Da's vreemd idd. Persoonlijk ben ik onder de indruk van het batterijverbruik vd Note3 in idle, het schiet gewoon niet op LOL. ff Serieus, batterijverbruik is uiteraard heel persoonlijk.
Op mijn toestel heb ik een zwarte achtergrond, enkel de icoontjes lichten op, de rest vh scherm verbruikt geen stroom. Verder staat mijn schermhelderheid op low(est) en geen automatische stand. Ik ben dus waarschijnlijk niet representatief voor de accuverbruik vd Note3. Op dit moment is mijn toestel nog niet geroot (maar in mijn geval, wegens SU en Titanium Backup, onvermijdelijk) maar ik zit nog in'n
Tweak&Test fase (verschillende launchers, browsers, ... etc).
I hartje android.
Alle features binnen Touchwiz staan aan(da's puur voor mij, ter analyse, voor na de root),verder staan gps en bluetooth uit (/aan wanneer nodig). Wifi staat 24/7 aan en mobiel data enkel waar nodig is (via nfc tag aan de voordeur) . Notificatieledjes, oplichten vd Flash (op de achterzijde) is handig bij inkomende berichten, enz ...
Op dit moment geeft mijn Note3 2d 23u 2m 34s aan met nog 32% batterijvermogen. In deze periode heb ik 2 futurama films gekeken (a 90 min.) en verschillende afleveringen van futurama en family guy.
Verder de "gebruikelijke" dingen. Again, heel persoonlijk.
Wat me opvalt (alhoewel 3GB RAM) is dat het RAM-management nog verder getweakt moet worden. Google heeft met android KitKat alvast de nodige optimalisaties al doorgevoerd. Samsung krijgt -vervolgens- de mogelijkheid om Touchwiz ook weer verder te optimaliseren. Maar goed; touchwiz is een laag, op laag, op laag OS. Daar word je niet vrolijk van, hence: Tizen.
Kortom, in mijn scenario verwacht ik voor de Note3 een batterijduur van 3 - 4 dagen (intensief/licht gebruik, en waarschijnlijk nog beter, na de gebruikelijke tweaks en zonder in te leveren aan een alledaagse SuperSmartphone beleving).