ESPN in Nederland

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
dutchgio schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:47:
Zie ook:
nieuws: ESPN gaat eredivisiewedstrijden in 1080p en met hdr uitzenden

"Ultra HD-HDR" lijkt me inderdaad misleiding, het is gewoon HD-HDR of 1080p HDR.
Mij bekruipt me het gevoel dat dit de opmaat wordt om de dienst te integreren met de Disney+ aangezien in de streamingwereld dit een gebruikelijke wijze is om HDR op te nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 12-04-2021 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Heb nog nooit zo'n beroerde app meegemaakt ook. Voor de Apple TV is er nog geen app die eredivisie wedstrijden afspeelt, dat kan. De app op de mobiele telefoon werkt kak. Ik moet 4x of vaker op een wedstrijd klikken wilt die het doen, of ik moet de app sluiten en opnieuw starten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Miki schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:12:
[...]

Mij bekruipt me het gevoel dat dit de opmaat wordt om de dienst te integreren met de Disney+ aangezien in de streamingwereld dit een gebruikelijke wijze is om HDR op te nemen.
Ik hoop het want dan kan je eindelijk ESPN nemen zonder TV abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

nu ESPN de uitzendrechten van de bundesliga kwijt gaat raken, wat is dan nog het nut van de (verplichte) afname bij KPN van espn compleet? hopelijk komt er wat leuks voor terug in de plaats, of gaat het hopelijk mogelijk om alleen ESPN 1-3 af te gaan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:51
Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:03:
nu ESPN de uitzendrechten van de bundesliga kwijt gaat raken, wat is dan nog het nut van de (verplichte) afname bij KPN van espn compleet? hopelijk komt er wat leuks voor terug in de plaats, of gaat het hopelijk mogelijk om alleen ESPN 1-3 af te gaan nemen
Tussen al het f1 geweld viel mij dit ook op. ESPN lijkt straks alleen nog eredivisie over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:03:
Fox was destijds al een hoop kwijt geraakt (PL en volgens mij ook La Liga) en stal de Bundesliga daar voor terug.
Nu hebben ze zo alleen nog US sports, NL voetbal en wat Europese voetbal.
Denk dat ze beter samen kunnen gaan met Ziggo sport.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:04:
[...]

Fox was destijds al een hoop kwijt geraakt (PL en volgens mij ook La Liga) en stal de Bundesliga daar voor terug.
Nu hebben ze zo alleen nog US sports, NL voetbal en wat Europese voetbal.
Denk dat ze beter samen kunnen gaan met Ziggo sport.
Denk eerder dat Ziggo samen kan gaan met ESPN :) Die hebben iets diepere zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:17
GrooV schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Denk eerder dat Ziggo samen kan gaan met ESPN :) Die hebben iets diepere zakken
Nou, er gaan geruchten dat liberty global ziggo in de uitverkoop doet, dus ondenkbaar is het niet. Een grootaandeelhouder van FOM (F1 Management) is ook grootaandeelhouder bij Liberty

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 19-05-2021 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Ik zie eerder Ziggo zijn eigen zenders helemaal afstoten, ze hebben het ooit overgenomen van Sport1 en gebruiken het puur als marketing om klanten te lokken. Nu inmiddels iedereen wel overgestapt is voor de F1 is de noodzaak minder. Ze maken nu gewoon de afweging hoeveel klanten er weggaan en proberen die met andere acties te lokken, zoals Gigabit en internet only.

Dat Disney Ziggo helemaal overneemt zie ik niet gebeuren aangezien Disney geen internet provider is zoals LibertyGlobal. LivertyMedia is echter de eigenaar van de FOM.

Liberty global en media hebben inderdaad de zelfde aandeelhouder maar het zijn losse bedrijven.

Disney heeft grote plannen met ESPN dus daar kan ook nog wel wat gebeuren, op zich ook niet erg. Exclusieve content hoort niet bij 1 provider.

Zelf hoop ik dat we eindelijk een keer ESPN kunnen nemen zonder TV abonnement

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 19-05-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bedankt voor het kicken van dit topic, het herinnerde me eraan om ESPN de rest van het seizoen op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
GrooV schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:31:
Ik zie eerder Ziggo zijn eigen zenders helemaal afstoten, ze hebben het ooit overgenomen van Sport1 en gebruiken het puur als marketing om klanten te lokken. Nu inmiddels iedereen wel overgestapt is voor de F1 is de noodzaak minder. Ze maken nu gewoon de afweging hoeveel klanten er weggaan en proberen die met andere acties te lokken, zoals Gigabit en internet only.

Dat Disney Ziggo helemaal overneemt zie ik niet gebeuren aangezien Disney geen internet provider is zoals LibertyGlobal. LivertyMedia is echter de eigenaar van de FOM.

Liberty global en media hebben inderdaad de zelfde aandeelhouder maar het zijn losse bedrijven.

Disney heeft grote plannen met ESPN dus daar kan ook nog wel wat gebeuren, op zich ook niet erg. Exclusieve content hoort niet bij 1 provider.

Zelf hoop ik dat we eindelijk een keer ESPN kunnen nemen zonder TV abonnement
Ziggo heeft inderdaad een probleempje nu hun paradepaardje verdwijnt. Alleen op Spaans en Engels voetbal tergen gaat gewoon niet. Maar voor ESPN-international(?) geldt dat ook, die zender had al niet veel bestaansrecht en hing gewoon aan ESPN-eredivisie, maar zonder Bundesliga heeft die zender helemaal niks waardevols te brengen. Ik zie wel een kans dat Ziggo nu zijn pijlen op ESPN zet om hun aanbod in het basispakket te plaatsen. De enige manier om een bestaansrecht te hebben is door in het basispakket te plaatsen (gewild of ongewild). Als betaal zender haal je gewoon te weinig klanten in Nederland. Dit is al 10-tallen keren bewezen.

ESPN heeft zijn tactiek afgelopen jaren ook weer moeten aanpassen en (ongewild) is elke klant van een content provider daarvoor gaan betalen. We weten nog steeds niet wat er toen is afgesproken in het laatste contract tussen Ziggo en ESPN, maar grote kans dat daar al een begin is gemaakt waar nu verder op geborduurd gaat worden.

Een ding is vrij zeker er gaat wat veranderen op de tv-markt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:37
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat Ziggo ook de ESPN kant op gaat; de exclusiviteit van de sportzender ligt dan niet alleen bij Ziggo zelf, want zonder Formule 1 is dat geen reden meer om bij Ziggo te blijven, maar dan gaan ze ook 1 open kanaal bij providers (voor consumenten) gratis aanbieden. De providers betalen daar dan wel voor, en dan kan de consument kiezen om een abonnement te nemen op de aanvullende sportzenders.

ESPN kan inderdaad stoppen met aparte Eredivisie en International abonnementen; zonder Bundesliga heeft die laatste al helemaal geen bestaansrecht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:04
toolkist schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:08:
Bedankt voor het kicken van dit topic, het herinnerde me eraan om ESPN de rest van het seizoen op te zeggen.
Haha _/-\o_ kan weer 3 maanden op pauze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
Joostje123 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Haha _/-\o_ kan weer 3 maanden op pauze!
Zelfde hier. Iemand idee wat EPSN in de zomer gaat doen ? Gaan ze nog niets met het EK doen .. of kan ik het abbo gewoon stop zetten voor 3 maanden.

Zitten voor Eredivisie alleen nog 5 jaar vast aan ESPN (Disney/Fox).

[ Voor 10% gewijzigd door loekf2 op 19-05-2021 12:38 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 23:04
loekf2 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Zelfde hier. Iemand idee wat EPSN in de zomer gaat doen ? Gaan ze nog niets met het EK doen .. of kan ik het abbo gewoon stop zetten voor 3 maanden.
Alleen jong EK doen ze wel uitgebreid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 23:36
DoeEensGek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Ziggo heeft inderdaad een probleempje nu hun paradepaardje verdwijnt. Alleen op Spaans en Engels voetbal tergen gaat gewoon niet. Maar voor ESPN-international(?) geldt dat ook, die zender had al niet veel bestaansrecht en hing gewoon aan ESPN-eredivisie, maar zonder Bundesliga heeft die zender helemaal niks waardevols te brengen. Ik zie wel een kans dat Ziggo nu zijn pijlen op ESPN zet om hun aanbod in het basispakket te plaatsen. De enige manier om een bestaansrecht te hebben is door in het basispakket te plaatsen (gewild of ongewild). Als betaal zender haal je gewoon te weinig klanten in Nederland. Dit is al 10-tallen keren bewezen.

ESPN heeft zijn tactiek afgelopen jaren ook weer moeten aanpassen en (ongewild) is elke klant van een content provider daarvoor gaan betalen. We weten nog steeds niet wat er toen is afgesproken in het laatste contract tussen Ziggo en ESPN, maar grote kans dat daar al een begin is gemaakt waar nu verder op geborduurd gaat worden.

Een ding is vrij zeker er gaat wat veranderen op de tv-markt. ;)
Ik heb juist ESPN International vanwege de Amerikaanse sporten, die Bundesliga kan me gestolen worden, het enige wat ik mis is de NBA als die van Ziggo overgenomen kan worden ben ik helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10
Volgens TotaalTV gaat ESPN terug naar 4 kanalen in plaats van 6. https://www.totaaltv.nl/n...-terug-naar-vier-kanalen/ lijkt erop dat het missen van de Bundesliga ze ook nog kanalen kosten, niet alleen klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
Fiekert schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:14:
Volgens TotaalTV gaat ESPN terug naar 4 kanalen in plaats van 6. https://www.totaaltv.nl/n...-terug-naar-vier-kanalen/ lijkt erop dat het missen van de Bundesliga ze ook nog kanalen kosten, niet alleen klanten ;)
Beetje van beiden denk ik. Minder uit te zenden zorgt voor minder klanten waardoor het ook weer duurder wordt om meer zenders te hebben, die je anders toch lastiger kan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 20:10
Terranova schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Beetje van beiden denk ik. Minder uit te zenden zorgt voor minder klanten waardoor het ook weer duurder wordt om meer zenders te hebben, die je anders toch lastiger kan vullen.
ja, en opvullen met documentaires over sporten die in nederland simpelweg niet zo groot zijn lijkt me niet een fatsoelnlijk alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
(jarig!)
DoeEensGek schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Ziggo heeft inderdaad een probleempje nu hun paradepaardje verdwijnt. Alleen op Spaans en Engels voetbal tergen gaat gewoon niet.
Ook zonder F1 hou ik mijn ziggo kanalen gewoon als extraatje (KPN abbo). De Premier League is voldoende en Spaans is een leuk extraatje :)

Daarnaast kijk ik altijd Champions League op Ziggo, afhankelijk van programma kies ik een wedstrijd of pak ik het switch kanaal. Op Veronica is het commentaar vaak bizar slecht of is er niet eens een voorbeschouwing.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Fiekert schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:14:
Lol
ESPN-woordvoerder Maarten van Rooijen: "Met een nieuwe wijze van programmeren biedt het ESPN-zenderpakket dadelijk meer ruimte voor een logische, gevarieerde en aantrekkelijke programmering, met op ieder kanaal méér live sport dan voorheen."
Minder kanalen = meer live sport. Ze weten het mooi te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:17
DoeEensGek schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:45:
[...]

Lol

[...]

Minder kanalen = meer live sport. Ze weten het mooi te verkopen.
Lezen is ook een kunst blijkt maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
418O2 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Lezen is ook een kunst blijkt maar weer
Bril lenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze nu ook de eredivisie overnemen, en er een mooi prijsje vragen per maand (max.€15) zou ik zo een abonnement nemen. Kan het tv abonnement bij KPN er ook uit. Meeste zenders kijk ik toch niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Anoniem: 374460 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:15:
Als ze nu ook de eredivisie overnemen, en er een mooi prijsje vragen per maand (max.€15) zou ik zo een abonnement nemen. Kan het tv abonnement bij KPN er ook uit. Meeste zenders kijk ik toch niet naar.
Daar lijkt het wel op, dat ze de eredivisie uiteindelijk ook gaan pakken zodra het mogelijk is. Een prijs van maar 15,- zal ik niet zo snel op rekenen. Eerder het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Eredivisie ligt nog tot 2025 bij ESPN, dus dat zal nog wel even duren.
Ze troeven Ziggo vrij eenvoudig af met F1 rechten, waarbij ze het dubbele konden bieden van wat Ziggo betaald, terwijl ook een partij als Amazon meedeed.

ESPN kan wellicht meer maar zal ook maar tot een bepaalde hoogte gaan voor de Eredivisie.

Ik denk dat ze komend jaar wel beginnen met een bedrag tussen de 10-20, maar als er eenmaal meer content is (ook eigen films, series etc.) zal dat bedrag alleen maar toenemen.

De CL rechten zijn pas net verkocht aan RTL, die liggen de komende 3 jaar vast. Die zullen ze daarna ook wel willen hebben.
Samen met de Eredivisie ga je dan wel naar bedragen van 30-40 euro per maand, wat ze in Scandinavië ook betalen voor een combinatie van vrijwel alle sport en films/series van de eigen productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:22
dutchgio schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:46:

Samen met de Eredivisie ga je dan wel naar bedragen van 30-40 euro per maand, wat ze in Scandinavië ook betalen voor een combinatie van vrijwel alle sport en films/series van de eigen productie.
Als dit de prijs gaat zijn voor vrijwel álle sport (voetbal) content op 1 plek, aangevuld met sterke eigen series (laat dat maar aan de Scandinaviërs over) en films, zou ik daar vrede mee hebben. Het is in ieder geval een stuk beter dan die versnipperde chaos wat het nu is. Als voetballiefhebber betaal je je nu ook al scheel, als je alles wilt volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ik heb voor viaplay, maar even een eigen topic aangemaakt.
Viaplay in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:46:
De Eredivisie ligt nog tot 2025 bij ESPN, dus dat zal nog wel even duren.
Ze troeven Ziggo vrij eenvoudig af met F1 rechten, waarbij ze het dubbele konden bieden van wat Ziggo betaald, terwijl ook een partij als Amazon meedeed.

ESPN kan wellicht meer maar zal ook maar tot een bepaalde hoogte gaan voor de Eredivisie.

Ik denk dat ze komend jaar wel beginnen met een bedrag tussen de 10-20, maar als er eenmaal meer content is (ook eigen films, series etc.) zal dat bedrag alleen maar toenemen.

De CL rechten zijn pas net verkocht aan RTL, die liggen de komende 3 jaar vast. Die zullen ze daarna ook wel willen hebben.
Dat ze het in Scandinavië betalen wilt niet zeggen dat Nederlanders het er ook voor gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:58:
Ik heb voor viaplay, maar even een eigen topic aangemaakt.
Viaplay in Nederland
Ik had eigenlijk een TR gezet om van dit topic een algemeen topic te maken als het gaat om uitzendrechten van voetbal in Nederland :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Nou, bij KPN blijft de prijs van espn compleet €12,95... Van 6 naar 4 kanalen en geen Duits voetbal meer. Wordt wel erg duur nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Anoniem: 374460 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:55:
Nou, bij KPN blijft de prijs van espn compleet €12,95... Van 6 naar 4 kanalen en geen Duits voetbal meer. Wordt wel erg duur nu....
Maar dan krijg je wel een fake uhd kanaal erbij.
KPN gaat vanaf 2 augustus het hoofdkanaal van ESPN uitzenden in 'UHD'. Dat betekent niet dat er sprake is van 4k in de zin van een resolutie van 3840x2160 pixels. Hoogstwaarschijnlijk gaat het om 1080p of 1080i. Wel wordt hdr daarbij ondersteund, in de vorm van Hybrid-log gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoeEensGek schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:55:
[...]

Maar dan krijg je wel een fake uhd kanaal erbij.

[...]
'krijgt'?

KPN zegt dat het nieuwe UHD-kanaal van ESPN alleen te bekijken is als men beschikt over het 4K-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Anoniem: 374460 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:18:
[...]

'krijgt'?

KPN zegt dat het nieuwe UHD-kanaal van ESPN alleen te bekijken is als men beschikt over het 4K-pakket.
Ik ben de :+ vergeten, sorry. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Dus je moet een 4K pakket afsluiten om in 1080p te kijken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:55:
Bij T-Mobile schijnbaar van €12,50 naar €10 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij T-Mobile kon je nog alleen eredivisie afnemen voor €7,50 p/m. Dus eigenlijk gaan die €2,50 per maand meer betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 07-06 19:30
Ik ben blij hoe Ziggo het heeft opgelost sinds 1 augustus met ESPN. De oude prijzen en pakketten waren belachelijk voor wat je kreeg. Uit mijn hoofd gezegd voor iets minder dan 30 euro als je alle 6 de kanalen van ESPN wou nemen. Dat gaat nergens over. Voornamelijk omdat bij afname van maar 1 van de twee pakketten het niet waard was in mijn ogen. Was dan ook jaloers op de overige providers die alle 6 voor veel minder konden bekijken.

Nu voor 17,95 euro voor 4 kanalen vind ik wel te doen. Bundesliga vind ik totaal geen interessante competitie dus mis ik als kiespijn. Ook al vind ik het echt schandalig dat de Bundesliga gaat beginnen met een uitzendgemachtigde die niet eens een zender of platform heeft op dit moment. Ze proberen het te verkopen tot de platform er is maar de Bundesliga begint over twee dagen. Ik vind het nu al een nare club. :r

In de medialandschap wordt wel eens verteld dat twee (premium) sportzenders te veel voor Nederland. Maar nu hebben we er gek genoeg drie en Eurosport begint ook wat serieuzer te werk. Als je ziet dat bij de afgelopen biedingen van uitzendrechten Amazon ook nog pogingen heeft gedaan ben ik benieuwd waar dit naartoe gaat. Ik hoop niet een situatie vergelijkbaar met de huidige overvloed aan film & series diensten. :-(

Ik wil complimenten geven aan de Nederlandse ESPN dat de naamverandering ook heeft betekent dat de uitzendrechten die ESPN bezit ook daadwerkelijk wordt gebruikt. De opvulling voor de vier kanalen met de Amerikaanse programma's als SportsCenter (liever de echte Amerikaanse versie gezien. Hier krijgen we de Global versie van 15 minuten) en NFL Live vind ik een mooie toevoeging en X Games die ESPN min of meer bezit wordt nu ook gewoon in Nederland uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
polopolo150 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:45:
Ik hoop niet een situatie vergelijkbaar met de huidige overvloed aan film & series diensten. :-(
Ik ben wel bang dat dit de nieuwe situatie wordt. En dan als grootste nadeel dat je elk seizoen mag gaan wisselen omdat een ander het pakket gewonnen heeft.

Als de eredivisie weer verkocht gaat worden is het ook klaar met espn. Verwacht een dienst als Amazon Prime eerder met de rechten er vandoor gaat. Zie ook Frankrijk bijvoorbeeld, en dan Messi die naar PSG gaat, daar is een feestje gevierd bij Amazon. Wat dat betreft heeft Ziggo Sport ook geluk ;) .

Het verhaal met Bundesliga is echt wel weer verschrikkelijk, maar toont ook gelijk de situatie, ze zitten er echt niet om ons een plezier te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoeEensGek schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Ik ben wel bang dat dit de nieuwe situatie wordt. En dan als grootste nadeel dat je elk seizoen mag gaan wisselen omdat een ander het pakket gewonnen heeft.

Als de eredivisie weer verkocht gaat worden is het ook klaar met espn. Verwacht een dienst als Amazon Prime eerder met de rechten er vandoor gaat. Zie ook Frankrijk bijvoorbeeld, en dan Messi die naar PSG gaat, daar is een feestje gevierd bij Amazon. Wat dat betreft heeft Ziggo Sport ook geluk ;) .

Het verhaal met Bundesliga is echt wel weer verschrikkelijk, maar toont ook gelijk de situatie, ze zitten er echt niet om ons een plezier te doen. ;)
Tenzij ESPN het hoogste bod uit brengt

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:46:
Bij T-Mobile kon je nog alleen eredivisie afnemen voor €7,50 p/m. Dus eigenlijk gaan die €2,50 per maand meer betalen?
Eredivisie pakket blijft gewoon doorlopen voor dezelfde prijs maar als je het al had opgezegd en opnieuw aanvraagt is er alleen nog het nieuwe pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Je hebt gewoon steeds meer en steeds duurdere pakketten nodig om nog wat te zien. De tijd dat je met je kabelabonnement ook gelijk content had is zo goed als voorbij, je betaalt nog altijd voor de infra en daarnaast ga je voor alle content los betalen. En veel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ronald de Boer niet langer meer vaste analist bij ESPN.
De betaalzender heeft De Boer 'nadrukkelijk geadviseerd' te stoppen met zijn ambassadeurschap, maar dat wilde hij volgens het Algemeen Dagblad niet. ESPN heeft daarop besloten hem niet meer in te zetten als vaste analist rond de wedstrijden.
https://www.voetbalprimeu...t-en-doet-stap-opzij.html

• dutchgio
Afgelopen weekend was zat hij bij Ziggo, die is mede daardoor wellicht overgestapt.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ESPN zal vast niet kunnen betalen wat dat ambassadeursrolletje oplevert. De Boer vindt geld best leuk dus dan is de keuze snel gemaakt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat we daar nu zo veel aan gaan missen :+

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
helaas krijg je bij ESPN dit seizoen nl commentaar bij de 19:00 NFL wedstrijd; ook worden de herhalingen van de monday en thursday night wedstrijden alleen met nl commentaar uitgezonden :(

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

death valley schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:29:
helaas krijg je bij ESPN dit seizoen nl commentaar bij de 19:00 NFL wedstrijd; ook worden de herhalingen van de monday en thursday night wedstrijden alleen met nl commentaar uitgezonden :(
Dit viel me gisteren dus ook al op, was te lui om te kijken of er nog een audio selectie aanwezig was en dacht aan een foutje, maar helaas dus niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik zou het prima vinden als ze via ESPN Watch het Engelse commentaar beschikbaar zouden maken.

Gek genoeg vind ik het Nederlands commentaar dit jaar wel goed en leuk gedaan. Maar ik vond het vrij onverwacht dat ze hier ineens mee komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
polopolo150 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:45:
Ik ben blij hoe Ziggo het heeft opgelost sinds 1 augustus met ESPN. De oude prijzen en pakketten waren belachelijk voor wat je kreeg. Uit mijn hoofd gezegd voor iets minder dan 30 euro als je alle 6 de kanalen van ESPN wou nemen. Dat gaat nergens over. Voornamelijk omdat bij afname van maar 1 van de twee pakketten het niet waard was in mijn ogen. Was dan ook jaloers op de overige providers die alle 6 voor veel minder konden bekijken.

Nu voor 17,95 euro voor 4 kanalen vind ik wel te doen. Bundesliga vind ik totaal geen interessante competitie dus mis ik als kiespijn. Ook al vind ik het echt schandalig dat de Bundesliga gaat beginnen met een uitzendgemachtigde die niet eens een zender of platform heeft op dit moment. Ze proberen het te verkopen tot de platform er is maar de Bundesliga begint over twee dagen. Ik vind het nu al een nare club. :r

In de medialandschap wordt wel eens verteld dat twee (premium) sportzenders te veel voor Nederland. Maar nu hebben we er gek genoeg drie en Eurosport begint ook wat serieuzer te werk. Als je ziet dat bij de afgelopen biedingen van uitzendrechten Amazon ook nog pogingen heeft gedaan ben ik benieuwd waar dit naartoe gaat. Ik hoop niet een situatie vergelijkbaar met de huidige overvloed aan film & series diensten. :-(

Ik wil complimenten geven aan de Nederlandse ESPN dat de naamverandering ook heeft betekent dat de uitzendrechten die ESPN bezit ook daadwerkelijk wordt gebruikt. De opvulling voor de vier kanalen met de Amerikaanse programma's als SportsCenter (liever de echte Amerikaanse versie gezien. Hier krijgen we de Global versie van 15 minuten) en NFL Live vind ik een mooie toevoeging en X Games die ESPN min of meer bezit wordt nu ook gewoon in Nederland uitgezonden.
Interessant om dit terug te zien. Half jaar later is Eurosport leeggekocht of delen de rechten met een sportaanbieder in Nederland. Verder kan ik echt nog meer waardering uitspreken voor ESPN. Enkele uren na de Amerikaanse uitzending kan ik de échte SportsCenter kijken die midden in de nacht wordt uitgezonden daar. Wat me wel opvalt is dat de Nederlandse ESPN zo'n beetje altijd uitzend wat de Amerikaanse ESPN ook uitzend wat in beiden sport pakketten zitten. Als ik met een die hard Amerikaanse sport fan praat hoor ik teleurstelling dat de Nederlandse ESPN niet een wedstrijd uitzend wat interessanter is dan wat er gekozen wordt. En dat snap ik, ook al volg ik het niet helemaal als hen. Maar wat me wel opvalt is dat er veeeeeeeel meer content is dan ooit te voren. ESPN heeft nu de rechten van NBA en kan veel meer wedstrijden kijken van de NBA dan dat het hiervoor het geval is. Het is nu kerstweekend en ik heb gewoon keuze stress welke wedstrijden ik moet gaan kijken dit weekend! Dit heb ik normaal nooit als Nederlandse legale sportkijker!

De hete adem van Viaplay wordt echt gevoeld en ik voel gewoon dat Ziggo Sport en ESPN alles op alles zet om maar te behouden wat ze nog kunnen hebben. Dat wat ze hebben kunnen behouden dit seizoen wordt uitgebreider uitgezonden. Zéér verbaasd dat er nu met Thursday Night Football op een flut tijdstip van 02:30 - 05:30 gewoon Nederlandse commentaar is!

Dat ik mijn waardering zo uit is omdat hiervoor in Nederland het altijd half half en nét niet was. Een beetje sportkijker wat niet Eredivisie was keek gewoon illegaal omdat je competities niet altijd kon volgen zoals het in de eigen landen wordt uitgezonden. Ik snap het dat je op hetzelfde moment niet alle wedstrijden kan laten zien maar niet dat je op verschillende dagen of uren niet een wedstrijd kan laten zien, terwijl een illegale stream dat wel kan. Mooi dat dit goed wordt ingezien door de huidige sport kanalen! :D

[ Voor 3% gewijzigd door polopolo150 op 24-12-2021 04:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@polopolo150 Vanaf 12 januari ESPN voor alle Ziggo klanten met TV Standard of TV Start:

https://www.vodafoneziggo...naal-standaard-tv-pakket/

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 06-01-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Jay-B schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:41:
@polopolo150 Vanaf 12 januari ESPN voor alle Ziggo klanten met TV Standard of TV Start:

https://www.vodafoneziggo...naal-standaard-tv-pakket/
Mooi! Nou nog de prijs van het ESPN compleet abonnement gelijk trekken met de andere providers en dan is het helemaal toppie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
ESPN heeft dit seizoen echt bezuinigd op Amerikaanse college sports.

Ik dacht dat het heel de tijd aan mij lag maar er is in Amerika gewoon Friday Night Football nu maar ESPN Nederland zend het niet uit. Dan zou ik dus weer de ESPN Player moeten halen om dat te zien.

Ugh. ESPN was eventjes perfect maar de nacht programmering is niet echt meer wat het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat dacht je van de MLB wildcard series, niet te zien op mlb.tv want ESPN heeft de rechten in NL. Maar ESPN zend de meeste wedstrijden niet uit.
Van beiden belachelijk, maar mlb.tv heeft wel het volledige abbo retour gegeven, Aan het begin van het seizoen stond er nog niets over de blackout in de EU en met VPN hebben ze het zo goed dichtgetimmerd dat je dan of niet kan inloggen of een foutmelding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 08:55
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:00:
Wat dacht je van de MLB wildcard series, niet te zien op mlb.tv want ESPN heeft de rechten in NL. Maar ESPN zend de meeste wedstrijden niet uit.
Van beiden belachelijk, maar mlb.tv heeft wel het volledige abbo retour gegeven, Aan het begin van het seizoen stond er nog niets over de blackout in de EU en met VPN hebben ze het zo goed dichtgetimmerd dat je dan of niet kan inloggen of een foutmelding krijgt.
die blackout is niet alleen voor de wild card series maar de hele playoffs... geen fox feed met de world series maar de lamé major league international feed...

dat dacht ik ook dat ze niet te zien waren maar online hebben ze espn watch of extra en daar kon ik de twee vroege wedstrijden zien

[ Voor 13% gewijzigd door fredgroes op 08-10-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

fredgroes schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

die blackout is niet alleen voor de wild card series maar de hele playoffs... geen fox feed met de world series maar de lamé major league international feed...

dat dacht ik ook dat ze niet te zien waren maar online hebben ze espn watch of extra en daar kon ik de twee vroege wedstrijden zien
De late wedstrijden waren inderdaad te zien, maar er waren 4 wedstrijden gisteren, Die vielen alle 4 onder de blackout, maar de vroege 2 waren niet op ESPN te zien ivm voetbal, 1 daarvan via ESPN uitgezonden.
Als je de wedstrijden onder een blackout laat vallen, zend ze dan allemaal uit.

[edit] Nu weer, Rays vs. Guardians is nu bezig, niet te zien op ESPN, misschien op extra maar heb geen zin om iedere keer te kijken waar ESPN het nu weer uitzend.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-10-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 08:55
De eerste twee waren wederom op extra te zien.

Zal volgende week ook wel weer gaan gebeuren als er vier wedstrijden per dag zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
fredgroes schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:01:
De eerste twee waren wederom op extra te zien.

Zal volgende week ook wel weer gaan gebeuren als er vier wedstrijden per dag zijn
Die wedstrijden op ESPN Extra zijn overigens prima via Chromecast op tv te bekijken, maar echt ideaal is het inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Ik heb mijn tv-pakket een jaar geleden weggedaan, maar tot mijn verbazing is het dus anno 2023 onmogelijk om ESPN zonder tv abo af te sluiten. 8)7 Dat betekent dus dat ik een ongewenst abo (tv pakket) moet afnemen om ESPN te kunnen nemen.

Hoop dat ze hier snel iets aan gaan doen. Internet only + streamingabo's is steeds meer de norm lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:01:
Ik heb mijn tv-pakket een jaar geleden weggedaan, maar tot mijn verbazing is het dus anno 2023 onmogelijk om ESPN zonder tv abo af te sluiten. 8)7 Dat betekent dus dat ik een ongewenst abo (tv pakket) moet afnemen om ESPN te kunnen nemen.

Hoop dat ze hier snel iets aan gaan doen. Internet only + streamingabo's is steeds meer de norm lijkt mij.
De losse Canal Digitaal-app is de enige optie die nog enigszins in de buurt komt. Verder is het inderdaad de hoogste tijd dat het weer mogelijk wordt om je los te kunnen abonneren bij ESPN (zoals dat ook enige tijd bij FOX Sports kon). Ik verwacht echter dat dat pas weer mogelijk wordt als de Eredivisie-rechten weer opnieuw zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Erg fijn dat ESPN1 nu in het basis pakket zit, maar ze zenden nog steeds niet de top wedstrijden uit op dat kanaal. Gisteren heb ik AZ-FEY gemist, maar vandaag zie ik niets van Ajax, PSV ofzo.

Jammer, want een pakket wil ik niet afnemen. Heb geen TV abonnement en heb al ViaPlay. Vind het al duur genoeg, zeker voor de voetbalkwaliteit die je er voor terugkrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ajax is op ESPN2, PSV op ESPN3
En dat blijft het probleem, ESPN kan zelf beslissen welke wedstrijd ze op ESPN1 zetten en welke niet. Aangezien ze abonnementen willen verkopen zijn de wedstrijden op ESPN1 alleen maar lokkertjes.
De keuze voor Twente op ESPN1 naast PSV op ESPN3 is misschien nog wel te rechtvaardigen, maar dat men Ajax op ESPN2 zet voor de voetbalkantine op ESPN1, is gewoon lak hebben aan je kijkers (of gewoon abonnementen willen verkopen).

Ook het willens en wetens fout adverten met ESPN1 voor iedereen is mij een doorn in het oog, want het is niet waar, het zit niet overal in het basis pakket.....

Ik ben geen voetballiefhebber en mijn ouders hebben een gratis abonnement op ESPN (vanuit ziggo ivm de aankomende glasvezel concurrentie in hun woonplaats) waar ik gebruik van kan maken. Ik heb gisteren Feyenoord gezien (een vriend van me is fan met seizoen kaart) en vandaag heb ik Heerenveen gezien, maar ik zou zonder kunnen. Het enige voordeel was dat ze ook de superbowl uitzonden (maar dat kon ik ook via de schotel zien).

Persoonlijk vind het geen voordeel dat ESPN1 in het basispakket zit, want we (ziggo kijkers) betalen daar de eredivisiebelasting voor en geen garantie dat je alle leuke wedstrijden zou kunnen zien. Tevens erg irritant dat ziggo zomaar het kanaal ESPN1 onder kanaal 18 zet, maar dat zal wel onderdeel van de deal zijn. Juist omdat er al een ESPN pakket aan wordt geboden kan de voetballiefhebber er voor kiezen. Nu wordt de niet voetballiefhebber indirect met kosten opgezadeld.

[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 19-02-2023 18:02 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
@jeanj Ik kan niet wachten dat een andere de rechten overneemt. Ziggo wordt erg genoemd, ViaPlay ook.

Het is ook ontzettend stom dat je geen Go abbonement meer kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Erg verbaasd weer dat AJA-Fey vandaag niet op het Ultra HD kanaal werd uitgezonden.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sportzender ESPN heeft 1,7 miljard euro geboden voor de live-televisierechten van de Ere- en Eerste Divisie, zo meldt Chris Woerts in Vandaag Inside. Vanaf medio 2025 zouden de profclubs tien jaar lang jaarlijks gemiddeld 167 miljoen euro onderling mogen verdelen.

Daarnaast krijgen de clubs ook weer de beschikking over de buitenlandrechten en kan ook de samenvattingen van het betaalde voetbal vanaf 2025 zelfstandig worden verkocht. De verwachtingen zijn dat de clubs nog eens 35 miljoen euro per jaar kunnen verdelen.

Hopelijk gaat dit door. Gelukkig geen Ziggo of viaplay. Ook goed voor de clubs dit. Ben wel benieuwd of de abonnementsprijzen zullen stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze krijgen nu zo'n 100 miljoen dus het is wel meer, maar het is maar de vraag of een deal voor 10 jaar verstandig is.

Zeker met een Viaplay/Ziggo/Apple/Amazon liggen er meer kapers op de kust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:23

Quad

Doof

Anoniem: 374460 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:01:

Hopelijk gaat dit door. Gelukkig geen Ziggo of viaplay. Ook goed voor de clubs dit. Ben wel benieuwd of de abonnementsprijzen zullen stijgen
Had van mij op zich wel naar Viaplay gemogen, dan kon mijn TV abonnement uit.
Of ESPN moet eens met losse abo's komen en een fatsoenlijke player, bij FOX Sports had je een hele mooie fijne player die ik nog altijd mis waarbij je terug kon kijken tijdens een wedstrijd en de opvallende momenten netjes vermeld werden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:23

Quad

Doof

dutchgio schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:08:
Ze krijgen nu zo'n 100 miljoen dus het is wel meer, maar het is maar de vraag of een deal voor 10 jaar verstandig is.

Zeker met een Viaplay/Ziggo/Apple/Amazon liggen er meer kapers op de kust.
Daarnaast, 167Mio per jaar is leuk, maar de waarde wordt hard minder op dit moment.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
10 jaar vastleggen is hoogst onverstandig. Dat lijkt de 1e paar jaar mooi, maar de 7 jaren erna had je elk jaar meer kunnen vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
toolkist schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:01:
10 jaar vastleggen is hoogst onverstandig. Dat lijkt de 1e paar jaar mooi, maar de 7 jaren erna had je elk jaar meer kunnen vangen.
Mee eens. Zou erg gemakzuchtig van de clubs zijn als ze met 167 miljoen/jr voor 10 jaar akkoord gaan. 5 jaar lijkt mij slimmer. Hoewel je wel ziet bij bv. de Premier League dat er een plafond in de TV rechten zit aan te komen.

Ik zou af willen van de verplichtte koppeling provider - ESPN. Waarom zou ik een TV abbo bij Ziggo of KPN moeten hebben. Breng streaming terug.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 21:14
Ik zou het ook niet erg vinden als Viaplay zou winnen, ESPN is eigenlijk de enige reden dat je nu een tv abonnement moet hebben of ze moeten zelf met een streamingdienst komen. Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren, gezien ze een goede deal hebben met de tv providers.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

Gynnad schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 06:23:
Dat zie ik alleen niet zo snel gebeuren, gezien ze een goede deal hebben met de tv providers.
Die paar euro per maand per klant met een tv-abo is ook de enige reden waarom er 167m p/j uit de NL markt te halen valt. Met 600 duizend klanten waar ze tientje aan kunnen verdienen ga je dat niet redden.

Het bronartikel heeft het overigens ook over een lening van 350m die dan wordt kwijtgescholden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://www.totaaltv.nl/n...-grens-twee-miljard-euro/

Die rechten blijven dus bij ESPN. Wat een rare constructies is het ook, je mag bieden, maar je mag andere partijen overbieden als je ESPN bent. Dus m.a.w. ESPN kan 10 euro bieden, ZS/ViaPlay komen met hun bod, en dan ga je daar vrolijk overheen en je hebt de rechten.

Waarom werkt het precies zo? Wil je niet dat ze tegen elkaar opbieden? Nu heeft ESPN altijd het laatste woord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:22:
https://www.totaaltv.nl/n...-grens-twee-miljard-euro/

Die rechten blijven dus bij ESPN. Wat een rare constructies is het ook, je mag bieden, maar je mag andere partijen overbieden als je ESPN bent. Dus m.a.w. ESPN kan 10 euro bieden, ZS/ViaPlay komen met hun bod, en dan ga je daar vrolijk overheen en je hebt de rechten.

Waarom werkt het precies zo? Wil je niet dat ze tegen elkaar opbieden? Nu heeft ESPN altijd het laatste woord.
The Walt Disney Company (eigenaar van ESPN Inc.) is voor 51% eigenaar van Eredivisie Media & Marketing CV, het bedrijf dat de uitzendrechten exploiteert. Zij hebben dus een flinke vinger in de pap en houden het laatste woord. Waarschijnlijk leggen zij het bijltje er alleen bij neer als ze écht flink overboden worden, maar dat is niet de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:01:
Die twijfel zie je inderdaad vaker terugkomen. Hier wel een interessante Twitter-thread daarover:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Player1S

Probably out in the dark

Zitten in zulke contracten in ieder geval iets van inflatie correctie? Of krijg je in het 10e jaar exact hetzelfde bedrag als het eerste jaar?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
TexMex schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:43:
[...]

The Walt Disney Company (eigenaar van ESPN Inc.) is voor 51% eigenaar van Eredivisie Media & Marketing CV, het bedrijf dat de uitzendrechten exploiteert. Zij hebben dus een flinke vinger in de pap en houden het laatste woord. Waarschijnlijk leggen zij het bijltje er alleen bij neer als ze écht flink overboden worden, maar dat is niet de verwachting.
En zie hier de gevolgen van deze constructie:
Viaplay, Amazon en RTL wilden meebieden op Eredivisie-rechten, maar zijn buitenspel gezet
Het lijkt erop dat ESPN de uitzendrechten van de het eredivisievoetbal ook na 2025 houdt. Andere partijen zoals Viaplay en Amazon zijn tot heden uitgesloten.
[...]
Bron: Totaal TV

Waarschijnlijk dus een prima deal voor ESPN. Maar het zou zomaar kunnen dat de clubs zichzelf hiermee op termijn in eigen voet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ACM wordt wakker!!

Oh wait, jullie zijn al jaren niet wakker. Wat hebben we aan zo'n organisatie? Lijkt wel de KVK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nog niemand het bod van de providers gepost

"‘Ziggo, KPN, Delta en T-Mobile willen 2 miljard euro voor uitzendrechten Eredivisie betalen’"

Ik weer niet hoe hoog de eredivisie tax is die wordt betaald maar als deze rond de 2,50 per maand ligt, of te wel 30 euro per jaar per abonnee, maal 7,5 miljoen abonnees (alle internet aansluitingen in NL), dan kan men er wel 200 miljoen voor betalen. Ik denk dat Disney/ESPN het aan hen zelf te danken heeft dat men dit bod nu kan doen.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 16:07
nou er is een akkoord hoor: https://www.espn.nl/voetb...edio-2030-te-zien-op-espn

wat ik echt enorm mis is een mogelijkheid om een abonnement op alleen ESPN te nemen. ik word nu verplicht om een heel tv abonnement af te sluiten om vervolgens ook ESPN te kunnen kijken.

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik snap de clubs ook niet dat die hierin mee gaan, die constructie dat ze zelf het laatste woord houden lijkt niet helemaal zuiver.
Het bod van de providers was al hoger laat staan Viaplay of Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
dutchgio schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:06:
Ik snap de clubs ook niet dat die hierin mee gaan, die constructie dat ze zelf het laatste woord houden lijkt niet helemaal zuiver.
Het bod van de providers was al hoger laat staan Viaplay of Amazon
Ook hier, er was een schuld bij ESPN, die is nu kwijtgescholden. Dat de sensatie bladen en de providers hier aan voorbij gaan is logisch, want daar hebben ze profijt bij, maar dat mensen dit helemaal lijken te vergeten gaat best irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mrkoekie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:37:
nou er is een akkoord hoor: https://www.espn.nl/voetb...edio-2030-te-zien-op-espn

wat ik echt enorm mis is een mogelijkheid om een abonnement op alleen ESPN te nemen. ik word nu verplicht om een heel tv abonnement af te sluiten om vervolgens ook ESPN te kunnen kijken.
Dit inderdaad, al heb ik nu bij kpn al 2x een jaar gratis gehad, geeft geen garantie voor de toekomst, maar wel mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ESPN komt met de gratis ESPN GOAL! app. Daarmee ontvang je push-notificaties met video's van doelpunten (Eredivisie, Eerste Divisie en KNVB-Beker), direct nadat die gescoord zijn.

- https://play.google.com/s...ils?id=com.espn.goalalert
- https://apps.apple.com/nl/app/espn-goal/id6472048722

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Wat me opvalt is dat ESPN buiten de live uitzendingen eigenlijk niet zo leuk meer zijn sinds ze van zenders zijn verminderd.

Vroeger had je ESPN 6 met altijd American sports en ESPN 5 met altijd WTA Tennis. In het weekend snachts lange samenvattingen van de eredivisie wedstrijden van de dag ervoor. Vaak een wedstrijdje of classic match op andere tijden.

Nu is het voornamelijk herhalingen van ESPN vandaag, voetbalpraat en de vele andere talkshows en weet ik veel shows die ESPN uit Amerika produceert. Dat lijkt leuk maar, op Sportscenter na, zou ik het liefst wat meer echte sport willen zien in de dal uren. Ik kijk heel veel van de eredivisie niet maar buiten het weekend om lijkt het me leuker om het eens te zien als opvulling van de zendtijd.

Vind dat met Ziggo Sport Totaal meer geslaagd waar ik in het weekend nauwelijks naar kijk (kijk het liefst Viaplay of Feyenoord) maar op de andere dagen graag een oud wedstrijdje aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Eredivisie en ESPN ronden overeenkomst af:
De overeenkomst met betrekking tot de verlenging van de Eredivisierechten na 2025 is vandaag afgerond. De bestaande samenwerking binnen Eredivisie Media & Marketing (EMM) is met vijf jaar verlengd en daarmee blijven de live wedstrijden van de Eredivisie ook na 2025 live te zien op ESPN. Nieuw is dat het live aanbod van de Keuken Kampioen Divisie en Azerion Vrouwen Eredivisie per direct tot nagenoeg het maximale wordt uitgebreid. EMM is de joint venture van The Walt Disney Company, de Eredivisie CV en de KNVB.

Nagenoeg al het Nederlandse voetbal live op ESPN
In oktober 2023 gaven de 18 Eredivisieclubs reeds unaniem hun akkoord op de belangrijkste afspraken met betrekking tot de verlenging van de samenwerking. Vandaag is de uitgewerkte overeenkomst door alle partijen officieel ondertekend. Nieuw daarbij is dat het live aanbod van de Keuken Kampioen Divisie tot nagenoeg het maximale wordt uitgebreid. Vanaf komend weekend worden per speelronde zoveel mogelijk wedstrijden in de tweede competitie van Nederland live uitgezonden op ESPN. De TOTO KNVB Beker, Johan Cruijff Schaal en Jong Oranje blijven ook de komende jaren onveranderd live en exclusief te zien op ESPN.

Waar mogelijk alles live
Waar het mogelijk is worden alle KKD-wedstrijden live uitgezonden. Dat is bijvoorbeeld komend weekend al direct het geval. Omdat het echter niet mogelijk is gebleken om lopende dit seizoen structureel spreiding aan te brengen in de speeldagen en aftraptijden van de Keuken Kampioen Divisie, kan het voorkomen dat op een speeldag een of twee wedstrijden niet live uitgezonden kunnen worden. Een juiste spreiding is dan nodig om het productioneel en organisatorisch mogelijk te maken. EMM blijft in gesprek met de clubs, Coöperatie Eerste Divisie en de KNVB om dit op weg naar volgend seizoen opnieuw te bekijken en te realiseren.

[...]
https://www.espn.nl/voetb...pn-ronden-overeenkomst-af

Nou het akkoord is er, en toch weer een belofte voor 'waar mogelijk alle KKD-wedstrijden live' te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben, helaas, al jaren lid. Helaas omdat de ESPN app en website echt tranentrekkend slecht zijn. Als iemand die over de wereld mag reizen voor zijn werk, is het ook altijd gezeik om te mogen zien waar je voor betaalt.

Maar de laatste weken moet ik echt voor elke wedstrijd weer opnieuw koppelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-XiV1WDJ9kM0Hn5uaJv-4uf75M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jTMfeZoJ2UACNecVbT8IzVnn.png?f=fotoalbum_large

Elke wedstrijd te laat voor het begin :( Ballentent is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:49
Mrkoekie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:37:
Dit is toch heel gek of niet?

Ik heb geen tv of tv-abonnement. Het leek me wel leuk om eens een jaartje mijn club wat intensiever te gaan bekijken. Maar dat zit er dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 13:41

Typhone

Who Dares Wins

Intercity schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Dit is toch heel gek of niet?

Ik heb geen tv of tv-abonnement. Het leek me wel leuk om eens een jaartje mijn club wat intensiever te gaan bekijken. Maar dat zit er dus niet in.
Neem je Canal+, dan heb je ESPN erbij zitten.
Maar wel opletten dat soms iets bij Ziggo uitgezonden wordt, en dan ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik lees in het AD vandaag dat KPN de rechten heeft voor de online samenvattingen van de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie voor de komende 5 seizoenen. Die zag ik niet aankomen.

Ik weet dat de NOS die ook heeft. Maar NOS laat dan hele korte samenvattingen zien online om de mensen te lokken naar de TV uitzendingen.

Dubbel gevoel erover. Ik heb sporadisch wel eens gedacht "waarom betaal ik hiervoor" als de samenvatting een klein uur later op YouTube kwam gratis. Maar nu doen ze daar daadwerkelijk wat aan, aan wat ik toen dacht. Ik had beter moeten weten. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
polopolo150 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:39:
Ik lees in het AD vandaag dat KPN de rechten heeft voor de online samenvattingen van de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie voor de komende 5 seizoenen. Die zag ik niet aankomen.

Ik weet dat de NOS die ook heeft. Maar NOS laat dan hele korte samenvattingen zien online om de mensen te lokken naar de TV uitzendingen.

Dubbel gevoel erover. Ik heb sporadisch wel eens gedacht "waarom betaal ik hiervoor" als de samenvatting een klein uur later op YouTube kwam gratis. Maar nu doen ze daar daadwerkelijk wat aan, aan wat ik toen dacht. Ik had beter moeten weten. 😂
KPN heeft die rechten waarschijnlijk nodig voor de goal alert app met beelden.
De samenvattingen blijven ook vast wel online te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
@dutchgio KPN heeft de ESPN app op hun mediaspelers met daarop de samenvattingen. Kan zijn dat je het dan alleen daarop kan kijken.

Ik denk dat we terug naar de oude situatie gaan. Samenvattingen op TV en pas ergens op Maandag op YouTube gratis. Korte samenvattingen online van de NOS.

Ik weet ook niet hoe het zal zijn. Het was een super klein berichtje in het AD van enkele zinnen die niet veel wijs maakt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste