Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:14:
[...]

200 is wellicht wat laag, maar dan nog. We praten wel over 350 euro, dat is niet een bedrag dat iedere puber op zijn rekening heeft staan of iemand even zonder na te denken uitgeeft. Het gros van de bestelde consoles nu is van mensen die al geld had weg gezet of overwogen heeft in november een nieuwe console te gaan halen. Ik heb wat getallen gehoord van lokale gameshop en grotere ondernemingen als de Mediamarkt en in het geval van de PS4 blijft dat in de tientallen. Ik verwacht dan ook dat Microsoft prima wat doosjes richting de Neckermann kan schuiven.
Zo zie ik het niet. Als ik naar mezelf kijk heb ik min of meer altijd het geld gehad voor zo'n uitgave (ik had vroeger een dubbele krantenwijk), maar goed tegenwoordig is het crisis e.d.

Het belangrijkste wat je echter vergeet is de acceptgiro. Je hoeft dus *niks* te betalen nog en als je het geld tegen die tijd nog niet hebt, of er vanaf wil, kun je er sowieso altijd binnen 7 dagen vanaf. Wat dat betreft hoef je er dus hooguit initiaal even vlug over na te denken.

Ik ben voor 90% insta-iDeal betaler, maar in dit geval heb ik liever ook geen geld een paar maanden rommelen daar. De duitse tak schijnt al een tijdje voor geen meter te lopen!

[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Ik heb net gebeld en die mevrouw vertelde me dat het om een fout ging. Ze had het over een annulering van de bestellingen en dat veel mensen er wel van wisten, aangezien er ook mensen waren die er wel tien besteld hadden. De correcte prijs is 499 en dat schijnt aangepast te zijn, maar er staat zover ik kan zien geen Xbox one op hun site. Tot nu toe maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:56
Shady15 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:20:
Ik heb net gebeld en die mevrouw vertelde me dat het om een fout ging. Ze had het over een annulering van de bestellingen en dat veel mensen er wel van wisten, aangezien er ook mensen waren die er wel tien besteld hadden. De correcte prijs is 499 en dat schijnt aangepast te zijn, maar er staat zover ik kan zien geen Xbox one op hun site. Tot nu toe maar even afwachten.
Heerlijke informatie verschaft vanuit de klantenservice als er alleen al in dit topic al 3 verschillende verhalen de ronde doen.

We kunnen hier niks uit concluderen maar het schrijnend dat er vanuit de klantenservice niet 1 verhaal verteld wordt aan de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
BDHowner schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Zo zie ik het niet. Als ik naar mezelf kijk heb ik min of meer altijd het geld gehad voor zo'n uitgave (ik had vroeger een dubbele krantenwijk), maar goed tegenwoordig is het crisis e.d.

Het belangrijkste wat je echter vergeet is de acceptgiro. Je hoeft dus *niks* te betalen nog en als je het geld tegen die tijd nog niet hebt, of er vanaf wil, kun je er sowieso altijd binnen 7 dagen vanaf. Wat dat betreft hoef je er dus hooguit initiaal even vlug over na te denken.
Ja maar dan nog, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Voor 50 euro meer heb je een PS4, die nu toch wel de voorkeur heeft. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het geld zo hebben staan op hun rekening en toch wel weten dat ze vroeg of laat een nieuwe console zullen aanschaffen. Ik verwacht echter niet dat dat aantal over de 1000 heen loopt. Maar goed, dat blijft ook gissen.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Aramiss schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:22:
[...]

Heerlijke informatie verschaft vanuit de klantenservice als er alleen al in dit topic al 3 verschillende verhalen de ronde doen.

We kunnen hier niks uit concluderen maar het schrijnend dat er vanuit de klantenservice niet 1 verhaal verteld wordt aan de consument.
Dat is helaas ook altijd zo.

Ik zou liever zien dat een bedrijf met dit soort kwesties gewoon een interne memo rondstuurt die iedereen verteld dat ze even geen verdere informatie kunnen geven, zodat er op hoger niveau een algemene duidelijke beslissing kan worden gemaakt. Dan heb je natuurlijk altijd nog van die domme dozen die gewoon "in behandeling" zien staan en denken dat dat dus ook allemaal goed zit, en de klant vertellen dat ze hem "vlak na launch" gewoon zouden moeten krijgen. Als je dat overigens opneemt zit je volgens mij zelfs goed. Dat heet een toezegging, en werd bij mijn vorige werknemer hoog opgenomen. Zodra een werknemer al liet merken dat hij dat "wellicht weleens zo zou kunnen hebben gezegd", kreeg de klant over het algemeen toch zijn zin. Er moesten dan ook zo nu en dan weleens verkopers naar de klantenservice komen omdat ze dan weer iets hadden lopen verkondigen o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
BDHowner schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Dat is helaas ook altijd zo.

Ik zou liever zien dat een bedrijf met dit soort kwesties gewoon een interne memo rondstuurt die iedereen verteld dat ze even geen verdere informatie kunnen geven, zodat er op hoger niveau een algemene duidelijke beslissing kan worden gemaakt. Dan heb je natuurlijk altijd nog van die domme dozen die gewoon "in behandeling" zien staan en denken dat dat dus ook allemaal goed zit, en de klant vertellen dat ze hem "vlak na launch" gewoon zouden moeten krijgen.
Het is afwachten op de brief die wij thuis krijgen gestuurd. Hopelijk is het totaalbedrag inmiddels wel duidelijk want het lijkt erop dat de klantenservice op dit moment dat ook nog niet weet. (niet heel vreemd want ze staan niet hoog in de hiërarchie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:05
Heeft deze actie van Neckermann al Nu.nl gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:27:
Heeft deze actie van Neckermann al Nu.nl gehaald?
Dat was grappig genoeg het eerste waar ik vanochtend naar keek xD, maar nee, lijkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Vanaf vrijdag 9 augustus 2013 is de X-Box One op onze website ten onrechte aangeboden voor
€ 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de X-Box One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.

Het spijt ons dat we de X-Box One helaas niet voor de aangeboden prijs kunnen uitleveren.
Heb je reeds betaald, dan wordt dit bedrag binnen een week teruggestort op je rekening.

Wij beroepen ons hierbij op onze algemene voorwaarden:

Zetfouten
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.

De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de X-Box One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit voorval.

Groeten,

Françoise
Webcare, neckermann.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:30:
Beste

Vanaf vrijdag 9 augustus 2013 is de X-Box One op onze website ten onrechte aangeboden voor
€ 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de X-Box One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.

Het spijt ons dat we de X-Box One helaas niet voor de aangeboden prijs kunnen uitleveren.
Heb je reeds betaald, dan wordt dit bedrag binnen een week teruggestort op je rekening.

Zetfouten
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.

De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de X-Box One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat.

Groeten,

Françoise
Webcare, neckermann.com
uhhuum EEN VERGISSING VAN 3 DAGEN LANG???!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, nu heb je Neckermann wel goed geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karun
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 09:06
Raar, geen email maar wel een forum post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
FAKE! Ze hebben het over een X-Box One. Het moet Xbox One zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:33:
FAKE! Ze hebben het over een X-Box One. Het moet Xbox One zijn.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 18:14
Beste

Zetfouten

Groeten,

Françoise
Webcare, neckermann.com
@Françoise = krijg ik wel die sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
not sure if troll or real ;)

Edit: ik geloof in ieder geval niet in een forumpost van een bedrijf, wacht wel op een officieel statement via e-mail of post

[ Voor 69% gewijzigd door gise op 13-08-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel een heel slecht opgesteld mailtje zijn voor een officiële mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
tja, wel een hele rare gang van zaken om het niet officieel via de site of mail de melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Godmaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:33:
[...]

@Françoise = krijg ik wel die sticker?
Het zou prima kunnen dat ze die zojuist even aangemaakt hebben om het brandje hier te blussen. Hij kan echter ook prima fake zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:36:
[...]

tja, wel een hele rare gang van zaken om het niet officieel via de site of mail de melden.
Als dit een vorm is van communiceren met (potentiële) klanten dan is het enorm slecht gesteld betreft externe communicatie bij neckermann.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Offtopic reacties verwijderd, a.u.b. back ontopic. Offtopic posts zal ik nu zonder aankondiging trashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08
Vandaag bericht van Neckermann ontvangen:

Beste X,

Helaas stonden er verkeerde gegevens bij dit product.
Inmiddels is dit artikel offline gehaald.

Met vriendelijke groet,

Customer Service
neckermann.com | Handelspoort 1 | 4538 BN Terneuzen | Nederland

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Jumpman schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:40:
Vandaag bericht van Neckermann ontvangen:

Beste X,

Helaas stonden er verkeerde gegevens bij dit product.
Inmiddels is dit artikel offline gehaald.

Met vriendelijke groet,

Customer Service
neckermann.com | Handelspoort 1 | 4538 BN Terneuzen | Nederland
Ja daar heeft een klant iets aan. Wat gebeurd er met huidige bestellingen dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Ik denk dat we kunnen stellen dat ze niet weten hoe om te gaan met dit voorval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk natuurlijk willen ze graag annuleren en hebben ze het product offline gehaald.
Het gaat er nu eigenlijk meer om wat ze doen als je aangeeft niet akkoord te gaan met annulering.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:03
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:43:
Ik denk dat we kunnen stellen dat ze niet weten hoe om te gaan met dit voorval.
Echt? :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

De ware kracht van een bedrijf zie je pas als het moet omgaan met fouten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
rty schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:46:
De ware kracht van een bedrijf zie je pas als het moet omgaan met fouten. :P
Dat is zeker zo. Het feit dat ik echter niet direct al de eerste werkdag een mailtje van hun heb gehad (als jij als bedrijf/manager een beetje besluiten durft te nemen, en ervaring hebt met dit soort fouten, handel je dit z.s.m. af), maakt mij al duidelijk dat ze zeker geen simpel antwoord kunnen geven op dit voorval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
De tijd die ze nu nemen geeft inderdaad ruimte voor speculatie (alle kanten op) en de verhalen van de klantenservice helpen daar ook niet echt bij

ze hebben trouwens ook een geweldige actie voor de Xbox 360, sla je slag!

[ Voor 42% gewijzigd door gise op 13-08-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukiee09
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-02-2024
http://www.weebly.com/upl...2013-08_x_box_twitter.pdf

Brief van neckermann ;) Stond op hun twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel klote dan, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Vergeet ook zeker niet mensen: "Neckermann moet televisie leveren" (Consumentenbond).

De TV had € 600,- moeten zijn. "Alleen als sprake is van een kennelijke vergissing mag een bestelling worden geannuleerd. 347 euro voor een LCD-tv is scherp, maar niet zo scherp dat consumenten een fout hadden moeten vermoeden. ".

Ik schrijf de zin vast even overnieuw voor de spelcomputer (mag de Consumentenbond copy-pasten :+): "Alleen als sprake is van een kennelijke vergissing mag een bestelling worden geannuleerd. 349 euro voor een nieuwe generatie spelcomputer is scherp, maar niet zo scherp dat consumenten een fout hadden moeten vermoeden. De spelcomputer van de concurrent (welke ook een nieuwe generatie betreft), is namelijk slechts 14% duurder".

Ik vind dit overigens een zeer sterk argument: "Consumenten moeten kunnen vertrouwen op prijzen die op websites worden aangegeven, anders wordt het onmogelijk om een goede prijsvergelijking te maken.". Ik kan ze dan namelijk ook voor € 350,- gaan verkopen, om vervolgens in de winkel (helaas gelegen op een afgelegen eiland) mede te delen dat hij toch echt € 499,- is.

[ Voor 19% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Wie start de class-action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Is er nou iemand die dat ding al gehad heeft via Neckermann (dat las ik hier ergens)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Dat bijschrift past echt goed bij je...
Pierre61 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:00:
Is er nou iemand die dat ding al gehad heeft via Neckermann (dat las ik hier ergens)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Pierre61 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:00:
Sherlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
Het zou pas een kennelijke vergissing zijn als de prijs 48 cent was, maar 50 euro onder de nieuwste playstation is niet echt een kennelijke fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Dit brengt de discussie terug naar de kennelijkheid van de prijs. Ben zelf van mening dat ze dit niet hard kunnen maken. Gewoon aangeven dat je niet akkoord gaat met de annulering en verwacht dat ze alsnog overgaan tot levering. Simpel houden, duidelijk zijn en boven alles: beleefd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Natuurlijk zullen ze in eerste instantie alles tegen proberen te houden, bedrijven maken niet graag verlies, maar zoals eerder is uitgelegd, er zijn eerdere cases die gevoerd zijn en niet gunstig voor de winkels hebben uitgepakt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
We moeten iemand hebben om woord te doen voor alle tweakers die hebben besteld

Gewoon een mail, met namens: ..........
..........
..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
BDHowner schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:56:
Vergeet ook zeker niet mensen: "Neckermann moet televisie leveren" (Consumentenbond).

De TV had € 600,- moeten zijn. "Alleen als sprake is van een kennelijke vergissing mag een bestelling worden geannuleerd. 347 euro voor een LCD-tv is scherp, maar niet zo scherp dat consumenten een fout hadden moeten vermoeden. ".

Ik schrijf de zin vast even overnieuw voor de spelcomputer (mag de Consumentenbond copy-pasten :+): "Alleen als sprake is van een kennelijke vergissing mag een bestelling worden geannuleerd. 349 euro voor een nieuwe generatie spelcomputer is scherp, maar niet zo scherp dat consumenten een fout hadden moeten vermoeden. De spelcomputer van de concurrent (welke ook een nieuwe generatie betreft), is namelijk slechts 14% duurder".

Ik vind dit overigens een zeer sterk argument: "Consumenten moeten kunnen vertrouwen op prijzen die op websites worden aangegeven, anders wordt het onmogelijk om een goede prijsvergelijking te maken.". Ik kan ze dan namelijk ook voor € 350,- gaan verkopen, om vervolgens in de winkel (helaas gelegen op een afgelegen eiland) mede te delen dat hij toch echt € 499,- is.
Dit is een mooi soortgelijk geval! Zijn er hier mensen lid van de consumentenbond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Godmaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:03:
Het zou pas een kennelijke vergissing zijn als de prijs 48 cent was, maar 50 euro onder de nieuwste playstation is niet echt een kennelijke fout...
Nee? Want als een autodealer een nieuwe Ferrari voor 10.000 euro aanbied is dat ook aannemelijk? Je kunt voor dat geld ook de nieuwste Fiat Panda kopen...

Het is appels met peren vergelijken of in dit geval Xboxen met Playstations. Als je echt geloofd dat het geen kennelijke fout is ben je een flapdrol }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:07:
[...]

Nee? Want als een autodealer een nieuwe Ferrari voor 10.000 euro aanbied is dat ook aannemelijk? Je kunt voor dat geld ook de nieuwste Fiat Panda kopen...

Het is appels met peren vergelijken of in dit geval Xboxen met Playstations. Als je echt geloofd dat het geen kennelijke fout is ben je een flapdrol }:O
Dat gaat niet helemaal op natuurlijk. De klasse van auto (exotische sportauto vs boodschappen karretje) is iedereen wel duidelijk. Deze consoles zitten beide indezelfde prijsklasse... Beetje scheve vergelijking.

En dat stukje van flapdrol is een beetje overbodig...

[ Voor 5% gewijzigd door Erkel op 13-08-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Hahahaha heerlijk dit!!! Een topic van 32 pagina's terwijl iedereen weet dat dit ging gebeuren!

Mensen bedankt voor het lachen en nu maar even doorsparen!

Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

douweegbertje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:57:
Nou, TNT net aan de deur en ik heb mijn xbox one al binnen!
:9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
[...]

350 euro voor een Xbox One zou kunnen, en kan een reele prijs zijn aangezien de ps4 als next gen console op 399 zit...

Dus om te roepen dat iedereen wist dat de prijs niet klopt, slaat nergens op want iedereen kan op zijn manier stunten om klanten bij hem te laten preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
[...]

Ja, want de afgelopen 3 generaties Fiat Panda waren ook elke keer net onder die van Ferrari geplaatst qua prijs :+.

Ik zeg eerlijk: sinds ik dat artikel van de Consumentenbond nog eens helemaal doorgelezen heb (kon het verhaal al wel van een paar jaar terug op nu.nl) denk ik dat Neckermann hier een gigantisch probleem mee gaat krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Als we het dan een vergelijking maken tussen Xbox'en. De huidige generatie, de Xbox 360 is te koop vanaf €200 ongeveer tegenwoordig, verder heb je nog verschillende uitvoeringen welke varieren van prijs.

De Xbox One werd hier aangeboden voor €349. De Xbox 360 Core was bij de release €300,-. daar zit deze dus €50 boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met Neckermann gebeld volgende informatie gekregen.

Neckermann gaat proberen eronderuit te komen door te zeggen dat zij een drukfout gemaakt hebben en hiermee (juridische) verder te gaan en kijken wat voor ons een vergoeding kan zijn. Zij gaan er op dit moment van uit dat er niet geleverd wordt maar dat is tevens ook meer wat zij hopen.

Dit is natuurlijk de grootste bullshit aangezien een druk fout 399 is of 4999 etc en niet 349. Zijn toch echt andere cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Erkel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:09:
[...]

Dat gaat niet helemaal op natuurlijk. De klasse van auto (exotische sportauto vs boodschappen karretje) is iedereen wel duidelijk. Deze consoles zitten beide indezelfde prijsklasse... Beetje scheve vergelijking.
Iedere gamer met een paar hersenen weet de consumenten-adviesprijs van de consoles, dat de Xbox One met Kinect geleverd wordt en dat er een o.a. hierdoor een prijsverschil is. De topic-titel zegt wat dat betreft genoeg, het gaat om een foutieve prijs, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

[...]

Dus jij geeft aan dat een xbox one tot playstastion 4 staat als een nieuwe ferrari staat tot een Fiat Panda?
Dat is geen appels met peren, maar belediging van Sony...

Zie het eerder als een laptop met ongeveer dezelfde specs maar dan van HP ipv Dell.
Zelfde soort product, waar je ongeveer hetzelfde op kunt doen. Maar dan met een ander merkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, dit soort post mag je achterwegen laten.

[ Voor 88% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:12:
[...]

Iedere gamer met een paar hersenen weet de consumenten-adviesprijs van de consoles, dat de Xbox One met Kinect geleverd wordt en dat er een o.a. hierdoor een prijsverschil is. De topic-titel zegt wat dat betreft genoeg, het gaat om een foutieve prijs, meer niet.
399 ipv 499 kan een typ foutje zijn
348.72 kan een rekenfoutje zijn in het systeem

Maar 349 lijkt een bewuste prijskeuze te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
is het niet een idee om gewoon aan het werk te gaan en de normale prijs voor die Xbox te gaan betalen? Iedereen kan weten dat deze prijs niet kon. En daarom waren ze er allemaal als haantjes bij en nu zielig doen dat Neckermann hem niet levert voor deze prijs. Beetje zielig mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
prd_mpm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:12:
[...]

Dus jij geeft aan dat een xbox one tot playstastion 4 staat als een nieuwe ferrari staat tot een Fiat Panda?
Dat is geen appels met peren, maar belediging van Sony...

Zie het eerder als een laptop met ongeveer dezelfde specs maar dan van HP ipv Dell.
Zelfde soort product, waar je ongeveer hetzelfde op kunt doen. Maar dan met een ander merkje.
Excuus, dat is inderdaad een belediging voor Sony, stond ik niet bij stil :+

De vergelijking die jij maakt dacht ik ook te kunnen maken, maar getuige dit topic, zijn er weinig mensen die elektronica realistisch met elkaar kunnen vergelijken...

Het maakt mij verder ook niet uit hoor. Had de bestelling gedaan via acceptgiro en heb niks verloren. Ging er dan ook niet van uit dat dit wat zou worden. Blijkbaar zijn er mensen die dat wel doen en die wens ik veel succes met hun kort geding tegen Neckermann.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
geen tijd om alles te lezen helaas, ben aan het werk. Krijgen we hem nu wel of niet :+?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
[...]

Zat op basis van bovenstaande nog even terug te lezen, en een paar uur eerder ( zie onder) zeg je dat je wel eens grotere fouten hebt gezien, en het verschil dus niet zo groot is. Om 2 uur later te komen met een compleet uit de lucht gegrepen vergelijk over Ferrari's en Panda's. (Hoezo appels en peren vergelijken! }:O)
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:07:
Ik neem het 'risico' wel, mits de aanbetaling realistisch is.

En ik ben inderdaad wel benieuwd naar het volume. Ik verwacht niet dat dat gigantisch is. Een groep ijverige Tweakers en een clubje van Budgetgaming en wat los grut via Social Media. Ik heb wel eens grotere prijs vergissingen en drukkere topics gezien. Met name omdat 350 Euro slechts 50 Euro scheelt met de prijs van een PlayStation 4 en de doorsnee gamer toch een keuze maakt tussen die twee consoles. Daarnaast is 350 Euro natuurlijk nog steeds een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:17:
geen tijd om alles te lezen helaas, ben aan het werk. Krijgen we hem nu wel of niet :+?!
Wel >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Godmaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Ja, want bedrijven maken bewust fouten die hun hun goeie naam en dus klandizie kunnen kosten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:18:
[...]

Ja, want bedrijven maken bewust fouten die hun hun goeie naam en dus klandizie kunnen kosten.
Nekkerman zeker, is niet de eerste keer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Beste

Zetfouten

Groeten,

Françoise
Webcare, neckermann.com
Hmm, de reactie is terug dus iedereen kan fluiten naar zijn xbox :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Donstil schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:19:
[...]

Nekkerman zeker, is niet de eerste keer namelijk.
Dat ze fouten maken wil niet zeggen dat ze dat bewust doen. Wat heeft het bedrijf er in hemelsnaam bij te winnen als dit soort dingen gebeuren? Klanten houden ze er niet aan over, alleen boze gezichten van mensen die op dag één al te horen kregen dat er toch niet uitgeleverd ging worden voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Niet dus. Jammerrrr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
NMe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:18:
[...]

Krijg je de discussie weer dat je niet weet wat het uiteindelijk kost voor Neckermann, ze gaan geen winst maken maar als ze "iets" moeten inleveren maar daardoor ~600 klanten krijgen die hem daar bestellen met wat games en accessoires kan het best een keuze zijn op de console iets verlies te maken.

Willen we het zeker weten, moeten we denk ik allemaal even op de annulerings mail wachten.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:20:
[...]

Dat ze fouten maken wil niet zeggen dat ze dat bewust doen. Wat heeft het bedrijf er in hemelsnaam bij te winnen als dit soort dingen gebeuren? Klanten houden ze er niet aan over, alleen boze gezichten van mensen die op dag één al te horen kregen dat er toch niet uitgeleverd ging worden voor die prijs.
Wat zeggen ze ook al weer, slechte publiciteit is ook publiciteit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen wist natuurlijk vanaf de start dat deze prijs nooit kon kloppen. Ik ga er ook geen moeite meer in steken. Als ze iedereen een tegoed bon of wat dan ook sturen zou dat netjes zijn maar anders is het gewoon pech.

Het zou ook nogal gek zijn dat Neckermann honderdduizenden euro's verliest omdat een werkstudent net even het verkeerde cijfertje heeft ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Erkel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:18:
[...]

Zat op basis van bovenstaande nog even terug te lezen, en een paar uur eerder ( zie onder) zeg je dat je wel eens grotere fouten hebt gezien, en het verschil dus niet zo groot is. Om 2 uur later te komen met een compleet uit de lucht gegrepen vergelijk over Ferrari's en Panda's. (Hoezo appels en peren vergelijken! }:O)

[...]
.....

Daar doel ik puur op het feit dat de Xbox One nu aangeboden werd voor iets minder dan een PS4. En mensen dus eerder geneigd zijn hun geld uit te geven. En ja ik heb grotere prijs fouten gezien, zoals onlangs bijv. de Xbox controller + Gears voor nog geen tientje. Heb nooit gezegd dat het hierdoor aannemelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
En ja ik heb grotere prijs fouten gezien, zoals onlangs bijv. de Xbox controller + Gears voor nog geen tientje.
Die is nog niet geannuleerd trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:21:
Iedereen wist natuurlijk vanaf de start dat deze prijs nooit kon kloppen. Ik ga er ook geen moeite meer in steken. Als ze iedereen een tegoed bon of wat dan ook sturen zou dat netjes zijn maar anders is het gewoon pech.

Het zou ook nogal gek zijn dat Neckermann honderdduizenden euro's verliest omdat een werkstudent net even het verkeerde cijfertje heeft ingevoerd.
Dat is het dus juist: jij misschien wel, maar een huismoeder die zown ding wilt kopen voor zoonlief denkt dat het een leuke aanbieding is voor 349!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Even wat anders, je zou de fout maar op je naam hebben staan! Heb je dan even een slechte maandag of niet? Stel er zijn 2000 orders geplaatst in het weekend, per console 150 aan omzet minder, 2k*150=300K omzet.

Baas: Miep kom eens binnen.
Typmiep: Uhhh ja?
Baas: die 3 ton aan misgelopen omzet, hoe ga je dat betalen?
Typmiep: huilie huilie........

Koelere zeg, die heeft eens slechte dag gehad haha.

P.s. Mijn order staat nog op in behandeling voor 349!

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Donstil schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:21:
[...]

Wat zeggen ze ook al weer, slechte publiciteit is ook publiciteit toch?
Dit is geen slechte publiciteit, dit zijn slechte ervaringen. No way dat een bedrijf bewust zijn eigen reputatie te grabbel gooit voor "publiciteit". Ook Neckermann niet.

En nogmaals: ik en vele anderen met mij hebben hier vanaf dag 1 al geroepen dat het een fout was en dat dit niet kon. Het tegenargument dat de prijs aannemelijk was is voor degenen die hier gepost hebben dus ook niet steekhoudend, want er is hier uitgebreid uiteengezet dat dat niet zo was. Ik hoop dat Neckermann heel goed in de gaten houdt wie er claimt dat ze van niks wisten en dat één op één gaan vergelijken met de klachten die ze nu in hun mailbox krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Topictitel zegt toch alles ?
Die zou bewijsstuk B. heten in de rechtzaak ;)

"...en dat bespraken deze "tweakers" in een topic genaamd 'foutieve prijs' ? Maken deze mensen toevallig ook uw website Mr Neckermann ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:49

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Godmaster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Per ongeluk het product "Xbox One" editen ipv "Xbox 360" kan ook gewoon een foutje zijn. Je wist dat het een fout was. Dat wist iedereen hier verdomd goed, alleen willen jullie dat niet toegeven. Nu ook gewoon niet flauw doen en je verlies nemen (ook al heb je geen verlies, want je had niets om mee te beginnen).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
MueR schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:25:
[...]

Per ongeluk het product "Xbox One" editen ipv "Xbox 360" kan ook gewoon een foutje zijn. Je wist dat het een fout was. Dat wist iedereen hier verdomd goed, alleen willen jullie dat niet toegeven. Nu ook gewoon niet flauw doen en je verlies nemen (ook al heb je geen verlies, want je had niets om mee te beginnen).
Precies!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Bunta schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:24:
Even wat anders, je zou de fout maar op je naam hebben staan! Heb je dan even een slechte maandag of niet? Stel er zijn 2000 orders geplaatst in het weekend, per console 150 aan omzet minder, 2k*150=300K omzet.
Niet persé 2000x150 minder omzet want als ik hem niet krijg voor 349 koop ik hem elders. Dus "mijn" 150 Euro extra zien ze sowieso niet meer :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ga er verder ook geen punt van maken. Wist dondersgoed dat het een verkeerde prijs was. Neckerman als jullie mee lezen, mijn echte naam is Max Laadvermogen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Met wat aandringen zullen ze echt wel moeten gaan leveren, 350 tov 499 is een te klein verschil om het maar weer eens op een drukfout te gooien.

Ze leren het gewoon nooit daar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Donstil schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:23:
[...]

Die is nog niet geannuleerd trouwens ;)
Bol.com kennende krijg je de 17e een email waarin staat dat het product tijdelijk niet voorradig is. Om vervolgens 3 weken later je bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KeaveXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:27:
[...]

Bol.com kennende krijg je de 17e een email waarin staat dat het product tijdelijk niet voorradig is. Om vervolgens 3 weken later je bestelling te annuleren.
Mm ik ga het zien, heb er geen haast mee. Laat hem gewoon lekker in bestelling staan.
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:26:
[...]

Niet persé 2000x150 minder omzet want als ik hem niet krijg voor 349 koop ik hem elders. Dus "mijn" 150 Euro extra zien ze sowieso niet meer :)
Ik ook, de Neckerman is wel de laatste waar ik aan denk als betrouwbare Game leverancier.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 13-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM

MPM

NMe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Het tegenargument dat de prijs aannemelijk was is voor degenen die hier gepost hebben dus ook niet steekhoudend, want er is hier uitgebreid uiteengezet dat dat niet zo was.
UIteengezet en verworpen door andere reacties. Redelijkheid van de prijs is niet door ons vast te stellen omdat wij:
1: Een belang hebben hierin (de meesten iig, ik niet maar sta sneller aan de kant van de consument dan de kant van de webshop)
2: Te veel voorkennis hebben, we zijn Tweakers.. niet echt een dwarsdoorsnede van de samenleving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Even los van de hele kwestie; wie schrijft er nou "X Box" :')

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
FireFoz schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:28:
Even los van de hele kwestie; wie schrijft er nou "X Box" :')
Een bedrijf dat ook geen normale prijs kan intypen om het vervolgens op een typfout te gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

prd_mpm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:28:
[...]

UIteengezet en verworpen door andere reacties. Redelijkheid van de prijs is niet door ons vast te stellen omdat wij:
1: Een belang hebben hierin (de meesten iig, ik niet maar sta sneller aan de kant van de consument dan de kant van de webshop)
2: Te veel voorkennis hebben, we zijn Tweakers.. niet echt een dwarsdoorsnede van de samenleving ;)
Het is mooi dat je dat zelf denkt maar zo werkt het dus niet. Je hebt zelfs ook een onderzoeksplicht en je ziet gewoon dat zo'n Xbox One bij alle andere winkels precies 150 euro duurder is. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen voor een product dat nog niet uit is, ongeacht van je voorkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:49

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

prd_mpm schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:28:
[...]
En daarmee is het argument van iedereen hier ongeldig. Iedereen hier wist dat de verkoopprijs 499 euro was. Jullie* begonnen direct te roepen om een rechtzaak en geschillencommissies. Als je dat al vantevoren gaat roepen, weet je al dat je eigenlijk ongelijk hebt.

* mensen die bestelden

[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 13-08-2013 17:32 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:31:
[...]

En daarmee is het argument van iedereen hier ongeldig. Iedereen hier wist dat de verkoopprijs 499 euro was.
Maakt niet uit, het gaat om de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Volgens mij staat er zelfs gewoon in de voorwaarden dat ze het recht hebben om een bestelling te annuleren als blijkt dat er een (zet)fout is gemaakt. Ik verbaas me ook elke keer weer hoeveel mensen hierop reageren en dan bijna verontwaardigd zijn dat ze het bestelde niet krijgen voor de FOUTIEVE prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:34:
Volgens mij staat er zelfs gewoon in de voorwaarden dat ze het recht hebben om een bestelling te annuleren als blijkt dat er een (zet)fout is gemaakt. Ik verbaas me ook elke keer weer hoeveel mensen hierop reageren en dan bijna verontwaardigd zijn dat ze het bestelde niet krijgen voor de FOUTIEVE prijs.
Ze kunnen van alles in de voorwaarden zetten, maar volgens de wet moeten ze in bepaalde gevallen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:35:
[...]

Ze kunnen van alles in de voorwaarden zetten, maar volgens de wet moeten ze in bepaalde gevallen leveren.
Nu dus niet want het was een (zet)fout die overduidelijk was aangezien overal bekend was wat de introductieprijs zou zijn en dan een korting van meer dan 25% geven ?!?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
Begint de discussie nou opnieuw? aangewakkerd door Notabene een mod die zijn persoonlijke mening ventileert en daarmee weet dat hij weer een zooi discussie los maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
mercapto schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:25:
Topictitel zegt toch alles ?
Die zou bewijsstuk B. heten in de rechtzaak ;)

"...en dat bespraken deze "tweakers" in een topic genaamd 'foutieve prijs' ? Maken deze mensen toevallig ook uw website Mr Neckermann ?"
Fout, topictitel is tussendoor gewijzigd ;). Bewijsstuk B voor jou.

[ Voor 6% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:00:
Die aanbetaling is niet gek mensen. Dit is van microsoft uit. Je moet bij oa gamemania, nedgame etc. ook een aanbetaling doen van 50 euro. Een zekerheidje dat je ook echt de console wilt hebben.
*knip* dat hoeft bij Bol.com niet. De winkel vraagt het, niet de leverancier

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 17:48 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Toch is het vreemd dat zo veel mensen de adviesprijs als "normale" prijs zien. De hele pricewatch is gebaseerd op het feit dat werkelijke prijzen lager zijn dan de adviesprijs.
Nu ga ik er verder geen werk van maken, maar ik vond 350 toch wel grenzen aan "reëel". Ik heb voor 333 destijds een Xbox 360 20GB gekocht met van alles erbij.

(edit: dat was vlak na release).

[ Voor 5% gewijzigd door BounceMeister op 13-08-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb destijds bij de FRS een Xbox inc. Kinect en game voor 100 euro gekocht. Dat was toch ook geen drukfout maar gewoon een stille aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 09:06
Mensen doe niet zo hebberig en laat het rusten. Als ze akkoord waren gegaan was het mooi geweest. Dat hebben ze niet gedaan en daar zullen ze hun redenen voor hebben. Misschien kost het wel een aantal mensen hun baan als jullie je zin door gaan drijven, juridische stappen ondernemen en Neckermann verplicht wordt om de consoles uit te leveren voor 350. Dan heb je een voordelige nieuwe console ten koste van een aantal mensen hun inkomen. Het gaat al slecht met Neckermann...

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die heb ik pasgeleden ook gekocht ja. 100 euro voor een Xbox 360 met Kinect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Megamind schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:59:
Ik heb destijds bij de FRS een Xbox inc. Kinect en game voor 100 euro gekocht. Dat was toch ook geen drukfout maar gewoon een stille aanbieding.
Het lijkt me heel sterk dat dat vóór de release van de Xbox 360 was?
thefox154 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:42:
Begint de discussie nou opnieuw? aangewakkerd door Notabene een mod die zijn persoonlijke mening ventileert en daarmee weet dat hij weer een zooi discussie los maakt....
Waar wou je hier dan over praten? Alleen in de ruimte gooien dat je vindt dat ze hadden moeten leveren, zonder verdere reactie daarop omdat het tegenargument blijkbaar niet gehoord mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik wil nog even wijzen op de topicwaarschuwing. Daarmee verval ik wel in herhaling, maar bij lange na niet zo erg als de rest van de bijdragen hier... :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* laat het modden over aan mods :)

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 13-08-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
BounceMeister schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:52:
Toch is het vreemd dat zo veel mensen de adviesprijs als "normale" prijs zien. De hele pricewatch is gebaseerd op het feit dat werkelijke prijzen lager zijn dan de adviesprijs.
Nu ga ik er verder geen werk van maken, maar ik vond 350 toch wel grenzen aan "reëel". Ik heb voor 333 destijds een Xbox 360 20GB gekocht met van alles erbij.
Ik denk eerlijk gezegd dat er zeker wat te halen valt voor ons:

1. De prijs zat tussen de introductieprijs van de Core en Premium modellen van de 360 in. Als nieuwprijs is het dus min of meer "aannemelijk".
2. De PlayStation 4 (naar mijn idee enige concurrent) is niet extreem veel duurder, en word qua hardware als sneller gezien, waar je de camera dan weer tegenover zou kunnen zetten. Ook op dat front geen verschrikkelijk groot prijsverschil dus.
3. De PlayStation 3 was ook duurder dan de de Xbox 360 destijds, dat maakt dus opnieuw zo'n prijsverschil aannemelijk.
4. In vorige (extremere) gevallen (de LCD-TV bijv.) was het toestel 73% duurder dan de "actieprijs", t.o.v. een prijsverschil van 43% nu. Als dat al als "aannemelijk" gezien word, wat word dit dan?
5. Het hele weekend heeft de pagina vrolijk open gestaan. Een bedrijf dat moeite doet om niet opnieuw in de fout te gaan met dit soort bedragen zou dit dan zo ongeveer wel door moeten hebben, en direct aan moeten passen. Het wachtwoord van de productdatabase staat toch niet op een post-it ofzo?

Uiteraard is er voor ons ook een lijstje te maken:

1. Wij laten het erbij.
2. We willen alsnog de Xbox One voor € 349,-.
3. Wij zoeken samen met Neckermann naar een tussenoplossing waarbij beide partijen iets inleveren (bijv. € 150,- aan accessoires).
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013