Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:17
Spaans wordt nu ook vaak uitgezonden op de Extra kanalen, helaas dan wel in SD.
Misschien gaan ze nu eindelijk investeren in extra HD kanalen. Aan het budget ligt het niet.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08
HollowGamer schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:01:
[...]

En wat nu als er 3> wedstrijden tegelijk zijn? :P
Ze hebben namelijk ook de rechten voor Spaans.
Ik meen dat Spaans meestal s'avonds gespeeld wordt en de PL s'middags op de wedstrijd van maandagavond na.

En inderdaad, misschien wordt er nu meer geïnvesteerd. Maar ik ben allang blij dat de PL terug naar Sport1 is, want dan kan ik ook gewoon weer mijn clubbie in de CL volgen i.p.v. de standaard Nederlandse club of Barcelona wedstrijd op publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Toch maar nieuw abo genomen i.c.m. Ziggo, zodat ik dit weekend naar de wedstrijden kan kijken van de eredivisie en Jupiler-league "FOX Sports wordt binnen 5 tot 10 werkdagen aan uw abonnement toegevoegd."
Shoot.. mis ik het nog allemaal. |:(

Go werkt bij mij niet. Klopt dit? Weet dat ik voorheen wel gewoon kon kijken via Go, ook al was het abo nog niet bij Ziggo geactiveerd.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HollowGamer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:59:
Toch maar nieuw abo genomen i.c.m. Ziggo, zodat ik dit weekend naar de wedstrijden kan kijken van de eredivisie en Jupiler-league "FOX Sports wordt binnen 5 tot 10 werkdagen aan uw abonnement toegevoegd."
Shoot.. mis ik het nog allemaal. |:(

Go werkt bij mij niet. Klopt dit? Weet dat ik voorheen wel gewoon kon kijken via Go, ook al was het abo nog niet bij Ziggo geactiveerd.

Thanks.
De keren dat ik Fox Sports via Ziggo activeerde had ik vrijwel direct verbinding. Op de website adverteren ze er ook mee dat je meestal binnen een uur, maar zeker binnen 24 uur toegang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

De keren dat ik Fox Sports via Ziggo activeerde had ik vrijwel direct verbinding. Op de website adverteren ze er ook mee dat je meestal binnen een uur, maar zeker binnen 24 uur toegang hebt.
Thanks, heb inmiddels maar een mail gestuurd.

Trouwens vind het bericht van FS wel erg amateuristisch geschreven (voor een professionele zender).
Verder ook vaag dat er wordt aangeven dat KPN zelf de 2 euro extra had voorgesteld, maar misschien lees ik verkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:29
Dat werd net bij VI door FOX ook zo verkondigd, maar dat is natuurlijk andersom en komt vanuit FOX zelf en niet vanuit KPN. Lijkt me het beste als KPN gewoon vol houd aan hun standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

We zaten thuis laatst met verbazing te kijken naar wat we eigenlijk per maand uitgeven aan telecom/media, en in hoeverre we er eigenlijk gebruik van maken.

Dit is wellicht de druppel die de emmer doet overlopen, en wat ons betreft, als dit zo is, gaat Fox Sports EDL eruit.

Als je als bedrijf eigen commerciële inschattingen over inkomsten verkeerd ziet uitpakken, dan maar extra abonnementsgelden gaan afpersen? Ammenooitniet.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik hoop dat na KPN de andere aanbieders ook volgen. Zelf heb ik regelmatig voor een bepaalde tijd een abonnement op Fox en voor mij zou hun voorstel echt positief zijn. Maar in zijn algemeenheid is het gewoon een waardeloos voorstel. Geld haal je maar bij de kijkers en adverteerders. En anders heb je gewoon te veel betaald. Maar alle tv-abonnement bezitters laten betalen... no way.

Dat persbericht is inderdaad om te huilen, net doen alsof het aan kpn ligt en ze het zelfs gratis zouden mogen aanbieden aan hun klanten. Bah, smerige handelswijze.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Om het in perspectief te plaatsen: wat voor vergoeding ontvangt een zender als SBS6? Of moet SBS juist betalen voor doorgifte?

De actie van Fox is belachelijk, maar vanuit de optiek "goed bekeken zender van algemeen belang" kan ik me nog wel inbeelden dat Fox probeert om een vergoeding te ontvangen die op die van SBS lijkt. Dat ze dat niet krijgen, tsja, zo werkt de markt.

En wat als, niet geheel ondenkbaar, SBS de voetbalrechten had gekocht en vervolgens 2 euro extra vergoeding had onderhandeld?

Overigens toont dit voor mij wel aan dat we af moeten van die grote, steeds duurder wordende zenderpaketten. Geef mij maar NL 1, 2 en 3 en Netflix, de rest geloof ik wel.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik weet niet of ik het me goed herinner, en het is ook van een behoorlijke tijd terug. Maar destijds ging het om dubbeltjes en kwartjes, en andere zenders betaalden juist weer voor erbij zitten, al konden dat ook wel de betaalzenders zijn, dacht ik. Bedragen rond de twee euro wordt (naar mijn beste weten) bij lange na niet gehaald door welke zender of zendercombinatie dan ook. (kijk naar KPN play, digitenne, knippr en nog meer 'goedkope aanbieders.... met 2 euro voor een zender zouden die nooit met dat soort bedragen kunnen werken.)

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-08-2016 08:13 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heeft hier iemand Fox Sports Go voor het huidige seizoen? Ik gebruik het al jaren, nu wilde ik het weer bestellen en krijg ik dit bericht:
Momenteel krijgen we geregeld vragen over de beschikbaarheid van FOX Sports GO. Het afgelopen jaar hebben we een grote groei gerealiseerd in het aantal FOX Sports GO-abonnees. Dit in combinatie met het eveneens sterk stijgende online en mobiel kijkgedrag naar FOX Sports via de apps van de tv-aanbieders (GO is standaard onderdeel van het FOX Sports tv-abonnement) zet het streaming platform onder druk. We hebben deze zomer hard gewerkt aan onderhoud van ons platform.

Nu de Eredivisie weer van start gaat kunnen we ons platform de komende weken serieus testen. Om de kwaliteit van de live stream te kunnen blijven waarborgen voor de huidige tienduizenden FOX Sports GO gebruikers kunnen we tijdens de testfase geen nieuwe gebruikers toelaten. Onze excuses voor eventueel ongemak, maar we werken hard aan onze online dienstverlening.
Is dit amateurisme ten top, of mis ik iets? Ik heb geen TV aanbieder, dus ik kan gewoon geen Fox Sports kijken of zelfs bestellen. Nu mis ik het begin van het seizoen en misschien nog wel meer. En mensen die het op Facebook/Twitter vragen krijgen dit standaard bericht als antwoord. Echt bizar :?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Aangezien ik klant ben van Caiway kost een Fox Sports abonnement mij €24,95 per maand. Dat is toch ronduit belachelijk. Nu wilde ik een Fox Sports Go abonnement afsluiten om de wedstrijden te streamen naar de TV, maar dit is dus niet meer mogelijk... Gaat lekker daar bij Fox -.-

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:00
Ik ben vanaf Mei gestopt met een abonnement. Ook omdat ze de premier league kwijt zijn geraakt aan Ziggo, vind ik prijs/kwaliteit aan de hoge kant. Heb nu een alternatief maar de beeldkwaliteit was gisteren niet echt goed.

Al met al belachelijk dat het gezeik tussen KPN en Fox uitgevochten is over de rug van de klanten.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Avioto schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:48:
Heeft hier iemand Fox Sports Go voor het huidige seizoen? Ik gebruik het al jaren, nu wilde ik het weer bestellen en krijg ik dit bericht:

[...]

Is dit amateurisme ten top, of mis ik iets? Ik heb geen TV aanbieder, dus ik kan gewoon geen Fox Sports kijken of zelfs bestellen. Nu mis ik het begin van het seizoen en misschien nog wel meer. En mensen die het op Facebook/Twitter vragen krijgen dit standaard bericht als antwoord. Echt bizar :?
10.000 gebruikers is natuurlijk wel erg veel. :+
Een 'normale' server moet dit toch prima aankunnen? Anders stap je over naar de cloud of gebruik je simpelweg mirrors. Wat een prutsers, zeker voor de start van het seizoen. |:(

Je vraagt je toch af hoe dit kan? Zijn er helemaal geen mensen meer op deze wereld die gewoon een goed product op te markt willen hebben? Same met Ziggo waarbij je nog altijd Silverlight nodig hebt.
Daarover overgesproken, het lijkt erop dat bij Horizon deze zenders zijn weggehaald, iemand anders ook dit probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door HollowGamer op 06-08-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Vanavond gaat Fox Sports toch op zwart bij KPN als er vandaag geen deal komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
HollowGamer schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

10.000 gebruikers is natuurlijk wel erg veel. :+
Blijkbaar teveel voor Fox, want vorig seizoen tijdens PSV-Ajax werkte het helemaal niet.. |:(
HollowGamer schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:49:
Same met Ziggo waarbij je nog altijd Silverlight nodig hebt.
Offtopic, maar Ziggo is volgens mij overgestapt op Flash of iets anders. Want de player werkt weer in browsers die geen Silverlight ondersteunen. De Windows app is ook erg goed.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 15:16
De zoveelste commerciele zender die voetbal koopt en binnen een paar jaar eraan gaat.... het probleem zit dieper als een contract. Deze constructie werkt gewoon niet wordt keer op keer bewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 13:20
Dat Fox Sports dadelijk op zwart gaat vindt ik een buitengewoon vervelende situatie. Ik ben mijn mogelijkheden aan het bekijken en kwam tot de de onderstaande conclusie.

Maar vervelender is dat er 1 partij niet eerlijk is. Op de vraag "Komt FOX Sports straks in mijn basispakket?" wordt er heel verschillend gereageerd door beide partijen.

KPN meld op eigen website:
Wij vinden het op dit moment niet in het belang van onze klanten om FOX Sports 1 in het Basispakket op te nemen. We zullen ons dan ook in blijven zetten om dit te voorkomen.
(bron: https://www.kpn.com/telev...fox-sports/informatie.htm)

Fox meld op eigen website:
Voor de goede orde benadrukken we nogmaals dat het geen eis of specifieke wens van FOX Sports is dat KPN onze zender opneemt in het basispakket. Dat is slechts een van de opties, waar KPN overigens zelf om gevraagd heeft. In onze voorstellen bieden wij KPN vooral flexibiliteit in welke vorm zij FOX Sports aanbieden aan hun klanten. Ook gaat FOX Sports niet over de consumentenprijs, laat staan over een eventuele aanpassing daarvan.
(bron: http://www.foxsports.nl/n...te-van-fox-sports-bij-kpn)

[ Voor 17% gewijzigd door virtualite op 06-08-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Mijn topic is verplaatst naar een reactie die hierboven staat. Deze reactie mag dan ook worden verwijderd.

[ Voor 112% gewijzigd door virtualite op 06-08-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat het van KPN afkomt is onzin, want Vodafone is onder dezelfde voorwaarden wel akkoord gegaan en neemt FOX 1 tegen een verhoging voor alle klanten op in het basispakket, exact waar dit om gaat.
Dat komt echt niet zowel bij KPN als Vodafone vandaan, het is hier gewoon FOX zelf dat een spelletje speelt maar dat niet toe durft te geven en het nu afschuift op KPN als de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fox speelt het spelletje gewoon mee, het internet-only abbo Fox Sports Go is inmiddels van hun website verdwenen, wel erg toevallig..

[ Voor 9% gewijzigd door arjants op 06-08-2016 13:53 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

arjants schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:47:
Fox speelt het spelletje gewoon mee, het internet-only abbo Fox Sports Go is inmiddels van hun website verdwenen, wel erg toevallig..
Ach van mij mogen ze failliet gaan (fox sport), aan de andere kant, zonder deze deal raken we NOG verder achter bij de leagues om ons heen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

In het ad een advertentie van FOX met de tekst van hun website.
KPN heeft tot 6 augustus 18:00 het recht om het te laten zien. En een oproep om de klanten service van KPN te bellen.....

Als KPN nou eens inzage geeft in wat de opties zijn die zij van Fox hebben gekregen, en Fox die van KPN. Maar dat zullen ze nooit doen....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik mag ook hopen dat KPN voet bij stuk houdt. Ik ben geen voetballiefhebber en voel er weinig voor om te betalen voor FOX. De werkwijze van FOX is voor iedereen slecht, zowel betalende kijkers alsook geen klanten van FOX.

De betalende klant moet straks evengoed een duur extra pakket afnemen. FOX gaat echt niet op het kanaal in het basispakket de mooie wedstrijden laten zien. Het zal puur een reclame-/lekker-maak-kanaal worden. Daarna mag je alsnog de knip trekken.

Gewoon allemaal, zowel voetballiefhebbers alsook haters, FOX negeren en de zender is binnen no-time weg. Hopelijk komt er dan een goede mogelijkheid voor de liefhebbers voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ben het geheel met je eens. De optie zoals vodafone doet, vind ik een slechte, als niet voetbal kijker. Maar ach ik zit niet bij hen....

Ik begrijp fox overigen wel, 2 euro per maand, keer 6 a 7 miljoen abonnees, keer 12. Dat komt een leuk bedrag.

Fox beweert dat het niet van hen is deze optie, en dat er andere opties zijn.....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Fox heeft de beste kaarten duidelijk in handen. KPN kan er ook voor kiezen geen Fox meer aan te bieden maar het is duidelijk dat KPN dat niet wil. Fox biedt een product en stelt daar voorwaarden voor op, lijkt me een vrij normaal spelletje.

Maar als consument vind ik het wel jammer. Fox is veeeeeel te duur voor wat ze bieden. Ooit begon de trend met sport7. Kostte een stuk minder maar de consumenten waren het toen nog niet gewend om extra uitgeknepen te worden. Gevolg was dat zeer effectief niemand wilde betalen en de zaak klapte waardoor de licenties snel weer bij de open kanalen terecht kwamen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wil niet veel zeggen maar KPN (& co.) is per 1 juli al €2,50 duurder geworden dus die zitten niet te wachten om nog een prijsverhoging door te voeren. Wat de KPN klanten per 1 juli erbij gekregen hebben: History Channel en PassieLight pr0n :+ .
Bij Vodafone krijg je voor die €1,50 een uitbreiding van het basispakket met Fox Sports 1, History Channel HD en MotorSports TV HD. Fox Sports Eredivisie voor €15 zou ik nooit nemen maar €1,50 voor een uitbreiding van het basispakket met de belangrijkste ploegen/wedstrijden op FS1 zie ik dan maar als een mooi USP voor VF O-) (waar ook al Eurosport 2 HD in het basispakket zit).

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 06-08-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Wat ik eigenlijk ook wel zie gebeuren is dat de grote wedstrijden (of de wedstrijden van de traditionele top 3) niet meer op het eerste kanaal worden vertoond hierdoor..

Maar dat je gewoon wedstrijdjes uit de subtop en onderste regionen te zien krijgt op het "gratis" kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 16:01
Ankona schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:52:
Fox heeft de beste kaarten duidelijk in handen. KPN kan er ook voor kiezen geen Fox meer aan te bieden maar het is duidelijk dat KPN dat niet wil.
Ik denk dat het wel meevalt voor KPN.

Natuurlijk wil men liever niet kiezen tussen welk type klant ze potentieel verliest. Maar als men moet kiezen dan is het waarschijnlijker makkelijker om een paar voetbalfans weg te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vanavond komt PSV en morgen Ajax en Feyenoord op FS1 ... (zit zelf al bij Vodafone). Op Ziggo Sports open kanaal kwam ook gewoon elke week de wedstrijd van Real, Barcelona afgelopen seizoen.

Met een kanaal in het basispakket heb je automatisch een groter bereik en zou je meer aan reclame inkomsten moeten kunnen krijgen.

[ Voor 79% gewijzigd door apis29 op 06-08-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
apis29 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:59:
Vanavond komt PSV en morgen Ajax en Feyenoord op FS1 ...
In de hoop dat het bij KPN nu klachten regent..... straks mag je weer blij zijn met een fragment uit Go Ahead - Excelsior,

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327300

MarvinG schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:06:
Aangezien ik klant ben van Caiway kost een Fox Sports abonnement mij €24,95 per maand. Dat is toch ronduit belachelijk. Nu wilde ik een Fox Sports Go abonnement afsluiten om de wedstrijden te streamen naar de TV, maar dit is dus niet meer mogelijk... Gaat lekker daar bij Fox -.-
Ik kan gewoon met de Android applicatie hem naar mijn Chromecast casten. Die prijs is ook wel schandalig hoor als je het mij vraagt. Het is dat ik een Go abonnement heb via een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-07 12:13
virtualite schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:39:
Dat Fox Sports dadelijk op zwart gaat vindt ik een buitengewoon vervelende situatie. Ik ben mijn mogelijkheden aan het bekijken en kwam tot de de onderstaande conclusie.

Maar vervelender is dat er 1 partij niet eerlijk is. Op de vraag "Komt FOX Sports straks in mijn basispakket?" wordt er heel verschillend gereageerd door beide partijen.

Wij vinden het op dit moment niet in het belang van onze klanten om FOX Sports 1 in het Basispakket op te nemen. We zullen ons dan ook in blijven zetten om dit te voorkomen.

Voor de goede orde benadrukken we nogmaals dat het geen eis of specifieke wens van FOX Sports is dat KPN onze zender opneemt in het basispakket. Dat is slechts een van de opties, waar KPN overigens zelf om gevraagd heeft. In onze voorstellen bieden wij KPN vooral flexibiliteit in welke vorm zij FOX Sports aanbieden aan hun klanten. Ook gaat FOX Sports niet over de consumentenprijs, laat staan over een eventuele aanpassing daarvan.
Die FAQ is een week oud ondertussen, eerst werd er gesproken over een eis van die zender in het basispakket. Maar waar het FOX om draait is niet of die zender wel of niet in het zenderpakket komt. Ze willen een gegarandeerd bedrag van rond de 2 euro per maand per TV abbonee. Ongeacht of je nou Fox Sports kijkt of niet. Dat bedrag is voor KPN niet iets wat ze zo hebben liggen om zelf te bekostigen. Dit betekent in principe dat Fox Sports gewoon veel meer geld eist voor hun zenders. KPN vind dit onterecht. In theorie zou het kunnen dat bij hetzelfde aantal abbonees ze het garantiebedrag doorberekenen wat uitkomt op een abbonement van meer dan 40 euro in de maand voor Fox Sports. En dan krijg je vanaf dit jaar geen Premier League en verdwijnt Wimbledon daarnaast. Ze willen dus meer geld vragen voor minder content 8)7

Nu is het vervelend als je Eredivisie volgt, maar ik neem aan dat mensen 40 euro in de maand voor een paar wedstrijden ieder weekend te veel vinden. Dat snapte Fox Sports ook en hebben ze nu deze vage constructie bedacht met minimum bedragen. Er kijken te weinig mensen naar de Eredivisie om het rendabel te maken. Dit gaan ze nooit volhouden. KPN gaat echt niet het grootste deel van hun klanten nog een prijsverhoging laten betalen om deze paar zenders te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

TheUninvited schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Die FAQ is een week oud ondertussen, eerst werd er gesproken over een eis van die zender in het basispakket. Maar waar het FOX om draait is niet of die zender wel of niet in het zenderpakket komt. Ze willen een gegarandeerd bedrag van rond de 2 euro per maand per TV abbonee. Ongeacht of je nou Fox Sports kijkt of niet. Dat bedrag is voor KPN niet iets wat ze zo hebben liggen om zelf te bekostigen. Dit betekent in principe dat Fox Sports gewoon veel meer geld eist voor hun zenders. KPN vind dit onterecht. In theorie zou het kunnen dat bij hetzelfde aantal abbonees ze het garantiebedrag doorberekenen wat uitkomt op een abbonement van meer dan 40 euro in de maand voor Fox Sports. En dan krijg je vanaf dit jaar geen Premier League en verdwijnt Wimbledon daarnaast. Ze willen dus meer geld vragen voor minder content 8)7

Nu is het vervelend als je Eredivisie volgt, maar ik neem aan dat mensen 40 euro in de maand voor een paar wedstrijden ieder weekend te veel vinden. Dat snapte Fox Sports ook en hebben ze nu deze vage constructie bedacht met minimum bedragen. Er kijken te weinig mensen naar de Eredivisie om het rendabel te maken. Dit gaan ze nooit volhouden. KPN gaat echt niet het grootste deel van hun klanten nog een prijsverhoging laten betalen om deze paar zenders te houden.
Voor dat soort geld kun je haast een seizoenskaart voor het hele gezin gaan halen... :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philippo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:04
van virtualite

http://www.totaaltv.nl/ni...ze-die-geen-keuze-is.html

zie dit bericht, Fox kan wel zeggen dat ze niet over prijsaanpassingen gaan maar willen dit wel betaald zien. en wordt dus doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Het alternatief wat FOX biedt zonder een zender in het basispakket zal wel een exorbitant hoge prijsstijging zijn voor abonnees. Het blijft een Amerikaans bedrijf he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 11:27
Richh schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:33:
[...]

Deze link moet iedereen die KPN dingen verwijt, eventjes lezen!
Dat kan wel zijn (en ik vind het ook niet chique) maar de rechter heeft FOX gewoon in het gelijk gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Joster schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Dat kan wel zijn (en ik vind het ook niet chique) maar de rechter heeft FOX gewoon in het gelijk gesteld?
Alleen op het front dat FOX zelf voorwaarden mag vragen / afdwingen, dat heet marktwerking. Ging niet zo diep erop in maar als FOX elke dag 12 schapen gewild had dan hadden ze dat volgens de rechter mogen vragen.
Was een heel smal genomen rechtszaakje.

De vraag is alleen in hoeverre je sterk afwijkende voorwaarden mag stellen als er een monopolie is op rechten en hierdoor een soort van dwangmiddel hebt. Daar ging de rechtszaak niet over, en je hebt uiteraard nog veel meer haken en ogen.

Snap alleen niet dat de ACM nog niet wat van zich heeft laten horen.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 06-08-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Alleen op het front dat FOX zelf voorwaarden mag vragen / afdwingen, dat heet marktwerking. Ging niet zo diep erop in maar als FOX elke dag 12 schapen gewild had dan hadden ze dat volgens de rechter mogen vragen.
Was een heel smal genomen rechtszaakje.

De vraag is alleen in hoeverre je sterk afwijkende voorwaarden mag stellen als er een monopolie is op rechten en hierdoor een soort van dwangmiddel hebt. Daar ging de rechtszaak niet over, en je hebt uiteraard nog veel meer haken en ogen.

Snap alleen niet dat de ACM nog niet wat van zich heeft laten horen.
De voorzieningsrechter moest beoordelen of voor KPN het oude contract met bijbehorende financiële voorwaarden mocht blijven gelden tot Fox en KPN een nieuw contract hadden.

Dat de ACM nog niks van zich laat horen is mede te danken aan het feit dat de zaak nog onder de rechter is. Bovendien zal een belangrijke indicator zijn voor de ACM of Fox Sports inderdaad het pressiemiddel "Fox op zwart" gaat toepassen.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:09
Ook al is Ajax 'me kluppie' en ben ik een redelijke voetbal fan, ik mag lijen dat KPN ze poot stijf houdt en die ratten-toko van Fox hard op z'n muil gaat.
KPN heeft zoveel meer te verliezen als ze zich zouden laten chanteren door die malloten bij Fox.
Van vele 'niet voetbal fans' in m'n familie en vriendenkring al te horen gekregen dat als ze €2 extra moeten gaan betalen, het KPN internet&tv&telefonie&mobiel abo er asap uit gaat.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Philippo schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:15:

http://www.totaaltv.nl/ni...ze-die-geen-keuze-is.html

zie dit bericht, Fox kan wel zeggen dat ze niet over prijsaanpassingen gaan maar willen dit wel betaald zien. en wordt dus doorberekend.
Fox is nogal smerig bezig, het klopt dat het geen eis is van Fox dat FS1 in het pakket komt, maar de andere optie vermelden ze dan niet, en de andere optie is dat KPN gewoon betaalt en het niet in de basis zet. Hoe dan ook willen ze een vergoeding per abonnee van de providers, of ze nou uitzenden of niet en of ze nou doorberekenen of niet.
Ik heb pas geleden al opgezegd, en na dit smerige zootje kan fox er helemaal in stikken, ik ga ze niet meer sponsoren ondanks dat we hier thuis nu weer 2 favo clubs in de eredivisie hebben.
Ik vind het optreden van Fox in de media ook echt een triest verhaal, vond het paar jaar geleden al jammer dat ze de uitzendrechten wonnen, en hierbij bevestigen ze daarmee ook weer waarom..

Dat de rechter Fox in het gelijk heeft gesteld was overigens nog niet eens heel vreemd, ondanks dat het een smerige streek is is het niet onwettig.
ACM is de enige die moet ingrijpen, er zijn toendertijd afspraken gemaakt over gelijk behandelen van de concurrentie met aanbieden van het pakket, de vraag is hoe dat nu werkt aangezien contracten niet gelijk lopen van de grote providers. Helaas is de ACM weer zo'n enorm slap orgaan dat rustig afwacht totdat ze er zelf misschien uitkomen en anders misschien wel ingrijpen, hoe dan ook zijn ze te laat met oordelen/handelen, iets wat de consument hoe dan ook niet ten goede komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Only op 06-08-2016 16:53 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het is geen smerige streek van Fox. Die hebben gewoon veel betaald voor de rechten en willen nu cashen. Daar zijn ze een onderneming voor.

Het is een smerige streek van de knvb / voetbalclubs dat ze de rechten voor een paar rotcenten verkocht hebben aan een club die er maximaal aan wil verdienen zonder zich om het belang van de supporters te bekommeren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:01:
Het is geen smerige streek van Fox. Die hebben gewoon veel betaald voor de rechten en willen nu cashen. Daar zijn ze een onderneming voor.

Het is een smerige streek van de knvb / voetbalclubs dat ze de rechten voor een paar rotcenten verkocht hebben aan een club die er maximaal aan wil verdienen zonder zich om het belang van de supporters te bekommeren.
Ik vind het wel een smerige streek van Fox, ze kunnen het leuk brengen, maar in feite willen ze dat alle klanten van providers gaan betalen voor de x % die voetbal kijkt (of de provider het nou uit eigen zak doet of doorberekend).
De reden dat wij hier thuis al hadden opgezegd was de hoge prijs (18 p/m) en slechte uitzendingen (ze zijn de enige die Jupiler league rechten hebben in NL, maar beetje normaal uitzenden ho maar), laat staan normaal kunnen reageren op berichten (alleen maar nietszeggende verhaaltjes op wat je dan maar vraagt). Nee, ik kan niet stellen dat ik blij was en ben met Fox, en het had inderdaad ook nooit bij die club moeten terechtkomen.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
Bij mij is fox nog actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07 19:31
Kleinere kabelmaatschappijen zijn ook nog steeds met Fox in onderhandeling. Als Fox alles op zwart zet hebben ze daar vooral zichzelf mee want als mensen niet kunnen kijken zeggen ze hun Fox abo op en dat kost ze veel meer. Dat mensen massaal over gaan stappen geloof ik niet zo.
Fox speelt hoog en smerig spel, geven ze toe dan lijden ze gezichtsverlies. Geeft KPN echter toe dan lijdt die gezichtsverlies.
Ik denk dat als Fox er met de providers niet uit komt dat ze dan op ACM gaan wachten. Daarna gaat het dan pas op zwart.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Voor mij heeft FOX Sports sowieso al compleet afgedaan om zich te presenteren als een lief klein kuikentje wat echt het beste met iedereen voor heeft en als een hyena contracten afdwingt.

Ik heb meer respect voor bedrijven die gewoon oprecht en eerlijk zijn in wat ze doen en waarom ze het doen, ook al zijn ze soms hard. Dit is gewoon manipulatie van de kijker (Dat stuk bij VI :') ). Die vent draait en presenteert bepaalde dingen op een manier waar ik echt droevig van wordt.

Hoop dat KPN zegt bekijk het maar en dat Ziggo en consorten een hiaat vindt in het contract om het contract op te zeggen.

Dat gelul van die directeur (?) dat KPN FS1 niet in het basispakket hoeft op te nemen... Hun zetten KPN in een kwaad daglicht en KPN heeft nog geen vuile was naar buiten gebracht over FOX, terwijl er wel inside info bekend is blijkbaar. Dat siert KPN toch wel imho. Maar voor mij part zegt KPN gewoon zoals het zit en dat ze met deze boevenbende geen zaken willen doen, daar heb ik als trouw lid / voetballiefhebber alle begrip voor.

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 06-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gelukkig werkt FoxSports hier ook nog gewoon tot op heden :)

Wie er gelijk heeft en hoe ze het oplossen interesseert me eigenlijk ook niet, als ze maar zorgen dat wij als kijkers niet de dupe worden van een commerciële ruzie tussen twee bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
[quote]Lekker Ventje schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:07:

6-8-2016 om 18:00 zou het op zwart gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 15:19
Ankona schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 17:01:

Dat de KNVB / Clubs voor het hoogste bod gaan is volkomen logisch, volgens mij ging het over een deal van 100+ miljoen per jaar voor een jaar of 10 uit mijn hoofd, het hoogste dat ooit betaald is Nederland voor deze rechten. Dat kun je nu niet direct een "paar rotcenten" noemen, wat ook wel blijkt daar Fox er alleen maar verlies op maakt en dus schijnbaar meer betaald heeft dan wat het Nederlandse volk over heeft om naar competitie voetbal te kijken.

Fox had gewoon geen te hoog bod moeten doen als ze die investering niet op een normale manier terug kunnen verdienen. Dat ze nu hun bedrijfsrisico willen afwentelen op alle klanten van Vodafone, KPN (en straks alle partijen wanneer deze een nieuw contract met Fox moeten afsluiten vind ik erg kwalijk. Iedereen laten betalen voor iets waar maar zo'n 10% van de klanten interesse in heeft klopt imho gewoon niet en zal ervoor gaan zorgen dat mogelijk straks andere aanbieders ook zulke constructies gaan forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Mijn tv abonnement gaat asap de deur uit als ik moet betalen voor FOX, zelfs als ik FOX gratis krijg ga ik over op gratis tv. Betaald voetbal via kanalen als FOX wil ik niet. Ik wil niks van FOX. Dus KPN: poot stijf houden en als FOX niet anders wil, gewoon weg met die extreem rechtse club. Dat de KNVB zijn principes verkocht heeft aan de duivel wil niet zeggen dat ik daar in mee wil gaan. Let wel, ik ben een groot voorstander van dat alle kosten voor betaald voetbal worden gedragen door clubs, voetballers en liefhebbers. Maar er zijn grenzen, en FOX is die grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dennism schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:27:
[...]

Dat de KNVB / Clubs voor het hoogste bod gaan is volkomen logisch, volgens mij ging het over een deal van 100+ miljoen per jaar voor een jaar of 10 uit mijn hoofd, het hoogste dat ooit betaald is Nederland voor deze rechten. Dat kun je nu niet direct een "paar rotcenten" noemen, wat ook wel blijkt daar Fox er alleen maar verlies op maakt en dus schijnbaar meer betaald heeft dan wat het Nederlandse volk over heeft om naar competitie voetbal te kijken.

Fox had gewoon geen te hoog bod moeten doen als ze die investering niet op een normale manier terug kunnen verdienen. Dat ze nu hun bedrijfsrisico willen afwentelen op alle klanten van Vodafone, KPN (en straks alle partijen wanneer deze een nieuw contract met Fox moeten afsluiten vind ik erg kwalijk. Iedereen laten betalen voor iets waar maar zo'n 10% van de klanten interesse in heeft klopt imho gewoon niet en zal ervoor gaan zorgen dat mogelijk straks andere aanbieders ook zulke constructies gaan forceren.
Maar wat neem je Fox nu kwalijk? Zij hebben een lange termijn doelstelling en willen gewoon geld verdienen. Daarom boden ze flink op die rechten.
En ik geloof ook wel dat ze hun investering terug gaan verdienen. Misschien dat ze nu in de aanloop nog wat moeite hebben maar met de reserves van een grote internationale organisatie kunnen ze het wel volhouden en de consument dwingen/eraan laten wennen om flink te betalen voor iets wat voorheen via de open kanalen zonder merkbare kosten aangeboden werd.
Fox heeft nu die rechten en je weet vanaf het moment dat ze hun bod deden dat dit het spelletje is dat ze spelen. En mijns inziens is dat ook hun goed recht.

De knvb/clubs zagen in het bod echter alleen de dollar tekens en hebben de boel willens en wetens verkocht aan een partij die niet alleen veel geld biedt, maar nog meer geld wil verdienen. Dan weet je dat de consumenten en providers fors zullen moeten gaan betalen.
Daarom leg ik liever de schuld bij de knvb/clubs. Die hebben geld gecasht maar in ruil daarvoor zijn zij primair verantwoordelijk voor de huidige situatie met zeer dure uitzendingen van belabberde kwaliteit en wurg contracten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Philippo poste de link al eerder: http://www.totaaltv.nl/ni...ze-die-geen-keuze-is.html

En daarvan zie ik niets terug in de de paginagrote advertentie in het AD. Ik heb absoluut geen zin om te gaan betalen aan een voetbalzender die ik niet wil zien. Natuurlijk heb je gelijk dat het begin van dit drama te danken is aan de knvb/clubs, die door met Fox in zee te gaan, al een dikke vinger gaven aan de kijkers. Nu doet Fox het dunnetjes over en wil cashen van alle abonnees van de providers.

Wat mij betreft geeft KPN ze een dikke vinger terug en halen ze Fox uit hun pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Helemaal niet. De KNVB/clubs hebben gewoon de rechten verkocht en een partij bood behoorlijk wat geld ervoor. Het is niet het probleem van de KNVB/clubs hoe deze investering terugbetaald moet worden. Dat is het probleem van Fox. Het verdienmodel wat Fox voor ogen had heeft alleen gefaald en nu proberen ze de verliezen te verhalen op elke TV aansluiting in het land die ervoor moeten opdraaien. Als het hele land nou elke week naar de Eredivisie keek oke, maar dat is dus niet zo.

Dat KPN hier de poot stijf houdt is alleen maar goed. Dit is gewoon asociaal. Overgens doet KPN dit ook om eigen belang omdat als ze toegeven er opeens nog meer zenders komen met dergelijke eisen. Verder is het zo dat dit doorvoeren KPN klanten kan kosten en dat willen ze niet. Ik geef ze ook geen ongelijk in hun eis dat het een aparte optie blijft. Ondertussen hoor je ook niks vanuit de politiek. Opvallend aangezien de staatssecretaris van "proefballonnetjes", Sander Dekker laatst nog voorstelde dat je als consument in staat zou moeten zijn je eigen TV pakket samen te stellen.

nieuws: Overheid wil tv-kijker zelf zenderpakket laten samenstellen

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Ankona schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:45:
[...]

Maar wat neem je Fox nu kwalijk? Zij hebben een lange termijn doelstelling en willen gewoon geld verdienen. Daarom boden ze flink op die rechten.
En ik geloof ook wel dat ze hun investering terug gaan verdienen. Misschien dat ze nu in de aanloop nog wat moeite hebben maar met de reserves van een grote internationale organisatie kunnen ze het wel volhouden en de consument dwingen/eraan laten wennen om flink te betalen voor iets wat voorheen via de open kanalen zonder merkbare kosten aangeboden werd.
Fox heeft nu die rechten en je weet vanaf het moment dat ze hun bod deden dat dit het spelletje is dat ze spelen. En mijns inziens is dat ook hun goed recht.

De knvb/clubs zagen in het bod echter alleen de dollar tekens en hebben de boel willens en wetens verkocht aan een partij die niet alleen veel geld biedt, maar nog meer geld wil verdienen. Dan weet je dat de consumenten en providers fors zullen moeten gaan betalen.
Daarom leg ik liever de schuld bij de knvb/clubs. Die hebben geld gecasht maar in ruil daarvoor zijn zij primair verantwoordelijk voor de huidige situatie met zeer dure uitzendingen van belabberde kwaliteit en wurg contracten.
Het enige dat ik Fox kwalijk neem is dat ze iedere Nederlander met een TV abo willen laten betalen voor een voetbal zender, ook degenen die totaal geen belang hebben aan voetbal. Als ze enkel betaal abo's zouden blijven verkopen, geen enkel probleem, als ik 20 euro per maand voor zo'n pakket over heb is dat prima.. Maar iedere Nederlander met een TV abo +- 2 euro willen laten betalen voor iets waar 90% blijkt van geeft geen interesse voor te hebben is gewoon een kwalijke zaak. Van mij mag voetbal prima volledig achter de decoder (al mag dat misschien wettelijk niet, samenvattingen zullen wel verplicht op een open kanaal moeten) zodat alleen degenen die echt interesse hebben ervoor betalen.

Het business model van Fox faalt gewoon hard omdat ze inschattingsfouten hebben gemaakt naar de vraag die er daadwerkelijk zou zijn voor de prijs die ze moeten vragen, en nu proberen ze op een andere manier hun verliezen te beperken waarbij gewoon iedereen geraakt wordt. Stel je voor dat Film1, HBO, Ziggo Sport e.d. dit soort praktijken ook gaan toepassen, dan kun je straks met goed fatsoen geen betaalbaar TV abo meer afsluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 06-08-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-07 13:12
Ik krijg nu steeds meldingen van, Bent u KPN klant? Bel dan de klantenservice. En dan denk ik, waarom zouden mensen die bij KPN zitten hun klantenservice moeten bellen, waarom kunnen jullie dat zelf niet uitleggen, en waarom moet ik hier last van hebben? Je suis KPN klant?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
De KNVB/clubs hebben gewoon de rechten verkocht en een partij bood behoorlijk wat geld ervoor. Het is niet het probleem van de KNVB/clubs hoe deze investering terugbetaald moet worden
Na eerdere pogingen het voetbal achter paywall te zetten hadden de KNVB/clubs toch ook wel na kunnen denken of het voorstel van Fox levensvatbaar was. Daar zijn ze volgens mij in gebreke gebleven en zijn ze voor de hoogste bieder gegaan.
Het verdienmodel wat Fox voor ogen had heeft alleen gefaald en nu proberen ze de verliezen te verhalen op elke TV aansluiting in het land die ervoor moeten opdraaien.
Helemaal eens, daarom hoop ik dat KPN en anderen niet zwichten voor FOX.
Opvallend aangezien de staatssecretaris van "proefballonnetjes", Sander Dekker laatst nog voorstelde dat je als consument in staat zou moeten zijn je eigen TV pakket samen te stellen.
Lijkt mij een prima oplossing, maar ik ben wel benieuwd of ik dan mijn huidige pakket tegen dezelfde kosten kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jeronimo schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:59:
[...]
Na eerdere pogingen het voetbal achter paywall te zetten hadden de KNVB/clubs toch ook wel na kunnen denken of het voorstel van Fox levensvatbaar was. Daar zijn ze volgens mij in gebreke gebleven en zijn ze voor de hoogste bieder gegaan.
Maar dat is dus juist niet het probleem van de KNVB/clubs. Die willen gewoon geld zien en spelers kopen. Krijgen ze meer geld dan is dat fijn. De Eredivisie heeft de boot qua inkomsten aardig gemist. De competitie is eigenlijk te klein en nu kregen ze opeens wel veel geld waar ze wat mee kunnen. Moeilijk om nee tegen te zeggen. Als het niet werkt, tja, Fox zit het contract maar uit en rot dan maar op als ze niet meer verder willen. Hun probleem, zo simpel is het.

Wat ze nu doen bij Fox is het afwentelen van privaat risico bij een investering op het publiek. In feite hetzelfde trucje als de geliefde financiële sector uithaalt. Of je betaald ons of we zorgen ervoor dat de meest geliefde volkssport van het land niet meer te zien is bij kabelbedrijven die niet mee willen doen aan onze voorwaarden. Dat is een typisch Amerikaanse manier van zakendoen die wel vaker spaak loopt in Nederland. Onderhand denk ik niet meer dan KPN zal terugkrabbelen. Ze hebben dit te publiek gemaakt met de rechtszaak om zonder gezichtsverlies terug te krabbelen. Fox zal eerder terugkrabbelen denk ik zo. Tactiek mislukt, dan beperken we ons verlies maar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:08:

Wat ze nu doen bij Fox is het afwentelen van privaat risico bij een investering op het publiek. In feite hetzelfde trucje als de geliefde financiële sector uithaalt. Of je betaald ons of we zorgen ervoor dat de meest geliefde volkssport van het land niet meer te zien is bij kabelbedrijven die niet mee willen doen aan onze voorwaarden.
Tja. Ik verbaas me oprecht erover dat mensen verrast zijn.
Dat is een typisch Amerikaanse manier van zakendoen die wel vaker spaak loopt in Nederland.
Oh ja? Waar / wanneer dan? Er is een verschil in reactie / commotie en zakelijke realiteit van consumentengedrag. Je verwijst zelf naar de financiële sector, hoe is dat door ook al weer afgelopen? :) Juist ja, zakelijk geïnternaliseerd, gedragsmatig geaccepteerd.

Om dit Amerikaans te noemen is wel wat laat. Of het nu de bank is, de zorg of de bouw, in Nederland is het sinds de jaren '80 vorige eeuw volstrekt normaal geworden.
Onderhand denk ik niet meer dan KPN zal terugkrabbelen. Ze hebben dit te publiek gemaakt met de rechtszaak om zonder gezichtsverlies terug te krabbelen. Fox zal eerder terugkrabbelen denk ik zo. Tactiek mislukt, dan beperken we ons verlies maar.
Ik ben benieuwd, maar vergeet niet dat KPN ook huiverig is voor die recente politieke proefballonnetjes, en vergeet niet dat KPN heel goed weet hoe gemakzuchtig de consument is. Dit blijft een heel simpele berekening, waarbij de groep van kijkers gewogen wordt tegen de groep niet-kijkers voor toch best berekenbare variabelen. Maar die berekening is er slechts één.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Tja. Ik verbaas me oprecht erover dat mensen verrast zijn.
Het is veel moeilijker om te doorgronden dan je denkt. Was het maar zo makkelijk te doorgronden met de ronduit belabberde nieuwsweergave hier. Meer ga ik er ook niet over zeggen, anders moet ik straks ook aluhoedjes gaan vouwen. :P
Oh ja? Waar / wanneer dan? Er is een verschil in reactie / commotie en zakelijke realiteit van consumentengedrag. Je verwijst zelf naar de financiële sector, hoe is dat door ook al weer afgelopen? :) Juist ja, zakelijk geïnternaliseerd, gedragsmatig geaccepteerd.

Om dit Amerikaans te noemen is wel wat laat. Of het nu de bank is, de zorg of de bouw, in Nederland is het sinds de jaren '80 vorige eeuw volstrekt normaal geworden.
V&D is wel een berucht voorbeeld. Verder maakt het weinig uit dat het tegenwoordig alom gebeurd, het is een typisch Amerikaanse stijl die is overgewaaid.

En laat mij nou lekker eens in de illusie dat er nog wel bedrijven zijn die enigsinds fatsoenlijk onderhandelen. Er is al genoeg ellende. :+
Ik ben benieuwd, maar vergeet niet dat KPN ook huiverig is voor die recente politieke proefballonnetjes, en vergeet niet dat KPN heel goed weet hoe gemakzuchtig de consument is. Dit blijft een heel simpele berekening, waarbij de groep van kijkers gewogen wordt tegen de groep niet-kijkers voor toch best berekenbare variabelen. Maar die berekening is er slechts één.
Aangezien KPN en ook Ziggo er publiekelijk zo hard ingingen en zichzelf enige ruimte om te manoeuvreren hebben ontzegt denk ik dat de kostenberekeningen niet er gunstig waren voor de respectievelijke kabelaars bij het voorstel van Fox. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Maar dat is dus juist niet het probleem van de KNVB/clubs. Die willen gewoon geld zien en spelers kopen. Krijgen ze meer geld dan is dat fijn. De Eredivisie heeft de boot qua inkomsten aardig gemist. De competitie is eigenlijk te klein en nu kregen ze opeens wel veel geld waar ze wat mee kunnen. Moeilijk om nee tegen te zeggen. Als het niet werkt, tja, Fox zit het contract maar uit en rot dan maar op als ze niet meer verder willen. Hun probleem, zo simpel is het.

Wat ze nu doen bij Fox is het afwentelen van privaat risico bij een investering op het publiek. In feite hetzelfde trucje als de geliefde financiële sector uithaalt. Of je betaald ons of we zorgen ervoor dat de meest geliefde volkssport van het land niet meer te zien is bij kabelbedrijven die niet mee willen doen aan onze voorwaarden. Dat is een typisch Amerikaanse manier van zakendoen die wel vaker spaak loopt in Nederland. Onderhand denk ik niet meer dan KPN zal terugkrabbelen. Ze hebben dit te publiek gemaakt met de rechtszaak om zonder gezichtsverlies terug te krabbelen. Fox zal eerder terugkrabbelen denk ik zo. Tactiek mislukt, dan beperken we ons verlies maar.
Niet mee eens!

De clubs hebben voor korte termijn zakgeld gekozen. Straks gaan ze janken dat de sponsor opbrengsten tegenvallen wegens te weinig exposure.
En of het business model van Fox faalt of gefaald is? Ik zou het niet weten maar ik denk dat het nog te vroeg is om daar een uitspraak over te doen. Fox wil de boel niet weggeven. Ik denk dat ze voor de korte termijn veel meer zullen verdienen door 5 euro/maand te vragen ipv 25. Maar mogelijk dat ze door duur in te blijven zetten wel een mindset willen doorbreken om later ook andere producten duurder in de markt te kunnen zetten.
En of KPN zijn poot stijf gaat houden/kan houden? Ik denk het niet. Er zullen teveel mensen doorgifte van Fox eisen en Fox weet dat. KPN zal buigen, of je dat wil of niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Aangezien KPN en ook Ziggo er publiekelijk zo hard ingingen en zichzelf enige ruimte om te manoeuvreren hebben ontzegt denk ik dat de kostenberekeningen niet erg gunstig waren voor de respectievelijke kabelaars bij het voorstel van Fox. ;)
Een beetje vreemd omdat het contract met Ziggo volgens mij nog een paar jaar doorloopt. Maar misschien nemen ze vast een voorschotje voor als de samenwerking met Vodafone verder uitgerold gaat worden.
Maar wat mij betreft prima dat ze er hard in gaan. >:)
De clubs hebben voor korte termijn zakgeld gekozen. Straks gaan ze janken dat de sponsor opbrengsten tegenvallen wegens te weinig exposure.
En dat neem ik de KNVB/clubs kwalijk. Als de deal met Fox niet zo goed uitpakt, veranderen die clubs weer in een stelletje jankerts zie zich weer willen laven aan het subsidie infuus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
KPN zal niet buigen omdat teveel mensen doorgifte van Fox eisen. Dan schat je dat publiek echt veel te rooskleurig in wat betreft aantallen. Hou een poll onder KPN abonnees of ze bereid zijn 2 euro per maand extra te betalen omdat Fox dat wil, en ik weet behoorlijk zeker dat >90% dat niet zal willen.

Dat KPN alsnog Fox 1 alsnog in het basispakket opneemt, zal een puur zakelijke afweging zijn tussen kosten versus opbrengsten. Die 2 euro pm per abonnee zal KPN absoluut niet gaan betalen. Misschien 1 euro pm. Of nog minder.

Punt is dat Fox zich momenteel heel hard in de voet schiet door het zo hard te spelen. Ze zijn sowieso de verliezer nu KPN volhard. Het is in mijn ogen duidelijk een alles of niets strategie geweest van Fox, wellicht opgelegd vanuit hogerhand. Ik denk dat Fox corporate de verliezen niet meer accepteert en de stekker eruit trekt als er niet snel iets veranderd.

Fox heeft feitelijk nu al verloren, ze gaan de 2 euro pm echt niet krijgen van KPN, en dus zullen de andere dit in de toekomst ook niet meer betalen. KPN zal nu de standaard gaan zetten, en alle andere providers zullen volgen. Het is dus simpelweg erop of eronder voor Fox Sports, en KPN heeft het lot van Fox in hun handen. Dat zullen ze ongetwijfeld weten en uitbuiten.

Fox heeft zich compleet verkeken op de Nederlandse markt, en ze zullen die 1 miljard niet meer terugverdienen als ze zo doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gelukkig, KPN en Fox Sports zijn er alsnog uitgekomen :)

http://www.foxsports.nl/n...enstemming-fox-sports-kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:31:

En laat mij nou lekker eens in de illusie dat er nog wel bedrijven zijn die enigsinds fatsoenlijk onderhandelen. Er is al genoeg ellende. :+
Heh, tja, als dit gedrag nu niet al dertig jaar aangeleerd werd in gerelateerd onderwijs ... :)
Nu ja, dat is al eens eerder aangekondigd :)

KPN geeft iets meer informatie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dus Fox is gezwicht lijkt het, want ineens geen fox meer in de basis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 22:27
Daarnaast handhaaft KPN het huidige model van distributie van FOX Sports en heeft het meer flexibiliteit gekregen om voetbal voor een bredere groep liefhebbers tegen een lagere prijs toegankelijk te maken, zonder opname in het basispakket.
Kortom: FOX Sports niet in basispakket, toch een lagere prijs voor de consument.

Winnaar in de strijd lijkt KPN te zijn, maar is het waarschijnlijk niet. Denk niet dat FOX Sports zo maar toegeeft aan KPN door geen €2 euro per klant te vragen. Ga er maar vanuit dat KPN een flink bedrag betaalt om dit te voorkomen (maar waarbij de klant niet de dupe is).

De klant profiteert, nog wel tenminste, maar het zal mij niks verbazen dat FOX Sports-klanten straks bij KPN vastzitten aan een langdurig contract i.p.v. het maandelijks opzegbare termijn wat momenteel gehandhaafd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Kort samengevat. KPN zal Fox meer betalen. Maar een Fox Sports abonnement wordt goedkoper voor een KPN abonnee. En het komt niet in het basispakket.

Een simpele rekensom zegt mij dat KPN ergens veel geld vandaan moet gaan halen. Dit kan alleen gehaald worden uit de breedte, kortom als alle abonnees iets gaan meebetalen. Ze stoppen het dus niet in het basispakket, maar alle abonnees gaan hier linksom of rechtsom aan meebetalen. Dit kan bijvoorbeeld ook door het snijden in kosten, of door minder geld uit te geven aan de ontwikkeling van nieuwe diensten.

Al met al heeft KPN de stekker er dus niet uitgetrokken bij Fox Sports. Reden te meer om bij mij de stekker uit KPN te halen. Ik vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:43
KoffieAnanas schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:46:
Kort samengevat. KPN zal Fox meer betalen. Maar een Fox Sports abonnement wordt goedkoper voor een KPN abonnee. En het komt niet in het basispakket.

Een simpele rekensom zegt mij dat KPN ergens veel geld vandaan moet gaan halen. Dit kan alleen gehaald worden uit de breedte, kortom als alle abonnees iets gaan meebetalen. Ze stoppen het dus niet in het basispakket, maar alle abonnees gaan hier linksom of rechtsom aan meebetalen. Dit kan bijvoorbeeld ook door het snijden in kosten, of door minder geld uit te geven aan de ontwikkeling van nieuwe diensten.

Al met al heeft KPN de stekker er dus niet uitgetrokken bij Fox Sports. Reden te meer om bij mij de stekker uit KPN te halen. Ik vertrek.
Dit lijkt mij een onterechte conclusie. De schuld ligt hier zeker niet bij KPN. Bovendien kun je op dit moment wel bij kon vertrekken, maar ook ziggo zal na afloop van de contractsperiode te maken krijgen met Fox. Het zal me niet verbazen wanneer dat soortgelijke discussies gaat opleveren. Vodafone heb ik dan wat dat betreft ook geen goed woord voor over. Die belasten het simpelweg gewoon door aan de klant en geven toe aan de eisen van het verliesdraaiende Fox.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

KoffieAnanas schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:46:

En dat haal je uit je glazenbol :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Update, 22:47: KPN maakt op zijn website bekend dat er inmiddels een overeenkomst is getroffen. Het bedrijf treedt niet in detail, maar het ziet ernaar uit dat het nieuwe contract aardig wat weg heeft van het oude. Fox Sports-zenders komen niet in het basispakket en abonnees kunnen gewoon voor Fox Sports-zenders kiezen in de vorm van een aanvullend zenderpakket. Daarnaast spreekt KPN ervan dat het 'meer flexibiliteit heeft gekregen om voetbal voor een bredere groep liefhebbers tegen een lagere prijs toegankelijk te maken'. Mogelijk bedoelt KPN hiermee zelfs dat de prijzen voor het Fox Sport-pakket gaan dalen, maar dat is op dit moment niet helemaal duidelijk. Tweakers neemt zondag contact op met KPN en vraagt om verdere informatie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:') €15 euro voor een basis tv pakket met Fox Sports 1, Eurosport 1/2HD en alle zenders in HD voor zover mogelijk en dan nog moord en brand schreeuwen. Je kan ook ieder moment je tv pakket opzeggen en voor €19 bij Ziggo een analoog/digitaal basispakket met 4/5 HD zenders krijgen of voor €25 iets meer vergelijkbaars :+ .
Digitenne kost tegenwoordig al 15 euro O-)
Om er maar op een andere manier naar te kijken ;) ...

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
apis29 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:21:
:') €15 euro voor een basis tv pakket met Fox Sports 1, Eurosport 1/2HD en alle zenders in HD voor zover mogelijk en dan nog moord en brand schreeuwen. Je kan ook ieder moment je tv pakket opzeggen en voor €19 bij Ziggo een analoog/digitaal basispakket met 4/5 HD zenders krijgen of voor €25 iets meer vergelijkbaars :+ .
Digitenne kost tegenwoordig al 15 euro O-)
Om er maar op een andere manier naar te kijken ;) ...
Dat is inderdaad een manier om ernaar te kijken, een andere is dat dit pakket ook +- €13-€13,50 had kunnen kosten als Fox 1 niet in het basispakket had gezeten en Vodafone ook haar poot stijf gehouden had, wat voor iedereen die geen voetbal kijkt een nog betere deal zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

KPN krijgt nu meer vrijheid om de pakketten op andere manieren aan te bieden. Nu heeft KPN daar best ervaring, mee, en het is ook in het belang van KPN: Ziggo heeft Ziggo Sport en KPN wil daar iets tegenover stellen. Opties waarvan ik vermoed dat KPN ze gaat overwegen:
- Fox Sports (Eredivisie/light) als 'gratis' onderdeel van KPN compleet;
- FOX 1 als onderdeel van het pluspakket;
- een apart Sport-pakket, gebundeld met Eurosport.

Of KPN het daarmee redt weet ik niet, maar ik vermoed dat er fors ingeleverd is door Fox, waardoor eea wel haalbaar is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Waarom zou KPN iets tegenover Ziggo Sport moeten zetten? Als KPN minder zenders voor een lagere prijs gaat bieden, bieden ze een meer onderscheidend pakket aan... daar zullen ze wel niet voor kiezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Shabbaman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 07:28:
Waarom zou KPN iets tegenover Ziggo Sport moeten zetten? Als KPN minder zenders voor een lagere prijs gaat bieden, bieden ze een meer onderscheidend pakket aan... daar zullen ze wel niet voor kiezen helaas.
Dat zit niet in hun profiel. ;) Wellicht dat Telfort dat nog gaat doen, maar ik verwacht het niet.

Ziggo heeft met Ziggo Sport een interessante kaart in handen. F1 is voor een deel van de Nederlanders gewoon interessant. Bij Ziggo zijn de extra kosten voor Ziggo sport (door alle prijsstijgingen) al verwerkt in de prijs. De kunst is voor KPN om dat niet te doen.

Anderzijds heeft KPN straks de kans om voetbal op slimme wijze in het pakket te krijgen. In het basispakket gaat niet (wekt te veel weerstand op, niet iedereen heeft daar behoefte aan), maar pluspakketen (oa 'gratis' onder de noemer 'KPN Compleet') aanbieden zorgt voor meer klantenbinding onder die 10%.

Korte calculatie:
Er is een markt voor FOX-sports ongeveer 20% van de aansluitingen. Als KPN gemiddeld 5 euro verdient per aansluiting, houden ze 1 euro per generieke aansluiting over. Dat is de helft van wat Fox prognotiseerde. Daar komt nog een deel bij wat alles wil kunnen zien, zeg 6%. Daar houden ze 10 euro aan over. Dat is nog 60 cent per abonnee extra. Dat (1,60 per aansluiting) is ongeveer het bedrag wat Fox volgens mij nodig heeft om alle verliezen goed te maken. Fox vroeg 2 euro, maar dat is overduidelijk niet haalbaar gebleken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:09
Wat ik wel zie gebeuren is dat Fox sports als onderdeel van de kpn compleet formule wordt aangeboden. Nu kun je al kiezen tussen een gratis pluspakket, HBO of een derde die me even ontschoten is. Misschien dat daar Fox Sports als keuze bij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Krisp schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:14:
[...]
Bij Ziggo zijn de extra kosten voor Ziggo sport (door alle prijsstijgingen) al verwerkt in de prijs. De kunst is voor KPN om dat niet te doen.
KPN is op het moment al duurder dan ziggo, ik verwacht niet dat de 10 euro besparing op jaarbasis mensen over de streep gaat trekken om te veranderen. Wel is duurder door sport een reden voor anti-voetbal mensen om over te stappen uit principe, gezien ze met KPN nu al meer betalen dan ze bij ziggo zouden betalrn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Wat mij verbaasd is dat, er een zakelijk geschil in de media wordt uitgevochten en daar als neveneffect een pr/mediaoffensief wordt gevoerd om te kijken wat de reacties zijn.. Er worden bedragen en voorwaarden genoemd. Op het moment dat men overéénstemming heeft bereikt hult men zich in nevelen.

Beide partijen zouden zich moeten schamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ziggo heeft zoal engels en spaans voetbal, formule 1, champions league en diverse autosporten, zoals GP2 etc. Dat is toch wel behoorlijk populair.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
Luxicon schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:34:
Ziggo heeft zoal engels en spaans voetbal, formule 1, champions league en diverse autosporten, zoals GP2 etc. Dat is toch wel behoorlijk populair.
Precies de redenen dat ik KPN + ziggo pakket heb.
Vind het wel veel gezeur om een paar euro per maand, mijn keuze voor KPN is vanwege het glasvezelinternet het zenderaanbod kan me gestolen worden.

Als Ziggo sports alleen voor Ziggo abonees zou zijn, dan zou ik vandaag nog switchen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zou t een onderdeel van de deal zijn om fox op ziggo dan maar op zwart te zetten? Klapt er net uit bij t omschakelen van Feyenoord naar Ajax ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 22:27
Momenteel ligt Fox Sports 1 eruit bij Caiway. Nog geen bericht van Caiway zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dennism schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 05:18:
[...]

Dat is inderdaad een manier om ernaar te kijken, een andere is dat dit pakket ook +- €13-€13,50 had kunnen kosten als Fox 1 niet in het basispakket had gezeten en Vodafone ook haar poot stijf gehouden had, wat voor iedereen die geen voetbal kijkt een nog betere deal zou zijn geweest.
Het kostte tot 1 augustus idd €13,50 en dat heeft ze tot nu toe een ruime 100,000 glasvezel/'vf thuis' klanten opgeleverd (blijkbaar is het goedkoopste zijn niet doorslaggevend genoeg ). Die cijfers over Fox Sports abonnees zijn overigens ook weinig zeggend aangezien het gebasseerd is op een prijs van €15 voor Eredivisie. Vraag je die andere 90(?)% of ze €1,50 over zouden hebben om elke week Ajax, PSV en Feyenoord in het basispakket te krijgen zal je vast geen 100% nee als antwoord krijgen (maar zo wordt het in de discussie wel voorgespiegeld).
Over wanklanken bij de Vodafone over Fox is niks naar buitengekomen dus misschien vonden ze het wel een goede uitbreiding van hun aanbod en bereid deze 'tactische' zet te nemen. Vaker dan niet is het toch veel geschreeuw en weinig wol qua opzegdreigingen :+

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 07-08-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
apis29 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:56:
[...]

Het kostte tot 1 augustus idd €13,50 en dat heeft ze tot nu toe een ruime 100,000 glasvezel klanten opgeleverd (blijkbaar is het goedkoopste zijn niet doorslaggevend genoeg ). Die cijfers over Fox Sports abonnees zijn overigens ook weinig zeggend aangezien het gebasseerd is op een prijs van €15 voor Eredivisie. Vraag je die andere 90(?)% of ze €1,50 over zouden hebben om elke week Ajax, PSV en Feyenoord in het basispakket te krijgen zal je vast geen 100% nee als antwoord krijgen (maar zo wordt het in de discussie wel voorgespiegeld).
Dat laatste geloof ik ook zeker, ben alleen wel erg benieuwd of je dan iedere week Ajax, PSV en Feyenoord te zien zal krijgen (tot op heden zaten die natuurlijk op het eerste kanaal wanneer mogelijk), maar stel dat ze die iedere week blijven uitzenden op een kanaal dat in het basis pakket valt natuurlijk de toegevoegde waarde van het uitgebreidere betaal pakket voor een (groot) deel weg. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meeste abo houders van het uitgebreide pakket de "grote 3" niet het meest belangrijke van dat pakket vinden en kan me dus goed voorstellen dat de partijen van deze grote 3 dan ook meer verdeeld gaan worden over de verschillende Fox Sports kanalen mocht kanaal 1 bij veel partijen in het basispakket komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 07-08-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Over wanklanken bij de Vodafone over Fox is niks naar buitengekomen dus misschien vonden ze het wel een goede uitbreiding van hun aanbod en bereid deze 'tactische' zet te nemen. Vaker dan niet is het toch veel geschreeuw en weinig wol qua opzegdreigingen :+
Ik ben uit principe weggegaan bij vf, er werd tijdens opzeggen 3mnd korting geboden, voor de blijvers misschien een reden om ze even te bellen ;)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dennism schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:02:
[...]
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meeste abo houders van het uitgebreide pakket de "grote 3" niet het meest belangrijke van dat pakket vinden en kan me dus goed voorstellen dat de partijen van deze grote 3 dan ook meer verdeeld gaan worden over de verschillende Fox Sports kanalen mocht kanaal 1 bij veel partijen in het basispakket komen.
Lijkt me sterk, anders zou Ziggo dat ook al wel doen met hun open kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

https://blendle.com/i/var...l-varagids-20160809-54245

Mooie re-constructie van de teloorgang van Sport 7 in Nederland, die het idee ook had opgevat... 2,- per aansluiting te vragen :+

Ajax en Feyenoord waren met 2 kleine clubs de enige die de ballen hadden tegen het domme idee te stemmen. De rest (inclusief PSV aangezien Philips in Sport7 zat) ging als lemmingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Voor de mensen die Fox Sports bestellen bij Ziggo.. bestel direct via de provider en niet via FS.
Na een 10 dagen wachten was het nog niet geactiveerd, gisteravond bij Ziggo besteld, 1 uurtje en de zender was beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Verrassende wending, Eredivisie wordt een stuk goedkoper bij KPN: http://www.ad.nl/eredivis...ivisie-door-kpn~abb6e839/ Wie draait er voor de rekening op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Idd een verrassende wending, Fox heeft duidelijk eieren voor zijn geld gekozen. Goed onderhandeld door kpn dus.

Wat betreft het opdraaien voor de rekening, dat lijkt mij niet echt aan de orde. Voor Fox nemen er geen kosten toe of af, zij willen gewoon zoveel mogelijk omzet draaien op de kosten die ze al genomen hebben. Door de fors lagere prijs zou dat voor Fox wel eens gunstig uit kunnen pakken voor de korte termijn, alleen krijg je wel een devaluatie van het aangeboden product. De bereidheid om in de toekomst nog meer te gaan betalen voor enkele zenders doordat men daar aan gewend raakt neemt niet toe. En wat vooral spannend wordt.... hoe hard gaan Vodafoon en Ziggo klanten nu mekkeren? (juridisch hebben ze geen rechten, maar consumenten gaan dat niet (willen) begrijpen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Tele2 geeft aan vanaf volgende maand geen Fox Sports meer door te geven. Ik moet nog 5 maanden mijn contract uitdienemen bij Tele2.
Ik ben een van de voetballiefhebbers die dit erg jammer vindt. Ik ben daarom ook benieuwd of ik mijn abonnement kosteloos mag opzeggen vanwege het feit dat Tele2 beslist geen Fox Sports meer door te geven? Op die manier kan ik naar een aanbieder welke wel Fox Sports doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

paQ

Normaliter zijn dit juist de momenten waarop je kunt overstappen, omdat de dienst/overeenkomst eenzijdig wordt gewijzigd.
Zie even je contract/voorwaarden, maar het zal geen probleem zijn lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 19-08-2016 13:07 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372738

Mag ik min abonnement om deze reden kosteloos opzeggen?

Dat is afhankelijk van je abonnementsvorm. Heb je vragen over het opzeggen van je abonnement, wil je iets wijzigen aan je abonnement of heb je andere vragen? Bel 0800-2401602.
https://www.tele2.nl/eindefoxsports/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 04-07 13:58
Tele2 berichten zijn gemerged met dit topic.

[ Voor 75% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2016 13:42 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

* anandus is van VF naar Tele2 overgestapt.
Heb ook gelijk m'n telefoonabonnement overgezet.

Zou me niet verbazen als VF enkele tienduizenden klanten is kwijtgeraakt door dit geintje.
Toen ik ze belden op een 'speciaal nummer om op te zeggen', kon ik niet langer dan 1 minuut aan de lijn blijven omdat de telefoon roodgloeiend stond.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 11:27
nieuws: Ziggo volgt KPN niet in prijsverlaging van Fox Sports

Toch eens bellen als mijn gratis maand afloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

* anandus is van VF naar Tele2 overgestapt.
Heb ook gelijk m'n telefoonabonnement overgezet.

Zou me niet verbazen als VF enkele tienduizenden klanten is kwijtgeraakt door dit geintje.
Toen ik ze belden op een 'speciaal nummer om op te zeggen', kon ik niet langer dan 1 minuut aan de lijn blijven omdat de telefoon roodgloeiend stond.
Mooi toch, marktwerking zoals het hoort ;) (geloof nooit dat het er ook maar tienduizend zullen zijn, eerder nog door de fusie en de ontstane onzekerheid). In het vodafone topic zie je net zo goed mensen die er juist naar (willen) overstappen van bijv. Tele2 en aan het eind van de streep zullen wel zien wat het per saldo heeft gedaan.

Effectief blijft het dat je bij KPN 2,50 per maand extra bent gaan betalen voor een antivirus en een pr0n zender ipv 1,50 voor FS1 en je nu dezelfde fox sports pluspakketten hebt*. Zie overigens al redelijk veel opmerkingen dat 7,50 voor FS Eredivisie het wel aantrekkelijk maakt (kan je nagaan hoe dat bij 1,50 zit O-) )

* FS Compleet is €12,50 bij Vodafone (+€1,50 dan) ipv €15 maar FS Eredivisie bestaat niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 23-08-2016 15:38 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste