Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb de 1.2 versie "dirty" geflashed, ging prima :)

Uiteraard wel eerst alles gebackupped, nandroid backup, etc voor het geval het niet goed zou gaan...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier draait het nu ook. Auto-rotatie werkt iig weer en tijdens bellen gaat het scherm keurig op zwart.

Ik had geen screenlock aanstaan maar merkte een paar dgn terug dat de G2 een paar x ontgrendeld uit m'n broekzak kwam. Wat zich daar voor knock knock activiteiten hebben afgespeeld weet ik niet dus ik heb er nu maar een pincode opgezet.

DPI heb ik op 360 staan, 10x beter!

Wat flashen betreft. Is er een mogelijkheid dat aangepaste instellingen (van de telefoon zelf) kunnen worden gebackupped? Ik word wat 'moe' van het continu aanpassen van kleine dingetjes als screenlock/geluidsinstellingen/quick settings enz.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Waarmee heb je de DPI ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google Play: ROM Toolbox Lite

Openen
Tab Performance
build.prop Editor
swipe naar rechts (build.prop tweaks)
LCD density aanpassen, staat trouwens op 370 zie ik nu
Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:45

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:34:
Wat flashen betreft. Is er een mogelijkheid dat aangepaste instellingen (van de telefoon zelf) kunnen worden gebackupped? Ik word wat 'moe' van het continu aanpassen van kleine dingetjes als screenlock/geluidsinstellingen/quick settings enz.
LG BackUp? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, echt? Heb ik niet meegeïnstalleerd ;)

Ook een aanrader om te gebruiken is Xposed. Als modules heb ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/0357002816af954faaaa2c77adb37996.png

Na het aanpassen van de lcd density kan het zijn dat het live beeld in de camera app nog op de oude resolutie staat. Met de module 'app settings' is het een kwestie van 'camera' opzoeken en ervoor zorgen dat dpi op 480 staat en screen op 480x854:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/22632d9d2c3e4553ac2650a6a365e661.png

Vergeet niet om de aanpassingen op te slaan (rechtsboven)!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Mja, ik kan geen Xposed draaien omdat ik ART heb ingeschakeld. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:38
Ben er moedeloos van geworden..

Heb nog niet zoveel ervaring met rooten en roms, maar het rooten wat gelukt alleen geen volledige root.
Had met FreeGee volgens mij cwm en twrp erop, omdat het elke keer niet goed ging als ik ze probeerde te installeren.
G2 blijft hangen bij LG logo. Kom nog wel in twrp maar meer ook niet.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

rensmaljers schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:42:
Ben er moedeloos van geworden..

Heb nog niet zoveel ervaring met rooten en roms, maar het rooten wat gelukt alleen geen volledige root.
Had met FreeGee volgens mij cwm en twrp erop, omdat het elke keer niet goed ging als ik ze probeerde te installeren.
G2 blijft hangen bij LG logo. Kom nog wel in twrp maar meer ook niet.

Wat kan ik doen?
Begin even met vertellen wat je precies probeerde te bereiken.
Wou je enkel root? Wou je root en een custom recovery? Wou je root, een custom recovery en een custom ROM? Of iets anders?
Je kan beter Flashify gebruiken en dan Philz recovery installeren, die is het 'liefst' voor de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Ik heb gisteren mijn telefoon van eGlobal gekregen en hier ook meteen root, recovery en custom rom geïnstalleerd. Dit zijn de stappen die ik heb gevolgd:
  • Video van het rooten Ik heb de IOroot24zip gebruikt.
  • Door de root heb ik flashify geinstalleerd vanuit de play store.
  • In flashify heb ik gekozen voor PhilZ Touch 6.25.4 recovery. Bij het installeren van de recovery ging het niet heel goed dus heb meerdere keren geprobeerd via andere opties in het scherm. Ik vermoed via extract en een wipe en dan reboot naar de recovery.
  • Zet CloudyPro op de internal storage
  • zet KitKat Baseband op de internal storage
  • In de recovery install de KitKat baseband recovery.
  • In recovery doe een Full Wipe (Wipe Data/Factory Reset - Clean to Install a New Rom)
  • In recovery install de CloudyPro Rom
Als er vragen onduidelijkheden zijn hoor ik het graag en verbeter deze punten.

Iedereen hier bedankt voor jullie bijdrage voor mijn succesvolle rom flash!

[ Voor 6% gewijzigd door WoKo op 08-04-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
Je kunt de dpi ook instellen met texdroider uit de appstore.
Het nadeel van de dpi wijzigen vond ik dat de icoontjes zover uiteenstaan omdat je grid hetzelfde blijft en de icoontjes kleiner worden. Dit vind ik niet mooi uitzien. Nu weet ik dat dit makkelijk is aan te passen door een alternatieve launcher zoals apex te gebruiken en dan de grid aan te passen, maar ben tot nu toe tevreden met de standaard launcher. Ook de standaard weather widget functioneerde niet meer toen ik de dpi gewijzigd had.
Wat ik nu gedaan heb is via xposed app settings de apps waarbij ik een lagere dpi fijn vind handmatig op 370 dpi gezet ;)

Ik las dat je cloudypro II 1.2 "dirty" geflashed had, bedoel je hiermee zonder full wipe? Dus gewoon backup maken, dalvik cache clearen, cloudypro II 1.2.zip flashen and thats it?
Heb nu nog versie 1.1 draaien, maar ook aan het overwegen om 1.2 te flashen. Ik heb alleen geen zin om een full wipe te doen en al mijn apps weer opnieuw te moeten installeren, dus een "dirty" flash zie ik ook wel zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

WoKo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:07:
Ik heb gisteren mijn telefoon van eGlobal gekregen en hier ook meteen root, recovery en custom rom geïnstalleerd. Dit zijn de stappen die ik heb gevolgd:
  • Video van het rooten Ik heb de IOroot24zip gebruikt.
  • Door de root heb ik flashify geinstalleerd vanuit de play store.
  • In flashify heb ik gekozen voor PhilZ Touch 6.25.4 recovery. Bij het installeren van de recovery ging het niet heel goed dus heb meerdere keren geprobeerd via andere opties in het scherm. Ik vermoed via extract en een wipe en dan reboot naar de recovery.
  • Zet CloudyPro op de internal storage
  • zet KitKat Baseband op de internal storage
  • In de recovery install de KitKat baseband recovery.
  • In recovery doe een Full Wipe (Wipe Data/Factory Reset - Clean to Install a New Rom)
  • In recovery install de CloudyPro Rom
Als er vragen onduidelijkheden zijn hoor ik het graag en verbeter deze punten.

Iedereen hier bedankt voor jullie bijdrage voor mijn succesvolle rom flash!
Klinkt goed. De reden dat het fout ging bij de recovery is most likely dus inderdaad dat je vergeten was de recovery.img uit te pakken uit het zipje. Flashify (en elke andere flash-app) verwacht een .img bestand, geen .zip ofzo. ;)
Zou alleen wel de wipe omdraaien met de baseband. Eerst wipen, dan de baseband, dan de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
Zorean schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:59:
[...]

Begin even met vertellen wat je precies probeerde te bereiken.
Wou je enkel root? Wou je root en een custom recovery? Wou je root, een custom recovery en een custom ROM? Of iets anders?
Je kan beter Flashify gebruiken en dan Philz recovery installeren, die is het 'liefst' voor de G2.
In eerste eigenlijk eerst wou ik hem gewoon alleen rooten. Dat was gewoon goed gelukt met ioroot25. Later wou ik ook een custom recovery. Toen via FreeGee volgens mij twrp en cwm erop gezet, maar kreeg wel de melding dat Loki niet nog ondersteunt. Dus dacht toen dat het niet werkte of ik iets niet goed gedaan had. Sinds een update paar dagen geleden van FreeGee werkte het ineens wel goed. Gisteren pas mijn telefoon opnieuw opgestart maar blijft hangen bij het lg scherm. |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Kun je je telefoon wel hard resetten door vol-down + power loslaten bij lg logo en meteen weer dezelfde knoppen indrukken? Je moet dan een wit scherm krijgen. Hierop de instructies volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:43

madpilot0

I ain't mad

Heb nu al een week of 2 de melding dat er een nieuwe OS versie is, maar wil direct root hebben en dat was er nog niet.

http://forum.xda-develope...ache=1&z=7334539103321731

^kan ik gewoon updaten naar 4.4 en dan met die tool weer rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
madpilot0 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:04:
Heb nu al een week of 2 de melding dat er een nieuwe OS versie is, maar wil direct root hebben en dat was er nog niet.

http://forum.xda-develope...ache=1&z=7334539103321731

^kan ik gewoon updaten naar 4.4 en dan met die tool weer rooten?
Ja dat kan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
WoKo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:59:
Kun je je telefoon wel hard resetten door vol-down + power loslaten bij lg logo en meteen weer dezelfde knoppen indrukken? Je moet dan een wit scherm krijgen. Hierop de instructies volgen.
Dan kom ik gewoon in TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
En als je in TWRP een full wipe doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
WoKo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:51:
En als je in TWRP een full wipe doet?
Ookal gedaan blijft als nog hangen op lg g2 scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Kun je in TWRP je 'internal storage" via usb mounten op je desktop. Je zou dan een custom rom kunnen installeren en kijken of die het wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
WoKo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:07:
Kun je in TWRP je 'internal storage" via usb mounten op je desktop. Je zou dan een custom rom kunnen installeren en kijken of die het wel doet.
Krijg niks te zien op mijn laptop. Hoor wel het geluid dat de drivers niet werken als ik hem aansluit. Terwijl ik wel de juiste drivers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Ik heb deze: https://docs.google.com/f...yUZ0NWnp5b2U2VkxKbFE/edit drivers geïnstalleerd. Daarna werkten de meeste opties voor mij. Ik heb alleen nog niet geprobeerd de storage te mounten via recovery. Of en Hoe dit werkt weet ik niet bij de G2.

Ik ben wel weer helemaal blij met een "goede" telefoon met veel custom roms. Ik had hiervoor een Jiayu g2s welke weinig roms had. Daarvoor een htc Desire waar ook veel roms voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
WoKo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:27:
Ik heb deze: https://docs.google.com/f...yUZ0NWnp5b2U2VkxKbFE/edit drivers geïnstalleerd. Daarna werkten de meeste opties voor mij. Ik heb alleen nog niet geprobeerd de storage te mounten via recovery. Of en Hoe dit werkt weet ik niet bij de G2.

Ik ben wel weer helemaal blij met een "goede" telefoon met veel custom roms. Ik had hiervoor een Jiayu g2s welke weinig roms had. Daarvoor een htc Desire waar ook veel roms voor zijn.
Werkt ook niet heb zelfs al een nieuwe versie van de driver geprobeerd, maar ook tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

NG00 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:14:
[...]

Je kunt de dpi ook instellen met texdroider uit de appstore.
Het nadeel van de dpi wijzigen vond ik dat de icoontjes zover uiteenstaan omdat je grid hetzelfde blijft en de icoontjes kleiner worden. Dit vind ik niet mooi uitzien. Nu weet ik dat dit makkelijk is aan te passen door een alternatieve launcher zoals apex te gebruiken en dan de grid aan te passen, maar ben tot nu toe tevreden met de standaard launcher. Ook de standaard weather widget functioneerde niet meer toen ik de dpi gewijzigd had.
Wat ik nu gedaan heb is via xposed app settings de apps waarbij ik een lagere dpi fijn vind handmatig op 370 dpi gezet ;)

Ik las dat je cloudypro II 1.2 "dirty" geflashed had, bedoel je hiermee zonder full wipe? Dus gewoon backup maken, dalvik cache clearen, cloudypro II 1.2.zip flashen and thats it?
Heb nu nog versie 1.1 draaien, maar ook aan het overwegen om 1.2 te flashen. Ik heb alleen geen zin om een full wipe te doen en al mijn apps weer opnieuw te moeten installeren, dus een "dirty" flash zie ik ook wel zitten :P
DPI instellen is gelukt, camera ook even hersteld zodat dat beeld ook weer goed is. Ik gebruik Nova Prima dus ik heb gewoon even de grid aangepast en alles past er keurig op :)

Ik heb de 1.2 versie er (na de backups) direct overheen geflashed, zonder wipes oid. Alles stond er nog keurig ingesteld op, geen FC's of wat dan ook. Het kan problemen geven maar ik durf zo'n experiment wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
janvanduschoten schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:58:
[...]
Ik heb de 1.2 versie er (na de backups) direct overheen geflashed, zonder wipes oid. Alles stond er nog keurig ingesteld op, geen FC's of wat dan ook. Het kan problemen geven maar ik durf zo'n experiment wel aan ;)
Dan ga ik dat ook maar eens proberen, over het algemeen zou het geen problemen moeten geven om een nieuwe versie van dezelfde rom te flashen zonder een full wipe. De rom blijft immers hetzelfde op wat kleine wijzigingen na.
Mocht het dan toch fout gaan.... Lang leve de backups _/-\o_

Doet de standaard weather widget het bij jou wel nog na het wijzigen van de dpi? Of gebruik je een andere widget voor het weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik Nova Launcer dus ik gebruik hem zelf niet. Net even voor je gekeken, in de LG launcer blijft de weather widget gewoon werken incl animaties bij een dpi van 370. Moet dus geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Thnx voor het checken :)
Thuis cloudypro II 1.2 flashen en even een xposed module downloaden voor het veranderen van de grid size zonder dat daar een alternatieve launcher voor nodig is (als deze werkt icm met cloudypro).
En dan toch maar weer eens de dpi naar 370 zetten om te kijken of dat beter is met een andere grid size.

Edit: Werkt alleen in combinatie met google now launcher :(

[ Voor 11% gewijzigd door Xyanta op 08-04-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om van KitKat terug te gaan naar 4.2.2 via deze manual.
De 2 methodes gebruikt,zonder succes,kan dit aan Windows 8 liggen ?
Is er geen eenvoudiger manual,ik vind deze nogal ingewikkeld,hoewel ik precies heb gedaan zoals uitgelegd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
@ludoke1955

Bij mij lukte het eerst ook niet. Toen bleek dat mijn antivirusprogramma het aanpassen van hostfile blokkeerde. Heb dit tijdelijk uitgezet en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGATRON schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:51:
@ludoke1955

Bij mij lukte het eerst ook niet. Toen bleek dat mijn antivirusprogramma het aanpassen van hostfile blokkeerde. Heb dit tijdelijk uitgezet en toen werkte het wel.
Ik heb géén beveiliging actief.

@MEGATRON

In de manual staat aangegeven dat het hostfile moet aangepast worden met Wordpad,ik heb dat gedaan met kladblok omdat ik een nieuwe laptop heb waar Office niet opstond(nu wel) ik kreeg de melding dat ik geen toelating heb om het op te slaan en kreeg wel de optie om op te slaan in"mijn documenten"
wat ik ook gedaan heb.
Kan dat de oorzaak zijn ? Ben daar niet zo in thuis.

[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 08-04-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende keer graag de [wijzigen] functie gebruiken ipv achter elkaar te posten.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 08-04-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Je bent dan niet bevoegd om systemfiles te editen. Zonder een aangepast hostfile zal het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:54:
[...]

Ik heb géén beveiliging actief.

@MEGATRON

In de manual staat aangegeven dat het hostfile moet aangepast worden met Wordpad,ik heb dat gedaan met kladblok omdat ik een nieuwe laptop heb waar Office niet opstond(nu wel) ik kreeg de melding dat ik geen toelating heb om het op te slaan en kreeg wel de optie om op te slaan in"mijn documenten"
wat ik ook gedaan heb.
Kan dat de oorzaak zijn ? Ben daar niet zo in thuis.
opslaan in Mijn Documenten is goed, en van daaruit dan kopiëren naar C:\windows\system32\drivers/etc/ en daar de bestaande hosts overschrijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt,
Hosts nu gekopieert naar /etc.
Wanneer ik http opende kreeg ik de Small Server Unregistered melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:43

madpilot0

I ain't mad

1e keer dat ik had geroot :+
Voor wat ik op google vind, unrooten>updaten kan alleen door je telefoon te flashen/factory reset?

Mits ik eroverheen lees, kan ik geen methode vinden die data/apps/chats etc. behoudt.

--
Edit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582142 Dit?

--
Edit2:
De OTA update geeft een foutmelding vanwege root.

--
Edit3:
Schijnbaar veranderd xposed de md5 > nieuwe rom nodig.

Ik wacht wel even met updaten, geen zin om opnieuw te beginnen :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door madpilot0 op 09-04-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcotjuuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-04-2022
Is er hier iemand die met succes een custom recovery heeft geïnstalleerd gebruikende Android 4.4? Op XDA heb ik helaas nog niets kunnen vinden. Ik heb m'n telefoon overigens al wel geroot door middel van IORoot25. CWM is m'n favoriet, maar dat maakt me nu niet zo veel uit: de G2 met 4.4 doet aardig moeilijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Remcotjuuh op 09-04-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
De baseband van kitkat is door LG gepatched waardoor bestaande methodes niet meer werken. Je zal dus moeten wachten totdat een dev weer een loki-exploit ontdekt/vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcotjuuh
Zuur. Downgraden zie ik ook niet zitten, dus dat wordt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 14:11
Ik draai nu cloudypro maar wil naar een stock android rom toe. Iemand ervaring met een betrouwbare stabiele rom, en liefst met knock-on (dat went toch wel erg snel)?

[ Voor 11% gewijzigd door Darkzell op 11-04-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 20:29
Had je hier al gekeken of is dat niet wat je zocht?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:34
het lukt mij niet om TWRP te flashen. Ik heb alles gedaan via hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2449670
maar flash_tool zegt dat de file Twrprecovery-d802.img
niet een flash_tool image is en via dd lukt het wel maar nu geeft recovery reboot een security error en wil niet opstraten. Een gewone boot lukt gelukkig wel.
iemand die weet wat hier gebuerd?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Het is zover. Custom recovery instaleren nadat je stock kitkat hebt geflashed.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496

[ Voor 82% gewijzigd door Nilco op 13-04-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcotjuuh
Geweldig! Ik zal hem denk ik binnenkort uitproberen. Heb een aantal systeemapps verwijderd, maar ik vermoed dat dat geen invloed zal hebben op de installatie van de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcotjuuh
Heb TWRP Recovery zojuist succesvol geïnstalleerd op mijn D802. Wat een app, geweldig. Letterlijk 10 seconden en het is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook "autorec" gedownload en geiinstallerd , werkt perfekt. Dank voor het speurwerk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcotjuuh
Heb CM 11 Snapshot 4 nu lopen, lijkt ongeveer stabiel en ben supertevreden! :)

De stappen die ik heb ondernomen:

Root met IORoot25: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=51506801
TWRP installeren met AutoRec: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496
Backups maken
ROM en Gapps flashen
EFS-backup maken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451390
Nieuw modem installeren voor werkende GPS en auto-rotatie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2705509

[ Voor 5% gewijzigd door Remcotjuuh op 14-04-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Remcotjuuh schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:02:
Heb CM 11 Snapshot 4 nu lopen, lijkt ongeveer stabiel en ben supertevreden! :)

De stappen die ik heb ondernomen:

Root met IORoot25: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=51506801
TWRP installeren met AutoRec: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2715496
Backups maken
ROM en Gapps flashen
EFS-backup maken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2451390
Nieuw modem installeren voor werkende GPS en auto-rotatie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2705509
De M5 is véél beter, met M4 had ik toch nog af en toe last van lag tot zelfs freezes Heb die een week gebruikt. Battery life is héél goed, maar 1 crash op die week tijd.
Zeer vlot, zeer responsief, betere signaalontvangst (beter bereik), géén bloatware.
Nice

Ben sinds vannacht overgeschakeld op D80220C. Is naar mijn gevoel ook responsiever dan D80220B.
Battery life nog weinig over te zeggen op die korte tijd :+

Heb voor CM11 M5 ook even CloudyPro geprobeerd, ook leuk, maar zag niet meteen grote verschillen met de officiële G2 ROM, maar misschien heb ik niet ver genoeg gekeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcotjuuh
Had over M5 gelezen dat bestandsoverdracht via zowel USB als WiFi niet werkte. Kun je dit bevestigen? En heb jij ook last van de bug waarbij je telefoon automatisch aangaat wanneer je hem aan de oplader legt terwijl hij uitstaat? Iemand op XDA vertelde me dat dat bij zo ongeveer alle AOSP ROMs zo is.

[ Voor 49% gewijzigd door Remcotjuuh op 15-04-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Om even antwoord te geven op de vraag in het reguliere G2 topic :)

Met Google Play: ROM Toolbox Lite (root nodig)kun je vrij eenvoudig je dpi veranderen.
Open de app, swipe 1 scherm naar rechts en kies daar voor [build.prop editor]. In het volgende scherm swipe je 1 scherm naar links en kies je voor [LCD Density]. In het vakje Property Value] kun je de gewenste density instellen.

Hieronder 370 Dpi
370Dpi

Hieronder stock, 480 Dpi
480dpi

Ik heb met Xposed framework en de module App settings de DPI van de camera weer op 480 gezet omdat anders de camera er net meer uitziet.
Persoonlijk vind ik dat het beeld nu (met 370 DPI) nog een stukje mooier is dan dat het al was :Y

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 16-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Ik heb het gedaan met de app 'textdroider dpi'
Zelfde idee, maar volgens mij iets makkelijker.

De mijne staat nu dus op 380. Ziet er ongeveer hetzellfde uit. Heb in nova launcher de iconen iets groter gemaakt op mijn homescreen en er een extra rij aan toegevoegd.
In mijn launcer heb ik nu 7 rijen en 5 kolommen.

Maar het chilste is gewoon het overzicht op bijvoorbeeld websites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
maakt iemand gebruik van greenify en merken jullie het verschil mbt accuduur

[ Voor 78% gewijzigd door HaskoF op 16-04-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
[verkeerde topic]

[ Voor 91% gewijzigd door Nilco op 16-04-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Hmm CyanogenMod 10.2 ziet op mijn G2 dat ik roam. Dit is niet zo, en CM 10.2 heeft het op mijn HTC One X als een normale verbinding gezien. Ik zou dus met Telfort roamen op het KPN netwerk, maar heeft de G2 i.c.m. CM10.2 geen ondersteuning voor virtual providers?

EDIT: Inmiddels de Local Roaming settings gevonden... Hopelijk is CM 11 snel stable en kan die erop. :) 10.2 heeft echt een geweldige accuduur!

[ Voor 21% gewijzigd door msnguy op 19-04-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Kan de Open European KitKat zonder problemen over de Hongkong JB versie geflasht worden? Uiteraard met de standaard wipes, of wipen jullie System ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 00:23
Verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Megapaul op 23-04-2014 21:10 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:46
Er is weer een nieuwe update voor onze telefoon! De audio-hiss schijnt opgelost te zijn, en ook hebben we nu de Knock Code erbij gekregen.

Probleem is nu. Ik heb mijn G2 geroot, en ik heb er een andere recovery opgezet, TWRP. Verder ben ik wel helemaal stock. Hoe kan ik nu de nieuwe update erop zetten? Ik heb de KDZ file al gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ben m'n telefoon nu aan het updaten. Nu ik op het scherm van mijn telefoon kijk valt het mij op dat er staat dat mijn telefoon rooted is. Is er een of andere manier waar ik kan checken of de vorige eigenaar van mijn telefoon hem heeft geroot? Ik heb er zelf nooit iets aan gedaan namelijk, en wilde eigenlijk ook zo houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoiz op 30-04-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je kunt er een app op zetten zoals Google Play: SuperSU, deze zal dan controleren of er root acces aanwezig is. Als je geroot bent dan zal er al wel zo'n soort app op staan denk ik.

Als dat zo is dan kun je er voor kiezen om te toestel te unrooten of om via XDA een ROM te downloaden en die te flashen op je G2.
Dan heb je de keus om er een standaard geroote ROM op te zetten (de laatste dus die je nu niet kunt installeren wegens root) of een custom ROM naar smaak.
Persoonlijk zou ik dan CloudyPro II 2.1 erop zetten, de laatste update is daar al in verwerkt en hij werkt probleemloos. Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Persoonlijk zou ik dan CloudyPro II 2.1 erop zetten, de laatste update is daar al in verwerkt en hij werkt probleemloos. Een aanrader.
Deze Rom is inderdaad een aanrader. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Ik heb een eerdere versie van CloudyPro draaien en wil graag updaten. Nu heb ik jaren geleden MyBackup Pro gekocht en hiermee kan ik een backup van mijn Apps + Media maken en van mijn Data. Als ik een wipe doe via mijn Philz recovery dan ben ik mijn "Sd Card" gegevens niet kwijt he?

Wat als ik de kdz file flash? Ben ik dan wel mijn "Sd Card" gegevens kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Over de kdz durf ik niets te zeggen maar ik zou altijd een back-up maken met titanium of die van jou (zal redelijk vergelijkbaar zijn denk ik) voordat je een ROM gaat flashen. Ook een nandroid backup maken via je recovery, dan kun je altijd weer terug naar je huidige configuratie mocht het mis gaan.

Ik heb pas geleden een otg kabel icm een USB stick gebruikt voor het backuppen en flashen en dat werkt buitengewoon goed. Philz recovery herkent de USB stick en vanuit de recovery kun je de stick gebruiken om te backuppen en flashen. Erg handig als je weinig geheugen hebt :)
Ook via een file explorer het totale geheugen op de stick gezet voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Je hebt gelijk, ik ga geen risico nemen :-) ga eerst maar eens alles backuppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Volgens mij is hij toch niet geroot, maar nu wil ik het toch eens proberen. Ik vroeg mij alleen af.. Op m'n oude telefoon moest ik altijd de hele telefoon wipen en was ik telkens alle apps (met data) kwijt. Nu weet ik dat je de hele rom kan backuppen, maar kan je ook op een of andere manier je apps, data en instellingen makkelijk meenemen naar je nieuwe rom, zoals Cloudypro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Hoiz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:10:
Volgens mij is hij toch niet geroot, maar nu wil ik het toch eens proberen. Ik vroeg mij alleen af.. Op m'n oude telefoon moest ik altijd de hele telefoon wipen en was ik telkens alle apps (met data) kwijt. Nu weet ik dat je de hele rom kan backuppen, maar kan je ook op een of andere manier je apps, data en instellingen makkelijk meenemen naar je nieuwe rom, zoals Cloudypro?
rooten en dan met titanium back up een back up maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:44

Bob

msnguy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:40:
Hmm CyanogenMod 10.2 ziet op mijn G2 dat ik roam. Dit is niet zo, en CM 10.2 heeft het op mijn HTC One X als een normale verbinding gezien. Ik zou dus met Telfort roamen op het KPN netwerk, maar heeft de G2 i.c.m. CM10.2 geen ondersteuning voor virtual providers?

EDIT: Inmiddels de Local Roaming settings gevonden... Hopelijk is CM 11 snel stable en kan die erop. :) 10.2 heeft echt een geweldige accuduur!
Heb je al specifieke problemen gehad met CM 11? Ik draai M5 en heb geen problemen buiten:
* homescreen herlaadt soms vanzelf, maar dat gebeurde op mijn galaxy nexus stock soms ook
* IR werkt niet zonder wat extra geknoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Bob schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:13:
[...]

Heb je al specifieke problemen gehad met CM 11? Ik draai M5 en heb geen problemen buiten:
* homescreen herlaadt soms vanzelf, maar dat gebeurde op mijn galaxy nexus stock soms ook
* IR werkt niet zonder wat extra geknoei
Ik draai nog steeds 10.2. Ik wil 11 pas draaien zodra deze stable is. Tot nu toe maar last van 1 (vervelende) bug: Na een reboot staat mijn Datum/Tijd niet goed en moet ik dat eerst handmatig herstellen in de instellingen. Het grootste nadeel is vooral dat Google Play Services en WhatsApp meteen beginnen te spammen. Buiten dat vind ik CM10.2 echt een heerlijke ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Voor de Mensen die CloudyPro draaien hebben jullie ook deze fout in de calculator?
Als je na een uitkomst gelijk ÷,×.+ of - doet dan verspringt de komma

dit blijkt een bug te zijn in de custom rom cloudypro II 2.1

[ Voor 17% gewijzigd door Megapaul op 15-05-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Na het uitproberen van diverse ROM's ben ik weer terug bij stock. Waarom? Niets kan eraan tippen. Qua snelheid niet, qua accuduur niet, qua stabiliteit niet.
Alle 3 de Cloudy ROM's zijn enorm bugged, de accuduur is in het begin leuk en al gauw enorme drama waarbij zelfs mijn oude HTC One X nog een langere accuduur bij leek te hebben.
Zit nu weer op stock met de nieuwste D80220D-EUR-XX en de accu gaat spontaan weer een week mee. Snelheid is ook belachelijk vloeiend en ben meteen van alle bugs en spontane reboots af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Zorean

Ik ga hier voor de volle 100% in mee. 80220D geflashed, factoryreset en met ioroot25 geroot. Draait fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Ik zie hier in deze topic dat de LG G2 een Nano-Sim in moet maar ik zie op veel sites en reviews dat er soms een Nano of een Mirco Sim in kan... Welke is het nou?

Zie hier:

MicroSIM: http://www.mobiele-telefoons.nl/lg/g2-16gb/specificaties
NanoSIM: http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/lg/g2/specificaties

[ Voor 42% gewijzigd door SupaHotFire op 03-05-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

SupaHotFire schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:51:
Ik zie hier in deze topic dat de LG G2 een Nano-Sim in moet maar ik zie op veel sites en reviews dat er soms een Nano of een Mirco Sim in kan... Welke is het nou?

Zie hier:

MicroSIM: http://www.mobiele-telefoons.nl/lg/g2-16gb/specificaties
NanoSIM: http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/lg/g2/specificaties
Het is de versie met nog een beetje plastic rond de chip. Micro dus.
Zorean schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:27:
Na het uitproberen van diverse ROM's ben ik weer terug bij stock. Waarom? Niets kan eraan tippen. Qua snelheid niet, qua accuduur niet, qua stabiliteit niet.
Alle 3 de Cloudy ROM's zijn enorm bugged, de accuduur is in het begin leuk en al gauw enorme drama waarbij zelfs mijn oude HTC One X nog een langere accuduur bij leek te hebben.
Zit nu weer op stock met de nieuwste D80220D-EUR-XX en de accu gaat spontaan weer een week mee. Snelheid is ook belachelijk vloeiend en ben meteen van alle bugs en spontane reboots af.
Hoe was de batterijduur van CM in vergelijking met stock? Ik heb stock er na een uur afgegooid en vervangen door CM, ik vond stock enorm chaotisch.

[ Voor 44% gewijzigd door Bob op 03-05-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bob schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:09:
[...]

[...]

Hoe was de batterijduur van CM in vergelijking met stock? Ik heb stock er na een uur afgegooid en vervangen door CM, ik vond stock enorm chaotisch.
CM en consorten heb ik niet geprobeerd, enkel ROM's met de LG skin erbij.
Ik ben zelf geen fan van het uiterlijk van CM, te sober, onduidelijk en gewoon algeheel grauw en lelijk.

Wel weet ik vrij zeker dat CM geen goede accuduur heeft vanwege het ontbreken van de juiste kernel sources.
Of dat moet onderhand opgelost zijn, ik hou dat niet echt bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 03-05-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Bob schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:09:
[...]

[...]

Owke, bedankt. Dat wordt dus de NanoSIM terugsturen :/ ... Als Tele2 de 15 euro nog terug wil geven ;)
Wel stom dat er in deze Topic dan NanoSIM staat :/

[ Voor 5% gewijzigd door SupaHotFire op 03-05-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Zorean schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:12:
[...]

CM en consorten heb ik niet geprobeerd, enkel ROM's met de LG skin erbij.
Ik ben zelf geen fan van het uiterlijk van CM, te sober, onduidelijk en gewoon algeheel grauw en lelijk.

Wel weet ik vrij zeker dat CM geen goede accuduur heeft vanwege het ontbreken van de juiste kernel sources.
Of dat moet onderhand opgelost zijn, ik hou dat niet echt bij.
Hmm ok. Vandaag of morgen weer eens de stock er op flashen dan. Batterijduur is toch een van de belangrijkste features voor mij. Wat me het meeste stoorde bij de stock rom was de notification drawer waar amper nog plaats was voor notifications en de app switch button die ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bob schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:31:
[...]

Hmm ok. Vandaag of morgen weer eens de stock er op flashen dan. Batterijduur is toch een van de belangrijkste features voor mij. Wat me het meeste stoorde bij de stock rom was de notification drawer waar amper nog plaats was voor notifications en de app switch button die ontbreekt.
Als ik die Q-Slide dingen wegtik via de togglebar dan is er meer dan voldoende ruimte voor notificaties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Zorean schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:27:
Ik kan me hier niet in vinden. Ik heb al vanaf het begin dat ik de telefoon had de cloudypro II roms en deze werken perfect bij mij.
Ben begonnen met cloudypro II 1.1, daarna 1.2 en nu draai ik alweer versie 2.1 :)
De accuduur is bij mij goed, gaat makkelijk 3 dagen mee met normaal gebruik (whatsapp, mail, internetten, youtube en af en toe wat games). Doe ik geen games dan gaat de telefoon nog een stuk langer mee.
Een spontane reboot heb ik pas 1 keer gehad in die tijd, dus om daar nu over te vallen :P
Heb trouwens de 32 gb G2 D802 van eglobal, misschien dat het per versie ook wat kan verschillen?
Ik ben iig zeer tevreden met cloudypro II tot nu toe.

Mag ik vragen na hoeveel tijd de accuduur problemen deden optreden bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

NG00 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:49:
[...]

Ik kan me hier niet in vinden. Ik heb al vanaf het begin dat ik de telefoon had de cloudypro II roms en deze werken perfect bij mij.
Ben begonnen met cloudypro II 1.1, daarna 1.2 en nu draai ik alweer versie 2.1 :)
De accuduur is bij mij goed, gaat makkelijk 3 dagen mee met normaal gebruik (whatsapp, mail, internetten, youtube en af en toe wat games). Doe ik geen games dan gaat de telefoon nog een stuk langer mee.
Een spontane reboot heb ik pas 1 keer gehad in die tijd, dus om daar nu over te vallen :P
Heb trouwens de 32 gb G2 D802 van eglobal, misschien dat het per versie ook wat kan verschillen?
Ik ben iig zeer tevreden met cloudypro II tot nu toe.

Mag ik vragen na hoeveel tijd de accuduur problemen deden optreden bij jou?
Na een weekje ongeveer, soms na een reflash eigenlijk direct al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
Dat is al snel. Ik heb hier iig nog geen problemen mee gehad en draai cloudypro inmiddels al bijna 6 weken. Ik zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Ik draaide ook cloudypro 1.2 redelijk stabiel, sinds ik 2.1 heb ook hier regelmatig crashes. Vanochtend nadat ik in waze aan het rondkijken was ging het scherm op zwart en kreeg het LG logo te zien. Het was geen complete reboot want ik hoefde niet mijn SIM pin in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
WoKo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:39:
Ik draaide ook cloudypro 1.2 redelijk stabiel, sinds ik 2.1 heb ook hier regelmatig crashes. Vanochtend nadat ik in waze aan het rondkijken was ging het scherm op zwart en kreeg het LG logo te zien. Het was geen complete reboot want ik hoefde niet mijn SIM pin in te voeren.
Ik draai ook cloudypro 2.1. Ik heb geen craches, of problemen met de batterij. (Gaat een dag of 3 mee bij laag gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Cloudypro 2.1 hier. Bij mij crasht ie ook met enige regelmaat. Verder alles top, ook de batterij.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:10

westergas

rikkie_pc

Ik zit in het 4G dekkingsgebied van T-mobile maar heb al dagen geen 4G icoontje gezien met Cloudypro 2.1.
APN handmatig ingevoerd. Heeft iemand dit wel voor mekaar?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Als je hem op 4G forceert met bijv. 4G switcher?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Wat werkt CyanogenMod 11 M6 echt heerlijk! Alleen het laden duurt sinds de upgrade van 10.1 naar 11 wat langer, maar wat is Kitkat toch een geweldige vooruitgang van Android. Verder is de ROM op Bluetooth na ook zo goed als stable te noemen, zover ik nu heb gemerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
janvanduschoten schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:08:
Om even antwoord te geven op de vraag in het reguliere G2 topic :)

Met Google Play: ROM Toolbox Lite (root nodig)kun je vrij eenvoudig je dpi veranderen.
Open de app, swipe 1 scherm naar rechts en kies daar voor [build.prop editor]. In het volgende scherm swipe je 1 scherm naar links en kies je voor [LCD Density]. In het vakje Property Value] kun je de gewenste density instellen.

Ik heb met Xposed framework en de module App settings de DPI van de camera weer op 480 gezet omdat anders de camera er net meer uitziet.
Persoonlijk vind ik dat het beeld nu (met 370 DPI) nog een stukje mooier is dan dat het al was :Y
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vruckn.png
Welke Xposed framework heb jij geinstalleerd? Ik krijg namelijk nadat ik apn settings heb geinstalleerd de melding dat ik deze niet kan activeren omdat ik een nieuwere versie van xposedbridge nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Je moet de 1.8 versie hebben, de 1.9 geeft bij mij dezelfde melding.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WtUvnarqDmomeznvSDNdQbiq/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
westergas schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:44:
Ik zit in het 4G dekkingsgebied van T-mobile maar heb al dagen geen 4G icoontje gezien met Cloudypro 2.1.
APN handmatig ingevoerd. Heeft iemand dit wel voor mekaar?
Datasettings>netwerkmodus>GSM/UTMS/LTE auto aanstaan? die gaat nl terug naar GSM/UTMS auto na reboot! één van de cloudy bugs.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wist niet van dit handige tooltje af: www.adbdriver.com.

Had gisteren OptimusPro V4.4 erop geflasht, maar was vergeten de KK Baseband te downloaden en te flashen -> geen boot, geen andere roms erop staan (1.7GB is niet niets per rom).
Dat is weer even wennen zonder sdkaart slot, want had dus alleen recovery. Vervolgens 3 pc's geprobeerd om de ADB driver werkend te krijgen, zonder succes. Uiteindelijk dus met de tool van bovenstaande site... werkte meteen en hulde aan ADB Side load in recente recovery's, daarmee dus de baseband geflasht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-05-2014 14:43 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je in je recovery kunt komen dan kun je ook een OTG kabel en USB stick gebruiken om een ROM vanaf te flashen en backups op te maken :Y)
Ik gebruik niet anders meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

janvanduschoten schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:50:
Als je in je recovery kunt komen dan kun je ook een OTG kabel en USB stick gebruiken om een ROM vanaf te flashen en backups op te maken :Y)
Ik gebruik niet anders meer :)
Ja, die heb ik dus (nog) niet liggen. Moet die maar eens regelen, scheelt hoop geklooi :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
Ik ben ook terug op stock. Kan iemand mij vertellen waarom velen LG apps niet werken na een verse installatie van D80220d-eur-xx. Ik kan bv geen gebruik maken van de weer widget, on-screen phone en nog een aantal. Ze verwijzen me allemaal door naar het update centre waar vervolgens niets te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Mole schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:08:
Ik ben ook terug op stock. Kan iemand mij vertellen waarom velen LG apps niet werken na een verse installatie van D80220d-eur-xx. Ik kan bv geen gebruik maken van de weer widget, on-screen phone en nog een aantal. Ze verwijzen me allemaal door naar het update centre waar vervolgens niets te vinden is.
Ook na een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Ja die heb ik direct na de verse installatie gedaan, alle apps begonnen te flippen dus leek me sowieso een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Mole schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:03:
Ja die heb ik direct na de verse installatie gedaan, alle apps begonnen te flippen dus leek me sowieso een goed plan.
Heb je de custom recovery er nog/weer op staan? Probeer dan eens een full wipe --> Dalvik Cache wipe --> Cache wipe --> nog een keer full wipe. Bij mij hielp dat van CyanogenMod 11 naar stock 4.4! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Nee, echt alles is stock. Waarschijnlijk had ik dat even moeten wissen voordat ik naar stock ging. De weer widget heb ik opgelost met de losse apk. Ik heb de On Screen Phone geprobeerd maar die werkt helaas ook niet. Kan niet achterhalen of dat aan mn latop of aan mn G2 ligt.

Misschien dat ik nog een keer root -> custom recovery -> alles wis --> stock 4.2.2 --> 4.4.2 probeer, maar daar heb ik nu nog geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Iemand die stiekem (want niks met zoekfunctie) de Pardus HD rom gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heren hier een vraag van een root-newby:

Vandaag een tijd met een Samsung Note 3 gespeeld. Wauw wat een scherm. Fraai ding. En mooiste vond ik eigenlijk de hardware nav buttons (waarbij het pijltje terug en het drie streepjes pictogram enkel oplichten wanneer aangeraakt), heel mooi en je houd zoooo veel meer bruikbaar scherm over.

De softkey navbar op onze g2 is echt belachelijk groot/dik en nu des te meer zou ik hem graag verbergen wanneer deze niet benodigd is. Neemt nutteloos veel van de 5.2" in.
Meest fraaie oplossing lijkt mij deze:
GMD Hide Soft Keys - Hide Navigation Bar [Android…: http://youtu.be/O53rxBjZbJ8

Máár dan moet je rooten en ik heb daar helemaal nog geen verstand van. Gezocht in dit specifieke deel van het G2 topic, maar vraag niet echt kunnen beantwoorden.
Wat zijn de nadelen? Wordt na een root nog gebruik gemaakt van automatische updates van apps en firmware? Als bijv de opvolger van 4.4.2 er is? Wat gebeurd er dan?

En wie weet een goede handleiding hoe mijn NL d802 met nieuwste kitkat firmware te rooten?

Ik wil helemaal geen andere rom oid. De g2 werkt voor mij met de originele nieuwste firmware en al haar apps helemaal perfect, behalve dan dat ik de navbar dus wil verbergen (en melding dat accu vol zit uit wil zetten want nu trilt hij 's nachts op mijn nachtkastje zodra hij vol zit). Ook wil ik gewoon automatisch nieuwe updates kunnen gebruiken zodra die komen.
Alle functies zoals ze nu werken moeten blijven (zoals ik noem maar wat: knock festure),
Ook wil ik geen gegevens/instellingen verliezen.

Ik hoop dat ik als noob goed op weg geholpen kan worden om bovenstaande wensen te verwezenlijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Allewijn op 24-05-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Niemand die deze root-newby op weg wil helpen?
Is bijv ioroot25 de way to go voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Allewijn schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:46:
Niemand die deze root-newby op weg wil helpen?
Is bijv ioroot25 de way to go voor mij?
Ja dat is zeker het makkelijkst. Dan is het zo gepiept.

In principe raak je geen data kwijt tijdens het rooten en is na het proces je telefoon zoals hij was voor het rooten (behalve dat je root acces hebt dan). Maak natuurlijk wel evne een backup

Verdiep je daarna evne in G2 xposed en de alternatieven. Veel te tweaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
EJPostema schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Ja dat is zeker het makkelijkst. Dan is het zo gepiept.

In principe raak je geen data kwijt tijdens het rooten en is na het proces je telefoon zoals hij was voor het rooten (behalve dat je root acces hebt dan). Maak natuurlijk wel evne een backup

Verdiep je daarna evne in G2 xposed en de alternatieven. Veel te tweaken!
Dankjewel, ik ga me er in verdiepen.
Weet jij nog een actuele handleiding hoe ik mijn D80220d-EUR-XX het makkelijkste kan rooten?
En eventueel ook een uitleg hoe ik kan unrooten indien ik bijv terug naar orgineel moet als hij bijv. opgestuurd moet worden ter reparatie?
Raak je de root weer kwijt als er bijv. een firmware update komt van LG?
En over de backup die jij adviseert, is een backup met de standaard LG Back-up app voldoende?
(Uiteraard de 16 pagina's van dit topic door gelezen, maar het is mij nog niet geheel duidelijk, dus durf nog niet te rooten)

Zo weet ik bijv al niet welke mode ik moet selecteren op mijn G2 zodra ik de usb kabel aan de pc hang om ioroot25 te gebruiken? Ik kan dan kiezen uit 'Telefoon laden / Mediasynchronisatie (MTP) / Tetheren / LG software / Afbeelding zenden (PTP) ? Ik lees in de ene handleiding dat je hem op 'laden' moet zetten en andere handleidingen hebben het weer over 'mtp'?
Ook snap ik niet helemaal hoe je op je G2 'apply update from ADB' moet selecteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Allewijn op 26-05-2014 18:19 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste