Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:14
Goedemorgen jongens,
Ik ben sinds December ook een trotse eigenaar van de Note 3. Dit na 4 jaar lang een iOS apparaat te hebben gehad met veel plezier.
Reden voor de overstap: dat scherm omg <3

Nu heb ik ook een 4.4.2 KitKat update gedaan. Hierdoor is mijn batterijduur merkbaar verkort.
Mensen hadden als tip gegeven een wipe te doen, en dit ben ik ook van plan, alleen heb ik niet echt een goed idee wat ik het beste zowel voor als na de wipe kan doen qua backuppen, restoren etc etc. Het liefst behoud ik natuurlijk mijn documenten, game saves en dergelijke, maar ik heb geen idee wat een goede backup/restore manier is. Van vrienden heb ik gehoord dat Titanium Backup een goede keuze is, maar dat je hier ook root voor nodig hebt.

Aangezien ik nogal een grote Android-newbie ben en geen idee heb wat rooten is ben ik bang voor garantieverlies. Op internet heb ik gezien dat de Note 3 een KNOX Counter heeft, en dat het mogelijk is om deze counter te passeren met bepaalde roots, maar heeft dat nog verdere gevolgen?

Ik ben ook al aan het rondkijken op het XDA forum, en mijn oog was gevallen op de Omega 7.1 ROM. Deze zag er wel erg interessant uit. Zouden jullie mij als android-newbie aanraden over te stappen naar een custom ROM, of gewoon stock te blijven totdat ik meer kennis heb van Android?

Ik ga dit topic even goed in de gaten houden, misschien leer ik er nog wel iets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door NielsjeNL op 30-01-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Je kunt ook helium gebruiken. Geen root nodig. En root kan niet zonder knox te trippen...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:14
reyals schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:04:
Je kunt ook helium gebruiken. Geen root nodig. En root kan niet zonder knox te trippen...
Helium ziet er erg interessant uit, ik zal vanavond eens kijken. Thanks!

Weet je zeker dat root niet kan zonder KNOX te trippen? Op XDA schijnen er een aantal threads te zijn die het tegendeel lijken te bewijzen. Of is het mogelijk garantie te behouden, ookal is KNOX getript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Root kan wel degelijk zonder Knox te trippen. Je moet daarvoor bootloader mi7 of lager hebben. Mijn note 3 is geroot en Knox nog keurig op 0x0.

De nieuwe 4.4.2 (custom) rom flash je met mobile odin, reboot in Download mode, en dan via pc odin de nieuwe bootloader flashen. Dat werkt prima, indien je vanaf een geroote 4.3 afkomt. Aan alles zit een mits of een maar, maaar het kan dus wel degelijk :)

[ Voor 47% gewijzigd door Pierre_nr1 op 30-01-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
Als Knox op 0x1 staat is je garantie verlopen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Frank S schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:52:
Ik ben zelf van de NL (4.3) naar de Poolse versie (4.4.2) gegaan en daarna weer terug naar de NL 4.4.2. Allemaal via Odin en zonder root. Dus ik denk dat jij probleemloos van de Franse naar de PHN kunt flashen, mits de hardware gelijk is.
thanks, geflashed en ziet er netjes uit!!

grtzz
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Nee, bij Knox 0x1 verlies je je garantie niet. Europese regels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Kan iemand mij helpen uit te vinden uit welk land m'n Note 3 komt? Heb namelijk de kitkat update nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

Yosecret schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:10:
Kan iemand mij helpen uit te vinden uit welk land m'n Note 3 komt? Heb namelijk de kitkat update nog niet gekregen.
Download de Phone Info app uit de playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:52:
Whew, gelukkig.. Denk toch dat 'ie terug moet voor reparatie dan.. Met zowel stock rom als met custom rom (rooted) heb ik precies dezelfde klachten.. Kan het bijvoorbeeld faulty RAM zijn dat 'ie elke keer spontaan reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Anoniem: 242718 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:14:
[...]

Download de Phone Info app uit de playstore
Bedankt! Heb een model uit Engeland en Ierland. Ik wacht de update nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Disfigured schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Whew, gelukkig.. Denk toch dat 'ie terug moet voor reparatie dan.. Met zowel stock rom als met custom rom (rooted) heb ik precies dezelfde klachten.. Kan het bijvoorbeeld faulty RAM zijn dat 'ie elke keer spontaan reboot?
Daar is moeilijk iets zinnigs over te zeggen. het kan zoveel zijn. Wat voor klachten heb je precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Random freezes en reboots. Zelfs als ik niks doe met m'n phone, dan reboot hij uiteindelijk op een willekeurig moment. Heel irritant. ;)

Ben nu dit aan het proberen. Hopelijk helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 576207

HELP!!!

Mn note 3 werkt als een tierelier BEHALVE als ik iets download...
Hij download een paar tellen soms 3 tot 4 mb/s maar valt daarna helemaal terug naar 15 B/s. Dit heeft ie Altijd!! Om te huilen!!!

Ik kan mn toestel dan opnieuw opstarten maar dan heb ik t zelfde probleem. Download ff snel om vervolgens helemaal terug te vallen.

Is een reparatir noodzakelijk of kan ik t sorfwarematig oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:52:
Eh. Ja en Nee. Het zit ingewikkelder in elkaar dan je one-liner doet vermoeden.
[message]EU Directive 1999/44/CE[/message]:
[...]certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees
[...]
Having regard to the Treaty establishing the European Community, and in particular Article 95 thereof,
Having regard to the proposal from the Commission(1),
Having regard to the opinion of the Economic and Social Committee(2),
Acting in accordance with the procedure laid down in Article 251 of the Treaty in the light of the joint text approved by the Conciliation Committee on 18 May 1999(3),
[...]

[...]

Article 1
Scope and definitions
[...]
2. For the purposes of this Directive:
(a) consumer: shall mean any natural person who, in the contracts covered by this Directive, is acting for purposes which are not related to his trade, business or profession;
(b) consumer goods: shall mean any tangible movable item, with the exception of:
- goods sold by way of execution or otherwise by authority of law,
- water and gas where they are not put up for sale in a limited volume or set quantity,
- electricity;
Hierna volgt het hele uitleg over contract type, tijdsbestek reparaties enz. enz.
Belangrijk is (niet gequote) dat garantie 'contract' niet tussen Samsung en wij consumenten loopt maar tussen het verkoop punt en wij consumenten. Onthoud dit voor straks.
Bron: EurLex

Anyway - de europeesche wet schrijft voor "Tangible movable item" - over het algemeen wordt dit geïntepreteerd als zijnde de hardware, dus je phone zelf, maar verschillende lidstaten hebben hele uiteenlopende wetten over 'Tangible items'

In NL hebben we het dan over (roerende) zaken, dus tastbare vermogensbestanddelen. In de meeste gevallen (dit ook) koop je de software niet, wij kopen geen Android of TouchWiz o.i.d. of zelfs iets wat erop lijkt, wij kopen hardware en evt. gebruiksrecht of een licentie voor de software die er toevallig op zit.

"Leuk! Ik kan rooten en rommen wat ik wil!"
Eh, nee. KNOX is namelijk een vorm van een e-fuse, wat de hardware blijvend doet veranderen/aantasten/stukmaken Die flag, is letterlijk een chip die ineens wordt herprogrameerd als je root/romt. Op basis daarvan kan Samsung zeggen: "Ja - maar de hardware is anders!"
'tuurlijk, wij hebben daar geen verhaal aan, dat Samsung ervoor kiest om zo'n idiote (doch wel slimme) manier van doen als wij dingen willen veranderen ligt niet aan ons, dat is de keus van Samsung zelf geweest, wij trippen de fuse echt niet opzettelijk als wij de nieuwe Cyanogen willen of een Titanium backup willen maken, wij willen alleen betere software en goede backups, maar de hardware wordt toch aangepast.

Boeiend, ik heb toch niks met Samsung te maken, garantie gaat via de verkopert toch?
Yep, maar zij leunen weer op de fabrieksgarantie. Je kunt schreeuwen wat je wilt naar zo'n verkopert maar als Samsung het weigert te fixen, zich beroepend op het feit dat jij de hardware heb doen veranderen, dan moet de verkoper zelf opdraaien voor de kosten als jij je zin krijgt doordat jij met je advocaat je beroept op de feit dat jij alleen aan de software heb gezeten en niet de hardware heb aangeraakt.
Dus wie verliest hier eigenlijk? Jawel, uw vrolijke telecomboer.

Scheef? Ja.
Fout? Ja.
Dankjewel EU voor de loophole? Ja.

Samsung gaat het echt helemaal niks boeien dat Jan Boer met z'n Note 3 niet meer samsung koopt. Het zal ze ook niks schelen als de BelCompany opeens zelf voor reparaties opdraait. Zij hebben hun geld toch al en kunnen je over 2/3 jaar toch wel verleiden met de Note5/6. Waarom? Omdat over 2/3 jaar alle fabrikanten aan deze waanzin mee gaan doen en je geen keus meer hebt.

Tja, of er moet een europarlimentair zijn die zn garantie verliest omdat ie Cyanogen wilt, dan worden dingen anders natuurlijk.
Anoniem: 576207 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:19:
Is een reparatir noodzakelijk of kan ik t sorfwarematig oplossen?
Even kort door de bocht;

Wat voor Android draai je erop?
Is dit voor of na een update?
Heeft ie dit altijd al gedaan?
Toevallig geroot/custom ROM erop?
Wat heb je zelf gedaan om het te repareren? (Terug naar fabriekinstellingen, systeem herstel?)

en wat uitgebreider;
IS dit zowel op 3/4G als WiFi? Zoja, dan is't de telefoon, zo nee dan kan het aan je WLAN of telefoon netwerk liggen. Probeer in andere gebieden of op andere netwerken.
IS een goeie eerste stap om te bepalen of je dingen aan je telefoon moet prutsen of dat het gewoon door iets anders komt :)

[ Voor 8% gewijzigd door GenjiBlade op 30-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 576207

Even kort door de bocht;

Wat voor Android draai je erop?
Is dit voor of na een update?
Heeft ie dit altijd al gedaan?
Toevallig geroot/custom ROM erop?
Wat heb je zelf gedaan om het te repareren? (Terug naar fabriekinstellingen, systeem herstel?)

en wat uitgebreider;
IS dit zowel op 3/4G als WiFi? Zoja, dan is't de telefoon, zo nee dan kan het aan je WLAN of telefoon netwerk liggen. Probeer in andere gebieden of op andere netwerken.
IS een goeie eerste stap om te bepalen of je dingen aan je telefoon moet prutsen of dat het gewoon door iets anders komt :)
-Sinds kort android 4.4
-Heeft t altijd al gedaan
-heb m net een maand dus hij is nog helemaal origineel
-heb m een hard en soft reset gegeven
-t is met 3g en wifi, heb t ook bij andere wifi punten geprobeerd maar t probleem is tzelfde.

Moet m dus waarschijnlijk voor reparatie opsturen!! 😢 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Hmmm... of de update is ergens niet goed gegaan waardoor je adapter de pan uit flipt.
Je zou evt. kunnen proberen em naar stock 4.4.2 te flashen, of loop via de lokale telefoonwinkel om te zien wat zij ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:24
GenjiBlade schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:55:
Hmmm... of de update is ergens niet goed gegaan waardoor je adapter de pan uit flipt.
Je zou evt. kunnen proberen em naar stock 4.4.2 te flashen, of loop via de lokale telefoonwinkel om te zien wat zij ervan vinden.
Hij geeft aan:
Anoniem: 576207 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:46:
[...]

-Sinds kort android 4.4
-Heeft t altijd al gedaan
-heb m net een maand dus hij is nog helemaal origineel
-heb m een hard en soft reset gegeven
-t is met 3g en wifi, heb t ook bij andere wifi punten geprobeerd maar t probleem is tzelfde.

Moet m dus waarschijnlijk voor reparatie opsturen!! 😢 :'(
Dus de update heeft hier niets mee te maken.
Mijn advies is om inderdaad garantie te gaan claimen.

KPN heeft door NL een aantal servicecenters (business stores), als je een KPN abo hebt kunnen ze hem wellicht even voor je testen als je zo'n locatie in de buurt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
heb m'n note 3 met 4.4.2 afgelopen maandag namiddag voor het laatst opgeladen,, vandaag zakte ie onder de 30 % en bij 20% heb ik hem aan de lader gelegd ,, lijkt me geen gekke score.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 18:37

D33F

Tweelingtemmer

Disfigured schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:58:
Random freezes en reboots. Zelfs als ik niks doe met m'n phone, dan reboot hij uiteindelijk op een willekeurig moment. Heel irritant. ;)

Ben nu dit aan het proberen. Hopelijk helpt het.
Zoals je zelf al aangaf heb je dezelfde problemen/symptomen bij een custom en stock rom dan doet het mij inderdaad sterk vermoeden dat het om een hardwarematig defect handelt.

Ik heb dit toentertijd gehad met mijn HTC HD2, deze begon ook spontane reboots te vertonen, eerst was het enkel wanneer ik een Youtube filmpje bekeek (systeem onder load) maar naderhand freezde/rebootte hij ook totaal willekeurig.. Ik heb hem helaas 3 keer moeten opsturen naar Eurotwice en na de 2e keer heb ik er een briefje bijgedaan (gezien ze zelf het probleem niet konden vinden) dat ze wellicht eens het moederbord moesten vervangen.

Hierna werkte mijn telefoon weer naar behoren, en heb hem na 2 jaar nog succesvol kunnen verkopen.

Of het per definitie aan het ram geheugen heeft gelegen of aan een gare SoC weet ik niet, maar het swappen van het moederbord heeft het probleem verholpen.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

// off-topic
nieuws: Canon en Apple grote winnaars Tweakers Awards

iPhone 5S beste smartphone seriously ? :')

Niet dat de Note 3 perfect is, maar imo een stuk innovatiever/tweakbaarder dan de iPhone..
Maar helaas is Tweakers niet meer de Tweakers.net die het was anno 1999 (oftewel er zijn meer gewone consumenten bijgekomen in plaats van alleen tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505344

GenjiBlade schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:55:
Hoe zit het met je KNOX flag/counter/trip of hoe je het ook wil noemen, eigenlijk? Heb je die al lang en breed getripped en zou die nu eigenlijk op 0x999999 moeten staan of probeer je die op 0x0 te houden?
Chainfire heeft een tool om het aantal flashes te resetten. Mijn toestel heeft "knox warranty void: 0x1". I don't care :) Wat de Note3 betreft ... dat is nog het minst van mijn zorgen.
Verder; je No Guts No Glory instelling vind ik eigenlijk best tof ...
Spoedcursus android/Note3 :)
[offtopic?]
... Handschrift analyse ...
Alstu. :)
[/offtopic]
Hey, een heuse grafoloog in ons midden. Wat je analyse betreft: Knap hoor (8> Thumbs Up!
Is grafologie een hobby van je of beroepsmatig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
David Regeling schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:23:
// off-topic
nieuws: Canon en Apple grote winnaars Tweakers Awards

...(oftewel er zijn meer gewone consumenten bijgekomen in plaats van alleen tweakers).
Dat moet wel als Apple wint. Ik had op Tweakers meer XDA content verwacht, en dan komen we ergens anders uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Pe Nis op 31-01-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:23
Zo vreemd is het ook weer niet, hoewel apple toestellen een stuk minder populair zijn dan android toestellen worden alle android stemmen verdeeld over veel meer toestellen zoals de htc one, de galaxy s4, de lg g2, de bekende chineese toestellen, de nexus en natuurlijk onze geliefde note 3. Dit terwijl Apple dit jaar alleen de 5s en de 5c uit bracht waarbij de 5c gewoon een slechtere deal was dan 5 met de zelfde prijsverlaging dus waarschijnlijk niet echt veel votes greeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
qlum schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:48:
Zo vreemd is het ook weer niet, hoewel apple toestellen een stuk minder populair zijn dan android toestellen worden alle android stemmen verdeeld over veel meer toestellen zoals de htc one, de galaxy s4, de lg g2, de bekende chineese toestellen, de nexus en natuurlijk onze geliefde note 3. Dit terwijl Apple dit jaar alleen de 5s en de 5c uit bracht waarbij de 5c gewoon een slechtere deal was dan 5 met de zelfde prijsverlaging dus waarschijnlijk niet echt veel votes greeg.
Helemaal mee eens. En nu weer back to topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
In november heb ik bij 4launch een Note 3 gekocht met de vendorcode : SM-N9005ZKEPHN. Ik ging ervan uit dat dit een nederlands model betrof. De vendorcode staat op de doos maar het toestel blijkt een Tsjechisch model te zijn met een CSC van ETL. Is SM-N9005ZKEPHN niet alleen een code voor Nederland?

Samsung accepteert mijn cashback niet omdat het IMEI nummer niet voorkomt op hun Nederlandse lijst.

Zijn er andere tweakers die ook een SM-N9005ZKEPHN code hebben op een buitenlands toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Waar kan ik dat precies opzoeken? Dan kan ik voor je kijken.
Bij toestel info staat:

Modelnummer:
SM-N9005

Android-versie:
4.3

Baseband-versie:
N9005XXUDMJ7

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
falconxp schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:10:
In november heb ik bij 4launch een Note 3 gekocht met de vendorcode : SM-N9005ZKEPHN. Ik ging ervan uit dat dit een nederlands model betrof. De vendorcode staat op de doos maar het toestel blijkt een Tsjechisch model te zijn met een CSC van ETL. Is SM-N9005ZKEPHN niet alleen een code voor Nederland?

Samsung accepteert mijn cashback niet omdat het IMEI nummer niet voorkomt op hun Nederlandse lijst.

Zijn er andere tweakers die ook een SM-N9005ZKEPHN code hebben op een buitenlands toestel?
Wat wil je met die informatie? 4Launch is een notoire parallelimporteur. Maar die code zou voor een NL toestel moeten zijn. Ergens in het levertijden topic staan ook barcodes gepost. Misschien die vergelijken? Anders 4Launch aanschrijven?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
4launch heb ik al gemaild.Zij gaven onderstaand antwoord.

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben voor u nagekeken wat de oorzaak kan zijn dat deze EAN code niet werkt en de rede hiervan is dat de modellen die wij verkopen EU modellen zijn. De EU modellen zijn uitgesloten van deze cash back acties.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

Volgens mij stond op de site van Samsung duidelijk welke modellen er voor in aanmerking komen en welke niet. Dus voordat je je aanvraag verstuurde had je bovenstaande kunnen weten.

Ik heb mijn cashback trouwens ook nog niet binnen, 24-12-2013 opgestuurd. Waar kan ik hierover mijn klacht bij Samsung indienen? Iemand een linkje?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
migros schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:15:
[...]

Volgens mij stond op de site van Samsung duidelijk welke modellen er voor in aanmerking komen en welke niet. Dus voordat je je aanvraag verstuurde had je bovenstaande kunnen weten.

Ik heb mijn cashback trouwens ook nog niet binnen, 24-12-2013 opgestuurd. Waar kan ik hierover mijn klacht bij Samsung indienen? Iemand een linkje?
Ik heb zelf 3x aan een cashback actie van Samsung meegedaan. Het kan best 6 weken duren op een bevestiging per email. Na bevestiging per email had ik binnen 2 weken mijn geld. Ik voldeed altijd aan de voorwaarden en heb altijd mijn geld gekregen.

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
In november heb ik bij 4launch een Note 3 gekocht met de vendorcode : SM-N9005ZKEPHN. <knip>

Mijn Note2 kwam ook van 4launch en bleek een italiaans toestel, ondanks dat ik net als jij een Nederlands toestel had besteld.. Na klachten op twitter wel een SD kaart gekregen, op mijn toestel liepen toen geen acties, dus zo erg was het niet.

In jouw geval zou ik het toestel terugsturen, of de cashback aan 4launch vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Duurt week of 8 zoals de voorwaarde van de actie ook zegt. Wat voor een klacht wou je insturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
[...]

Dit type stond er juist bij. Anders had ik geeneens de moeite genoemen om hem uberhaupt bij 4launch te bestellen en een cashback in te dienen. Daarom wil ik valideren dat SM-N9005ZKEPHN een nederlands toestel hoort te zijn en geen Europees model zoals 4Launch beweert. Op de verpakking staat de SM-N9005ZKEPHN code.

[ Voor 6% gewijzigd door falconxp op 31-01-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat is de barcode?

Zie dit lijstje:
Senor Sjon schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:32:
De barcodes van NL toestellen zijn als volgt:
SM-N9005ZKEPHN 8806085777729
SM-N9005ZKETNL 8806085777255
SM-N9005ZKEVDF 8806085777217

SM-N9005ZWEPHN 8806085777712
SM-N9005ZWETNL 8806085777569
SM-N9005ZWEVDF 8806085777507

PHN is generiek NL, TNL is T-Mobile en VDF is Vodafone. In 'Toestel-Info" zie je de huidige Firmware.
Bij Sammobile kan je je firmware opzoeken voor elk Samsung-toestel:
http://www.sammobile.com/...-N9005&pcode=PHN#firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Ogenschijnlijk een aardige actie van Samsung, het heeft ze iig niet veel cashbackgeld gekost. Ik heb geen idee hoeveel "buitenlandse" toestellen er in NL verkocht worden maar het zou me niet verbazen als dat de helft is.
De mijne bleek uit Zweden te komen, jammer dus volgens Samsung. Ik nog roepen tegen Samsung dat ik toch niet aan de buitenkant kan zien waar dat toestel vandaan komt. Gewoon in NL winkel gekocht.
Maar ze zwijgen in stilte,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Ik heb special een toestel besteld wat de goede vendor code had voor Nederland op de verpakking. Als bedrijven dit gaan vervalsen is het einde zoek. Mijn toestel is duidelijk niet Nederlands (CSC van Tsjechie, aan de buitenkant niet te zien:)) maar heeft op de doos wel de goede PHN code staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

Gewwoon geduld hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik HAD 100 euro cashback op mijn note 3, moet je niet Vodafone hebben die zo leuk zijn bij aflevering de pakbon er niet bij deden. Op 20 december gebeld met Vodafone "we sturen hem na" 12 januari via facebook "drukte vanwege de feestdagen, hij komt eraan" 22 januari via facebook weer gemeld dat ik geen bon had "achterstand" 1 dag later kreeg ik eindelijk de pakbon, wil ik de cash-back invullen wat denk je :( moest het uiterlijk 15 januari 2014 binnen zijn, dus samsung gebeld...geen cashback recht meer. Vodafone aansprakelijk gesteld wat denk je :( word van kastje na de muur gestuurd. op 22 januari klacht ingediend via feedback, geen antwoord. Vandaag via chat, ja sorry zet het maar en papier. Man man man, wat en zooitje bij Vodafone, maar wel vrolijk en rekening sturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
marcel23456 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:49:
Ik HAD 100 euro cashback op mijn note 3, moet je niet Vodafone hebben die zo leuk zijn bij aflevering de pakbon er niet bij deden. Op 20 december gebeld met Vodafone "we sturen hem na" 12 januari via facebook "drukte vanwege de feestdagen, hij komt eraan" 22 januari via facebook weer gemeld dat ik geen bon had "achterstand" 1 dag later kreeg ik eindelijk de pakbon, wil ik de cash-back invullen wat denk je :( moest het uiterlijk 15 januari 2014 binnen zijn, dus samsung gebeld...geen cashback recht meer. Vodafone aansprakelijk gesteld wat denk je :( word van kastje na de muur gestuurd. op 22 januari klacht ingediend via feedback, geen antwoord. Vandaag via chat, ja sorry zet het maar en papier. Man man man, wat en zooitje bij Vodafone, maar wel vrolijk en rekening sturen :(
Heb ook een keer zo' geintje meegemaakt en ook inderdaad met Vodafone.
Ook pas na de datum gereageerd.
Mijn oplossing was alsvolgt ( ik zeg er wel bij dat dit niet de manier is maar bij mij is het wel gelukt)
Ik heb gewoon direct na afschrijving van abonnementskosten en factuur via de bank gestorneerd. Daarna liet Vodafone weten dat dit niet de bedoeling kon zijn, ik heb hun toen verteld dat hun gewoon hun rechten en plichten ook na moeten komen. Dit is vrij hoog opgelopen, daar je met die telefoon trutten geen meter verde komt ben ik naar Maastricht gereden en heb gesproken met een hoger iemand. De oplossing was toen snel gevonden en ik ben daarna tevreden naar huis gereden. Het blijft gewoon een GROOT probleem bij die telefoon piraten. Je komt gewoon niet verder aan de telefoon. Zij hebben een boekje met standaard antwoorden, en zo snel als je daarbuiten komt heb je een probleem.. Mijn bevinding ze zoveel mogelijk lastig vallen, als je de rekening niet optijd betaald weten ze je heel snel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189838

[...]

Ik heb op 19 november de spullen opgestuurd en nog steeds geen geld (wel een correct NL toestel). Toen ik navraag deed bleek dat men mijn envelop nooit had ontvangen. Ik heb dat inmiddels al een paar keer vaker gehoord dat enveloppen niet bij Samsung zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum

Ik heb het zelfde gehad met mijn note 3, ik weet niet eens meer waar ik hem besteld had maar dat was de versie voor de Baltische staten dus toen had ik ook geen profijt van de toen geldende actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

SgtElPotato schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:23:
Ik ben een beetje aan het rond zoeken, maar wat is nou de beste optie om je beeld van je Note 3 naar je tv te streamen? Mijn samsung plasma smart tv ondersteunt dit niet standaard en moet ik dus op zoek naar een ander apparaat die dit wel kan.
De pricewatch: Samsung Display Hub WiFi lijkt mij dan de enige oplossing? Hebben mensen ervaring met dit apparaat of andere apparaten om je beeld te mirroren op je tv?
Ja die moet je hebben. Zie ons Youtube filmpje (hieronder in kleine regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
marcel23456 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:49:
Ik HAD 100 euro cashback op mijn note 3, moet je niet Vodafone hebben die zo leuk zijn bij aflevering de pakbon er niet bij deden.
Hoe ziet zo'n kassabon er uit dan? Want Samsung geeft aan dat ik die niet heb meegestuurd, maar alles wat ik heb gekregen heb ik gescand en via de post naar hun doorgestuurd. Zie niet in wat er dan nog voor Vodafone kassabon moet door gaan (van mijn elektronische scans dan want ben nog niet thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 16:45
maffe schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Ja die moet je hebben. Zie ons Youtube filmpje (hieronder in kleine regel)
Wow dat ziet er erg goed uit! Ga er gelijk eentje bestellen morgen, ben benieuwd hoe het werkt i.c.m. XBMC op android en met films etc. maar dat moet geen probleem zijn volgens mij als ik zie dat Angry Birds Go ook gewoon perfect werkt!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 21:39
Ik had bij de cashback recht op 50 Euro omdat ik de Gear erbij gekocht had. Ze maakten echter 10 Euro over, voor een screenprotector die ik ook gelijktijdig voor de telefoon van mijn vrouw had gekocht.
Ben al 2 maanden aan het mailen met ze of ze alsjeblieft het juiste bedrag willen overmaken naar krijg geen enkele reactie meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Ik heb sinds de Kitkat update iets vreemds met mijn email.

Als ik mijn emailprogramma open, dan zie ik bijv 3 ongelezen emails, maar het icoontje op mijn homescreen geeft 1 aan (postvakken zijn gecombineerd).
Daarnaast heb ik alle tijdsinstellingen dat het emailprogramma automatisch email ophaal uitgeschakeld staan. Alleen na de update haald hij toch 1 keer per dag de emails automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Damn, kom er nu pas achter dat je geen AOSP roms meer kunt installeren als je eenmaal een 4.4.2 rom hebt geïnstalleerd. Hopelijk wordt dat probleem een keer opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Waarschijnlijk wordt dat wel opgelost op het moment dat je naar de beta's en rc's gaat maar voor nu gebruiik ik gewoon de oude bootloader op cyanogenmod. Overigens zijn er op de xda forums ook een paar bezig om te zorgen dat je misschien de bootloader kan downgraden, dit zou ook een uitkomst kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Ik kan m'n Vodafone abo verlengen: 300 min, onbeperkt sms en 1gb voor 28,- per maand (2 jaar) en gratis Note 3. Goede deal? Ik ben bang dat het toestel te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Nivk schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 02:14:
[...]

Hoe ziet zo'n kassabon er uit dan? Want Samsung geeft aan dat ik die niet heb meegestuurd, maar alles wat ik heb gekregen heb ik gescand en via de post naar hun doorgestuurd. Zie niet in wat er dan nog voor Vodafone kassabon moet door gaan (van mijn elektronische scans dan want ben nog niet thuis).
Je krijgt geen kassabon maar en pakbon. Daarop staat je toestel, het imeinummer en datum van levering. Deze bon moet je kopieren (en de rest) en die stuur je naar samsung toe dan krijg je je cashback. Deze pakbon zat niet bij de levering van 18 december dus heb ik 20 december Vodafone gebeld waarom deze bon er niet bij zat. Vodafone erkent dat dit soms wel eens misgaat maar dat ze dan alsnog en kopie kunnen nasturen. Echter, als ze tot 23 januari daarmee in verzuim zijn en de cashback maar tot 15 januari loop heb ik dus fijn pech en daarom stel ik Vodafone in gebreke maar deze proberen je op allerlei vieze maniertjes op en dwaalspoor te zetten zodat ze het niet hoeven te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505344 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 01:19:
... Heb tot nu toe geen enkel probleem met de update. Wel heb ik 1 app die niet compatibel is met kitkat: pogoplug. De app geeft andere functies aan de hometoets en bevriest het toestel. Tot 3 maal toe geinstalleerd/verwijderd ...
Pogoplug ontwikkelaars hebben diezelfde dag nog, hun app compatibel gemaakt met kitkat. Gisteren gechecked; No issues with pogoplug. Thumbs Up developers d:)b

Verder moet ik steeds switchen tussen 2,4 en 5ghz icm een vpn app (checked them all. Hence: still a work in progress). VPN werkt niet optimaal met kitkat. Zonder vpn app: No issues!
maw Zonder vpn hoef ik ik niet te switchen. Maar goed, de app-ontwikkelaars krijgen (wat mij betreft) nog wat tijd om hun app te optimaliseren naar kitkat (check pogoplug: it can be done within a day). Be patient folks and good things will come.

Ben ondertussen weer flink aan't tweaken ('Cause I Can!) maar nu met kitkat. Ben me ondertussen wel bewust dat "app ops starter" laat zien dat verschillende achtergrondprocessen veel meer privileges hebben gekregen zoals oa "Audio focus". Come again?! Audio focus??? Yes, it's Sad but True.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 505344 op 04-02-2014 01:25 . Reden: Openen van pogoplug leek geen issue. Heropstarten was a Fail ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Ik las laatst wat nieuwsberichten over dat sinds de laatste update er geen accessoires van derden meer gebruikt kunnen worden... Ik heb een Sony smartwatch en daar ben ik heel blij mee, betekent het dat ik die niet zou kunnen gebruiken met de Note 3 of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 23:31
Hier hetzelfde met kitkat. draait op zich wel lekker maar ik kom er achter dat steeds meer apps niet lekker draaien. Office suite gebruik ik al jaren, nu ook op kitkat. Die kan word bestanden die op de externe sd staan wel lezen, maar als je een wijziging wilt opslaan, geeft die een fout melding. net als bij andere apps komt het er op neer dat schrijven naar de externe sd, door kitkat wordt geblokkeerd.
Zijn er hier techneuten, die deze kitkat bug, in kitkat kunnen aanpassen, ipv te wachten tot alle apps met een update komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mirod schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:47:
Ik kan m'n Vodafone abo verlengen: 300 min, onbeperkt sms en 1gb voor 28,- per maand (2 jaar) en gratis Note 3. Goede deal? Ik ben bang dat het toestel te groot is.
Er is een prijzen en levertijden topic... maar dit is vrij goedkoop. Is er geen addertje? Na xx maanden 56 p.m. ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-04 21:12
mirod schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:47:
Geen goeie deal, want zo'n deal bestaat niet, vodafone werkt met "smartphone prijsjes" die je nu overduidelijk er nog bij op moet tellen. Met de note 3 zal je er nog 10 p/mnd bij op moeten tellen. En als je twijfelt aan wel of niet te groot is het toch gewoon zaak even een telefoonzaak binnen te stappen en hem vast te houden?
Lijkt me geen overmatige inspanning..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 11:26
Als ik zo de reacties volg op de update naar kitkat, dan biedt dit meer nadelen dan voordelen. Ik hou het wel bij Jellybean, nu werkt alles nog zonder problemen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Yamaka schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:22:
Als ik zo de reacties volg op de update naar kitkat, dan biedt dit meer nadelen dan voordelen. Ik hou het wel bij Jellybean, nu werkt alles nog zonder problemen. 8)
Heel verstandig, denk ik. Even de Kitkat maar even uit de boom kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189838

Sinds de update naar Kitkat heb ik een paar irritante software problemen. De kaarten van Tomtom kunnen niet meer vanaf de SD kaart gelezen worden, Spotify start al helemaal niet meer op omdat er geen SD kaart gevonden kan worden. Daarnaast crashed een aantal programma's met enige regelmaat en lijkt de toegang tot de SD kaart de oorzaak. Als ik dit had geweten had ik de update nog even achterwege gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Anoniem: 189838 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:02:
Sinds de update naar Kitkat heb ik een paar irritante software problemen. De kaarten van Tomtom kunnen niet meer vanaf de SD kaart gelezen worden, Spotify start al helemaal niet meer op omdat er geen SD kaart gevonden kan worden. Daarnaast crashed een aantal programma's met enige regelmaat en lijkt de toegang tot de SD kaart de oorzaak. Als ik dit had geweten had ik de update nog even achterwege gelaten.
Google heeft de rechten aangepast, en de software bakkers moeten nu hun apps updaten zodat er weer naar SD geschreven kan worden. ES Explorer heeft intussen een update ondergaan, de rest zal moeten gaan volgen. Er zijn op diverse fora hier klachten over. Ik ben daarom ook benieuwd of Google dit gaat aanpassen d.m.v. een update, of dat zij het zo laten en de developers hun apps dwingen aan te passen. Ik vrees het laatste.

Ik las op XDA dat bij de contacten de L en de M ontbreken aan de rechterkant van het verticale alfabet. Kan iemand die KK draait dat bevestigen? En kan als je een nieuw contact aanmaakt de gehele postcode ingevuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 17-05 22:04
Klopt allebei

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:42:
[...]

.......

Ik las op XDA dat bij de contacten de L en de M ontbreken aan de rechterkant van het verticale alfabet. Kan iemand die KK draait dat bevestigen? En kan als je een nieuw contact aanmaakt de gehele postcode ingevuld worden?
Lol, natuurlijk klopt dat. En als je hem op landscape draait mis je nog meer letters. Dit is omdat niet alle letters op een rij passen maar die zijn er wel.

Geen paniek dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:07
Grappig dat van die L en M, zie het nu pas.
Ipv een L en M staat er 1 vakje met een punt die wanneer je er overheen scrolled, wel een L en M op je scherm laat zien.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
in 4.3 zie ik wel alle letters. Hoe komt verschil dan? Gebruikt KK een ander font?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Ik vind het wel opvallend dat de UK BTU KitKat versie nog steeds niet uitgerold is, dat zijn een groot aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:22:
Hier hetzelfde met kitkat. draait op zich wel lekker maar ik kom er achter dat steeds meer apps niet lekker draaien. Office suite gebruik ik al jaren, nu ook op kitkat. Die kan word bestanden die op de externe sd staan wel lezen, maar als je een wijziging wilt opslaan, geeft die een fout melding. net als bij andere apps komt het er op neer dat schrijven naar de externe sd, door kitkat wordt geblokkeerd.
Zijn er hier techneuten, die deze kitkat bug, in kitkat kunnen aanpassen, ipv te wachten tot alle apps met een update komen ?
Lees op deze site de problemen m.b.t. KitKat en nog niet ge-update Apps.

http://developer.android.com/about/versions/android-4.4.html
If you have previously published an app for Android, be aware that your app might be affected by changes in Android 4.4.

If your app reads from external storage...

Your app can not read shared files on the external storage when running on Android 4.4, unless your app has theREAD_EXTERNAL_STORAGE permission. That is, files within the directory returned bygetExternalStoragePublicDirectory() are no longer accessible without the permission. However, if you need to access only your app-specific directories, provided by getExternalFilesDir(), then you do not need theREAD_EXTERNAL_STORAGE permission.
Daarom installeer ik de update voorlopig nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Boyd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:51:
Ik las laatst wat nieuwsberichten over dat sinds de laatste update er geen accessoires van derden meer gebruikt kunnen worden... Ik heb een Sony smartwatch en daar ben ik heel blij mee, betekent het dat ik die niet zou kunnen gebruiken met de Note 3 of zie ik dat verkeerd?
Het gaat om flipcovers enzo van derden, die chinese import troep. De covers van de gerenomeerde merken gaan ze niet 'dis-ablen'.

Je smartwatch zal gewoon blijven werken, net als andere bluetooth/wifi gekoppelde apparatuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 03-02-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
David Regeling schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:53:
[...]

Zoals je zelf al aangaf heb je dezelfde problemen/symptomen bij een custom en stock rom dan doet het mij inderdaad sterk vermoeden dat het om een hardwarematig defect handelt.

Ik heb dit toentertijd gehad met mijn HTC HD2, deze begon ook spontane reboots te vertonen, eerst was het enkel wanneer ik een Youtube filmpje bekeek (systeem onder load) maar naderhand freezde/rebootte hij ook totaal willekeurig.. Ik heb hem helaas 3 keer moeten opsturen naar Eurotwice en na de 2e keer heb ik er een briefje bijgedaan (gezien ze zelf het probleem niet konden vinden) dat ze wellicht eens het moederbord moesten vervangen.

Hierna werkte mijn telefoon weer naar behoren, en heb hem na 2 jaar nog succesvol kunnen verkopen.

Of het per definitie aan het ram geheugen heeft gelegen of aan een gare SoC weet ik niet, maar het swappen van het moederbord heeft het probleem verholpen.
Nu al 3/4 dagen zonder random reboots/freezes. Alleen m'n e-mail app crashed af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmoel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:37
Sinds de update naar kitkat lijkt vpn niet meer te werken over 4g; hij maakt nog wel verbinding, maar er lijkt geen verkeer over de verbinding mogelijk.

Iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 08:17
Ook sinds mijn update met kitkat nu al 2 keer spontane vastlopers gehad. Terwijl ik geen zware dingen open had staan. Nog nooit eerder een vastloper gehad sinds ik hem gekocht heb en nu na kitkat al 2 keer binnen 3 weken. Meer mensen hier last van?? Of moet ik factory reset doen, dat heb ik toen niet gedaan na mijn update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb geregeld geen netwerk van Vodafone, thuis of op kantoor. Nou is Vodafone ook niet denderend stabiel, maar het is wel vrij frequent de laatste tijd. Of draaien ze op 4G-only tegenwoordig (Regio Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

Na een slechte start met Kitkat heb ik nu een standbytijd van ongeveer 48 uur. Ben weer een stukje meer tevreden.

PS niet geroot gewoon regelmatig kijken wat er openstaat en deze dan sluiten of stoppen.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Senor Sjon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:19:
Ik heb geregeld geen netwerk van Vodafone, thuis of op kantoor. Nou is Vodafone ook niet denderend stabiel, maar het is wel vrij frequent de laatste tijd. Of draaien ze op 4G-only tegenwoordig (Regio Rotterdam)
Ik heb ook Vodafone, anderhalf jaar al. Ben er ook niet tevreden over, regelmatig drop-outs en vooral thuis een zwakke ontvangst. Zal blij zijn als de 2 jaar om zijn, terug naar T-Mobile of een sim-only op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Alessandr0 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:17:
Ook sinds mijn update met kitkat nu al 2 keer spontane vastlopers gehad. Terwijl ik geen zware dingen open had staan. Nog nooit eerder een vastloper gehad sinds ik hem gekocht heb en nu na kitkat al 2 keer binnen 3 weken. Meer mensen hier last van?? Of moet ik factory reset doen, dat heb ik toen niet gedaan na mijn update.
Op zich is een factory reset niet nodig na een update. Maar, om andere dingen uit te sluiten zou ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
tmoel schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:52:
Sinds de update naar kitkat lijkt vpn niet meer te werken over 4g; hij maakt nog wel verbinding, maar er lijkt geen verkeer over de verbinding mogelijk.

Iemand anders hetzelfde probleem?
Dat schijnt inderdaad een bug te zijn in 4.4.2. Lees het volgende maar eens : https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=62714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Gadgeteer schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:05:
[...]

Het gaat om flipcovers enzo van derden, die chinese import troep. De covers van de gerenomeerde merken gaan ze niet 'dis-ablen'.

Je smartwatch zal gewoon blijven werken, net als andere bluetooth/wifi gekoppelde apparatuur.
top dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
nielZify schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:22:
[...]

Geen goeie deal, want zo'n deal bestaat niet, vodafone werkt met "smartphone prijsjes" die je nu overduidelijk er nog bij op moet tellen. Met de note 3 zal je er nog 10 p/mnd bij op moeten tellen. En als je twijfelt aan wel of niet te groot is het toch gewoon zaak even een telefoonzaak binnen te stappen en hem vast te houden?
Lijkt me geen overmatige inspanning..... :/
PM me maar;) Wil geen slapende honden wakker maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
ik wilde een paar MP3 overseinen met bluetooth van 5 en 8 mb maar dat duurde echt lang.. met de oude S2 ging dat stukken sneller ...

hoort dat bij 4.4.2 en Note 3 ??

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ondertussen 2 bugs (mierenneukerij?) tegengekomen op mijn Note3 met kitkat. In Samsung's browser is het niet meer mogelijk om de websites (tabbladen) afzonderlijk te verwijderen. maw Openstaande sites (vandaag 76 ) weg-sliden zorgt ervoor dat de browser zichzelf afsluit en meteen weer opstart. Tuurlijk kun je een andere webbrowser gebruiken, maar de s-pen (hoveren) geeft ontzettend veel informatie/gebruiksgemak, en dat maakt samsung's browser tot mijn favoriet. Desondanks kun je nog steeds de cache legen, waardoor je alsnog alle tabbladen kunt sluiten.

De 2e bug zit instellingen. Alhoewel ik hier veel tijd doorbreng is dit wat irritanter. Maakt niet uit in welke tabblad ik zit (Verbinding-Apparaat-Bediening-Algemeen), de terugtoets gaat altijd terug naar tabblad 'Verbinding'.

Verder is het mij met jellybean niet opgevallen, maar ik kan nu via 'ontwikkelaarsopties', "Activiteiten niet bewaren" aanvinken. Het gevolg is dat mijn activiteiten op mijn toestel niet meer in het mapje mdm worden opgeslagen (waar dan wel ???).
Dat, in combinatie met 'wifi uit indien scherm uit' (krijg verschillende berichten-oa whatsapp- alsnog binnen) levert mij (relatief gezien) een beetje privacy (lees: de cores op mijn toestel in de SoC -indien scherm uit- zijn minder actief) en dat levert a Big Battery Boost (minimaal'n uur meer scherm aan tijd).
Zoals reeds eerder aangegeven is KitKat onderhuids ingrijpend veranderd. Gevolg is idd dat verschillende app's niet meer optimaal draaien.

Is mijn Note3 met kitkat sneller ? Neen. Wat is de grootste voordeel van kitkat? In mijn geval; ik heb regelmatig 1GB+ aan ongebruikte RAM open staan. Met jellybean was dat wel anders. There U go Folks, Njoy your Note3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Anoniem: 505344 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 01:30:
Ik ben ondertussen 2 bugs (mierenneukerij?) tegengekomen op mijn Note3 met kitkat. In Samsung's browser is het niet meer mogelijk om de websites (tabbladen) afzonderlijk te verwijderen. maw Openstaande sites (vandaag 76 ) weg-sliden zorgt ervoor dat de browser zichzelf afsluit en meteen weer opstart.
Ik kan gewoon per tab sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als in weg-sliden zonder error, zonder heropstarten (vd. browser)?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 505344 op 04-02-2014 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, hier ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik zal mijn info nog even onderbouwen:
LINK Ze zullen (in ieder geval voor de genoemde covers op die site) de functionaliteit herstellen.

Zou ook van de zotte zijn als je een Note3 koopt en een hoop uitgeeft aan accessoires dat die na een poosje niet meer werken.

Samsung kennende is dat ook helemaal niet hun bedoeling, dat zou just klanten verjagen en dat is vast geen doelstelling voor 2014

[ Voor 55% gewijzigd door Gadgeteer op 04-02-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
Goed nieuws. Vandaag bericht gehad van Samsung dat mijn cashback toch wordt gehonoreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Senor Sjon schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:19:
Ik zit in Breda heb ook 4G maar het is maar net aan, soms 1 streepje dan weer niet. Maar telefoon schakeld moeilijk terug naar 3G/H3. Dit kost ook veel batterij, en dus soms ook geen bereik. Dus ik heb de telefoon maar handmatig teruggezet naar WCDMA/GSM. Dan heb je in ieder geval vol bereik Dus maar afwachten dat 4G wat beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hebben jullie het ook wanneer je de spen met de knop omlaag in het toestel stop dat ie dan een stuk losser zit dan andersom ? Als ik het puntje van de spen met mijn vinger lichtjes aanraak kan ik hem bewegen en hoor ik getik. Nogmaals, andersom met de knop omhoog zit hij lekker strak. Ik twijfel of het aan de spen ligt of het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ruffzz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:34:
Hebben jullie het ook wanneer je de spen met de knop omlaag in het toestel stop dat ie dan een stuk losser zit dan andersom ? Als ik het puntje van de spen met mijn vinger lichtjes aanraak kan ik hem bewegen en hoor ik getik. Nogmaals, andersom met de knop omhoog zit hij lekker strak. Ik twijfel of het aan de spen ligt of het toestel zelf.
Heb hier precies hetzelfde, plus bij mij maakt de backcover bovenaan bij de camera ook geluid als je hem daar beet pakt. Ik denk dat daar weinig aan te doen is. Dat is dan het nadeel weer van samsung plastic.
Ik ben heel benieuwd als de galaxy S5 uitkomt met alluminium behuizing, maar dit is offtopic sorry sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie reacties GameSpel en Senor Sjon. Blijkt dus dat mijn browser'n beetje ziek is. I'll fix that. Appreciated guys.
Ruffzz schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:34:
Hebben jullie het ook wanneer je de spen met de knop omlaag in het toestel stop dat ie dan een stuk losser zit dan andersom ?
Heb ik persoonlijk niet.
Als ik het puntje van de spen met mijn vinger lichtjes aanraak kan ik hem bewegen en hoor ik getik ...
Naar aanleiding van jouw schrijven;klopt, heb ik ook. Bij normaal gebruik is dat een non issue, boeit me verder niet.
pappaleone schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:54: ... plus bij mij maakt de backcover bovenaan bij de camera ook geluid als je hem daar beet pakt. Ik denk dat daar weinig aan te doen is.
Da's nieuw voor me. Kun je dat geluid omschrijven?
Dat is dan het nadeel weer van samsung plastic.
Wat is het nadeel dan ?
Ik ben heel benieuwd als de galaxy S5 uitkomt met aluminium behuizing ...
Dat zou mij verbazen. De door htc en iphone's gekozen alu-legering is gewoon te zacht. Niet krasbestendig en niet stootbestendig. Waarom zou je dan een een alu behuizing willen? Het zou me niet verbazen als samsung een metalen (een legering van verschillende soorten metalen en/of koolstofvezel variant) chassis (mid-frame) maakt met de huidige Note3 backcover. Dat is wat ik verwacht. Een hoogwaardige mid-frame.

Het volgende is ook "deels" offtopic, maar moet het ff van me afschrijven.
Zag net de herhaling van DWDD (vanaf 04:00). Hoe tenenkrommend-pijnlijk waren de eerste minuten na de inleiding?! Kan iemand ons lands slimsten ff uitleggen (Klinkt heel erg paradoxaal) dat'r meer Gebruikersvriendelijke tablets zijn dan de (populaire) ipad ?! Proberen te schrijven -met'n vinger- op'n ipad looks: klungelig ... dom :( Kan iemand onze hooggeplaatste Uni's op de hoogte brengen vd. Note10.1 (2014) en/of de Note Pro 12.2 ? Wil je'n ipad kopen, laat je vooral niet tegenhouden door mijn schrijven. Maar dit soort klungelige taferelen -vooral met slimme, hoog aangeschreven mensen (De wiskundigen: professor Hendrik Lenstra en professor Barry Koren)- zijn gewoon Niet gewenst.
Lijkt Offtopic, maar refereert naar het gebruiksgemak van de Note3.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 505344 op 07-02-2014 02:49 . Reden: Gelinkt en enlightened ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Het volgende is ook "deels" offtopic, maar moet het ff van me afschrijven.
Zag net de herhaling van DWDD. Hoe pijnlijk waren de eerste minuten na de inleiding?! Kan iemand ons lands slimsten ff uitleggen dat'r meer Gebruikersvriendelijke tablets zijn dan de (populaire) ipad ?!
Proberen te schrijven -met'n vinger- op'n ipad looks: klungelig ... dom :( Kan iemand onze hoggeplaatste uni's op de hoogte brengen vd. Note10.1 (2014) en/of de Note Pro 12.2 ? Wil je'n ipad kopen, laat je vooral niet tegenhouden door mijn schrijven. Maar dit soort klungelige taferelen -vooral met slimme, hoog aangeschreven mensen- zijn gewoon niet gewenst. Lijkt Offtopic maar refereert naar het gebruiksgemak van de Note3.
DWDD is Vara. Die hebben geen verstand van techniek en zijn net lemmingen die achter de rest aanlopen. Gewoon gebrek aan beter weten. Ben het helemaal met je eens hoor. Mijn P7510 @ 1.6 GHz draait beter dan de iPad2 van mijn nichtje. Verder heb ik een I9100, N9005 en N8010. Allemaal perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Pe Nis op 05-02-2014 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
Allemaal offtopic, dus weg.

[ Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Zie hierboven.

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Zie hierboven

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2014 14:16 ]

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Knip & hierboven

[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Denzis schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:11:
[...]

Kwa gebruiksvriendelijkheid staat de iPad wel met kop em schouders bovenaan. Maar, dat neemt niet weg dat er veel andere tablets zijn die minstens net zo goed zijn. Android is wel wat minder gebruiksvriendelijk. Want heb mijn oma een ipad gegeven en ze kan daar goed mee om gaan. Met mijn android tablet werkt dat niet..
Tja er zit helaas een wereld van verschil tussen gebruiksvriendelijkheid en 'experience'.
Die gebruiksvriendelijkheid (lees als: geslotenheid) mis ik niet in mijn Note3.
Ik overweeg serieus op termijn een Samsung tablet uit het top segment erbij te kopen, puur voor die experience. (gebruiken thuis nu een Archos 80G9 en Samsung Tab7 maar ik mis toch een beetje de S Pen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45

jordyktm

Catch me if you can.

Heb de Galaxy Note 3 nu een week of 2 in bezit. Kom van een Iphone 5s af en ben weer erg blij dat ik terug bij Samsung ben waar ik altijd tevreden mee was.
Nu had ik een dag of 5 terug een galaxy S view gekocht, gewoon omdat het kan. De 3 dagen hier na werd mijn telefoon steeds trager en liep regelmatig vast. Het scherm bleef zwart als ik de cover opende en alleen de optie en terug toetsen gingen branden. Tot overmaat van ramp liep hij gisteren helemaal in de prak. Kreeg de "com.android" proces fouten en er was niks meer mee te beginnen. Na een paar x rebooten heb ik het voor elkaar gekregen om een hard reset (fabrieks instellingen) te doen. Tot nu toe doet hij het weer prima en is er niks aan de hand.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt of het gewoon pure pech is?

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1962maltje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07-2020
Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat ik steeds een uitroepteken bovenaan op mijn scherm heb staan?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Iets specifieker mag wel. :X

Kan een Knox melding zijn (hoewel ik die niet gehad heb bij de KK update), je SIM kan er niet inzitten of geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:17
Wauw! Wat een verademing tov een iPhone 4S! Ik heb er een S-view wireless cover bij, echter valt deze niet dicht :( Ben er reeds achter dat er geen magneet in zit, als ik m'n hand iets kantel valt hij open. Wellicht dat de cover nog wat soepeler moet worden :)

Het duurde wel een baard om alle updates binnen te trekken, maar ik duik nu de telefoon maar eens in om te kijken wat ik er allemaal mee kan ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Kypo schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:39:
Wauw! Wat een verademing tov een iPhone 4S! Ik heb er een S-view wireless cover bij, echter valt deze niet dicht :( Ben er reeds achter dat er geen magneet in zit, als ik m'n hand iets kantel valt hij open. Wellicht dat de cover nog wat soepeler moet worden :)

Het duurde wel een baard om alle updates binnen te trekken, maar ik duik nu de telefoon maar eens in om te kijken wat ik er allemaal mee kan ^.^
Is dit misschien een oplossing? http://www.spigen.com/bra...-original-flip-cover.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 16:03
jordyktm schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:50:

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt of het gewoon pure pech is?
Ik heb het ook gehad na de recente update, werd er gek van, beeld bleef zwart, de klok bleef weg, maar na een hard reset doet hij het weer geweldig.
Wel vreemd overigens want weet een leek hoe hij moet handelen als hij dit heeft?
Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste