Ik heb mijn Note 3 nu twee dagen in gebruik. Erg fijn toestel, hardwarematig weinig op aan te merken! Mooi scherm, goede accu, licht gewicht (misschien iets te?). Plastic / metallic look band voelt wel scherp rond de usb port en als de s-pen verwijderd is, dat slijt wel

.. Maar, net geen tip top afwerking voor je 700 euro dus..
Ben kritischer met betrekking tot de software en de stock rom is wel erg breed qua aanbod:
- Leuke s-pen features,
- Smart stay (scherm wat aanblijft zolang je kijkt), werkt behoorlijk!
- Multi-window blijft echt ideaal icm youtube/video!
Maar wat ik slecht vind aan de Samsung rom:
- auto-brightness (is hier al eerder genoemd, implementatie is traag en benut max en min brightness levels niet goed genoeg).
- Home button lag voor s-voice (home klik is niet zo als het kan zijn).
- Menu knop ipv software toets. (De meeste software is nu wel aangepast op het niet hebben van een menu toets op android, was dit al gewent vanaf mijn one X... Moet nu weer wenen dat alles letterlijk verscholen zit achter dit knopje).
- Toetsenbord handschriftherkenning met de s-pen werkt niet, toetsenbord loopt vast.. Handschriftherkenning werkt wel met dat zwevende venstertje werkt wel.. Voorlopig weet ik niet waarom, maar heb er ook geen werk van gemaakt.. Maar erg slecht voor een out-of the box rom..
In twee dagen twee vertaalfouten tegengekomen.. Heb uit irritatie de taal maar op Engels ingesteld want die vertalingen zijn erg slordig

.

De linkse bij wifi moet de middelste optie iets zijn als "Alleen indien aangesloten (op voeding)"
De rechtse moet zijn "annuleren, niet opslaan, opslaan" of iets in die trant..
Goed voor al deze dingen zijn root en custom roms een geschenk uit de hemel.. Verwacht dan ook dat ik het niet lang volhoud met deze stock rom..