Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

GentiLi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:43:
Ik heb een iPhone 6s Plus gekocht. Een week nu in bezit maar ik kan echt niet wennen. Ik wist wel dat de iOS beperkt was, maar zo beperkt...!

Ik heb besloten om hem weer terug te brengen en maar weer tot september met mijn geweldige Note 3 door te gaan en dan abonnementen verlegen met Note 6 weer. Jammer dat de 5 er niet is, echt jammer. Ik denk iig dat als iemand een tijdje een Note heeft gehad, wil niets anders hebben.

De enige nadeel van mijn Note3 is dat ie met de Outlook niet (meer) synchroniseert. Ik heb alle contacten van mijn toestel verloren en heb ze nu alleen op mijn PC, in de Outlook dus. Synchronisatie met de kabel werkt niet meer.

Iemand een idee/tip hoe ik dat moet doen? Behalve mijn 350 contacten weer handmatig één voor één er op te zetten natuurlijk.
Makkelijkste is denk ik je contacten naar Gmail (of Hotmail te syncen) en dan dat account op je telefoon toevoegen (en eventueel weer terug naar je telefoon syncen als je ze niet in dat account wil houden).

[ Voor 6% gewijzigd door Blindfold op 23-12-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Blindfold schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:34:
[...]

Makkelijkste is denk ik je contacten naar Gmail (of Hotmail te syncen) en dan dat account op je telefoon toevoegen (en eventueel weer terug naar je telefoon syncen als je ze niet in dat account wil houden).
Oké, thanks man. Ik weet niet of dat gaat lukken via Outlook naar Gmail over te zetten maar ga het artikel bestuderen en dan het in de praktijk proberen een laat het dan weten hoe het gegaan is.

[ Voor 3% gewijzigd door GentiLi op 23-12-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

GentiLi schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:33:
[...]

Oké, thanks man. Ik weet niet of dat gaat lukken via Outlook naar Gmail over te zetten maar ga het artikel bestuderen en dan het in de praktijk proberen een laat het dan weten hoe het gegaan is.
Als je de contacten in Gmail wilt houden, zou ik zeker voor die route gaan (heb je altijd je contacten op je android ook bij nieuwe telefoon). Als je ze wilt terugsyncen naar je telefoon zelf, dan zou ik de Hotmail route nemen, want die kun je volgens mij makkelijker overzetten (handleiding is voor Windows Phone, maar het eerste stuk met Outlook contacten naar je hotmail zetten is hetzelfde).

• GentiLi
  • Niet online
Blindfold schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:32:
[...]

Als je de contacten in Gmail wilt houden, zou ik zeker voor die route gaan (heb je altijd je contacten op je android ook bij nieuwe telefoon). Als je ze wilt terugsyncen naar je telefoon zelf, dan zou ik de Hotmail route nemen, want die kun je volgens mij makkelijker overzetten (handleiding is voor Windows Phone, maar het eerste stuk met Outlook contacten naar je hotmail zetten is hetzelfde).
Ah, ik heb toch een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, het werd weer tijd dacht ik en boem, alles gaat vloeiend weer, USB der in en alle contacten van mijn PC weer allemaal netjes op mijn Note, met alles der op en der aan.

[ Voor 7% gewijzigd door GentiLi op 24-12-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

GentiLi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:57:
[...]

Ah, ik heb toch een reset naar fabrieksinstellingen gedaan, het werd weer tijd dacht ik en boem, alles gaat vloeiend weer, USB der in en alle contacten van mijn PC weer allemaal netjes op mijn Note, met alles der op en der aan.
No problem. Vertrouwd is altijd het beste ;)
Merry Christmas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:57
Voordat ik een nieuwe telefoon ga kopen wil ik hier toch even jullie mening.

De laatste paar weken is het meerdere keren gebeurt dat mijn telefoon opeens uit was. Opstarten was verder geen probleem dus ik heb hier verder niet naar gekeken.

Maar gister avond kreeg ik hem ook niet meer aan. Terwijl de batterij net was opgeladen. Als ik hem nu aan de oplader hang gebeurt er niets en na alle opties die ik op internet kon vinden te hebben toegepast wil hij nog steeds niet aan.

De batterij meet 3,95 Volt, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Nu mijn vraag, is het toch de moeite om een nieuwe batterij te bestellen in de hoop dat dit wel werkt of kan de telefoon de prullenbak in? Is hier iemand die hetzelfde heeft gehad en is dit misschien te repareren (goedkoop, want hij is al ruim 2 jaar oud)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 10-06 17:59
thriller schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:49:
Voordat ik een nieuwe telefoon ga kopen wil ik hier toch even jullie mening.

De laatste paar weken is het meerdere keren gebeurt dat mijn telefoon opeens uit was. Opstarten was verder geen probleem dus ik heb hier verder niet naar gekeken.

Maar gister avond kreeg ik hem ook niet meer aan. Terwijl de batterij net was opgeladen. Als ik hem nu aan de oplader hang gebeurt er niets en na alle opties die ik op internet kon vinden te hebben toegepast wil hij nog steeds niet aan.

De batterij meet 3,95 Volt, dus daar ligt het denk ik niet aan.

Nu mijn vraag, is het toch de moeite om een nieuwe batterij te bestellen in de hoop dat dit wel werkt of kan de telefoon de prullenbak in? Is hier iemand die hetzelfde heeft gehad en is dit misschien te repareren (goedkoop, want hij is al ruim 2 jaar oud)?
Een samsung met een acuut kapotte batterij heb ik nog nooit mee gemaakt. Zijn de contacten van de batterij schoon ?
Wat je zou kunnen doen: telefoon aan de stroom hangen en tegelijk deze buttons indrukken: Home, power, en volume min. Je kunt dan tevens een wipe cash doen of een hard reset.
Hopelijk kun je hier wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 16:57
Aloysxda schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Een samsung met een acuut kapotte batterij heb ik nog nooit mee gemaakt. Zijn de contacten van de batterij schoon ?
Wat je zou kunnen doen: telefoon aan de stroom hangen en tegelijk deze buttons indrukken: Home, power, en volume min. Je kunt dan tevens een wipe cash doen of een hard reset.
Contacten zijn schoon en bovenstaande werkt ook niet, hij reageert nergens op. Dus waarschijnlijk echt kapot.

Nieuwe telefoon is besteld. Deze gaat de prullenbak in.

[ Voor 4% gewijzigd door thriller op 09-01-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 13:17
Aloysxda schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Geen telefoon maar hier wel 2 tablets van Samsung met vaste batterij die beide binnen 2 jaar tijd vervangen moesten worden. Maar moet ook wel eerlijk zeggen dat mijn Note 3 van ruim 2 jaar nog steeds een goede batterij heeft.
Maar dit was wel een van de redenen dat ik laatst gekozen heb voor de Lumia 950Xl, wil die optie om zelf een batterij te wisselen, ook na de garantie tijd, gewoon niet kwijt.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/mppiVp.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/911/tmqnbW.png

This ROM is based on the latest ROM for Netherlands (Vodafone) released on 12 jan 16, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 3.
It's OFFICIAL ROM, so KNOX won't be triggered and the warranty won't be voided!

What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability improvements

Model SM-N9005
Model name GALAXY Note 3 LTE
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4540543
Build date Fri, 11 Dec 2015 06:44:11 +0000
Product code PHN
PDA N9005XXUGBOL3
CSC N9005PHNGBOJ1
Download for install with Odin: MegaNZ

Place TAR-file in AP in Odin!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-06 10:44
Goedemiddag,

Ik heb mijn Note 3 nu zo'n 1,5 jaar en ben er heel erg blij mee. Ik merk echter dat de batterij steeds slechter wordt en bij redelijk intensief gebruik vliegen de procenten eraf. Als ik echter bij batterijverbruik kijk in het menu staat er dat ik maar 25% verbruikt, terwijl ik nog 57% over heb. (soms is het nog erger)

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt of kan ik beter een nieuwe accu kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 17:27
Ligt eraan, heb je hem volledig opgeladen? Kan je screenshots posten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyField
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-06 10:44
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:06:
Ligt eraan, heb je hem volledig opgeladen? Kan je screenshots posten?
Ik kan helaas geen screenshots posten, maar als ik de telefoon volledig heb opgeladen, schiet het batterijpercentage, bij een beetje Youtube kijken, ontzettend hard naar beneden. Als ik de telefoon eens een half uur uit laat en dan weer opstart, is er ineens 20% batterij bij gekomen en dat soort fratsen. Bij accuverbruik staat er ook geen app die heel veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:44
SkyField schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:12:
[...]

Ik kan helaas geen screenshots posten, maar als ik de telefoon volledig heb opgeladen, schiet het batterijpercentage, bij een beetje Youtube kijken, ontzettend hard naar beneden. Als ik de telefoon eens een half uur uit laat en dan weer opstart, is er ineens 20% batterij bij gekomen en dat soort fratsen. Bij accuverbruik staat er ook geen app die heel veel gebruikt.
Het komt er ook spontaan weer bij? Das wel heel bijzonder, je kunt natuurlijk altijd gewoon een losse nieuwe accu bestellen op ebay oid. Kost ook niet eens zo gek veel, en kan je ook gelijk een grotere nemen. Na verloop van tijd word zo'n accu natuurlijk altijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
wat zijn de voordelen van die december release ? maf dat ze geen 5.1 hebben uit gerold als de note 3 geen 6 gaat krijgen...

iets mafs m'n note 3 heeft de vervelende eigenschap om na een gesprek het bel volume heel zacht te zetten, soms heb ik daar geen erg in en hoor ik inkomende gesprekken niet, iemand een idee ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:11
SkyField schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:46:
Goedemiddag,

Ik heb mijn Note 3 nu zo'n 1,5 jaar en ben er heel erg blij mee. Ik merk echter dat de batterij steeds slechter wordt en bij redelijk intensief gebruik vliegen de procenten eraf. Als ik echter bij batterijverbruik kijk in het menu staat er dat ik maar 25% verbruikt, terwijl ik nog 57% over heb. (soms is het nog erger)

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt of kan ik beter een nieuwe accu kopen?
Mijn batterij is iig ook steeds slechter geworden. Heb een nieuwe batterij gekocht, maar het is er niet beter op geworden vreemd genoeg.

Toen ik 'm net had kon ik 1.5 dag ermee doen, nu een halve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Mijne doet het na ruim 2 jaar misbruik nog steeds aardig. Na een werkdag heb ik nog iets van 30% lading en die gaat 's avonds meestal leeg naar 5% voordat ie aan de lader mag.

Ik had na een jaar wel een nieuwe accu gekocht omdat ie na een paar uurtjes leegliep, maar dat lag achteraf aan een gare service. Heb ik iig alvast een reserve accu mocht ie het echt gaan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 18:05
2 jr en 3 dagen tevreden gebruik van mijn note 3 is er een spontaan verticale luie pixel streep op mijn beeld gekomen. Fabriekgarantie is net niet meer van toepassing.

Wie heeft zelfde probleem (gehad) en ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

mokkie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:18:
2 jr en 3 dagen tevreden gebruik van mijn note 3 is er een spontaan verticale luie pixel streep op mijn beeld gekomen. Fabriekgarantie is net niet meer van toepassing.

Wie heeft zelfde probleem (gehad) en ook opgelost?
Dat had ik op de eerste dag, maar dan horizontaal. Bij een reboot was ie ook zichtbaar. Ik wou er mee terug maar toen ging de telefoon over op een harde tafel en de streep was ineens weg. Tot op de dag van vandaag niet meer terug gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/uZbcTS.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/6q9dsI.png

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability improvements

Model SM-N9005
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4540543
Build date Mon, 01 Feb 2016 11:40:13 +0000
Product code PHN
PDA N9005XXUGBPB1
CSC N9005PHNGBOJ1

Place MD5-file in AP in Odin!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 21:41
Nog mensen ervaring met de aanschaf van een niet originele batterij.

Huidige originele (3200mah) is nu echt op. Wat na 2.5 jaar niet slecht is.

Op internet kom ik wat zwaardere batterijen tegen bv 6400mah hierdoor wordt de achterkant ook wat dikker.

Gaan deze veel langer mee en zijn ze ook goed. Wordt de telefoon niet te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 14:32
In het begin kreeg ik bij het instaleren van een game de optie om het in de map game launcher of optimalisering of zoiets te zetten. Altijd gewijgerd. maar nu speel ik toch regelmatig een spelletje en iriteer me aan de notivicaties.
Ik kan het nu alleen nergens meer vinden. Als ik google op game launcher dan krijg ik alleen de optie voor galaxy s7 te zien. wat ik daar te zien krijg lijkt erg op wat er eerst ook op de note 3 te vinden was.
Maar mijn telefoon vind niks op de naam game launcher.
Heet dit anders op de note 3 of is het eruitgesloopt? Gek word ik er van.het zat op mijn telefoon, dat weet ik zeker maar ik kan er echt helemaal niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
p.d.akkerman schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:31:
Nog mensen ervaring met de aanschaf van een niet originele batterij.

Huidige originele (3200mah) is nu echt op. Wat na 2.5 jaar niet slecht is.

Op internet kom ik wat zwaardere batterijen tegen bv 6400mah hierdoor wordt de achterkant ook wat dikker.

Gaan deze veel langer mee en zijn ze ook goed. Wordt de telefoon niet te zwaar.
Waarom niet gaan voor een originele batterij. Kost maar zo rond de 14 euro. Die grote batterij maakt je telefoon trouwens niet iets dikker maar gigantisch. Gaat zeker veel langer mee maar je telefoon word in mijn ogen echt veel te dik en zwaar.Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/13/12/galaxy-note-3-10000-mah-case/gsmarena_001.jpgzoiets word het dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Wow het is erg stil geworden hier. Ben nog een van de laatste bezitters van een note 3, geloof ik.
Nou ja nog 2 maanden en dan mag ik weer iets nieuws.

geheel of topic dit maar ach wie leest het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

Nee hoor, mijn vrouw heeft nu mijn Note 3 (ik sinds februairi de Note 4) en is er erg tevreden over. De Note 3 is nog steeds als nieuw en functioneert goed. :Y Toestel krijgt alleen nog kleine security updates, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. MarshMallow zit er helaas niet in. Altijd alleen stock ROMs gebruikt. :S

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Heb er ook nog een als hoofdtoestel, en baal er best wel van dat we de update niet krijgen.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 19:45
edtims schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:16:
[...]

Waarom niet gaan voor een originele batterij. Kost maar zo rond de 14 euro. Die grote batterij maakt je telefoon trouwens niet iets dikker maar gigantisch. Gaat zeker veel langer mee maar je telefoon word in mijn ogen echt veel te dik en zwaar.[afbeelding]zoiets word het dan
Ik geloof niet dat je de originele samsung note 3 batterij voor 14 euro hebt. Er zijn enorm veel websites die claimen de originele batterij te verkopen, maar in werkelijkheid zijn het namaak die het qua capaciteit niet redden ivm het origineel.
Zo heeft mijn vriendin in het verleden ook eens een originele batterij voor de HTC desire gekocht voor 15 euro. Snel genoeg bleek dat de batterij het nauwelijks langer uithield dan haar 2 jaar oude batterij. Toen ik er eens goed naar keek stonden er ook al 2 spelfouten in de tekst op de achterkant. Kortom, Chinese namaakrommel. Als ik op de site van coolblue kijk kost de note 3 batterij 35 eur. Die zitten dan ook in een originele plastic verpakking etc. Itt die namaak dingen. De verkoop van namaakbatterijen is echt heel erg groot en volgens mij flikken al die gsmbatterij-verkoop sites dit kunstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:42

FlyEragon

Alien Monkeys

Is er iemand met een Note 3 Neo die al een update heeft gedaan naar Lollipop? Zit op 4.3 en krijg via ota als via Kies geen update. Kies komt met een wazige melding 'Initialisatie niet ondersteund door .' En bij Modelnaam staat er ook niks dan in het venster van het upgrade scherm.

Huidige firmwareversie volgens Kies: N7505XXUANAD/N7505PHNANA5/N7505XXUBNC3/N7505XXUANAD(PHN)

Modelnummer: SM-N7505
Buildnummer: JSS15J.N7505XXUAANAD

Kies herkent de telefoon wel goed, en kan overal backups van maken etc. Al op 2 computers geen succes gehad ondanks herinstalleren van Kies en allerlei USB drivers geprobeerd te hebben, ook de losse package van Samsung zelf.

update: Via de handmatige noodherstel firmware gedaan (invullen modelnummer en serienummer, hoe ouderwets maar goed), en is nu aan het updaten met een build PB1, hopen dat dit dan de lollipop versie is.

update 2: Gelukt met de noodherstel en manuele invoer toestel gegevens. Kies2 heeft dus de telefoon gewoon niet goed herkend, nog steeds een superbuggy programma dat zijn eigen toestellen nauwelijks kan vinden. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door FlyEragon op 02-06-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb eigenlijk al heel lang last van dat als ik mijn wifi inschakel, dat het icoontje van de wifi heel lang ligt groen blijft en dus ook nog niet kan verbinden met de wifi.
Na ongeveer 3 a 4 minuten word hij groen en dan werkt de wifi goed.
Heeft iemand hier ook last van gehad, of weet je wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik moet eigenlijk ook een andere accu liefst eentje die wat meer kan bevatten dan het origineel maar geen nepper of andere troep.

tevens heb ik een vaag probleem, soms kan ik mijn contacten niet meer zien, dan moet ik mijn toestel resetten dan staan ze er allemaal weer, wat kan daar aan doen ?

ik draai een stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 22:00
Ik heb deze batterij case gekocht voor op vakantie, minimaal 2 dagen prik met mijn gebruik
https://www.123accu.nl/Sa...3accu-huismerk-i7382.html
Wordt uiteraard stuk dikker maar gebruik hem nog steeds na de vakantie!

Stock rom er overigens begin dit jaar afgegooid. Diverse roms geprobeerd, Note 5 ports bevielen niet. Na verschillende cm13 roms zweer ik nu bij Purify:
http://forum.xda-develope...-unofficial-cm13-t3337234
Vrijwel standaard cm13 dus minder kans op bugs. Eerste rom waar ik gedoneerd heb, note 3 blijft zo een werkpaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candyman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 22:35
-edit- sorry verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door candyman op 16-06-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
ik zoek een goede blue tooth oortje met ruis onderdrukking.

hij moet compact zijn, ik wil heb gebruiken als externe mic om met de voice recorder opnames te maken, en voor hands free telefoon gebruik.

iets een advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 02:12

Bullet NL

Eigen Wijs

FlyEragon schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:10:
Is er iemand met een Note 3 Neo die al een update heeft gedaan naar Lollipop? Zit op 4.3 en krijg via ota als via Kies geen update. Kies komt met een wazige melding 'Initialisatie niet ondersteund door .' En bij Modelnaam staat er ook niks dan in het venster van het upgrade scherm.

Huidige firmwareversie volgens Kies: N7505XXUANAD/N7505PHNANA5/N7505XXUBNC3/N7505XXUANAD(PHN)

Modelnummer: SM-N7505
Buildnummer: JSS15J.N7505XXUAANAD

Kies herkent de telefoon wel goed, en kan overal backups van maken etc. Al op 2 computers geen succes gehad ondanks herinstalleren van Kies en allerlei USB drivers geprobeerd te hebben, ook de losse package van Samsung zelf.

update: Via de handmatige noodherstel firmware gedaan (invullen modelnummer en serienummer, hoe ouderwets maar goed), en is nu aan het updaten met een build PB1, hopen dat dit dan de lollipop versie is.

update 2: Gelukt met de noodherstel en manuele invoer toestel gegevens. Kies2 heeft dus de telefoon gewoon niet goed herkend, nog steeds een superbuggy programma dat zijn eigen toestellen nauwelijks kan vinden. |:(
Geen 6.01 wel 5.1.1

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N7505/

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:42

FlyEragon

Alien Monkeys

Bedankt, die staat er inmiddels al een tijdje op via Kies. Uiteindelijk was het gelukt door een noodherstel uit te voeren, dan pas wist Kies wat voor toestel er aan hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Volgens mij is dit een forum over de Note 3 met codenaam N-9005 en die updates gaan over de Note 3 Neo met codenaam N-7505 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 02:12

Bullet NL

Eigen Wijs

GentiLi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:15:
Volgens mij is dit een forum over de Note 3 met codenaam N-9005 en die updates gaan over de Note 3 Neo met codenaam N-7505 :?

[...]
Weet ik, de N7505 is en afgeleide van de Note 3.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Laatst online: 23-05 12:22
edtims schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:34:
Wow het is erg stil geworden hier. Ben nog een van de laatste bezitters van een note 3, geloof ik.
Nou ja nog 2 maanden en dan mag ik weer iets nieuws.

geheel of topic dit maar ach wie leest het nog
Hier ook nog één. Volstaat ook nog prima met z'n grote en goede scherm met rappe specs (CPU, GPU, RAM) in vergelijking met andere telefoons van onder de 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-04-2024
Ook nog steeds happy met mijn Note 3.. bijna 3 jaar oud nu.

Alleen.. sinds een paar weken is mijn batterij in no time leeg. Volgens battery services is Google Services de boosdoener. 29% drain vandaag, en ik heb de sync afgezet voor ik hem van de lader haalde.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn ? Of tips om verder te onderzoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
iemand ervaring met deze accu ?

https://www.123accu.nl/Sa...3accu-huismerk-i7374.html

lijkt me wel wat , een beetje meer lading, alleen maken ze het waar ?

• BMTN
  • Niet online
dj.verhulst schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:32:
iemand ervaring met deze accu ?

https://www.123accu.nl/Sa...3accu-huismerk-i7374.html

lijkt me wel wat , een beetje meer lading, alleen maken ze het waar ?
Heb zelf deze vorige week aangeschaft. Staat bij origineel. Zie ook niet veel verschil met oude op serienummer en datum na.

Kosten € 15,90
Verzenden vanaf € 2,50

http://www.digitalsonline...te-3-n9005-origineel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Accu wordt in november drie jaar oud, maar heb er nog niet veel issues mee. Gebruik het toestel veel en laad hem dagelijks op. Wat dat betreft doet ie het beter dan verwacht. Ik vrees alleen de nieuwe toestellen waar je de accu niet meer kan vervangen en agressievere quick charge hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
BMTN schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Heb zelf deze vorige week aangeschaft. Staat bij origineel. Zie ook niet veel verschil met oude op serienummer en datum na.

Kosten € 15,90
Verzenden vanaf € 2,50

http://www.digitalsonline...te-3-n9005-origineel.html
inmiddels heb ik hem ook gekocht, heb wel het idee dat ik er iets langer mee kan, ik haal nu 3,5 a 4 dag. nu bel ik weinig en doe ik zelden spelletjes, als ik whatapp gebruik gaat het wel een stuk harder maar 2 a 2,5, dag haal ik wel .

ben blij dat ik af ben als ik 10 min bel dat ik gelijk 15 a 20 % kwijt ben.

die toestellen met vast accu, daar ben ik ook niet happig op, maar goed, gegarandeerd dat er wel bedrijfjes zijn die dat voor een net prijsje willen doen, je krijgt er waterdichtheid voor terug, op de prijs van zo'n toestel is dat wel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik heb ook zo een huismerk batterij, maar het doet geen NFC. Niet handig als je wil pinnen met je Note 3

Verder doet de originele het nog net zo goed als de reserve. Niet slecht na bijna 3 jaar behoorlijk gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
Mikayu schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:44:
Ik heb ook zo een huismerk batterij, maar het doet geen NFC. Niet handig als je wil pinnen met je Note 3
....
De batterij die ik heb besteld bij digitalsonline heeft wel NFC. Is dus ook origineel.

Gebruik NFC o.a. voor betalen met de Note 3.

Altijd leuk bij de AH, eerst even de bonuskaart scannen met de app "Beep 'n Go" die gewoon standaard op de Note 3 is geïnstalleerd en daarna nog even met je telefoon betalen. Cassiëre altijd weer verbaasd dat deze telefoon wel werkt bij het scannen van de bonuskaart. Ook altijd leuk die verbaasde gezichten van mensen in de rij die ongetwijfeld denken dat jij de allernieuwste smartphone hebt die dit mogelijk maakt.

Ook gebruik ik NFC om automatisch foto's van mijn Sony camera over te zetten naar mijn Note. Kan ik deze gelijk delen.

Ben dus ook nog steeds tevreden met mijn bijna 3 jaar oude smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Ik verheugde me zo erg op de Note7, maar ben bang dat ik weer een Note moet overslaan.

Ik ben zo erg tevreden met mijn Note3, maar ik merk wel dat het tijd is gekomen om hem te vervangen. Soms laat ie mij in de steek... Misschien wordt het toch een iPhone7 dit jaar, we shall see...

Weet iemand trouwens of we toch verder gaan dan Android 5.0? Of is de Note3 helemaal van Sammy verlaten?

Edit: 7 sept 21:11. dus toch een Note7 aanschaffen. Apple iedere jaar hetzelfde liedje: this is the best we ever made... in an iPhone. Zucht!

[ Voor 25% gewijzigd door GentiLi op 10-09-2016 23:58 ]

• benchMarc
GentiLi schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:25:
Ik verheugde me zo erg op de Note7, maar ben bang dat ik weer een Note moet overslaan.

Ik ben zo erg tevreden met mijn Note3, maar ik merk wel dat het tijd is gekomen om hem te vervangen. Soms laat ie mij in de steek... Misschien wordt het toch een iPhone7 dit jaar, we shall see...

Weet iemand trouwens of we toch verder gaan dan Android 5.0? Of is de Note3 helemaal van Sammy verlaten?

Edit: 7 sept 21:11. dus toch een Note7 aanschaffen. Apple iedere jaar hetzelfde liedje: this is the best we ever made... in an iPhone. Zucht!
Zit met hetzelfde euvel. Qua batterij doet de mijne het nog steeds wel goed, maar ik heb nu het probleem dat hij af en toe ineens als een malle warm wordt en hij niet langer dan een halve dag meegaat. Kijk ik in de resources dan zie ik dat het proces media een hoop cpu vreet. Soms ook de google.play services. Ik gebruik nog steeds android 4.4 wat tot nu toe goed bevalt. Zit er dus aan te denken om hem dit weekend compleet te formatten en opnieuw te beginnen. Is het aan te raden om naar 5 te gaan, of werkt 4.4 toch nog beter?

• GentiLi
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:44:
[...]

Zit met hetzelfde euvel. Qua batterij doet de mijne het nog steeds wel goed, maar ik heb nu het probleem dat hij af en toe ineens als een malle warm wordt en hij niet langer dan een halve dag meegaat. Kijk ik in de resources dan zie ik dat het proces media een hoop cpu vreet. Soms ook de google.play services. Ik gebruik nog steeds android 4.4 wat tot nu toe goed bevalt. Zit er dus aan te denken om hem dit weekend compleet te formatten en opnieuw te beginnen. Is het aan te raden om naar 5 te gaan, of werkt 4.4 toch nog beter?
Eerlijk gezegd, ik weet niet meer hoe hij op 4.4 werkte - het is al zo lang geleden.

Op 5.0 werkt ie goed, niet dat ik niet tevreden ben, maar een hogere versie is ook steeds beter (ik had gehoopt naar 6.0 ofzo). Denk aan beveiliging en optimalisatie van de apps.

De accu doet het nog, de eerste twee jaar zonder moeite een dag vol, maar de laatste maanden moet ik hem steeds aan de lader hangen. Nog steeds de originele accu trouwens. En dit vind ik super met de bijna drie jaar gebruik, en ik ben een zware gebruiker.

De enige hapering die ik ontdekt heb is dat ie na een poosje niet meer een printscreen wil doen - na een reboot doet ie het weer.

Verder, sommige apps reageren niet meer zo soepel, maar dat weet ik niet of dat bij het toestel ligt, of bij de updates van de apps zelf.

Ik had weer een Note gewild omdat ik zo onzettend blij met de pen ben, gebruik hem regelmatig. Alhoewel, de N7 die ik ff kon testen en tijdje geleden in een winkel werkte de pen niet echt goed. De pen van mijn N3 werkte zelfs veel beter op de N7 dan zijn eigen pen. Dat vond ik wel raar, maar dat kan ook wel op dat pennetje/toestel liggen, het zijn eenmaal test toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/XtAQ9j.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/5deYma.png

This ROM is based on the the latest ROM for Luxembourg (LUX) released 04 oct 16, and made it compatible for the Netherlands (PHN).
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability improvements

Model SM-N9005
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 9073885
Build date Wed, 24 Aug 2016 05:24:49 +0000
Security Patch Level 2016-09-01
Product code PHN
PDA N9005XXUGBPH2
CSC N9005PHNGBOJ1

Place tar-file in AP in Odin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel sneu dat dit toestel op 5.0 blijft hangen. Hij kan nog prima mee en heb nog steeds geen opvolger gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 16:45

GJA

henklbr schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:35:
[afbeelding][afbeelding]

This ROM is based on the the latest ROM for Luxembourg (LUX) released 04 oct 16, and made it compatible for the Netherlands (PHN).

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability improvements

Model SM-N9005
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 9073885
Build date Wed, 24 Aug 2016 05:24:49 +0000
Security Patch Level 2016-09-01
Product code PHN
PDA N9005XXUGBPH2
CSC N9005PHNGBOJ1

Tnx!

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:49:
Wel sneu dat dit toestel op 5.0 blijft hangen. Hij kan nog prima mee en heb nog steeds geen opvolger gevonden.
Voor mij ook. Maar het werd wel tijd voor een vervanging... Ik kan geen andere dan Note 7 bedenken, tot nu toe. Ik moet in december pas verlengen, ff eerst kijken wat de anderen maar ervan vinden.

Een beetje offtopic, maar wat was de evenement van Google vandaag zo... weet niet precies hoe ik het moet uitdrukken... zo triest leek mij het. Kleine zaaltje - in een kelder leek het, een kleine scherm en flauwe sprekers. Als je een vergelijking maakt met bijvoorbeeld de evenementenvan Samsung of Apple... :'( . Had ik voor zo een tech gigant iets boeiender verwacht.

Die Pixels, geen waardevolle vervangers voor mijn N3 iig.

Ps. Ik ben heel erg benieuwd of de eigenaren van de N3 al een mooie toestel hebben kunnen vinden die de mogelijkheden van dit prachtige toestel bidt. Heb nog geen reserve accu erbij gekocht, nog steeds met de originele. Moet wel af en toe overdag aan de lader hangen, maar denk dat het misschien tijd werd om toch een nieuwe accu aan te schaffen als ik nog een paar maanden mee moet doen.
Na de fiasco met de N7 ben ik radeloos...

[ Voor 29% gewijzigd door GentiLi op 14-10-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
Raar probleempje sinds een paar dagen: De wifi wil (soms) niet aan.

Klik op icon van grijs naar licht groen, vol groen en meteen weer grijs.

Soms, na herhaald proberen blijft de wifi aan. Maar er is geen garantie dat ik dan ook een verbinding heb

Al geprobeerd: cache clearen, batterij eruit, gecheckt of de SD kaart goed zit/ Er bleek er geen in te zitten ;-)

Ook bluetooth hapert met enige regelmaat..

Heeft iemand nog suggesties voor ik tot een factory reset over ga ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb dit ook soms. Meestal is de telefoon dan al meer dan 15-20 dagen aangeweest. Keer opnieuw opstarten en kan er weer tijden tegenaan. BT blijft wel consequent werken. Ik heb altijd het gevoel dat dit komt door o.a. Play Store updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:22
De tijd is gekomen.. mijn telefoon gaat vervangen worden voor de OP3. Ik heb er al 3 jaar heel, heel veel plezier mee gehad, maar loop nu tegen meer en meer dingen aan die gewoon laten zien dat het beestje oud is geworden:

1.) soms bij scherm unlock een groene waas over het scherm, soms weg met locken/unlocken scherm. Soms blijft het tot herstart
2.) Random reboots
3.) Op random momenten zeer traag, ook met kale installatie (Stock spul)

Custom rom e.d komt later wel, eerst vervangende telefoon binnen, dan wordt dit mijn experiment telefoon. Ik zal hem missen, het was toch na de Desire Z mijn favoriete telefoon.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Mijne gaat nog steeds super. Wel een de-bloated ROM met de latest baseband en zo. Die is erg belangrijk voor stabiele wifi en bluetooth. Weinig tot geen issues en veegt de vloer aan met een S7 qua performance. Alleen het 4G signaal ontvangt ie minder sterk vergeleken met dezelfde SIM en locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:34:
Heb dit ook soms. Meestal is de telefoon dan al meer dan 15-20 dagen aangeweest. Keer opnieuw opstarten en kan er weer tijden tegenaan. BT blijft wel consequent werken. Ik heb altijd het gevoel dat dit komt door o.a. Play Store updates.
Meerdere restarts/power cycles op een dag inmiddels en soms doet ie het dan. Zelfs de batterij er al uit gehad zonder resultaat.

Enige apps die ik recentelijk geinstalleerd heb: foscam, ewelink en owntracks.. maar die hebben alledrie minstens een week gewerkt zonder issues.

Ik ga maar eens een factory reset proberen.. even kijken wanneer ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
Voor een 2e leven van een Note 3 kan ik de volgende rom van harte aanbevelen. Sinds begin van dit jaar gebruik ik de Purify ROM:

Zeer stabiel! De developer heeft niet het doel om er zo veel mogelijk features in te doen maar een stabiele zuinige rom te leveren met wel gewoon alle mogelijkheden van elke CyanogenMod rom.
Als je nog nooit een rom hebt geïnstalleerd wel eerst even inlezen wat je allemaal moet doen.

Tip: Installeer eerst de nieuwste standaard Samsung ROM die op samobile.com staat voor de Note 3. Dan heb je alvast de nieuwste modem versie erop staan en voorkom je vage problemen later. Een paar maanden geleden was de nieuwste versie op sammobile die voor de Irak versie van de N9005 de nieuwste (PF5) die ik er eerst op heb gezet (GPS deed het eerst niet goed met sommige apps), nu zijn de PD3 versies de nieuwste:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N9005/
Zeer langzame download, even geduld :-)
Ik laat die rom dan een keer opstarten en dan de volgende stappen:
Rooten, twrp erop en bovenstaande rom purify erop (of een andere rom naar je smaak).

Andere links:Lees je in voordat je start. De eerste keer allemaal wat technisch. Als je al rooted bent met TWRP is het bijwerken van je ROM daarna simpel.

Mijn 3 jaar oude Note 3 is nog als nieuw met Android 6 en de auteur werkt aan een Android 7 purify rom.
Het enige dat niet werkt bij mij is het device encryption. In het Purify forum staat wel een methode via een omweg. staat op mijn todo lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
Kleine update: factory reset bracht geen verbetering, helaas: nog steeds lichtgroen->groen->uit in 10 seconden.

Wat wel hielp; Mobile hotspot aan/mobile hotspot weer uit. Meteen daarna kan ik de wifi wel aanzetten.
Wat ook werkt: netwerken bekijken met Wifi Analyzer: of de Wifi nu aan of uit staat, ik zie alle netwerken in de buurt.
Behoorlijk vaag allemaal..
Iemand nog een suggestie?

Update: Net android wear verwijderd.. En nou doet-ie het gewoon.. 8)7

Had mijn watch nog niet aangemeld sinds de restart..
Zijn er meer mensen die androidwear in combinatie met note3 gebruiken ? Hoe bevalt dat ?

[ Voor 21% gewijzigd door timt1961 op 16-11-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Ik heb een nieuwe accu voor mijn Note3 aangeschaft, (originele bij Coolblue) en hij gaat weer een hele dag onbezorgd mee...

De enige wat ik de laatste tijd merk is dat ie hapert een beetje. Zou dat van de updaten van de apps komen, of moet ik een reset naar fabrieksinstellingen doen? Wat merken jullie hiervan?

Zo te zien Note7 wordt weer levend...
https://news.samsung.com/...ironmentally-friendly-way

[ Voor 24% gewijzigd door GentiLi op 28-03-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Nog meer mensen hier die nog de Note 3 gebruiken? Het lijkt dat ik nog de enige ben. :?

Ik heb mijn abonnement met de S8+ met één jaar verlengt. Alhoewel, van mijn mening, dit het beste wat je in de markt kan vinden is, is de S-serie niet in staat om mijn Note te vervangen. Hopen maar op de Note 8 dan 8)

Edit: Ik heb met de S8+ mijn vrouw blij gemaakt. :) Ik ga tot eind dit jaar toch met mijn Note 3 verder :*)

[ Voor 15% gewijzigd door GentiLi op 27-04-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Hier ook een tevreden Note 3 gebruiker! Toestel doet alles wat ik nodig heb, fijn om er al bijna 3.5 jaar lang plezier van te hebben.

Helaas schiet de telefoon sinds een paar weken in een reboot loop, waar hij zonder de telefoon op te laden niet meer uitkomt. De batterij schiet dan van 65% naar 0%, erg vreemd. Misschien nieuwe accu bestellen, al zou het me niks verbazen als het een software issue is.
timt1961 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:27:
Kleine update: factory reset bracht geen verbetering, helaas: nog steeds lichtgroen->groen->uit in 10 seconden.

Wat wel hielp; Mobile hotspot aan/mobile hotspot weer uit. Meteen daarna kan ik de wifi wel aanzetten.
Heb deze problemen met wifi ook, zelfs zonder Android Wear. Telefoon switcht ook niet meer automatisch over op mobiel data als ik van Wifi afkom.

Maar je leert er mee leven!

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
The Answer schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:56:
Hier ook een tevreden Note 3 gebruiker! Toestel doet alles wat ik nodig heb, fijn om er al bijna 3.5 jaar lang plezier van te hebben.

Helaas schiet de telefoon sinds een paar weken in een reboot loop, waar hij zonder de telefoon op te laden niet meer uitkomt. De batterij schiet dan van 65% naar 0%, erg vreemd. Misschien nieuwe accu bestellen, al zou het me niks verbazen als het een software issue is.

[...]

Heb deze problemen met wifi ook, zelfs zonder Android Wear. Telefoon switcht ook niet meer automatisch over op mobiel data als ik van Wifi afkom.

Maar je leert er mee leven!
Nieuwe en originele batterij kost slechts € 15.90.

https://www.digitalsonlin...PO-SN9005/bpo-sn9005.html

Neem geen namaak want dan werkt NFC niet meer.

Ik heb bij WiFi de slimme netwerkwissel uitstaan. Heb ook wel eens gelezen dat je scannen naar openbare netwerken moet uitzetten maar waar die instelling staat weet ik zo niet. Ook downloadbooster uit laten.

Ben ook nog steeds tevreden met mijn 3.5 jaar oude Note. Kan nog prima mee met de nieuwe generaties behalve op fotokwaliteit na in binnensituaties.

Net nog weer geïnvesteerd in een broekriemhoesje een algemene xxl. Handig zomers als je gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/BAbgxH.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/asxQi3.png

This ROM is based on the the latest ROM for United Kingdom (BTU) released 11 may 17, and made it compatible for the Netherlands (PHN).

What's new:
* Stability improvements

Model SM-N9005
Country Netherlands
Version Android 5.0
Changelist 4540543
Build date Thu, 22 Dec 2016 05:45:06 +0000
Security Patch Level 2015-11-01
Product code PHN
PDA N9005XXUGBPL6
CSC N9005PHNGBOJ1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
BMTN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Nieuwe en originele batterij kost slechts € 15.90.

Neem geen namaak want dan werkt NFC niet meer.

Ik heb bij WiFi de slimme netwerkwissel uitstaan. Heb ook wel eens gelezen dat je
Dank voor de tip! Heb de accu gekocht en telefoon gaat weer ruim een dag mee, fijn dus. Kan geen kwaad om de accu na 3.5 jaar te vervangen.

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hertog_Martin schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Mijn batterij is iig ook steeds slechter geworden. Heb een nieuwe batterij gekocht, maar het is er niet beter op geworden vreemd genoeg.

Toen ik 'm net had kon ik 1.5 dag ermee doen, nu een halve.
Van halve dag naar paar uurtjes, als ik uurtje rijd met navigatie en scherm aan dan gaat ie makkelijk van 100 naar 0. Twijfel om nog keer een nieuwe batterij te proberen (wat niet echt hielp vorige keer) of toch maar een nieuwe telefoon (die ik qua functionaliteit niet nodig heb)

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-05-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:45:
[...]

Van halve dag naar paar uurtjes, als ik uurtje rijd met navigatie en scherm aan dan gaat ie makkelijk van 100 naar 0. Twijfel om nog keer een nieuwe batterij te proberen (wat niet echt hielp vorige keer) of toch maar een nieuwe telefoon (die ik qua functionaliteit niet nodig heb)
Als je GPS gebruikt in de auto zou ik sowieso altijd een usb voedingskabel gebruiken. En locatieservices die ook graag GPS inschakelen beperken.

En heb je vorige keer wel een originele batterij aangeschaft?

Ook regelmatig je Note eens afsluiten en opnieuw opstarten kan zeker geen kwaad.

Als ik em 100 procent heb opgeladen is er na 8 uur slaap nog 97 procent over. Met Wifi en Nfc ingeschakeld. Mede te danken aan de App optimalisatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Ik verlaat dit forum :'( maar niet voorgoed ;)

De Note 3 is de beste van de beste dat ik tot nu toe met veel plezier heb gebruikt. Echt een beest van zijn tijd, nog steeds eigenlijk. _/-\o_

Ik ben er aan toe voor een nieuwe toestel en dan de Note 8 natuurlijk. Vanaf vrijdag as gaat mijn Note 3 de winterslaap in :Z :Z :z
Bij CoolBlue waar ik mijn N8 heb besteld zou ik € 75,- vergoeding krijgen, daarom houd ik de N3 liever voor mijn zelf, een soort back-up zeg maar. De originele accu houd het niet meer en dag vol, maar de nieuwe wel. Kan ik dus onbezorgd 1,5 dag verder in geval van nood >:)

Ben benieuwd of ook andere bezitters van N3 voor de N8 hebben gekozen :9

[ Voor 10% gewijzigd door GentiLi op 12-09-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb voor de U11 gekozen een paar maanden geleden. Ik vind de glazen edge-trend van Samsung maar niks. Dat de N8 extreem duur is t.o.v. alleen al de S8+ (helemaal met de release van eerdere Notes) maakte dat besluit nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Ik heb toch besloten om nog een jaar met mijn Note 3 door te gaan. Een hard reset gedaan, weer alles opnieuw ingesteld en alles loopt weer als een zoontje.
Lang leven de Note 3 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeps
Hier leeft hij ook nog, maar dan met Android 7.1.2
https://forum.xda-develop...hlte-rock-stable-t3630301
De beschrijving is zeer compleet maar gaat er wel vanuit dat je al geroot bent en twrp hebt.
Zeer stabiel, ik heb 2 iniminie 'problemen' met de rom: scherm aan gaat iets langzamer, 2 seconden (voor de rest bij het gebruik geen vertragingen). Na unlock werkt de eerste keer op home drukken niet. Bij mij dan, lees er niet over in de forums. GPS heeft snelle fix.
Gebruik hem als dagelijkse telefoon. Nu al ruim 2 jaar geen Sansung rom erop.

Net even de rom bijgewerkt via de bovenstaande URL met de laatste versie, de nieuwste security fixes erbij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uic5hfxYonsQIcjbbwKs8Lg6/full.png

Android 7 bijwerken stopt nu bijna voor de Note 3. Ze zijn bezig met Android O (zal nog wel een paar maanden duren voor dat stabiel genoeg is).

[ Voor 22% gewijzigd door oeps op 26-09-2017 22:36 . Reden: plaatje erbij ]

• GentiLi
  • Niet online
@oeps
Werkt Rabobankeren app nog steeds bij jou (als je dat hebt tenminste, of andere bank apps)? Ik heb ooit geroot, maar had toen problemen met verschillende apps die de root niet accepteerden.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48

Yucko

One clown to rule them all !

GentiLi schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:41:
@oeps
Werkt Rabobankeren app nog steeds bij jou (als je dat hebt tenminste, of andere bank apps)? Ik heb ooit geroot, maar had toen problemen met verschillende apps die de root niet accepteerden.
ik heb met zowel de Rabobank app als de ING app geen problemen ondervonden met mijn geroote Note 4.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• p.d.akkerman
Hey leven in de note3 app.

Ik heb de mijne ook al 4 dik jaar en ook zeer tevreden. Heb m inmiddels 3x gereset. Waarvan 1x per ongeluk (per abuis iets met blokkade en niet meer kunnen deblokkeren.

De laatste keer n week of 3 terug ivm problemen met data. Trage tot geen verbinding op 4g en wifi. Als ik dan schakel tussen beide gaat het weer goed.
De laatste dagen gaat het steeds beter. Helaas met de batterij niet. Er zit sinds een jaar een nieuwe originele in, maar die houdt het nog geen halve dag vol.

Maar al met al zeer tevreden. Hij is geroot maar twijfel om hem te updaten naar android 7 met CM of zoiets.

Daarnaast ben ik me aan het orienteren voor een chinees toestel.
Vind het zonde om nog 800,- uit te geven aan een gsm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oeps
GentiLi schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:41:
@oeps
Om twrp (soort boot manager) te installeren moet je samsung android geroot zijn. Als je de RR rom installeert en je installeert Magisk niet heb je gewoon geen niet geroote Android. Daarnaast heeft Magisk ook een soort 'hide' mode waardoor Apps niet zien dat je geroot bent.
De installatie aanwijzingen moet je helemaal volgen. Met name de installatie van nieuw modem sw is een must anders wordt je sim kaart niet herkend.
Als ik een nieuwe rom ga proberen volg ik eerst een paar weken het forum op xda om zo de eventuele weetjes of bug te kennen voor installatie.
Met Android 7.x heb je echt een andere note 3. Ik complementeer het met Nova launcher. Daarin kun je eenmalig je layouts instellen en dat exporteer je dan als je een keer je phone helemaal opnieuw installeert. Als laatste stap restore van je instellingen en alles zit weer op een plek.
Als er behoefte is kan ik wel een stappenplan maken voor de stappen vóór de guide van de rom.

• p.d.akkerman
Als er behoefte is kan ik wel een stappenplan maken voor de stappen vóór de guide van de rom.
Daar ben ik wel in geinteresseerd. Maar het liefst wel in het nederlands. Met goede links.
Ik heb zelf de voorkeur voor een stabiele versie.

Ik denk wel dat ze willen dat je het [url]https://https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/41758438#41758438[/url]

[ Voor 9% gewijzigd door p.d.akkerman op 27-09-2017 21:15 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

De mijne doet het ook nog steeds prima na 4 jaar. Een enkel onverklaarbaar krasje op het scherm, valt niet op met scherm aan maar je voelt hem wel. Ik draai een Phronesis ROM op Android 6 omdat daar de NFC functie nog wel op werkt. Met een klein beetje overclock veegt ie de vloer aan met een Note 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

oeps schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:27:
Voor een 2e leven van een Note 3 kan ik de volgende rom van harte aanbevelen. Sinds begin van dit jaar gebruik ik de Purify ROM:

Zeer stabiel! De developer heeft niet het doel om er zo veel mogelijk features in te doen maar een stabiele zuinige rom te leveren met wel gewoon alle mogelijkheden van elke CyanogenMod rom.
Als je nog nooit een rom hebt geïnstalleerd wel eerst even inlezen wat je allemaal moet doen.

Tip: Installeer eerst de nieuwste standaard Samsung ROM die op samobile.com staat voor de Note 3. Dan heb je alvast de nieuwste modem versie erop staan en voorkom je vage problemen later. Een paar maanden geleden was de nieuwste versie op sammobile die voor de Irak versie van de N9005 de nieuwste (PF5) die ik er eerst op heb gezet (GPS deed het eerst niet goed met sommige apps), nu zijn de PD3 versies de nieuwste:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-N9005/
Zeer langzame download, even geduld :-)
Ik laat die rom dan een keer opstarten en dan de volgende stappen:
Rooten, twrp erop en bovenstaande rom purify erop (of een andere rom naar je smaak).

Andere links:Lees je in voordat je start. De eerste keer allemaal wat technisch. Als je al rooted bent met TWRP is het bijwerken van je ROM daarna simpel.

Mijn 3 jaar oude Note 3 is nog als nieuw met Android 6 en de auteur werkt aan een Android 7 purify rom.
Het enige dat niet werkt bij mij is het device encryption. In het Purify forum staat wel een methode via een omweg. staat op mijn todo lijst.
Ik heb het kleine broertje van de Note 3, de Note 3 Neo. Daar wil ik een nieuwere OS opzetten maar ik struikel al over het installeren van CF-auto-root hilte hiltexx - smn7505, na het flashen blijft telefoon hangen op SAMSUNG in beeld.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dKd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01 20:04

dKd

Dag iedereen,

Werk hier nog dagelijks met mijn Note 3 en originele batterij gaat 1,5 dagen mee. Ben er nog steeds heel tevreden van.

Ik snak wel naar het beheer van de app rechten vanaf Android 6.
Daarom kijk ik al een tijdje naar Lineage, want deze geeft 7.1.x terwijl ik de indruk heb dat de andere roms nog steeds android 6 gebruiken.

Heeft iemand ervaring met Lineage op de Note 3.
Op Reddit staat er dat de camera redelijk slecht is hiermee. Die gebruik ik veel dus dat is wel blokkerend voor mij.

Groeten,
Dirk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:29
dKd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:22:
Dag iedereen,

Werk hier nog dagelijks met mijn Note 3 en originele batterij gaat 1,5 dagen mee. Ben er nog steeds heel tevreden van.

Daarom kijk ik al een tijdje naar Lineage, want deze geeft 7.1.x terwijl ik de indruk heb dat de andere roms nog steeds android 6 gebruiken.

Op Reddit staat er dat de camera redelijk slecht is hiermee. Die gebruik ik veel dus dat is wel blokkerend voor mij.

Groeten,
Dirk.
Gebruik hier Resurrection Remix (android 6.0.1), maar die wordt niet verder ontwikkeld.
Op XDA forum is user vidwhal bezig met 7.1.2 van Resurrection Remix, dat is volgens mij wel een aardige rom.

gewoon op XDA even kijken wat nu de beste rom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dag iedereen,

Groeten,
Dirk.
De camera op de Note 3 is echt wel inferieur aan wat er nu uitgebracht wordt. Vooral in slechte lichtomstandigheden zijn huidige topmodellen zoveel beter.

Ik ben afgelopen zomer van de N3 afgestapt na 3,5 jaar gebruik en heb niet meer teruggekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dKd

dKd

Ok, bedankt voor de info. Ik zoek nog wel even verder op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps

Op Reddit staat er dat de camera redelijk slecht is hiermee. Die gebruik ik veel dus dat is wel blokkerend voor
Ik ben deze zomer overgestapt van puur LineageOS naar RR. Als je het nog nooit geïnstalleerd hebt is de guide in de link erg handig. De ROM van vidwhal wordt in deze guide gebruikt.
https://forum.xda-develop...hlte-rock-stable-t3630301
Staat ook in de guide maar zeker niet overslaan: Je moet met de Rom versies van na ±september 2017 ook je modem/bootloader upgraden anders herkent het toestel je SIM niet meer.
Ik gebruik ROM van 23 december met de december 2017 security patches, dus lekker recent.
Aan een Android 8 versie wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dKd

dKd

Dag Oeps,

Ja, ik had jouw posts al gelezen hierover, maar ik twijfelde. Er is root voor nodig en dan vraag ik me af of ik nog app banking kan doen, en bij de overheid aanloggen (zie hier bvb. https://sma-help.fedict.b...-sleutel-mobiele-app#6552) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
dKd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:33:
Er is root voor nodig en dan vraag ik me af of ik nog app banking kan doen, en bij de overheid aanloggen (zie hier bvb. https://sma-help.fedict.b...-sleutel-mobiele-app#6552) enz.
Hallo dKd,
Je hebt inderdaad root nodig om een andere Rom te installeren. De Rom die je installeert hoeft zelf niet Root te hebben dus het resultaat kan zonder root zijn.
De link die ik gaf installeert de RR ROM die geen root ingebouwd heeft. In de instructies zie je Magisk staan waarmee je rooted wordt. Die sla je over en dan is je ROM zonder root.
Als je de Spen wilt gebruiken heb je extra apps nodig die wel root nodig hebben CM S pen en Notebuddy uit de Playstore). Keuze dus.
Alternatief is dan om binnen Magisk de hide functie te gebruiken die apps laat denken dat je geen root hebt. Zelf geen ervaring mee en is een keuze. Root is handig en potentieel onveiliger als je er niet bewust mee omgaat. keuzes, keuzes 8)7
Zelf gebruik ik (bewust) geen banking apps omdat je de tweede factor van de authenticatie min of meer kwijt bent, ook een keuze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dKd

dKd

Hoi,

Ok, is duidelijk. Ik dacht (zonder alles te lezen) dat Magisk etc. deel uitmaakten van de RR Rom.
Als je dat kan skippen ben ik er meer voor te vinden.
Banking apps zijn ook niet mijn favorieten, was om een geken vb. te geven.
Yelo van telenet en netflix en overheidsapps zijn eerder mijn bezorgdheid.

Bedankt.
dKd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Mijn N3 begint nu ook raar te doen. :? :X

Op een bepaalde moment (als er in de achtergrond veel apps draaien vermoed ik) staat ie helemaal in het zwart en kan ik helemaal niks meer doen, geen enkele knop regeert meer op. Na een paar seconden start ie zelf op. Wat raar is, dat ik de pincode van de sim niet hoeft te toetsen, hij is al klaar voor gebruik weer... geen idee wat er aan de hand is.! 8)7

Ik heb tot nu toe de stock versie gehouden en niet bezig met root-en en ROMs geweest. Wel ooit met de inducties van @oeps hierboven iets geprobeerd te doen, maar het was voor mij veel te ingewikkeld, kon door de bomen het bos niet meer zien, Engels is ook niet mijn sterkste kant. Zou fantastisch zijn als iemand de moeite neemt en een stap-voor-stap werkwijze in het Nederlands maakt. :*) :)F

Nog ff wachten of de s9+ iets wordt, dan zie ik wat ik ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door GentiLi op 23-02-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Je kunt natuurlijk ook gewoon een factory reset doen? Je hoeft toch geen custom rom te draaien?

Ik heb vandaag mijn bestelde mugen 6500mah batterij binnen gekregen voor de note 3. Ben nog steeds na ruim 3 jaar tevreden. Gewoon niet teveel updaten, dan blijft het toestel snel. Aangezien de stock batterij wat minder is geworden had ik een nieuwe batterij nodig en een originele samsung zien te krijgen is net het casino. Teveel namaak op sites die ze als origineel verkopen terwijl het rommel is. Dan maar een dubbel zo grote capaciteit van Mugen waarvan de kwaliteit wel goed moet zijn. Mijn telefoon is er alleen wel 3x zo dik door geworden, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:46:

Aangezien de stock batterij wat minder is geworden had ik een nieuwe batterij nodig en een originele samsung zien te krijgen is net het casino. Teveel namaak op sites die ze als origineel verkopen terwijl het rommel is.

Net ook nog maar weer eens een originele besteld. Twee jaar geleden ook en deze bevalt prima. NFC blijft werken.

Omdat ik mijn Note 3 zeer intensief gebruik moet ik em nu tussentijds weer opladen.

Kost € 14,90.
Verzending brievenbuspost € 2,50 niet traceerbaar en voor €3,90 wel traceerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 00:46:
Je kunt natuurlijk ook gewoon een factory reset doen? Je hoeft toch geen custom rom te draaien?

Ik heb vandaag mijn bestelde mugen 6500mah batterij binnen gekregen voor de note 3. Ben nog steeds na ruim 3 jaar tevreden. Gewoon niet teveel updaten, dan blijft het toestel snel. Aangezien de stock batterij wat minder is geworden had ik een nieuwe batterij nodig en een originele samsung zien te krijgen is net het casino. Teveel namaak op sites die ze als origineel verkopen terwijl het rommel is. Dan maar een dubbel zo grote capaciteit van Mugen waarvan de kwaliteit wel goed moet zijn. Mijn telefoon is er alleen wel 3x zo dik door geworden, maar ach...
Een factory reset heb ik idd gedaan, maar ik merk helaas geen verschil...

De S9 wordt voor mij helaas ook niet. Hup naar de Note9. Hopelijk heeft Samsung in de herfst iets goeds voor ons bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
BMTN schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:50:
[...]

Net ook nog maar weer eens een originele besteld. Twee jaar geleden ook en deze bevalt prima. NFC blijft werken.

Omdat ik mijn Note 3 zeer intensief gebruik moet ik em nu tussentijds weer opladen.

Kost € 14,90.
Verzending brievenbuspost € 2,50 niet traceerbaar en voor €3,90 wel traceerbaar.
En die accu komt dan ook in een Samsung blisterverpakking zoals het hoort? Of is het zo'n accu in een of ander papieren verpakkinkje?

Ik heb mijn les wel geleerd met die "originele accu's" die het vervolgens net zo slecht of nog slechter doen dan een accu van 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
benchMarc schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:54:
[...]
En die accu komt dan ook in een Samsung blisterverpakking zoals het hoort? Of is het zo'n accu in een of ander papieren verpakkinkje?

Ik heb mijn les wel geleerd met die "originele accu's" die het vervolgens net zo slecht of nog slechter doen dan een accu van 3 jaar oud.
Volgens mij zat de vorige levering niet in een blisterverpakking. Ziet er verder helemaal hetzelfde uit op de produktiedatum na. Staat ook een serienummer op.

Ik neem aan dat Samsung deze accu's levert in bulkverpakking aan de leverancier.

Mijn huidige is na 1 jaar en 8 maanden ook nog niet helemaal af. Kan er rustig nog 6-8 uur achter elkaar op internet zitten te lezen. Ik gebruik mijn Note 3 dan ook als een tablet.

Morgen komt ie binnen. Met track en trace €18,80. Ik kan deze originele nu nog bestellen, straks misschien niet meer.

En als ie niet origineel is stuur je em terug. Staat duidelijk op de site "Origineel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
BMTN schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:34:
[...]

Volgens mij zat de vorige levering niet in een blisterverpakking. Ziet er verder helemaal hetzelfde uit op de produktiedatum na. Staat ook een serienummer op.

Ik neem aan dat Samsung deze accu's levert in bulkverpakking aan de leverancier.

Mijn huidige is na 1 jaar en 8 maanden ook nog niet helemaal af. Kan er rustig nog 6-8 uur achter elkaar op internet zitten te lezen. Ik gebruik mijn Note 3 dan ook als een tablet.

Morgen komt ie binnen. Met track en trace €18,80. Ik kan deze originele nu nog bestellen, straks misschien niet meer.

En als ie niet origineel is stuur je em terug. Staat duidelijk op de site "Origineel".
Ik denk dat 9 van de 10 sites die roepen dat het een originele accu betreft liegen. Alleen de prijzen zijn vaak al zo laag dat ik het niet meer geloof dat het om een originele gaat. Misschien heb je geluk, maar ik trap er niet meer in. Als ik er een zou bestellen is het enkel nog van gerenommeerde sites als bijv coolblue waar ik toen een accu kreeg in volledige Samsung verpakking. Kostte ook 25 tot 30eur geloof ik, maarja, wel zeker origineel.

Lees deze oude post van me maar eens: benchMarc in "Originele HTC Desire accu besteld: echt of nep?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
GentiLi schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Een factory reset heb ik idd gedaan, maar ik merk helaas geen verschil...
Probeer eens de originele firmware opnieuw te flashen met Odin. Zelfde een aantal keer eerder gedaan, waaronder met de S6 van mijn vrouw dit weekend en die is weer als nieuw (factory reset gaf nog steeds problemen).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik zag in filmpje dat je kan checken of echt originele is door het buitenste folie weg te trekken, als er dan meer plastic zit achter zit dan bij originele dan is ie nep.

Ik had namelijk voor tweede keer geprobeerd om leven van mijn Note 3 te verlengen door een als originele betitelde batterij te kopen, maar die ging extreem snel leeg. Ik dacht letterlijk genept te zijn maar bovenstaande test lijkt toch op een originele te duiden.

Nu mijn note ook andere slijtage problemen krijgt toch na vijf jaar maar eens een nieuwe telefoon.

Alleen vraag ik mij steeds af vanaf welke klasse huidige generatie telefoon ik er op vooruit ga.

De note was z'n tijd vooruit en ik zie dat huidige top galaxy telefoons zelfs dikker en zwaarder zijn geworden.

Qua processor vraag ik me zelfs af of een A6 of A8 wel sneller zijn?

Wil vanwege amoled weer een Samsung, maar hoef geen top end Note meer. Maar vanaf welke serie ga ik er niet op achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ga je toch voor de vorige top modellen de s8 of note 8, die zijn al flink in prijs gezakt. Ik kan zo niet beoordelen welke van de A serie sneller is dan je Note 3 maar ik kan je verzekeren dat de Note misschien nog wel snel aanvoelt maar alles van de S serie van de afgelopen jaren een stuk sneller is..
Hertog_Martin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:32:
Ik zag in filmpje dat je kan checken of echt originele is door het buitenste folie weg te trekken, als er dan meer plastic zit achter zit dan bij originele dan is ie nep.

Ik had namelijk voor tweede keer geprobeerd om leven van mijn Note 3 te verlengen door een als originele betitelde batterij te kopen, maar die ging extreem snel leeg. Ik dacht letterlijk genept te zijn maar bovenstaande test lijkt toch op een originele te duiden.

Nu mijn note ook andere slijtage problemen krijgt toch na vijf jaar maar eens een nieuwe telefoon.

Alleen vraag ik mij steeds af vanaf welke klasse huidige generatie telefoon ik er op vooruit ga.

De note was z'n tijd vooruit en ik zie dat huidige top galaxy telefoons zelfs dikker en zwaarder zijn geworden.

Qua processor vraag ik me zelfs af of een A6 of A8 wel sneller zijn?

Wil vanwege amoled weer een Samsung, maar hoef geen top end Note meer. Maar vanaf welke serie ga ik er niet op achteruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

Tot mijn verrassing kreeg het toestel van mijn vrouw een firmware update van 45,59MB. Overall functionaliteit is verbeterd, dito de beveiliging en de Smart Manager. laatste update was in mei 2017. Toch bijzonder dat een toestel, dat 5 jaar geleden werd gelanceerd, nog een update krijgt. Meestal is het na 2 jaar einde updates en fixes.

*O* Prima Samsung, geeft weer wat meer vertrouwen!! *O*

Mijn vrouw is zo tevreden met haar Note 3 <3 dat ze niet over wilde naar de Note 4. :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
JeeVee schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:47:
Tot mijn verrassing kreeg het toestel van mijn vrouw een firmware update van 45,59MB. Overall functionaliteit is verbeterd, dito de beveiliging en de Smart Manager. laatste update was in mei 2017. Toch bijzonder dat een toestel, dat 5 jaar geleden werd gelanceerd, nog een update krijgt. Meestal is het na 2 jaar einde updates en fixes.

*O* Prima Samsung, geeft weer wat meer vertrouwen!! *O*

Mijn vrouw is zo tevreden met haar Note 3 <3 dat ze niet over wilde naar de Note 4. :Y
Dat is well netjes.

Gaat het over een PHN toestel?
Welke "Build number" heeft ie en wat is de "Android security patch level"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:52

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb hier een Samsung Galaxy Note 3 die blijft hangen bij het Samsung logo. Telefoon is van mijn nicht en ze wil kostte wat kost haar foto’s hebben. Ik heb alleen te weinig kaas gegeten van Android/samsung telefoons dus ik weet niet je de telefoon via usb kunt uitlezen. In een soort recovery mode dus.

Iemand tips over waar ik op moet letten om het wissen te voorkomen, hoe ik een USB mass storage mode aanzet zonder te booten.

[ Voor 17% gewijzigd door OMX2000 op 05-04-2019 21:34 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Na dik 4 jaar (jan. 2015) gaat de Note 3 er hier uit. Alhoewel een S10e of een Note 9 mij wel interessant lijkt ben ik voor een Sony gegaan, scheelde uiteindelijk best wel wat poen :)

Rotterdam

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste