Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Bij Telfort heeft u de volgende beltarieven:
9 ct starttarief, 9 ct p/m naar vast en mobiel in Nederland.
Lijbrandt had de volgende beltarieven:
5 ct starttarief, 4 ct p/m naar vast in Nederland, 16 ct p/m naar mobiel in Nederland.
Klopt ook niet, want we betalen al lang dat schofterig hoge tarief van 9 cent.
Gisteren de factuur, voor 2 uur en 40 minuten bellen (naar vast) meer dan 18 euro!
Zoveel bellen we niet elke maand, een onbeperkt pakket halen we er normaalgesproken niet uit, ik gbruik nu meestal mijn mobiel, is de omgekeerde wereld maar dat is nu veel goedkoper dan via de vaste telefoon.
Skype naar vast is waardeloos, ik heb nog wel een tegoed, maar je kunt geen normaal gesprek voeren, als je tegelijk praat druk je elkaar weg en hoor je beiden niets meer.
Ooit werd internetbellen geintroduceerd voor 1 ct.per minuut of zoiets, een stuk goedkoper dan voorheen monopolist KPN via de vaste lijn.
Als ik me goed herinner begonnen we bij lijbrandt met 3 cent, al iets minder voordelig, maar sinds het groene virus Lijbrandt in zijn greep heeft is het nog eens 3 keer over de kop gegaan.
En dan durft Telfort nog vrolijk op de site te zetten: Onze supervoordelige beltarieven
Ik weet het, ik heb er al eerder over gemopperd, maar die laatste factuur wakkerde mijn afkeer van het groene gezwel weer helemaal op.
Verwijderd
ik heb momenteel bij veel zenders dit beeld 3312 gebied

[ Voor 11% gewijzigd door MCP cloud op 12-12-2013 22:16 ]
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php
oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php
Verwijderd
Dat was een korte hik, want nu is het er weer.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:16:
Hier in Haaksbergen 7482 is op dit moment geen DVBC signaal.
eymey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:26:
En toch valt voor die 5 euro per maand (die je dus eigenlijk als huur betaalt voor het apparaat) ook nog wel weer wat te zeggen, in tegenstelling tot Lijbrandt, XMS etc. waar je dat ding in 1 keer moet betalen (en dan ook nog eigenaar bent terwijl je er bij een nieuwe provider mss niets meer aan hebt).

Ben er niet blij mee..... dan toch weer casema

Tevens zijn alle ingangs datum upgrade pakketten veranderd naar 14 januari 2014 terwijl mijn mogelijke verander datum in november 2013 was........
bv
Nieuwe abonnementen
Internet 100 € 43,50/mnd
Dit is een Downgrade en kan vanaf 13 januari 2014 ingaan.
Zolang FYPE ook geen KPN wordt is dit een goed alternatief

Zo FYPE aangevraagd....
Amino 540 kan ik meenemen (scheelt 5 eurie) alleen een andere nieuwsserver zoeken die hebben ze niet maar ja er zijn er genoeg voor het zelfde bedrag als Lijbrandt...
Max 4 weken overzet tijd of korter (alleen pop centrale aanpassing) ik ben benieuwd......
[ Voor 35% gewijzigd door emaurer op 13-12-2013 16:18 ]
Dat klopt ook want je hebt 1 maand opzegtermijnemaurer schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 01:14:
[...]
Tevens zijn alle ingangs datum upgrade pakketten veranderd naar 14 januari 2014 terwijl mijn mogelijke verander datum in november 2013 was........
Dit is een Downgrade en kan vanaf 13 januari 2014
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik snap je frustratie.... maar "groene monster" is wel weer heel erg stemmingmakerijWebsurfer01 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:14:
Ik lees ook dit:
5 ct starttarief, 4 ct p/m naar vast in Nederland, 16 ct p/m naar mobiel in Nederland.
Gisteren de factuur, voor 2 uur en 40 minuten bellen (naar vast) meer dan 18 euro!
Zoveel bellen we niet elke maand, een onbeperkt pakket halen we er normaalgesproken niet uit, ik gbruik nu meestal mijn mobiel, is de omgekeerde wereld maar dat is nu veel goedkoper dan via de vaste telefoon.
Skype naar vast is waardeloos, ik heb nog wel een tegoed, maar je kunt geen normaal gesprek voeren, als je tegelijk praat druk je elkaar weg en hoor je beiden niets meer.
Ooit werd internetbellen geintroduceerd voor 1 ct.per minuut of zoiets, een stuk goedkoper dan voorheen monopolist KPN via de vaste lijn.
Als ik me goed herinner begonnen we bij lijbrandt met 3 cent, al iets minder voordelig, maar sinds het groene virus Lijbrandt in zijn greep heeft is het nog eens 3 keer over de kop gegaan.
En dan durft Telfort nog vrolijk op de site te zetten: Onze supervoordelige beltarieven![]()
![]()
Ik weet het, ik heb er al eerder over gemopperd, maar die laatste factuur wakkerde mijn afkeer van het groene gezwel weer helemaal op.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Volgens mij ben ik zelfs begonnen met 2ct/min, wat dus betekent dat de belkosten 4,5x hoger zijn dan in den beginne. In het begin twijfelde ik erg aan of ik het onbeperkt bellen (was 5 euro, nu 10 euro) wel moest nemen, maar wel gedaan.Websurfer01 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:14:
Ik lees ook dit:
En dan durft Telfort nog vrolijk op de site te zetten: Onze supervoordelige beltarieven![]()
![]()
Nu ben je heul erg snel door de minuten heen en is onbeperkt bellen al heel snel veel goedkoper..
Je zou verwachten dat dit soort kosten omlaag zouden gaan, echter wordt bellen alleen maar duurder.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Ik zie de zender nl gewoon in de zenderlijst staan op http://www.lijbrandt.nl/upload/zenderlijst/Glasvezel%20zenderoverzicht.pdf (ze heeft Pluspakket) dus ik snap niet waarom de zender niet meer te bekijken is!
Antenne en masten malloot
Als je vandaag inlogt dan is er weer een dag bijgekomen.....Barre73 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 08:13:
Tussen november 2013 en 14 januari 2014 zit toch echt meer dan 1 maand...
Het is na het contractjaar per dag opzegbaar, enkel met 1 maand opzegtermijn.
Dus de datum van vandaag + 1 maand.
Heeft waarschijnlijk hiermee te maken:The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:10:
Hallo, mijn moeder van 80 heeft IPTV van Lijbrandt en keek geregeld naar de zender TNT en die is ineens uit haar zenderlijst verdwenen. Kan iemand mij hierover iets vertellen?
Ik zie de zender nl gewoon in de zenderlijst staan op http://www.lijbrandt.nl/upload/zenderlijst/Glasvezel%20zenderoverzicht.pdf (ze heeft Pluspakket) dus ik snap niet waarom de zender niet meer te bekijken is!
http://www.totaaltv.nl/nieuws/14300/
Omdat uit dat gebruik, variabele kosten, de toch al niet te hoge winsten worden gehaald. Volgens mij is door de jaren de verhuur van media, zoals films on demand, een beetje tegengevallen. Dus dan moet het geld maar op deze manier verdiend worden. Bij veel providers is het daarom ook niet mogelijk 'internet only' af te nemen. Als klanten eenmaal een telefoonlijn/televisieabonnement hebben, maken ze er toch wel gebruik van. Daar gaan de providers in ieder geval van uit.Je zou verwachten dat dit soort kosten omlaag zouden gaan, echter wordt bellen alleen maar duurder.
Op alleen maar 'access' aanbieden (internet only, maar ook de basis tv-pakketten) zit nauwelijks marge.
Ik ben wel 'bang' voor de providers dat men er uiteindelijk niet meer aan ontkomt dat steeds meer mensen alleen nog maar access willen en de content en communicatiediensten wel bij een 'online' provider afnemen.
Wel vraag ik me dan af wat dat met de tarieven voor die 'access only' diensten gaat doen en hoe veel aanbieders er dan nog over blijven.
We klagen nu wel dat de 'markt' zo klein is (met grotendeels de UPC's, Ziggo's, KPN's, Vodafone's en T-mobils's van deze wereld) maar als we uiteindelijk echt toe gaan naar een soort markt van "IP access als nutsvoorziening/commodity", dan denk ik dat dit wel de praktijk blijft.
Bij on demand blijft ter scherm zwart. Getest op 3 decoders en ook na FW updates, reboots e.d.
Weet jij wellicht meer? ( alle andere in ondemands werken wel goed )
Dit is te horen als je belt met de klantenservice....
Toeval of niet dat dit exact gelijk is aan Telfort

Verwijderd
Hoezo verruimd? De huidige tijden zijn van 08.00 - 22.00 uur en dat wordt dus 09.00 - 21.00 uur. Alleen op zaterdag is de helpdesk een uur langer open n.l. tot 17.00 i.p.v. 16.00 uur.mb1 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:54:
Vanaf 20 januari 2014 zijn de openingstijden verruimd van de Lijbrandt telefonische helpdesk van 9:00 tot 21:00 uur ma-vr en za van 10:00 tot 17:00 uur.
Dit is te horen als je belt met de klantenservice....
Toeval of niet dat dit exact gelijk is aan Telfort
Dat weet ik, maar die term komt niet alleen daardoor, de manier waarop ze mij in het verleden behandelden, de matige produkten, de bedrijfsmentaliteit, het door overnames steeds weer ongewild ingelijfd worden, alles bij elkaar heeft me een hartgrondige hekel aan dit bedrijf bezorgd die denk ik nooit meer overgaat.eymey schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:13:
[...]
Ik snap je frustratie.... maar "groene monster" is wel weer heel erg stemmingmakerij. Aangezien KPN en dochters lang niet de enige (meer) zijn die weer op 9 cent per minuut zitten.
Zo af en toe komt dat gewoon weer eventjes boven.
Dat zou raar zijn, Vrijdag en zaterdag heb ik namelijk film1 on demand gebruikt. Werkt het nu nog steeds niet?TripleNL schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:31:
@denan. De film1 on demand optie werkt niet meer. Dit sinds afgelopen donderdag avond (althans door mij geconstateerd)
Bij on demand blijft ter scherm zwart. Getest op 3 decoders en ook na FW updates, reboots e.d.
Weet jij wellicht meer? ( alle andere in ondemands werken wel goed )
De 3 decoders hangen op een "domme" switch direct op de "glasvezellmodem" en al het overige iptv verkeer (regulier en ondemand van de andere kanalen) werkte wel prima.
Raar vond ik vooral dat er geen foutmelding was, gewoon een zwart beeld maar je normaliter het keuzescherm van film1 on demand verwacht.
(ook gisteren niet)
Ja nog steeds dat er bij opnames van ned1, 2 & 3 spontaan ondertitels in mijn opnames zitten...
en dat op 2 verschillende amino 540 boxen
Geen internet, telefoon en televisie meer, sinds 16 december ca. 21:40 uur en een knipperend glasvezelmodem van Lijbrandt
Hebben meer mensen hier last van?
Lang time-shiften danwel op pauze staan kan hij blijkbaar niet goed tegen. Als er 's middags weer tv gekeken wil worden hangt de Amino compleet, black screen of death. Enige manier om weer beeld te krijgen lijkt de power-stekker eruit te halen en weer erin te stoppen.
Bekend probleem?
Lijbrandt al gebeld en afwachten.
Net even gekeken naar het filmpje. Het knipperen is wel anders. Mijn power lampje brand gewoon en de beide telefoon lampjes knipperen synchroon en regelmatig. Uit mijn hoofd knippert het netwerk lampje niet regelmatig maar zeker niet gelijk met de telefoon lampjes..
HaZee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:30:
Is er wat aan de hand of heb ik gewoon pech?
Geen internet, telefoon en televisie meer, sinds 16 december ca. 21:40 uur en een knipperend glasvezelmodem van Lijbrandt
[ Voor 19% gewijzigd door tinka op 17-12-2013 12:19 ]
Nou dat werkt dus niet... het is of dat hij na een aantal uren op pauze te hebben gestaan vastloopt, of na een aantal uren getimeshift te hebben.denan schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:48:
Na ongeveer 6 uur zou hij automatisch moeten gaan spelen. Wat jij aangeeft is geen bekend probleem.
Tijd voor een modem swap :-)tinka schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:13:
Sinds afgelopen vrijdag geen internet, telefoon en ip tv. Wel dvbc. Heel wat lampjes knipperen. Beide telefoon lampjes en ook het netwerk lampje.
Lijbrandt al gebeld en afwachten.
Net even gekeken naar het filmpje. Het knipperen is wel anders. Mijn power lampje brand gewoon en de beide telefoon lampjes knipperen synchroon en regelmatig. Uit mijn hoofd knippert het netwerk lampje niet regelmatig maar zeker niet gelijk met de telefoon lampjes..
[...]
Inderdaad d0s. Misschien blijft de NT hangen in een zelftest loop. Er is in ieder geval geen 'line sync' meer. Dus er is iets aan de hand met de vezel, de aansluiting in de centrale of de NT is stuk. Normaal komt er iemand binnen 5 werkdagen om het probleem op te lossen.
Conzales schreef op woensdag 18 december 2013 @ 23:25:
@tinka:
Inderdaad d0s. Misschien blijft de NT hangen in een zelftest loop. Er is in ieder geval geen 'line sync' meer. Dus er is iets aan de hand met de vezel, de aansluiting in de centrale of de NT is stuk. Normaal komt er iemand binnen 5 werkdagen om het probleem op te lossen.
Verwijderd
In Houten was er een stroomstoring vandaag en na de stroomstoring was er apperatuur defect. Inmiddels is het allemaal weer opgelost (met een korte onderbreking voor defecte apperatuur wisselen rond 17u45).datadevil schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:07:
Weet er iemand of er een storing is in Houten op het moment?
Kheb alles weer gezond up en running sinds een half uur
Grtz
O2
xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~
Ja, precies hetzelfde probleem vanaf einde ochtend 21 december. Omgeving Leeuwarden.HaZee schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:30:
Is er wat aan de hand of heb ik gewoon pech?
Wat dat betreft is het jammer dat er geen snelle servicedienst achterzit. Triple Pay vraagt stiekem om een betere service dan alle producten los.
ah ja, rond die tijd inderdaad weer wat gemerkt. Bedankt voor de update!Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:20:
[...]
In Houten was er een stroomstoring vandaag en na de stroomstoring was er apperatuur defect. Inmiddels is het allemaal weer opgelost (met een korte onderbreking voor defecte apperatuur wisselen rond 17u45).
Kheb alles weer gezond up en running sinds een half uur
Grtz
O2
Mijn keuze destijds was voor Lijbrandt. Vandaar dat ik maar post hier, in dit topic. Lijbrandt is echter 1 van de Providers die opgaat in Telfort. Oftewel, ik sta nu weer voor de keuze, "welke Provider moet ik nemen?"
Ik heb al gekeken op http://www.glasvezel-vergelijken.nl/ naar de diverse Triple Play pakketten.
Een vereiste is Analoge TV (voor de 2e en 3e TV, en radio's). Dan kom ik uit op FYPE, Tweak Blauw, Telfort, Vodafone, Scarlet, of Solcon. Ik heb zelf geen ervaring met deze Providers, en wil daarom om advies vragen.
Ik zie in de diverse glasvezel topics dat meerdere mensen overstappen naar FYPE. Waarom?
Ik heb van diverse mensen in mijn directe omgeving gehoord dat Telfort erg slecht is (kwaliteit en service). Klopt dit beeld?
Is een Interactieve TV abo nodig om b.v. een Plus Pakket te bestellen? Of wordt dit evt doorgegeven via DVB-C?
Is het nog steeds mogelijk om de streams op te nemen op mijn HTPC, of kan dat nu alleen maar via DVB-C?
/edit
Wel belangrijk ivm de laatste vraag: ik woon in Enschede.
[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 26-12-2013 21:40 ]
1) Omdat Fype nog wel het exacte Glashart pakket levert zoals Lijbrandt dat voorheen deed voordat ze door KPN werden gekocht. Nu zijn bij bv Lijbrandt de zenderpakketten veranderd en de prijzen verhoogd (voor de meesten dan) in aanloop naar de overgang naar Telfort.lordsnow schreef op donderdag 26 december 2013 @ 21:37:
Na 4 jaar en 10 maanden vertraging (!) is er vorige week eindelijk een glasvezelverbinding aangelegd tot in mijn meterkast. Destijds veel gelezen over de diverse Providers, en aanbod aan abbonementen e.d. Nu is dat echter allemaal achterhaald, en -merk ik nu- zijn ook diverse Providers aan het verdwijnen.
Mijn keuze destijds was voor Lijbrandt. Vandaar dat ik maar post hier, in dit topic. Lijbrandt is echter 1 van de Providers die opgaat in Telfort. Oftewel, ik sta nu weer voor de keuze, "welke Provider moet ik nemen?"
Ik heb al gekeken op http://www.glasvezel-vergelijken.nl/ naar de diverse Triple Play pakketten.
Een vereiste is Analoge TV (voor de 2e en 3e TV, en radio's). Dan kom ik uit op FYPE, Tweak Blauw, Telfort, Vodafone, Scarlet, of Solcon. Ik heb zelf geen ervaring met deze Providers, en wil daarom om advies vragen.
1) Ik zie in de diverse glasvezel topics dat meerdere mensen overstappen naar FYPE. Waarom?
2) Ik heb van diverse mensen in mijn directe omgeving gehoord dat Telfort erg slecht is (kwaliteit en service). Klopt dit beeld?
3) Is een Interactieve TV abo nodig om b.v. een Plus Pakket te bestellen? Of wordt dit evt doorgegeven via DVB-C?
4) Is het nog steeds mogelijk om de streams op te nemen op mijn HTPC, of kan dat nu alleen maar via DVB-C?
/edit
Wel belangrijk ivm de laatste vraag: ik woon in Enschede.
Inhoud van de zenderpakketten van Fype kan je dan ook terugvinden op de Glashart Media website. Daarnaast is het een kleine provider waar wel mensen met ervaring zitten.
2) Hoeft niet. Kwaliteit zou niets moeten uitmaken omdat de leverancier van alles dezelfde partij is, namelijk KPN-ITNS. Wat service betreft kan ik niet oordelen. Je leest natuurlijk snel de negatieve verhalen en niet de positieve. En dan nog moet je zeker de glasvezelverhalen scheiden van de ADSL verhalen. Dat zijn 2 volkomen verschillende werelden bij Telfort. Ook 2 volkomen verschillende pakketten trouwens.
3) Ja, interactie TV is nodig voor pluspakketten. Via DVB-C wordt een standaard aantal zenders doorgegeven. Niet te wijzigen door de klant.
4) In principe dus niet in verreweg de meeste plaatsen. Maar omdat je aangeeft dat je in Enschede woont zou het dus zeer goed kunnen dat je via WGDO je diensten ontvangt (het oude Reggefiber operator netwerk). Weliswaar is dat nu ook van KPN maar het draait nog steeds los van de andere KPN platforms. Als ook de postcodecheck van Tweak aangeeft dat je pakket Blauw kan krijgen dan zal je inderdaad in WGDO gebied wonen.
In dat geval krijg je bij elk van de door jou genoemde providers alles via WGDO aangeleverd (alhoewel ik daar voor Telfort niet helemaal zeker van ben). Voor Fype wellicht nog niet meteen. Ik heb vernomen dat ze nog bezig waren om op alle WGDO netwerken te kunnen leveren, maar of dat voor jou geldt weet ik natuurlijk niet.
En ja, dan is een HTPC nog mogelijk ja.
Verwijderd
Deels, bij HD alleen nog de eerste 10 zenders (NL, RTL en SBS)Barre73 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:48:
[...]
En ja, dan is een HTPC nog mogelijk ja.
Verwijderd
Toch iets wat niet 'minder' geworden is sinds GHM KPN is geworden
Het hele uitzending gemist is sowieso een frustrerende aangelegenheid door het menu.TripleNL schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:52:
Valt mij trouwens op dat uitzending gemist van de NPO wel heel slecht bij gewerkt wordt op de amino box. Nu komt bv pas net de programma's van eerste kerstdag in het overzicht voor, van tweede kerstdag nog helemaal niets. Npo zelf ( via site of Samsung app) is wel bij...
Ik ben wel eens een kwartier bezig geweest met het vinden van het gewenste programma omdat de reactie op de toetsen van je a.b. de ene keer heel snel gaat en de andere keer lijkt het of er niets gebeurd waardoor je weer (twee of drie) dubbel klikt.
Ik gebruik het nauwelijks meer daardoor.
De on demand apps op mijn tv bieden een groter scala aan programma's dan de vergelijkbare diensten op de amino en dat is wel eens anders geweest....
Er komt een update aan waar mee dit opgelost zal zijn. Je ziet ook een groot verschil tussen de oude applicaties en de nieuwe (bvb HBO on demand). Zowel qua gebruiksgemak, grafische kwaliteit en snelheid. De snelheid van de applicaties zijn we trouwens nog aan het tweaken, HBO en videoland draaien in een testomgeving in fullHD met vloeiende animaties (24+ fps). Maar die configuratie kunnen we niet zomaar voor de hele base activeren zonder de impact goed in te schalen.Websurfer01 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:54:
[...]
Het hele uitzending gemist is sowieso een frustrerende aangelegenheid door het menu.
Ik ben wel eens een kwartier bezig geweest met het vinden van het gewenste programma omdat de reactie op de toetsen van je a.b. de ene keer heel snel gaat en de andere keer lijkt het of er niets gebeurd waardoor je weer (twee of drie) dubbel klikt.
Ik gebruik het nauwelijks meer daardoor.
Daar kunnen we niet zoveel aan doen, dat ligt bij de contentpartij.TripleNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:56:
Daarnaast van de andere kanalen (13 street sci-fy etc etc) in de inhoud een lachertje. Soms maar 1 programma.
HBO on demand/Film1 on demand en Videoland hebben een enorme push qua content gekregen, Zoveel zelfs dat de interfaces van Film1 en Videoland aangepast moeten worden om sneller door de content te kunnen navigeren. Ook komen er nieuwe applicaties aan die het aanbod nog verder zullen uitbreiden.De on demand apps op mijn tv bieden een groter scala aan programma's dan de vergelijkbare diensten op de amino en dat is wel eens anders geweest....
Wat betreft de "gemist" applicaties zien we dat af en toe het aanbod achter ligt op de uitzendingen. Dat is in onderzoek. Er is al verscherpte monitoring in place om dat beter te monitoren.
Maar even terugkomend op dat de contentpartijen "schuldig zijn aan de magere content", ik mag toch hopen dat de afnemende partij (ITNS of wie dat ook moge zijn ) daar niet zomaar genoegen mee neemt?
Als provider ( schakel tussen platform en consument) wordt je zo namelijk ook weinig serieus genomen....
Niet zo heel veel ben ik bang. De contenteigenaren bepalen hoe/wat/hoeveel en hoelang iets beschikbaar is voor eindgebruikers. Het heeft in ieder geval de aandacht bij ons dat de hoeveelheid content ondermaats is bij deze twee zenders.TripleNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:38:
Denan, goed om te horen dat het " achterblijven" van de gemist applicaties onderzocht wordt. Want het neemt een storende grootte aan en dat is wel eens anders geweest.
Maar even terugkomend op dat de contentpartijen "schuldig zijn aan de magere content", ik mag toch hopen dat de afnemende partij (ITNS of wie dat ook moge zijn ) daar niet zomaar genoegen mee neemt?
Als provider ( schakel tussen platform en consument) wordt je zo namelijk ook weinig serieus genomen....
Wat betreft content die wel interessant is (kijktip!): HBO heeft nu seizoen 2 van black mirror online staan in HBO on demand. Seizoen 1 was een enorme aanrader en een van de betere 'twilight zones' die ik heb gezien.
Het valt me trouwens op dat de HBO content de laatste tijd qua hoeveelheid en kwaliteit enorm vooruit gaat. Veel films die in de videotheek te huur zijn vallen bij HBO binnen het abonnement en zijn gratis.
Een tweede tip daarbij is de genres niet altijd goed gevuld zijn en dat het aan te raden is om het a/z overzicht te bekijken. Daar staan bvb al zo 12 sci/fi films in terwijl er onder sci/fi/fantasy slechts 5 films in totaal staan.
Op dit moment ben ik erg gecharmeerd van netflix, toegegeven weinig nieuwe films, maar een compleet aanbod wat heel divers en betaalbaar is...
edit: de 24e reboot van de Amino loste het probleem weer op...
[ Voor 72% gewijzigd door catchingfire op 30-12-2013 10:49 ]
Ik heb er niet aan gezeten. Dus ik denk van wel. Ik ga maar eens een laptop aan de Genexis hangen.TripleNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:45:
Ceaus, hier Almere (1326) prima internet... Werkt al je apparatuur naar behoren ? (Router modem etc)
KPN biedt Gigabit over Fiber aan op bestaande FTTH-netwerken
maandag 30 december 2013 | 09:03 CET | Nieuws
KPN breidt het wholesale-aanbod over FTTH-netwerken uit met WBA 500/500 Mbps in bestaande gebieden. Sinds medio 2013 rolt KPN standaard de Gigabit over Fiber (GoF) technologie uit in nieuwe FTTH gebieden, waardoor wholesaleklanten hun abonnees de snelheid WBA 500/500 Mbps kunnen bieden. KPN start in 2014 ook met de uitrol van WBA 500/500 Mbps in bestaande FTTH-gebieden.
In bestaande FTTH-gebieden biedt KPN nu nog een maximale internetsnelheid van WBA 100/100 Mbps met de techniek Ethernet over Fiber (EoF). In 2012 heeft KPN een pilot uitgevoerd in drie bestaande FTTH-gebieden (IJburg, Nunspeet en Putten) met het aanbod van de snelheid 500/500 Mbps.
Ik verwacht dat het 1ste of 2de kwartaal wel iets zal gaan gebeuren met de abbo's . Denk dat eerst in alle POP's in de WBA+ gebieden gigabit poorten aanwezig willen hebben. Dan pas zullen er wel nieuwe abbo's komen. Ook moeten er natuurlijk genoeg gigabit FTU's aanwezig zijn om dit op grote schaal te kunnen uitrollen. De huidige FTU's zullen moeten worden vervangen.TripleNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:27:
Zou het? In de gebieden die nieuw opgeleverd zijn en waarbij op intekenen 500mbit bij lijbrandt mogelijk is wordt het teruggezet naar 100mbit omdat telfort simpelweg dat Abbo niet voert ... Zie dat bij telfort zo snel niet veranderen.....
Het is voor KPN\Telfort een mooie marketing strategie om UPC en Ziggo het leven zuur te maken in de glasvezel gebieden. Vooral omdat KPN laatst heeft aangekondigd dat ze meer hoogwaardige HD kanalen willen gaan aanbieden via het glasvezel netwerk, deze netwerk upgrade past precies in dit plaatje.
2 of 3 maand gelden zat ik even te kijken op Amsterdam Internet Exchange toen zag dat KPN aan het testen was, want ze hadden toen 6 keer 100Gb/s poorten aktief. Een week later was dit opeens weer weg.
[ Voor 3% gewijzigd door NDSFREAK op 30-12-2013 23:45 ]
Verwijderd
Waar staat die aankondiging Als je KPN topic bedoelt dat is ondertussen door de persoon zelf of onder druk van .... al weer lang verwijderd.NDSFREAK schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:43:
[...]
Vooral omdat KPN laatst heeft aangekondigd dat ze meer hoogwaardige HD kanalen willen gaan aanbieden via het glasvezel netwerk, deze netwerk upgrade past precies in dit plaatje.
Het is niet zo vreemd dat KPN met een upgrade zal komen omdat je vermoedelijk een andere operator bij komt die natuurlijk direct wel Gbit kan leveren.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 09:10 ]
Hier staat ook nog leuke artikle met discusie over de KPN streams. http://www.totaaltv.nl/ni...ndbreedte-hd-zenders.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:08:
[...]
Waar staat die aankondiging Als je KPN topic bedoelt dat is ondertussen door de persoon zelf of onder druk van .... al weer lang verwijderd.
Het is niet zo vreemd dat KPN met een upgrade zal komen omdat je vermoedelijk een andere operator bij komt die natuurlijk direct wel Gbit kan leveren.
Ik denk dat die 2de opeartor in de pops wel eens Vodafoon kan zijn. Ze hebben aangekondigd dat ze meer met glasvezel gaan doen.
Verwijderd
Heb meer dan genoeg aan m'n 25 mbit verbinding, 'k hou liever de huidige HTPC mogelijkheden.
Vinkje gezet in het verkeerde hokje bij QoS....TripleNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:45:
Ceaus, hier Almere (1326) prima internet... Werkt al je apparatuur naar behoren ? (Router modem etc)
Nou ja, ik weet nu wel welk hokje ik af moet blijven ;-)
Zelf heb ik rond 20 december een bestelling bij Vodafone ingeschoten. Ik ga Lijbrandt/Telfort dus verlaten (met name vanwege actie bij Vodafone, de potentie van VF als tweede operator, meer HD zenders en het feit dat hun versie van de Android app voor TV op veel meer apparaten werkt). Voorlopig schiet niet nog niet echt op want er lijkt geen status te bestaan in mijn order
Maar goed, ik blijf hier sowieso mee discussieren
Overigens nog de beste wensen iedereen!
Mwa, discussie.... er valt niet veel te discussieren op dat forum met zo weinig karakters per reactie. Bovendien is de berichtgeving vaak erg onvolledig en niet alle kanten belichtend. Ook de vaste reageerders daar maken er vaak een sport van de bewust provider daar waar het om gaat af te zeiken. KPN wordt afgezeken en daarbij wordt vaak Ziggo geïdealiseerd. En in andere onderwerpen is Ziggo ineens weer de klos, of UPC.NDSFREAK schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:53:
[...]
Hier staat ook nog leuke artikle met discusie over de KPN streams. http://www.totaaltv.nl/ni...ndbreedte-hd-zenders.html
Ik denk dat die 2de opeartor in de pops wel eens Vodafoon kan zijn. Ze hebben aangekondigd dat ze meer met glasvezel gaan doen.
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 02-01-2014 09:59 ]
Ook is onlangs een collega van me naadloos over gegaan van Vodafone naar Telfort (op WMP+, dus niet WGDO).
Ik heb Vodafone maar eens een mailtje gestuurd met het verzoek om duidelijkheid te geven. Of hun online "Mijn Vodafone thuis" systeem is net zo brak als het systeem van Lijbrandt, of de order hangt nu al omdat men niet weet wat men aan moet met deze situatie.
Ah, dat is ook een instinker, idd. Ik heb zojuist een backup teruggezet (OpenWRT), en hij doet het weer. Kan niet anders dat ik ongemerkt toch ergens aan hebben zitten frutten.snelkeuze0017 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:23:
[...]
Vinkje gezet in het verkeerde hokje bij QoS....
Nou ja, ik weet nu wel welk hokje ik af moet blijven ;-)
Het laatste denk ik... Alhoewel "niet weten" wat overdreven is. Zal er meer op neer komen dat ze hun ordersysteem nog niet klaar hebben voor die migraties.eymey schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:23:
KPN ondersteunt tegenwoordig een naadloze overstap (met hoogstens een halve dag downtime). Daar kan het dus niet meer aan liggen.
Ook is onlangs een collega van me naadloos over gegaan van Vodafone naar Telfort (op WMP+, dus niet WGDO).
Ik heb Vodafone maar eens een mailtje gestuurd met het verzoek om duidelijkheid te geven. Of hun online "Mijn Vodafone thuis" systeem is net zo brak als het systeem van Lijbrandt, of de order hangt nu al omdat men niet weet wat men aan moet met deze situatie.
Het zou iig wel een flinke faal van Vodafone zijn want als je zelfs al van Vodafone naar Telfort kan...... is er alleen een weg bij Vodafone vandaan en niet naar Vodafone toe
Sim only:
500min 1Gb 1000sms (en gratis internet versneller (va uiterlijk 23 januari 14,4 mbit
Zelfde maar dan met 1,5 Gb internet voor €17,50
Dit is dan wel weer een voordeeltje van straks over naar Telfort.
Of zou het voor Lijbrandt abonnees ook al gelden?
Of bedoel je verhuizen van provider naar provider?
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 04-01-2014 22:05 ]
verhuizen van huis naar ander huis en van lijbrandt naar vodafone, maar door die verhuizing van huis naar huis ga ik dus gewoon opzeggen en aanmelden ipv echt verhuizen van provider lijkt me.eymey schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:04:
Verhuizen was bij mij, anderhalf jaar geleden, een eitje. Mede ook door medewerking van iemand bij ITNS die hier ook nog wel eens rond hing maar ook een goede afhandeling door de orderdesk (heb een tijdje zowel op oude als nieuwe adres tegelijk verbinding mogen hebben).
Of bedoel je verhuizen van provider naar provider?
Enige wat moet gebeuren is nummer overzetten.
Maar ik zou idd wel direct op je nieuwe adres gewoon de nieuwe provider aanvragen ja
nummer portering is wettelijk geregeld en ging in het verleden altijd wel soepel, dus ik hoop daar niet te veel ellende te hebben.eymey schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:35:
Dat nummer overzetten zal denk ik nog de grootste hobbel worden (geen idee hoe je dat moet aanpakken).
Maar ik zou idd wel direct op je nieuwe adres gewoon de nieuwe provider aanvragen jaTenzij experts van bij de providers hier wat anders adviseren.
Ik denk dat het grootste issue niet is wat er wettelijk geregeld is maar wat de processen van de ISP's ondersteunen.datadevil schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:06:
[...]
nummer portering is wettelijk geregeld en ging in het verleden altijd wel soepel, dus ik hoop daar niet te veel ellende te hebben.
Als ik zoiets zou willen zou ik geloof ik overwegen om eerst het nummer uit te porteren naar een voip provider en later eventueel in te porteren.
"Zoals u wellicht vernomen heeft, zijn wij onlangs gestopt met het aanleggen van nieuwe aansluitingen. Helaas betekent dit dat het niet mogelijk is om te verhuizen én een Lijbrandt-abonnement te behouden. Wanneer wij de verhuizing zouden invoeren zou dit automatisch betekenen dat uw aanvraag overgedragen wordt aan onze partner Telfort, die alle lopende aanvragen in beheer heeft gekregen. Wij raden u hierom aan in plaats van een verhuizing, een nieuwe aanvraag te doen voor een (glasvezel)verbinding. U kunt hiervoor kijken op www.glasvezel-vergelijken.nl."
Als je verhuist naar een ander huis waar op dit moment een glasvezel abonnement actief is kun je wel met veel downtime te maken krijgen. Volgens de regels zou het binnen enkele dagen geregeld moeten zijn maar bij mijn ouders duurde het 5 weken voordat er weer een actieve aansluiting was (er zat KPN op van de vorige bewoners en mijn ouders wilde Vodafone). Heel veel bellen en hulp van Barre73 heeft het niet kunnen bespoedigen. Nummerbehoud is bij mijn ouders gewoon gelukt maar duurde ook nog eens 5 weken en kostte meerdere telefoontjes naar Vodafone.

En hij wilde nota bene Lijbrandt op een aansluiting waar een vorige bewoner ook Lijbrandt op had
Hier ook gewoon via de website een aanvraag gedaan (week geleden) voor een Vodafone alles in een thuis pakket. (Ik kom van Concepts alles in één bundel)eymey schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 09:56:
Zelf heb ik rond 20 december een bestelling bij Vodafone ingeschoten. Ik ga Lijbrandt/Telfort dus verlaten (met name vanwege actie bij Vodafone, de potentie van VF als tweede operator, meer HD zenders en het feit dat hun versie van de Android app voor TV op veel meer apparaten werkt). Voorlopig schiet niet nog niet echt op want er lijkt geen status te bestaan in mijn order
Bij mijn status overzicht staat ook inmiddels niets meer, mooi spul.
Ik heb zelf nog niets opgezegd, en ook nog van beide partijen geen bericht gehad van aanvraag/overname. alleen één mailtje van Vodafone met bedankt voor de aanvraag.
Ben benieuwd
Ik las het ook ja
op zich positief goedkoper en 2e telefoonlijn mogelijk!
Alleen denk ik dat Telfort toch nu andere tuners gebruikt voor het opnemen pakket (in de cloud??), zoals ik ook al aangaf in het nieuwsbericht.
Men geeft op de Telfort site aan dat opnames op alle tv's zijn terug te kijken.....
dat lukt niet met bijvoorbeeld 3x een Amino 540!
Zo voordelig is Telfort niet.
Vergelijk het maar eens met Vodafone.
Zelfde snelheid, 50/50, 11 HD kanalen extra, en gemiddeld per maand het eerste jaar goedkoper dan Telfort.
En na een jaar is er wel weer een nieuwe actie ergens te vinden....
Waar op de Telfort site zie je dat staan? Dat geldt namelijk wel voor Telfort alles in 1 via ADSL/VDSL maar niet voor glasvezel.mb1 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Ik las het ook ja
op zich positief goedkoper en 2e telefoonlijn mogelijk!
Alleen denk ik dat Telfort toch nu andere tuners gebruikt voor het opnemen pakket (in de cloud??), zoals ik ook al aangaf in het nieuwsbericht.
Men geeft op de Telfort site aan dat opnames op alle tv's zijn terug te kijken.....
dat lukt niet met bijvoorbeeld 3x een Amino 540!
Als je op "opnemen pakket €5 klikt dan vouwt de volgende tekst zich uit:Barre73 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:31:
[...]
Waar op de Telfort site zie je dat staan? Dat geldt namelijk wel voor Telfort alles in 1 via ADSL/VDSL maar niet voor glasvezel.
Gemak van het Opnemen pakket voor € 5,- per maand
Met het Opnemen pakket kun je meerdere programma’s tegelijk opnemen en tot 200 uur aan opnames bewaren. Mis geen enkele aflevering van je favoriete serie met Serie Opnemen. Daarnaast kun je via Interactieve TV Online opnames op afstand instellen. Heb je twee Interactieve TV-ontvangers? Dan kun je op beide tv’s je opnames bekijken. Het Opnemen pakket is maandelijks opzegbaar.
Inmiddels heb ik de Telfort bestel lijn eens even gebeld om te informeren hoe dit zit
Daar kreeg ik ook al te horen dat de tekst op de site niet klopt!
De Amino 540 is wat wordt uitgeleverd.
ook heb ik tussen neus en lippen door eens geïnformeerd of ik nu ook al "geruisloos"op Telfort over kon stappen.....
Het antwoord was dat ik (nog) niet in een migratie planning voor kwam en over kon stappen op Telfort als nieuwe klant.
Dit zou waarschijnlijk zonder downtime kunnen vlgs de medewerker aan de telefoon.....
De overname van Concepts (30.000 aansluitingen zo is mij verteld) en KickXL zou nog max 3 maand duren. daarna kwamen de Lijbrandt klanten aan de beurt wist men mij te melden.
Leuk zo'n persbericht!!
Zeker als er staat 6 januari 2013!!!

Ik heb KPN maar even gebeld, "is inderdaad niet slim" en ze gaan het aanpassen!
Have Fun Funske
funske schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:57:
[...]
Leuk zo'n persbericht!!
Zeker als er staat 6 januari 2013!!!![]()
![]()
![]()
Ik heb KPN maar even gebeld, "is inderdaad niet slim" en ze gaan het aanpassen!