Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Niet ;)

Als je nog nooit wat ermee hebt gedaan dan bestaat hij niet.

H:\games\MWO Piranha Games\MechWarrior Online\user.cfg
De user.cfg moet je zelf aanmaken. mijn cfg:

;============================ Render ================================
cl_fov = 65
r_DepthOfField = 0
e_ViewDistRatioCustom = 100
e_MaxViewDistance = 2000
;============================ Gameplay ================================
; --- Zoom ---
gp_mech_view_zoom_transitiontime = 0.05
; --- [Default: 0.2] Transition time in seconds between zoom levels
;============================ Controller ================================
i_mouse_smooth = 0
i_mouse_accel=0

r_ShadersAsyncCompiling=0
sys_PakPriority = 0
sys_PakPriority 0
sys_PakValidateFileHash = 0

Die laatste 4 weet ik niet meer wat ze deden, te lui om te googlen :)
't zijn allemaal cryengine settings, dus documentatie staat overal online.

Vroegâh werkte deze ook allemaal, maar nu niet meer helaas:
g_skipIntro = 1
r_HDRGrainAmount = 0
r_PostProcessEffectsFilters = 0
r_PostProcessEffects = 0
r_MotionBlur = 0

-edit-
oooooooh, nog maar 2 uur te gaan met downloaden....... ik ga maar naar bed zo dan.

[ Voor 4% gewijzigd door RadioKies op 24-04-2014 21:28 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Lynx schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:09:
Pff wat kunnen jullie ouwehoeren.
...
Laat me raden, je kunt na de verhuizing de headset niet meer vinden ;)

Half uur later: DOWNLOADING - PATCH 5/39
Zo ga ik het ook nooit redden binnen 6 uur....

Edit: Opnieuw test files downloaden in 6 minuten klaar...lol

Edit2: Die lobby ziet er eigenlijk best goed en werkbaar uit....aangenaam verrast.

[ Voor 72% gewijzigd door Sapstengel op 24-04-2014 22:21 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Bij patching kreeg ik de melding dat de file corrupt was:
Would you like to retry
[Yes] [No]

En ik Yes doen uiteraard... gaat hij weer helemaal opnieuw 4gb downloaden... fuck die shit. Heb wel betere dingen te doen.

iets met een taart naast mijn avatar

[ Voor 11% gewijzigd door RadioKies op 25-04-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lynx schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:43:
Hou met de tdr rekening met de twee hoge hardpoints in de right torso.

Liefst de 2 grote energy weapons daarin ivm over hheuvels en gebouwen schieten.

In jouw geval zou ik 2 pcc in de rt stoppen en nog een medium laser ergens anders.
Tja, dat is dus iets wat ik totaal niet snap aan die gekke layout van MC : Hoe kan ik zien waar een bepaald wapen op mijn Mech terecht komt :?

In de instructie filmpjes gebruiken ze IMHO een veel betere/duidelijkere interface die blijkbaar na de Beta periode is afgeschoten of zo :|
rt = right torso ?
RadioKies schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:45:
@Nero
Als je ballistic neemt (uitzondering machineguns) dan heb je niet veel aan 2 pakketen ammo. Zonde van je tonnage is dat. Je schiet er namelijk zo door heen. Ook bij het bouwen van je mech zou ik erg letten op de locaties van je hardpoints. Zo heb jij in elk deel 1 wapen zitten.
1 pakket is voor de 2x AMS en de andere voor de AC toch ?
Eigenlijk wil ik alleen maar Lasers (met zoveel mogelijk damage en range) hebben naast de 2x AMS, maar dat kan niet :/ dus voor de ruimte die over was de AC maar gepakt...

Wat betreft de hardpoints : Doe ik dat goed of slecht ? Kan ik de plek van de hardpoints aanpassen ?
Bij die TDR is het juist heel fijn dan de 2engergy points van de RT hoog op de mech zitten (naast je hoofd zelfs). en je daardoor makkelijk kiekeboe kan spelen bij heuvels. Even snel eroverheen kijken, schieten en weer naar achteren lopen om te herladen zodat je zo min mogelijk van je mech laat zien.
Dat was ook het plan :)
Met de Artemis IV hoop ik dat de AMS beter hun werk doen en de AMS units hoopte ik tegen incoming missiles te gebruiken die zowel mij als anderen in mijn beurt aanvallen : Klopt dit zo ?
De ERLLas zorgen voor een stuk meer warmte dan de gewone LLas. Daarnaast mag je maximaal maar 2 LLas/ERLLas afvuren omdat elke extra laser die je tegelijkertijd afvuurt extra hitte genereerd over zijn normale hitte (ghost heat). Tenmisnte, volgensmij was het bij 3 LLas net zoals bij PPC's (tis nog vroeg in de morgen). Deze hitte wapens vooral in combinatie met de 10+6externe DHS koelt niet heel snel.
De 3de laser was meer bedoeld voor een aparte weapon group dus ik denk dat het wel goed zit dan ?
Verder heb ik de 300 XL gekozen vanwege gewicht/koeling verhouding, want die had 10+2 DHS dus dan heb ik er in totaal 10+2 en dan nog 4x DHS op de Mech zelf = 16 stuks toch ?
Dit is mij build van de TDR-9S:
http://mwo.smurfy-net.de/...a3e0668ba71bc41a469374820
De armen gebruik ik als schilden om schade mee te absorberen (torso twisten is belangrijk in dit spel, vooral met LRM). Ik heb alleen de machineguns voor dichtbij, critten en omdat het kan.
Ook deze build heeft maar 6 heatsinks, echter als je de MG's en MGammo eruit haalt kun je nog 1 in je mech kwijt en nog een 2e in je engine. 3Mlas voor dichtbij/medium afstand. Met de 2 PPC's kun je mooi kiekeboe doen dus.
Hmm... effe kijken wat handiger is dus... Laser of PPC.
Die laatste is zo'n soort lightning straal toch ? Heeft wel wat "travel time" geloof ik.
Al die namen... pff 8)7

Als je armen eraf worden geknald zit je wel snel zonder koeling zo, toch ? Is dat wel handig ?
Aan de andere kant : Heleboel koeling zonder Lasers is ook weer zoiets :+
Als je die 300XL al hebt
Heb ik niet, maar die leek me wel het handigst om in te bouwen. Of kan ik beter een normale langzame motor nemen en dan heel veel losse DHS ??
dan zou de build er meer zo uit komen te zien:
http://mwo.smurfy-net.de/...4dc3262d7d56acfabdf862dc3
Extra AMS ammo omdat je met dualAMS er toch redelijk snel doorheen kan jagen, een extra SPLas in je arm om te combineren met je MG's (ongeveer zelfde range en je kan je laser met je MGs in 1 groep plaatsen voor dichtbij), heatsink meer, geen EndoSteel omdat je ruimte te kort komt anders,
Zonder EndoSteel ga ik wel sneller kapot toch ?
Het is geen brawler en geen LRM (long range mech 8)7) maar een support mech voor gemiddelde afstand.
LRM, scout en nog wat termen ken ik nou wel, maar wat is een Brawler ??

/n00b out :+
Sapstengel schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:07:
MWO woordenboek:
Crit-ten (de, m, critte, heeft gecrit)
Het vernietigen van equipment, wapens of ammo gepositioneerd in een deel van een mech die niet langer van armor voorzien is. Door de hoge snelheid waarmee machinegun (MG) rounds afgevuurd worden, hebben MGs een hoge kans op een "critical" hit.
Thnx! Bij CRITS/critten moet ik altijd denken aan TF2 :$ :D
RadioKies schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:43:
En of je nog ff 25gb aan schijfruimte oid vrij wil maken voor een 2e install........ Wel mooi is dat je altijd een shitload aan CB en MC krijgt om mechs van te kopen en te customizen.
Iets voor Lynx en vooral Nero355 om mechs mee te bouwen en testen. Orions kopen en aanpassen tot je helemaal blij gaat worden.
Ik voel me op dit moment een beetje zo :
Afbeeldingslocatie: http://f.kulfoto.com/pic/0001/0015/L80Cl14168.jpg
Dus ik zoek liever eerst effe uit wat ik allemaal aan het doen ben, voordat ik een heleboel verkeerd doe ;)
RadioKies schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:36:
iets met een taart naast mijn avatar
Gefeliciteerd!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:27
Je hebt nog erg veel vragen.
Ik zou voorlopig met de trial mech spelen om eerst wat ervaring op te doen.

Wat voor chassis vind he fijn, heavy, medium, etc.
Wat voor wapens vind je fijn, energy, ballistic, etc.
Welke afstand, long, short (=brawler).

Daarna een build proberen te maken op asus van deze vragen, dan kunnen we je helpen om die te tonen.

Enne ams en artemis hebben niks met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
offtopic: Congrats met je verjaardag Radio!

Verder is dit eindelijk een clan mech die wel redelijk klopt, maar nog ga ik het niet kopen. Gewoon te duur.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Gefeli Radio! Dat je nog een grote jongen mag worden ;)

Dat zijn idd veel vragen...
nero355 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 01:20:
1. Hoe kan ik zien waar een bepaald wapen op mijn Mech terecht komt :?
2. rt = right torso ?
3. 1 pakket is voor de 2x AMS en de andere voor de AC toch ?
4. Doe ik dat goed of slecht ? Kan ik de plek van de hardpoints aanpassen ?
5. Met de Artemis IV hoop ik dat de AMS beter hun werk doen en de AMS units hoopte ik tegen incoming missiles te gebruiken die zowel mij als anderen in mijn beurt aanvallen : Klopt dit zo ?
6. De 3de laser was meer bedoeld voor een aparte weapon group dus ik denk dat het wel goed zit dan ?
7. Verder heb ik de 300 XL gekozen vanwege gewicht/koeling verhouding, want die had 10+2 DHS dus dan heb ik er in totaal 10+2 en dan nog 4x DHS op de Mech zelf = 16 stuks toch ?
8. Laser of PPC. Die laatste is zo'n soort lightning straal toch ? Heeft wel wat "travel time" geloof ik.
9. Als je armen eraf worden geknald zit je wel snel zonder koeling zo, toch ? Is dat wel handig ?
10. Of kan ik beter een normale langzame motor nemen en dan heel veel losse DHS ??
11. Zonder EndoSteel ga ik wel sneller kapot toch ?
12. LRM, scout en nog wat termen ken ik nou wel, maar wat is een Brawler ??
1. Voor de meeste mechs geldt: zodra je het wapen plaatst, zie je dat terug op de mech die rechts van het scherm staat.
2. klopt
3. Idd. Punt van Radio blijft hetzelfde, zonde van het gewicht met 30 kogels. Kun je beter iets anders doen.
4. Hardpoints zijn een gegeven. Daar kun je niks aan veranderen. "Goed" of "slecht" is moeilijk te oordelen. Wat voor de één goed werkt, werkt voor een andere piloot niet zo goed. Zie ook advies van Lynx over het uitproberen van meerdere wapen types. ^^
5. Artemis heeft geen uitwerking op AMS. Tweede stelling is correct.
6. Zolang je LLAS per twee schiet, heb je geen ghost heat. Als je de derde na 0,53 seconde (toch?) schiet heb je nog steeds geen ghost heat. Schiet je er twee af en binnen bijvoorbeeld 0,4 seconde de derde, dan krijg je wel ghost heat. Logica ontgaat mij ook, maar geloof me, de ghost heat is beter dan de tijd waarin 6PPC-Stalkers rondliepen.
7. Klopt
8. Nadeel van PPC is de travel time, klopt. Voordeel is de pinpoint damage. Als de ontvanger van een laser straal capabel genoeg is om te torso twisten, of jij kunt de straal niet op één plek houden gedurende de "straal-tijd", dan verspreid je de damage over meerdere delen. Dat is niet wenselijk.
9. Die DHS hebben zelf ook hitpoints. De kans dat jouw arm eraf gaat is dus juist kleiner door ingebouwde DHS.
10. Dat ligt aan jouw speelstijl en is moeilijk te beantwoorden voor een andere. In een heavy zou ik zelf enkel een XL drukken als ik van plan ben om long range/tweede lijns fire support te spelen. Wil ik brawlen, kies ik short range wapens met een STD engine.
11. Nope, Endo steel is gewoon een gewicht reductie van jouw mech ten koste van 14 beschikbare slots. Is niet sterker of slapper dan de normal structure.
12. Brawlen is up close & personal het gevecht aangaan.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Oh wauw! Ik ben het zowaar eens met Sapstengel dat ik idd een grote jongen mag worden

Een paar dingen ter aanvulling van Sap:
1: visueel kun je in MWOSmurfy mechlab niet zien waar welk wapen precies zit, daarvoor moet je echt in mwo zelf met een mech knutselen. Je hebt vooral gelijk dat de vorige mechlab stukken overzichterlijker was.
Andere reden dat ik in die mech liever geen wapens in de armen heb is omdat de armen laag zitten, daardoor schiet je al snel tegen bergen aan waar je denkt overheen te kunnen schieten. De reden waarom ik mechs al jagers en stalkers prefereer.
5: Artemis is een upgrade voor je LRM, wat artemis doet is de lock-on tijd verkorten en je LRM in een strakkere groep lanceren zodat de schade dichter bij elkaar zit ipv over de mech heen.
7: Vergeet niet dat alleen de 1e 10 heatsinks van je engine (dus niet de later geplaatste) tellen voor 2.0 koeling en de rest 1.4.
8: PPC is een plasmabal die eerst net als een kogel moet reizen naar zijn doel waarbij een laser functioneerd als een laser.
9: Je kan beter heatsinks verliezen dan je wapens, dan kun je iig nog blijven schieten.
10: Hoe zwaarder de mechs hoe minder effect de motor heeft vaak op snelheid. Bij lights maakt dit een wereld van verschil, bij die TDR is het verschil tussen een 300XL en een 275STD (waar hij standaard mee komt, dus hoef je niet extra geld uit te geven aan een motor) niet zo groot (dacht 64km/h vs 59?). Ik heb dan liever wat meer heatsinks dan die 6km/h sneller.
Echter heeft je enginerating nog een ander effect, je draaisnelheid. Bij een hogere rating kun je sneller om je as heen draaien. Daarom is het belangrijk ook niet een te trage engine te nemen.
11: FeroFiber armor doet hetzelfde als endosteel, je ruilt 14sloten in voor gewichtsbesparing.

extra:
Large lasers en PPC's (vooral de ERPPC die 1.5x heter is) maken heel veel hitte aan. De meeste mechs met een 6 mediumlasers wil ik al meer dan 16DHS hebben. Niks is zo erg als niet kunnen schieten en zelfs overheaten. Je moet niet een wapenslot vullen om het wapenslot gevuld te hebben.
Je moet het verschil tussen AC's en energie wapens zo zien:
-Energiewapens hebben heatsinks nodig als ammo om te vuren en kan dit oneindig blijven doen vanwege de daling in hitte over tijd.
-AC's hebben fysieke ammo nodig om te vuren maar genereren eigenlijk geen hitte.
Een AC mech heeft dus eigenlijk geen heatsinks nodig, maar gebruikt ammo. Als je daarom een mech maakt met energy en AC's dan moet je een balans zien te vinden tussen de hoeveelheid ammo voor je AC's en heatsinks voor je energy.
Als we dan vervolgens LRM gaan vergelijken kun je zeggen dat LRM net als AC's ammo nodig heeft, maar LRM maakt ook meer hitte aan dus LRM heeft ook wel heatsinks nodig (zij het minder dan energy wapens).

Nog 1 laatste punt:
Moet je voor PPC's of voor LargeLasers gaan? (ER maakt niet uit)
Dit is voor iedereen anders. Ik ben zeer slecht in mikken de laatste tijd dus eigenlijk ga ik zelf liever voor lasers. Kun je wel goed mikken, dan zijn PPC's zeker een aanrader. Het is een kwestie van uitproberen. LargePulseLasers zijn bijvoorbeeld ook erg fijn als je goed bent met lasers en je wil brawlen.
PPC is het enige wapen dat 1op1 hitte met schade doet (ERPPC 10dmg/op15heat zelfs), verder doen alle andere wapens in het spel meer schade dan hitte per schot, maar met PPC doe je dus wel alle schade op 1 plek.

Hopelijk is het allemaal wat duidelijker.

Je hebt geen moeite met waar je naartoe loopt en dat je torso daar los van zit, dus het moeilijkste heb je op zich al achter de rug. Je bent over de drempel of muur heen, nu alleen nog je wegwijs maken in het doolhof :P

thnx voor de felicitaartsies

-edit-
ik wou een klein stukje aanvullen op Sap, maar als ik soms eenmaal begin te typen komt er soms toch een waterval aan woorden uit mijn vingers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:14
gisteren even die nieuwe launchmodule geprobeerd

paar potjes 2v2 gedaan, ook wat public matches, waar ze nu dus 3/3/3/3 hadden, potjes waaren meestal iets van 8-11 ofzo, dus qua balans lijkt het wel beter, kan ook aan het publiek die zo'n testclient installeert liggen natuurlijk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RadioKies schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:39:
Hopelijk is het allemaal wat duidelijker.
Ik weet nu in ieder geval wat nuttig is en wat niet. Dus nu ga ik gewoon heel veel met die online config simulator knoeien denk ik, totdat ik iets leuks in elkaar heb gezet :)
Je hebt geen moeite met waar je naartoe loopt en dat je torso daar los van zit, dus het moeilijkste heb je op zich al achter de rug. Je bent over de drempel of muur heen, nu alleen nog je wegwijs maken in het doolhof :P
Als je eenmaal de handen en voeten ontkoppelt in de Settings is het een eitje, want het werkt net als een tank in de Battlefield reeks, maar dan net ietsje minder soepel :D

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en voordat ik mijn geld aan iets stoms uitgeef zal ik nog de uiteindelijke config posten voor de zekerheid :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren :)

Ik heb MWO ook ontdekt en was al een fan van de Mechwarrior 2 uit het DOS-tijdperk. Geweldige game alleen multiplayer is me nooit gelukt. MWO is zeker niet dezelfde ervaring, maar toch een leuke opvolger. Tot nu toe ben ik positief verrast.

Maar... ik vind het ook allemaal best ingewikkeld. Echt goede guides heb ik nog niet gevonden. En dat spelen met de trial mechs ben ik nu ook wel zat - ik wil mijn eigen mech! 8)

Nu heb ik 8 miljoen c-bills opgespaard en zit ik te kijken naar de Stalker. Ik vind hem er wel vet uitzien - een beetje als de 'slechte' robot in de film Terminator, die uiteindelijk van de trap valt omdat hij log en onhandig is. Maar ook omdat ik denk ik wil beginnen met een log langzaam ding wat gewoon sterk is. Dat behendige jumpen en als een kip langs vijanden navigeren, dat beheers ik nog niet zo goed. Dus daarom liever beginnen met iets wat groot en sterk is, maar ook langzaam. Dat lijkt mij makkelijker voor een beginner. Wat denken jullie?

Dan is de vraag welke Stalker. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of de verschillende modellen alleen in wapenuitrustig en hardpoints zit, of dat er ook andere verschillen zijn. De hardpoints begrijp ik aardig, en heb bijvoorbeeld gelezen dat je geen STK-3F zou moeten kopen omdat je dezelfde build met STK-5S kunt maken terwijl die 2 keer AMS hardpoints heeft.

Echter, ik zit nu tegen de 8 miljoen C-bills aan en heb dus nog 3 miljoen nodig. Maar mijn cadet bonus (een soort eenmalige newbie boost?) is nu afgelopen en krijg steeds minder C-bills binnen. En spelen met die Trial mech is vervelend; ik hou niet van 4 verschillende wapens met allerlei verschillende ranges... pfff.

Dus wat is nu wijsheid? Nu al de STK-3F kopen of sparen voor de STK-5S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik zou voor de stalker 5M gaan, je wilt uiteindelijk toch 3 stalkers hebben om de mech effieciencies te maxen, de 5M is een van de betere mechs in het spel, en de goedkoopste stalker (omdat ie al de "verplichte" double heatsinks heeft)

narc eruit, max armor, ammo verplaatsen en wat double heatsinks erbij
http://mwo.smurfy-net.de/...2159b30a492f071f3091bc621

kan je wel wat schade aanrichten "op budget" voor je verder gaat customisen met nog meer cbills :)

edit: misschien nog wat meer armor van de rear naar de front, kans dat je van voren geraakt wordt met iets zwaars is aanzienlijk groter.

[ Voor 47% gewijzigd door haarbal op 27-04-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Van de Stalkers zijn de 3H en 4N imho het slechtst.
3F heeft nog de "quirk" dat je hiermee meer torso twist krijgt. Ben je niet van plan een Misery te kopen (erg fijne mech overigens), zou ik je idd de 5M, 5S en 3F aanraden. Volgorde is niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:54:
Echter, ik zit nu tegen de 8 miljoen C-bills aan en heb dus nog 3 miljoen nodig. Maar mijn cadet bonus (een soort eenmalige newbie boost?) is nu afgelopen en krijg steeds minder C-bills binnen. En spelen met die Trial mech is vervelend; ik hou niet van 4 verschillende wapens met allerlei verschillende ranges... pfff.

Dus wat is nu wijsheid? Nu al de STK-3F kopen of sparen voor de STK-5S?
Misschien komt er weer zo'n gratis Mech actie aan dan kan je het geld wat je ondertussen hebt opgespaard gebruiken voor het Elite maken van die Mech mocht die je bevallen en anders verkoop je hem gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Als ik ergens spijt van heb, zijn het alle mechs die ik in het verleden heb verkocht... Je kan beter voor een 5 euro 4 mechbays erbij kopen (1250mc=7dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Launch module: online

http://mwomercs.com/game/patch-notes
PATCH NOTES!

Kort overzicht:

- The Rule of Threes (3-3-3-3): Inside of a public match there must be no more than 3 of a given weight class.
- When balancing teams based on weight class, the match maker also tries to prioritize tonnage when matching to keep tonnage close to each other on each team.
- ELO is quietly factored in to better match players with similar statistical skill levels against one another wherever possible.

- Players can now cancel from Searching for a match.

- There cannot be more than one group on a team.
- (Known Issue: Currently it is possible to have more than one group on a team.) Oftewel geen fuck anders atm op dit gebied, syncdrop nog steeds mogelijk.

Private matches nu beschikbaar, alleen premium spelers kunnen dingen aanpassen met hosten.

Meerdere manieren om makkelijk mensen uit te nodigen (groupleader, per persoon, handmatig naam invoeren).

- Players will be able to change/replenish their consumable between matches while in the Lobby.
Fuck yeah!

- Fixed a server side issue where explosion effects were being queued across multiple frames resulting in damage being applied at the wrong time.

Issues
- Members of a Private Lobby will not see a 'Searching' prompt when the leader launches.

WHEEEE! film grain removal en DOF uitschakelen!

The following configuration variables have been exposed for tuning in your user.cfg file. To add these to your user.cfg file navigate to C:\Program Files (x86)\Piranha Games\MechWarrior Online (or your custom installation location) and if it doesn't exist, create a file user.cfg containing these settings as desired. Don't forget to set the value desired.

- gp_option_ShowCockpitGlass=0/1 (off/on)
- r_DepthOfField=0/1 (off/on)
- r_HDRGrainAmount=0.0-1.0 (film grain amount)

Voor in je cfg om te copy/pasten:

gp_option_ShowCockpitGlass=0
;0 off / 1 on
r_DepthOfField=0
;DOF 0 off / 1 on
r_HDRGrainAmount=0.0
;0.0 off / 1.0 on (film grain amount)

*O*

[ Voor 4% gewijzigd door RadioKies op 29-04-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Klopt je setting voor Depth of field wel?

Heb nu:

;============================ Render ================================
cl_fov = 65
r_DepthOfField = 0
e_ViewDistRatioCustom = 100
e_MaxViewDistance = 2000
gp_option_ShowCockpitGlass=0
HDRGrainAmount=0.0
;============================ Gameplay ================================
; --- Zoom ---
gp_mech_view_zoom_transitiontime = 0.05
; --- [Default: 0.2] Transition time in seconds between zoom levels
;============================ Controller ================================
i_mouse_smooth = 0
i_mouse_accel=0

r_ShadersAsyncCompiling=0
sys_PakPriority = 0
sys_PakPriority 0
sys_PakValidateFileHash = 0

Hoe lang duurt die verekte maintenance nog?

[ Voor 3% gewijzigd door Lynx op 29-04-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Goeie spot.... moet idd = 0 zijn ipv 0/1

Grooote patch blijkbaar idd¿

[ Voor 28% gewijzigd door RadioKies op 29-04-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
mwah, 5MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Lol..
Ze waren wss vergeten de switch van hun stekkerdoos weer om te zetten...
Patchen dan maar!

Geniaal!
1e potje ging geweldig (behalve dan dat de tegenparij verrekte dom was steamrolled 3/3/3/3 vs 0/0/0/0)
2 potje:
Doe je een drop met 4 man.. Status van de groep

(LDR) Flapdrol: Searching
Radiokies: Ready
Kelvin: Ready
Somebody: Searching

10 seconden later

(LDR) Flapdrol: Not ready
Radiokies: Ready
Kelvin: Disconnected
Somebody: Dropped

Oh well... You fix some, you break some more
-O-

Ah en ik zie zojuist dat ze je mechlijst 1 kolom smaller hebben gemaakt zodat je nu maar 5 ipv 6 kolommen hebt..

[ Voor 78% gewijzigd door RadioKies op 29-04-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Er is een nieuwe patch van een paar kb beschikbaar. Eens kijken of het nu wel werkt....

De patch is blijkbaar om een andere domme voudt te fixen.. Je kan nu weer selecteren wat voor gametype je wil doen. Echter zijn premade drops nog steeds F*ed.

[ Voor 48% gewijzigd door RadioKies op 30-04-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ben maar weer eens wat potjes aan het doen na een paar maanden afwezig. Wat is er met de matchmaking gebeurt? Het duurt nu echt zo'n 2 minuten voordat er een match is gevonden.. :(

Oh het hoe is het nu qua wapen balans? Wat is de FotM? Het lijkt allemaal behoorlijk uitgebalanceerd als ik afga op de laatste par potjes. Weinig poptarts meer. Zo hier en daar lrm boats. Redelijk gebalanceerd.

En wat is die nieuw UI ruk zeg... daar snap ik echt helemaal niks van..

[ Voor 45% gewijzigd door Pkunk op 03-05-2014 10:48 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Als ik het goed begrijp ben je niet meer online geweest sinds UI 1.5 over is gegaan op UI 2.0?

UI2.0 is even (paar dagen) wennen, daarna leer je er wel mee om te gaan, maar het blijft enorm omslachtig vooral als je 1.5 gewend bent.

Wapen balans was voor de LRM buff redelijk goed op SRM (die redelijk waardeloos is) na. Ze hebben de LRM nu te snel en AC's hebben een rare nerf gekregen om ze te desyncen met PPC's. LPL en MPL zijn goed te doen en de SPL moet nog wel een buff krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
RadioKies schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:26:
Als ik het goed begrijp ben je niet meer online geweest sinds UI 1.5 over is gegaan op UI 2.0?

UI2.0 is even (paar dagen) wennen, daarna leer je er wel mee om te gaan, maar het blijft enorm omslachtig vooral als je 1.5 gewend bent.
Jup.. Ik had al wel even gespiekt, maar er nog niet echt mee "gewerkt". En inderdaad, het is erg omslachtig allemaal maar het went. Maar zoals Theo Maassen zei: "je kan ook elke ochtend een flesje bier in je kont stoppen, dat went ook wel, maar dat betekent niet dat je dat moet doen!" :p
Wapen balans was voor de LRM buff redelijk goed op SRM (die redelijk waardeloos is) na. Ze hebben de LRM nu te snel en AC's hebben een rare nerf gekregen om ze te desyncen met PPC's. LPL en MPL zijn goed te doen en de SPL moet nog wel een buff krijgen.
Nice, dan ga ik m'n PB en 9M eens uit de kast halen omdat die redelijk afhankelijk zijn van srm volleys :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik zei juist dat SRM redelijk waardeloos zijn. Ze hebben erg veel last van hitdetection. Vooral als je bijv 4*SRM6 tegelijkertijd afschiet en 80% raakt je doel, dan nog registreerd maar (uit mn duim gezogen, meer mijn gevoel) 40%. Dit is ook een bekend probleem op het officiele forum en de devs zeggen er af en toe ook wat over, maar ze geven niet toe dat het zo erg is als dat het daadwerkelijk is.

Wat je op die schoonheid moet doen zijn LRM. Je kan nu na de LRM speed buff lights gewoon raken met LRM die met 150kph rennen! Neem een BAP, een TAG of NARC mee (vooral de narc is nu een erg krachtige utility), module_targetretention en eventueel een UAV.
Ga heen en domineer met luhrms!

Overigens zijn streaks wel oke voor je 9M

Ik zie net pas dat de PB geen echte lrm mech is :/

[ Voor 6% gewijzigd door RadioKies op 03-05-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Echt geen idee hoe dat zo heb kunnen lezen. Gelukkig heb ik een jetlag van hier tot Tokyo die ik de schuld kan geven :p

Maar de PB en 9M ging helaas dus voor geen ene meter.. Wel jammer, want dat vind ik de leukste mechs. Maar op deze manier slaat het nergens op. Ik heb 2 keer een medium van achter kunnen besluiten en met de srm's doe je gewoon veel te weinig dmg. Vroegah knalde ik altijd met één alpha een arm of de back armor eraf maar nu worden ze nog net oranje :'( En vroegah was het al lastig genoeg..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
All systems nom nom nom.

Oh er is zelf een topic, kom ik nu pas achter.
Speel sinds openbeta.

TIP: Om je mechs te ordenen en pre-builds te maken.
Li-Song mechlab

http://emilybjoerk.github.io/lsml/

[ Voor 63% gewijzigd door gp500 op 05-05-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal me ook eens melden hier, speel MWO al een tijdje en ben begonnen met een Jagermech maar die heeft mn garage inmiddels verlaten.

speel nu voornamelijk met mijn drie AWS mechs.... worden de Awesome genoemd maar helaas nog een weinig geziene gast tijdens de battles, speel het meest met de AWS-8R die ik omgebouwd heb tot LRM bootje en dat bevalt prima, doe er op de één of andere maniergewoon bakken meer dmg mee dan op mijn Atlasje dus denk dat dat met persoonlijke speel voorkeur te maken heeft, AWSjes gisteren gemasterd dus lekker 2x bonus nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Welkom, welkom...

Zoals je zelf al zegt Vivaladen, het is voornamelijk je speelstijl die je voorkeur voor mechs zal bepalen. Ik zelf ben helemaal fan van de Jager, maar vind de Awesome de ergste mech ingame op de commando en locust na.
Grappig is dat veel mensen de Awesome niet zo awesome vinden, daarom kom je ze niet veel tegen helaas(?). Als ik een awesome in mijn team zie denk ik bijna altijd hetzelfde als wanneer ik een trailmech zie. Meestal zijn de Awesomes ook niet de mechs die ik zie die een hoge score halen op gebied van dmg of kills/assists (een kill zegt niet zo veel, het gaat om je aandeel).

Hebben jullie je Tweakers/MWO naam al aangevuld in het zwarte boekje?
https://docs.google.com/s...NnZmY0E&usp=sharing#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Echt geen deuk in een pakje boter meer met deze build :'( Ik had 5 of 6 alpha's nodig voor een 3L. Bah. Er was niets leukers dan met een assault met 85 km/h achter in paniek rakende lights, mediums of heavies aan hollen, maar op deze manier slaat het nergens op.
http://mwo.smurfy-net.de/...32de0eb59bfb2d26748eb27c3

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Volgens mij las ik ergens dat vooral de hoeveelheid raketten die tegelijkertijd inslaan het euvel is. SRM4 in chainfire zou redelijk moeten werken. Natuurlijk geeft dit niet het leuke gevoel van een SplatCat, maar misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Leuke gevoel van een splatcat...
*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Lol, jij hebt alleen de ontvangende rol mogen vervullen?
Dat was echt een I-win-button met 90 alpha zonder ghost heat....aaaaaah the good ol' days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Een mech met een "I win" button is toch niet leuk. Daar doelde ik op.
Raar dat SRM toen wel werkte btw...

En nee, ik heb nooit aan cheesebuilds gedaan behalve een paar rondjes de 6PPC stalker en de AC40 jager heb ik pas na introductie van ghost heat gedaan (niet dat ghost heat imo veel invloed heeft).

Dat soort dingen misbruiken is eigenlijk net zoiets als de Redeemer spawncampen toen je UnrealTournament nog echt moest leren spelen.. aka de periode dat je de demo op school/college installerde en ging lannen met je klasgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Sure, mr. AC40!
LOL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
RadioKies schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:47:
Een mech met een "I win" button is toch niet leuk. Daar doelde ik op.
Raar dat SRM toen wel werkte btw...

En nee, ik heb nooit aan cheesebuilds gedaan behalve een paar rondjes de 6PPC stalker en de AC40 jager heb ik pas na introductie van ghost heat gedaan (niet dat ghost heat imo veel invloed heeft).
.
-Een splatcat was echt geen I win mech hoor. Ding was zo fragiel als stukje glas. het was hit and run met dat ding en hopen dat ze je niet neer tunnelen.

-Een 6 PPC stalker was echt geen I win hoor. 1 mech die kort bij je komt en je bent toast. bovendien zou je er nu niet veel meer aan hebben since de thermal vision nerf waardoor je range view crap is.

-Ac40 jager schiet je zo de armen eraf. weg firepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het warme welkom en hallo allemaal! _/-\o_

Toen ik met de Jager speelde (DD) was ik ook met de AC40 build begonnen maar betrapte mijzelf erop dat ik veels te veel aan het snipen was en heb toen voor de 2x AC10 gekozen met advanced zoom, ook nog met een 3x ac5 build gestoeid enzo.

met mijn Awesome 8r kan ik 3 alfa's eruitgooien van 60 lrm's maar dat gebruik ik meestal enkel als er een atlas DC oprukt en zich veilig voelt in zijn ecm bubbeltje want dan TAG ik hem en zijn 3 alfa's precies genoeg om de ATLAS van nieuwstaat naar schroot te degraderen haha

mijn AWS heeft geloof ik een snelheid van 66 en kwa speelstijl probeer ik altijd zo dich mogelijk bij de rest van de troepen te blijven want als ik achterblijf dan is het zo gebeurt met mij, heb wel 2 medium lasers in mijn arm zitten maar als ze dichtbij komen is het toch zo gebeurd dus denk dat ik die er weer uitsloop en weer twee ton extra munitie erin gooi dan zit ik weer op 1980 lrm's.

heb 2x lrm 15 op mn linkermuisknop in chain fire staan en 2x 15 op de rechter dus als het moet doe ik gewoon 2x klik klik met beiden muisknoppen en zijn de rakketjes zo in de lucht :D

heb de 1000 damage helaas nog niet gehaald maar meestal zit ik tussen de 500 en 800 damage per potje met een boel assists en zo nu en dan wat kills maar gaat mij meer om de ondersteuning en niet om de kills.

vind vooral de duels met andere bootjes leuk, vuur ik een zooi lrms die kant op en als er dan wat terug komt doe ik een torso twist en vangen mn grote armen de klap op :D scheelt dan weer dat alle vier mn lrm boxen in mn side torso zitten, heb er ook voor gekozen om een xl engine erin te zetten mede door de reden dat als ik gepakt wordt het mijn eigen schuld is en het toch zo gebeurd is maar kan het vaak wel lang trekken door die torso twists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Ze negeren mij compleet. :/

Dat zwarte boekje is openbaar daar zet ik mijn game naam niet in. Zal eens voorbij komen op mumble.
Herken de namen niet vanuit MWO zo op het 1e gezicht, terwijl ik er toch al wat rondes op heb zitten.

Speel meestal in raven3l/ember fs9/ centurions/cataphracts/highlanders/
Blauwe kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Welkom gp500! ;)

Ben nu wel erg benieuwd geworden naar jouw in-game naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
T word nog druk hier.
Kom niet aan spelen toe.
Veel te druk in mijn nieuwe huis.

Maar een game stek hoort bij de inrichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik ben ook een 2 weken niet meer online geweest door drukte.

gp500, niemand wordt hier genegeerd hoor (op Sap evt na). Ook ik ben benieuwd naar wat je gamenaam nu moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Wie is die Sap toch, waar je het steeds over hebt? Lijkt me een naar mannetje afgaande op jouw berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Sapstengel schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:37:
Wie is die Sap toch, waar je het steeds over hebt? Lijkt me een naar mannetje afgaande op jouw berichtjes.
http://www.ikea.com/nl/nl...epartments/bedroom/24859/

Naar mannetje? Valt wel mee hoor, je kan wel eens met hem lachen (maar laat hem dat niet horen).

Overigens, als ik vrijdag aaf geen bezoek heb, dan zal ik weer eens MWO aanslingeren.

Oh sheeeet... 2 weken geleden dat ik voor t laatst MWO aan heb gehad? Vanaaf was weer patchaaf!

[ Voor 22% gewijzigd door RadioKies op 06-05-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

PGI gaat eindelijk iets doen aan binden en boeien: http://mwomercs.com/forum...pid__3356103#entry3356103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Nou, ik ben heel erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien...

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Teams van 15...worden veel forfeits en incomplete teams vermoed ik.
Bij mijn weten zijn er niet eens 32 clans die in staat zijn om op structurele basis 12 man teams samen te stellen.

Edit: LOL!
Q: Team Captains will be given Premium Time to facilitate the Launch Module Custom Options. Does this mean that Team Captains must "Activate" their Premium Time Bank.
A: Team Captains will be required to "Activate" their Banked Premium Time in the client.
Please do not apply as a Team Captain if you are not willing to enable your Banked Time.

[ Voor 49% gewijzigd door Sapstengel op 08-05-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Dat aantal zal wel lukken denk ik. ze weten zelf ook wel hoeveel 12-man spelen er gedaan worden.

Zal hier ook wel besproken zijn, maar nu de UI2 er is lijken ze er geen verbeteringen aan maken.
Daar zitten toch wel veel onlogische stappen in en gewoon de bedinging is al te gecompliceerd.

Je kan niet eens toesten gebruiken, zodat het muisgebruik verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Double XP weekend dit weekend en screenshots van de Summoner. Geen schoonheid en een mega grote rocket pod op zn sidetorso... sowieso nooit een mech geweest waar ik iets mee had. do not want.

http://mwomercs.com/forum...pid__3359508#entry3359508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Double XP? Dan zal ik de locust eens van stal halen. Die pijnlijke grind halveer ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Zijn er vandaag nog Tweakers online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Afgelopen vrijdagavond/nacht geprobeerd de Locust te masteren. Na de basics van één te hebben gehaald, vond ik het wel best. Wat een k-mech! In eerste instantie leken het me handige mechs i.v.m. drop limits, maar met 3/3/3/3 in aantocht (toch?) zie ik geen enkel nut meer voor deze doodskisten op poten.

Iemand nog tips voor de Locust of gewoon in de mechbay laten verstoffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Gewoon in de mechbay stof laten happen.
Gisteren een paar rondjes met de thunderbolt gedaan en met de victor 9B.
Die TDR is wel een koele mech en voor die 9B eindelijk een redelijke loadout kunnen vinden.

2*LRM5 killstealing ftw met die victor, had gisteren 2 potjes met veel kills en weinig dmg. 1 van 210 dmg en 6 kills en een ander potje 5 kills met 240dmg.

LRM boats zag ik niet in de paar rondjes, wel extreem veel poptarts weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Dankzij de LRM buff is de Thunderbolt 5S(P) wel weer een leuke mech geworden. Samen met een PPC, 2xMG's, Tag en een shitload aan LURMS is het een erg leuke mech om CBills te grinden.

Vanavond nog mensen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sapstengel schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:38:
Dankzij de LRM buff is de Thunderbolt 5S(P) wel weer een leuke mech geworden. Samen met een PPC, 2xMG's, Tag en een shitload aan LURMS is het een erg leuke mech om CBills te grinden.

Vanavond nog mensen online?
Misschien maar eens uittesten dan.
Ff kijken wat het vrouwtje in gedachten had voor vanavond.
= niets -> ben ik erbij.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Rofl, ja dat zou je zeggen. Maar vrouwtje is een paar dagen voor werk weg geweest ;)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik weet niet of ik er bij ben. Ik ben schizofreen eens kijken of de huurder van mijn bovenkamer dat toestaat.

Renquin, anders overleg je het met haar start overleg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb ondertussen 3 Thunderbolt varianten bij elkaar verzameld en heb dikke lol in het spel, maar ik heb ook een vraagje :
Het extra slot (voor maar liefst 21,500 XP :o ) dat je kan unlocken... brengt deze alleen maar een extra slot met zich mee of ook "extra leeggewicht/tonnage" dat je dan eventueel voor ammo kan gebruiken ?

Ik wil dan namelijk een extra ballistic wapen plaatsen, maar ik heb geen ruimte meer voor ammo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Die extra slot is een module slot. Die kun je gebruiken voor Pilot modules/weapon mods. Deze hebben geen gewicht, maar zijn wel erg handig: http://mwo.smurfy-net.de/#module_pilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Patchtime!

Serendipity moves us from International to Interface. The UI 2.X system has had several auspicious tweaks. Aside from a series of bug fixes, we have the addition of notes on Owned Mechs and the removal of the Shopping Cart Window until changes are made in the Mechlab. We're also taking some of the chance out of matchmaking wait-times with the introduction of a visual Launch indicator for the best weight class to pick.

New Hero Mech - "Loup de Guerre" TBT-LG

Front End
- Players will now be able to see which Mechs are already owned when purchasing via the Mechlab.
- Cart Total window no longer appears under Mech Details unless changes have been made.
- Added the ability to check the matchmaking queue status.
- Hover over the Launch button and a popup will show the matchmaking queue status for each weight class and will suggest a weight class to play for faster searching.

sale bundles highlighting each weight class with the Firestarter, Centurion, Cataphract and Stalker: 3 variants each, including a champion AND hero, their 'Mech Bays, 30 days of Premium Time, and more each for 50% off the normal [MC] price.

en dat was het dan wel ongeveer, voor de volledige notes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Je vergeet nog even de SSRM/LRM-nerf.
Lijkt erop dat de damage van SSRM's en LRM's een damage scale (dichtbij weinig schade, veraf meer schade) hebben gekregen á la Clan-LRM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Whut? SRM/LRM nerf? Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
ze waren weer lekker bezig gisteren. als je aan het puggen was bleef ie soms een kwartier zoeken.

ondertussen is de matchmaking voor de zoveelste keer teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Jammer dat ze de centen niet hebben om een dedicated testserver te laten draaien. Triest om te zien dat ze zo'n mooie franchise om zeep helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Koel, ik ga vanaaf dus MWO spelen. Geen irritante LRM spam waar je last van hebt :)

Normaal zou ik zeggen: wat een humor... maar ondertussen is het gewoon moeilijk er niet weemoedig van te worden.

De verklaring twijfel ik ook aan. Ze zeggen niks te hebben veranderd, ook niet door code van clanLRM e.d. door te voeren of zelfs maar te testen en dan komt Niko met het verhaal dat er crosstalk tussen clanLRM code en gewone LRM code kan zijn?
Het is mogelijk door de incompetentie van de mensen die daar werken, maar ik denk dat er een groter probleem is en dat dit een mooie "oh PGI.. you silly idiots" oplossing is. Dit omdat men zeurt over connectie issue's zoals lagg, geen friendly's op je radar etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qRZXO0y.png

[ Voor 3% gewijzigd door RadioKies op 21-05-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Voor de lange zoektijden ze hebben stiekem 3/3/3/3 weer aangezet (met wat variabelen)

Repost due to button mashing error: Alright everyone. Matchmaking numbers continued to spike with Rule of Three's. So we are adjusting this Class Limit to a maximum of 4s. This means any of the following variations of weight classing will be possible:
3/3/3/3
4/3/3/2
4/4/3/1
4/4/2/2
4/4/4/0
etc..
We are going to see how this works out, there remains a strong possibility we will have to further increase this maximum or altogether shut off the class limits and revert back to group limits in the interim, so please stay tuned here. We are playing by ear on this one as we build the data. Thanks again for standing by.

http://mwomercs.com/forum...iew__findpost__p__3388569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Sapstengel schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:29:
Jammer dat ze de centen niet hebben om een dedicated testserver te laten draaien. Triest om te zien dat ze zo'n mooie franchise om zeep helpen.
Mwah, om zeep helpen, de laatste game was alweer van 10 jaar terug, was al redelijk dood, nu is het een soort undead francise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ach, de core van het spel staat nog steeds als een huis eerlijk gezegd. Ze hebben het gevoel geven van in een mech zitten en andere mechs naar de kloten schieten erg goed gedaan. Niet op de laatste plaats door de graphics. En da's toch het belangrijkste.

Mag ook wel eens gezegd worden tussen al het gezeik door. No offence ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ja, nee... daar heb je het dus voudt Pkunk. tssk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Fix on route: "We have tracked down the issue with the missile damage(LRMs, SRMs and Streaks) and a fix has been made. Right now we are currently doing an internal test before we kick off a hot fix later today."

Duurt dus nog wel een maand of twee voor we weer LURMS kunnen verwachten. Waarschijnlijk door een magische-eenhoorn-ghost-flush die de lrm-ghost-heat verdrijft. ;-)

Nee, eerlijk is eerlijk: De battles zelf zitten idd wel prima in elkaar. Blijf toch steeds weer terugkomen bij dit spel. Dat is niet voor niets. Zou alleen graag een beter georganiseerd team achter het spel zien, waardoor we met een kwalitatief goed product kunnen spelen en de player base geboeid blijft door een fatsoenlijke end-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ach... ze zijn tenminste bezig met de game en blijkbaar gaat er vaak wat stuk, maar wordt het ook gefixt later.
Komt zelfs bij Valve weleens voor en nog steeds beter dan EA die alleen maar bagger uitbrengt en niks eraan doet, want Battlefield 9000 is alweer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Ben benieuwd wat Russ te melden heeft:
http://mwomercs.com/forum...wers-questions-on-reddit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

veel leugens en ontwijkende antwoorden
*zing!* te makkelijk ;)

Hopelijk dat Niko het een beetje mooi samen zal vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Tsja, ben in ieder geval blij DAT er iets van communicatie plaats gaat vinden. Niko timmert aardig aan de weg en Karl doet het ook niet onaardig met zijn eigen thread op het forum. Als elke medewerker gewoon eens 1 uurtje per week forum-corvee zou krijgen, zou de community heel anders zijn. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Star Citizen.

Ik zou graag de laatste vraag stellen: "welke van bovenstaande antwoorden valt onder huidige zienswijze en is onderhevig aan veranderingen en welke staan in steen geschreven?" Te vaak was ik in eerste instantie enthousiast door zeer stellige en ondubbelzinnige uitlatingen die als waarheden werden gecommuniceerd, welke achteraf door PGI werd afgedaan als "toenmalige zienswijze" en zonder schroom aan de kant werden geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Meeste antwoorden:
- MM moet verder aangepast worden voor 3/3/3/3. Het idee is levensvatbaar en zullen ze binnen een maand uitrollen. Exacte leverdatum volgt over twee weken
- Ja, ze moeten meer incentives gaan verzinnen voor het gebruik van Lights/Mediums
- Per direct komt de focus op CW te liggen bij de engineers (m.a.w. tot nu toe nog niet?). Sommige engineers pas over twee weken en andere pas na 17 juni. Verwachte levertijd: Herfst 2014
- Dropship mode spreekt Russ nog steeds aan, maar nog geen plannen om in productie te nemen
- Bij introductie van CW worden tevens de medailles van Project Phoenix geactiveerd. Tot die tijd zijn ze nutteloos
- Sinds gisteren (!) is iemand dedicated bezig met hit detection van SRM's
- Nieuwe maps staan on hold door ontwikkeling van clans. Eerder dan juni zullen ze niet aan nieuwe maps gaan werken
- Volgende week meer info op de website over clan modules en warhorns
- Track IR support wordt mogelijk al geleverd met de patch van 3 juni
- International servers staat nog steeds op de wish list
- Clan alt-configs zijn bekend (MadCat + JJ's!)
- Hill climbing doet inderdaad niet wat ze ervan hadden verwacht (buff voor brawlers), dit wordt opnieuw onderzocht
- Na de release van clan mechs zullen de underpowered mechs getweaked worden
- Mogelijk verdwijnt de 12v12 premade public queue en kan je alleen nog in gratis private matches 12v12 premades spelen
- Waarschijnlijk geen PTS om clan mechs uit te proberen voordat je ze aanschaft
- Ze werken nog steeds aan een in-game voip oplossing. Gaat waarschijnlijk niet C3 worden.
- UI2.x wordt pas na clan intro verder ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Lights hebben het niet echt nodig, de mediums wel imo. De lights moeten alleen wel LRM eruit kunnen rennen oid.
Niet eerder dan juni? Als ze dan gaan beginnen te werken aan nieuwe maps krijgen we eind juli evt een map.
Na de clans pas de focus op UP mechs? Met alle andere punten die ik lees lijkt het erop dat ze alles en iedereen op Clanmeuk hebben gezet.

12v12 alleen nog als private matches? dus daar kun je dan geen progressie in het spel mee behalen ivm CB/XP?

C3 sucks, dus good for that.

Heel lame dat ze niet ff nog een paar kleine dingen (met grote effect) even aanpassen aan de UI2 zoals engine zoeken en info die je in het overzicht mist. Zoals enginerating/mechtonnage en het gewicht van items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Lights die LRM eruit rennen lijkt me een slechte optie. Lights hebben de snelheid en wendbaarheid om snel in cover te rennen. Dat moet goed genoeg zijn.

Yup, na project Phoenix cash grab is bijna iedereen volop op de clans gestort. Verwacht ook na de clan invasion pack een uitbreiding pack van 4 clan mechs en later nog eens 4 clan mechs (zodat ze 16 clan mechs hebben), voordat je iets van CW gaat zien. Enige content waarmee ze bezig zijn is de content die geld oplevert en niet de content die de community graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Lijkt wel of ze alleen weten hoe ze operationeel moeten werken maar niet strategisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Ik ben juist van mening dat ze de operationele zaken niet onder controle hebben.
Ben lui, essentie staat hier ook ergens: http://www.reddit.com/r/O...sident_of_piranha/chotry5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Laat ik het dan anders zeggen:
Ze weten dat je operationeel kan ondernemen, maar dat er tactisch (middeltermijn) en strategisch (lang termijn) ondernemen bestaat weten ze wss niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

MWO friday anyone? YouTube: MWO Friday
Mumble staat aan.

[ Voor 121% gewijzigd door RadioKies op 23-05-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Beetje late notice, misschien zondag ff die 10 matches spelen en kijken of de Hula Girl écht geen leugen is.

Die Nova ziet er erg vet uit. Vergeet de Hunch-Slasback, hier komt de Slas-Black! http://mwomercs.com/news/...nova-screenshots-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
O_o
Primary Configuration:
- 12x ER Medium Lasers

Hardpoints:
- LA: 6E
- RA: 6E
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/profiles/icons/big/000/037/696/1396%20-%20animated_gif%20fire%20forest%20lasers%20mecha%20purple%20tagme%20transformers.gif

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Yup, compleet nutteloos met 12 ERMLAS. Een alpha zal je coren en tegen de tijd dat je er zes afgevuurd hebt en moet wachten tot de hitte verwerkt is, is de cooldown van de ERMLAS ook over. Die andere zes heb je dus eigenlijk niet nodig. Ben wel benieuwd of je met 12 (ER)SLAS wel wegkomt met de hitte.

Denk dat de S-config levensvatbaarder is: 6 MPULS/(ER)MLAS, 4 MG. Oftewel een Ember/Spider-K op steroïden.

En, eerlijk is eerlijk, die Nova ziet er ook erg vet uit. Het design/art team weet echt wel waar het mee bezig is.

De Timber Wolf S ziet er ook veelbelovend uit: 4E, 2B, 4M + JJ. One JumpSniper to rule them all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
Sapstengel schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:38:
Yup, compleet nutteloos met 12 ERMLAS. Een alpha zal je coren en tegen de tijd dat je er zes afgevuurd hebt en moet wachten tot de hitte verwerkt is, is de cooldown van de ERMLAS ook over. Die andere zes heb je dus eigenlijk niet nodig. Ben wel benieuwd of je met 12 (ER)SLAS wel wegkomt met de hitte.

Denk dat de S-config levensvatbaarder is: 6 MPULS/(ER)MLAS, 4 MG. Oftewel een Ember/Spider-K op steroïden.

En, eerlijk is eerlijk, die Nova ziet er ook erg vet uit. Het design/art team weet echt wel waar het mee bezig is.

De Timber Wolf S ziet er ook veelbelovend uit: 4E, 2B, 4M + JJ. One JumpSniper to rule them all?
Nagenoeg compleet eens. 12 ERMLAS werken alleen als de Clan ineens magische "niets wekt hitte op" tech heeft. Maar volgens mij is dat niet zo.

Timber Wolf vind ik qua looks nog steeds niet mooi, verder is't wel ok :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Krijg je bij zo'n clan package als er staat "+2 variants" in totaal drie (1 * 30% cbill + 2 * gewone) varianten of gewoon 2 varianten?

[ Voor 12% gewijzigd door Pkunk op 24-05-2014 18:35 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

In totaal 3 mechs, 3 mechbays en bij sommige pakketten ook andere goodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Sapstengel schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:05:
Beetje late notice, misschien zondag ff die 10 matches spelen en kijken of de Hula Girl écht geen leugen is.
Sorrie, wat? 10 matches voor een hulagirl? Ik zie niks op t forum.

http://mwomercs.com/tournaments

[ Voor 5% gewijzigd door RadioKies op 24-05-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Gezien de link, mag ik aannemen dat je de Hula Girl gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ja dat was mijn edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Komen alles clan mechs die je kan pre orderen in één keer uit? Of gaan ze dat uitsmeren over een paar maanden?

Nou Pkunk, luie druif, dat staat allemaal hier en had je zelf best kunnen vinden..

http://mwomercs.com/forum...an-mech-release-schedule/

[ Voor 41% gewijzigd door Pkunk op 24-05-2014 23:36 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Zijn er nog Tweakers die een Clan pack hebben aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik niet, ga pas weer iets uitgeven aan dit spel als de clan meuk erin zit en de gamebalance weer op acceptabel niveau zit.

zal dus ergens in 2015 worden, pgi kennende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik zit eraan te denken.. denk niet dat ik genoeg tijd/geduld heb om al die mechs bij elkaar te sparen. En ik merk dat ik toch een hoop lol haal uit mechs levelen en loadouts uitproberen. Dus zo'n pack is het misschien wel waard. Daarnaast heb ik genoeg tijd in het spel zitten en ga ik nog genoeg tijd erin stoppen om €100+ te verantwoorden. Avondje kroeg gebeurt het ook wel eens dat je flinke bedragen uitgeeft en laatst heb ik nog een plant voor in de tuin gekocht voor €100. En dan denk ik bij mezelf.. waar heb ik nou meer lol van..

De mechs die me interessant lijken zijn de Adder, Warhawk en/of Direwolf en toch ook de Timberwolf.. Maarja.. als ik die los zou bestellen kom ik op $160.. dan kan ik net zo goed een package kopen. Maarja.. dan heb ik weer net niet de mechs die ik eigenlijk wil dus dan maar nog een paar pliepos meer zodat ik... enz.. enz..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Lol, herkenbaar en ze hebben het best slim gedaan qua pricing. In principe was de Daishi de meest interessante pack voor mij, maar ja daar zit dan de Timber Wolf niet in die ik toch graag wilde. Bestel je de Daishi en Timber Wolf a la carte, dan zit je weer zo dicht bij de €173 ($240) dat je ze net zo goed allemaal kunt halen...heb in april dus maar de knoop doorgehakt net na de introductie van de lobbies.

En inderdaad, 25mil CBills grinden (75 voor 3 varianten?) Klinkt als veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Ik ga voor t grinden. Enige waar ik geld aan uit geef zijn MC voor nieuwe mechbays en zo lang het spel niet wat voortgang boekt geef ik ook nergens anders geld aan uit. Met de 50% off mechbays vorige maand oid heb ik nu nog 11 lege bays, dus dat zal ook wel weer even duren voordat ik weer MC aanschaf.

Ander raar iets: Ik had voor een zooi dagen aan premium time, maar gisteren kreeg iedereen 1 dag free erbij. Nu staat mijn teller op 23 uur en 40 minuten.... Zonder dat ik ooit mn tijd geactiveerd heb.

Alas ik moest kiezen voor 20euro MC of 20euro voor een plan zou ik voor het laatste kiezen, maargoed ik ben dan ook iemand die altijd planten thuis heeft.

Overigens ga ik nu ff een paar rondjes doen voor de hulagirl, heb mumble aan.

Ik zie nu dat ik nog 6 uur premtime over heb en merkte op dat ik bonus xp/bc kreeg.. zou die dag premtime direct geactiveerd zijn? :S

[ Voor 13% gewijzigd door RadioKies op 25-05-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Ben net ff ingelogd. Kreeg gelijk het schermpje voor de neus die je ook bij het behalen van eenachievement krijgt. Tevens stond de teller van premium tijd op 23h59m. Blijkbaar werd die geactiveerd vanaf het moment dat je inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Jammer, dan heb ik dus niet die graties dag benut. Stom dat ze bij het toekennen van dingen het "unlock scherm" niet vermelden wat en waarom. Kunnen ze niet melden:
Redeeming content...
24 hours bonus premium time pre-activated.

Ipv dat ik dan als een autist boos word, alt+f4 en support@mwomercs.com in mn mail tik omdat mn precious premtime niet klopt en die mail ook maar alt+f4 omdat ik geen zin heb om erover te mailen.
Was ik gewoon gelukkig geweest en had ik een paar rondjes gedaan voor de hulabobblehead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Dat is altijd het nadeel van premium tijd abootjes. Het merendeel van die premium tijd ben je toch aan het werk, aan het slapen, op de pot schijten, etc. Premium tijd die enkel in-game wegtikt zou ik wellicht overwegen (250k+ CBills elk potje went snel), maar als ik enkel op vrijdagavond speel, heb ik er weinig aan.

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste