Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
http://www.neck.nl/static...ervice/vraag-antwoord.mb1

13-08-2013 Xbox One

Vanaf vrijdag 9 augustus 2013 is de X-Box One op onze website ten onrechte aangeboden voor
€ 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de Xbox One door ons offline gehaald
en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.

Het spijt ons dat we de Xbox One helaas niet voor de aangeboden prijs kunnen uitleveren.
Heb je reeds betaald, dan wordt dit bedrag binnen een week teruggestort op je rekening.

Wij beroepen ons hierbij op onze algemene voorwaarden:

"Zetfouten:
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus,
in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden."

De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de Xbox One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit voorval.
TerugTerugVraag beantwoordVraag beantwoord

Van de website :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is waarom een groot bedrijf als Neckermann een vaag beding over tikfouten neerzet, wat nogal dubieus is in geval van bevestigen van een order. Dan mag je eerst weer gaan uitzoeken of het geautomatiseerde systeem dan mag worden beschouwd als werkelijke bevestiging.

Als ze nu gewoon zoals velen beroepen op prijzen mogen verhogen zolang wederpartij mag ontbinden... Ja, dat wordt beschouwd als grijze lijst, maar het is in ieder geval een stuk eenvoudiger te verdedigen in een zaak - en maakt het een stuk eenvoudiger dit soort discussies niet uitgebreid te krijgen...

Tip voor Neckermann:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/236.html
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding:
[...]
i dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
0Burner0 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:05:
http://www.neck.nl/static...ervice/vraag-antwoord.mb1

13-08-2013 Xbox One

Vanaf vrijdag 9 augustus 2013 is de X-Box One op onze website ten onrechte aangeboden voor
€ 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de Xbox One door ons offline gehaald
en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.

Het spijt ons dat we de Xbox One helaas niet voor de aangeboden prijs kunnen uitleveren.
Heb je reeds betaald, dan wordt dit bedrag binnen een week teruggestort op je rekening.

"Zetfouten:
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus,
in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden."

De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de Xbox One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat.

TerugTerugVraag beantwoordVraag beantwoord

Van de website :(
dezelfde stagiair heeft dat bericht getypt ofzo? Lijkt bijna of die site gehackt is zo amateuristisch gaat het eraan toe :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tja hoe vaak zie je bij supermarkten wel niet dat je een nieuw product tegen een probeerprijs van soms wel 50% of helemaal voor nop mag proberen, moet je daar dan ook voortaan twijfels bij hebben en dan heb ik het nog niet over producten 2 halen 1 betalen....
Daarnaast is de korting volgens mij 30% en niet 43%....
Verder niet voor het een of ander, maar hadden ze niet beter iedereen die besteld had EERST een email te sturen i.p.v. vermelding op site, is wel zo professioneel en netjes...

[ Voor 21% gewijzigd door harrytasker op 13-08-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik begin het bijna leuk te vinden die voorwaarden die altijd maar weer wat gebrabbel over zetfouten bevatten.

Totdat de echte wet erbij komt kijken, en deze voorwaarden even in een paar minuten door de papierversnipperaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
shoombak schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:07:
[...]

dezelfde stagiair heeft dat bericht getypt ofzo? Lijkt bijna of die site gehackt is zo amateuristisch gaat het eraan toe :')
Haha viel mij ook al op. Waarschijnlijk de persoon die het verneukt heeft die voor straf nog even een tekstje moest typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:05
als we er iets van maken weet ik zeker dat we gelijk hebben,waarom zouden we de hand boven het hoofd van Neckermann houden? Laten we geld uitgeven en de economie weer op stoom helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een aantal mensen geeft hier in dit topic aan dat ze het hierbij laten maar toch annuleren ze hun bestelling niet, beetje hypocrite als je het mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:14:
Een aantal mensen geeft hier in dit topic aan dat ze het hierbij laten maar toch annuleren ze hun bestelling niet, beetje hypocrite als je het mij vraagt ;)
Waarom zou je, je weet maar nooit, daarnaast heeft 90% waarschijnlijk toch nog niet betaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Neckermann annuleert zelf al, dus waarom zou je moeite doen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
http://www.consumentenbon...ckermann-moet-tv-leveren/

Als ze toen al moesten leveren terwijl het prijsverschil toen nog veel groter was, waarom zouden ze er nu dan wel mee weg kunnen komen?

Bovendien vind ik het allemaal heel dubieus: het staat er precies op vrijdag op, en het hele weekend lang is er niemand die het ziet. Je maakt mij niet wijs dat er bij zon groot bedrijf niet 24/7 iemand aanwezig is om fouten en degelijke te monitoren. Gaat er echt niet in bij mij.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
Iedereen wilt profiteren. Fouten maken is menselijk. Maar fouten hebben vaak ook consequenties. De barmhartige Samaritaan spelen brengt je nergens in deze wereld. Ik wil minimaal een vergoeding of waardebon zien van neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Omdat er gewoon een aantal zijn die naar buiten toe graag voor komen als "he jammer, maar ik heb er begrip voor" terwijl ze diep van binnen graag van de aanbieding profiteren.

Ik geef gewoon eerlijk toe, ik wil een Xbox One voor € 349,-. Het kan mij vrij weinig schelen of een bedrijf daar verlies op maakt. Het is namelijk ook al niet de eerste keer. Niet geleerd van je fouten? Dan maar opnieuw leren. Je kan dan wel zeggen iemand "verkeerd ingetypt", maar dat word erg leuk voor dingen zoals de Pricewatch. Overmorgen heeft iedereen elke dag een foute "aanbieding" omdat ze dat wel goed uitkomt.

Dit soort fouten zijn trouwens toch helemaal niet zo moeilijk te counteren? Gewoon de inkoopprijs koppelen aan een product, en op het moment dat je de verkoopprijs onder de inkoopprijs invult, weigeren de mutatie op te slaan. Kun je NOOIT meer door een "mistype" verlies lijden. Mocht er nog geen inkoopprijs bekend zijn, vul je gewoon de adviesprijs is (in het veldje inkoopprijs dus).

[ Voor 18% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zouden naar de consumentenbond kunnen stappen. Ze hebben Neckermann al een keer op de knieen gekregen. Ik denk dat we daarmee sterker staan dan als een tweaker een mail stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:11

SuBBaSS

-has Ryzen

ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:13:
als we er iets van maken weet ik zeker dat we gelijk hebben,waarom zouden we de hand boven het hoofd van Neckermann houden? Laten we geld uitgeven en de economie weer op stoom helpen
8)7

Te paard, we zijn verraden!

:F

Laat het nou gewoon lekker los ipv. dat gehuil over het grote onrecht dat jullie aangedaan wordt.
Put your money where your mouths are en richt zelf een club op waarmee je dit soort foutjes uit gaat buiten ipv. het alleen hier te uiten (en zo elkaar lekker opstoken met onzin-argumenten). En dan steeds weer die terugkerende oproepen om hier "vanuit Tweakers" wat aan te gaan doen. Ga lekker de goede naam van deze site te grabbel gooien ofzo! :?

De reactie van Neckermann is binnen, het is niet geworden wat jullie wilden en neem dan ook je verlies.
Het was vanaf het begin al duidelijk dat lieden hier zich met allerlei zelfverzonnen argumenten probeerden de boel goed te praten en zoals we allemaal weten: als je iets vaak genoeg herhaalt, ga je er vanzelf in geloven. Helaas is de werkelijkheid anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik heb nog geen mail gehad.

Ik zeg alleen dat ik het best wel verder wil kijken om mijn recht te halen. Ik ben van mening dat, net als andere hier, de prijs binnen het kader van wat de wet redelijk noemt valt.

Ik weet dat andere mensen hier anders over denken. Maar ik wil het best verder uitzoeken. Dus +1 voor de gene die iets opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zijn ze niet aangesloten bij Stichting thuiswinkel? Daar even je klacht neerleggen en moet je eens zien hoe snel het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
ik ga toch morgen naar mijn moeder, dan kan ik meteen haar inloggegevens vragen voor de consumentenbond. Ik ga toch kijken of zij nog wat voor mij kunnen betekenen :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
itsgreen schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:23:
Ik heb nog geen mail gehad.

Ik zeg alleen dat ik het best wel verder wil kijken om mijn recht te halen. Ik ben van mening dat, net als andere hier, de prijs binnen het kader van wat de wet redelijk noemt valt.

Ik weet dat andere mensen hier anders over denken. Maar ik wil het best verder uitzoeken. Dus +1 voor de gene die iets opzet.
Ik ook nog niet, ik kan sowieso niet echt iets opzetten zolang ik niks gehoord heb, ik ga er vanuit dat ik hem op de launch krijg ;).
Megamind schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:25:
Zijn ze niet aangesloten bij Stichting thuiswinkel? Daar even je klacht neerleggen en moet je eens zien hoe snel het gaat :)
Hangt er vanaf. In eerste instantie willen bedrijven daar geen gezeik mee, maar als het bedrag flink oploopt, pff.

I.i.g.: https://beheer.thuiswinkel.org/leden/neckermann/certificaat

[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:30:
Beste

€ 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de X-Box One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.

Het spijt ons dat we de X-Box One helaas niet voor de aangeboden prijs kunnen uitleveren.

Zetfouten
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.

De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de X-Box One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat.

Groeten,

Françoise
Webcare, neckermann.com
Haha dit lijkt wel een grapje:
- Geen persoonlijke mail,
- Pas 1 forumpost met de account,
- Je spreekt je klanten ook niet aan met 'Beste',

M.a.w ik denk dat dit een hoax is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
RVE_NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:34:
[...]

Ik denk het niet, de account is geverifieerd door t.net. Tevens meer van dit soort berichten elders op internet, van dezelfde medewerker. Of het wel zo'n best mailtje is, is een ander verhaal. Ik zou hem zeker anders typen (en waarom hebben mensen altijd zo'n moeite met merknamen, X-Box, Vodaphone, Iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

RVE_NL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:34:
[...]

Wij geven geen bedrijfs account af als we dat niet kunnen verifiëren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
MueR schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:39:
[...]

Wij geven geen bedrijfs account af als we dat niet kunnen verifiëren.
Ok, dat is dan duidelijk.

Dit vindt ik wel een vreemde manier van communicatie naar klanten toe, zorg op z'n minst dat je klanten eerst persoonlijk op de hoogte gesteld worden.

Desalniettemin, ik ben hier nog niet klaar mee. Ik vind dat ik als klant ingegaan ben op een reëele aanbieding, ik zal geen heel betoog houden waarom want daar is dit topic niet voor. *knip* niet de bedoeling

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even voor de duidelijkheid (het is toegevoegd aan de topicwaarschuwing): het is niet de bedoeling om dit topic te gaan gebruiken voor organisatie om Neckermann onder druk te zetten. We gaan in overleg wat wel en niet mag, maar voorlopig dus niet hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
Hoe willen normale mensen die gewoon de actie op de website hebben gezien en besteld hebben, hiervan op de hoogste gebracht worden? Is het te moeilijk om een mail te sturen naar iedereen die besteld heeft?

Nog een bedrijf waar ik nooit meer iets zal bestellen. En om deze reden krijg ik echt zin om het wel voor deze prijs te krijgen kosten wat het kost, ik vind het gewoon waardeloos als ze het zo afhandelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyclonic op 13-08-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Leuk van Neckermann inderdaad. Ik heb zo'n ding kunnen pre-orderen als kado voor mijn verjaardag, en wordt deze gewoon doodleuk geannuleerd zonder enig overleg. Rare manier van afhandelen. Als dit echt zo gaat gebeuren is Neckermann voor mij ook een "eens maar nooit weer" winkel.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
Als ik het annuleringsmailtje krijg ga ik ze er nog wel even op wijzen dat de consumentenbond vorige keer heeft aangegeven dat ze gewoon moeten leveren als niet duidelijk is dat het om een fout gaat.
Prijs was laag, maat niet onrealistich laag, voor een klant. Misschien als je als verkoper alle marges kent, maar wie kent die?

Sowieso triest dat dir soort winkels zulk soort dingen laat gebeuren: 24-7 bestellen, maar geen automatische melding als er binnen zoveel tijd opmerkelijk veel produkten die niet in de aanbieding zijn verkocht worden.
'T is 2013, komop man.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 13-08-2013 19:07 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ach ik ga er van uit dat Neckermann dit gaat gebruiken om de groep sterk uit te dunnnen.

Er zijn altijd mensen die het gewoon lafjes accepteren.

Daarna zullen ze waarschijnlijk gewoon achter de schermen de boel alsnog goed regelen want het is relatief makkelijk aannemelijk te maken dat een normale consument niet kan weten dat het een fout betrof. Daar was hij simpelweg te hoog voor geprijsd.

Je kan zo een kader schetsen waarbij deze prijs normaal is.

[ Voor 7% gewijzigd door itsgreen op 13-08-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
itsgreen schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:06:
Ach ik ga er van uit dat Neckermann dit gaat gebruiken om de groep sterk uit te dunnnen.

Er zijn altijd mensen die het gewoon lafjes accepteren.

Daarna zullen ze waarschijnlijk gewoon achter de schermen de boel alsnog goed regelen want het is relatief makkelijk aannemelijk te maken dat een normale consument niet kan weten dat het een fout betrof. Daar was hij simpelweg te hoog voor geprijsd.

Je kan zo een kader schetsen waarbij deze prijs normaal is.
Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:05:
Als ik het annuleringsmailtje krijg ga ik ze er nog wel even op wijzen dat de consumentenbond vorige keer heeft aangegeven dat ze gewoon moeten leveren als niet duidelijk is dat het om een fout gaat.
Prijs was laag, maat niet onrealistich laag, voor een klant. Misschien als je als verkoper alle marges kent, maar wie kent die?

Sowieso triest dat dir soort winkels zulk soort dingen laat gebeuren: 24-7 bestellen, maar geen automatische melding als er binnen zoveel tijd opmerkelijk veel produkten die niet in de aanbieding zijn verkocht worden.
'T is 2013, komop man.
Was er een uitspraak van een rechter of commissie toen? Waar is daar iets over te vinden?
Ik ben toch wel benieuwd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Gewoon netjes een klacht indienen zoals aangegeven staat op de website van Neckermann. En zoals het daar staat. Uit eindelijk kan je via de Geschillencommissie Thuiswinkel voor (25 euro) je klacht laten behandelen.

(Dit moet iedereen voor zich uitmaken of ze dit willen doen of correct vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wow, ik ga een paar uur offline, en dan zijn er opeens 10 pagina's bijgekomen. Ondertussen zijn er al zo'n 1000 posts in dit topic. Best veel, denk ik, voor een topic over een product waarvan iedereen wist dat de prijs fout was. Dat mensen toch nog het product pre-orderen kan ik nog een klein beetje begrijpen, maar dat ze nu nog beginnen zeuren dat ze hem niet krijgen, gaat me helemaal te boven :s. Heb ik persoonlijk geen greintje respect voor.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:42
Erg onpersoonlijk en arrogante manier van communicatie.

Een 'persbericht en forumpost' voordat je überhaupt je klanten per e-mail of telefoon op de hoogte stelt. En dan nog de aanhef durven te beginnen met Beste zonder zelfs een komma na de aanhef te plaatsen.

Als neckermann blijft volhouden dat de prijs van 349 niet aannemelijk was, en velen van mening zijn dat het niet zo is, waaronder ik, dan zal er toch iets moeten gebeuren.

Want: ik heb nog steeds geen e-mail ontvangen met een schriftelijke bevestiging van annulering.

[ Voor 10% gewijzigd door Draakje5 op 13-08-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:19:

Een 'persbericht en forumpost' voordat je überhaupt je klanten per e-mail of telefoon op de hoogte stelt. En dan nog de aanhef durven te beginnen met Beste zonder zelfs een komma na de aanhef te plaatsen.

Als neckermann blijft volhouden dat de prijs van 349 niet aannemelijk was, en velen van mening zijn dat het niet zo is, waaronder ik, dan zal er toch iets moeten gebeuren.

Want: ik heb nog steeds geen e-mail ontvangen met een schriftelijke bevestiging van annulering.
Het is ook niet aannemelijk ;). Mijn eigen vrouw is advocaat. Je kan hier wel wat uit winnen maar of je de Xbox one krijgt is klein. Prijstechnisch is het onmogelijk omdat de prijsverschil met andere aanbieders te groot was en dus ook niet aannemelijk. Als onderzoeksplicht moet je ook bekijken of de prijs reëel is. Als je onderzoek had gedaan dan wist je dat de adviesprijs 499 euro is. 349 voor een nog niet uitgebrachte console is nagenoeg niet mogelijk aangezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karun
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 09:06
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:19:

Inderdaad, ik vind 349 nog best wel aannemelijk, het is maar 50 euro onder de PS4.
En met de rare sprongen die Microsoft maakt kan het toch zo zijn dat ze de prijs drastich omlaag gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tussentijd is er eigenlijk niets veranderd....gewoon afwachten.....kan inderdaad zijn dat Neckermann denkt dat een aantal zo zelf al gaan annuleren. Gewoon laten staan dus die bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
omdat ik toch niet tegen de rode tekst in wil gaan, weg.. .

[ Voor 94% gewijzigd door Draakje5 op 13-08-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:30:
Beste

€ 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de X-Box One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.
Dit vind ik wel erg opvallend. Waarom zouden ze hem nu niet meer aanbieden? Zouden ze er toch rekening mee houden dat ze alsnog moeten gaan leveren, en daarom geen nieuwe pre-orders aannemen omdat ze anders niet genoeg hebben voor die klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:30:
[...]

Als consument probeer je toch je eigen daden goed te praten ;)
Vanuit het ene perspectief is het niet aannemelijk (andere op 499, zij op 349). Maar vanuit het perspectief dat een console voor 349 prima te doen is en het maar 50 euro verschilt met de xbox 360 (duurder/goedkoper) tijdens release, kun je ook zonder naar andere aanbieders te kijken vinden dat het aannemelijk is.

Moet je als consument voor iedere prijs gaan checken welke prijs andere aanbieders hanteren?

Als ik neckermann was, had ik het inderdaad ook hier op gegooid. Alhoewel ik geen enkele vorm van compensatie wel slecht vindt. Een cadeaubon ter compensatie was het minste wat ze hadden kunnen doen.
Je moet als consument inderdaad aan je onderzoeksplicht voldoen. Zo kom je achteraf niet voor verassingen.
Over de AV:

av staat in de wet en in de wet staat opgenomen dat de av geldt bij alle consumenten die kopen tenzij het echt onredelijk bezwarend is dan moeten ze gwn alles gaan leveren
dus als ze netjes in hun av beschermd zijn hiervoor kun je niet echt veel, dan moet jij bewijzen dat hun av onredelijk bezwarend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Tegenwoordig weet ik niet meer wat een aannemelijke prijs is, aangezien, er btw acties, 1 +1 gratis acties overal te vinden zijn tegenwoordig, dus het kon ook gewoon een tijdelijke actie zijn. Ik weet dat het uiteraard om een fout gaat, echter 90% van de mensen die niet hier op tweakers zitten, en gewone moeders die op neckermann surfen weten dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
150 euro prijsverschil niet aannemelijk?

Even dit topic aanhalen hoor:
Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)

*knip*

Daar hebben we het over bijna 50% prijsverschil.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Megamind schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:32:
150 euro prijsverschil niet aannemelijk?

Even dit topic aanhalen hoor:
Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)

*knip*

Daar hebben we het over bijna 50% prijsverschil.
Ik zie het echt aan je post dat je keihard je best doet om hem te krijgen. Wat je aanhaalt is een LCD TV die al uit was en in de verkoop was. Wij hebben het hier over een console die nog niet uit is en nog in productie is. Dat je dan al gaat stunten met prijzen ver onder de adviesprijs is nagenoeg onmogelijk ;).

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Appleman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:26:
[...]

Het is ook niet aannemelijk ;). Mijn eigen vrouw is advocaat.
Fijn, ik ben zelf mr. en zo kansloos is het nu ook weer niet. Hier kunnen ze best een zware dobber aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Appleman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:34:
[...]

Ik zie het echt aan je post dat je keihard je best doet om hem te krijgen. Wat je aanhaalt is een LCD TV die al uit was en in de verkoop was. Wij hebben het hier over een console die nog niet uit is en nog in productie is. Dat je dan al gaat stunten met prijzen ver onder de adviesprijs is nagenoeg onmogelijk ;).
Daar gaat het gewoon niet om. Truus en Kees die vooral bij Neckermann bestellen hebben hier toch géén idee van?

Daarnaast heb ik 'm zelf niet besteld omdat ik in Canada woon en ik 'm in de winkel voor 360 kan halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Appleman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:34:
[...]

Microsoft verkoopt soms zo slecht, een korting is best aannemelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Sovereign schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:34:
[...]
Fijn, ik ben zelf mr. en zo kansloos is het nu ook weer niet. Hier kunnen ze best een zware dobber aan hebben.
Kan, als ze daar voor kiezen. Ze kunnen simpelweg ook wijzen naar hun AV aangezien die niet bezwarend is en gewoon correct is.
Sovereign schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:35:
[...]

Microsoft verkoopt soms zo slecht, een korting is best aannemelijk. :+
Dat is aanname die jij maakt en kan maken. De overige huismusjes (die jullie zogenaamd beschermen) die weten dat niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Khayma op 13-08-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
*knip* ook dit is niet de bedoeling. Het forum is niet bedoeld als digitale schandpaal. Laat dergelijke oproepen achterwege!

[ Voor 137% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Doe maar een TR de volgende keer :)

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Appleman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:36:
[...]

Dat is aanname die jij maakt en kan maken. De overige huismusjes (die jullie zogenaamd beschermen) die weten dat niet.
Het is niet 'best' maar zelfs volledig realistisch dat pre-orders tegen stuntprijzen worden neergezet.

Bijvoorbeeld voor gratis krediet. Neckermann komt niet gemakkelijk aan krediet. Dit was ideaal om gratis krediet te krijgen omdat er pas over 3 maanden wordt uitgeleverd.

Daarnaast ook om al snel je klanten te binden voordat ze elders bestellen.

Tevens vermeldde neckermann geen van/voor prijs. Maar gewoon de prijs van 349 euro. Dit deed al aannemelijk maken dat de adviesprijs 349 euro zou zijn. Kijkend naar bijvoorbeeld de PS4 die 399 is, was 349 uiterst normaal.

Maar die discussie kunnen we eeuwig blijven voeren. Alleen een rechter kan daarin uitspraak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:40:
[...]

Het is niet 'best' maar zelfs volledig realistisch dat pre-orders tegen stuntprijzen worden neergezet.

Bijvoorbeeld voor gratis krediet. Neckermann komt niet gemakkelijk aan krediet. Dit was ideaal om gratis krediet te krijgen omdat er pas over 3 maanden wordt uitgeleverd.

Daarnaast ook om al snel je klanten te binden voordat ze elders bestellen.

Tevens vermeldde neckermann geen van/voor prijs. Maar gewoon de prijs van 349 euro. Dit deed al aannemelijk maken dat de adviesprijs 349 euro zou zijn. Kijkend naar bijvoorbeeld de PS4 die 399 is, was 349 uiterst normaal.

Maar die discussie kunnen we eeuwig blijven voeren. Alleen een rechter kan daarin uitspraak doen.
Precies, deze discussie kunnen wij blijven voeren maar jij komt nog met argumenten waarom er eventueel voor die prijs verkocht kan worden. Wat ik lees van andere tweakers is; moet leveren anders slechte recensie! Niet leveren > consumentenbond en bladiebla. Gelijk dreigen maar wetend dat het om een zetfout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrytasker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:41:
[...]

Wat een gezever, die mensen krijgen toch niet wat ze "gekocht" hebben, dan mag je toch gerust een negatieve recensie achterlaten.
De hele pricewatch staat er vol mee....
Dit. Het is niet dat ze niet leveren, maar de manier van communicatie. Zo gaat het Neckermann meer kosten dan gewoon leveren wat op je website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Appleman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:35:
Kan, als ze daar voor kiezen. Ze kunnen simpelweg ook wijzen naar hun AV aangezien die niet bezwarend is en gewoon correct is.
Niet bezwarend en gewoon correct? Je hebt er voor gestudeerd? Ik ga niet zonder meer roepen dat de Neckermann AV de wettelijke toets doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Appleman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:42:
[...]

Precies, deze discussie kunnen wij blijven voeren maar jij komt nog met argumenten waarom er eventueel voor die prijs verkocht kan worden. Wat ik lees van andere tweakers is; moet leveren anders slechte recensie! Niet leveren > consumentenbond en bladiebla. Gelijk dreigen maar wetend dat het om een zetfout gaat.
Het gaat inderdaad om een fout echter Neckermann maakt hier de fout om de klant niet persoonlijk te informeren. En dan tevens nog een bericht uitbrengen wat een 5 jarig kind heeft geschreven.

Dit zorgt er alleen maar voor dat ik hem wel voor die prijs wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:45:
[...]Het gaat inderdaad om een fout echter Neckermann maakt hier de fout om de klant niet persoonlijk te informeren. En dan tevens nog een bericht uitbrengen wat een 5 jarig kind heeft geschreven.

Helemaal mee eens. Ze zullen op zijn minst een slechte recensie krijgen.
Zal de regionale PZC eens een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mensen serieus boos worden omdat de bestelling wordt gecanceld..
ik ga er verder geen woord over zeggen, maar jullie weten me mening toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29
Cyclonic schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:45:
[...]

Het gaat inderdaad om een fout echter Neckermann maakt hier de fout om de klant niet persoonlijk te informeren. En dan tevens nog een bericht uitbrengen wat een 5 jarig kind heeft geschreven.

Ook al hadden ze een nette bericht geschreven, zou jij er nog steeds alles aan gedaan hebben om de xbox one voor die prijs te ontvangen. Kom nou niet met kulargumenten om te rechtvaardigen waarom je het voor die prijs wil.

We shot and lost, nou maar hopen dat de afhandeling wel correct verloopt en ons geld binnen één week op onze rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou. Aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:47:
Dat mensen serieus boos worden omdat de bestelling wordt gecanceld..
ik ga er verder geen woord over zeggen, maar jullie weten me mening toch al.
Denk dat het eerder de manier van aftersales is van neckermann.
Je klant niet persoonlijk benaderen maar een algemeen persbericht versturen.

Als we nou Wehkamp nemen van een week geleden, iedereen een cadeaubon van €300,- geven. Dat kunnen mensen blijkbaar waarderen. Maar deze manier van communicatie alles behalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
xminator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Ook al hadden ze een nette bericht geschreven, zou jij er nog steeds alles aan gedaan hebben om de xbox one voor die prijs te ontvangen. Kom nou niet met kulargumenten om te rechtvaardigen waarom je het voor die prijs wil.

We shot and lost, nou maar hopen dat de afhandeling wel correct verloopt en ons geld binnen één week op onze rekening staat.
Oh je geld wil je wel binnen een week terug....als je al wist dat het niet klopte waarom dan wel betalen op voorhand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Bij sommigen hier daalt het niveau nu wel naar een heel bedenkelijk niveau. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, we blijven niet doorgaan met modden. Als jullie op deze manier doorgaan, dan gaat een slotje onvermijdelijk worden. We kijken het nog even aan, maar het hangt nu van jullie zelf af.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
xminator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:47:
[...]

Ik zou het uiteraard wil proberen, als ze het op een nette manier geschreven hadden dat geef ik eerlijk toe, echter nu ga er alles aan doen dat ik het ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen092
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08 22:10
De prijs was onrealistisch laag. Je kunt een geval als deze niet vergelijken met een prijsfout van een de honderden lcd tv's op de markt. Dit is een compleet ander product. Dit is een van de twee consoles die de komende paar jaar de markt zal beheersen. Er is geen enkele reden om de console voor een bedrag van 350,- aan te bieden. Bij launch is elke winkel al lang door zijn pre-orders heen. Als je blijkbaar niks te doen hebt ga jezelf dan vervelen in plaats van de werknemers van Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
harrytasker schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:48:
[...]

Oh je geld wil je wel binnen een week terug....als je al wist dat het niet klopte waarom dan wel betalen op voorhand 8)7
:?

Natuurlijk wil ik mijn geld terug binnen één week, als ze het niet gaan uitleveren is dat toch logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Hmm wat mij eigenlijk nog het meest verbaast is dat ik als klant niets hoor.
En dan op een internetforum moet lezen dat mijn bestelling schijnbaar gecancelled is.
Waarschijnlijk is de afdeling PR nog met zomer vakantie :+

Dat is eigenlijk nog het meest verrassende aan de firma neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:
Hmm wat mij eigenlijk nog het meest verbaast is dat ik als klant niets hoor.
En dan op een internetforum moet lezen dat mijn bestelling schijnbaar gecancelled is.
Waarschijnlijk is de afdeling PR nog met zomer vakantie :+

Dat is eigenlijk nog het meest verrassende aan de firma neckermann.
Precies. Het gaat er niet eens meer om dat bestellingen gecancelled - gaan - worden.
Dat is nog niet eens gebeurd. Maar de manier waarop.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
koen092 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:
Als je blijkbaar niks te doen hebt ga jezelf dan vervelen in plaats van de werknemers van Neckermann.
Voorlopig heeft Neckermann er geen moeite mee gehad om geld aan te nemen?
Ze kunnen tegenwoordig vrij eenvoudig dit soort dingen voorkomen, maar kiezen ervoor om dat niet te doen. Schijnbaar niks geleerd van vorige fouten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Ik zie de telefoongesprekken al voor me.

Xbox koper: Waarom is het geld teruggestort?
Helpdesk: Dat heeft u kunnen lezen op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Wel handig zo lenen van klanten met 0% rente ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
*knip* voor vragen over de moderatie mag je een DM sturen

Betreft de algemene voorwaarden:

Ik heb even het een en ander opgezocht en het schijnt dat prijswijzingen mogen indien ontbinding ook mogelijk is. Echter snap ik niet dat in de eerder genoemde gevallen wel is uitgeleverd (tv situatie otto). Het zal wel een grijs gebied zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:20
My Tec Master schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:56:
[mbr]*knip* voor vragen over de moderatie mag je een DM sturen[/]

Betreft de algemene voorwaarden:

Ik heb even het een en ander opgezocht en het schijnt dat prijswijzingen mogen indien ontbinding ook mogelijk is. Echter snap ik niet dat in de eerder genoemde gevallen wel is uitgeleverd (tv situatie otto). Het zal wel een grijs gebied zijn.
De TV's betrof geen pre-order maar een bestaand product. Daarom moest die wel uitgeleverd worden, naar ik aan neem.
Ik had ook een bestelling geplaatst, met acceptgiro, onder het motto niet geschoten is altijd mis. Ik heb nog niets gezien van een annulering dus ik wacht nog geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Haha, wat een drukte hier! Was te verwachten dat een aantal "kinderen" hier geïrriteerd zouden gaan reageren.. Ik zie zelf oproepen voor negatieve recensies voorbij komen..

Wat me tot nu toe wel stoort is het volgende.. Ik verwacht wel dat ik netjes persoonlijk op de hoogte wordt gebracht van de situatie door neckermann, en niet via een post op een forum. Volgens mij kan zelfs op deze manier een koopovereenkomst niet eens rechtsgeldig ontbonden worden.

Ben erg benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden :)

Edit: Vraag me trouwens wel af wat de kosten voor neckermann zijn.. Hoe dan ook zijn het extra kosten, of uitleveren van de bestelling met verlies, of mensen (inhuren of eigen personeel) laten bellen en/of mailen.. en dat is ook niet gratis..

Edit2: Er is trouwens ook een discussie gaande op FB :)

[ Voor 21% gewijzigd door rubenvanvliet op 13-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
rubenvanvliet schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:05:
Haha, wat een drukte hier! Was te verwachten dat een aantal "kinderen" hier geïrriteerd zouden gaan reageren.. Ik zie zelf oproepen voor negatieve recensies voorbij komen..

Wat me tot nu toe wel stoort is het volgende.. Ik verwacht wel dat ik netjes persoonlijk op de hoogte wordt gebracht van de situatie door neckermann, en niet via een post op een forum. Volgens mij kan zelfs op deze manier een koopovereenkomst niet eens rechtsgeldig ontbonden worden.

Ben erg benieuwd hoe dit afgehandeld gaat worden :)

Edit: Vraag me trouwens wel af wat de kosten voor neckermann zijn.. Hoe dan ook zijn het extra kosten, of uitleveren van de bestelling met verlies, of mensen (inhuren of eigen personeel) laten bellen en/of mailen.. en dat is ook niet gratis..
Kan ik in 10 min regelen, een mail opstellen + een mail list maken van iedereen die de xbox voor deze prijs gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:02:
[...]

De TV's betrof geen pre-order maar een bestaand product. Daarom moest die wel uitgeleverd worden, naar ik aan neem.
Ik had ook een bestelling geplaatst, met acceptgiro, onder het motto niet geschoten is altijd mis. Ik heb nog niets gezien van een annulering dus ik wacht nog geduldig af.
Waarom? De wet maakt geen uitzondering voor pre-orders of artikelen die wel direct leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is die knullige reactie van nekkerman het enige wat ze er aan doen? De arrogantie zeg, als of ik zomaar akkoord ga met annulering omdat ze dat als enige optie aandragen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
*knip*, dit soort dingen mag je achterwegen laten in het vervolg.

[ Voor 80% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

*knip*, dit soort dingen mag je achterwegen laten in het vervolg.
Hehe nou zeg ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2013 20:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:10:
[...]

Waarom? De wet maakt geen uitzondering voor pre-orders of artikelen die wel direct leverbaar zijn.
Ik reageerde op een post van een tweaker die stelde:
Hier wil ik wijzen op art 6:236 BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;

Het lijkt mij dat een voor product wat al enige tijd op de markt is, en waarvan de prijs enigszins in te schatten is, lastiger hard te maken is dat een prijs onjuist is dan bij een nieuw product.
Aangezien er voor een nieuw product nog geen (goed) referentiekader is. Om deze reden DENK ik dat er een verschil kan worden gemaakt tussen pre-orders en bestaande producten. Let wel ik zeg dus niet dat dit zo IS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik zou het dan niet aanduiden als pre-order, maar gewoon artikel op bestelling.

Inderdaad, als je weet dat een artikel pas 3 maanden + wordt uitgeleverd, heb je dus het risico dat de prijs na 3 maanden wordt verhoogd. Kun je niks tegen doen, mag wettelijk. Alleen moet je dan inderdaad wel de mogelijkheid hebben te ontbinden.

Een artikel dat normaliter gewoon leverbaar kan zijn, zou nooit mogen worden uitgesteld tot 3 maanden om stiekem de gelegenheid te nemen de prijs te verhogen. Tenzij er bijv. een reden achter zit zoals productieproblemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:18:
[...]

Ik reageerde op een post van een tweaker die stelde:

[...]

Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;

Het lijkt mij dat een voor product wat al enige tijd op de markt is, en waarvan de prijs enigszins in te schatten is, lastiger hard te maken is dat een prijs onjuist is dan bij een nieuw product.
Aangezien er voor een nieuw product nog geen (goed) referentiekader is. Om deze reden DENK ik dat er een verschil kan worden gemaakt tussen pre-orders en bestaande producten. Let wel ik zeg dus niet dat dit zo IS ;)
Je bent me net voor, ik had net even een boek over algemene voorwaarden erbij gepakt. en inderdaad 6:236 zwarte lijst en 6:237 BW grijze lijst. Zwart is zonder meer vernietigbaar.

Boek 6. Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht
Titel 5. Overeenkomsten in het algemeen
Afdeling 3. Algemene voorwaarden Artikel 236 Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

Het komt er inderdaad dus op neer dat op grond van 6:236 BW punt i onredelijk bezwarend en dus zonder meer vernietigbaar is:
. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;

Ik heb verkeerd gelezen op de websites, ik dacht dat het stuk vanaf tenzij een wet bepaling was maar dat was dus vernietigbaar. EDIT: of is het "tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden" wel een wettelijke bepaling?

[ Voor 57% gewijzigd door My Tec Master op 13-08-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mooie "tenzij". Neem aan dat Neckermann het goed had ingericht, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:30:
Mooie "tenzij". Neem aan dat Neckermann het goed had ingericht, of niet?
Correct:

''Neckermann.com behoudt zich het recht voor om aangeboden
prijzen te verhogen nadat 3 maanden zijn verstreken nadat de consument zijn bestelling heeft geplaatst; in
dat geval heeft de consument het recht/de bevoegdheid om zijn bestelling alsnog te annuleren en de
overeenkomst op te zeggen. ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
Inderdaad, dus wat Neckermann ook had kunnen doen is gewoon de prijs omhoog gooien naar €499 en mededelen dat de prijs was veranderd. Met hierbij de opmerking, mocht u hier niet mee akkoord gaan dan kunt u uw bestelling annuleren.

Jammer dat ze het op deze manier afhandelen zonder (tot nu toe in ieder geval) een persoonlijk bericht te sturen aan de betrokkenen. Maar in feite doen zij denk ik niets fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:33:
Inderdaad, dus wat Neckermann ook had kunnen doen is gewoon de prijs omhoog gooien naar €499 en mededelen dat de prijs was veranderd. Met hierbij de opmerking, mocht u hier niet mee akkoord gaan dan kunt u uw bestelling annuleren.

Jammer dat ze het op deze manier afhandelen zonder (tot nu toe in ieder geval) een persoonlijk bericht te sturen aan de betrokkenen. Maar in feite doen zij denk ik niets fout....
Nee als ik dit zo bekijk is het gewoon een vorm van slechte afhandeling. dit had zelfs zondag of anders maandag ochtend meteen kunnen worden opgelost. Apart.. echter ben ik het nog steeds niet helemaal zeker betreft de vernietigbaarheid en die tenzij. Want anders zou elke winkel dat er toch hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb nog steeds geen mail gehad gek genoeg.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:32
Zijn nog steeds aan het slapen ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Misschien zijn ze dan toch een soort van tegemoetkoming aan het verzinnen. Anders hadden ze die mailtjes al de deur uitgedaan neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
My Tec Master schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:35:
[...]

Nee als ik dit zo bekijk is het gewoon een vorm van slechte afhandeling. dit had zelfs zondag of anders maandag ochtend meteen kunnen worden opgelost. Apart.. echter ben ik het nog steeds niet helemaal zeker betreft de vernietigbaarheid en die tenzij. Want anders zou elke winkel dat er toch hebben staan?
Het artikel richt zich wel specifiek op prijs verhogen, en in dit geval is er sprake van een foutieve prijs. Ik weet niet of dit een ander licht op de zaak doet schijnen.

Misschien maakt Neckermann het zichzelf wel moeilijk door aan te geven dat het om een vergissing gaat, i.p.v. zich domweg te beroepen op art. 6:236 en de bepaling over prijs verandering in hun AV.

Klinkt ook als een stukje incompetentie van de mensen die er werken?? :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:42:
[...]

Het artikel richt zich wel specifiek op prijs verhogen, en in dit geval is er sprake van een foutieve prijs. Ik weet niet of dit een ander licht op de zaak doet schijnen.

Misschien maakt Neckermann het zichzelf wel moeilijk door aan te geven dat het om een vergissing gaat, i.p.v. zich domweg te beroepen op art. 6:236 en de bepaling over prijs verandering in hun AV.

Je begrijpt die prijsverandering volgens mij verkeerd. Die mag pas na 3 maanden gewijzigd worden. Binnen 3 maanden mogen ze niet jouw bestelling van 349 naar 499 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:32
[...]

Lijkt mij meer een stukje sturing en duidelijkheid naar de eigen werkvloer wat er mist, slecht management ;) de mensen bij de telefoonlijn worden de dupe... Helaas

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
[...]

Waarschijnlijk hebben ze de huis jurist al bij een reorganisatie de laan uit gestuurd. Ik weet niet of er juridisch verschil zit tussen een prijs verhogen en een prijs corrigeren. Er stond trouwens ook een stuk in over zet fouten, misschien beroepen ze zich hier op:

Zetfouten
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de
catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid
aanvaarden

Ik weet niet hoe het hier mee zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:45:
[...]

Je begrijpt die prijsverandering volgens mij verkeerd. Die mag pas na 3 maanden gewijzigd worden. Binnen 3 maanden mogen ze niet jouw bestelling van 349 naar 499 zetten.
De xbox is nog niet uitgeleverd en ze kunnen na uitleveringen van ms wel de boel vertragen waardoor het langer dan 3 maand duurt..

Edit: binnen 3 maanden mag het dus gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door My Tec Master op 13-08-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06-2019
Dit is misschien een rare vraag maar denk ik vraag het toch maar. Gezien het hier gaat om een "Day One Edition", als ik als klant pas bericht terug krijg als al deze SKU's bij zowel Necc als andere retailers op zijn. Dan loop ik dus een gelimiteerde aankoop mis door hun fout. Wat voor een aanspraak kun je daar op maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:45:
[...]

Echt? O-) >:)

[quote]

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden; [\quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Niotex schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:47:
Dit is misschien een rare vraag maar denk ik vraag het toch maar. Gezien het hier gaat om een "Day One Edition", als ik als klant pas bericht terug krijg als al deze SKU's bij zowel Necc als andere retailers op zijn. Dan loop ik dus een gelimiteerde aankoop mis door hun fout. Wat voor een aanspraak kun je daar op maken?
nou nou, je kan ook te ver gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
My Tec Master schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:47:
[...]

De xbox is nog niet uitgeleverd en ze kunnen na uitleveringen van ms wel de boel vertragen waardoor het langer dan 3 maand duurt..
Dat kunnen ze doen, als andere winkels hem echter wel gewoon op voorraad hebben (en het dus opzettelijk is), hebben ze van mij i.i.g. een bad review te pakken op alle prijsvergelijkers die ik kan verzinnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Niotex schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:47:
Gezien de day one editions nog volop aanwezig zijn op dit moment, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Wel knap dat dit topic al 10 pagina's telt met een zinloze wellus niettus discussie.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:48:
[...]

Echt? O-) >:)

[quote]

i. dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden; [\quote]
Nee, dat geldt pas NA 3 maanden. Niet BINNEN 3 maanden. Ik weet niet waar de quote vandaan komt, maar binnen 3 maanden mag geen prijs verhoogd worden, ook niet als je kan ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
rimave schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:50:
Wel knap dat dit topic al 10 pagina's telt met een zinloze wellus niettus discussie.
Wel knap dat je je aangesproken voelt om daarop te reageren.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013