Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Cyclonic schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:10:
[...]
Kan ik in 10 min regelen, een mail opstellen + een mail list maken van iedereen die de xbox voor deze prijs gekocht heeft.
Oke, en dan wat doe je erna dan? Stel je voor dat ze iedereen een email sturen met daarin de mededeling dat de neckermann de koop wilt ontbinden, dan heeft iedereen het recht om daar bezwaar op aan te tekenen. Dit moet afgehandeld worden.. Negeer je die bezwaarschriften, dan zal je waarschijnlijk een aantal ingebrekestelling ontvangen, aangezien neckermann zich niet aan de koopovereenkomst houdt. En dan heb ik het nog niet eens over de nog duurdere stappen die eventueel kunnen volgen.

Even een mailtje naar je hele klantenbestand sturen die een xbox one heeft besteld is niet voldoende. Neckermann mag volgens mij niet alleen beslissen dat ze de koopovereenkomst ontbinden, die moet ik overleg met de andere partij volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06-2019
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:48:
[...]

nou nou, je kan ook te ver gaan >:)
Hoezo is dat te ver gaan? Ben simpel weg benieuwt :)
xminator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:49:
[...]

Gezien de day one editions nog volop aanwezig zijn op dit moment, niets.
Waarschijnlijk niet inderdaad maar in het geval dat dat wel gebeurt? We weten namelijk niet over hoeveel Day One Editions het hier gaat. Ik ben in een overeenkomst gegaan voor een gelimiteerd product wat mij is toegezegd ivm nalevering. In het geval dat dit ontbinden word en ik dus het specifieke product waarmee ik dus akkoord ging niet meer kan aanschaffen loop ik dat dus door hun mis. Ook al is het volledig hypothetical ben ik noch steeds geïnteresseerd in wat mijn rechten daarmee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:20
My Tec Master schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:46:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze de huis jurist al bij een reorganisatie de laan uit gestuurd. Ik weet niet of er juridisch verschil zit tussen een prijs verhogen en een prijs corrigeren. Er stond trouwens ook een stuk in over zet fouten, misschien beroepen ze zich hier op:

Zetfouten
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de
catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid
aanvaarden

Ik weet niet hoe het hier mee zit?
Tja als je je gaat beroepen op zetfouten zou een consument zich ook kunnen beroepen op het feit dat een prijs kennelijk aannemelijk is. Wanneer een doorsnee consument niet kan vermoeden dat een prijs onjuist is dan is dit geen reden om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een onjuiste prijsstelling.
Dat is net zoiets als wanneer je in de AH loopt en er ergens een bordje hangt dat iets €1 kost i.p.v. €2. Wanneer ze dan bij de kassa €2 willen rekenen heb jij als consument het recht om het product toch voor €1 mee te nemen, omdat de prijs foutief is gezet door de verkoper, en je mocht aannemen dat de prijs juist was.
Niotex schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:47:
Dit is misschien een rare vraag maar denk ik vraag het toch maar. Gezien het hier gaat om een "Day One Edition", als ik als klant pas bericht terug krijg als al deze SKU's bij zowel Necc als andere retailers op zijn. Dan loop ik dus een gelimiteerde aankoop mis door hun fout. Wat voor een aanspraak kun je daar op maken?
Naar mijn ervaring heb je hierbij geen poot om op te staan. Ik heb hetzelfde gehad met een collector's edition van een game, welke ik als een van de eersten had besteld, maar door een fout in het systeem de groep vroeg bestellers werd overgeslagen. Hierdoor liep ik dus ook de CE mis, maar wat ga je doen tegen een bedrijf dat het product wat ze zouden leveren simpelweg gewoon niet meer heeft en ook niet meer kan krijgen, het betreft immers een gelimiteerde oplage en op = dus echt op en pech = weg ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:27
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:56:
[...]

Tja als je je gaat beroepen op zetfouten zou een consument zich ook kunnen beroepen op het feit dat een prijs kennelijk aannemelijk is. Wanneer een doorsnee consument niet kan vermoeden dat een prijs onjuist is dan is dit geen reden om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een onjuiste prijsstelling.
Dat is net zoiets als wanneer je in de AH loopt en er ergens een bordje hangt dat iets €1 kost i.p.v. €2. Wanneer ze dan bij de kassa €2 willen rekenen heb jij als consument het recht om het product toch voor €1 mee te nemen, omdat de prijs foutief is gezet door de verkoper, en je mocht aannemen dat de prijs juist was.

[...]

Naar mijn ervaring heb je hierbij geen poot om op te staan. Ik heb hetzelfde gehad met een collector's edition van een game, welke ik als een van de eersten had besteld, maar door een fout in het systeem de groep vroeg bestellers werd overgeslagen. Hierdoor liep ik dus ook de CE mis, maar wat ga je doen tegen een bedrijf dat het product wat ze zouden leveren simpelweg gewoon niet meer heeft en ook niet meer kan krijgen, het betreft immers een gelimiteerde oplage en op = dus echt op en pech = weg ;w
Klopt maar zou deze fout volgens een rechter niet onder zetfouten vallen in plaats van prijswijzigingen? Ze geven toe dat het fout was, dus een zetfout. Dan is toch de vraag of de prijs reel is? Dan is de voorwaarde over prijswijzigingen helemaal niet toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:05
Maar hoe groot is nou de kans dat we hem toch geleverd moeten krijgen of met een tegemoetkoming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:51:
[...]

Nee, dat geldt pas NA 3 maanden. Niet BINNEN 3 maanden. Ik weet niet waar de quote vandaan komt, maar binnen 3 maanden mag geen prijs verhoogd worden, ook niet als je kan ontbinden.
Wil je een foto kopie van het wetboek wat ik hier voor mij heb liggen? O-) :z

gebruiker heeft de bevoegdheid de door hem bedongen prijs BINNEN drie maanden na het SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST te verhogen.

Je kan veel dingen van mij zeggen, maar lezen kan ik toch echt wel hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:56
I. Ontbinding binnen drie maanden

Onredelijk bezwarend is een beding dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden.

Een prijsverhoging binnen drie maanden is onredelijk snel, tenzij de klant bij zo'n snelle verhoging onder het contract uit kan.

http://www.iusmentis.com/contracten/algemenevoorwaarden/

Neckermann heeft nu gewoon mazzel dat dat ding niet voor 10 november uitkomt :)

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 13-08-2013 21:03 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Niet online
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:56:
[...]
Dat is niet helemaal hetzelfde.. mochten er geen one day editions meer zijn, dan neem ik wel genoegen met een "normale" editie.. :)

Iets leveren wat je niet meer hebt en ook niet meer kan krijgen is natuurlijk moeilijk. Snap heel goed dat het bedrijf er dan mee wegkomt. Als neckermann zich druk maakt over de hoeveelheid one editions die ze hebben, dan wil ik me best coulant opstellen en genoegen nemen met de "normale" editie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mijn bestelstatus staat op: Wordt nageleverd. En dit betekent volgens neck: "Het artikel is tijdelijk niet in voorraad. We leveren dit zo snel mogelijk".

Dus ik denk dat het vooralsnog niet door zal gaan.

[ Voor 64% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-08-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:00:
[...]

Wil je een foto kopie van het wetboek wat ik hier voor mij heb liggen? O-) :z

gebruiker heeft de bevoegdheid de door hem bedongen prijs BINNEN drie maanden na het SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST te verhogen.

Je kan veel dingen van mij zeggen, maar lezen kan ik toch echt wel hoor :+
Ok, i got it.

Maar dan hoeven ze zich toch niet eens te beroepen op het feit dat de prijs niet aannemelijk was?
Konden ze ook de prijs verhogen en ons de mogelijkheid tot ontbinding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvanvliet
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:04:
Mijn bestelstatus staat op: Wordt nageleverd.
Hoop wel dat ze niet zo stom zijn om maar een aantal mensen een xbox one te leveren voor die prijs.. dan krijgt de helpdesk het druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beding in de voorwaarden is inderdaad niet zoals WB6:236 het uit. Ze willen het recht om te verhogen als de bestelling langer duurt dan 3 maanden. Al knap, omdat de wet eveneens stelt dat er binnen 30 dagen geleverd dient te worden tenzij concreet anders bedongen. Ze reppen niet over wat er geldt binnen 3 maanden.

Dat valt dus terug op de zetfouten, en daarbij sluit ik me aan bij Sovereign dat ik niet zonder meer zou willen zeggen dat dat stand houdt.

Persoonlijk zit ik op de lijn dat mensen die pre-orderen aantoonbaar een groep is die uitermate goed op de hoogte is als fans, en dat daarmee voor die groep duidelijk had moeten zijn dat deze prijs niet realistisch was. De context is veel belangrijker dan het droge percentage. Mensen die zonder te weten dat een console nog niet bestaat bestellen hebben zelfs het minimum aan onderzoek nog niet gedaan en vallen daarmee al buiten de boot.

Ik denk zelf dan ook dat het terecht geannuleerd wordt, maar ik durf daar net als Sovereign niet mijn hand in het vuur te steken. De vraag is waarschijnlijk: zijn er mensen bereid te betalen om een zaak te maken.
Zo nee: laat het rusten, want ik vermoed niet dat iets anders dan een zaak er überhaupt mogelijk iets aan zou veranderen. Zo ja: maak dan een plan tav inzamelen en het vinden van een goede jurist / advocaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Ik dacht laat ik eens controleren of de algemene voorwaarden wel getoond worden voor het doen van de aankoop. Ik heb het in mijn chrome en safari geprobeerd maar ik krijg de volgende javalink naar de algemene voorwaarden niet open.

"javascript:openLightbox('/static/klantenservice/algvoorwaarden-winkelwagen.mb1?mode=contentOnly',%20550,%20500,%20'yes');"

(winkelwagen neckermann), dus die voorwaarden zijn helemaal niet te lezen en dus niet van toepassing? of heb ik alleen hier last van.

[ Voor 6% gewijzigd door My Tec Master op 13-08-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

rubenvanvliet schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:07:
[...]

Hoop wel dat ze niet zo stom zijn om maar een aantal mensen een xbox one te leveren voor die prijs.. dan krijgt de helpdesk het druk :)
Wordt nageleverd betekent niet dat ze het gaan leveren :P Ze zeggen daarmee dat hij niet op voorraad is. Logisch. Verandert verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:07:
[...]

Ok, i got it.

Maar dan hoeven ze zich toch niet eens te beroepen op het feit dat de prijs niet aannemelijk was?
Denk dat zetfouten bij de rest van het publiek het beter doet dan dat ze opeens de prijs verhogen :)
Nu krijg je reacties als: "fouten maakt iedereen", bij een prijsverhoging zullen mensen eerser verontwaardigd reageren, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:07:
[...]

Ok, i got it.

Ja, dat is dus ook gedeeltelijk mijn punt. Als ze iemand met kennis van zaken in die organisatie hadden gehad dan hadden ze nu naar mijn idee juridisch zeer sterk gestaan.

Het feit dat zij zich gaan beroepen op een niet aannemelijke prijs doet een heel andere discussie opwaaien die in eerste instantie niet nodig was geweest.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:08:
Het beding in de voorwaarden is inderdaad niet zoals WB6:326 het uit. Ze willen het recht om te verhogen als de bestelling langer duurt dan 3 maanden. Al knap, omdat de wet eveneens stelt dat er binnen 30 dagen geleverd dient te worden. Ze reppen niet over wat er geldt binnen 3 maanden.
Het beding in de AV is juist wel zoals gesteld in het BW, echter beroepen zij zich daar niet op, wat in mijn ogen uitermate onhandig is (zacht uitgedrukt :+)
Ze mogen binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst iets met de prijs doen mochten ze dat willen. Dus 3 maanden nadat je de bestelling hebt geplaatst. In mijn geval zouden ze dus tot 11 november iets met de prijs mogen doen (bestelling geplaatst op 11 augustus), zolang ze mij maar de mogelijkheid bieden om te annuleren als ik het niet met de nieuwe prijs eens mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Er is geen woord Frans bij hoor:
Neckermann.com behoudt zich het recht voor om aangeboden prijzen te verhogen nadat 3 maanden zijn verstreken nadat de consument zijn bestelling heeft geplaatst; in dat geval heeft de consument het recht/de bevoegdheid om zijn bestelling alsnog te annuleren en de
overeenkomst op te zeggen.
Artik6:236:
i dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;
De versie van Neckermann vergeet voor het gemak dat ze volgens de wet 30 dagen tot levering hebben tenzij concreet anders is bedongen (duidelijk bij bestellen is vermeld dat het langer zou duren).
http://www.wetboek-online...tboek%20Boek%207/46f.html
1 Het verzuim van de verkoper treedt zonder ingebrekestelling in, wanneer de koop op afstand niet uiterlijk binnen dertig dagen, te rekenen van de dag waarop de koper zijn bestelling bij de verkoper heeft gedaan, is nagekomen, behalve voor zover de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of nakoming reeds blijvend onmogelijk is.
[...]

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
Point taken! :+

Daar had ik dus even overheen gelezen. Dat lijkt me inderdaad niet kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:23:
Point taken! :+

Daar had ik dus even overheen gelezen. Dat lijkt me inderdaad niet kunnen.....
Het lijken wel bij elkaar geknipte en geplakte voorwaarden. Men neemt een geldige voorwaarde en past deze dan naar eigen smaak aan. Ik weet wel waarom ik maar niet verder ben gegaan in het bedrijfsrecht.. ik lees zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
My Tec Master schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:26:
[...]

Het lijken wel bij elkaar geknipte en geplakte voorwaarden. Men neemt een geldige voorwaarde en past deze dan naar eigen smaak aan. Ik weet wel waarom ik maar niet verder ben gegaan in het bedrijfsrecht.. ik lees zo slecht.
Geloof me dit vaker voor.... Algemene voorwaarden nodig? Geen probleem ik kijk even bij concurrent x/y kopieer de voorwaarden, pas hier en daar wat aan. Eventueel is er een semi- intelligente medewerker die nog een leuk regeltje in de wet heeft gevonden, ctrl +c, ctrl+ v en voila!
Geachte klant zie ONZE algemene voorwaarden :+

Goh even lekker gechargeerd >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:53
Sowieso zijn algemene voorwaarden niet verplicht om direct kenbaar te maken aan de consument, maar het moet wel gemakkelijk te vinden zijn voor de consument. Kijk maar eens of je in een willekeurige winkel direct de algemene voorwaarden kunt vinden. Als ik jullie zo zie knippen en plakken dan zit dat wel goed.

Neckermann heeft in principe wel gelijk, vind ik, wel vind ik het raar dat ze zolang wachten om hun fout te herstellen. Vrijdag tot en met maandag rond een uur of 11 's morgens, kon je Xbox One nog bestellen voor 349 euro, ik noem dat slordig. Vraag me eigenlijk af of dat niet juridisch schadelijker is voor het bedrijf dan dat ze het bijvoorbeeld vrijdag al hersteld hadden. We spreken nu immers over bijna een halve week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

Edd

dnbo schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:31:
[...]

Geloof me dit vaker voor.... Algemene voorwaarden nodig? Geen probleem ik kijk even bij concurrent x/y kopieer de voorwaarden, pas hier en daar wat aan. Eventueel is er een semi- intelligente medewerker die nog een leuk regeltje in de wet heeft gevonden, ctrl +c, ctrl+ v en voila!
Geachte klant zie ONZE algemene voorwaarden :+

Goh even lekker gechargeerd >:) :P
Je bedoelt deze?
http://www.thuiswinkel.org/leden-algemene-voorwaarden
http://www.thuiswinkel.or...orwaarden-neutrale-versie

Gewoon de standaard thuiswinkel.org voorwaarden die de leden dienen te gebruiken. Eigenlijk niets meer dan een invuloefening voor ze..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
hah van in behandeling naar zie hieronder gegaan:

Status van mijn bestellingen

Er zijn geen gegevens gevonden die wij in dit overzicht kunnen tonen.

Ze hebben dus zonder enig overleg/toestemming de bestelling verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door ad patat op 13-08-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:38:
[...]

Je bedoelt deze?
http://www.thuiswinkel.org/leden-algemene-voorwaarden
http://www.thuiswinkel.or...orwaarden-neutrale-versie

Gewoon de standaard thuiswinkel.org voorwaarden die de leden dienen te gebruiken. Eigenlijk niets meer dan een invuloefening voor ze..
... En die dekken prijsverhogingen dus niet in, wat dus in aanvullende voorwaarden is gevat waar het niet goed in staat ;)

Thuiswinkel:
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:45:

En nog geen email gehad?
Dit is wel het toppunt van slechte klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Draakje5 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:48:
[...]

En nog geen email gehad?
Dit is wel het toppunt van slechte klantenservice.
Nee, noppes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11

Hier dus ook, geen mail gehad.

Als overigens niets laten weten hebben ze wel een bad review te pakken, dat is simpelweg heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
BDHowner schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:52:
[...]

Hier dus ook, geen mail gehad.

Als overigens niets laten weten hebben ze wel een bad review te pakken, dat is simpelweg heel slecht.
Tjah, je zou gewoon door de slechte omgang met de ''klanten'' al bijna iets aanspannen. Dit pakken ze zooo verkeerd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:45:

Mijn bestelling staat er ook niet meer tussen. Ze zouden op zn minst nog tenminste een annuleringsbevestiging oid. kunnen opsturen.

[ Voor 9% gewijzigd door xminator op 13-08-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik sta wel even raar te kijken nu :?

Ps. Ze werken dus wel savonds om spul te annuleren maar om een
Prijs te wijzigen niet? 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door LuisjeNL op 13-08-2013 22:05 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:26
Hetzelfde,alles weg,alleen mijn krediet is nu verhoogt van 351,00 naar 700,00.
Oh ja ,acceptgiro .

[ Voor 11% gewijzigd door GRAD85 op 13-08-2013 22:17 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
ad patat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Tjah, je zou gewoon door de slechte omgang met de ''klanten'' al bijna iets aanspannen. Dit pakken ze zooo verkeerd aan.
Dit had zoveel makkelijker voor hun kunnen gaan:

1. Zet het artikel op "niet beschikbaar" zodra je erachter komt dat de prijs onjuist is (en dan bedoel ik niet maandagochtend, dat komt mij niet serieus over). Op die manier is de link niet dood, maar kan er i.i.g. niet (bij)besteld worden.
2. Bespreek intern je algemene "strategie" om alle klanten te laten weten hoe of wat. Ondertussen geen vage forumposts, geen individuele mailtjes, geen informatie aan de telefoon verstrekken, gewoon aangeven dat iedereen asap een mailtje krijgt. Ondertussen kan de bedrijfsjurist alvast opwarmen.
3. Uiterlijk aan het einde v/d middag (maandag dus) iedereen een mailtje sturen dat het product niet geleverd kan worden voor € 349,-, en dat de bestelling geannuleerd word als de klant hem niet voor € 499,- wil hebben. Zet vervolgens de status op "geannuleerd" (zo staat het product er dus nog wel tussen, niks stilzwijgend verwijderen dus). Zo kan er tevens na eventueel juridisch getouwtrek alsnog een andere status aan worden gegeven.
4. Maak de Xbox One weer beschikbaar tegen € 499,-, want waarom ze hem nou ineens helemaal niet meer verkopen, ik zou niet weten.
5. Ja, je gaat claims krijgen, daar kun je je vanaf nu op focussen.

Wat hebben ze al fout gedaan:
1. Mensen verkondigd dat de prijs juist is.
2. Het hele weekend de foute prijs online hebben.
3. Orders stil verwijderen uit hun systeem.
4. De mensen die er niet specifiek voor gebeld hebben, hebben helemaal nog geen informatie.
5. Dat het uberhaubt opnieuw voorkomt na die TV.

[ Voor 9% gewijzigd door BDHowner op 13-08-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 22:53
gise schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:14:
Hier ook status aangepast naar "Niet geleverd"
Ik neem aan dat jullie met Ideal of iets dergelijks al betaald hadden? Want bij mij staat er helemaal niets meer: Er zijn geen gegevens gevonden die wij in dit overzicht kunnen tonen.

Had vanmiddag voor de zekerheid maar een screenshot gemaakt, maar ik vind het erg slordig dat ze het niet even netjes laten weten en zoals ik al eerder zei, bijna 4 dagen wachten om de aanbieding weg te halen en vervolgens niets meer van zich laten horen, buiten sociale media om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
BDHowner schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:23:
[...]

Nee, acceptgiro hier en een totaal leeg overzicht waar eerst wel iets stond...
Ach een beetje geduld mensen. Het is duidelijk een fuckup en ze zijn zich nu aan het beramen wat te doen. Stap 1 is dan de orders uit het systeem vissen en de bestellingen opruimen. Ondertussen zijn ze zich vast aan het beramen op vervolgacties/klantcommunicatie. Wat ik zo in mijn omgeving zie zijn er enorm veel mensen die de aanbieding (via tweak of facebook) hebben doorgekregen. Het is dus geen simpele "40 tweakers hebben een order geplaatst voor een verkeerde prijs" maar ondertussen een aardige clusterfuck.

Gewoon even afwachten wat er gebeurt en wat ze communiceren. En in de tussentijd niet zoveel op die orderstatus letten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hele idee dat de Xbox One niet voor die prijs geleverd gaat worden stoort me niet. Vanaf het moment dat de prijs getoond werd was het duidelijk hoeveel hij zou kosten. Dit zou een grote financiële meevaller zijn.

Wat ik echter wel erg vindt is de communicatie van Neckermann of eerder het gebrek aan.
Het was maandagochtend, of misschien daarvoor zelfs al, bekend dat de prijs foutief was. Pas vandaag ondernemen ze actie. Voor een groot bedrijf zoals Neckermann verwacht ik alleen wel wat anders dan een berichtje op twitter, facebook en een forum. Zoiets verwacht ik van een lokaal café, niet van een groot bedrijf.
Het feit dat ze orders ook annuleren zonder enige vorm van persoonlijke communicatie vind ik niet echt beleefd. Dat is een vorm van service die je de klant geeft en die de klant verdient. Ik denk ook dat de klantenservice het een stuk rustiger zal hebben op die manier.
In zulke bedrijven is een snelle, nette terugkoppeling vereist. En dit is niet de manier. Ik hoop dat Neckermann hier nog iets mee doet en zichzelf weet te redeemen. Ik denk anders dat ze een hoop kritiek mogen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Blijf het allemaal bijzonder vinden zo :) Mijn status is op dit moment (nog steeds) 'in behandeling' en ik heb betaald via acceptgiro. Er zit echt geen duidelijkheid in, maar misschien dat mijn bestelling nog verwijderd gaat worden ofzo de komende uren....

Toch wel fijn dat Neckermann nu eindelijk een reactie heeft gegeven, maar volgens mij is het voor veel mensen niet bevredigend. Ben dus benieuwd wat hier uit gaat komen de komende dagen, maar dat zal in een apart topic/plek besproken worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karun schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:05:
Bij mij staat nog steeds het zelfde (acceptgiro)

12-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 349,00 349,00 Wordt nageleverd
Bij mij ook. Maar nu geloof ik er natuurlijk niet meer in.

Op http://www.facebook.com/neckermanncom is inmiddels ook een reactie gezet met de open vraag op reactie van Neckermann.com. Ben benieuwd.

Verder weet ik dat er een email naar PZC.nl en Omroepzeeland.nl gestuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zit helaas een bug in de forumsoftware. Als dezelfde (non-)argumenten meer dan 500x worden herhaald, dan blaast de server zichzelf op. Met de teller op 499 kunnen we dat natuurlijk niet hebben, dus gaat het topic voorlopig even op slot tot we de teller weer op 0 hebben kunnen zetten.

En nu even serieus: dit topic is een gedrocht aan het worden. Iedereen mag de batterijen even opladen, we zien morgen wel weer verder. En nu gaat dit topic ook naar bed :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 00:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:OK, na overleg en het trashen van bijna alle reacties van de laatste paar pagina's gaan we het nog een keer proberen. Aangezien dit topic duidelijk het slechtste in nogal wat bijdragen naar boven bracht zijn er wel wat spelregels die vanaf nu gelden:
  • Geen gebash van Neckermann of andere manieren van frustraties afreageren. Het is nu wel duidelijk dat mensen niet blij zijn.
  • Het bespreken of belachelijk maken van namen of openbaar maken van gegevens van medewerkers van Neckermann is geheel uit den boze.
  • Geen "ik ook" posts. Zorg dat de bijdragen informatief zijn, en laat de slow-chat achterwege.
  • Blijf on-topic. Posts die weer beginnen of mensen het al dan niet hadden horen te weten, of (meestal verzonnen) redenen waarom men het wel een redelijke prijs vinden, zijn gewoon off-topic.
Laat het svp niet ontsporen, want als we het weer op slot moeten gooien omdat mensen zich niet kunnen gedragen, dan wordt de sleutel weggegooid :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:45
Batterij = vol :+

On topic: nadat mijn bestelling gisteren uit mijn overzicht verdwenen was, heb ik nu een 'niet geleverd' erbij staan... Geen reactie van neckermann binnen en er is ook nog niet gebeld(afgesproken met klantenservice)

Ondanks de duidelijke vreemde gang van zaken wacht ik het nog even af O-)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustKloesoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:06
*knip* Lees de volgende keer eerst de spelregels.

[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:26
Wazig, gister alles verdwenen en nu staat er dit ; 8)7

12-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 349,00 349,00 Niet geleverd

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kreeg zojuist een keurig mailtje van Bol.com dat er een fout gemaakt is met de controller+game bundel.

Zou nekkerman wat van kunnen leren. Officieel is mijn order nog niet geannuleerd namelijk, althans ik heb niets vernomen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 12:54
Ik heb zojuist de consumentenbond gesproken.
Zij adviseren via klachtenkompas.nl je klacht in te dienen. Neckermann gebruikt dit platform ook voor klachtafhandeling en de consumentebond ziet daar dan op toe.

De Consumentenbond geeft aan dat zij zich niet zomaar op druk / zet-fouten kunnen beroepen en dat in dit geval normaliter de ondernemer het (ondernemers)risico moet dragen.

[ Voor 0% gewijzigd door sunflame op 14-08-2013 13:08 . Reden: klantenkompas.nl gewijzigd in klachtenkompas.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niotex
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06-2019
sunflame schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:49:
Ik heb zojuist de consumentenbond gesproken.
Zij adviseren via klantenkompas.nl je klacht in te dienen. Neckermann gebruikt dit platform ook voor klachtafhandeling en de consumentebond ziet daar dan op toe.

De Consumentenbond geeft aan dat zij zich niet zomaar op druk / zet-fouten kunnen beroepen en dat in dit geval normaliter de ondernemer het (ondernemers)risico moet dragen.
Ik neem aan dat je www.klachtenkompas.nl bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
klopt helemaal. excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeBr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:27
En spontaan is klachtenkompas.nl totaal overstuur. Wellicht toch een redelijk aantal geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Lamers
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 20:26
hmm... lijkt er op dat ze verschillende oplossingen hanteren.
Mijn bestelling is niet verwijderd, wel gewijzigd in 'niet geleverd'.

Besteldatum Artikel Omschrijving Kleur Maat Aantal Prijs Totaal Totaal Status /
Extra informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zie ik nu goed dat je met naam en al je hele verhaal openbaar op die site moet zetten?

edit, ik bedoel klachtenkompas.nl

[ Voor 17% gewijzigd door BounceMeister op 14-08-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
BounceMeister schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:08:
Zie ik nu goed dat je met naam en al je hele verhaal openbaar op die site moet zetten?
Gegevens zoals klantnummer etc worden niet publiekelijk gepubliceerd en zijn alleen zichtbaar voor het bedrijf.

Er zijn hiervoor speciale invoervelden bij het aanmaken van je klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Hij staat bij mij ook op niet geleverd en ik heb ineens een credietruimte van 600 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
klachtencompas ligt nu al plat? hoeveel mensen met klachten zijn er wel niet? of is deze site hier niet op berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
My Tec Master schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:18:
klachtencompas ligt nu al plat? hoeveel mensen met klachten zijn er wel niet? of is deze site hier niet op berekend?
klopt de site is gewoon down. Denk niet dat ze er op berekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Misschien dat die schatting van 10.000 mensen dan toch wel in de buurt komt... :/
Lijkt me niet dat een website al bij een load van 200 mensen tegelijk onderuit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ik weet niet of het On-topic is of juist niet. Maar bij de "aanbieding" van de Otto routers was het een beetje het zelfde verhaal.
Bestellingen worden verwijderd, veel klachten richting de klachtencentrum met alleen negatie reacties terug. Veel externe website ingeschakeld zoals de thuiswinkel stichting. Uit eindelijk is er wel een oplossing aangeboden door Otto.

Dus externe websites/organisaties kunnen (naar mijn mening) wel wat druk zetten op een webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
klachtenkompas werkt weer, maar wel traag

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:48
www.klachtenkompas.nl
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/5778/pm3y.png

1.427 klachten de vorige maand, 785 deze maand (na 14 dagen). Dat betekend gemiddeld 50 klachten per dag, dus bijna nooit meer dan 5 per uur. Nu krijgen ze ineens honderden/duizenden bezoekers, en misschien wel 50 klachten per uur 8)7 . Nogal logisch dat de site op z'n minst traag wordt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
heel bijzonder net. Zojuist de volgende brief ontvangen :

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/58abead4e85c1cc5e0eb09fc6b816775.jpg

Had betaalt met acceptgiro, vandaar dus ook deze brief. Geen aanbetaling dus, maar in 1x het volledige bedrag....

Edit : vooral mooi dat ze zeggen dat ik m'n bestelling anders ook opnieuw kan doen... dit terwijl het product niet meer online staat :)

[ Voor 29% gewijzigd door enzoronald op 14-08-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:23:
[...]

Die is nog niet geannuleerd trouwens ;)
Hier wel ondertussen. Zojuist even een tweet gestuurd om te vragen waarom :-(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
enzoronald schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:06:

[afbeelding]

Had betaalt met acceptgiro, vandaar dus ook deze brief. Geen aanbetaling dus, maar in 1x het volledige bedrag....
Dat is vreemd, als dat inderdaad voor de xbox is? Overal zijn bestellingen geannuleerd, en gezien de dagtekening van jouw brief is hij gisteren verstuurd. Toch er doorheen geglipt?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Erkel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:10:
[...]

Dat is vreemd, als dat inderdaad voor de xbox is? Overal zijn bestellingen geannuleerd, en gezien de dagtekening van jouw brief is hij gisteren verstuurd. Toch er doorheen geglipt?
Volgens mij zijn er nog wel mensen waar het 'in behandeling' staat. Bij mij staat nu nog het volgende :

Besteldatum Artikel Omschrijving Kleur Maat Aantal Prijs Totaal Totaal Status /
Extra informatie
12-08-2013 Q592484 GAME CONS. 0 0 1 349,00 349,00 In behandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[plaatje van brief]

Edit : vooral mooi dat ze zeggen dat ik m'n bestelling anders ook opnieuw kan doen... dit terwijl het product niet meer online staat :)
Wanneer had je besteld als ik vragen mag?
Had je al een account?

Erg vaag al die tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:11:
[...]

Wanneer had je besteld als ik vragen mag?
Had je al een account?

Erg vaag al die tegenstrijdige berichten.
Heb maandag de bestelling gedaan en had nog geen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Erkel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:10:
[...]

Dan is de vraag wat er gebeurd als je betaald ... Het kan zijn dat ze het dan ontdekken en alsnog annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Johan tb schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:12:
[...]

Dan is de vraag wat er gebeurd als je betaald ... Het kan zijn dat ze het dan ontdekken en alsnog annuleren.
Ja precies, dus ik zal ook wel niet gaan betalen, maar als ik niet betaal dan wordt mijn order geannuleerd (wat bij de meeste mensen nu trouwens het geval is ondertussen...)

Edit : er staat trouwens in de brief "conform onze leveringsvoorwaarden kunnen wij deze [bestelling] op de door u gewenste wijze niet uitvoeren". Hoe zo dat dan ? Ik kan niets vinden in de voorwaarden over dat er niet met acceptgiro betaald mag worden ?

[ Voor 24% gewijzigd door enzoronald op 14-08-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Net toen ik dacht dat het niet onduidelijker kon, krijgt iemand die brief. Ik dacht zelf dat dit gewoon verkeerd gecommuniceerd was via de telefoon naar een paar personen toen ze er nog niet helemaal uit waren.

Kan uiteraard zijn dat die brieven al verstuurd zijn voordat ze de communicatie via Facebook en op dit forum hebben geplaatst dat ze de bestellingen gaan annuleren en terugstorten maar vraag me af wat dan de beste strategie is voor ALS je die acceptgiro krijgt.
Er staat in de brief namelijk dat je binnen termijn X moet betalen anders vervalt je bestelling, als je dus niet betaald dan zie je soort van vrijwillig af van je bestelling waarbij je waarschijnlijk ook je "rechten" als consument verliest.

Betaal je de acceptgiro wel, dan wordt hij alsnog geannulleerd, je krijgt het geld na een week weer terug en kan dit weer aanvechten via de genoemde opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:34
De brief is ook naar mij verstuurd en ontvangen, tevens 354,54 euro. Zoals de dame aan de telefoon mij vertelde gisteren. (deze ook-reactie, lijkt mij on-topic).

[ Voor 4% gewijzigd door menalert op 14-08-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
menalert schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:21:
De brief is ook naar mij verstuurd en ontvangen, tevens 354,54 euro. Zoals de dame aan de telefoon mij vertelde gisteren. (deze ook-reactie, lijkt mij on-topic).
Heel bizar ook allemaal dit. Heb er een mail achteraan gestuurd richting Neckermann met voornamelijk de vraag hoezo dit niet conform hun leveringsvoorwaarden is. Of ze dat dus even willen uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Welke status hebben de briefontvangers in de webshop staan omtrent het product?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
enzoronald schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:23:
[...]

Heel bizar ook allemaal dit. Heb er een mail achteraan gestuurd richting Neckermann met voornamelijk de vraag hoezo dit niet conform hun leveringsvoorwaarden is. Of ze dat dus even willen uitleggen...
Waarschijnlijk betreft dat de gekozen betaal methode, ze zeggen daarom ook in die brief dat je ook opnieuw kan bestellen en dan kiezen voor iDeal of Creditcard, acceptgiro wordt in dat rijtje niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Bananenspin schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:25:
Welke status hebben de briefontvangers in de webshop staan omtrent het product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 1 bestelling staat nog steeds: wordt nageleverd. Dit was een bestaand account en ik had Vrijdag besteld. De andere is "niet geleverd". Ook vrijdag besteld (staat bij dat hij Maandag besteld zou zijn) met een nieuw account. Nog geen brief ontvangen, maar volgens mij is de post vandaag ook niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:34
Mijn status: Bij “Mijn gegevens” is informatie ingevuld die afwijkt van de gegevens die bij ons bekend zijn. Daardoor kun je deze informatie niet opvragen.

Controleer bij “Mijn gegevens” of je postcode, huisnummer en geboortedatum juist zijn ingevuld. Log opnieuw in en probeer het nog eens.

Is volgens jou alles correct ingevuld en heb je nog geen toegang?
Bel 0115-640035.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

menalert schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:28:
Mijn status: Bij “Mijn gegevens” is informatie ingevuld die afwijkt van de gegevens die bij ons bekend zijn. Daardoor kun je deze informatie niet opvragen.

Controleer bij “Mijn gegevens” of je postcode, huisnummer en geboortedatum juist zijn ingevuld. Log opnieuw in en probeer het nog eens.

Is volgens jou alles correct ingevuld en heb je nog geen toegang?
Bel 0115-640035.
Heb ik hier ook, zometeen maar eens een belletje wagen denk ik! Wat een brak systeem zeg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
  • Laatst online: 14-08 18:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Modbreak:Zijn er nou nog steeds mensen die de topicwaarschuwing - inclusief Zero Tolerance - niet lezen?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:00
Apart, bij mij staat er nu

besteld met a.giro, nog geen brief gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik vind het eerlijk gezegd erg kwalijk dat er in mijn inbox nog steeds geen mailtje te vinden is. Betekend dit dat ik in november kan gamen? :+

Op klachtenkompas regent het aardig zeg xD. Let wel op, voordat je daar je klacht plaatst hoor je in eerste instantie wel contact te hebben gehad met Neckermann zelf he! Mocht dat niet baten dat zijn zulk soort websites bedoeld om "publiekelijk" licht op de zaak te schijnen als tussenstap naar echt juridisch getouwtrek.

[ Voor 54% gewijzigd door BDHowner op 14-08-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ook bij mij:

Stond gisteren nog op In behandeling. Screenshot van gemaakt.

Verder nog geen brief of email ontvangen of op andere wijze een reactie van Neckermann. Ik wacht af en zal de acties hier volgen. Echter is klachtenkompas momenteel niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:51:
Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds erg kwalijk dat er in mijn inbox nog steeds geen mailtje te vinden is. Betekend dit dat ik in november kan gamen? :+
in combinatie met een vage omschrijving als "niet geleverd" zou je die conclusie kunnen trekken. Hij zal immers "niet geleverd" blijven tot ze hem in november "wel leveren".
Er zal toch echt een keer bericht moeten komen. (afgezien van een facebook berichtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
BounceMeister schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:00:
[...]

in combinatie met een vage omschrijving als "niet geleverd" zou je die conclusie kunnen trekken. Hij zal immers "niet geleverd" blijven tot ze hem in november "wel leveren".
Er zal toch echt een keer bericht moeten komen. (afgezien van een facebook berichtje).
Maar dat verklaart niet waarom hij van de status "Wordt nageleverd" naar "Niet geleverd" is gegaan.

Wordt nageleverd wekt eerder de suggestie dat de levering nog zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 23:29
BounceMeister schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:00:
[...]

Je bestelling is gewoon geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
xminator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:07:
[...]

Je bestelling is gewoon geannuleerd.
Dit is gewoon een gevalletje Sherlock he ;).

Ik weet ook heus wel dat hij geannuleerd is, maar aangezien ik niks hoor, zou een "normale consument" ervan uit kunnen gaan dat er niets aan de hand is... Dat is ook de hoofdreden dat Neckermann aan alle kanten word afgefikt op dit moment, omdat de communicatie zo ontzettend slecht is (welke communicatie eigenlijk?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:11:
[...]
Ik weet ook heus wel dat hij geannuleerd is, maar aangezien ik niks hoor, zou een "normale consument" ervan uit kunnen gaan dat er niets aan de hand is...
Wat is er zo moeilijk aan het sturen van een mail-to-all met een normale annuleringstekst er in vraag ik mij af.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Brad Pitt schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:15:
[...]

Wat is er zo moeilijk aan het sturen van een mail-to-all met een normale annuleringstekst er in vraag ik mij af.
Dat vraagt iedereen zich hier af.

Van bol.com heb ik hem binnen inmiddels. Die treffen ook niet echt een blaam, een spel + draadloze controller voor een tientje kan niet. Geen probleem, ga ik niet achteraan.

Neckermann is echter nog niet klaar met mij ;). Ik ga zo zelf maar eens een mailtje sturen om de wagen in beweging te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Laatst online: 24-07 11:10
Nog steeds allemaal maar erg vreemd hoor, die brief van een paar berichten geleden al helemaal! Even terzijde dat het gros van de Tweakers voor Acceptgiro heeft gekozen om minder gevaar te lopen lijkt het mij alsnog vreemd dat het gehele bedrag betaald moet worden en niet een klein deel wat normaal gesproken meestal gedaan wordt! Neemt het nut van betalen met Acceptgiro een beetje weg denk ik. Persoonlijk ben ik nooit zo van de Pre-orders over geruime tijd, je bent je geld kwijt en je hebt er niets voor terug, kan je het beter op de bank laten staan pik je er nog een paar cent rente van. Daarop nog de negatieve verhalen over ons geliefde postorder bedrijf, financieel gezien dan. Dalijk heb je vooruit betaald en gaat de toko falliet 8)7

Overigens heb ik nog geen brief ontvangen, maar mijn status is wel veranderd naar niet geleverd. Oh ja, de admin van de klachtensite gaat het zwaar krijgen haha!!

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf zondagochtend een X Box One (snap je um :*) besteld met acceptgiro en heb ook nog geen brief gehad. Erg vaag allemaal, maar als er zoveel mensen een klacht indienen is dit nog lang niet afgelopen. Wat een communicatie van Neckermann.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Bunta schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:21:
Nog steeds allemaal maar erg vreemd hoor, die brief van een paar berichten geleden al helemaal! Even terzijde dat het gros van de Tweakers voor Acceptgiro heeft gekozen om minder gevaar te lopen lijkt het mij alsnog vreemd dat het gehele bedrag betaald moet worden en niet een klein deel wat normaal gesproken meestal gedaan wordt! Neemt het nut van betalen met Acceptgiro een beetje weg denk ik. Persoonlijk ben ik nooit zo van de Pre-orders over geruime tijd, je bent je geld kwijt en je hebt er niets voor terug, kan je het beter op de bank laten staan pik je er nog een paar cent rente van. Daarop nog de negatieve verhalen over ons geliefde postorder bedrijf, financieel gezien dan. Dalijk heb je vooruit betaald en gaat de toko falliet 8)7

Overigens heb ik nog geen brief ontvangen, maar mijn status is wel veranderd naar niet geleverd. Oh ja, de admin van de klachtensite gaat het zwaar krijgen haha!!
Schenden ze trouwens daarmee ook niet direct de overeenkomst?

Jij bent overeengekomen dat je binnen 14 dagen na levering betaald. Als de brievenvanger dit dus ergens in het mailtje heeft staan, hoeft hij sowieso nog niets te betalen, want dat was al eerder onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:06
http://www.consuwijzer.nl...oor-de-koop/aanbetalingen
ConsuWijzer is het overheidsloket voor consumenten van ACM (Autoriteit Consument & Markt). ACM is een toezichthouder die zich sterk maakt voor consumenten en bedrijven

Hoeveel moet u aanbetalen?
Wil de verkoper dat u een aanbetaling doet? Dan kan dat geregeld zijn in zijn algemene voorwaarden. Of hij kan dat samen met u afspreken.

Heeft de verkoper in de algemene voorwaarden staan hoeveel u moet aanbetalen? Dan mag in de algemene voorwaarden niet staan dat u meer dan de helft van het aankoopbedrag aanbetaalt. Staat in de algemene voorwaarden wel dat u meer dan 50% moet aanbetalen? Gebruik dan onze voorbeeldbrief om dit te weigeren.

Voorbeeldbrief - Weigeren volledige aanbetaling te doen
Wil de verkoper dat u meer aanbetaalt? Dan kunt u dat samen met de verkoper afspreken. U moet daar wel mee akkoord gaan. Dit mag dus niet in de algemene voorwaarden staan.

Wat als de verkoper failliet gaat?
Als u aanbetaalt, is dat wel een risico voor u. De verkoper kan bijvoorbeeld in de tussentijd failliet gaan. Vaak bent u dan uw geld kwijt.

Sommige verkopers hebben een aanbetalingsgarantie. Als de verkoper dan failliet gaat, bent u uw aanbetaling niet kwijt. U kunt het beste van tevoren navragen of er een aanbetalingsgarantie is. En wat de voorwaarden hiervan zijn. U weet dan zeker wat er met uw aanbetaling gebeurt als de verkoper failliet gaat.

Wat als u niet aanbetaalt?
Als u niet aanbetaalt, zit u nog steeds aan de koop vast. U hebt dan namelijk een koopovereenkomst gesloten. En de verkoper kan altijd van u eisen dat u het hele bedrag betaalt.

Let op
De regels die hierboven zijn uitgelegd gelden alleen als u een product koopt. Het maakt niet uit of u het product koopt in een winkel of via internet.

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 14-08-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
Deezers schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:25:
http://www.consuwijzer.nl...oor-de-koop/aanbetalingen

Hoeveel moet u aanbetalen?
Wil de verkoper dat u een aanbetaling doet? Dan kan dat geregeld zijn in zijn algemene voorwaarden. Of hij kan dat samen met u afspreken.

Heeft de verkoper in de algemene voorwaarden staan hoeveel u moet aanbetalen? Dan mag in de algemene voorwaarden niet staan dat u meer dan de helft van het aankoopbedrag aanbetaalt. Staat in de algemene voorwaarden wel dat u meer dan 50% moet aanbetalen? Gebruik dan onze voorbeeldbrief om dit te weigeren.

Voorbeeldbrief - Weigeren volledige aanbetaling te doen
Wil de verkoper dat u meer aanbetaalt? Dan kunt u dat samen met de verkoper afspreken. U moet daar wel mee akkoord gaan. Dit mag dus niet in de algemene voorwaarden staan.

Wat als de verkoper failliet gaat?
Als u aanbetaalt, is dat wel een risico voor u. De verkoper kan bijvoorbeeld in de tussentijd failliet gaan. Vaak bent u dan uw geld kwijt.

Sommige verkopers hebben een aanbetalingsgarantie. Als de verkoper dan failliet gaat, bent u uw aanbetaling niet kwijt. U kunt het beste van tevoren navragen of er een aanbetalingsgarantie is. En wat de voorwaarden hiervan zijn. U weet dan zeker wat er met uw aanbetaling gebeurt als de verkoper failliet gaat.

Wat als u niet aanbetaalt?
Als u niet aanbetaalt, zit u nog steeds aan de koop vast. U hebt dan namelijk een koopovereenkomst gesloten. En de verkoper kan altijd van u eisen dat u het hele bedrag betaalt.

Let op
De regels die hierboven zijn uitgelegd gelden alleen als u een product koopt. Het maakt niet uit of u het product koopt in een winkel of via internet.
Zoals ik in bovenstaande brief zie staat er geen "aanbetaling" maar "vooruit betaling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Even wat anders: zijn er mensen die niet met acceptgiro besteld hebben, maar het dus meteen via iDeal of PayPal hebben betaald die hun geld inmiddels al terug hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Modbreak:Is het nu echt zo moeilijk om de topicwaarschuwing te lezen?

[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:25:
[...]

Schenden ze trouwens daarmee ook niet direct de overeenkomst?

Jij bent overeengekomen dat je binnen 14 dagen na levering betaald. Als de brievenvanger dit dus ergens in het mailtje heeft staan, hoeft hij sowieso nog niets te betalen, want dat was al eerder onderhandeld.
Goeie vraag, er is immer nergens een vermelding geweest over een bepaalde aanbetaling ik kan dit ook niet zo 1, 2, 3 in mijn bevestiging vinden.

Natuurlijk kunnen de algemene voorwaarden ook nog om je oren geslagen worden...... 8)7

Ik wil best wel aanbetalen hoor, vijf tientjes ofzo....... Maar niet de volle mep, dalijk gaan die pipo's falliet :(

*Edit*
Topic doet me een beetje denken aan Biks&Bytes haha, kijk je ff niet? 5 paginas extra !

*Edit 2*
@Godmaster, @Brad Pitt
Zie ook de regeltjes die gepost zijn m.b.t. vooruit/aanbetalingen

[ Voor 11% gewijzigd door Bunta op 14-08-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
Bunta schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Ik wil best wel aanbetalen hoor, vijf tientjes ofzo....... Maar niet de volle mep, dalijk gaan die pipo's falliet :(
Dit is geen aanbetaling maar een vooruitbetaling.

Ik weet niet hoe het allemaal zit; is het dan niet zo dat als het bedrijf failiet zou gaan jij alsnog je geld/product zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-07 16:10
kronolith schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:
Even wat anders: zijn er mensen die niet met acceptgiro besteld hebben, maar het dus meteen via iDeal of PayPal hebben betaald die hun geld inmiddels al terug hebben gekregen?
Betaald met creditcard. In m'n ICS app zie ik dat Neckermann een bedrag van 353,95 heeft gecrediteerd. Bestelling op Neckermann is sinds gisternacht verdwenen, geen communicatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Godmaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:40:
Ik weet niet hoe het allemaal zit; is het dan niet zo dat als het bedrijf failiet zou gaan jij alsnog je geld/product zou krijgen?
Nou nee, als consument sta je helemaal onderaan de ladder qua terugbetalingen dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je acceptgiro hebt gehad kun je toch hele bedrag aanbetalen?
's kieken wat ze dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
matthijst schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:44:
Als je acceptgiro hebt gehad kun je toch hele bedrag aanbetalen?
's kieken wat ze dan doen.
Mensen die dit willen gaan doen: bel eerst even of dit klopt, ik vind de brief zeer dubieus.

Geen scheurrandjes op de acceptgiro, Financiele afdeling NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37

[afbeelding]

Lijkt wel een fake brief? Wat een spelfouten erin en vreemd gebruik van leestekens
Klopt het rekeningnummer wel met die van Neckermann?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
wimpie007 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Lijkt wel een fake brief? Wat een spelfouten erin en vreemd gebruik van leestekens
Klopt het rekeningnummer wel met die van Neckermann?
Taalgebruik zou inderdaad her en der wel wat beter kunnen maar dat even ter zijde, het zou natuurlijk knap zijn als een kwaadwillend persoon toevallig ook het adres van de geadresseerde heeft, dat en wetend dat hij of zij een Iks-Boks besteld heeft voor dat bedrag :)
Godmaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Mensen die dit willen gaan doen: bel eerst even of dit klopt, ik vind de brief zeer dubieus.

Geen scheurrandjes op de acceptgiro, Financiele afdeling NL ?
We kunnen de volledige Acceptgiro natuurlijk niet echt goed zien he, onder buiten de foto zal de bedrijfsinfo moeten staan. Dat financiele Diensten.......... Een interne afdeling misschien?

[ Voor 36% gewijzigd door Bunta op 14-08-2013 15:59 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.

[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic

Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.

Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.

Reactie van Neckermann 13 Aug 2013