Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Ik wil ook wel mee doen.😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe zit dat met servers? Ik las iets over megaservers?

Ik kan mijn herinneren dat we vroeger in de GOT Guild of Tweakers guild zaten. Op Far shiverpeaks.
Is dat nu nog zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Leuk, misschien kunnen we idd samen spelen. Heb jij hem gewoon in game gekocht? Die van 30 euro voor POF en HOT ?
Nee ik heb hem goedkoper gekocht via een serialkey site. Ik had hem voor 12 euro. Ik ga een nieuwe character levelen. Ik dacht aan een Charr. Ik speel zelf op het moment op Far Shiverpeaks. Ik heb inmiddels een discord servertje opgezet en iedereen is welkom:

https://discord.gg/qy62eK6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:45:
Hoe zit dat met servers? Ik las iets over megaservers?

Ik kan mijn herinneren dat we vroeger in de GOT Guild of Tweakers guild zaten. Op Far shiverpeaks.
Is dat nu nog zo?
Er zijn verschillende servers. Maar die hebben alleen effect op WvWvW. Voor de rest is het 1 mega servers. En kan iedereen zonder problemen met elkaar spelen. (Dit geldt voor de EU). VS mensen kan je wel een whisper sturen en ook een party invite. Maar niet fysiek zien in de wereld. Dus heeft WvWvW jou interesse totaal niet kan je elke server kiezen. Mocht het later toch nog willen wisselen kan dat voor 1800 gems. Wat iets meer dan 20 euro kost.

Vergeet de officiële wiki page niet te bekijken.
https://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Nu vraag ik mij toch af uit nieuwsgierigheid, hoeveel alts hebben jullie op de accounts ?
En word er ook actief gespeeld met al deze alts ?

Zelf speel ik al zo'n zeven jaar nu met een elementalist, en heb in die zeven jaar heb ik nooit een alt aangemaakt.
Speel dus al zeven jaar op één en dezelfde character, waar ik nog steeds erg blij mee ben. O+

[ Voor 3% gewijzigd door Sincery op 02-04-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhrRob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 14:43
Sincery schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:34:
Nu vraag ik mij toch af uit nieuwsgierigheid, hoeveel alts hebben jullie op de accounts ?
Ik zelf heb 10 alts, waarvan ik er zo'n 4 toch wel iedere week mee speel. Ik speel eel met mijn Revenant en Mesmer. Dat zou ik wel m'n twee main characters noemen. Daarnaast is er een mix, af en toe engi, af en toe necromancer, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14

Zelf speel ik al zo'n zeven jaar nu met een elementalist, en heb in die zeven jaar heb ik nooit een alt aangemaakt.
Speel dus al zeven jaar op één en dezelfde character, waar ik nog steeds erg blij mee ben. O+
Best hoge leercurve. Zeker omdat je zo dood bent.

Vooral welke elementen je wanneer gebruikt e.d.

Nu maar eerst met dagger/dagger beetje roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dowsin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-04-2020
loki504 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Er zijn verschillende servers. Maar die hebben alleen effect op WvWvW. Voor de rest is het 1 mega servers. En kan iedereen zonder problemen met elkaar spelen. (Dit geldt voor de EU). VS mensen kan je wel een whisper sturen en ook een party invite. Maar niet fysiek zien in de wereld. Dus heeft WvWvW jou interesse totaal niet kan je elke server kiezen. Mocht het later toch nog willen wisselen kan dat voor 1800 gems. Wat iets meer dan 20 euro kost.

Vergeet de officiële wiki page niet te bekijken.
https://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page
Je kunt wel op een andere map-layer zitten waardoor je niet altijd de mensen ziet die er zijn zeg maar, zelfs al zitten ze in dezelfde groep.
Ook dit is via een party/raid join en 'join leader' op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

Ik speel al lange tijd niet meer, maar ik heb er 14. Alle classes, plus nog wat extra met andere race en male/female, voor het verhaal.

Nooit echt een main gehad, de diversiteit vanuit GW1 is gewoon te klein, dat ik elk moment weer een andere speelde. Al waren m'n ranger, warrior en later revenant toch wel mijn meeste gespeelde chars.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teveel. Met 9 speel ik actief. Van elk professie 1. Dus bij elk nieuw hoofdstuk speel ik dat met 8 van de 9 (de 9e is alleen nog bezig met de personaal story).

Mijn favoriete professies zijn ranger, necromancer en warrior. Engineer vind ik ook wel leuk, maar dat is die 9e, en heb ik nog niet zoveel mee gedaan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:23

KipCurreh

Nightcrawler

1 class nl. een ranger van 55 :D

ik ben ook nog maar net begonnen en af en toe aan het spelen, en ben voornamelijk bezig met exploration.. Ik doe nu alle low lvl gebieden eerst haha

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:57
Ik heb zelf 8 toons. Eerst was mijn thief mijn main, nu necro. Ik "speel" ze alle 8 door ze allemaal te parkeren bij de tree farm node in Malchor's Leap. Elke dag 8 keer 5 boompjes farmen. En als ik zin heb dan ook nog daily doen. Weekend speel ik misschien nog een beetje storyline. Super casual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:38
Ik ga toons maken om al m'n zooi kwijt te kunnen.

Extra bankslot is 600 gems dus dat word even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Zo te lezen heeft eigenlijk iedereen wel meerdere characters, dan lig ik toch een beetje achter op dat gebied ( in het achterhoofd dat ik alweer 7 jaar speel ) :o

Misschien dat ik nog wel een keertje een 2e character aanmaak, de Asura's zien er wel cute uit. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb naast mijn Ranger main vijf alts. Ik speel elke dag op mijn Ranger en op minstens één alt. Maar meestal op meer dan één. Ik gebruik mijn Ranger voor de story, op de alts doe ik deze alleen als ik er een specifieke reden voor zie. Zo heb ik de story in Grothmar Valley met mijn Charr engineer gedaan en Bjora Marches met mijn Norn necro.
Ik beschouw al mijn alts als even belangrijk, zo heb ik map complation van de core game maps op alle zes karakters Ze hebben ook allemaal map completion in Path of Fire. Maar mijn alts zijn maar even in Dragon's Stand geweest en zijn toen weer gauw omgekeerd. En Tangled Depths hebben ze ook niet allemaal compleet. Het is wel duidelijk welke van de twee expansions mijn voorkeur heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:52:
Ik heb naast mijn Ranger main vijf alts. Ik speel elke dag op mijn Ranger en op minstens één alt. Maar meestal op meer dan één. Ik gebruik mijn Ranger voor de story, op de alts doe ik deze alleen als ik er een specifieke reden voor zie. Zo heb ik de story in Grothmar Valley met mijn Charr engineer gedaan en Bjora Marches met mijn Norn necro.
Ik beschouw al mijn alts als even belangrijk, zo heb ik map complation van de core game maps op alle zes karakters Ze hebben ook allemaal map completion in Path of Fire. Maar mijn alts zijn maar even in Dragon's Stand geweest en zijn toen weer gauw omgekeerd. En Tangled Depths hebben ze ook niet allemaal compleet. Het is wel duidelijk welke van de twee expansions mijn voorkeur heeft :)
Ik heb Dragon's Stand op al m'n characters gedaan. Een tijdje geleden was er een 100% XP bonus in HoT kaarten. Toen werd DS best vaak gedaan. Ik heb toen 1 character bij elk van de HP die je alleen via de meta kunt bereiken geplaatst. En daarna via die friend stones al mijn characters van HP naar HP laten gaan (minimaal 2 accounts nodig, ik gebruikte mijn partner's account en natuurlijk friend stones) Zelfs characters die geen lvl80 zijn hebben die 4 HP's, die vista en die paar PoI's. Daarna op m'n gemak de rest van de kaart gedaan (geen meta nodig en ook geen hulp van derden voor HP's).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Stef120 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:44:
Ik ga toons maken om al m'n zooi kwijt te kunnen.

Extra bankslot is 600 gems dus dat word even sparen.
Haha dat heb ik ook. Alle slots vol met level 80 met die 15 slots bags. Die zijn nog mooi goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaasaanfiets schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:53:
[...]

Haha dat heb ik ook. Alle slots vol met level 80 met die 15 slots bags. Die zijn nog mooi goedkoop.
En die staan allemaal ergens bij een JP om een kist te openen (en sommige bij een gegarandeerde rich node). Leveren ze ook nog wat geld op (map currency en inhoud van die kisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Die gem card prijzen. Echt 3x zo duur ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sosua schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:45:
Hoe komt dat eigenlijk? Waarom zou je ~50 euro (livecards bv) betalen voor 2000 gems.. ingame heb je er 2800 voor 35 euro? :?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Sosua schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:45:
Ik merkte het zelf ook twee maanden geleden, de Gemcards waren bijna het dubbele in prijs.
Na twee weken zakte de prijzen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caryntjen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 16:58
Veel gespeeld in de beats en bij launch. Dan uiteindelijk na studies gaan werken en de game wat links laten liggen maar wel nog actief gevolgd. Ik herinner me nog de krabben events 😃. Nu veel ingelogd en nu eindelijk stories aant doorlopen en levelen op expansies. Kan er eindelijk terug tijd voor nemen. Enige jammere de guilds in dat zijn onbestaand dus zoek nieuws voor end content, dungeon, voornamelijk pve. Zit op Far Shiverpeaks. Iemand een idee voor leuke guilds NL of ENG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

250 goud verder en een dagje gamen en ik heb de griffon mount jeeeeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
kaasaanfiets schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 02:38:
Kaas!!! Jij leeft ook nog :D

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Grim schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:51:
[...]

Kaas!!! Jij leeft ook nog :D
Jazeker. Viel niet mee heb onlangs nog een god verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Veel plezier met de Skyscale :D Kost minder geld, maar heeft een gigantische timesink als je daar geen geld aan wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

SinergyX schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:48:
[...]

Veel plezier met de Skyscale :D Kost minder geld, maar heeft een gigantische timesink als je daar geen geld aan wil uitgeven.
Oh tof. Die ken ik nog niet eens want heb season 4 nog niet gespeeld haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
kaasaanfiets schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:12:
[...]

Oh tof. Die ken ik nog niet eens want heb season 4 nog niet gespeeld haha
Heb alleen de chapters gedaan die nodig waren om naar bepaalde zones te gaan, verder was het weer iets met draak, killen, win, nieuw probleem verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caryntjen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 16:58
Ben bezig, nu laatste missie van HoT, maar wordt aangeraden met meerdere mensen te spelen. Iemand die mij wilt helpen of iemand die een PvE guild waar ik kan joinen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Caryntjen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:57:
Ben bezig, nu laatste missie van HoT, maar wordt aangeraden met meerdere mensen te spelen. Iemand die mij wilt helpen of iemand die een PvE guild waar ik kan joinen? :)
Bij HoT is inderdaad de laatste episode vrij lastig om alleen te doen, die had ik samen met iemand gedaan.
Maar als je eenmaal de tactieken weet hoe hem te verslaan is het best eenvoudig. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Sincery op 23-04-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ooh dat is zo'n klote missie, meest irritante is dat er veel one shot spul is, 1x fout en je mag weer opnieuw beginnen :D Moet zeggen, met ranger/necro is deze erg prima solo te doen, mocht je toch wat hulp willen, geef maar een gil :)

Ze mogen wel eens wat aan die servers gaan doen, hele zandgebied (LS3?) heeft echt nonstop lag.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Caryntjen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:57:
Ik had ook erg moeite met Mordremoth (story)
Hij heeft wat irritante instant death moves.

Ik had in Lion's Arch een oproep gedaan voor wat hulp en kreeg na 2x lief vragen antwoord en een toffe groep.

Ik ging wel dood tijdens het gevecht maar je kan dan op afstand het gevecht bekijken en afwachten voor de ending credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef120 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:22:
[...]

Ik had ook erg moeite met Mordremoth (story)
Hij heeft wat irritante instant death moves.

Ik had in Lion's Arch een oproep gedaan voor wat hulp en kreeg na 2x lief vragen antwoord en een toffe groep.

Ik ging wel dood tijdens het gevecht maar je kan dan op afstand het gevecht bekijken en afwachten voor de ending credits.
Er zijn heel wat spelers die het einde van de HoT story op deze manier (dood >:)) hebben gehaald. Daarom doe je die de laatste instance ook met een groep. Er hoeft er maar één te overleven om het voor iedereen te halen. Dat was in lijn met het laatste gevecht van de core story, een 5 man dungeon. Tegenwoordig kun je Arah story solo doen, maar dat was de eerste jaren echt niet weggelegd voor 99,99% van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Hoe kom je aan zoveel goud? Is dit met fractals of handelen? Iemand wat tips? Ik blijf toch wat steken rond de 20g box 3. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Sosua schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Hoe kom je aan zoveel goud? Is dit met fractals of handelen? Iemand wat tips? Ik blijf toch wat steken rond de 20g box 3. :(
En zijn veel guides en handigheidjes te vinden, mijn basis was altijd hetzelfde, doe altijd je daily crafts. Veelal is dat wat basis ingredienten als wat ore, cloths en leather (die is meestal de duurste), maar dat is standaard 18-20g per dag. Daarnaast verkocht ik standaard al die common/rare salvage dingen (geen idee hoe die heten, die je nu standaard uit lootboxes haalt ipv gear), paar meta's doen waar veel van die loot zit (auric basin etc), weer paar gold.

Dat kost meestal maar uurtje ofzo, als je alles beetje geluk kan oppikken (leather is altijd irritant), als je echt er voor de tijd neemt, kan je flink wat meer gold per dag halen..

Zie veel ook werken met die 'currencies' van de stories, unbound en volatile (ofzo) magic, daar specifiek zut voor kopen lijkt ook best wat geld op te leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
@Sosua

En anders kan je ook alles winnen of verliezen met Ecto Gambling })

Er is een merchant links onder in Lion's Arch die graag jouw Gold en Globs of Ectoplasm van je overneemt en je Destabilized Ectoplasm containers terug geeft.

Loot varieert tussen Globs of Ectoplasm en waardevolle junk.

Gemiddeld 4 gold en 50 Ecto's en je kan je inleg verdubbelen of meer.

Blijft gokken hè :+

Ik raad het niet aan als je aan het sparen bent voor je griffon maar als je wat ecto's en gold over hebt....waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Sosua schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Uuuh ik had al een keer zoveel toen ik stopte met spelen. ergens in 2013 ofzo.
En ik zag dat mijn bank ook vol zat met allemaal materials enz dus ik heb een overgroot deel T5 en T6 mats verkocht en nu zit ik dik over de 1000 goud.

Maar dat lijkt mij nog extreem weinig als je het vergelijkt met iemand die gewoon door is blijven spelen als ik zie hoe gemakkelijk je nu goud binnen harkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Thanks voor de tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Week geleden begonnen met Guild wars 2, erg vermakelijk zover, ben maar voor een Nord Warrior gegaan, Nu na 8 dagen spelen al level 80 en nu bezig met de central masteries :)

Personal story is sinds gisteren helemaal gedaan, Zhaithan verslagen. Ik heb maar wat gems gekocht om ook leaving world season 2 te spelen. En daarna ga ik HoF doen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat voor mij helpt is dat ik ooit GW2-accounts in de aanbieding heb gekocht. Daily log-in bonussen leveren belachelijk veel geld op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:42
Bensimpel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:47:
Week geleden begonnen met Guild wars 2, erg vermakelijk zover, ben maar voor een Nord Warrior gegaan, Nu na 8 dagen spelen al level 80 en nu bezig met de central masteries :)

Personal story is sinds gisteren helemaal gedaan, Zhaithan verslagen. Ik heb maar wat gems gekocht om ook leaving world season 2 te spelen. En daarna ga ik HoF doen.
HoT of PoF denk ik dat je bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Blijkbaar was er een rollback, hoop dat ze het kunnen fixen, want dit is niet leuk meer..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Laatst online: 26-11-2023
Door de rollback ben ik 500 gold kwijt momenteel, dus ik hoop ook dat ze het fixen. Op de TP een hoop spullen gekocht/verkocht en dat geld is gewoon weg. Dan begin ik net eens terug items te flippen ...

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
whodares schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:59:
Door de rollback ben ik 500 gold kwijt momenteel, dus ik hoop ook dat ze het fixen. Op de TP een hoop spullen gekocht/verkocht en dat geld is gewoon weg. Dan begin ik net eens terug items te flippen ...
Dat gaat leuk worden, heb net hele weekend hele series van de specialisation collections afgewerkt :(

Eerst nog even netwerk afmaken en we gaan het zien :/
https://www.google.nl/sea...e:en-forum.guildwars2.com

Gaat hard daar op het forum :P Edit, login server al plat gegooid? Zelfs gw2efficiency werkt niet.

https://en-forum.guildwar...ntly-down-for-maintenance
Aah down :(

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is het verstandig om op dit forum even te wachten met de hel en verdoemenis totdat we weten wat de schade is. Als het een beetje meezit komen de servers straks op met de status van de dagelijkse reset. Dat was het moment waarop het fout ging. Dan hebben we nog steeds uren niet kunnen spelen (waarvan ik baal) maar zijn we verder niets kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischaatje2
  • Laatst online: 21-02 11:41
RoseSolane schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:01:
Dat was het moment waarop het fout ging.
De rollback was er om 05:00 nog niet want ik heb wat decoraties gecraft om die tijd. De decoraties zijn er nog, en de mats heb ik terug. Was 17:00 even in de game, men vertelde mij dat de rollack ergens rond het middaguur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
mischaatje2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:27:
[...]

De rollback was er om 05:00 nog niet want ik heb wat decoraties gecraft om die tijd. De decoraties zijn er nog, en de mats heb ik terug. Was 17:00 even in de game, men vertelde mij dat de rollack ergens rond het middaguur was.
De rollback was rond 11:45. Ik ben toen ingelogd om mijn Trading Post flips klaar te zetten. Geld en items uit de TP gehaald, maar relisten wilde niet werken. Dan is de rollback gebeurd en was ik al die spullen kwijt.

Ik heb er vertrouwen in de ANet dit zal oplossen, maar het is een vraagstuk hoeveel tijd ze daarvoor nodig gaan hebben. Met wat geluk hebben ze elke paar uren een DB backup waarvan ze er 1 kunnen terugzetten.

Het vreemde is de Trading Post. Hoewel mijn account een rollback heeft gekregen, heeft de Trading Post dit precies niet gehad. Mijn buy en sell orders staan er nog altijd op, exact zoals toen de rollback is gebeurd. Alles dat op characters stond daarentegen is gerollbacked.

Gold daarentegen doet ook vreemd. Ik sta op hetzelfde gold als gisteravond (425-ish) hoewel ik net 300+ gold van de TP had gepakt. 3 dagen geleden was ik nog niet herbegonnen met items te flippen en stond ik nog op 900+.

Ik weet 1 ding: het gaat een hele miserie worden voor de developers en database engineers om dit recht te trekken. Voor mij is het enkel gold dat verdwenen is, maar Gems is een veel groter probleem (voor hen dan toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whodares schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:56:
[...]

Het vreemde is de Trading Post. Hoewel mijn account een rollback heeft gekregen, heeft de Trading Post dit precies niet gehad. Mijn buy en sell orders staan er nog altijd op, exact zoals toen de rollback is gebeurd. Alles dat op characters stond daarentegen is gerollbacked.
de EU databases zijn gecrashed. De NA databases en de TP databases ook niet. Daarom is dit een best ernstige situatie, de databases zijn niet meer in sync.

Ik hoop dat ze in ieder geval terug kunnen naar de situatie van de zondag/maandag daily reset, dan ben ik in ieder geval niet m'n SAB achievement kwijt die ik zondag heb gehaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mischaatje2 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Klopt. Ik schreef dagelijkse reset waar ik wekelijkse reset had moeten schrijven. Maar de wekelijkse reset vind om 9:30 (UTC+2) plaats en toen was alles nog goed. Het ging mis ergens tussen 11 en 12, 11:45 zoals whodares schrijft zou goed kunnen kloppen.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:50:
[...]

de EU databases zijn gecrashed. De NA databases en de TP databases ook niet. Daarom is dit een best ernstige situatie, de databases zijn niet meer in sync.

Ik hoop dat ze in ieder geval terug kunnen naar de situatie van de zondag/maandag daily reset, dan ben ik in ieder geval niet m'n SAB achievement kwijt die ik zondag heb gehaald :p
Het is verontrustend dat de EU servers nog steeds niet op zijn (dinsdag 8:20 als ik dit schrijf). Is dat omdat er grote hardware problemen zijn? Of is het weer in sync brengen van EU met NA en TP een groot probleem?

[ Voor 36% gewijzigd door RoseSolane op 12-05-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:19:
[...]

Klopt. Ik schreef dagelijkse reset waar ik wekelijkse reset had moeten schrijven. Maar de wekelijkse reset vind om 9:30 (UTC+2) plaats en toen was alles nog goed. Het ging mis ergens tussen 11 en 12, 11:45 zoals whodares schrijft zou goed kunnen kloppen.
Ik was online toen het gebeurde, was bijna klaar met m'n daily....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En hij is weer in de lucht, ze zijn teruggezet naar ongeveer 2:40 AM PT 11 mei.. dat is dan 11:40 maandagochtend?

Dat zou dan zeer marginaal zijn, dat is zo'n beetje de tijd dat de server de issues kreeg.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 12-05-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
SinergyX schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:59:
En hij is weer in de lucht, ze zijn teruggezet naar ongeveer 2:40 AM PT 11 mei.. dat is dan 11:40 maandagochtend?

Dat zou dan zeer marginaal zijn, dat is zo'n beetje de tijd dat de server de issues kreeg.
Ik kwam het ook net zeggen. Max 10 minuten kwijt. Schitterende job van Anet!

Nu zal ik de popcorn er nog bijpakken voor de kerels die geprobeerd hebben om gisteren wat te exploiten door ene hoop spullen in de guild bank te steken enzo. Dat zal best pittig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Ik was online toen het gebeurde, was bijna klaar met m'n daily....
Ik ook.

Het goede nieuws is dat de EU servers weer op zijn en dat er geen roolback heeft plaatsgevonden. De server is opgekomen met de stand van maandagochtend 11:40 (het moment dat het fout ging). Dus de voor de meeste EU spelers is GW2 uiteindelijk 27 uur uit de lucht geweest.

Ik had wel een network error toen ik een map met mijn main wilde laden. De workaround voor dat is om een andere char te laden. Na een paar pogingen laadde de map voor één van mijn alts. Daarna deed mijn main het ook weer.

Een reactie schrijven en op hetzelfde moment ook vanuit huis werken is toch niet ideaal. Tussen het begin van mijn reactie en het posten waren er al twee andere posts met de melding dat de game op is. Spuit 11 komt ook nog eens een keer met een reactie :)

[ Voor 15% gewijzigd door RoseSolane op 12-05-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Zeer netjes inderdaad, maar ik ben wel benieuwd wat er fout is gegaan :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Zie net dat er een heus GW2 topic op Tweakers is, wat leuk.

In 2013 het spel gekocht en toendertijd een ranger geleveld. echter door omstandigheden gestopt.

Nu met een wat nieuwere PC toch weer geinstalleerd, maar ik twijfel wat ik moet gaan spelen voor class.
Ik vond ranger vermakelijk, zeker met sword/torch setup, maar ik wil toch wat anders deze keer.

is er een class aan te raden voor een relatief "noobish" player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischaatje2
Net ff ingelogd. Bij mij lijkt het er op alsof ze alles hersteld hebben. Mijn inventory klopt weer met mijn records. Ik ben alleen bang dat ze SAB niet wat langer laten lopen. Dat het om 21:00 afgelopen is. Dus nog even héél snel maar een full run door w1+2 op easy doen voor mn Annuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michaelhetlam schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:16:
Zie net dat er een heus GW2 topic op Tweakers is, wat leuk.

In 2013 het spel gekocht en toendertijd een ranger geleveld. echter door omstandigheden gestopt.

Nu met een wat nieuwere PC toch weer geinstalleerd, maar ik twijfel wat ik moet gaan spelen voor class.
Ik vond ranger vermakelijk, zeker met sword/torch setup, maar ik wil toch wat anders deze keer.

is er een class aan te raden voor een relatief "noobish" player?
Er zijn niet echt professions (zoals de classes officieel in GW2 heten) voor noobs. Professions hebben ieder een special ability. Sommige daarvan zijn lastiger dan andere om te leren gebruiken. Ik ben zelf ooit begonnen met Ranger en daarna een Guardian. Dat vond ik een relatief makkelijke professie om te levelen met een eenvoudige special ability. Mijn tweede alt was een Mesmer en levelen daarmee vond ik lastiger. De special ability van een Mesmer zijn de illusions en het kost tijd om daar goed mee on te gaan. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischaatje2
Soulbeast (PoF ranger elite) is mijn eerste keuze. Zolang je Signet of the Wild op je balk maar passief laat. In Beastmode gaan alle buffs voor je pet naar jou toe.

De link hieronder naar Guild of Tweakers verwijst van .org naar .nl maar die loopt dood.

[ Voor 16% gewijzigd door mischaatje2 op 12-05-2020 22:36 . Reden: niks bijzonders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Paar keer al een Login server error, en nu lijkt de server er weer uit te liggen, soepel gaat het nog steeds niet :P

En de noobish profession? Revenant met Shiro en Renegade. Sword en Shortbow.
Vervolgens Devastation als trait met Battle scarred, Thrill of Combat en Dance of Death.
Shiro nonstop op Impossible odds, of even opladen en Traversal (quickness). Sword doet nonstop vulnerability, scarred healed je dus nonstop, door de extra procs van Odds kan je soms 30-40% healen met skill 4 sword.

Renegade voor flinke aoe (Ire doet vulnerability, zie healing hierboven), elite voor nog meer healing.

Daarmee heb ik inmiddels zo bizar veel solo gedaan, enkel wanneer je iets teveel slow/poison kan het even moeilijk worden, maar verder gewoon blind rondrennen en meppen maar :D

[ Voor 82% gewijzigd door SinergyX op 12-05-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:47:
[...]
Ik had wel een network error toen ik een map met mijn main wilde laden. De workaround voor dat is om een andere char te laden. Na een paar pogingen laadde de map voor één van mijn alts. Daarna deed mijn main het ook weer.
Dat probleem had ik ook. Ook met een ander character werkte het niet. Dus maar een paar keer met m'n huidige character gespammed en na een stuk of 5 keer proberen kwam ik er weer in. Een ander account ging wel gelijk goed. Ben in ieder geval blij dat ik m'n achievement weer terug heb (anders had ik weer een jaar moeten wachten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Heb nog steeds een lvl80 boost. Heb een Ranger reeds op 80, Guardian en bijna een mesmer. Wil toch die boost een keer gaan gebruiken. Iemand een idee welke het beste en meest "hufterproof" geboost kan worden?

Elementalist heeft toch wel een leercurve. En zou het zonde vinden om te verzuipen door een overkill aan skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Sosua schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:26:
Heb nog steeds een lvl80 boost. Heb een Ranger reeds op 80, Guardian en bijna een mesmer. Wil toch die boost een keer gaan gebruiken. Iemand een idee welke het beste en meest "hufterproof" geboost kan worden?

Elementalist heeft toch wel een leercurve. En zou het zonde vinden om te verzuipen door een overkill aan skills.
Zodra je die boost gebruikt wordt je in de Silverwastes gezet om het uit te proberen. Dus probeer vooral uit zou ik zeggen. Pas als je de silverwasted uit gaat kun je de boost definitief maken ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik ben gisteravond weer begonnen met GW2 na lange tijd afwezig te zijn, ik was het spel eigenlijk weer vergeten tot ik gisteren het nieuwsbericht zag van de servers die down waren op de frontpage :P

Ik vermaak me er toch weer behoorlijk mee! Ik heb nog een lvl 60 Elementalist staan en nog wat lagere alts. Ik ben weer opnieuw begonnen met een hunter, maar ga denk ik toch nog even wat anders kiezen.

De expansions zien er wel cool uit! Zijn ze een beetje goed geprijst nu? (30 euro voor beide) En heeft het iets van toegevoegde waarde voor de eerste levels of is het meer voor de endgame?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Soepstengel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:52:

De expansions zien er wel cool uit! Zijn ze een beetje goed geprijst nu? (30 euro voor beide) En heeft het iets van toegevoegde waarde voor de eerste levels of is het meer voor de endgame?
Mounts :P Je moet 1x met een 80 die story doorhuppelen voor de eerste unlocks, maar die zijn daarna gewoon te gebruiken op al je characters. Zonder kan je prima verder, hele PoF en HoT zijn allemaal 80 content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Mounts :P Je moet 1x met een 80 die story doorhuppelen voor de eerste unlocks, maar die zijn daarna gewoon te gebruiken op al je characters. Zonder kan je prima verder, hele PoF en HoT zijn allemaal 80 content.
Vergeet de glider niet! @Soepstengel heeft het over beide, dus zowel HoT als PoF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
The pain is real!

Weer EU inlog problemen! |:(

Heb nog niet eens de mount skin van afgelopen rollback gehad....

Ik wil nu een Griffon en een Skyscale skin :P

update:
was maar een ochtend geen grote problemen

[ Voor 16% gewijzigd door Stef120 op 18-05-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
Soepstengel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:52:
Ik ben gisteravond weer begonnen met GW2 na lange tijd afwezig te zijn, ik was het spel eigenlijk weer vergeten tot ik gisteren het nieuwsbericht zag van de servers die down waren op de frontpage :P

Ik vermaak me er toch weer behoorlijk mee! Ik heb nog een lvl 60 Elementalist staan en nog wat lagere alts. Ik ben weer opnieuw begonnen met een hunter, maar ga denk ik toch nog even wat anders kiezen.

En welke class heb je nu gekozen? ik ben nog erg zoekende wat ik fijn vind om te spelen. Ik heb Ele en Engi geprobeerd maar ik vind die beide erg complex als ik kijk naar de skillsets en de rotaties die daar uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 13:33
michaelhetlam schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:21:
[...]

En welke class heb je nu gekozen? ik ben nog erg zoekende wat ik fijn vind om te spelen. Ik heb Ele en Engi geprobeerd maar ik vind die beide erg complex als ik kijk naar de skillsets en de rotaties die daar uitkomen
Ik ben toch weer met de Ranger verder gegaan; relatief weinig wapen combinaties die je kunt gebruiken waardoor het aantal skills beperkt zijn die je moet weten en dus sneller iets hebt gevonden wat je fijn vindt spelen.

Ik heb nog een Meshmer geprobeerd, maar die vond ik erg complex. Veel wapen combinaties (naar mijn mening) die resulteren in echt compleet andere skills. Ik kan er niet echt uitkomen wat voor mij nou leuk en efficient was. Misschien dat ik die later nog eens probeer :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hele efficiënt kan mij gestolen worden :p Als ik het leuk vind, is het goed. Efficiënt ben ik wel op m'n werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Zou inderdaad gewoon kiezen wat je leuk vindt! Efficient kan later nog wel komen als je dat belangrijk vindt. :) Had een tijdje ook niet zo veel GW2 gedaan vanwege werk maar ben nu weer een beetje begonnen, nu maar wat nieuwe doelen zoeken enzo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
Soepstengel schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Ik ben toch weer met de Ranger verder gegaan; relatief weinig wapen combinaties die je kunt gebruiken waardoor het aantal skills beperkt zijn die je moet weten en dus sneller iets hebt gevonden wat je fijn vindt spelen.

Ik heb nog een Meshmer geprobeerd, maar die vond ik erg complex. Veel wapen combinaties (naar mijn mening) die resulteren in echt compleet andere skills. Ik kan er niet echt uitkomen wat voor mij nou leuk en efficient was. Misschien dat ik die later nog eens probeer :)
Ik ben ook ranger gestart. Vind het een uitdaging om alle pets te tamen. en ook de combat van de ranger vind ik prettig werken. Ik had een thief, maar bij solo encounters met sterke mobs merkte ik al snel dat ik nog niet vaardig genoeg ben met dodgen en juist gebruik van de thief skills. Dus met de ranger hoop ik iets noob-vriendelijker de wereld te kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Ik speel al zo'n 6 jaar een Elementalist, nooit een andere class gespeelt in deze 6 jaar.
Moet zeggen dat het zowel solo als in party / squad erg goed te doen is en blijft leuk.

Raad het mensen toch aan deze class eens uit te proberen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mischaatje2
Waar is de Guild of Tweakers eigenlijk gebleven? De link boven de quick reply loopt dood.

Niet dat ik heel happig ben op Nederlandstalige guilds, maar een guild vol met tweakers en grotere nerds en geeks, dat lijkt me dan nog wel een plek waar ik me mogelijk thuis zou kunnen voelen. Daar wil ik wel een uitzondering voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
michaelhetlam schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:27:
[...]

Ik ben ook ranger gestart. Vind het een uitdaging om alle pets te tamen. en ook de combat van de ranger vind ik prettig werken. Ik had een thief, maar bij solo encounters met sterke mobs merkte ik al snel dat ik nog niet vaardig genoeg ben met dodgen en juist gebruik van de thief skills. Dus met de ranger hoop ik iets noob-vriendelijker de wereld te kunnen ontdekken.
Heb er eentje helemaal naar 80 gekregen. Best leuk inderdaad. Alleen dat beastmastery vond ik persoonlijk wat clunky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend toch maar eens die nieuwe LS gespeeld (tegen beter weten in). Vond er helemaal niets aan, je mist de stemmen echt heel erg. Ga het wel herhalen zodra de stemmen er weer in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Ligt het nu aan mij of zijn alle Gemcards uitverkocht in Nederland. :?
Heb via Google bij verschillende webshops gekeken, maar helaas zonder resultaat.
( Moet er wel bij zeggen dat ik geen Paypal account heb, dus ben afhankelijk van Ideal. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:54
@mischaatje2 Ik kan je geen antwoord geven waar de guild is gebleven, maar het is aannemelijk dat men nu andere interesses heeft, andere games speelt, of lid zijn geworden van andere guilds.

Eerder in dit topic zien we dezelfde vragen terugkomen, en hoewel de guild nog bestaat (ikzelf ben er geen lid van), zullen niet veel spelers de guild representen, totdat de guild weer actiever wordt denk ik.

Iemand die lid is van GoT zou ons wat meer details kunnen geven (aantal van (actieve) members, laatste logon van guild leader/staff etc), maar in game ben ik al vele jaren geen spelers tegengekomen die actief GoT representen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
@Sincery Ik maakte ook veel gebruik van gemcards (met korting coupons van betreffende winkel), maar hoewel ik het niet terug kan vinden op de GW2 forums, zal men waarschijnlijk hiermee gestopt zijn. Vergelijkbaar met de fysieke dozen die je in de winkel kon kopen destijds. Terugbrengen van retail kosten vermoedelijk.

In game kun je prima via ideal gems kopen.
Op dit moment de beste optie om op een "veilige manier" aan gems te komen, ik zou ver weg blijven van die websites die gem cards aanbieden. De oorsprong van hoe men er aan komt is soms dubieus. En als je geen risico wilt lopen op een account ban oid, gebruik alleen de eigen shop van GW2 (via site of in game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TheNazgul schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:05:
Iemand die lid is van GoT zou ons wat meer details kunnen geven (aantal van (actieve) members, laatste logon van guild leader/staff etc), maar in game ben ik al vele jaren geen spelers tegengekomen die actief GoT representen.
Ik ben nog lid :) van de "Guild of Tweakers" er zijn nog pakweg 127 Members in de guild waarvan je regelmatig mensen nog "online" ziet maar inderdaad niet meer actief representen. Er zijn momenteel 6 "Officers" waarvan er 5 de afgelopen 24 uur nog actief zijn geweest.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sincery schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:12:
Ligt het nu aan mij of zijn alle Gemcards uitverkocht in Nederland. :?
Heb via Google bij verschillende webshops gekeken, maar helaas zonder resultaat.
( Moet er wel bij zeggen dat ik geen Paypal account heb, dus ben afhankelijk van Ideal. )
Je kunt via online banking gems kopen (dus gewoon via de knop "buy gems" in de BLTC). Ik vermoed dat dat ideal is (ik gebruik zelf paypal, dus heb er geen ervaring mee). Je kunt daar in ieder geval gewoon een Nederlandse bank selecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Wailing_Banshee op 04-06-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Ik zit in een behoorlijk actieve nederlandse guild. NLT.
Veel mensen online, raid training en nog meer activiteiten. Stuur mij je details en dan kan ik wie interesse heeft een uitnodiging sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
@ShadowBumble Dat wist ik helemaal niet (of heb ik even gemist eerder).
Valt me nog reuze mee, minder dood dan ik dacht ;)

Ik ben tegen een groepje spelers aangelopen met wie we nu regelmatig samen wat content doen.
Ieder heeft zijn/haar eigen guild, dus we hebben het niet over guild rules, representing verplichtingen, meedoen met guild missions etc.

De focus ligt momenteel wel sterk op raiding.
Maar hoe cool is het als je met een groep mensen vanaf scratch begint aan een raid.
Gaandeweg ontdekt wie wat wil (kan) spelen (tank, heal etc) en uiteindelijk de moeilijkste bazen kan verslaan (Sabetha, Matthias, Xera, Deimos, Qadim).
Als je na 10 of 100 pogingen eindelijk de baas verslaat, volgt er een explosie van geluk en voldoening :D
Dat maakt deze game wel heel erg leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNazgul schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:36:

Als je na 10 of 100 pogingen eindelijk de baas verslaat, volgt er een explosie van geluk en voldoening :D
Dat maakt deze game wel heel erg leuk om te spelen.
Ik zou het allang niet meer leuk hebben gevonden :p Als ik iets 3 keer opnieuw moet doen, vind ik het al niet meer leuk (dus opnieuw moeten doen omdat de vorige keren allemaal faalden, niet opnieuw doen omdat je vorige keer wel goed ging maar omdat je wat anders wilt proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
Ja, ik snap wat je bedoelt. De content is echter wel gericht hierop: jumping puzzles, achievements, fractals, raids etc. De personal story bijvoorbeeld laat je eerst het verhaal volgen, en daarna mag je het nog een keer doen, om bepaalde (moeilijke) achievements te halen. Some like it, some hate it.
Migraine achievement anyone >:)

Wat maakt de game interessant genoeg, zodat spelers terug blijven keren.
Ik kwam onlangs een filmpje tegen van Path of Exile over hun business model.
interessant om vanuit game developer standpunt te zien hoe gamers denken en zich gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
TheNazgul schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:15:
@Sincery Ik maakte ook veel gebruik van gemcards (met korting coupons van betreffende winkel), maar hoewel ik het niet terug kan vinden op de GW2 forums, zal men waarschijnlijk hiermee gestopt zijn. Vergelijkbaar met de fysieke dozen die je in de winkel kon kopen destijds. Terugbrengen van retail kosten vermoedelijk.

In game kun je prima via ideal gems kopen.
Op dit moment de beste optie om op een "veilige manier" aan gems te komen, ik zou ver weg blijven van die websites die gem cards aanbieden. De oorsprong van hoe men er aan komt is soms dubieus. En als je geen risico wilt lopen op een account ban oid, gebruik alleen de eigen shop van GW2 (via site of in game).
Ik kocht ze vroeger inderdaad fysiek in de winkel, ik dacht dat ze toen 25,- Euro stuk waren in een wit doosje.
Waar ik veel gemcards heb gekocht is de webshop '' Gamecard-shop.nl '' in mijn ogen een vertrouwde webshop met goede klantenservice, heb denk ik in de jaren voor bijna voor 400,- Euro aan gems bij hun gekocht, vaak waren ze ook iets goedkoper dan de rest van de shops.
Ik zal eens naar de optie van de in-game gems kijken. :) Bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
ShadowBumble schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Ik ben nog lid :) van de "Guild of Tweakers" er zijn nog pakweg 127 Members in de guild waarvan je regelmatig mensen nog "online" ziet maar inderdaad niet meer actief representen. Er zijn momenteel 6 "Officers" waarvan er 5 de afgelopen 24 uur nog actief zijn geweest.
Zo, dat is lang geleden dat ik jou in GW2 online heb gezien, had je een winterstop ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sincery schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Zo, dat is lang geleden dat ik jou in GW2 online heb gezien, had je een winterstop ? :P
Mwa valt mee, logde nog wel regelmatig in maar een gebrek aan gezellig PvE eigenlijk een beetje :D + Er kwamen wat PS4 games doorheen en Corona :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vento97
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:27
Na lang niet gespeeld te hebben wou ik guildwars2 weer kopen met de nieuwe uitbreidingen ( oude account en serial kwijt)

Maar is er ook een mogelijkheid om dit met ideal te betalen? ik zie wel iets van online banking maar ben er niet zeker van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Vento97 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:02:
Na lang niet gespeeld te hebben wou ik guildwars2 weer kopen met de nieuwe uitbreidingen ( oude account en serial kwijt)

Maar is er ook een mogelijkheid om dit met ideal te betalen? ik zie wel iets van online banking maar ben er niet zeker van... ;)
https://www.dlgamer.com/n...wars-2-path-of-fire-43768 €10,- goedkoper, betaling middels iDeal en is een 'trusted retailer' volgens Arenanet (https://www.guildwars2.co...ers/#Netherlands-physical).

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
Hoi mede tweakers!

Ik ben sinds kort begonnen aan Gw2, mede door anniversary event veel eerder dan bedoeld de 80 aangetikt en nu dus de eerste traits voor reaper vrijgespeeld.
Nu is mijn vraag of ik beter kan wachten met daadwerkelijk reaper traits te gebruiken tot ik de meeste heb unlocked, of dat ik toch beter af ben met een amper gevulde reaper spec als derde keuze?
Hero points komen maar mondjesmaat binnen aangezien ik dus nog bezig ben met de vanilla maps en personal story. Aangezien het mijn eerste playthrough is wil ik liever geen stukken story skippen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:39:
Hoi mede tweakers!

Ik ben sinds kort begonnen aan Gw2, mede door anniversary event veel eerder dan bedoeld de 80 aangetikt en nu dus de eerste traits voor reaper vrijgespeeld.
Nu is mijn vraag of ik beter kan wachten met daadwerkelijk reaper traits te gebruiken tot ik de meeste heb unlocked, of dat ik toch beter af ben met een amper gevulde reaper spec als derde keuze?
Hero points komen maar mondjesmaat binnen aangezien ik dus nog bezig ben met de vanilla maps en personal story. Aangezien het mijn eerste playthrough is wil ik liever geen stukken story skippen.
Ik zou wachten tot je ook een tier 3 major trait hebt unlocked. Anders lever je wel veel in ten opzicht van drie gevulde trait lines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
RoseSolane schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Ik zou wachten tot je ook een tier 3 major trait hebt unlocked. Anders lever je wel veel in ten opzicht van drie gevulde trait lines.
Dat was mijn idee ook, thanks!

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
kan je hiermee beginnen zonder de expansions of zijn die al vanaf het begin van belang? of is dat pas van belang bij level 80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
jaydenjarno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:46:
kan je hiermee beginnen zonder de expansions of zijn die al vanaf het begin van belang? of is dat pas van belang bij level 80?
Om het het spel te beginnen heb je geen Expansions nodig, die zijn pas interessant als je level 75 / 80 bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Na het zien van dit topic begint het ook weer een beetje te kriebelen om GW te spelen. Heb het een tijdje gespeeld maar ben op een gegeven moment gestopt omdat ik niet meer echt wist wat ik moest doen. Zal toch eens moeten kijken of ik mijn accountgegevens nog heb

Indien iemand nog een Nederlandse guild weet hou ik me.ook aanbevolen

[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 14-06-2020 14:13 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Oxigeon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:15:
Na het zien van dit topic begint het ook weer een beetje te kriebelen om GW te spelen. Heb het een tijdje gespeeld maar ben op een gegeven moment gestopt omdat ik niet meer echt wist wat ik moest doen. Zal toch eens moeten kijken of ik mijn accountgegevens nog heb

Indien iemand nog een Nederlandse guild weet hou ik me.ook aanbevolen
Zijn een paar NL Guilds actief.
Ene geen idee hoe je je zelf bezig kunt houden in GW2 ? Gewoon de world boss en Maguuma portal device's kopen in de Gemstore, dan heb je altijd iets te doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNazgul
NL guilds actief (die mij te binnen schieten):

[GOTD] Guardians of the Dutch (voertaal Engels)
[NLT] We will be friends
[atNL] De Nederlandse Leeuwen

Mocht je een opstapje zoeken in het spel, eventueel om andere guilds en spelers te leren kennen, kan ik je altijd een plekje bieden in (een van) onze guild(s): [NL] Northern Lïghts en [HOME] Ghost Riders of Tyria.

Bij NL ligt de focus meer op WVW (Far Shiver Peaks), raids en (cm) fractals.
Bij HOME ligt de focus op alle (PVE) content en organiseerd men geregeld (guild) events.

Stuur gerust een berichtje als je zoekend bent, we helpen je graag op weg ;)

[ Voor 10% gewijzigd door TheNazgul op 19-06-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Heb weer iets nieuws om naar uit te kijken, deze keer de Wild Magic Backpack.

( https://wiki.guildwars2.c...gic_Backpack_Glider_Combo )

Zo nu en dan is deze beschikbaar via de Black Lion Statue Vendor voor 60 statue's.
Heb dit item eigenlijk nooit gekocht of veel aandacht aan gegeven, maar sinds kort ben ik er toch geïnteresseerd in geraakt. Zijn er hier mensen die hem hebben ? 60 Statue's is toch best een hoop voor een skin. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
Gave skin, tot nu toe geef ik weinig aandacht aan Fashion Wars maar nu ik Skyskale heb en een legendary weapon echt nog even geen optie is (World Completion 60% 🙄) ga ik misschien wel sparen voor een toffe Skyskale skin oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Nu online
Stef120 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:56:
Gave skin, tot nu toe geef ik weinig aandacht aan Fashion Wars maar nu ik Skyskale heb en een legendary weapon echt nog even geen optie is (World Completion 60% 🙄) ga ik misschien wel sparen voor een toffe Skyskale skin oid
Het fashion wars gedeelte heeft ook geen haast, gewoon eens in de maand iets leuks voor je character kopen, zo kom je er ook. 8)
-----------------------------------
Momenteel even niks meer te doen, beetje rondhangen in Queensdale en wat random events om de tijd te doden. :+
Misschien starten met een 2e legendary trinket. :>
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het ~[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic