Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
Kndbrk schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:28:
[...]

En welke firmware gebruik jij trouwens? Heb je deze code al geprobeerd? Gewoon invoeren op je dialpad *#*#4636#*#* Dan ga je naar phone information, beetje naar onder scrollen en LTE Only aanzetten. Probeer dan eens een simpele speedtest.
Dit lukt bij mij zelf wel, MAAR ik heb wel geen ontvangst om te bellen en smsen...Wat dus niet ideaal is. Maar zo wist ik wel dat mijn simkaart 4G aankon.

Ik moet zeggen, dat is nu al de derde of vierde persoon hier op Tweakers dat bij MV geen 4G krijgt, ookal is dit wel beschikbaar in deze gemeentes.
Ik krijg als ik op telefooninfo druk de melding 'Deze applicatie werkt niet op dit apparaat'. Mijn simkaart is van december, dus ik vermoed dat daar het probleem wel niet zal liggen. firmware en baseband is de meest recente stock. Build JDQ39B en softwareversie D80210f-EUR-XX Baseband 1.0.190036 Zolang CM geen (ongeveer) evenlange batterijtijd geeft, blijf ik nog wel even op stock.

[ Voor 15% gewijzigd door Teun_2 op 24-01-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10-2023
Teun_2 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Ik krijg als ik op telefooninfo druk de melding 'Deze applicatie werkt niet op dit apparaat'. Mijn simkaart is van december, dus ik vermoed dat daar het probleem wel niet zal liggen. firmware en baseband is de meest recente stock. Build JDQ39B en softwareversie D80210f-EUR-XX Baseband 1.0.190036 Zolang CM geen (ongeveer) evenlange batterijtijd geeft, blijf ik nog wel even op stock.
Eventueel dan de code 3845#*802 gebruiken. Naar LTe Only gaan, modem settings, RAT selection en daar de gewenste optie kiezen.
Dan kan je LTE only eens testen om uw 4G te proberen. Weet wel niet dat deze na een reboot dan blijft staan of terug naar de default instelling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 12:38
Ik heb allebeid e methoden gebruik en ik krijg LTE ook niet geforced.

Als ik de bovenvermelde code gebruik (voor het hidden menu) dan gebeurd er gewoon niks als ik op LTE-only duw, als ik de andere code gebruik, krijg ik eveneens de melding "deze applicatie werkt niet op dit apparaat", terwijl ik op de achtergrond wel alle info zie zoals IMEI e.d. (en de applicatie effectief draait)...

Eens kijken of ik op een andere manier LTE geforced krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Qurius schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:45:
Ik heb allebeid e methoden gebruik en ik krijg LTE ook niet geforced.

Als ik de bovenvermelde code gebruik (voor het hidden menu) dan gebeurd er gewoon niks als ik op LTE-only duw, als ik de andere code gebruik, krijg ik eveneens de melding "deze applicatie werkt niet op dit apparaat", terwijl ik op de achtergrond wel alle info zie zoals IMEI e.d. (en de applicatie effectief draait)...

Eens kijken of ik op een andere manier LTE geforced krijg.
Goh, misschien werkt een factory reset wel en dan nog eens met die codes proberen. Maar dan ben je wel al je gegevens kwijt. En dan wilt het nog niet zeggen dat dit gaat werken. Er zijn inderdaad firmware versies waar het gewoonweg niet lukt.

Ik heb vandaag uiteindelijk voor de laatste keer van firmware gewisseld omdat ik het gewoonweg beu ben. Vandaag ben ik ook even naar Phonehouse gegaan om daar dan mijn simkaart in een 4g toestel te stoppen en omgekeerd. Op beide apparaten (zijn 4g ondersteunende BlackBerry en mijn LgG2) ging 4G aan zoals het niets was.
Dus ik ben een beetje de draad kwijt waar het probleem ergens ligt. Alhoewel ik de neiging heb om Mobile vikings te verdenken.

Btw, mijn firmware is de Nederlandse D80210f_00

edit: op deze firmware kan ik trouwens deze codes ook niet gebruiken 'applicatie werkt niet op dit apparaat' melding.

[ Voor 4% gewijzigd door Kndbrk op 25-01-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Mijn 4G werkt naar behoren nu, maar wel niet waar ik woon. Hasselt centrum bijvoorbeeld werkt het perfect. Dus de telefoon en de nederlandse firmware werkt hier in België.
Gewoon slechte dekking van Mobile Vikings in Leuven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575306

Zorean schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:01:
[...]

Die link is goed, hier heb je een link naar 1 van de nieuwste D802 internationale ROM's: http://csmgdl.lgmobile.co...9876543213/D80210F_00.kdz
Vergeet niet om de tool als admin te openen, anders werkt het niet.

Dit geeft als resultaat:

[afbeelding]

Maar let op: Doe VOORDAT je de .kdz gaat flashen een factory reset via Instellingen, Algemeen, Backup & Reset en dan Fabrieksinstellingen.
Mocht je vage dingen krijgen na het flashen van de .kdz, zet dan de telefoon uit. Hou volume down en power in totdat je het LG logo ziet, op dat moment laat je de knoppen los en druk je ze onmiddellijk weer in en hou je ze ingedrukt totdat je een scherm krijgt die vraagt om een bevestiging tot het wissen van alles.
Dit even doen en dan zou het moeten werken.

En om mijn eigen vraag iets terug te beantwoorden: Je kan met deze methode dus ook de roottripper resetten. :)
Vraagje gisteren ook mijn LG G2 van eGlobal ontvangen en vandaag geprobeerd de rom te flashen waar je naar linkte te flashen. Alles gedaan volgens de tutorial van XDA en hij lijkt ook te zijn gelukt. Want alle rare chinese apps zijn weg, maar hij blijft volgens softeareinformatie op dezelfde rom. Namelijk d80210b-466-92 Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Volgens mij is het wel gelukt want er staat nu D80210f-466-92 ipv D80210b-466-92
Maar waarom staat er bij mij niet D80210f-EUR etc ??

En sommige dingen staan nog steeds in het chinees?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 575306 op 28-01-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 01:27

Zorian

What the fox?

Anoniem: 575306 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:52:
[...]

Vraagje gisteren ook mijn LG G2 van eGlobal ontvangen en vandaag geprobeerd de rom te flashen waar je naar linkte te flashen. Alles gedaan volgens de tutorial van XDA en hij lijkt ook te zijn gelukt. Want alle rare chinese apps zijn weg, maar hij blijft volgens softeareinformatie op dezelfde rom. Namelijk d80210b-466-92 Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Volgens mij is het wel gelukt want er staat nu D80210f-466-92 ipv D80210b-466-92
Maar waarom staat er bij mij niet D80210f-EUR etc ??

En sommige dingen staan nog steeds in het chinees?
Heb je wel een factory reset voor én na gedaan?
Degene vooraf via de instellingen in Android zelf, de reset erna via de knoppencombinatie zodra het toestel uitstaat.

Probeer nogmaals te flashen, maar doe dit keer dus eerst de factory reset. Dan flashen. Na de 1e keer opstarten direct weer uit zonder je pincode in te geven of iets in te stellen. Nogmaals factory resetten via de knoppencombinatie. Nu zou hij wel goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorean schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:15:
[...]

Heb je wel een factory reset voor én na gedaan?
Degene vooraf via de instellingen in Android zelf, de reset erna via de knoppencombinatie zodra het toestel uitstaat.

Probeer nogmaals te flashen, maar doe dit keer dus eerst de factory reset. Dan flashen. Na de 1e keer opstarten direct weer uit zonder je pincode in te geven of iets in te stellen. Nogmaals factory resetten via de knoppencombinatie. Nu zou hij wel goed moeten zijn.
Ik probeer het nu nog maar een keer, enig idee waarom ik voor Korea moet kiezen en niet voor "other" country?

Ik snap er niets van. Volg alles op.

Eerst een factory reset via de instellingen.
Heb de drivers en LG Mobile Support Tool geinstalleerd.
Heb de juiste instellingen in UpTestEX staan volgens de instellingen van XDA
En reset hem via de knoppencombinatie achteraf.

Toch veranderd mijn rom niet. Het instellen van de taal begint nog steeds in het chinees/koreans of wat dan ook en mijn rom blijft d80210f-466-92

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 575306 op 28-01-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 575306 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:06:
[...]

Ik probeer het nu nog maar een keer, enig idee waarom ik voor Korea moet kiezen en niet voor "other" country?

Ik snap er niets van. Volg alles op.

Eerst een factory reset via de instellingen.
Heb de drivers en LG Mobile Support Tool geinstalleerd.
Heb de juiste instellingen in UpTestEX staan volgens de instellingen van XDA
En reset hem via de knoppencombinatie achteraf.

Toch veranderd mijn rom niet. Het instellen van de taal begint nog steeds in het chinees/koreans of wat dan ook en mijn rom blijft d80210f-466-92
Republic of Korea i.v.m. dat het officieel gezien een tool is voor medewerkers van LG. En de G2 komt uit Korea. ;) English bij de 2e dropdown is de taal van de app zelf.
Probeer anders eens d80210a te flashen, wat krijg je dan voor resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorean schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:26:
[...]

Republic of Korea i.v.m. dat het officieel gezien een tool is voor medewerkers van LG. En de G2 komt uit Korea. ;) English bij de 2e dropdown is de taal van de app zelf.
Probeer anders eens d80210a te flashen, wat krijg je dan voor resultaat?
Ik ben nu een duitse rom aan het downloaden. Ik laat het je zo weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie een paar pagina's dat je ook nog iets moet doen met KDZ_FW_UPD.exe ?? Klopt dat, dat heb ik niet gedaan en staat zover ik weet ook niet op die XDA pagina?

edit: zojuist de duitse rom proberen te flashen en dat ging helemaal fout. Kreeg bij de herstart opeens te maken met een error die ik niet meer weg kon drukken. Was in het chinees/koreaans android.process.com ofzo. Volgens mij verpest ik het best hard. :'(

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 575306 op 29-01-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Die error moet normaal gezien een process zijn dat je weg kan krijgen door een hard factory reset te doen. Dus met de knoppen combinatie.

Ik heb het al meerdere keren voorgehad en deed gewoon opnieuw een firmware flash, maar eigenlijk volstaat een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, opnieuw geflashed alles opnieuw geinstalleerd ( wel nog steeds de originele rom), alleen nu pakt die elke keer het LG Mobile Support tool als ik op start upgrade druk. Ipv het menu waarin ik moet kiezen tussen Korea en de Engelse taal.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 575306 op 29-01-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Hmm, nooit niet voorgehad. Misschien nog eens alles opnieuw doen? :p Probeer ook eens de R&D tool te runnen als admin. Ik heb het juist nog eens geprobeerd en hij doet alles naar behoren.

Maar zover ik weet kan ik je niet helpen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2628537
Dat lijkt me inderdaad een goeie gok om het daar ook maar te vragen haha. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191708

Anoniem: 575306 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:32:
Ik zie een paar pagina's dat je ook nog iets moet doen met KDZ_FW_UPD.exe ?? Klopt dat, dat heb ik niet gedaan en staat zover ik weet ook niet op die XDA pagina?
Nee, hoeft niet nee.
Ik dacht eerst ook dat ik daar iets mee moest omdat dat in de 'read me' van dat mapje te lezen was, maar kennelijk is het voor wat wij willen doen niet nodig.

Ik meen me wel te herinneren dat de knoppencombo op xda niet klopte geloof ik.
Iets van volume down ipv volume up en usb in pluggen om in download mode te komen.
Of het was juist iets met de combinatie voor de reset ofzo. ik weet 't niet meer precies, maar d'r was wat mee staat me bij, en geloof ook nier dat daar jouw probleem zit als ik je verhaal zo lees.
Maar je weet 't nooit he.

Verder heb ik helaas niet genoeg verstand van zaken om je verder te helpen.
Hoop voor je dat je het snel weer gefixed krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 191708 op 29-01-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist alles nog maar een keer geprobeerd en ben er achter gekomen dat hij hem wel flasht, maar dat alleen de letter verandert. Hij kwam met D80210b-466-92 en werd met de EU rom D80210f-466-92. Ik laat dit maar zo want LTE staat nu gewoon in het systeem en als ik mijn SIM erin doe pakt die ook gelijk de Nederlandse taal. Hoop alleen dat ik wel gewoon updates krijg met iedere andere Europese Rom. 466-92 schijnt namelijk van één of andere taiwanese telco te zijn.

Éen vraagje. Iemand een idee hoe ik in de root folder van de G2 kom. De LG G2 lijkt niet te kunnen communiceren als mass storage en ik zou graag in de whatsapp folder willen komen om mijn oude geschiedenis weer erop te zetten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Anoniem: 575306 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 00:36:
Zojuist alles nog maar een keer geprobeerd en ben er achter gekomen dat hij hem wel flasht, maar dat alleen de letter verandert. Hij kwam met D80210b-466-92 en werd met de EU rom D80210f-466-92. Ik laat dit maar zo want LTE staat nu gewoon in het systeem en als ik mijn SIM erin doe pakt die ook gelijk de Nederlandse taal. Hoop alleen dat ik wel gewoon updates krijg met iedere andere Europese Rom. 466-92 schijnt namelijk van één of andere taiwanese telco te zijn.

Éen vraagje. Iemand een idee hoe ik in de root folder van de G2 kom. De LG G2 lijkt niet te kunnen communiceren als mass storage en ik zou graag in de whatsapp folder willen komen om mijn oude geschiedenis weer erop te zetten. Iemand een idee?
Een simpele file manager/explorer zou dit moeten doen. Bij de stock versie blijkt dit niet te kunnen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333617

download TWRP uit de app store . Reboot in recovery en wipe data , wipe dalvik en factory reset. Daarna stock rom flashen .Dan reboot. Heb ik ook gedaan en bij mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 13:04
Eindelijk geroot, kwam er maar niet aan toe sinds 5 november ofzo.

Denk niet dat ik voorlopig ga flashen want LG G2 Xposed heeft al behoorlijk wat kleine irritaties weggenomen, 77 cent goed uitgegeven wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:05
@martijnm71: Merk je, verder dan de voordelen, ook nadelen door het installeren van Xposed? Denk aan grafische glitches, vertragingen, (micro) studder, stabiliteit, etc? Ik ben namelijk ook aan het overwegen om te doen wat jij nu gedaan hebt... Ben dus erg nieuwsgierig naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Helemaal niets gemerkt van een van de dingen :)

Enige wat mijn opviel was dat als je via xposed het aosp lockscreen aanzet (wat an sich mooier is naar mijn bescheiden mening) dat de quickview niet meer werkt, maar goed dat gaat natuurlijk alleen op als je een quikviewcover hebt :P

[ Voor 71% gewijzigd door martijnm71 op 31-01-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Nog een ding, kan je tzt gewoon de firmware updaten via OTA als bv KitKat beschikbaar komt? Maw, als je accepteert dat je daarmee root-rechten verliest, werkt OTA dan gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Zijn er hier mensen die al een android 4.4.2 custom rom geinstalleerd hebben?
Is de accuduur slechter of beter? (ik zou beter verwachten, aangezien er standaard een boel rommel op staat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:14
Hier sinds vrijdag een G2 en sinds zaterdag CM11, gebaseerd op 4.4.2 :) Ik merk zelf tot nu toe niets van het feit dat het nog de nightly status heeft. Maar goed, ik heb het ook pas een dag natuurlijk...

Ik zal ergens volgende week laten weten hoe het zit met de accu duur. Al kan ik natuurlijk geen vergelijking meer maken met de stock rol.

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 02-02-2014 09:59 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Rossi: ik heb begrepen dat cm 11 vooral minder is op: accuduur, camera (maar 8mpixel) en audio kwaliteit. Ook zouden er af en toe issues zijn met Bluetooth, GPS en Wi-Fi. Kan je dat beamen?

@iedereen: kan iemand misschien nog mijn vraag beantwoorden over root en OTA? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Normaal gesproken kun je gewoon updaten na een root :)

Wordt pas lastig zodra je gaat flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Anteros schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:20:
@Rossi: ik heb begrepen dat cm 11 vooral minder is op: accuduur, camera (maar 8mpixel) en audio kwaliteit. Ook zouden er af en toe issues zijn met Bluetooth, GPS en Wi-Fi. Kan je dat beamen?
Problemen met wifi heb ik nog niet ervaren, verbinding is gewoon stabiel en reguliere snelheid. BT en GPS nog niet geprobeerd.

Camera op 8MP zou kunnen, omdat je in de AOSP camera app niet daadwerkelijk kunt kiezen voor het aantal megapixels. Het is echter mogelijk om de LG camera op te installeren op AOSP gebaseerde roms. Zie onderstaande link naar XDA.

*LG Stock Camera app for AOSP ROMs*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Even alvast een voorzichtige eerste oordeel over CM11 op de G2. Ik heb nou niet echt het idee dat de accu zwaarder belast wordt dan normaal. Gisteravond opgeladen tot 100% en nu op 78%, inclusief het flashen van een nieuwe build van CM ;) Voor de rest gemiddeld gebruik (beetje lastig om de kwantificeren). Het zou misschien heus zuiniger kunnen (geen idee hoor), maar CM trekt de batterij in ieder geval niet snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 11:21
Rossi46 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:42:
Even alvast een voorzichtige eerste oordeel over CM11 op de G2. Ik heb nou niet echt het idee dat de accu zwaarder belast wordt dan normaal. Gisteravond opgeladen tot 100% en nu op 78%, inclusief het flashen van een nieuwe build van CM ;) Voor de rest gemiddeld gebruik (beetje lastig om de kwantificeren). Het zou misschien heus zuiniger kunnen (geen idee hoor), maar CM trekt de batterij in ieder geval niet snel leeg.
Is dat die met 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jups, is gebaseerd op 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb ook sinds een paar dagen de G2. Draai momenteel Flex Rom v1.5 met dorimanx kernel.

Nu heb ik een aantal issues, welke ook in de stock rom aanwezig waren.

Issue: Tracks skippen over bluetooth stopt met werken. Dit is echt vervelend, omdat ik altijd in de auto naar muziek over BT luister. Ben er tot nu toe nog niet achter welke app of element deze focus 'steelt', maar ik merk dat ik na een bepaalde tijd niet meer met mijn autoradio tracks kan skippen in spotify.
Oplossing: Geen idee, heb de Music app al uitgeschakeld, maar lijkt geen effect te hebben. Suggesties?

Issue: Akelige 'contacten' app, met geen mogelijkheid standaard nieuwe contacten op gmail account te zetten, gaat altijd terug naar phone. Doet me terugdenken aan Android 2.x
Oplossing: Waarschijnlijk een GAPPS flashen met Google People erin? Of kan dit ook anders?

Issue: Geen auto-connect naar BT devices.
Oplossing: Een bt auto connect app installeren zal het ws wel oplossen. Maar zijn er ook LG-based roms die dat wel hebben?

(Issue: LG Agenda app was ook lelijk en onhandig: Via snelle invoer alleen maar hele uren te selecteren. Bij details dan aanpasbaar met van die irritante hour/minute wheels. Opgelost door LG agenda uit te schakelen en Google's Agenda te installeren (lijken niet naast elkaar te willen draaien, dan FC't die van google).)

Of moet ik toch gaan neigen naar een AOSP/CM based rom. Dan ben ik in ieder geval van bovenstaande issues af. Vraag is dan alleen of ik nog tap-to-wake (knock knock) kan gebruiken. De LG camera is sowieso wel modded versie van te installeren begreep ik.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Tap-to-wake werkt ook op CM. Tap-to-sleep overigens niet :) Daar heb ik een app voor geplaatst op m'n homescreen ("screen off and lock")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escape2Dawn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 10:55
Ik zit sterk te twijfelen over het al dan niet rooten van mijn LG G2.
Het voordeel is natuurlijk dat je direct gebruikt kunt maken van de androidversie. Maar toch zitten er een aantal handigheden in de software van LG zelf vind ik. Raak ik deze kwijt of zijn deze weer verwerkt in een custom ROM. Ik doel bijvoorbeeld op: remote app, quick memo, mapjes kunnen maken in "applicaties" en niet alleen op het hoofdscherm (iets wat ik al jaren had willen zien), Q slide, een goede camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb mijn G2 wel geroot maar ben bij de stock ROM gebleven. Met de Xposed module kan ik eigenlijk al behoorlijk veel customizen en blijf ik de handige dingen van LG houden. Ik heb wel Google Play: Nova Launcher Prime erop gezet als launcer en met Google Play: Screen Off and Lock weer de knok off erop gekregen.
Gisteren ook de bootanimantie veranderd, ik heb er de Google Play versie op gezet zonder geluid, vind ik net wat mooier :)
Het is de onderstaande. Ik heb de originele erop laten staan en een "x" toegevoegd aan de naam van het bestand, als ik hem weer terug wil is het een kwestie van 1 minuutje renamen en weer klaar.

[YouTube: http://youtu.be/nRwXiQIZCqU]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 570186

Ik ga vanmiddag mijn LG G2 proberen te rooten *knip* Dit soort dingen zijn niet toegestaan op het forum. Mijn vraag is alleen hoe ik, als ik spijt van mijn root heb, deze weer te unrooten? Heb al 2 uur gezocht op google maar kreeg er geen wijs uit ..

Gr Matsko

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 12-02-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Anoniem: 570186 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:56:
Ik ga vanmiddag mijn LG G2 proberen te rooten *knip*. Mijn vraag is alleen hoe ik, als ik spijt van mijn root heb, deze weer te unrooten? Heb al 2 uur gezocht op google maar kreeg er geen wijs uit ..

Gr Matsko
Staat al diverse keren in deze thread gemeld.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 12-02-2014 13:07 ]

• Anteros
@Rossi46: Heb je nog steeds CM11 op je toestel staan? Zo ja, kan je een wat uitgebreidere beschrijving van je ervaring met CM11 op de G2 maken? Altijd fijn om te lezen hoe zoiets nu bevalt.

• Rossi46
Anteros schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:58:
@Rossi46: Heb je nog steeds CM11 op je toestel staan? Zo ja, kan je een wat uitgebreidere beschrijving van je ervaring met CM11 op de G2 maken? Altijd fijn om te lezen hoe zoiets nu bevalt.
Jups, ik gebruik nog steeds CM11. En eerlijk gezegd nog steeds naar alle tevredenheid hoor! Ik flash best vaak een nieuwe nightly (er is recent weer een nieuwe snapshop versie uitgekomen) maar ik merk eigenlijk geen verschil. Alles draait even snappy, alles reageert echt super snel.

Ik lees op XDA nog weleens wat kritieken. Ik herken me daar eerlijk gezegd niet in. Maar misschien komt dat doordat ik mijn G2 niet intensief genoeg gebruik? Al loop ik er voor m'n gevoel de godganse dag mee te klooien :+ Maar er zijn heus functies die ik niet gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld nooit BT, en tethering ook. Ook een headset heb ik er nog nooit op aangesloten, om maar wat te noemen.

Ik raad je eigenlijk wel aan om het in ieder geval te proberen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het je zal teleurstellen. Ik heb er wel voor gekozen om de G-app's van Panaroid Android te gebruiken, na een tip op XDA. Ik weet niet of dat nog een verschil maakt ten opzichte van de G-app's van CM zelf.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Rossi46 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:22:
[...]

Jups, ik gebruik nog steeds CM11. En eerlijk gezegd nog steeds naar alle tevredenheid hoor! Ik flash best vaak een nieuwe nightly (er is recent weer een nieuwe snapshop versie uitgekomen) maar ik merk eigenlijk geen verschil. Alles draait even snappy, alles reageert echt super snel.

Ik lees op XDA nog weleens wat kritieken. Ik herken me daar eerlijk gezegd niet in. Maar misschien komt dat doordat ik mijn G2 niet intensief genoeg gebruik? Al loop ik er voor m'n gevoel de godganse dag mee te klooien :+ Maar er zijn heus functies die ik niet gebruik. Ik gebruik bijvoorbeeld nooit BT, en tethering ook. Ook een headset heb ik er nog nooit op aangesloten, om maar wat te noemen.

Ik raad je eigenlijk wel aan om het in ieder geval te proberen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het je zal teleurstellen. Ik heb er wel voor gekozen om de G-app's van Panaroid Android te gebruiken, na een tip op XDA. Ik weet niet of dat nog een verschil maakt ten opzichte van de G-app's van CM zelf.
Zou je voor mij iets willen testen indien dat kan?
Ik ben benieuwd hoe CM11 werkt qua bluetooth, en dan met name muziek streamen naar een autoradio.
Zelf luister ik elke dag in de auto naar muziek via Spotify dat met bluetooth naar de autoradio gestreamed wordt. Het enige nadeel op stock is dat de metadata (artiest, titel, etc) niet meegezonden wordt en dat de controls niet altijd werken.
Ik heb overwogen CM11 te flashen, maar ik wil eerst zeker weten dat dit goed werkt voor ik het ga proberen.
Wat ik trouwens ook graag wil weten is hoe het staat qua bereik. Doet 4G het? Is het bereik ermee goed? En ook qua wifi?
Alvast bedankt voor de antwoorden. :p Als iemand anders dit heeft getest of wil testen mag dit ook, graag zelfs. ;)

• Rossi46
Zorean schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:56:
[...]

Ik ben benieuwd hoe CM11 werkt qua bluetooth, en dan met name muziek streamen naar een autoradio.
Zelf luister ik elke dag in de auto naar muziek via Spotify dat met bluetooth naar de autoradio gestreamed wordt. Het enige nadeel op stock is dat de metadata (artiest, titel, etc) niet meegezonden wordt en dat de controls niet altijd werken.
Ik heb overwogen CM11 te flashen, maar ik wil eerst zeker weten dat dit goed werkt voor ik het ga proberen.
Wat ik trouwens ook graag wil weten is hoe het staat qua bereik. Doet 4G het? Is het bereik ermee goed? En ook qua wifi?
Alvast bedankt voor de antwoorden. :p Als iemand anders dit heeft getest of wil testen mag dit ook, graag zelfs. ;)
Ik wil best wat testen, maar dan moet dat wel kunnen ;) Ik heb geen geen BT autoradio en geen 4G abonnement. Al kan ik dat BT verhaal wel bij anderen testen. Daar kom ik nog op terug. Wifi ontvangst is ieder geval prima en 3G ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
CM11 nightly (2014-02-17) doet het alvast prima.

Moet wel toegeven dat ik met de stock ROM ook geen problemen had.

Muziek streamen over BT, bellen via carkit, 4G, Wifi, alles gaat zoals het hoort.
Heb éénmaal een probleem gehad dat Titanium Backup na een reboot ineens vanalles begon te flashen en zo het systeem kapot maakte.
Moet zelfs zeggen dat BT controls sneller gaan dan op de stock ROM. Hij doet dat op één of andere manier 'properder'.

De combinatie Nova Launcher Prime + Screen Off and Lock zorgt ervoor dat je de handige dubbelklik on te (un)locken kan behouden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@wimmme: Kan je checken of je >8Mpixel hebt met de camera (CM versie of de LG camera app)? Ik weet niet of je vaak muziek luistert, maar het schijnt dat met CM11 het een heel stuk minder klinkt dan origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
@Anteros: ik ga vanavond nog eens terug naar CM11, zat nu terug even op stock (welliswaar rooted/xposed/gravityboxed :-) ) om te zien wat ik juist zou missen op CM11. Niet veel denk ik nu.
Alleszins, moest je problemen hebben met het geluid kan dit misschien helpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2652831
Ik heb trouwens ook op de stock rom de camera ingesteld op 8M, aangezien ik dat meer dan voldoende groot vind; alles moet nog eens syncen over dropbox en 13M files zijn een pak groter dan 8M ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
yep, de camera kan 13 MPX in CM11 2014-02-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zorean schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:56:
[...]

Nu vraag ik me dus af hoe de bt audio kwaliteit is in jouw geval. Met de stock rom heb ik namelijk het probleem dat bij bepaalde hoge frequenties (vooral met high hats) het geluid kraakt, volgens mij noemen ze dat clipping. Dit is een software issue, welke ik met vorige telefoons ook ondervond, afhankelijk van welke rom ik geinstalleerd had.
Nu was ik vorige week bijna van plan om m'n 10 jaar oude pioneer autoradio te gaan vervangen. Even langs Correct geweest om te horen of de nieuwe radios met nieuwere bt module hier geen last van hebben als ik bt audio stream vanaf de g2. Maar helaas moest ik vaststellen nogsteeds die `clipping` waar te nemen.
Hier een spotify playlist met wat nummers die dat dus hebben: http://open.spotify.com/u...st/1OUWhAu53wWMEmVec7TIn0

Helaas ben ik nog weinig discussie over dit issue tegengekomen. Maar ben eigenlijk hard op zoek naar een rom die hier geen last van heeft. Vind het zo jammer dat ik niet volledig kan genieten van mooi geluid;) Maar misschien is het ook een soort bt-receiver+bt-driver@phone compatibility issue wat evt wel opgelost kan worden met ander (merk) autoradio. Ik weet in ieder geval dat het met vorige telefoons met een andere rom opgelost was.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tutti-frutti schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:33:
[...]

Nu vraag ik me dus af hoe de bt audio kwaliteit is in jouw geval. Met de stock rom heb ik namelijk het probleem dat bij bepaalde hoge frequenties (vooral met high hats) het geluid kraakt, volgens mij noemen ze dat clipping. Dit is een software issue, welke ik met vorige telefoons ook ondervond, afhankelijk van welke rom ik geinstalleerd had.
Nu was ik vorige week bijna van plan om m'n 10 jaar oude pioneer autoradio te gaan vervangen. Even langs Correct geweest om te horen of de nieuwe radios met nieuwere bt module hier geen last van hebben als ik bt audio stream vanaf de g2. Maar helaas moest ik vaststellen nogsteeds die `clipping` waar te nemen.
Hier een spotify playlist met wat nummers die dat dus hebben: http://open.spotify.com/u...st/1OUWhAu53wWMEmVec7TIn0

Helaas ben ik nog weinig discussie over dit issue tegengekomen. Maar ben eigenlijk hard op zoek naar een rom die hier geen last van heeft. Vind het zo jammer dat ik niet volledig kan genieten van mooi geluid;) Maar misschien is het ook een soort bt-receiver+bt-driver@phone compatibility issue wat evt wel opgelost kan worden met ander (merk) autoradio. Ik weet in ieder geval dat het met vorige telefoons met een andere rom opgelost was.
Bij mij is het geluid op de stock ROM kraak- en kraakhelder op alle frequenties, van heel hoog tot de diepste bassen als ik muziek afspeel via Spotify. Heb je heel toevallig de kwaliteit wel op Extreme staan? Er zit een wereld van verschil tussen normaal en extreem. In mijn geval staat hij daar sowieso op omdat Spotify niet uit mijn databundel gaat (Hi actie).

En vraag 2 dan: Staat de equalizer op je telefoon én autoradio wel goed? Ik merk op mijn receiver thuis ook dat het geluid nergens naar klinkt als die foutief staat. Dit kan ook clipping geven als je speakers het gewoon niet meer aankunnen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zorean schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:16:
[...]

Bij mij is het geluid op de stock ROM kraak- en kraakhelder op alle frequenties, van heel hoog tot de diepste bassen als ik muziek afspeel via Spotify. Heb je heel toevallig de kwaliteit wel op Extreme staan? Er zit een wereld van verschil tussen normaal en extreem. In mijn geval staat hij daar sowieso op omdat Spotify niet uit mijn databundel gaat (Hi actie).
Kwaliteit op extreme inderdaad. Equalizer settings zijn zorgvuldig getuned op autoradio, maar dit staat volledig los van het probleem, omdat het dus met de ene rom wel en andere rom niet is (bij vorige android telefoons). Bij de G2 nog geen rom gevonden zonder deze clipping.
En vraag 2 dan: Staat de equalizer op je telefoon én autoradio wel goed?
Van de telefoon EQ blijf ik in principe altijd van af, maar eerlijk gezegd kan ik hem niet eens vinden op de G2? (draai cloudy-flex atm.. wat een vreselijke rom qua bt pairing) De clipping is in ieder geval niet een kwestie van eq anders instellen, tenzij de tweeters falen, dan zou je de hoge frequenties kunnen dempen ja... maar dat doe ik toch altijd al eigenlijk. Nb, de geluidskwaliteit is dus wel goed, alleen die clipping stoort me enorm bij bepaalde nummers.

Maar ik vermoed dat het issue dus bt-receiver afhankelijk is. Wat voor merk autoradio gebruik jij?
De clipping hoorde ik dus ook in de winkel toen ik hem verbond met een nieuwe. Ik zal binnenkort eens een ander bt-apparaat opzoeken om te checken op clipping.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 23:48
Kan iemand mij vertellen of ik stock rom draaiende, na root nog steeds updates ota kan downloaden en zonder gevaar of instabiliteit kan instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 10:53
fwawer schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:48:
Kan iemand mij vertellen of ik stock rom draaiende, na root nog steeds updates ota kan downloaden en zonder gevaar of instabiliteit kan instaleren?
Als je geen Custom Recovery zoals TWRP hebt zou het goed moeten gaan dacht ik.

Heb er zelf gisteren Mahdi Rom 4.4.2 erop gezet, wat een wereld van verschil met de stock rom. Al die LG meuk weg (Heb zelf Quickremote geinstalleerd) en enorm soepel en ook enorm veel customization met deze ROM. Deze ga ik houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:11

madpilot0

I ain't mad

Ik heb op dit moment xposed draaien (met g2 xposed) en wat leuke uiterlijke dingen veranderd (battery icon etc.)

Kan ik straks zonder problemen updaten naar 4.4 of zal het beter zijn eerst die dingen te uninstallen en na het updaten weer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 10:53
madpilot0 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:36:
Ik heb op dit moment xposed draaien (met g2 xposed) en wat leuke uiterlijke dingen veranderd (battery icon etc.)

Kan ik straks zonder problemen updaten naar 4.4 of zal het beter zijn eerst die dingen te uninstallen en na het updaten weer proberen?
Volgens mij verlies je de root na het installeren van updates.
Heb nu de Mahdi rom 4.4.2 met de QuickRemote van LG en de camera van LG geflashed. Wat een topding is de LG G2 nu, zonder al die LG meuk, alles is echt enorm vloeiend. Gewoon een Nexus 5+ nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zie dat Kitkat los begint te komen in Europa, een goed teken. Het zal hier waarschijnlijk binnenkort ook wel komen maar het schijnt dat 4.4.2 nog niet te rooten is ....
Ik ben in de verleiding om de standaard kitkat te nemen en daarna wel te wachten op root maar als je eenmaal root acces gewend bent dan ga je het toch weer missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

janvanduschoten schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:57:
Ik zie dat Kitkat los begint te komen in Europa, een goed teken. Het zal hier waarschijnlijk binnenkort ook wel komen maar het schijnt dat 4.4.2 nog niet te rooten is ....
Ik ben in de verleiding om de standaard kitkat te nemen en daarna wel te wachten op root maar als je eenmaal root acces gewend bent dan ga je het toch weer missen :P
Ik heb inmiddels een Vodafone branded KitKat ROM op de G2 zitten (zit bij Hi maar werkt inclusief 4G) en het werkt prima.
Zodra LG eens besluit de EU Open vrij te geven smijt ik die er wel overheen. :p

Wat betreft root: Alleen nuttig voor adblocking, voor de rest heb ik geen flauw idee wat ik er mee zou willen/moeten. Xposed is (voor mij) geheel nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:11

madpilot0

I ain't mad

janvanduschoten schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:57:
Ik zou het alleen missen voor tasker en een klein beetje voor xposed. Vind dat automatisch aan/uitzetten van de pattern lock heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mini-guide om KitKat op je G2 te installeren.

DEEL 1: Installatie.

-Download en installeer dit: Klik. Als het start: Afsluiten.

-Download dit en pak het uit: Klik.

-Eventueel de drivers als je die nog niet hebt: Klik.

-Zet de telefoon in download mode: Telefoon uit, dan de USB kabel erin prikken terwijl je volume down inhoudt.

-Open UpTestEX.exe als administrator.

-Download de Jelly Bean Vodafone firmware (nodig voor root en custom recovery): Klik.

-Zet volgens de onderstaande screenshot de zaken juist.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rTkU2xGl.png

Bij 1: 3GQCT
Bij 2: DIAG
Bij 3: Klik op het gele mapje en kies het KDZ bestand dat je zojuist gedownload hebt.
Bij 4: Klikken.

-In de popup klik je op Upgrade Start.
-In de popup die nu volgt kies je bij de bovenste Republic Of Korea en bij de onderste English en klik op OK.

-Nu even wachten tot hij klaar is, de telefoon zal rebooten. Mocht hij crashen of bootlopen, dan de telefoon volledig uitzetten en een hard reset doen via volume up + power. Zodra het LG logo komt de knoppen loslaten en weer inhouden. Volg dan de instructies op het scherm.

-Download IORoot en pak uit: Klik.

-Open Root.bat en volg de instructies om te rooten.

-Download een custom recovery, gebruik deze handige tool en volg de instructies daarin: Klik.
Kies voor TWRP 2.6.3.3 als hij vraagt welke recovery je wil gebruiken.

-Download de rooted KitKat ROM:

16GB versie

32GB versie

-Download de rooter: Klik.

-Kopieer de KitKat ROM en de rooter naar het interne geheugen van de telefoon.

-Reboot naar recovery (kan via de tool van daarnet)

-Ga naar de afdeling Wipe, kies Advanced Wipe en zet een tikje bij alles behalve Internal Storage en voer het proces uit.

-Flash de KitKat ROM zip.

-Ga terug naar Advanced Wipe, kies deze keer enkel Data en voer het uit.

-Flash nu de rooter.

-Reboot en geniet van een rooted KitKat.

DEEL 2: De opschoning

Standaard is deze ROM voorzien van allerlei rotzooi omdat het een Vodafone branded ROM is. Dit is echter makkelijk op te lossen.

-Download ES File Explorer op je telefoon.

-Open ES File Explorer, druk op de menutoets, scroll in het linker menu naar beneden en tik op Root Explorer.

-Geef toegang.

-Kies "Laden als R/W".

-Zet alles naar de rechterbolletjes (RW) en klik OK. Onthoud wel waar alles op stond!

-Tik op de / bovenin, nu zit je als het goed is in het hoogste niveau: Systeem.

-Ga naar de volgende locaties en verwijder alles wat lijkt op Vodafone rotzooi:

System/apps/bootup (Alles behalve LGTaskManager.apg)
/system/Preload/LG
/system/vendor/carrier
/system/vendor/carrier/system

-Verwijder in de volgende locaties de "bootanimation.zip":

/cust/poweron
/cust/poweroff

-Download nu Titanium.

-Gebruik deze app om alle overbodige apps en services te 'bevriezen'.
Welke zaken je hier allemaal kan pakken is een beetje een hit-and-miss procedure. Probeer alles wat niet nuttig lijkt te bevriezen en kijk of er rare dingen gebeuren. In dat geval: Ontdooien.
Probeer echter liever geen systeemservices te bevriezen, er kunnen gekke dingen gebeuren.
LG Apps zoals LG VoiceMate, Noteblock etc kunnen wel bevroren worden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mini-guide om KitKat op je G2 te installeren.
Let op: Alles geschied geheel op eigen risico.

DEEL 1: Installatie.

-Download en installeer dit: Klik. Als het start: Afsluiten.

-Download dit en pak het uit: Klik.

-Eventueel de drivers als je die nog niet hebt: Klik.

-Zet de telefoon in download mode: Telefoon uit, dan de USB kabel erin prikken terwijl je volume down inhoudt.

-Open UpTestEX.exe als administrator.

-Download de Jelly Bean Vodafone firmware (nodig voor root en custom recovery): Klik.

-Zet volgens de onderstaande screenshot de zaken juist.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rTkU2xGl.png

Bij 1: 3GQCT
Bij 2: DIAG
Bij 3: Klik op het gele mapje en kies het KDZ bestand dat je zojuist gedownload hebt.
Bij 4: Klikken.

-In de popup klik je op Upgrade Start.
-In de popup die nu volgt kies je bij de bovenste Republic Of Korea en bij de onderste English en klik op OK.

-Nu even wachten tot hij klaar is, de telefoon zal rebooten. Mocht hij crashen of bootlopen, dan de telefoon volledig uitzetten en een hard reset doen via volume up + power. Zodra het LG logo komt de knoppen loslaten en weer inhouden. Volg dan de instructies op het scherm.

-Download IORoot en pak uit: Klik.

-Open Root.bat en volg de instructies om te rooten.

-Download een custom recovery, gebruik deze handige tool en volg de instructies daarin: Klik.
Kies voor TWRP 2.6.3.3 als hij vraagt welke recovery je wil gebruiken.

-Download de rooted KitKat ROM:

16GB versie

32GB versie

-Download de rooter: Klik.

-Kopieer de KitKat ROM en de rooter naar het interne geheugen van de telefoon.

-Reboot naar recovery (kan via de tool van daarnet)

-Ga naar de afdeling Wipe, kies Advanced Wipe en zet een tikje bij alles behalve Internal Storage en voer het proces uit.

-Flash de KitKat ROM zip.

-Ga terug naar Advanced Wipe, kies deze keer enkel Data en voer het uit.

-Flash nu de rooter.

-Reboot en geniet van een rooted KitKat.

DEEL 2: De opschoning

Standaard is deze ROM voorzien van allerlei rotzooi omdat het een Vodafone branded ROM is. Dit is echter makkelijk op te lossen.

-Download ES File Explorer op je telefoon.

-Open ES File Explorer, druk op de menutoets, scroll in het linker menu naar beneden en tik op Root Explorer.

-Geef toegang.

-Kies "Laden als R/W".

-Zet alles naar de rechterbolletjes (RW) en klik OK. Onthoud wel waar alles op stond! Als je klaar bent met dingen aanpassen in deze app moet je alles weer terugzetten zoals het stond.

-Tik op de / bovenin, nu zit je als het goed is in het hoogste niveau: Systeem.

-Ga naar de volgende locaties en verwijder alles wat lijkt op Vodafone rotzooi:

/system/apps/bootup (Alles behalve LGTaskManager.apk en LGWorldClockWidget.apk)
/system/Preload/LG
/system/vendor/carrier
/system/vendor/carrier/system

-Verwijder in de volgende locaties de "bootanimation.zip":

/cust/poweron
/cust/poweroff

-Download nu Titanium.

-Gebruik deze app om alle overbodige apps en services te 'bevriezen'.
Welke zaken je hier allemaal kan pakken is een beetje een hit-and-miss procedure. Probeer alles wat niet nuttig lijkt te bevriezen en kijk of er rare dingen gebeuren. In dat geval: Ontdooien.
Probeer echter liever geen systeemservices te bevriezen, er kunnen gekke dingen gebeuren.
LG Apps zoals LG VoiceMate, Noteblock etc kunnen wel bevroren worden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
Zorean schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:01:
[...]

Die link is goed, hier heb je een link naar 1 van de nieuwste D802 internationale ROM's: http://csmgdl.lgmobile.co...9876543213/D80210F_00.kdz
Vergeet niet om de tool als admin te openen, anders werkt het niet.

Dit geeft als resultaat:
Is deze link van de firmware voor de 16 GB versie of de 32 GB versie?

Verder zie ik op XDA ook wel Open netherlands staan maar staat 16GB bij D80210F_00.kdz
en is dus alleen voor 16GB toestellen.

Bestaat er ook een open netherlands firmware voor 32 GB toestellen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Megapaul schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:09:
[...]

Is deze link van de firmware voor de 16 GB versie of de 32 GB versie?

Verder zie ik op XDA ook wel Open netherlands staan maar staat 16GB bij D80210F_00.kdz
en is dus alleen voor 16GB toestellen.

Bestaat er ook een open netherlands firmware voor 32 GB toestellen?
Geen idee. Mijn link is enkel voor 16GB.

Voor zover ik weet bestaan er 'officieel' geen Nederlandse 32GB toestellen aangezien deze doorgaans geïmporteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Inmiddels wel een post met een link gevonden op xda welke voor de 32 GB versie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Kndbrk schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:42:
Mijn 4G werkt naar behoren nu, maar wel niet waar ik woon. Hasselt centrum bijvoorbeeld werkt het perfect. Dus de telefoon en de nederlandse firmware werkt hier in België.
Gewoon slechte dekking van Mobile Vikings in Leuven.
Heb jij het toestel bij eglobal gekocht en heb je de 16 GB of 32 GB versie? Indien 32 GB versie., heb je een linkje voor de juiste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=51075494

Interessant topic om in de gaten te houden, officiële kitkat met root en behoud van je custom recovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:28:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=51075494

Interessant topic om in de gaten te houden, officiële kitkat met root en behoud van je custom recovery :)
Inderdaad interessant, ik zit alleen met de vraag of dit ook voor een32 GB toestel is,
aangezien er in de link staat only 16 GB.

Nu had ik wel op XDA gelelezen dat als je een KDZ file flashed met de flashtool dat het het niet uitmaakt of je een 16 GB of 32 GB toestel heb.

In de link hebben ze over flashen via recovery vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Voor zover ik het heb begrepen zit er geen verschil tussen de 16 en 32 gb versie. Wil je het zeker weten dan kun je beter even wachten totdat iemand het heeft geprobeert eerd, dat duurt geen dag verwacht ik ;)

Edit :there it is :) http://forum.xda-develope...p?p=51077951&postcount=18

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kndbrk
Megapaul schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:34:
[...]

Inderdaad interessant, ik zit alleen met de vraag of dit ook voor een32 GB toestel is,
aangezien er in de link staat only 16 GB.

Nu had ik wel op XDA gelelezen dat als je een KDZ file flashed met de flashtool dat het het niet uitmaakt of je een 16 GB of 32 GB toestel heb.

In de link hebben ze over flashen via recovery vandaar mijn vraag.
Ik heb dit al getest me verschillende 4.4.2 firmwares van 16GB. (heb ook een 32GB toestel) En ik heb nergens problemen gehad of minder volume gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37

BPP

Ik heb de nieuwe Europese 80220 4.4 KDZ gedownload, kan ik die gewoon installeren via flashtool?
Ik lees namelijk ook iets over LG PC suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Net de stock Kitkat 4.2.2 4.4.2 erop gezet volgens het stappenplan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205 en nu dus kitkat mét root en custom recovery :)
Het werd geinstalleerd als een update, dus alles qua foto's etc staat er bij mij nog op, bij Zorean ook dus ik denk dat het bij iedereen zo gaat. Maak voor de zekerheid altijd een update backup .

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2014 20:20 . Reden: Treurige foutjes :') ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:00:
Net de stock Kitkat 4.2.2 erop gezet volgens het stappenplan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205 en nu dus kitkat mét root en custom recovery :)
Het werd geinstalleerd als een update, dus alles qua foto's etc staat er bij mij nog op, bij Zorean ook dus ik denk dat het bij iedereen zo gaat. Maak voor de zekerheid altijd een update.
*backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Net de stock Kitkat 4.2.2 erop gezet volgens het stappenplan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205 en nu dus kitkat mét root en custom recovery :)
Het werd geinstalleerd als een update, dus alles qua foto's etc staat er bij mij nog op, bij Zorean ook dus ik denk dat het bij iedereen zo gaat. Maak voor de zekerheid altijd een update.
KitKat 4.2.2 ja? :> Geen KitKat 4.4.2? :>

Ik heb inderdaad ook alles nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
4.4.2 zit erop! Soepele installatie en heerlijke performance :9

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:42
*is nu ook aan het installeren*

heb wel CWM, hoop dat het werkt haha

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier ook CMW, ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Yup, werkt als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Welke versie van CWM had jij erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik had eerst CMW, ik heb er nu Team Win Recovery Project v2.6.3.3 erop staan. Was vergeten dat ik hem had vervangen :p
Maar met deze gaat het dus ook prima :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:17
ok nice, ik heb nog steeds geen 4.4.2

welke versie heb ik nou nodig?
32 GB europees zonder bloatware ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 11:54
Ik heb vandaag de update gedaan via LG Suite en heb dus de HKG rom met 4.4.2 erop staan en kan geen 4G gebruiken. Wil nu de Europese 4.4.2 ROM erop zetten maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar, ook niet via de R&D Testtool en alle tips van XDA. Heeft er iemand nog een tip of mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Megapaul schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:36:
[...]

Welke versie van CWM had jij erop staan?
Ik heb versie 6 uit mn hoofd en dat ging prima.

Heb ook niet gewiped aan het einde trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526256

Net de stock Kitkat 4.2.2 4.4.2 erop gezet volgens het stappenplan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205 en nu dus kitkat mét root en custom recovery :)
Het werd geinstalleerd als een update, dus alles qua foto's etc staat er bij mij nog op, bij Zorean ook dus ik denk dat het bij iedereen zo gaat. Maak voor de zekerheid altijd een update backup .
net gedaan, werkt perfect!!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
welke versie heb ik nodig voor 32gb? en kan ik hem ook normaal flashen? cwm enz heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Aggressor schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:14:
welke versie heb ik nodig voor 32gb? en kan ik hem ook normaal flashen? cwm enz heb ik niet
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:47:
Voor zover ik het heb begrepen zit er geen verschil tussen de 16 en 32 gb versie. Wil je het zeker weten dan kun je beter even wachten totdat iemand het heeft geprobeert eerd, dat duurt geen dag verwacht ik ;)

Edit :there it is :) http://forum.xda-develope...p?p=51077951&postcount=18
Je kunt eenvoudig een custom recovery erop zetten met de app Google Play: FreeGee Free **ROOT Required** en daarmee kun je flashen. Volg de aanwijzingen in het topic van de ROM die je wilt flashen en dan moet het lukken. Maak altijd even een Nandroid backup / Titanium backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:57
Krijg morgen mijn G2 binnen:)

Moet ik me inloggen bij google en alles instellen of kan ik hem daarvoor al rooten? en welke ROM zouden jullie aanraden?

Nog tips voor hoesjes? http://www.smartphonehoes...ine-tpu-hoesje-lg-g2.html

Of toch de smartcover?

Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Mutybay op 20-03-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:25
Als ik de Nederlandse kitkat op mijn 32gb eglobal wil zetten, kan ik dan ook gewoon de 16gb versie gebruiken aangezien er geen Nederlandse 32gb versie is?
Zoals ik hierboven lees zit er geen verschil tussen de 16 en 32gb versie maar daar gaat het over de open europese versie.
Dus als ik het goed begrijp kan ik de Nederlandse 16gb kitkat op mijn telefoon flashen via de manier die zorean 1 pagina terug beschrijft. En dan heb ik ook nog root.
Of kan ik beter de open europese kitkat flashen op mijn eglobal toestel?
Heb de telefoon nog niet binnen, maar ben me vast voor aan het bereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemr90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-01 17:30
Ik heb een quickwindow cover, een custom rom installeren, werken de quickwindow functies dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

NG00 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:12:
Als ik de Nederlandse kitkat op mijn 32gb eglobal wil zetten, kan ik dan ook gewoon de 16gb versie gebruiken aangezien er geen Nederlandse 32gb versie is?
Zoals ik hierboven lees zit er geen verschil tussen de 16 en 32gb versie maar daar gaat het over de open europese versie.
Dus als ik het goed begrijp kan ik de Nederlandse 16gb kitkat op mijn telefoon flashen via de manier die zorean 1 pagina terug beschrijft. En dan heb ik ook nog root.
Of kan ik beter de open europese kitkat flashen op mijn eglobal toestel?
Heb de telefoon nog niet binnen, maar ben me vast voor aan het bereiden :)
Nooit een 16GB ROM flashen op een 32GB toestel, dan had je net zo goed een 16GB toestel kunnen halen want hij 'ziet' dan ook maar 16GB en die andere 16GB is dan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:25
Zorean schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:30:
[...]
Nooit een 16GB ROM flashen op een 32GB toestel, dan had je net zo goed een 16GB toestel kunnen halen want hij 'ziet' dan ook maar 16GB en die andere 16GB is dan kwijt.

Edit :there it is :) http://forum.xda-develope...51077951&postcount=18
Volgens eerdere posts had ik begrepen dat het wel kan (zie ook de link naar xda), dus snap het niet meer helemaal. Vandaar dat er enige verwarring is ontstaan bij me...
Zou graag een open Europese kitkat op mijn 32gb lg g2 willen, maar wordt er niet meer helemaal wijs uit omdat ze overal iets anders zeggen. De een zegt absoluut geen 16gb te flashen op een 32gb toestel en in een ander topic zeggen ze weer van wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
NG00 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:55:
[...]

[...]

Volgens eerdere posts had ik begrepen dat het wel kan (zie ook de link naar xda), dus snap het niet meer helemaal. Vandaar dat er enige verwarring is ontstaan bij me...
Zou graag een open Europese kitkat op mijn 32gb lg g2 willen, maar wordt er niet meer helemaal wijs uit omdat ze overal iets anders zeggen. De een zegt absoluut geen 16gb te flashen op een 32gb toestel en in een ander topic zeggen ze weer van wel..
Ik heb vandaag mn G2 binnen gekregen (32GB, eglobal), drivers op Windows geinstalleerd, meteen geroot, TWRP geinstalleerd, de roms op mn telefoon gezet via normale USB connectie en daarna geflashed via TWRP ("custom recovery"). Nu heb ik kitkat met root. Tevens ook een improved camera geïnstalleerd (blijkbaar, aangezien ik geen ervaring heb met de standaard), die 4kHD, 720p 120fps en een hogere ISO (1600) aan kan.

Komende van een CM11/carbon ROM dan is de LG rom echt verschrikkelijk... niet uit te staan ;( ;(

Zoek wat rond op Google of op XDA en je kan alles vinden. De topic zei dat het een probleem kon zijn voor 32GB toestellen aangezien hij zelf een 16gb had, maar ik heb nog steeds 32 beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Stidge op 20-03-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
welke heb jij dan precies gebruikt? heb je een linkje?
en verder heb je geen problemen?
ik heb ook 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:57
Is er eigenlijk een stock android 4.4.2 kitkat ergens te downloaden?

Op XDA staan alleen maar aangepaste volgens mij. Of welke komt het meeste in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
Je moet zoeken naar AOSP als je nexus-achtig stock wil hebben. Helaas is dat voor de G2 vooralsnog volgens mij niet helemaal mogelijk; LG ondersteunt pas sinds minder dan een week kitkat officiëel. ROM bouwers zijn nu bezig. Geef ze eventjes.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Net CloudyPro II geïnstalleerd, mijn eerste custom ROM op deze telefoon.
Ik kan dit iedereen aanraden die stock wil blijven draaien maar toch meer snelheid en 'candy' zoals ART, dualscreen etc wil.

Nondeju, wat is deze ROM een beest van een snelheidsmonster.
Het leukste van alles? Het is KitKat, mét custom recovery en mét root.
En de modded cam die erin zit doet zeer soepele 4k UHD filmpjes opnemen, echt bizar gewoon.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Zorean schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:59:
Ik kan dit iedereen aanraden die stock wil blijven draaien maar toch meer snelheid en 'candy' zoals ART, dualscreen etc wil.

En de modded cam die erin zit doet zeer soepele 4k UHD filmpjes opnemen, echt bizar gewoon.

Aanrader!
Is de batterijduur even goed?
Die modded cam, is dat de originele camera utility van google? Want ik moet zeggen dat die panorama functie van google een stuk beter werkt dan die van LG.
Welke recovery gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

beOnt schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 07:52:
[...]

Is de batterijduur even goed?
Die modded cam, is dat de originele camera utility van google? Want ik moet zeggen dat die panorama functie van google een stuk beter werkt dan die van LG.
Welke recovery gebruik je?
Heb hem nog geen dag erop, dus kan nog weinig zinnigs zeggen over de accuduur. Ik gok wel dat deze erg goed is, het is immers kitkat.
De cam is een heftig gemodificeerde versie van de LG camera app. Onder de motorkap gemodificeerd uiteraard zodat alles veel beter is.
Als recovery heb ik de nieuwste Philz, dit is ook een vereiste voor de ROM. Andere recoveries werken niet goed met kitkat.

Versie 1.1 van de ROM is overigens net uit met een hoop fixes.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 22-03-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

westergas

rikkie_pc

Heb sinds gisteren mijn G2 en ga hem denk ik ook direct rooten.

Misschien domme vraag maar hoe zit het met apps die ik via Titanium Backup van mijn oude telefoon (HTC One) naar de G2 wil kopieren? Kan dit problemen opleveren omdat ze van een ander merk/type toestel vandaan komen of moet dat niets uitmaken?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

westergas schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:49:
Heb sinds gisteren mijn G2 en ga hem denk ik ook direct rooten.

Misschien domme vraag maar hoe zit het met apps die ik via Titanium Backup van mijn oude telefoon (HTC One) naar de G2 wil kopieren? Kan dit problemen opleveren omdat ze van een ander merk/type toestel vandaan komen of moet dat niets uitmaken?
Ik zou het persoonlijk niet restoren. Gewoon fris beginnen. Nieuwe telefoon, schone lei. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Ik heb net Mahdi rom 2.5 geinstalleerd. Het is gewoon een nexus 5 nu, heerlijk. Die camera van LG is een gemis, maar de rest is nu zo veel cleaner dat het het waard is. Toch zou ik graag die slowmotion feature er op willen hebben. Nog ff doorzoeken/wachten...

Overigens vandaag mn device gebricked, wat een gedoe om dat ongedaan te krijgen zeg. Tijdens dat proces wel iets van 10 .exe geopend. Nooit 'internal memory' wipen, tenzij je een externe backup hebt :F :F :F

[ Voor 29% gewijzigd door Stidge op 22-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Stidge schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:45:
Ik heb net Mahdi rom 2.5 geinstalleerd. Het is gewoon een nexus 5 nu, heerlijk. Die camera van LG is een gemis, maar de rest is nu zo veel cleaner dat het het waard is. Toch zou ik graag die slowmotion feature er op willen hebben. Nog ff doorzoeken/wachten...

Overigens vandaag mn device gebricked, wat een gedoe om dat ongedaan te krijgen zeg. Tijdens dat proces wel iets van 10 .exe geopend. Nooit 'internal memory' wipen, tenzij je een externe backup hebt :F :F :F
Je mag nog blij zijn dat je je EFS nog hebt dan. Als je die wiped en je hebt geen backup kan je een herstel rustig voor de volle 100% vergeten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
O-) O-)

Serieus. Ik ben blij dat ik rond dit tijdstip pas met een G2 aan kom, nadat al die tutorials en zo beschikbaar zijn. Anders had ik nu al na 3 dagen een mooi blokje nutteloze elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ik baal hier zo ontzettend van, nog steeds geen 4.4 update.
ik heb een 32gb uit Duitsland.

Welke versie heb ik dan nodig? en welk programma om te flashen?
want root/recovery enz heb ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zorean schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:59:

Aanrader!
Ik heb hem nu ook een paar dagen draaien en hij bevalt uitstekend :)
Alles werkt, geen battery drain en hij is heerlijk snel & soepel.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste