Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 12:58
Nou daar is ie weer ;)

Hierbij een verse Unboxing van de Galaxy Note III.

Net opgehaald en gelijk de unboxing voor de medetweakers gepost op Youtube..

Over een paar weken doen we de uitgebreide Review.

[ Voor 11% gewijzigd door diquan2001 op 27-09-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
metallicattim schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:30:
Het verbaast me wel hoeveel mensen hier het toestel los kopen voor dat soort bedragen! Als je nog een 4G met fatsoenlijke data wil, ben je alsnog 30-35 euro p/m kwijt. Dan betaal ik liever 45 euro p/m en krijg het toestel z.g.a. gratis.
Maargoed, dat is persoonlijke voorkeur.
Ik heb Vodafone 'onbeperkt' (10GB/mnd) voor 22,50 per maand. 4G scheelt niet zoveel in snelheid volgens mij, en anders kan ik voor 2,50 euro per maand upgraden. Als je een beetje handig omgaat met je geld is een abbo met toestel zelden voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb sinds 2 dagen de Note 3, geweldig toestel alleen vrees ik dat er iets mis is met de camera.

In cameramodus (live view) zie ik regelmatig horizontale strepen / flitsen op het scherm verschijnen. Heel kort en met name tijdens het scherpstellen. Ik heb ook het gevoel dat het erger is wanneer ik de resolutie van de videomodus verhoog naar 4K ondanks dat ik een foto maak.

Ook duurt het verwerken van een foto ongeveer 3 seconden. In het filmpje van diquan2001 valt het me op hoe snel een foto wordt opgeslagen in vergelijking met die van mij. Ik heb geen SD kaart in het toestel zitten dus daar ligt het niet aan.

Toevallig meer mensen last van deze problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Ruffzz schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:55:
Ik heb sinds 2 dagen de Note 3, geweldig toestel alleen vrees ik dat er iets mis is met de camera.

In cameramodus (live view) zie ik regelmatig horizontale strepen / flitsen op het scherm verschijnen. Heel kort en met name tijdens het scherpstellen. Ik heb ook het gevoel dat het erger is wanneer ik de resolutie van de videomodus verhoog naar 4K ondanks dat ik een foto maak.

Ook duurt het verwerken van een foto ongeveer 3 seconden. In het filmpje van diquan2001 valt het me op hoe snel een foto wordt opgeslagen in vergelijking met die van mij. Ik heb geen SD kaart in het toestel zitten dus daar ligt het niet aan.

Dat klinkt niet goed... Even een factory reset en hopen dat hij het weer goed doet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's maken word sneller als je de smart stabilizer uitzet.
Ruffzz schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Vandaag eindelijk ook mijn note 3 binnen gekregen, en gelijk op de oplader gezet na tig stickertjes eraf te hebben gehaald.

Nu haal ik hem van de oplader af zie ik dat de telefoon beschadigd is aan de binnenkant van het scherm onderaan in het midden. Het is zeer duidelijk een productie fout, alleen ik ben bang dat ik weken moet wachten op een ander toestel.

Stuur hem morgen direct terug, maar heeft er iemand ervaring met beschadigde telefoons geleverd via studentmobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
ik heb mijn htc one verkocht voor dit apparaat wat een razendsnel apparaat is, ik heb m nog nie maar hoop m volgende week te ontvangne

ik heb de galaxy S4 ook gehad... een teleurstelling moet ik wel erbij zeggen.
Hij voelde totaal niet snappie aan. Het was alsof ik terugkeerde in de tijd met dat apparaat.

Aan alle note 3 gebruikers zou ik willen weten of de snelheid vergeleken met de S4 toch te merken is of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
yasin76 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:43:
ik heb mijn htc one verkocht voor dit apparaat wat een razendsnel apparaat is, ik heb m nog nie maar hoop m volgende week te ontvangne

Hij voelde totaal niet snappie aan. Het was alsof ik terugkeerde in de tijd met dat apparaat.

Aan alle note 3 gebruikers zou ik willen weten of de snelheid vergeleken met de S4 toch te merken is of ?
YouTube: Unboxing Samsung Galaxy Note III 32GB Wit

• rolandos582
  • Laatst online: 11-09 07:12
yasin76 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:43:

Alle nieuwe telefoons alweer gehad? Geld teveel ofzo?

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik heb mijn Note 3 nu ook in me handen :) Wat een geweldig mooi machientje, ligt heerlijk in de hand, net niet te groot.

MIjn eerste indrukken:

+ Bouwkwaliteit voelt top, geen kraakjes of piepjes en alle naden zijn netjes afgewerkt.
+ Batterij duur is goed en laad snel op
+ Scherm is fenomenaal
+ S-pen bediening werkt heerlijk

ook ff wat mindere puntjes:
- Oplaad kabel is kort
- Geluid uit speaker is brak
- Interface is een beetje een rommeltje (het is dat ik veel dingen weet te vinden maar ik moet nog vaak ff zoeken en ik heb nóg niet alles gevonden hoe activeer je de remote control functie bijvoorbeeld?)
- BLOATHWARE

Klinkt misschien als meer negatieve punten maar dan vergeet je dat ik overall zeer blij ben met dit mooie machientje :9~
De positieve zaken zijn denk ik wel bekend en daar kies je hem ook voor!

• Alessandr0
Gallant schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:25:
Ik heb mijn Note 3 nu ook in me handen :) Wat een geweldig mooi machientje, ligt heerlijk in de hand, net niet te groot.

MIjn eerste indrukken:

+ Bouwkwaliteit voelt top, geen kraakjes of piepjes en alle naden zijn netjes afgewerkt.
+ Scherm is fenomenaal

- Oplaad kabel is kort
- Interface is een beetje een rommeltje (het is dat ik veel dingen weet te vinden maar ik moet nog vaak ff zoeken en ik heb nóg niet alles gevonden hoe activeer je de remote control functie bijvoorbeeld?)
- BLOATHWARE

Klinkt misschien als meer negatieve punten maar dan vergeet je dat ik overall zeer blij ben met dit mooie machientje :9~
Wat zijn nou de totale kosten voor een jaar? Damn moet nog tot 7 oktober wachten ;(

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Even update van de kleine kier op de achterkant.

Ik heb Samsung Mobile NL gemalen. En zij geven aan dat the phone house gewoon een nieuwe cover kan/moet bestellen. Hij zou hierdoor dus niet het reguliere reparatie proces in hoeven. Jeej. Dus ik ga maandag maar gezellig langs the phone house om dit te regelen. Ondertussen op ebay ook een aluminium achterkant besteld.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
rolandos582 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:05:
[...]

Neen ben gewoon een tech junkie.

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:05:
[...]

Lol, deze is de domste opmerking die ik ooit hier op tweakers tegengekomen ben!

On topic: kan iemand bevestigen of de N3 Radio FM heeft? Ik lees namelijk van alles op verschillende forums, daarom.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MIjn eerste indrukken:

+ Scherm is fenomenaal

- Oplaad kabel is kort
- BLOATHWARE

Kan je verklaren waarom je de speakers brak vind. Gisteren iemand gesproken vond ze beter dan note 1.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Knamix
RobbyTown schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:19:
[...]

Kan je verklaren waarom je de speakers brak vind. Gisteren iemand gesproken vond ze beter dan note 1.
omdat de speaker van de Note 1 ook gewoon brak is 8)7

Speaker van de Note 2 is uitstekend (niet BoomSound uitstekend maar wel goed en luid) _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Knamix op 28-09-2013 09:23 ]

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Speaker van de note 3 heeft wat de neiging snel overstemt te raken. De speaker voor het bellen is gewoon goed. En daardoor vind ik de speaker een achteruitgang t.o.v. de note 2.

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:38
GentiLi schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:58:
[...]

On topic: kan iemand bevestigen of de N3 Radio FM heeft? Ik lees namelijk van alles op verschillende forums, daarom.
Helaas geen FM radio.. of toch niet op Lte model..

• Evil Genius
Ook hier geen fm radio

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19

MIjn eerste indrukken:

+ Scherm is fenomenaal

- Oplaad kabel is kort
- BLOATHWARE

Een te korte kabel is eigenlijk een minpunt van zo ongeveer ieder apparaat met een kabel.

• rolandos582
GentiLi schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:58:
[...]

Lol, deze is de domste opmerking die ik ooit hier op tweakers tegengekomen ben!

deze nog wel, als je nou had gehad dit* maar goed back on topic.

Speakers van de Note staan niet zo hoog aangeschreven, maar de meeste mensen gebruiken toch ook in ears / headsets?

• whiteN900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2021
Hier ook de Note 3 binnen sinds donderdagmorgen.

Van de Note 1 naar de 2 gegaan, waarbij de Note 2 echt een verbetering was op alle punten.
Enige waar ik aan moest wennen was het smallere scherm .

Nu de Note 3.

Ik blijf het zonde vinden dat Samsung niet eindelijk eens ervoor kies om zijn high end toestellen in een degelijke, elegante body te verpakken zoals Apple dat doet.
Oke, het is een persoonlijke smaak, maar de chromen, blikken zijkant die hier gebruikt is kan echt niet.

De huidige achterkant vind ik persoonlijk iets prettiger dan de vorige Note.
Het scherm is echt super, evenals de kwaliteit van foto en video.
De speakers vind ik ook niet echt super, voor het gewone bellen moet ik op zoek naar een progje om het maximale volume harder te zetten, dat is echt te zacht als je regelmatig in een rumoerige omgeving staat.

Voor het overige heb ik nog te weinig tijd gehad om een oordeel te vormen.
Binnenkort maar eens kijken om te rooten, dan kunnen de progjes terug gezet met Titanium Backup.

• Gallant
qlum schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:46:
[...]

Een te korte kabel is eigenlijk een minpunt van zo ongeveer ieder apparaat met een kabel.
Klopt van iedere oplader tegenwoordig en dat wist ik natuurlijk ook al wel. Gelukkig kan ik de oplader van een oud samsung toestel gebruiken en die is lekker lang (and that's not what she said ;). Dat vind ik wel makkelijk als ik nog wat op de Note wil doen en tegelijk moet opladen. Voordeel van nieuwe laders is wel dat je alleen het kabeltje los hoeft te kopen als ik hem wilt vervangen.

Speaker vind ik brak om dat het geluid te snel de neiging heeft te gaan klippen bij vol volume en het klinkt daardoor wat schel. Het kan zijn dat die nog ingespeeld moet worden want ik heb het idee dat het al wat minder is.

[ Voor 21% gewijzigd door Gallant op 28-09-2013 14:54 ]

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Op vol volume heb ik nog nooit een telefoon met goede speakers meegemaakt...
Ik vind dan ook dat als je echt de behoefte hebt om zo hard je muziek aan te zetten dat je beter een docking station kunt kopen ;)

Ik zal zelf nog geduld moeten hebben, Vodafone verwacht hem pas in oktober te kunnen leveren. Friends&Family duurt dan nog eff langer, dus nog even volhouden met de iPhone :X

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
wat is jullie ervaring met de galaxy gear? Ik vraag me af hoe je er precies mee belt. Zit de microfoon en luidspreker, beiden op de clip? Moet je dan het ene moment erin praten en andere moment je oor tegenaan houden of hoe werkt dat.

• Gallant
metallicattim schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:58:
Op vol volume heb ik nog nooit een telefoon met goede speakers meegemaakt...
Ik vind dan ook dat als je echt de behoefte hebt om zo hard je muziek aan te zetten dat je beter een docking station kunt kopen ;)

Ik zal zelf nog geduld moeten hebben, Vodafone verwacht hem pas in oktober te kunnen leveren. Friends&Family duurt dan nog eff langer, dus nog even volhouden met de iPhone :X
Kan me ipad en me oudere sumsungs gewoon vol volume zetten dat gaat zonder klippen. Komt natuurlijk ook omdat die gewoon eerder begrensd zijn want inderdaad gaat elke speaker klippen als je er te veel volume opzet.

• Gallant
rolandos582 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:04:
[...]

deze nog wel, als je nou had gehad dit* maar goed back on topic.

Speakers van de Note staan niet zo hoog aangeschreven, maar de meeste mensen gebruiken toch ook in ears / headsets?
Ik vind het niet fijn om die dingen lang in me oren te hebben zitten, gaat me snel irriteren. Het geluid uit de meegeleverde headset is overigens wel heel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Gallant op 28-09-2013 15:19 ]

Verwijderd

hoi, ik wil dit toestel hebben met een abbonement. belminuten niet zo belangrijk, internet wel, minstens 2gb per maand. Wat zijn de goedkoopste totaalprijzen die jullie zijn tegengekomen? voorbeeldje: studentmobiel.nl - note3 (32gb)+vodafone red (2000mb): 24*39+309+37 (aansluit en verzendkosten)= 1282 euro en 4000mb voor 1413 euro. Iemand iets beter/goedkoper?

• Alessandr0
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:59:
hoi, ik wil dit toestel hebben met een abbonement. belminuten niet zo belangrijk, internet wel, minstens 2gb per maand. Wat zijn de goedkoopste totaalprijzen die jullie zijn tegengekomen? voorbeeldje: studentmobiel.nl - note3 (32gb)+vodafone red (2000mb): 24*39+309+37 (aansluit en verzendkosten)= 1282 euro en 4000mb voor 1413 euro. Iemand iets beter/goedkoper?
http://vindabo.nl/search....1&s=Samsung+Galaxy+Note+3

Hiermee kun je een goedkoop abbo vinden

• Hakki
Wat me nu opmerk is (was me niet eerder opgevallen dus geen idee of het in het begin ook zo was):
als ik op Note 3 Youtube in landscape bekijk, dan zie je bij het aantikken de looptijd niet meer verschijnen (om te spoelen of de pijltjes om manueel te draaien). Bij de Note 2 verschijnt het in elk geval wel nog..

Nog iemand deze bug?

• Hakki
Gallant schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:42:
[...]
Speaker vind ik brak om dat het geluid te snel de neiging heeft te gaan klippen bij vol volume en het klinkt daardoor wat schel. Het kan zijn dat die nog ingespeeld moet worden want ik heb het idee dat het al wat minder is.
Speaker geeft minder volle klank af als de voorgaande Note 2.. Maar deze gaat echt wel luid, zet steeds stiller en dan klinkt het kwalitatiever.

Als je in camera app een foto neemt of vooral tap-to-focus gebruikt, hoor je het geklik en focus-gepiep wel erg luid! Dat het iets van geluid maakt uit privacy gedoe, tot daar aan toe, nu is het er wat over en eerder irritant (toch zeker het focus gedoe mag stiller!)

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
Weet iemand of je al ergens de officiële hoesjes kunt kopen? Heb al alles afgezocht, maar niks kunnen vinden, en vertrouw mezelf toch niet helemaal zonder hoesje :')

• rolandos582
Bas_De_Beer schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:01:
Weet iemand of je al ergens de officiële hoesjes kunt kopen? Heb al alles afgezocht, maar niks kunnen vinden, en vertrouw mezelf toch niet helemaal zonder hoesje :')
Ze zijn er wel, maar nog niet leverbaar.
Bijvoorbeeld :
http://www.pdashop.nl/pro...ip-wallet-case-black.html

Meer hier :
http://www.pdashop.nl/acc...=1&items=10#category_4401

Verwijderd

Gallant schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:42:
[...]

Klopt van iedere oplader tegenwoordig en dat wist ik natuurlijk ook al wel. Gelukkig kan ik de oplader van een oud samsung toestel gebruiken en die is lekker lang (and that's not what she said ;). Dat vind ik wel makkelijk als ik nog wat op de Note wil doen en tegelijk moet opladen. Voordeel van nieuwe laders is wel dat je alleen het kabeltje los hoeft te kopen als ik hem wilt vervangen.

Maar dat vol volume heb je lang niet nodig (normaal). Op normaal volume presteert hij naar verwachting

• Gallant
Hakki schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:16:
[...]

Speaker geeft minder volle klank af als de voorgaande Note 2.. Maar deze gaat echt wel luid, zet steeds stiller en dan klinkt het kwalitatiever.

Als je in camera app een foto neemt of vooral tap-to-focus gebruikt, hoor je het geklik en focus-gepiep wel erg luid! Dat het iets van geluid maakt uit privacy gedoe, tot daar aan toe, nu is het er wat over en eerder irritant (toch zeker het focus gedoe mag stiller!)
Inderdaad gaat die hard zat dat bedoelde ik ook in me andere post waarin ik aangaf dat andere devices eerder begrensd zijn. Op zich vind ik deze benadering beter want nu kan ik zelf bepalen wat ik nog acceptabel vind. Het geluid klinkt niet zo vol maar met de oordoppen en de sound adjust (dat ook helpt op speaker) klinkt het echt goed.

Het harde camera shutter geluid, dat soort betutteling van Samsung vind ik ook irritant, zelfde als met die melding dat te hard geluid mijn gehoor kan beschadigen en dat alle verbindingen uitgaan als ik hem in vliegtuigstand zet pffff ja duh.. en die meldingen zijn niet af te vinken! Overigens kan je het geluid van de camera wel helemaal uitzetten door het toestel op stil te zetten. Dit zal een kleine bug zoals ik er al een aantal meer heb gevonden.

Vanmiddag ff met de film camera gespeeld. Kijken wat nu de beste setting is. Smart stabilization lijkt weinig stabilisatie toe te voegen, wel lijken de beelden minder vloeiend de beweging van de camera te kunnen volgen. Het beeld beweegt een beetje hakerig. Ik vind dit niet mooi en aangezien ik geen stabilisatie winst (niet of nauwelijks) kan vaststellen ga ik denk ik deze optie weinig gebruiken. Autofocus lijkt zoiets te zijn. De autofocus is vrij rap maar blijft na het vinden van de juist focus bij het minste geringste beweging weer te zoeken. Vaak blijft die dus her focussen en handmatige focus geeft dan een rustiger beeld. Het lijkt daarbij niet uit te maken of de functie van smart stabilization aan of uit staat. De belegden overigens in mijn ogen echt heel mooi, scherp (mits focus) en juiste kleuren (mild overgesatureerd). Door de grote van de Note lukt het stil en stabiel houden van de camera beter wel had ik meer moeite om mijn vingers buiten de lens te houden.

[ Voor 34% gewijzigd door Gallant op 28-09-2013 18:42 ]

• Hakki
Gallant schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:16:
[...]
Het harde camera shutter geluid, dat soort betutteling van Samsung vind ik ook irritant, zelfde als met die melding dat te hard geluid mijn gehoor kan beschadigen en dat alle verbindingen uitgaan als ik hem in vliegtuigstand zet pffff ja duh.. en die meldingen zijn niet af te vinken! Overigens kan je het geluid van de camera wel helemaal uitzetten door het toestel op stil te zetten. Dit zal een kleine bug zoals ik er al een aantal meer heb gevonden.
Hmm.. dit werkte op mijne Note 1 die in NL aangekocht was.. Mijn Note 2 en 3 komen uit Frankrijk en laten dit (helaas) niet toe.

Wat betreft de vliegtuigstand, idd een stomme melding.. denk dat het nu standaard voor Android 4.3 is, want je kan het via apps ook niet meer programmeren om aan en af te springen. Spijtige zaak.

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:49
Bas_De_Beer schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:01:
Bij T-Mobile shop Rotterdam komen ze waarschijnlijk donderdag (3 oktober) binnen.
Zit er ook op te wachten...

• Bas_De_Beer
Freaky Max schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:47:
[...]

Bij T-Mobile shop Rotterdam komen ze waarschijnlijk donderdag (3 oktober) binnen.
Zit er ook op te wachten...
Thanks, ik zal 'es bij een t-mobile shop hier in de buurt navragen

• Evil Genius
Hakki schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:09:
Wat me nu opmerk is (was me niet eerder opgevallen dus geen idee of het in het begin ook zo was):
als ik op Note 3 Youtube in landscape bekijk, dan zie je bij het aantikken de looptijd niet meer verschijnen (om te spoelen of de pijltjes om manueel te draaien). Bij de Note 2 verschijnt het in elk geval wel nog..

Nog iemand deze bug?
Had ik inderdaad ook maar al snel werd youtube geupdate en was dat issue weg. Misschien is bij jou die update nog niet geïnstalleerd?

• Hakki
Evil Genius schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:07:
[...]

Had ik inderdaad ook maar al snel werd youtube geupdate en was dat issue weg. Misschien is bij jou die update nog niet geïnstalleerd?
Welke versie heb jij? Ik heb 5.0.21 en zie geen updates (kan wel updates verwijderen)

• diquan2001
ik heb wel de tijd erbij .
versie 5.1.10
Hakki schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:57:
[...]
Welke versie heb jij? Ik heb 5.0.21 en zie geen updates (kan wel updates verwijderen)

• Hakki
diquan2001 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:00:
ik heb wel de tijd erbij .
versie 5.1.10
[...]
thx, even manueel opgegooid en idd, probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf, verschillende errors, ik kan niets editen en/of verwijderen. Can any Mod Fix this and delete unnecessary posts please? Thank you.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterM schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:25:Maargoed al zou je een octa core prefereren, hij is waarschijnlijk toch niet beschikbaar in deze regio?
Als je met "in deze regio" Europa bedoeld, vergis je je. De Note 3 met Exynos 5 Octa zal o.a. in Duitsland beschikbaar zijn (Ik realiseer me dat ik vrij laat reageer).

Dat Samsung steeds weer vernieuwende features in hun high-end vlaggeschip, hard- en softwarematig- integreert is niet verrassend, in dat opzicht zal Samsung ook in de toekomst vernieuwend zijn.
Wat het geluid v.d Note 3 betreft, de Exynos 5 Octa heeft een Wolfson audio chip, da's een Topper.

Bizar dat verschillende Afrikaanse landen een FoolProof Garantie krijgen - Samsung noemt het m.b.t. de Note 3 "Premium Warranty" oftewel "accidental damage warranty" terwijl Europese landen dat concept niet eens is aangeboden krijgen?! Maar goed, dit zijn waarschijnlijk "Test"-landen. Vroeg of laat zal "Premium Warranty" ook wel ons kant opwaaien.

Normaalgezien ben ik niet onhandig. Na een paar glaasjes rum word ik losbandiger (lees: onhandig). Aangezien ik mijn ativ s altijd op mijn bank slinger, blijkt de orientatie "met een borrel op" clumsy te zijn :} (lees: er staat altijd een muur in de weg :) )Anyway, ik wil jullie dit tafereel besparen Folks,
but, it doesn't surprise me a bit.Is that a dealbraker? No Way Jose! I'll buy me a compact, big AMOLED screen with full options Note 3, 4 sure. Maar aangezien Samsung -terecht- een "Premium Warranty" aanbiedt, wil ik'r graag gebruik van maken.You'll never know when you "need" it.
So, Hurry Up Samsung... release your "Premium Warranty" 4 everybody.

Vraagje voor de Note 3 owners; is hanschriftherkenning binnen iedere app - whatsapp, sms,....- te gebruiken ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

M'n stock browser wil niet ophouden met praten. Heb Talkback al aan en weer uit gezet (en alle vinkjes uitgedaan) en daarna disabled in applications.
Lees dat het een bug is met Samsung software niet goed samenwerkt met talkback, maar alle tips die ik al heb gelezen werken ook niet (iemand met zelfde issue op S4):
In case it won't disable with the options, you have three possible roads to follow:
1) Deactivate all accessibility options for apps that are accessing them (in Settings, Accessibility Options... just untick all apps that are there).
2) Switch Launchers. This is a TouchWiz-specific bug, so using a different launcher (like GoLauncher or Nova) should clear the issue and allow you to use all other apps. The downside? You lose TouchWiz-specific widgets.
3) "Freeze" TalkBack. You can go into Settings, App Manager, All tab, and find the TalkBack service. In there, you can select to Disable the app. It won't uninstall it, but it will prevent the app from functioning, effectively shutting your phone up.
Chrome gebruiken dan maar :)

edit: ik lees dat dat het misschien aan "Tasker" ligt die uit m'n Google backup weer is geinstalleerd. Gebruik ik toch niet totdat de telefoon geroot is, dus ga ik proberen tijdelijk te deinstalleren.

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 29-09-2013 10:36 . Reden: followup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Blindfold schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:30:
M'n stock browser wil niet ophouden met praten. Heb Talkback al aan en weer uit gezet (en alle vinkjes uitgedaan) en daarna disabled in applications.
Lees dat het een bug is met Samsung software niet goed samenwerkt met talkback, maar alle tips die ik al heb gelezen werken ook niet (iemand met zelfde issue op S4):

[...]

Chrome gebruiken dan maar :)

edit: ik lees dat dat het misschien aan "Tasker" ligt die uit m'n Google backup weer is geinstalleerd. Gebruik ik toch niet totdat de telefoon geroot is, dus ga ik proberen tijdelijk te deinstalleren.
Ik ondervind ook issues met zowel de stock samsung browser als de chrome browser. De stock browser blijft telkens een bewegend oog naar een vierkantje tonen dat weg gaat zodra ik het scherm aanraak. Met beide browsers ervaar ik het "probleem" dat ze niet de tekst passend schalen naar het gewenste zoom niveau. Dit doet me denken aan iOS en hier heb ik uiteraard geen Android voor! Met de Dolphin browser gaat schalen en ook echt fullscreen gaan wel. En wat is dat heerlijk surfen :9~ BTW multi window werkt ook al met Dolphin echter alleen nog geen twee Dolphin windows simultaan naast elkaar helaas.

Edit: weet iemand een simpele en snelle manier voor een quick acces om het volume onscreen aan te kunnen passen en niet de hardware button te moeten gebruiken? Ik weet dat als ik het scherm aanpas naar one hand bediening dat ik dan onscreen volume knoppen heb maar dan werkt de S-Pen niet wat ik overigens weer een typische samsung betutteling vind bah! Net zoals dat de camera applicatie ook niet werkt in one hand mudus.

[ Voor 14% gewijzigd door Gallant op 29-09-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Sinds gisteravond mijn Note 3 in huis, mijn eerste indrukken:

- Wehkamp moet bij kledingverkoop blijven, je gaat toch geen dure smartphone leveren in een grote kartonnen zak?!?? Gelukkig was de bezorging met DHL.
- De Note 3 voelt goedkoop aan, zeker als je beseft dat alles plastic is. De achterkant is prima, maar het nep-metaal aan de zijkant maakt een zeer kwetsbare indruk. Toen ik bezig was al die kleine plastic folies van de zijkant af te halen moest ik echt goed kijken waar (en of) er folie zat om niet per ongeluk in het plastic te gaan krassen. Bij beide vorige Note's had ik veel minder moeite met de gebruikte materialen al vond ik de Note 2 wel wat te glad.

- Verplicht vanaf moment 1 de GPS aan, data-verbinding aan, zoals altijd, om toch vooral je activering te kunnen loggen in hun (Google's) systemen.
- Je krijgt daarbij zoals vanouds weer de dubbele aanval op je privacy enz. door Samsung en (daarna) Google.
- Tag buddy, wtf?! Staat standaard aan ook als je een foto wilt maken, optie op een plek waar je niet gauw vanzelf gaat kijken.

Een hoop gedoe omtrend rooten zie ik op xda. Van alles uitzetten, bevriezen (knox), met geen enkele garantie van... garantie. Samsung probeert zo te zien net zo'n fort tussen jou en je tablet/foon te bouwen als Apple. Ik heb Android vanwege de keuzes en relatieve vrijheid. :(

Nog niet geroot, en wacht daar denk ik nog even mee totdat er wat meer duidelijkheid is om de werking en gevolgen. Alhoewel, mijn humeur met zo'n kale, bloatware gevulde foon is verre van optimaal, dus dat rooten gaat asap gebeuren schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Met de S-pen spelen geeft niet echt een super solide indruk. Ik krijg hem er heel makkelijk mee op de kast en krijg hem dan niet meer van de kast af tenzij ik reboot. Ben blij met de functionaliteit natuurlijk maar het is duidelijk "nog" geen Apple ervaring in termen van fool-proof, om maar ff een vies woord hier te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Gallant op 29-09-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Morgen toch maar de Note 3 halen samen met een Vodafone-abbo!

Waar ik bang voor ben is dat er dode pixel(s) in het scherm zitten...

Mocht er een defect zijn, mag ik hem dan gelijk omruilen in de desbetreffende winkel waar ik mijn abbo heb afgesloten?
Of moet ik dan weer weken wachten? :(

En is er al een benchmark review uitgekomen?

Op Google kan ik alleen zien wat de scores zijn van Note 3's maar dan met oudere firmware-versies (niet de final versie) :-(

[ Voor 23% gewijzigd door Knamix op 29-09-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takeshi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 13:44
heb ook de note 3 sinds woensdag maar bij mij telefoon doet me whatsapp geluidje niet alles in gesteld maar krijg nog steeds geen geluid :S iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Zo daar is ie weer hoor :)

Even snel een Note III vs Note II gemaakt .
Niets uitgebreids maar even snel een vergelijking en wat benchmarks op de 2 toestellen gedraaid.
Antutu en de Quadrant standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Face unlock meer te vinden op de note3.
Iemand anders die het wel gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:36:

Mocht er een defect zijn, mag ik hem dan gelijk omruilen in de desbetreffende winkel waar ik mijn abbo heb afgesloten?

Op Google kan ik alleen zien wat de scores zijn van Note 3's maar dan met oudere firmware-versies (niet de final versie) :-(
Volgens mij heb je dat bij amolet schermen bijna niet, in tegenstelling tot lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knamix schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:36:

Kijk ff in de winkel, probleem opgelost. Komt zelden voor bij amoled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 11:12
Ik heb interesse in dit toestel. Ben me aan het verdiepen aan de hand van reviews e.d. Ik kom van iphone en eerlijk gezegd bevalt me dat nog prima, maar het kleinere scherm vind ik wel een minpuntje op dit moment. Zeker omdat ik graag series kijk onderweg naar het werk. De Note 3 heeft daar niet zo'n last van. ;)

Het toestel is retesnel voor zover ik nu kan beoordelen. Echter, waar ik een beetje bang voor ben is dat dit na een half jaartje niet meer het geval is. Dit lees ik vaak bij android (en met oudere toestellen heb ik dit ook meegemaakt). Mijn iphone had daar totaal geen last van.

Nu valt daar nog weinig over te zeggen uiteraard, het toestel is pas net uit. Maar hoe zijn de ervaringen met bijv. de Note 2 en de S4? Blijven die ook een beetje snel na 1 jaar of half jaar gebruik? Iemand daar goede of slechte ervaringen mee? Zijn die 'problemen' minder geworden in vergelijking met een of twee jaar geleden?

PSN: xpock Live: xspock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
pateen75 schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:12:
Ik heb interesse in dit toestel. Ben me aan het verdiepen aan de hand van reviews e.d. Ik kom van iphone en eerlijk gezegd bevalt me dat nog prima, maar het kleinere scherm vind ik wel een minpuntje op dit moment. Zeker omdat ik graag series kijk onderweg naar het werk. De Note 3 heeft daar niet zo'n last van. ;)

Het toestel is retesnel voor zover ik nu kan beoordelen. Echter, waar ik een beetje bang voor ben is dat dit na een half jaartje niet meer het geval is. Dit lees ik vaak bij android (en met oudere toestellen heb ik dit ook meegemaakt). Mijn iphone had daar totaal geen last van.

Nu valt daar nog weinig over te zeggen uiteraard, het toestel is pas net uit. Maar hoe zijn de ervaringen met bijv. de Note 2 en de S4? Blijven die ook een beetje snel na 1 jaar of half jaar gebruik? Iemand daar goede of slechte ervaringen mee? Zijn die 'problemen' minder geworden in vergelijking met een of twee jaar geleden?
Ligt er een beetje aan of je zelf bereid bent om af en toe je tuintje bij te houden. Met andere woorden de rotzooi op te ruimen en de boel updaten. Dan heb je een steeds beter en sneller toestel ook al omdat Android na elke nieuwe versie steeds efficiënter wordt. Het zal waarschijnlijk iets meer toewijding van de user vragen dan met iOS. Maar daar krijg je dan ook een hoop voor terug als je dat ten minste leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu sinds afgelopen vraijdag en ben er helemaal weg van. Het enige wat mij nu nog stoort is al die bloatware van Samsung. Bij gebrek aan een topic over costum roms; kan iemand aub een stap voor stap guide posten hoe je de telefoon moet rooten? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteN900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2021
Rooten kan wel, maar levert op dit moment nog problemen op met diverse propjes.
Beter even wachten tot dat is opgelost door iemand op het bekende USA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
De USB-verbinding is razendsnel, zelfs op USB 2.0 en naar micro-sd, merkte ik zonet. Ik heb dan wel de Extreme versie van Sandisk (80 euro voor 64GB) maar hij haalde ruim 30MB/s (via USB 2.0). Toevallig hing er tegelijkertijd een Windows Phone aan en waren we 350MB aan zeilweekend-foto's aan het kopiëren. Het was gewoon grappig: ik stak de Note 3 er halverwege bij en was nog minstens 2x zo snel klaar.

De camera van de Note heb ik tot nog toe alleen gebuikt voor Macro-opnames (kleine tekst op de voeding van de Note en van mijn nieuwe iPad leesbaar maken), en ik vond 'em voor dat soort foto's duidelijk minder geschikt dan de Note 2. Misschien heb ik een setting gemist, want ik had nu enkel de software beeldstabilisatie uitgezet.

Ik blijf me storen aan de goedkope bouwkwaliteit, het is net alsof je een kinder- (namaak)versie van een smartphone in handen hebt. Die 20 gram besparing had ik liever geruild voor een stevigere constructie, niet dat waaibomengevoel van nu. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je Note op een harde grond laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Ettepet schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:16:
De USB-verbinding is razendsnel, zelfs op USB 2.0 en naar micro-sd, merkte ik zonet. Ik heb dan wel de Extreme versie van Sandisk (80 euro voor 64GB) maar hij haalde ruim 30MB/s (via USB 2.0). Toevallig hing er tegelijkertijd een Windows Phone aan en waren we 350MB aan zeilweekend-foto's aan het kopiëren. Het was gewoon grappig: ik stak de Note 3 er halverwege bij en was nog minstens 2x zo snel klaar.

De camera van de Note heb ik tot nog toe alleen gebuikt voor Macro-opnames (kleine tekst op de voeding van de Note en van mijn nieuwe iPad leesbaar maken), en ik vond 'em voor dat soort foto's duidelijk minder geschikt dan de Note 2. Misschien heb ik een setting gemist, want ik had nu enkel de software beeldstabilisatie uitgezet.

Ik blijf me storen aan de goedkope bouwkwaliteit, het is net alsof je een kinder- (namaak)versie van een smartphone in handen hebt. Die 20 gram besparing had ik liever geruild voor een stevigere constructie, niet dat waaibomengevoel van nu. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je Note op een harde grond laat vallen.
Dan stuitert hij, achterklepje los en batterij eruit. Voor de rest heb je misschien een kleine beschadiging aan de bezel, maar je scherm zal in 95% van de gevallen nog heel zijn. Er is wederom een metalen rand geplaatst rondom het scherm, die net boven het scherm uitsteekt. Dit is een zeer goede bouwconstructie die zeer bestendig is tegen vallen. Alleen beetje jammer dat ze die metalen rand niet meteen door trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Had je het al 'uitgeprobeerd'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Ettepet schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:16:

Je hebt neem ik aan wel de macro-stand geactiveerd? Maar grappig om te lezen dat meer mensen zo de teksten op laders e.d. leesbaar maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Senor Sjon schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:22:
Je hebt neem ik aan wel de macro-stand geactiveerd? Maar grappig om te lezen dat meer mensen zo de teksten op laders e.d. leesbaar maken.
Had die nog niet ontdekt, ook nooit nodig gehad op de Note 2 (en daarvoor). Het was een eerste indruk, vandaar dat ik aangaf vast iets gemist te hebben. Zal de komende dagen de camera wat meer aandacht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 11:14

Barryke

blauw

Er zijn nogal veel apps te vinden die "notities met de s-pen doen", maar ik heb het erg handig gevonden om in mijn zoektocht naar geschikte hoesjes om Plakboek te gebruiken.

Super handig!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BVZ9tQFIIAAEqCS.jpg:small

Stel je zit op een forum (tweakers) of website waar je een interresant hoesje vind..
- Knopje op pen inhouden en even vlakbij (1cm is dichtbij genoeg) van scherm houden, kies 2e optie uit circel.
- Teken rechthoekje rond de foto met prijs.
- Geef het linksboven een plakboek categorie "note 3 hoesjes" bijvoorbeeld.

En gebruik de "plakboek" app om te bladeren in je notities. Je kan erop klikken en je zit op de site, of kan aantekeningen bij tekenen/krabbelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Barryke op 30-09-2013 13:36 ]

Error 304: Please hit any user to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Darf schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:12:
Dan stuitert hij, achterklepje los en batterij eruit. Voor de rest heb je misschien een kleine beschadiging aan de bezel, maar je scherm zal in 95% van de gevallen nog heel zijn. Er is wederom een metalen rand geplaatst rondom het scherm, die net boven het scherm uitsteekt. Dit is een zeer goede bouwconstructie die zeer bestendig is tegen vallen. Alleen beetje jammer dat ze die metalen rand niet meteen door trekken.
Drop test: Samsung Galaxy Note 3 hits the pavement on video

edit: ben op mijn werk,dus heb het filmpje zelf nog niet bekeken, maar aan de omschrijving te lezen blijkt ie redelijk stand te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ettepet op 30-09-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ettepet schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:47:
[...]

Drop test: Samsung Galaxy Note 3 hits the pavement on video

edit: ben op mijn werk,dus heb het filmpje zelf nog niet bekeken, maar aan de omschrijving te lezen blijkt ie redelijk stand te houden.
Yup. Behalve recht op het glas, Wel beeld, maar glas in stukjes.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Barryke schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:35:
Er zijn nogal veel apps te vinden die "notities met de s-pen doen", maar ik heb het erg handig gevonden om in mijn zoektocht naar geschikte hoesjes om Plakboek te gebruiken.

Super handig!
[afbeelding]

Stel je zit op een forum (tweakers) of website waar je een interresant hoesje vind..
- Knopje op pen inhouden en even vlakbij (1cm is dichtbij genoeg) van scherm houden, kies 2e optie uit circel.
- Teken rechthoekje rond de foto met prijs.
- Geef het linksboven een plakboek categorie "note 3 hoesjes" bijvoorbeeld.

En gebruik de "plakboek" app om te bladeren in je notities. Je kan erop klikken en je zit op de site, of kan aantekeningen bij tekenen/krabbelen.
Dit is natuurlijk geen app maar een standaard future van de S-pen. Tip, houd knopje op de s-pen ingedrukt en begin direct met omcirkelen dan hoef voor de rest niks te doen. Ik raad je aan wat filmpjes op YouTube te bekijken met tips tricks daar heb ik een hoop van geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Iemand al een sleeve/pouch kunnen vinden voor de Note 3? (ik ben niet zon fan van de hoesjes/flipcovers)

[ Voor 30% gewijzigd door G4mert op 30-09-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
G4mert schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:09:
Iemand al een sleeve/pouch kunnen vinden voor de Note 3? (ik ben niet zon fan van de hoesjes/flipcovers)
Ik gebruik nog steeds een fitBAG sleeve (gekocht op Amazon.de) bedoeld voor de Note 1, maar vond dat bij de Note 2 maar een half succes. Dat kwam door de flink naar buiten stekende aan/uit-knop en idem volume-regeling, die waren feitelijk afgestemd op het gebruik van een flipcover of omsluitende beschermhoes. De sleeve/pouch was overigens niet het probleem, wel het los beethouden van het toestel als je de Note tevoorschijn haalde. Ik geloof dat de Note 3 wat minder gevoelig is wat dat betreft, en dat vind ik een flinke verbetering.

Ik denk dat je veilig een Note 2 fitBAG sleeve kunt kopen, al zal die iets te ruim zijn in breedte/diepte.

edit: Ik zie net dat fitBAG al direct (vanaf voorraad) de Note 3 sleeves verkopen, i.i.g. via Amazon.de.

[ Voor 14% gewijzigd door Ettepet op 30-09-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
RobbyTown schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:57:
[...]

Yup. Behalve recht op het glas, Wel beeld, maar glas in stukjes.
YouTube: Samsung Galaxy Note 3 Durability Drop Test

Hier breekt hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ettepet schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:27:
[...]

Ik gebruik nog steeds een fitBAG pouch (gekocht op Amazon.de) bedoeld voor de Note 1, maar vond dat bij de Note 2 maar een half succes. Dat kwam door de flink naar buiten stekende aan/uit-knop en idem volume-regeling, die waren feitelijk afgestemd op het gebruik van een flipcover of omsluitende beschermhoes. De sleeve/pouch was overigens niet het probleem, wel het los beethouden van het toestel als je de Note tevoorschijn haalde. Ik geloof dat de Note 3 wat minder gevoelig is wat dat betreft, en dat vind ik een flinke verbetering.

Ik denk dat je veilig een Note 2 fitBAG pouch kunt kopen, al zal die iets te ruim zijn in breedte/diepte.
Bedankt! Mooie sleeves! Ik zie dat FitBag ze nu ook speciaal voor de Note 3 heeft gemaakt. ik ga er direct een bestellen. De note 3 sleeves: http://www.amazon.de/s/re...62066%2Ck%3AfitBAG+note+3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
G4mert schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:38:
Bedankt! Mooie sleeves! Ik zie dat FitBag ze nu ook speciaal voor de Note 3 heeft gemaakt. ik ga er direct een bestellen. De note 3 sleeves: http://www.amazon.de/s/re...62066%2Ck%3AfitBAG+note+3
Ik zag het net, heb mijn eerdere post al aangepast.

Het zijn inderdaad mooie sleeves! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Al een paar keer met mijn Note 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Ff een vraagje weet iemand waarom de digitizer het niet in alle apps doet? Ik ben gek op het gebruik van de S-pen maar in sommige apps doen de onscreen buttons het dan niet meer bijvoorbeeld in CSR Racing.

[ Voor 3% gewijzigd door Gallant op 30-09-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Hoe vinden jullie de auto brightness optie op de n3? Vooral in donkere situaties vind ik hem echt veel te zwak. Auto + 5 is dan voor mij echt nog te zwak.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Heeft dit OLED paneel eigenlijk net zo'n groene tint over het scherm als bijvoorbeeld de Galaxy S3?

Want mijn S3 Mini heeft dit weer niet... Maar de S4 van een vriend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Vanmiddag mijn note 3 Black gehaald en ik moet zeggen, wat een beest van een toestel zeg!

Was al weg van de note 2 maar dit is een ander verhaal.

Je merk het duidelijk dat de note 3 lichter is dan de note van vorig jaar!

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Michaelg schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:41:
Hoe vinden jullie de auto brightness optie op de n3? Vooral in donkere situaties vind ik hem echt veel te zwak. Auto + 5 is dan voor mij echt nog te zwak.
Ik zet al vanaf mijn eerste Galaxy S en Note de auto-brightness en dergelijke uit en alles op handbediening.

Door een handige intensiteit te kiezen voldoet die meer dan 90% van de tijd. Als ik dan een keer in de felle zon sta of pikkedonker stel ik de waarde bij.

Een groot voordeel was altijd dat het beeld veel rustiger bleef en de batterij (door de bij mij laag gekozen intensiteit) heel lang meeging. Ik denk dat dit bij de Note 3 ook nog klopt. Ik heb met amoled altijd een zwart / donkergrijs toestel en donker thema ("Ocean HD" o.i.d) omdat een wit/licht scherm relatief veel batterij kost. Mijn (LCD) tablets heb ik allemaal wit, want grotere batterij en geen verschil in batterijverbruik bij een wit of zwart scherm, alleen de intensiteit maakt dan uit voor het verbruik. Wit is fijn bij het browsen en lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 13:24
Hebben jullie deze PDF Apps selected for GALAXY Note 3 van Samsung al gezien? Het is ongeveer 130 pagina's vol met Apps. Waarvan ik de meeste voor mij nieuw zijn.

Ik heb ook een vraag. Mijn Note 3 wil alleen opladen met de bijgeleverde micro USB 3 kabel. Met een micro USB 2 kabel wil hij niet opladen. Data verkeer gaat wel gewoon goed. Hebben jullie hier ook last van of zou het aan mijn micro USB 2 oplader liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
Martijn80 schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:01:
Hebben jullie deze PDF Apps selected for GALAXY Note 3 van Samsung al gezien? Het is ongeveer 130 pagina's vol met Apps. Waarvan ik de meeste voor mij nieuw zijn.

Ik heb ook een vraag. Mijn Note 3 wil alleen opladen met de bijgeleverde micro USB 3 kabel. Met een micro USB 2 kabel wil hij niet opladen. Data verkeer gaat wel gewoon goed. Hebben jullie hier ook last van of zou het aan mijn micro USB 2 oplader liggen?
Ik kan mijne gewoon opladen met mijn oude Note 1 oplader.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de N3, werkt heerlijk snel en geen enkele lag. Nadeel is wel, zoals al eerder gemeld, dat samsung zoveel eigen rommel op het toestel gezet heeft. Wie verzint het om in de standaard browser niet verwijderbare favorieten te plaatsen 8)7 Alleen om die reden ben ik direct geswitched naar Chrome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Mij was ook opgevallen dat het opladen bij de Note 3 niet altijd snel gaat. Jarenlang hebben fabrikanten het usb-protocol 'misbruikt' om grote hoeveelheden stroom te leveren aan randapparatuur zonder persé alle regeltjes daarvoor te volgen. Mijn vermoeden is dat Samsung met deze nieuwe micro-usb standaard wel netjes de regels aan het volgen is en bij "slechte laders" (degenen die niet het officiële protocol volgen) domweg terugvalt op 500mA of zelfs helemaal niet laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Van mij had die nog zwakker gemoeten in het donker. Daarom staat die bij mij ook standaard niet op auto alleen buiten in fel zonlicht zet ik hem op auto omdat die dan nog wat feller zou zijn (zie weinig verschil). In (pik)donkere omgeving doe ik ook screenfilter er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Vind ik persoonlijk goed werken en ideaal dat hij donker kan. Zet hem zelfs vaak richting -5 in volledig donkere ruimte!

Uiteindelijk is het vinkje of de slider maar een klikje, dus makkelijk bij te stellen naar eigen wensen.

Hoeveel vrije ram hebben jullie gemiddeld door de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Screenfilter is inderdaad een handige app als je je scherm nog donkerder wilt zetten dan ie standaard kan.

Als je in het donker een boekenlees-app gebruikt, zoals coolreader, dan kun je daarin meestal door je vinger over het scherm te schuiven de intensiteit precies zo zetten als je wilt.

Heeft iemand al uitgezocht of de meegeleverde in-ear oortelefoontjes goed zijn? Ik meen gelezen te hebben dat Samsung sinds dit jaar bij de top-modellen betere exemplaren zou meeleveren. Ik vond de vorigen helemaal niks en laat ze liever ingepakt als er weinig verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Ettepet schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:40:
Screenfilter is inderdaad een handige app als je je scherm nog donkerder wilt zetten dan ie standaard kan.

Als je in het donker een boekenlees-app gebruikt, zoals coolreader, dan kun je daarin meestal door je vinger over het scherm te schuiven de intensiteit precies zo zetten als je wilt.

Heeft iemand al uitgezocht of de meegeleverde in-ear oortelefoontjes goed zijn? Ik meen gelezen te hebben dat Samsung sinds dit jaar bij de top-modellen betere exemplaren zou meeleveren. Ik vond de vorigen helemaal niks en laat ze liever ingepakt als er weinig verbeterd is.
Klopt veel readers hebben die optie ook en dat is zeker handig!

Proefondervindelijk vind ik ze een goed geluid produceren en ook qua design zien ze er goed uit, ik vind ze alleen niet echt lekker zitten. Maar dat heb ik al snel met die in-ear dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
Ik vond het geluid van de oortjes wel oké, maar niks bijzonders. Verder passen ze bij mij niet goed, de 2 kleine oordopjes zijn te klein en de grootste is weer net iets te groot, maar dat zal wel iets persoonlijks zijn. Ook vind ik het next en back knopje niet zo goed werken, moest heel vaak meerdere keren proberen om het te goed krijgen. Dus die van mij gaan weer mooi terug in het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik heb het toestel ook sinds zaterdag en ben zeer tevreden, maar heb ineens iets vreemds...

Tot gisterenavond werkte handschriftherkenning perfect..
Vanmiddag ineens niet meer. hij zet mijn geschreven tekst wel weer, maar zet het niet om in herkende woorden. Ik heb alle opties nagelopen (s pen detectie, handschriftherkenning, taal instellen, etc) en volgens mij staat alles goed, maar krijg herkenning met geen mogelijkheid meer werkend.
Heb zelf het toestel terug naar fabrieksinstellingen gezet...
Heb ook op Internet gezocht, maar daar vind ik alleen zaken dat men hele pen veld niet krijgt, maar dat krijg ik dus wel..
Is er iets wat ik mis?

Het lijkt me sterk dat dit een defect is omdat hij de pen en de acties van de pen wel ziet...
herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 01:20:
Vraagje voor de Note 3 owners; is hanschriftherkenning binnen iedere app - whatsapp, sms,....- te gebruiken ? Alvast bedankt.
Dirkweggeman schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:34:
Tot gisterenavond werkte handschriftherkenning perfect..
Vanmiddag ineens niet mee...

herkent iemand dit?
Yup , t'is bekend, it's a Software Bug. Als je de datum aanpast naar 29/09 (European Time), kun je alsnog je ding doen. Kinderziektes vooral melden, des te eerder ze met een Fix (Updates) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:58:
[...]

[...]

Yup , t'is bekend, it's a Software Bug. Als je de datum aanpast naar 29/09 (European Time), kun je alsnog je ding doen. Kinderziektes vooral melden, des te eerder ze met een Fix (Updates) komen.
Bedankt...dacht even dat ik gestoord werd..had zelf nog niet op XDA gekeken (normaal kijk ik daar elke dag)...
en ik zal het zeker gaan melden...
vind het trouwens nogal een bug voor zo'n toestel...

[ Voor 4% gewijzigd door Dirkweggeman op 01-10-2013 00:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant

Bij mij laadt die op andere laders heel erg traag op en met de originele lader juist weer heel snel.

Jammer dat die link niet goed werkt op de Note 3 want zou makkelijk als ik die apps kon aanklikken en downloaden nu werkt het wat omslachtig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
Dirkweggeman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:04:
Bedankt...dacht even dat ik gestoord werd..had zelf nog niet op XDA gekeken (normaal kijk ik daar elke dag)...
en ik zal het zeker gaan melden...
vind het trouwens nogal een bug voor zo'n toestel...
Het klinkt alsof ze een tijdelijke licentie hebben op de schriftherkenningsoftware. Erg vreemd zo inderdaad.

Ik merk net dat de blocking mode niet lijkt te werken, ik had een eindtijd ingesteld van 07:00 maar het blokkeericoontje stond zonet nog in mijn notificatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer en waar de Note 3 S cover te koop zijn?
Gisteren zei iemand in Media Markt misschien Woensdag en Tmobile shop zei misschien donderdag.

Iemand andere info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:38:
Weet iemand wanneer en waar de Note 3 S cover te koop zijn?
Gisteren zei iemand in Media Markt misschien Woensdag en Tmobile shop zei misschien donderdag.

Iemand andere info?
Lees de afgelopen 2 pagina's even door, is pas zo'n 5x gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds 1 week de note 3 en ben er heel blij mee,had alle iphones gehad en was als laatste in bezit van een iphone5 maar ben zo blij dat ik overgestapt ben wat een verademing.

De Note 3 werkt perfect op 1 ding na en ik weet niet of dit speciaal aan de telefoon ligt?

De whatsapp app doet een beetje raar ik kan er in principe alles mee maar wanneer ik vanuit de whatsapp tijdens een gesprek een filmpje wil opnemen en gelijk versturen dan gaat dat niet en blijft die in de camera stand hangen.........krijg ook niet t menutje te zien van opslaan enz.
Hij neemt dus wel op maar wanneer ik op stop druk dan blijft die hangen met t camerabeeld en kan ik er verder niks mee doen.
Heeft iemand dit probleem ook bij whatsapp?

Verder doet alles t goed met alle andere apps.

Heb ook al de whatsapp verwijderd een keer en weer opnieuw geinstaleerd maar maakt niks uit,ook de update van vanmorgen maakt geen verschil.

Hoop dat iemand wat weet.

Grt Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik heb de Note 3 sinds vorige week vrijdag en ben onder de indruk. Nadat bleek dat de regiolock alleen intitieel nodig is bij activeren heb ik de stap genomen en hem aangeschaft. Vorige telefoon is een HTC Sensation en dit is een enorme verbetering.

Pluspunten:
  1. Scherm, groot, mooie kleuren en haarscherp
  2. Processor en geheugen, alles draait zonder een vleugje hapering. Multitasking werkt perfect. YouTube filmpje kijken en whatsappen tegelijktijd zonder enig probleem, het is gewoon een mini-PC.
  3. S-Pen, werkt goed, moet nog wel wennen aan mijn handschrift. Integratie met Evernote ben ik tevreden mee (kan beter).
  4. Batterij, zaterdagavond van de lader gehaald en gebruikt tot zondagavond.
    Veel geinternet, 20 minuten gebeld, gespeeld met de diverse apps, twee filmpjes van 30 minuten gekeken.
    Aan het eind van de avond nog 28% batterij over.
    Maandag (werkdag), normaal gebruik, aan het eind van de avond 59% nog over.
    Fantastisch dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over de batterij, bij de HTC moest ik halverwege de dag hem weer aan de lader gooien.
Minpunten:
  1. WatchOn App werkt niet met UPC box
  2. Camerageluiden zijn te hard (kun je uitzetten door volume helemaal dicht te zetten maar niet handig)
Conclusie: wauw... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij whatsapp kun je wel direkt films opnemen en versturen,heb je daar geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23
Ik heb mijn Note 3 nu twee dagen in gebruik. Erg fijn toestel, hardwarematig weinig op aan te merken! Mooi scherm, goede accu, licht gewicht (misschien iets te?). Plastic / metallic look band voelt wel scherp rond de usb port en als de s-pen verwijderd is, dat slijt wel :P.. Maar, net geen tip top afwerking voor je 700 euro dus..

Ben kritischer met betrekking tot de software en de stock rom is wel erg breed qua aanbod:
- Leuke s-pen features,
- Smart stay (scherm wat aanblijft zolang je kijkt), werkt behoorlijk!
- Multi-window blijft echt ideaal icm youtube/video!

Maar wat ik slecht vind aan de Samsung rom:
- auto-brightness (is hier al eerder genoemd, implementatie is traag en benut max en min brightness levels niet goed genoeg).
- Home button lag voor s-voice (home klik is niet zo als het kan zijn).
- Menu knop ipv software toets. (De meeste software is nu wel aangepast op het niet hebben van een menu toets op android, was dit al gewent vanaf mijn one X... Moet nu weer wenen dat alles letterlijk verscholen zit achter dit knopje).
- Toetsenbord handschriftherkenning met de s-pen werkt niet, toetsenbord loopt vast.. Handschriftherkenning werkt wel met dat zwevende venstertje werkt wel.. Voorlopig weet ik niet waarom, maar heb er ook geen werk van gemaakt.. Maar erg slecht voor een out-of the box rom..

In twee dagen twee vertaalfouten tegengekomen.. Heb uit irritatie de taal maar op Engels ingesteld want die vertalingen zijn erg slordig :| .

Afbeeldingslocatie: http://nitin.home.xs4all.nl/GoT/Screenshot_2013-10-01-13-56-52.tumb.pngAfbeeldingslocatie: http://nitin.home.xs4all.nl/GoT/Screenshot_2013-10-01-13-58-31.tumb.png

De linkse bij wifi moet de middelste optie iets zijn als "Alleen indien aangesloten (op voeding)"
De rechtse moet zijn "annuleren, niet opslaan, opslaan" of iets in die trant.. :+

Goed voor al deze dingen zijn root en custom roms een geschenk uit de hemel.. Verwacht dan ook dat ik het niet lang volhoud met deze stock rom.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26

Yucko

One clown to rule them all !

MasterM schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:03:
...

In twee dagen twee vertaalfouten tegengekomen.. Heb uit irritatie de taal maar op Engels ingesteld want die vertalingen zijn erg slordig :| .

[afbeelding][afbeelding]

De linkse bij wifi moet de middelste optie iets zijn als "Alleen indien aangesloten (op voeding)"
De rechtse moet zijn "annuleren, niet opslaan, opslaan" of iets in die trant.. :+

Goed voor al deze dingen zijn root en custom roms een geschenk uit de hemel.. Verwacht dan ook dat ik het niet lang volhoud met deze stock rom.. :/
linker plaatje is geen vertaalfout ... met ingeschakeld bedoelen ze wanneer het scherm aan staat. Het al dan niet aangesloten zijn (op een voeding of op een pc) doet er niet toe.

Dus de opties zijn:

wifi altijd aan
wifi alleen aan wanneer scherm aan
wifi altijd uit (verhoogd je datagebruik over 3g) <-- ik vind deze onlogischer, want als ik geen wifi wil, dan pleur ik heb uit via een toggle bovenin

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
MasterM schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:03:
- Menu knop ipv software toets. (De meeste software is nu wel aangepast op het niet hebben van een menu toets op android, was dit al gewent vanaf mijn one X... Moet nu weer wenen dat alles letterlijk verscholen zit achter dit knopje).
Toch ben ik wel blij met de hardware-toetsen van Samsung. Bij de software-toetsen ben je èn constant een stuk ruimte van je kostbare (en bij een tablet toch al platte) scherm kwijt, èn software-toetsen voelen al gauw echt "dood" aan als de software even hapert of enigszins vastloopt.
Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste