CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 126 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 108.736 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
t!n0 schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:05:
Ik mag hopen dat op water je toch wat meer voltage kan toepassen dan wat jij schetst op lucht. Mijn GTX690 wordt maar 47 graden voor notabene een dual gpu kaart met overklok en lichte overvolt.
Genoeg ruimte om zelfs 1.3v erdoorheen te jagen aangezien vrm's ook door water gekoelt worden (dat kan de R9 290X dus ook).
Dan wordt dus het aantal fases wel degelijk een bottleneck ipv temps.
Hoe bedoel je dan wat ik schets?
Als je zo goed kan koelen kun je de VRM's denk ik ook voldoende koelen. En zul je dus prima richting de 1.3 kunnen. Zo was dit bij Tahiti ook.

Alleen de performance per watt blijft dan ruk. Reken op meer dan 50% extra verbruik voor 10/15% performance.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Ik las je posts alsof het op lucht/h20 niet goed mogelijk zou zijn met huidige generatie AMD kaarten te overvolten.
Als je het anders bedoeld en alleen over schaling vs verbruik gaat dan is mijn post meer algemeen informatief ipv aan jou gericht ;)

Als bencher interesseert me performance per watt eigenlijk niet zoveel na overklokken ;) schaling performance per watt na overvolten is altijd al slecht geweest ;)

[ Voor 25% gewijzigd door t!n0 op 23-09-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
t!n0 schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:13:
Ik impliceerde je posts alsof het op lucht/h20 niet goed mogelijk zou zijn met huidige generatie AMD kaarten te overvolten.
Als je het anders bedoeld en alleen over schaling vs verbruik gaat dan is mijn post meer algemeen informatief ipv aan jou gericht ;)
Ah zo :) Met lucht win je er relatief weinig mee tov stock volt. Temp gaat dan snel een rol spelen of je moet tornado mode gaan :) H2O zal wel beter schalen qua clocks / voltage door je lagere temps. Ik verwacht juist niet dat je daar tegen de limieten van de VRM's aan zal lopen.

Bij LN2 zouden ze wel te krap bemeten kunnen zijn.
Dat is meer wat ik bedoelde.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Mwah 5+1 fases (zoals te zien is op de pcb shots) is wel erg weinig hoor, die arme vrm's gaan de 1.3v niet overleven vrees ik.
Ik hoop dat de trend van de 512bit bus zich ook doorzet bij nvidia. Met de komst van 4K schermen hebben we als gebruiker meer geheugen bandbreedte nodig.
Voorlopig zit ik met mijn GTX690 nog goed wat betreft performance, maar ik wil volgend jaar een 4K scherm aanschaffen en dan kom ik bandbreedte tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zou kunnen. Mij maakt het persoonlijk niets meer uit. Vroeger deed ik wel aan DOC. Maar tegenwoordig zoek ik een mooie balans qua performance per watt.

Maar voor de echte overclockers onder ons zal het jammer zijn. Aan de andere kant weet je ook dat MSI enz zich er ook op gaan uitleven en dan heb je wel hele zware VRM's.
De meeste mensen vinden dat toch niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
Heb even gecheckt, dat zijn dezelfde VRM's als Tahiti. Maar goed als je serieus aan de gang gaat koopt je toch wel een OC kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Inderdaad. Volgens mij waren er bij Tahiti ook veel kaarten die niet de 6+1 setup hadden maar 5+1.
We gaan het allemaal wel zien wellicht valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
512 klinkt inderdaad nogal veel, in het recente verleden had amd altijd de voorkeur voor een zo simpel mogelijk pcb icm zo snel mogelijk geheugen maar ja de 4870/5870 strategie gaat niet meer helemaal op zoals we wel gemerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ze hebben dan ook maar weinig keuze, met een 256bit geheugen interface heb je gewoon veel te weinig geheugenbandbreedte. Volgende generatie zal misschien GDDR6 hebben en kan misschien weer een kleinere geheugenbus hebben. Bij de 2900XT was het eigenlijk hetzelfde, toen had je echter GDDR3, de daaropvolgende versies hadden GDDR4 en 5 en konden toe met een kleinere geheugenbus.

AMD Curacao Pro ‘Volcanic Islands’ Graphics Card Pictured

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/09/AMD-R7-260-Curacao-Pro-GPU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/09/AMD-R7-260-Curacao-Pro-Front.jpg
The AMD Radeon video card leaks are rampant this weekend and now we have run across what appears to be the very first pictures of AMD’s mid-range Curacao Pro graphics card. The Curacao chip would be replacing the current Radeon HD 7800 ‘Pitcairn’ based GPUs and would arrive in two variants, the XT and Pro. The image shows a video card with an entirely new GPU cooler design on the graphics card that is unlike anything we have seen before. The Curacao Pro card is said to be branded as the AMD Radeon R9-270 with the XT variant being called the AMD Radeon R9-270X. (Some sites are calling it the AMD Radeon R7-260)

The dual-slot card has a single 6-Pin connector and looks wicked! Let’s just hope it cools effectively and the noise level isn’t too bad as the fan shroud design is certainly unique.

[ Voor 70% gewijzigd door -The_Mask- op 23-09-2013 16:15 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 03-05 14:21
Wow, dat zijn best wel kleine kaarten. In mijn ogen is x8xx (zeker de XT variant) toch best wel high-end, normaal gesproken waren dat veel langere kaarten.

HD7870 bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.ozone3d.net/public/jegx/201203/amd-radeon-hd-7870.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Kleine kaart, maar wel dual slot. Dan heb ik liever een langere kaart, maar dan wel singel slot. Dit is dan een AMD reference design. Ik hoop dat fabrikanten zelf met iets origineels mogen komen.

Hopelijk biedt AMD hun AIBs ook de ruimte om het PCB te mogen aanpassen. Vooral aangezien er hierboven wat mensen niet zeker zijn over het hele VRM gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 21:27
madmaxnl schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:50:
Hopelijk biedt AMD hun AIBs ook de ruimte om het PCB te mogen aanpassen. Vooral aangezien er hierboven wat mensen niet zeker zijn over het hele VRM gebeuren.
Volgens mij is dat nog nooit anders geweest bij AMD/ATi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nee klopt, maar meestal pas geruime tijd na dat de reference versies op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Kleine kaart, maar wel dual slot. Dan heb ik liever een langere kaart, maar dan wel singel slot.
Waarom zou je een single-slot willen ? Op 19mm krijg je geen PCB met core en een goede koeler geplaatst die een <150W GPU (want enkele 6-pin connector) gekoeld krijgt zonder luidruchtig te zijn.

offtopic:
Ja idd, 75W + 75W, ik zat nog te denken aan sommige kaarten waar men de stroomvoorziening via de power connectors alleen trok ivm. geleverde stroomvoorzieningsverschillen tussen PCI-e versies.

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 23-09-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Je bedoelt 150 watt, 6 pins PCI-e connector is 75 watt en een PCI-e slot is ook 75 watt, samen dus 150 watt.

Een korte kaart biedt na genoeg geen voordelen. Alles zit dichter op elkaar en de warmte ophoping is dus groter. Enige voordeel wat ik me kan voorstellen is als je een mini-ITX kast o.i.d. hebt. Het aantal mensen waarin een korte kaart dus daadwerkelijk voordelen gaat bieden is op één hand te tellen. Dit zelfde geldt eigenlijk ook voor het aantal mensen dat een te kort aan sloten heeft, maar toch. Ik heb dan liever één slot minder bezet dan dat ik een kortere kaart heb. Aan dit eerste kan ik wellicht nog wat hebben, aan dit laatste heb ik niks.

Achja een beetje een non-issue, maar toch vind ik het een vreemde keuzen.

[ Voor 81% gewijzigd door madmaxnl op 23-09-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kleine kaart, maar wel dual slot. Dan heb ik liever een langere kaart, maar dan wel singel slot.
Wat maakt het uit wat jij liever hebt? Voor AMD is het heel simpel, dit is goedkoper en beter. Lang PCB kost extra geld en een single slot videokaart heeft een veel betere heatsink nodig dan een dual slot videokaart om een beetje stil te zijn wat dus ook extra kost. Beide dingen zorgen voor extra kosten en dan kun je er ook nog zeker van zijn dat de single slot oplossing duidelijk meer luidruchtiger zal zijn omdat je maar een kleine fan kunt gebruiken met veel minder airflow.
madmaxnl schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:28:
Een korte kaart biedt na genoeg geen voordelen. Alles zit dichter op elkaar en de warmte ophoping is dus groter. Enige voordeel wat ik me kan voorstellen is als je een mini-ITX kast o.i.d. hebt. Het aantal mensen waarin een korte kaart dus daadwerkelijk voordelen gaat bieden is op één hand te tellen. Dit zelfde geldt eigenlijk ook voor het aantal mensen dat een te kort aan sloten heeft, maar toch. Ik heb dan liever één slot minder bezet dan dat ik een kortere kaart heb. Aan dit eerste kan ik wellicht nog wat hebben, aan dit laatste heb ik niks.

Achja een beetje een non-issue, maar toch vind ik het een vreemde keuzen.
Tja als je alles omdraaid lijkt het voor jouw misschien vreemd, maar als je er de feiten bij pakt dan is het eigenlijk heel logisch. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

madmaxnl schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:28:
Je bedoelt 150 watt, 6 pins PCI-e connector is 75 watt en een PCI-e slot is ook 75 watt, samen dus 150 watt.
Ja idd., heb mijn post aangepast.
Een korte kaart biedt na genoeg geen voordelen. Alles zit dichter op elkaar en de warmte ophoping is dus groter. Enige voordeel wat ik me kan voorstellen is als je een mini-ITX kast o.i.d. hebt. Het aantal mensen waarin een korte kaart dus daadwerkelijk voordelen gaat bieden is op één hand te tellen.
Blijkbaar heb je niet door hoe sterk mITX gegroeid is in de laatste jaren, ik raad je aan eens een kijkje te nemen bij het SFF subforum op HardForum en check ook eens het aanbod hier op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 11:10
Die koeler zal in ieder geval wel wat meer warme lucht in je kast achterlaten dan wat men gewend is van reference koelers (gaten in de koeler)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is dan ook meer een open-style cooler dan een blower-style cooler, die eerste dumpt idd. zowat alle hitte in de case, die laatste floept het eruit langs de achterkant. De kaart heeft echter wat vreemde openingsgaten waardoor je zou denken dat het een blower-fan is maar de fan-blades lijken teveel op een axial fan, waardoor de lucht in alle richtingen verspreid ipv. geconcentreerd te zijn in 1 richting, zoals bij een radial fan (blower).

[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 23-09-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Het ontwerp is qua gaten wat vreemd idd. Er zitten diverse gaten aan de kant waar de kaart in het moederbord steekt, je zou toch zeggen dat dat niet de meest logische plaats is om lucht vandaan te halen of naartoe te laten stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12

Cheezus

Luiaard

Een aantal jaren geleden zag je dit soort koelers wel vaker, het lijkt me gewoon zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.acousticpc.com/images/a_zalman_vf900_led_gpu_cooler_main_lg_pic.gif

Alleen hebben ze er dan een leuk ogend maar verder vrij zinloos kapje omheen gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

t!n0 schreef op maandag 23 september 2013 @ 08:46:
Dat kan er nog steeds bij zitten een maand na release van de game ;)
Dat bedoelde ik dus ook : Je kan in plaats van BF4 kopen bij release ook gewoon op de nieuwe AMD kaarten wachten en dan kaart+game in één keer kopen :)
Als ik die koeler zo zie dan krijg ik ontzettende zin om die 3 pijpjes om te dremmelen tot 1 groot gat achteraan de koeler voor betere flow en minder herrie :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik denk dat je er weinig aan hebt. Een videokaart zoals de reference HD6970, kan zijn hitte maar aan één kant kwijt en dat is nou niet echt een ruim gat.

Afbeeldingslocatie: http://static.techspot.com/articles-info/348/images/radeon-6970-card.jpg

Dan zou ik mij niet echt zorgen maken over deze kaart die stukken zuiniger is en veel beter zijn warmte kwijt kan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 29-04 21:27
Iemand het artikele hierover bij de buren ook gelezen?
In de comments is iemand die blijkbaar bij Club3D werkt.

Comment 1:
http://nl.hardware.info/n...ten-gelekt#comment-552243

Comment 2:
http://nl.hardware.info/n...ten-gelekt#comment-552250 (dus incl. reply's)

Die zou dus kunnen weten hoe het zit.

[ Voor 7% gewijzigd door spNk op 23-09-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

nero355 schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:12:

Als ik die koeler zo zie dan krijg ik ontzettende zin om die 3 pijpjes om te dremmelen tot 1 groot gat achteraan de koeler voor betere flow en minder herrie :X
Ik denk dat je ervanuit gaat 100% fan usage te hebben, dan kan je inderdaad wel eens last ervan krijgen.

Maar aangezien een videokaart grotendeels uit z'n neus eet en bij games hoogstens tot 80 graden komt zou ik me er niet eens zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 21:23

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Ik dacht een super koopje te hebben toen ik zaterdag avond een 7990 bestelde voor €500(alle andere winkels waren zoveel duurder dat het een foutje leek van die shop), vandaag zijn er ineens een hele berg winkels die tussen de 500 en 550 zitten. Of dat nou slim was gezien de aankomende 290x.... en de 2e voeding die ik nodig ga hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Ik had ook bijna een 7990 gekocht maar ik heb toch maar besloten om even de benchmarks en of de officiële reviews af te wachten.

BF3 1080P ultra
Titan 123fps
HD 7990 163 fps (framepacing )
R9 980X 133 fps (gelekte screens, als dit echt klopt!)

BF3 1440P ultra
Titan 73 fps
HD 7990 113 fps (framepacing )
R9 980X 83 fps (schatting op basis van de gelekte screens!)

Bij de andere 2 kaarten blijft het verschil ongeveer gelijk (fps verschil/verhouding) deze heb ik dus voor de 980 doorgetrokken.

Ik speel vernamelijk BF3 (en zo BF4)

Mijn voorlopige conclusie:
Een Titan is nu nog veel te duur (1000 euro, daar mag wel 450 tot 500 euro af).
De 7990 heeft teveel nadelen, hoger wattage, werkt alleen fullscreen, en het is nog niet bekend hoe of wanneer framepacing gefixed word voor een multi monitor setup e.t.c.

Als de R9 980X echt geprijsd gaat worden tussen de 500 en 600 euro en de performance klopt... dan is dit echt de kaart die je moet hebben voor een 1440P setup.
Single kaarten hebben immers altijd de voorkeur t.o.v. een multi gpu setup.

@ hierboven
Als je de 7990 online besteld hebt dan kun je deze altijd nog binnen 14 dagen terug sturen, wacht dus even de reviews af en beslis dan wat je gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 24-09-2013 00:54 . Reden: wat aanpassingen ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
spNk schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:37:

Die zou dus kunnen weten hoe het zit.
Als die bij Club 3D werkt is de kans groot dat die wat meer weet op dit moment.

Zo te zien wel: http://nl.linkedin.com/pub/gerjan-blonet/55/b57/a44

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 24-09-2013 23:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:12:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook : Je kan in plaats van BF4 kopen bij release ook gewoon op de nieuwe AMD kaarten wachten en dan kaart+game in één keer kopen :)

[...]

Ik hoop eigenlijk dat AMD toch wat geleerd heeft van de afgelopen generatie vs de GTX680,GTX690 en Titan. Dat waren high performance parts die toch stil waren. Hopelijk maken ze de standaard coolers opnieuw beter. Maar het zou ook kunnen dat ze meteen OEM modellen toe laten en de OEM's met dual fan coolers laten komen.

Al geef ik zelf de voorkeur aan een blower die de hitte de kast uit werkt.

En over die gaten groter maken. je kan ook gewoon de hele plastic kap er af halen. Koelt nog beter ziet er alleen minder bruut uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 07:22:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat AMD toch wat geleerd heeft van de afgelopen generatie vs de GTX680,GTX690 en Titan. Dat waren high performance parts die toch stil waren. Hopelijk maken ze de standaard coolers opnieuw beter. Maar het zou ook kunnen dat ze meteen OEM modellen toe laten en de OEM's met dual fan coolers laten komen.

Al geef ik zelf de voorkeur aan een blower die de hitte de kast uit werkt.

En over die gaten groter maken. je kan ook gewoon de hele plastic kap er af halen. Koelt nog beter ziet er alleen minder bruut uit :)
Wil liever geen standaardkoelers meer sinds ik die Windforce 3 koeler van Gigabyte heb. Die is echt stukken stiller en beter. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vind die gesloten afgewerkte dingen qua looks wel wat hebben.

Ik heb zelf een Sapphire Dual-X die is ook best stil vergeleken met de standaard cooler.
Ik heb ook een keer een Accelero Xtreme gehad. Was echt een top ding qua stilte. Maar je merkt wel dat het in de kast een stuk warmer wordt met dit soort coolers. Ooktal heb je behoorlijk wat air flow.

En wat ik ook al zij. nVidia heeft met de Titan laten zien dat zo'n design wel stil kan zijn. Nu moet daar wel bij gezegd worden dat de achterkant van die kaart open is. Dus daar krijg je ook nog 30% van de hitte in je kast. En de lucht wordt minder tegen gehouden wat denk ik beter is tegen de herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
De 'oude' generatie wordt inderdaad massaal gedumpt. Getuige de prijs van de HD7990 en HD7970 momenteel.
Ik zie dat de Asus HD7970 Matrix al voor 285euro verkrijgbaar is, dat is écht een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 15:50
Astennu schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:03:
Ik vind die gesloten afgewerkte dingen qua looks wel wat hebben.

En wat ik ook al zij. nVidia heeft met de Titan laten zien dat zo'n design wel stil kan zijn. Nu moet daar wel bij gezegd worden dat de achterkant van die kaart open is. Dus daar krijg je ook nog 30% van de hitte in je kast. En de lucht wordt minder tegen gehouden wat denk ik beter is tegen de herrie.
2 * GTX690 in gebruik, koelers zijn ook bijzonder stil terwijl ze niet eens full exhaust zijn.
Met multi GPU setups zijn die AMD/nVidia aftermarket koelers niet perfect.

Maar laten we hopen dat AMD zijn beloftes waarmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zanac-ex schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:19:
[...]

2 * GTX690 in gebruik, koelers zijn ook bijzonder stil terwijl ze niet eens full exhaust zijn.
Met multi GPU setups zijn die AMD/nVidia aftermarket koelers niet perfect.

Maar laten we hopen dat AMD zijn beloftes waarmaakt.
Die doet blaast 50% de kast in 50% kast uit.
Zeker stiller maar nog niet vergelijkbaar met hoeveel warmte AMD de kast uit blaast.

De GTX680 blaast wel alles de kast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
t!n0 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:15:
De 'oude' generatie wordt inderdaad massaal gedumpt. Getuige de prijs van de HD7990 en HD7970 momenteel.
Ik zie dat de Asus HD7970 Matrix al voor 285euro verkrijgbaar is, dat is écht een koopje.
Inderdaad. Als de nieuwe kaart 500 zou kosten is het nog een slechte deal als je kijkt naar prijs performance. Mja dat was bij de 6970 vs 7970 ook zo. Vergeleek je de 7970 met de GTX580 was het een goede deal.

Ik gok dat we de nieuwe kaart ook met de GTX780 moeten vergelijken qua prijs stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 20:30

westergas

rikkie_pc

Astennu schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:18:
[...]

Ik gok dat we de nieuwe kaart ook met de GTX780 moeten vergelijken qua prijs stelling.
En, zeker gezien de huidige prijsdalingen, een 7950/7970 CF setup.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 15:50
westergas schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:20:
[...]

Laat AMD eerst maar eens het CF/4K/Eyefinity probleem oplossen.
Tegen de tijd dat het normaal werkt is een enkele kaart van de nieuwe generatie misschien een betere oplossing.

Here's why the CrossFire Eyefinity/4K story matters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Astennu schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:18:
Mja dat was bij de 6970 vs 7970 ook zo. Vergeleek je de 7970 met de GTX580 was het een goede deal.
Er is maar één iemand die verliest in een dergelijke situatie en dat is nVidia. AMD wil gewoon even snel zijn oude voorraad kwijt.

Zolang AMD zijn prijspositionering t.o.v. nVidia maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Maar dat was toen ook al. Een HD69xx CF setup of 6990 dual kaart was goedkoper dan een HD7970.
Je betaald nu een maal voor het nieuwste van het nieuwste.

Zolang AMD het qua prijs performance vs nVidia maar goed doet snap ik het goed. Als mensen dat er niet voor over hebben kopen ze toch gewoon kaarten van de vorige generatie?
madmaxnl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:08:
[...]

Er is maar één iemand die verliest in een dergelijke situatie en dat is nVidia. AMD wil gewoon even snel zijn oude voorraad kwijt.

Zolang AMD zijn prijspositionering t.o.v. nVidia maar goed.
Ik weet niet of zij de enige zijn. De vraag is of AMD nog wel winst maakt op die kaarten. Aan de andere kant straks wordt het ook moeilijker om kaarten te verkopen als de nieuwe er zijn. En kaarten die niet verkocht zijn brengt helemaal geen geld in het laatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 09:21
[...]

Al neemt CF wel een deel van de performance weg (Performance = 2xGPU - CF 'lag')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 18:22
Morgen livestream @21:00.....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bHfmM6QYWNM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Lijkt me handig dat er geanticipeerd gaat worden op slow chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 12:05
madmaxnl schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:40:
Lijkt me handig dat er geanticipeerd gaat worden op slow chat.
Ff een topic daarvoor aanmaken ipv alles hier? Of is dat overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 18:22
Dat is echt wel overdreven, zo spannend is het nu allemaal ook weer niet, en hierbij heb ik de slowchat gestart :+

• batumulia
  • Laatst online: 19:55
Wat zijn jullie verwachtingen in deze reeks kaarten? Ik verwacht zelf een gunstige prijs en een titan-beater, wat in deze tijd ook eigenlijk wou zou mogen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:28
Ik verwacht voornamelijk in het begin weinig bang for buck, ik denk dat komende maanden de 79xx kaarten een betere koop zijn.

• madmaxnl
Wie weet verrassen ze ons morgen. HD48xx was toen ook een leuke binnenkomer.
mdcobra schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:49:
Dat is echt wel overdreven, zo spannend is het nu allemaal ook weer niet, en hierbij heb ik de slowchat gestart :+
Nee klopt, maar voorheen was er niet z'n live te volgen event wat ook nog eens op een gunstige tijd viel. Ik heb geen idee hoeveel Tweakers gaan kijken en dan in dit topic hun mening, vragen en/of opmerkingen gaan zetten.

• Avalaxy
batumulia schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:06:
Wat zijn jullie verwachtingen in deze reeks kaarten? Ik verwacht zelf een gunstige prijs en een titan-beater, wat in deze tijd ook eigenlijk wou zou mogen.
Ik hoop op een mooie vervanger voor mijn HD6870 voor rond de €250, waarmee ik Rome 2 op extreme kan spelen op 1680x1050. Ik heb me niet echt meer met hardware beziggehouden de laatste jaren, maar ik verwacht dat de nieuwe serie een grotere stap voorwaarts gaat zijn qua performance dan HD6xxx naar HD7xxx.

• peakaboo
  • Niet online
Voor de mensen die al een 78xx of 79xx in bezit hebben, is upgraden naar een CF set denk ik de beste keuze (qua euro/prestatie). Prijs zakt al dus 2e handsjes kunnen niet veel meer kosten.

In jou geval @avalaxy, is een MSI 7950 OC black edition (met 3 gratis games naar keuze) voor 199,- al te koop. Die kan op jouw resolutie echt makkelijk te werk, zelfs op full HD.

• Avalaxy
peakaboo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:36:
In jou geval @avalaxy, is een MSI 7950 OC black edition (met 3 gratis games naar keuze) voor 199,- al te koop. Die kan op jouw resolutie echt makkelijk te werk, zelfs op full HD.
Ach, ik wacht het even af :) Kan sowieso geen kwaad (ook niet voor de prijs). Het is op zich niet erg als de kaart overkill is voor m'n PC, ik vind het wel fijn om toekomstbestendig te zijn, kan hij ook weer mee in m'n nieuwe PC over een jaartje ofzo.

Die black edition kan ik overigens niet vinden in de PW. Wel de twin frozr. Heel raar, de ene kaart kost rond de 200 en de ander 400, terwijl het allebei 7950 kaarten zijn :?

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2013 01:50 ]

• peakaboo
  • Niet online
Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:49:
[...]

Ach, ik wacht het even af :) Kan sowieso geen kwaad (ook niet voor de prijs). Het is op zich niet erg als de kaart overkill is voor m'n PC, ik vind het wel fijn om toekomstbestendig te zijn, kan hij ook weer mee in m'n nieuwe PC over een jaartje ofzo.

Die black edition kan ik overigens niet vinden in de PW. Wel de twin frozr. Heel raar, de ene kaart kost rond de 200 en de ander 400, terwijl het allebei 7950 kaarten zijn :?
http://www.alternate.nl/h...5&utm_source=tweakers.net

Deze bedoel ik, maar we gaan offtopic zo ;)

• Astennu
Stel je zelf nou niet teleur. Gunstige prijs tov de Titan ja. Maar die ook meteen verslaan nee.
AMD geeft aan niet in het 999 euro sement te willen zitten. Dan wel performance van zo'n kaart leveren is mogelijk maar zou ook heel goed er onder kunnen zitten. De prijs is er immers ook naar. Daarnaast is de GK110 erg krachtig.

Nogmaals ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar ik verwacht zelf meer iets ronde de GTX780 en wellicht iets er boven. Het hangt er van af hoe goed die GCN 2.0 architectuur is tov de GCN 1.0.
mitsumark schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:24:
Ik verwacht voornamelijk in het begin weinig bang for buck, ik denk dat komende maanden de 79xx kaarten een betere koop zijn.
Tov de vorige generatie wel ja. Maar tov nVidia kaarten gaat hij wel goede bang for buck hebben. Dus het is maar hoe je er naar kijkt.
Avalaxy schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:06:
[...]

Ik hoop op een mooie vervanger voor mijn HD6870 voor rond de €250, waarmee ik Rome 2 op extreme kan spelen op 1680x1050. Ik heb me niet echt meer met hardware beziggehouden de laatste jaren, maar ik verwacht dat de nieuwe serie een grotere stap voorwaarts gaat zijn qua performance dan HD6xxx naar HD7xxx.
Ik denk dat je dan het beste nu een HD7970 kan kopen. Die zijn voor rond de 275 te krijgen en dan heb je meer performance dan met een mid range kaart uit de nieuwe generatie.
peakaboo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:36:
Voor de mensen die al een 78xx of 79xx in bezit hebben, is upgraden naar een CF set denk ik de beste keuze (qua euro/prestatie). Prijs zakt al dus 2e handsjes kunnen niet veel meer kosten.

Voor mij niet. Ik wil geen micro stuttering of CF profile problemen. SLI is voor mij ook geen optie. Ik heb het wel eens geprobeerd maar het bevalt me niet (nja wel eens... 5x met verschillende generaties :P)

Ik betaal liever hetzelfde voor een 30% snellere Single GPU dan een 80% snellere Multi gpu opstelling. Maar dat ben ik. Mensen die wel voor multi gpu gaan snap ik ook goed.

Voor 2560x1600 is een snelle OC kaart wel genoeg. Niet alles kan vol open maar het meeste wel. De 7970 op 1100-1600 kon het opzich goed bij benen.

• Zeara
  • Laatst online: 23:52
Astennu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:58:
Nogmaals ik zeg niet dat het onmogelijk is. Maar ik verwacht zelf meer iets ronde de GTX780 en wellicht iets er boven. Het hangt er van af hoe goed die GCN 2.0 architectuur is tov de GCN 1.0.
Volgens mij zitten zo'n beetje alle 780s met een non reference cooler boven titan performance (dus stock non reference cooled 780 vs stock titan).
Dus op het moment dat ie stock mee kan komen met een 780, zou met een overclock de titan zeker te verslaan moeten zijn. Uitgaande dat ie natuurlijk de performance heeft van rond de 780 ;)

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Ik denk dat ze rond de 499 dollar gaan zitten met de highendkaart (de 280 dacht ik). qua peformance tussen de titan en de gtx 780 in. Nvidia zal dan wel met een prijsverlaging op de titan komen

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:58

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kunnen we morgen of vanavond (21:00 +-) reviews verwachten? :)

• Astennu
Zeara schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:50:
[...]

Volgens mij zitten zo'n beetje alle 780s met een non reference cooler boven titan performance (dus stock non reference cooled 780 vs stock titan).
Dus op het moment dat ie stock mee kan komen met een 780, zou met een overclock de titan zeker te verslaan moeten zijn. Uitgaande dat ie natuurlijk de performance heeft van rond de 780 ;)
Tja maar een Titan kan ook overclocken dus dat vind ik dan geen eerlijke vergelijking. Het gaat mij om stock vs stock daarnaast zou je oc vs oc kunnen vergelijken. Maar OC vs Stock is natuurlijk niet eerlijk.
Masterkale1 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:16:
Ik denk dat ze rond de 499 dollar gaan zitten met de highendkaart (de 280 dacht ik). qua peformance tussen de titan en de gtx 780 in. Nvidia zal dan wel met een prijsverlaging op de titan komen
Het zou mij niets verbazen als het 600-650 dollar wordt. Dus 550-600 euro. (afhankelijk van de performance ten opzichte van de GTX780).
Splinter Cell schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:17:
Kunnen we morgen of vanavond (21:00 +-) reviews verwachten? :)
Volgens mij is dit voor de pers. Met een beetje peg krijgen de review sites nu pas samples en duurt de NDA nog 2-4 weken? Maar we zullen er vanavond achter komen.
Het zou mij niets verbazen als we vanavond geen exacte performance nummers krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 25-09-2013 12:40 ]

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 09:35

vleesjus

echte vleesjus!

Ik vraag me af of het alleen voor de pers is. Waarom zou AMD anders al die moeite doen om een livestream op youtube te zetten van het evenement? Kan me ook niet heugen dat dit eerder is gedaan met een launch van videokaarten. En zeker al die acties op twitter en facebook met #amdredteam en #gpu14 etc. Dat schept toch bij mij wel de verwachting dat we vanavond cijfers gaan zien.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• -The_Mask-
  • Niet online
Gewoon hoog inzetten, sneller, zuiniger, kleiner en goedkoper. :9

AMD Nieuwsdiscussie

• Zeara
  • Laatst online: 23:52
Astennu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:39:
[...]

Tja maar een Titan kan ook overclocken dus dat vind ik dan geen eerlijke vergelijking. Het gaat mij om stock vs stock daarnaast zou je oc vs oc kunnen vergelijken. Maar OC vs Stock is natuurlijk niet eerlijk.
Ja, fair enough. Want krijg je ook weer dingen mee van welke OC over het algemeen beter etc etc.

Het is meer dat die non reference 780s door boost 2.0 gewoon veel hoger clocken dan een stock titan.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de boost functie bij AMD gaat werken. Of dat gewoon een fixed clock speed gaat zijn, of dat het net als bij Nvidia ook afhankelijk gaat zijn van de temperatuur.

• Astennu
Zeara schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:45:
[...]

Ja, fair enough. Want krijg je ook weer dingen mee van welke OC over het algemeen beter etc etc.

Het is meer dat die non reference 780s door boost 2.0 gewoon veel hoger clocken dan een stock titan.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de boost functie bij AMD gaat werken. Of dat gewoon een fixed clock speed gaat zijn, of dat het net als bij Nvidia ook afhankelijk gaat zijn van de temperatuur.
Bij AMD is het tot nu toe afhankelijk geweest van TDP. Maar aangezien dit een nieuwe architectuur is zouden ze dit wel eens verbeterd kunnen hebben.
Mij maakt het persoonlijk weinig uit als ik er maar controle over kan hebben. Op mijn 7970 heb ik het uit gezet. Ik draai nu gewoon een vaste 1100-1600 clock ipv 950 met 1000 boost.

• peakaboo
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:58:
[...]

Ik denk dat je dan het beste nu een HD7970 kan kopen. Die zijn voor rond de 275 te krijgen en dan heb je meer performance dan met een mid range kaart uit de nieuwe generatie.

[...]

Voor mij niet. Ik wil geen micro stuttering of CF profile problemen. SLI is voor mij ook geen optie. Ik heb het wel eens geprobeerd maar het bevalt me niet (nja wel eens... 5x met verschillende generaties :P)

Ik betaal liever hetzelfde voor een 30% snellere Single GPU dan een 80% snellere Multi gpu opstelling. Maar dat ben ik. Mensen die wel voor multi gpu gaan snap ik ook goed.

Voor 2560x1600 is een snelle OC kaart wel genoeg. Niet alles kan vol open maar het meeste wel. De 7970 op 1100-1600 kon het opzich goed bij benen.
toon volledige bericht
Niet mee eens, in zijn geval dan, een 7970 is voor 1680x1050 zware overkill. Ik speel met mijn 7950 al (dik?) 2 jaar ofzo op 1920x1200 alles maxed out... Sterker nog, een 7950 (die msi wat ik aangaf) kost momenteel maar 199,- met 3 games, betere bang for buck is er niet....

Nu weet ik niet precies hoe het momenteel met microstuttering is maar ik meende toch dat de laatste paar driver releases deze issue flink hebben aangepakt? Zie ook hier: http://hexus.net/tech/new...-stuttering-graphics-fix/ en hier http://anandtech.com/show...pacing-explorer-cat138/10

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7195/56839.png

Het zal uiteraard (nog) niet zo soepeltjes draaien als met 1 kaart, maar volgens mij is het lang niet meer zo storend als dat het was.

• Astennu
peakaboo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]

Niet mee eens, in zijn geval dan, een 7970 is voor 1680x1050 zware overkill. Ik speel met mijn 7950 al (dik?) 2 jaar ofzo op 1920x1200 alles maxed out... Sterker nog, een 7950 (die msi wat ik aangaf) kost momenteel maar 199,- met 3 games, betere bang for buck is er niet....

Nu weet ik niet precies hoe het momenteel met microstuttering is maar ik meende toch dat de laatste paar driver releases deze issue flink hebben aangepakt? Zie ook hier: http://hexus.net/tech/new...-stuttering-graphics-fix/ en hier http://anandtech.com/show...pacing-explorer-cat138/10

[afbeelding]

Het zal uiteraard (nog) niet zo soepeltjes draaien als met 1 kaart, maar volgens mij is het lang niet meer zo storend als dat het was.
Mee eens als je het zo bekijkt. Maar ik dacht dat het ging tussen een opvolger van de HD7870. (R8 270 of zo) en een 7970. Dan betaal je hetzelfde maar de 7970 is waarschijnlijk sneller. Hij zal wellicht wat meer verbruiken en niet de nieuwste features hebben maar dat maakt niet zo veel uit.

Qua prijs prestatie is een 7950 voor +- 200 wel een betere keuze. Zeker als je overclocken niet erg vind kun je het gat behoorlijk dichten.

En over microstuttering. Het zal vast beter geworden zijn. Maar single kaarten hebben nog steeds veel lagere latency's. En vooral het geklooi met profile is irritant. Tot dat er een goed profiel is heb je gewoon 80% minder performance.

Ik wil CF nog wel een keer gaan testen gewoon om te weten hoe ver het nu gekomen is. Maar ik denk dat ik voor dagelijks gebruik gewoon bij een hele snelle Single GPU blijf. Zolang die het trekt op de resolutie die je gebruikt heb je in mijn ogen de beste end user experience.
Tenzij je helemaal niet gevoelig bent voor lagg of stutters dan heb je misschien wel baat bij het feit dat je AA en AF hoger kan opschroeven. Sommige mensen zien het gewoon niet of vinden het niet vervelend. Ik persoonlijk wel. De 80 FPS van mijn CF setup voelde minder soepel aan dan een 35 FPS op een single kaart. Dus toen heb ik een 7970 snel weer weg gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 25-09-2013 15:07 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

peakaboo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:55:
[...]

[afbeelding]

CF drivers zijn stuk beter geworden maar kennen ook nog steeds grote beperkingen.
  • framepacing zit niet generiek in de drivers maar wordt steeds per game toegevoegd
  • framepacing werkt nog niet met DX9 games
  • Eyefinity is nog (lang) niet opgelost
  • 4k is nog (lang) niet opgelost
Persoonlijk zou ik vooralsnog wegblijven bij crossfire tenzij je echt weet wat je doet.

AMD heeft wel toegezegd dat ze hier aan blijven werken (ze moeten ook wel).
Tevens zou AMD vanavond (volgens de Anand preview) ook verdere mededelingen doen over hun driver (incl. linux) progressie / plannen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• mitsumark
  • Laatst online: 02:28
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de nieuwe kaarten (GCN2) met een geheel nieuwe driver komen waarbij de meeste issues van de 7xxx serie opgelost zijn (de beloofde betere scheduler?).

• Astennu
Ik denk dat AMD het ook snel in de hardware moet verwerken. Net als nVidia dat heeft gedaan.
Ookal werkt het bij nVidia beter. Ik zou ook niet snel een SLI setup gaan gebruiken. Er blijven gewoon nadelen aan kleven.
mitsumark schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:45:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de nieuwe kaarten (GCN2) met een geheel nieuwe driver komen waarbij de meeste issues van de 7xxx serie opgelost zijn (de beloofde betere scheduler?).
Ik zou daar maar niet te hard op rekenen. AMD heeft veel dingen bij de HD7xxx al gefixt. De lagg issues zijn weg. En de performance is sinds launch behoorlijk gestegen. Eerst zat hij onder een GTX680 maar nu zit hij er boven (7970 non GHz)

Daarnaast heeft AMD niet genoeg tijd gehad om alle dingen zoals dat Frame pacing tot in de puntjes uit te werken. Ook niet voor de volgende generatie kaarten.

En hardware support voor Frame pacing zien we misschien in de volgende generatie kaarten. Maar wellicht kan het nog een generatie langer duren.
Een chip ontwerpen duurt +-3 jaar. En je kunt niet een jaar voor het einde nog grote dingen veranderen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk ook niet dat het al in de hardware zit. Daarvoor was de tijd veel te kort.

Bij techreport staat een goed artikel. Het maakt duidelijk waarom het lastig is om volledig in software op te lossen en AMD de hele CF/4k/Eyefinity zaak wel hoog op het prioriteitenlijstje moet houden.

http://techreport.com/blo...yefinity-4k-story-matters

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 25-09-2013 15:53 ]

PC Specs

• Astennu
Voor multi display en 4K heb je veel gpu power nodig. En daar komen SLI en CF om de hoek kijken. Als het dan vervolgens niet soepel werkt heb je er natuurlijk niets aan.
Ik hoop ook dat AMD grote stappen blijft maken. Ik denk ook dat dit hoog op de agenda van het driver team staat. Zo niet dan zal nVidia ze daar op gaan pakken door reviewers aan te sporen het te testen in de reviews. En dat is ook wel een beetje terecht.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:03

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/wp-content/uploads/2013/09/AMD-Radeon-R9-290X-New-61.jpg

Alle samples zijn referentiekaarten, misschien zelfs dat er in eerste instantie alleen referentiekaarten worden gelanceerd.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
TomasH schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:43:
[afbeelding]

Alle samples zijn referentiekaarten, misschien zelfs dat er in eerste instantie alleen referentiekaarten worden gelanceerd.
Meer mooie plaatjes hier! http://videocardz.com/458...90x-pictured-final-design

• Astennu
Cool :D i like it!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben alleen zo bang dat dit weer een paperlaunch wordt waarbij er niet alleen geen kaarten verkocht worden maar ook nog geen reviews gepubliceerd worden... :'(

PC Specs

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:13
Lol, het heeft wel wat weg van de Asus 5870 V2.
Het ziet er iig niet lelijk uit :)

Ik hoop dat mijn 7970 het nog even uithoud (lijkt erop dat er iets aan het doodgaan is...), tot deze kaarten uit zijn.

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bijna twee jaar na de introductie van de 7970 is even snel als een GTX Titan uiteraard wel het allerminste wat je mag verwachten als consument.
Zo een stap in performance is natuurlijk alles behalve indrukwekkend. Het tijdsinterval tussen releases in ogenschouw nemend is alles langzamer dan dat erg teleurstellend. GTX Titan is daarmee simpelweg dan ook de ondergrens voor AMD.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:03

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
ASUS Radeon R9 280X DirectCU TOP
Base clock: 970
Boost clock: 1070 MHz
GPU: 28nm Tahiti XT
GPU Config: 2048:128:32
Memory Config: 3GB GDDR5 384-bit
(Via BIOS-file: http://www.techpowerup.com/vgabios/145837/145837.html)

Lees: R9 280X is zoals verwacht een rebrand van de HD 7970.

• Avalaxy
Ik kon de mooie aanbieding bij alternate toch niet laten schieten. Toch maar snel AMD van een 7950 afgeholpen hehe :D

• madmaxnl
Springstof schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:57:
Bijna twee jaar na de introductie van de 7970 is even snel als een GTX Titan uiteraard wel het allerminste wat je mag verwachten als consument.
Zo een stap in performance is natuurlijk alles behalve indrukwekkend. Het tijdsinterval tussen releases in ogenschouw nemend is alles langzamer dan dat erg teleurstellend. GTX Titan is daarmee simpelweg dan ook de ondergrens voor AMD.
Als je alleen naar snelheid kijkt en verder niks dan heb je gelijk, maar er is geen hond die sec naar snelheid kijkt. Prijs, verbruik, geluidsproductie, features, beschikbaarheid, snelheid, bundels etc zijn allemaal dingen waar de meeste mensen naar kijken en dan vooral hoe ze in verhouding staan met elkaar.

Enfin, tegen jou praten is als tegen een muur praten. Je doet of kan er toch niks mee.

Springstof in 'reviews: HD 6950 en HD 6970: nieuw high-end duo van AMD'

"Heel erg tegenvallend inderdaad. Ik had toch wel verwacht dat de snelste single GPU van AMD de GTX 580 voorbij zou gaan. Hij heeft echter al moeite met de GTX 570 en dat vind ik erg benedenmaats. Zeker in vrij populaire games als Bad Company 2 en CoD Black Ops zie je dat de GTX 570 op de courante resoluties simpelweg een stuk sneller is dan de 6970."
Help!!!! schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:41:
Ben alleen zo bang dat dit weer een paperlaunch wordt waarbij er niet alleen geen kaarten verkocht worden maar ook nog geen reviews gepubliceerd worden... :'(
Ben ik ook bang voor, erger nog, de foto's doen me een beetje denken aan die neppe Fermi kaart destijds. Je ziet namelijk dat de kaart ook nog niet helemaal af is, de Crossfire aansluitingen missen bijvoorbeeld nog. Zo erg als nVidia het destijds uit de klauwen heeft kunnen laten lopen zal wel niet gebeuren.

@Astennu hieronder

Relax man, dat zal wel duidelijk worden als ze alles hebben aangekondigd ;) No shit dat het nu nog enigszins onduidelijk is met al die roddel en klets klets.

[ Voor 34% gewijzigd door madmaxnl op 25-09-2013 20:11 ]

• Astennu
TomasH schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:58:
ASUS Radeon R9 280X DirectCU TOP
Base clock: 970
Boost clock: 1070 MHz
GPU: 28nm Tahiti XT
GPU Config: 2048:128:32
Memory Config: 3GB GDDR5 384-bit
(Via BIOS-file: http://www.techpowerup.com/vgabios/145837/145837.html)

Maar wat is dan de Hawaii GPU? R9 290? (edit dom van me. 290 was al eerder genoemd voor Hawaii)
Ik vind die nieuwe type nummering tot nu toe niet zo duidelijk. Ik heb liever dat het eerste nummer de generatie aan geeft ipv de classe.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 25-09-2013 20:10 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
TomasH schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:58:
FUCK

De 8 serie was al een oem rebrand en nu de nieuwe weer bijna allemaal rebrands :(

Dat betekend dus dat er geen epic nieuwe mid-end met geweldige performance per watt komt zoals de 7870 non-xt nu maar dan met de performance van een 7970.

http://videocardz.com/458...ies-volcanic-islands-gpus.

Word wel heel moeilijk zo, toch maar wachten op de nieuwe nvidia's of nu een 7870 voor een bodemprijs oppikken. Is nvidia's line-up voor 2014 wel echt nieuw?

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 25-09-2013 20:41 ]

• Astennu
Misschien. Of nog niet. Zou ook kunnen dat de Mid range later komt.
Light er een beetje aan hoeveel efficienter GCN 2.0 is. En of het qua productie kosten terug te verdienen is. Anders kun je net zo goed een 7950 rebranden en goedkoop aanbieden.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

eL_Jay schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:18:
En de 270 is minder krachtig dan een gtx 760, dat betekend dus dat er geen epic nieuwe mid-end met geweldige performance per watt komt zoals de 7870 non-xt nu maar dan met de performance van een 7970.
Nvidia is ook met de laatste reeks vooral met rebrands gekomen:
GTX 750 = GTX 660 (Ti ?)
GTX 670 = GTX 760
GTX 680 = GTX 770
GTX Titan binned = GTX 780

Het belangrijkste blijft prijs/prestatie, niet "nieuwe kaart". Het maakt echt geen zak uit of de HD 7970 verpakt wordt als R9 280, zolang de prijs maar navenant de prestatie is, dus lager dan de GTX 770.

Sowieso was het al een half jaar bekend dat we geen nieuwe kaarten moesten verwachten van beide fabrikanten, of toch niet over een groot deel van de lijn.
Astennu schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:07:
Ik vind die nieuwe type nummering tot nu toe niet zo duidelijk. Ik heb liever dat het eerste nummer de generatie aan geeft ipv de classe.
Ik vind de nieuwe nummering ook best verwarrend, maar hun nummering gaat dan ook al 8 jaren mee als we vanaf de Radeon X1000 reeks begint te tellen. (Vanaf de 2000-series is er HD ipv. de "X" gekomen).

Ik vind persoonlijk Nvidia's nummering véél logischer vanaf de GTX 200 reeks.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
Zit je nu al niet op te winden... Het moet nog aangekondigd worden hoe en wat

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• eL_Jay
Hoe laat is de paper-launch? 9 uur vanavond schijnbaar

[ Voor 255% gewijzigd door eL_Jay op 25-09-2013 20:37 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Muziek en tafeltjes.

PC Specs

• Avalaxy
Wat zit iedereen te zeiken over 'linus'?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
AMD's slechte linux drivers?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Avalaxy
Nu is de stream kapot en speelt hij een filmpje van 7 minuten af. Leuk :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Stream crapped out already ? Stopt bij mij ook op 7:36.
Die wuivende Aziaat heeft te hard gezwaaid probably.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:09
Aziaat heeft de stream gesloopt :(

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

• eL_Jay
Fuck, zit ik 1 keer te popelen op een launch gebeurt er dit.

[ Voor 50% gewijzigd door eL_Jay op 25-09-2013 21:19 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Niet dus... Laat maar.

[ Voor 90% gewijzigd door Splinter Cell op 25-09-2013 21:04 ]

• co2301
Das een Youtube loopje van 7 minuten lol. Je ziet zelfs de youtube balk onderin :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Thx voor de link, Help!!!!. De livestream op Youtube lijkt niet te willen verder gaan.

Vandaag ga ik (waarschijnlijk) weten of het voor mij een GTX 780 wordt of een R9-290X. Ik hoop op dat laatste, een bundle met BF4 klinkt zeer interessant.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

co2301 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:05:
[...]

Das een Youtube loopje van 7 minuten lol. Je ziet zelfs de youtube balk onderin :P
Zag het net ja.

• -The_Mask-
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:05:
[...]

Thx voor de link, Help!!!!. De livestream op Youtube lijkt niet te willen verder gaan.
Is nog niet begonnen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Astennu
03:06PM EDT - We have Ryan working the keys, and Anand on the photos

03:06PM EDT - Slight correction: the show starts at 3pm ET, not PT. So 5 minutes ago

03:03PM EDT - AMD seems to be having some problems with their live stream, so we likely won't start quite on time

Ben benieuwd of ze het op tijd in orde krijgen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het was al begonnen, ik volgde het van voor 21u maar is ineens gestopt toen de Aziaat naar de camera zwaaide.

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-04 18:42

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik zag iets groens in beeld met een schaar in zijn hand

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• co2301
Laten ze nu de hele conferentie later beginnen omdat de stream plat ligt? :P Das wel erg tof van ze!
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Denk eraan: vragen over levertijden, 'ik heb hem al!!1', etc. horen niet in dit topic!~~~[/html]