Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, "WBA" is eigenlijk gewoon de min of meer 'kale' accessdienst, eventueel aangevuld met je eigen producten (zoals TV) en eventueel aangevuld met KPN BCS streams.

En WMP+ ( en WMP ) zijn meer 'complete' pakketten om ook CPE (NT, router, set top box) en afspraken met zenders door KPN te laten regelen.

Blijkbaar zit hem ook daar een verschil in wat een ISP wel en niet zelf aan apparatuur kan gebruiken.

Een 'nieuwe' ontwikkeling bij WMP zijnt dan ook nog te zijn dat er nu een internet access vorm bij is gekomen die geloof ik "WIA" ofzo genoemd wordt door o.a. Tweak. Tweak Groen werkt tegenwoordig niet meer met een PPP tunnel over VLAN 6 voor internet, maar gewoon meteen IP over een ander VLAN ID. Verder wel gewoon nog KPN Interactieve TV.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:27:
Dat lijkt me wel apart.

Dan zijn ze dus nog steeds gewoon 'afhankelijk van KPN' en hebben ze tegelijk een hele groep potentiele klanten die graag analoog wil uitgesloten.....

Dan snap ik hun keuze echt niet.
Yup was net (45min geleden) in de Reggefiber winkel hier, daar had hij het ook over.
Gelijk wat pic geschoten :9

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Versleuteling gebeurt altijd bij de distributeur.. in dit geval dus KPN BCS. De contentpartijen leveren een redelijk 'clean' signaal aan. Al zijn er wel wat zaken die te vaak getranscode worden binnen de heleketen.. en dat zie je af en toe terug. Wat er wel loopt is een beweging om het aantal transcodes te beperken zodat je geen compressie over compressie gooit.
Technicolor/Ericsson is ook een distributeur. En als je het aantal transcodes wilt beperken dan zal KPN de bron van Technicolor moeten gebruiken of zelf niet meer moeten encoderen. Opzicht een positef punt omdat de beeldkwaliteit erop vooruit gaat.

Maar als KPN straks naar 16 Mbit gaat dan heeft een bron van 13 Mbit van Technicolor ook weinig zin omdat de beeldkwaliteit nooit beter zal worden als die van 13 Mbit. (eerder net iets minder)

Dan is dit binnenkort dan ook onzin. Tenzij zij ook zelf omhoog gaan maar kost veel bandbreedte.
http://www.totaaltv.nl/ni...-beter-dan-glasvezel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

vandaag was het genexis-modem weer zwaar aan het klapperen :|

als je overstapt op Vodafone krijg je dan ook een ander/beter modem?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het nieuwe Vodafone wel. Anders in ieder geval. Beter is nog niet bekend.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fiberdordrecht schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:48:
[...]

Yup was net (45min geleden) in de Reggefiber winkel hier, daar had hij het ook over.
Gelijk wat pic geschoten :9
Hehe nice :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:27:
Dan is dit binnenkort dan ook onzin. Tenzij zij ook zelf omhoog gaan maar kost veel bandbreedte.
http://www.totaaltv.nl/ni...-beter-dan-glasvezel.html
Dat artikel is ook onzin.. Net zoveel onzin als een voorgaand artikel waarin een KPN manager beweerde dat "de beeldkwaliteit slechter kan worden met een hogere bitrate".. Of "de settopboxen die wij voor KPN gebruiken zijn momenteel niet in staat om om te gaan met HD signalen van meer dan 8Mbit".

Ik verwacht van totaaltv altijd een kritischer geluid.. maar dat klinkt in niet al te veel artikelen door. Er staat een "eens om tafel met totaaltv" punt op mijn to-do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

denan schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:57:
[...]

Dat artikel is ook onzin.. Net zoveel onzin als een voorgaand artikel waarin een KPN manager beweerde dat "de beeldkwaliteit slechter kan worden met een hogere bitrate".. Of "de settopboxen die wij voor KPN gebruiken zijn momenteel niet in staat om om te gaan met HD signalen van meer dan 8Mbit".
Wat ik me dan altijd afvraag is waarom bedrijven als KPN dan zulke figuren naar buiten laten communiceren. Een rol duct tape werkt uitstekend in zulke gevallen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ach.. elk bedrijf heeft marketeers rondlopen toch? ;) Je moet een techneut ook niet met een journalist van de telegraaf laten praten.. dat gaat fout.

Wat ik pijnlijker vind is dat bij "proven bullshit" de vragensteller niet in de ankers is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk dus omdat de 'vragensteller' ook niet zo heel diepgaand verstand heeft van de materie.

In het geval van TotaalTV vandaag ook weer over de 'onafhankelijkheid' van Vodafone.

Men vergeet even voor het gemak dat op dit moment in de meeste gebieden, ondanks dat Vodafone nu wel een eigen platform gebruikt, men nog steeds bij KPN WBA en BCS streams afneemt. Ook wordt in het artikel gesteld dat Vodafone toen men nog bij KPN ITNS inkocht, niet z'n eigen zenderpakket kon bepalen. Wat ook onzin is want het verschilde wel degelijk van het vaste KPN ITNS pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:23:
Waarschijnlijk dus omdat de 'vragensteller' ook niet zo heel diepgaand verstand heeft van de materie.

In het geval van TotaalTV vandaag ook weer over de 'onafhankelijkheid' van Vodafone.

Men vergeet even voor het gemak dat op dit moment in de meeste gebieden, ondanks dat Vodafone nu wel een eigen platform gebruikt, men nog steeds bij KPN WBA en BCS streams afneemt. Ook wordt in het artikel gesteld dat Vodafone toen men nog bij KPN ITNS inkocht, niet z'n eigen zenderpakket kon bepalen. Wat ook onzin is want het verschilde wel degelijk van het vaste KPN ITNS pakket.
Ik zag je ook al reageren :)
Gezien mijn positie vind ik het "not done" om daar te gaan reageren op dit soort artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dat artikel is ook onzin.. Net zoveel onzin als een voorgaand artikel waarin een KPN manager beweerde dat "de beeldkwaliteit slechter kan worden met een hogere bitrate"..
het lijkt me toch te kloppen: Als je een 8 mbit tv stream voortaan doorgeeft als 20 mbit tv stream, en je probeert vervolgens die 20 mbit tv stream over en 16 mbit vdsl lijn of een devolo-kit te sturen, dan gaat de boel haperen = slechtere beeldkwaliteit.

Oftewel wat die kpn man zei: aangezien voor dsl en ftth dezelfde streams gebruikt worden, gaat de beeldkwaliteit niet (bij iedereen) omhoog bij een hogere bitrate van de KPN BroadCastStreams. M.a.w. dat (bij de DSL tv-klanten/klanten met Devolo-setje) de beeldkwaliteit slechter kan worden met een hogere bitrate.

[ Voor 5% gewijzigd door avdkooij op 31-01-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik verwacht van totaaltv altijd een kritischer geluid.. maar dat klinkt in niet al te veel artikelen door. Er staat een "eens om tafel met totaaltv" punt op mijn to-do.
De volgende tekst komt uit de Totaal TV Digigids 2014

KPN heeft op dit moment 1 aanvoersignaal voor zowel DSL- als glasvezel. Omdat de ketting zo strek is als de zwakste schakel, wordt de gebruikte bandbreedte voor -tv-zenders voor klanten met Interactieve TV nog geknepen. Deze beperking komt onder meer door de tv-decoders en de randapparatur voor de draadloze oplossing die KPN voor de tv-decoder gebruikt

KPN stelt zich overigens op het standpunt dat bandbreedte niet in alle gevallen doorslaggevend is voor de beeldkwaliteit. Door gebruik van meer geavanceerde compressietechnieken en andere elementen in de tv-keten die de beeldkwaliteit kunnen beinvloeden, pakt het opvoeren van de bandbreedte volgens KPN niet of niet altijd positief uit voor de klant.

De kritiek van klanten op de beeldkwaliteit is bij KPN bekend, maar volgens het telecombedrijf blijven de klachten beperkt tot internetforums.

KPN kijkt ook goed naar innovaties. Zo vindt KPN het aanbieden van Interactieve TV zonder dedecoder - dus direct via het televisietoestel een interssante gedachte.

===========================================================

Als je zegt "de settopboxen die wij voor KPN gebruiken zijn momenteel niet in staat om om te gaan met HD signalen van meer dan 8Mbit". Bedoeld je daar de settopbox van GHM mee? Maar ik lees in de tekst dat het gaat om Motorola ontvangers van KPN zelf. Als GHM er wel mee wordt bedoeld geef ik 100% gelijk

Inderdaad compressietechnieken bij een hogere bitrate leveren juist een beter beeld. Maar in de tekst staat dat ook andere elementen in de tv-keten (van encoder tot HDMI uitgang) geven een slechter beeld bij verhoging van de bitrate.

Dat klachten beperkt tot internetforums blijven is 100% onzin omdat dat ik dit zelf o.a heb besproken met KPN medewerker van de klachten afdeling.

Persoonlijk zijn er niet veel KPN medewerker die in het openbaar zeggen dat bij verhogen van de bitrate de Motorola ontvangers en powerline adapters een probleem zijn. En als ik de tekst lees heeft deze KPN medewerker wel enige kennis met uitzondering van de compressietechnieken en de klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 14:34
Geen DVB-C in 2141 op dit moment. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efox
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 16:11
2135 is OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 14:34
Hor hier in de buurt verder niets. Heb net gebeld. Ligt waarschijnlijk aan mijn modem (tv lampje brandt niet).Toch gek dat internet en ip tv het dan wel doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jab65 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 16:36:
Hor hier in de buurt verder niets. Heb net gebeld. Ligt waarschijnlijk aan mijn modem (tv lampje brandt niet).Toch gek dat internet en ip tv het dan wel doen....
Dat komt omdat DVB-C via de tweede glasvezel loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, en die CATV modules willen nog wel eens de geest geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik heb een vraag aan de Lijbrandt crew of tweakers hier :9

Waarom kan je nooit zien in je Belgegevens wie jouw gebelt heeft ?
Kan mij herinneren dat dit vroeger wel kon toen ik adsl had via kpn

Iemand een idee hoe dit zit ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Iemand een oplossing voor het haperen van IPTV (glasvezel telfort) beeld en geluid? erg verveleend.
Opstelling :
Glasvezelmodem, poort 2 in switch (gbit) vanuit switch 2 kabels (cat6) naar boven en woonkamer. Kortom vrij recht toe recht aan.
hopelijk heeft iemand een oplossing.
abbo alles in 1 (50/50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:05
killer2 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:59:
Iemand een oplossing voor het haperen van IPTV (glasvezel telfort) beeld en geluid? erg verveleend.
Opstelling :
Glasvezelmodem, poort 2 in switch (gbit) vanuit switch 2 kabels (cat6) naar boven en woonkamer. Kortom vrij recht toe recht aan.
hopelijk heeft iemand een oplossing.
abbo alles in 1 (50/50)
Heb je de kabel naar de woonkamer al eens rechtstreeks in poortje 2 van het modem geprobeerd? Of desnoods een lange netwerkkabel zo uit poortje 2 naar de dichtstbijzijnde Amino?

Die switch doet alleen IPTV verkeer of zit er ook nog ander verkeer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Nog niet geprobeerd, switch doet idd alleen IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killer2 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:46:
Nog niet geprobeerd, switch doet idd alleen IPTV
Is goed om rechtsreeks te testen, maar heeft switch in het verleden wel eens gewerkt of was dit de eerste keer? Je eenvoudige 100Mb switch zou ook zonder problemen moeten werken voor iptv.

KPN gebruikt deze

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Hoi dank voor je reactie,
heb vanavond 1 box direct aangesloten op glasvezel modem, dit lijkt idd een oplssing voor het haperen, echter wil ik natuurlijk beide boxen (amino's) gebruiken.
De switch een is een d-link : pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
dit zou toch zonder problemen moeten werken?
graag je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
In principe wel. IPTV werkt het best over een unmanaged switch. Dus de tp-link zou prima moeten voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
vanavond 1 box via switch proberen....kijken hoe dat gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Zijn er meer mensen die problemen hebben het analoog signaal van Radio Gelderland ?

Frequentie : 103.3 Winterswijk of omgeving Oost Gelderland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 18:30

mb1

NDSFREAK schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:56:
Zijn er meer mensen die problemen hebben het analoog signaal van Radio Gelderland ?

Frequentie : 103.3 Winterswijk of omgeving Oost Gelderland
Ik hoorde m'n ouders er ook over.
Radio Gelderland valt vaker uit via de Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mb1 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:24:
[...]

Ik hoorde m'n ouders er ook over.
Radio Gelderland valt vaker uit via de Glasvezel.
Gewoon melden bij de helpdesk, dan komt het vanzelf bij ons terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

denan schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:05:
[...]

Gewoon melden bij de helpdesk, dan komt het vanzelf bij ons terecht.
M'n Pa heeft al wel eens eerder twee keer eerder gebeld, toen werd hem verteld dat "ze" afhankelijk waren van de toevoer vanuit radio Gelderland.
Lastig is achteraf natuurlijk als er geen data en tijdstip te melden is.
Het valt mij ook op als ik bij mijn ouders ben dat deze zender regelmatig 1 minuut uitvalt (gewoon volledige stilte), terwijl andere zenders gewoon te ontvangen zijn.
Wellicht zou je deze zender eens kunnen loggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kan goed dat radio gelderland problemen heeft om het signaal aan te voeren. Er zitten wat zenders tussen die last hebben van een slechte internet verbinding. Ik zal eens naar de monitoring laten kijken.

add: als het inderdaad bij radio gelderland ligt kunnen wij daar weinig aan doen.. Behalve blijven vragen.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 04-02-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
mb1 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:11:
Ik zag op de site van Telfort mobiel trouwens heeele strakke aanbiedingen voor mensen met eveneens vaste diensten van Telfort.
Sim only:
500min 1Gb 1000sms (en gratis internet versneller (va uiterlijk 23 januari 14,4 mbit :) voor bestaande klanten) voor €15,--
Zelfde maar dan met 1,5 Gb internet voor €17,50

Dit is dan wel weer een voordeeltje van straks over naar Telfort.
Of zou het voor Lijbrandt abonnees ook al gelden?
Weet iemand hier meer van? Ik sta op 't punt om m'n Telfort mobiel abo te verlengen maar dit is wel een aantrekkelijk aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

catchingfire schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Weet iemand hier meer van? Ik sta op 't punt om m'n Telfort mobiel abo te verlengen maar dit is wel een aantrekkelijk aanbod...
Inloggen op mijntelfort en dan wijst de rest vanzelf.
Schijnt niet in de winkel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

DVB-C is één en al storing op het moment er is geen één zender goed te ontvangen.
Gisteren hoorde ik m'n ouders er ook al over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Hier ook al... Dacht al dat ik gek werd... Stekker van Genexis eruit en erin... Niets. Begint telkens rond 19.15 schat ik. Rond 19.30 weer weg. Is op dvb-c en analoog, IP is ok. Op IP na was het drama... Postcode 71xx.

/Edit: om 19.45 begon de ellende weer... Hang nu in de wacht bij de support...

/Edit: er is een landelijke storing gaande. Dit treft m.n. Dvb-c en analoog. De afdeling netwerk was er al mee bezig. En ook eerder deze week hadden hier dus al mensen last van. Oplostijd: onbekend.

[ Voor 43% gewijzigd door Patten op 06-02-2014 20:29 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
DVB-C, maar ook analoge radio werkt hier voor geen meter. 7038 hier...

[ Voor 3% gewijzigd door born2tweak op 06-02-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
mb1 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:12:
Inloggen op mijntelfort en dan wijst de rest vanzelf.
Schijnt niet in de winkel te kunnen.
Ja ik kan een abo als "vaste klant" afsluiten, en hopen op 15-16euro/mnd, maar wat als Telfort straks zegt van "sorry meneer, U bent abonee bij Lijbrant... uw maandtarief is dus 45euro (ik zeg maar even wat) per maand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

catchingfire schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:03:
[...]

Ja ik kan een abo als "vaste klant" afsluiten, en hopen op 15-16euro/mnd, maar wat als Telfort straks zegt van "sorry meneer, U bent abonee bij Lijbrant... uw maandtarief is dus 45euro (ik zeg maar even wat) per maand"
Als je nog niet formeel over bent naar Telfort met je alles in een pakket zal dit ook nog niet gelden......
Is het wel te bestellen dan?
Of kom je op een bepaald moment in het bestelproces de melding tegen u bent geen klant van Telfort met vast internet alles in een?

Je kunt denk ik drie dingen doen:
Gewoon bestellen(als dit gaat)
Wachten met verlengen tot je overgezet bent.
Telfort glasvezel bellen om te vragen of ze je al (naadloos) over kunnen zetten en dan pas mobiel verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem met analoog/dvb-c al opgelost? Hier (Almere) werkt het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Nee ook Zevenaar heeft er last van hoor ik net, een behoorlijk gebied dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier (7122) zowel gisterenavond als vanavond vanaf circa 19:30 uur bevriezend/wegvallend beeld en geluid. Kan echt niet aan mijn toestel liggen want het is een ouderwetse beeldbuis die gewoon via een analoog signaal wordt gevoed.
Inmiddels is internet ook bijzonder traag; vroeger had ik met mijn oude inbelverbinding de pagina's sneller op de monitor. Er moet iets ernstigs mis zijn bij deze provider.

Update 7-2-14
Om 12:16 uur mail gezonden naar Lijbrand mbt bovengenoemd probleem. Binnen 10 minuten wordt ik gebeld door Lijbrandt met verzoek modem minimaal 30min power off te zetten en mijn eigen router er tussen uit te halen. Aldus gedaan maar traag laden pagina's blijft, zowel bij IE als Firefox.
Vervolgens Ziggo speed test uitgevoerd (heb abonnement down/up 50/50).
Resultaat: Ping 10ms Download 49.49Mbps Upload 48.04Mbps
Dat zijn hele mooie waarden toch?
Lijbrandt gebeld en mijn acties gemeld.
Conclusie Lijbrandt: We bieden wat gewenst wordt; probleem moet in mijn computer worden gezocht.
Wat nu?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 15:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK... dan heb ik weer mazzel in Almere (overigens ook geen last gehad van de traag internet storing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het haperen van beeld (ook op analoog CATV) en traagheid in de verbinding waar hierboven gesproken werd is alleen in de regio Deventer geweest, en voor analoog/dvb-c een wat grotere regio rond deventer (headend voor de hele omtrek staat in deventer). Is zeker niet landelijk. De storing (waarvan de impact om 20.57u was verholpen) hebben we in onderzoek.
(het is al even geleden dat ik geschreven heb hier, wegens extreme drukte, maar we lezen nog steeds mee.
Zelfde voor Operatortje1 en tegenwoordig zelfs ons analoog/dvbc TVOperatortje ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Mijn snelheden up en down komen niet meer boven de 15 á 20mbit, meer mensen hier last van?
PC 6961

[ Voor 1% gewijzigd door mb1 op 07-02-2014 19:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
In Almere heb ik grote verbindingsproblemen. Lijbrandt sucks sinds KPN het overgenomen heeft. Denk er zelfs aan om terug te gaan naar UPC. In Windows iedere keer onbekend netwerk. gebruik wel router natuurlijk maar dat is een goede. Dlink 868l. Daar kan het toch niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Arjen8 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:31:
In Almere heb ik grote verbindingsproblemen. Lijbrandt sucks sinds KPN het overgenomen heeft. Denk er zelfs aan om terug te gaan naar UPC. In Windows iedere keer onbekend netwerk. gebruik wel router natuurlijk maar dat is een goede. Dlink 868l. Daar kan het toch niet aan liggen.
Ja natuurlijk is daarmee een verband, lijbrandt wordt overgenomen en gelijk is de hele infra anders? Denk even na.

Je hebt een router ertussen, zonder maar zelf onderzoek te doen gelijk wijzen naar lijbrandt, je lijkt de gemiddelde helpdesk beller wel :P
Dlink routers kunnen magisch geen last hebben van firmware bugs, crashende interne kernels of gewoon stuk zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 08-02-2014 18:56 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Ik zou toch eerst maar daar eens kijken...
Als Windows klaagt over het netwerk, dan zou ik zeggen dat het aan de DLink ligt aangezien deze tussen jouw thuis netwerk en het internet zit...
En er is technisch gezien het afgelopen jaar niets veranderd voor Lijbrandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

ik meet 48,4 Mbit/s down en 49,6 Mbit/s up met 6ms latency (Almere, 50-50-abo)
Gemeten vanaf een desktop-PC wireless verbonden met Netgear R6300-router op 5g.
Gebruikt tooltje: http://internetsnelheid-testen.nl/

[ Voor 46% gewijzigd door JJ Le Funk op 08-02-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde resultaat als MrJayMan (Almere Stad, WMP+ ).

Met Lijbrandt in Almere is helemaal niets mis. Ook IPTV en CATV werken hier gewoon zoals het de afgelopen jaren heeft gedaan: stabiel.

Er is dan ook zoals servies en White_Collar zeggen helemaal niets aan de infra veranderd sinds de overname door KPN. Vóór de overname door KPN was het ISPFabriek (nu KPN ITNS) over het WMP+ access netwerk van KPN. Nu is dat nog steeds zo alleen heet ISPFabriek dus KPN ITNS. Verder niets veranderd.

Dus @Arjen8: Ik zou toch echt eens te rade gaan bij je eigen Windows installatie, netwerkdriver of router.

edit: Zelfs op de IPV6 speedtest van UPC een prachtig resultaat:
http://speedtest-ipv6-1.upc.nl/

Last Result:
Download Speed: 47890 kbps (5986.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 46545 kbps (5818.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 6 ms
Jitter: 0 ms
2/8/2014 7:45:02 PM

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 08-02-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Ik heb je berichten van afgelopen jaren nog eens door genomen. En weet je wat mij op valt? dit is nu al de derde keer dat je loopt te klagen over internet, de andere twee keer ( nu is nummer 3 ) wijs je naar lijbrandt en vervolgens blijkt het probleem in je router te zitten.
Wellicht in het vervolg eerst fatsoenlijk troubleshooten en daarna klagen?

* White_Collar denkt aan iets met een dier en een steen

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 08-02-2014 20:51 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
Laatst had ik voor het eerst in een jaar storing, de coax module was kapot.
Maandag gemeld, woensdag was er al een monteur aanwezig om de coax module te vervangen top! _/-\o_

Internetsnelheid laatst omgezet van 25 naar 50 mbit ook dit is netjes verwerkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3292504218.png*Resultaten zijn over WiFi via een Netgear WNDR4500 5GHz

Al met al een tevreden Lijbrandt klant :)

[ Voor 7% gewijzigd door thijssie op 08-02-2014 21:05 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
White_Collar schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:50:
[...]

Ik heb je berichten van afgelopen jaren nog eens door genomen. En weet je wat mij op valt? dit is nu al de derde keer dat je loopt te klagen over internet, de andere twee keer ( nu is nummer 3 ) wijs je naar lijbrandt en vervolgens blijkt het probleem in je router te zitten.
Wellicht in het vervolg eerst fatsoenlijk troubleshooten en daarna klagen?

* White_Collar denkt aan iets met een dier en een steen
Mijn posts gaan terug kijken vind ik creepy. Verder ben ik in een van meest recente posts ronduit postief over Lijbrandt dus waar heb je het eigenlijk over. Probleem is wel opgelost door firmware van de Dlink te downgraden. Ik geef toe dat het wat te voorbarig was om voor de oorzaak van het probleem gelijk naar Lijbrandt te kijken. Kennelijk heb ik af en toe pech met mijn routers voorgaande router was een Asus die dit soort kuren had.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjen8 op 08-02-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat het is opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Post terug kijken creepy? Word of advice, what you post on internet, stays on internet!
Gouden regel, niets creepy aan.....

Toch fijn om te horen dat je weer volop van internet kunt genieten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TripleNL schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:51:
Post terug kijken creepy? Word of advice, what you post on internet, stays on internet!
Gouden regel, niets creepy aan.....
Altijd fijn om even te checken wat de technische kennis is van de vraagsteller.
(al moet ik bekennen dat white inderdaad creepy is! ;))

Anyway.. wederom het bewijs dat het alom gehate punt 1 op elke CSD troubleshoot lijst daar terecht staat:
"heeft u het al zonder router getest"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Na wat snelheid issues afgelopen periode (ja Denan ook zonder router ;) ), valt het mij op dat de snelheid nu significant hoger is bij een speedtest.
Bij het starten van de diverse speedtests vliegt de download en upload omhoog naar >75 Mbit om daarna keurig op strak 50 Mbit af te vlakken.
Prima dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag was de datum dat men bij mij een "patchloze migratie" zou gaan proberen van Lijbrandt naar Vodafone, op KPN WMP+ leverstraat.

En....... dat lijkt allemaal prima te zijn verlopen! _O_

Ik heb hetzelfde ITNS/ISPfabriek IP-adres gehouden, Amino m540 staat nu in Vodafone huisstijl en vast telefoonnummer dat ik van Vodafone heb gekregen (wat ik verder niet gebruik maar wat wel aan m'n Fritz!box fixed line hangt) is netjes provisioned en bereikbaar.

Eindelijk, overstappen van glas->glas begint ook in dit scenario nu eindelijk ergens op te lijken :)

Er is nog wel een kans dat ik hoogstens 3 kwartier geen internet heb gehad, maar alles is gebeurd terwijl ik niet thuis was.

Ik kan alleen zien dat mijn Lijbrandt telefoonnummer een 'spook telefoontje' heeft gehad om 10:40 (wat altijd gebeurt bij een reset of andere actie van buitenaf op de Genexis, wrs Fritz!box eigenaardigheidje). En een melding van m'n Fritz!box dat ie sinds 11:23 het huidige IP adres heeft verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Nice, goed om te horen dat de overstapprocessen eindelijk duidelijk beginnen te worden bij alle providers. Helaas voor mij net te laat. Wilde graag naar Vodafone overstappen, maar zonder DVB-C is het geen goede optie meer voor mij.

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

eymey schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:06:
Vandaag was de datum dat men bij mij een "patchloze migratie" zou gaan proberen van Lijbrandt naar Vodafone, op KPN WMP+ leverstraat.

En....... dat lijkt allemaal prima te zijn verlopen! _O_
Afgelopen maandag de datum dat men bij mij een "patch (loze???) migratie" zou gaan proberen van Lijbrandt naar Fiber..

En....... dat lijkt ook hier allemaal prima te zijn verlopen! _O_

9:30 zoals was afgesproken was het signaal van Lijbrandt weg en zag een tijdelijk "ispfabriek-iss.local" ip adres staan

Kon voor de rest niet meer mee maken hoe de migratie verder ging door dat ik weg moest... werd rond 11:30 gebeld door techneut die de migratie verzorgde met de mededeling alles is rond....

15:00 thuis gekomen en zag een ander ip adres van het fiber.nl domein...

na opstarten Amino m540 stond een en ander in Fiber huisstijl en tijdelijk vast telefoonnummer dat ik van fiber heb gekregen kon ik rond 16:30 actief zetten.... (gisteren bericht ontvangen dat ik donderdag (nu vandaag) weer mijn eigen nummer actief gaat worden..

Eindelijk, overstappen van glas->glas begint ook in dit scenario nu eindelijk ergens op te lijken :) ben ik mee eens

probleempje is alleen dat mijn modulator voor analoge TV/Radio in de Genexis glasmodem stuk is... alles stond tijdens migratie uit... echter geen analoog signaal....

Service desk van Fiber goed bereikbaar "openheid en duidelijke antwoorden" meeste loopt via myfiber internet...

Geen SMTP....geen probleem voor mij.... Geen Nieuwsserver ook geen probleem er zijn er genoeg....
Grappig. Dus Fiber heeft dan blijkbaar ook een eigen ISP netwerk.

Hier heb ik overigens verder geen enkel contact gehad met wie dan ook van Vodafone of ITNS.

Maar ja, dat had ik ook niet verwacht van Vodafone :'). Het is dat ik hier zo m'n kanalen ken en dat verder mijn ervaring is dat de boel meestal gewoon goed werkt (aangezien Vodafone ook het internet levert via ITNS).

edit: Er is trouwens nog iets veranderd: Ik kan niet meer switchen tussen de verschillende streams (HD+, HD, SD )

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 13-02-2014 09:36 ]

• denan
eymey schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:57:
Grappig. Dus Fiber heeft dan blijkbaar ook een eigen ISP netwerk.

Hier heb ik overigens verder geen enkel contact gehad met wie dan ook van Vodafone of ITNS.

Maar ja, dat had ik ook niet verwacht van Vodafone :'). Het is dat ik hier zo m'n kanalen ken en dat verder mijn ervaring is dat de boel meestal gewoon goed werkt (aangezien Vodafone ook het internet levert via ITNS).

edit: Er is trouwens nog iets veranderd: Ik kan niet meer switchen tussen de verschillende streams (HD+, HD, SD )
Die functionaliteit moet je aanzetten in het tv menu.
Ah damn, zoals altijd heb je gelijk :P

• denan
eymey schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:24:
Ah damn, zoals altijd heb je gelijk :P

Je hebt het eindelijk door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

eymey schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:22:
Probleem met analoog/dvb-c al opgelost? Hier (Almere) werkt het gewoon prima.
Ik neem aan dat het hier qua signaal ook gewoon werkt... echter als die modulator voor analoge TV/Radio in de Genexis glasmodem stuk is... ontvang ik niets..... men heeft gezegd dat signaal erop staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Die functionaliteit moet je aanzetten in het tv menu.
denan, eymey: is dat voor elke 'ITNS-provider' aan en uit te zetten in het menu? Ik kan het namelijk niet vinden bij de A540. Hier kan ik wel wisselen tussen de streams, maar een kennis die van oorsprong Concepts had en nu Telfort, heeft deze mogelijkheid niet. Waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, weet iemand van de oudgedienden misschien nog welke aannemer het galsvezelnetwerk heeft aangelegd in PC-gebied 2651 (Berkel en Rodenrijs)? Aangezien wij na onze verhuizing nu zonder zitten ivm draadbreuk zo'n 160m van onze meterkast af (E-weg even zijde) en Reggefiber me niet kon vertellen wie het was, maar wel dat deze wordt ingeschakeld om de boel te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:55:
[...]

denan, eymey: is dat voor elke 'ITNS-provider' aan en uit te zetten in het menu? Ik kan het namelijk niet vinden bij de A540. Hier kan ik wel wisselen tussen de streams, maar een kennis die van oorsprong Concepts had en nu Telfort, heeft deze mogelijkheid niet. Waar kan ik dat vinden?
Als ik het goed heb (maar ook dat weet Denan misschien beter) heb je de mogelijkheid op WGDO niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
De aansluiting is WMP+, niet WGDO. Maar waar kan je dit vinden in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:45:
Even een vraagje, weet iemand van de oudgedienden misschien nog welke aannemer het galsvezelnetwerk heeft aangelegd in PC-gebied 2651 (Berkel en Rodenrijs)? Aangezien wij na onze verhuizing nu zonder zitten ivm draadbreuk zo'n 160m van onze meterkast af (E-weg even zijde) en Reggefiber me niet kon vertellen wie het was, maar wel dat deze wordt ingeschakeld om de boel te repareren...
Ik meen Van Gelder Telecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:29:
De aansluiting is WMP+, niet WGDO. Maar waar kan je dit vinden in het menu?
Instellingen -> Algemeen -> Audio/ondertitel

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Instellingen -> Algemeen -> Audio/ondertitel
Ik heb het inderdaad gevonden en dat was de oplossing om de keuzes terug te krijgen. Had het niet verwacht onder de kop 'ondertitel', maar goed.. :)

Het was ook meer uit nieuwsgierigheid waarom dit keuzemenu ontbrak en of er wel HD+ werd geleverd. Verder is deze instelling veranderen niet echt zinvol volgens mij. Of is het menu er puur voor bandbreedte-beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:20
Ik ga binnenkort weg bij Lijbrandt, weet iemand wat ik met mijn Amino aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

datadevil schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 06:01:
Je mag 'm wel bij mij dumpen... ;)

Zet 'm te koop zou ik zeggen... Of je moet 'm nog bij je nieuwe provider kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Bewaren zou ik zeggen. Bij een andere glasvezel-provider kun je hem misschien weer gebruiken.
Maar als hij in de weg ligt, zal ik je wel helpen; dan bewaar ik hem wel voor je. :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conzales schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:54:
[...]

Ik heb het inderdaad gevonden en dat was de oplossing om de keuzes terug te krijgen. Had het niet verwacht onder de kop 'ondertitel', maar goed.. :)

Het was ook meer uit nieuwsgierigheid waarom dit keuzemenu ontbrak en of er wel HD+ werd geleverd. Verder is deze instelling veranderen niet echt zinvol volgens mij. Of is het menu er puur voor bandbreedte-beperking?
Ik heb eigenlijk geen idee waarom je dit aan of uit zou willen zetten. Veel verschil maakt het voor day to day operation niet, volgens mij.

Behalve dat het op zich ook verder niet echt zinvol is om de instelling aan te zetten. Aangezien er helaas nog geen streams zijn waar je tussen ondertitel/audio, etc. zou kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:10:
[...]

Behalve dat het op zich ook verder niet echt zinvol is om de instelling aan te zetten. Aangezien er helaas nog geen streams zijn waar je tussen ondertitel/audio, etc. zou kunnen kiezen.
Er zijn wel degelijk streams waar je kunt kiezen tussen de audio/ondertitel, alleen kan dit niet in het tvmenu zelf worden gekozen (met de info button kun je niet schakelen tussen audio/ondertitel).

Als je bijvoorbeeld de stream van Cartoon Network bekijkt (in VLC) kan je tussen de audio kiezen, alleen weer niet op je amino (tvmenu) zelf :'(.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/72ax3d.jpg

Ik hoop dat ze dit kunnen fixen, het zou toch niet zo moelijk moeten zijn om zo'n optie toe te voegen aan het tvmenu...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 07:14
Wat voor Amino heb je, als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 15-02-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Dat Telfort alles-in-1 is best prijzig als je alle opties aanvinkt:
telfort super pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Rallye schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:40:
[...]

Wat voor Amino heb je, als ik vragen mag?
een A140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:28:
[...]

Er zijn wel degelijk streams waar je kunt kiezen tussen de audio/ondertitel, alleen kan dit niet in het tvmenu zelf worden gekozen (met de info button kun je niet schakelen tussen audio/ondertitel).

Als je bijvoorbeeld de stream van Cartoon Network bekijkt (in VLC) kan je tussen de audio kiezen, alleen weer niet op je amino (tvmenu) zelf :'(.

Voorbeeld:
[afbeelding]

Ik hoop dat ze dit kunnen fixen, het zou toch niet zo moelijk moeten zijn om zo'n optie toe te voegen aan het tvmenu...?
Oftewel: jij zit in WDGO netwerk en niet zoals eymey en heel veel anderen in een KPN ITNS netwerk. Ik kan bijvoorbeeld de streams niet eens bekijken op de computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Laat staan meerdere audio-streams selecteren met Cartoon Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn dus wél streams waar je tussen ondertitel/audio, etc. zou kunnen kiezen, alleen (misschien) niet op WMP+.
Dat maakt de wens om tussen audio te kunnen schakelen toch niet minder legitiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:25:
Dat maakt de wens om tussen audio te kunnen schakelen toch niet minder legitiem?
Idd, ik heb trouwens gezien als je het stukje van Cartoon Network aanpast in het tvmenu dat je gewoon de Engelse audio krijgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
....
            "default": "Cartoon Network"
...
    if (w == "ghm") {
        a = {};
        a.g = "igmp://233.81.233.178:10328";
        a.Da = [{
            Na: "403"
        }];
        a.a = 425E4;
        if (i == -1 || a.a <= i) z[b].e.push(a);
        else z[b].h = true; if (j == -1 || a.a <= j) z[b].f.push(a)

naar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
....
            "default": "Cartoon Network"
...
    if (w == "ghm") {
        a = {};
        a.g = "igmp://233.81.233.178:10328";
        a.Da = [{
            Na: "402"
        }];
        a.a = 425E4;
        if (i == -1 || a.a <= i) z[b].e.push(a);
        else z[b].h = true; if (j == -1 || a.a <= j) z[b].f.push(a)

Dus 403 (Nederlands) wordt 402 (Engels).

Als nou een optie maken waardoor dit met de afstandsbediening gekozen kan worden :P

Edit: Er zijn nog meer zenders waarbij je kunt kiezen zoals:

Discovery World (taal en nl ondertitel), Discovery Science (taal en ondertitels), Eurosport (taal en ondertitel), Baby TV (vele talen) en nog wat andere zenders.

En toch kan dit allemaal niet worden gekozen in het tvmenu zelf. toch een beetje vreemd :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zoals zo vaak de vraag: waarom zou je dat nu uitzetten als het gewoon wordt meegestuurd? Laat de liefhebber die hiermee wil klooien nu gewoon zijn gang gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
servies schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 08:43:
[...]

Je mag 'm wel bij mij dumpen... ;)

Zet 'm te koop zou ik zeggen... Of je moet 'm nog bij je nieuwe provider kunnen gebruiken...
ok, wat ik dus eigenlijk bedoelde, hij hoeft niet terug naar Lijbrandt? Want ik ga naar WGDO Vodafone, dus dan zou ik hem moeten kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. Je kan em gewoon blijven gebruiken. En ik neem niet aan dat hij terug moet naar LIjbrandt. Volgens mij is dat bij Lijbrandt nooit het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Jammer. Voor een M540 had ik wel belangstelling gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Mm dat brengt me op ideeën.....
Ik heb evt nog een zgan M540 in de aanbieding en zou een 140 terug wensen voor mn dochter op de slaapkamer.
Iemand een aantrekkelijk inruilaanbod??
Of zou 2*(A140) tegen een M540 een reëel (MP of V&A) Deal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Rallye schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:20:
Zoals zo vaak de vraag: waarom zou je dat nu uitzetten als het gewoon wordt meegestuurd? Laat de liefhebber die hiermee wil klooien nu gewoon zijn gang gaan....
Bandbreedte misschien? Als je hetzelfde signaal wilt gebruiken voor je ADSL netwerk dan wil je zoveel mogelijk bandbreedte besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:25:
Er zijn dus wél streams waar je tussen ondertitel/audio, etc. zou kunnen kiezen, alleen (misschien) niet op WMP+.
Um, dat trekt toch ook helemaal niemand hier in twijfel?

Het is alleen wel vaag dat je een optie hebt (in het instellingenmenu) om die mogelijkheid uit te zetten.

Even los van het feit dat KPN het dus nergens aanbiedt omdat ze het eruit slopen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zei dat er geen streams waren met meerdere audio tracks.
Iemand anders zei dat die er wel waren en dat het fijn zou zijn wanneer die optie erbij zou komen.
Daarop zeiden andere iemanden weer dat dat zinloos was omdat je in de achtergestelde gebieden geen streams in VLC kan afspelen. Wat m.i. niets met meerdere audio streams in/uit/via de Amino te maken heeft.

Effe de hele historie van een post in acht nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:07:
Daarop zeiden andere iemanden weer dat dat zinloos was omdat je in de achtergestelde gebieden geen streams in VLC kan afspelen.
En mij niet misquoten graag. Ik heb alleen gezegd dat zijn situatie niet vergelijkbaar is met 90% van de anderen met glasvezel.
Ik heb niets gezegd over de wenselijkheid van zijn vraag... want ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om een taal te kunnen kiezen bijvoorbeeld... of om de ondertiteling aan/uit te kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hij staat hier ook op de wishlist. In principe is het al geconfigureerd maar de KPN streams hebben (bijna) geen feeds met multiple audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:36:
Hij staat hier ook op de wishlist. In principe is het al geconfigureerd maar de KPN streams hebben (bijna) geen feeds met multiple audio.
Zou dit dan wel toegevoegd kunnen worden (in het tvmenu) voor de WGDO (GHM) gebieden?
Want de audio/ondertitel keuze zit in principe al in de streams zelf, alleen nog niet in het tvmenu. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

servies schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:17:
[...]

En mij niet misquoten graag. Ik heb alleen gezegd dat zijn situatie niet vergelijkbaar is met 90% van de anderen met glasvezel.
Ik heb niets gezegd over de wenselijkheid van zijn vraag... want ik zou ook graag de mogelijkheid hebben om een taal te kunnen kiezen bijvoorbeeld... of om de ondertiteling aan/uit te kunnen zetten...
Ik heb je ook helemaal niet gequoot, ik gaf de strekking weer van de gecombineerde reaktie van meerdere iemanden.

Buiten dat is de wens om de keuze tussen tussen audiostreams toe te voegen volgens mij niet gerelateerd aan het door jou aangewezen verschil in situatie. Dus voor zover je de genoemde strekking niet tot uiting hebt willen brengen lijkt me je eerdere reaktie inhoudelijk niet helemaal relevant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry @IcyK, met alle respect voor je goede bedoelingen en goede bijdragen:

Maar we zitten hier niet op een juridisch forum. Als je alles hier letterlijk wil lezen en daar zelf conclusies uit wil trekken (meerdere posts van meerdere iemanden samenvatten tot jouw interpretatie van "een bepaalde strekking'" en op basis daarvan weer relevantie van posts van andere toetsen), dan moet je je misschien eens beseffen dat we hier niet allemaal het "juridische IQ" hebben dat jij hebt.

Het is voor mensen zoals mij of anderen, die in WMP+ gebied zitten, ook prima 'legitiem' (om in jouw termen te blijven) om het nut van een bepaalde functie in twijfel te trekken aangezien die functie toch niets toevoegt in deze situatie .

Dat maakt niet meteen dat 'we' zeggen dat het voor die 10% 'anderen' niet legitiem zou zijn.

Ookal wil jij dat zo uitleggen omdat je vindt dat dat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zei zelf (en dat is wel een quote)
Daarop wordt aangegeven dat er wél streams zijn die meerdere audiosporen meezenden, en dat het handig zou zijn wanneer je daar dan ook tussen zou kunnen kiezen.
Vervolgens gebruikt servies het argument
Oftewel: jij zit in WDGO netwerk en niet zoals eymey en heel veel anderen in een KPN ITNS netwerk. Ik kan bijvoorbeeld de streams niet eens bekijken op de computer...
en zeg jij
Inderdaad. Laat staan meerdere audio-streams selecteren met Cartoon Network.
Ik zie niet hoe je dat anders kan interpreteren als het 'afdoen' van de wens op grond van het feit dat het 'alleen maar' voor voormalige WGDO netwerken relevant is. Dat heeft weinig met 'juridisch IQ' te maken, maar meer met de logische conclusie trekken uit hetgeen gepost is, binnen het verband waarin het gepost is.

--

/edit
Het is voor mensen zoals mij of anderen, die in WMP+ gebied zitten, ook prima 'legitiem' (om in jouw termen te blijven) om het nut van een bepaalde functie in twijfel te trekken aangezien die functie toch niets toevoegt in deze situatie .
Nee, dat is het niet. Ten eerste niet omdat je dat in twijfel trekken niet relateert aan de WMP+ situatie, maar het poneert alsof het voor iedereen van toepassing is. Ten tweede niet omdat je ook bij WMP+ prima de wens kan hebben om tussen verschillende audiosporen te schakelen. De wens om dat te kunnen staat los van het gegeven dat die er door KPN zijn uit gesloopt.

Mijn Chinese buurvrouw kan toch ook de wens hebben dat het NOS Journaal in het Chinees ondertiteld of nagesynchroniseerd wordt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals, je trekt nog steeds de verkeerde conclusie.

Vooral de laatste post van mij die jij nu quote, was namelijk totaal niet bedoeld om de legitimiteit van de wens bij een WGDO-gebruiker te niet te doen (hoogstens als uiting van frustratie tegenover KPN).

Maar goed, ik zal voortaan beter mijn woorden op een weegschaaltje wegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan natuurlijk best zijn, maar ik trek conclusies op basis van wat anderen posten, in het verband waarin zij dat posten... sorry, 'k kan het ook niet helpen dat ik meestal uitga van de veronderstelling dat anderen (ook) nadenken over wat ze posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:07:
Je zei zelf (en dat is wel een quote)
[...]

Daarop wordt aangegeven dat er wél streams zijn die meerdere audiosporen meezenden, en dat het handig zou zijn wanneer je daar dan ook tussen zou kunnen kiezen.
Vervolgens gebruikt servies het argument
[...]
En daar reageer ik dus mee op de opmerking van InternetGuy dat er WEL meerdere audio/ondertitel streams zijn. Ik reageer totaal niet op de vraag om een keuze te kunnen maken.
Ik zou maar wat graag die keuzemogelijkheden hebben...
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste