Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:37
Nilco schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Ja. Heb ik ook gedaan. Ik heb het wel via die lg flash tool gedaan met een cse-flash.
Na opstarten direct een factoryreset gedaan en tot nu toe gaat alles goed.
thanks, gaan we vanmiddag even regelen dan!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:08
@Joene.

Vergeet niet eerst de laaste versie lg-usb-drivers te instaleren. Had ik niet gedaan en na update zag zowel de flashtool als pc-suite de telefoon niet meer. Nadat ik de usb-drivers had bijgewerkt deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Vanmorgen gedownload. Met een uurtje was alles geregeld. Geen backup gemaakt, alles werd keurig geupdate na installatie en alle data en settings gewoon nog beschikbaar.

Geweldige update, settings van het keyboard zijn erg prettig en ook verwijderen van de softbuttons onderaan die je met een veeg weer zichtbaar maakt is fijn.

Ik zit de hele dag door te knutselen op de telefoon en begon na de update met 83% Zit nu nog op 37% dus ik kan beamen dat de accuduur er zeker niet slechter op is geworden ☺

Ik was al met een schuin oog naar de G3 aan het kijken, maar deze gaat nu voorlopig nog niet weg nu...

Iemand enig idee of de G2 ook nog een update naar 5.1 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
denonman1 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:17:
Vanmorgen gedownload. Met een uurtje was alles geregeld. Geen backup gemaakt, alles werd keurig geupdate na installatie en alle data en settings gewoon nog beschikbaar.

Geweldige update, settings van het keyboard zijn erg prettig en ook verwijderen van de softbuttons onderaan die je met een veeg weer zichtbaar maakt is fijn.

Ik zit de hele dag door te knutselen op de telefoon en begon na de update met 83% Zit nu nog op 37% dus ik kan beamen dat de accuduur er zeker niet slechter op is geworden ☺

Ik was al met een schuin oog naar de G3 aan het kijken, maar deze gaat nu voorlopig nog niet weg nu...

Iemand enig idee of de G2 ook nog een update naar 5.1 krijgt?
Ik hoop het wel, met veel geheugen fixes erin... Irriteer me beetje eraan dat bijv chrome steeds alle tabs sluit.. Begint steeds weer bij google startpagina. Bij kitkat had ik vaak ineens gewoon 10 tabs open... Werden gewoon altijd bewaard ook.. Of is dat een instelling ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Die tabs van chrome staan nu toch apart per tab onder je multitaskknop. En in chrome kan je bij de instellingen aangeven dat je de tabs en apps wel of niet wilt samenvoegen.

[ Voor 41% gewijzigd door Nilco op 02-05-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nilco schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:32:
Die tabs van chrome staan nu toch apart per tab onder je multitaskknop. En in chrome kan je bij de instellingen aangeven dat je de tabs en apps wel of niet wilt samenvoegen.
Dat wist ik inderdaad. Heb de setting nu aangepast. Kijken wat je doet! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik heb ook nog een gpad 8.3 van LG. Daarover hoor ik niets van een upgrade naar lollipop, behalve de google play edition die m inmiddels al gehad heeft. De skin van de G2 is volgens mij vergelijkbaar en de hardware ook: kan iemand aangeven of bekend is dat deze ook nog komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05

IkWilbert

Het is mij!

denonman1 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 09:31:
Ik heb ook nog een gpad 8.3 van LG. Daarover hoor ik niets van een upgrade naar lollipop, behalve de google play edition die m inmiddels al gehad heeft. De skin van de G2 is volgens mij vergelijkbaar en de hardware ook: kan iemand aangeven of bekend is dat deze ook nog komt?
Deze vraag kun je beter hier stellen...
LG G Pad 8.3

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:31
Heeft er nog iemand download problemen over Wifi? Ik krijg dikwijls download interruptions. (Bij KK had ik dit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Welke KDZ download moet ik hebben voor een 16GB G2?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
beOnt schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:26:
Heeft er nog iemand download problemen over Wifi? Ik krijg dikwijls download interruptions. (Bij KK had ik dit niet)
Dat had ik ook met wifi uit in slaapstand. Nu ik wifi altijd aan heb staan heb ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Damian schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:13:
Tip, voer eens in het zoekveld kdz in.....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Damian schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:13:
Hier staan er voldoende.

http://lg-phone-firmware.com/firmware-Lg+G2-Tutti-36.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

thanks!

-edit-

Hmm, waarom moeilijk doen.PC Suite had de update gewoon beschikbaar :P Kijken of het mooi draait ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Damian op 04-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
[b][message=44168269,noline]

Hmm, waarom moeilijk doen.PC Suite had de update gewoon beschikbaar :P Kijken of het mooi draait ;)
Mijn eerste ervaringen met PC Suite en Lollipop zijn niet zo geweldig.
De PC Suite bleef maar back ups maken. Wel 1 uur lang van de Kitkat rom. Op den duur kreeg ik de melding : Onvoldoende harde schijf ruimte beschikbaar. Bleek de back-up 660 gigabyte groot te zijn.
Laten we dit dan maar op een schoonheidsfoutje houden.
Deze back-up heb ik weggegooid en ben weer opnieuw begonnen. Uiteindelijk is het backuppen van de KitKat rom wel gelukt.
Echter na updaten Lollipop wat lang duurde trouwens heb ik mijn back-up teruggezet. Dit was de grootste fout die ik had gemaakt blijkbaar. De telefoon reageerde erg traag en sommige actie knoppen die je aanraakte zorgden ervoor dat je programma crashte.

Zodoende een fabrieksherstel gedaan en alle apps los gedownload en uren zoet geweest met instellen en toen liep Lollipop eindelijk vloeiend.
Maar 4 dingen vielen me gelijk op:
Punt 1: Bij Kitkat kon je als je de uitknop lang indrukte je geluidsinstellingen gemakkelijk benaderen, te denken aan stil of luid. Dit ontbrak bij Lollipop. Heb deze instelling ook niet direct kunnen terugvinden.
Punt 2: is dat ik bij mijn lockscherm een eigen klok had met supergrote cijfer en datum aanduiding in Kitkat, echter nu Lollipop is het allemaal kleiner en je zou bijna een bril nodig hebben om die dunne lijntjes van de tijd te kunnen lezen.
Punt 3: GPS werkt niet tot nauwelijks meer na updaten met Lollipop.
Nu ga ik Lollipop hiervan niet direct de schuld geven. De G2 is na Lollipop terug geflasht naar Kitkat D80220H en D80220D versie en soms na 30 minuten nog geen fix. Dus ik denk dat de G2 terug naar LG moet.
Punt 4: Heel veel icoontjes zijn rond in plaats van vierkant. Dit is best inefficiënt. Te denken aan foto's van contactpersonen die niet goed in het midden van de foto staan.

De reden dat ik de gok had gemaakt om de G2 te upgraden naar Lollipop was omdat heel veel mensen mij vertelden dat ik tijdens telefoneren geregeld onverstaanbaar was / dof klonk/kort wegviel. Zodoende hoopte ik dat dit probleem verholpen zou zijn. Echter bij mijn 1e gesprek met Lollipop kreeg ik al gelijk te horen dat ik slecht te verstaan was.
Klein half jaar terug is de telefoon ook met deze klacht teruggebracht i.c.m. gele vlekken in scherm en hebben ze toen een nieuw moederbord en scherm ingezet.
Er is ook al een andere simkaart in geplaatst, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Kortom :

Slechte start met Lollipop gehad. Ik verlangde maar al te graag weer terug naar Kitkat. Voor mijn gevoel was Lollipop op sommige punten nog niet af of ontbraken dingen die wel in Kitkat zaten.
Qua batterijduur leek Lollipop wel beter te doen dan Kitkat zo op eerste gevoel.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17
Ik wil echt niet negatief overkomen hoor. Ik heb me echter al een tijdje afgevraagd wat het voordeel van LP voor de G2 is:
1) LP zou zuiniger zijn met het geheugen gebruik. Nou, tenzij je een custom rom of custon kernel erop zet, is dat misschien 1 van de redenen waarom je voorlopig LP juist niet moet installeren. Google zou met versie 5.1.1 eindelijk alle problemen en bugs mbt het memory management van LP oplossen, maar voor nu, eerst zien en dan geloven.
2) LP is 64 bit: De G2 (SD800) kan er niets mee
3) Een betere/andere skin: Nou ja, als dat het is, dan zijn er zat alternatieven om toch de skin van LP te gebruiken zonder te updaten.
4) ART: Ik heb de 16GB versie. Door de manier waarop ART werkt, nemen apps meer ruimte in beslag. Ik zit nog op stock KK en heb nog maar iets meer van 8GB over. De apps met ART zouden sneller moeten starten, maar mijn toestel in snel zat en ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op nog meer GB's verlies.

Mijn conclusie is: ik wacht eerst even totdat 5.1.1 uitkomt. Ik ben echter ook een tweaker en wil al te graag met LP spelen, maar voorlopig heeft deze update teveel nadelen, voor mij althans. Als 5.1.1 voor de G2 niet uit komt dan ga ik hem rooten en ga gebruik maken van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Vind LP er wat fletser uit zien qua kleuren, kan dat kloppen?

Verder draait het wel erg lekker snel. Voelt net weer iets sneller aan. Batterijgebruik is ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11

mucuracat

YES

acale schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:35:
..........

Mijn conclusie is: ik wacht eerst even totdat 5.1.1 uitkomt. Ik ben echter ook een tweaker en wil al te graag met LP spelen, maar voorlopig heeft deze update teveel nadelen, voor mij althans. Als 5.1.1 voor de G2 niet uit komt dan ga ik hem rooten en ga gebruik maken van een custom rom.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3wKiRagwAuQ/VUfUmNnzuiI/AAAAAAAAAEc/ZBEUQ2vWax0/w299-h530-no/15%2B-%2B1

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:08
Ik heb mijn lg g2 geroot. Wel gewoon stock rom. Kan ik gewoon updaten via de pc tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Als je de flashtool bedoelt ja dat kan. Je bent dan wel je root kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildebeernd
  • Registratie: April 2014
Miss een domme vraag maar wat is de flashtool en hoe kan ik dat gebruiken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
wildebeernd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:33:
Miss een domme vraag maar wat is de flashtool en hoe kan ik dat gebruiken? |:(
Eerste Google hit?
http://www.naldotech.com/...pop-kdz-image-lg-g2-d802/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unionemerald
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-08 15:04
Even ter aanvulling op dat artikel. Je kan een KDZ file ook flashen met behoud van data. Moet je op "Normal Flash" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Ik had een G2 met stock rom, geroot.

Initieel met PC suite geprobeerd, maar na het downloaden van de KDZ en het starten van het update proces crashte de hele boel. De telefoon zat echter 'vast' in update modus en kreeg ik niet meer gewoon opgestart. Na een lichte paniek de flashtool gedownload, de door de PC suite gedownloade KDZ file geselecteerd (C:\LG Mobile upgrade\..) en vanaf daar proberen updaten. In tegenstelling tot de PC suite herkende de flashtool de telefoon wel gewoon en na een 30 tal keren retry'en en 4 uur vrije tijd is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Eerste ervaringen zijn overwegend positief, al lijkt de batterijduur er op achteruit te zijn gegaan, heb ik nu nóg minder beschikbare ruimte (16GB versie) en lijkt hij soms ontzettend traag te gaan, om op andere momenten weer razendsnel te zijn (veel sneller dan KK ooit was).

Ik denk dat mijn volgende stap een factory reset wordt (op lolipop welteverstaan). Sinds aankoop eigenlijk amper iets aan gedaan, buiten af en toe root installeren en denk dat hij veel rotzooi kwijt zou zijn bij een factory reset.

[ Voor 6% gewijzigd door Qurius op 06-05-2015 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korlean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 00:21
Hey all, ik was super tevreden toen de Lollipop update voor mijn telefoon beschikbaar was. Nu heb ik wel een paar issues waarvan ik mij vroeg of anderen dit ook hebben.

- Opladen tijdens GPS gebruik. Als ik nu mijn GPS gebruik in de auto drained mijn batterij hoewel hij aangesloten is op een high amp charger.
Met kitkat 4.4.2 werkte dit wel normaal, sinds lollipop zie ik mijn toestel langzaam ontladen als de gps opstaat in de auto en hij aan het chargen is.

- Slechte GPS nauwkeurigheid. Het valt me nu op dat mijn GPS heel vaak onnauwkeurig/slecht werk, ik zit dit dan doordat mijn navigatie soft “achter” blijft, verspringt enz… Getest met verschillende navigatie soft en ze hebben het allemaal. GPS staat op nauwkeurige modus (dus gps & networks). Het valt me nu ineens enorm op dus ik ben vrij zeker dat ik het met KitKat niet had... :/

IEmand suggesties ?

Is er eventueel een manier om terug te downgraden naar KitKat 4.4.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Korlean schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:36:
Hey all, ik was super tevreden toen de Lollipop update voor mijn telefoon beschikbaar was. Nu heb ik wel een paar issues waarvan ik mij vroeg of anderen dit ook hebben.

- Opladen tijdens GPS gebruik. Als ik nu mijn GPS gebruik in de auto drained mijn batterij hoewel hij aangesloten is op een high amp charger.
Met kitkat 4.4.2 werkte dit wel normaal, sinds lollipop zie ik mijn toestel langzaam ontladen als de gps opstaat in de auto en hij aan het chargen is.

- Slechte GPS nauwkeurigheid. Het valt me nu op dat mijn GPS heel vaak onnauwkeurig/slecht werk, ik zit dit dan doordat mijn navigatie soft “achter” blijft, verspringt enz… Getest met verschillende navigatie soft en ze hebben het allemaal. GPS staat op nauwkeurige modus (dus gps & networks). Het valt me nu ineens enorm op dus ik ben vrij zeker dat ik het met KitKat niet had... :/

IEmand suggesties ?

Is er eventueel een manier om terug te downgraden naar KitKat 4.4.2 ?
Het opladen in mijn auto met een 2A oplader ging bij mij naar mijn weten ook sneller met KK. Nu heb ik zelf een root en custom recovery versie en heb ik zelf de open versie 30b geïnstalleerd met een andere Kernel die zorgt dat snel laden altijd aanstaat ipv dat het door het systeem zelf wordt besloten.

Er zijn dus niet persé problemen met fast-charge, maar door instellingen van de nieuwe kernel is het soms het geval dat 'het' beslist dat fast charge niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korlean
FYI ; Ik heb mijn toestel terug gedowngrade naar KitKat 4.4.2...

edit : hmmm, ik heb dus stock downgrade gedaan maar de problemen zijn er nog :/ Ook het trage opladen vreemd genoeg ?

Android Versie : 4.4.2
Baseband : M8974A-AAAANAZM-1.0.190084
Kernel-Versie . 3.4.0
Build-Nummer : KOT49i.D80220h
Softwareversie : D80220H-EUR-XX

Zou het kunnen dat die Kernel-Versie "te" nieuw is ? (dat die niet gedowngrade is ?)

Ik ga ook nog eens een D80220B (& D) proberen ...

Of wat kan je me aanraden van Custom Rom/Kernel ? Welke gebruik jij ivm FastCharge ?

[ Voor 79% gewijzigd door Korlean op 06-05-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip023
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:50
Ik heb de update naar lollipop twee dagen terug geïnstalleerd.

Eerste ervaringen:
- Batterijduur is er niet op vooruit gegaan, haal 2 dagen denk ik niet meer. Maar wie weet verbetert dat?
- Snelheid wisselt, bepaalde animaties lijken voor vertraging te zorgen. Op andere momenten zorgt het gebrek aan animaties juist voor snelheid. De fade-out animaties bij het vergrendelen lijkt in mijn opzicht een beetje te hakkelen, maar kan aan mij liggen....
- GPS werkt langzaam, iig voor zover ik heb hem gebruikt.
- Design vind ik verbeterd. Het overall strakkere uiterlijk vind ik persoonlijk een pluspunt, maar blijft natuurlijk een mening.

De batterijduur valt me toch het meeste tegen, iemand anders die dat ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Na update 5.0.2 mis ik (of niet kunnen vinden):

1. Met drie vingers een open app naar links schuiven om het te kunnen 'pauzeren' (eigenlijk mis ik deze niet :) )
2. Snelkoppelingen wijzigen in lockscreen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mucuracat schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 06:14:
Na update 5.0.2 mis ik (of niet kunnen vinden):

1. Met drie vingers een open app naar links schuiven om het te kunnen 'pauzeren' (eigenlijk mis ik deze niet :) )
2. Snelkoppelingen wijzigen in lockscreen
Dat laatste is er nog wel ergens. Ik heb in ieder geval al de snelkoppelingen gewijzigd. Dat is dus goed mogelijk maar zit op een andere plek verstopt.

Enige wat ik dan weer mis zijn lockscreen widgets. Had er eentje voor mijn zaklamp zodat ik er makkelijk bij kon maar dat ken niet meer nu.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Touchdomex schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 06:28:
[...]

Dat laatste is er nog wel ergens. Ik heb in ieder geval al de snelkoppelingen gewijzigd. Dat is dus goed mogelijk maar zit op een andere plek verstopt.

Enige wat ik dan weer mis zijn lockscreen widgets. Had er eentje voor mijn zaklamp zodat ik er makkelijk bij kon maar dat ken niet meer nu.
Zaklamp is ook raar ja.. Staat wel onder Instellingen >Over telefoon >Update Center >Applicatie updaten
En is geïnstalleerd, maar kan nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unionemerald
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-08 15:04
Al eens gekeken bij de widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Had met een andere homescreen app niet kunnen vinden.. met orginele homescreen is ie er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Heeft iemand hier weleens gehad dat de speaker er ineens mee op hield ?
Sinds gister middag doet mijn speaker het niet meer, zonder dat mijn toestel gevallen is.

Ik vond het al vreemd dat hij enkel trilde bij meldingen.
Volgende zaken heb ik geprobeerd :

App geïnstalleerd zodat je geluid geforceerd over de speaker kan laten gaan (indien toestel bijv denkt dat een koptelefoon aangesloten is) , geen resultaat
Toestel al opnieuw opgestart, geen resultaat.
Toestel uit / aan ook gezet, geen resultaat
Factory reset, geen resultaat.

Lijkt er daarom echt op dat hij fysiek kapot is, al snap ik er niks van.

Heeft iemand hier toevallig nog ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Heet die app die je geïnstalleerd hebt toevallig Google Play: SoundAbout? Als je het geluid niet kan forceren op deze manier en al een factory reset hebt uitgevoerd, dan denk ik dat het een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Tevreden met de lollipop update, geen problemen nog gezien in die paar weken dat ik het nu draai.
Mis alleen nog wel de wireless storage, zijn wel alternatieven maar niet zo fijn (niet met een map op je bureaublad).
Nu maar hopen dat 5.1 ook komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Plugin schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:55:
Tevreden met de lollipop update, geen problemen nog gezien in die paar weken dat ik het nu draai.
Mis alleen nog wel de wireless storage, zijn wel alternatieven maar niet zo fijn (niet met een map op je bureaublad).
Nu maar hopen dat 5.1 ook komt.
Hier ook geen problemen, kan ook langer op een batterij. 5.1 lijkt mij ijdele hoop, 5.0 duurde al ontzettend lang en tegen die tijd is de g4 er ook (dus weinig noodzaak meer voor g2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 16-09 19:15
contrast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:26:
Heet die app die je geïnstalleerd hebt toevallig Google Play: SoundAbout? Als je het geluid niet kan forceren op deze manier en al een factory reset hebt uitgevoerd, dan denk ik dat het een hardwarematig probleem is.
Dat klopt ja! Inmiddels ook safe mode geprobeerd ,ook geen resultaat.
Zelf denk ik ook aan een hardware matig probleem doordat hij bij het starten en opnieuw opstarten (buiten android zegmaar) ook geen "boot geluid" meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Reseth schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:38:
[...]

Dat klopt ja! Inmiddels ook safe mode geprobeerd ,ook geen resultaat.
Zelf denk ik ook aan een hardware matig probleem doordat hij bij het starten en opnieuw opstarten (buiten android zegmaar) ook geen "boot geluid" meer geeft.
Dan istie dood. Een goedkope oplossing is om de luidspreker module te vervangen. Via deze link koop je er een uit Duitsland voor €15,-.

Onlangs nog een scherm redelijk makkelijk vervangen. Dit onderdeel moet een fluitje van een cent zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59

Bob

contrast schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Onlangs nog een scherm redelijk makkelijk vervangen. Dit onderdeel moet een fluitje van een cent zijn. :)
Wat heb je betaald, en heb je een specifieke uitleg gevolgd? Mijn scherm zit vol krassen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:31
Korlean schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:36:

Hier exact hetzelfde probleem. (zelfde charger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Bob schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:53:
[...]

Wat heb je betaald, en heb je een specifieke uitleg gevolgd? Mijn scherm zit vol krassen ...
Heb er ongeveer €75,- voor betaald. Het gaat om dit scherm via Ebay. Ik had hem binnen een paar dagen in huis. Heb via dit Youtube filmpje het e.e.a. geleerd. Zoek eens op 'LG G2 screen replacement' en je hebt meerdere filmpjes. Echter halen ze bij de meeste filmpjes het glas van het scherm los van de frame. In mijn geval was dat niet nodig, omdat ik het scherm incl. frame heb besteld.

Voor de rest: goed opletten hoe en wat je eruit haalt, want je moet het in de omgekeerde volgorde weer erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mijn G2 heeft vandaag ineens rond de 500MB verbruikt via 4g. Ik kwam hier achter via de app my data manager die ik altijd gebruik. De dader is OS Services....

Iemand enig idee hoe dit te stoppen? Backup naar google zojuist uit gezet. Verder heb ik geen automatische backups lopen via google drive oid.

Heb 1,5GB per maand en dan gaat het hard op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Kan van alles zijn. Check Google+ eens. Die maakt standaard automatisch back-ups van je foto's etc.. Google Music heeft ook een automatische back-up functie ingebouwd. Daarnaast kan het ook aan de YouTube app liggen die video's preload. Wat ook wel eens voorkomt is dat je stock mail client je mail constant opnieuw binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Google plus is uitgeschakeld. Music gebruik ik niet... Youtube zou kunnen maar die wordt apart weergegeven in de data app. Verder gebruik ik geen youtube via 4g. Het rare is dat het plots om vijf uur vanmiddag is gebeurt. Zat toen op de fiets terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Wat ik dus gelezen heb is dat YouTube op de achtergrond bepaalde video's gaat preloaden. En dat laat ie niet zien via de app data van YouTube zelf maar OS Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Korlean schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:36:[/b]

- Slechte GPS nauwkeurigheid. Het valt me nu op dat mijn GPS heel vaak onnauwkeurig/slecht werk, ik zit dit dan doordat mijn navigatie soft “achter” blijft, verspringt enz… Getest met verschillende navigatie soft en ze hebben het allemaal. GPS staat op nauwkeurige modus (dus gps & networks). Het valt me nu ineens enorm op dus ik ben vrij zeker dat ik het met KitKat niet had...

Iemand suggesties ?
Ik ken je verhalen van GPS en lock en onnauwkeurigheden. Op internet lees je trouwens ook veel over oplaadproblemen met Stock Lollipop en G2 en G3 versies i.c.m. GPS of erg trage locks. Mogelijke oplossing zou kunnen zijn een andere aanstekerplug voor in de auto met meer oplaad capaciteit (meer mili amperage p/u)

Heb je zelf wel eens FasterGPS of TopNTP geprobeerd (Root voor nodig) In de handleidingen van beide genoemde programma's staan soms nuttige tips in met welke instellingen het beste voor jou van toepassing kunnen zijn. Voordat je instellingen van je GPS gaat wijzigen maak wel voor de zekerheid een backup / reserve kopie ervan met desbetreffende GPS programma;s. Mocht het je niet bevallen dan kan je binnen paar seconden weer alles in originele staat zetten.

Verder is het mogelijk om je telefoon terug te flashen, dit heb het zelf ook gedaan na Lollipop debacle.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

Mirror voor Stock G2 Roms

Houd wel rekening mee welke versie telefoon je hebt. Ik heb mijn G2 los in de winkel gekocht. Sommige mensen hebben "gratis" telefoons en zijn gelocked met T-Mobile of een andere mobiele provider. Hoe het dan in zijn werk gaat met een "gebrandmerkte" telefoon is voor mij onbekend terrein.

Over het algemeen zijn de Europe OPEN D80220B_00.kdz of de Europe OPEN D80220D_00.kdz de meest gangbare Kitkat versies. Ik had eerst Europe OPEN D80220H geïnstalleerd (voordat Lollipop erop stond. Soms verstonden mensen me niet met bellen maar ik weet niet of het aan deze rom ligt of aan mijn telefoon. Als je kiest voor de Europe OPEN D80220D variant en je gaat in je telefoon naar software updates zoeken dan zal deze met jouw toestemming alsnog worden bijgewerkt naar D80220H (Vorige week nog getest).

Maak altijd wel een back-up met LG PC suite voordat je jouw G2 gaat flashen naar oude Kitkat variant. Te denken aan agenda afspraken, contacten, netwerk instellingen enz.
Al kan het in sommige gevallen handiger zijn om helemaal opnieuw te beginnen om eventuele fouten uit te sluiten. Maar dat is ieder voor zich.

Links naar hoe je een telefoon moet Rooten kan ik helaas hier niet plaatsen daar moet je toch echter in dit topic zijn.

Als je jouw G2 gaat terugflashen naar let ook erop of je een 16 of 32GB variant hebt. Verder ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen daden en op Tweakers is een hoop info te vinden, maar ook via Google of XDA en Youtube.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 09-05-2015 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korlean
Bedankt voor de tips Alberto , ik ben inderdaad ook terug naar KitKat gegaan, Ik zit nu op D80220G (ik heb ook een "open"/unlocked euro phone btw)
Ik heb wel het gevoel dat de GPS beter is dan bij Lollipop, maar soms verliest die de lock toch nog. Maar misschien was dat vroeger ook en zit ik er nu meer op te kijken...

Gebruik jij zelf één van die GPS tools die je omschrijft ? Of werkt de GPS bij jou normaal sinds de KitKat Downgrade? Werk jij nu op D80220B of H ?

Thanks alvast voor je eerdere reactie.

[ Voor 73% gewijzigd door PaT op 09-05-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Ik heb beide eerder genoemde programma's geïnstalleerd staan op mijn telefoon. Ik woon boven in een duplex woning maar in huis krijg ik moeilijk tot geen GPS lock. Zodra ik naar buiten ga dan duurde het soms met de standaard instellingen meer dan 3 minuten eer ik een lock kreeg. Het icoontje van Lokatie bleef vaak grijs i.c.m. Nokia HERE maps. Ik ben nu aan het testen en met TopNTP lijkt het erop dat ik sneller een fix krijg en zodoende het Lokatie icoontje wit wordt. Qua precisie kan ik nog weinig zeggen want ik heb geen autorijbewijs. Ik rij bromscooter en heb te maken met zowel fiets als auto regels. Heel af en toe heb ik GPS nodig i.c.m. Bluetooth headset in helm voor afstanden buiten de straal van 10 kilometer.

De instellingen van TopNTP wordt geadviseerd op Global, Derek Gordon, Generic, Google (LG is ook mogelijk maar Google wordt aanbevolen ). In de handleiding staat dat een satelliet in Nederland niet persé de beste keuze hoeft te zijn.

Over FasterGPS kan ik kort zijn m.b.t. instellingen. Je gaat naar Continent en stelt daar de server naar wens in. Te denken aan Europe en kies dan Nederland. FasterGPS maakt een back-up van je oude standaard instellingen. Die met 1 druk op de knop kan terugzetten. Bij TopNTP is het raadzaam om dit te controleren. Bij eventuele wijzigingen altijd je G2 herstarten.

Ik zou zeggen experimenteer en wie weet zit de oplossing er voor je bij. Mocht je ROM toch op de 1 of andere manier qua GPS instellingen niet meer goed werken kan je altijd je Kitkat opnieuw installeren.
Maar dit is worse case scenario.

Andere optie die ik je liever niet aanraad maar wel heb gelezen is dat mensen hun G2 openmaken met behulp van hun nagel en pincet. Tussen de contactpuntjes plaatsen ze kleine stukjes karton of papier. Dit zou voor betere en snellere fixes kunnen zorgen.
YouTube: Réparer en 5 minutes le GPS LG g2

Zelf heb ik het geprobeerd maar bood voor mij geen oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 09-05-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Nu een week of wat LP gedraaid en ik heb toch echt issues met de batterij:

Voorheen op 4.4.2 haalde ik met gemak 2 dagen bij (voor mij) normaal gebruik.
Nu loopt ie 's nachts zomaar 20% terug, terwijl ik NIETS met de telefoon doe...
Ook haal ik nog maar net het einde van de dag.

Tweede issue is het opladen: Man, man man wat gaat dit traag!!
Eerst laadde de G2 op in minder dan een uur van 10-20% naar iets van 80-90%
Nu heb ik m vanochtend voor 8u aan de lader gehangen bij 21% en nu (ruim 4 uur later) ziet ie nog pas op 95%...

Softwarematig vindt ik LP zeker een vooruitgang tov KK, maar de issues met de battterijduur en oplaadtijd zorgt wel voor een heel dubbel gevoel mbt de praktische bruikbaarheid...
Ik kan gelukkig op m'n werk opladen, en is eea goed te overzien voor mij, maar toch vindt ik het vervelend dat dit zo'n groot verschil uitmaakt. (laat staan voor de mensen die overdag niet kunnen laden)

Ik ga nog een factory reset doen, ik lees op internet dat dit mogelijk helpt.

5.1 gaat memory leak aanpakken begrijp ik: deze batterijproblemen moet LG denk ik zelf oplossen met een apate update?

Meer mensen met specifiek dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door denonman1 op 10-05-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:17
Mijn ervaringen met LP zijn juist een betere batt, maar ik heb dus wel een factory reset gedaan gelijk na de update. Kan dus zeker helpen.
Heb wel issues met de led notificatie. Standaard email app, die ik gebruik voor werk email geeft geen led notificatie. Light manager uit de play store gehaald daarmee wel de led kunnen activeren. Echter nu vaak dat led blijft branden of knipperen. Bijvoorbeeld rood brandend als ik hem van de lader heb afgehaald. Of geel knipperend op standbye, geel heb ik voor whatsapp ingesteld. Alle whatsapp berichten zijn echter gelezen. Whatsapp cache wissen of van light manager helpt niet alleen een reboot zet de led uit.
Zit dit in light manager of in LP update? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregorios
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Timminator schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:37:
Mijn ervaringen met LP zijn juist een betere batt, maar ik heb dus wel een factory reset gedaan gelijk na de update. Kan dus zeker helpen.
Heb wel issues met de led notificatie. Standaard email app, die ik gebruik voor werk email geeft geen led notificatie. Light manager uit de play store gehaald daarmee wel de led kunnen activeren. Echter nu vaak dat led blijft branden of knipperen. Bijvoorbeeld rood brandend als ik hem van de lader heb afgehaald. Of geel knipperend op standbye, geel heb ik voor whatsapp ingesteld. Alle whatsapp berichten zijn echter gelezen. Whatsapp cache wissen of van light manager helpt niet alleen een reboot zet de led uit.
Dit probleem heb ik zelf ook, je kan wel in je notification pull down de led aan en uit zetten. Dat helpt bij mij wel om het probleem op te lossen het is alleen niet erg handig om dat telkens te moeten doen.
Verder had ik ook allerhande problemen om met mijn google account te laten synchroniseren, uiteindelijk heb ik Google play services opnieuw moeten installeren om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Timminator schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:37:
Ik gebruik zelf (betaalde versie) van light flow. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Mijn ervaring met update naar 5.0.2 (een klein half jaar nadat ik deze had op de nexus 5):

- Batterij: ruwweg hetzelfde
- Memory problemen (OOM kills etc): veel meer dan met kitkat. Podcast addict word meerdere keren per dag gekilled.
- GPS is veel slechter. Tijd voor een fix te halen is ruwweg hetzelfde gebleven, maar soms wordt de fix verloren. Ik hoop eigenlijk half dat de oorzaak hiervan is dat een process gekilled wordt en herstart en dus door de memory fixes beter wordt.

Ik wacht ongeduldig op 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
westergas schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:42:
[...]

Bespaar je de moeite, 20h bevat bugs en de uitrol hiervan is door LG zelf destijds gestaakt. Voegt niets toe aan 20b.
Welke bugs?
Ik heb 20H geïnstalleerd na een soft brick omdat 10A die er op stond niet beschikbaar was als .kdz download maar moet zeggen dat ik geen enkele bug merk.
En accuduur is redelijk ondanks dat het met 10A beter was maarja wat wil je 4.4 is nou eenmaal slechter voor de accu dat merk ik op al mijn devices.
Ik heb mijn toestel niet eens geroot omdat ik geen zin heb om het uit te zoeken voor kitkat en het werkt prima zonder.
De idle drain is zeer acceptabel al is het niet perfect en veel apps kan je gewoon uitschakelen.

Verder zal 5.0 en verder de komende 2 jaar toch niet veel accuverbeteringen gaan geven aangezien de meeste drain van google apps zelf komt en die zullen vast niet deze code in de apps krijgen omdat google te veel informatie van je wil hebben.
De nieuwe play services en play store samen hebben dik 320 services.
Verder moeten alle apps geupdate worden om deze code te benutten en velen worden slecht of niet geupdate.

[ Voor 41% gewijzigd door computerjunky op 12-05-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Ik heb gisternacht de telefoon tot 100% opgeladen, ben 's ochtends gaan fietsen naar m'n werk met de FM radio aan. Na 45 minuten fietsen met FM radio aan was de accu nog steeds 100%....
Op het werk diverse malen mee gebeld, android wear lopen aanpassen omdat mijn watch aangaf geen connectie te hebben terwijl er wel notificaties op binnen kwamen. constant connectie met wifi gehad, wat mail gelezen etc. Ik kwam 's avonds thuis (na weer 3 kwartier fietsen met FM aan) met iets van 91%.

Gisteravond laat had ik nog 76% over en vanochtend zonder bijladen 's nachts nog 71%
Ineens een veel beteren (geweldige?) accuduur lijkt het wel, heel erg vreemd....

Nu (12u in de middag) is ie gedaald naar 60% terwijl vrijwel niets gedaan, nog ruim voldoende maar ineens gaat het dus weer veel harder lijkt het wel...

Conclusie: Ik kan er geen touw meer aan vastknopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
denonman1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:30:
Conclusie: Ik kan er geen touw meer aan vastknopen....
Lijkt erop dat je batterij gekalibreerd moet worden. Heb je je telefoon geroot? Dan zou ik je batterij eens kalibreren met Google Play: Battery Calibration. Anders moet je even hier kijken onder het kopje How to calibrate Android device battery without root access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Heb gisteren na een zeer teleurstellende ervaring met de stock Lollipop ROM Paranoid 5.1.1 geïnstalleerd, dit naar volle tevredenheid.
De double tap wake up functie werkt alleen niet meer, ondanks dat deze wel aanstaat in de instellingen. Iemand idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
mad-dog schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:37:
Heb gisteren na een zeer teleurstellende ervaring met de stock Lollipop ROM Paranoid 5.1.1 geïnstalleerd, dit naar volle tevredenheid.
De double tap wake up functie werkt alleen niet meer, ondanks dat deze wel aanstaat in de instellingen. Iemand idee wat te doen?
Deze vraag hoort in het rooten en custom rom topic ;)
Staat er geen fix op xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik lees dat de meeste al hun telefoons hebben geupdatet naar android 5.0 ... Ik heb hier een Duitse LG G2 16GB en heb nog steeds geen updates.. Ook manueel gecheckt.. Geen updates
Nog steeds op android kitkat 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Kaya10 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:43:
Ik lees dat de meeste al hun telefoons hebben geupdatet naar android 5.0 ... Ik heb hier een Duitse LG G2 16GB en heb nog steeds geen updates.. Ook manueel gecheckt.. Geen updates
Probeer de LG PC Suite.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Kaya10 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:43:
Hier staan de firmwares voor de G2. Deze kun je gebruiken met de Flash Tool van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En m'n scherm is voor de 2e x stuk :( Precies op de linkerboven hoek gevallen op stenen, hoogte cm of 40. Touchscreen is kaduuk boven de barsten. Maar met creatief roteren kan ik het meeste nog wel.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fk6us2.jpg

Buiten deze val heb ik een beetje het gevoel dat de G2 net wat minder stevig (goedkoper materiaal) in elkaar zit dan bijv. een Galaxy. Meer mensen hier die dat ook in twijfel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:27:
En m'n scherm is voor de 2e x stuk :( Precies op de linkerboven hoek gevallen op stenen, hoogte cm of 40. Touchscreen is kaduuk boven de barsten. Maar met creatief roteren kan ik het meeste nog wel.

[afbeelding]

Buiten deze val heb ik een beetje het gevoel dat de G2 net wat minder stevig (goedkoper materiaal) in elkaar zit dan bijv. een Galaxy. Meer mensen hier die dat ook in twijfel trekken?
Hmm nee, niet echt.
De mijne is al talloze keren op de grond gevallen (houten vloer, en het gebeurt vrij vaak doordat ik 'em op nachtkastje leg om op te laden en kabel van de oplader door m'n de kabel van laptopadapter hangt en de telefoon op de grond valt als ik m'n laptop pak), maar (nog) geen barsten en doet 't nog steeds prima :P

Maar goed, heb eigenlijk ook nog nooit problemen mee gehad en heb zo'n beetje al mn telefoons (en dat zijn er stuk of 10 geweest) wel eens laten vallen. Enige die ooit kapot is gegaan voor mij was de iPhone 4, maar die had ook een iets hardere klap gehad toen ik half dronken viel en precies op de telefoon terecht kwam... De iPhone deed het overigens ondanks een enorme barst over zo'n beetje het hele scherm wel nog prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:27:

[afbeelding]

Nee deze G2 zit in dezelfde kwaliteit als een S2 en S1 Galaxy that is. Waarmee heb je het scherm vervangen? Aangezien daar ook nog wel verschil in kan zitten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Hmm nee, niet echt.
De mijne is al talloze keren op de grond gevallen (houten vloer, en het gebeurt vrij vaak doordat ik 'em op nachtkastje leg om op te laden en kabel van de oplader door m'n de kabel van laptopadapter hangt en de telefoon op de grond valt als ik m'n laptop pak), maar (nog) geen barsten en doet 't nog steeds prima :P
Gebruik je een bumpercase of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:39:
[...]

Gebruik je een bumpercase of zo?
Nope, doe niet aan bumpercases of screenprotectors... Had zelf eigenlijk altijd het idee dat de G2 juist erg stevig was, maar goed dat is eigenlijk nergens op gebasseerd, misschien gewoon geluk gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. 1e keer viel die van mij recht op het scherm (op laminaat). LCD niet gebroken maar ik kon er niks meer mee. Toen vond ik het raar moet ik zeggen. Zo'n extreme val was het toen absoluut niet. Gevalletje pech dus. Zeker nu ik jouw ervaringen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:49:
Hmmm. 1e keer viel die van mij recht op het scherm (op laminaat). LCD niet gebroken maar ik kon er niks meer mee. Toen vond ik het raar moet ik zeggen. Zo'n extreme val was het toen absoluut niet. Gevalletje pech dus. Zeker nu ik jouw ervaringen lees.
Misschien wel idd... Moeilijk aan te geven op slechts 2 gebruikers I guess. Misschien dat anderen ook wat meer info/ervaringen hebben.

Op zich wel grappig, de eerste keer dat het bij mij gebeurde schrok ik eigenlijk ook wel (vooral omdat 'ie meestal met het scherm omlaag op de vloer valt), maar de laatste tijd zie ik het meer als iets 'normaals' en ga ik er eigenlijk vanuit dat er niks aan de hand is. Misschien toch maar eens iets voorzichtiger worden, want vind het nog steeds een geweldige phone en er is (imo) nog niks beters op de markt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. Idem hier m.b.t. jouw laatste opmerking. De G3 en nu G4 doen mij weinig. Naar andere merken kijk ik niet echt meer.

Op V&A staat een los LG lcd voor €70,-. Bij mij in de buurt zit een lokaal gsm shopje, reparatie kost daar €115. Dat vind ik te gortig worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:02:
Haha. Idem hier m.b.t. jouw laatste opmerking. De G3 en nu G4 doen mij weinig. Naar andere merken kijk ik niet echt meer.

Op V&A staat een los LG lcd voor €70,-. Bij mij in de buurt zit een lokaal gsm shopje, reparatie kost daar €115. Dat vind ik te gortig worden.
Da's idd vrij duur. Ik woon in China en hier betaal je op dit moment ~160 euro voor een 32GB G2 (geimporteerd uit Hong Kong, dat is dezelfde uitvoering als in NL afaik). Maar goed, inclusief reparatie misschien wel fair, hoewel iemand die handig is het waarsch ook in 10 minuten gefixed heeft (geen id tho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrik niet: doe je het officiëler via bekendere webshops dan zit je boven de €150,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

hmmm.... mijn LG is terug na een mislukte update, maar als ik het zo lees weet ik nog niet of ik wel moet overstappen naar lollipop..

wel/geen betere batterij
brakke GPS
brak opladen

Wat zijn de voordelen om wel over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:34
Ik heb mijn LG G2 nu ongeveer anderhalf jaar intensief gebruikt en haal op Lollipop een screen-on time van net geen 3 uur. Zou het zinvol zijn de batterij te laten vervangen? Is er veel winst mee te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Dat heb ik zelden gehaald. Heb je verder alles uitgesloten wat betreft andere mogelijke energieslurpers?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Ja, ik heb gister een factory reset gedaan. Daarna volledig opgeladen. Na een screen on time van 2 uur en 48 minuten zat ik op 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor mijn gevoel gaat mijn accu ook sneller leeg en ik heb hem nog geen jaar. Maar goed het is niet anders. Net wel voor de zekerheid een accu calibratie gedaan. Ik verwacht er niet veel van maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Ik heb de accu net laten vervangen. Daarna tot 100% geladen en de telefoon nu gewoon aan het gebruiken zoals ik altijd doe. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo dat heb je snel laten doen! Waar en hoeveel was je kwijt? Uiteraard nog meer benieuwd naar het eindresultaat of het effect heeft gehad of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Bij IMobile in Leiden. Het kostte 55 euro, was binnen een kwartier gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ben ook zeer benieuwd! Mijn redelijk nieuwe G2 gebruikt maar ongeveer 5% per uur als ik een electronisch boek lees op de laagste helderheid in Kitkat, dus die minder dan 3 uur schermtijd herken ik totaal niet! Gaat de batterij zo extreem achteruit na 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Of gewoon teveel apps op de achtergrond draaien. I don't know. Maar goed ik red zelf nog altijd makkelijk een dag aangezien ik geen heavy user ben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tja, dan ben ik wel benieuwd wat b.v. Wakelock Detector zegt. En sowieso, als je scherm 10 uur aanstaat, maken achtergrondapplicaties dan veel uit? Ik heb ook wel het een en ander draaien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Zit nu na 20 uur gebruik op 18%, met een screen on time van 2 uur en 53 minuten. Lijkt dus weinig verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dan ligt het dus toch ergens anders aan. Maar met 18% nog op de teller kom je wel boven de 3 uur screenon tijd uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Ja, misschien valt er gewoon niet meer uit te halen met mijn gebruik? Ik kan me niet voorstellen dat het een verkeerd proces op de achtergrond is ivm de recente factory reset. Maar normaal gebruik houdt bij mij in: Android Wear watch verbonden via bluetooth; locatie op batterijbesparing aan; Whatsapp, Facebook Messenger, Hangouts en Snapchat als messaging apps; sync van Facebook/Twitter/e-mail accounts/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe meer je synct hoe meer verbruik natuurlijk een daar heb je nogal wat apps van. Daarbij dus een constante Bluetooth verbinding. Naar mijn idee is het dan niet heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
Wellicht had ik die 55 euro dan beter geïnvesteerd in een externe batterij met behoorlijk wat capaciteit. Maar goed, even afwachten hoe de volgende cycle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
bij mij zit er een enorm verschil tussen wifi aan en 4G.
met de wifi aan lijkt hij vaak snel leeg te lopen terwijl het 'idle' verbruik bij 4g veel lager ligt.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:04
Cerberus_tm schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:37:
Ben ook zeer benieuwd! Mijn redelijk nieuwe G2 gebruikt maar ongeveer 5% per uur als ik een electronisch boek lees op de laagste helderheid in Kitkat, dus die minder dan 3 uur schermtijd herken ik totaal niet! Gaat de batterij zo extreem achteruit na 2 jaar?
Dus jij claimed een screen on tijd van 20 uur....??? Ik geloof er niks van, misschien is je accu niet goed gekalibreerd en gaat het eerste uur er echt maar 5 vanaf, maar dan gaan je laatste procenten toch echt vele malen sneller

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik merk dat de batterij wat minder wordt omdat mijn car lader het niet meer bij kan benen. Als de G2 vol zit en aan de car lader Waze draait, gaat het batterij percentage onverbiddelijk omlaag in plaats van naar 100%. Ik heb nog niet kunnen testen of het op een bepaald percentage blijft hangen. Dat is wel mijn verwachting, want het laden gaat sneller als hij leger is.

Ik ben overigens prima te spreken over batterijverbruik onder Lollipop. Het is zeker niet slechter geworden in idle tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Prulleman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:58:
[...]

Dus jij claimed een screen on tijd van 20 uur....??? Ik geloof er niks van, misschien is je accu niet goed gekalibreerd en gaat het eerste uur er echt maar 5 vanaf, maar dan gaan je laatste procenten toch echt vele malen sneller
Dat dus, dat lukt Never nooit. Zelfs niet in vliegmode.
Ik haal maximaal 5,5 uur sot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:40
Vraagje, ik heb al een tijd een G2 en ben er opzich erg tevreden over, maar mis ruimte om zaken op te kunnen slaan (32gb is ook niet genoeg, werkgever heeft geen wifi en browser op mijn werkpc ondersteund geen spotify). Nu zoek ik dus eigenlijk een G2 met een microsd slot, maar die bestaat voor zover ik weet alleen in het verre oosten. Nu zijn er wel wat alternatieven, maar tot zover valt elk alternatief af. Ik wil geen honderden euro's bijleggen want in alle eerlijkheid doe ik er te weinig mee om een dure aankoop te verantwoorden.

eisen:
- microsd slot
- vlot, liefst net zo snel of sneller dan de G2
- groot en goed scherm in relatief kleine behuizing+goede accu+gps ontvangst, de telefoon wordt af en toe gebruikt als navigatie op de motor
- fatsoenlijke geluidskwaliteit
- goede ondersteuning door de community (custom roms)

de opties:
- lg g3 - niet noemenswaardig beter op microsd slot na
- alle sony's - ik wil geen spontaan scheurend scherm en scherm/oppervlakte ratio moet hoog zijn
- sgs4 - stap terug op praktisch elk ander vlak
- sgs5(+) - niet noemenswaardig beter op microsd slot na
- 1+1 - niet noemenswaardig beter op microsd slot na
- note 4 - te duur
- HTC's - slechte scherm/oppervlak ratio, dus valt af.

Heeft iemand hier nog tips? Ik wil er qua beeldkwaliteit niet op achteruit gaan, dus tot dusverre is eigenlijk alleen de sgs4/sgs5 een serieuze optie..

Dit is niet voor hier, graag even een topic aanmaken in MAA

[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 21-05-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
Bastard schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:46:
- 1+1 - niet noemenswaardig beter op microsd slot na
Mijn vriendin heeft een 1+1 en ik moet zeggen dat ik zeer jaloers ben op haar telefoon. De camera van haar is noemenswaardig beter, zowel bij de G2 op 4.4 als op 5.0.2. Daarnaast is haar accu-duur hoger als de mijne, bij ongeveer gelijk gebruik. Tevens heb ik persoonlijk het idee dat haar scherm een stuk scherper en beter gekalibreerd is als mijn G2. En last but not least, hijs gewoon weg sneller. Ja, je hebt een custom rom, maar dat biedt op dit vlak, zeker qua stabiliteit geen onderscheidt tussen de stock G2 rom of de "stock" rom van de 1+1.

Daarnaast is hij qua prijs gunstig.

Maar a word of advice, wacht op de 1+2... die schijnt er relatief snel te komen, als we de gravevine moeten geloven.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor mag een tocpic geopend worden in het Mobila Aankoop Advies forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zoals ik eerder zei, laatst even de accu gecalibreerd en op zich gaat het niet heel slecht. Nu 29 uur en 40 minuten van de lader, nog 23% over met 2 uur en 41 minuten screen on time. Daarbij nog zo'n 2,5 uur muziek geluisterd met het sporten, nog iets van een uur ofzo een bluetooth verbinding met mijn carkit. Valt me niet tegen moet ik zeggen. Calibreren lijkt dus nog wel iets van nut gehad te hebben. Gecalibreerd bij 100%, toen helemaal naar nul legen laten lopen (dat ging wel rap) en daarna weer helemaal opgeladen met dit als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Heb net de LG G2 van mijn pa in mijn handen, zit nog op android kitkatn, zou ik het updaten? Of op kitkat laten? Hij vraagt voor een upgrade is deze noodzakelijk? Mijn pa is er wel gewend aan na een half jaartje, had ervoor geen smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als hij er aan gewend is, er geen problemen mee heeft lekker laten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Kaya10 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:02:
Heb net de LG G2 van mijn pa in mijn handen, zit nog op android kitkatn, zou ik het updaten? Of op kitkat laten? Hij vraagt voor een upgrade is deze noodzakelijk? Mijn pa is er wel gewend aan na een half jaartje, had ervoor geen smartphone
Ik zou het lekker bij 4.4 houden, tenzij je bereid bent de boel te rooten en te voorzien van een custom 5.1 rom. Mijn ervaring met de 5.0 ROM was niet al te best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Ik zou het lekker bij 4.4 houden, tenzij je bereid bent de boel te rooten en te voorzien van een custom 5.1 rom. Mijn ervaring met de 5.0 ROM was niet al te best
Neen daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ben erg benieuwd hoe het zou werken mijn pa heeft er niet zoveel verstand van.
Het is een Duitse LG g2, heb de update nog niet gedaan.

Toestel is al 13 maanden oud, tot nu toe geen factory reset uitgevoerd..

Dus houden bij Android kitkat?
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic