1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ik lonewolf ook regelmatig en geloof me, het laatste wat me dan boeit is bases cappen met 1 vijand. Een lekker potje knallen in een goed gevecht met voldoende cert materiaal is dan waar het om draait.
[ Voor 8% gewijzigd door Rolfski op 07-08-2014 19:36 ]
Het gaat er gewoon om dat je je class specialities goed onder de knie hebt.
En een sniper in de middle of nowhere is geen gratis cert, het is een goeie tactiek.
Hooguit ben jij gratis cert voor hem , indien hij het een beetje onder de knie heeft.
Ik vind het niks daarom,Gmount schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:48:
het nieuwe resourcesysteem werkt inderdaad fijn, maar bij mij komt dat vooral omdat ik nog nooit te weinig had![]()
Hebben jullie ook last van haperingen? erg irritant om zo te moeten spelen
UPCOMING ALL ACCESS MEMBERSHIP PLAN:2 DAYS(Expires: 10/8/14)
This email is to confirm your recent All Access Membership cancellation. We are sorry to see you go!
Voor jou niet, voor mij welRolfski schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:10:
Geen reden om daarom je membership op te zeggen. Het nieuwe resource systeem is nog lang niet af. Tal van updates staan nog in de planning om ze veel strategischer te maken, zodat je er echt voor gaat spelen.
Op dit moment is er 0 strategie. Je kan zo'n beetje altijd een vehicle of een MAX spawnen en als je 100 meter na de spawn op een tankmijn rijdt dan pull je toch gewoon een nieuwe tank
* het blijft SOE dus klaar is het nooit
En er zitten zeker ook voordelen aan het nieuwe systeem:
- Gecombineerde oorlogsvoering stelt eindelijk wat voor. Het heeft nu zin om tanks en zo te spawnen. Zeker omdat het nieuwe schild de Sunderers veel sterker heeft gemaakt heb je tanks/lightnings/harassers nu nodig om ze uit te schakelen. Daarvoor had het geen enkele zin om een tank divisie in je outfit op te stellen.
- Je kan nu fatsoenlijk je continent verdedigen zonder dat je in de problemen komt omdat je nauwelijks resources krijgt van je gebieden.
- Nieuwe spelers kunnen eindelijk een beetje vliegen zonder om de havenklap uitgeschakeld te worden en dan weer 10 min moeten wachten.
[ Voor 93% gewijzigd door Lekker Ventje op 10-08-2014 19:37 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
Deze gevechten kwamen, op de server waarop ik speelde, weinig tot niet voor. Maar nu kom ik ze met regelmaat tegen.
Moet nog wel wennen aan het feit dat je in het spel altijd friendly fire hebt. Ik snap wel waarom ze het hebben gedaan en ik vind het ook een goede feature. Echter, als je met 30 man in een tunnel spawnt en om het hoekje moet gaan schieten, dan wordt het echt een uitdaging om niet je eigen teamgenoten overhoop te knallen.
[ Voor 52% gewijzigd door CutePuppy op 11-08-2014 19:20 ]
Ik ben niet alleen met mijn mening. Tevens als reactie op jou "voordelen".Rolfski schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:51:
Beetje overreactie als je het mij vraagt. Zaken die gewoonweg echt niet werken en de game echt verneuken worden altijd binnen de kortste keren door de devs gefixed. Zo is er al een hotfix aangekondigd die priis voor een max verhoogd van 350 naar 500.
En er zitten zeker ook voordelen aan het nieuwe systeem:Al met al is het nieuwe systeem nog niet perfect maar ook zeker niet "game breaking".
- Gecombineerde oorlogsvoering stelt eindelijk wat voor. Het heeft nu zin om tanks en zo te spawnen. Zeker omdat het nieuwe schild de Sunderers veel sterker heeft gemaakt heb je tanks/lightnings/harassers nu nodig om ze uit te schakelen. Daarvoor had het geen enkele zin om een tank divisie in je outfit op te stellen.
- Je kan nu fatsoenlijk je continent verdedigen zonder dat je in de problemen komt omdat je nauwelijks resources krijgt van je gebieden.
- Nieuwe spelers kunnen eindelijk een beetje vliegen zonder om de havenklap uitgeschakeld te worden en dan weer 10 min moeten wachten.
• Het voelt compleet nutteloos om tanks/lightning/harassers uit te schakelen als je weet dat je tegenstander gewoon naar de terminal kan lopen en nieuwe kan spawnen. Normaal had je een kans dat ze even een timer hadden maar nu kan je gewoon 2 of 3 voertuigen spawnen voordat je in de problemen komt met je resources. De aangekondigde nanite-pool per base zal dat tegengaan maar dat komt pas in....(drumroll) november. MAX is nu 450 maar je kan nog steeds 2x full MAX gaan als squad om een techplant- of single point AMP-cap te breken
• Continent verdedigen is inderdaad wat makkelijker zeker nu je die double-team alerts hebt
• In het oude systeem werden ze 1x neergeknald in die 10 minuten, nu worden ze 4 of 5 keer neergehaald. Het is gewoon extra XP voor de betere piloten.
• Servers kunnen nog steeds niet goed omgaan met grote gevechten. Een 48+ vs 48+ klinkt geweldig maar vaak is het onspeelbaar vanwege problemen met lag(spikes), renderdistance (je ziet niks, 2 stappen later zie je ineens 5 man verschijnen, 0.5 seconde later ben je dood) en problemen met hitdetection (je leegt een clip in iemand waarbij er niks gebeurd).
• 2 minuten nadat je na lang zoeken een leuk gevecht vind veranderd de pop ineens in een overpop en 30 seconden later is het gevecht over (redeployside).
• Hogere serverpopulatie = meer zergs = boring (voor mij). Een zerg is leuk als je de hele dag in een HE-voertuig zit maar daar speelde ik het spel niet voor. Elke mongool kan een HE-Prowler op een heuvel parkeren en dat doet men dan ook.
Gelukkig moet je het wel erg bont maken wil je een penalty krijgen. Is mij iig nog nooit overkomen. Leg zelden een friendly om met mijn geweer of tank, maar kan me voorstellen dat piloten met bijv rocket pods of gunners in gunships het lastiger hebben.CutePuppy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:08:Moet nog wel wennen aan het feit dat je in het spel altijd friendly fire hebt. Ik snap wel waarom ze het hebben gedaan en ik vind het ook een goede feature. Echter, als je met 30 man in een tunnel spawnt en om het hoekje moet gaan schieten, dan wordt het echt een uitdaging om niet je eigen teamgenoten overhoop te knallen.
Trouwens,:dat was me vandaag (maandag) het dagje wel weer voor de mensen op Miller... check
[ Voor 13% gewijzigd door Randfiguur op 12-08-2014 00:42 ]
Welkom! Medic is een uitstekende beginner class.Vergeet niet het starter topic te checken voor handige tips en gratis goodies.CutePuppy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:08:
Eergisteren gedownload en ook begonnen. Geinig spel. Momenteel proberen als medic zoveel mogelijk certs te farmen om wat basis dingen te krijgen.
Het voordeel van het nieuwe systeem is dat het weliswaar langer duurt om een tank formatie dood te bloeden maar dat de vijand dan gewoon ook gelijk bijna niets meer kan spawnen: Geen vliegtuigen, geen maxes en nauwelijks explosieven en (revive) granaten.PirE schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:53:
• Het voelt compleet nutteloos om tanks/lightning/harassers uit te schakelen als je weet dat je tegenstander gewoon naar de terminal kan lopen en nieuwe kan spawnen. Normaal had je een kans dat ze even een timer hadden maar nu kan je gewoon 2 of 3 voertuigen spawnen voordat je in de problemen komt met je resources. De aangekondigde nanite-pool per base zal dat tegengaan maar dat komt pas in....(drumroll) november. MAX is nu 450 maar je kan nog steeds 2x full MAX gaan als squad om een techplant- of single point AMP-cap te breken.
• Continent verdedigen is inderdaad wat makkelijker zeker nu je die double-team alerts hebt. Vond de alerts voor de merge beter en voor mij persoonlijk voelde Miller niet leeg.
• In het oude systeem werden ze 1x neergeknald in die 10 minuten, nu worden ze 4 of 5 keer neergehaald. Het is gewoon extra XP voor de betere piloten.
• Servers kunnen nog steeds niet goed omgaan met grote gevechten. Een 48+ vs 48+ klinkt geweldig maar vaak is het onspeelbaar vanwege problemen met lag(spikes), renderdistance (je ziet niks, 2 stappen later zie je ineens 5 man verschijnen, 0.5 seconde later ben je dood) en problemen met hitdetection (je leegt een clip in iemand waarbij er niks gebeurd).
• 2 minuten nadat je na lang zoeken een leuk gevecht vind veranderd de pop ineens in een overpop en 30 seconden later is het gevecht over (redeployside).
• Hogere serverpopulatie = meer zergs = boring (voor mij). Een zerg is leuk als je de hele dag in een HE-voertuig zit maar daar speelde ik het spel niet voor. Elke mongool kan een HE-Prowler op een heuvel parkeren en dat doet men dan ook.
En voor een nieuwe piloot is het veel belangrijker dat ie ff kan blijven doorvliegen om proberen te leren van zijn fouten. Dat het hele air balans systeem niet werkt in het nadeel van nieuwelingen heeft niets met resources te maken.
Grote gevechten is DE belofte van deze game. Als je dat maar niets vindt kan je beter COD gaan spelen.Er zijn trouwens altijd wel plekken te vinden in deze game met kleinere gevechten. En dat die gevechten asymmetrisch zijn of dat snel kunnen worden (redeployside) is altijd zo geweest.
Zaken als netcode, lag en framerate bij dit soort absurd grote gevechten zullen altijd een uitdaging vormen maar is tegelijk ook iets waar devs altijd bovenop zitten. Dit is geen BF4 waar je een half jaar moet wachten op een performance patch.
Lang verhaal kort: Dit spel is echt niet ineens drastisch slechter geworden en wat mij betreft juich ik de laatste patch toe. Issues zullen er altijd zijn maar ik ken geen enkele game waar deze zo goed door de devs worden opgepakt.
• HUD ontbreekt nog, wat vliegen lastiger maakt.
• Veel wapens missen ook een HUD, waardoor je vaak niet ziet waar je heen schiet
• Hij is erg traag. Het duurt echt uren voordat je met zo'n ding de map over bent.
• Hij is zo stuk
• Het gebrek aan snelheid word goedgemaakt door je stijg en daalsnelheid, en de snelheid waarmee je kunt draaien/rollen.
Op zich een leuk principe, maar ben bang dat dit op de live servers niets gaat worden. Alles in de lucht is groter, steviger, kan harder schieten en sneller. Je bent daardoor al snel gedwongen laag te vliegen. Aangezien dit ding van papier-mache lijkt te zijn word je daar weer door grondtroepen volledig weggeblazen. We hebben gister wat gekeken met diverse load-outs, 8 man in 2 Valkyries tegen 8 man grondpersoneel. Je word volledig weggeblazen uit de lucht.
blub
Verwijderd
Verders had ik op de planetside reddit gelezen dat de scopes een modificatie krijgen. Van waaruit ik las wordt het iets in de richting van (wat ik gelezen heb en gezien) Bf4. Dit betekend dat de kruis tijdends het richten en schieten minder beweegt en meer op doel terwijl het wapen en dus de scope hevig kan bewegen.
Dus het kruis en de scope gaan onafhankelijk van elkaar bewegen.
En wat vinden jullie nou van de deployment shield die we nu op de sunderer kunnen plaatsen, je hebt nu minimaal 2 man nodig om er een op te blazen. (en eerst schild weghalen en daarna hetzelf beschadigen doet meer schade dan alles in 1 keer op te blazen.
Dit brengt niet alleen een betere balans in aanvallen en verdedigen, het zorgt er ook voor dat tanks als de Lightning Viper een veel belangrijkere rol krijgen.
De nieuwe scopes kijk ik naar uit, zeker ook de optie om a la COD crosshair type en kleur in te stellen.
Verwijderd
Het vliegen is inderdaad anders. Denk maar als je in een JSF zit. Je kan stil hangen in de lucht.ReQuiem83 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:08:
Inmiddels ook begonnen met planetside. Zit op Cobalt als NC. Ik snap alleen niet hoe mensen kunnen vliegen. Ik vlieg alle kanten op behalve de kant waar ik naar toe wil. Wat mij opvalt is dat de tanks van VS stuk beter zijn dan die van de NC, teminste zal wel gebalanced zijn maar ik leg het toch echt elke keer af tegen ze.
De controls zijn normaal maar aanpassen is soms wel handing.
W-S snelheid
A-D strafen, Dus gewoon naar links en rechts (langzaam)
Muis voor-achter Naar beneden en naar boven gaan met je vliegtuig.
Muis zijkant Barrelroll
Spatie/control Stijgen/dalen
Zelf zou ik in ieder geval een aantal toetsen toevoegen aan je controls en het uitstappen ook een andere toets geven. Aan te raden is om omhoog en omlaag kijken/draaien aan je toetsenbord te plaatsen.
meestal als je in een gevecht zit tussen 2 vliegtuigen hang je meestal still of ga je zijwaarts (schuin+spatie) om niet een stilstaand/vluchtend doelwit te zijn.
De NC tanks zijn naar mijn mening de beste. Ze hebben veel pantser en vuurkracht. De Magrider is mijn 2e keuze (komen waar andere tanks moete mee hebben of niet kunnen komen). En als laatste de Prowler. Zelf speel ik meer TR vanwege de outfit waar ik in zit en moet het maar met de kartonnen doos doen.
Waar jij (denk ik) moeite mee hebt is dat de Magriders makkelijk kunnen strafen en schieten terwijl jij aan de grond genageld zit. Probeer te voorspellen waar ze heen gaan en waar jij je schot moet plaatsen. Pas ook op voor je achterkant aangaande je daar het vatbaarste bent. Een gunner op je tank doet ook wonderen.
Ook kun je je zwak voelen omdat je tank bijna niet gecert is maar oefening baart kunst. Een Vanguard kan makkelijk 1,5 Magrider achter elkaar aan (maximale schild in utility) als beide geen gunners hebben. En dus als je je utility van je tank gaat certen probeer de schild eens uit.
Verwijderd
Als je snel certs wil verkrijgen gaat dat het snelst met de medic. Wel zou ik de meeste certs hiervan in je medic gun stoppen omdat het dan effectiever wordt.ReQuiem83 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:06:
Thnx. Handige tips. Eerst maar cert verzamelen als medic/engineer en langzaam upgraden.
Als NC heb je ook een goede certfarmer genaamd de MAX suit met dubbele shotguns (je moet wel een 2e shotgun kopen voor je MAX). Zeer goed in close range maar pas op voor raketten en c-4.
Een Biolab met 48+ vijanden geeft je gegarandeerd een hoop certs als je het goed doet. Beide van deze 2 opties om certs te "farmen" zijn zeer effectief.
Bedenk dat shotguns meer een skill wapen zijn. Ieder shot telt dus reactiesnelheid en aiming skills zijn belangrijk. Dat betekent dat randzaken als settings (lage muis sensitiviteit, raw input), hardware (120 hz monitoren, lage frame rate) en netwerk (lag, hit detection en registration) belangrijk worden.
Als je op een wat oudere gamebak speelt, je nooit hebt druk gemaakt om gedetailleerde instellingen en matig met shooters bent, heb je over het algemeen meer baat bij een spray en pray wapen. In jouw geval een Lynx bv.
Verwijderd
Slugs zijn als het ware enkele kogels (denk rubberen balLaw0070 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:56:
Nuja, het is een 180° draai van m'n vorige manier van spelen...heb namelijk 75% van de tijd infiltrator gespeeld, en ben dus gewoon aan die speelstijl. Ik wou het gewoon proberen maar het was nu echt wel erg slecht. Geen slugs dus, ok.
Maar ja voor de lol ga ik maar die slugs een keer proberen.
Extra info: voor een bepaalde patch konden de VS gaan snipen met hun shotgun omdat deze ook hun empire specific trait had verkregen. dus geen bullet drop. Dit is dus ongedaan gemaakt en dus hebben de VS toch nog wel drop met de shotgun.
Maar wat was je speelstijl als infiltrator, vooral vijanden op afstand neerleggen of maakte je gebruik van een SMG.
auraxium medal op SMGVerwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:30:
[...]
Slugs zijn als het ware enkele kogels (denk rubberen balDit is om de afstand waarop je shotgun effectief is te vergroten, maar de totale maximale schade gaat achteruit en je effectiviteit in close range gaat naar beneden.
Maar ja voor de lol ga ik maar die slugs een keer proberen.
Extra info: voor een bepaalde patch konden de VS gaan snipen met hun shotgun omdat deze ook hun empire specific trait had verkregen. dus geen bullet drop. Dit is dus ongedaan gemaakt en dus hebben de VS toch nog wel drop met de shotgun.
Maar wat was je speelstijl als infiltrator, vooral vijanden op afstand neerleggen of maakte je gebruik van een SMG.
3 auraxiums op snipers dus veelal op afstand neerleggen ja. SMG auraxium is de recentste maar die gebruik ik nu nog amper
[ Voor 5% gewijzigd door Randfiguur op 01-09-2014 10:44 ]
Verwijderd
Heb je ook al geprobeerd om naar andere continenten te gaan en te kijken of hetzelfde probleem zich daar ook voordoet. Want het kan ook de serverlagg zijn. Gelukkig heb ik daar bijna geen last meer van (had gisteren wel een zeer grote lagspike, maar dat was voor iedereen hetzelfde.)
Misschien helpt het valideren van je bestanden aangaande het erop lijkt dat het iets met de software update te maken heeft.
Trouwens is et ook niet handig om je direct in een zerg te gaan begeven omdat er veel ingeladen moet worden, het is beter om er heen te vliegen of te rijden vanuit een naastgelegen basis. Dan kun je meteen een aantal in de rug neerhalen.
Ik heb ook wel last van hitches, maar gelukkig niet zulke fps drops als Randfiguur
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Verwijderd
blub

ik heb wel een voordeeltje gevonden van de laatste update, er word nu geteld tot 96+ ipv 48+
Het komt mijn K/D-ratio (en (dus mijn humeur
[ Voor 3% gewijzigd door Randfiguur op 05-09-2014 15:04 ]
Verwijderd
Hopelijk gaat het met de patch beter want met opstarten kreeg ik ook al G29 ERRORS en moest het een paar keer proberen om goed in te loggen danwel via launcher of character selectie scherm.
Als je in Planetside 2 waarde hecht aan je K/D ratio speel je het spel verkeerdRandfiguur schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:03:
Heb wat tips van pariah_terror opgevolgd, maar het ligt gewoon aan een patch. Die van de Valkyrie wordt door velen met vergelijkbare klachten als schuldige aangewezen. Sowieso had ik hiervoor nooit problemen met stuttering/hitching/fpsdrops op bijv Indar, in tegenstelling tot Hossin.
Het komt mijn K/D-ratio (en (dus mijn humeur) niet bepaald ten goede, dus ik speel maar even niet tot de boel gefixt is...
Als je PS2 goed speelt ga je dood, en veel ook. Je hoopt alleen net wat meer tegenstanders mee te nemen dan dat je zelf ten onder gaat
Verwijderd
Verwijderd
Maar ja dat is een van de vele problemen, en dit zijn degene die bekend zijn en dus ook gerepliceerd kunnen worden. Ook zijn er nog andere bugs aanwezig.Rolfski schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:19:
Volgens deze tweet zou het hele hit detectie vehaal nu zo'n beetje verholpen moeten zijn.
Hier nog een lijst met alle problemen, deze is laatst aangemaakt.
http://ps2issuetracker.com/secure/Dashboard.jspa
Wel jammer dat ze altijd wel wat breken met iedere patch.
Verder wel echt heel weinig op aan te merken, eigenlijk. De interface is nogal rommelig voor een nieuwkomer, maar ik begin er stilaan wat in te komen.
Verwijderd
Het is alweer gefixt aan de hand van het feestje welke aanwezig was doordat ik een sunderer had geplaatst. Dit was mogelijk doordat de timer niet geheel correct was. Normaal zou je out of bounds zijn, maar wanneer er nog 2 seconden over waren voor de deploy, ging de onstervelijkheid weer aan waardoor je nog in de warpgate kon blijven staan. Dit betekende dat ook mijn sunderer bleef staan.Rolfski schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:06:
Warpgate bug? Is mij niets van bekend.
En dus, als je een sunderer daar had kan heel je factie daar spawnen, helaas niet gebeurd. Ik ga het nog een keer proberen om dit te doen met de nieuwe omstandigheden. (In mijn gedeployde sunderer spawnen om een stuk van de timer af te halen zodat ik mogelijk "in the clear ben"
hier is een reddit postje over de gebeurtenis: http://www.reddit.com/r/P...ility_taken_to_a_new_lvl/
En over dat wildlife, dat betekend dat er een PVE element in komt, dit is een boel codeerwerk om erin te krijgen tevens zal de performance hierdoor ook weer omlaag gaan.
NPC's in deze game is inderdaad vaak over gediscussieerd, variërend van wilde beesten, tot bewegende trainingsdoelen in de VR room, tot massale buitenaardse invasies waar alle partijen moeten samenwerken om die te verdrijven. Reken er echter niet op dat ze er snel zullen komen.Tohamo schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:14:
De wereld zou veel meer leven als je random encounters met wildlife zou tegenkomen.
De interface went snel kan ik je verklappen. Als je iets niet snapt, vergeet dan niet op het vraagteken boven aan de pagina te klikken. Deze bevat namelijk een tutorial van die pagina.Tohamo schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:14:
Verder wel echt heel weinig op aan te merken, eigenlijk. De interface is nogal rommelig voor een nieuwkomer, maar ik begin er stilaan wat in te komen.
PSN: Brwmaster
Verwijderd
Het hangt er vanaf op welke server je gaat zitten, maar waar je komt we zullen je graag even helpen. Binnenkort weer een serversmash met 288 tegen 288, de voorbereidingen zijn al aan de gang.Br3wmaster schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:25:
Tijdje geleden hier al is gepost en heel even gespeeld maar besloten de game actief te gaan spelen. Zal me vanavond even verdiepen in de factions en wie weet loop ik jullie wel is een keer tegen het lijf
Verwijderd
Helaas ben ik vanavond niet online om je de weg te wijzen, maar morgen kan het wel. Ik heb een TR character op Cobalt.Br3wmaster schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:42:
Lees veel over de server 'Cobalt'? Denk dat ik daar maar heen ga als TR denk ik. Maar dat kan vanavond nog veranderen uiteraard. 288 vs 288 klinkt erg leuk tbh
. Word wel weer is tijd voor een nieuwe verslaving imo
Verwijderd
Ik heb geen characters op andere servers en ben op 2 camo's na totaal f2p bezig. Heb je een microfoon, dat praat wat makkelijker dan schrijven. Zelf start ik het spel op via steam, maar weet mijn usernaam niet zo goed meer, dus via steam toevoegen kan ook pas vanaf morgen.Br3wmaster schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:22:
Morgen ben ik er vast ook wel ff een uurtje of watBeetje hulp kan natuurlijk geen kwaad. Als een andere server je beter schikt kan het ook hoor maakt mij opzich niet zoveel uit
De naam van mijn TR character is "Pariahterrus" om mij in-game te bevrienden. Dan kun je ook gelijk zien of ik online ben.
Yup, mijn BRTD outfit gaat all-in in de opkomende match volgend weekend in Miller tegen Connery. Vol squad, PL, aanvullende piloten, extra training, de hele reutemeteut.Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:38:
[...]
Binnenkort weer een serversmash met 288 tegen 288, de voorbereidingen zijn al aan de gang.
Helaas as donderdag pas weer tijd om te gamen
Daarnaast inderdaad geen flauw idee wat ik aan het doen was
Verwijderd
Edit: Lees net dat hij voor volgende week geplanned is >.<
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 01:10 ]
Ik zag dat er een wereld deel gelockd was omdat die compleet veroverd was door een faction. Geeft het daarnaast nog extra's als je een continent locked?
Verwijderd
sommige dingen kosten dan minder nanites, maar dat is dan ook alles. En tijdens primetime heb je er niets aan omdat deze niet gelocked kunnen worden.Br3wmaster schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:26:
Had in wat tutorial filmpjes gezien dat vooral de scope bij die paarse allien achte dudes niet echt goed was toch? Vind ik trouwens ook de minst leuke faction moet ik eerlijk zeggen.
Ik zag dat er een wereld deel gelockd was omdat die compleet veroverd was door een faction. Geeft het daarnaast nog extra's als je een continent locked?
De faction waar je het over heb is de "spandex" faction oftewel de VS. De Planetside Lore zegt dat zij wat meer hebben met de aliens en dus de technologie. Maar die aliens zijn nooit meer gezien nadat ze hen hadden opgemerkt.
Iedere faction heeft wel wat, de Vanu hebben hun hovertank en de PPA. De NC "rebellen" zijn meer van shotguns en de zware tank. En de TR "commie's" hebben een groter magazijn en de toekomstige "striker"
Op het moment is de nieuwe versie van de striker in de testserver al aanwezig, maar hij moet nog worden toegepast worden op de Live server.
Verwijderd
Speel zelf als een NC rebel. Maar dat hele shotgun faction is eigenlijk alleen maar dikke ellende. Ondertussen is de Jackhammer redelijk vervangen door de Baron.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:06:
[...]
sommige dingen kosten dan minder nanites, maar dat is dan ook alles. En tijdens primetime heb je er niets aan omdat deze niet gelocked kunnen worden.
De faction waar je het over heb is de "spandex" faction oftewel de VS. De Planetside Lore zegt dat zij wat meer hebben met de aliens en dus de technologie. Maar die aliens zijn nooit meer gezien nadat ze hen hadden opgemerkt.
Iedere faction heeft wel wat, de Vanu hebben hun hovertank en de PPA. De NC "rebellen" zijn meer van shotguns en de zware tank. En de TR "commie's" hebben een groter magazijn en de toekomstige "striker"
Op het moment is de nieuwe versie van de striker in de testserver al aanwezig, maar hij moet nog worden toegepast worden op de Live server.
Verwijderd
Maar dan heb je die ook nog op de harrasser (kan in 2 sec een andere harrasser neerhalen binnen +25 meter) en de ESF (CQC maximaal 2 schoten op 20 meter (dacht ik) en de vijandelijke max is neer).Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:24:
[...]
Speel zelf als een NC rebel. Maar dat hele shotgun faction is eigenlijk alleen maar dikke ellende. Ondertussen is de Jackhammer redelijk vervangen door de Baron.
En je hebt de shotgun sidearm, dus eigenlijk is het niet allemaal ellende.
Verwijderd
De cannister is bedoeld als AI, en daarvoor is hij nu redelijk. Maar nog niet op het level van de Marauder of PPA. De Airhammer is goed voor echte Sky Knights, maar dan alsnog is het een High risk wapen waarbij je dichtbij de vijand moet komen. Een Banshee haalt op range ook een MAX snel neer. De shotgun sidearm is gewoon nutteloos.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:00:
[...]
Maar dan heb je die ook nog op de harrasser (kan in 2 sec een andere harrasser neerhalen binnen +25 meter) en de ESF (CQC maximaal 2 schoten op 20 meter (dacht ik) en de vijandelijke max is neer).
En je hebt de shotgun sidearm, dus eigenlijk is het niet allemaal ellende.
Shotguns zijn leuk en alles. Maar niet als het overal op geplakt wordt. NC faction traits zijn hard hitting, heavy armour maar low rate of fire en langzame vehicles. Weet alleen niet waarom dit gelijk betekent dat alles een shotgun moet zijn. Bijna elke NC die ik ken wilt ondertussen wel even de Railgun kant van de NC zien.
Verwijderd
Als je gewoon een harasser hebt en langs de vijand racet heb je een paar kills te pakken, een enkel schot op een vijand is voldoende. Terwijl je bij de Marauder minstens 2 keer iemand moet raken om een kill te krijgen. Dit kan dan wel weer op een wat grotere afstand. De wapens de cannister is een high risk high reward weapon. Terwijl de marauder een snellere fury is maar geen zware voertuigen kan beschadigen. Maar ja dit wordt nog geupdate.
Verwijderd
Zou wel leuk zijn als de NC een wat midrange wapen krijgen voor de MAX's. Ja de Scatmax is sterk, maar veels te gelimiteerd in zijn gebruik.
Verwijderd
"Shoot those Pumpkins"
Het neerhalen van deze pompoenen levert je xp en pompoenzaadjes waar je wat spul mee zou kunnen kopen, tevens zijn er directives voor de pompoen massacre.
Spektakel gegarandeerd!
[ Voor 5% gewijzigd door Rolfski op 27-09-2014 19:44 ]
Er is overigens weer een fantastisch videokunststukje van Lillbabs uitgekomen. Zo mooi heb je deze game echt nog nooit gezien:
[ Voor 3% gewijzigd door Rolfski op 28-09-2014 16:52 ]
Steam/XBL: Avioto
Je kan hem nu in 4K bewonderen.Avioto schreef op zondag 28 september 2014 @ 20:31:
Zou het ook in 4K opgenomen zijn? Erg mooi inderdaad
Verwijderd
11 Oktober Cobalt vs Connery 22:00-24:00
12 Oktober Emerald vs Miller 20:00-22:00
25 Oktober Emerald vs Connery 22:00-24:00
26 Oktober Miller vs Cobalt 20:00-22:00
8 November 20:00-22:00 Finale
Je vergeet 2 datums:Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:26:
De volgende Smashes zijn al ingeplant. hier een schema voor de volgende wedstrijden
11 Oktober Cobalt vs Connery 22:00-24:00
12 Oktober Emerald vs Miller 20:00-22:00
25 Oktober Emerald vs Connery 22:00-24:00
26 Oktober Miller vs Cobalt 20:00-22:00
8 November 20:00-22:00 Finale
ma 13 & ma 27 voor DramaSide op de Miller subreddit

Verwijderd
Eerst maar een verkiezing over hoe we spelers/outfits gaan kiezen. Ga je voor outfits welke meer MLG zijn dan anderen of wil je iedereen een kans geven. Soms is het gewoon te lollig.Rolfski schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:52:
Het echte Miller drama vindt altijd van te voren plaats: Welke outfits zijn meer "MLG" dan anderen en verdienen die een voorkeursplek in de selectie?
Bij Cobalt ligt het gewoon aan de high command waarbij uitverkorenen uit de outfits (max 2) overleggen wie hoeveel plaatsen krijgt en wat de strategie is.
Dit is wel wat makkelijker dan de Miller discussie. Straks hebben jullie geen tijd meer om te trainen.
Verwijderd
Cobalt heeft gewonnen
Miller vs. Emerald
Emerald heeft gewonnen
De volgende wedstrijden in dit toernooi zijn
Emerald vs. Connery
Cobalt vs. Miller
Wie gaat er volgens jou de volgende wedstrijden winnen? Zelf denk ik aan Cobalt en Emerald.
De huidige punterverdeling is als volgt (aantal punten-totaal gebied):
Emerald 6-(123)
Cobalt 3-(100)
Connery 3-(99)
Miller 0-(61)
Miller kan nog in de finale komen maar dit is onwaarschijnlijk. Cobalt en Connery gaan nek aan nek, maar Connery moet wel tegen Emerald welke een zeer zware tegenstander is. terwijl Miller tegen Cobalt nog interessant kan worden. Emerald staat zeker in de finale.
Hier is nog de website met diverse informatie over de serversmash
http://planetsidebattles.org/
TR-Miller hier, heb recent mijn harrasser flink wat upgrades gegeven en er een marauder op gezet. Nu ben ik afhankelijk van 1-2 vrienden om hier efficiënt mee te werken. Jammer genoeg zijn dezen niet altijd online, dus ben je Tr op miller en wil je gewoon door wat grote gevechten razen in de harrasser, voeg me dan in-game toe. Law0070 normaal
Of op steam, zoeken naar Ch3ckmate
[ Voor 5% gewijzigd door Ch3ckmate op 13-10-2014 18:35 ]
Verwijderd
Zelf ben ik dan bezig met een marauder harasser.
Ik heb je naam in het starter topic gezet zodat anderen je kunnen vinden. Als je je met je vrienden aanmeldt voor een outfit trouwens heb je altijd wel iemand die in je Harasser wil rijden.Law0070 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:35:
Heren
TR-Miller hier, heb recent mijn harrasser flink wat upgrades gegeven en er een marauder op gezet. Nu ben ik afhankelijk van 1-2 vrienden om hier efficiënt mee te werken. Jammer genoeg zijn dezen niet altijd online, dus ben je Tr op miller en wil je gewoon door wat grote gevechten razen in de harrasser, voeg me dan in-game toe. Law0070 normaal
Of op steam, zoeken naar Ch3ckmate
Voor de volgende SS matches gaat Miller trouwens een ander selectie-systeem hanteren: Outfits kiezen elkaar wie er speelt. Zelf ben ik hier op tegen vanwege de vriendjespolitiek ("ik stem op jou als jij op mij stemt") en dat een hoop outfits dan nooit een kans krijgen, maar voor mijn eigen outfit zal het waarschijnlijk wel gunstig uitpakken.
Verwijderd
Ook was ik verantwoordelijk voor de sunderer 5 minuten voor het einde van de wedstrijd welke voor een echte clash zorgde van 250+ vs 250+. Helaas was de no-deploy zone erg groot en trapte ik op een proxy bij de eerste keer dat ik het punt wilde flippen, anders hadden we mogelijk de basis wel overgenomen.
Op die manier komt iedereen aan bod (wat de oorspronkelijke bedoeling is van SS) maar raak je toch op elkaar ingespeeld.
Verwijderd
Maar redeployside was het zeer zeker wel, het was veiligstellen en overnemen.
Ben overigens benieuwd of de PS4 versie nog dit jaar gaat uitkomen, zoals eerder was aangekondigd. Met het grote Xbox One najaarsoffensief van Microsoft (prijsverlagingen, nieuwe titels) kunnen ze wel een exclusive gebruiken.
Verwijderd
Helaas hebben we niet een basis aan de warpgate kunnen overnemen alhoewel het een uur lang mogelijk was.
Wie Planet Wars Episode 2: Attack of the Turrets had willen zien, het vond gisteren plaats op de test server.
Door de ontwikkeling van de zombie game H1Z1 op de zelfde engine heeft het dev team nu beschikking over AI functionaliteit, die we wellicht gaan zien in de vorm van automatische engineer turrets.
Wat er ook aan zit te komen is scopes op pistolen (eindelijk!). Hoopgevend ook is de iets andere visie op vormgeving die is ingeslagen door de nieuwe art director: Minder Clownside 2, terug naar de meer militaristische bad-ass look uit beta. Bekijk de nieuwe standaard kleurschema's van voertuigen maar eens op de test server.
[ Voor 3% gewijzigd door Rolfski op 19-11-2014 05:48 ]
Body mods don't determine skill
Verwijderd
"Zitten er veel Nederlanders in?" of een paar, dat is de criteria die erboven staat. Dit is wel handig als je gewoon je eigen taal wilt spreken in plaats van alleen maar Engels.Dracyn schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:57:
Waarom staat RIMG (red impact gaming) niet op de outift lijst? wij zijn toch een behoorlijk grote op de cobalt server.
Maa inderdaad Trid is een zeer grote outfit, maar Vipers zijn er ook voor de VS in Cobalt.
En noch voor de serversmash finale tegen Emarald ging mijn outfit eventjes trainen op de andere factie, en meteen waren er een hoop basissen met onze alt Tag erop.
Als je wilt kun je ook toegevoegd worden als Rolfski het ziet. Als jij zelf bij Trident zit wordt deze dan ook bij de lijst toegevoegd.
Oohja, vergeet ik, wel een paar Nederlands en volgens mij ook een paar belgen (niet zeker) maar niet erg veelVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:12:
[...]
"Zitten er veel Nederlanders in?" of een paar, dat is de criteria die erboven staat. Dit is wel handig als je gewoon je eigen taal wilt spreken in plaats van alleen maar Engels.
- je eigen ingame naam
- outfit naam + afkorting + link naar website (red impact gaming, RIMG, link?)
- server en factie (Cobalt, TR?)
1. DracynRolfski schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:06:
Ik heb ff het volgende nodig om je toe te voegen:
- je eigen ingame naam
- outfit naam + afkorting + link naar website (red impact gaming, RIMG, link?)
- server en factie (Cobalt, TR?)
2. Red Impact, RIMG, http://redimpact.org/
3. Cobalt, TR (rood
Minimale join is BR 20.
Verwijderd
Tevens kun je de 2-year anniversery decal verkrijgen en was volgens mij gratis. Het kan zijn dat je wat extra's krijgt, maar dit wordt teruggevorderd.

Wat overigens wel teleurstellend was is dat nu wel duidelijk is dat de PS4 release van deze game nog mijlenver weg is (was aangekondigd voor dit jaar na al een jaar uitgesteld te zijn). Je mag blij zijn als je begin volgend jaar een beta kan spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rolfski op 22-11-2014 13:18 ]
Verwijderd
Tevens zijn er ook een aantal verschillende biolabs. Je hebt ze met en zonder muren. D punt onder de biolab zelf, En alle vier punten erin zelf. En drie landing pads in plaats van de normale twee. Dit is goed voor de diversiteit maar het kan niet allemaal in een enkel klein mapje geplaatst worden.
Tevens komt er weer een nieuwe biolab variant aan. Ben benieuwd welke zij in deze map zullen plaatsen.
De tech plants daarintegen zien er wel allemaal hetzelfde uit. Misschien wordt het tijd om hier ook varianten op te krijgen.
-8gb geheugen.
-nadat PS2 afgesloten is, is maar 2,2gb in gebruik.
Verwijderd
Ikzelf niet (wel gehad, maar niet afgesloten framerate daalde alleen tot laag) maar andere mensen wel. Zelfs sommigen met 16gb. Het beste wat je kunt uitproberen is je gegevens valideren middels de launcher. klik op de moersleutel en validate. Voor de rest is er nog geen oplossing.Rub3s schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:49:
Volgens mij heb ik last van een memoryleak bij PS2. Na +- 1,5 uur spelen, crashed hij bijna altijd bij mij met de melding dat Windows het spel heeft moeten afsluiten vanwege te weinig geheugen. Meer mensen last van?
-8gb geheugen.
-nadat PS2 afgesloten is, is maar 2,2gb in gebruik.
Maar zie je ook de framerate dalen tijdens het spelen, of is deze nog stabiel. En is het telkens ongeveer 1,5 uur of ook langer of korter.
het lijkt erop dat mijn cpu het iets makkelijker heeft sinds ik meer Vram heb. Ik had een gtx 275 met 896 MB, nu een gtx 970 met 4 GB. misschien hoeven er nu minder textures geladen te worden als ze gewoon in het videogeheugen kunnen blijven staan? IIg draait het nu soepel met alleen in de hele grote gevechten 40 fps. Wel heb ik particles en shadows nog steeds op uit/low.
memory leak heb ik nog geen last van gehad.
Noob eiland lijkt me een prettige toevoeging voor de beginnende spelers.