Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Zijn er meer mensen die snelheidsproblemen hebben in Gelderland en met regelmaat telefoonstoringen ?

De snelheden zijn bij lange na niet wat het zou moeten zijn.

De 50 down/up worden die automatisch aangepast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:30

mb1

Hier wel telefoon storing ik kan bellen en gebeld worden maar men hoort ons af en toe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
funske schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:41:
[...]

Vanmiddag heb ik conttact opgenomen via het Telfort forum omdat ik voor dezelfde prijs wel graag interactie tv wil hebben.
Na het sturen van mijn adresgegevens kreeg ik van Telfort het volgende bericht:

[...]

Een nieuw jaarcontract vind ik niet zo erg omdat ik pas een paar maanden abonnee ben.

Dus Dirkmans, hartstikke bedankt voor deze tip!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit: P.s. inmiddels is de datum in het persbericht gecorrigeerd
Dus van Lijbrandt naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Omdat Lijbrandt bij ons niet meer leverde, zijn we (na wat onderhandelingen) een aantal maanden geleden overgestapt naar Telfort Alles in 1, maar dan analoog. We hebben tv's die DVB-C kunnen ontvangen, dus hoefde ik geen interactieve tv; kosten €45,- per maand

Maar omdat ze nieuwe klanten het alles-in-1 pakket nu voor €45,- aanbieden inclusief interactieve tv, dan wil ik dat ook wel.
Dus geen overstap, alleen uitbreiding zonder extra kosten......

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Verhaal in telecompaper over migratie van over genomen glasvezel providers naar Telfort dat het een langdurig proces wordt.

Integratie FTTH-merken in KPN langdurig proces
dinsdag 7 januari 2014 | 16:32 CET | Nieuws

De FTTH-merken KickXL en Concepts worden op dit moment gemigreerd naar de Telfortsystemen. Alle lopende abonnementen bij deze providers worden overgezet naar een Telfort abonnement en daarmee gemigreerd naar de Telfortprocessen. Vanaf Q2 volgen XMS en Lijbrandt. OnsBrabantNet blijft zelfstandig opereren.

KPN heeft de integratie van de aangekochte FTTH serviceproviders in tweeën gedeeld. Het is gestart met de integratie van KickXL en Concepts. XMS en Lijbrandt worden vanaf het tweede kwartaal van 2014 gemigreerd. Deze migratie zal doorlopen tot en met Q1 2015, zo geeft KPN aan.

Om de integratieprocessen zo soepel mogelijk te laten verlopen, heeft KPN voor een gefaseerde aanpak gekozen, zo verklaart het tegenover Telecompaper. Sinds de zomer van 2013 is het niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om zich in te schrijven bij één van deze vier providers. De sites, die nog wel actief zijn, verwijzen door naar het aanbod van Telfort.

De bestaande klanten worden op wisselende tijdstippen overgezet. Zij worden per brief op de hoogte gesteld van de stand van zaken.

KPN heeft ervoor gekozen om het merk OnsBrabantNet te laten voortbestaan. De Brabantse serviceprovider is succesvol, volgens KPN, en het zorgt voor herkenbaarheid in de regio. Afgezien van het Brabantse merk blijft KPN actief op de FTTH-markt met de merken KPN, Telfort en XS4ALL.

Het integreren van de merken neemt de nodige tijd in beslag. De overname van Concepts, XMS, Edutel (OnsBrabantNet) en KickXL is sinds oktober 2012 goedgekeurd, nadat KPN en Reggeborgh al in november 2011 de overname hadden aangekondigd. Na de overname eind 2012 bevestigde KPN dat het de overgenomen merken, inclusief het al eerder overgenomen Lijbrandt, in 2013 zou rebranden naar Telfort. Enkele maanden later bleek dat Edutel pas op zijn vroegst in 2014 aan de beurt zou komen.
KPN wil geen mededelingen doen over het aantal klanten van de verschillende providers. XMS, Edutel, KickXL en Concepts (voorheen Concepts ICT) bedienden in november 2011 gezamenlijk 110.000 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich weinig mis mee, natuurlijk. Eigenlijk best wel positief van KPN zelfs :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:20
Waarom is er volgens de BBC nu uitzending (zondagavond 19:25 op BBC3 en toont Lijbrandt dat de uitzending om 20:00 begint..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Wat was er dan om 19:25? BBC3 begint meestal elke avond pas om 20:00 (19:00 UK), vanavond met als eerste programma The Voice:

http://www.bbc.co.uk/bbct...mmes/schedules/2014/01/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
odo966 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:19:
Wat was er dan om 19:25? BBC3 begint meestal elke avond pas om 20:00 (19:00 UK), vanavond met als eerste programma The Voice:

http://www.bbc.co.uk/bbct...mmes/schedules/2014/01/12
the voice UK inderdaad.... begon om 1900 volgens tvgids.nl, denk dat die een bug hebben ergens in hun aanlevering of parsing daarvan dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 22:02
Oh, lijkt erop dat TVGids.nl inderdaad structureel de niet-omgerekende Engelse tijden toont bij BBC 3 en 4.

http://www.tvgids.nl/lijsten/verticaal#channel=7

(Bij BBC 1 en 2 gaat het nog wel goed, bv. 19:00 BBC News at Six)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry voor de cross-post @mods maar ik had beloofd ook de goegemeente hier op de hoogte te houden....

Even een statusupdate wat betreft mijn migratiepoging van Lijbrandt naar Vodafone: Vanochtend werd ik door iemand van Vodafone (of ITNS? :P ) gebeld vanaf een 06-nummer. Met goed nieuws: Men gaat mij zonder downtime ( 'patchloos' ) migreren. Wel met de notitie dat dit voor Vodafone nog steeds niet automatisch goed geinitieerd zal worden voor iedereen die Vodafone aanvraagt en al ergens een abonnement heeft. Maar men wilde het met mij testen.

Ben benieuwd dus! 12 februari zou mijn lijn 'geruisloos' over gezet moeten worden van Lijbrandt naar Vodafone. En zouden een DHCP renew (of misschien zelfs dat nieteens) + reboot van mijn bestaande Amino voldoende moeten zijn om op Vodafone te zitten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:02:
Sorry voor de cross-post @mods maar ik had beloofd ook de goegemeente hier op de hoogte te houden....

Even een statusupdate wat betreft mijn migratiepoging van Lijbrandt naar Vodafone: Vanochtend werd ik door iemand van Vodafone (of ITNS? :P ) gebeld vanaf een 06-nummer. Met goed nieuws: Men gaat mij zonder downtime ( 'patchloos' ) migreren. Wel met de notitie dat dit voor Vodafone nog steeds niet automatisch goed geinitieerd zal worden voor iedereen die Vodafone aanvraagt en al ergens een abonnement heeft. Maar men wilde het met mij testen.

Ben benieuwd dus! 12 februari zou mijn lijn 'geruisloos' over gezet moeten worden van Lijbrandt naar Vodafone. En zouden een DHCP renew (of misschien zelfs dat nieteens) + reboot van mijn bestaande Amino voldoende moeten zijn om op Vodafone te zitten.
Ben benieuwd of het lukt. Behalve de aanmelding bij Vodafone moet niks anders doen ? Je mag toch nog steeds niet zelf de oude provider opzeggen.

Geldt natuurlijk niet bij Telfort

Verwijderd in "Fype Glasvezel provider ervaring"

Prijsoverzicht Fiber, Telfort en Vodafone

Verwijderd in "Fype Glasvezel provider ervaring"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:17

Mooi, hopen dat het zonder issues gaat. Hier staat nog steeds geen status, dus we wachten weer verder af :/ (nog steeds ook geen brief/bevestiging of iets dergelijks ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Axelfoley007: Wanneer heb je het aangevraagd? Zelf ben ik hier half december al mee begonnen. Wellicht helpt het om bij hen wat te gaan zeuren via de mail (heb ik ook gedaan).

@Spaceone: Geen specifieke instructies gekregen, maar ik ben er vanuit gegaan dat ik met oude provider niks moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:17
3e week van December
Ook maar even een mailtje gespamt via de site van ze.

[ Voor 57% gewijzigd door Axelfoley007 op 13-01-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Videoland applicatie update
De videoland applicatie is geupdate. Naast een grafische verbetering (de covers zijn nu in HD) is er een nieuwe serieview waardoor series/seizoenen/afleveringen beter gestructureerd zijn. Ook staat er nu (HD) / (SD) beschikbaarheid onder de filmtitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00

Dit klinkt goed!

Ik heb ook geprobeerd duidelijkheid te krijgen, echter krijg ik te horen dat het alleen mogelijk is met een downtime van 3 tot 6 weken. Dit is onacceptabel.

Geen verdere informatie gehad, maar de overstap naar bijv. Vodafone tot op heden maar uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer heb je voor het laatste informatie bij hun ingewonnen hierover? :).

Als iemand bij Vodafone dat nu nog beweert, dan beschikt die persoon gewoon over onjuiste informatie. De medewerkers die ik bij Vodafone aan de lijn heb gehad zeggen inmiddels ook dat Vodafone dit sinds 1 januari zou moeten ondersteunen. Echter, getuige mijn telefoongesprek van vandaag is het dus nog steeds een procedure die in ontwikkelingn is.

Ik ga jullie iig op de hoogte houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Beste mensen na een afwezigheid even een reactie op de overstap van eymey naar Vodafone. Ik ben ook geïnteresseerd in een dergelijke overstap maar Vodafone heeft me geadviseerd even te wachten tot een eind januari aangezien er interessante aanbiedingen aankomen.

Verder moet de overstap zonder serviceverlies in dit kwartaal werkend zijn. Dit is ook eind januari begin februari gedacht dus het verbaast mij niet dat men de aanvraag van eymey als proef/test daarvoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb vorige week geinformeerd bij Solcon, en kreeg als antwoord dat zij in de 2e helft van januari gaan testen met een naadloze overstap. Het lijkt er dus wel aan te komen.
Solcon lijkt me prima, alleen op de vraag of hun DVB-C op de overige tv's zonder decoder te zien is heb ik nog geen antwoord gekregen, alleen dat ze DVB-C leveren en dat je voor 180 euro een extra Amino kunt kopen.

@ Eymey, eerder heb je het ook over Solcon gehad, is er een bepaalde reden waarom je uiteindelijk voor Vodafone kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arjen8: Hmm, interessante aanbiedingen. Ben ik nu te vroeg? :X

@Websurfer01: Ik heb eigenlijk meerdere redenen om uiteindelijk niet voor Solcon te gaan. 1 van de redenen is dat ik ze aan de dure kant vind. Een reden om er wel heen te gaan zou kunnen zijn dat ze native ipv6 bieden. Maar voor zo ver ik na kan gaan geldt dat alleen maar via ADSL (aangezien ze het via WMP+ niet zouden kunnen aanbieden, volgens mij is het KPN/ITNS netwerk namelijk nog niet geschikt voor native ipv6).

Verder hebben ze de intentie om helemaal met Glashart Media / ITNS te gaan stoppen voor de TV en hun eigen IPTV product ook over glas aan te gaan bieden. Los van de vraag wat daar voor kwaliteit en mogelijkheden uit komen, neem ik voor het gemak even aan dat ze dan ook waarschijnlijk de CATV vezel van ITNS wel zullen droppen. En tenzij er volledig open IPTV streams zonder encryptie voor in de plaats komen, wil ik onversleuteld DVB-C graag houden.

Te veel onzekerheden dus. En de aanbieding met eerste half jaar 34,95 per maand bij Vodafone is ook geen slechte.

Wat betreft jouw vraag aan hun over DVB-C: Ik neem aan dat zij zo lang ze nog met ITNS werken voor TV, gewoon exact hetzelfde over de CATV bieden als bij Lijbrandt.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 14-01-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
neem ik voor het gemak even aan dat ze dan ook waarschijnlijk de CATV vezel van ITNS wel zullen droppen.
Dat vraag ik me dus ook af, ik heb geen zin om straks decoders á 180 euro voor de slaapkamers te moeten kopen.
Laat ik jouw Vodafone avontuur eerst maar even volgen. Misschien komt er ondertussen ook meer duidelijkheid over tv diensten van Solcon.

[ Voor 56% gewijzigd door Websurfer01 op 14-01-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen die opeens Film1 Premiere in de lijst missen?

De tuner heeft net opnieuw geauthenticeerd en opeens is kanaal 351/film1 premiere weg?
De overige kanalen doen het wel gewoon, al opnieuw opgestart etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:37:
Nog meer mensen die opeens Film1 Premiere in de lijst missen?

De tuner heeft net opnieuw geauthenticeerd en opeens is kanaal 351/film1 premiere weg?
De overige kanalen doen het wel gewoon, al opnieuw opgestart etc..
Ik heb precies hetzelfde probleem, opnieuw opstarten help inderdaad niet :'( .
Ik hoop dat ze het wel op korte termijn fixen, ik heb niet voor niks film1 genomen :-( .

edit: Ik kan nog wel de stream van Film1 Premiere openen met vlc, blijkbaar is er iets mis met de lijst van het tvmenu. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe open je die?

Heb hier wel die lijbrandt tv app op de ipad maar daar is film1 niet te kiezen.
Rechtstreekse verbinding met de tuner? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websurfer01 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:20:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af, ik heb geen zin om straks decoders á 180 euro voor de slaapkamers te moeten kopen.
Laat ik jouw Vodafone avontuur eerst maar even volgen. Misschien komt er ondertussen ook meer duidelijkheid over tv diensten van Solcon.
Het antwoord van Solcon over DVB_C en Amino's van 180 euro slaat nog volledig op hun KPN ITNS pakket.Dus nee, dan zal je voorlopig geen decoders à 180 euro hoeven kopen voor de slaapkamer.
Wat ze zelf willen gaan doen is voorlopig nog niet voor de glasvezel bedoeld. Behalve op plekken waar ze zelf operator zijn. Om zelf streams aan te bieden icm een Dune STB moeten ze vooralsnog in de PoP apparatuur gaan plaatsen en een backbone aanleggen. Dat was niet hun bedoeling. Maar via KPN de actieve glasvezellijn naar de woning huren en dan hun eigen streams erovenheen sturen wordt nog niet ondersteund door KPN.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg je nou bewust "wordt nog niet ondersteund door KPN" of lees ik er meer in dan jij bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry... daar lees je meer in dan ik bedoel. Ik denk wel dat KPN dat een keer zal gaan willen ondersteunen (misschien ook onder druk van de markt) maar ik weet er niets specifieks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
ook bij mij is opeens is kanaal 351/film1 premiere weg....

*raar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TripleNL schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:36:
ook bij mij is opeens is kanaal 351/film1 premiere weg....

*raar*
Gezien. We gaan het oplossen! (bij dit soort issues scheelt een DM trouwens tijd.. en zorgt ervoor dat ik het ook zie als ik het druk heb.. aub wel alleen als jullie het idee hebben dat het iets generieks is. Aub geen individuele incidenten ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door denan op 15-01-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
denan, topper ! Ik ga de volgende keer DM-en ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Gezien. We gaan het oplossen! (bij dit soort issues scheelt een DM trouwens tijd.. en zorgt ervoor dat ik het ook zie als ik het druk heb.. aub wel alleen als jullie het idee hebben dat het iets generieks is. Aub geen individuele incidenten ;) )
Goed dat julie het gaan oplossen, dan zal ik de volgende keer wel DM-en :) .
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:49:
Hoe open je die?

Heb hier wel die lijbrandt tv app op de ipad maar daar is film1 niet te kiezen.
Rechtstreekse verbinding met de tuner? :o
Even voor de mensen die willen weten hoe nou zo'n stream openen:

Hoewel er geruchten gaan dat misschien alles gecodeerd wordt, kan je met UDPXY je zenders doorsturen naar je eigen netwerk, meer hierover in het "IPTV op HTPC" topic: IPTV op je HTPC en http://thuis.oversoft.nl/iptv/howto.txt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Hoewel er geruchten gaan dat misschien alles gecodeerd wordt, kan je met UDPXY je zenders doorsturen naar je eigen netwerk, meer hierover in het "IPTV op HTPC" topic: IPTV op je HTPC en http://thuis.oversoft.nl/iptv/howto.txt :)
Dat kan je helemaal niet generiek zo beweren.

Alleen de mensen die nog eenaansluiting op apparatuur van (voormalig) Reggefiber Wholesale hebben kunnen de meeste zenders nog unencrypted ontvangen.....

Toch thanks voor de nuttige info voor mensen die het betreft / die mazzel nog hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 15-01-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

[...]

Dat kan dus idd alleen in een WGDO gebied. Maar ook in die gebieden zijn al aardig wat zenders met verimatrix gecodeerd waarbij dat dus niet werkt.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:42:
[...]

Dat kan dus idd alleen in een WGDO gebied. Maar ook in die gebieden zijn al aardig wat zenders met verimatrix gecodeerd waarbij dat dus niet werkt.
Ik zit zelf in een WGDO gebied, ik had natuurlijk zoals jullie vertelde erbij moeten melden dat alles gecodeerd is in andere gebieden, maar als je geluk hebt en je in een WGDO gebied zit kun je in ieder geval de meeste zenders normaal (hoor zonder codering) bekijken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Bedankt, het werkt inmiddels allemaal weer op de tuner. (iig voormij ;))

Overigens, ik had in de app op de ipad film1 wel staan maar was allemaal niet te kiezen.
ze staan nu helemaal niet meer in de lijst, is het wel weer de bedoeling dat ze daar aangebpden worden?
[...]

Goed dat julie het gaan oplossen, dan zal ik de volgende keer wel DM-en :) .

[...]

Mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pfff, 5 weken geleden verhuizing doorgegeven (pas 10 december was aansluiting in het nieuwe huis vrijgegeven). Nog steeds niet overgezet naar nieuwe adres. Duurt wel errug lang. Gelukkig werd ziggo in 5 dagen overgezet, dus zit niet zonder internet (en tv).

Wel overgestapt naar all-in-one van ziggo, en beeld is duidelijk beter. Houten was een WGDO gebied, maar er is overduidelijk aan het tv signaal geprutst (We hadden ineens HD+ en High Definition). Weekje parallel Lijbrandt en Ziggo tv gehad, de laatste is duidelijk beter.

Iemand een oplossing voor programma's die nog op de amino staan, we hebben geen tv van Lijbrandt meer (helemaal niets meer van Lijbrandt hangende de verhuizing), en dan doet de Amino niets meer.

Edit: amino... ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik zag net toevallig in de "mijn Lijbrandt omgeving" staan:
Overstapservice niet beschikbaar
Helaas kunt u geen gebruik meer maken van onze Overstapservice. U moet nu zelf uw abonnement(en) bij uw oude provider opzeggen. Dit was even geleden nog niet zo volgens mij.
Als ik ook al hoor dat de openingstijden gelijk komen te lopen met Telfort per 20 januari zal het wel niet lang meer duren met Lijbrandt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Arjen8 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:42:
Beste mensen na een afwezigheid even een reactie op de overstap van eymey naar Vodafone. Ik ben ook geïnteresseerd in een dergelijke overstap maar Vodafone heeft me geadviseerd even te wachten tot een eind januari aangezien er interessante aanbiedingen aankomen.

Verder moet de overstap zonder serviceverlies in dit kwartaal werkend zijn. Dit is ook eind januari begin februari gedacht dus het verbaast mij niet dat men de aanvraag van eymey als proef/test daarvoor gebruikt.
pff..net aangevraagd, heb nog bedenktijd. Wellicht ga ik bellen dat ik ook die aanbieding wil en dat ik anders gewoon annuleer en dan weer aanvraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

lordsnow

I know nothing

Ik zit ook te denken om Vodafone te nemen. De Vodafone website geeft sinds vandaag ook voor het eerst aan dat glasvezel bij mij beschikbaar is. Ik ben benieuwd wat de nieuwe aanbiedingen zijn - een lagere prijs, of een snelheidsverhoging, of...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Wat me bij Vodafone nog tegenstaat is dat ik dan nog steeds voor het overgrote deel KPN produkten afneem terwijl ik die geen dubbeltje gun. De kreet "voordelig bellen" stoort me ook want internetbellen is inmiddels duurder dan de vaste lijn ooit was.

Als Solcon in de toekomst met een eigen tv dienst en eigen apparatuur gaat werken is het weer een deel minder KPN, bellen is er voordeliger. Maar als ze tv via de coax afschaffen moet ik aan de decoders en UTP kabels. Dat laatste is wat eenvoudiger dan ik dacht realiseerde ik me onlangs, ons huis heeft standaard twee buizen naar de "master bedroom" voor coax en telefoon, die kabels kan ik natuurlijk zo vervangen voor een of meerdere utp kabels. Oude Amino van Lijbrandt op de slaapkamer en misschien op marktplaats nog eentje zoeken als die derde tv dan nog nodig is.

Dat zijn zo van die overwegingen die door mijn hoofd gaan terwijl ik voorlopig nog achterover leun en eerst de overstap-perikelen van anderen bekijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, en wat als die eigen IPTV service van Solcon kwalitatief en qua pakket nog minder aantrekkelijk blijkt te zijn dan wat je nu via KPN hebt met IPTV en DVB-C bij elkaar? Ga je dan voor "KPNnetje pesten" of toch maar voor die aanbieding die helemaal niet zo verkeerd blijkt te zijn bij Vodafone?

Verder vind ik de term "internetbellen" ook altijd zo vaag (zie dat meer mensen die term bezigen). Dat de onderliggende techniek voor bellen via de glasvezelaars, kabelaars en adslboeren nou toevallig VOIP heet maakt het niet meteen "internetbellen". Men levert gewoon een telefoniedienst die in alles op z'n minst hetzelfde werkt als ouderwets bellen via POTS (behalve mss dat het niet beschikbaar is als je stroom uit is gevallen). Verder lijkt 'vast bellen' dus overal duurder te worden, behalve bij de losse 'voip providers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
@Websurfer01; Heldenvan.Nu, Plinq, Glashelder en Solcon maken allen gebruik van Compenz Media Sevices.

Wil je echt geen KPN, kan je een van die proberen. Solcon is weliswaar alleen DSL nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deshmir schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:17:
@Websurfer01; Heldenvan.Nu, Plinq, Glashelder en Solcon maken allen gebruik van Compenz Media Sevices.

Wil je echt geen KPN, kan je een van die proberen. Solcon is weliswaar alleen DSL nog.
Glashelder levert niet via WMP+ en bij mij Plinq ook niet meer en zij bieden ook al 250 en 500 Mbps aan.

Heldenvan.Nu levert wel maar die TV streams moeten dan unicast zijn omdat KPN alleen zijn eigen multicast streams kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Naar aanleiding in de discussie over de postcode check bij fiber, die aangaf dat 500mbps beschikbaar was in Winterswijk en andere gebieden 100mbps gebieden. Heb ik maar even navraag gedaan bij een bron.

Ook naar aanleiding op het fiber forum op tweakers.net, hier wordt heftig over gediscuseerd of het wel of niet beschikbaar is deze snelheid van 500 mbps.
Hierdoor heb ik even intern navraag gedaan bij bronnen binnen KPN glasvezel om meer duidelijkheid te krijgen.

Het antwoord van KPN Glasvezel:

Helaas is er nog geen definitieve planning bekend wanneer Winterswijk overgaat naar 500mbps.
Dat het gaat gebeuren staat wel vast maar helaas kan ik er geen termijn aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websurfer01 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:11:
Wat me bij Vodafone nog tegenstaat is dat ik dan nog steeds voor het overgrote deel KPN produkten afneem terwijl ik die geen dubbeltje gun. De kreet "voordelig bellen" stoort me ook want internetbellen is inmiddels duurder dan de vaste lijn ooit was.

Als Solcon in de toekomst met een eigen tv dienst en eigen apparatuur gaat werken is het weer een deel minder KPN, bellen is er voordeliger. Maar als ze tv via de coax afschaffen moet ik aan de decoders en UTP kabels. Dat laatste is wat eenvoudiger dan ik dacht realiseerde ik me onlangs, ons huis heeft standaard twee buizen naar de "master bedroom" voor coax en telefoon, die kabels kan ik natuurlijk zo vervangen voor een of meerdere utp kabels. Oude Amino van Lijbrandt op de slaapkamer en misschien op marktplaats nog eentje zoeken als die derde tv dan nog nodig is.

Dat zijn zo van die overwegingen die door mijn hoofd gaan terwijl ik voorlopig nog achterover leun en eerst de overstap-perikelen van anderen bekijk. ;)
Misschien dat je dan juist wel Vodafone moet nemen. Op dit moment zin dat nog KPN ITNS diensten maar juist zijn zitten op het vinkentouw om hun eigen operatordiensten aan te gaan bieden. Ik denk dat dat nog wel eerder komt dan Solcon eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het hopen :). Tenslotte hebben ze Wisper en "Glasoperator" en volgens mij ook Multivisie in handen :).

Aan de andere kant, en dat geldt ook voor Solcon/Compenz: Je moet altijd maar afwachte nóf dat wel zo veel beter is dan wat KPN of KPN ITNS nu biedt. Persoonlijk zou ik het een gemis vinden als Vodafone IPTV only zou gaa nbieden (wat nu met Multivisie volgens mij het geval is). Ténzij de IPTV streams unencrypted zijn.

Anders vind ik het aanboed van KPN ITNS stiekem nog steeds het best. Daar heb je tenminste je basispakket nog ongecodeerd en 1:1 via DVB-C (met ned. 1, 2 en 3 in HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Een vraagje voor de echte glasvezellaars!!

Voorheen zat ik kabellaar UPC en sinds september (via Lijbrandt) bij Telfort glasvezel.
Zo af en toe download ik bestanden van 100 tot 250 MB. Dit soort downloads duurde bij UPC altijd enkele uren omdat je als free-downloader weinig bandbreedte krijgt bij die sites.
Nu ik op glasvezel zit lukt het me nog eens niet om zo'n bestand binnen te halen. Hij start prima, maar na een tijdje wordt de verbinding verbroken.
Ik heb al van alles geprobeerd, een andere laptop, andere download programma's en combinaties hiervan. Maar elke keer stopt de download.

Het is toch niet zo dat een glasvezel-verbinding kan haperen?
Iemand een suggestie?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je een paar voorbeelden noemen van die sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Barre73 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:33:
Kun je een paar voorbeelden noemen van die sites?
Zo even 2 voorbeelden: uploaded.to en rapidgator.net.
Maar inmiddels heb ik van andere sites flinke bestanden gedownload ± 300MB en dat gaat prima. Dus ik vermoed dat het inderdaad aan die sites ligt en ze op die manier proberen om je 'klant' te laten worden.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Van die sites moet het ook gewoon lukken, zeker de eerste gaat bijna altijd goed. Het kan aan een bepaalde server liggen ja en met zoveel wachttijd ertussen kan je het niet meteen nog een keer testen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg Usenet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40
Zonder dat ik pagina's aan tekst door moet lezen. Weet iemand wanneer Berkel en Rodenrijs over gaat naar een geupgrade PoP? Ik zou wel sneller dan 100Mbps willen...
PoP staat op adres van Briellestraat of Oostmeerlaan

[ Voor 14% gewijzigd door toxict op 19-01-2014 21:55 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
toxict schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:54:
Zonder dat ik pagina's aan tekst door moet lezen. Weet iemand wanneer Berkel en Rodenrijs over gaat naar een geupgrade PoP? Ik zou wel sneller dan 100Mbps willen...
PoP staat op adres van Briellestraat of Oostmeerlaan
Dat zal niemand zo hier neerzetten. Ten eerste is dat de planning van KPN/KPN-ITNS, en ten 2e is dat informatie die een andere operator ook interessant zal vinden, en dus vanuit concurrentieoogpunt niet zomaar publiekelijk neergezet zal worden.

Helaas zit er dus niets anders op dan af en toe een postcodecheck doen en kijken welke ISP het daadwerkelijk ook in z'n portfolio zal gaan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet niemand. Zoals al eerder in dit topic (of een ander glasvezel topic) door Barre73 gemeld: Er zullen vast mensen zijn die het weten. Maar niemand die het zo maar mag vertellen.

edit: En weer was ik net te laat :)

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 19-01-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

funske schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:06:
[...]

Zo even 2 voorbeelden: uploaded.to en rapidgator.net.
Maar inmiddels heb ik van andere sites flinke bestanden gedownload ± 300MB en dat gaat prima. Dus ik vermoed dat het inderdaad aan die sites ligt en ze op die manier proberen om je 'klant' te laten worden.
Ik zat bij Lijbrandt en nu bij Tweak (beide via kpn itns) en ik heb geen problemen om van die sites te downloaden.
Ze doen wel iets aparts met de bandbeedte voor gratis gebruikers (elke x seconden een burst data en de rest van de tijd niks).
Misschien heeft het daar iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, de vergelijking gaat niet helemaal op :).

Lijbrandt/Telfort maakt ook echt gebruik van de internet access van ISPFabriek/KPN ITNS.

Tweak heeft z'n eigen ISP netwerk (heeft dus ITNS alleen nodig voor het stukje van jouw aansluiting tot het netwerk van Tweak). Daarbij maakt het trouwens ook nog uit of je Tweak Groen of Tweak Blauw hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Sinds 13;30 laden sommige sites traag of helemaal niet. Tweakers geen probleem. PC 8051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:34

Asphyxion

I am, therefor I think

r.sharp schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:33:
Sinds 13;30 laden sommige sites traag of helemaal niet. Tweakers geen probleem. PC 8051
Zelfde hier. http://www.microsoft.com en http://www.speedtest.net werken niet, google/gmail, tweakers etc wel.

Edit: PC 2652 overigens

[ Voor 4% gewijzigd door Asphyxion op 21-01-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Klopt, zeer traag laden van sommige pagina's, of er verschijnt helemaal niks. Andere DNS-servers hebben geen effect. Nederlandse domeinen, zoals tweakers inderdaad, lijken wel goed te reageren. Sommige (Amerikaanse?) servers uit het buitenland reageren niet; hotmail.com, facebook.com, speedtest.net etc.
PC-7131

Probleem hogerop in het ITNS-netwerk/gateways?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Het lijkt erop dat 't webcare team er van op de hoogte is:

Er lijkt een storing te zijn. Wij zijn nu bezig dit verder te onderzoeken. - Fleur

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
Vanaf 15:00 laden hier de sites weer. Speedtest.net geeft normale download snelheid aan, echter de upload snelheid is (vrijwel) 0 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Hier lijkt het weer helemaal goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3247994649.png

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
Almere 1339 WP nog steeds down. Wel tv, geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. Hier (1325) gewoon al de hele avond internet, ook naar bovengenoemde sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
1326 ook internet en iptv. Vreemd genoeg reageren wel enkele internationale domeinen heel slecht (google apps, cnn, maar ook newsservers in het buitenland)

Sites in nl domein lijken wel fatsoenlijk te reageren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
Hebben jullie wel een normale uploadsnelheid ? Bij mij (8051) nog steeds nagenoeg 0 !

Lijbrandt is het aan het onderzoeken.

Inmiddels weer normale snelheden (24/1).

[ Voor 14% gewijzigd door r.sharp op 26-01-2014 10:57 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles doet het gewoon, de upload staat ook goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3250309512.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik heb wat problemen met de netwerksnelheid hier.
Ik heb het idee dat het aan m'n Dlink dir655 router ligt, maar het zou ook de combinatie Genexis / Dlink kunnen zijn omdat ik nooit een WAN uptime connection van meer dan 24 uur meer houd.
Ik had m'n vraag in eerste instantie in het Dlink toppic gesteld, aangezien het daar vrij stil is vraag ik hier ook eens naar jullie input!
mb1 in "wireless n-router dlink dir655"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet zeker of dit de beste plek is. Zoniet dan merk ik dat wel.

Afgelopen donderdag had mijn dochter (Almere) plotseling geen Internet/TV/telefoon. Het bleek dat alle lampjes op het 'modem' staan te knipperen. Ook na spanning af en weer aan bleef dit euvel.

Dus met Lijbrandt gebeld, het trieste dialoog:

Lijbrandt: "Tja, er zijn verder geen storingen dus ik zal het doorgeven. Binnen 5 werkdagen neemt iemand contact met u op".

Tot op vandaag geen contact gehad. (weekend, weet ik)

Weer gebeld:
Lijbrandt: "het duurt inderdaad meerdere dagen tot u gebeld gaat worden".
Wij: "En wordt het probleem dan meteen verholpen?"
Lijbrandt: "nee, dat kan weer tot 5 dagen duren"

Kortom. Je hebt een probleem en Lijbrandt (of is het KPN) neemt rustig zijn tijd en klant zit zo 2 weken zonder Internet, zonder TV, zonder Telefoon.

Kortom, dis is gewoon schandalig. :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kerstboom-NT. Klinkt als een zwakke voeding die het aan het begeven is / het al begeven heeft. Staan die dingen om bekend.

Probeer eens of je toevallig nog een (oude) adapter met de goede aansluiting en voltage (en voldoende ampere) hebt liggen.

Blijft natuurlijk wel belachelijk, die houding van 'Lijbrandt' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het volt/wat van die adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet ik niet uit m'n hoofd. Zou je eigenlijk even aan je dochter moeten vragen wat er aan output op de adapter van de NT staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mb1 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 08:38:
Ik heb wat problemen met de netwerksnelheid hier.
Ik heb het idee dat het aan m'n Dlink dir655 router ligt, maar het zou ook de combinatie Genexis / Dlink kunnen zijn omdat ik nooit een WAN uptime connection van meer dan 24 uur meer houd.
Ik had m'n vraag in eerste instantie in het Dlink toppic gesteld, aangezien het daar vrij stil is vraag ik hier ook eens naar jullie input!
mb1 in "wireless n-router dlink dir655"
Ik heb mijn d-link 655 (rev2a) er na 6 maanden weer uitgegooid. Hij was ontzettend instabiel en dropte de connectie regelmatig als er een tijdje een paar torrent sessies open stonden.. zelfs met een cap op 75 max threads hield hij het maximaal 24 uur vol.

Gewoon even testen zonder router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe voeding leek te werken. "leek" want zodra je ook maar iets van de (glasvezel)kast aanraakt dan begint de knipperende verlichting weer. Ergo, intern is er iets goed mis met die kast.

Benieuwd wanneer er eindelijk iemand van/namens Lijbrandt verschijnt.

Ik heb spijt dat ik in een recente enquete een vette plus heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Arjen8 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:42:
... Vodafone heeft me geadviseerd even te wachten tot een eind januari aangezien er interessante aanbiedingen aankomen.......
Nog geen interessante aanbieding gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

MikeT80 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:43:
[...]

Nog geen interessante aanbieding gezien
Aanbiedingen wel, maar Vodafone is in 1 klap een heel stuk minder interessant geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
servies schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Aanbiedingen wel, maar Vodafone is in 1 klap een heel stuk minder interessant geworden.
Indeed.

Ik hoop dat ik 12 feb nog het "Oude Vodafone" (ook oud pakket besteld) krijg.

Wat highlights van het nieuwe Vodafone:
* Andere pakketten.
* Zo te zien ook andere set top box
* Geen analoog en DVB-C meer.

Lees: Het lijkt erop dat ze nu eindelijk van hun eigen bron gebruik maken en dus niet meer ITNS. En dus waarschijnlijk inmiddels ook eigen operator gaan spelen? (anders zouden ze nog steeds KPN Broadcasting streams leveren).

Ergo: Leuk voor de KPN-bashers, maar het aanbod van KPN ITNS is zo slecht nog niet als ik dit bekijk. OF (utopisch) Vodafone moet van unencrypted streams gebruik gaan maken?

edit: Hoe dan ook is het an zich goed nieuws ALS het betekent dat Vodafone nu echt onafhankelijk is geworden van KPN. Dat haalt eindelijk de KPN monopoly zweem die alle glasvezel-sceptici graag hanteren weg.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 28-01-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Even een korte update hier over de NPO Uitzendinggemist issues: We zijn druk bezig met het implementeren van een nieuwe uitzendinggemist voor ned1,2,3 en in de tussentijd monitoren we dagelijks de performance van de applicatie. De capaciteit van het oude platform is sterk uitgebreid en elke avond kijken we mee of de NPO applicatie goed blijft draaien. Ook vandaag komt er weer een extra capaciteitsuitbreiding die de problemen nog verder moet reduceren.

Jullie zouden in de avonduren tijdens piekmomenten dus verbeterde performance moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

denan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Ik heb mijn d-link 655 (rev2a) er na 6 maanden weer uitgegooid. Hij was ontzettend instabiel en dropte de connectie regelmatig als er een tijdje een paar torrent sessies open stonden.. zelfs met een cap op 75 max threads hield hij het maximaal 24 uur vol.

Gewoon even testen zonder router.
Bedank voor de tip, ik had dit al geprobeerd en zoals verwacht geen probleem.
Het rare is dat als ik bijvoorbeeld 's avonds als ik naar bed ga de dlink reset de speed 50/50 is
Kom ik de volgende ochtend beneden dan is de speed nog max 30/30 en 's avonds misschien nog 3/3 dit zowel op wifi als bedraad!
Even een nieuwe reset en we kunnen weer op volle snelheid.
Er lopen hier geen torrents oid, één IP cam een paar tablets en telefoons die verbonden zijn.
Voor de firmware update naar 2.09 had ik hier geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:28:
Een nieuwe voeding leek te werken. "leek" want zodra je ook maar iets van de (glasvezel)kast aanraakt dan begint de knipperende verlichting weer. Ergo, intern is er iets goed mis met die kast.

Benieuwd wanneer er eindelijk iemand van/namens Lijbrandt verschijnt.

Ik heb spijt dat ik in een recente enquete een vette plus heb gegeven.
Vervelend i.d.d. Het lijkt erop dat de 'pigtails' (stekkers/uiteinden van de vezels) geen goede verbinding hebben of niet goed vast zitten geklikt. Verder kan het natuurlijk ook een breuk zijn, maar die kans is klein. De voedingstekker/bus kan intern ook nog los zitten op de print. Is de FTU/kast verzegeld?
Als dat niet zo is kan je zelf eens kijken of alles goed vastzit nadat je de voedingsadapter eruit hebt getrokken natuurlijk, als je een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@eymey
* Geen analoog en DVB-C meer.
Voor jouw dus wel minder goed nieuws inderdaad. Unencrypted streams op IPTV lijkt mij niet te gaan gebeuren. Die eis zal er wel zijn via de aanbieders/eigenaren van de streams, aangezien de kans op 'rippen'/illegale verspreiding van HD materiaal veel te groot wordt. Het klopt dat dit een groot gemis blijft voor de eerlijke 'HTPC-thuisgebruiker' volgens de oorspronkelijke glasvezelbeloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig is er voor mij nog weinig slecht nieuws :)

Via het Vodafone topic en een medewerker van Vodafone (die toevallig vanmiddag belde om te informeren of er nog vragen waren en om 12 feb nog een keer te bevestigen) worden tot nader order gewoon nog KPN ITNS aansluitingen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:05
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 00:05:
Gelukkig is er voor mij nog weinig slecht nieuws :)

Via het Vodafone topic en een medewerker van Vodafone (die toevallig vanmiddag belde om te informeren of er nog vragen waren en om 12 feb nog een keer te bevestigen) worden tot nader order gewoon nog KPN ITNS aansluitingen opgeleverd.
En als ze er mij stoppen kun je opzeggen, lijkt mij dat je dan een goed verhaal hebt dat er dan functioneel een ander product geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat sowieso. Ook de IPRTV pakketten zijn aardig anders.

Wel ben ik benieuwd wat voor streams zij gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:44:
Dat sowieso. Ook de IPRTV pakketten zijn aardig anders.

Wel ben ik benieuwd wat voor streams zij gaan gebruiken.
KPN BCS aangezien ze WBA leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me wel apart.

Dan zijn ze dus nog steeds gewoon 'afhankelijk van KPN' en hebben ze tegelijk een hele groep potentiele klanten die graag analoog wil uitgesloten.....

Dan snap ik hun keuze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:15:
[...]

KPN BCS aangezien ze WBA leveren.
Ik heb vernomen dat ze niet de KPN BCS streams zouden gebruiken maar hun eigen feed (via de KPN WBA lijn). Maar dat zou betekenen dat het technisch ineens wel mogelijk zou zijn om een eigen feed van TV streams via WBA naar de klant te krijgen. Multicast heette dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Op het WBA netwerk zijn alleen KPN BCS multicast feeds aanwezig.

Als ze ODF hadden gedaan (eigen netwerk, eigen infra) hadden ze eigen multicast signalen kunnen inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, maar ondertussen gebruiken ze nu dus wel hun eigen set top boxen en schijnen ze ook Draytek NT's (met alles ingebouwd) te gaan gebruiken.

Ik blijf het nog steeds een hele rare keuze vinden, deze overstap. Sterker nog, tenzij ze voor de HD-zenders wel gewoon HD+ streams afnemen gaan ze qua beeldkwaliteit er dus nog een stap op achteruit en zijn ze nog steeds verre van onafhankelijk van KPN.

Het was juist mooi geweest als ze nu eens ODF gingen doen. Dat zou voor de hele beeldvorming over glasvezel, qua KPN zweem, ook beter zijn geweest.

Vooral nu NLKabel een flinke publiekscampagne op aan het zetten is over de beeldkwaliteit van glasvezel versus kabel.

Als dus echt blijkt dat Vodafone, ondanks hun aankoop van Wisper, Glasoperator, etc., gewoon weer met KPN WBA gaat sukkelen, dan is dat wel een flinke domper.

Nou ja, ik kan altijd weer naar Telfort :')

Op zich was ik ook wel bij Telfort gebleven als er eindelijk eens ontwikkelingen zouden zijn op het gebied van bv. de Glashart Media app. Het blijft onbegrijpelijk dat Vodafone een bijna hetzelfde uitziende app wel op bijna alle Android 4.x apparaten werkend kan krijgen en het bij GHM alleen op een handje vol Samsung tablets en een enkele Asus.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 29-01-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat natuurlijk wel heel goed zou kunnen is dat dit de eerste stap is naar het eigen ODF gebeuren. Want als ze straks wel eigen infra in de PoP hangen is het alleen nog een kwestie van de klant overprikken en klaar. Op afstand de NT en de decoders opnieuw inladen en dat is het.
Wat ze nu doen met Draytek's en Entone decoders is niet mogelijk op WMP+ dus dan bouw je alleen nog maar meer klanten op die je over een tijdje compleet zou moeten ombouwen qua NT en decoders.

En laten we niet vergeten dat er nu wel via meerdere kanalen is bevestigd dat KPN heel hard werkt aan het flink opwaarderen van die BCS streams, op korte termijn.

Wellicht is dat ook een reden dat ik pas per 1 april aangesloten kan worden volgens Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:39:
Wellicht is dat ook een reden dat ik pas per 1 april aangesloten kan worden volgens Vodafone.
Nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat natuurlijk wel heel goed zou kunnen is dat dit de eerste stap is naar het eigen ODF gebeuren. Want als ze straks wel eigen infra in de PoP hangen is het alleen nog een kwestie van de klant overprikken en klaar. Op afstand de NT en de decoders opnieuw inladen en dat is het.
Wat ze nu doen met Draytek's en Entone decoders is niet mogelijk op WMP+ dus dan bouw je alleen nog maar meer klanten op die je over een tijdje compleet zou moeten ombouwen qua NT en decoders.

En laten we niet vergeten dat er nu wel via meerdere kanalen is bevestigd dat KPN heel hard werkt aan het flink opwaarderen van die BCS streams, op korte termijn.

Zou kunnen ja :). Je (mogelijke) verklaring klinkt iig plausibel voor mij als iemand die er niet echt in zit maar wel probeert alle ontwikkelingen te volgen en begrijpen.

Wat betreft die BCS streams: Ik hoop hele korte termijn. Men moet wel, als FttH uitrol nog door moet gaan iig. Voorlopig zie ik in gedachten bij de kabelaars de champagneflessen ontkurkt worden, gezien het aantal berichten over mislukte vraagbundelingen of laag gebruik in Almere.

Het enige nieuwe mysterie voor mij is het gerucht dat het opwaarderen van de BCS streams gepaard zou gaan met levering van reeds versleutelde streams vanuit de contentleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:46:
Het enige nieuwe mysterie voor mij is het gerucht dat het opwaarderen van de BCS streams gepaard zou gaan met levering van reeds versleutelde streams vanuit de contentleveranciers.
Versleuteling gebeurt altijd bij de distributeur.. in dit geval dus KPN BCS. De contentpartijen leveren een redelijk 'clean' signaal aan. Al zijn er wel wat zaken die te vaak getranscode worden binnen de heleketen.. en dat zie je af en toe terug. Wat er wel loopt is een beweging om het aantal transcodes te beperken zodat je geen compressie over compressie gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 23:38

Waarom heb ik dan een Draytek met Entone's op WBA aangesloten op m'n bureau staan ;)

Dan mag je nog wel Vodafone heten, maar ook daar moet uiteindelijk winst gemaakt worden, dus écht álles verbouwen kan dan natuurlijk ook niet uit.. Bovendien zijn de decoders in veel gevallen eigendom van de klant.. Dan wordt het nog ingewikkelder.. O-)
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:49:
Tsja, maar ondertussen gebruiken ze nu dus wel hun eigen set top boxen en schijnen ze ook Draytek NT's (met alles ingebouwd) te gaan gebruiken.

Het was juist mooi geweest als ze nu eens ODF gingen doen. Dat zou voor de hele beeldvorming over glasvezel, qua KPN zweem, ook beter zijn geweest.

Als dus echt blijkt dat Vodafone, ondanks hun aankoop van Wisper, Glasoperator, etc., gewoon weer met KPN WBA gaat sukkelen, dan is dat wel een flinke domper.
Je moet je wel realiseren dat ook hier sprake is budget en tijd. Je kunt in Nederland simpelweg niet om WBA heen. Je moet een bepaald aantal potentiele klanten in een gebied hebben voordat je uberhaupt iets met ODF kunt overwegen, ander kan het kostentechnisch helemaal niet uit. Als je enig idee hebt hoeveel glas POP's er ondertussen zijn in NL, is dat een flinke berg geld voor alleen al de apparatuur, terwijl je daarnaast ook nog capaciteit moet hebben om in alle POP's deze apparatuur in te bouwen...

[ Voor 45% gewijzigd door --WaaZaa-- op 29-01-2014 11:06 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt Barre73 toch?

Draytek met Entone's kan dus wel op WBA. Niet op WMP+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Versleuteling gebeurt altijd bij de distributeur.. in dit geval dus KPN BCS. De contentpartijen leveren een redelijk 'clean' signaal aan. Al zijn er wel wat zaken die te vaak getranscode worden binnen de heleketen.. en dat zie je af en toe terug. Wat er wel loopt is een beweging om het aantal transcodes te beperken zodat je geen compressie over compressie gooit.
Mja, ik bedoel dus dit:
j1nx in "IPTV op je HTPC" (posts van j1nx).

In combinatie met:
Verwijderd in "[KPN] Glasvezel"

Natuurlijk nog allemaal vaag en voor meerdere uitleg vatbaar (wat ik begrijp aangezien het blijkbaar om ontwikkelingen gaat die nog niet klaar zijn voor het grote publiek), maar dat er dingen spelen lijkt me evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 23:38
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:02:
Dat zegt Barre73 toch?

Draytek met Entone's kan dus wel op WBA. Niet op WMP+.
Ahja, blijft leuk al die KPN varianten van min of meer dezelfde dienst ;)

prutsert

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste