Wat is op dit moment een hele goede kale kitkat rom, met dezelfde camerafuncties als stock lg?
Anoniem: 353770
Hoi,Zorean schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:59:
Net CloudyPro II geïnstalleerd, mijn eerste custom ROM op deze telefoon.
Ik kan dit iedereen aanraden die stock wil blijven draaien maar toch meer snelheid en 'candy' zoals ART, dualscreen etc wil.
Nondeju, wat is deze ROM een beest van een snelheidsmonster.
Het leukste van alles? Het is KitKat, mét custom recovery en mét root.
En de modded cam die erin zit doet zeer soepele 4k UHD filmpjes opnemen, echt bizar gewoon.
Aanrader!
Kan je me dat eens stap voor stap uitleggen hoe ik die op me LG-G2 moet zetten.
Dat staat in de topicstart op XDA. Lees je eerst even in voordat je wat gaat doen.Anoniem: 353770 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:26:
[...]
Hoi,
Kan je me dat eens stap voor stap uitleggen hoe ik die op me LG-G2 moet zetten.
Voor de mensen die CloudyPro II gebruiken en de draadloze opslag / Wireless Storage missen kunnen de app Google Play: SambaDroid gebruiken, die doet exact hetzelfde
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Na de update van Jellybean naar KitKat vind ik dat ik minder lang met mijn accu kan doen en juist het geheugen gebruik is toegenomen, waar ik vroeger rond de 780MB standaard had,, zit ik nu geregeld op 480Mb zonder extreme dingen. Als ik een herstart met G2 doe zit ik rond de 1,05GB. Dus ik kan wel concluderen dat de G2 langzaam aan meer geheugen gaat gebruiken
Ik heb de volgende Apps geïnstalleerd:
(Weer thema juist weer wel), wilde ik alle handelingen proberen die bij XDA omschreven is om je telefoon te rooten en zodoende LG Weer App software uitschakelen en eventuele andere software.
Mijn G2 is in bezit van KitKat, versie D80220B maar ik kan met geen mogelijkheid root toegang krijgen.
Ik volg exact alle stappen van XDA, LG ADB software en IOroot maar zonder resultaat (heb verscheidene manieren geprobeerd).
De telefoon wordt wel gevonden in command prompt, zie foto voor alles in 1 plaatje:

Nu is mijn vraag aan jullie, kan het kloppen dat KitKat / D80220B niet ondersteund wordt door IOroot??
Ik heb daarna nog een ander alternatief geprobeerd genaamd Kingo. Wederom niet gelukt.
Ik lees overal positieve verhalen m.b.t. rooten en dat het makkelijk en snel gebeurd is, bij mij niet dus.
Moet ik soms wachten op nieuwe IOroot software?
Alvast bedankt voor alle eventuele reacties en mogelijke oplossingen.
Ik heb de volgende Apps geïnstalleerd:
- een bank app,
- Temple run 2 (spel)
- NS reisplanner
- Brother Iprint&Scan
- FM Nederland
- WhatsApp (Mijn kennissen zitten niet op Telegram, vandaar)
- DIGI Clock Widget
- Cell Broadcast
- Drive
- Foto screensavers
- Google Play Books
- Google Play Kiosk
- Google Play Music
- Google+
- Hangouts
- LG Keyboard Thema's (3 stuks)
- Life Square & Log Manager
- Market-Feedbackagent
- Muziek
- Ontgrendelen via gezichtsherkenning
- RemoteCall-Service
- TekstTranslator
- Video Editor
- Video Trim
- Voice Mate
- VuTalk
- Widget Klok

Mijn G2 is in bezit van KitKat, versie D80220B maar ik kan met geen mogelijkheid root toegang krijgen.
Ik volg exact alle stappen van XDA, LG ADB software en IOroot maar zonder resultaat (heb verscheidene manieren geprobeerd).
De telefoon wordt wel gevonden in command prompt, zie foto voor alles in 1 plaatje:

Nu is mijn vraag aan jullie, kan het kloppen dat KitKat / D80220B niet ondersteund wordt door IOroot??
Ik heb daarna nog een ander alternatief geprobeerd genaamd Kingo. Wederom niet gelukt.
Ik lees overal positieve verhalen m.b.t. rooten en dat het makkelijk en snel gebeurd is, bij mij niet dus.
Moet ik soms wachten op nieuwe IOroot software?
Alvast bedankt voor alle eventuele reacties en mogelijke oplossingen.
Kennis begint met informatie vergaren.
Zo zie je maar hoe belangrijk goed lezen is voor je ergens aan begint 
Ik gok dat je IOroot via XDA hebt gekregen daar staat namelijk in de openingspost dat IOroot alleen de software ondersteund waarmee de G2 geleverd is, lees Jelly Bean
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2448887
Samengevat, je had leukere dingen kunnen doen vannacht
Ik gok dat je IOroot via XDA hebt gekregen daar staat namelijk in de openingspost dat IOroot alleen de software ondersteund waarmee de G2 geleverd is, lees Jelly Bean
Anoniem: 353770
Sorry maar kan het niet vinden,dit is echt niet te doen.snap er niets van😡 is er nu nergens iemand die het stap voor stap kan uitleggen en dan liefst in het Nederlands.janvanduschoten schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:48:
[...]
Dat staat in de topicstart op XDA. Lees je eerst even in voordat je wat gaat doen.
Voor de mensen die CloudyPro II gebruiken en de draadloze opslag / Wireless Storage missen kunnen de app Google Play: SambaDroid gebruiken, die doet exact hetzelfde
Het forum is niet bedoeld als helpdesk en als je niet weet wat je gaat doen dan kun je er eerlijk gezegd beter niet aan beginnen.
Laat ik er even vanuit gaan dat je de topicstart al hebt doorgelezen hier en op XDA, waar kom je dan niet uit? Ik neem aan dat je nog 4.2.2 op je G2 hebt staan?
Laat ik er even vanuit gaan dat je de topicstart al hebt doorgelezen hier en op XDA, waar kom je dan niet uit? Ik neem aan dat je nog 4.2.2 op je G2 hebt staan?
Het staat anders aardig goed uitgelegd op XDA.Anoniem: 353770 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:51:
[...]
Sorry maar kan het niet vinden,dit is echt niet te doen.snap er niets van😡 is er nu nergens iemand die het stap voor stap kan uitleggen en dan liefst in het Nederlands.
Mocht je nieuw zijn in het flashen van roms en het rooten van je toestel, raad ik je aan om je hier eerst eens voor in te lezen. Op XDA is hier veel over te vinden.
Op tweakers.net verwachten we dat je je minimaal eerst fatsoenlijk inleest, en mocht je er dan echt niet uitkomen dan is er altijd wel iemand die je kan helpen met je specifieke vragen.
Maar om nu meteen te gaan vragen of iemand een complete guide voor je gaat schrijven zonder je er eerst in te verdiepen is niet echt netjes als je het mij vraagt
edit: janvanduschoten was me net voor
martijnm71 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 06:40:
Zo zie je maar hoe belangrijk goed lezen is voor je ergens aan begint

Ik was 2 dagen terug al veel aan het Googelen en Youtuben voor alle informatie en ben door een mede-Tweaker verwezen naar XDA, daar heb ik 3 volledige topics doorgespit en toen ook al geprobeerd. Ik had wel ergens iets gelezen van mensen die KitKat wel konden rooten dus vandaar dat ik mijn basis van verdere handelingen daarop had gebaseerd.
Het kan zijn dat ik in een korte tijd zoveel informatie heb gelezen/gezien dat je ineens een zwarte vlek voor je ogen krijgt.
Maar goed, net die kleine woordjes Jelly Bean only supported heb ik dus niet goed begrepen of zelfs overlezen. Dus kort samengevat, weer wat wijzer, ik moet nu geduld hebben eer de stock KitKat van LG root toegankelijk zal worden.
Bedankt voor jouw reactie en verduidelijking.
Edit: Ik weet inmiddels ook dat je met een KDZ methode wel terug kan flashen naar Jelly Bean, maar ik wacht wel even op andere mogelijkheden (indien deze komen), zoals een directe benadering zonder downgrade en dan weer upgraden. Beetje omslachtig als je het mij vraagt en mogelijk meer onnodige risico's om je dure telefoon vaarwel te zeggen. Natuurlijk is het wel zo dat als je iets wilt bereiken moet je ook lef/durf en geduld tonen
[ Voor 16% gewijzigd door aliberto op 25-03-2014 12:27 ]
Dat hoeft nietaliberto schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:06:
[...]
Dus kort samengevat, weer wat wijzer, ik moet nu geduld hebben eer de stock KitKat van LG root toegankelijk zal worden.
Je kunt ook terug gaan naar android 4.2.2 en deze dan rooten om vervolgens weer naar kitkat te gaan via deze guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205
Dit is een trucje om je root en recovery te behouden als je flashed naar kitkat.
Terwijl je deze methode omschreef was ik mijn eerdere post aan het bijwerken met dezelfde informatie.NG00 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:15:
[...]
Dat hoeft niet![]()
Je kunt ook terug gaan naar android 4.2.2 en deze dan rooten om vervolgens weer naar kitkat te gaan via deze guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205
Dit is een trucje om je root en recovery te behouden als je flashed naar kitkat.
gelukkig zijn we het soort mensen dat dat soort dingen leuk vindtaliberto schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:06:
[...]
Eigenlijk 2 hele nachten.
![]()
Ik was 2 dagen terug al veel aan het Googelen en Youtuben voor alle informatie en ben door een mede-Tweaker verwezen naar XDA, daar heb ik 3 volledige topics doorgespit en toen ook al geprobeerd. Ik had wel ergens iets gelezen van mensen die KitKat wel konden rooten dus vandaar dat ik mijn basis van verdere handelingen daarop had gebaseerd.
Het kan zijn dat ik in een korte tijd zoveel informatie heb gelezen/gezien dat je ineens een zwarte vlek voor je ogen krijgt.
Maar goed, net die kleine woordjes Jelly Bean only supported heb ik dus niet goed begrepen of zelfs overlezen. Dus kort samengevat, weer wat wijzer, ik moet nu geduld hebben eer de stock KitKat van LG root toegankelijk zal worden.
Bedankt voor jouw reactie en verduidelijking.
Edit: Ik weet inmiddels ook dat je met een KDZ methode wel terug kan flashen naar Jelly Bean, maar ik wacht wel even op andere mogelijkheden (indien deze komen), zoals een directe benadering zonder downgrade en dan weer upgraden. Beetje omslachtig als je het mij vraagt en mogelijk meer onnodige risico's om je dure telefoon vaarwel te zeggen. Natuurlijk is het wel zo dat als je iets wilt bereiken moet je ook lef/durf en geduld tonen
maar ik moet zeggen dat ik er eerst ook over heen had gelezen
Ai, je hebt Kingo gebruikt? Dan zijn er nu diverse Chinezen met je IMEI en al je persoonlijke data op je telefoon aan de haal gegaan. Dat is een scamprogramma namelijk.aliberto schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 02:45:
Hadden die hun leven niet gebeterd?Zorean schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:50:
[...]
Ai, je hebt Kingo gebruikt? Dan zijn er nu diverse Chinezen met je IMEI en al je persoonlijke data op je telefoon aan de haal gegaan. Dat is een scamprogramma namelijk.
Volgens XDA in ieder geval wel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2604749
Dit had ik ook gelezen vandaar dat ik deze alternatief had gebruikt.martijnm71 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:12:
[...]
Hadden die hun leven niet gebeterd?
Volgens XDA in ieder geval wel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2604749
Morgen komt mijn LG G2 van eglobal eindelijk binnen 
Ben nog aan het twijfelen wat ik er mee ga doen.
-De open europese kitkat rom met root en custom recovery flashen
-Cloudypro II flashen
Ik lees veelal positieve reacties over cloudypro II, dus mijn voorkeur gaat denk ik hier naar uit.
De "bugs" die hierin zitten zijn over het algemeen kitkat gerelateerde bugs en dus niet specifiek voor deze rom.
De uitgebreidere camera app en andere functies die zijn overgenomen van de G pro 2, spreken me wel aan.
Zijn de personen die cloudypro II gebruiken hier, er nog steeds tevreden mee?
Hoe zit het met de accuduur, na een aantal dagen gebruik?
Ben nog aan het twijfelen wat ik er mee ga doen.
-De open europese kitkat rom met root en custom recovery flashen
-Cloudypro II flashen
Ik lees veelal positieve reacties over cloudypro II, dus mijn voorkeur gaat denk ik hier naar uit.
De "bugs" die hierin zitten zijn over het algemeen kitkat gerelateerde bugs en dus niet specifiek voor deze rom.
De uitgebreidere camera app en andere functies die zijn overgenomen van de G pro 2, spreken me wel aan.
Zijn de personen die cloudypro II gebruiken hier, er nog steeds tevreden mee?
Hoe zit het met de accuduur, na een aantal dagen gebruik?
Cloudypro werkt erg lekker, ik ben nog geen nadelen tegengekomen. Het enige dat ik miste was de gedeelde schijf functie maar die is makkelijk op te vangen (janvanduschoten in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's")
Batterij is bij mij ook goed, vandaag weinig gebruikt (45 minuten scherm aan gehad) en na 8,5 uur zit ik nu op 81% .
Batterij is bij mij ook goed, vandaag weinig gebruikt (45 minuten scherm aan gehad) en na 8,5 uur zit ik nu op 81% .
Cloudypro is top. Knock to unlock is een handige functie. Vergeet alleen je APN niet handmatig in te stellen (iig met T-Mobile) anders krijg je geen bitje binnen
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ah, dat is waar. Ik heb zelf de APN moeten instellen, ook T-mobile. Je ziet dan wel 3G / H bovenin staan maar verder gebeurt er niets.westergas schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:29:
Cloudypro is top. Knock to unlock is een handige functie. Vergeet alleen je APN niet handmatig in te stellen (iig met T-Mobile) anders krijg je geen bitje binnen
Ik zie hier dat Knock to unlock alleen nog maar werkt als het scherm aan staat (in tegenstelling tot de officiële). Klopt dat?westergas schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:29:
En hoe zet je het scherm dan aan? Met de "gewone" Knock functie?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Klopt, je zet eerst je scherm aan en geeft dan eventueel je knock code in. Zodra het op de G2 is geïntroduceerd verwacht ik dat het daar ook snel komt. Heeft te maken met een aangepaste kernel die daar voor nodig is, die is er nog niet.
Dan ga ik morgen als ik de telefoon binnen heb, maar eens aan de slag met het flashen van cloudypro II 
Thnx ook voor de tip met het handmatig instellen van de APN.
Kan je hiermee ook in kitkat 4.4.2 een ander .kdz bestand flashen ?Zorean schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:17:
Mini-guide om KitKat op je G2 te installeren.
Let op: Alles geschied geheel op eigen risico.
*knip*
Succes!
Bijvoorbeeld van een D80220A_00 rom naar een D80220B_00 rom welke beide 4.4.2 zijn, door enkel Deel 1 te volgen ?
[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 26-03-2014 09:42 ]
Mocht iemand een mirror hebben... Download tijd 8h via de site van xdaNG00 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:05:
Dan ga ik morgen als ik de telefoon binnen heb, maar eens aan de slag met het flashen van cloudypro II
Heb hem gisteren nog binnen gehaald via XDA, via de direct download link niet de torrent link.beOnt schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:33:
[...]
Mocht iemand een mirror hebben... Download tijd 8h via de site van xda
Was binnen paar minuutjes binnen...
Ik was een beetje klaar met wachten op de officiële update naar KitKat dus ik heb deze ook maar eens geprobeerd. Erg goed te doen met de duidelijke guide op XDA.janvanduschoten schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:23:
Cloudypro werkt erg lekker, ik ben nog geen nadelen tegengekomen. Het enige dat ik miste was de gedeelde schijf functie maar die is makkelijk op te vangen (janvanduschoten in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's")
All things move towards their end
Welke rom gebruikt iedereen hier voor zijn lg g2 32gb? Al de official kitkat rom's die ik tot nu toe heb gevonden waren allemaal voor 16gb buiten 1 van vodafone germany en een franse. Op xda staat duidelijk dat ik geen 16gb rom mag flashen op een g2 met 32gb.
waarom gekozen voor cloudypro en niet voor cloudystock?Arny schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:04:
[...]
Ik was een beetje klaar met wachten op de officiële update naar KitKat dus ik heb deze ook maar eens geprobeerd. Erg goed te doen met de duidelijke guide op XDA.
Pro heeft meer features.EJPostema schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:49:
[...]
waarom gekozen voor cloudypro en niet voor cloudystock?
+dat
Ik ben dol op extra features, knopjes, etc

Vandaag mijn G2 32gb eindelijk binnen gekregenGhost Ops schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:54:
Welke rom gebruikt iedereen hier voor zijn lg g2 32gb? Al de official kitkat rom's die ik tot nu toe heb gevonden waren allemaal voor 16gb buiten 1 van vodafone germany en een franse. Op xda staat duidelijk dat ik geen 16gb rom mag flashen op een g2 met 32gb.
Eerste wat ik gedaan heb is cloudypro II geinstalleerd, en wat een heerlijke rom!
Ik ben er vanavond wel even zoet mee
waarom mag dat niet?Ghost Ops schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:54:
met de kitkat rom maakt dat toch niet uit?
staat ook in het topic op xda..
ik heb nog steeds 32gb
Deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2681205 is al heel vaak voorgekomen, maar mijn 32gb G2 doet het (tot nu toe) prima hierop. De G2 ziet de telefoon nog gewoon met meer dan 16GB opslag.Ghost Ops schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:54:
Wat zijn de voordelen van cloudypro II t.o.v. de standaard kitkat rom?NG00 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:57:
[...]
Vandaag mijn G2 32gb eindelijk binnen gekregen
Eerste wat ik gedaan heb is cloudypro II geinstalleerd, en wat een heerlijke rom!
Ik ben er vanavond wel even zoet mee
En hoe is deze rom? Netherlands OPEN 16GB D80220B_00.kdz
http://storagecow.eu/inde....2+Firmwares%2FKDZ%60s%2F
Dat is gewoon een standaard LG KitKat rom. Niks bijzonders.Ghost Ops schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:49:
[...]
Wat zijn de voordelen van cloudypro II t.o.v. de standaard kitkat rom?
En hoe is deze rom? Netherlands OPEN 16GB D80220B_00.kdz
http://storagecow.eu/inde....2+Firmwares%2FKDZ%60s%2F
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2590700
Ik gebruik nu deze sinds bijna een week. Hij is net niet zo snel als standaard kitkat met nova launcher en alle animaties op snel, maar het is wél AOSP, nexus 5 feel. Je moet bij Settings>Performance de governer wil op 'interactive' zetten, anders is de batterijduur imo niet zo goed. Toen ik die geswitched had, haalde ik bijna 9 uur screen on time over twee dagen, waaronder een uur gamen.
Installatie gaat ook lekker vlot, het is een hele kleine rom.
Ik gebruik nu deze sinds bijna een week. Hij is net niet zo snel als standaard kitkat met nova launcher en alle animaties op snel, maar het is wél AOSP, nexus 5 feel. Je moet bij Settings>Performance de governer wil op 'interactive' zetten, anders is de batterijduur imo niet zo goed. Toen ik die geswitched had, haalde ik bijna 9 uur screen on time over twee dagen, waaronder een uur gamen.
Installatie gaat ook lekker vlot, het is een hele kleine rom.
Weet ik maar werkt die gewoon goed op een 32gb?Stidge schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 01:42:
[...]
Dat is gewoon een standaard LG KitKat rom. Niks bijzonders.
Heb sinds gisterenavond cloudystock 1.2 op mijn telefoon gezet. Lekker snel alleen is batterijduur wel erg kort. Vanochtend van de lader getrokken en nu nog maar 30% over. Met de stock 4.2.2 had ik normaal nog 95 á 90 % over.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Even geduld hebben, na het flashen van een ROM gebruikt je toestel altijd meer energie. Na een dag of wat kun je pas echt zeggen hoe de batterijduur is. Anders kun je ook beter Betterbatterystats en/of wakelock detector erop zetten, dan kun je zien wat je toestel wakker houd.
Cloudypro II werkt prima op mijn 32gb G2. Geen gekke dingen gemerkt nog en heb gewoon de 25gb vrije ruimte die beschikbaar is op de 32gb versie.Ghost Ops schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:03:
[...]
Weet ik maar werkt die gewoon goed op een 32gb?
Batterijduur lijkt zelfs heel goed te zijn, staat nog steeds op 100% met 3,5 uur standby tijd en 5 min scherm tijd.
De een (zonder ervaring) zegt dat je het niet flashen als je 32gb hebt, iemand anders in deze thread zegt dat het wel kan. Ik heb geen idee.
Je hoeft niet de NL te downloaden. Open Europe rom werkt ook. Volgens mij maakt het niet zo veel uit, uiteindelijk gaat het er om dat je je taal kan instellen en je 4g het doet. Ik heb geen 4G, maar mn hsdpa+ werkt prima en is voor mij voldoende.
Je hoeft niet de NL te downloaden. Open Europe rom werkt ook. Volgens mij maakt het niet zo veel uit, uiteindelijk gaat het er om dat je je taal kan instellen en je 4g het doet. Ik heb geen 4G, maar mn hsdpa+ werkt prima en is voor mij voldoende.
Moet soms wel 3-4 keer kloppen voordat er iemand open doetjanvanduschoten schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:03:
Klopt, je zet eerst je scherm aan en geeft dan eventueel je knock code in. Zodra het op de G2 is geïntroduceerd verwacht ik dat het daar ook snel komt. Heeft te maken met een aangepaste kernel die daar voor nodig is, die is er nog niet.
Ligt dit aan mijn toestel of hebben jullie dat ook? Verder niets vreemds met het touch screen aan de hand...
Nee, je bent niet de enige, helaas is knock knock vaker, knock, knock, knock, knock, powerknop
Knock knock aan. Geen problemen mee hier.. Al moet je wel goed timen
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Is mijn ervaring ook, als ik het goed time geen probleem. knock knock met een te lange of te korte timing doet niets.
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Ach, het is nog altijd beter dan je toestel vast moeten klemmen met je handen.
Anoniem: 333617
op XDA heb ik een een tip gevonden om de feel nog iets smoother te maken dan dat 4.4.2 al is:
instellingen-algemeen-ontwikkelingsopties-animator duurschaal zet deze op 0.5-overgang animatie schaal ook op 0.5
instellingen-algemeen-ontwikkelingsopties-animator duurschaal zet deze op 0.5-overgang animatie schaal ook op 0.5
ik heb geen problemen met mijn 32gb ...Stidge schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:40:
De een (zonder ervaring) zegt dat je het niet flashen als je 32gb hebt, iemand anders in deze thread zegt dat het wel kan. Ik heb geen idee.
Ik ook niet, maar wie weet download hij een f*cked up rom vanwege ons advies. Hij moet simpelweg naar XDA gaan en een beetje lezen.
Cloudy draait hier tot volle tevredenheid. De G2 heb ik sinds kort in gebruik en qua skin enz. vind ik het een verademing t.o.v. Touchwizz en ik vind de instellingen ook logisch in elkaar zitten.
Maar rooten en klooien met rommetjes blijft natuurlijk het doel
Voor de mensen die Nova als launcher gebruiken:
Door de in te stellen gestures (double tap zit daar ook bij) werkt knock off niet meer. Oplossing: download de app 'screen off and lock' en wijs die app toe aan de double tap. Klaar
Overigens werkt knock knock wel nog op de status bar!
Verder moet het aantal dpi m.i. wel op zo'n 370 worden gezet. Nadeel: de camera app past het live beeld dan niet aan maar met Xposed en de app settings module kan je dit bij de camera aanpassen.
Maar rooten en klooien met rommetjes blijft natuurlijk het doel
Door de in te stellen gestures (double tap zit daar ook bij) werkt knock off niet meer. Oplossing: download de app 'screen off and lock' en wijs die app toe aan de double tap. Klaar
Verder moet het aantal dpi m.i. wel op zo'n 370 worden gezet. Nadeel: de camera app past het live beeld dan niet aan maar met Xposed en de app settings module kan je dit bij de camera aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sirius op 29-03-2014 15:08 ]
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Anoniem: 588131
Mijn lG2 willen updaten naar de nieuwe android versie, weet mijn god niet wat ik heb gedaan. Maar mijn telefoon is helemaal leeg. Het enige wat er nog op het scherm komt is Team Win Recovery Project V2.6.3.3
Ik kom ook via mijn laptop niet in de telefoon. Hij herkent hem als LG 2 (LG D802) maar ik kom er onmogelijk in. Van alles al geprobeerd maar mij lukt het niet.
Wie o wie zou mij kunnen helpen om weer android op mijn telefoon te krijgen. Want zoals het nu lijkt staat er niks meer op,
Ik kom ook via mijn laptop niet in de telefoon. Hij herkent hem als LG 2 (LG D802) maar ik kom er onmogelijk in. Van alles al geprobeerd maar mij lukt het niet.
Wie o wie zou mij kunnen helpen om weer android op mijn telefoon te krijgen. Want zoals het nu lijkt staat er niks meer op,
Heb je een OTA genomen met een custom recovery?Anoniem: 588131 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:50:
Mijn lG2 willen updaten naar de nieuwe android versie, weet mijn god niet wat ik heb gedaan. Maar mijn telefoon is helemaal leeg. Het enige wat er nog op het scherm komt is Team Win Recovery Project V2.6.3.3

Vraagje...heeft iemand de On Screen Phone aan de praat gekregen met CoudyPro II?
Krijg geen verbinding en vraag me af waar het aan kan liggen...
Krijg geen verbinding en vraag me af waar het aan kan liggen...
Anoniem: 588131
Bedankt voor jullie reacties!
Kom niet in de download mode terrecht.
Heb wel een OTA genomen met een custom recovery, gelukkig!.
Alleen nu weer android op mijn telefoon krijgen. Ik blijf zoeken maar tot op heden is alle hulp nog steeds welkom!
Alleen nu weer android op mijn telefoon krijgen. Ik blijf zoeken maar tot op heden is alle hulp nog steeds welkom!
Uh, dat is enorm dom. Je mag NOOIT een OTA nemen als je een custom recovery hebt!Anoniem: 588131 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:51:
Bedankt voor jullie reacties!
Dat is stap 1 van de les 'Breng uw telefoon om zeep'.
Zet je telefoon eens helemaal uit, dit kan via het powermenu in de custom recovery als het moet. Hou dan volume omhoog in en prik de USB-kabel erin die in je PC gaat.
Als het goed is moet je na 1-2 seconden Download Mode te zien krijgen.
Als je die ervoor hebt kan je een KDZ terug flashen zoals ik een paar pagina's terug heb beschreven.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 30-03-2014 22:10 ]
Een persoonlijk nog betere betere optie op een rooted G2 icm Nova Prime vind ik Secure settings.Sirius schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:05:
Cloudy draait hier tot volle tevredenheid. De G2 heb ik sinds kort in gebruik en qua skin enz. vind ik het een verademing t.o.v. Touchwizz en ik vind de instellingen ook logisch in elkaar zitten.
Maar rooten en klooien met rommetjes blijft natuurlijk het doel![]()
Door de in te stellen gestures (double tap zit daar ook bij) werkt knock off niet meer. Oplossing: download de app 'screen off and lock' en wijs die app toe aan de double tap. KlaarOverigens werkt knock knock wel nog op de status bar!
Je kan aan de dubbel tap in Nova een Secure Settings shortcut toevoegen to "Lock Device". Nog beter ;-)
Hoe minder apps om zaken uit te voeren des te beter!
Maar als ik dit doe (heb Prime) dan kom ik in het lock screen menu terecht...
Dus bij toewijzen double tap naar shortcuts gaan - settings shortcut - lock screen
Van daaruit wordt er toch geen lock uitgevoerd of zie ik iets over het hoofd?
Maar als ik dit doe (heb Prime) dan kom ik in het lock screen menu terecht...
Dus bij toewijzen double tap naar shortcuts gaan - settings shortcut - lock screen
Van daaruit wordt er toch geen lock uitgevoerd of zie ik iets over het hoofd?
ik denk je me misverstaan hebt ? Secure Settings is wel degelijk een app :
Google Play: Secure Settings
Maar wel één die ik sowieso heb icm Tasker.
Dan via Nova -> gestures -> double tap -> Sneltoetsen -> secure settings -> Dev Admin Actions -> Lock Device
Dan via Nova -> gestures -> double tap -> Sneltoetsen -> secure settings -> Dev Admin Actions -> Lock Device
Weet jij of het mogelijk is om een Europese KK kdz te flashen via flashtools? Ik heb nu namelijk een taiwanese G2 (van eGlobal) met een aziatische KitKat erop. Hier zit helaas niet de mogelijkheid tot 4G op tenzij ik het handmatig activeer.Zorean schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:05:
[...]
Uh, dat is enorm dom. Je mag NOOIT een OTA nemen als je een custom recovery hebt!
Dat is stap 1 van de les 'Breng uw telefoon om zeep'.
Zet je telefoon eens helemaal uit, dit kan via het powermenu in de custom recovery als het moet. Hou dan volume omhoog in en prik de USB-kabel erin die in je PC gaat.
Als het goed is moet je na 1-2 seconden Download Mode te zien krijgen.
Als je die ervoor hebt kan je een KDZ terug flashen zoals ik een paar pagina's terug heb beschreven.
Zolang het maar een D802 is kan het.BPP schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:22:
[...]
Weet jij of het mogelijk is om een Europese KK kdz te flashen via flashtools? Ik heb nu namelijk een taiwanese G2 (van eGlobal) met een aziatische KitKat erop. Hier zit helaas niet de mogelijkheid tot 4G op tenzij ik het handmatig activeer.
Lol, ja! Dan hou ik het bij m'n andere app, ik heb niet meer functionaliteit nodigwimmme schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:07:
Weet niet of het hier al bekend is, maar IOroot ondersteund nu directe root op kitkat. Geen gedoe meer met terug flashen dus. Ik heb dus weer root
Nu nog nadenken of ik toch maar voor cloudystock of cloudypro ga
Voor deze actie is geen root benodigd en kan met alleen Tasker worden gemaakt. Zie in Tasker display - > system lock. Je zult Tasker wel toe moeten voegen aan device administrators.wimmme schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:07:
Weet niet of het bij secure settings ook werkt zonder root
[ Voor 4% gewijzigd door TheGrillmeister op 04-04-2014 03:09 ]
Anoniem: 357522
Hallo tweakers,heb sinds gisteren een LG G2 32 GB.
Heb hem geupdate naar 4.4.2 en wou graag weten of hier al een root methode voor is.
Alvast bedankt
Edit: gelukt met ioroot v25
Heb hem geupdate naar 4.4.2 en wou graag weten of hier al een root methode voor is.
Alvast bedankt
Edit: gelukt met ioroot v25
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 04-04-2014 17:07 ]
Ik heb ook geupdate naar 4.4.2 en daarna geroot. Echter krijg ik een foutmelding als ik een recovery wil flashen. Doe ik iets fout of is dat nog niet mogelijk als je kitkat draait.
Ik heb TWRP Manager geinstalleerd en wanneer je datopent ziet het er net zo uit als TWRP.Wil dat zeggen als je een custom rom op het internegeheugen zet je die via de Manager kan istalleren ?MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:57:
Ik heb ook geupdate naar 4.4.2 en daarna geroot. Echter krijg ik een foutmelding als ik een recovery wil flashen. Doe ik iets fout of is dat nog niet mogelijk als je kitkat draait.
Ik durf het niet te proberen.
Als ik nu cwm of twrp wil instaleren krijg ik een foutmelding dat er iets niet gelezen/benaderd kan worden en start de telefoon op in androidrecovery. Ik weet niet of ik hierin ook een philz-zip kan flashen zonder brickrisico.
Hier hetzelfde,start op in stock recovery,volgens mij heeft het te maken met het flashen van 4.4.2.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:07:
Als ik nu cwm of twrp wil instaleren krijg ik een foutmelding dat er iets niet gelezen/benaderd kan worden en start de telefoon op in androidrecovery. Ik weet niet of ik hierin ook een philz-zip kan flashen zonder brickrisico.
Deze flasht een andere bootloader mee volgens mij.
We hadden eerst op 4.2.2 moeten rooten en cust.recov. moeten flashen. Daarna op speciale manier naar 4.4.2 updaten. Ik zal dus of alles moeten terug draaien of wachten dat het mogelijk is om op 4.4.2 cust.recov. te flashen.
Dat had ik ook al begrepen,maar ik denk niet dat we terug kunnen naar 4.2.2 vanwege die bootloader.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:00:
We hadden eerst op 4.2.2 moeten rooten en cust.recov. moeten flashen. Daarna op speciale manier naar 4.4.2 updaten. Ik zal dus of alles moeten terug draaien of wachten dat het mogelijk is om op 4.4.2 cust.recov. te flashen.
Bij Samsung is dat toch zo.
Er staat op xda een hele handleiding om van 4.4.2 terug te flashen naar 4.2.2. Maar daar heb ik geen zin in. Ik wacht wel op een manier om een cust.recov. op 4.4.2 te flashen. En als die er al is hoop ik dat iemand mij daar op wijst.
Ik hoop het met je mee,al dik spijt van de upgrade.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:10:
Er staat op xda een hele handleiding om van 4.4.2 terug te flashen naar 4.2.2. Maar daar heb ik geen zin in. Ik wacht wel op een manier om een cust.recov. op 4.4.2 te flashen. En als die er al is hoop ik dat iemand mij daar op wijst.

Heb je mss een link naar die handleiding op XDA ? Kan het niet vinden,bedankt.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:10:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476
Waarom heb je spijt van de upgrade?
[ Voor 25% gewijzigd door Nilco op 05-04-2014 13:36 ]
Het feit dat er geen custom recovery op kan en dus ook geen custom roms kunnen geflasht worden.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:23:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476
Volgens mij waren er op XDA wel kitkats te vinden die root + custom recovery werkend hadden?
Had je dan niet gelijk een custom kitkat image kunnen flashem? Had je nu niet met dit probleem gezeten.Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:06:
[...]
Het feit dat er geen custom recovery op kan en dus ook geen custom roms kunnen geflasht worden.
Voorheen kon dat eenvoudig met de app
Google Play: FreeGee Free **ROOT Required**
Ik weet niet of dat ook met kitkat werkt. Zo heb ik mijn eerste custom recovery erop gezet.
Ik weet niet of dat ook met kitkat werkt. Zo heb ik mijn eerste custom recovery erop gezet.
Heb de LG pas sinds eergisteren en mochten we van alles voorkennis hebben zouden we geen fouten maken.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:10:
[...]
Had je dan niet gelijk een custom kitkat image kunnen flashem? Had je nu niet met dit probleem gezeten.
Werkt niet,hoewel het een versie is van 4 april,ik krijg performing action bij TWRP maar rondje blijft draaien.janvanduschoten schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:13:
Voorheen kon dat eenvoudig met de app
Ik ga me er niet aan wagen,wacht wel af.MEGATRON schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:45:
Wist niet dat je um net had. Als je gaat terugflashen laat dan even weten of het gelukt is.
Ben nu bezig met de link van janvandusschoten maar dat blijkt ook niet te werken,hoewel het een versie van gisteren is...je zou denken...Het draait al 10 minuten met performing action maar verder gebeurt er niks
Edit: Na het draaien van deze app kan er zelfs niet meer in stock recovery geboot worden,krijg een ander scherm et een boot error.Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:51:
[...]
Ik ga me er niet aan wagen,wacht wel af.
Ben nu bezig met de link van janvandusschoten maar dat blijkt ook niet te werken,hoewel het een versie van gisteren is...je zou denken...Het draait al 10 minuten met performing action maar verder gebeurt er niks
Toestel gaat uit .
Om terug op te starten moest ik de power knop lang ingedrukt houden en LG logo verscheen eventjes(2 sec) en terug zwart. Weer de power knop blijven indrukken en dan startte hij door.
Ik kreeg bijna wat aan mijn rikketik
Vraagje:
Ik weet niet of het door de ROM komt (CloudyPro) maar als ik iemand bel dan gaat het scherm niet gelijk op zwart met als gevolg dat mijn oor of wat dan ook dingen op het scherm aanraakt en ik soms in exotische dingen terecht kom
Komt dit jullie bekend voor?
Ik weet niet of het door de ROM komt (CloudyPro) maar als ik iemand bel dan gaat het scherm niet gelijk op zwart met als gevolg dat mijn oor of wat dan ook dingen op het scherm aanraakt en ik soms in exotische dingen terecht kom
Freegee bleeft bij mij de eerste keer ook draaien bij TWRP. Op xda las ik dat iemand eerst CWM had geflashed via Freegee en daarna TWRP.
Dat werkte bij mij ook
Dat werkte bij mij ook
KitKat baseband geflashed VOOR je de ROM hebt geflashed?Sirius schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:37:
Vraagje:
En hopelijk wel met de nieuwste Philz recovery alles lopen flashen? Via andere recoveries kan problemen geven.
Ik raad overigens Flashify aan in plaats van FreeGee, met Flashify kan je namelijk zelf een .img selecteren om te flashen als recovery, hierbij pak je dus de recovery.img van Philz.
[ Voor 19% gewijzigd door Zorian op 06-04-2014 20:04 ]
Ik heb geflashed (enkel de rom) met behulp van Philz ja. Het Freegee verhaal gaat dus niet op.Zorean schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:01:
[...]
KitKat baseband geflashed VOOR je de ROM hebt geflashed?
En hopelijk wel met de nieuwste Philz recovery alles lopen flashen? Via andere recoveries kan problemen geven.
Ik raad overigens Flashify aan in plaats van FreeGee, met Flashify kan je namelijk zelf een .img selecteren om te flashen als recovery, hierbij pak je dus de recovery.img van Philz.
Gaat jouw scherm wel gelijk op zwart zodra je belt met iemand? Het gaat dus om de modem? Ik heb 'em net gedownload, ga er morgen ff mee aan de slag!
[ Voor 6% gewijzigd door Sirius op 06-04-2014 20:32 ]
Zit ik vanmiddag muziek te luisteren ineens van het ene op het andere moment een hele vervelende ruis/vervorming in het linker kanaal. Dit blijkt dus een bug in 4.4.2 te zijn. Heb dus stappenplan gedaan en zit nu weer op 4.2.2. Morgen maar even kijken qua rooten en customrecovery.

Ik zie daar wel een optie voor in Google Play: G2 TweaksBox
Geen idee of het echt werkt, niet geprobeerd.
Oke, maar die optie zit niet in stock kitkat. heb nu 4.2.2 er weer op en ook maar gelijk geroot en twrp er op geflashed. Ligt misschien aan mij maar merkte met 4.4.2 maar weinig verschil met 4.2.2. Geluid nu weer goed.
KitKat baseband geflashed VOOR je de ROM hebt geflashed? 
Ik heb Flashify gebruikt en TWRP or Philz laatste versie, maar de G2 start dan op in Android System recovery.
Wat doe ik verkeerd ? Heb root. en KitKat.
Ik heb Flashify gebruikt en TWRP or Philz laatste versie, maar de G2 start dan op in Android System recovery.
Ik heb Flashify gebruikt en TWRP or Philz laatste versie, maar de G2 start dan op in Android System recovery.Zorean schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:01:
[...]
Ja, mijn scherm gaat direct op zwart zodra ik hem aan mijn oor houd, en ook weer direct aan zodra ik hem van mijn oor af haal.Sirius schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:31:
[...]
Ik heb geflashed (enkel de rom) met behulp van Philz ja. Het Freegee verhaal gaat dus niet op.
Gaat jouw scherm wel gelijk op zwart zodra je belt met iemand? Het gaat dus om de modem? Ik heb 'em net gedownload, ga er morgen ff mee aan de slag!
En nogmaals: Heb je de baseband geflashed? En heb je dat gedaan voor je de ROM hebt geflashed?
TWRP moet je bij wegblijven. In Flashify tik je op recovery, dan choose zip, pak de .img van Philz en hij zal Philz flashen.Anoniem: 357522 schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:43:
[...]
Flashen kan overigens NIET vanuit KitKat. Downgraden naar JellyBean, rooten, recovery erop en dan via een custom ROM naar KitKat. Met de stock KitKat ROM kan dit niet zover ik weet.
Wat ik aanraad: Klik.
Veel beter dan de stock KitKat ROM, verbeterde camera. meer snelheid en accuduur, dat gezeur met die koptelefoon is fixed en nog meer leuke goodies.
Nee, enkel de rom, had ik ook gepostZorean schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:25:
[...]
Ja, mijn scherm gaat direct op zwart zodra ik hem aan mijn oor houd, en ook weer direct aan zodra ik hem van mijn oor af haal.
En nogmaals: Heb je de baseband geflashed? En heb je dat gedaan voor je de ROM hebt geflashed?
Ik ga er vanavond mee aan de slag, had de baseband inmiddels gevonden.
Ik raad deze procedure aan om problemen te minimaliseren:Sirius schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:33:
[...]
Nee, enkel de rom, had ik ook gepost
Ik ga er vanavond mee aan de slag, had de baseband inmiddels gevonden.
-Wipe to install new ROM.
-Flash baseband
-Flash ROM
-Reboot
Doe ik! Ik draai CloudyPro (1.1) en zie dat ze nu op 1.2 zitten dus dat is bij deze een mooie gelegenheid om weer te flashen.