Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb de procedure nog een keer gedaan (LG Flash tool 2014 met de Duitse KDZ file). Nu start hij wel door. Inmiddels is alles geinstalleerd, het loopt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 14:11
Ik zie dat Portugal, Italie en Spanje zelfs de 'Open' V30 al gereleased hebben, is het dan niet wijzer om voor die te gaan ipv de Vodafone branded roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:54
Qurius schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:18:
Ik zie dat Portugal, Italie en Spanje zelfs de 'Open' V30 al gereleased hebben, is het dan niet wijzer om voor die te gaan ipv de Vodafone branded roms?
Jawel :) Geen extra apps en branded opstart logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb met die Duitse rom geen probleem van een branding opstart logo of extra apps. Misschien de apps omdat ik een Google restore heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 14:33
Ik heb de internationale ROM geflasht op mijn G2 echter het opladen duurt nu ongeveer 5 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
HaskoF schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:25:
Ik heb de internationale ROM geflasht op mijn G2 echter het opladen duurt nu ongeveer 5 uur...
Hoor daar meer over. Mijne is gewoon even snel weer als bij 4.4.2. standby is ook goed. Ik heb wel idee dat hij tijdens gebruik iets harder gaat. Maar dat kan een instelling wezen van helderheid van scherm.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
Ik ben wel tevreden met het resultaat. Hij is ietsje vlotter imo. Wellicht komt dat door de animaties. Its all eyecandy, maar toch vind ik het frisser en strakker uitzien.

Misschien toch opnieuw flashen en fabrieksinstellingen terugzetten etc. 5 uur lang opladen is wel een beetje overdreven :)

[ Voor 26% gewijzigd door HaskoF op 08-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
HaskoF schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:26:
Ik ben wel tevreden met het resultaat. Hij is ietsje vlotter imo. Wellicht komt dat door de animaties. Its all eyecandy, maar toch vind ik het frisser en strakker uitzien.

Misschien toch opnieuw flashen en fabrieksinstellingen terugzetten etc. 5 uur lang opladen is wel een beetje overdreven :)
Ik zou zeggen, hou deze in de gaten:

http://forum.xda-develope...hable-zip-t3070383/page43

Daar hebben ze het er ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 18:01
De software versie 20A wordt in Nederland uitgerold voor de LGV400. In ieder geval een teken dat ze zijn begonnen in Nederland :)

https://twitter.com/lg_firmware/status/585682808674381825

[ Voor 19% gewijzigd door Reaper.JA2 op 08-04-2015 12:03 ]

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik sta op het punt om een LG G2 te bestellen maar ben een beetje bang voor de 16gb intern geheugen. Is het een aanrader om de iets duurdere LG G2 32gb intern geheugen te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:33:
Hallo, ik sta op het punt om een LG G2 te bestellen maar ben een beetje bang voor de 16gb intern geheugen. Is het een aanrader om de iets duurdere LG G2 32gb intern geheugen te bestellen?
Voor alleen foto's en wat apps niet. Als je veel muziek erop wilt is het wel een aanrader. Merk aan mezelf wel dat ik niet alle muziek erop pleur wat ik wil, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
Ik zou voor de 32 gb gaan. Tegenwoordig is het geen overbodige luxe om extra capaciteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39

IkWilbert

Het is mij!

Reaper.JA2 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:03:
De software versie 20A wordt in Nederland uitgerold voor de LGV400. In ieder geval een teken dat ze zijn begonnen in Nederland :)

LGV400 is een tablet...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevalt die verder goed?
Reaper.JA2 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:37:
[...]

Voor alleen foto's en wat apps niet. Als je veel muziek erop wilt is het wel een aanrader. Merk aan mezelf wel dat ik niet alle muziek erop pleur wat ik wil, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 14:11
Ga zeker voor de 32gb. 16gb is eigenlijk nét iets te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 08:48

Ttje

"We shall never surrender"

Ik zou nu ook voor de 32GB gaan. Volgens mij is het prijs verschil bijna niets meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het verschil is €40. Ik zou zeker voor 32GB gaan: met te weinig geheugen zitten is kut en niet te fixen. Het is wel afzetterij, die €2,50 extra per GB (kostprijs eerder 30 cent per GB), maar ja... het is nog altijd minder erg dan bij Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:43
Reaper.JA2 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:03:

Dank voor de mededeling, naast mijn LG G2 en G3 heb ik ook de LGV400 Tablet. Ben aan het updaten. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Lees via xda dat de lollipop update is stop gezet ivm problemen. Bericht komt van LG Spanje.

https://mobile.twitter.com/LG_ES/status/586119646882856960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm, misschien dat om die reden mijn toestel niet wil verbinden met de update server.

En ik was juist in blijde spanning of dat kwam doordat ze Lollipop er op aan het zetten waren -O-

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:04
IkWilbert schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:20:
Lees via xda dat de lollipop update is stop gezet ivm problemen. Bericht komt van LG Spanje.

https://mobile.twitter.com/LG_ES/status/586119646882856960
Even gelezen en klopt ja er zitten fouten in en die worden opgelost en dan een update er overheen.....

Testen ze die releases nooit even een weekje op hun eigen toestellen........... :? :? :?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Fouten of geen fouten, ik heb niets raars gemerkt na de eerste dagen Lollipop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

aveenhuysen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:52:
[...]

Even gelezen en klopt ja er zitten fouten in en die worden opgelost en dan een update er overheen.....

Testen ze die releases nooit even een weekje op hun eigen toestellen........... :? :? :?
Er gaat weer hetzelfde gebeuren als met de vorige update. Hij wordt uitgerold naar een select aantal toestellen, zitten redelijk wat bugs in en vervolgens wordt hij ingetrokken om pas bij de volgende Android-versie weer opnieuw uit te komen en dit proces herhaalt zich dan weer :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Wekkel schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:09:
Fouten of geen fouten, ik heb niets raars gemerkt na de eerste dagen Lollipop :?
Nee ik ook niet iets groots ofzo.

Enkel dat ik op lockscreen niet dubbeltik kan doen op de berichten van bijv whatsapp en dat ik dan direct naar whatsapp ga. kon wel bij CM12 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 00:06

Bob

Ewivis schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:31:
[...]

Nee ik ook niet iets groots ofzo.

Enkel dat ik op lockscreen niet dubbeltik kan doen op de berichten van bijv whatsapp en dat ik dan direct naar whatsapp ga. kon wel bij CM12 geloof ik.
Heb ik ook gemerkt, maar ik zou van zoiets ook niet verwachten dat dat een big issue is. Wel crasht maps af en toe wanneer het wordt gestart via een intent link. Misschien is dat een grotere issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 09:59
Lollipop is al uitgerold naar een hele reeks toestellen zonder noemenswaardige problemen.
Naar de Lg G2 was het lang wachten en nu blijkt dit nog vol bugs te zitten zodat ze de update terug moeten trekken ??!!
Waar zijn die mannen mee bezig ?
Ga mij in ieder geval serieus bezinnen om ooit nog LG aan te schaffen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bratzz schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:32:
Lollipop is al uitgerold naar een hele reeks toestellen zonder noemenswaardige problemen.
Naar de Lg G2 was het lang wachten en nu blijkt dit nog vol bugs te zitten zodat ze de update terug moeten trekken ??!!
"vol bugs"??? Waarop baseer je dat?
Misschien zijn ze slechts 1 of een paar bugs tegen gekomen die ze eerst willen pletten.

Liever een stabiele release dan gehaast een rotrelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Bob schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:57:
[...]

Heb ik ook gemerkt, maar ik zou van zoiets ook niet verwachten dat dat een big issue is. Wel crasht maps af en toe wanneer het wordt gestart via een intent link. Misschien is dat een grotere issue.
Niet heel erg, maar niet handig ook mag ik wel zeggen. Die nieuwe notificaties die bovenin je scherm komen vind ik overigens wel irritant(standaard lollipop). Maar die heb ik met gravitybox al redelijk kunnen tweaken nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het laatste nieuws is dat de G2 NL update nog wel even kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:48:
Dus het laatste nieuws is dat de G2 NL update nog wel even kan duren?
Yep... helaas wel. Gelukkig werkt KK prima hier dus ik wacht gewoon even... liever een stabiele versie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 10-04-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
IkWilbert schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:51:
[...]

Yep... helaas wel. Gelukkig werkt KK prima hier dus ik wacht gewoon even... liever een stabiele versie ;)
Snap het niet zo goed, lollipop die ik erop heb staan (30A) is gewoon stabiel hoor. Heb nog geen 1x gehad dat iets niet werkte en/of force closed.

Maar KK werkt inderdaad ook helemaal prima! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Volgens LG Polen is de update gestopt ivm problemen met het update systeem. Lijkt dus niet te gaan om bugs in lollipop voor de G2.

https://twitter.com/LGPolska/status/586443506496843776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is ondertussen alweer ruim anderhalf jaar geleden dat [Actie] Telecom-modjes testen de LG G2 van start ging. Sindsdien heb ik de G2 gebruikt als dagelijks toestel en ik waardeer het toestel enorm. De accuduur, de afmetingen, de eenvoudige LG schil, het klopt helemaal.

Maar langzaam maar zeker beginnen er wat scheurtjes in het vertrouwen te verschijnen. De accu gat steeds wat sneller leeg, zonder dat daar een duidelijke schuldige voor aan te wijzen is. Het is allemaal nog niet zo schokkend dat ik uberhaupt zonder prik kom te zitten, maar waar ik voorheen de dag eindigde met nog ruim 70 of zelfs 80% van de accu over, daar staat er nu steeds vaker "maar" 40 of 50% aan het einde van de dag tot mijn beschikking.

Als Lollipo strakjes uitrolt zal ik hem eens een harde reset geven en de boel opnieuw installeren, eens kijken wat dat oplevert.
Ook begint de usb aansluiting wat speling te vertonen. Niet iedere lader wil meer even goed werken. Soms moet ik het toestel echt op zijn kop leggen voordat hij begint met laden (de kabel hangt er dan andersom aan en maakt dan blijkbaar beter contact.

Al met al ben ik super tevreden over de G2. Wel ben ik benieuwd wat de G4 eind deze maand gaat brengen. Wie weet biedt dat toestel genoeg features om eindelijk de G2 met pensioen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
PaT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:30:
Het is ondertussen alweer ruim anderhalf jaar geleden dat [Actie] Telecom-modjes testen de LG G2 van start ging. Sindsdien heb ik de G2 gebruikt als dagelijks toestel en ik waardeer het toestel enorm. De accuduur, de afmetingen, de eenvoudige LG schil, het klopt helemaal.

Maar langzaam maar zeker beginnen er wat scheurtjes in het vertrouwen te verschijnen. De accu gat steeds wat sneller leeg, zonder dat daar een duidelijke schuldige voor aan te wijzen is. Het is allemaal nog niet zo schokkend dat ik uberhaupt zonder prik kom te zitten, maar waar ik voorheen de dag eindigde met nog ruim 70 of zelfs 80% van de accu over, daar staat er nu steeds vaker "maar" 40 of 50% aan het einde van de dag tot mijn beschikking.

Als Lollipo strakjes uitrolt zal ik hem eens een harde reset geven en de boel opnieuw installeren, eens kijken wat dat oplevert.
Ook begint de usb aansluiting wat speling te vertonen. Niet iedere lader wil meer even goed werken. Soms moet ik het toestel echt op zijn kop leggen voordat hij begint met laden (de kabel hangt er dan andersom aan en maakt dan blijkbaar beter contact.

Al met al ben ik super tevreden over de G2. Wel ben ik benieuwd wat de G4 eind deze maand gaat brengen. Wie weet biedt dat toestel genoeg features om eindelijk de G2 met pensioen te sturen.
Heb je niet kunnen achterhalen waarom hij minder lang op de accu gaat? Misschien een app die zorgt dat de telefoon niet goed gaat slapen? Heb je hem geroot? Wakelock detector gebruikt? Zonder Root wordt het altijd lastiger om te achterhalen welke app het is. Wat is je sceen on time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ewivis schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:57:
[...]

Heb je niet kunnen achterhalen waarom hij minder lang op de accu gaat? Misschien een app die zorgt dat de telefoon niet goed gaat slapen? Heb je hem geroot? Wakelock detector gebruikt? Zonder Root wordt het altijd lastiger om te achterhalen welke app het is. Wat is je sceen on time?
Ik heb de nodige wake lock detectors en better battery stats voor gebruikt, maar die laten eigenlijk weinig spannends zien... Root heb ik niet gedaan (ja, ja, pruts tweaker, ik weet het :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Volgens mij kun je dit de G2 niet kwalijk nemen. Na 1.5 jaar gebruik is het normaal dat de accu minder lang meegaat, er zullen weinig telefoons waarbij je 40-50% over hebt na één dag gebruik.

Wat ik vooral heb is dat ik graag een nieuwe telefoon wil omdat ik aan verandering toe ben haha. Niet zozeer dat de telefoon minder presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Reaper.JA2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:53:
[...]

Wat ik vooral heb is dat ik graag een nieuwe telefoon wil omdat ik aan verandering toe ben haha. Niet zozeer dat de telefoon minder presteert.
Heel herkenbaar dit :) De pest is echter dat de G2 zo goed is/was, dat de nieuwe generatie toestellen echt te weinig toevoegen om met droge ogen te kunnen verantwoorden dat ik een nieuw toestel nodig heb.

Ik heb tijdens de introductieavond bij Tweakers HQ met de nieuwe S6 en S6 Edge gespeeld. Schitterend spul, maar voegt het nu echt heel veel toe aan de G2.... Wat mij betreft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
PaT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:57:
[...]

Heel herkenbaar dit :) De pest is echter dat de G2 zo goed is/was, dat de nieuwe generatie toestellen echt te weinig toevoegen om met droge ogen te kunnen verantwoorden dat ik een nieuw toestel nodig heb.

Ik heb tijdens de introductieavond bij Tweakers HQ met de nieuwe S6 en S6 Edge gespeeld. Schitterend spul, maar voegt het nu echt heel veel toe aan de G2.... Wat mij betreft niet.
Sterker nog, ik adviseer nog steeds mensen de G2 te nemen. Prijs / Kwaliteit nog steeds 1 van de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb het gevoel dat mijn batterij tijd ook iets minder begint te worden (vanaf 20% stort het naar beneden tijdens gebruik) maar het is niet hinderlijk. Oplaadpunten genoeg in het dagelijkse leven.

Wel vind ik het jammer dat de camera niet is verbeterd in Lollipop. Met name de panorama functie is veel slechter dan nodig is (bestandsgrootte veel te klein voor een fatsoenlijke foto). Toch maar weer uitkijken naar een nieuwe camera mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Wekkel schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:03:
Ik heb het gevoel dat mijn batterij tijd ook iets minder begint te worden (vanaf 20% stort het naar beneden tijdens gebruik) maar het is niet hinderlijk. Oplaadpunten genoeg in het dagelijkse leven.

Wel vind ik het jammer dat de camera niet is verbeterd in Lollipop. Met name de panorama functie is veel slechter dan nodig is (bestandsgrootte veel te klein voor een fatsoenlijke foto). Toch maar weer uitkijken naar een nieuwe camera mod.
Snap sowieso niet waarom ze de opties: 720p 120 fps en UHD e.d. niet hebben toegevoegd. De camera/telefoon kan het, dus waarom niet toevoegen? Heeft vast iets met marketing te maken...

Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat mensen een G2 inwisselen voor een G3 speciaal voor de camera....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Wekkel schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:03:
Wel jammer dat de camera app niet verbeterd is in Lollipop.. Nu is de jpeg compressie veel te sterk wat echt afbreuk doet aan de foto's. Gebruik daarom de app "A better camera" welke wel hele goede resultaten geeft. Vooral de functie om de belichting aan te passen met de achterknoppen of door het te slepen op een bepaald gedeelte van de foto geeft voegt veel toe. Ik weet alleen niet zeker of de hardwarematige image stabilisation werkt in de app.

Hoop vooral dat Lollipop mijn GPS problemen oplost... Wat is dat toch met Android en GPS? Derde Android telefoon en bij alle drie gps problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
LLEEDD schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:00:
[...]

Wel jammer dat de camera app niet verbeterd is in Lollipop.. Nu is de jpeg compressie veel te sterk wat echt afbreuk doet aan de foto's. Gebruik daarom de app "A better camera" welke wel hele goede resultaten geeft. Vooral de functie om de belichting aan te passen met de achterknoppen of door het te slepen op een bepaald gedeelte van de foto geeft voegt veel toe. Ik weet alleen niet zeker of de hardwarematige image stabilisation werkt in de app.

Hoop vooral dat Lollipop mijn GPS problemen oplost... Wat is dat toch met Android en GPS? Derde Android telefoon en bij alle drie gps problemen....
GPS problemen? Ik heb nergens last van en ik navigeer elke dag 2 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ewivis schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:02:
[...]

GPS problemen? Ik heb nergens last van en ik navigeer elke dag 2 uur....
Begrijp het ook niet echt... Hij werkte eerst prima maar na de laatste update niet meer lekker .. Maar gelukkig is het dus niet bij alle G2's het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
PaT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:57:
[...]
De schermen van Samsung zijn wel badass, daar kan LG nog wel van leren. Verder inderdaad weinig toegevoegde waarde. Eerder andersom, zit nu met een Samsung Galaxy S2, wat een bloatware en kei-traag apparaat. Wat een terreur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Ewivis schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:01:
[...]

Sterker nog, ik adviseer nog steeds mensen de G2 te nemen. Prijs / Kwaliteit nog steeds 1 van de beste.
Mee eens. Heb dit toestel vandaag gekocht nadat mijn HTC One M8 voor de 4x hersteld moest worden. Eerst dacht ik laat me dit nemen als tijdelijk toestel, maar tot nu toe ben ik er heel te spreken over. Het scherm lijkt een beetje oversampled in het begin maar blijkbaar komt dit door de software van LG in de launcher. Batterij gaat ook heel lang mee met intensief gebruik, ik merk meteen het verschil vergeleken met de M8 die echt wisselvallig was.

En ik weet niet waarom maar dit toestel voelt super compact aan door de smalle randen en ligt super in de handen. De M8 was echt zwaar en in landscape moeilijk vast te houden en ook glad.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Zoals waarschijnlijk nog mensen hebben gezegd in dit topic is er niks mis met de update zelf maar met de downloadprocedure die de firmware corrupteerde of iets dergelijks.

Je kan het altijd manueel doen, kijk op XDA voor de instructies.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2024
Vanochtend kreeg ik de update naar lollipop, ben er net even voor gaan zitten en moest hem installeren via LG's PC Suite. Nu zie ik hierboven dat veel mensen nog geen update hebben gehad. Maar voor de mensen die deze wel hebben, ik krijg een constante melding met "Helaas, het process com.android.phone is gestopt." Hebben anderen hier ook last van? Ik was misschien iets te snel en enthousiast om Android 5.0 te installeren, maar mijn LG G2 is nu nu praktisch onbruikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Waar komt je telefoon vandaan? Heb eergisteren nog gecontroleerd met pc suite echter geen update.

Wat betreft je foutmelding, ik vermoed dat een een factory reset dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 09:35
Inderdaad, ik ga altijd uit van een reset bij het installeren van aan andere rom of "grote" update.
Theorie zou dit niet hoeven, maar in praktijk werkt dit vaak gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Laatst online: 03-10 09:35
Gaat het hem dan enkel omdat sommige van u kennissen al een versie nummer welke begint met een 5 op hun telefoon staan hebben en jij niet ?

Of zijn er zware problemen/mankementen met het toestel in zijn huidige staat waarbij je van Lollipop had verwacht dat dit zou opgelost zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
IkWilbert schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:16:
Waar komt je telefoon vandaan? Heb eergisteren nog gecontroleerd met pc suite echter geen update.

Wat betreft je foutmelding, ik vermoed dat een een factory reset dit kan oplossen.
Gewoon gekocht bij Belsimpel. Ja een factory reset was ook mijn eerste gedachte, maar ik hoopte toch echt dat dat niet nodig zou zijn. Het is trouwens Android 5.0.2.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NXPqCRA.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ArpieTech op 10-04-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

ArpieTech schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:24:
[...]

Gewoon gekocht bij Belsimpel. Ja een factory reset was ook mijn eerste gedachte, maar ik hoopte toch echt dat dat niet nodig zou zijn. Het is trouwens Android 5.0.2.
[afbeelding]
Ok, dan heb je waarschijnlijk een "baltics" toestel. Mijn vrouw heeft een s4 mini via belsimpel en dat is ook een toestel uit regio Baltics. Voor deze regio is de update al beschikbaar. Er is trouwens een manier om te achterhalen wat voor regio je toestel is... Ergens via een LG link je imei invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArpieTech
Nu je het zegt, ja dat klopt. Had toen ook een hoop gedoe met de cashback actie. Maar zie het maar als waarschuwing, niet zomaar updaten.. Een factory reset helpt trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Accu problemen had ik ook.. vaak niet te achterhalen, vaak ook schuld van google system apps..

Na reset naar fabrieks instellingen gaat het weer veel beter.. Haal einde van de dag weer zonder bijladen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mucuracat schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:31:
[...]

Accu problemen had ik ook.. vaak niet te achterhalen, vaak ook schuld van google system apps..

Na reset naar fabrieks instellingen gaat het weer veel beter.. Haal einde van de dag weer zonder bijladen
Ohh, maar zoals beschreven, dat haal ik nog steeds fluitend. 40 tot 50% over is toch wel het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:59

Arny

Heerst!

Net upgrade gedaan van mijn (in Hongkong gekochte) G2 via de support-tool. Krijg nu de melding 'PIM/wachtwoord invoeren om te dedoderen'. Geen idee wat ik daar in moet voeren. Heb helemaal geen wachtwoord ingesteld. Factoy reset lukt ook al niet :|

Edit: factory reset geslaagd (itt wat overal staat moet je ook up-button ingedrukt houden) en Android 4.4 is terug. Nu telefoon zelf encrypten en het weer proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arny op 12-04-2015 08:48 ]

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Ik heb nu al 2 dagen lolipop draaien en tot nu toe geen problemen gevonden die me weerhouden het toestel te gebruiken oid.

In het begin lag het ram verbruik heel hoog en werden paps agressief afgesloten maar daar heb ik geen problemen meer mee na een herstart. Batterij is vergelijkbaar met kitkat.

Al bij al voelt het veel stabieler en sneller aan dat 4.4.2. Enigste dat ik soms merk is dat bij YouTube 1080p soms het beeld voor een fractie van een seconde hapert, maar dit merk je alleen wanneer je er op let en gebeurt maar 2x per video.

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0B-U9UK-jkOtteTZvODNnV3RKWHM/edit?usp=docslist_api
Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/file/d/0B-U9UK-jkOttejZFZm9nWi1xWjg/edit?usp=docslist_api

[ Voor 14% gewijzigd door Soulaiman op 12-04-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArpieTech schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:02:
Nu je het zegt, ja dat klopt. Had toen ook een hoop gedoe met de cashback actie. Maar zie het maar als waarschuwing, niet zomaar updaten.. Een factory reset helpt trouwens wel.
Heb afgelopen zaterdag ook de lolli-pop update via mijn desktop binnengehaald. Had zelfde probleem met de pop-up 'com_android_phone is gestopt' die de hele tijd tevoorschijn sprong.

Na factory reset doet ie het weer (met Android versie 5.0.2). Ook batterij lijkt het goed te doen. Na inmiddels 13 uur geleden aan de oplader te hebben gehangen, is de batterij nog op 86% (s'nachts heeft ie gewoon aagestaan) en kan ik er nog 75 uur mee vooruit. Positief dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een LG G2 aangeschaft op basis van de goede prijs kwaliteit verhouding. Ik kom van een HTC One S, en ik moet zeggen dat de G2 tot nu toe prima bevalt!

Omdat ik tot nu toe totaal onbekend was met LG als telefoonleverancier en met de LG G2 als telefoon, vroeg ik me af of er nog gouden tips zijn of apps die jullie me echt aanraden om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wanneer zal de G2 geupdatet worden naar Android 5.0.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaya10 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:17:
Wanneer zal de G2 geupdatet worden naar Android 5.0.?
Ik wil dit ook weten , namelijk de NL versie van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:28:
[...]

Ik wil dit ook weten , namelijk de NL versie van de update.
Volgens Androidplanet deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:59

Arny

Heerst!

LG heeft de Lollipop-update voor de G2 al heel lang geleden aangekondigd, oorspronkelijk voor januari 2015. Maar de datum schuift steeds naar achter, ook nu de update voor andere landen beschikbaar is. De Nederlandse update is net uitgesteld wegens installatieproblemen, zoals je hierboven kunt lezen.

Het komt er dus op neer dat niemand precies weet wanneer Lollipop komt. Als je niet kunt wachten, dan zijn er ruim voldoende custom roms met Lollipop. Heb je wat meer geduld, dan hou je de officiële aankondiging van LG in de gaten.

All things move towards their end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien is wachten niet zo slecht m.b.t. Android 5. Heb zelf een Nexus 5, en kan nou niet zeggen dat Android 5 echt goed loopt. Vooral de memory leaks zijn een ergernis. Sinds 5.1 is dit wel veel beter geworden, maar moet nog steeds geregeld rebooten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Edit: Laat maar, ging over nexus 5 icm Android 5

[ Voor 91% gewijzigd door silmaril8 op 13-04-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 16:24
Heel verhaal over bepaalde simkaartjes die wel en niet werken in mijn G2 even heel erg samengevat gezien Edit 2 hieronder ;) Het gaat om de melding "Geen SIM" waarbij een SIM kaart niet herkend wordt en je dus niet eens de mogelijkheid krijgt om een pincode van de kaart in te voeren. Bij mij werkten bepaalde kaartjes wel (diverse netwerken) en anderen weer niet.

Edit 2: ik zit 1,5 week te k*tten en krijg net van de verkoper die nog maar net van het probleem weet en vervolgens even mee helpt zoeken gelijk dé gouden tip: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2698621 Die was ik zelf nog niet tegen gekomen, maar lost het probleem wel op. Super blij mee dus!

Voor degene die onverhoopt tegen dit probleem aanloopt kan dit dus ook de oplossing zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Neofloppy op 13-04-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 08:48

Ttje

"We shall never surrender"

Nvm.

Mooi dat het opgelost is! ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Ttje op 13-04-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 16:24
Haha ook een flinke edit zo te zien :D Thanks! Lijkt ook wel op een hele rare bug. Dat zelfs een normale factory reset niet werkt, het toestel wederom mijn kaartje niet herkend en die van Tele2 wel en het Airplane modus truukje het oplost en vervolgens alle kaartjes weer werken :) Maar bug of niet, ik kan mijn G2 weer gebruiken woohoo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArpieTech schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:24:
[...]

[afbeelding]
Had precies hetzelfde probleem, factory reset verhielp het.
Loopt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.L65
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01-2021
Hallo,
Is het verstandig om na plus minus twee jaar nadat de LG g2 is uitgebracht om deze nog aan te schaffen. Dit vraag ik om dat het intern geheugen uit 16gb bestaat en al de updates zoals jelly bean, lollipop enz erop komen . Blijft er dan nog wel genoeg over voor apps enzo. Of kan ik beter voor de honor 6 gaan die is een paar euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
R.L65 schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:39:
Hallo,
Is het verstandig om na plus minus twee jaar nadat de LG g2 is uitgebracht om deze nog aan te schaffen. Dit vraag ik om dat het intern geheugen uit 16gb bestaat en al de updates zoals jelly bean, lollipop enz erop komen . Blijft er dan nog wel genoeg over voor apps enzo. Of kan ik beter voor de honor 6 gaan die is een paar euro duurder.
Er is ook nog een 32 gb versie. Die is geloof ik uit mijn hoofd rond de 40 euro duurder ofzo. Maar ik zou het nog waard vinden. Het is een super fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.L65
Oké maar inverband met de specs kan het toestel dan nog wel mee komen met de huidige toestellen snelheid, camera enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
R.L65 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:24:
Oké maar inverband met de specs kan het toestel dan nog wel mee komen met de huidige toestellen snelheid, camera enz.
Jahoor, ik vind van wel. Ik weet zelf niet hoe het zit met android 5.0, aangezien die er nog niet is voor de lg g2 in nederland. Maar het lijkt mij dat dat wel goed zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Telefoon voelt met 5.0.2 nog steeds snel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.L65
Ewivis schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:42:
Telefoon voelt met 5.0.2 nog steeds snel aan!
Dus jij hebt de update lollipop al is dat via ota of handmatig geïnstalleerd. Is het niet zo dat door de updates allemaal je geheugen niet erg vol raakt. En hoe bevalt lollipop en is de user interface van lg ook geüpdate. En zijn er nog nadelen die opspelen doordat je het toestel nu al langer in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
R.L65 schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:54:
[...]

Dus jij hebt de update lollipop al is dat via ota of handmatig geïnstalleerd. Is het niet zo dat door de updates allemaal je geheugen niet erg vol raakt. En hoe bevalt lollipop en is de user interface van lg ook geüpdate. En zijn er nog nadelen die opspelen doordat je het toestel nu al langer in gebruik hebt.
Ik heb hem handmatig geïnstalleerd. Ik heb de memoryfix for lollipop van xposed erop staan. Ik ga ervanuit dat het daarbij is opgelost. De interface bevalt me zeer prima, lijkt allemaal net iets sneller weer te gaan. Alhoewel dat wel kleine verschillen zijn hoor. Uiterlijk is sterk verbeterd in vergelijking met 4.2.2 en 4.4.2.
Ik heb verder geen nadelen kunnen vinden. Alles werkt goed. Heb alleen het idee dat de accu ietsjes minder lang meegaat als je ermee bezig bent. Deep Sleep is wel goed. 1% per uur ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Ewivis schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:45:
[...]

Ik heb hem handmatig geïnstalleerd. Ik heb de memoryfix for lollipop van xposed erop staan. Ik ga ervanuit dat het daarbij is opgelost. De interface bevalt me zeer prima, lijkt allemaal net iets sneller weer te gaan. Alhoewel dat wel kleine verschillen zijn hoor. Uiterlijk is sterk verbeterd in vergelijking met 4.2.2 en 4.4.2.
Ik heb verder geen nadelen kunnen vinden. Alles werkt goed. Heb alleen het idee dat de accu ietsjes minder lang meegaat als je ermee bezig bent. Deep Sleep is wel goed. 1% per uur ofzo
Zou je mij kunnen vertellen waar je die rom vandaan hebt ? Eventueel in PB aangezien het officieel niet in dit topic thuis hoort ..., tnx :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:35

westergas

rikkie_pc

De G2 van mijn vrouw is gevallen/barst in scherm }:|
Iemand nog een gouden tip voor een bedrijf die dit voor een schappelijke prijs kan repareren? Dynafix is veel te duur, online kom ik uit rond de €150 maar vroeg me af of het wellicht voordeliger kan.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Reseth schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:01:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen waar je die rom vandaan hebt ? Eventueel in PB aangezien het officieel niet in dit topic thuis hoort ..., tnx :+
Laat ik dit al gedaan hebben in het juiste forum:

Ewivis in "[LG G2] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:45:
[...]

Alleen ik begrijp dat draadloze opslag er niet meer op zit? (erg fijne feature).
En quick remote, zit dat er nog wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 00:06

Bob

Plugin schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:11:
[...]

Alleen ik begrijp dat draadloze opslag er niet meer op zit? (erg fijne feature).
Quick remote aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Plugin schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:11:
[...]

Draadloze opslag alternatief, https://play.google.com/s...oid.apps.sambadroid&hl=nl

Sambadroid :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Beste Mensen, graag jullie advies. Zit al een tijdje te twijfelen tussen de G2 en de Nexus 5. Was er bijna uit een Nexus 5 te nemen, echter staan mij een aantal dingen tegen waaronder het prijsverschil. De nexus is momenteel bijna 75 euro duurder. Ze hebben nagenoeg dezelfde specificaties.

Was afgelopen bij een mediamarkt, heb de G2 vast gehouden, mooi formaat.
Software ziet er redelijk basic uit, zal toch mn eigen gekochte launcher gaan gebruiken (Nova Launcher Prime)

Heb nu een Samsung Galaxy S Advance welke ik geroot heb en heb voorzien van Slimkat. Wil eigenlijk een telefoon welke gewoon werkt. Custom roms ben ik wel een beetje klaar mee.

Hoe is jullie ervaringen na een jaar gebruik? Zouden jullie weer voor een LG kiezen of toch een kale Android?

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 22-04-2015 09:39 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zou nu nog steeds de G2 kopen.
Heerlijk toestel, goede batterij en de stock software is ook prima, ik gebruik ook Nova Prime. Eventueel kun je je toestel rooten om wat spul te verwijderen/bevriezen wat je niet nodig denkt te hebben. Ik heb hem sinds de introductie en nog steeds niet het gevoel dat ik een ander toestel nodig heb of dat andere toestellen zo veel beter zijn.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb ook een tijdje terug de LG G2 weer aangeschaf, vind de batterij duur erg goed. Toestel is snel en de camera is ook erg goed. Dus ja, de G2 is zeker het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12
Nexus heeft een mindere accu en camera begreep ik. Ik heb net een jonge 2e hands G2 voor 175 gescoord en ben redelijk tevreden. Er is gelukkig ook Slimkat voor de G2 die IMO perfect is, op accuduur na.

Stock uiterlijk van de G2 is behoorlijk beroerd IMO, maar Ik heb nu Cloudy 2.2 geflasht om te kijken of de accu daarvan beter is. Maar mogelijk is mijn verwachting gewoon te hoog na mijn Jiayu G4S die 3 dagen meegaat bij redelijk intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 10:35

westergas

rikkie_pc

Harmen schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:36:
Beste Mensen, graag jullie advies. Zit al een tijdje te twijfelen tussen de G2 en de Nexus 5. Was er bijna uit een Nexus 5 te nemen, echter staan mij een aantal dingen tegen waaronder het prijsverschil. De nexus is momenteel bijna 75 euro duurder. Ze hebben nagenoeg dezelfde specificaties.

Was afgelopen bij een mediamarkt, heb de G2 vast gehouden, mooi formaat.
Software ziet er redelijk basic uit, zal toch mn eigen gekochte launcher gaan gebruiken (Nova Launcher Prime)

Heb nu een Samsung Galaxy S Advance welke ik geroot heb en heb voorzien van Slimkat. Wil eigenlijk een telefoon welke gewoon werkt. Custom roms ben ik wel een beetje klaar mee.

Hoe is jullie ervaringen na een jaar gebruik? Zouden jullie weer voor een LG kiezen of toch een kale Android?
Ik zou nu weer voor de G2 gaan, ik verkies deze boven de huidige (top) modellen. En voor de prijs waarvoor je er één kan kopen is het een no brainer :Y)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor de reacties mensen! Zal er eens over nadenken.
Heb gelezen dat de Lollipop update veel minimalistischer is dan de 4.4. Dat is weer een pluspunt. :)

Jullie nog tips voor een fijne backcover? Screenprotector vind ik niet nodig.
Die vraag mag in [LG G2] Accessoires topic

[ Voor 35% gewijzigd door PaT op 22-04-2015 20:52 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Afgelopen woensdag m'n G2 geflashed naar Lollipop 5.0.2. mbv. de flash tool 2014 en de originele LG KDZ file, bij deze wil ik ehm m'n ervaringen delen.
Het flashen zelf ging probleemloos, alleen lukte het eerst niet om de telefoon vooraf in download mode te starten (dmv. combi volume omhoog toets en aansluiten USB).
Dit probleem oplossen heeft me aardig wat zoekwerk gekost, als je hierop gaat zoeken vind je vooral problemen mbt. geroote toestellen, en dat was die van mij niet, ook nooit geweest.
De oplossing was uiteindelijk het herstellen van de laatste fimware (4.4.2) dmv. de LG mobile support tool, na dit gedaan te hebben was het wel mogelijk in download mode te starten.
Toen dus een CSE flash gedaan, hou er wel rekening mee dat je op die manier al je gegevens kwijt bent, dus evt. vooraf backup maken, ook heb ik na het hele update proces de telefoon nog een harde reset gegeven, las op een paar plaatsen dat er toch wat accu issues waren wat zo'n reset zou oplossen.

Met Lollipop heb ik nu dus een paar dagen ervaring, uiterlijk vindt ik het er stukken beter uitzien dan de vorige versie, vooral wat strakker en volwassener kwa kleuren ed.
Snelheid is uitstekend, ik heb alleen het idee dat bij bv. het openen van de settings de schermopbouw wat trager is dan in Kitkat, maar echt lag kan ik dat niet noemen (nergens stotterende opbouw van schermen bv.).
Moet nog wel ff zegen dat ik niet veel ervaring met Android heb, was jarenlang WP gebruiker, alleen begin nu toch wel wat apps te missen, vandaar de overstap.
Wat me nog wel opvalt is dat ik met ongeveer dezelfde hoeveelheid apps (weinig) op de telefoon bijna een gig minder vrije ruimte heb (tov. Kitkat), nu ongeveer 8.5 GB (op een 16 GB telefoon dus). Of dit nu puur van het nieuwe systeem komt of dat er nog ergens tijdelijke bestanden rondhangen ben ik nog niet achter (de KDZ zelf is ongeveer 1,5 GB).
Ik vind dit wel wat weinig, op een toestel waar dus ook nog geen foto's op staan, ben benieuwd of dit na en tijdje gebruik nog een issue gaat worden.
Zoals het nu lijkt heb ik geen problemen met accutijd, heb na niet al te zwaar gebruik eind van de dag nog met gemak 50% over. (nu na 5 uur nog 89% met een voorspelde tijd van ca. 30 uur, dat lijkt me trouwens wel wat optimistisch) Deze G2 is trouwens ca. 1,5 jaar oud/gebruikt.

Als iemand nog vragen heeft dan hoor ik dat wel, bedenkt dan dus wel even dat ik geen ervaren Android gebruiker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:47
Welke kdz file heb je dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee of de prijs van de G2 nog verder zakt na de aankondiging van de G4?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 17:23
oetgrunn schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:09:
om de telefoon vooraf in download mode te starten (dmv. combi volume omhoog toets en aansluiten USB).
Dit probleem oplossen heeft me aardig wat zoekwerk gekost, als je hierop gaat zoeken vind je vooral problemen mbt. geroote toestellen, en dat was die van mij niet, ook nooit geweest.
Was al gemeld in het forum?

BigSurf in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
@MEGATRON: De file die de link op deze http://www.androidorigin....-2-lollipop-update-lg-g2/ site vermeldt. Ik heb tot nu toe geen carrier zaken ontdekt, start gewoon op met LG logo, nederlandse taal. Wel een CSE flash dus, ik heb de normal niet geprobeerd.

@BigSurf: Maar goed dat ik het hier dan niet gevraagd heb... :-) Toch bedankt voor je link naar die post, ik had een andere, maar met dezelfde strekking. Heb uiteraard ook hier gezocht, en dus jou post over het hoofd gezien.

Nog gedachten over mijn geheugenvraag? Is 8 gig genoeg als je niet al te gekke dingen doet? Muziek luister ik vooral via Spotify, dus dat is niet echt een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:28:
Iemand een idee of de prijs van de G2 nog verder zakt na de aankondiging van de G4?
De prijs is ook zonder de aankondiging gezakt........hoe lang de G2 nog te koop zal zijn zodra de G4 beschikbaar is vraag ik mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:34:
[...]
De prijs is ook zonder de aankondiging gezakt........hoe lang de G2 nog te koop zal zijn zodra de G4 beschikbaar is vraag ik mij ook af.
Even afwachten, de S4 is ook nog steeds te koop.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag een G2 gekocht bij de mediamarkt. Nu aan het laden.... :z
Lollipop zojuist erop gezet, ben benieuwd!

[ Voor 31% gewijzigd door Harmen op 26-04-2015 21:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.L65
Harmen schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:54:
Vanmiddag een G2 gekocht bij de mediamarkt. Nu aan het laden.... :z
Lollipop zojuist erop gezet, ben benieuwd!
Hallo,
Ik zit al een geruimetijd te twijfelen tussen de 16GB en de32GB en of de LG G3 of G2.
Hoeveel intern geheugen hou je nou over dat lollipop erop staat en is het via OTA (Over The Air) of heb je het er handmatig erop gezet.
En laat me even je bevindingen weten over hoe alles draait nu lollipop erop staat.
Alvast bedankt.
Mvg Reza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na het upgraden had ik ook de mooie foutmelding, android.phone reageert niet meer. :/
Dus factory defaults en gaan, tot nu toe prima! Draai Nova Launcher.

Had zelf nog 8,2GB over. Voorlopig is dat genoeg voor mij.

@hieronder, heb het handmatig gedaan via de flash tool. Had geen om te wachten, aangezien ik heb gisteren had gekocht. :+

[ Voor 82% gewijzigd door Harmen op 27-04-2015 11:01 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.L65
Harmen schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:53:
Na het upgraden had ik ook de mooie foutmelding, android.phone reageert niet meer. :/
Dus factory defaults en gaan, tot nu toe prima! Draai Nova Launcher.

Had zelf nog 8,2GB over. Voorlopig is dat genoeg voor mij.
Heb je lollipop handmatig of via OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:13
Pffft, even via de applicatie van LG updaten.

1.6GB had ruim een uur en een kwartier nodig om te downloaden. terwijl ik een 100/100 lijntje heb.

inmiddels al bijna anderhalf uur bezig om die update er doorheen te krijgen.
Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic