Heb 5.0 er al opgehad, maar blijf voorlopig bij 4.4.2 Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind de layout van lollipop helemaal niets. Niet dat dat heel veel uitmaakt als ik nadien een week met een volle accu kon doen, maar zulke verbeteringen zullen toekomstmuziek blijven.
Heb hier nog een oude beafon. Zo'n bejaardenphoon, zeg maar. Voor het laatst in april opgeladen, en de accu is nog steeds niet leeg. Daarnaast werkt het alarm ook als het toestel uitstaat. Dat vind ik een van de grootste missers van Android: Dat je je telefoon altijd aan moet hebben staan om het alarm te laten werken.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Misschien toch reden om voorlopig bij 4.4.2 te blijven wat tenslotte prima werkt.
Wat betreft de accu duur ben ik niet ontevreden sedert ik div. bloatware met dat hulpprogramma heb uitgeschakeld, zoals autom backups naar Google, Samsung of Knox. Al eerder merkte ik op dat bij een vol geladen accu in de nacht,met netwerk en wifi uitgeschakeld (vliegtuigstand) de telef. nog maar 2% af snoept van volle accu en overdag het met 16% ruim red. Daarmee zit je ook op zeker 3 dgn gebruik van de accu. T.o.v. mijn oude S2 is dat bijna 3x zolang.
ps. Games speel ik niet, wel af en toe een videofilmpje en natuurlijk bellen, sms'sen, whatsappen, email, enz.
ik ben opzich niet ontevreden met m'n note3 hoe lang ik met de accu kan,, 3 a 4 dagen en dan BT uit en alleen wifi aan,, dataverkeer ook uit, alleen als ik geen wifi heb.
ben niet zo'n bellert , spelletjes op de phone ook niet,, maar whatapp des te meer en veel zakelijke mail en wat wifi tools
ik gebruik K9 mail voor m'n prive mail, hij doet het wel maar, zou eigenlijk iets willen dat ie de S planner agenda kan vullen, zoals Gmail en Exchange dat wel kunnen,
en ik vraag me af hoe veilig die mail client is.
[ Voor 8% gewijzigd door dj.verhulst op 13-02-2015 21:37 ]
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Mooi hoor, morgen eens verder kijken wat het kan en doet.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Heel fijn dat je Lollipop hebt draaien. Hoe is het met alle apps, werkt alles ?D.Igibeet schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:58:
Officiële lollipop 5.0 net binnen en geïnstalleerd op mijn Note 3.
Mooi hoor, morgen eens verder kijken wat het kan en doet.
Hoe is't met de accu, kun je ons iets vertellen over het verbruik ?
wat niet werkt is xposed, upc horizon go... maar dat ligt aan de ontwikkelaars.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Xposed alpha versie is er: http://forum.xda-develope...-xposed-lollipop-t3030118
[ Voor 46% gewijzigd door reyals op 13-02-2015 23:34 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
ik hang m'n telefoon gewoon aan de lader als ik ga slapen, of die nou 20, 30, 50% heeft
xposed alpha is er idd, maar niet voor stock samsung romsreyals schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:25:
Zit er nog wel een stille stand op bij de officiële versie?
Xposed alpha versie is er: http://forum.xda-develope...-xposed-lollipop-t3030118
Kan met gmail geen mail versturen. Geeft wel weer alszijnde verzonden, maar in bijv mijn outlookaccount komt niets binnen. In google play werd hier ook al over geklaagd zag ik zojuist.
Ook multiwindow werkt nu op een andere manier, of nog niet goed.. Ben hier nog niet helemaal zeker van.
Komende tijd zullen er wel meer bugs zichtbaar worden, is het nu nog te kort voor.
edit,
zojuist komt de mail binnen
[ Voor 9% gewijzigd door D.Igibeet op 14-02-2015 07:18 ]
Kan geen Silent mode meer vinden. Er is nu wel een optie "interruptions" bij gekomen, als ik het goed begrijp is dit een soort van (beperkte) instelbare silent mode met keuze uit None, Priority, en All. Heb het alleen nog niet geprobeerd dus kan het niet bevestigen.reyals schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:25:
Zit er nog wel een stille stand op bij de officiële versie?
EDIT:
net even getest:
None: hiervoor geld gewoon sound, of de vibrate stand. (Zoals voorheen)
All: je krijgt wel een notificatie op je scherm. Geen geluid, trilfuntie of LED. (Ook Alarm werkt niet)
Priority: Bijna hetzelfde als "All", alleen heb je hier de mogelijkheid voor WEL geluid, trilfunctie en LED van apps. dmv apps op priority in te stellen. (Alarm werkt hier wel)
Vergeet het beperkt wat ik eerder noemde, dit is eigenlijk een uitgebreide silent mode met evt. uitzonderingen.
[ Voor 48% gewijzigd door DutchOx op 15-02-2015 17:04 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 16-02-2015 17:03 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verder lijkt het iets sneller te reageren allemaal, maar grote verschillen merk ik verder niet.
Edit : bijzonder vervelend dat je niet meer gewoon een silent modus hebt waarin alleen je alarm nog geluid maakt. Met priority instelling gaat ie namelijk naast alarm ook doodleuk nog trillen bij de melding dat de batterij volledig opgeladen is.
Wil je dus gewekt worden door je Android dan wordt je dus midden in de nacht een keer extra wakker door geluid of tril van batterij melding.
Ik zal niet de enige zijn die de telefoon op nachtkastje oplaadt
[ Voor 45% gewijzigd door Hertog_Martin op 16-02-2015 18:43 ]
Let op bij mij is de Poolse 5.0.1 rom met mobile odin met root behoud niet goed gegaan. Gelukkig wel weer aan de praat gekregen door de zelfde rom met normale odin te flashen zonder wat kwijt te raken, maar ben nu me root kwijtYucko schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:02:
gewoon de generieke NL erop pleuren (middels Odin/Mobile Odin)
Zijn er inmiddels al mogelijk heden om deze versie te rooten? Want kingo root werkt niet bij mij, wilt niet verder als die herstart in download mode.
Edit: CF-Auto-Root werkt
[ Voor 5% gewijzigd door AndreStarTrek op 16-02-2015 19:30 ]
Er zit een Hi sim in.
Ben ik nu afhankelijk van KPN of Vodafone?
Nee je bent afhankelijk van het type nummer toestel. Niet van de sim die erin zitp.d.akkerman schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:53:
Een gekke vraag. Ik heb mn Note3 bij Belcompany (vodafone) aangeschaft. Los toestel.
Er zit een Hi sim in.
Ben ik nu afhankelijk van KPN of Vodafone?
Op deze manier gedaan via mobile odin? (Post 2)AndreStarTrek schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:41:
[...]
Let op bij mij is de Poolse 5.0.1 rom met mobile odin met root behoud niet goed gegaan. Gelukkig wel weer aan de praat gekregen door de zelfde rom met normale odin te flashen zonder wat kwijt te raken, maar ben nu me root kwijt
Zijn er inmiddels al mogelijk heden om deze versie te rooten? Want kingo root werkt niet bij mij, wilt niet verder als die herstart in download mode.
http://forum.xda-develope...-firmware-galaxy-t3029557
[ Voor 85% gewijzigd door reyals op 16-02-2015 19:01 ]
Nee ik had EverRoot aanstaanreyals schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:56:
Op deze manier gedaan via mobile odin? (Post 2)
http://forum.xda-develope...-firmware-galaxy-t3029557
Heb nu wel een andere probleem, wifi settings zijn allemaal zoek als ik onder andere reboot.
Heb dit geprobeerd maar dat werkt niet:
http://forum.xda-develope...?p=58302259&postcount=314
Heb ook dit geprobeerd, maar dat leverde een softbrick op, wilde niet meer doorstarten:
http://forum.xda-develope...p?p=51180156#post51180156
Meer mensen dit probleem en een oplossing gevonden?
En waar vind ik die? Ik kan hem niet vinden op SammobileYucko schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:02:
Dan neem je de XEO maakt toch verder niet uit.Sansar schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:54:
Daar staat alleen de VDF versie op en niet de PHN
Die is op Sammobile nog niet te vinden. Vreemd dat die van Vodafone er al wel op staat.Yucko schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:02:
Ik flashte vroeger altijd de duitse DBT op mijn Pools toestel (in Nederland gekocht
[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 17-02-2015 16:25 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Bah is hier echt geen oplossing voor? Kan via Google niets vinden dat het oplost.Hertog_Martin schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:39:
Edit : bijzonder vervelend dat je niet meer gewoon een silent modus hebt waarin alleen je alarm nog geluid maakt. Met priority instelling gaat ie namelijk naast alarm ook doodleuk nog trillen bij de melding dat de batterij volledig opgeladen is.
Wil je dus gewekt worden door je Android dan wordt je dus midden in de nacht een keer extra wakker door geluid of tril van batterij melding.
Ik zal niet de enige zijn die de telefoon op nachtkastje oplaadt
Wat een ongelooflijke prutsers bij Google.
Je hebt dus een 'Geen onderbrekingen' modus bij lollipop waarbij niets geluid maakt of tril, ook je wekker niet.
En een 'alleen prioriteitsonderbrekingen' modus waar je kan kiezen wat prioriteit heeft. Je alarm is in deze modus standaard prioriteit en is niet instelbaar. Dat klinkt nog prima, ware het dus niet dat een melding van dat je telefoon volledig opgeladen is ook standaard prioriteit heeft en ook niet instelbaar is. Noch kan je ergens die melding uitzetten.
Met lollipop kan je dus niet rustig slapen en je telefoon als wekker gebruiken als je m snachts op wilt laden. Want zo'n twee uur nadat je slaapt wordt je dus wakker van een harde, lange tril.
Echt te idioot voor woorden hoe ze dit over het hoofd hebben kunnen zien.
Ik had moeten wachten op 5.1..
Dikke minpunten voor Android.
Edit : enige workaround is de trilintensiteit op 0 zetten. Maar 'inkomende oproep' (soort tril dat batterij melding maakt) op 0 zetten volstaat niet. Want dan maakt ie nog de korte tril van berichten. Dan denk je dat als je die op 0 zet het stil is. Maar nee dat is het pas als je ook de trillingsreactie (feedback) op 0 zet, terwijl ie die tril niet maakt.
Naja het is iets, maar way to go om iets dat goed werkte (stille modus met alarm) zo te verpesten
[ Voor 13% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-02-2015 01:36 ]
Daar is een app voor in de playstore.Hertog_Martin schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 01:16:
[...]
Bah is hier echt geen oplossing voor? Kan via Google niets vinden dat het oplost.
Wat een ongelooflijke prutsers bij Google.
Je hebt dus een 'Geen onderbrekingen' modus bij lollipop waarbij niets geluid maakt of tril, ook je wekker niet.
En een 'alleen prioriteitsonderbrekingen' modus waar je kan kiezen wat prioriteit heeft. Je alarm is in deze modus standaard prioriteit en is niet instelbaar. Dat klinkt nog prima, ware het dus niet dat een melding van dat je telefoon volledig opgeladen is ook standaard prioriteit heeft en ook niet instelbaar is. Noch kan je ergens die melding uitzetten.
Met lollipop kan je dus niet rustig slapen en je telefoon als wekker gebruiken als je m snachts op wilt laden. Want zo'n twee uur nadat je slaapt wordt je dus wakker van een harde, lange tril.
Echt te idioot voor woorden hoe ze dit over het hoofd hebben kunnen zien.
Ik had moeten wachten op 5.1..
Dikke minpunten voor Android.
Edit : enige workaround is de trilintensiteit op 0 zetten. Maar 'inkomende oproep' (soort tril dat batterij melding maakt) op 0 zetten volstaat niet. Want dan maakt ie nog de korte tril van berichten. Dan denk je dat als je die op 0 zet het stil is. Maar nee dat is het pas als je ook de trillingsreactie (feedback) op 0 zet, terwijl ie die tril niet maakt.
Naja het is iets, maar way to go om iets dat goed werkte (stille modus met alarm) zo te verpesten
Wat vindt je van bv deze?https://play.google.com/store/apps/details?id=de.softxperience.android.quickprofiles
Ik ben benieuwd of deze straks met Lollipop het wel doet. In mijn geval met 4.4.2 stock werkt ie perfect ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door GentiLi op 19-02-2015 10:47 ]
gratis versie
Google Play: Niet storen!
betaalde versie
Google Play: Niet storen Premium
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die Poolse zuigt je batterij leeg op enkele urenYucko schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:23:
Dan pak je de generieke versie die er wel op staat voor jouw model. In dit geval inderdaad de Poolse.

Als de nederlandse uit komt dan word het echt niet op eens beter. Het zal gewoon de zelfde rom zijn maar dan met bloatware dat op de nederlandse markt gericht is.-seagull- schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:52:
[...]
Die Poolse zuigt je batterij leeg op enkele uren
[afbeelding]
Vreemd. Geen last van. Na factory reset de 'Poolse' via ODIN geflasht. Batterij lijkt juist efficienter in gebruik. Na lange dag 's en normal gebruik, avonds vaak nog 50% of meer.-seagull- schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:52:
[...]
[afbeelding]
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Met de nieuwe firmware is niks aan de hand.-seagull- schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:52:
[...]
Vaak heeft een nieuwe firmware een aantal laadcycles nodig om te settelen.
Je kan je batterijduur ook verlengen door een apps die veel gebruiken zoals facebook, instagram etc. te verwijderen. Van Facebook kan je ook de webversie gebruiken(snelkoppeling in een homescreen bv) enige nadeel is dat je dan geen meldingen krijgt.
Overigens stond de taal van het apparaat, ook zonder dat de simkaart er bij het flashen en eerste keer opstarten in zat, gewoon meteen op Nederlands!
Het is dus enkel bij het ingeven van de encryptiesleutel bij opnieuw starten dat de taal consequent even op Duits staat. Geen al te groot probleem, maar wel vreemd.
Heeft iemand anders hier ook last van of is er misschien toch iets fout gegaan bij de Odin flash?
[ Voor 30% gewijzigd door Stoempertje op 20-02-2015 11:01 ]
Ik heb geen factory reset gedaan. Gewoon via Odin geflashed. Straks opnieuw dusVreemd. Geen last van. Na factory reset de 'Poolse' via ODIN geflasht. Batterij lijkt juist efficienter in gebruik. Na lange dag 's en normal gebruik, avonds vaak nog 50% of meer.

mijn batterij doet het gewoon top!
Alleen een bug met contacten, stopt steeds bij een nieuw gebruik, maar dat had ik de laatste weken ook al met Kitkat.
Over accuduur kan ik nog niet veel zeggen omdat dat nog te vroeg is maar na een nacht niet op de lader valt het verbruik me mee, maar een paar procenten gezakt.
[ Voor 24% gewijzigd door _Uploader_ op 23-02-2015 15:50 ]
Krijg je hierdoor geen problemen op je toestel, of vreemde foutmeldingen? Ben erg benieuwd hoe 5.0 zal werken op mijn toestel, maar ben daarnaast ook weer huiverig om het niet via de "officiële weg" te doen.reyals schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:55:
Ja dat kan gewoon, je krijgt dan alleen de volgende ota met de vdf versie.
Ik draai nu zelf de Poolse geroote rom, geflashed met mobileodin.
Met de gebrande VDF versie liep ik tegen problemen aan in Odin, kennelijk wil een gebrande versie niet op een ongebrande telefoon. Met de Poolse versie had ik geen problemen, deze draait nu probleemloos.reyals schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:55:
Ja dat kan gewoon, je krijgt dan alleen de volgende ota met de vdf versie.
Waar ik me wel aan stoor is dat er continue een placemarker in de statusbar blijft verschijnen met de daarbij behorende notificatie over GPS. Op internet wordt overal geopperd om location reporting etc uit te schakelen, maar dat wil ik niet. location services moet bij mij aanstaan en op high accuracy, en ook google's location reporting wil ik aan hebben. Wil alleen die notificatie weg hebben.
Hebben jullie daar ook last van?
Van alles al geprobeerd. Nog nergens een goede oplossing gevonden. Heeft iemand hier misschien de gouden tip?
Kan nu niet via Kies meer updaten of ota? Klopt dat, als je het via odin gedaan hebt??
Dacht misschien helpt dat? Hoewel dit een officiele samsung rom is...
In de standaard Internet browser geen last van. Heb het onder zowel 4.2 als 5.0
Edit: 'opgelost' door bij chrome://flags/ de webrtc hardware decodering uit te zetten.
Zou dat veel meer energie kosten nu?
[ Voor 17% gewijzigd door Hertog_Martin op 28-02-2015 22:49 ]
Mijn zoon heeft de S3 neo met dezelfde browser, waarbij het filmpje gewoon draait.
Heeft iemand de tip voor mij, hoe ik de filmpjes op mijn note 3 aan de praat kan krijgen ?
En wat zijn de verschillen? Stille stand weer terug?
Net OTA gekregen, ongeveer 43Mb. Voor zover ik kan overzien is het direct activeren van de stille stand via de VOL of POWER button niet terug.reyals schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:40:
Iemand de geüpdate Poolse rom al geprobeerd? N9005XXUGBOB6
En wat zijn de verschillen? Stille stand weer terug?
Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz
Ben zeker niet te spreken over 5.
Heb de telefoon maar geheel gewist en alles opnieuw erop gezet.
En een groot gemis is de screen dump met de pen, die werkt niet meer!!!!
Eerst kon je door de knop op de stylus ingedrukt te houden en dan op het scherm tikken een screen dump maken maar nu niet meer.
Ook een HEEL groot probleem, mijn achtergrond was aan de rand wit, en nu zie ik niet meer de status balk boven. de iconen zijn ook wit met geen balk ermeer omheen
ik zie dus niet wat de status van bv netwerk of baterij is. ook ziek ik niet als er een melding is. ZWAAR teleur stellend
Is een downgrade mogelijk?
Je kan ook met je zijkant hand over scherm gaan, maakt dan screenshotmy_fiero schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:11:
Wat een WAARDELOZE update!!!!
Ben zeker niet te spreken over 5.
Heb de telefoon maar geheel gewist en alles opnieuw erop gezet.
En een groot gemis is de screen dump met de pen, die werkt niet meer!!!!
Eerst kon je door de knop op de stylus ingedrukt te houden en dan op het scherm tikken een screen dump maken maar nu niet meer.
Ook een HEEL groot probleem, mijn achtergrond was aan de rand wit, en nu zie ik niet meer de status balk boven. de iconen zijn ook wit met geen balk ermeer omheen
ik zie dus niet wat de status van bv netwerk of baterij is. ook ziek ik niet als er een melding is. ZWAAR teleur stellend
Is een downgrade mogelijk?
Als je wallpaper rand wit is, neem je toch andere wallpaper.. wat een gezeik om niks
Welke melding? Ik krijg nog overal meldingen van, zoals met 4.4..
Hand over het scherm vegen vind ik nog makkelijker eigenlijk.BMTN schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:45:
Screenshot maken gaat toch het best door het gelijktijdig indrukken van de Home button en de Power button.
Cunning linguist.
Vreemd, ik heb nog steeds de N9005XXUGBOA5 en geen OTA gezien naar de BOB6Marcus73 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:26:
[...]
Net OTA gekregen, ongeveer 43Mb. Voor zover ik kan overzien is het direct activeren van de stille stand via de VOL of POWER button niet terug.
Ligt aan je CSC codeSansar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Vreemd, ik heb nog steeds de N9005XXUGBOA5 en geen OTA gezien naar de BOB6
Dan zou hij OTA nog steeds een XEO update moeten vinden, toch?
[ Voor 1% gewijzigd door Sansar op 11-03-2015 11:50 . Reden: CSC moest PHN zijn ]
Heeft te maken met de original CSC code.Sansar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:43:
Via Odin de Poolse versie (XEO) geflashed, want de XEN is nog niet beschikbaar.
Dan zou hij OTA nog steeds een XEO update moeten vinden, toch?
Haal de app phone info uit de play store kunt je het zien.
Mijn active CSC code is PHN / XEO
Ik lees bij gebruikers die een factory reset doen en dan gaan voor de OTA update.
Dit zou dan wel weer werken.
I had the previous Lollipop (February XEO stock), I heard about the new BOA6, so I hit the OTA update(nothing "no new up"). So I prepared for Odin but first I wanted a clean install so I did a Factory Reset, after that I checked OTA again, prestoo new update available.
Now I updated via OTA (I am from Romania ,csc Xeo, sim lock on Orange Ro.)
Happy because next time I will be able to update new XEO updates in the future(Xeo is usually the first).
Dissabled apps: Bloomberg+, Bubbles, ChatOn, DualClock, e-Kiosk, Google Play+Books+Music+Newsstand, Google Plus, Hangouts, Rzeczpospllita, S Translator, Skycash, Story Album+Widget, Travel Wallpaper, Unified Daemon (Eur) (still consuming battery, big time), Usermanual, Yahoo Finance.
The battery charging time is faster.. or maybe it is just me.
Contacts apk force stopped error. (After dissabeling Google+, no more error's )
Updated Google Play Services Vers. 6 to Google Play Services 7.0.87 (1766486-438)http://tinyurl.com/outs5zg or http://forum.xda-developers.com/andr...vices-t2795911
No Bluetooth, Wifi problem's.
Silent mode f...*&s up the led function.
Of misschien wachten op de PHN zal niet meer al te lang zijn lijkt me zo.
[ Voor 54% gewijzigd door limboconnect op 10-03-2015 16:27 ]
Misschien inderdaad maar wachten op de PHN, maar een aantal zaken werkt nu niet lekker bij mij, was op enig moment van plan een factory reset te doen. Zodra ik genoeg moed heb om alles opnieuw in te stellen, maak ik de keuze tussen PHN (indien beschikbaar) of XEO (laatste versie)
Nu aan het downloaden. Al meer mensen met deze update ?
Edit,
5.0 is nu aan het installeren. Ben benieuwd..........
[ Voor 19% gewijzigd door Aloysxda op 20-03-2015 21:39 ]
Het is trouwens niet meer bij te houden, er wordt inmiddels 5.1 gelanceerd op verschillende toestellen en we wachten nog steeds op 5.0
[ Voor 44% gewijzigd door GentiLi op 21-03-2015 01:25 ]
5.1.1 is in aantocht voor de nexus toestel ivm geheugen lek die nog in 5.1 aanwezig zijnGentiLi schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 01:17:
Nog niks hier, helaas. Originele unrooted 4.4.2 nederlandse versie gekocht bij CoolBlue.
Het is trouwens niet meer bij te houden, er wordt inmiddels 5.1 gelanceerd op verschillende toestellen en we wachten nog steeds op 5.0
en daarbij samsung laat niks los over uitrol van lollipop of ze hebben van debielen op sociaal media zitten.
Het is net of mijn note helemaal nieuw is. Lekker veel experimenteren
Aloysxda schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:51:
Vreemd dat jullie nog geen 5.0 gelegenheid krijgen. Lollipop draait best lekker hier, maar voor de meeste apps is het noodzakelijk dat je de nieuwste versie download, anders werkt die niet. Het uiterlijk van lollipop is totaal anders vergeleken met kitkat.
Het is net of mijn note helemaal nieuw is. Lekker veel experimenteren
Mijn toestel is zo ver ik weet een NL. Het is een zakelijk toestel.diquan2001 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:58:
Heb je een NL versie of een ander model ??
[...]
Jij hebt de zelfde note als ik .... ook ik heb hem bij coolblue en het versie N9005XXUGNH1Aloysxda schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:08:
[...]
Mijn toestel is zo ver ik weet een NL. Het is een zakelijk toestel.
[ Voor 10% gewijzigd door ice angel op 21-03-2015 20:38 ]
Ik heb hem, zoals gezegt ook bij CoolBlue gekocht enice angel schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:42:
[...]
Jij hebt de zelfde note als ik .... ook ik heb hem bij coolblue en het versie N9005XXUGNH1
PDA: N9005XXUGNH1
CSC: N9005PHNGNJ1
Originele 4.4.2, (doe ik niet meer aan root sinds mijn HTC Desire HD, geen zin en geen tijd om daarna ook met roms te gaan experimenteren) maar geen update dus. Althans nog niet.
[ Voor 78% gewijzigd door GentiLi op 21-03-2015 22:54 ]
Op Sammobile.com/firmware kan je een originele 5.0 downloaden en flashen met Odin. Dan heb je toch een orginele rom zonder te rooten.GentiLi schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:59:
[...]
Ik heb hem, zoals gezegt ook bij CoolBlue gekocht en
PDA: N9005XXUGNH1
CSC: N9005PHNGNJ1
Originele 4.4.2, (doe ik niet meer aan root sinds mijn HTC Desire HD, geen zin en geen tijd om daarna ook met roms te gaan experimenteren) maar geen update dus. Althans nog niet.
Was echt super blij met mijn telefoon voor deze update maar dit veranderd het nogal. Ik ga van de week even proberen de telefoon helemaal te resetten na fabriek. Hopelijk wordt het dan allemaal weer wat vlotter.
Edit: kan overigens geen toetsenbord tril feedback instellen.. is grijs en kan het niet aanvinken.
[ Voor 10% gewijzigd door NLF op 22-03-2015 14:49 ]
Je zou ook even kunnen proberen of je hem wel via Kies krijgt.ice angel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:27:
Wacht wel op ota om te odin of te flashen heb ik geen zin in verleden deed ik dat wel.....
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Bagger is het .
Als de note in de carkit zit (navi) en de accu is weer vol gaat de melding niet eens weg.
Ik zie dus niet meer de afslag want daar staat die melding overheen
Dan is er maar een oplossing en dat is de note uit de houder halen en los op schoot houden.
Ben nu bezig terug naar kitkat 4 te zetten.
NLF schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:34:
HAH! zojuist via ota geinstalleerd maar wat een slechte versie. Toetsenbord is niks anders dan lag, notificaties zijn veel te veel aanwezig ipv gewoon klein beetje in de statusbalk. Telefoon is gewoon een stuk trager.
Was echt super blij met mijn telefoon voor deze update maar dit veranderd het nogal. Ik ga van de week even proberen de telefoon helemaal te resetten na fabriek. Hopelijk wordt het dan allemaal weer wat vlotter.
Edit: kan overigens geen toetsenbord tril feedback instellen.. is grijs en kan het niet aanvinken.
Power en home tegelijk werkt niet op de note 3. Hand over het scherm initieert bijna altijd één of andere swipe, je kunt met de pen 'draw on screen' functie een afbeelding maken. Het maken van een screenshot op een samsung is gewoon omslachtiger dan op andere telefoons.Bart ® schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:21:
[...]
Hand over het scherm vegen vind ik nog makkelijker eigenlijk.
weet ik een medewerking van Samsung die zelfs niet eens wist waar hij over heeft stuurde al naar een vodafone winkel toe om na te laten kijken terwijl ik geen provider gebonden toestel hebt !Laudor schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Je zou ook even kunnen proberen of je hem wel via Kies krijgt.
Power+Home werkt hier nog ideaal op de niet 5.0 android. Ik hoop wel dat dat gewoon blijft werken ><brabbelaar schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:12:
[...]
Power en home tegelijk werkt niet op de note 3. Hand over het scherm initieert bijna altijd één of andere swipe, je kunt met de pen 'draw on screen' functie een afbeelding maken. Het maken van een screenshot op een samsung is gewoon omslachtiger dan op andere telefoons.
Nee werkt nietlanerios schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:17:
[...]
Power+Home werkt hier nog ideaal op de niet 5.0 android. Ik hoop wel dat dat gewoon blijft werken ><
Ik maak nogal wat handleidingen van Android voor familie leden, dus dan is de screenshot functie veels te handig.
Net getest voor jouw, op note 3. Power en home maken gewoon een screenshot !!lanerios schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:29:
dan voorlopig dus op 4.whatever ik heb..
Ik maak nogal wat handleidingen van Android voor familie leden, dus dan is de screenshot functie veels te handig.
Oh ja, op lollipop 5.0 trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Aloysxda op 23-03-2015 14:31 ]
Overigens in 4.x ook nooit gebruikt. Veeg over scherm gaat prima
Daarnaast had ik nog een bug en dat was dat de touch keys geen licht gaven. Terwijl het ingesteld staat op altijd aan.
Stock note3
Aloysxda schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:31:
[...]
Net getest voor jouw, op note 3. Power en home maken gewoon een screenshot !!
Oh ja, op lollipop 5.0 trouwens
Misschien moet je proberen om de knoppen ietsjes langer gedrukt te houden.my_fiero schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:02:
Ik heb geprobeerd maar werkt echt niet
Stock note3
[...]
Dat zeg ik want op mijn HTC toestel was ik gewend ze tegelijkertijd te druken en snel los te laten, maar bij mijn Note 3 werkt het na 1 sec. of zo.
Het lijkt net als je scherm bevriest en dan zie je bewerkings frame om homescreen.GentiLi schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:31:
[...]
Misschien moet je proberen om de knoppen ietsjes langer gedrukt te houden.
Dat zeg ik want op mijn HTC toestel was ik gewend ze tegelijkertijd te druken en snel los te laten, maar bij mijn Note 3 werkt het na 1 sec. of zo.
Heb het gister uitgeprobeerd en ja je moet het even vasthouden maar het werkt wist niet dat dat kon tot hier
boven melde !

Hier niet hoor. Bij 4.4 ook niet, maar wanneer ik nu power en home ingedrukt houd krijg ik gewoon het app switch scherm.ice angel schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Het lijkt net als je scherm bevriest en dan zie je bewerkings frame om homescreen.
Heb het gister uitgeprobeerd en ja je moet het even vasthouden maar het werkt wist niet dat dat kon tot hier
boven melde !
Voor prijzen en levertijden: Samsung Galaxy Note 3 - Prijzen & levertijden
Voor accessoires: Accessoires voor de Samsung Galaxy Note 3
Voor (Custom) ROM's: [Samsung Galaxy Note 3] Custom ROM's & Custom Firmware