Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

Topicstarter
[Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/358p2th.jpg

Welkom op het topic over het rooten en modden van de Samsung Note 3.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/i1jgk6.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------

In dit topic zullen we proberen in begrijpelijke taal uit te leggen hoe je je Samsung Note 3 root. Voor ervaringen[Samsung note 3] Ervaringen en Discussie

Het wordt erg op prijs gesteld om elkaar te helpen! - maar zeker wordt van de beginnende tweaker ook verwacht dat hij deze TS erg aandachtig doorneemt en daar waar nodig zelf de nodige 'efforts' maakt door bijvoorbeeld Google te raadplegen!

Mocht je het nodig vinden om zaken onder onze aandacht te brengen, zoals nieuwe Roms, Mods of
onjuistheden in de How-To's: stuur dan een DM naar de auteur Silitek.

Veel plezier en 'domme vragen' bestaan niet - alleen 'domme' antwoorden!

11-2-2014 - Aanmaken topic.

Verklarende woordenlijst[list]

/efs
ADB [Android Debug Bridge]
Backup & Restore
CSC
De-Odex
Download & Recovery Mode
Freezing
Firmware
Flashen
Modem
PDA
Odin
Rooten

Firmware flashen met Odin.

"If It ain't broken, don't fix It" - een gezegde waar menig Tweaker aan gedacht zal hebben wanneer het even
niet goed ging met een aantal zaken. Maar de praktijk is vaak dat wij 9 van de 10 keer met apparatuur werken
die veel meer potentie hebben om dingen te doen, dan de fabrikanten ons willen doen laten geloven.

En daar gaat dit topic over, het maximale uit je toestel halen door middel van het flashen van aangepaste firmware, uitgeplozen en getest door mensen die het maximale uit een Samsung Note 3 willen halen!
Voor de één kan het veranderen van een batterij icoon een doel zijn, voor de ander is alleen de snelste Rom
goed genoeg om de laatste games op topsnelheid te laten draaien.

Fabrikanten daarentegen zitten natuurlijk niet te springen met het idee dat iedereen de software aan gaat
passen met alle mogelijke gevolgen van dien, want wanneer je niet weet wat je aan het doen bent - kan het
soms goed fout gaan, met als gevolg dat je een héél duur apparaat hebt - wat kapot is.

En Samsung zal in dat geval geen garantie geven:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-BqhuZjCHb7c/Td5mdVk98-I/AAAAAAAAABs/3gVAqxO7OEU/Manual%252520Samsung%252520Rooting.jpg

Dus wanneer je hiermee wilt gaan beginnen - lees dit topic dan goed door en volg elke stap nauwkeurig!

/efs
  • Deze map die je in de root van het toestel terug kan vinden is verschrikkelijk belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
    Mac-adres en Productcode van het toestel.[Note: IMEI / Productcode zijn versleuteld in nv_data.bin]

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom flashed, de /efs map overschreven wordt of corrupt raakt. Als dit gebeurt, dan is het niet meer mogelijk om met je telefoon te bellen of een datanetwerk te gebruiken. Als je van (de inhoud van) deze map dan geen backup hebt, dan is het een enkeltje Samsung Service Point en zal daar de telefoon moeten worden hersteld. Let wel, dit herstel valt in de meeste gevallen niet onder garantie.

Het maken van een backup van deze map is dus zeker geen overbodige luxe! Dit kan op verschillende manieren:
  • Met een file explorer die root-access heeft
  • Via ADB (evt met EFS Backup Pro)
  • Verschillende custom kernels hebben deze optie in CWM
  • Verschillende custom ROMs hebben dit in het installatie script opgenomen

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangrijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

Bovenstaande apps zijn allemaal betaalde app. Het zijn goede, betrouwbare apps die al een lange tijd goede support bieden van de makers. Er zijn natuurlijk ook gratis alternatieve zoals bijvoorbeeld Root Browseren Helium - App Sync and Backup

CSC
• CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.
Wanneer je dus firmware flashed die een landcode/provider code I9300XXEMG6 heeft, zal in de firmware Nederlandse apps bevatten, aangezien het een generic NL firmware is.

Voor een actueel overzicht van firmware codes, kijk op sammobile.com.

De-Odex
• De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.

Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
• Freezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegankelijk maakt voor het OS.

Firmware
• Firmware is de benaming van de software die in hardware in geprogrammeerd is, meestal wordt in de fora gesproken over Stock-firmware wanneer ze bedoelen dat het de software is die standaard in jouw regio meegeleverd wordt op jouw toestel. Latest Stock-firmware, je raadt het al: de laatste update die officieel beschikbaar is via KIES in jou regio.

In de firmware zitten een drietal belangrijke componenten die onafhankelijk van elkaar gewijzigd kunnen worden door de fabrikant: CSC - MODEM - PDA. Al deze versie's van de componenten hebben een apart versie nummer en zo zal een firmware bestandsnaam er als volgt uit zien:

Voorbeeld is met i9100 firmware nummers
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3jYn0rLu3CM/TeCgcMGeSMI/AAAAAAAAAEs/MjYveGp7UDM/Firmware%2Bnumbers.jpg

Flashen
• Flashen is de term die gebruikt wordt om het "niet vluchtig" geheugen op basis van EEPROM techniek in één keer te wissen en daarna opnieuw te beschrijven. Vandaar de naam "FLASH" of wanneer het over de handeling gaat "FLASHEN". Flashen gebeurd altijd op "niet vluchtig" geheugen, dit is geheugen dat wanneer de spanning van het geheugen uit staat, het geheugen zijn informatie behoudt.

Flashgeheugen wordt onder andere gebruikt als BIOS-ROM in pc's, in MP3-spelers en USB-sticks.
Het wordt ook gebruikt in geheugenkaarten voor digitale camera's, mobiele telefoons en PDA's

Om de laatste versie van KIES te downloaden, ga naar de Download

Modem
• Modem is essentieel de radio firmware van je telefoon. Bij het updaten van de radio firmware zitten
over het algemeen geen nieuwe features, maar zal de verbetering vaak liggen in het verbeteren van
het signaalontvangst, oplossen van connectiviteitproblemen en batterijduur verlengen.

PDA
• PDA is de daadwerkelijke Android OS image welke op de telefoon geflashed wordt.

Odin
• Odin is een software tool, ontwikkeld door Samsung voor interne ontwikkelaars en uitgelekt is.

Deze tool stelt je in staat om via de download mode van je telefoon, firmware te flashen.

Om de laatste versie van Odin te downloaden, ga naar de Download

Download & Recovery Mode
• Download & Recovery op de Note 3 is via de volgende manieren te benaderen:

Download Mode: Volume Down + Home + Power knoppen gelijktijdig indrukken.

Recovery Mode: Volume Up + Home + Power knoppen gelijktijdig indrukken.

Rooten
• Rooten is simpelweg de telefoon toegang geven tot de root van het besturingssysteem. Rooten kan worden bereikt door een aanpassing aan de kernel te maken. De meeste ROM's en kernels die je download, hebben al root rechten.

Hier onder zijn een aantal tools te vinden die nodig zijn om software te flashen. De directe links heb ik verwijderd zodat je via de website altijd de laatste versie kan downloaden.

• Android SDK - Website
• Heimdal - Website
• KIES - Website
• Odin - XDA

Samsung Note3- XDA
Sammobile - Firmwares

Het is lastig om een actuele lijst te maken voor ROMs. Op XDA is een topic die redelijk up to date blijft. Ben je benieuwd wat voor soort ROMs er allemaal zijn, neem dan eens een kijkje!

Firmware flashen met Odin
Om te beginnen zijn alle benodigdheden die nodig zijn om te flashen met Odin, te vinden op Sammobile.
Als je een stock firmware download van Sammobile dan bestaat deze uit 1 of 3 bestanden.

Als je maar 1 bestand hebt, dan is dit een compleet pakket en plaats dit dan bij PDA.
Als je 3 bestanden hebt dan bestaat dit uit de volgende bestanden:

- PDA bestand - Deze plaats je in AP
- Modem Bestand - Deze plaats je in Phone
- CSC bestand - deze plaats je in CSC

1. Start ODIN.
2. Laad ODIN (Gebruik AP als je 1 bestand heb in de firmware)
3. Pak je telefoon.
4. Haal de SD kaart en simkaart eruit.
5. Zet je telefoon in downloadmode: Volume-omlaag + Home knop + Power
6. Pak nu je USB kabel.
7. Plug hem in je pc en telefoon.
8. Wacht voor 30 seconde.
9. Als je pc de drivers heeft geïnstalleerd klik dan START bij ODIN.
10. Na de Flash gaat je telefoon aan (BOOT.) Je flash is nu 100% succesvol.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29bhojd.jpg

Video

Knox informatie:

Zoals jullie wellicht al weet , de nieuwste Samsung firmwares kwam met een nieuwe beveiligde bootloader . Het te herkennen in download modus. Daarin staat : Knox garantie vervalt : 0x0 of 0x1 .

Zoals voor nu , is er geen manier om die flag te resetten van 0x1 naar 0x0 .

Toen las ik in een reactie van Chainfires bericht over die flag , dat zolang je niet proberen te downgraden naar een niet-beveiligde bootloader , deze Flag zal niet veranderen. Hij beweert dat hij die informatie direct hebben van Samsung.

https://plus.google.com/u/0/+Chainfire/post

Conclusies en Feiten over KNOX :

Niet mogelijk om te downgraden naar KNOX - firmwares / bootloaders ( Een poging sets 0x1 ) ( hoewel sommige mensen denken , downgrade is mogelijk wanneer het weglaten van de bootloader bestand in een firmware- pakket : zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2444671 , niet bevestigd

Zelfs als je een flash - KNOX enabled firmware via Odin ( bv. de laatste fw ) Knox zal worden ingesteld op 0x1
En een aangepaste images via Odin zal Knox ingesteld worden op 0x1
Samsung vermeld , het resetten van de vlag is onmogelijk
KNOX is verplicht en kan niet volledig worden verwijderd
Warranty Void is geen teller, het is een flag ( 0,1 ) werd het nooit 0x2 gezien of zo
Mirroring alle partities van een schone 0x0 - apparaat naar een 0x1 - apparaat via JTAG produceert een unfunctional apparaat ( omkeerbaar door het herstel van de 0x1 partities op de telefoon )
KNOX bootloader controleert handtekeningen van kernels.

Aannames over hoe KNOX vlag in bootloader werkt :

• Sommige deskundigen denken , een eFUSE is betrokken . ([URL]http://en.wikipedia.org/wiki/EFUSE [/ URL]) . Een eFUSE is meestal alleen incremential . Zelfs beschrijfbaar door lage niveau gereedschap of JTAG . Maar het is nog steeds niet bewezen , dat eFUSE wordt gebruikt .
Knox technische informatie :
https://www.samsungknox.com/overview/technical-details

[ Voor 16% gewijzigd door silitek op 16-02-2014 09:17 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
Mooie start!

[ Voor 67% gewijzigd door reyals op 11-02-2014 19:18 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Dank u, dit is een start natuurlijk nog onder WIP.. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 12-02-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:51
@silitek, nice opening.
By the weg, Omega V8 loopt als een zonnetje.

[ Voor 66% gewijzigd door Rhodan op 12-02-2014 09:47 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Rhodan schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:44:
@silitek, nice opening.
By the weg, Omega V8 loopt als een zonnetje.
Yep, draai hem nu ook. Hou nu de Omega kernel voor een tijdje maar [Kernel][KitKat] Custom N3 (Displaycontrol/Soundcontrol/Synapse) werkt ook erg goed.

OC tot 2500 Mhz o.a. beetje overbodig want het is al snel zat ;)
Zodra CM11 4.4.2 bootloader ondersteunt stap ik denk ik wel over.

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 12:25
Mooi topic! Misschien kun je nog iets toevoegen over de gevaren van rooten (denk aan KNOX -> 0x1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
pvtonger schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:17:
Mooi topic! Misschien kun je nog iets toevoegen over de gevaren van rooten (denk aan KNOX -> 0x1).
Edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 09:03
Mooi dat dit topic is ontstaan. Moet mijn note nog rooten dus hou de boel hier in de gaten :)

[ Voor 89% gewijzigd door Badie op 14-02-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Volgens deze post kun je CM11 nightlies nu ook op Notes installeren met 4.4.2 bootloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
pvtonger schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:04:
Volgens deze post kun je CM11 nightlies nu ook op Notes installeren met 4.4.2 bootloaders.
Temasek is ook onderweg met zijn CM11 voor 4.4.2. bootloaders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Ik heb zopas een Note3 overgekocht met 4.4.2 erop.
Ik zou hem graag downgraden en als het kan naar 4.2.2 en weet dat er root voor nodig is,toestel is geroot nu.Ben ook op de hoogte betreft de andere bootloader van KitKat,is er welwillende tweaker die me kan vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Heb al vanalles gedaan van rooten tot jailbreaken toe maar dit KitKat verhaal ? Ze lijken Apple wel te willen nahollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:02:
Ik heb zopas een Note3 overgekocht met 4.4.2 erop.
Ik zou hem graag downgraden en als het kan naar 4.2.2 en weet dat er root voor nodig is,toestel is geroot nu.Ben ook op de hoogte betreft de andere bootloader van KitKat,is er welwillende tweaker die me kan vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Heb al vanalles gedaan van rooten tot jailbreaken toe maar dit KitKat verhaal ? Ze lijken Apple wel te willen nahollen.
Downgraden is niet mogelijk..helaas op geen enkele manier. Wat is de productie-datum van jou toestel?
Mijn nieuwe Note 3 kwam nog met 4.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
silitek schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:20:
[...]

Downgraden is niet mogelijk..helaas op geen enkele manier. Wat is de productie-datum van jou toestel?
Mijn nieuwe Note 3 kwam nog met 4.3 ;)
Ik lees 'overgekocht', dus is de 2e eigenaar lijkt me, De 1e eigenaar zal het toestel zelf naar 4.4.2 geupdate hebben. Zal dus zeer waarschijnlijk ook Knox 0x1 hebben, hangt een beetje af van de root methode die is toegepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-02-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:12:
[...]

Ik lees 'overgekocht', dus is de 2e eigenaar lijkt me, De 1e eigenaar zal het toestel zelf naar 4.4.2 geupdate hebben. Zal dus zeer waarschijnlijk ook Knox 0x1 hebben, hangt een beetje af van de root methode die is toegepast.
Aha..juist "overgekocht" idd. Of de eerste eigenaar gewoon door OTA naar origineel 4.4.2 KK. Dat denk ik eerder ;) . Anyway: downgraden blijft hoe dan ook onmogelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:43:
[...]

Aha..juist "overgekocht" idd. Of de eerste eigenaar gewoon door OTA naar origineel 4.4.2 KK. Dat denk ik eerder ;) . Anyway: downgraden blijft hoe dan ook onmogelijk 8)
Dat is waar ik al voor vreesde,ik had gezien toen ik bij de persoon was toen ik hem kocht dat hij op 4.4.2 stond en ik dacht dat KitKat voor de Note 3 al uitgerold was,blijkbaar niet dus.
Samsung begint aardig in de buurt te komen van Apple ,andere bootloaders ,KNOX gedoe met hun beveiliging.
Het eerste wat ik wou doen toen ik thuis kwam met het toestel was kijken op Sammobile of er 4.4.2 bestaat voor de Note3 ,ik kreeg daar echter error op de site en blijkt offline te zijn .
Ik stelde hier in een ander Samsung topic de vraag of iemand anders het had gemerkt en werd op de vingers getikt omdat het off topic zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
En 4.4.2 voor de note 3 is officieel uitgerold... dus dat wil niks zeggen. Kijk even in download mode of de knox status 0x0 of 0x1 is, weet je ook meteen of ermee is gerommeld.

En sammobile is down vanwege een update:
Bekijk de tweet van @SamMobiles: https://twitter.com/SamMobiles/status/434617646189772800

[ Voor 27% gewijzigd door reyals op 15-02-2014 20:37 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:17:
[...]

Dat is waar ik al voor vreesde,ik had gezien toen ik bij de persoon was toen ik hem kocht dat hij op 4.4.2 stond en ik dacht dat KitKat voor de Note 3 al uitgerold was,blijkbaar niet dus.
Samsung begint aardig in de buurt te komen van Apple ,andere bootloaders ,KNOX gedoe met hun beveiliging.
Het eerste wat ik wou doen toen ik thuis kwam met het toestel was kijken op Sammobile of er 4.4.2 bestaat voor de Note3 ,ik kreeg daar echter error op de site en blijkt offline te zijn .
Ik stelde hier in een ander Samsung topic de vraag of iemand anders het had gemerkt en werd op de vingers getikt omdat het off topic zou zijn.
Voor live informatie over uitgebrachte firmware voor de Note 3 kijk hier : http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-N9005

De laatste firmware, N9005XXUENB3, zou je via Odin kunnen installeren.

Mocht je meer informatie nodig hebben, kijk dan op het forum van XDA. Daar staat alle info die je nodig hebt. Lees dat eerst voordat je iets gaat doen!

En daarna kan je op zoek gaan naar een Custom ROM, als je dat wil. Dan dien je eerst wel een andere recovery te installeren. Goed lezen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-02-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:17:
[...]

Er is een app van vndnguyen (Phone Info) daarin kun je, zonder dat je in recovery mode moet, status van je Note 3 checken. Knox 0x1 en tevens ook een Fake check b.v...

Handige aanvulling voor je Note 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silitek schreef op zondag 16 februari 2014 @ 08:57:
[...]

Er is een app van vndnguyen (Phone Info) daarin kun je, zonder dat je in recovery mode moet, status van je Note 3 checken. Knox 0x1 en tevens ook een Fake check b.v...

Handige aanvulling voor je Note 3 ;)
Dank hiervoor, mijn Knox staat op 0x1 maar dat zal komen omdat ik hem geroot heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Anoniem: 357522 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:16:
[...]

Dank hiervoor, mijn Knox staat op 0x1 maar dat zal komen omdat ik hem geroot heb.
Yep.. ;)

Edit: [KERNEL][SM_N9005/T][KitKat 4.4.2 Samsung based roms] CivZ-SnapKat-Rev1.4 (FauxSound-Intelli-Led-Synapse-mdnie-...)[14/feb/2014]

[ Voor 32% gewijzigd door silitek op 16-02-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:58:
[...]

Voor live informatie over uitgebrachte firmware voor de Note 3 kijk hier : http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-N9005

De laatste firmware, N9005XXUENB3, zou je via Odin kunnen installeren.

Mocht je meer informatie nodig hebben, kijk dan op het forum van XDA. Daar staat alle info die je nodig hebt. Lees dat eerst voordat je iets gaat doen!

En daarna kan je op zoek gaan naar een Custom ROM, als je dat wil. Dan dien je eerst wel een andere recovery te installeren. Goed lezen dus.
Ik heb de firmware die aangeeft geflasht ,Odin deed gewoon zijn werk maar na het flashen was alles zoals voorheen.
Er was zelfs niks gewiped,heb al mijn apps nog etc.
Als jij of iemand anders kan uitleggen hoe ik hier een Screenshot plaats dan kan je mss aan de hand daarvan zien of de betreffende firmware er nu daadwerkelijk opstaat,het lijkt me stug als dat al zo was.

Alvast bedankt,

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 17-02-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
@ludoke1955, kijk even bij instellingen > meer (general) > Toestel info
Bij dit soort flashes wordt trouwens niets gewiped, althans bij mij stond de laatste keer ook alles er nog gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
@ ludoke1955: Voor een lijst van alle firmwares zou ik Sammobile gebruiken. De link van Pierre_nr1 laat slechts een gedeelte zien. Als je daar een account aanmaakt kun je ze ook direct downloaden. Kies N9005 als device en zoek ROM's die in Nederland gereleased zijn. De ROM die Pierre_nr1 noemt kan ook, maar die is eigenlijk voor Polen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:20:
@ ludoke1955: Voor een lijst van alle firmwares zou ik Sammobile gebruiken. De link van Pierre_nr1 laat slechts een gedeelte zien. Als je daar een account aanmaakt kun je ze ook direct downloaden. Kies N9005 als device en zoek ROM's die in Nederland gereleased zijn. De ROM die Pierre_nr1 noemt kan ook, maar die is eigenlijk voor Polen bedoeld.
Ja ,heb het verschil ook gemerkt en ik ken Sammobile maar die downloads zijn zo slooooooooom.
J e moet een dagje van tevoren beginnen te downloaden voor je kan flashen,maar geduld is een schone deugd zeggen ze hier,maar je moet het hebben. :)

Bedankt allen voor de hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is het verschil tussen het How to root filmpje in de OP en deze?

YouTube: How to Root the Samsung Galaxy Note 3 [All Variants]

Ik heb een Nederlandse pc, wat is "run as administrator" voor optie in het Nederlands?

[ Voor 19% gewijzigd door Sterretje6 op 22-02-2014 13:04 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Sterretje6 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:45:

Ik heb een Nederlandse pc, wat is "run as administrator" voor optie in het Nederlands?
Toch niet zo moeilijk?
Rechts klik, uitvoeren als admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterretje6 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:45:

Uitvoeren als administrator. Dwz rechtsklikken op het bestand en kiezen voor uitvoeren als administrator..
Er bestaat ook zoiets als Google Translate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Een vraagje over de knox counter. Heeft 1 van jullie al garantie moeten claimen en problemen gehad door de knox counter? Ik wil een custom rom gaan flashen maar het houd me toch nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
MaxLagerwey schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:25:
Een vraagje over de knox counter. Heeft 1 van jullie al garantie moeten claimen en problemen gehad door de knox counter? Ik wil een custom rom gaan flashen maar het houd me toch nog tegen.
In theorie kun je geen aanspraak maken op garantie. Maar in de praktijk kun je als je goed kunt praten toch wel wat bereiken. Zo kreeg in een S3 terug met een nieuw moederbord terwijl het toestel custom/root draaide.
Het heeft mij i.i.g. nog nooit tegengehouden.

Een android stock toestel is niet interessant genoeg voor mij.
Zo zijn er nog andere methodes ,als het toestel geheel dood is b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Mwah het houd mij nog steeds wel tegen. Ik wil gewoon zonder gezeik mn telefoon kunnen laten repareren als het nodig is en niet bang hoeven zijn dat het niet onder garantie valt ook al is de knox counter triped. Ik wil gewoon alle Samsung zooi kwijt zijn scheelt geheugen en batterij duur.
silitek schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:42:
[...]

In theorie kun je geen aanspraak maken op garantie. Maar in de praktijk kun je als je goed kunt praten toch wel wat bereiken. Zo kreeg in een S3 terug met een nieuw moederbord terwijl het toestel custom/root draaide.
Het heeft mij i.i.g. nog nooit tegengehouden.

Een android stock toestel is niet interessant genoeg voor mij.
Zo zijn er nog andere methodes ,als het toestel geheel dood is b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
MaxLagerwey schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:15:
Mwah het houd mij nog steeds wel tegen. Ik wil gewoon zonder gezeik mn telefoon kunnen laten repareren als het nodig is en niet bang hoeven zijn dat het niet onder garantie valt ook al is de knox counter triped. Ik wil gewoon alle Samsung zooi kwijt zijn scheelt geheugen en batterij duur.

[...]
Dat kan ook! Bloatware verwijderen zonder root is niet te doen.
Hier een uitleg voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Dankje ik zal dat is rustig doorlezen. Het liefst probeer ik cyanogenmod 11 maar ik durf het nog niet aan met die knox counter. Heb de note 3 genomen om het grote scherm de grote accu en de goeie specs maar Android heb ik het liefst zoals op de nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
MaxLagerwey schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:45:
Dankje ik zal dat is rustig doorlezen. Het liefst probeer ik cyanogenmod 11 maar ik durf het nog niet aan met die knox counter. Heb de note 3 genomen om het grote scherm de grote accu en de goeie specs maar Android heb ik het liefst zoals op de nexus 5.
Snap je dillema ;)...CM11 draait als de brandweer. Ben wel (tijdelijk) terug naar Omega v9. Aantal s pen functie's en S view cover o.a..die kan ik heden nog niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Denk dat ik binnenkort maar is langs de vodafone winkel ga. Daar heb ik de note 3 gekocht en is kijken wat hun me over de garantie en knox counter kunnen vertellen, zal wel niets zijn want hun zijn ook maar verkopers maar is het proberen waard. Kijk al die s pen dingen gebruik ik toch niet en een beetje tikken op je scherm enzo dat kan ook nog met CM11 zag ik dus dat maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
^^ Prima mocht je meer infomatie hebben, lees ik dat graag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

Garrett

Watercooler

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Komt helemaal goed!
En tja die rom die er ook goed uit, vooral dat aosp thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Rhodan schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:55:
[...]

Toch niet zo moeilijk?
Rechts klik, uitvoeren als admin?
Dat staat er dus niet bij. Niet gelijk zo hoogmoedig doen met "dat is toch niet zo moeilijk?". Als het zo makkelijk was had ik er niet om hoeven vragen. ;)

Dit geldt ook voor de slimmerd die na jou reageert op mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Sterretje6 op 23-02-2014 18:08 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Sterretje6 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:06:
[...]

Dat staat er dus niet bij. Niet gelijk zo hoogmoedig doen met "dat is toch niet zo moeilijk?". Als het zo makkelijk was had ik er niet om hoeven vragen. ;)

Dit geldt ook voor de slimmerd die na jou reageert op mij.
Daarom is het raadzaam om veel te lezen op XDA..desnoods gooi je er een vertalertje overheen.
GoT is een discusie-platform maar eigen inzet is wel een pre. Pas op voor je houding! Het is de toon die de muziek maakt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
silitek schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:34:
[...]

Daarom is het raadzaam om veel te lezen op XDA..desnoods gooi je er een vertalertje overheen.
GoT is een discusie-platform maar eigen inzet is wel een pre. Pas op voor je houding! Het is de toon die de muziek maakt.

;)
Denk je echt dat ik niet weet wat run as administrator betekent? Dát kan ik echt wel vertalen, maar wat ik al zei: dat staat er dus NIET bij op mijn pc. Maar ik was er al achter dat het "uitvoeren als" was. (Maar zoals je ziet staat daar dus niks van admin bij. Alleen uitvoeren als. Kan liggen aan mijn autisme, dat ik dat niet linkte omdat het niet helemaal compleet vertaald werd.)

[ Voor 14% gewijzigd door Sterretje6 op 23-02-2014 19:24 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterretje6 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:21:
[...]

Denk je echt dat ik niet weet wat run as administrator betekent? Dát kan ik echt wel vertalen, maar wat ik al zei: dat staat er dus NIET bij op mijn pc. Maar ik was er al achter dat het "uitvoeren als" was. (Maar zoals je ziet staat daar dus niks van admin bij. Alleen uitvoeren als. Kan liggen aan mijn autisme, dat ik dat niet linkte omdat het niet helemaal compleet vertaald werd.)
Bij mijn weten kan je bij elk .exe bestand rechtsklikken en kiezen voor uitvoeren als administrator.
Jij zal wel een héél speciale pc hebben. Screenshotje mss ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Anoniem: 357522 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:56:
[...]

Bij mijn weten kan je bij elk .exe bestand rechtsklikken en kiezen voor uitvoeren als administrator.
Jij zal wel een héél speciale pc hebben. Screenshotje mss ?
Niks geen sarcastisch "speciale pc". Ik heb een Acer laptop met windows XP en zoals je ziet staat er GEEN "uitvoeren als administrator" bij.
Afbeeldingslocatie: http://i809.photobucket.com/albums/zz13/JaimyLuca/5dd5758d-b367-40a3-af13-bbb532b84662_zps6a9afb98.png

[ Voor 4% gewijzigd door Sterretje6 op 25-02-2014 12:58 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02
Hoi sterretje 6, waarschijnlijk ben je aangemeld als lokaal administrator die stap kan je dus overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:06:
Hoi sterretje 6, waarschijnlijk ben je aangemeld als lokaal administrator die stap kan je dus overslaan.
Ik heb het Odinscherm voor me gekregen, dus het werkt.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterretje6 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Ik heb het Odinscherm voor me gekregen, dus het werkt.
Dat werkt natuurlijk zonder uitvoeren als admin. Dat wordt aangeraden om geen fouten te krijgen,dat staat er niet voor niks overal vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Anoniem: 357522 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Dat werkt natuurlijk zonder uitvoeren als admin. Dat wordt aangeraden om geen fouten te krijgen,dat staat er niet voor niks overal vermeld.
Anders kijk je de video even. ;)

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373690

Goed nieuws voor de Tweakers onder ons?
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/25sbghg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Anoniem: 373690 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:35:
Goed nieuws voor de Tweakers onder ons?
:) ..wachten op de eerste die met knox 0x1 z'n toestel ter reparatie aanbied volledig onder garantie.
De tweet is het bewaren waard!!

Edit: Technisch(hardware) defect door software komt zelden voor.

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 26-02-2014 13:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Ik kreeg ook vanmorgen dat antwoord op mijn vraag via hun Twitter dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
-

[ Voor 101% gewijzigd door Sterretje6 op 10-03-2014 20:02 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Heel dat Knox gebeuren maakt geen reet uit, ik heb een S4 ingeleverd voor reparatie met custom rom en 0x1. Deze is gewoon netjes gerepareerd, zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Hoe zorg ik er bij Nova Launcher voor dat ik apps op m'n homescreen kan plaatsen waar ik wil? Nu is het elke keer net dat ze automatisch een stukje verspringen als ik ze loslaat op de plek die ik wil. Met grid op 12 x 12 worden de icons heel smal.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Sterretje6 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:01:
Hoe zorg ik er bij Nova Launcher voor dat ik apps op m'n homescreen kan plaatsen waar ik wil? Nu is het elke keer net dat ze automatisch een stukje verspringen als ik ze loslaat op de plek die ik wil. Met grid op 12 x 12 worden de icons heel smal.
Met Nova launcher Prime kun je Widgets overlappen bij het plaatsen. Grid is uitvogelen welke het beste is.

Je kunt ook eens thema launcher beta proberen. Met 1click thema's staat je scherm in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
silitek schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:33:
[...]

Met Nova launcher Prime kun je Widgets overlappen bij het plaatsen. Grid is uitvogelen welke het beste is.

Je kunt ook eens thema launcher beta proberen. Met 1click thema's staat je scherm in 1 keer goed.
Met heel veel uitvogelen en proberen is het me gelukt.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Ik heb cyanogenmod gedownload op mijn computer. Dit is een ingepakte file. Moet ik die uitpakken of gewoon zo op mijn sdkaart zetten?
Jammer dat er geen ondersteuning is bij Cyanogenmod installer voor windows xp. Dat is toch een stuk makkelijker installeren.

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Sterretje6 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:08:
Ik heb cyanogenmod gedownload op mijn computer. Dit is een ingepakte file. Moet ik die uitpakken of gewoon zo op mijn sdkaart zetten?
Jammer dat er geen ondersteuning is bij Cyanogenmod installer voor windows xp. Dat is toch een stuk makkelijker installeren.
Die kun je direct op je sd kaart zetten zonder uit te pakken. En de note 3 word niet ondersteund door de cyanogenmod installer dus moet je hem sowieso zelf flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Wat een avontuur.

Ik dacht gister mijn mobiel even te rooten. Ik netjes alles van de video gedaan, maar het vakje werd maar niet geel. En het md5 bestand werd niet herkend. Ik van alles geïnstalleerd zoals winzip, winrar, md5checker, enz. Nog steeds niet herkent. Ik naar boven, daar de computer aangezet. Ook daar niks. Nadat ik mijn mobiel had aangesloten en er wat dingen waren geïnstalleerd werd het vakje wel blauw. Maar md5 file nog steeds niet herkent. Ik de gok wagen. Toch de md5 file ingevuld bij PDA in Odin en op start gedrukt. Blijft ie hangen. Hij reboot niet.

melding:
RECOVERY BOOTING...
RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING
Set Warranty Bit: recovery

Wat ik ook deed, hij bleef die melding laten zien. Ik schrok me kapot. Dacht dat ik mijn telefoon gesloopt had. Ik heb het (gelukkig!) weer goed gekregen. Maar mehn, waarom gaat het bij mij nooit gelijk goed? :(

Welk programma heb ik nodig zodat mijn computer een md5 file wel herkent en het rooten wel goed zal gaan?

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Je drivers zijn in orde?
kabel oke?
Juiste tar root file geprobeerd, er zijn er voor Jelle bean en Kitkat
Bij kitkat heb je trouwens wel de nieuwe bootloader nodig.
Reactivation lock staat uit?
Om maar eens wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Rhodan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:50:
Je drivers zijn in orde?
Check
kabel oke?
Kabel is van de Note 3 zelf.
Juiste tar root file geprobeerd, er zijn er voor Jelle bean en Kitkat
Ik had alleen de md5 file nodig voor mijn type n9005.
Bij kitkat heb je trouwens wel de nieuwe bootloader nodig.
Kitkat heb ik nog steeds niet.
Reactivation lock staat uit?
Jep
Om maar eens wat te noemen.
Iemand die weet of ik door deze actie iets heb gesloopt in de downloadmode of recoverymode?

[ Voor 9% gewijzigd door Sterretje6 op 21-03-2014 21:18 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Sterretje6 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:16:
[...]

Iemand die weet of ik door deze actie iets heb gesloopt in de downloadmode of recoverymode?
Waarom denk je dat je wat gesloopt zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Rhodan schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 07:34:
[...]

Waarom denk je dat je wat gesloopt zou hebben?
Omdat het me niet meer lukt om in recovery mode te komen. Dan geeft hij dezelfde melding. Ik kan dus niet meer terug naar fabrieksinstellingen.

Ik heb alles nog eens nagelopen, maar hij herkent nog steeds niet de md5 file die ik nodig heb om te kunnen rooten.

Wie weet wat voor programmaatje ik daarvoor nodig heb? Ik wil echt heel graag rooten.

EDIT: Ik word er echt strontziek van. :( Geen enkel programma wat beloofd een md5 file te kunnen herkennen herkent de md5 file. En ik wil het graag met een PDA odin (7) doen in plaats van die andere (Odin 9 bijv). Via root de la vega rooten is nogal omslachtig.

[ Voor 19% gewijzigd door Sterretje6 op 22-03-2014 11:27 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Sterretje6 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:56:
[...]

Omdat het me niet meer lukt om in recovery mode te komen. Dan geeft hij dezelfde melding. Ik kan dus niet meer terug naar fabrieksinstellingen.

Ik heb alles nog eens nagelopen, maar hij herkent nog steeds niet de md5 file die ik nodig heb om te kunnen rooten.

Wie weet wat voor programmaatje ik daarvoor nodig heb? Ik wil echt heel graag rooten.

EDIT: Ik word er echt strontziek van. :( Geen enkel programma wat beloofd een md5 file te kunnen herkennen herkent de md5 file. En ik wil het graag met een PDA odin (7) doen in plaats van die andere (Odin 9 bijv). Via root de la vega rooten is nogal omslachtig.
Om JB te rooten heb ik deze gebruikt:
https://dl.dropboxusercon...te-hltexx-smn9005.tar.md5

Met deze versie pc Odin:
https://dl.dropboxusercon...005%20(1)/Odin3-v1.85.exe

En kijk hier voor een custom recovery als je die wilt, zelf een cwm fan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2454079
KK en JB hebben verschillende versies, kijk dus wel uit dat je de goeie pakt.
Of zoek even naar een TWRP recovery.
Knox gaat wel tellen by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Rhodan schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:02:
[...]

Om JB te rooten heb ik deze gebruikt:
https://dl.dropboxusercon...te-hltexx-smn9005.tar.md5
Windows kan het volgende bestand niet openen. Om dit bestand te kunnen opnenen moet bekend zijn met welk programma dit bestand is gemaakt. Online opzoeken, zelf selecteren bla bla. Is ook een MD5 file wat mijn computer niet herkent. Dat probeer ik al enkele posts duidelijk te maken.

Met deze versie pc Odin:
https://dl.dropboxusercon...005%20(1)/Odin3-v1.85.exe
Ik kan deze niet downloaden. Ik krijg een vierkantje met wat tekst (Odin3.ini) en wat Chinese tekens, plus een "ok"button.

En kijk hier voor een custom recovery als je die wilt, zelf een cwm fan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2454079
KK en JB hebben verschillende versies, kijk dus wel uit dat je de goeie pakt.
Of zoek even naar een TWRP recovery.
Knox gaat wel tellen by the way.
Ik heb door die actie toch al 0x1. Als mijn mobiel gerepareerd zou moeten worden en het kan niet vanwege dat koop ik wel een nieuwe.
CWM recovery heb ik al opgeslagen op de pc, daarvan herkent de pc wel alle bestanden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sterretje6 op 23-03-2014 12:21 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Sorry voor dubbele post.

Ik kijk net voor software-update. Zegt ie: Uw apparaat is aangepast. Software-updates zijn niet beschikbaar.

Wat is dit nou weer?

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Volgens een root checker niet, maar heb wel Knox 0x1. :/ Overigens heb ik hoop dat ie het via Kies wel wil doen. Kreeg net in ieder geval een melding van firmware-upgrade. Maar eerst moet ie ff opladen.

[ Voor 56% gewijzigd door Sterretje6 op 23-03-2014 15:01 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Sterretje6 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:34:
Sorry voor dubbele post.

Ik kijk net voor software-update. Zegt ie: Uw apparaat is aangepast. Software-updates zijn niet beschikbaar.

Wat is dit nou weer?
Met knox 0x1 ziet je toestel het idd als "aangepast" geen OTA update's meer..via KIES krijg je volgens mij de update's ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Inderdaad. Het was valse hoop via Kies. Ook daar geen update naar Kitkat.

EDIT: Kan ik via Odin nog naar Kitkat 4.4?

[ Voor 23% gewijzigd door Sterretje6 op 23-03-2014 19:48 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLagerwey
Ja gewoon op sammobile de ROM downloaden en dan kan je die flashen met Odin.
Ik heb vrijdag avond cyanogenmod geïnstalleerd maar dat werkt lekker snel en mooi clean Android.
Sterretje6 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:26:
Inderdaad. Het was valse hoop via Kies. Ook daar geen update naar Kitkat.

EDIT: Kan ik via Odin nog naar Kitkat 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterretje6
  • Niet online
Na gister de hele dag eraan besteed te hebben (mislukte elke keer) heb ik nu ook eindelijk m'n Note 3 geroot én cyanogenmod geïnstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Sterretje6 op 25-03-2014 10:35 ]

Samsung Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en mijn Note 3 van een andere (AOSP) ROM voorzien. Omdat ik mijn EFS folder wilde backuppen, heb ik eerst geprobeerd het toestel te rooten met Unified Android Toolkit. Helaas werkte dat niet omdat de recovery steeds naar default werd gereset. Ook nadat ik een optie in UAT had gekozen om de oude recovery te renamen/verwijderen.
Toen maar CF-Auto-Root geprobeerd en die werkte meteen. Vervolgens mijn data gebackupped zodat me niets meer in de weg stond om BeanStalk erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Ben de Omega ROM aan het downloaden, maar nu na 2 uur nog maar 10% binnen. Heeft iemand wellicht een snellere link? Dropbox of iets dergelijks zou ook fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453736

Ik zie dat mensen cyanogenmod geïnstalleerd hebben. Ik probeerde zojuist hetzelfde en tot mijn schrik had ik bij het inlogscherm geen keyboard. Ik kon dus mijn google account en wifi wachtwoord niet invullen. Gelukkig had ik een backup gemaakt en kon ik terug naar de stock ROM. Heeft iemand enig idee hoe je wel een keyboard tot je beschikking krijgt. Ik heb gapps ook geflashed via CWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Anoniem: 453736 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:43:
Ik zie dat mensen cyanogenmod geïnstalleerd hebben. Ik probeerde zojuist hetzelfde en tot mijn schrik had ik bij het inlogscherm geen keyboard. Ik kon dus mijn google account en wifi wachtwoord niet invullen. Gelukkig had ik een backup gemaakt en kon ik terug naar de stock ROM. Heeft iemand enig idee hoe je wel een keyboard tot je beschikking krijgt. Ik heb gapps ook geflashed via CWM
Welke CWM?..normaliter geen probleem met keybord deze zit overigens niet in de GApps maar rom zelf. Denk een bad-flash zou het nogmaals proberen. ;)
SlagerBlom schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:15:
Ben de Omega ROM aan het downloaden, maar nu na 2 uur nog maar 10% binnen. Heeft iemand wellicht een snellere link? Dropbox of iets dergelijks zou ook fijn zijn.
Torrents gebruiken mits je dat bezit...werkt prima!

[ Voor 20% gewijzigd door silitek op 15-04-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453736

silitek schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:38:

Welke CWM?..normaliter geen probleem met keybord deze zit overigens niet in de GApps maar rom zelf. Denk een bad-flash zou het nogmaals proberen. ;)
Ik ben er uit. Ik had overbodige apps uit Gapps gehaald. Hierbij zat ook een keyboard dat ik niet nodig achtte. Die heb ik maar weer toegevoegd en toen deed hij het wel. Ik heb trouwens ook de standaard Gapps via de cyanogenmod wiki gebruikt en in combinatie hiermee kreeg ik ook geen keyboard. Toch vreemd lijkt me.

Maar goed, nu heb ik een nieuw probleem. Mijn S-view cover (met glaasje) werkt nu niet meer. Ik heb in de playstor wel alternatieven gevonden, maar deze kunnen niet overweg met het glaasje. Weet iemand een app die dit kan fixen?

groeten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 453736 op 16-04-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Ik wacht nog even met het installeren van een custom rom. Zou het vervelend vinden als bijv het pennetje niet meer goed werkt. Al die bloatware echter wel irritant. Is nog niet gelukt die weg te halen, want Samsung herstelt ze automatisch weer. Een bestandje wat je zou moeten verwijderen zodat dat niet meer gebeurt, niet gevonden. Iemand?

Na de nieuwste update (via sammobile) was ik mijn roottoegang kwijt. Is dat normaal?
Misschien een noob vraag, maar heb voor het eerst sinds 2010 weer een smartphone (destijds de HTC Legend). Gelukkig met Philz Recovery weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:23
Als je google launcher gebruikt blijft je S-pen werken en heb je de look & feel van pure android.
Instructies vind je hier: http://m.digitaltrends.co...er-android-how-to/#!CFDM3.
Ik gebruik google launcher op mijn Galaxy note 3 en note 10.1 2014 editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

SlagerBlom schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:18:
Ik wacht nog even met het installeren van een custom rom. Zou het vervelend vinden als bijv het pennetje niet meer goed werkt. Al die bloatware echter wel irritant. Is nog niet gelukt die weg te halen, want Samsung herstelt ze automatisch weer. Een bestandje wat je zou moeten verwijderen zodat dat niet meer gebeurt, niet gevonden. Iemand?

Na de nieuwste update (via sammobile) was ik mijn roottoegang kwijt. Is dat normaal?
Misschien een noob vraag, maar heb voor het eerst sinds 2010 weer een smartphone (destijds de HTC Legend). Gelukkig met Philz Recovery weer terug.
Ik heb Xposed framework geinstalleerd om bepaalde handige tweaks in te stellen en met Titanium backup de samsung apps "gefreezed." Dit is voor mij voorlopig) afdoende en heb geen custom rom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 16:20

Fixer

FP ProMod
Dit topic maar ff een schopje geven O-)

Zag zonet toevallig dat er een manier was gevonden om o.a. een Note 3 te rooten, zonder dat dit ten koste gaat van je KNOX status.

Heb de stoute schoenen net maar ff aangetrokken...en jawel hoor -> Root acces en KNOX status: 0x0.

Zie TowelRoot (XDA Topic) voor meer info :)

Nog ff ter info: Ik heb een SM-N9005 zoals die hier in NL verkocht wordt en heb mijn Note 3 nooit eerder ge-root of op een andere manier aangepast.

How-To:
Installeer het .apk bestand -> KNOX-disablen als de melding in beeld komt -> win.

Let op:
SuperSu op de market is nog niet ge-update (kan binary files niet updaten), dus download ff de laatste SuperSu, extract hem en installeer alleen de SuperSu.apk (staat in de common folder) op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Goed om te weten fixer! Werkt knox dan ook nog? Aangezien ik dat mijn zakelijke mal in heb staan zou het handig zijn om dat zo te kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 16:20

Fixer

FP ProMod
Ik werd d.m.v. een pop-up gevraagd of ik KNOX wilde uitschakelen of niet, en dat heb ik toen gedaan.

Als ik de reacties zo lees, moet je idd KNOX uitzetten, anders werkt het niet (goed).

KNOX-status blijft echter wel gewoon 0x0 en devic-status: official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb sinds kort ook de Galaxy Note 3. Vanwege dat hele Knox gebeuren ben ik wel een beetje bang om de telefoon te rooten, maar aan de andere kant wil ik wel graag bepaalde modificaties die mogelijk zijn met bijvoorbeeld Xposed Framework. Ik ben alleen bang dat mijn telefoon zichzelf brickt (eventueel na een of andere update). Hoe zien de doorgewinterde Note 3 roosters dat?

Ik heb al vanaf de S1 zitten knoeien met custom ROMs en root en alles. Custom ROMs hoeven niet echt meer van mij, maar Xposed Framework is wel erg prettig, zo ervaarde ik op mijn vorige telefoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Amanoo op 16-06-2014 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:24
Amanoo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 01:50:
Ik heb sinds kort ook de Galaxy Note 3. Vanwege dat hele Knox gebeuren ben ik wel een beetje bang om de telefoon te rooten, maar aan de andere kant wil ik wel graag bepaalde modificaties die mogelijk zijn met bijvoorbeeld Xposed Framework. Ik ben alleen bang dat mijn telefoon zichzelf brickt (eventueel na een of andere update). Hoe zien de doorgewinterde Note 3 roosters dat?

Ik heb al vanaf de S1 zitten knoeien met custom ROMs en root en alles. Custom ROMs hoeven niet echt meer van mij, maar Xposed Framework is wel erg prettig, zo ervaarde ik op mijn vorige telefoon.
Na de aanschaf van mijn Note 3 zat ik met precies hetzelfde 'dilemma'. Een nieuwe telefoon rooten en daarmee de kans lopen je garantie te verspelen is natuurlijk een afweging die ieder voor zich moet maken.

Zeker omdat ik nog geen eerdere ervaring met Samsung-telefoons had vond ik het erg spannend. Maar na 2 weken rondneuzen op verschillende fora kon ik het niet laten en heb ik het er toch op gewaagd. Voor mij een beslissing waar ik absoluut geen spijt van heb. Het is erg makkelijk en noob-vriendelijk. En ja, Knox staat nu op 0x1 maar er zijn berichten van Samsung geweest op twitter waarin ze bevestigen dat je nog steeds recht zou hebben op garantie (behalve als er een direct verband is aan te tonen). Zie ook Reactie Samsung Mobile op Twitter
Nu heb ik een afgeslankte versie van de standaard TW-rom draaien waar veel onnodige bloatware uit is. Dit maakt het geheel nog sneller dan het al was en maakt het surplus aan RAM nog groter. Daarnaast ben ik zelf vooral bezig met kernels om te zoeken naar de beste presatie/accuverbruik-verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik dacht dat het trippen van KNOX zou leiden tot het automatisch bricken van je telefoon. Zo agressief Is KNOX dus niet? Waar heb ik dat idee dan vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Amanoo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:17:
Ik dacht dat het trippen van KNOX zou leiden tot het automatisch bricken van je telefoon. Zo agressief Is KNOX dus niet? Waar heb ik dat idee dan vandaan gehaald?
Zelf heb ik deze methode gebruikt: Auto-root Chainfire en daarmee dus mijn KNOX op 0x1 gezet. Dit heeft verder geen invloed op de werking van mijn telefoon gehad en zeker geen brick.

Las net ook dat er een nieuwe methode is: Geohot-root waarbij ik op XDA zag dat er mensen succesvol hebben geroot zonder KNOX te trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zag die root methode net ook al genoemd worden hierboven. Misschien toch maar eens proberen.

EDIT1:
En op de knop gedrukt.
Ik zag geen pop-up. Mijn status is nog steeds 0x0, en nu eens kijken of ik root heb. Ik zag geen popup langskomen, terwijl dat hierboven werd beschreven. Dat vond ik wel apart. Wel de reboot gehad, die werd beschreven.

EDIT2:
SuperSU zegt dat er geen SU binary is geinstalleerd. Dit is de versie die Fixer postte. Klinkt alsof er iets mis ging en ik nog geen root heb. Ik zie meerdere mensen met kernel-versie 3.4.0-636608 die het niet lukt. In ieder geval 1 van hen heeft het net zoals ik ook via Vodafone NL, en ook andere Vodafone klanten van andere landen hebben klachten.

[ Voor 91% gewijzigd door Amanoo op 16-06-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Amanoo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:35:
Ik zag die root methode net ook al genoemd worden hierboven. Misschien toch maar eens proberen.

EDIT1:
En op de knop gedrukt.
Ik zag geen pop-up. Mijn status is nog steeds 0x0, en nu eens kijken of ik root heb. Ik zag geen popup langskomen, terwijl dat hierboven werd beschreven. Dat vond ik wel apart. Wel de reboot gehad, die werd beschreven.

EDIT2:
SuperSU zegt dat er geen SU binary is geinstalleerd. Dit is de versie die Fixer postte. Klinkt alsof er iets mis ging en ik nog geen root heb. Ik zie meerdere mensen met kernel-versie 3.4.0-636608 die het niet lukt. In ieder geval 1 van hen heeft het net zoals ik ook via Vodafone NL, en ook andere Vodafone klanten van andere landen hebben klachten.
Okee, heb zelf deze methode niet gebruikt dus kan er weinig over zeggen. Wat je wel zou kunnen doen is een unbranded firmware flashen via Odin (je CSC is nu waarschijnlijk VDF (Vodafone) en je kan zoeken naar firmware voor PHN (NL unbranded)). Ik had mijn toestel los gekocht (bij Belcompany maar dat terzijde) en tot mijn verbazing stond daar eerst ook vodafone-firmware op. Het flashen van unbranded firmware ging zonder problemen en zelfs met behoud van alle gegevens.

Misschien dat je het daarna nog een keer kan proberen qua rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Zoals in het xda topic te lezen is, kan het zijn dat supersu vanaf de play store verouderd is. Je kunt beter de meest recente versie downloaden vanaf de site van chainfire. Dan zou het wel moeten lukken met de binary update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik had ook vanaf de site van Chainfire gedownload, maar dat wilde dus niet.

Mijn CSC is trouwens N9005VFGENA4. VFG zal dan vast ook voor Vodafone staan. Heb je toevallig nog de bestanden? Maakt Odin-versie nog uit? Mijn ervaring met Odin en co is dat het vaak nogal een zoekwerk is. Flashen van PHN geeft geen KNOX-problemen?

Screenshots met info over de telefoon:
https://www.dropbox.com/s...t_2014-06-16-15-34-07.png
https://www.dropbox.com/s...t_2014-06-16-15-35-23.png

[ Voor 55% gewijzigd door Amanoo op 16-06-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Amanoo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:23:
Ik had ook vanaf de site van Chainfire gedownload, maar dat wilde dus niet.

Mijn CSC is trouwens N9005VFGENA4. VFG zal dan vast ook voor Vodafone staan. Heb je toevallig nog de bestanden? Maakt Odin-versie nog uit? Mijn ervaring met Odin en co is dat het vaak nogal een zoekwerk is. Flashen van PHN geeft geen KNOX-problemen?

Screenshots met info over de telefoon:
https://dl-web.dropbox.co...fiU_FVNdLEaPLik_HI4XrG1DA
https://dl-web.dropbox.co...u1ZC6a7bMsoZpddQW2dASaj2w
Als ik zoek op jouw CSC kom ik uit bij firmware uit Belgie/Luxemburg. Helaas doen je screenshots het niet (krijg een foutmelding als ik de links open) maar hier staat een post op XDA met een download-link naar volgens mij de laatste NL-firmware.

Odin-versie zou niet uit mogen maken. Ik gebruik zelf versie 1.85 en 3.09 door elkaar en werkt eigenlijk altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij deze heb ik de linkjes gefixed. Die link van je scheelt weer, naar flink zoekwerk had ik een bestand van Rapidgator dat misschien zou kunnen werken, maar dat is een belabberd trage website (die wil ook dat je premium koopt).

Als mijn geheugen nog goed werkt moest die ROM in AP, met alleen auto reboot en f. reset time checks aan? Lang geleden dat ik heb geflashed, dus ik weet het niet meer zeker.

EDIT: en zojuist de poging gewaagd. Ziet er gezond uit, en weg was de Vodafone bloatware, hallo was mijn PHN als CSC code. Daar alleen al ben ik blij mee. Zometeen nog maar eens proberen te gaan rooten.

EDIT2: En toen had ik root.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanoo op 16-06-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Wat een gedoe om de knox te herstellen. Je garantie verloopt niet als Knox op 0x1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07 08:28
Inderdaad. Mijn knox is ook 0x1 en mijn note is gewoon gerepareerd voor een kapotte speaker onder garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
SlagerBlom schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:33:
Wat een gedoe om de knox te herstellen. Je garantie verloopt niet als Knox op 0x1 staat.
Knox herstellen? Voor zover ik weet is dat onmogelijk als deze eenmaal op 0x1 staat...

Bovenstaande ging er meer om dat KNOX op 0x0 blijft. Maar inderdaad, voor de garantie maakt het niet veel uit, behalve als Samsung het defect toe kan rekenen aan het rooten en/of de extra mogelijkheden die je hiermee krijgt (zoals overclocken of het aanpassen van voltages e.d.). Hoewel ik denk dat het sowieso moeilijk te bewijzen is dat iets naar aanleiding hiervan stuk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Sinds ik van VDF naar PHN ben gewisseld (oftewel, ik heb nu een unbranded ROM zonder Vodafone crap) zit mijn Note constant te zeuren dat wifi onstabiel is. Ik merk daar verder niets van, internet doet het ook prima op de Note, maar hij blijft stug volhouden dat het toch echt onstabiel is. Het enige probleem is dat de meldingen continu verschijnen en verdwijnen. Cache wipe heeft niet gewerkt, en alles wipen en terug naar fabrieksinstellingen vind ik wel erg veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:05
Ik heb ook towelroot met succes geinstalleerd en Knox via SuperSu uitgezet. Ik ben wel bang dat er automatische beveiligingsupdates of ota updates komen die mijn root verpesten. Wat voor stappen hebben jullie na rooten genomen om dit te voorkomen?

Nog een andere vraag. Als ik een custom recovery erop zou willen zetten om roms uit te proberen, welke raden jullie dan aan? En welke ROM is goed, het liefst zonder Knox apps en andere bloatware maar wel met behoud van de s-pen functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Ainu88 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:57:
Ik heb ook towelroot met succes geinstalleerd en Knox via SuperSu uitgezet. Ik ben wel bang dat er automatische beveiligingsupdates of ota updates komen die mijn root verpesten. Wat voor stappen hebben jullie na rooten genomen om dit te voorkomen?

Nog een andere vraag. Als ik een custom recovery erop zou willen zetten om roms uit te proberen, welke raden jullie dan aan? En welke ROM is goed, het liefst zonder Knox apps en andere bloatware maar wel met behoud van de s-pen functies?
Zelf gebruik ik eigenlijk altijd TWRP, deze vind ik persoonlijk het fijnste werken maar het woord persoonlijk zegt het natuurlijk al. Het is een kwestie van smaak.

Verder heb ik een tijd deze ROM gebruikt en die is erg snel en licht zonder al teveel in te leveren qua functies. Inmiddels echter overgestapt op AOSP en ook daar kan je de Spen wel blijven gebruiken, hoewel het minder goed en uitgebreid is dan bij TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:18
Bij mij ging de OTA update van 4.3 naar 4.4.2 (vermoed ik) niet goed zo nieuw uit doos afgelopen vrijdag.
Zit je dan met je nieuwe telefoon die niet meer werkt dus met KIES de software hersteld en... Ik heb ook een Knox 0x1.

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 01-07-2014 15:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:57
Nog mensen ervaring met CM11 op de Note 3?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:18
Zeker, werkt best ok alleen in de laatste M (die deze week is uitgekomen) zitten wat rare zaken.
Ik ga vanavond SlimRom eens proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Uberprutser op 11-07-2014 14:22 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1 2 3 Laatste