Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 15:21
Vandaag maar eindelijk over gegaan naar custom ROM, CM11 geinstalleerd. Ik werd helemaal gek van het constant opnieuw moeten invoeren van alle WiFi wachtwoorden. (factory reset etc. hielp niet, leek het alleen maar frequenter te maken)

Echter vond ik de Camera App van samsung tot nu toe de beste die ik heb gebruikt, dus zit wel weer te denken over een lightweight touchwiz ROM. Iemand nog aanraders?

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
AmarthX schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:44:
Vandaag maar eindelijk over gegaan naar custom ROM, CM11 geinstalleerd. Ik werd helemaal gek van het constant opnieuw moeten invoeren van alle WiFi wachtwoorden. (factory reset etc. hielp niet, leek het alleen maar frequenter te maken)

Echter vond ik de Camera App van samsung tot nu toe de beste die ik heb gebruikt, dus zit wel weer te denken over een lightweight touchwiz ROM. Iemand nog aanraders?
Deze kan ik aanbevelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2718684 . Werkt erg soepel en zonder problemen terwijl alle functies behouden blijven. Zelf dagelijks in gebruik en batterijduur is ook erg goed (gebruik wel de nieuwste versie van de ingebouwde custom kernel, v3.3 is meegeleverd maar v3.4 is inmiddels ook uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
Ik ga em eens proberen. Ben em nu aan het downloaden. Bedankt!

**edit**

Eerste indrukken:

+ Heerlijk snel en overzichtelijk
+ Veel betere DPI instelling, dus voor mijn gevoel veel beter gebruik van schermgrootte.
+ Super handig install script.
+ Veel minder standaard geheugenverbruik.

- S-Finder was nog aanwezig... helaas. Dit vind ik echt een pokke programma. (Nu met Titanium backup gefrozen en gewoon weer Google Now onder menu-hold gezet met Nova Launcher.)

? Google backup (voor wifi wachtwoorden etc.) lijkt te ontbreken? Kan ik dit nog los installeren?

Al met al, dit lijkt me een fijne ROM die ik voorlopig wel ga willen gebruiken.

[ Voor 82% gewijzigd door AmarthX op 17-07-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26
Beste mensen,

Wil graag cm op mijn note 3 hebben..heb alleen 1 punt..volgens mij heb ik een rare recovery mode van samsung ik zie daar namelijk geen install from sd bij staan(heb hem wel met cwm geflashed en dat ging goed gaf ie aan) mis ik iets?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 16:26
Laat maar mensen is al gelukt :-) draait nu cynogenmod stable!
amdboy1983 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:35:
Beste mensen,

Wil graag cm op mijn note 3 hebben..heb alleen 1 punt..volgens mij heb ik een rare recovery mode van samsung ik zie daar namelijk geen install from sd bij staan(heb hem wel met cwm geflashed en dat ging goed gaf ie aan) mis ik iets?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Laatst online: 02-03-2023
Draai nu een miui rom op mijn Note 3.
Lekker soepel, snel en heel erg stabiel, ben er erg tevreden mee!

Denk dat mijn volgende telefoon een xiaomi is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Ook de laatste stock firmware is te rooten met towelroot. Installeer de rom, installeer towelroot (niet openen) en installeer daarna de oude kernel KERNEL_N9005XXUEND3. Daarna start je op een draait towelroot, vervolgens is je toestel geroot en kun je de originele kernel terug flashen met odin. Alles werkt dan en
je houdt root.

Zie ook hier:
http://forum.xda-develope...ck-firmware-knox-t2840150

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
De laatste dagen is het een hel om mijn Note 3 te gebruiken. Zeker bij het versturen van SMSen. Hier blijft deze vaak vastlopen. Ik weet dit is wrs opgelost met een hard reset. Maar ik zou het graag anders willen.

Ik zou graag cyanogenmod draaien op mijn toestel of een ander snel custom ROM. Ik zou enkel graag hebben dat de S-pen nog werkt. Toch voor internet en een andere paar apps.

Nu ik heb helemaal geen ervaring met custom ROMen Rooten. Dus kan best alle hukp gebruiken.
Ik deed dit wel al eens voor de PSP maar een smarthphone is nieuw.

Is er ergens een site waar het echt goed uitgelegd word? In nederlands of engels?
En welke custom rom gaat het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Kijk eens op xda in het note3 topic. Staat voldoende uitleg en ook roms zijn er te vinden. Maar je wilt geen reset doen, en vervolgens wel een andere rom installeren waardoor toch alles gereset wordt?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Earth_Apple
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 22:18
Iemand ervaring met de gps en Cyanogenmod? Mijn vorige telefoon had het er moeilijk mee een gps fix te krijgen nadat is Cyanogenmod erop had gezet. Heeft de Galaxy Note 3 met cyanogenmod nog wel goed werkende gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 15:16

Kevinr1989

I am the danger

Earth_Apple schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:29:
Iemand ervaring met de gps en Cyanogenmod? Mijn vorige telefoon had het er moeilijk mee een gps fix te krijgen nadat is Cyanogenmod erop had gezet. Heeft de Galaxy Note 3 met cyanogenmod nog wel goed werkende gps?
Heb al een tijdje Cyanogenmod 11 M8 draaien op mijn Note 3, maar moet zeggen dat hij behoorlijk vaak vast loopt en vervolgens automatisch opnieuw opstart...

Iemand een idee om dit op te lossen?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Kevinr1989 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:51:
[...]

Heb al een tijdje Cyanogenmod 11 M8 draaien op mijn Note 3, maar moet zeggen dat hij behoorlijk vaak vast loopt en vervolgens automatisch opnieuw opstart...

Iemand een idee om dit op te lossen?
Ik draai temasek zijn cm11 ROM op mijn note 3. Heb nog geen enkele reboot of vastloper gehad. Misschien die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

kabrok schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:07:
[...]

Ik draai temasek zijn cm11 ROM op mijn note 3. Heb nog geen enkele reboot of vastloper gehad. Misschien die eens proberen?
Toch maar eens proberen dan.... Heb je eventueel een link voor me?
En kleine beschrijving hoe ik die oude CM11 eraf gooi en de nieuwe erop zet :X

Edit: Zie dat ik alleen in de recovery moet unzippen en rebooten. Zal eerdaags eens kijken!

[ Voor 11% gewijzigd door Kevinr1989 op 12-09-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Inmiddels de ROM van Temasek geinstalleerd maar merk dat ook deze nog blijft crashen....
Any ideas?

• struukduuker
Kevinr1989 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:39:
Inmiddels de ROM van Temasek geinstalleerd maar merk dat ook deze nog blijft crashen....
Any ideas?
Hmm, misschien even trickster mod installeren van de playstore. Dan kan je je cpu frequenties aanpassen. Ik denk dat het misschien aan de cpu governor kan liggen. Probeer intelliactive eens. Mpdecision uit en intelliplug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

kabrok schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:31:
[...]

Hmm, misschien even trickster mod installeren van de playstore. Dan kan je je cpu frequenties aanpassen. Ik denk dat het misschien aan de cpu governor kan liggen. Probeer intelliactive eens. Mpdecision uit en intelliplug aan.
Hij is sinds vrijdag "slechts" 3 keer vastgelopen en gereboot, maar sinds gister geen last van....
Toch raar, moet zeggen dat de batterij er wel veel meer uithaalt met Temasek zijn ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Ja hij doet er alles aan om de batterijlife zo goed mogelijk te maken. En bijna dagelijkse updates maken deze rom wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zit er nu ook aan te denken om de handel te gaan rooten, ik begin me te vervelen :P. Echter heb ik ook getwitterd naar Samsung, en daarop heb ik een ander antwoord ontvangen als iemand die dat voor mij hier heeft geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i1243.photobucket.com/albums/gg558/marijn32/Capture_zps0adbba27.png

Waar de laatste opmerking op slaat snap ik niet, maar het eerste antwoord lijkt me toch wel controversieel ten opzichte van de twittervraag die eerder gesteld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
De knox counter had alleen te maken met knox voor bedrijven dacht ik, wat je verder in Nederland doet met je de software die je wilt draaien is jou zaak.

Er staan veel verhalen op xda over mensen die met knox op 0x1 gewoon garantie kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
@mr32 Ach rooten kan ook zonder knox 0x1 te krijgen met towelroot. Dus niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
De Galaxy Note 4 apps apk's zijn beschikbaar op XDA: [EXCLUSIVE] Note 4 Apps Collection.

[ Voor 6% gewijzigd door -seagull- op 21-09-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Is er een manier om er voor te zorgen dat facebook en de messenger ervan niet constant ramgeheugen vragen? Ook google play service verbruikt steeds. Dit is toch enkel nodig als ze gebruikt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Xstreamdigital schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:58:
Is er een manier om er voor te zorgen dat facebook en de messenger ervan niet constant ramgeheugen vragen? Ook google play service verbruikt steeds. Dit is toch enkel nodig als ze gebruikt worden ?
Ik gebruik Greenify. Die "freezed" applicaties als ze niet gebruikt worden. Google play services valt daar alleen niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 05:44
De echte tweaker zal het ongetwijfeld al gezien hebben maar wil je Android Lollipop eens aan de tand voelen op de Note3 dan kan je hier terecht:
http://forum.xda-develope...lipop-build-1-16-t2942687

Het is geen daily driver want er zitten nog wel aardig wat bugs in maar even proberen is altijd leuk natuurlijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
Nice, ben benieuwd hoe snel we een rom hebben voor dagelijks gebruik. Ik heb nu nog een 4.4.2 rom, maar wil toch eigenlijk wel iets nieuwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Leeft dit nog een beetje? Ik heb eindelijk mn note3 geroot, maar zoek een goeie gestripte rom... er is zo veel...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 26-09 15:50
DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:02:
Leeft dit nog een beetje? Ik heb eindelijk mn note3 geroot, maar zoek een goeie gestripte rom... er is zo veel...
Wat bedoel je met gestript? Wil je een op TW-gebasseerde ROM of een helemaal gestripte versie van Android (AOSP)?

Zelf gebruik ik deze naar volle tevredenheid: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2718684 . Zelfs hier zitten overigens nog veel 'onnodige' applicaties in die ik er zelf uit heb gegooid maar hier is enige voorzichtigheid op zijn plaats.

Daarnaast gebruik ik tegenwoordig Shinto-kernel, die je hier kan vinden: http://precog.me/category/android-2/kernels/ . Geweldige resultaten qua stabiliteit, energieverbruik en prestaties.

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Hoelang doe je ongeveer met de batterij bij hoeveel 'scherm aan' tijd?
Momenteel draai ik de Omega ROM met bijbehorende kernel met wat instellingen in greenify en cpu-adjuster. Daarmee haal ik met 6 uurtjes scherm aan tijd (fb, whatsapp, bellen, wifi bla) 1 dag 22 u.

[ Voor 61% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 18-12-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
JdJtA schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:22:
[...]

Zelf gebruik ik deze naar volle tevredenheid: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2718684 . Zelfs hier zitten overigens nog veel 'onnodige' applicaties in die ik er zelf uit heb gegooid maar hier is enige voorzichtigheid op zijn plaats.

Daarnaast gebruik ik tegenwoordig Shinto-kernel, die je hier kan vinden: http://precog.me/category/android-2/kernels/ . Geweldige resultaten qua stabiliteit, energieverbruik en prestaties.
Ja, mooi klein. Mis alleen s-note of s-memo. Enig idee hoe ik het pennetje (dat je dus notities kunt schrijven in handschrift) weer werkend kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
En nu wachten op mooie (kleine) custom rom's met zo min mogelijk zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Topicstarter
Als je de bootloader en PIT niet load kun je nog terug naar kk of in mijn geval VN-Team V7.2 Note4...LP is leuk maar niet geweldig, nog!! ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:33
silitek schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:56:
[...]

Als je de bootloader en PIT niet load kun je nog terug naar kk of in mijn geval VN-Team V7.2 Note4...LP is leuk maar niet geweldig, nog!! ;)
Schijnt dat iemand PIT en bootloader update wel gedaan heeft en gewoon via custom recovery terug naar 4.4.2 / 4.4.4 rom gegaan is ;)

Ik heb lange tijd de unofficial temasek CM12 android 5 gedraaid, alles werkte wat ik gebruikte
Nu een dag de Samsung TW 5.0 rom en werkt ook zonder problemen ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 16:40

Mikayu

.srt

Ik had hem ook even geprobeerd. Daarna in downloadmode cwm geflashed en X-Note weer teruggezet

• struukduuker
Draai al een tijdje een cm12 versie van Temasek. Heb er totaal geen problemen mee. Wat is stock lollipop toch een verademing tegenover wat Samsung er mee gedaan heeft.

Denk dat ik niet meer terug ga naar een tw rom, alles werkt in principe gewoon stabiel. En bijna dagelijks wel 1 of 2 updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik lees op xda lp dat je bij 16 gb intern geheugen niet de .pit moet flashen, iemand hier (al) ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Had jij niet de Neo? Gaat sowieso niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Topicstarter
racinfo schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:43:
Ik lees op xda lp dat je bij 16 gb intern geheugen niet de .pit moet flashen, iemand hier (al) ervaringen mee?
16 gb intern dan geen PIT gebruiken inderdaad. Pit file=32 gb..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

silitek schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:29:
[...]

16 gb intern dan geen PIT gebruiken inderdaad. Pit file=32 gb..
Dankjewel. Ik heb namelijk een neo.
-
-
Mikayu schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:29:
Had jij niet de Neo? Gaat sowieso niet werken
We gaan het testen; volgens mij maakt het geen enkel verschil.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13814150/schermnote3.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door racinfo op 28-12-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

kabrok schreef op donderdag 25 december 2014 @ 09:14:
Draai al een tijdje een cm12 versie van Temasek. Heb er totaal geen problemen mee. Wat is stock lollipop toch een verademing tegenover wat Samsung er mee gedaan heeft.

Denk dat ik niet meer terug ga naar een tw rom, alles werkt in principe gewoon stabiel. En bijna dagelijks wel 1 of 2 updates.
Kan je vertellen waar je de build vandaan hebt? Ben wel geïnteresseerd want heb last van random reboots van temasek in cm11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Hoppa! Omega ROM beetje getweaked, 2 dagen 17 uur met 5 en half uur scherm aan. Hou dan 5 procent over. WiFi 80% vd tijd aan geweest, ook gewoon met mobiel netwerksignaal. Alleen geswitched met WiFi > Mobiele gegevens als ik de deur uit ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zit ff met een probleempje met de Note3 i.c.m. CM12. Ik heb via Philz CWM van de stock versie een nandroid backup gemaakt en daarna de CM12 incl Gapps geïnstalleerd. Nu wil ik terug naar stock en ga dan via recovery de nandroid backup van stock restoren. Dat lijkt goed te gaan want de Note start normaal op maar alle services crashen en uiteindelijk werkt de Note niet. Ik heb me suf zitten zoeken naar een mogelijke oplossing maar ik heb niet veel gevonden, of ik heb moet met mijn neus gezocht hebben. Nu bevalt CM12 op zich wel maar S Health en de Gearmanager voor de Gear2 zijn niet te installeren.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

racinfo schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:04:
[...]
Dankjewel. Ik heb namelijk een neo.
-
-

[...]
We gaan het testen; volgens mij maakt het geen enkel verschil.

[afbeelding]
Ik ben toch benieuwd of het gelukt is.

Oegstgeest is aardig dichtbij :p
regmaster schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:25:
Ik zit ff met een probleempje met de Note3 i.c.m. CM12. Ik heb via Philz CWM van de stock versie een nandroid backup gemaakt en daarna de CM12 incl Gapps geïnstalleerd. Nu wil ik terug naar stock en ga dan via recovery de nandroid backup van stock restoren. Dat lijkt goed te gaan want de Note start normaal op maar alle services crashen en uiteindelijk werkt de Note niet. Ik heb me suf zitten zoeken naar een mogelijke oplossing maar ik heb niet veel gevonden, of ik heb moet met mijn neus gezocht hebben. Nu bevalt CM12 op zich wel maar S Health en de Gearmanager voor de Gear2 zijn niet te installeren.
Iemand een idee?
Even full wipen eerst, er staan nog resten van die CM rom op wat voor dit soort instabiliteit zorgt

[ Voor 51% gewijzigd door Mikayu op 30-12-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mikayu schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:15:
[...]

Even full wipen eerst, er staan nog resten van die CM rom op wat voor dit soort instabiliteit zorgt
Thanks voor de tip maar een full wipe werkt helaas niet. In Philz CWM zit de optie 'clean to install new rom" en deze doet idd een full wipe. Ik overweeg nog een format/boot maar ik vrees dat dan de bootloader pleite is en ik dan helemaal overnieuw mag beginnen en ergens een 4.4.3 stock versie vandaan moet halen en via Odin moet flashen. Op zich werkt Lollipop 5.01 aardig, dus ik wacht de officiele rom van Samsung wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
Kevinr1989 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:48:
[...]

Kan je vertellen waar je de build vandaan hebt? Ben wel geïnteresseerd want heb last van random reboots van temasek in cm11...
Ja hoor, gewoon van xda. http://forum.xda-develope...aseks-unofficial-t2953375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, ik kan het op google niet echt vinden. Maar is er een custom rom die de pen functionaliteit ondersteund? Dus klikken op knopje = pop out menu met verschillende opties e.d.

Dat is voor mij echt cruciaal om te gaan flashen, omdat ik dat ding bizar veel gebruik

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Vrijwel alle roms gebaseerd op TW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
lanerios schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:21:
Vraagje, ik kan het op google niet echt vinden. Maar is er een custom rom die de pen functionaliteit ondersteund? Dus klikken op knopje = pop out menu met verschillende opties e.d.

Dat is voor mij echt cruciaal om te gaan flashen, omdat ik dat ding bizar veel gebruik
http://forum.xda-develope...bdcce4&t=2718684&page=137

Versie 26 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Beter 25 nemen zonder bèta lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
26 is gebaseerd op KitKat (4.4.2), dus geen lollipop. Verschil met 25 is dat daar s-pen niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
http://forum.xda-develope...n9005-audax-v9-0-t2847013

Deze is gebasseerd op lollipop de gelekte versie maar werkt als een ferrari.

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Ik heb die Lollipop er ook op gezet van de week. Ziet er gelikt uit en werkt lekker.
Maar nu wil ik hem weer rooten en krijg hem niet in downloadmode. Al heel vaak geprobeerd, maar hij start gewoon op.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Northernstar1 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:21:
Ik heb die Lollipop er ook op gezet van de week. Ziet er gelikt uit en werkt lekker.
Maar nu wil ik hem weer rooten en krijg hem niet in downloadmode. Al heel vaak geprobeerd, maar hij start gewoon op.

Wie weet raad?
Ik begrijp deze niet helemaal. Heb je die custom er nu opstaan of heb je een ongerootte firmware erop staan?

Download mode is gewoon Volume Down, Home Button en Powerbutton vasthouden totdat die een tweede keer trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Ik heb die N9005XXUGBNL8. Maar downloadmode lukt nu niet meer om hem nu opnieuw te rooten.
Dus waarschijnlijk werkt dat anders op 5.0??

[ Voor 39% gewijzigd door Northernstar1 op 15-02-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Northernstar1 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:33:
Ik heb die N9005XXUGBNL8. Maar downloadmode lukt nu niet meer om hem nu opnieuw te rooten.
Dus waarschijnlijk werkt dat anders op 5.0??
Met cf-root... zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Ok, gelukt, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 08:29
Ik heb sinds vandaag ook een custom rom draaien op basis van de gelekte lollipop versie. Alles werkt lekker vlot en stabiel tot nu toe, batterij gaat ook veel langer mee.

Enige dingetje is dat ik boven in de statusbalk nu "LTE" heb staan in plaats van 4g. Via Wikipedia lees ik dat het min of meer het zelfde is maar er toch verschillende versies zijn? Klopt dat? En is het even snel als 4g?

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/jktrng3i5/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
In jouw geval, exact hetzelfde. Alleen de benaming is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Heeft het nog zin om naar roms te zoeken nu alle note 3 een update naar lollipop hebben gekregen? Ik heb de indruk dat de ontwikkeling van nieuwe roms stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
brabbelaar schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:56:
Heeft het nog zin om naar roms te zoeken nu alle note 3 een update naar lollipop hebben gekregen? Ik heb de indruk dat de ontwikkeling van nieuwe roms stil ligt.
Kijk eens op xda-developers. Audax L is een hele goede tw rom. En cm12.1 is ook een goede alleen is deze aosp maar wel al android 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Sowieso is het fijn als je een ROM zonder Samsung crapware neemt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Thombias schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:41:
[...]

Kijk eens op xda-developers. Audax L is een hele goede tw rom. En cm12.1 is ook een goede alleen is deze aosp maar wel al android 5.1.1
Ik meende dat cyanogan nog niet stabiel was voor de Note 3. Heb jij ervaring met Audax? Ik las dat videocamera het niet altijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
brabbelaar schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:33:
[...]

Ik meende dat cyanogan nog niet stabiel was voor de Note 3. Heb jij ervaring met Audax? Ik las dat videocamera het niet altijd doet.
CM 12.1 draait prima. Maar zelf vind ik het een beetje saai.
Tevens is de s pen functie in een tw rom veel beter.
... Nog geen last van gehad met Audax.
Maar tijdens de installatie kan je kiezen tussen de note 3 of note 4 camera.
Voor de zekerheid kan je kiezen voor de note 3 camera.
Je kan ook nog de lean kernel flashen. Deze is te overclocken naar 2.7ghz.
(voor meer info... highonandroid.com)

Je kan de roms het beste zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Thombias schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:57:
[...]

CM 12.1 draait prima. Maar zelf vind ik het een beetje saai.
Tevens is de s pen functie in een tw rom veel beter.
... Nog geen last van gehad met Audax.
Maar tijdens de installatie kan je kiezen tussen de note 3 of note 4 camera.
Voor de zekerheid kan je kiezen voor de note 3 camera.
Je kan ook nog de lean kernel flashen. Deze is te overclocken naar 2.7ghz.
(voor meer info... highonandroid.com)

Je kan de roms het beste zelf proberen.
Het is tijd voor een tukkie, want laat, maar mijn telefoon blijft hangen bij "installing update ...Starting AROMA installer version 2.70RC2 (c) 2013 amarullz xda-developers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gebruik al een tijdje de rom van Temasek. Erg tevreden over. Geen extra Samsung troep, geen Touchwiz, gewoon lekker kaal,snel en goede batterijduur. Zit ondertussen al op Lollipop 5.1.1 en er worden zeer geregeld updates en fixxes uitgerold. Wel die Audax rom nog eens geprobeerd vorige week, maar toch weer snel terug gegaan. Mij teveel overbodige troep. Mocht je de pen gebruiken, ik persoonlijk nooit, dan mis je inderdaad wel wat functionaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door pjlgt op 26-05-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 08:42:
Gebruik al een tijdje de rom van Temasek. Erg tevreden over. Geen extra Samsung troep, geen Touchwiz, gewoon lekker kaal,snel en goede batterijduur. Zit ondertussen al op Lollipop 5.1.1 en er worden zeer geregeld updates en fixxes uitgerold. Wel die Audax rom nog eens geprobeerd vorige week, maar toch weer snel terug gegaan. Mij teveel overbodige troep. Mocht je de pen gebruiken, ik persoonlijk nooit, dan mis je inderdaad wel wat functionaliteit.
Gelukkig kan je een hoop van die apps handmatig verwijderen. Als je geen pen gebruikt dan is die rom van Temasek prima.
Persoonlijk vind ik de TW schil (en zeker de TW Edge) een mooiere uitstraling hebben dan de standaard AOSP. zoals die van CM.

Ook vind ik de extra functionaliteit in de camera app van samsung erg mooi werken. En dat is een van de redenen om TW aan te houden. Ook gebruik is Smart Remote van samsung. Ik heb nog geen app gevonden die daarbij in de buurt kom.

Verder switch ik regelmatig van roms om te proberen maar sinds een paar maanden ga ik vaak toch weer terug naar Audax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Ik heb de temasek rom geïnstalleerd. Vlot genoeg, maar op mijn werk kom ik niet meer op eduroam wifinetwerk (wifi op europese universiteiten) en ik ben root kwijt (moet je opnieuw instellen in developer options.

Wat te doen als een zip niet flashed? Zoals de Audax bij mij, is er een manier om dat de debuggen?

[ Voor 28% gewijzigd door brabbelaar op 26-05-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Als een zip niet is te flashen ligt dat vaak aan een corrupte zip(opnieuw downloaden in dit geval) of gebruik je een verouderde recovery. Trwp is een goede recovery. Een full wipe is ook aan te raden voor dat je gaat flashen alhoewel je daar volgens mij bij audax l tijdens de aroma fase van het flashen voor kunt kiezen, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Ik heb CWM als recovery en Temasek succesvol geïnstalleerd. Ik ben er tevreden mee :) Wellicht dat ik later de Audax nogmaals download en probeer te installeren. Full wipe heb ik inderdaad gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:31
Lollipop 5.1 is al een tijdje te downloaden voor de Note 3:
How to Update Galaxy Note 3 N9005 to Android 5.1 Lollipop Resurrection Remix custom ROM
Heeft iemand die hier ondertussen draaien op zijn toestel ?
Op 5.0 werkt bluetooth niet lekker zoals bekend. Is dit opgelost op 5.1 ? iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Thombias schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:02:
Ook gebruik is Smart Remote van samsung. Ik heb nog geen app gevonden die daarbij in de buurt kom.
Peel smart remote, is exact dezelfde als die samsung aanbied.
'Peel Smart Remote' bekijken
Google Play: Peel Smart Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
reyals schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Peel smart remote, is exact dezelfde als die samsung aanbied.
'Peel Smart Remote' bekijken
Google Play: Peel Smart Remote
Klopt, had ik intussen gevonden. En Peel heeft ook een mooie widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Op XDA zijn ook Exynos-powered ROMS, wat is het verschil met andere custom ROM's? Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:24:
Op XDA zijn ook Exynos-powered ROMS, wat is het verschil met andere custom ROM's? Iemand meer info?
Die roms zijn voor de modellen anders dan de N9005 zoals in europa verkocht wordt.
In die modellen zitten dus de Exynos chipset van Samsung.
In de N9005 zit een Qualcomm chipset
De N9005 en N9002 Qualcomm Snapdragon 800 en in de N9000 zit Exynos 5 Octa 5420.

De Exynos ROMs zijn niet compatible met de Snapdragon ROMs(N9005).

[ Voor 21% gewijzigd door Thombias op 08-06-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Helder. Dank je wel!
Nu maar zoeken naar een goeie ROM...

Man ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik gebruik de pen en fototoestel veel. ik heb al m'n contacten in google helaas maar wil niet al die extra samsung en standaard crapware erop.
Verder speel ik met cpu-adjuster (underclocken) en Greenify voor zo lang mogelijk batterijduur.
Iemand suggesties voor een goeie rom.
't Is echt zo moeilijk... Tijd om uitvoerig te testen heb ik niet, ik werk en verbouw in huis.
Help!

[ Voor 126% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 08-06-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
DaViDoViTsCh schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:00:
Helder. Dank je wel!
Nu maar zoeken naar een goeie ROM...

Man ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik gebruik de pen en fototoestel veel. ik heb al m'n contacten in google helaas maar wil niet al die extra samsung en standaard crapware erop.
Verder speel ik met cpu-adjuster (underclocken) en Greenify voor zo lang mogelijk batterijduur.
Iemand suggesties voor een goeie rom.
't Is echt zo moeilijk... Tijd om uitvoerig te testen heb ik niet, ik werk en verbouw in huis.
Help!
Audax L is een hele goede rom gebasseerd op de laatste TW officiele rom met veel S6 en Note 4 features.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 09-06-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Thombias schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:07:
[...]

Audax L is een hele goede rom gebasseerd op de laatste TW officiele rom met veel S6 en Note 4 features.
Ik zie dat je daar ook kan kiezen om het Xposed framework mee te installeren. Dat ik voor mij wel een pluspunt. Xposed is nu een heel lastig technisch verhaal op Samsung toestellen, maar eigenlijk is het een musthave. Ik ben momenteel puur stock. Ik heb zelfs geen custom recovery. Misschien moet ik daar toch maar verandering in brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 09-06-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Audax draait hier nu :)
Xposed er ook op, nu maar eens tweaken en kijken wat ik uit dat ding kan halen...
Suggesties voor must have software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

DaViDoViTsCh schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:46:
Audax draait hier nu :)
Xposed er ook op, nu maar eens tweaken en kijken wat ik uit dat ding kan halen...
Suggesties voor must have software?
Ik had in de Android 4-tijd het een en ander aan Touchwiz mods ena ndere Samsung specifieke mods, maar ik weet niet hoever je gaat komen op een aangepaste Android L. Al werkt Wanam op stock Android 5: http://repo.xposed.info/module/ma.wanam.xposedlollipop. Ik was er altijd wel fan van.

En natuurlijk de nodige ad-block zaken.

Ik zal hem zo eens flashen via Heimdall of Odin.

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 10-06-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Hm heb audax en ayra erop gehad. Moet zeggen dat ik die opties en uitgebreidheid zonder googlecrap beter vind bij ayra. Audax heeft alles nog zoals my magazine en de rest van de googlemeuk. Maar bij ayra weet niet of daar ook xposed kan. Bij de installatie van ayra kan je zoooo veel weglaten...Vanavond toch nog maar eens testen toch maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ai, jammer, xposed frameworks wordt (nog) niet ondersteund bij de Arya Rom...

Wel vind ik dat bij die Arya en Audax de batterij wel verdomd snel opgaat. Iets met de kernel te verhelpen ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 11-06-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:21
Hallo Allemaal,
Ik heb CM12.1 geïnstalleerd. Prima ROM zoals altijd met CM. Android 5.1.1 lost mijn Wifi en BT problemen op die in de Samsung Lollipop update naar voren kwamen.
Er is één probleem: Encryptie werkt niet in CM12.1 en heb ik nodig om zakelijke SW te draaien.

Ik denk dat ik weer terug moet naar Kitkat. Kan iemand me een Kitkat rom adviseren die werkt met encryptie en niet zo bloated is als de Samsung Roms.
Moet ik nog maatregelen nemen omdat ik de Samsung Lollipop update heb gedaan, gaat dat goed met kernel versie?

thks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649176

Die devbase is erg stock, maar ook een stuk minder bloatware erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

oeps schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:28:
Hallo Allemaal,
Ik heb CM12.1 geïnstalleerd. Prima ROM zoals altijd met CM. Android 5.1.1 lost mijn Wifi en BT problemen op die in de Samsung Lollipop update naar voren kwamen.
Er is één probleem: Encryptie werkt niet in CM12.1 en heb ik nodig om zakelijke SW te draaien.

Ik denk dat ik weer terug moet naar Kitkat. Kan iemand me een Kitkat rom adviseren die werkt met encryptie en niet zo bloated is als de Samsung Roms.
Moet ik nog maatregelen nemen omdat ik de Samsung Lollipop update heb gedaan, gaat dat goed met kernel versie?

thks!
Je kunt bij de meeste custom samsung based Roms toch de bloatwae uitschakelen? Ik gebruik nu Aryamod en daar kun je bij installatie kiezen om het weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:21
reyals schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:51:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649176

Die devbase is erg stock, maar ook een stuk minder bloatware erin
Heb de [ALEXNDR] (kitkat) Rom geïnstalleerd. Debloat scripts tijdens de installatie gedraaid. Helaas startte mijn telefoon niet meer op.
Om niet te lang offline te zijn maar CM11 geïnstalleerd. Encryptie werkt daarin en kan de zakelijke sw weer gebruiken. Wel even wennen om terug te gaan naar kitkat :(
Volgend weekend maar eens Aryamod en ALEXNDR Lollipop proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Die Arya ROM is super. Draai met Xposed Frameworks, een paar modules waaronder Smart Network, Greenify... draai met 4 uur scherm aan ongeveer 2 dagen (dus meer als 48 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:21
DaViDoViTsCh schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:57:
Die Arya ROM is super. Draai met Xposed Frameworks, een paar modules waaronder Smart Network, Greenify... draai met 4 uur scherm aan ongeveer 2 dagen (dus meer als 48 uur)
Een paar post geleden wordt er nog melding gemaakt dat xposed nog niet beschikbaar is voor deze rom. Kan jij aangeven hoe jij dit hebt gedaan? Ik zie nergens in het XDA topic een duidelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ik heb em hier vandaan...
Frameworks werkt en Wanam maar een paar onderdelen, daarom gebruik ik dat niet...
De modules die ik nu gebruik zijn: Android theme engine, greenify, smart network, statusbar download progress en youtube adaway.
Moet nog kijken wat interessant is. Ik gebruikte ooit eens stweaks om mn cpu te undervolten en zo, maar de kernell ondersteunt deze niet. Dat draait overigens niet via xposed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

DaViDoViTsCh schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:54:
Ik heb em hier vandaan...
Frameworks werkt en Wanam maar een paar onderdelen, daarom gebruik ik dat niet...
De modules die ik nu gebruik zijn: Android theme engine, greenify, smart network, statusbar download progress en youtube adaway.
Moet nog kijken wat interessant is. Ik gebruikte ooit eens stweaks om mn cpu te undervolten en zo, maar de kernell ondersteunt deze niet. Dat draait overigens niet via xposed.
Ik heb Xposed nog niet draaien, maar mis Appsettings het meeste en dan de optie dat je apps in andere DPI kunt draaien dan de standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Zal spoedig wel een update voor komen dat het wel ondersteund wordt heb ik het idee :)

Edit:
Wel loop ik nog te klooien met welke kernell ik nemen moet. Ik heb gewoon die standaard bij de aryarom zit, maar ik heb het idee dat dat beter kan...

[ Voor 48% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 23-06-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik heb arter97 kernel op aryamod en de nieuwste BOD3 modem.

Geen idee of kernel veel verschil maakt. Ze zijn allebei vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb de temasek rom v14.1 draaien. Nu kreeg ik vandaag via OTA een update aangeboden voor 14.2. Ik heb download geklikt, en vervolgens reboot. De telefoon ging toen naar TWRP en daarbij bleef het helaas, geen automatische update.

Ik ben nu een beetje onzeker wat te doen? Kan ik handmatig de update installeren in TWRP? Waar staat de update file dan, ergens in een download folder? Blijven alle setting etc behouden? Wat is de juiste procedure? Wie weet raad? thanks ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 01-07-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ocdaan schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:59:
Ik heb de temasek rom v14.1 draaien. Nu kreeg ik vandaag via OTA een update aangeboden voor 14.2. Ik heb download geklikt, en vervolgens reboot. De telefoon ging toen naar TWRP en daarbij bleef het helaas, geen automatische update.

Ik ben nu een beetje onzeker wat te doen? Kan ik handmatig de update installeren in TWRP? Waar staat de update file dan, ergens in een download folder? Blijven alle setting etc behouden? Wat is de juiste procedure? Wie weet raad? thanks ;)
Je kan gewoon installeren via twrp. Als je niks wiped dan behoud je de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het is gelukt, bedankt. Er is een mapje genaamd otaupdates waarin de gedownloade bestanden staan. Inderdaad, install gedaan en verder niets, alle settings en programma's bleven intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 13:17
Heb op mijn Note 3 Cyanogen 5.1.1 gezet van:
http://download.cyanogenmod.org/?device=hlte

Dit werkt erg lekker, blij met Lollipop!

Nu ben ik nog op zoek naar een nieuwe modem firmware. De meeste links wijzen naar Sammobile, maar daar vind ik alleen PDA bestanden?
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N9005/PHN/

In Odin staat "bootloader", "pda', "phone", "csc". Ik ben denk ik op zoek naar "phone". Waar kan ik die vinden? Of mis ik iets en kan je dit toch op Sammobile vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb alleen een andere firmware geflashed, modem niet veranderd. Dat lijkt me ook niet echt nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Misschien doet de nieuwe firmware het wel beter? Maar op zich werkt het okay zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds vandaag gebruik ik Aryamod 6.0 en ben aangenaam verrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Delay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:15:
Heb op mijn Note 3 Cyanogen 5.1.1 gezet van:
http://download.cyanogenmod.org/?device=hlte

Dit werkt erg lekker, blij met Lollipop!

Nu ben ik nog op zoek naar een nieuwe modem firmware. De meeste links wijzen naar Sammobile, maar daar vind ik alleen PDA bestanden?
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N9005/PHN/

In Odin staat "bootloader", "pda', "phone", "csc". Ik ben denk ik op zoek naar "phone". Waar kan ik die vinden? Of mis ik iets en kan je dit toch op Sammobile vinden?
Ik heb Audax L v26.2 geflashed. De voordelen mbt. de s-pen icm. TW îs toch het beste voor mij.

In de openingspost van Audax L staan de links naar de nieuwste modem etc.
Maar hierbij de shortcuts...

- MODEM/NON-HLOS in CP=MODEM_NON-HLOS_OF3
- BOOTLOADER in BL= BL_N9005XXUGPOF3
- PERSIST in AP= PERSIST_LP_N9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
Thombias schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:54:
[...]
Ik heb Audax L v26.2 geflashed. De voordelen mbt. de s-pen icm. TW îs toch het beste voor mij.
Bedankt! Zelf gebruik ik de s-pen helemaal niet.

Ik had inmiddels al uitgevonden dat de PDA die je bij SamMobile download ook de modem bevat. Door de hele PDA te flashen kreeg ik de nieuwe modem. Daarna Cyanogen flashen en je hebt Cyanogen met een nieuwe modem.

Zal de volgende flash ronde eens Audax proberen. Misschien heeft dat een beter batterij leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
RekZ schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:08:
Sinds vandaag gebruik ik Aryamod 6.0 en ben aangenaam verrast!
Ik ben deze ook maar eens aan het downloaden. Het ziet er zeer goed uit.
Deze ga ik vandaag of morgen maar even testen.
Pagina: 1 2 3 Laatste