Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[LG G2] Ervaringen en Discussie

LG heeft zijn nieuwste high-end-smartphone aangekondigd: de LG G2. Het toestel beschikt over
een 5,2"-paneel met een resolutie van 1920x1080 pixels en wordt aangedreven door Qualcomms Snapdragon 800-soc. Opvallend is dat alle fysieke knoppen aan de achterkant zitten.

LG heeft de merknaam Optimus voor zijn nieuwe vlaggenschip laten vallen; de telefoon heeft simpelweg LG G2. Opvallend aan de behuizing is dat de volumeknoppen en aan-uitknop niet aan de zijkant zitten, zoals gebruikelijk, maar aan de achterzijde, onder de camera. Volgens LG is dit omdat mensen hun wijsvinger automatisch op die plek laten rusten als ze een telefoon vasthouden.Om ervoor te zorgen dat de telefoon makkelijk aangezet kan worden als deze op tafel ligt, en de aan-uitknop dus bedekt wordt, kan het toestel aangezet worden door tweemaal op het touchscreen te tikken.

Het scherm dat LG in de G2 gebruikt werd enkele weken geleden al aangekondigd. Het paneel heeft een diagonaal van 5,2" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De Zuid-Koreaanse fabrikant claimt dat er geen ander scherm bestaat met zulke smalle randen aan de lange zijdes; de bezel zou aan beide kanten slechts 2,3mm bedragen. Inclusief de behuizing is de bezel 2,65mm breed. Volgens LG bestaat het scherm uit minder lagen dan gebruikelijk en blokkeert de lijm die de lagen verbindt minder licht. Hierdoor zou de maximale helderheid van het scherm 535 nits bedragen.

Dankzij een feature die GRAM genoemd wordt zou het scherm minder energie gebruiken. Hierdoor wordt het scherm niet constant ververst als een statisch beeld weergegeven wordt; in plaats daarvan wordt de inhoud van de framebuffer bewaard in een klein stukje geheugen dat met het scherm verbonden is. Zo hoeft de gpu minder werk te verzetten.

Ondanks het riante scherm is de G2 niet veel groter dan 5"-smartphones: hij meet 139mm lang, 71mm breed en 8,9mm dik. Daarmee is hij grofweg even groot als de Sony Xperia Z en wat groter dan Samsungs Galaxy S4. De achterzijde is niet verwijderbaar en de 3000mAh-accu kan daarom ook niet vervangen worden. Het toestel maakt gebruikt van de nano-sim, geïntroduceerd met de iPhone 5.

De smartphone is uitgerust met Qualcomms Snapdragon 800-soc. Dit is de snelste chip die Qualcomm momenteel in zijn portfolio heeft en bestaat uit vier Krait 400-kernen op 2,3GHz, gecombineerd met een Adreno 330-gpu. LG heeft de soc gekoppeld aan 2GB werkgeheugen. Het toestel heeft verder ondersteuning voor bluetooth 4.0, wifi b/g/n/ac en kan overweg met de huidige lte-netwerken, maar ook met de lte-advanced standaard, die momenteel alleen nog in Zuid-Korea beschikbaar is.

De telefoon draait Android 4.2.2, aangevuld met LG's eigen skin. In tegenstelling tot eerdere toestellen, maakt LG geen gebruik meer van knoppen onder het scherm, maar van dezelfde virtuele knoppen die Google ook gebruikt op zijn Nexus-apparaten. Opvallend daarbij is dat de rechterknop niet gereserveerd is voor multitasking, maar voor een virtuele menu-knop. Om het multitasking-overzicht te openen moeten gebruikers de home-knop lang ingedrukt houden.

De G2 zal uitkomen in varianten met 16GB en 32GB aan opslagcapaciteit en LG belooft dat het toestel binnen acht weken in de Benelux verkrijgbaar zal zijn. Adviesprijzen zijn €549,00 en €599,00 voor 16GB en 32GB.

[LG G2] Accessoires
[LG G2] Ervaringen en Discussie
[LG G2] Levertijden en Prijzen
[LG G2] Rooten en Custom ROM's

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aQLLee2vMFk]
Specificaties:
LG G2
CPU ChipsetQualcomm Snapdragon 800
CPU snelheid2,26GHz
GPU chipsetAdreno 330
GPU snelheidonbekend
Intern geheugen16GB 10GB voor user
32GB 26GB voor user
Werkgeheugen2GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm5,2" 1920x1080 pixels
Camera achterkant13.0MP AutoFocus
Camera voorkant2.1MP 1080P
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20
NL'se LTE-supportJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)3000mAh
Afmetingen 139.0 x 71,9 x 8.9 mm
Gewicht 143 gram
Adviesprijs€549,00 / €599,00
BijzonderhedenInfraroodsensor
NotificatieledjeVoorkant en achterkant
LG.com specs*klik*
TopicLG L2
LG G2
Prijzen:
LG G2 16GB Wit: pricewatch: LG G2 16GB Wit
LG G2 16GB Zwart: pricewatch: LG G2 16GB Zwart

LG G2 32GB Wit:
LG G2 32GB Zwart:

Rooten:

XDA-guide:
1. Ensure you have the proper USB drivers installed, and your phone is in the proper mode
2. Enable Developer Mode on your phone and enable USB Debugging
3. Extract this zip file somewhere on your PC
4. Run root.bat
5. The phone will ask you to disconnect USB, disable USB debugging,
then re-enable it and plug the phone back in, do so when prompted
6. You will then be asked if you would like to have a superuser package installed, which you can accept or decline

Custom ROM's:

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 18-10-2013 00:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
De prijs staat bij de verkeerde versie, het zijn allebei 16GB modellen.

Als ik het homescreen wijzig naar Apex launcher werkt de dubbeltap om te locken niet meer, kan dit bij een andere rom die speciaal voor de G2 gemaakt is misschien wel weer. Doordat de knoppen achterop zitten gebruik ik dit heel vaak. Of moet ik daarvoor GMD gestures oid gebruiken?

Ik hoop dat paranoid android snel uitkomt voor de G2, dan kunnen de onscreen buttons weg, die PIE (uitschuifmenutje door vanaf de onderkant een stukje naar boven te bewegen) waardoor je het hele scherm kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527676

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 527676 op 06-10-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:32
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2469995

Twrp recovery met loki support voor de d802.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Weet iemand een manier om de stock AOSP browser zoals op de galaxy nexus te vinden was te installeren?

Ik heb op xda wel een manier gevonden, maar die werkt volgens mij alleen op een nexus, aangezien in system/apps browserproviderproxy zou moeten staan.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2385933

Ook een andere manier, maar deze geeft een conflict met de standaard browser:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2091034

Ik wil deze browser graag hebben omdat daar dat fijne menutje inzit die je van de zijkant erin kan vegen, waardoor je niet constant die irritante adresbar in je beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Quick Controls ftw :p

Deze al geprobeerd: Google Play: [ROOT]AOSP Browser Installer

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ga het gelijk proberen, de root is al gelukt.

OK, dat werkte dus niet, hij zegt wel dat hij geinstalleerd is (with chromesync) ook al had ik gezegd dat ie without moest doen, maargoed. Ik kan nergens een icoontje vinden om hem te starten.

Dalijk maar snel 4.4 van de nexus 5 installeren denk ik zo :) van lg's software moet ik toch niet zoveel hebben al zitten er ook wel handige dingetjes in.

Google Play: GMD Auto Hide Soft Keys ★ root
Zeer handige app voor mensen die volledig gebruik willen maken van hun scherm.

[ Voor 100% gewijzigd door paazei op 05-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die eerste manier in je vorige post doe ik trouwens ook altijd op mn Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2468858 -> recovery

Deze guide gebruikt om een recovery te installeren, ook even de walkman app van de Z1 erin geflasht, voor zover geen problemen. Ik zal even kijken of hij ook werkt met CWM. Nu nog een manier om de AOSP browser erbij te flashen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2059203 -> walkman app

Is het tegenwoordig nog nodig om de bootloader te unlocken voordat je een rom kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436300

Zo dit ging wel makkelijk. Binnen minder dan 5 minuten geroot en recovery geinstalleerd. Nu nog wachte op goede roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
paazei schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:47:
Is het tegenwoordig nog nodig om de bootloader te unlocken voordat je een rom kan installeren?
Als ik het goed begrepen heb maakt loki dit niet meer nodig.
Als je een recovery hebt met loki support dan past deze de kernel image bij het flashen zo aan dat deze geboot kan worden op een toestel met een locked bootloader.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Ik kan het even nergens terug vinden, maar is het niet zo als je root dat je garantie vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Is lastig te zeggen, veelal gooien fabrikanten het daar dan gelijk op ja...
Maar hoe kan een dode pixel bijvoorbeeld het gevolgd zijn van rootacces vergaard te hebben...

Bij de G2 kan rootacces simpel worden bewerkstelligd en ook unrooten zal wel weer makkelijk zijn
(heb ik nog niet gelezen, maar lijkt me wel, kwestie van in SuperSU de rootacces deactiveren, iemand die wil testen?)

Bij een HTC One ofzo kun je alleen rootacces verkrijgen door je bootloader te unlocken.. Dat wordt weer geregistreerd door HTC dus als je dan je toestel inlevert voor garantie kijken ze in die database en wordt het lastig. Ik zou me er bij LG niet zo druk om maken, omdat het volgens mij gewoon weer simpel te herstellen is, net zoals bij m'n Sony het geval is. Mocht hij echt terugmoeten, unroot ik m'n telefoon weer en klaar, easy!

Maar het is en blijft een lastig punt: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Ik weet niet of LG een chatservice heeft, die zou je eens kunnen vragen, of stuur ze een bericht via FB / Twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ben die root.bat aan het runnen (link uit de TS) en hij staat nu al zeker 5 minuten op * daemon started successfully *

Ik zie van anderen dat het binnen 5 minuten gepiept was. Hoe lang moet ik wachten?

Uiteraard heb ik USB Debugging etc. aan staan.

Edit:
Zucht. 'Easy root voor LG G2'. Nou!
Welke driver moet ik hebben voor 'LGE Android Phone' in Windows 7?

Het is gelukt hoor. Die instructies zijn wel errrg summier.

[ Voor 26% gewijzigd door AzzKickah op 09-10-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ik probeerde weer de stock rom te installeren volgens deze guide, maar ik krijg bij 2% een error dat mijn telefoon niet meer verbonden is, heel irritant.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

alle drivers geinstalleerd, in de download mode verbonden, de install begint en dan kapt hij ermee, zegt ie dat ik de batterij eruit moet halen... en opnieuw proberen.

Gelukkig doet hij de oude rom nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:57:
Het is gelukt hoor. Die instructies zijn wel errrg summier.
Daarom kun je het hier / op XDA toch vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

CLB schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:18:
[...]

Daarom kun je het hier / op XDA toch vragen?
Ik zal morgen wel ff een stappenplannetje typen van begin tot eind wat dan in de TS kan.

Edit:
Hmm oh ja.. denk niet dat ik de stappen nu nog precies weet -O- Beetje jammer.

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 13-10-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2481646

Heb net deze rom geinstalleerd via cwm recovery.
Het is de standaard LG rom, maar dan met minder rotzooi. De rom neemt dus minder ruimte in en verbruikt minder ram. Oja, de rom is ook gelijk rooted en gebruikt het google toetsenbord, maar dan lijkt het met een andere (minder mooie) skin te zijn.

Eindelijk doet alles het weer bij mij, wat met de lg flashtool niet lukte, kreeg de hele tijd de melding dat de telefoon disconnected was.

Heeft iemand nou al de aosp browser aan de praat gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door paazei op 13-10-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

paazei schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:46:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2481646

Heb net deze rom geinstalleerd via cwm recovery.
Het is de standaard LG rom, maar dan met minder rotzooi. De rom neemt dus minder ruimte in en verbruikt minder ram. Oja, de rom is ook gelijk rooted en gebruikt het google toetsenbord, maar dan lijkt het met een andere (minder mooie) skin te zijn.

Eindelijk doet alles het weer bij mij, wat met de lg flashtool niet lukte, kreeg de hele tijd de melding dat de telefoon disconnected was.

Heeft iemand nou al de aosp browser aan de praat gekregen?
Dus dat superchille toetsenbord wat standaard op de G2 zit is er dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
AzzKickah schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:11:
[...]

Dus dat superchille toetsenbord wat standaard op de G2 zit is er dan niet meer?
Nee, maar zo chill vond ik die ook niet, doe mij toch de google versie dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
AOSP browser werkt hier prima, originele browser uitgeschakeld via apps beheren en de aosp geinstalleerd via de AOSP installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Volgens mij nog niet voorbij zien komen hier:
Xposed module voor de G2 die een recents knop toevoegd ipv de menu button in de je navigatiebalk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2477586

dit icm xblast xposed module heb ik nu een center clock, geen brightness slider meer, kleine navigatiebalk en een recents knopje :)
Bijna geen reden meer voor mij om een custom rom te flashen. (of het moet AOKP / CM / Beanstalk zijn die ik zelf gecompiled heb)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5GamWEh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9f2gEZo.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/btQmfmN.png

[ Voor 19% gewijzigd door ny-hardcore op 16-10-2013 17:01 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 09:32
Kom niet verder dan ADB Devices..

Erin gedaan met USB Debugging en kwam erachter dat ik geen drivers had geinstalleerd.
Drivers daarna geinstalleerd via de link van het filmpje, maar wanneer ik het toestel weer met usb aansluit op de laptop dan hoor ik 3 snelle geluidjes (dat hij niet connect of kan worden gevonden)

SD kaart wordt wel gevonden maar via command krijg ik alleen dit:

List of devices attached:

en verder komt er niks..

Restart van pc werkt niet en reinstall van de drivers ook niet

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mooie mod van die multitask-button, zou ik zelf ook gelijk toepassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Net TWRP erop gezet maar ik heb geen idee welke button-combo ik moet doen? (naar boven + power is download mode en beneden + power is reset)

hoe kom ik weer in Recovery?

"For TWRP press and hold the power and volume down button. When the LG logo pops up let go for a second and press the combo again. You'll be prompted to press the power button 3 times to wipe the device. Then It'll boot into TWRP without wiping."

Bovenstaande werkt voor mij niet (ik blijf in het scherm komen waar staat erase settings) :(

[ Voor 50% gewijzigd door Knamix op 17-10-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
CLB schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 01:11:
Mooie mod van die multitask-button, zou ik zelf ook gelijk toepassen!
Inderdaad, dat lg deze uit de g2 heeft gehouden snap ik echt niet en is echt een van de hekelpunten die ik heb op hun software. Ze hadden hem makkelijk als optie erbij kunnen doen, aangezien ze het dropdown menu wel als optie hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja inderdaad, gok erop dat het met 'n update nog wel zal komen... (net als HTC toen met z'n settings-knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Knamix schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:43:
Net TWRP erop gezet maar ik heb geen idee welke button-combo ik moet doen? (naar boven + power is download mode en beneden + power is reset)

"For TWRP press and hold the power and volume down button. When the LG logo pops up let go for a second and press the combo again. You'll be prompted to press the power button 3 times to wipe the device. Then It'll boot into TWRP without wiping."

Bovenstaande werkt voor mij niet (ik blijf in het scherm komen waar staat erase settings) :(
Ik gebruik de cwm recovery, dan kan je via cwm gewoon rebooten in de recovery. Het is al lastig zat om die 2 knoppen tegelijk in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
paazei schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:30:
[...]

Ik gebruik de cwm recovery, dan kan je via cwm gewoon rebooten in de recovery. Het is al lastig zat om die 2 knoppen tegelijk in te drukken.
Download de app Quick boot _/-\o_

Via de app kan je gelijk naar Recovery booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Knamix schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:43:

erase setting is goed!
gewoon 3x op power duwen en dan kom je in twrp

Ik zie op xda trouwens steeds meer berichten dat een officiele nightly van cm-10.2 aan zit te komen.
ook voor de d802 international :)

Krijg mijn eigen cm-10.1 build maar niet geboot, ben dus blij als er een nighlty is voor cm-10.2 ...
Zal de AOKP repo's maar alvast gaan syncen denk ik...

[ Voor 17% gewijzigd door ny-hardcore op 18-10-2013 11:23 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Net geprobeerd te flashen maar tijdens het wipen blijft hij hangen bij /system (make_ext4s function)

Na 20 minuten deed hij nog steeds niks en stond hetzelfde tekst er nog steeds...
Power knop ingedrukt gehouden en nu blijft hij hangen bij het boot logo van LG (eerste scherm)

Hij komt niet verder en power + vol down werkt ook niet....

Wat kan ik nu nog doen? :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Knamix schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:45:
Net geprobeerd te flashen maar tijdens het wipen blijft hij hangen bij /system (make_ext4s function)

Na 20 minuten deed hij nog steeds niks en stond hetzelfde tekst er nog steeds...
Power knop ingedrukt gehouden en nu blijft hij hangen bij het boot logo van LG (eerste scherm)

wat heb je geprobeerd te flashen?
wipen duurt bij mij ook ca. 6 tot 7 minuten

Kun je wel weer terug komen in recovery? door power + volume down, wachten te LG logo, dan kort loslaten en weer volume down + power totdat het witte wipe scherm komt..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ny-hardcore schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

wat heb je geprobeerd te flashen?
wipen duurt bij mij ook ca. 6 tot 7 minuten

Kun je wel weer terug komen in recovery? door power + volume down, wachten te LG logo, dan kort loslaten en weer volume down + power totdat het witte wipe scherm komt..
Ik kom nu gelukkig weer in recovery mode maar als ik iets probeer te wipen of mijn backup te restoren dan krijg ik een "cant mount /system" error....

Via TWRP - mount kan ik /system niet mounten... Cache en Dalvik wel? /System kan niet worden aangevinkt bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Knamix schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

Ik kom nu gelukkig weer in recovery mode maar als ik iets probeer te wipen of mijn backup te restoren dan krijg ik een "cant mount /system" error....

Via TWRP - mount kan ik /system niet mounten... Cache en Dalvik wel? /System kan niet worden aangevinkt bij mij :(
Waarom wil je system mounten?
Kun je geen backup restoren?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ny-hardcore schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:17:
[...]

Waarom wil je system mounten?
Kun je geen backup restoren?
Nee want dan blijft hij hangen bij "Formatting cache using make_ext4fs function"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Knamix schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Nee want dan blijft hij hangen bij "Formatting cache using make_ext4fs function"
Dat duurt gewoon heel erg lang... waar heb je die recovery vandaan? heb je daar wel gelezen?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
ny-hardcore schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:27:
[...]

Dat duurt gewoon heel erg lang... waar heb je die recovery vandaan? heb je daar wel gelezen?
Recovery heb ik van de topic startpost gehaald...

Heb ze nu allemaal apart proberen te restoren en boot, dalvik en data is gelukt!

Hij blijft bij System hangen aan het einde..

Op goed geluk dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Knamix schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Recovery heb ik van de topic startpost gehaald...

Heb ze nu allemaal apart proberen te restoren en boot, dalvik en data is gelukt!

Hij blijft bij System hangen aan het einde..

Op goed geluk dan maar
en gelukt?
In TWRP is trouwens een optie om "rm -rf" te gebruiken ipv format, dan zou het wat sneller moeten gaan...

[ Voor 13% gewijzigd door ny-hardcore op 18-10-2013 18:52 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De eerste nightly van Cyanogenmod is uit!
http://get.cm/?device=d802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

En, hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Supergoed voor een eerste nightly.
Enige dat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat pie controls nog niet werkt.
Ook is er geen torch quicktile beschikbaar.

Knock ON werkt wel, Off helaas nog niet.

Mocht iemand gaan flashen, geef dan niet te snel op, maar laat het flashen gewoon doorgaan. Duurde vrij lang bij mij.

edit: piecontrols gefixt in nightly van 23 oktober

[ Voor 7% gewijzigd door Samiej6 op 23-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
kan je in die rom nog je infrarood aansturen?
Ben heel blij met de remote app van lg, deze pakt mijn sony tv gelijk en dat wil ik wel zo houden. Eigenlijk is dat ook het enige van lg dat ik erin wil houden samen met de knock on functie. knock off gebruik ik niet, dat doe ik met GMD gestures die ook in een andere launcher en alle apps werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Infrarood niet getest. De LG quickremote app staat natuurlijk niet standaard in cyanogenmod.

kleine test met deze app werkte niet op mijn oude samsung tv, verder niet meer onderzocht.
Google Play: IR Universal Remote

Edit: LGQuickremote.apk wil niet installeren, ook niet als system app.

[ Voor 11% gewijzigd door Samiej6 op 24-10-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Voor de liefhebbers op volgende locatie staat mijn unofficial AOKP jb-mr2 build (4.3)
Have fun!

http://d-h.st/s8X

Flashen duurt lang, geen paniek, gewoon wachten.

XDA thread hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2496570

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Ik wacht nog even op paranoid Android voordat ik van cyanogenmod af stap. Iemand misschien enig idee wanner die verwacht wordt?

edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2498084

[ Voor 24% gewijzigd door Samiej6 op 25-10-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is er voor deze telefoon ook zoiets als een backup plan voor als het fout gaat?

Heb vanavond net een G2 gekocht en wordt niet echt vrolijk van de standaard rom, ben vooral cyanogenmod/slimbean/paranoidandroid gewend. Op mijn Samsung kon ik aanklooien wat ik wilde, ik wist dat ik altijd kon restoren met Odin, hoe erg ik het ook verkloot had.

Is er ook iets dergelijks voor deze telefoon? Wil eigenlijk morgen CM erop gooien maar ben een beetje huiverig voor als het fout gaat. De LG PC suite lijkt behoorlijk nutteloos.

[ Voor 14% gewijzigd door Fantomas op 26-10-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Je kan zoiezo via cwm recovery een backup maken en volgens mij kan je altijd via adb je hele telefoon flashen, ook als je je recovery verklooit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Fantomas schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:59:
Is er voor deze telefoon ook zoiets als een backup plan voor als het fout gaat?

Heb vanavond net een G2 gekocht en wordt niet echt vrolijk van de standaard rom, ben vooral cyanogenmod/slimbean/paranoidandroid gewend. Op mijn Samsung kon ik aanklooien wat ik wilde, ik wist dat ik altijd kon restoren met Odin, hoe erg ik het ook verkloot had.

Is er ook iets dergelijks voor deze telefoon? Wil eigenlijk morgen CM erop gooien maar ben een beetje huiverig voor als het fout gaat. De LG PC suite lijkt behoorlijk nutteloos.
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476
Hier staat beschreven hoe je terug naar stock gaat via downloadmode.
Zelf al geprobeerd en het werkt.

Voordat je ook maar iets gaat flashen is het altijd nog verstandig om een EFS backup te maken. Die tutorial kan je ook op XDA vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Samiej6 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:43:
[...]

forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476
Hier staat beschreven hoe je terug naar stock gaat via downloadmode.
Zelf al geprobeerd en het werkt.

Voordat je ook maar iets gaat flashen is het altijd nog verstandig om een EFS backup te maken. Die tutorial kan je ook op XDA vinden.
Dank,

Backups had ik al gemaakt en had alle voorbereidingen al getroffen om te flashen, had alleen nog geen plan voor als het fout gaat, Opgelost dus, zal kijken of dit weekend de stap neem of toch nog een paar dagen met standaard blijf rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
ny-hardcore schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:56:
Volgens mij nog niet voorbij zien komen hier:
Xposed module voor de G2 die een recents knop toevoegd ipv de menu button in de je navigatiebalk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2477586

dit icm xblast xposed module heb ik nu een center clock, geen brightness slider meer, kleine navigatiebalk en een recents knopje :)
Bijna geen reden meer voor mij om een custom rom te flashen. (of het moet AOKP / CM / Beanstalk zijn die ik zelf gecompiled heb)
probeer het ook met die xblast, mn navigatiebalk kleiner maken.. maar om de een of andere reden doet hij het niet :(

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 13:04
Kwam deze uitleg tegen:

http://theunlockr.com/2013/10/25/root-lg-g2-versions-video/

Ga het vanavond maar eens proberen, lees op XDA steeds minder problemen met het rooten :)

[ Voor 51% gewijzigd door martijnm71 op 05-11-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Nice, die remote werkt goed. Ik ga deze gelijk proberen als ik weer een nieuwe rom flash, dit was een van de redenen waarom ik het bij een lite-stockrom heb gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
martijnm71 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:44:
Kwam deze uitleg tegen:

http://theunlockr.com/2013/10/25/root-lg-g2-versions-video/

Ga het vanavond maar eens proberen, lees op XDA steeds minder problemen met het rooten :)
Ja die heb ik ook gebruikt, liep alleen bij twrp tegen een probleem aan met de Loki flash file.. Vervolgens flashify gebruikt en middels de twrp app naar recovery geboot. Nu een blije gebruiker van cm 10.2 en tot nog toe nergens tegenaan gelopen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
Ik krijg vandaag mijn G2 binnen en ben van plan om deze eerst stock te gebruiken. Mocht dit na (na verloop van tijd) tegenvallen, dan wil ik eventueel rooten en CyanogenMod installeren. Op dit moment zijn er nightly's en volgens diverse mensen zijn deze al erg stabiel.

Ik heb echter de volgende vraag. Als er nightly's uitkomen voor een bepaalde telefoon - in dit geval de G2 - betekent dit dan ook dat er uiteindelijk een final/stable/release versie van uitkomt? Maw, als er nightly's zijn, krijgt de telefoon dan officieel ondersteuning van CyanogenMod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Michel: Hoe bevalt cm10.2 en kan je je ervaring delen met cm tov de stock rom? Denk dan aan GPS (lock-tijden en accuracy), tijd voor het openen van nooit opgestarte apps (vind ik wat tegenvallen op G2/Android), camera, algemene stabiliteit, etc. Ben namelijk erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Zijn er zo weinig mensen met een LG G2 die geïnteresseerd zijn in custom roms? Ik heb nog nooit een custom rom geïnstalleerd, maar raak wel steeds meer geïnteresseerd. Ik houd het nog ff op stock, maar als LG geen of laat 4.4 beschikbaar stelt, dan ga ik toch wel eens kijken naar cm10.2 of cm11.

CM10.2RC1 voor de G2 is overigens nu beschikbaar: http://download.cyanogenmod.org/?device=d802&type=RC . Mensen op XDA zijn er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
De eerste kitkat roms zijn er ook al ;)
Draai m nu al een paar dagen op mijn G2 en bevalt tot nu toe nog prima.
[AOSPA 4.4 KRT16S] PARANOIDANDROID 4.0+ G2 [alpha][D800/801/802/803/LS/VS980]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2502789

[ROM][d802][4.4][CyanogenMod 11.0][Unofficial][KitKat] Alpha Build 2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2498084

Mocht trouwens iemand ART uit willen proberen. Bij mij werkt het met de cm11 rom in combinatie met de Gapps van Banks.
Vrijwel alle apps werkten bij mij gewoon met ART, helaas alleen Whatsapp niet, hierdoor nu dus weer dalvik in gebruik.

[ Voor 23% gewijzigd door Samiej6 op 27-11-2013 22:49 ]

• Anteros
@Samiej6: Ik had het gezien op XDA idd. Kan jij je ervaring delen met deze rom(s)? Hoe is bv bluetooth, wifi stabiliteit, GPS, accu, camera, etc? Ik ga tzt zeer waarschijnlijk over op een rom, maar ben nu alvast benieuwd hoe stabiel het een en ander is :).

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 23:33
Samiej6 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:36:
Vrijwel alle apps werkten bij mij gewoon met ART, helaas alleen Whatsapp niet, hierdoor nu dus weer dalvik in gebruik.
Op XDA is een mod te vinden waardoor Whatsapp wel werkt met ART.

Zelf gebruik ik LG Xposed Settings met stock LG G2. Hierdoor heb ik wel de beste camera app etc. Nu ook de splitview van LG Flex aanwezig. Dus echt multitasken in plaats van die transparante rommel op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Anteros schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:10:
@Samiej6: Ik had het gezien op XDA idd. Kan jij je ervaring delen met deze rom(s)? Hoe is bv bluetooth, wifi stabiliteit, GPS, accu, camera, etc? Ik ga tzt zeer waarschijnlijk over op een rom, maar ben nu alvast benieuwd hoe stabiel het een en ander is :).
Voor Alpha's zijn ze zeer goed, bluetooth, wifi, gps, camera werkt allemaal. Er zat eerst/nog steeds? een bug in dat wifi niet meer werkte nadat bluetooth gebruikt was. Rebootten zorgde er voor dat wifi weer werkte.
Met het opstarten van de telefoon duurt het bij mij langer dan normaal om een signaal te krijgen. Ook heb ik niet altijd een dataverbinding maar dit komt denk ik door tele2 en het roamen op het t-mobile netwerk.

Heb vandaag weer even cm10.2 geflasht om te kijken of hier de dataverbinding beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 21:39

FaceDown

Storende factor.

Werkt de quickwindow cover ook nog bij een custom rom, of moet je die nog apart installeren op de een of andere manier?

Groetjes, FaceDown.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 01:27

Zorian

What the fox?

Hoe zit het met de rootchecker bij de G2? Ik zag dat als je hem daadwerkelijk root (zodat je bijvoorbeeld een adblocker kunt gebruiken) je de LG rootchecker laat afgaan. Kan dit enigszins kwaad, en is het mogelijk om deze actie (via bijvoorbeeld een mod, app of script) ongedaan te maken zodat de root-melding weer weg is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498901

hallo,

Ik heb cwm recovery op de LG g2 geinstalleerd en nadien de PARANOIDANDROID rom maar nu wil mijn gsm niet meer opstarten. Iemand een idee? Ik heb vanalles zitten proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een van de eerste regels in het Pa topic op XDA is:
"make sure you are on the latest TWRP (there are issues with CWM - u may try unofficial CWM)"

Je kan dus proberen om die er alsnog op te krijgen. Kan je nog wel in recovery komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498901

ATCO schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:04:
Een van de eerste regels in het Pa topic op XDA is:
"make sure you are on the latest TWRP (there are issues with CWM - u may try unofficial CWM)"

Je kan dus proberen om die er alsnog op te krijgen. Kan je nog wel in recovery komen?
Na wat zoeken is mij toch gelukt :) dus alles werkt nu prima. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-04 19:40
Heeft iemand nu al goeie ervaringen met een mod rondom de camera ? Vooral met slecht licht vind ik de camera heel lang doen met focussen en komen de foto's vaak blurry tevoorschijn. Voordat ik ga beginnen met rooten enz. is het handig om te horen van gebruikers of dit allemaal zin heeft. Of is het beter te wachten op een officiele patch van LG rondom de lag van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Ik heb sinds enkele dagen een LG G2 in huis.
Het is een Global model ( D802) maar is geïmporteerd uit Hongkong en bevat dus ook een Hongkong ROM, en daarmee werkt hier in NL het LTE gedeelte niet.
Ik wil m'n toestel dus graag van een officiele Hong Kong ROM naar de officiele EURO ROM flashen maar heb er wat vragen over, aangezien de laatste keer dat ik wat geflasht heb al weer wat jaartjes geleden was, op mn HTC HD2.

1.
Moet ik eerst een backup van iets maken voordat ik deze ROM ga flashen?

2.
Kan ik de howto uit deze link gebruiken om de nieuwe ROM te flashen of zijn er betere opties? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

3.
Kan het flashen van originele roms ook leiden tot garantie verlies door het triggeren van een flashcounter o.i.d.?

4.
Vergeet ik nog iets belangrijks?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 07-01-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 191708 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:51:
Ik heb sinds enkele dagen een LG G2 in huis.
Het is een Global model ( D802) maar is geïmporteerd uit Hongkong en bevat dus ook een Hongkong ROM, en daarmee werkt hier in NL het LTE gedeelte niet.
Ik wil m'n toestel dus graag van een officiele Hong Kong ROM naar de officiele EURO ROM flashen maar heb er wat vragen over, aangezien de laatste keer dat ik wat geflasht heb al weer wat jaartjes geleden was, op mn HTC HD2.

1.
Moet ik eerst een backup van iets maken voordat ik deze ROM ga flashen?

2.
Kan ik de howto uit deze link gebruiken om de nieuwe ROM te flashen of zijn er betere opties? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

3.
Kan het flashen van originele roms ook leiden tot garantie verlies door het triggeren van een flashcounter o.i.d.?

4.
Vergeet ik nog iets belangrijks?
Die link is goed, hier heb je een link naar 1 van de nieuwste D802 internationale ROM's: http://csmgdl.lgmobile.co...9876543213/D80210F_00.kdz
Vergeet niet om de tool als admin te openen, anders werkt het niet.

Dit geeft als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C9w3Sn6l.png

Maar let op: Doe VOORDAT je de .kdz gaat flashen een factory reset via Instellingen, Algemeen, Backup & Reset en dan Fabrieksinstellingen.
Mocht je vage dingen krijgen na het flashen van de .kdz, zet dan de telefoon uit. Hou volume down en power in totdat je het LG logo ziet, op dat moment laat je de knoppen los en druk je ze onmiddellijk weer in en hou je ze ingedrukt totdat je een scherm krijgt die vraagt om een bevestiging tot het wissen van alles.
Dit even doen en dan zou het moeten werken.

En om mijn eigen vraag iets terug te beantwoorden: Je kan met deze methode dus ook de roottripper resetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks. :)

Dus backup hoeft niet?

En over dat tooltje had ik ook nog een vraagje.
Er staat in die howto op xda bij stap 3:
Download / Install FlashTool (R&D Test Tool) & Drivers.
Welke drivers bedoelen ze daarmee?
En wat bedoelen ze nu precies met Install(eren)?

Dus...Ik download de map met daarin de tool naar m'n pc... UItpakken met winzip?... en dan?
Doen wat in de readme staat?:
Namelijk:
1. Install MSXML 4.0 SP3 Parser (msxml.msi)
2. Run KDZ_FW_UPD.exe
Dat tooltje zelf hoef ik dan toch niet echt te installeren? (aangezien ik in de readme lees: "Run KDZ_FW_UPD.exe".)

En dan bij stap 5 lees ik:
Extract FlashTool and run UpTestEX.exe
Ik hoef toch niets naar de telefoon te extracten hier, maar gewoon naar m'n pc?
Maar als ik bij stap 3 de hele gedownloade map al uitgepakt heb met winzip dan hoef ik hier bij stap 5 toch niet nog eens iets te extracten?

En bij stap 6 kan ik bij :
wait a few seconds, another window "Select Country & Language" pop up,
=> Country=Republic of Korea
=> Language=English
you can click ok to proceed.
Bij country gewoon Nederland, en bij Language gewoon Nederlands of English invullen, toch?

Snap het nog niet helemaal geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 191708 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:40:
Thanks. :)

Dus backup hoeft niet?

En over dat tooltje had ik ook nog een vraagje.
Er staat in die howto op xda bij stap 3:

[...]

Welke drivers bedoelen ze daarmee?
En wat bedoelen ze nu precies met Install(eren)?

Dus...Ik download de tool naar m'n pc... UItpakken met winzip?... en dan?
Doen wat in de readme staat?:
Namelijk:

[...]

Dat tooltje zelf hoef ik dan toch niet echt te installeren? (aangezien ik in de readme lees: "Run KDZ_FW_UPD.exe".)

En dan bij stap 5 lees ik:

[...]

Ik hoef toch niets naar de telefoon te extracten hier, maar gewoon naar m'n pc?
Maar als ik bij stap 3 alles al uitgepakt heb met winzip dan hoef ik hier bij stap 5 toch niet nog eens iets te extracten?

En bij stap 6 kan ik bij :

[...]

Bij country gewoon Nederland, en bij Language gewoon Nederlands of English invullen, toch?

Snap het nog niet helemaal geloof ik. ;)
Alles op je interne geheugen, je ROM en alles op je SD kaart wordt gewist, er blijft helemaal niets bewaard. Dus backup eventuele foto's, muziek, Whatsappgeschiedenis etc naar je pc. ;)

Die drivers heb je nodig, gewoon downloaden en installeren. Installeer de tool ook, de flash-app roept deze namelijk op met bepaalde parameters.

De link naar de flashtool: http://csmg.lgmobile.com:9002/client/app/B2CAppSetup.exe
Na het installeren van de tool, deze niet openen. Als dat toch gebeurt, gewoon sluiten.

En naar de drivers: http://storagecow.eu/Xda/...P22_ML_WHQL_Ver_3.8.1.exe

Dit zijn de bestanden die het werk gaan doen: http://storagecow.eu/Xda/...ware/FlashTool.1.0.54.rar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3L2AX81l.png

Pak deze uit en open UpTestEx.exe als administrator.

Dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xKGKfQEl.png

Zorg dat de keuzes boven links en rechts staan zoals je omcirkeld ziet, en bij het kleine knopje kies je het .kdz bestand.

Klik nu onderaan op "Normal web upgrade test", in het scherm dat omhoog komt op "Upgrade start" en als hij vervolgens erom vraagt zeg je dus Korea en English zoals ook op XDA staat. En dan maar wachten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TT9jSVfl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZIBrq5b.png

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 07-01-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorean schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:51:
[...]

Die drivers heb je nodig, gewoon downloaden en installeren. Installeer de tool ook, de flash-app roept deze namelijk op met bepaalde parameters.
Dus de drivers bij stap 3 zijn gewoon de standaard LG United Mobile drivers?
En met de tool bedoel je die LG Mobile support tool (B2CApp)?
Die had ik beide al geïnstalleerd op m'n PC, dus dat is in orde.

.
Dit zijn de bestanden die het werk gaan doen: http://storagecow.eu/Xda/...ware/FlashTool.1.0.54.rar
Ja precies. Daar ging m'n vraag over, en die bestanden bedoelde ik met "het tooltje".

.
Pak deze uit en open UpTestEx.exe als administrator.
Dus bij stap 3 doe ik:
Zorgen dat de LG United Mobile drivers en de LG Mobile Support tool zijn geïnstalleerd, en dan de map met de FlashTool downloaden en extracten met winzip.

Thats it?

Ik hoef dus niet te doen wat er in de readme van die map staat?
namelijk:
1. Install MSXML 4.0 SP3 Parser (msxml.msi)
2. Run KDZ_FW_UPD.exe
En dan bij stap 5:
Zorgen dat mn tel. in download mode verbonden is met m'n PC, en UpTestEX.exe 'runnen'
(Extracten hoeft hier dus niet meer want dat heb ik in stap 3 al gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 191708 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:21:
[...]

Dus de drivers bij stap 3 zijn gewoon de standaard LG United Mobile drivers?
En met de tool bedoel je die LG Mobile support tool (B2CApp)?
Die had ik beide al geïnstalleerd op m'n PC, dus dat is in orde.

[...]

Ja precies. Daar ging m'n vraag over, en die bestanden bedoelde ik met "het tooltje".

.

[...]

Dus bij stap 3 doe ik:
Zorgen dat de LG United Mobile drivers en de LG Mobile Support tool zijn geïnstalleerd, en dan de map met de FlashTool downloaden en extracten met winzip.

Thats it?

Ik hoef dus niet te doen wat er in de readme van die map staat?
namelijk:

[...]

En dan bij stap 5:
Zorgen dat mn tel. in download mode verbonden is met m'n PC, en UpTestEX.exe 'runnen'
(Extracten hoeft hier dus niet meer want dat heb ik in stap 3 al gedaan.)
Als je die 2 hebt geïnstalleerd dan is het inderdaad in orde. Ik heb zelf die 2 vage bestanden ook niet geïnstalleerd, dus dat zal wel loslopen.
Gewoon UpTestEX openen en mijn instructies volgen en even later zou je de .kdz op je telefoon moeten hebben.
En ja, download mode. :) Vergeet niet een factory reset vóór de flash te doen, en in het geval van vage dingen achteraf zoals foutmeldingen of crashes na het flashen, nogmaals via de knoppencombo zoals ik die beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke.

Bedankt joh.
Fijn dat je er even wat tijd in wilde steken. :)

Ik ga het vanavond of morgen maar gewoon proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super Simpel joh !

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Als je eenmaal weet hoe 't moet dan hè. ;)

Nogmaals bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img802/7605/053l.png

Oja...
Hoe kan ik eigenlijk controleren of de flashcounter nog op 0 staat?
Als ik m nu in downloadmode zet dan staat er onderaan:
"B100
UNROOTED"

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 07-01-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 191708 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:14:
Super Simpel joh !

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Als je eenmaal weet hoe 't moet dan hè. ;)

Nogmaals bedankt.

[afbeelding]

Oja...
Hoe kan ik eigenlijk controleren of de flashcounter nog op 0 staat?
Als ik m nu in downloadmode zet dan staat er onderaan:
"B100
UNROOTED"
Er is zover ik weet geen flashcounter. Het enige wat er is is dus wat je opnoemt.
B<getal> is het batterijniveau (die is dus vol in jouw geval) en hij is Unrooted. Dus dat is goed.
Deze procedure is dus ook geschikt om hem weer op unrooted te zetten indien je rooted bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
Hoe zit het met de stabiliteit en batterijgebruik van CM11? Ik lees op xda dat er reboots en freezes zijn, klopt dat nog steeds? Ik wil graag naar CM of AOSP of PA, maar dan moet het wel stabiel zijn en goed werken. Als CM11 nog te veel WIP is, hoe zit het met CM 10.1 of 10.2, zijn die beter? Ik vind niet meteen een goed overzicht hiervan.

Is dit up to date? http://wiki.cyanogenmod.org/w/Known_Issues_page_for_d802

en dit:
Bugs -
USB Tethering
Rare random reboots (2nd nightly)
Errors in some applications
CM11 - MAJOR LAG (Turn off trasitions)
You tell
?

[ Voor 26% gewijzigd door Teun_2 op 11-01-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02 19:06
Heb daarnet een LG G2 aangeschaft en onmiddelijk geroot zonder problemen :) Daarna geprobeerd via TWRP en CWM een backup te nemen of ROM te flashen maar geen succes :( De telefoon reboot en daarna stopt alles op het volgende scherm

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/abo5u21hz/IMAG0001.jpg

Wat ik ook probeer het maakt niet uit alles loopt vast op dit bovenstaande plaatje.

Root acces heb ik op verschillende manieren gechecked en blijkt ok te zijn. Iemand enig idee?

Sceep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Sceep schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:10:
Heb daarnet een LG G2 aangeschaft en onmiddelijk geroot zonder problemen :) Daarna geprobeerd via TWRP en CWM een backup te nemen of ROM te flashen maar geen succes :( De telefoon reboot en daarna stopt alles op het volgende scherm

[afbeelding]

Wat ik ook probeer het maakt niet uit alles loopt vast op dit bovenstaande plaatje.

Root acces heb ik op verschillende manieren gechecked en blijkt ok te zijn. Iemand enig idee?

Sceep
Dat schermpje krijg je als je probeert te booten in de stock recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Er was iets misgelopen met de installatie van TWRP.
Ik draai momenteel CM11 oOo en hou jullie op de hoogte.

THX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen. Zie ook de post boven de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Ik ben nu een goeie 8 uur middelmatig aan het werken en heb nog steeds een batterij percentage van 73% wat ik persoonlijk heel goed vind. Dit getal was ondenkbaar met mijn S3 of HTC butterfly.

Op het eerste zich is de rom stabiel. Na wat surfen, facebook en emailen heb ik nog geen reboot gehad maar echt zwaar belast heb ik de telefoon nog niet, dus wat niet is kan nog komen.

De USB tethering werkt inderdaad niet. En gamen doe ik niet echt dus daar kan ik in de toekomst geen uitspraak over doen.

Bluetooth wordt in de komende dagen getest dus daar later meer over.

CM11 is echter wel een verademing tegenover de drukke stock ROM. De snelheid is ongekend en visueel is het een pareltje. Voorlopig ben ik heel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Net gedaan met werken en de L2 niet zo intensief meer gebruikt als in het begin van de dag. Een beetje surfen, een paar telefoontjes en 2 uur Spotify streamen langs bluetooth.Ik heb de dag afgesloten met 40% batterij. Verder geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Bedankt, dan ga ik het toch ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 21:39

FaceDown

Storende factor.

FaceDown schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:47:
Werkt de quickwindow cover ook nog bij een custom rom, of moet je die nog apart installeren op de een of andere manier?
Iemand?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Bij roms die op AOSP zijn gebaseerd, zoals CM, hebben die functionaliteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik krijg mijn 4G in België maar niet aan de praat. Ook al kan ik deze wel aanzetten in my settings. Wel alleen maar op automatisch.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/43/vvdf.png

[ Voor 65% gewijzigd door Kndbrk op 20-01-2014 14:50 . Reden: linkje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Je link doet het niet (403), staat die wel in je public folder? Welk abonnement heb je? 4G is niet in alle abonnementen inbegrepen. Heb je je G2 in een Belgische winkel gekocht?

[ Voor 17% gewijzigd door Teun_2 op 20-01-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Teun_2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:05:
Je link doet het niet (403), staat die wel in je public folder? Welk abonnement heb je? 4G is niet in alle abonnementen inbegrepen. Heb je je G2 in een Belgische winkel gekocht?
Damn dropbox!! (ofwel ben ik te snel geweest) Zal het straks nog eens proberen.

Soit, op mijn screenie staat: GSM/WCDMA/ LTE AUTO

Ik heb mobile vikings in België en deze hebben sinds november of december 2013 4G. Dit is prepaid. Ze hebben geen abbo's. Deze gsm is wel in Hong Kong aangeschaft, maar het is het internationale model D802. Dus frequenties zijn ook wel juist vermoed ik.

Ik heb praktisch alle firmwares getest nu zonder enige oplossing, zelfs mijn provider zijn de frequenties aan het testen. Ik vind het wel raar. Vermoed toch dat er iets aan mijn simkaart scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
Ik heb mijn G2 een aantal dagen te koop gehad, maar kon er niet voor krijgen wat ik wilde. Gister maar even wezen prutsen (ik ben niet zo heel handig hier in) om er een custom mod op te flashen. Ik durf het toch nog niet aan..... Wel is het is mij gelukt om het toestel geroot te krijgen! Een overwinning voor mij :) Dit is mijn homescreen:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2a5ae8i.png

Redelijk gelukt toch?

[ Voor 2% gewijzigd door Graizie op 20-01-2014 17:52 . Reden: plaatje wat kleiner ]

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
Hoe heb je die transparante navigatie en notificatiebalk gefixt?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
Via de app G2 Xposed. Dat zit wel in de betaalde versie wat je €0,70 kost. Dan zit het onder Themes and Colours --> Transparent navigation and status bar. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Graizie op 20-01-2014 19:51 . Reden: autocorrect op telefoon ]

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Graizie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:50:
Via de app G2 Xposed. Dat zit wel in de betaalde versie wat je €0,70 kost. Dan zit het onder Themes and Colours --> Transparent navigation and status bar. :)
kan ook gratis met g2 tweakbox als je de transparancy op 0 zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Kndbrk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Ik heb mobile vikings in België en deze hebben sinds november of december 2013 4G. Dit is prepaid. Ze hebben geen abbo's. Deze gsm is wel in Hong Kong aangeschaft, maar het is het internationale model D802. Dus frequenties zijn ook wel juist vermoed ik.

Ik heb praktisch alle firmwares getest nu zonder enige oplossing, zelfs mijn provider zijn de frequenties aan het testen. Ik vind het wel raar. Vermoed toch dat er iets aan mijn simkaart scheelt.
Ik ben vorige week ook overgestapt naar MV en krijg 4g ook niet werkend (op stock). (zelfs 3g is waar ik woon niet altijd even goed beschikbaar :() terwijl mijn gemeente wel in het 4g-overzicht staat. https://mobilevikings.com...ium-cover-the-4G-network/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
De G2 switched bij mij om de zoveel tijd bij mij van wifi naar mobiel internet voor enkele seconden om vervolgens weer terug te springen op mijn wifi, volgens mij is dit vrij normaal. Ik erger mij er alleen kapot aan, komt dit ook voor in custom roms?

[ Voor 17% gewijzigd door Hoiz op 22-01-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Hoiz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:11:
De G2 switched bij mij om de zoveel tijd bij mij van wifi naar mobiel internet voor enkele seconden om vervolgens weer terug te springen op mijn wifi, volgens mij is dit vrij normaal. Ik erger mij er alleen kapot aan, komt dit ook voor in custom roms?
Ik heb er op stock helemaal geen last van, ook nog op geen enkele andere androidtelefoon voorgehad. Hoe is je wifi-ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
Teun_2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:14:
[...]

Ik heb er op stock helemaal geen last van, ook nog op geen enkele andere androidtelefoon voorgehad. Hoe is je wifi-ontvangst?
Hij blijft gewoon verbonden met wifi. Alleen hij opent ernaast gewoon kort (een seconde of 3-4) de mobiele dataverbinding en daar gaat alle data in die korte tijd dan overheen. Vrij vervelend als je net in een game zit waar de login procedure lang van duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 12:38
Teun_2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:02:
[...]

Ik ben vorige week ook overgestapt naar MV en krijg 4g ook niet werkend (op stock). (zelfs 3g is waar ik woon niet altijd even goed beschikbaar :() terwijl mijn gemeente wel in het 4g-overzicht staat. https://mobilevikings.com...ium-cover-the-4G-network/
Kndbrk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Gelukkig dat ik niet de enige ben. Mijn G2 komt van Amazon.de en heeft gewoon de EU firmware. Ik zit ook bij MV en in Leuven (kot), Hasselt en Genk heb ik nooit 4G gehad, terwijl het daar wel zou moeten zijn. Ik heb gelukkig wel gewoon 3G verbinding, ook in mijn boerendorp.
Heb MV gemailed nadat ik op 9lives las dat diverse mensen eerst hun SIM voor 4G moesten laten activeren door MV. Dit is inmiddels gebeurd (ze hebben me hierover gemailed), maar ik heb sindsdien nog geen 4G mogen ontvangen :/.

Ik hoop dat het niet aan de G2 ligt. Een vriend met een lumia 920 krijgt wél gewoon 4G op plaatsen dat het aangeboden wordt. Gezien 3G ook al heel snel is, lig ik er gelukkig niet echt van wakker, hoewel ik natuurlijk hoop dat het in de toekomst zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Teun_2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:02:
[...]

En welke firmware gebruik jij trouwens? Heb je deze code al geprobeerd? Gewoon invoeren op je dialpad *#*#4636#*#* Dan ga je naar phone information, beetje naar onder scrollen en LTE Only aanzetten. Probeer dan eens een simpele speedtest.
Dit lukt bij mij zelf wel, MAAR ik heb wel geen ontvangst om te bellen en smsen...Wat dus niet ideaal is. Maar zo wist ik wel dat mijn simkaart 4G aankon.

Ik moet zeggen, dat is nu al de derde of vierde persoon hier op Tweakers dat bij MV geen 4G krijgt, ookal is dit wel beschikbaar in deze gemeentes.

[ Voor 0% gewijzigd door Kndbrk op 23-01-2014 23:32 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Qurius schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:50:

Gelukkig dat ik niet de enige ben. Mijn G2 komt van Amazon.de en heeft gewoon de EU firmware. Ik zit ook bij MV en in Leuven (kot), Hasselt en Genk heb ik nooit 4G gehad, terwijl het daar wel zou moeten zijn. Ik heb gelukkig wel gewoon 3G verbinding, ook in mijn boerendorp.
Heb MV gemailed nadat ik op 9lives las dat diverse mensen eerst hun SIM voor 4G moesten laten activeren door MV. Dit is inmiddels gebeurd (ze hebben me hierover gemailed), maar ik heb sindsdien nog geen 4G mogen ontvangen :/.

Ik hoop dat het niet aan de G2 ligt. Een vriend met een lumia 920 krijgt wél gewoon 4G op plaatsen dat het aangeboden wordt. Gezien 3G ook al heel snel is, lig ik er gelukkig niet echt van wakker, hoewel ik natuurlijk hoop dat het in de toekomst zal werken.
Ikzelf zit ook in Leuven en totaal geen 4G. Ik raad aan om misschien even uw vriend zijn gsm te lenen voor een minuutje en daar jouw simkaart in te steken om te testen dat uw sim wel 4G aankan (volgens MV kunnen alle simkaarten sinds een bepaald jaartal 4G aan) Dus deze moeten dan eigenlijk niet geactiveerd worden.

Je kan eventueel de tip die ik aan Teun_2 heb gegeven ook eens proberen. Dan weet je direct of jouw sim EN telefoon 4G volledig ondersteunt.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste