Ik heb de note 3 nu ongeveer twee weken. Ik heb hem niet in NL gekocht dus ik heb de N900 (met samsung CPU). Vind het tot nu toe een geweldig toestel, na 3 jaar niet ontevreden te zijn geweest met iPhone 4. Doorslaggevend was het grotere scherm. Als Apple iets met een groter scherm had uitgebracht, had ik die gekocht.
Maar nu ik eigenlijk voor het eerst een Android heb, vind ik het wel leuk dat je er weer lekker mee kunt prutsen, doet me denken aan de tijd dat ik een windows mobile telefoon had en elke week een andere ROM draaide.
Ik geef eerlijk gezegd niet zo veel om dat hele Knox gebeuren. Mocht de telefoon tijdens de garantie periode problemen geven zie ik dat dan wel weer.
Wat ik wel irritant vond was de gigantische hoeveelheid bloatware waarvan ik 95% echt nooit zal gebruiken. Heb de telefoon dus geroot en via Titanium Backup die zooi verwijderd. Wilde daarna iets totaal onbelangrijks terug zetten, gewoon om te kijken hoe zo'n restore werkt.... Toen ging het mis en kreeg ik allemaal errors. Blijkt dat Titanium Backup op het moment nog een probleem heeft met de Samsung Note 3. Er is een work-around maar indien je geen haast hebt kun je beter even wachten tot er een update van TB komt. Het back-uppen gaat prima maar bij de restore gaat het mis. Dan weten jullie dat.
Toen had ik dus een telefoon die werkte alsof hij windows millenium draaide
Dus toen heb ik besloten er een custom rom (Lidroid) op te zetten. Die draai ik nu een dagje en ben er tot nu toe dik tevreden over. Hij is sneller, batterij lijkt langer mee te gaan en heeft een aantal handige opties, met name de explorer die erin gebakken zit is de beste die ik ooit gezien heb op een telefoon. Directe toegang tot cloud storage, FTP servers etc. Bij de installatie kun je kiezen welke onderdelen je wel of niet wilt installeren. Maar of je wilt of niet, een gedeelte van de bloatware komt toch weer terug op je telefoon, dat vond ik wel jammer. Die gaat wel weer af, maar pas wanneer Titanium Backup voor 100% werkt. Ben voor het moment wel even klaar met factory resets e.d.
Vriend van me vroeg of ik beetje bij kon houden hoeveel tijd ik nou kwijt ben als iPhone gebruiker bij de overstap naar Android. Misschien voor meer hier mensen wel interessant. Ik denk als je geen problemen hebt met de standaard ROM en software, dan is het een kwestie van 1 a 2 uurtjes met de instellingen spelen want zoals eerder genoemd heeft de Note 3 ongelofelijk veel opties. Dan misschien nog 1 of 2 uur om al je programma's te downloaden en in te stellen en de telefoon een beetje 'in te richten'.
Wanneer je zoals ik geen Android kenner bent, maar je wilt er echt dieper in duiken (rooten, custom roms, etc). Dan is het behoorlijk wat lees en zoek werk, je moet echt goed weten wat je gaat doen want bij een foutje loop je het risico op een hele dure baksteen. Denk dat je in dit geval zo 15-20 uur verder bent (over de tijd van een week in mijn geval) voor je daar een beetje wegwijs in bent.
[
Voor 3% gewijzigd door
martijn12345 op 21-10-2013 07:53
]