Het is volgens mij geen fake brief hoorwimpie007 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:53:
[...]
Lijkt wel een fake brief? Wat een spelfouten erin en vreemd gebruik van leestekens
Klopt het rekeningnummer wel met die van Neckermann?
Ik krijg btw van bol.com nu een uitgebreidere mail incl. waardebon van € 4,95. Zo kan het dus ook. Bol.com krijgt nu zelfs een goede review omdat ik daar al gewoon tevreden over was...
Gelukkig haha, misschien dat een vriend van je je een loer wilde draaien ;-)enzoronald schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:00:
[...]
Het is volgens mij geen fake brief hoorZat in een nette Neckermann envelop,etc. en rekeningnummer klopt ook.
Ik weet wel als ik dat soort brieven de deur uit zou laten gaan mijn baas niet blij zou worden
[ Voor 13% gewijzigd door wimpie007 op 14-08-2013 16:07 ]
Zo juist Xbox one maar bestelt bij Wehkamp

[ Voor 7% gewijzigd door firefly112 op 14-08-2013 16:17 ]
Als ik hem over een week heb, bestel ik hem ookfirefly112 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:12:
[afbeelding]
Ik heb overigens nu een mailtje "op niveau" aan Neckermann gestuurd. Kijken hoe ze dit willen oplossen.
ow das snel, je krijgt hem volgende week alfirefly112 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:12:
[afbeelding]
Wel een onwaarschijnlijk hoge prijs, drukfoutje misschien?firefly112 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:12:
[afbeelding]
Ja niet echt een aantrekkelijke prijs. Dit weekend kon je hem voor € 349,- krijgenRDMA schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:22:
[...]
Wel een onwaarschijnlijk hoge prijs, drukfoutje misschien?
Ik heb ervaring met een soortgelijke fout van Neckermann, een paar jaar geleden. Ging toen om een TV. Originele prijs 618, en stond er toen op voor 349 dacht ik.
Zie dit topic: Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)
Ik heb uiteindelijk wel een TV gekregen. Maar dat zou eerst ook niet doorgaan. Op het laatste moment toch gekregen, waarschijnlijk omdat het al aardig in de publiciteit stond (nu.nl geloof ik).
Zie vooral deze post, met een reactie van Neckermann: Megamind in "Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)"
Was dus meer coulance. Denk dat ze daar nu geen zin meer in hebben, aangezien dit soort topics bijna wekelijks worden geplaatst als er weer eens een webshop een fout heeft gemaakt.
Zie dit topic: Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)
Ik heb uiteindelijk wel een TV gekregen. Maar dat zou eerst ook niet doorgaan. Op het laatste moment toch gekregen, waarschijnlijk omdat het al aardig in de publiciteit stond (nu.nl geloof ik).
Zie vooral deze post, met een reactie van Neckermann: Megamind in "Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)"
Was dus meer coulance. Denk dat ze daar nu geen zin meer in hebben, aangezien dit soort topics bijna wekelijks worden geplaatst als er weer eens een webshop een fout heeft gemaakt.
[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 14-08-2013 16:35 ]
Staan inmiddels 15+ meldingen op Klachtenkompas.nl, ze hebben 14 dagen op die website om te reageren.
Ik krijg zojuist een mailtje van Neckermann, ik weet niet of dit een reactie is op mijn mail (dan is het een zeer matige reactie) of een algemene mail, kan iemand anders even posten als ze ook zoiets ontvangen, maar zelf nog geen actie ondernomen hadden?
Beste meneer XXX,
Vanaf vrijdag 9 augustus 2013 is de Xbox One op onze website ten onrechte aangeboden voor € 349,00 in plaats van € 499,00. Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de Xbox One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.
Het spijt ons dat we de Xbox One niet voor de aangeboden prijs kunnen uitleveren.
Heb je reeds betaald, dan wordt dit bedrag binnen een week teruggestort op je rekening.
Wij beroepen ons hierbij op onze algemene voorwaarden:
Zetfouten
Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.
De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de Xbox One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor dit voorval.
Met vriendelijk groet,
Customer Service neckermann.com
Komt hier ook net binnen, had zelf nog geen contact gezocht met ze.
... en oranje! :P
Ook een mail gehad. Eén ding hebben ze ondertussen wel al geleerd. Ze schrijven Xbox One gewoon goed
PSN: KeaveXL
Duidelijk. De server heeft dus eindelijk de CTRL + A selectie kunnen verwerken xD.
E-mail komt hier nu ook binnen. Wel erg hoor dat ze die pas sturen na zo veel klachten hier (terwijl ze waarschijnlijk nog steeds meelezen), op Facebook en nu ook op Klachtenkompas.
Mailtje is hier ook binnen. Let ook op deze zin: Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de Xbox One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.
Ehm... da's niet helemaal waar of ze hebben in het weekend niemand in dienst of ze hebben liggen slapen. De prijs heeft er een heel weekend foutief op gestaan.
Ehm... da's niet helemaal waar of ze hebben in het weekend niemand in dienst of ze hebben liggen slapen. De prijs heeft er een heel weekend foutief op gestaan.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Wel weer erg jammer dat ze geen informatie erbij zetten hoe je bezwaar kan aantekenen tegen deze beslissing..
Al maakt het me niet heel veel uit hoe dit rondom de Xbox One verder afloopt, begin me wel te irriteren aan die afschuwelijke houding van Neckermann. Het lijkt wel of ze maar wat aan het doen zijn.. Heeft een bedrijf als Neckermann hier geen protocol voor? Ik zou me schamen voor dit soort gedrag, als ik een directielid was van Neckermann..
Ze hadden net zo goed kunnen schijven, "Wij, van Neckermann hebben een domme fout gemaakt, en lossen dit op door even eenzijdig de koopovereenkomst te vernietigen, gebaseerd op alleen onze argumenten. Verder regels en wetten omtrent een koopovereenkomst lappen wij aan onze laars. Ow, en onze excuses hiervoor...." *knip*
Al maakt het me niet heel veel uit hoe dit rondom de Xbox One verder afloopt, begin me wel te irriteren aan die afschuwelijke houding van Neckermann. Het lijkt wel of ze maar wat aan het doen zijn.. Heeft een bedrijf als Neckermann hier geen protocol voor? Ik zou me schamen voor dit soort gedrag, als ik een directielid was van Neckermann..
Ze hadden net zo goed kunnen schijven, "Wij, van Neckermann hebben een domme fout gemaakt, en lossen dit op door even eenzijdig de koopovereenkomst te vernietigen, gebaseerd op alleen onze argumenten. Verder regels en wetten omtrent een koopovereenkomst lappen wij aan onze laars. Ow, en onze excuses hiervoor...." *knip*
[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 16:55 ]
Ik heb hem ook binnen. En ook ik ga hier niet zonder meer mee akkoord. Mijn klacht staat in ieder geval al een halfuur op klachtkompas. Zal ze zelf ook wel aanschrijven.
Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.
Je mist: "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie in de toekomst" xD.rubenvanvliet schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:51:
Wel weer erg jammer dat ze geen informatie erbij zetten hoe je bezwaar kan aantekenen tegen deze beslissing..
Al maakt het me niet heel veel uit hoe dit rondom de Xbox One verder afloopt, begin me wel te irriteren aan die afschuwelijke houding van Neckermann. Het lijkt wel of ze maar wat aan het doen zijn.. Heeft een bedrijf als Neckermann hier geen protocol voor? Ik zou me schamen voor dit soort gedrag, als ik een directielid was van Neckermann..![]()
Ik vind het gewoon zeer slordig dat je in 2010 op je gezicht gaat met een tv, om vervolgens in 2013 nog even wat harder op je gezicht te gaan met een spelcomputer. 3 jaar tijd (minimaal) is dus niet genoeg om dingen te implementeren die dit in het vervolg voorkomen.
[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 16:55 ]
Ik zie nog wel even wat ik doe, ik weet wel dat ik niet de tijd heb om er actief achter aan te gaan ( verblijf binnekort in het buitenland). Neckermann doet zich hier wel heel makkelijk mee af.
Toch wel jammer dat ik de mail nog niet heb gehad, terwijl ik hem op zondag besteld had..
Heb ondertussen wel een klacht ingevuld op klachtenkompas.nl
Heb ondertussen wel een klacht ingevuld op klachtenkompas.nl

Hoef je niet op te wachten. Een "nee" is genoeg.gise schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:54:
Heb even ook op de website gekeken van de geschillencomissie. Bij een klacht moet je het bedrijf 4 weken de gelegenheid geven om te reageren, kom je er niet uit dan kan je je klacht ook daar nog kwijt.
Één v/d stellingen die De Geschillencomissie voorlegt: "De andere partij heeft gereageerd of heeft vier weken de tijd gehad om te kunnen reageren.".
Op wat voor broodrooster draait klachtencompas trouwens? Ik geloof nooit dat er nu duizenden mensen op zitten te klikken...
[ Voor 10% gewijzigd door BDHowner op 14-08-2013 17:01 ]
Dik 2 uur geleden al een klacht ingediend. Mailtje komt mij iets te laat en gaat hun wel lekker makkelijk af. Ben absoluut niet gediend van de manier waarop dit allemaal gaat. Zo meteen toch maar even bellen.
Ben wel benieuwd wat jullie nu als klacht naar Neckermann gestuurd hebben? Dat de prijs redelijk was oid?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Wees blij dat je een mail hebt gehadNiotex schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:00:
Dik 2 uur geleden al een klacht ingediend. Mailtje komt mij iets te laat en gaat hun wel lekker makkelijk af. Ben absoluut niet gediend van de manier waarop dit allemaal gaat. Zo meteen toch maar even bellen.
Ff copy paste:rimave schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:02:
Ben wel benieuwd wat jullie nu als klacht naar Neckermann gestuurd hebben? Dat de prijs redelijk was oid?
De Xbox one staat op Amazon voor $500,00, wat omgerekend € 376,82 is...
Je hebt helemaal gelijk, de schoonmakers of de magazijnmedewerkers hadden meteen moeten inloggen met hun accounts waarmee ze ten alle tijden de gegevens op de sites kunnen aanpassen. Vervolgens hadden ze de verkopen moeten stopzetten.rimave schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:48:
Mailtje is hier ook binnen. Let ook op deze zin: Zodra wij deze fout ontdekt hebben, is de Xbox One door ons offline gehaald en hebben we besloten om hem voorlopig niet meer aan te bieden.
Excl. BTW?Godmaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:03:
Ff copy paste:
Nickname does not reflect reality
Is niet te vergelijken, btw komt er nog bij en dan kom je uit op 455,95Godmaster schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:03:
[...]
Ff copy paste:
Mensen, het niveau daalt weer erg snel. Kan men zich wat minder verontwaardigd voordoen, en kotssmileys en andere kinderachtige uitingen voor zich houden? Dit is geen kleuterklas, probeer dus volwassen te reageren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zou mijn mailtje eventueel wel willen delen hier (redelijk groot, uitgebreid mailtje, niet één regeltje), is dat toegestaan? Of word dat als class action gezien?gambieter schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:06:
[mbr]Mensen, het niveau daalt weer erg snel. Kan men zich wat minder verontwaardigd voordoen, en kotssmileys en andere kinderachtige uitingen voor zich houden? Dit is geen kleuterklas, probeer dus volwassen te reageren.[/]
[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 14-08-2013 17:07 ]
Ja hoor, dat mag
.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik moet zeggen dat een aantal mensen wel heel aparte redeneringen gebruiken in hun klachten hoor. Claimen dat de XBox360 ten tijde van launch 299 euro kostte en daarom 349 een redelijke prijs is.. Ten eerste was dat het core system, dus zonder HDD (de variant met HDD was 399), en zit daar kinect niet bij. Kom op mensen, niet glashard appels met peren vergelijken.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Class action is meer gericht op het gezamelijk organiseren en voorbereiden van een rechtszaak tegen Neckermann. De inhoud van een e-mail lijkt mij daarop niet van toepassing
Ja, daar krijgen ze toch een bonus voor?xminator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:04:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, de schoonmakers of de magazijnmedewerkers hadden meteen moeten inloggen met hun accounts waarmee ze ten alle tijden de gegevens op de sites kunnen aanpassen. Vervolgens hadden ze de verkopen moeten stopzetten.
Bij deze ;):
. Beter even van tevoren vragen en de modjes te vriend houden toch
.
Geachte heer/mevrouw,
*datum* heb ik een Xbox One bij jullie besteld voor de prijs van € 349,-. We weten inmiddels allemaal dat dit achteraf niet de juiste prijs was. Ik weet echter ook dat alle klanten dit zelf maar moeten zien te achterhalen. Qua klantcommunicatie hebben jullie je eerste minpunt dus al binnen.
Een algemene mededeling dat de orders geannuleerd worden is echter niet zomaar geldig. Ik heb met jullie een overeenkomst gesloten voor het leveren v/d console en daar hebben jullie je dus gewoon aan te houden. Natuurlijk komen jullie dan met een tegenargument, maar die zal ik hieronder even afbreken:
"De aangeboden prijs is geen aannemelijke prijs voor de Xbox One, het is dus duidelijk dat het hier om een kennelijke vergissing gaat."
Nee, niet juist. De volgende punten (de één welliswaar wat sterker dan de ander) maken duidelijk dat de prijs voor een consument als redelijk te beschouwen is:
1. De prijs zat tussen de introductieprijs van de Core en Premium modellen van de Xbox 360 in. Als nieuwprijs is het dus min of meer aannemelijk als we naar de vorige generatie kijken.
2. De PlayStation 4 (naar mijn idee DE concurrent) is niet extreem veel duurder (14% duurder dan de "actieprijs" van de Xbox One) en word qua hardware als sneller gezien. Hier zou je de camera van de Xbox One dan weer tegenover kunnen zetten om ze ongeveer gelijk op te laten gaan. Als we naar de echte adviesprijs v/d 2 consoles kijken, is de Xbox One 25% duurder dan de PlayStation 4. Dat verschil is dus zelfs groter dan het verschil in de "actieprijs".
3. De PlayStation 3 was ook duurder dan de de Xbox 360 destijds, dat maakt dus opnieuw zo'n prijsverschil aannemelijk.
4. In vorige (extremere) gevallen (de LCD TV bijv.) was de werkelijke prijs van het toestel 73% duurder dan de "actieprijs" (€ 347,- t.o.v. € 600,-). Het prijsverschil is deze keer 43%. Als dat toen dus al als "aannemelijk" beschouwd werd (door de Consumentenbond notabene), wat word het deze keer dan?
"Voor de gevolgen van kennelijke zet, typ en/of programmeer of programmafouten op de website, in de catalogus, in andere publicitaire mailings of op internet, kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden."
Dat is een leuke, die gebruikt elke webwinkel maar al te graag. De wet gaat echter boven de algemene voorwaarden. Jullie kunnen je vast nog wel een bepaalde LCD TV herinneren, right? Ik geef even een linkje mee naar de Consumentenbond, dan kunnen jullie je geheugen even opfrissen: http://www.consumentenbon...eckermann-moet-tv-leveren.
Jullie begrijpen nu wel dat dit niet even over gaat waaien. Er zal dus een oplossing moeten komen waar beide partijen iets in zien. Een alternatieve oplossing (die jullie alsnog geld kost, maar wel minder) word ook besproken op on andere het forum van tweakers.net (let op: tweakers.net heeft hier zelf niks mee te maken, enkel de gebruikers van het forum): jullie gaan de console leveren voor € 499,-, maar wel samen met een waardebon van € 150,-. Op die manier kan door jullie nog wel iets terugverdiend worden. Persoonlijk sta ik open voor die optie, of het een universele oplossing is, dat is aan jullie en de andere klanten (diverse personen hebben overigens wel aangegeven hier iets in te zien).
Ik hoop van jullie een wat uitgebreider antwoord te mogen ontvangen dan "hij is geannulleerd", dan zijn er hopelijk ook geen verdere stappen noodzakelijk.
Met vriendelijke groet,
*volledige naam*
Ik bedoel het meer in de trend dat als iedereen dit mailtje copy-paste, je alsnog een "groep" gaat vormen en op die manier bijna hetzelfde overkomtgise schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:09:
Class action is meer gericht op het gezamelijk organiseren en voorbereiden van een rechtszaak tegen Neckermann. De inhoud van een e-mail lijkt mij daarop niet van toepassing
[ Voor 6% gewijzigd door BDHowner op 14-08-2013 17:11 ]
Verwijderd
serieus ik snap dat sommige geen dief van hun eigen portomonee willen zijn, maar wees dat ook niet van de winkel...

eensVerwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:12:
Gadverdamme, wat een ranzig mailtje. Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar: 90% van hier is dondersgoed op de hoogte dat het hier om een zetfout ging. Om dan op zo'n manier tekeer te gaan tegen Neckermann...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 17:14 ]
Lijkt mij "iets" te uitgebreid, maar goed, IANAL
Verwijderd
Gadverdamme, wat een ranzig mailtje. Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar: 90% van hier is dondersgoed op de hoogte dat het hier om een zetfout ging. Om dan op zo'n manier tekeer te gaan tegen Neckermann...

Ik lees het topic nu een aantal dagen mee (heb zelf niks besteld). Maar het begint een beetje vervelend te worden dat mensen proberen te krijgen waar ze m.i. geen recht op hebben.
En dan zeker bovenstaand mailtje. Dat gaat nergens om. Gebaseerd op kul argumenten, over vorige xboxen. Van mij mag er een slotje op...
En dan zeker bovenstaand mailtje. Dat gaat nergens om. Gebaseerd op kul argumenten, over vorige xboxen. Van mij mag er een slotje op...

[ Voor 28% gewijzigd door Erkel op 14-08-2013 17:16 ]
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Net gebeld, mij werd aangeraden om als ik er niet mee akkoord ga een klacht formulier op hun site in te vullen. Ze willen mensen totaal niet tegemoet komen en dus ook geen compromis sluiten op het moment. Ik zou iedereen dus ook gewoon aanraden om een klacht bij hun direct in te dienen en dus een link toe te voegen naar jullie klachten op klachtenkompas.
Ik hou van volledige informatieBrad Pitt schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:12:
[...]
Lijkt mij "iets" te uitgebreid, maar goed, IANAL
Ik kan me overigens goed voorstellen dat sommige dit mailtje te ver vinden gaan, iedereen zijn mening though.
Ik vind dat persoonlijk niet eens extreem slechte argumenten. Hetzelfde met iPhones, die zijn bijna elke launch rond de € 650,-. Als iets meerdere keren achter elkaar gebeurd, zit er soms zeker een patroon achter...Erkel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:14:
[ Voor 41% gewijzigd door BDHowner op 14-08-2013 17:19 ]
@erkel wat ook vervelend is, is dat mensen die geen xbox one besteld hebben commentaar leveren
[ Voor 3% gewijzigd door welkenaamnuweer op 14-08-2013 17:17 ]
jezusislief
Verwijderd
Het zit hem hier in de bewoordingen "m.i.". Jouw inzichten zijn niet relevant in deze. Enkel die van de rechter.Erkel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:14:
Ik lees het topic nu een aantal dagen mee (heb zelf niks besteld). Maar het begint een beetje vervelend te worden dat mensen proberen te krijgen waar ze m.i. geen recht op hebben.
Wel ben ik met je eens dat het te triest voor woorden is dat mensen überhaupt de gang naar de rechtszaal maken, verkerend in de wetenschap dat de Xbox One nooit zo goedkoop kon zijn. Kwade opzet, gadver.
Kijk, slipt hij er doorheen omdat een dergelijk bedrijf niet goed oplet (Bol, Dixons, wat dan ook) dan is het hun eigen fout. Maar als je 'gesnapt' wordt en ze zich beroepen op hun voorwaarden die hartstikke logisch zijn, laat ze dan lekker met rust......Helemaal omdat de mensen hier al in eerste instantie weten dat het om een zetfout gaat. Gedver.
Leuke argumenten, maar grappig dat je net die dingen overslaat waaruit blijkt dat de prijs juist niet aannemelijk was, te weten de veel hogere prijzen bij andere winkels en het feit dat Kinect meegeleverd wordt en dat bij de 360 niet het geval was en de PS4 ook geen Move meelevert.... Je bent je gewoon in bochten aan het wringen voor gratis spul.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:16:
[...]
Ik hou van volledige informatie.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat sommige dit mailtje te ver vinden gaan, iedereen zijn mening though.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 14-08-2013 17:19 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Mwaw, dit is nu niet echt een mailtje welke je zou willen sturen. Iedereen op Tweakers wist donders goed dat het een foutje was.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:09:
Bij deze ;):
[...]
[...]
Ik bedoel het meer in de trend dat als iedereen dit mailtje copy-paste, je alsnog een "groep" gaat vormen en op die manier bijna hetzelfde overkomt. Beter even van tevoren vragen en de modjes te vriend houden toch
.
De taal die je gebruikt komt ook niet echt professioneel over maar meer puberaal, zelfs meer een dreigende toon dan een oplossing.
"dan kunnen jullie je geheugen even opfrissen: http://www.consumentenbon...eckermann-moet-tv-leveren."
"No.4 ook ziets, jemig komop."
Je hebt een gok gewaagd welke niet echt goed uitpakt, moet je ze daarom gaan aanvallen?
Ik heb het ook gedaan met bol.com een MacBook ipv 2500 euro was het 999 euro. Heb het nooit geleverd gekregen maar ik accepteer het gewoon.
Denken de mensen die nu al meteen gaan dreigen nooit na? Wat als jij een bedrijf hebt, je maakt een fout en je wordt erop afgerekend... Je gaat falliet, etc... Is dat wou je wilt? Zie het als een gok, soms win je, soms verlies je.

Verwijderd
Weet je wat ook vervelend is? Keihard werkende retailers die anaal kapotgemaakt worden door kutconsumenten, die met een kwade insteek een eigen voordeeltje proberen te bewerkstelligen, terwijl ze vanaf het begin af aan al in de veronderstelling zijn dat het gaat om een zetfout. En je dan nog beroepen op je 'recht', waar de rechter nog in meegaat ook.welkenaamnuweer schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:17:
@erkel wat ook vervelend is, is dat mensen die geen xbox one besteld hebben commentaar leveren
Om. Te. Kotsen.
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Weet je wat ook vervelend is? Keihard werkende retailers die anaal kapotgemaakt worden door kutconsumenten, die met een kwade insteek een eigen voordeeltje proberen te bewerkstelligen, terwijl ze vanaf het begin af aan al in de veronderstelling zijn dat het gaat om een zetfout. En je dan nog beroepen op je 'recht', waar de rechter nog in meegaat ook.
Om. Te. Kotsen.
jezusislief
Zou bij mij linea recta in dev/null belanden, zo'n mail, inderdaadda_PSI schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
De taal die je gebruikt komt ook niet echt professioneel over maar meer puberaal, zelfs meer een dreigende toon dan een oplossing.
Ja, mijn nieuwe telefoon heeft 4G en een quad core processor, dat had mijn vorige niet dus valt hij per definitie niet in die prijscategorie?NMe schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Leuke argumenten, maar grappig dat je net die dingen overslaat waaruit blijkt dat de prijs juist niet aannemelijk was, te weten de veel hogere prijzen bij andere winkels en het feit dat Kinect meegeleverd wordt en dat bij de 360 niet het geval was en de PS4 ook geen Move meelevert.... Je bent je gewoon in bochten aan het wringen voor gratis spul.
Ik zie met veel dingen meerdere generaties als "dezelfde prijs" het toestel was op het moment dat het uitkwam een vlaggenschip.
Of diezelfde retailers die jou naaienVerwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Weet je wat ook vervelend is? Keihard werkende retailers die anaal kapotgemaakt worden door kutconsumenten, die met een kwade insteek een eigen voordeeltje proberen te bewerkstelligen, terwijl ze vanaf het begin af aan al in de veronderstelling zijn dat het gaat om een zetfout. En je dan nog beroepen op je 'recht', waar de rechter nog in meegaat ook.
Om. Te. Kotsen.
Ik heb er gewerkt (niet Neckermann overigens), en er worden soms zeker extra kosten bijverzonnen e.d. Zeker op het moment dat jij een reparatie laat doen. Onderzoekskosten o.i.d. die voor 100% naar het bedrijf gaan, terwijl ze laten schemeren dat het door de fabrikant gerekend word...
[ Voor 12% gewijzigd door BDHowner op 14-08-2013 17:25 ]
Dat maakt toch niet uit? Er is immers geen voorwaarde om te reageren op dit topic toch?welkenaamnuweer schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:17:
Nou nou, je kunt ook weer overdrijven. Nu doe je net alsof het alleen aan de hebberige mensen ligt hier, die misbruik willen maken van een (langdurige) "drukfout". Denk dat neckermann ook wel een paar steekjes heeft laten vallen..Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Om. Te. Kotsen.
De vergelijking met 299 gaat niet op. Ten tijde van de launch van de 360 waren er 2 versies. De 299 euro variant was een core console (console + controller). De duurdere variant had daarnaast een 250GB harddisk er bij en kostte 399 euro. Dan hebben we het even niet over de Kinect sensor, die nu nog altijd 97 euro in de pricewatch doet.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
Ja, mijn nieuwe telefoon heeft 4G en een quad core processor, dat had mijn vorige niet dus valt hij per definitie niet in die prijscategorie?
Ik zie met veel dingen meerdere generaties als "dezelfde prijs" het toestel was op het moment dat het uitkwam een vlaggenschip.
Ik denk dat het tijd is om het topic te sluiten en verder met ons leven te gaan. Je hebt nog 3 maanden de tijd, dat is 50 euro per maand bijverdienen in de tijd dat je hier berichtjes zit te tikken/lezen.
De Kinect-sensor mag je nu niet meer apart meerekenen, die zit nu in de bundel. Diverse PlayStation fanboys verklaren bijv. de PlayStation 4 weer sneller waardoor dat tegen elkaar wegvalt.MueR schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:24:
[...]
De vergelijking met 299 gaat niet op. Ten tijde van de launch van de 360 waren er 2 versies. De 299 euro variant was een core console (console + controller). De duurdere variant had daarnaast een 250GB 20 GB harddisk er bij en kostte 399 euro. Dan hebben we het even niet over de Kinect sensor, die nu nog altijd 97 euro in de pricewatch doet.
Sorry, maar ook jij zit naar elk argument te grijpen dat je kan verzinnen. Feit blijft dat de Xbox One niet te vergelijken is met de PS4 omdat er andere hardware bijgeleverd wordt naast de console terwijl dat bij de PS4 niet het geval is. Daarbij is er niet te vergelijken met de Core-versie van de 360 omdat dat een uitgekleed model was; de One heeft standaard wél een harddrive zonder de optie die weg te laten. Dus ook dáár kun je niet mee vergelijken. En dáár nog bovenop kun je als consument donders goed zien dat het om een fout gaat wanneer een nieuw product dat nog niet eens uit is en waar méér vraag naar is dan aanbod ineens aangeboden wordt met 30% korting zonder dat er zelfs maar vermeld wordt dat dit om korting gaat.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:22:
[...]
Ja, mijn nieuwe telefoon heeft 4G en een quad core processor, dat had mijn vorige niet dus valt hij per definitie niet in die prijscategorie?
Sorry, maar een aantal van jullie moeten gewoon eens leren je verlies te nemen. Jullie hebben geprobeerd winst te maken op basis van een fout en dat is niet gelukt. Get over it.
Onzin, ze hebben vrijwel dezelfde processor en de GPU is ook vergelijkbaar.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:26:
[...]
De Kinect-sensor mag je nu niet meer apart meerekenen, die zit nu in de bundel. Diverse PlayStation fanboys verklaren bijv. de PlayStation 4 weer sneller waardoor dat tegen elkaar wegvalt.
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 14-08-2013 17:28 ]
Dus had de 399 versie van de 360 ook eigenlijk 299 moeten kosten, het zat immers in de bundel? Dat het in een bundel zit wil niet zeggen dat het geen extra waarde heeft. Uiteindelijk zit er een extra stuk hardware in, zoals de harddisk bij de 360 ook een prijsverschil betekende.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:26:
[...]
De Kinect-sensor mag je nu niet meer apart meerekenen, die zit nu in de bundel. Diverse PlayStation fanboys verklaren bijv. de PlayStation 4 weer sneller waardoor dat tegen elkaar wegvalt.
Het marginale snelheidsverschil wat de fanboys onderling claimen gaat al helemaal niet op, niemand heeft kunnen benchmarken bij mijn weten.
Voordat dit topic werd geopend werd al op het forum aangegeven dat het om een fout ging en dan nog gaan mensen zielig doen, bah
Jij bent toch ook consument? Je werkt er waarschijnlijk zelf aan mee door zo goedkoop mogelijk te kopen bij online winkels en daarnaast is het ook een beetje een "sport" op tweakers om zulke "fouten" te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Om. Te. Kotsen.
Daarnaast is het waarschijnlijk voor de meeste helemaal geen issue dat ze niet geleverd krijgen,( je kunt je overigens wel afvragen of dit een onredelijke korting/aanbieding was, laat de rechter dat maar bepalen), maar de manier waarop het een en ander afgehandeld wordt. Had als bedrijf gewoon de mensen een of andere kortingsbon aangeboden voor de eerst volgende bestelling en je had van niemand iets gehoord.
Nu krijgen mensen acceptgiro's met het verzoek om het bedrag te betalen, bestellingen worden zonder fatsoenlijke email geannuleerd. Al met al niet echt professioneel handelen van een groot en "gerenomeerd" bedrijf.
Ik bedoel dat je tussen generaties niet te veel kan "uitpluizen".MueR schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:29:
[...]
Dus had de 399 versie van de 360 ook eigenlijk 299 moeten kosten, het zat immers in de bundel? Dat het in een bundel zit wil niet zeggen dat het geen extra waarde heeft. Uiteindelijk zit er een extra stuk hardware in, zoals de harddisk bij de 360 ook een prijsverschil betekende.
Het marginale snelheidsverschil wat de fanboys onderling claimen gaat al helemaal niet op, niemand heeft kunnen benchmarken bij mijn weten.
Tuurlijk voor de 360 is Kinect een toevoeging, voor de One echter niet, die hoort bij het totaalplaatje.
Verwijderd
Ik heb dat ding ook bestelt maar als ik de reacties hier zie hoop ik maar gewoon dat ze niks leveren.
Dit was gewoon duidelijk een fout en dat had iedereen door. Volgens mij zijn er aantal mensen hier gaan geloven in hun eigen argumenten terwijl ze weten dat het pure onzin is.
Dit was gewoon duidelijk een fout en dat had iedereen door. Volgens mij zijn er aantal mensen hier gaan geloven in hun eigen argumenten terwijl ze weten dat het pure onzin is.
Dat kan zijn, maar uiteindelijk zit het ding er wel in en moet je er voor betalen. Net als dat je nu nog steeds meer betaald voor een Xbox 360 Slim met Kinect dan voor een Xbox 360 Slim zonder Kinect. Dat is niet omdat het "een extratje is", maar gewoon omdat het ding ook geld kost om te maken.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:30:
Tuurlijk voor de 360 is Kinect een toevoeging, voor de One echter niet, die hoort bij het totaalplaatje.
[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 14-08-2013 17:33 ]
Natuurlijk hoort die bij het totaalplaatje, maar dat wil niet zeggen dat die niet de prijs kan opdrijven. Guess what: die Kinect zit er niet gratis in.BDHowner schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:30:
[...]
Ik bedoel dat je tussen generaties niet te veel kan "uitpluizen".
Leuke reactie. Je zegt zelf dat een duidelijke fout was, maar je hebt toch besteld, dus stiekem heb je toch gehoopt dat je er een zou ontvangen voor de prijs net als zovele anderen hier.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:32:
Ik heb dat ding ook bestelt maar als ik de reacties hier zie hoop ik maar gewoon dat ze niks leveren.
Onder het motto "niet geschoten is altijd mis". Ik had de zure reakties wel eens willen zien als er wel geleverd zou zijn voor de foute prijs, van de mensen die niet besteld hadden....
Verwijderd
Na dagen van intense spanning en stress is dan toch het laatste woord gesproken door onze gedoodverfde rode vijand. Een definitief oordeel is geveild...Broeders in strijd, er rest ons nog maar een ding....
Laten we onze bivakmutsen en strijdknuppels tevoorschijn halen. Laten we met zijn allen ter strijde trekken en ons eigen recht in eigen hand houden! Laten we ons allen vervoeren naar datgene waar we zo lang op hebben gewacht....... de snackbar. Want van al die stress heb ik toch zo'n ontzettende honger gekregen!
Laten we onze bivakmutsen en strijdknuppels tevoorschijn halen. Laten we met zijn allen ter strijde trekken en ons eigen recht in eigen hand houden! Laten we ons allen vervoeren naar datgene waar we zo lang op hebben gewacht....... de snackbar. Want van al die stress heb ik toch zo'n ontzettende honger gekregen!
En dat is een gok die je neemt....., soms win je, soms verlies je...harrytasker schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:38:
[...]
Leuke reactie. Je zegt zelf dat een duidelijke fout was, maar je hebt toch besteld, dus stiekem heb je toch gehoopt dat je er een zou ontvangen voor de prijs net als zovele anderen hier.
Onder het motto "niet geschoten is altijd mis". Ik had de zure reakties wel eens willen zien als er wel geleverd zou zijn voor de foute prijs, van de mensen die niet besteld hadden....
Yep... I rest my caseda_PSI schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:40:
[...]
En dat is een gok die je neemt....., soms win je, soms verlies je...
Ik zie dit nog altijd niet als een fout. Ik ga het pas als een fout zien als ik een persoonlijke, mail brief of telefoon gesprek heb gehad van Neckermann.
Een reactie op een forum is geen reden om mijn order te cancelen.
Een reactie op een forum is geen reden om mijn order te cancelen.
Ik deel de mening van draytek2950. Ik was van plan om een PS4 te halen, maar heb de gebruik gemaakt van deze aanbieding. Ik hield al in het achterhoofd dat het om een foutieve prijsvermelding kon gaan, echter misschien was het ook Microsoft's antwoord tegenover de lage prijs van de PS4.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:19:
[...]
Om. Te. Kotsen.
Neckermann heeft een fout gemaakt met de prijs, zulke dingen kunnen voorkomen bij ieder bedrijf. Hoe ze dat oplossen is aan hen zelf. Of je het eens bent met de manier waarop ze dat oplossen is een ander verhaal. Ik snap mensen die er een groot probleem van maken niet.
Get over it & move on.
Heb hem zelf niet besteld, maar de grootste fout is wel dat het een pre-order is. Artikel is nog niet uit/leverbaar. Die TV was wél gewoon lang en breed op de markt waardoor concurrentie mogelijk is. Waaron zou Neckermann (waar volgens mij alleen nog maar een enkele huisvrouw besteld uit gemakzucht en teveel geld op manlief bankrekening...), het voor 150 euro minder aanbieden? 100 of 50 euro minder (400-450 euro) was al meer geloofwaardig geweest..
Wat ik wel weet is dat veel bedrijven blij zijn dat ze niet in Amerika opereren, daar zijn dit soort zaken bestaansrecht van vele advocatenkantoortjes
Claimen, claimen, claimen en in Amerika win je toch wel!
Wat ik wel weet is dat veel bedrijven blij zijn dat ze niet in Amerika opereren, daar zijn dit soort zaken bestaansrecht van vele advocatenkantoortjes
[ Voor 19% gewijzigd door Deezers op 14-08-2013 17:51 ]
Mmm... als ik mijn eigen reactie van een paar dagen terug zie, ben ik wel flink van koers veranderd zeg. Ik matig mijn toon bij deze. Ik wacht mijn mailtje even af, maar eigenlijk vraag me ik me af waarom ik in de afgelopen dagen toch zo ver ben gehersenspoeld. Hebben wij elkaar hier dan zo op zitten fokken ofzo?BDHowner schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:25:
[...]
Nee, in dit geval kan ik niet echt begrip opbrengen voor mensen die zich gedupeerd voelen.
In de pricewatch zie je een enorm gat in de prijs zitten vergeleken met andere aanbieders, waarom zou dat per definitie juist moeten zijn?
Wat dat betreft alleen maar lof als ze met een leuke coupon aankomen, maar zo niet, dan lig ik er niet wakker van...
Als er morgen een rijtje leds uitvalt in de prijspaal van een benzinestation, ga je dan ook serieus claimen dat jij voor € 0,79 per liter wil tanken?
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:39:
Na dagen van intense spanning en stress is dan toch het laatste woord gesproken door onze gedoodverfde rode vijand. Een definitief oordeel is geveild...Broeders in strijd, er rest ons nog maar een ding....
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 17:57 ]
Ik heb online gekozen voor gespreid betalen.. en heb vandaag per brief een bevestiging van de bestelling gekregen met een acceptgiro binnengekregen (moest als nieuwe klant in 1 keer betalen)! Later die dag kreeg ik pas de annulering per e-mail.
Hebben ze met die fysieke bevestiging (op dezelfde dag dat ze hem annuleren notabene) zichzelf niet enorm in de voet geschoten?
Je zou nu namelijk kunnen zeggen dat de bevestiging is verzonden op een moment dat ze al wisten dat de "fout" er was.
Hebben ze met die fysieke bevestiging (op dezelfde dag dat ze hem annuleren notabene) zichzelf niet enorm in de voet geschoten?
Je zou nu namelijk kunnen zeggen dat de bevestiging is verzonden op een moment dat ze al wisten dat de "fout" er was.
[ Voor 4% gewijzigd door Collaborator op 14-08-2013 19:01 ]
This space is occupied
Zo, een officiele klacht bij Neckermann neergelegd.
[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 19:18 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Aangezien ikzelf ook zoiets heb dat iedereen wel eens fouten maakt wil ik ondanks de schoonheidsfouten geen officiele klacht bij Neckermann indienen. Nu ben ik echter benieuwd, als ik nu geen klacht indien en Neckermann wordt uiteindelijk door bv de consumentenbond min of meer gedwongen de xbox alsnog uit te leveren (zeg maar het hele tv verhaal maar dan met de xbox) weet iemand dan hoe dat dan zit? Hebben hier dan alleen diegenen die er een klacht over hebben ingedient recht op of ook die anderen die geen klacht indienen? Iemand ervaring hiermee destijds met de tv?
Ik weet niet of dit gerelateerd is, maar ik kreeg een half uur na de annuleringsmail een kortingsbon voor mode en wonen.
Vandaag ook de reeds besproken mail van Neckermann ontvangen.
Wat mij betreft is hiermee ook de kous afgedaan.
*knip*
Wat mij betreft is hiermee ook de kous afgedaan.
*knip*
[ Voor 52% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 19:40 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Gezien de xbox one pas in 2014 uitgaat komen (bericht is vandaag uitgebracht) heeft Neckermann ons wel een fijne dienst bewezen door de bestellingen te annuleren
.
Bij mijn weten is dat niet officieel. sorry is idd bevestigd door MS.xminator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:31:
Gezien de xbox one pas in 2014 uitgaat komen (bericht is vandaag uitgebracht) heeft Neckermann ons wel een fijne dienst bewezen door de bestellingen te annuleren.
[ Voor 4% gewijzigd door Johan tb op 14-08-2013 19:35 ]
*knip*
Nope, dit is dus niet de bedoeling. Zie de topicwaarschuwing: Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden.
Nope, dit is dus niet de bedoeling. Zie de topicwaarschuwing: Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden.
[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 19:40 ]
Jammer maar helaas, geen goedkope Xbox One. Dan de launch maar even afwachten tot ik de keuze maak voor een ps4, Xbox one of geen van beide.
Communicatie van Neckermann vind ik wel echt waardeloos. Krijg je een mailtje binnen en niet eens een verwijzing voor meer informatie of wat.
Communicatie van Neckermann vind ik wel echt waardeloos. Krijg je een mailtje binnen en niet eens een verwijzing voor meer informatie of wat.
Er zijn tal van redenen waarom een geautomatiseerd systeem toch nog berichten verstuurt. Om te beginnen: de brief had allang op de post kunnen zitten voordat ze iets geconstateerd hebben. Een geautomatiseerde orderbevestiging is lang niet altijd garantie dat je ook daadwerkelijk geleverd krijgt.Collaborator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:01:
Ik heb online gekozen voor gespreid betalen.. en heb vandaag per brief een bevestiging van de bestelling gekregen met een acceptgiro binnengekregen (moest als nieuwe klant in 1 keer betalen)! Later die dag kreeg ik pas de annulering per e-mail.
Tja koopovereenkomst is koopovereenkomstNMe schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:36:
[...]
Er zijn tal van redenen waarom een geautomatiseerd systeem toch nog berichten verstuurt. Om te beginnen: de brief had allang op de post kunnen zitten voordat ze iets geconstateerd hebben. Een geautomatiseerde orderbevestiging is lang niet altijd garantie dat je ook daadwerkelijk geleverd krijgt.
Een koopovereenkomst per e-mail is net zo geldig als een mondelinge koop of een koop op papier. Want bij de meeste overeenkomsten zijn er geen speciale regels over hoe ze gesloten moeten worden. Er zijn alleen speciale regels bij bijvoorbeeld een koopcontract van een huis. Dat moet altijd op papier, en de koper en verkoper moeten er hun handtekening op zetten.
Ik heb dezelfde mail van Neckermann ook ontvangen. Ik heb telefonisch besteld op maandagochtend.
Ik denk dat het verstandig is om een aantal zaken op een rijtje te zetten om te kijken hoe sterk de bestellers juridisch staan. Ik zeg er direct bij dat ik zelf hierin niet ga deelnemen, maar ik vind het wel belangrijk tussen alle onzinnige posts ook nog wat feitelijks wordt toegevoegd. Een soort opsomming zeg maar. Daarnaast verwacht ik dat, mocht er een zaak van komen, de uitslag hiervan voor de jurisprudentie belangrijk zou kunnen worden.
Bestelproces:
- Er zijn mensen die via internet besteld hebben en telefonisch. Iedereen die besteld heeft, heeft een orderbevestiging via de mail ontvangen.
- Mensen hebben accept-giro, iDeal, of CreditCard aangegeven als betalingsmogelijkheid.
- Meerdere online winkels bieden op dit moment al de mogelijkheid tot pre-orderen aan.
- Het gaat bij iedereen om een pre-order van een product dat waarschijnlijk in November geleverd wordt. Het betreft een gelimiteerde oplage ("Day One Edition") voor 349 euro. Dagen voor de prijsdaling was de prijs van hetzelfde product nog 499 euro.
- Een aantal mensen hebben besteld met accept-giro en een brief met verzoek tot vooruitbetaling ontvangen. In deze brief staat ook dat wel geleverd wordt (toch?).
- De webshop heeft het product voor een prijs van 349 euro van vrijdagnacht tot maandagochtend op de website laten staan.
Informatieverzoeken van de koper aan de webshop:
- Mensen die via twitter en/of e-mail en/of facebook gevraagd hebben of het aanbod klopt hebben een negatief antwoord ontvangen. Via deze media is geen enkele keer positief beantwoord.
- Telefonisch is bevestigd dat het aanbod wel zou kloppen. Sterker nog, tot maandagochtend kon nog gewoon telefonisch besteld worden.
- Er was geen enkele "kortings" indicatie op de website, die zou suggereren dat het om een speciale aanbieding ging.
- De korting ten opzichte van de goedkoopste concurrent bedraagt: 29,9%. (gamediscounter biedt dezelfde pre-order aan voor 497,99 euro). Het valt op dat de verschillen tussen de verschillende aanbieders van pre-orders klein zijn, m.u.v. deze uitschieter.
Klachtenprocedures die lopen:
- Via de e-mail rechtstreeks aan Neckermann aangegeven dat het niet klopt.
- Via een externe website van de consumentenbond (www.klachtenkompas.nl)
Overige:
- Neckermann is aangesloten bij de stichting thuiswinkel. Misschien is het goed dat iemand contact met die stichting opneemt inzake de rechten bij koop (of pre-order) op afstand via internet.
Mijn persoonlijke mening (ik ben geen advocaat oid) is dat je in dit geval juridisch op het randje staat, dwz het kan beide kanten nog uit gaan. Op zich is 29,9% korting voor consumentenelektronica erg weinig. Voor een console die eens in de 8 jaar een opvolger krijgt is het echter vrij veel. Vooral het feit dat er niet gestunt is met een super aanbieding of iets vergelijkbaars maakt het verhaal een stuk zwakker. Aan de andere kant hebben de mensen die besteld hebben wel 70,1% van het bedrag betaald (of zijn van plan om dat te doen). Daarmee nemen zij ook het risico van een prijsdaling naar aanloop van de launch voor lief (theoretisch) en wordt het risico verplaatst van de webshop naar de consument. Ik vind de gang van zaken, de gebrekkige communicatie, en het makkelijke afschepen van consumenten in deze zaak door Neckermann ergerlijk. Ik heb echter vrede met de annulering, bovendien was de xbox voor een kennis van mij bedoeld. Wel vind ik het ergerlijk dat er zoveel mensen op tweakers zijn die opzettelijk tegen de haren van de bestellers in strijken. Uiteindelijk ligt het ondernemersrisico in dit geval namelijk bij de webshop en niet bij de consument. Door grote bedrijven hierin de consument zo makkelijke af te laten schepen worden zij alleen maar in hun positie versterkt. Persoonlijk vind ik het niet erg als zij af en toe op hun matje geroepen worden als ze de zaakjes niet goed voor elkaar hebben; dit zorgt uiteindelijk hopelijk voor meer (markt) stabiliteit.
Mensen die geen vrede met de annulering hebben raad ik aan een soortgelijke brief (aangetekend) aan neckermann te sturen:
Ik denk dat het verstandig is om een aantal zaken op een rijtje te zetten om te kijken hoe sterk de bestellers juridisch staan. Ik zeg er direct bij dat ik zelf hierin niet ga deelnemen, maar ik vind het wel belangrijk tussen alle onzinnige posts ook nog wat feitelijks wordt toegevoegd. Een soort opsomming zeg maar. Daarnaast verwacht ik dat, mocht er een zaak van komen, de uitslag hiervan voor de jurisprudentie belangrijk zou kunnen worden.
Bestelproces:
- Er zijn mensen die via internet besteld hebben en telefonisch. Iedereen die besteld heeft, heeft een orderbevestiging via de mail ontvangen.
- Mensen hebben accept-giro, iDeal, of CreditCard aangegeven als betalingsmogelijkheid.
- Meerdere online winkels bieden op dit moment al de mogelijkheid tot pre-orderen aan.
- Het gaat bij iedereen om een pre-order van een product dat waarschijnlijk in November geleverd wordt. Het betreft een gelimiteerde oplage ("Day One Edition") voor 349 euro. Dagen voor de prijsdaling was de prijs van hetzelfde product nog 499 euro.
- Een aantal mensen hebben besteld met accept-giro en een brief met verzoek tot vooruitbetaling ontvangen. In deze brief staat ook dat wel geleverd wordt (toch?).
- De webshop heeft het product voor een prijs van 349 euro van vrijdagnacht tot maandagochtend op de website laten staan.
Informatieverzoeken van de koper aan de webshop:
- Mensen die via twitter en/of e-mail en/of facebook gevraagd hebben of het aanbod klopt hebben een negatief antwoord ontvangen. Via deze media is geen enkele keer positief beantwoord.
- Telefonisch is bevestigd dat het aanbod wel zou kloppen. Sterker nog, tot maandagochtend kon nog gewoon telefonisch besteld worden.
- Er was geen enkele "kortings" indicatie op de website, die zou suggereren dat het om een speciale aanbieding ging.
- De korting ten opzichte van de goedkoopste concurrent bedraagt: 29,9%. (gamediscounter biedt dezelfde pre-order aan voor 497,99 euro). Het valt op dat de verschillen tussen de verschillende aanbieders van pre-orders klein zijn, m.u.v. deze uitschieter.
Klachtenprocedures die lopen:
- Via de e-mail rechtstreeks aan Neckermann aangegeven dat het niet klopt.
- Via een externe website van de consumentenbond (www.klachtenkompas.nl)
Overige:
- Neckermann is aangesloten bij de stichting thuiswinkel. Misschien is het goed dat iemand contact met die stichting opneemt inzake de rechten bij koop (of pre-order) op afstand via internet.
Mijn persoonlijke mening (ik ben geen advocaat oid) is dat je in dit geval juridisch op het randje staat, dwz het kan beide kanten nog uit gaan. Op zich is 29,9% korting voor consumentenelektronica erg weinig. Voor een console die eens in de 8 jaar een opvolger krijgt is het echter vrij veel. Vooral het feit dat er niet gestunt is met een super aanbieding of iets vergelijkbaars maakt het verhaal een stuk zwakker. Aan de andere kant hebben de mensen die besteld hebben wel 70,1% van het bedrag betaald (of zijn van plan om dat te doen). Daarmee nemen zij ook het risico van een prijsdaling naar aanloop van de launch voor lief (theoretisch) en wordt het risico verplaatst van de webshop naar de consument. Ik vind de gang van zaken, de gebrekkige communicatie, en het makkelijke afschepen van consumenten in deze zaak door Neckermann ergerlijk. Ik heb echter vrede met de annulering, bovendien was de xbox voor een kennis van mij bedoeld. Wel vind ik het ergerlijk dat er zoveel mensen op tweakers zijn die opzettelijk tegen de haren van de bestellers in strijken. Uiteindelijk ligt het ondernemersrisico in dit geval namelijk bij de webshop en niet bij de consument. Door grote bedrijven hierin de consument zo makkelijke af te laten schepen worden zij alleen maar in hun positie versterkt. Persoonlijk vind ik het niet erg als zij af en toe op hun matje geroepen worden als ze de zaakjes niet goed voor elkaar hebben; dit zorgt uiteindelijk hopelijk voor meer (markt) stabiliteit.
Mensen die geen vrede met de annulering hebben raad ik aan een soortgelijke brief (aangetekend) aan neckermann te sturen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Geachte heer, mevrouw, Op [i]datum[/i] heb ik bij u een Xbox One "Day One edition" besteld onder bestelnummer [i]bestelnummer[/i]. Op [i]datum[/i] ontving ik van u een e-mail waarop u mij meldde dat de bestelling zou zijn geannuleerd. Uw 'annulering' is echter zonder goede grond gedaan en is daarmee niet rechtsgeldig. Mij is een aanbod gedaan via uw website, welk ik heb aanvaard en waarvan ik ook een bevestiging heb binnengekregen. Op de juistheid van het aanbod mocht ik vertrouwen, zeker nu telefonisch navraag is gedaan op 12-08-2013 en uw medewerkers bij herhaling hebben bevestigd dat het aanbod juist was. Voor zover u zich op enig beding uit uw algemene voorwaarden beroept om de overeenkomst te mogen annuleren, vernietig ik hierbij dat beding. Dit omdat een bepaling die u het recht geeft op grond van een fout van uw kant de overeenkomst eenzijdig te annuleren, onredelijk bezwarend is naar mij als consument toe. Derhalve is uw annulering van tafel. Ik verzoek, en voor zover nodig sommeer u om alsnog te leveren binnen de afgesproken levertijd en mij binnen een week na dagtekening van deze brief te melden dat u dit gaat doen. Ik stel u bij deze aansprakelijk voor alle schade die ik lijd en nog mocht lijden door uw nalatigheid in het leveren van de bestelde console. Deze schade bestaat onder meer uit het prijsverschil tussen uw aanbiedingsprijs en de prijs die ik bij een andere aanbieder zou moeten betalen om de console te kopen. Indien u niet overgaat tot leveren zal ik niet aarzelen juridische stappen te nemen bij de kantonrechter om mijn recht te halen. Ik vertrouw er echter op dat u het niet zo ver zult laten komen. |
@gabn88: dank, dit is een zeer nuttig overzicht en een prettige afwisseling 
Al moet ik wel een beetje schamper lachen om de schade-claim. Die gaat wmb veel te ver, schade lijden omdat men niet van een fout van de webshop kan profiteren?
Al moet ik wel een beetje schamper lachen om de schade-claim. Die gaat wmb veel te ver, schade lijden omdat men niet van een fout van de webshop kan profiteren?
[ Voor 51% gewijzigd door gambieter op 14-08-2013 22:37 ]
Inderdaad, post van het jaargambieter schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:44:
@gabn88: dank, dit is een zeer nuttig overzicht en een prettige afwisseling
Maar een koopovereenkomst kan onder bepaalde voorwaarden, waaronder die kennelijke vergissing, worden ontbonden door de verkoper. Koopontbinding is geen voorrecht dat alleen aan de consument is voorbehouden.Megamind schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:41:
[...]
Tja koopovereenkomst is koopovereenkomst
[...]
Nu de Xbox ook nog eens uitgesteld is, is het helemaal een grote grap. Ook voor Microsoft trouwens. Ik verdedigde altijd de Xbox t.o.v. de PlayStation bij vrienden e.d., maar met zulk soort grapjes heb ik daar ook geen motivatie meer voor.
@gabn88 top post.
Ik denk dat ik jouw 'brief' als basis ga gebruiken.
Ik denk dat ik jouw 'brief' als basis ga gebruiken.
Het uitstellen van de launch, en de daarbij behorende compensatie levert weer een "nieuw"probleem op aangezien:
If you are in these markets and have questions about your pre-order, please contact the local retailer where you placed your pre-order. To show our appreciation for your patience, if you have already preordered an Xbox One Day One system before today in those countries, you will also receive a pack-in game with your console when it launches.*
http://news.xbox.com/2013/08/xbox-one-confirmed-markets
If you are in these markets and have questions about your pre-order, please contact the local retailer where you placed your pre-order. To show our appreciation for your patience, if you have already preordered an Xbox One Day One system before today in those countries, you will also receive a pack-in game with your console when it launches.*
http://news.xbox.com/2013/08/xbox-one-confirmed-markets
''Derhalve is uw annulering van tafel.''
Even anders formuleren aub, dit komt erg amateuristisch over
Even anders formuleren aub, dit komt erg amateuristisch over
Verwijderd
Wat ik erger vind dan het foutje dat Neckermann maakt is het feit dat ze enorm slecht communiceren.
De orderbevestging was afkomstig van webmaster_nl@neckermann.com
De annuleringsmail komt van mailvoordeel@neckmail.com
Het antwoordadres op deze mail staat op newsletter@neckmail.com
Daarnaast is de annulering als eerste op facebook en tweakers terecht gekomen in plaats van direct de mensen die besteld hebben te mailen.
De orderbevestging was afkomstig van webmaster_nl@neckermann.com
De annuleringsmail komt van mailvoordeel@neckmail.com
Het antwoordadres op deze mail staat op newsletter@neckmail.com
Daarnaast is de annulering als eerste op facebook en tweakers terecht gekomen in plaats van direct de mensen die besteld hebben te mailen.
[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 15-08-2013 17:19 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Heb ook net email gekregen. Foutje kan gebeuren, iedereen die het heeft besteld had het kunnen verwachten.
Verwijderd
Is het nou de bedoeling dat we de bestelling zelf ook nog moeten annuleren? Niet dat ik over 3 maanden een acceptgiro van 499 euro krijg..
Dit topic is gesloten.
Let op:
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.
[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic
Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.
Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.
Reactie van Neckermann 13 Aug 2013
UPDATE: nieuw topic, zie het Shopping Forum.
[Zero Tolerance]
Opgelet: het is niet de bedoeling het over namen van Neckermann medewerkers te hebben, noch is het de bedoeling om het een klaaglitanie over Neckermann te laten worden. Blijf on-topic posten, dit is niet de plek voor het uiten van frustraties. Zie hier voor een uitgebreider overzicht van de spelregels voor dit topic
Het is intussen duidelijk dat het een fout was, en dat de werkelijke prijs €499 is. Gaarne niet in herhalingen vervallen waarom men vind dat er wel/niet geleverd dient te worden, maar zich te richten op updates van de situatie en communicatie vanuit Neckermann. Dus ook geen morele veroordelingen, krampachtige verdedigingen of andere dingen die al honderd keer zijn langsgekomen.
Verder: dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.
Reactie van Neckermann 13 Aug 2013