I intend to live forever. So far, so good.
Ja, nog niet via OTA maar wel via lg pc suiteVerwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:28:
Is de NL update er NU?
Verwijderd
80230B.MEGATRON schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:40:
Welke versie is het? 80230A of D?
A was de eerste uitrol, nu deze update NAAR B.
De D versie is voor branded toestellen zoals Vodafone.
[ Voor 26% gewijzigd door IkWilbert op 27-04-2015 19:43 ]
Heb gisteren de 80230d erop gezet. Nergens branding te bekennen.IkWilbert schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:41:
[...]
A was de eerste uitrol, nu deze update NAAR B.
De D versie is voor branded toestellen zoals Vodafone.
Wat is het verschil? Is die er uberhaupt?
Whatever.
Ik zag dat de D versie altijd voorbij komen op branded toestellen. Verschil zal er niet zijn vermoed ik.Harmen schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:59:
[...]
Heb gisteren de 80230d erop gezet. Nergens branding te bekennen.
Wat is het verschil? Is die er uberhaupt?
Ah gelukkig maar, wel balen dat ik een dag te vroeg was. Had beter kunnen wachten.IkWilbert schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:02:
[...]
Ik zag dat de D versie altijd voorbij komen op branded toestellen. Verschil zal er niet zijn vermoed ik.
Whatever.
Vraag? Kan ik beter voor de update of na de update die factory reset doen? Of denken jullie dat een reset niet noodzakelijk is omdat ik ga updaten?
Het lukt me niet om een hard reset mode te komen.
edit: via de lg mobile support tool lijkt hij nu toch iets te gaan doen. Even afwachten dus of dat effect gaat hebben. Gaat echter nog wel een uur duren..
[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 27-04-2015 23:34 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Probleem is dat hij dan in het firmware update scherm weer terug komt.. Je zou bijna zeggen dat zoiets niet moet kunnen als je gewoon de officiele LG Suite gebruikt en geen custom roms hebt gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:40:
aan/uit knop ingedrukt houden voor opnieuw opstarten en morgen weer proberen
Had nu de LG Mobile Support Tool gebruikt, komt er te staan 'Kan niet vervanwege tijdens de upgrade opgetreden onbekende fouten'. Maar verder is er geen melding te zien, dus er is ook niet iets wat ik zou kunnen googlen o.i.d.
Als stap één wordt gegeven dat de batterij van de telefoon moet worden verwijderd. Iets wat niet mogelijk is met een LG G2..
[ Voor 31% gewijzigd door Gynnad op 28-04-2015 07:17 ]
Het is niet de bedoeling, maar wel mogelijk....Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:13:
[...]
Probleem is dat hij dan in het firmware update scherm weer terug komt.. Je zou bijna zeggen dat zoiets niet moet kunnen als je gewoon de officiele LG Suite gebruikt en geen custom roms hebt gebruikt.
Had nu de LG Mobile Support Tool gebruikt, komt er te staan 'Kan niet vervanwege tijdens de upgrade opgetreden onbekende fouten'. Maar verder is er geen melding te zien, dus er is ook niet iets wat ik zou kunnen googlen o.i.d.
Als stap één wordt gegeven dat de batterij van de telefoon moet worden verwijderd. Iets wat niet mogelijk is met een LG G2..
YouTube: LG G2 Battery Repair
[ Voor 27% gewijzigd door Nilco op 28-04-2015 07:58 ]
Waar kan je deze kdz vinden?MEGATRON schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:36:
Ik wilde 80230b flashen om te kijken of er verschillen zijn.
sorry verkeerde kdz. je zoekt 30b
De 30b krijg je als je mazzel hebt via de LG tool. Ligt er aan welke versie je nu op je telefoon hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door Nilco op 28-04-2015 08:22 ]
Maar de vraag is, gaat dat verschil maken als ik dat uitvoer?evil kim schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:32:
[...]
Het is niet de bedoeling, maar wel mogelijk....
YouTube: LG G2 Battery Repair
hoe lossen jullie dit op? ik wil mijn telefoon 's nachts gewoon stil hebben en toch op tijd wakker worden.
Andere pc wellicht? Ben wel benieuwd of je verschil merkt.MEGATRON schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:36:
Ik kan na de update naar 80230d de flashtool niet meer gebruiken. Ik krijg steeds de melding dat de usb-kabel niet is aangesloten. (Ik wilde 80230b flashen om te kijken of er verschillen zijn.) Iemand enig idee wat er veranderd is en hoe dit op te lossen? Ik heb drivers opnieuw geinstaleerd, factoryreset, andere usb-poort geprobeerd.
Wellicht iets meer ruimte vrij dan de 'branded'.
@hieronder, heb je deze? 418 6NL/NETHERLANDS_OPEN_16G V30b LGD802 1.65 GiB 53
Merk je verschil?
Heb je een normal of CSV flash gedaan?
[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 28-04-2015 09:57 ]
Whatever.
Had gisterenmorgen de Vodafone (30d) versie op mijn toestel geflasht met de LG flashtool.MEGATRON schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:59:
[...]
De 30b krijg je als je mazzel hebt via de LG tool. Ligt er aan welke versie je nu op je telefoon hebt.
Daarnet heb ik de 30b versie gevonden op deze site:
http://lg-phone-firmware.com/index.php?id_mod=36
en deze over de Duitse versie gezet (LG flashtool). Als ik nu naar mijn softwareversie kijk, dan staat er netjes V30b-EUR-XX.
Gaat vanzelf.
Zijn appjes voor. Stille modus werkte bij mij nooit goed. Silent Time gebruik ik werkt goed.tritimee schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:24:
Gisteren geüpdatet naar android 5, maar nu zie ik dat de stille modus is verdwenen, ik kon vanuit het quick menu bij de notificaties, stille modus aanzetten waarbij mijn wekker nog gewoon af ging. Dit schijnt nu niet meer het geval te zijn,
hoe lossen jullie dit op? ik wil mijn telefoon 's nachts gewoon stil hebben en toch op tijd wakker worden.
Ben jij inmiddels al verder? Ik heb hetzelfde probleem.....Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:33:
[...]
Maar de vraag is, gaat dat verschil maken als ik dat uitvoer?

Zoals ik het begrijp heb je nog een telefoon die onbruikbaar is.Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:33:
[...]
Maar de vraag is, gaat dat verschil maken als ik dat uitvoer?
Ga je er in garantie mee geholpen worden --> gewoon binnenbrengen.
Geen garantie --> risico nemen, in 't slechtste geval het je een telefoon die onbruikbaar is, maar dan in meerdere delen
Iemand een tip?
Verwijderd
Ik heb een restart gedaan en daarna werkte die wel.ErikFeen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:13:
Gisteren update gedaan. Echter krijg ik nu Google Play Services niet geupdate. Hij komt maar niet aan het downloaden. Er is wel internet/wifi verbinding.
Iemand een tip?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Heb ik gedaan een aantal keren. Werkt niet. Inmiddels constateer ik dat ik geen enkele app kan downloaden via playstore. Ik heb de cache gewist, gegevens gewist, updates verwijdert en teruggezet naar de fabrieksversie. Niks lijkt te werken tot nu toeVerwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:24:
[...]
Ik heb een restart gedaan en daarna werkte die wel.
@janvanduschoten: misschien een domme vraag van mij maar download je deze dan op je pc? En hoe krijg ik die dan op de telefoon?
[ Voor 13% gewijzigd door Bugs3 op 28-04-2015 12:16 . Reden: Vraag aan janvanduschoten ]
Verwijderd
Dan heb ik geluk gehad dat dat bij mij wel werkte.ErikFeen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:07:
[...]
Heb ik gedaan een aantal keren. Werkt niet. Inmiddels constateer ik dat ik geen enkele app kan downloaden via playstore. Ik heb de cache gewist, gegevens gewist, updates verwijdert en teruggezet naar de fabrieksversie. Niks lijkt te werken tot nu toe
Probeer dit eens:
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:45:
Eventueel even de nieuwste binnenhalen via APK mirror en die installeren?
2 artikelen..tritimee schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:24:
Gisteren geüpdatet naar android 5, maar nu zie ik dat de stille modus is verdwenen, ik kon vanuit het quick menu bij de notificaties, stille modus aanzetten waarbij mijn wekker nog gewoon af ging. Dit schijnt nu niet meer het geval te zijn,
http://androidworld.nl/ni...p-toestel-op-stil-zetten/
http://androidworld.nl/ni...roid-50-stiekem-briljant/
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Nee ik zit momenteel op mijn werk. Vanavond even verder kijken, mocht je nog wat weten dan hoor ik het graag.Stef666 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:21:
[...]
Ben jij inmiddels al verder? Ik heb hetzelfde probleem.....
m.b.t. garantie weet ik eigenlijk niet hoe het zit, heb het toestel nu bijna een jaar. Dus weet niet hoe LG / Hi hiermee omgaat? Maar aan de andere kant alles is via de officiële weg gegaan, dus dan zou er garantie op moeten zitten lijkt me?
Uiteindelijk bij 100% heeft hij de update helemaal voltooid
Klopt, via xposed kan je een module true silent mode installeren en dan heb je weer zoals het was in Kitkat
http://forum.xda-develope...nt-mode-lollipop-t3042924
Wel root en custom recovery nodig. Maar daarvoor heb je autorec:
https://play.google.com/s...APPU_1_yGI_Vat9wsA5iLaBaA
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Welke tool heb je gebruikt LG Pc Suite of die andere tool van LG? En het was dus gewoon een kwestie van elke keer maar weer opnieuw proberen, kabel koppelen en weer losmaken net zo lang tot hij klaar was?Stef666 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:31:
Mij is het inmiddels gelukt, bij elke keer af en aankoppelen van de USB kabel en opnieuw proberen te kiezen liep hij elke keer tussen de 3 en 6% verder...
Uiteindelijk bij 100% heeft hij de update helemaal voltooid
Klinkt een beetje vreemd, maar vanavond eens proberen.
edit: Ik kreeg overigens op de PC ook de melding dat de update om bepaalde redenen niet waren gelukt (en op de telefoon kwam ik dan niet meer uit de firmware update), dat was bij jou exact hetzelfde?
[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 28-04-2015 13:01 ]
Precies 32 minuten over gedaan bij mij om te downloaden en te installeren. Daarna wachten om alle apps weer goed in te stellen.. Had geen root ..Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:42:
[...]
Welke tool heb je gebruikt LG Pc Suite of die andere tool van LG? En het was dus gewoon een kwestie van elke keer maar weer opnieuw proberen, kabel koppelen en weer losmaken net zo lang tot hij klaar was?
edit: Ik kreeg overigens op de PC ook de melding dat de update om bepaalde redenen niet waren gelukt (en op de telefoon kwam ik dan niet meer uit de firmware update), dat was bij jou exact hetzelfde?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
PC Suite, bij het tabblad Mobiel apparaat kiezen voor 'Herstel Upgrade-fouten'Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:42:
[...]
Welke tool heb je gebruikt LG Pc Suite of die andere tool van LG? En het was dus gewoon een kwestie van elke keer maar weer opnieuw proberen, kabel koppelen en weer losmaken net zo lang tot hij klaar was?
Ik kreeg exact dezelfde melding idd, ik zat ook vast in de update modus.
Ontkom ik niet aan een factory reset, bij de overgang naar 5.0?
Jawel hoor, heb ik ook gedaan (geen factory reset) zonder problemen.greatgonzo schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:29:
ik ben eigenlijk altijd een beetje huiverig voor een factory reset (bij andere toestellen kwam het me te vaak voor dat ik echt letterlijk alles kwijt was)
Ik heb ook geen factory reset gegaan, update naar 5.0 draait tot nu toe als een zonnetjegreatgonzo schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:29:
ik ben eigenlijk altijd een beetje huiverig voor een factory reset (bij andere toestellen kwam het me te vaak voor dat ik echt letterlijk alles kwijt was)
Verwijderd
Ik moest na de update naar 5 ook niks instellen , alles werkte meteen weer.
[ Voor 1% gewijzigd door Bugs3 op 28-04-2015 18:30 . Reden: Typfout ]
Vrij geheugen van 8.09 naar 8.37 GB gegaan, dus das een meevaller (met beide keren een gewiste cache en geen gewiste apps).
Zie verder op dit moment nog geen verschil.
[ Voor 8% gewijzigd door oetgrunn op 28-04-2015 21:07 ]
Kijk! Die 200MB is natuurlijk mooi mee genomen. Ik ga zo aan de slag.oetgrunn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:20:
Zonet ehm de 30b versie over de 30d heen gezet dmv flashtool 2014 in normal mode (ik had geen zin om weer van alles opnieuw in te stellen). Geen problemen gehad, in ongeveer een kwartiertje voor elkaar.
Vrij geheugen van 8.09 naar 8.37 GB gegaan, dus das een meevaller.
Zie verder op dit moment nog geen verschil.
Heb de telefoon pas een paar dagen, veel data staat toch in de cloud.
Whatever.
Al 10 minuten staat ie nu op 'Wordt geüpgradet...' en op de telefoon zelf staat 'Do not unplug the USB connection until the process is complete 0%' met daaronder in een hokje 'User B0'.Stef666 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:16:
[...]
PC Suite, bij het tabblad Mobiel apparaat kiezen voor 'Herstel Upgrade-fouten'
Ik kreeg exact dezelfde melding idd, ik zat ook vast in de update modus.
Ik kreeg in het begin op de PC een paar keer dat hij niet meer kon connecten, maar na 3x opnieuw proberen blijft hij nu dus al 10 minuten op het bovenstaande hangen. Had jij hier ook last van? Of hoe lang duurde dit proces bij jou?
edit: in de log zie ik trouwens het volgende:
[20: 9: 4] CPort::OpenPort(), Undefined Error. Port number is 0[error code = 4]
[20: 9: 4] ERROR : Cannot open port.
[20: 9: 4] Waiting for 20 seconds in CBaseModule::InitDiag()
[20: 9:24] USB Port Open FAIL!
[20: 9:24] USB Port Open FAIL!
[20: 9:24] ¡Ú¡Ú ERROR REASON : LAF_ERROR_PORT_OPEN_FAIL
[20: 9:24] CBasicComControl::IsConnected, the port(COM-1) connection is not detected
[20: 9:24] [20: 9:24] USB Port Open FAIL!
[20: 9:24] DoDownload() Exception
Ik zie ook dat de MTP USB Device driver zich niet (goed) installeert. Even kijken of ik dat eerst op kan lossen, want dat is misschien wel een van de problemen..
[ Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 28-04-2015 20:44 ]
All things move towards their end
Lijkt me idd. waarschijnlijk dat het een driverprobleem is, heb ik ook nieuwere versies van geïnstalleerd. Op de LG site staat onder support wel een setje. Tijdens update staat in het scherm van de telefoon trouwens COM 3.Gynnad schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:23:
Ik zie ook dat de MTP USB Device driver zich niet (goed) installeert. Even kijken of ik dat eerst op kan lossen, want dat is misschien wel een van de problemen..
Het kan zijn dat het gefaseerd wordt uitgerold, zelf zou ik even een firmware herstel via de mobile support tool proberen en dan weer kijken wat ie zegt over een update, wellicht dat 't helpt.Arny schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:25:
Ik draai Android 4.4. maar zowel de LG Mobile Support Tool als in de PC suite geven aan dat er geen update is. Weet iemand hoe dat komt?
[ Voor 3% gewijzigd door oetgrunn op 28-04-2015 21:09 ]
De Antutu benchmark uitslag is ook nog beter dan de andere versie 39326 vs 36122!
Whatever.
Hmm krijg het ook met de nieuwste drivers niet voor elkaar om de MTP driver te installeren. Krijg constant foutmelding 10. (This device cannot start). Welke OS gebruik je zelf, ik heb nu Windows 7, zou morgen op mijn werk nog wel op een Windows 8 en een andere Windows 7 kunnen proberen.oetgrunn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:06:
[...]
Lijkt me idd. waarschijnlijk dat het een driverprobleem is, heb ik ook nieuwere versies van geïnstalleerd. Op de LG site staat onder support wel een setje. Tijdens update staat in het scherm van de telefoon trouwens COM 3.
edit: Overigens zie ik in de tool nu ook versie xx20H staan i.p.v. xx30B. Lijkt er dus op dat ik nu een toestel heb wat ik niet aan de praat krijg en nadat het dadelijk gelukt is dat ik nog steeds op 4.4 zit..

[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 28-04-2015 21:50 ]
Dat heb ik al geprobeerd via de PC Suite en nu dus ook met de mobile support tool. Vaak opnieuw moeten opstarten en helaas geen resultaat. Toch bedankt voor de tip. Ik probeer het morgen wel weer en anders doe ik het handmatig.oetgrunn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:06:
Het kan zijn dat het gefaseerd wordt uitgerold, zelf zou ik even een firmware herstel via de mobile support tool proberen en dan weer kijken wat ie zegt over een update, wellicht dat 't helpt.
All things move towards their end
Ik heb V30b binnen gekregenMEGATRON schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:43:
Ik weet nu wat het probleem was. Na de upgrade naar 5.0.2 moet je kennelijk ook de laatste lg-usb-drivers instaleren. Nu zien de tools de telefoon wel. Ik ben nu 80230b via een normal-flash over 80230d aan het flashen.
V30b = Lollipop 5.0.2
V30d = ?
Succes, dat duur meestal wel ffGynnad schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:10:
Ok, het lijkt te zijn gelukt, na ik denk zo'n 20x het opnieuw starten heeft hij hem uiteindelijk voltooid (eerste keer kwam hij tot 34% en de enerlaatste keer tot 79%). De keren daartussen was het elke keer een paar procent erbij voordat hij eruit klapte. Momenteel is hij bezig met het optimaliseren van de applicaties.
Ik heb het ook na het flashen van een custom ROM, kun je beter ff wat anders gaan doen. Ben benieuwd hoe de nieuwe ROM het doet qua batterijduur en soepelheid e.d.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Het duurde inderdaad even, maar hij draait nu prima. Na 40 uur eindelijk weer online!janvanduschoten schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:37:
[...]
Succes, dat duur meestal wel ff
Ik heb het ook na het flashen van een custom ROM, kun je beter ff wat anders gaan doen. Ben benieuwd hoe de nieuwe ROM het doet qua batterijduur en soepelheid e.d.
Uiteindelijk toch gelukt zie ikGynnad schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:10:
Ok, het lijkt te zijn gelukt, na ik denk zo'n 20x het opnieuw starten heeft hij hem uiteindelijk voltooid (eerste keer kwam hij tot 34% en de enerlaatste keer tot 79%). De keren daartussen was het elke keer een paar procent erbij voordat hij eruit klapte. Momenteel is hij bezig met het optimaliseren van de applicaties.

Telefoon trilt niet meer.
Als je geluid op alleen trillen zet dan trilt je toestel ook niet even?mucuracat schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:08:
Of toevalig.. of door update naar 5.0.2..
Telefoon trilt niet meer.
nope.. nothingIkWilbert schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:37:
[...]
Als je geluid op alleen trillen zet dan trilt je toestel ook niet even?
Misschien hardreset helpt.. Later proberen
Nope... Hardreset niet geholpen.. KAPUT?
[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 30-04-2015 15:30 ]
Ik vraag me af of dit ook met de G2 het geval is.
Het was al raar dat hij misschien wel een uur bezig was met downloaden...
Is er iets wat ik nu kan doen?
USB kabel los, telefoon opnieuw opstarten (uit/aanknop ingedrukt houden), USB kabel weer aansluiten en opnieuw proberen. Ik heb dit +/- 20x herhaalt en je zult zien dat het elke keer een stapje verder komt. Uiteindelijk lukt het..greatgonzo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:15:
crap... mijn update crashed ook.. hij klapt er tot 2 keer toe uit bij installeren (30%)
Het was al raar dat hij misschien wel een uur bezig was met downloaden...
Is er iets wat ik nu kan doen?

omdat ik in eerste instantie herstel-upgrade fouten had gekozen.. toen liep ineens het weer vast, en moest ik de pc wel herstarten
Is me tot nu toe niet opgevallen, laatste keer dat de telefoon herstart is was gister tegen een uur of 19:00, en sinds die tijd is het scherm uiteraard regelmatig aan en uit geweest. Vrij geheugen was een dikke 700 mb en is het nu nog steeds. Als ik alle recente apps wis gaat het wel omhoog met ca. 150mb.acale schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:58:
Ik ben benieuwd hoe het zit met die memory leak. Elke keer dat je het scherm uit en weer aanzet, zou LP steeds meer geheugen gebruiken totdat apps gaan vastlopen of je hele telefoon crasht. Als ik het goed heb, moet men om de zoveel tijd het toestel opnieuw opstarten om het gebruikte geheugen weer vrij te maken. Dit probleem wordt naar alle waarschijnlijkheid in LP 5.1.1 structureel opgelost.
Geen vastgelopen apps of een telefoon die crasht.
Mijn G2 is net uitgevallen. Wilde ook even niet meer aan. Ik weet niet of dat te maken heeft met die memory leak bug. Ik heb jammer genoeg niet gelet of het ram gebruik, maar daar ga ik nu wel op letten. Kijken of het nog een keer gebeurt.acale schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:58:
Ik ben benieuwd hoe het zit met die memory leak. Elke keer dat je het scherm uit en weer aanzet, zou LP steeds meer geheugen gebruiken totdat apps gaan vastlopen of je hele telefoon crasht. Als ik het goed heb, moet men om de zoveel tijd het toestel opnieuw opstarten om het gebruikte geheugen weer vrij te maken. Dit probleem wordt naar alle waarschijnlijkheid in LP 5.1.1 structureel opgelost.
Zet de telefoon aan mbv de Knock On functie, heb ook een manier gevonden om de telefoon weer uit te krijgen via het scherm.
Nova Launcher Prima icm de app Screen Off and Lock. Ideaal!
Whatever.
Ehh, gewoon dubbel tappen op een leeg stuk homescreen of op je notificatie-bar gedeelte doet dat toch ook standaard?Harmen schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:43:
Moet wel wennen aan de power button op de achterkant.
Zet de telefoon aan mbv de Knock On functie, heb ook een manier gevonden om de telefoon weer uit te krijgen via het scherm.
Nova Launcher Prima icm de app Screen Off and Lock. Ideaal!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Behalve voor de notificatiebalk die blijft wel werken. Maar random ergens op het scherm is makkelijker.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Van mij ligt er ook al een tijd. Je kan de reparatie volgen op dit formulier. Hoewel de reparatie zelf slechts één werkdag kostte, duurde het transport naar LG acht dagen en is het sinds reparatie nog steeds niet terug bij de winkel (18 april). Echt bizar..greatgonzo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:01:
die van mij ligt ter reparatie bij LG... of ik het nu fout heb gedaan weet ik niet, maar het feit dat er binnen dit topic meerdere mensen zijn waarbij de update compleet vastliep, vind ik toch wel erg slordig...
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Ik heb het zelf gedaan met de LGMobile Support Tool en ook hierbij was de PC al een paar keer herstart geweest en zelfs geswitched naar een andere PC. Werkte gewoon en hij draait nu zonder problemen bij mij.greatgonzo schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:46:
probleem is nu dat ik lg pc suite opnieuw heb opgestart![]()
omdat ik in eerste instantie herstel-upgrade fouten had gekozen.. toen liep ineens het weer vast, en moest ik de pc wel herstarten
tis nu uit mijn handenGynnad schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:33:
[...]
Ik heb het zelf gedaan met de LGMobile Support Tool en ook hierbij was de PC al een paar keer herstart geweest en zelfs geswitched naar een andere PC. Werkte gewoon en hij draait nu zonder problemen bij mij.
Hoop wel dat de reparatieafdeling wel meteen 5.0 er voor me opzet
Iemand anders enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Verwijderd
Misschien heb je een Branded telefoon van bijvoorbeeld KPN , Hi of T-Mobile.RoasteR87 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:33:
Hmm al 3 verschillende PC's geprobeerd, meerder malen de pc en telefoon gereboot, maar zowel de PC Suite als de Support tool blijven er bij dat 4.4.2 de meest recente versie is.
Iemand anders enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Dan duurt het langer voordat je de update krijgt dan bij een Unbranded telefoon.
Maar ja, we zullen wel zien of ik een D update krijg.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Sta btw wel te kijken van de batterij, die gaat lang mee!
11u van de lader, 80% resterend. (was vandaag aan het werk, scherm is een uurtje aan geweest)
Whatever.
Wat voor percentage heb je je helderheid staan dan? Een sot van 7 uur ga ik echt niet reddenMEGATRON schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:11:
De batterij is fantastisch. Sot van 3uur46 en nog 54%.

De lp roms die ik tot nu toe geprobeerd heb hadden alleen maar een slechtere accu. Wellicht heeft LG dus goed werk afgeleverd
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Iemand enig idee daarover?
http://www.androidapksfre...vices-apk-latest-version/
Het kan zijn dat je eerst via instellingen/beveiliging onbekende bronnen moet aanvinken.
Ik mis alleen 2 dingen:
-root is weg? (Ik had vooraf in superuser temp unroot aangezet, maar die wil nu dus niet meer uit)
- Ik kan niet meer zien welke apps ik als laatste heb geopend. Is daar nog een mogelijkheid?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Wat uiteindelijk lukte met een pc met windows 8.1 en de PC suite van LG. Op mijn laptop met windows 7 en de Suppport tool van LG bleef de update hangen op 40 %.
Had ook even problemen met de Google Play Services maar nadat alle andere apps geupdate waren en ik de telefoon gereboot had lukte het om hem te updaten.
Helaas ben ik over Lollipop nog niet helemaal positief.. Al zijn sommige dingen gewenning denk ik.
Pluspunten:
Alles ziet er beter uit!
Interface is verbeterd.
Minpunten:
- Telefoon voelt stroperiger aan
- Hoog geheugen verbruik.
- GPS werkt helaas nog steeds niet bij mij..
- Qslide memo app is niet meet
https://curved.de/news/lg...reicht-deutschland-249878
Verwijderd
Dat heb ik ook vandaag sinds de update. Als je het aanklikt kom je in de Playstore terecht en kun je kiezen uit uitschakelen of openen. Voor de rest werkt alles goed.SurfBoy schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:30:
Ik heb net mijn G2 geupdate, ging vlekkenloos. Eerst een backup gemaakt. Duurde zo'n 10 minuten en daarna geupdate. Alleen ik krijg nu wel de melding : Google Play-services moet worden....
Iemand enig idee daarover?
Voor Google Play Services heb ik meldingen weergeven uitgeschakeld. Dan zie je het ook niet meer en alles blijft werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 13:32 ]
En no guts no glory als ik ben. Geen back up maken
Wijziging:
1 uur 43 minuten (niet mega snel download internet) Maar toch, duurde even.
Telefoon geeft nu wel al een tijdje het LG logo en een kleurenveranderende LED. Dat hoort vast hoop ik dan maar.
[ Voor 46% gewijzigd door MorgothG op 01-05-2015 14:48 ]
Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
Blijkbaar moet je voorzien dat je genoeg vrije plaats op je telefoon hebt.
Zou dit te verhelpen zijn door de systeem instellingen te resetten? Of word dan ook de initiële Android versie er op gezet?
Heb ik ook hoor, al poosje op lollipop. Vind het best vervelend dat apps zovaak random gesloten worden.. Binnenkort maar weer kitkat erop misschien..LLEEDD schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:57:
Memory leakage is best ernstig hier... Met 2 tabs open in Chrome en whatsapp open heb ik slechts 534 mb vrij...
Zou dit te verhelpen zijn door de systeem instellingen te resetten? Of word dan ook de initiële Android versie er op gezet?
Vind lollipop wel sneller aanvoelen... Maar ja wat wil je als alles steeds gesloten wordt....
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Batterijverbruik in standby is hier 1%/3h, dus dat is ongeveer gelijkaardig aan KK.
Mijn eerste stock rom sinds ik mijn LG G2 heb
[ Voor 12% gewijzigd door beOnt op 02-05-2015 09:36 ]
Ja. Heb ik ook gedaan. Ik heb het wel via die lg flash tool gedaan met een cse-flash.Henkie schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:29:
kan je die update gewoon over een rooted 4.4.2 heen gooien? geen custom recovery etc aanwezig..
Na opstarten direct een factoryreset gedaan en tot nu toe gaat alles goed.
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic