ontvanger aan te sluiten...
Nu snelheid gelijk getest.
opstelling 2x Amino 540.
afgestemd op 4 verschillende HD+ kanalen. (2x opnemen 2x kijken).
Invloed op maximale download is te merken! Drie of minder HD kanalen is niets merkbaar vier wel!
Download en upload is nog nooit zo hoog geweest trouwens, Goed bezig Lijbrandt!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3324013722.png
Met vier maal HD kanaal

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3324010916.png

Ik heb trouwens een 50 mbit aansluiting.

Resultaat is dus min 10 mbit download, niet zo gek dus dat officieel 3 ontvangers worden ondersteund.

[ Voor 0% gewijzigd door mb1 op 22-02-2014 12:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
denan schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:46:
[...]

Als het goed werkt wel :) Er is een reeks van genexis die dus in de war kan raken, maar men is dat al aan het onderzoeken.
Hebben jullie nog een voorbeeld daarvan nodig? Enigszins jammer dat ik dit dus al in 2012 gemeld heb en dat het nu pas echt serieus wordt opgepakt.
Fairy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Wat ik me wel afvraag, mogen ze je zomaar afsluiten als je geld storneert?
ja

[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 22-02-2014 15:02 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mb1 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:52:
Alleen nog ruis, dit maal is bij de buren het signaal in orde dus het betreft alleen mijn aansluiting.
Na 3 jaar op glas staat er nog steeds signaal op mijn UPC aansluiting dus deze nu maar even als back-up ingezet voor de kinderkamer tv's.
Helpdesk gebeld en deze zetten het door naar de klantenservice van de netwerkbeheerder, met de mededeling maximaal 5 werkdagen.
Toch wel vreemd dat die analoge module het niet langer dan een maand of 14 uit blijkt te houden.....
Kijk even of de nieuwe erg heet is na 12 uur aangesloten te zijn. Wellicht last van mantelstroom, dan verbrand je de module aardig snel. Mantelstroomfiltertjes zouden bij de SP beschikbaar moeten zijn. En anders kun je die voor een paar euro in de winkel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hij staat hier ook op de wishlist. In principe is het al geconfigureerd maar de KPN streams hebben
(bijna) geen feeds met multiple audio.
Tja,.. wishlist. Dat is in ieder geval meegenomen.

Ik heb hetzelfde ooit, zo'n 10 jaar geleden aangegeven bij Ziggo (had toen nog een andere naam met een groen logo; weet de naam niet meer). Ik miste de 'B-feed' in het engels op eurosport. Dat is toen op de wishlist gekomen. Ja hoor! Na 2 tot 3 jaar was het opgelost en had ik eindelijk geluid in het engels op Eurosport. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
mb1 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:52:
Zit er een versterker of multitap aangesloten op de CATV-module of zijn de dozen in huis doorgelust? Is het een sterknetwerk of een ringnetwerk? Vergeet ook niet ergens het netwerk te aarden. Het beste is bijvoorbeeld om de versterker te aarden. Dit voorkomt in ieder geval dat er te hoge ongewenste stromen door de mantel gaan lopen van de coax-kabels. Verder moet je zeker zijn dat er niet ergens een stekkerte of doos in het netwerk is waarvan de mantel contact maakt met de kern. 1 klein draadje van de mantel maakt al 'sluiting', zorgt voor storing.

Zoals denan zei is het inderdaad belangrijk om de temperatuur van de module, maar ook van de hele aansluiting/NT in de gaten te houden. Wordt alles goed geventileerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Conzales op 23-02-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Fairy
Heb je een bevestiging gekregen met datum van beindiging van de overeenkomst. Zolang je die niet hebt is er naar mijn idee geen opzegging. Helaas kun je niemand meer op z'n woord geloven. Als ik iets moet opzeggen is het eerst dat ik vraag "Wanneer en hoe kan ik de bevestiging verwachten?". Als je die eenmaal hebt en je hebt aan je betaalverplichting voldaan tot aan die datum kunnen ze rekeningen sturen wat ze willen. Wordt nog een duur geinje voor hen als het incassobureau dit gaat verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

denan schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:58:
[...]

Kijk even of de nieuwe erg heet is na 12 uur aangesloten te zijn. Wellicht last van mantelstroom, dan verbrand je de module aardig snel. Mantelstroomfiltertjes zouden bij de SP beschikbaar moeten zijn. En anders kun je die voor een paar euro in de winkel halen.
Thanks ik denk dat je idd wel eens gelijk kan hebben wbt de mantelstroom.......
Ik denk alleen dat de stroom uit de analoge module van de Genexis komt!
Mijn antenne netwerk is als volgt opgebouwd:
Genexis -> 30cm kabelkeur Hirchmann COKA met aan beide zijden goed gemonteerde F-connectoren -> Hirschmann AFC1861 Multitab welke aan de hoofdaarde van de woning ligt met een 2,5mm2 -> sternetwerk in de woning met overal Hirshmann einddozen.
Nergens zitten verder actieve componenten in het netwerk echter als ik nu de F-connector mantel bij de aansluiting van de Genexis hou dan vonkt het........
Ik zal morgen eens wat potentialen meten, voor zover dat zin heeft bij een overleden Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Nergens zitten verder actieve componenten in het netwerk echter als ik nu de F-connector mantel bij de aansluiting van de Genexis hou dan vonkt het........
Ik ga er vanuit dat je de f-connector bedoelt die normaal op de CATV-module aangesloten is. Omdat de voeding van de genexis geen aarde heeft komt dit waarschijnlijk door de module of de NT zelf die een kortsluitstroom maakt naar de aarde van je coaxnetwerk. De hele voeding van de genexis ('langwerpige' OCG-serie) is nogal gammel helaas. Van die zeer snel schakelende adapters zijn er ook al een boel gesneuveld. Vervangen door gewikkelde voeding/trafo is beter als je er een kan vinden.

De enige plek waar een kortsluitstroom of lekstroom naar toe kan is via de CATV-module naar de aarde van het coaxnetwerk. Via de netwerkpoorten zou eventuee ookl nog kunnen als je S(F)TP-netwerkkabel gebruikt.
Is de hele NT al 2x vervangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Conzales op 24-02-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Klopt de Genesis blijft hier ca 14 maand leven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Inmiddels heb ik een abonnement aangevraagd bij Solcon, zij geven nu aan een naadloze migratie uit te kunnen voeren, deze staat gepland op 25 maart a.s.
Solcon is iets duurder dan lijbrandt/Telfort, hun telefoontarieven zijn echter weer lager, hetgeen het verschil deels compenseert.
De belangrijkste reden voor deze keuze is de beschikbaarheid van analoog/dvb-c signaal, ik heb van hen zwart op wit de bevestiging dat deze dienst beschikbaar blijft als Solcon overstapt op een eigen tv dienst.

Ach, door Eymey werden diegenen met kritiek op KPN toch al KPN-bashers genoemd ;) dus durf ik het nog wel een keer te zeggen, (alweer) weg bij KPN, bij benieuwen of ze hiervan af blijven met hun grijpgrage groene klauwen, of dat ik eerdaags voor de vierde keer weer ongewild door hen ingelijfd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 25-02-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je mij op de persoon aansprekend durft te beschuldigen van iedereen zo maar "KPN-bashers" te noemen, dan heb je het nog niet helemaal begrepen denk ik.

Dan zou ik mezelf ook een KPN-basher moeten noemen.

Ik ageer echter wel tegen mensen die zo maar op voorhand, soms op de feiten vooruit, al aannames doen over "het grote groene monster".

Overigens wel grappig dat je bij Solcon hebt gevraagd om de harde bevestiging dat analoog/dvb-c blijft. Dit wordt namelijk verzorgd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ik heb je prima begrepen hoor, ik dacht dat je door de smiley wel zou begrijpen dat het maar een plaagstootje was ;)

100% KPN vrij ben je alleen bij UPC, dat weet ik ook wel, maar ik blijf om verschillende redenen toch liever op de glasvezel.
KPN beheert nu eenmaal het koperen en glazen netwerk. Voorlopig komt het hele tv signaal nog van Glashart en dan misschien in de toekomst alleen nog DVB-C en analoog.
Het zij zo, daarvoor ga ik toch niet terug naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 20:04
Bij mij werkt de tweede Amino niet goed. Beeld loopt vast als de ander zapt. Ook opnames op de M540 mislukken.

De Lijbrandt helpdesk geeft aan dat dit sinds januari een landelijk probleem is in het hele WGDO netwerk. Aan een oplossing wordt gewerkt. Er kan geen oplostijd gegeven worden. Ook mist dit op het storingoverzicht op de Lijbrandt website. In de forums lees ik het niet terug.

Ik vraag me daarom af of zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik zit te wachten op de monteur van Gideon die ik elk moment verwacht vanwege m'n defecte analoge module.
nu heb ik inmiddels op advies van Denan bij Lijbrandt een verzoek voor een mantelstroomfilter ingediend, welke men opstuurt.
Nu heb ik m'n pa al 2x aan de telefoon gehad 18:05 tot 18:15 lag DVB_C er uit (postcode 6961) 18:30 weer.........
Hier word die ouwe niet blij van!
Het is nu echt elke week ruk met het wegvallen van het signaal.
Ik heb tijdens de vraagbundeling flink lopen lobbyen en wordt er nu dus op aan gekeken als iets het niet doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websurfer01 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:41:
Ik heb je prima begrepen hoor, ik dacht dat je door de smiley wel zou begrijpen dat het maar een plaagstootje was ;)

100% KPN vrij ben je alleen bij UPC, dat weet ik ook wel, maar ik blijf om verschillende redenen toch liever op de glasvezel.
KPN beheert nu eenmaal het koperen en glazen netwerk. Voorlopig komt het hele tv signaal nog van Glashart en dan misschien in de toekomst alleen nog DVB-C en analoog.
Het zij zo, daarvoor ga ik toch niet terug naar UPC.
Dan is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:27
Herinneren jullie mijn post onder de naam Arjen8 nog over mijn netwerkproblemen die hier werden toegeschreven aan glitches in mijn Dlink router? Sinds gisteren heeft de Genexis in de meterkast de geest gegeven, tenminste hij knippert nog wel maar geen internet, tv ect.
Ik leid hieruit af dat er niets met mijn hardware aan de hand was maar dat de problemen door de hardware van Reggefiber zijn ontstaan. Ik zie ook posts hier dat het Genexis glasvezelmodem na enige tijd storingsgevoelig wordt. Volgens Lijbrandt kan het probleem met een nieuwe ac adapter worden opgelost en die is inmiddels opgestuurd.

Zijn hier mensen waar dit heeft gewerkt en het Genexis glasvezelmodem weer online is gekomen?
Ik heb er namelijk een hard hoofd in en het is echt niet leuk om geen enkel dienst meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag is de zender TLC in hd maar nu alleen maar blokjes en zwart beeld (glashart).

Hebben andere mensen hier ook last van?

Edit: Het is al weer voorbij, zal dan wel bij TLC zelf liggen. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel8 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:12:
Herinneren jullie mijn post onder de naam Arjen8 nog over mijn netwerkproblemen die hier werden toegeschreven aan glitches in mijn Dlink router? Sinds gisteren heeft de Genexis in de meterkast de geest gegeven, tenminste hij knippert nog wel maar geen internet, tv ect.
Ik leid hieruit af dat er niets met mijn hardware aan de hand was maar dat de problemen door de hardware van Reggefiber zijn ontstaan. Ik zie ook posts hier dat het Genexis glasvezelmodem na enige tijd storingsgevoelig wordt. Volgens Lijbrandt kan het probleem met een nieuwe ac adapter worden opgelost en die is inmiddels opgestuurd.

Zijn hier mensen waar dit heeft gewerkt en het Genexis glasvezelmodem weer online is gekomen?
Ik heb er namelijk een hard hoofd in en het is echt niet leuk om geen enkel dienst meer te hebben.
In de div. glasvezel topics inderdaad genoeg te vinden over brakke voedingsadapters van Genexis NT's. Die zijn van origine eigenlijk gewoon net iets te ondergedimensioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
eymey schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:15:
[...]

In de div. glasvezel topics inderdaad genoeg te vinden over brakke voedingsadapters van Genexis NT's. Die zijn van origine eigenlijk gewoon net iets te ondergedimensioneerd.
Bedankt voor je reactie eymey. Ik kan ook antwoord geven op mijn eigen vraag. Een andere adapter werkt. Weliswaar heb ik het niet voor elkaar gekregen met de nieuwe van Lijbrandt want die is nog onderweg.
Ik bleek nog een universel ac adapter te hebben waarmee de genexis weer online kwam. Ben toch verbaasd want dat een ac adapter de geest geeft had ik nog niet eerder meegemaakt. Maar het ligt voor de hand dat zoiets gebeurt als ze eigenlijk te licht zijn voor Genexis NT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Hier thuis gebruiken we eigenlijk alleen de Amino M540 in de woonkamer.
Helaas komt het steeds vaker voor dat het kastje s'ochtends geen audio bij de TV zenders geeft of gewoon geen streams binnenkrijgt.

Bij dit laatste geval is het niet mogelijk om de Amino te herstarten via het menu, maar moet de stekker er echt uit. Even de stroom eraf dus, hierna werkt het weer zoals gewoonlijk zonder problemen.

In het geval van geen streams reageren de buttons in het menu niet allemaal meer en staat de voortgangs indicator van het betreffende programma niet meer rechts maar links op het scherm.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3126551/Indicator.jpg

Wie herkent deze 'issue's'?

Misschien dat eymey hier iets mee kan.

[ Voor 13% gewijzigd door .NCK op 26-02-2014 21:59 . Reden: Even een foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
.NCK schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:53:
Helaas komt het steeds vaker voor dat het kastje s'ochtends geen audio bij de TV zenders geeft of gewoon geen streams binnenkrijgt.

Bij dit laatste geval is het niet mogelijk om de Amino te herstarten via het menu, maar moet de stekker er echt uit. Even de stroom eraf dus, hierna werkt het weer zoals gewoonlijk zonder problemen.

In het geval van geen streams reageren de buttons in het menu niet allemaal meer en staat de voortgangs indicator van het betreffende programma niet meer rechts maar links op het scherm.

[afbeelding]

Heb hier 2 A540 staan die allebij zijn aangesloten op een WBA+ netwerk in Winterswijk.

Het probleem wat jij noemde heb ik laatste paar weken ook al een paar keer opgemerkt en gehad , dat het menu niet meer reageerd. De animo spanningsloos maken en dan opnieuw op te starten is dan de enige oplossing. Heb alle 2 A540 zijn van de laatste firmware voorzien. Ik dacht eerst dat het aan de firmware lag, maar het is niet de oplossing.

Wat me ook de laatste tijd opvalt is dat je een zender aan het kijken bent en je zapt naar een andere zender dat die opeens moet authoriseren op het netwerk en dan pas zap je naar de zender. Dit gebeurt heel soms.

[ Voor 5% gewijzigd door NDSFREAK op 26-02-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@NDSFREAK: Ja de firmware is hier ook de meest recente. Ook hier gaat het om een WBA+ netwerk maar dan in Lansingerland.

Wat me opeens te binnen schiet, soms wil je zappen naar bijv. RTL 4. Je drukt dus in 4.
Je ziet op het scherm 4, en vervolgens zapt de amino naar bijvoorbeeld 13.

Na een aantal pogingen komt hij dan uiteindelijk wel op de juiste zender terecht. Maar apart is het wel.

Verwijderd

Vanmorgen wou ik NED3 in HD bekijken via DVB-C maar boven in het beeld zag ik iets flitsen, maar verder geen beeld. Later kwam de melding van "Geen signaalbron aangetroffen. Controleer uw antennekabel". Nu heb ik helemaal geen NED3 in HD, de zender is helemaal weg uit het zenderoverzicht. Kan wel NED3 ontvangen in standaardkwaliteit via DVB-C en ook wel analoog.
Meer mensen met dit probleem? Lijbrandt en Glashart melden op website dat er geen storingen zijn.
Lokatie 8091, netwerk-id 7461. Controle bij buren lukt niet, zij hebben allemaal KPN.
Hier postcode 8121, zelfde netwerkID. Geen problemen. Ned 1, 2,en 3 en TV Oost in HD gewoon beschikbaar. En in SD natuurlijk.

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:24:
Hier postcode 8121, zelfde netwerkID. Geen problemen. Ned 1, 2,en 3 en TV Oost in HD gewoon beschikbaar. En in SD natuurlijk.
De zender is er weer. :)

• mb1

mb1

Dinsdag is de Genexis vervangen en gisteren is het mantelstroom filter binnen gekomen.
Alles is weer up and running!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

mb1 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:57:
Dinsdag is de Genexis vervangen en gisteren is het mantelstroom filter binnen gekomen.
Alles is weer up and running!
Denk ook maar zo'n mantelstroom filter te bestellen.... In mijn Lijbrandt tijd (nu Fiber > heel tevreden :) ) moest het analoog module (coax) vervangen worden.... voorkomen is beter dan genezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
.NCK schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:53:

[afbeelding]

Hmmm....die is nieuw voor me. Kun je dat even in de gaten houden en kijken of het regelmatig voor blijft komen? Aub wel bij de helpdesk melden dan, dan kunnen we een case openen en dit verder onderzoeken.

IPTV nieuws:
- TLC HD is aan het aanbod toegevoegd
- De nachtclub is volledig vernieuwd
- De telegraaf app is volledig vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Administratief rammelt het nog steeds bij lijbrandt, ik heb op 23 februari een aanvraag gedaan bij Solcon, die is door Solcon bevestigd en de migratie staat (volgens hen in overleg met Lijbrandt) op 25 maart a.s.
Solcon adviseerde het contract zelf op te zeggen, hetgeen ik op de 25e per e-mail heb gedaan met vermelding van de migratiedatum, ik heb een ontvangstbevestiging.
Die avond werd ik gebeld door een medewerker van Lijbrandt dat hij niets in het systeem kon vinden betreffende een migratie, die was misschien nog niet administratief verwerkt en ik moest eind van de week maar even informeren of dit inmiddels wel het geval was, hij zou bij mijn opzeggingsmail een notitie maken.
Dat informeren heb ik net gedaan, en je raad het al, niets te vinden, geen opzegging, geen migratiedatum, geen e-mail van mij en geen notitie van collega.

Alles is weer "genoteerd", de eerstvolgende mogelijkheid is nu 28 maart waar ik het niet mee eens was, maar daar had men geen boodschap aan, er alleen genoteerd dat ik "zeg op de 25e een mail gestuurd te hebben" en graag per 25 maart wil migreren, en hiermee zou alles goed komen, het contract loopt echter wel tot de 28e.
Een bevestiging hiervan per e-mail kan ik echter pas over 5 tot 10 werkdagen verwachten.

Ik vrees eerlijk gezegd over 10 werkdagen zelf weer te moeten bellen om te horen dat ik nooit opgezegd heb |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:54
Die administratie is inderdaad een bende. Toen ik bij een verhuizing navraag deed wanneer ons telefoonnummer ook mee zou verhuizen (nadat we op het nieuwe adres al twee weken internet, telefoon (met een tijdelijk nummer) en (IP)TV hadden hield de support medewerker vol dat hij niet veel kon doen omdat volgens diezelfde administratie er geen modem op het nieuwe adres was... Gelukkig heeft een collega van hem wel iets kunnen vinden van een modem, want later die week was ons nummer meeverhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

De transitie naar Telfort duurt te lang waardoor het support team de motivatie kwijt raakt en ook de kans niet meer krijgt interne processen te verbeteren.
Ik vermoed verder dat er al een tijdje een exodus van klanten gaande is.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
MrJayMan schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:46:
De transitie naar Telfort duurt te lang waardoor het support team de motivatie kwijt raakt en ook de kans niet meer krijgt interne processen te verbeteren.
Ik vermoed verder dat er al een tijdje een exodus van klanten gaande is.
Dat zou kunnen maar in de nieuwsbrief van Lijbrandt stonden de volgende 2 stukjes die juist iets anders suggereren, dat de klantenservice verbeterd is en dat ze veel trouwe klanten hebben :*)
Lijbrandt verrast klanten op Valentijnsdag
Valentijnsdag was een mooi moment om stil te staan bij de band die Lijbrandt in de loop der jaren heeft opgebouwd met haar trouwe klanten. Een Liefdesteam is daarom door heel Nederland op pad gegaan om romantische boeketten, bonbons en liefdesverklaringen door de (niet zo) stille aanbidder Lijbrandt te bezorgen.
De reacties van de verraste klanten waren zeer positief. Mevrouw Deumer uit Hoofddorp: ‘’Ik heb alles verwacht op Valentijnsdag, maar geen liefdesverklaring van Lijbrandt. Leuk!’’

Bericht van onze Klantenservice
Wist u dat Lijbrandt haar klantenservice heeft verbeterd? De telefonische wachttijden zijn omlaag gegaan en de klanttevredenheid is gestegen. Heeft u vragen die verholpen dienen te worden en kunt u het antwoord niet vinden op www.lijbrandt.nl/klantenservice. Bel dan met onze klantenservice op 088-555 2 522. Wij hopen dat we u naar tevredenheid kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Websurfer01 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 17:12:
[...]
Dat zou kunnen maar in de nieuwsbrief van Lijbrandt stonden de volgende 2 stukjes die juist iets anders suggereren, dat de klantenservice verbeterd is en dat ze veel trouwe klanten hebben :*)
[...]
Dat stuk leest als uit de duim gezogen marketingpropaganda: nogal logisch dat als het aantal klanten daalt de bereikbaarheid van de helpdesk toeneemt. Wat overigens niets zegt over de geboden hulp bij calamiteiten.

En verder: een liefdesverklaring van je internetprovider? Hoe gaat dat de dienstverlening verbeteren? 8)7

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Gisteren toevallig even met Lijbrandt gebeld, bij sales werd vrijwel direct opgenomen.
Maar toen ik doorvroeg naar de afdeling retention heb ik toch zo'n 10 minuten in de wacht gestaan, had het al bijna opgegeven.

Hoe de 'technische' helpdesk is weet ik niet. Maar het zou me niets verbazen als het gewoon een aparte ingang van Telfort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
MrJayMan schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:31:
[...]
En verder: een liefdesverklaring van je internetprovider? Hoe gaat dat de dienstverlening verbeteren? 8)7
Die liefdesverklaring is helaas voor Lijbrandt niet wederzijds, ik heb het uitgemaakt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 02-03-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MrJayMan schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:31:
[...]

Dat stuk leest als uit de duim gezogen marketingpropaganda: nogal logisch dat als het aantal klanten daalt de bereikbaarheid van de helpdesk toeneemt. Wat overigens niets zegt over de geboden hulp bij calamiteiten.
De kwaliteit is enorm omhoog gegaan, evenals de bereikbaarheid. Beter kan natuurlijk altijd, maar vergelen met 8 maanden geleden is het een wereld van verschil.
Dat jij er niet gevoelig voor bent wil niet zeggen dat anderen dat ook niet zijn ;) (disclaimer: bij mij zou dit avarechts werken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar jouw ISP is waarschijnlijk ook jouw werkgever ;-)

En een liefdesverklaring van je werkgever is ook weer zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Bericht van onze Klantenservice
Wist u dat Lijbrandt haar klantenservice heeft verbeterd? De telefonische wachttijden zijn omlaag gegaan en de klanttevredenheid is gestegen. Heeft u vragen die verholpen dienen te worden en kunt u het antwoord niet vinden op www.lijbrandt.nl/klantenservice. Bel dan met onze klantenservice op 088-555 2 522. Wij hopen dat we u naar tevredenheid kunnen helpen!
Waarom al die moeite doen als de hele boel toch naar Telfort gaat? Nieuwe klanten worden direct door Telfort aangesloten. Dus waarom nog doen alsof Lijbrandt uberhaupt bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Conzales schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:03:
[...]

Waarom al die moeite doen als de hele boel toch naar Telfort gaat? Nieuwe klanten worden direct door Telfort aangesloten. Dus waarom nog doen alsof Lijbrandt uberhaupt bestaat?
Omdat het nog wel even duurt.. en ook huidige klanten graag de dienstverlening op orde willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Natuurlijk wil je de dienstverlening op orde hebben, ook al loopt de naam Lijbrandt op zijn eind.
Alleen dat slijmerige gedoe van een liefdesverklaring voor "trouwe" klanten 8)7
Tot nu toe was overstappen geen optie door de lange tijd zonder internet bij eemn migratie naar een andere glasvezelprovider, dus moesten klanten die weg wilden en voor wie UPC/Ziggo niet in aanmerking kwam wel blijven.
Ik moet zeggen, ze hebben de fout rond mijn opzegging wel opgelost, na een mail van mij waarin ik om opheldering vroeg kreeg ik vandaag per mail antwoord, ze hebben inderdaad een eerdere opzegging gevonden die niet goed verwerkt was, die hebben ze nu met terugwerkende kracht hersteld. De schriftelijke bevestiging met de juiste datum viel daarnet in de bus.
Netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als trouwe klant heb ik mooi geen liefdesverklaring gehad. Maar dat kan er natuurlijk mee te maken hebben dat Lijbrandt weliswaar op 4 feb een mnteur naar onze nieuwe woning stuurde, maar op 4 maart toch bleek dat wij alleen bekend waren op het oude adres. Vrees dat daar een bosje verwelkte rozen staat 8)7 ... NOT!

Enfin, verhuizen, draadbreuk en Lijbrandt, the saga continues.
waar ik eerst dacht dat die verhuisservice zo supersnel werkte en er puur een stukje kabel gerepareerd of vervangen moest worden, weten we inmiddels dat die verhuisservice toch wel een beetje tegen valt. Nadat eerst Reggefiber en daarna Volker Wessels Telecom zich met de kapotte kabel ergens in de wijk hebben bezig gehouden, en er dinsdagmiddag de hele middag een mannetje in de meterkast heeft gezeten, kunnen we nu melden dat sinds dinsdag alle 3 de gewenste lampjes op het modem branden! Goed nieuws!

Minder goed nieuws is dat we evengoed geen tel,tv of internet hebben. Mijn doorgaans best leuke man heeft ruzie gemaakt met de tel helpdesk van Lijbrandt en toen werd disndagavond door een leidinggevende aldaar beloofd dat gisteren op afstand eea in orde zou worden gemaakt. En als het onverhoopt toch niet werkte, of mijn man dan maar even overdag wilde bellen en niet 's avonds. :P Enfin, wij werken overdag, dus bij thuiskomst kreeg Lijbrandt wel degelijk een laaiende klant aan de lijn, want eea werkt dus NIET.

Vandaag weer gesproken met weer een andere helpdesker, die ontdekt heeft dat zijn leidinggevende een stap heeft overgeslagen, en die van de orderdesk moest weten hoe snel eea geregeld kon worden. Orderdesk niet bereikbaar. Tja. Dus nu word ik teruggebeld. Ongeveer na een uur, dacht de beste man (een uur geleden). Ik kan bijna niet wachten.

Maar kort en goed: voor het eerst heb ik met deze episode de helpdesk nodig in 2 jaar tijd, en als dit niveau zo heel veel beter is dan pakweg 8 maanden geleden, ben ik blij dat ik ze nooit eerder nodig heb gehad. Overigens hebben we cumulatief al anderhalf uur in-de-wacht-tijd bereikt bij de helpdesk. Met 6 telefoontjes! En de meter loopt nog.

Wie durft er al geld in te zetten dat Lijbrandt het vandaag weet op te lossen? Ik niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Lijbrandt… wft is dit nu weer.

Zit ik vanavond met m'n Amino 540 TV digitaal naar RTL4 te kijken, opeens reboot de Amino vanzelf, "update in progress, do not unplug", nog een keer een reboot "update in progress, do not unplug"… uiteindelijk boot de Amino weer krijg ik een volledig WIT scherm met de tekst
"The page you are looking for is temporarily unavailable. Please try again later".

Het menu van de Amino is opeens totaal anders, Engelstalig, niks herkenbaars meer t.o.v. voorheen. TV kijken lukt niet meer.

Kan iemand dit zsm fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:59:

Zit ik vanavond met m'n Amino 540 TV digitaal naar RTL4 te kijken, opeens reboot de Amino vanzelf, "update in progress, do not unplug", nog een keer een reboot "update in progress, do not unplug"… uiteindelijk boot de Amino weer krijg ik een volledig WIT scherm met de tekst
"The page you are looking for is temporarily unavailable. Please try again later".

Het menu van de Amino is opeens totaal anders, Engelstalig, niks herkenbaars meer t.o.v. voorheen. TV kijken lukt niet meer.

Jerk61 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:03:
Film kijken, opeens update, reset, update installeren....... en dan:

The page you are looking for is temporarily unavailable.

Glasvezel... techniek van de toekomst.... (nog maar 5 maanden, ben ik af van die techniek)
eymey schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:59:
En toen ging ongeveer 20 minuten terug de Amino M540 hier ineens spontaan (tijdens TV kijken) zogenaamd een "system upgrade" doen. Na een paar keer in een loop van dan weer Amino logo met een update melding en dan weer reboot, heb ik nu een geheel wit scherm met de melding dat de "the page is temporarily not available"

:?
Blijkbaar hebben meer mensen er last van :?

Edit: ook de glashartmedia (http://glashartmedia.nl/) website doet raar:
De gegevens op deze site zijn alleen toegankelijk voor de Glashart Media Service Providers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
catchingfire schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:59:

Heb je nu ongeveer links boven op het scherm een zwart / grijs menu met gele buttons?
Dan is de Amino de verbinding met de middleware kwijt.

En krijg je een soort ingebakken menu te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:10:
Waar zie jij deze posts? Die zie ik hier niet?
[...]
Hier ook nu.
.NCK schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:14:
Heb je nu ongeveer links boven op het scherm een zwart / grijs menu met gele buttons?
Dan is de Amino de verbinding met de middleware kwijt.

En krijg je een soort ingebakken menu te zien.
Aan de linkerkant een donkergrijs, verticaal menu met witte tekst en een geel/oranje-selectie button met de volgende opties: Video, Audio, Subtitles, RF, Info, Restart.

Hoe krijg ik "de middleware" weer terug?

Echt fantastisch zo in de vakantie van de kids en net voor het weekend.

[ Voor 22% gewijzigd door catchingfire op 07-03-2014 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ah, het is ook bij Vodafone en XMS… een Amino 540 specifiek probleem? Firmware uitrol verkloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
werkt het nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:18:
[...]

Waar zie jij deze posts? Die zie ik hier niet?
Dit is gequote uit andere topics (met een amino), om te laten zien dat andere mensen her ook last van hadden.

Onder tussen werkt het hier (wel) weer (na een power cycle) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
YES het werkt weer… een power cycle heeft het probleem nu opgelost! hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ja had gisteren hetzelfde probleem beide M540 in huis kregen rond 2300 problemen. Begon met continu een melding "authorisation" in beeld .... Vervolgens hadden alle kanalen hetzelfde zenderlogo en sprong het beeld op wit met melding site temporarily unavailable " ..... Op de a140 werkte alles nog prima

Vanochtend was het probleem voorbij. Omdat in analoog keek en wat zenders miste wilde ik de zenderlijsten bekijken op glashartmedia voor de frequenties. Maar helaas is dat niet meer mogelijk en lijbrandt zelf heeft ze niet gepubliceerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier deed m'n M540 het ook weer rond 07:00. Vannacht hem vanuit storing gewoon standby gezet en hij is dus zelf zonder powerflip hersteld.

Ben wel benieuwd naar de oorzaak. En waarom www.glashartmedia.nl nog steeds het niet doet.

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 07-03-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 11:42
In eerste instantie werkte een powercycle niet.
Op advies van Denan 10 minuten de steker er uitgehaald (en op eigen initiatief de netwerkkabel)
na 10 minuten alles aangesloten en het werkte weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:42:
Ben wel benieuwd naar de oorzaak. En waarom www.glashartmedia.nl nog steeds het niet doet.
Aangezien partijen hun eigen rechten regelen heeft GlashartMedia geen website meer voor eindgebruikers. Het is nu puur voor wholesale klanten.

Dit staat los van de problemen die jullie gisteravond ondervonden, de site is al sinds een weekje afgesloten voor eindgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK. Wel erg vervelend want op glashartmedia.nl stond alles in ieder geval overzichtelijk, vooral qua analoog/DVB-C.

Er is verder werkelijk geen enkele ISP waar dat net zo mooi staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Inmiddels ontdekt dat op Fiber.nl wel een goed overzicht staat (http://www.fiber.nl/zenderlijst/) Telfort en Scarlet o.a. komen nog gewoon uit op de site van glashartmedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Laat niet onverlet dat ik bij de concurrent moet kijken wat de frequenties zijn van mijn huidige provider. Alle begrip voor het feit dat het merk lijbrandt Langzaamaan ophoud met bestaan. Maar de basic dingen en info moet wel beschikbaar zijn.

Daarnaast is de informatie over daadwerkelijke overgang nu al maanden op een bizar laag niveau... Zit telfort überhaupt wel op "ons" te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt "laat onverlet" ;). Verder met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eyemey... I stand corrected ...

Ben mij ook aan het verdiepen om een switch te maken naar een andere provider. Downtime op WMP+ is een groot struikelblok, maar ook daar hoor ik steeds positievere ervaringen over. Ik las dat jouw overstap behoorlijk prettig verliep. Ben al hier en daar wezen informeren, vodafone doet zo ver ik weet geen 1 op 1 overstap meer , maar andere partijen nog wel...

Toch maar daar verder in verdiepen, want de lijbrandt/Telfort overgang stemt mij steeds minder gerust en de op het oog argeloosheid aldaar is steeds van een lager niveau aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Zit telfort überhaupt wel op "ons" te wachten?
Klanten worden stapsgewijs overgezet. Het kost allemaal meer tijd dan gedacht, maar de overgang komt wel. De bedoeling is dat voor het einde van dit jaar alle aansluitingen zijn 'overgezet'. Achter de schermen gaat het geld vast allang naar Telfort, dat is toch waar het ze (en KPN als moeder) om te doen is.

De aansluiting van familie met een voormalige concepts-ict aansluiting is al overgezet. Er is niks technisch zichtbaar/merkbaar anders, behalve het iptv-logo in beeld en de lelijke kleur paars i.p.v. rood in de menus van de amino (wat bij Lijbrandt blauw/groen is).

Ik ben toch wel benieuwd of poort 25 voor Lijbrandt-aansluitingen open blijft; we wachten af. Voorlopig werkt alles prima en mag het nog wel even zo blijven hier, zodat ik gewoon mail blijf ontvangen ;) Scheelt me toch weer een paar euro/mnd. aan een externe oplossing (VPN naar VPS o.i.d.).

[ Voor 5% gewijzigd door Conzales op 08-03-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:10:
[...]

[...]

[...]

[...]
Ik heb van de week ook een reboot gehad (Winterswijk ) onder het TV kijken van me Animo 540.
Heb ook een update gehad van de Animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Conzales schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:44:
[...]

Klanten worden stapsgewijs overgezet. Het kost allemaal meer tijd dan gedacht, maar de overgang komt wel. De bedoeling is dat voor het einde van dit jaar alle aansluitingen zijn 'overgezet'.
Tsja dat hoor ik toch liever van een officiële bron. Niets ten nadele van jouw antwoord, maar dit moet van Lijbrandt komen, of beter nog van Telfort. Maar 0,0 hoor je.
De aansluiting van familie met een voormalige concepts-ict aansluiting is al overgezet.
Prima, maar dat is concept-ICT en geen Lijbrandt. Voorheen mochten we deze providers niet verwarren, want het was niet hetzelfde, maar nu in ene wel? Vreemde gang van zaken.
Ik ben toch wel benieuwd of poort 25 voor Lijbrandt-aansluitingen open blijft
Terechte vraag, zo heb ik dat met een tweede telefoonlijn, poort 25, ondersteuning huisalarm en newsserver...En hierover blijft telfort en/of lijbrandt ernstig stil.

Conzales, ik ga er vanuit dat je door hebt dat ik jou niet aanval. Maar de wijze waarop Lijbrandt afscheid neemt van haar klanten, of hoe Telfort die verwelkomt is beneden alle peil. Waarom geen eenvoudige status voortgang? En daarnaast blijft ook al het benoemen van de verschillen uit...

Ik denk dat men bij telfort doorheeft dat de verschillen groter zijn dan dat men doet vermoeden, en dat bij lijbrandt klanten niet lekker valt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Conzales, ik ga er vanuit dat je door hebt dat ik jou niet aanval. Maar de wijze waarop Lijbrandt afscheid neemt van haar klanten, of hoe Telfort die verwelkomt is beneden alle peil.
Ik vat het niet bepaald persoonlijk op, omdat fora er zijn om je mening te geven en discussies te voeren. Ergens heb ik dit verhaal via een 'officiele' bron vernomen, maar ik weet niet meer waar. Het klopt natuurlijk dat ex-concepts-ict weinig met Lijbrandt te maken heeft. Maar de volgorde wordt dus aangehouden die was aangekondigd, daar ging het mij om.

Is het niet zo dat vanaf het begin van het glasvezelverhaal het al een zootje is geweest (vanaf 2007/2008)? Al vrij snel was toen duidelijk (mij in ieder geval) dat Reggefiber B.V. puur opgezet was om door KPN overgenomen te worden (meerderheidsbelang).

Wat de providers doen en hoe ze het doen zal me worst wezen eerlijk gezegd. Uiteindelijk gaat het om de diensten; zijn ze betrouwbaar en wordt geleverd wat verwacht mag worden. Ik ben er wel van overtuigd dat o.a. door de fora hier op tweakers.net ervoor gezorgd is dat de TV-kwaliteit mooi omhoog werd geschroefd op het nu WMP+ platform. Dus discussie en klagen heeft in dat opzicht zeker wel zin. Hoe het geld wordt verdeeld en wie wat in handen heeft is voor de eindgebruiker niet echt van belang.

Dus ik begrijp wel dat je graag meer openheid wilt van bedrijven, maar zo gaat dat nou eenmaal als de klanten eenmaal binnengeharkt zijn. Afgezien van dat alles ben ik nog wel tevreden, omdat het technisch nog steeds goed werkt. Geen problemen met internet/telefoon. Wel af en toe met iptv, maar ik begrijp via dit forum (gelukkig) van o.a. Denan dat er hard aan de software wordt gewerkt. Wat een goed teken is denk ik. De prijs is nog steeds prima voor een technisch goed product. Dit is uiteraard alleen mijn visie en ik begrijp dat andere gebruikers/klanten er anders over denken. Zoals jij dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Conzales op 09-03-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Is het niet zo dat vanaf het begin van het glasvezelverhaal het al een zootje is geweest (vanaf 2007/2008)? Al vrij snel was toen duidelijk (mij in ieder geval) dat Reggefiber B.V. puur opgezet was om door KPN overgenomen te worden (meerderheidsbelang).
Dat was ook gewoon afgesproken vanaf het begin hoor. Is ook nooit een geheim geweest. Reggefiber is een joint-venture tussen KPN en Reggeborgh. Met al bij het begin vooraf bepaalde mijlpalen waarbij KPN een deel van het belang van Reggeborgh kon kopen. Tot het belang dat ze nu (bijna hebben) van 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Het maakt toch niet uit hoe snel klanten worden over gezet zolang de service maar op peil blijft? Ik kan me nog herinneren hoe het ging toen KPN te snel internetplusbellen op ging schalen, liever wat trager en zonder grote brokken i.p.v. haastwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist het probleem: de service blijft niet op peil. Na de overgang vervalt op z'n minst de kosteloze newsserver en wellicht de open poort 25. Ik kan me dus voorstellen dat mensen willen weten wanneer ze over gaan, om voorbereidingen te treffen (zoals het zoeken van een andere provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Dat was ook gewoon afgesproken vanaf het begin hoor
Is nooit duidelijk gecommuniceerd op de informatieavonden hoor. Dat het afgesproken is, maakt het nog niet meteen voor iedereen duidelijk. Het is niet geadverteerd vanaf het begin. Genoeg mensen die pas wisten van overnames nadat ze een brief hadden ontvangen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:07:
Dat is juist het probleem: de service blijft niet op peil. Na de overgang vervalt op z'n minst de kosteloze newsserver en wellicht de open poort 25. Ik kan me dus voorstellen dat mensen willen weten wanneer ze over gaan, om voorbereidingen te treffen (zoals het zoeken van een andere provider)
Tja, dat treft een paar tweakers, maar bijvoorbeeld mijn schoonmoeder weet niet eens wat je daar mee bedoelt, laat staan dat ze die twee dingen gaat missen...

En voor beide functies zijn ook wel andere oplossingen te verzinnen lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er is natuurlijk voor iedere wijziging of beslissing wel iemand in het land te vinden voor wie het niet uitmaakt. Maar dat lijkt me nog geen argument dat dus de service op peil blijft (want daar ging het over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@conzales

Ik wil geen openheid van bedrijven, ik wil gewoon als klant behandeld worden. En als ik als klant binnen een bedrijf van de ene label onder een andere label ( wat in het verleden daadwerkelijk losse bedrijven waren ongeacht destijds gemaakte afspraken met KPN ) wil dat graag vernemen.

Vooral de wanneer en de gevolgen. Want per label zijn de diensten daadwerkelijk wel anders. Nou ik wil daarvan de impact voortijdig weten. Maar ook de planning, daarnaast wil ik ook gewoon geïnformeerd worden of informatie kunnen inwinnen over de diensten die ik betrek. En dat is nu amper mogelijk. Telfort verwijst naar Lijbrandt en Lijbrandt naar Telfort.
En dat het gebruikelijk is bij bedrijven om zo met hun klanten om te gaan, betekent nog niet dat ik dat maar hoef te accepteren. Bedrijven vergeten nog wel eens wie hun klanten zijn.

En op dit moment is Lijbrandt passend qua diensten en betrouwbaar in levering, dat is het punt niet, maar ik wil weten waar en wanneer ik toe ben zodat ik de dienstenop mijn gewenste peil kan houden. Tsja daar werken de partijen simpelweg niet aan mee.
Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste