Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:20

DON PAPA

Tweaker-fan

Pierre_nr1 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:56:
[...]
Ik las op het XDA forum dat meerdere mensen klagen over een veel hoger 'battery drain' na de MJ7 update. Heeft iemand dat ook al ervaren?
Was ik ook bang voor na het lezen van de verschillende forums, maar ik heb gister de update naar MJ7 gedaan en om 24:00 uur het toestel met 69% batt weggelegd en vanmorgen om 9:00 uur stond hij op 62% dus ik merk tot nu toe geen verschil met MJ3 wat betreft de battery drain...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 16-11-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pappaleone schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:16:
[...]

Ik heb vandaag ook een Spigen screen protector besteld, hij zou as woensdag geleverd worden. Ben heel benieuwd, ik had afgelopen week een protector bij phone house gehaald, rond de 7 euro. Wat een bagger, zit elke keer naar 5 minuten vol met vingers. En als je schuin op je telefoon kijkt zie je alle kleuren van de regenboog.
Als ik hem heb laat ik mijn bevinding hier achter.
En bevalt hij goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou willen dat ik hem al had, was uitverkocht bij mobilefun. Ben toen even op de orginele site in Amerika gaan speuren. Maar daar duurde het ook minimaal 8 werkdagen. Vrijdag in de vooravond een mail gehad dat hij was verstuurd vanuit Engeland 3 tot 6 werdagen te gaan. Ben heel benieuwd, ben even op youtube gaan kijken ziet er eenvoudig uit. Nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SuperVeloce schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:17:
[...]

standaard lader, laadt met 1A/uur, bijgeleverde met 2A/uur, via USB2 computer 0,5A en via USB3.0 aan computer, geen idee
A/uur slaat nergens op.

/offtopic

USB3.0 is gespecificeerd op maximaal 0,9A.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:52
Bart ® schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:41:
[...]

A/uur slaat nergens op.

/offtopic

USB3.0 is gespecificeerd op maximaal 0,9A.
Hoezo slaat dat nergens op?

Als een accu 2000mAh is, je deze oplaad met een 1A lader of 2A lader.. dan doet die 1A lader er 2uur over 0-100% en die van 2A er 1uur over..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 15:09
Even een vraag, in het verleden eerder een Samsung gehad en toen was Kies een drama programma.
2 jaar een Galaxy Nexus gehad en nu toch weer terug naar samsung, een Note3.
Heb je Kies nog nodig en heb je er voordelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SuperVeloce schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:54:
[...]

Hoezo slaat dat nergens op?

Als een accu 2000mAh is, je deze oplaad met een 1A lader of 2A lader.. dan doet die 1A lader er 2uur over 0-100% en die van 2A er 1uur over..
Dat je met 1A er 2 uur over doet heeft niets te maken met 2A/h. Een ampere is een coulomb per seconde. Dus een A/h is 3600 C/s². Dat is wat precies? De versnelling van de lading of zo? Het slaat natuurkundig niet echt ergens op. Vergelijk het met knoop per seconde. Knoop is al mijl per uur. Dan zeg je dus eigenlijk mijl per uur per seconde.

Wat jij wil zeggen is 2000mAh/h. Maar dat is dus precies 2A. Of 2000mAh/2h. Oftewel 1A.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Sorry Bart maar volgens mij heeft SuperVeloce het toch echt bij het goeie eind, als er op de standaard laadstekker staat 1A dan ga ik er ook vanuit dat deze laad met 1 Ampère per uur, en op de laadstekker van de Note3 staat 2A dus laad met 2 Ampère per uur. In mijn ogen is de Note3 (2A) laadstekker ook 1X zo snel als de standaard (1A) laadstekker, zoals SuperVeloce ook al aangaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-08 00:27
Ik ben sinds 25 september de trotse eigenaar van een Note 3. Ik heb hem gekocht via T-Mobile. Het nadeel is dat de firmware door T-Mobile is aangepast. (T-Mobile opstartscherm, aangepaste ikoon voor de webbrowser). Het voegt niks toe, maar als er nieuwe firmware updates komen, moet je wel extra lang wachten tot T-Mobile met hun versie komt.

Ik wil er dus eigenlijk standaard Samsung firmware op hebben. Op YouTube heb ik een video http://android-fun.de/201...ding-los-werden-im-video/ gevonden hoe je de Note 3 kunt 'debranden'. Het heeft geen gevolgen voor de garantie of de werking van de telefoon omdat ie een gewone originele firmware krijgt.

De video is echter gemaakt door een Duitser. De downloadlink die erbij staat verwijst volgens mij naar een Duitse firmware versie.

Er zijn genoeg websites waar je stock ROM's kunt downloaden. http://samsung-updates.com/device/?id=SM-N9005 maar ik weet niet welke ik nodig heb. Blijkbaar moet je kijken naar een 3-letterige Regiocode (ook wel ‘Sales Code’ of 'PCode') genoemd. Er zijn verschillende methoden om die code op te vragen: http://samsung-updates.com/how-to-obtain-pcodesales-code/. Die van mijn toestel is: 'TNL'. Maar dat is natuurlijk de T-Mobile versie.

Ik heb dus de code nodig van de Nederlandse stock firmware van een unbranded toestel. Wie kan me s.v.p. helpen aan de juiste regiocode? Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb ook een toestel van T-Mobile maar dit is wel een unbranded toestel:

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/9359/0qtg.png

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 17-11-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

EJSEJS schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:44:
Sorry Bart maar volgens mij heeft SuperVeloce het toch echt bij het goeie eind, als er op de standaard laadstekker staat 1A dan ga ik er ook vanuit dat deze laad met 1 Ampère per uur, en op de laadstekker van de Note3 staat 2A dus laad met 2 Ampère per uur. In mijn ogen is de Note3 (2A) lader ook 1X zo snel als de standaard (1A) lader, zoals SuperVeloce ook al aangaf...
Nee, je laadt dan 1Ah per uur. Of met 2Ah per uur. Wat neerkomt op 1A of 2A. Veelgemaakte denkfout hoor :). Je ziet dezelfde denkfout ook vaak terug bij apparaten die 500W per uur gebruiken. Watt is al een hoeveelheid energie per tijdseenheid.

Simpel rekensommetje:
Een adapter die met 3A oplaadt, kan een accu van 6Ah in 2 uur opladen. Immers 6Ah/3A=2h. Je streept de letters ook tegen elkaar weg.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
EJSEJS schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:00:
Ik heb ook een toestel van T-Mobile maar dit is wel een unbranded toestel:

[afbeelding]
Ik zit nog steeds op de eerste firmware versie: N9005XXUBMI7. Ik heb één keer een over-the-air update gehad, maar na het updaten stond er nog steeds hetzelfde versienummer. Op zich werkt mijn toestel goed, maar af en toe heb ik wel connectie-problemen. Vooral met de Playstore. Dus ik zou moeten zoeken naar firmware met regiocode PHN. Ik zal eens kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Bart ® schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:01:
[...]
Simpel rekensommetje:
Een adapter die met 3A oplaadt, kan een accu van 6Ah in 2 uur opladen. Immers 6Ah/3A=2h. Je streept de letters ook tegen elkaar weg.
Nu zeg je hetfzelde als wat wij zegggen, alleen beetje meer wiskundig. Dus in +- 1uur36min laad je met een 2A lader, een Note3 van 0-100% en met een 1A lader doe je er +-3uur12min over en via usb2.0 computer, 6uur24min ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
therealwheely schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:21:
[...]

Ik zit nog steeds op de eerste firmware versie: N9005XXUBMI7. Ik heb één keer een over-the-air update gehad, maar na het updaten stond er nog steeds hetzelfde versienummer. Op zich werkt mijn toestel goed, maar af en toe heb ik wel connectie-problemen. Vooral met de Playstore. Dus ik zou moeten zoeken naar firmware met regiocode PHN. Ik zal eens kijken. Bedankt!
PHN is inderdaad Nederland. en MJ7 is de nieuwste in Nederland. Ik begon met MJ3 en nu sinds enkele dagen, MJ7 (MJ7 zou o.a. connectie verbeteren, het zou ook aan playstore kunnen liggen)

[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 17-11-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SuperVeloce schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:08:
[...]

Nu zeg je hetfzelde als wat wij zegggen, alleen beetje meer wiskundig. Dus in +- 1uur36min laad je met een 2A lader, een Note3 van 0-100% en met een 1A lader doe je er +-3uur12min over en via usb2.0 computer, 6uur24min ;)
Ik zeg dat A/h niets is, jullie wel, dus hoe kan ik hetzelfde zeggen als jullie? A/h bestaat niet. Ampere per uur bestaat niet. Jullie bedoelen Ah.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Het eenheidssymbool is Ah. Het is de totale hoeveelheid lading die bij 1 ampère in 1 uur heeft gestroomd:
dus 1A/hour is 1Ah... dus wij bedoelen inderdaad Ah, is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

therealwheely schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:21:
[...] Dus ik zou moeten zoeken naar firmware met regiocode PHN. Ik zal eens kijken. Bedankt!
Die staat als tweede in je eigen link die je eerder gaf ;)

http://samsung-updates.com/device/?id=SM-N9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
EJSEJS schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:18:
[...]

Die staat als tweede in je eigen link die je eerder gaf ;)

http://samsung-updates.com/device/?id=SM-N9005
Jaja, ik heb hem gevonden. Maar 'PHN' associeerde ik niet direct met Nederlands. ;-)
Ik kwam er trouwens net achter dat er een popupje met een toelichting verschijnt als je er met de muispijl boven hovert. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

SuperVeloce schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:26:
[...]
dus 1A/hour is 1Ah... dus wij bedoelen inderdaad Ah, is hetzelfde
Nee, een A/hour bestaat niet. Er komt toch ook geen 230V/s uit je stopcontact?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
therealwheely schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:08:
[...]

Jaja, ik heb hem gevonden. Maar 'PHN' associeerde ik niet direct met Nederlands. ;-)
Ik kwam er trouwens net achter dat er een popupje met een toelichting verschijnt als je er met de muispijl boven hovert. :-)
nu maar hopen dat je KNOX 0x0 blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
SuperVeloce schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:19:
[...]

Volgens het Duitse filmpje veranderd er niks. Hij laat aan het begin zien welke waarde de Knox-counter heeft en na het flashen weer. En die is niet veranderd.
Volgens mij gebruiken ze bij T-Mobile ook Odin om de standaard firmware te overschrijven met hun eigen versie voordat de telefoon wordt uitgeleverd. Functioneel is de firmware gelijk. Er zijn alleen optische wijzigingen zoals een T-Mobile opstartscherm, een aangepast ikoon voor de webbrowser (W'nW) en een extra T-Mobile app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
SuperVeloce schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:19:
[...]

Heel dat KNOX maakt geen r...t uit.
Ik heb met mijn S4 problemen gehad ,had andere rom erop KNOX 0X1.
En zonder problemen terug zonder kosten.
Ik denk dat iedereen dat KNOX gebeuren eens moet vergeten.
Is gewoon bangmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
Ik heb de procedure in het filmpje uitgevoerd en het werkt perfect! Ik heb nu de laatste officiële Samsung firmware er op staan en ben alle T-Mobile rommel kwijt. De Knox-status is onveranderd. Bijkomend voordeel is dat de 'reactivation lock' nu uitgeschakeld is. Overigens is verder alles hetzelfde gebleven. Mijn homescreen, apps en data zijn in tact. Er zijn wel twee apps bijgekomen: Samsung Go! en ChatOn.

[ Voor 21% gewijzigd door therealwheely op 17-11-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
Knox status is denk ik vooral om Knox te gebruiken, gezien er van alles gebeurt kan zijn met gemodificeerde software en een beveiligingsprogramma dan in eens niet meer veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knox bevind zich momenteel in een experimentele face en kan geen kwaad omdat je hem eerst zou moeten activeren voor gebruik. Het is nog niet duidelijk of er voor moet worden betaald als je hem activeert omdat Samsung hier geheel niet duidelijk over is. Dit is wat Samsung Nederland er zelf over zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Een vraagje over mp3 muziek en covers.
Op mijn HTC one kon ik gewoon een mapje gedownloade muziek op mijn toestel zetten met een jpeg van het aflbumhoes erin. Mijn htc zag gelijk het bestand zonder problemen.

Nu heb ik bij mijn note 3 het probleem dat de telefoon het albumhoes niet ziet. Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt cover art downloader uit de playstore gebruiken om de afbeeldingen van albumhoezen op te halen en te koppelen
Daarna zijn de albumcovers ook zichtbaar in de muziek apps

Google Play: Cover Art Downloader

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Maar kan je niet een jpeg plaatje toevoegen aan je album? Ik dacht dat ik dat met een oude samsung galaxy 1 wel kon toendertijd. Ik heb namelijk albums waarvan cover art downloader de covers niet van kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

T.E schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:45:
Maar kan je niet een jpeg plaatje toevoegen aan je album? Ik dacht dat ik dat met een oude samsung galaxy 1 wel kon toendertijd. Ik heb namelijk albums waarvan cover art downloader de covers niet van kent.
EDIT: gevonden. Met Art downloader kan je gewoon in je gallery plaatjes toevoegen. Thanks a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIFI87
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-03-2024
Sorry dat ik het hier doe maar ik weet me even geen raad.

3.5 weken geleden mijn Samsung Galaxy Note n7000 gebracht naar Solid Vision, het officiele reparatiebedrijf dat was aangesteld door samsung. Ik had namelijk het probleem dat de WIFI en het speakertje het af en toe niet deden (heel af en toe maar).
Nu krijg ik na 3 weken mijn telefoon terug van Teleplan, dit is een ander bedrijf waar mijn telefoon naartoe is gestuurd omdat Solid Vision in de tussentijd failliet is gegaan.
Bij mijn telefoon zat een factuur van €21.18 voor de onderzoekskosten want de issues zouden komen door valschade en dan vervalt de garantie.

Best vervelend want ik heb mijn telefoon altijd in een hoesje bewaard en is nooit hard gevallen, maar toen ik mijn toestel weer in gebruik wilde nemen kwam ik erachter dat het beeldscherm het niet meer deed!!! OMG!! :?
Ik hoor alle geluidjes als ik de softkeys druk maar het beeld blijft zwart!
Ook doet het touchscreen het want ik kan hem unlocken door te swypen.
Heel gek: er ontbreken alle schroefjes die het toestel bij elkaar hielden, wat natuurlijk ook frappant is!

HELP AUB!

Samsung webcare team misschien?

Zoals ik als zei, ik weet me geen raad dus als iemand suggesties heeft wat ik hiermee kan doen, of waar ik dit beter zou kunnen plaatsen, GRAAG!

[ Voor 6% gewijzigd door BIFI87 op 18-11-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
BIFI87 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:03:

3.5 weken geleden mijn Samsung Galaxy Note n7000 gebracht naar Solid Vision, het officiele reparatiebedrijf dat was aangesteld door samsung. Ik had namelijk het probleem dat de WIFI en het speakertje het af en toe niet deden (heel af en toe maar).
Nu krijg ik na 3 weken mijn telefoon terug van Teleplan, dit is een ander bedrijf waar mijn telefoon naartoe is gestuurd omdat Solid Vision in de tussentijd failliet is gegaan.
Bij mijn telefoon zat een factuur van €21.18 voor de onderzoekskosten want de issues zouden komen door valschade en dan vervalt de garantie.

Best vervelend want ik heb mijn telefoon altijd in een hoesje bewaard en is nooit hard gevallen, maar toen ik mijn toestel weer in gebruik wilde nemen kwam ik erachter dat het beeldscherm het niet meer deed!!! OMG!! :?
Ik hoor alle geluidjes als ik de softkeys druk maar het beeld blijft zwart!
Ook doet het touchscreen het want ik kan hem unlocken door te swypen.
Heel gek: er ontbreken alle schroefjes die het toestel bij elkaar hielden, wat natuurlijk ook frappant is!

HELP AUB!

Samsung webcare team misschien?

Zoals ik als zei, ik weet me geen raad dus als iemand suggesties heeft wat ik hiermee kan doen, of waar ik dit beter zou kunnen plaatsen, GRAAG!
Offtopic...

Ik heb 6 weken geleden mijn Galaxy Nexus naar Solid Vision gebracht, wegens vervanging van defecte simkaarthouder. Na 4 weken niets gehoord te hebben besloot ik te mailen, en hoe toevallig, de volgende een mail dat het niet goed ging met SV en mijn telefoon doorgestuurd was naar Teleplan. Dat wilde ik niet, en vroeg dus mijn telefoon ongerepareerd terug. Dat doen/willen ze niet. Je staat machteloos tegen dit soort praktijken. Ik ben nu wachtende op Teleplan, maar geen taal nog teken. Echt waardeloos.

EInde offtopic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIFI87 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:03:
Hoort hier idd eigenlijk niet thuis, aangezien de mods jouw schrijven gedogen;
wat een pijnlijke relaas BIFI87. en zoals Pierre_nr1 al aangeeft, vrij frustrerend. WTF! Het is heel erg vernederend dat de consument steeds weer aan het kortste eind trekt!
Best vervelend want ik heb mijn telefoon altijd in een hoesje bewaard en is nooit hard gevallen, maar toen ik mijn toestel weer in gebruik wilde nemen kwam ik erachter dat het beeldscherm het niet meer deed!!! OMG!! :? Ik hoor alle geluidjes als ik de softkeys druk maar het beeld blijft zwart! Ook doet het touchscreen het want ik kan hem unlocken door te swypen. Heel gek: er ontbreken alle schroefjes die het toestel bij elkaar hielden, wat natuurlijk ook frappant is! ...
Dat is niet gek, maar profileert de incompetententie van Samungs Xterne Servicebedrijven. m.a.w. Dat hoef je niet te pikken. Plaats je bericht op Samsungs officiele chat/facebook/Twitter, ... enz.accounts (NL en Engels) zodat zij een beeld krijgen van jouw leed maar ook hun verlies. Uiteindelijk reflecteer je je ongenoegen als Samsung klant. Be Sober though, je hebt geen structureel error :-( Desalniettemin, je handelt volgens Samsungs guidelines.

At Samsung.NL; wanneer krijgen we hier Dedicated Samsungs Store's/Sevicesenter's (dus geen o.a. KPN of Vodafone centers) ?

Anyway;Wil je het simpel houden BIFI87, simply bring jour device back 2 your provider (de leverancier) and Xplain. Incompetente bedrijven als Solid Vision en Teleplan proberen altijd de consument uit te melken. Check also andere smartphones met problemen.

Jouw provider moet je'n perfect werkend toestel aanbieden, weigeren ze (?!), spam (positief) Samsung via hun sociale site's (als eerder vermeld).
Hope this Helps, Good luck Bro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem, en plaats ook foto's op hun social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Ik heb zojuist een update ontvangen..
weet verder niet wat er is verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Zojuist de update ook ontvangen geeft aan:
Omvang: 117,85 MB
-Verbeterde Stabiliteit
-Heractiveringsvergrendeling zal ingesteld worden als Standaard UIT

Net wel geïnstalleerd, geen zicht op andere aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 15:09
Bij mij was de update ruim 100MB groter.......?
Verder geen dingen zien veranderen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Niet z'on spannende update:

- Multitouch opgelost
- 4G activatie op het T-Mobile netwerk
- KNOX melding opgelost
- Galerij lagg opgelost
- Toetsenbord nieuwe kleur(donkergrijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
In de browser staat nu huidige pagina en app sluiten.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wel jammer dat je zo moet zoeken naar de precieze updates, ik kreeg wel een lading 'samsung app' updates.

Multitouch problemen had ik niet.
4G werkt prima met Vodafone
KNOX gebruik ik niet
Galerij had geen lag voor zover ik gezien heb.
Toetsenbord gebruik ik die andere voor.. (swipe? iets)
Als browsen gebruik ik Chrome

Moet zeggen dat ik toch al niets te klagen had, telefoon werkt super.
Enige waar ik van baal is dat het zo moeilijk is om de S-Cover te krijgen..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiephoi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 14:02
Ik denk dat hij de S-View met wireless charging bedoelt. Die is er inderdaad nog niet, ik zit er ook op te wachten.

• BMTN
  • Niet online
hiephoi schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:33:
Ik denk dat hij de S-View met wireless charging bedoelt. Die is er inderdaad nog niet, ik zit er ook op te wachten.
Deze is volgens mij het typenummer met Wireless Charging

https://maxict.nl/product...e-voor-mobiele-apparatuur

edit 10:12 uur
zie ook mijn uitleg 9:54 uur waarom ik denk dat deze versie wireless charging zou moeten ondersteunen
.

[ Voor 15% gewijzigd door BMTN op 21-11-2013 10:12 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Volgens mij is dat alleen een cover met S-View en geen wireless charging, dat moet volgens mij de
EF-TN900B zijn en niet de EF-CN900B die jij nu aanwijst.

[ Voor 104% gewijzigd door DON PAPA op 21-11-2013 01:52 ]

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Mensen. Ik heb even een vraag. Ik heb een Note 3 die volgens uit een ander land komt (de telefoon had deze CSC code N9005OXXBMJ3). Nu heb ik gisteren deze rom, de nieuwste op SamMobile.com, geflasht: N9005XXUDMJ7_N9005PHNDMJ4_N9005XXUDMJ7_HOME.tar.md5

Ik heb dit gedaan omdat m'n Weer applicatie soms aangaf dat ik ergens in een vreemd land was. Maar vaak als ik thuis even een wireless verbinding maakte, switchte hij terug naar de plaats waar ik woon. Nu met deze rom doet zich dit probleem nog steeds voor. Heeft iemand enig idee wat ik daaraan kan doen en wat er eventueel nog veranderd moet worden?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• BMTN
  • Niet online
EJSEJS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:28:
Volgens mij is dat alleen een cover met S-View en geen wireless charging, dat moet volgens mij de
EF-TN900B zijn en niet de EF-CN900B die jij nu aanwijst.
Ik heb gisteren een cover binnen gekregen (de EF-CN900B) en wat me opviel dat er in de achterkant een soort lus (net als een NFC tag) in het plastic zit en daarnaast 2 koperen pennetjes. Ik ben er van uit gegaan dat dit een inductie-lus is om de batterij op te laden.

Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben en dient de lus ervoor om te zien dat de voorkant gesloten is i.p.v. met een magneetje .....

Ook vind ik veel informatie dat de wireless charging iets dikker is dan de uitvoering zonder. Bij mij valt nu de cameralens en rand iets ( ca. 0,2 mm) onder het oppervlak van de case.

edit 10:20 uur

waarschijnlijk heb ik toch een gewone cover !

zie hier afbeelding van de wireless charging cover, hier zitten dus 5 koperen pennetjes in:
Afbeeldingslocatie: http://images.samsung.com/is/image/samsung/za_EF-TN900BBEGWW_000049841_Front_black?$L2-Gallery$

[ Voor 11% gewijzigd door BMTN op 21-11-2013 10:21 ]

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

ik denk erover om volgende week een Note 3 te gaan kopen, fantastische telefoon!

maaar wat is nu het goedkoopst om te doen.. ik zie dat saturn de prijs heeft verhoogd :(

er lopen op dit moment 3 interessante acties,
100 euro cashback bij aanschaf van een telefoon in nederland bij een aantal winkels.
50 euro cashback voor wat leuke extras, wel moet de telefoon bij een winkel weg komen zoals bovenstaande.

en de laatste actie , geld krijgen voor je oude telefoon. Welke helemaal niet onredelijk is.

hoe snel betaald samsung de cashback uit? ik zit er niet op te wachten om maanden op mijn geld te moeten wachten.

Indien ik de telefoon bij Saturn koop dan heb ik in mijn geval 300 euro korting. koop ik mijn telefoon bij de goedkoopste winkel dan heb ik 50 euro minder op de uiteindelijke totaal prijs maar wel sneller mijn geld.

nog een hele mooie review van de Note 3. YouTube: Best Device Of 2013? - Samsung Galaxy Note III FULL Review!

[ Voor 9% gewijzigd door NLF op 21-11-2013 12:10 ]

• T.E

T.E

Ik heb ik besloten om de note 3 te verkopen. Hij is me toch echt te groot. Het pennetje daar maak ik eigenlijk geen gebruik van. Heb hem op marktplaats staan. Harstikke goede telefoon maar ik moet als grootte als max gewoon een S4 of Htc One aanhouden.

• SuperVeloce
NLF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:08:
ik denk erover om volgende week een Note 3 te gaan kopen, fantastische telefoon!

maaar wat is nu het goedkoopst om te doen.. ik zie dat saturn de prijs heeft verhoogd :(

er lopen op dit moment 3 interessante acties,
100 euro cashback bij aanschaf van een telefoon in nederland bij een aantal winkels.
50 euro cashback voor wat leuke extras, wel moet de telefoon bij een winkel weg komen zoals bovenstaande.

en de laatste actie , geld krijgen voor je oude telefoon. Welke helemaal niet onredelijk is.

hoe snel betaald samsung de cashback uit? ik zit er niet op te wachten om maanden op mijn geld te moeten wachten.

Indien ik de telefoon bij Saturn koop dan heb ik in mijn geval 300 euro korting. koop ik mijn telefoon bij de goedkoopste winkel dan heb ik 50 euro minder op de uiteindelijke totaal prijs maar wel sneller mijn geld.

nog een hele mooie review van de Note 3. YouTube: Best Device Of 2013? - Samsung Galaxy Note III FULL Review!
je kan voor ongeveer 480euro, een nog niet geopende doosje met factuur via marktplaats kopen, als je 1 hebt van 11-nov of later, dan daar 100euro cashback.. dan heb je Note 3 voor 380euro ;)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mits de cashback nog niet gecasht is.

Cunning linguist.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En het een NL toestel is...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• NLF

NLF

ik wil het liefst zo weinig mogelijk risico lopen wat betreft de totaal prijs.

ik kan nog (hopelijk) 200 euro krijgen voor mijn HTC One X, dus dan kost de Note 3 ook maar 372.

voor wie interesse heeft, er zit nog een jaar garantie op en is kras vrij :) moet m alleen nog ff opsturen voor het bekende wifi probleempje..

Verwijderd

Hoi,

Mijn toestel komt bij telecombinatie vandaan. Het is een een Hongaarse versie. Ik heb alles in NL staan en het draait ook prima maar zie dat je rom wel achter loopt voorbij de Nederlandse. MJ2 namelijk. Kan ik hier gewoon een NL rom op flashen?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ja dat dat denk ik wel, lees maar een paar pagina's terug in deze topic, daar heeft iemand het gedaan met een T-Mobile toestel.

therealwheely in "[Samsung Galaxy Note 3] Ervaringen & Discussie"

En hier kan je de laatste NL rom vinden

http://samsung-updates.co...005/PHN/N9005XXUDMJ7.html

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 21-11-2013 19:46 ]

• SuperVeloce
NLF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:24:
ik wil het liefst zo weinig mogelijk risico lopen wat betreft de totaal prijs.

ik kan nog (hopelijk) 200 euro krijgen voor mijn HTC One X, dus dan kost de Note 3 ook maar 372.

voor wie interesse heeft, er zit nog een jaar garantie op en is kras vrij :) moet m alleen nog ff opsturen voor het bekende wifi probleempje..
succes met 200euro vangen :)
Ik heb em uit eindelijk voor 175 verkocht

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

210 gevangen ;) voor de one x wel met autolader raamhouder en uiteraard krasvrij

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

• NLF

NLF

175 euro zou ik helemaal niet erg vinden voor de One X :)

levert belsimpel originele Nederlandse toestellen? twijfel twijfel bij welke winkel ik wil gaan kopen..

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Zo... net even met mijn Note 3 gespeeld (ja ik heb hem ook gehaald)
Op mijn werk komt soms een muziekband oefenen, drumstel, gitaar, you name it... en dat is, als je erbij staat, ERG luid... dus ik video opnemen, 60 fps (soepele beweging noemt Samsung dat lol...)
En gewoon *GEEN* vervorming met het opgenomen geluid in de video... HTC One kwaliteit zeg maar... HEERLIJK en dat met 1080p.
Ook begrijp ik niet wat sommigen zeuren over de speaker... die is niet de allerbeste, zeker niet vergeleken met de HTC One, maar best wel in orde :)

[ Voor 3% gewijzigd door Garrett op 21-11-2013 22:01 ]

I love watercooling

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 13:15

GJA

NLF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:58:

levert belsimpel originele Nederlandse toestellen? twijfel twijfel bij welke winkel ik wil gaan kopen..
http://www.belsimpel.nl/s...xy-note-3-black/overzicht

Zo'n beetje de 2e regel:
Dit product komt niet in aanmerking voor Samsung Promoties.

Dus ik denk het niet.....

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

• NLF

NLF

pfoe dan zijn er dus maar een handjevol leveranciers die werkelijk een nederlands toestel leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
*#1234# draaien en kijken of PHN in software staat en je herkent het waarschijnlijk aan tekst op doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
NLF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:07:
pfoe dan zijn er dus maar een handjevol leveranciers die werkelijk een nederlands toestel leveren..
Welke zijn dit? En wat is dan de goedkoopste optie?

Ik twijfel zelf tussen de Note, Nexus en de G2. De note trekt me het meest vanwege alle opties.

Alleen de camera lijkt me tegen vallen vooral in low light.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op MP is de prijs ingestort, voor onder de 500 euro heb je een geseald toestel. Maar hier is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Denzis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:32:
[...]

[...]

Ik twijfel zelf tussen de Note, Nexus en de G2. De note trekt me het meest vanwege alle opties.

Als je even op i-net rond had gekeken dan had je deze uitgebreide review gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Denzis schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:32:
[...]

Welke zijn dit? En wat is dan de goedkoopste optie?

De camera valt totaal niet tegen denk ik.. zoek op youtube naar camera test en je vind de meest mooie beelden!

http://www.samsung.com/nl...hones/note/SM-N9005ZKEPHN
hier kun je alle winkels vinden, maar de goedkoopste is Saturn wanneer je kijkt in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
Misschien een stomme vraag, maar nu Google Hangouts ook sms berichten kan ontvangen, is het uitzetten van de berichten app schadelijk en daardoor geen sms berichten meer kan ontvangen of kan dit nog wel?

Vindt het een beetje overbodig om 2 apps te gebruiken waar de zelfde informatie in komen te staan.

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het werkt net zoals de browser of launcher qua voorkeurapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
catt4u schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:20:
[...]

Als je even op i-net rond had gekeken dan had je deze uitgebreide review gelezen |:(
Ik ga deze review nog even lezen. Ik heb er al een hoop gelezen en ik neig toch meer naar de note!

Over prijzen.. kom ik nu het goedkoopst op 4 launch ( 593) geld de cashback op.. maar dat is inderdaad offtopic.

Grootste reden dat ik voor de note ga is denk wel de batterijduur en het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van jullie al zo'n glas screen protector gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
In januari krijgen we Android 4.4 "KitKat"

http://www.gsmarena.com/s..._in_january-news-7237.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:32:
Ja ik heb er één op zitten: EJSEJS in "Accessoires voor de Samsung Galaxy Note 3"

[ Voor 54% gewijzigd door DON PAPA op 22-11-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:32:
Mijn vrouw heeft vanmiddag van haar werk een Note 3 als werktelefoon gekregen samen met een Lumia 920. Op haar werk hadden ze er al een screenprotector opgezet en zo'n Samsung flipcover met een raampje voorop.
Nu heb ik het gevoel dat zo'n screen protector een flinke invloed heeft op de responsiveness. De Lumia reageerd voor het gevoel al voordat je het scherm ook maar hebt aangeraakt. De samsung reageerd haast alsof het een resistief scherm betreft. Zelf zou ik hier dus niet voor kiezen. Maar het hangt er ook maar vanaf hoe zorgvuldig je met het ding omgaat en hoeveel je erom geeft als er een kras op komt.

Mijn probleem:

Ik heb er nog maar weinig mee kunnen spelen, maar wat erg vervelend is is dat de Play Store ofwel crashed ofwel de install input commands weigerd. Installeren via de browser gaat natuurlijk ook, maar is minder relaxed dan de app. Ik geef hem of haar? zometeen maar een reboot en wacht rustig af of er vannacht een update of wat dan ook wordt binnengetrokken.
Maar als er nog iemand dit probleem heeft gehad en heeft opgelost hoor ik graag hoe.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Speaker is best matig voor z'on high end smartphone. http://youtu.be/zdGEqz6DHh4?t=1m57s

[ Voor 3% gewijzigd door revengeyo op 23-11-2013 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Gisteren heb ik bij de lokale Media Markt twee exemplaren bekeken. Wat me opviel was dat het wit van de Note geel is in vergelijking met mijn HTC One. Ik heb twee instellingen geprobeerd: film en dynamisch, maar dat had geen invloed op het wit. Het was net alsof ik naar D50 en D65 zat te kijken. Zijn het slechte exemplaren of zijn er meer tweakers die dat hebben opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

EektheMan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 02:57:
[...]
Nu heb ik het gevoel dat zo'n screen protector een flinke invloed heeft op de responsiveness. De Lumia reageerd voor het gevoel al voordat je het scherm ook maar hebt aangeraakt. De samsung reageerd haast alsof het een resistief scherm betreft.
Dat ligt dan echt aan het merk/kwaliteit screen protector, want daar heb je met een Spigen SGP GLAS.tR SLIM Tempered Glass Screenprotector totaal geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 23-11-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt. Ik heb de note besteld. Ik ga overstappen van een lumia 920. Wil weernterug naar Android en wil het gelijk goed doen.

Kwa prijs is hij het voordeligst bij de Wehkamp. Je kan via shopkorting 20 euro terug krijgen en uiteraard de 100 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Ik had eerst een screen protector maar die maakte vingerafdrukken een stuk zichtbaarder dan zonder en daarom heb ik hem er maar af gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
EJSEJS schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:17:
[...]

Dat ligt dan echt aan het merk/kwaliteit screen protector, want daar heb je met een Spigen SGP GLAS.tR SLIM Tempered Glass Screenprotector totaal geen last van.
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonJ69
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 15:00
[...]

Helemaal eens. Heb ook de Spigen en de respons is identiek zonder protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Tja niemand kan tegen 2 fronts speakers (stereo) op, dikke plus voor HTC One reeks
pvtonger schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:26:
Gisteren heb ik bij de lokale Media Markt twee exemplaren bekeken. Wat me opviel was dat het wit van de Note geel is in vergelijking met mijn HTC One. Ik heb twee instellingen geprobeerd: film en dynamisch, maar dat had geen invloed op het wit. Het was net alsof ik naar D50 en D65 zat te kijken. Zijn het slechte exemplaren of zijn er meer tweakers die dat hebben opgemerkt?
Tja een SuperAMOLED scherm, is minder goed in wit, dan SuperLCD... daarintegen is SuperAMOLED beter in zwart

Wanneer je alleen Note 3 gebruikt, valt het niet op, leg je het naast een SuperLCD, ja dan gaat het opvallen.

Maar leg maar 2 dezelfde LCD telefoons naast elkaar.. toen bij One X was er soms verschil, ene iets geler en andere wat wit/blauwiger.. fabrikanten stoppen soms wel 3 verschillende panelen (verschillende fabrikanten) in een telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

[...]

Thanks! Ga ik meteen naar op zoek. Die appelstroop ervaring ben je snel beu.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
EektheMan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:11:
[...]

Thanks! Ga ik meteen naar op zoek. Die appelstroop ervaring ben je snel beu.
Als je wat vind laat het in het accessoires topic achter! ik ben ook op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Denzis schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:34:
[...]

Als je wat vind laat het in het accessoires topic achter! ik ben ook op zoek!
Here you go... Werkt super en vrijwel onzichtbaar.
http://www.mobilefun.nl/4...or-voor-galaxy-note-3.htm

[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 23-11-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
Maakt het toestel dikker en zwaarder en homebutton knop wordt dan dieper. Je moet hem er ook in 1 keer goed erop plakken, anders kan je hem weggooien. Ik doe het nu zonder. Jammer van mijn geld verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Alessandr0 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:46:
Maakt het toestel dikker en zwaarder en homebutton knop wordt dan dieper. Je moet hem er ook in 1 keer goed erop plakken, anders kan je hem weggooien. Ik doe het nu zonder. Jammer van mijn geld verspilling.
Totaal onzin wat je nu zegt ten eerste voel je heel weinig van het gewicht superdun.
Punt 2 aanbrengen gaat super makkelijk, erop leggen daarna kun je de protector gewoon schuiven. Gaat inderdaad niet met een protector van paar euro.
Daarna 1 keer je vinger in het midden op het glas drukken en je ziet alle luchtbellen vanzelf verdwijnen.
Dus niks verspilling volgende keer even je huiswerk doen voordat je zo reageert. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EektheMan schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 02:57: ...
Mijn probleem:

Ik heb er nog maar weinig mee kunnen spelen, maar wat erg vervelend is is dat de Play Store ofwel crashed ofwel de install input commands weigerd. Installeren via de browser gaat natuurlijk ook, maar is minder relaxed dan de app. Ik geef hem of haar? zometeen maar een reboot en wacht rustig af of er vannacht een update of wat dan ook wordt binnengetrokken.
Maar als er nog iemand dit probleem heeft gehad en heeft opgelost hoor ik graag hoe.
Een reboot zou het euvel moeten oplossen. Het lijkt op'n softwarebug. Persoonlijk heb ik hier nog niet eerder van gehoord i.c.m. -specifiek- een Note3.
pvtonger schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 08:26:
Wit hoort gewoon wit te zijn. Het prachtige indrukwekkende samOLED scherm heeft een flawless kleurreproductie en wordt de hemel ingeprezen.
Zijn het slechte exemplaren ? Ik denk eerder dat de lichtinval van de spots (mobiele toestellen worden tegenwoordig Highlighted alsof het sieraden zijn) een vertekend beeld kan geven. Again; wit op'n note3 is helderwit, zelfs oogpeinigend, als je dat wilt.
SuperVeloce schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:57:
Tja een SuperAMOLED scherm, is minder goed in wit, dan SuperLCD... daarintegen is SuperAMOLED beter in zwart

Wanneer je alleen Note 3 gebruikt, valt het niet op, leg je het naast een SuperLCD, ja dan gaat het opvallen ....
Hoe kom je aan die wijsheid superVeloce ? Beaam je dat wit op jouw Note3 "gelig" is ? In dat geval zou ik gewoon teruggaan naar je provider. Het scherm van de Note3 is de grootste doorontwikkeling op OLED gebied, en het einde is nog niet in zicht. Verschillende wetenschappers hebben verschillende opties om de nieuwste generatie nog zuiniger te maken. Bijkomend voordeel -sinds veel minder energie in warmte wordt omgezet- het retentie issue (waar een minimale percentage van Samsungs klanten mee kampt) hoort met de toekomstige productieprocessen, Definitief tot het verleden.
Om een lang verhaal niet nog langer te maken; as I wrote B4 "wit hoort gewoon wit te zijn. Het prachtige indrukwekkende samOLED scherm heeft een flawless kleurreproductie en wordt door professionals de hemel ingeprezen." Anyway SuperVeloce, You're Wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ik heb geen vergelijkings materiaal voor m'n Note 3 en m'n scherm geeft wit goed weer (vooral bij full brightness)
Well, even though the Super AMOLED screen that equips the Galaxy Note 3 has great brightness and contrast, the color reproduction is not what you might want to call accurate, while the outdoor visibility is not satisfactory.
Both types of display bring good viewing angles, but the Super LCD3 unit of the One Max outmatches the Super AMOLED unit when it comes to color reproduction or performance under direct sunlight. That’s why the HTC One Max wins the display round.
En hier voorbeeld van verschillende displays, in dezelfde telefoon
Afbeeldingslocatie: http://forums.androidcentral.com/attachments/htc-one/72950d1372784321t-yellow-tint-my-htc-one-screen-la-foto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperVeloce schreef op zondag 24 november 2013 @ 02:22:
ik heb geen vergelijkings materiaal voor m'n Note 3 en m'n scherm geeft wit goed weer (vooral bij full brightness) ...
That's nice.
That yellow screen, looks photoshopped. Fact;Mine and Your Note3 hasn't Got that issue! Agreed ?
m'n scherm geeft wit goed weer
Owkey. so what was your issue again ?

Kortom; of je nou fotograaf bent en accurate kleurreproductie prefereert, een filmfan bent accurate kleurreproductie en hoog contrast (in o.a. donkere scenes) verkiest, gesatureerde kleuren -net als 4K schermen-real 2 life kleuren mooi vind, ...
Wil je waar voor je geld ? The Note3 Delivers. Check the Tweakers Note3's community, 2 get more insights. Suc6.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2013 23:36 . Reden: comunity ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Hoe lang doen jullie met de batterij eigenlijk.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 03:16:
[...]
That's nice.
That yellow screen, looks photoshopped. Fact;Mine and Your Note3 hasn't Got that issue! Agreed ?

[...]
Owkey. so what was your issue again ?

Kortom; of je nou fotograaf bent en accurate kleurreproductie prefereert, een filmfan bent accurate kleurreproductie en hoog contrast (in o.a. donkere scenes) verkiest, gesatureerde kleuren -net als 4K schermen-real 2 life kleuren mooi vind, ...
Wil je waar voor je geld ? The Note3 Delivers. Check the Tweakers Note3's comunity, 2 get more insights. Suc6.
Is geen photoshop.. bij One X waren er 3 merken schermen (google maar One X yellow tint)

En ik heb niet zozeer een probleem met m'n Note 3, ik gaf een reden, waarom die HTC One witter kon zijn, dan Note 3.. wat iemand in mediamarkt tegen kwam..
je komt er pas achter hoe wit je scherm is, als je deze naast een andere scherm kan houden

En ik haalde kleurreproductie naar boven, dat deze niet zo natuurgetrouw zijn, omdat jij superamoled zo omhoog prees ;) superamoled is super ja, maar niet perfect ;)

nogmaals, ik heb geen problemen met m'n note 3, ben dik tevreden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 24-11-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Denzis schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:39:
net geen 2 dagen waarbij hij meestal op standby staat en gemiddeld 1 uur per dag video afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
Denzis schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:39:
Normaal gebruik: 2 a 3 dagen (meestal 2)

[ Voor 3% gewijzigd door Alessandr0 op 24-11-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Alessandr0 schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:26:
[...]

Normaal gebruik: 2 a 3 dagen (meestal 2)
vreemd, ik verlies verreweg de meeste batterij op idle, misschien is het de constante wifi verbinding of ten minsten 22 uur per dag wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Holy shit!
Ik werd vanmorgen wakker, pak mijn note 3 erbij
kijk naar wat e-mails, rustig wakker worden je weet zelluf.. Zie ik ineens een spin in mn bed lopen vlak naast mn hoofd!!
Ik smijt dus het toestel van schrik tegen de muur aan en valt op het laminaat. 8)7 Gelukkig geen schade te zien! Hij kan dus tegen een stootje hehe.

[ Voor 4% gewijzigd door revengeyo op 25-11-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
revengeyo schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:58:
Holy shit!
Ik werd vanmorgen wakker, pak mijn note 3 erbij
kijk naar wat e-mails, rustig wakker worden je weet zelluf.. Zie ik ineens een spin in mn bed lopen vlak naast mn hoofd!!
Ik smijt dus het toestel van schrik tegen de muur aan en valt op het laminaat. 8)7 Gelukkig geen schade te zien! Hij kan dus tegen een stootje hehe.
Hahaha, _/-\o_ gelukkig voor je geen schade 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In jouw quote spreekt de schrijver zichzelf tegen en is Über -subjectief wegens zijn grote voorliefde voor htc.
Voor o.a. htc (en de fans) is Samsung de grote Boosdoener. Deal with it. Is jouw quote Representatief ? In de verste verte niet.

In contrast tot jouw quote bied ik de (wetenschappelijke) waarneming van displaymate, waar de scherm-potentie vd Note3 ontzettend hoog staat aangeschreven.
SuperVeloce schreef op zondag 24 november 2013 @ 02:22:
En hier voorbeeld van verschillende displays, in dezelfde telefoon
[afbeelding]
Verschillende displays in dezelfde telefoon? Ow wacht, dat zijn schermafbeeldingen van de "yellow tint of a htc one". Dacht dat de schermafbeeldingen van een Note3 zouden zijn, It's Not :),de gelige kleur is van een htc One, My Bad.
SuperVeloce schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:27:
En ik haalde kleurreproductie naar boven, dat deze niet zo natuurgetrouw zijn, omdat jij superamoled zo omhoog prees ;)
Right ... again lees de metingen van Dr. Raymond M. Soneira nog'ns na.
Ik zeg niet dat de samOLED scherm (Note3 versie) Indrukwekkend is (indirect uiteraard wel), maar de analyse van Displaymate dat concludeert. In tegenstelling tot jouw quote is mijn enthousiaste vertaling van zijn werk; niet verdraaid, suggestief of gelogen.

I'm not judging bro, maar laat je niet beïnvloeden door vooringenomen artikels. Deze bieden nml. absoluut geen reëel beeld.
SuperVeloce schreef op zondag 24 november 2013 @ 11:27:nogmaals, ik heb geen problemen met m'n note 3, ben dik tevreden ;)
That's great. Njoy your Note3 bro and keep posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qlum schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:47:
[...]vreemd, ik verlies verreweg de meeste batterij op idle, misschien is het de constante wifi verbinding of ten minsten 22 uur per dag wifi
Da's vreemd idd. Persoonlijk ben ik onder de indruk van het batterijverbruik vd Note3 in idle, het schiet gewoon niet op LOL. ff Serieus, batterijverbruik is uiteraard heel persoonlijk.

Op mijn toestel heb ik een zwarte achtergrond, enkel de icoontjes lichten op, de rest vh scherm verbruikt geen stroom. Verder staat mijn schermhelderheid op low(est) en geen automatische stand. Ik ben dus waarschijnlijk niet representatief voor de accuverbruik vd Note3. Op dit moment is mijn toestel nog niet geroot (maar in mijn geval, wegens SU en Titanium Backup, onvermijdelijk) maar ik zit nog in'n Tweak&Test fase (verschillende launchers, browsers, ... etc).
I hartje android.

Alle features binnen Touchwiz staan aan(da's puur voor mij, ter analyse, voor na de root),verder staan gps en bluetooth uit (/aan wanneer nodig). Wifi staat 24/7 aan en mobiel data enkel waar nodig is (via nfc tag aan de voordeur) . Notificatieledjes, oplichten vd Flash (op de achterzijde) is handig bij inkomende berichten, enz ...

Op dit moment geeft mijn Note3 2d 23u 2m 34s aan met nog 32% batterijvermogen. In deze periode heb ik 2 futurama films gekeken (a 90 min.) en verschillende afleveringen van futurama en family guy.
Verder de "gebruikelijke" dingen. Again, heel persoonlijk.

Wat me opvalt (alhoewel 3GB RAM) is dat het RAM-management nog verder getweakt moet worden. Google heeft met android KitKat alvast de nodige optimalisaties al doorgevoerd. Samsung krijgt -vervolgens- de mogelijkheid om Touchwiz ook weer verder te optimaliseren. Maar goed; touchwiz is een laag, op laag, op laag OS. Daar word je niet vrolijk van, hence: Tizen.

Kortom, in mijn scenario verwacht ik voor de Note3 een batterijduur van 3 - 4 dagen (intensief/licht gebruik, en waarschijnlijk nog beter, na de gebruikelijke tweaks en zonder in te leveren aan een alledaagse SuperSmartphone beleving). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
qlum schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:47:
[...]

vreemd, ik verlies verreweg de meeste batterij op idle, misschien is het de constante wifi verbinding of ten minsten 22 uur per dag wifi
Ik doe op moment minimaal 1 dag met de batterij, maar doe ook redelijk veel overdag. Maar dankzij Google Play Services battery drain, is hij wel sneller leeg..

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. krijg nu als 2 dagen met grote regelmaat de melden "Internet is gestopt" :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Vincent227 schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:12:
[...]

Ik doe op moment minimaal 1 dag met de batterij, maar doe ook redelijk veel overdag. Maar dankzij Google Play Services battery drain, is hij wel sneller leeg..
Ik had ook last van de battery drain. Heb het uiteindelijk opgelost door de update te verwijderen (applicatiebeheer -> alles -> Google Play-services -> updates verwijderen).

Sindsdien komt Google Play-services niet meer voor in het batterij overzicht (waar deze voorheen bovenaan stond). Ben na het verwijderen nog geen beperkening tegen gekomen.

P.S. Indien nodig kan je hem via de play-store weer bijwerken naar de laatste versie

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een work-around, onvermijdelijk komt de bug terug. Erg irritant en het is niet de eerste keer dat een Google app je accu aan het opstoken is.

Pagina: 1 ... 12 ... 34 Laatste