En zelfs *dit* verandert voor mij de zaak niet in principe niet.Bullet NL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:27:
Er is dus een duidelijk verschil, met gas krijg je een zelfde reactie van de internationale gemeenschap op moment dat Assad bijvoorbeeld een atoombom op zijn eigen bevolking zou gooien. Het effect van het wapen is veel groter.
De goede man moordt al jaren willens wetens (en met "goedkeuring" van de hele omgeving) mensen uit die tegen hem zijn. Duizenden mensen zijn door hem naar een andere wereld geholpen.
Maar omdat hij ineens een ander stuk gereedschap gebruikt om hetgeen te doen wat hij al jaren doet kan het ineens niet meer door de beugel?
Ja je hebt wat meer collateral damage, maar volgens mij is er onder aan de streep toch geen verschil (voor ons hoog geciviliseerde mensen) tussen een tegenstander van Assad en een onschuldige omstander? (de tegenstanders van Assad zijn volgens mij voor ons toch ook gewoon onschuldige mensen...?)
Het treiterende jongetje uit groep 7 ga je toch niet pas op zijn bek slaan als hij na 50 keer je te laten struikelen ineens besluit om je in je gezicht te spugen. Dan grijp je toch na 2x struikelen al in en niet pas als de "grens van het spugen" wordt overschreden?
[ Voor 13% gewijzigd door Ryceck op 28-08-2013 13:51 ]
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.