Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:39:
Als hij er aan gewend is, er geen problemen mee heeft lekker laten zou ik zeggen.
Neen heeft helemaal geen problemen ermee alleen merk ik soms dat de onscreen buttons heel soms vastlopen voor de rest is alles in orde.

Hij zou zijn toestel meerdere jaren willen gebruiken, dus geen persoon die altijd de nieuwste en de snelste wilt maar dat het snel en goed werkt zonder haperingen.

Android 5.0 zou toch makkelijker zijn ofniet? Ook sneller? Heb dit topic niet helemaal gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Ik weet niet hoe je jouw vader is, maar mijn moeder is zo dat als het anders is dan dat het was ze meteen niet meer snapt hoe of wat. Als je vader er wel iets makkelijker mee is dan zou je wel kunnen updaten natuurlijk. Het verschil is nou kok weer niet zo gigantisch groot.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:30:
Ik weet niet hoe je jouw vader is, maar mijn moeder is zo dat als het anders is dan dat het was ze meteen niet meer snapt hoe of wat. Als je vader er wel iets makkelijker mee is dan zou je wel kunnen updaten natuurlijk. Het verschil is nou kok weer niet zo gigantisch groot.
Ja is ook ongeveer zo bij mijn pa hij wilt geen verandering maar ik weet niet hoe het zit met Android 5.0 op de lg..

Heb wel de moto g (mijn ma gebruikt het) als de HTC One m7 thuis getest werkt veel fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Kaya10 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:03:
[...]

Ja is ook ongeveer zo bij mijn pa hij wilt geen verandering maar ik weet niet hoe het zit met Android 5.0 op de lg..

Heb wel de moto g (mijn ma gebruikt het) als de HTC One m7 thuis getest werkt veel fijner?
Tussen 4.4 en 5.0 zit er qua interface niet zo vreselijk veel verschil tussen. Ik vond het voornamelijk een struk stropiger lopen op 5.0 dan op 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:08:
[...]

Tussen 4.4 en 5.0 zit er qua interface niet zo vreselijk veel verschil tussen. Ik vond het voornamelijk een struk stropiger lopen op 5.0 dan op 4.4
Bedoel je trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Jup.
Zolang je niet bereid bent te rooten en er een custom rom op te gooien zou ik het lekker bij 4.4 houden.
Mocht je wel willen rooten en er een custom rom op willen zetten zou ik aanraden eens te kijken naar Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Jup.
Zolang je niet bereid bent te rooten en er een custom rom op te gooien zou ik het lekker bij 4.4 houden.
Mocht je wel willen rooten en er een custom rom op willen zetten zou ik aanraden eens te kijken naar Paranoid Android
Ik snap eigenlijk niet wat er mis id met Android lollipop.. In dit topic las ik dat sommige er geen probleem mee hadden en sommige wel.

Lollipop werkt op de HTC One m7 en de motorla Moto g erg goed (wat er thuis ligt)

Nee rooten zal niet gebeuren aangezien ik dat ook niet kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Kaya10 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Ik snap eigenlijk niet wat er mis id met Android lollipop.. In dit topic las ik dat sommige er geen probleem mee hadden en sommige wel.

Lollipop werkt op de HTC One m7 en de motorla Moto g erg goed (wat er thuis ligt)

Nee rooten zal niet gebeuren aangezien ik dat ook niet kan :/
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met Lollipop. Echter de ROM zoals LG uitbrengt vond ik niet top.

Ik draai zelf tot volle tevredenheid LP 5.1.1(via Custom rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
RoasteR87 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:32:
[...]

Mijn vriendin heeft een 1+1 en ik moet zeggen dat ik zeer jaloers ben op haar telefoon. De camera van haar is noemenswaardig beter, zowel bij de G2 op 4.4 als op 5.0.2. Daarnaast is haar accu-duur hoger als de mijne, bij ongeveer gelijk gebruik. Tevens heb ik persoonlijk het idee dat haar scherm een stuk scherper en beter gekalibreerd is als mijn G2. En last but not least, hijs gewoon weg sneller. Ja, je hebt een custom rom, maar dat biedt op dit vlak, zeker qua stabiliteit geen onderscheidt tussen de stock G2 rom of de "stock" rom van de 1+1.

Daarnaast is hij qua prijs gunstig.

Maar a word of advice, wacht op de 1+2... die schijnt er relatief snel te komen, als we de gravevine moeten geloven.
Bedankt voor je respons, zal eens zoeken op de 1+2.
l3art schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:47:
[modbreak]Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor mag een tocpic geopend worden in het Mobila Aankoop Advies forum[/modbreak]
Snap dat het eigenlijk niet de bedoeling was, maar gezien er vermoedelijk meerderen in dit topic worstelen met dezelfde vraag leek me dit topic redelijk geschikt. Maar ik zal binnenkort eens een topic openen op de daarvoor bestemde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:27:
En m'n scherm is voor de 2e x stuk :( Precies op de linkerboven hoek gevallen op stenen, hoogte cm of 40. Touchscreen is kaduuk boven de barsten. Maar met creatief roteren kan ik het meeste nog wel.

[afbeelding]

Buiten deze val heb ik een beetje het gevoel dat de G2 net wat minder stevig (goedkoper materiaal) in elkaar zit dan bijv. een Galaxy. Meer mensen hier die dat ook in twijfel trekken?
Vandaag zelf vervangen. Eerlijk gezegd stelt het niet veel voor. Ik ben niet echt technisch aangelegd maar ben ook weer niet bang om wat aan te klooien. Bij een 2e x red ik het zeker met een minuut of 20.

Zelf een accu vervangen is m.i. ook prima zelf te doen. Met een plectrum kan je de G2 open krijgen en verder red je het met een kleine kruiskop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik ben sinds 31 december 2013 in het bezit van een LG G2 wit.

Deze heeft altijd tot nu toe prima gefunctioneerd.

Tot nu toe, want de laatste tijd is het beeldscherm onrustig, het krimpt in elkaar, trilt, de letters gaan door elkaar en je kan er nauwelijks nog een tekst mee typen en hem ook nog met de grootste moeite via het beeldscherm uitzetten.

Als het beeldscherm enige tijd op zwart heeft gestaan, doet hij het weer heel even goed en daarna begint de ellende weer van voor af aan.

Zijn er tweakers, die dezelfde ervaring hebben opgedaan?

Weet iemand wat er dan aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank voor de -liefst uitgebreide- reacties, want ik ben niet echt een smartphone-expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee maar het klinkt als dat het scherm op het punt staat te overlijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Een post boven jou heb ik het over het vervangen van mijn oude gebarsten LCD. De helft deed het nog, de andere niet. Dat rare gedrag had ik toen soms ook. Scherm even uit en aan en het was weer goed.

Zoals hierboven al wordt geopperd is je LCD denk ik aan het overlijden ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
Sirius en anderen.

Dit valt toch gewoon onder garantie.

Smartphone is nooit gevallen of ergens tegen aan gestoten.

Er zit ook geen breuk, scheur of wat voor beschadiging dan ook in/op het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dan valt het denk ik inderdaad onder de garantie. Alleen nu ook maar hopen dat dat de conclusie van Dynafix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMJLA
Dynafix?

Smartphone is gekocht bij Mediamarkt, voorheen Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMJLA schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:55:
Dynafix?

Smartphone is gekocht bij Mediamarkt, voorheen Saturn.
Teleplan is de service partner van LG. Dynafix schuift het intern door naar Teleplan en gooit vervolgens een marge over de onderzoekskosten heen. Ik had m'n G2 ergens vorig jaar een x zelf bij Dynafix aangeleverd met een zeer moeizaam verlopend proces als gevolg.

Stappenplan:

Bij Mediamarkt lever je je telefoon in. Zij maken een bon aan met jouw klacht erop en zij regelen de rest van het traject.

Mocht jouw G2 geroot zijn dan raad ik jou aan dat ongedaan te maken om gezeik te voorkomen. Na bovenstaand geklooi bij Dynafix had ik m'n G2 bij MM ingeleverd. Binnen een week kwam deze weer ongerepareerd terug. Reden: root. Dit terwijl Teleplan het toestel niet had mogen weigeren.

En dan is het idd de vraag of het onder garantie valt. Ook al treft jou geen blaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Teleplan is de service partner van LG. Dynafix schuift het intern door naar Teleplan en gooit vervolgens een marge over de onderzoekskosten heen. Ik had m'n G2 ergens vorig jaar een x zelf bij Dynafix aangeleverd met een zeer moeizaam verlopend proces als gevolg.

Stappenplan:

Bij Mediamarkt lever je je telefoon in. Zij maken een bon aan met jouw klacht erop en zij regelen de rest van het traject.

Mocht jouw G2 geroot zijn dan raad ik jou aan dat ongedaan te maken om gezeik te voorkomen. Na bovenstaand geklooi bij Dynafix had ik m'n G2 bij MM ingeleverd. Binnen een week kwam deze weer ongerepareerd terug. Reden: root. Dit terwijl Teleplan het toestel niet had mogen weigeren.

En dan is het idd de vraag of het onder garantie valt. Ook al treft jou geen blaam.
Ik heb m'n G2 na ruim 1.5 maand nog steeds niet terug en zou het ook echt niet aanraden dit op te sturen tenzij het hoognodig is. Het doorschuiven van Dynafix voor Teleplan zorgt voor onnodige bureaucratie waardoor je de telefoon erg lang kwijt bent.

De telefoon bleef bij mij 'ergens op een afdeling liggen' omdat ze geen respons gekregen van Dynafix op de reparatie-offerte, die mij niet is doorgestuurd. Ik heb het naar de winkel gebracht, die stuurden het naar Dynafix, vandaar weer naar Teleplan en zelfs die hebben het naar de LG fabriek gestuurd. Horror.. Maar nu issie onderweg, eindelijk!

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel: ik nam zelf initiatief en stuurde 'em zelf op naar Dynafix (had daarvoor nog even gemaild...waarbij ik het achteraf netjes had gevonden als de medewerker had vermeld dat het officiële traject middels de winkel dient te verlopen aangezien er dan ook ander soort garantie van toepassing is). Maar ik had natuurlijk ook hier op Tweakers kunnen kijken voor ervaringsdeskundigen.

Kortom: als je je telefoon bij de winkel inlevert dan gaat deze rechtstreeks naar Teleplan. In het geval van LG dus :)

In mijn geval zag ik de factuur van Teleplan met hun onderzoekskosten erop. Vandaar dat ik weet dat Dynafix (ik had ze er ook nog over gemaild) een marge erop gooit. Ik was zo'n €54 bij Dynafix kwijt...Teleplan tekende iets van €30.

Vind je het eea lang duren dan raad ik jou aan om via zowel Twitter als mail met grote regelmaat berichten te sturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:53
Wow! Tip voor accubesparing: zet de G2 op 2G!

- 5 dagen gebruik!
- 3u schermtijd
- 10% accu over

Stock 4.4.2: 2G, wifi/gps/BT standaard uit, Push/Autosync aan: gmail/weer/buienalarm/Touchdown/Whatsapp. Zeer licht gebruik, bij browsen zet ik wifi meestal handmatig aan waar dat kan. In de nacht staat data 8u uit.

Op mijn SGS4 herinner ik me dat 2G iets van 20% uitmaakte, maar die redde zelfs op 2G nog geen 3 dagen. Heb ook nog een Jiayu G4S (3000 mAh, Mediatek, 4/7"720p) en daarmee maakt 2G of 3G niets uit, accuduur is altijd goed (4 dagen, 4u schermtijd).

Standby verbruik zit met 2G op 1% per 3 uur! Op 3G was dat 2% per uur (meestal 2.5 dagen met 2.5u schermtijd bij vergelijkbaar gebruik).

[ Voor 32% gewijzigd door iisworks op 29-05-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Mijn broer heeft de lg g2 nog op Android 4.4 staan.
En heb van alles geprobeerd maar ik krijg geen update te zien
Toestel is van gsmtopdeal en de provider is ben dus.
wat kan ik nog doen?

Edit: als ik software update doe vind hij niks, en het rare is dat hij dan aan geeft dat ik het laatst op 11-12-2014 gezocht heb...

[ Voor 26% gewijzigd door raro007 op 30-05-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
raro007 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:56:
Mijn broer heeft de lg g2 nog op Android 4.4 staan.
En heb van alles geprobeerd maar ik krijg geen update te zien
Toestel is van gsmtopdeal en de provider is ben dus.
wat kan ik nog doen?

Edit: als ik software update doe vind hij niks, en het rare is dat hij dan aan geeft dat ik het laatst op 11-12-2014 gezocht heb...
Met wat heb je geprobeerd te updaten? Via de G2 zelf of via LG pcsuite?
Laatst genoemde zal ervoor zorgen dat jij je telefoon kan updaten via een USB kabel naar Lollipop.

Wat ook kan zijn is dat er tijdens aanschaf een gebrandmerkte G2 is gekocht. Met andere woorden een provider gsm. Te denken aan Telfort, Vodafone, KPN enzovoorts. Zie je als de gsm start een logo van 1 van de eerdergenoemde providers ? Of staat de provider op de G2 behuizing afgebeeld?

Ik noem maar een paar bekende problemen op. Gebrandmerkte telefoons worden vaak bij de "gratis" telefoon abonnementen verkocht. Voor sommige mensen is een telefoon een dure aangelegenheid vandaar de binding met providers en leasen van gsm met als nadeel dat je vaak langer op updates zal moeten wachten, en of deze ooit nog zal uitkomen is soms ook maar de vraag.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Hier een G2 ; 13 maanden al in gebruik (mijn pa gebruikt het)
Hij heeft een beetje problemen met de accu die snel leeggaat.. Draait nog steeds op android 4.4.2 , als ik deze zou updaten, zou de accu dan langer meegaan?

Het is een duitse toestel, geen factory reset gedaan tot nu toe..
En nog iets; ik weet niet hoe het met de garantie zit bij LG: komen ze het ophalen of moet je het terug opsturen naar de winkel?

Ik weet wel nog van mijn HTC : dat ze ook toestel komen ophalen die je niet in de Benelux hebt gekocht.. Hoe doet lg het?

[ Voor 30% gewijzigd door Kaya10 op 31-05-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Kaya10 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:31:
Hij heeft een beetje problemen met de accu die snel leeggaat.. Draait nog steeds op android 4.4.2 , als ik deze zou updaten, zou de accu dan langer meegaan?

Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt of je Lollipop of Kitkat draait. Al heb ik met LP eigenlijk alleen ervaring met custom roms, de LG LP ROM vond ik niet om vooruit te branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kaya10 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:31:

Als eerste natuurlijk een factory reset doen en alleen apps installeren die hij echt gebruikt. En dingen zoals Bluetooth uitzetten.

En ik weet niet of hij dat wel of niet doet, maar altijd een app sluiten nadat je hem hebt gebruikt. Mijn vader (en moeder) is ook zo'n iemand die altijd 20 apps tegelijk open heeft staan en dan zeuren over langzaam en accuduur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Als eerste natuurlijk een factory reset doen en alleen apps installeren die hij echt gebruikt. En dingen zoals Bluetooth uitzetten.

En ik weet niet of hij dat wel of niet doet, maar altijd een app sluiten nadat je hem hebt gebruikt. Mijn vader (en moeder) is ook zo'n iemand die altijd 20 apps tegelijk open hebben staan en dan zeuren over langzaam en accuduur :+
Zal ik ook eens doen! Maar ik denk dat ik hem in augustus zal binenbrengen ... Voor een nieuwe accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Heeft iemand een idee waar ik cell broadcasting voor NL-Alert kan instellen op de G2 met Android 5.02?
Met kitkat was er een losse app standaard geïnstalleerd, maar die ontbreekt op lollipop en alle andere opties die ik op internet lees, zijn niet te vinden op de G2.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:49

IkWilbert

Het is mij!

Mr_Blobby schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:17:
Heeft iemand een idee waar ik cell broadcasting voor NL-Alert kan instellen op de G2 met Android 5.02?
Met kitkat was er een losse app standaard geïnstalleerd, maar die ontbreekt op lollipop en alle andere opties die ik op internet lees, zijn niet te vinden op de G2.
In je app-drawer onder cell broadcast

http://www.nl-alert.nl/instelhulp/lg/?type=lg_android

[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 01-06-2015 09:24 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Die app had ik op Kitkat wel, maar met de Lollipop upgrade lijkt die verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mr_Blobby schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Die app had ik op Kitkat wel, maar met de Lollipop upgrade lijkt die verdwenen.
Ik heb de app wel gewoon met Lollipop (stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
IkWilbert schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:48:
[...]

Ik heb de app wel gewoon met Lollipop (stock)
Ik draai ook stock: 5.0.2 met V30a-HKG-XX maar geen cell broadcast app ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mr_Blobby schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:31:
[...]

Ik draai ook stock: 5.0.2 met V30a-HKG-XX maar geen cell broadcast app ... :?
Enige verklaring die ik heb is de versie V30a-HKG-XX (Hong Kong). Mogelijk gebruikt men daar geen cell broadcast?

Zelf draai ik versie 30b stock NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11

mucuracat

YES

IkWilbert schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Enige verklaring die ik heb is de versie V30a-HKG-XX (Hong Kong). Mogelijk gebruikt men daar geen cell broadcast?

Zelf draai ik versie 30b stock NL.
Quote androidworld.nl

n voorgaande testen kregen toestellen die gebruikmaakten van een 4G-verbinding nog geen NL-alert controle-bericht en ook vanmiddag zal dat niet het geval zijn. Volgens de officiële website zullen berichten die worden verstuurd via NL-alert vanaf uiterlijk 1 december 2015 ook binnenkomen als er een 4G-verbinding actief is.

http://androidworld.nl/ni...id-toestel-er-klaar-voor/

Dus 4G? Geen alert |:( 8)7

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

mucuracat schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Quote androidworld.nl

n voorgaande testen kregen toestellen die gebruikmaakten van een 4G-verbinding nog geen NL-alert controle-bericht en ook vanmiddag zal dat niet het geval zijn. Volgens de officiële website zullen berichten die worden verstuurd via NL-alert vanaf uiterlijk 1 december 2015 ook binnenkomen als er een 4G-verbinding actief is.

http://androidworld.nl/ni...id-toestel-er-klaar-voor/

Dus 4G? Geen alert |:( 8)7
Bij KPN zou NL-Alert moeten werken via 4g.
Zag hier vanmorgen een persbericht over online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:07
KPN 4G
LP 5.0.2 V30b-EUR-XX
Ik heb de Cell Broadcast app, vorige week gecontroleerd en instellingen lijken goed.
Geen test bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Timminator schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:54:
KPN 4G
LP 5.0.2 V30b-EUR-XX
Ik heb de Cell Broadcast app, vorige week gecontroleerd en instellingen lijken goed.
http://tweakers.net/nieuw...-bij-alle-gebruikers.html
met enquete

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
denonman1 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:01:
Nu een week of wat LP gedraaid en ik heb toch echt issues met de batterij:

Voorheen op 4.4.2 haalde ik met gemak 2 dagen bij (voor mij) normaal gebruik.
Nu loopt ie 's nachts zomaar 20% terug, terwijl ik NIETS met de telefoon doe...
Ook haal ik nog maar net het einde van de dag.

Tweede issue is het opladen: Man, man man wat gaat dit traag!!
Eerst laadde de G2 op in minder dan een uur van 10-20% naar iets van 80-90%
Nu heb ik m vanochtend voor 8u aan de lader gehangen bij 21% en nu (ruim 4 uur later) ziet ie nog pas op 95%...

Softwarematig vindt ik LP zeker een vooruitgang tov KK, maar de issues met de battterijduur en oplaadtijd zorgt wel voor een heel dubbel gevoel mbt de praktische bruikbaarheid...
Ik kan gelukkig op m'n werk opladen, en is eea goed te overzien voor mij, maar toch vindt ik het vervelend dat dit zo'n groot verschil uitmaakt. (laat staan voor de mensen die overdag niet kunnen laden)

Ik ga nog een factory reset doen, ik lees op internet dat dit mogelijk helpt.

5.1 gaat memory leak aanpakken begrijp ik: deze batterijproblemen moet LG denk ik zelf oplossen met een apate update?

Meer mensen met specifiek dit probleem?
Het opladen is hier ook een probleem. Damn... Het duurt inderdaad ongeveer 4 uur om het volledig opgeladen te krijgen... Als ik tussendoor snel moet opladen, zet ik mijn toestel in de vliegtuigmodus. Weet niet of het echt helpt, maar naar mijn gevoel wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Timminator schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:54:
KPN 4G
LP 5.0.2 V30b-EUR-XX
Hier wel een stuk of 3, dus genoeg voor jullie allemaal. Ik zit nog op de vorige softwareversie en gezien de problemen met batterij en opladen ga ik ook nog maar niet updaten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het wel of niet ontvangen van een NL Alert heeft weinig specifiek met de G2 te maken. Reacties van die strekking worden dan ook hierna verwijderd

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
ik weet niet hoe het met de garantie zit bij LG: komen ze het ophalen of moet je het terug opsturen naar de winkel?

Toestel is in Duitsland gekocht ongeveer 50-60km van mij...
Geld de garantie van LG in heel Europa of enkel in het land waar het gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaya10 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:49:
ik weet niet hoe het met de garantie zit bij LG: komen ze het ophalen of moet je het terug opsturen naar de winkel?

Toestel is in Duitsland gekocht ongeveer 50-60km van mij...
Geld de garantie van LG in heel Europa of enkel in het land waar het gekocht is?
Op de LG site kan je een live chat starten. Vraag het daar anders even. Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:31:
[...]

Op de LG site kan je een live chat starten. Vraag het daar anders even. Werkt super!
Net gevraagd, hun garantie geld enkel in Benelux, dus Duitse toestellen kunnen niet hier in de Benelux gerepareerd worden... Moet echt helemaal naar Duitsland rijden voor een reparatie...

HTC doet het veel beter op gebied van garantie: wereldwijde garantie voor 1 jaar + 1 jaar binnen de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:17
Ik heb eigenlijk een klein probleempje denk ik met mijn LG G2. Wanneer ik bijvoorbeeld in de bus zit ofzo en muziek zit te luisteren en een beetje zit te whatsappen, dan zie ik mijn batterij percentage behoorlijk snel zakken. Ik denk dat de batterij een beetje kapot aan het gaan is? Vind ik wel vrij raar, aangezien ik mijn toestel ongeveer 9 maanden heb ofzo. Ik heb hem net weer opgeladen, dus ik kan nu ook niet zien wat er het meest verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
SurfBoy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:10:
Ik heb eigenlijk een klein probleempje denk ik met mijn LG G2. Wanneer ik bijvoorbeeld in de bus zit ofzo en muziek zit te luisteren en een beetje zit te whatsappen, dan zie ik mijn batterij percentage behoorlijk snel zakken. Ik denk dat de batterij een beetje kapot aan het gaan is? Vind ik wel vrij raar, aangezien ik mijn toestel ongeveer 9 maanden heb ofzo. Ik heb hem net weer opgeladen, dus ik kan nu ook niet zien wat er het meest verbruikt.
In het openbaar vervoer gaat je batterij in het algemeen sneller leeg dan dat je thuis bent bijvoorbeeld. Dat heeft te maken dat de afstand tussen je telefoon en de zendmast steeds varieert. Hierdoor is je verbinding niet altijd optimaal of je telefoon maakt verbinding met een andere zendmast waardoor je batterij sneller leegloopt. Stukje vanaf de website van de consumentenbond:

Hoe zwakker het signaal van de zendmast, des te harder moet je telefoon ‘werken’ om de zendmast van de telefonieprovider te bereiken. Daardoor kan de accu sneller leeglopen wanneer je op lastig bereikbare plekken zit, zoals op het platteland, op het water of in de kelder van een gebouw. Helaas kun je hier meestal niet zo veel aan doen, behalve verkassen naar een andere plek. Heb je sowieso geen bereik, zet het toestel dan in de vliegtuigmodus om energie te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
contrast schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:19:
[...]

In het openbaar vervoer gaat je batterij in het algemeen sneller leeg dan dat je thuis bent bijvoorbeeld. Dat heeft te maken dat de afstand tussen je telefoon en de zendmast steeds varieert. Hierdoor is je verbinding niet altijd optimaal of je telefoon maakt verbinding met een andere zendmast waardoor je batterij sneller leegloopt. Stukje vanaf de website van de consumentenbond:

Hoe zwakker het signaal van de zendmast, des te harder moet je telefoon ‘werken’ om de zendmast van de telefonieprovider te bereiken. Daardoor kan de accu sneller leeglopen wanneer je op lastig bereikbare plekken zit, zoals op het platteland, op het water of in de kelder van een gebouw. Helaas kun je hier meestal niet zo veel aan doen, behalve verkassen naar een andere plek. Heb je sowieso geen bereik, zet het toestel dan in de vliegtuigmodus om energie te sparen.
Ik moet wel een stuk over het water heen, de Haringvlietdam. Daarna heb je een stuk waar ik amper verbinding heb. Whatsapp berichten ontvangen en sturen lukt niet eens meer dan. Daarna heb ik wel weer gewoon vol bereik. Maar kan het niet aan de accu liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
SurfBoy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Ik moet wel een stuk over het water heen, de Haringvlietdam. Daarna heb je een stuk waar ik amper verbinding heb. Whatsapp berichten ontvangen en sturen lukt niet eens meer dan. Daarna heb ik wel weer gewoon vol bereik. Maar kan het niet aan de accu liggen?
Je hebt je telefoon pas 9 maanden, dus het lijkt me sterk dat het aan je accu ligt. Zet de eerst volgende keer je telefoon eens op vliegtuigmodus tijdens het reizen, dan merk je pas het verschil. Laat je muziek wel gewoon aanstaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
contrast schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:04:
[...]

Je hebt je telefoon pas 9 maanden, dus het lijkt me sterk dat het aan je accu ligt. Zet de eerst volgende keer je telefoon eens op vliegtuigmodus tijdens het reizen, dan merk je pas het verschil. Laat je muziek wel gewoon aanstaan. :)
Ik laad hem wel vaak op via mijn computer, dan geeft hij een melding van lage spanning waardoor hij langzaam gaat opladen. Ik ben een tijdje terug ook nog in de ardennen geweest en heb hem daar ook meerdere keren opgeladen. Geen idee of daar een spannings verschil is ofzo. Maar zal het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
SurfBoy schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Ik laad hem wel vaak op via mijn computer, dan geeft hij een melding van lage spanning waardoor hij langzaam gaat opladen. Ik ben een tijdje terug ook nog in de ardennen geweest en heb hem daar ook meerdere keren opgeladen. Geen idee of daar een spannings verschil is ofzo. Maar zal het morgen proberen.
Dat ligt niet aan je telefoon, maar aan de computer. Laden via een USB poort van een computer duurt altijd langer dan via de adapter. Een USB 2.0 poort geeft maximaal 500mA en via de stopcontact krijg je 1800mA als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
contrast schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:11:
[...]

Dat ligt niet aan je telefoon, maar aan de computer. Laden via een USB poort van een computer duurt altijd langer dan via de adapter. Een USB 2.0 poort geeft maximaal 500mA en via de stopcontact krijg je 1800mA als ik me niet vergis.
Hoeveel geeft een usb 3.0 poort dan? Want als het goed is zit het kabeltje in een usb 3.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op zich is er niks mis met zelf ook wat opzoeken via google ;)
Maar maximaal 900mAh bij usb 3.0. Wat ik alleen niet weet is of je dan ook echt een USB 3.0 kabeltje daar voor zou moeten gebruiken. Want het toestel zelf is en blijft een usb.2.0
Als ik het even snel goed lees dan gaat USB 3.0 over 6 kanalen/poorten/pinnen en USB 2.0 over 5.
A unit load is defined as 100 mA in USB 2.0, and 150 mA in USB 3.0. A device may draw a maximum of 5 unit loads (500 mA) from a port in USB 2.0; 6 (900 mA) in USB 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
l3art schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 07:32:
Op zich is er niks mis met zelf ook wat opzoeken via google ;)
Maar maximaal 900mAh bij usb 3.0. Wat ik alleen niet weet is of je dan ook echt een USB 3.0 kabeltje daar voor zou moeten gebruiken. Want het toestel zelf is en blijft een usb.2.0
Als ik het even snel goed lees dan gaat USB 3.0 over 6 kanalen/poorten/pinnen en USB 2.0 over 5.

[...]
Jep, sorry, ik zal de volgende keer eerst wat zelf opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
denonman1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:30:
Ik heb gisternacht de telefoon tot 100% opgeladen, ben 's ochtends gaan fietsen naar m'n werk met de FM radio aan. Na 45 minuten fietsen met FM radio aan was de accu nog steeds 100%....
Op het werk diverse malen mee gebeld, android wear lopen aanpassen omdat mijn watch aangaf geen connectie te hebben terwijl er wel notificaties op binnen kwamen. constant connectie met wifi gehad, wat mail gelezen etc. Ik kwam 's avonds thuis (na weer 3 kwartier fietsen met FM aan) met iets van 91%.

Gisteravond laat had ik nog 76% over en vanochtend zonder bijladen 's nachts nog 71%
Ineens een veel beteren (geweldige?) accuduur lijkt het wel, heel erg vreemd....

Nu (12u in de middag) is ie gedaald naar 60% terwijl vrijwel niets gedaan, nog ruim voldoende maar ineens gaat het dus weer veel harder lijkt het wel...

Conclusie: Ik kan er geen touw meer aan vastknopen....
Mijn eerste volle acculading (snachts doorgeladen) had ik ook zoiets mee.
Na 2 uur nog steeds stug op 100% en even later begon hij af te lopen (ongeveer 5 minuten per %) tot hij bij de 60 % was toen hing hij weer 20 minuten.
Vervolgens rustig afgelopen tot 40% waarna hij een sprintje trok naar 22% waar hij weer rustig af liep en uit voel met 9 uur en 5 minuten scherm aan tijd over 3 dagen tijd.

De 2de keer bleef hij nog maar 40 minuten op 100% (LG G2 tik blijkbaar) maar verder liep hij soepeler maar niet helemaal perfect af.

Nu vele ladingen laten (Full Discharge wat ik altijd doe) blijft hij nog steeds 40 min hangen op 100% soms iets langer soms iets minder lang.
Maar heb wel uitgevonden dat als je m bij het laden op het moment dat hij op 100% schiet van de lader haalt hij vrijwel meteen naar 99% loopt en dat als ik m snachts door laat laden ik gewoon 40 min op 100% blijf hangen.

Ik vermoed dat dit komt omdat de meting van accu capaciteit in de software gebaseerd is op een lagere accu capaciteit dan dat er werkelijk in de telefoon zit waardoor het lijkt alsof hij vol is bij 100% maar als je m aan de lader laat hangen gaat er in druppelstand nog meer in waardoor hij dus op 40% blijft hangen.

Ik heb ook tot wel 6x per lading dat ie af en toe een % of zelfs 2 omhoog corrigeert.
Dus dan zet ik het scherm uit op 50% en zet ik m even later weer aan staat er 51 of 52% en dat is ook terug te zien in de grafiek.

Ik zou dan ook de telefoon een keer ontladen tot hij uitvalt en vervolgens opladen tot hij vol is plus een uur.
Begin niet aan al die calibratie meuk die zooi is al jaren niet meer nodig. Het doet niets dan troep installeren en een filetje verwijderen die ook gewist word als je de stekker eruit trekt.
PaT schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:33:
[mbr]Het wel of niet ontvangen van een NL Alert heeft weinig specifiek met de G2 te maken. Reacties van die strekking worden dan ook hierna verwijderd[/mbr]
1 klein puntje over dit punt.
Op de LG G2 is het mogelijk om Cell Broadcast uit te schakelen zonder root en mensen die dit gedaan hebben zullen dan ook geen Alerts krijgen omdat deze app dat verzorgd.

Geen LG G2 probleem natuurlijk maar wel een mogelijke oorzaak.

Bij mijn zenfone en vorige LG moest je root hebben om deze functie uit te schakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 06-06-2015 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Mijn gemiddelde is nu redelijk stabiel. Ik heb niet meer dat de accuduur met sprongen achteruit gaat.
Het lijkt erop dat ie na een tiental ladingen wat meer gebalanceerd is...
Dat ie naar boven corrigeert heb ik nog niet gehad

Ik doe voorzichtig de conclusie dat de accuduur er niet slechter op geworden is, iets wat direct na de update zeker wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 21:03
Ik heb gister de update naar lollipop gedaan, nu zit ik met het een vraag en een probleem(pje).

Vraag: Is er een makkelijke vervanging voor de nachtmodus die er in lollipop uitgehaald is? Volledig mijn telefoon op stil zetten is geen optie aangezien deze ook mijn wekker mute waarvoor ik hem 's ochtends vrijwel altijd gebruik.

Probleem: Sinds de update krijg ik via Whatsapp van elk bericht een melding binnen met trillen, ook van groepsberichten. Dit terwijl ik bij de instellingen heb aangegeven dat trillen uit moet staan bij groepsgesprekken. Ik heb mijn mobiel al eens opnieuw opgestart, is de enige mogelijkheid om het trillen uit te zetten door elk groepsgesprek te dempen voor een bepaalde periode? Dit lijkt mij echter vrij apart aangezien de functie om trillen uit te zetten voor groepsgesprekken dan overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Batino schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:39:
Ik heb gister de update naar lollipop gedaan, nu zit ik met het een vraag en een probleem(pje).

Vraag: Is er een makkelijke vervanging voor de nachtmodus die er in lollipop uitgehaald is? Volledig mijn telefoon op stil zetten is geen optie aangezien deze ook mijn wekker mute waarvoor ik hem 's ochtends vrijwel altijd gebruik.
Nacht modus heet nu prioriteit. Deze kan je snel inschakelen door op een volumeknop te tikken en onder de slider 'prioriteit' aan te tikken. In het instellingenmenu kan je hem vinden onder Geluid -> niet storen. Daar kan je ook instellen dat hij 's nachts automatisch op prioriteit gaat en de kan de modus wat meer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batino schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:39:

Ja:

Power Toggles

Het voordeel t.o.v. de gewone sound toggle is dat de optie 'prioriteit' (waardoor je je alarm wel hoort als je je telefoon op stil zet) er hier ook tussen zit. Waarom je dat niet kan selecteren bij de standaard toggle is mij een raadsel. Hele rare keuze.
RagingPenguin schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:31:
[...]

Nacht modus heet nu prioriteit. Deze kan je snel inschakelen door op een volumeknop te tikken en onder de slider 'prioriteit' aan te tikken. In het instellingenmenu kan je hem vinden onder Geluid -> niet storen. Daar kan je ook instellen dat hij 's nachts automatisch op prioriteit gaat en de kan de modus wat meer aanpassen.
M.i. teveel stappen voor iets dat in de gewone toggle geïmplementeerd zou moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Via een exposed module: true silent mode is de oude methode weer in te regelen. Ter info :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 20:49
Ik heb net mijn (gloednieuwe) G2 ontvangen, maar zie nog geen update naar Android 5.x beschikbaar. Kan ik hem op een-of-andere manier forceren?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
FatalError schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:45:
Ik heb net mijn (gloednieuwe) G2 ontvangen, maar zie nog geen update naar Android 5.x beschikbaar. Kan ik hem op een-of-andere manier forceren?
Ja, via de LG pc suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Dank je wel.. Achteraf was dit eigenlijk wel een makkelijk te zoeken vraag..
Ik draai nu android 5 en vind dat tot nu toe een behoorlijke vooruitgang tov de vorige android 4.4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
FatalError schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:02:
[...]

Dank je wel.. Achteraf was dit eigenlijk wel een makkelijk te zoeken vraag..
Ik draai nu android 5 en vind dat tot nu toe een behoorlijke vooruitgang tov de vorige android 4.4 :D
Wat vind je de grootste vooruitgang?

Ben nog niet overgegaan op Android 5. Weet voor de volgende keer wel dat ik let op de snelheid van de uitrol van de software, viel me bij LG wel tegen dit keer zeg. Dan krijgt een Nexus apparaat toch echt wel de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik vind de interface vooral veel overzichtelijker en minder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update naar 5.0 kan ik geen app meer downloaden uit de play store en ook geen apps meer updaten. Hebben meer mensen daar last van? Ik hoop dat iemand de oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Playstoregegevens wissen en opnieuw laten downloaden al geprobeerd?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, al geprobeerd.
Als je een app wilt bijwerken blijft hij op downloaden staan. En dat uren lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:30:
Ja, al geprobeerd.
Als je een app wilt bijwerken blijft hij op downloaden staan. En dat uren lang.
Onder app info heb je clear data en cache dus al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
download anders de nieuwste play store eens en installeer die eroverheen?

*knip*

en daarnaast ook de nieuwste google play services

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

reboot telefoon en nog eens proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Na 2 maand is m'n LG G2 ein-de-lijk terug van de fabrikant, na veel geklooi en 16 keer bellen met de winkel. Blijkt dat het scherm gebarsten is terwijl het toestel bij de fabrikant lag! Bovenste gedeelte van het scherm is onbruikbaar en is overduidelijk op de hoek gevallen.

Wat een zooitje :X

Na 2 maand een Samsung S2 als toestel te hebben gebruikt, kan ik wel zeggen dat Samsung echt mooiere schermen gebruikt zeg. Zelfs de S2 heeft al mooiere kleuren dan de G2, wel iets om op te letten bij de aanschaf van een volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clear data en cache inderdaad al een paar keer gedan.
Nieuwste play store geprobeerd te downloaden.
Blijft staan op in behandeling en 0% (al 20 minuten)
Verwacht ik dus ook niet al te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:47:
Clear data en cache inderdaad al een paar keer gedan.
Nieuwste play store geprobeerd te downloaden.
Blijft staan op in behandeling en 0% (al 20 minuten)
Verwacht ik dus ook niet al te veel van.
Heb je uberhaupt wel internet? Lijkt me stug dat hij de apk niet kan downloaden? Mocht dit het geval zijn dan heeft het niks met de play store te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb ook internetverbinding.
Kan namelijk gewoon tweets en email binnen halen.
Enig idee wat het dan kan zijn?
Optie installatie apps uit onbekende bronnen staat ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
probeer eens:

bij applicaties-->tabje alles--> downloadbeheer --> nu stoppen, data wissen, cache wissen
bij applicaties-->tabje alles--> downloads --> nu stoppen, data wissen, cache wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas. Ook dit lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe vol jouw telefoon staat maar je kan nog een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:36:
Misschien ruimte gebrek? Cashgeheugen via opslag opschonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:24:
Na 2 maand is m'n LG G2 ein-de-lijk terug van de fabrikant, na veel geklooi en 16 keer bellen met de winkel. Blijkt dat het scherm gebarsten is terwijl het toestel bij de fabrikant lag! Bovenste gedeelte van het scherm is onbruikbaar en is overduidelijk op de hoek gevallen.

Wat een zooitje :X

Na 2 maand een Samsung S2 als toestel te hebben gebruikt, kan ik wel zeggen dat Samsung echt mooiere schermen gebruikt zeg. Zelfs de S2 heeft al mooiere kleuren dan de G2, wel iets om op te letten bij de aanschaf van een volgende telefoon.
Tjonge, dat is echt verschikkelijk! Ik heb meelij. Wat betreft die S2, die heeft een OLED-scherm. Die vind ik eigenlijk altijd mooier dan LCD, ook betere kijkhoeken en contrast. Maar het kan ook zijn dat Samsung met zijn software meer of minder verzadiging toepast op de kleuren en dat jij dat mooier vindt; dat kun je in principe oplossen met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt voor de goede adviezen.
Uiteindelijk heb ik een fabrieksreset gedaan.
Alles werkt weer.
Batterij doet het ook weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 05:17:
[...]

Tjonge, dat is echt verschikkelijk! Ik heb meelij. Wat betreft die S2, die heeft een OLED-scherm. Die vind ik eigenlijk altijd mooier dan LCD, ook betere kijkhoeken en contrast. Maar het kan ook zijn dat Samsung met zijn software meer of minder verzadiging toepast op de kleuren en dat jij dat mooier vindt; dat kun je in principe oplossen met software.
Zie ook hier:
http://images.anandtech.com/graphs/graph7251/57943.png
De standaard kleurweergave van de G2 is redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bob schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:52:
[...]

Zie ook hier:
http://images.anandtech.com/graphs/graph7251/57943.png
De standaard kleurweergave van de G2 is redelijk goed.
O ja. Dan kan het zijn dat Karel de kleurweergave op de S2 gewoon mooier vindt, ook al is die misschien minder accuraat. Accuratesse is ook niet altijd noodzakelijkerwijs wat men wil, vooral als het niet om het bekijken van foto's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:36:
[...]

O ja. Dan kan het zijn dat Karel de kleurweergave op de S2 gewoon mooier vindt, ook al is die misschien minder accuraat. Accuratesse is ook niet altijd noodzakelijkerwijs wat men wil, vooral als het niet om het bekijken van foto's gaat.
Hehe. Persoonlijk idd.Ik ken enkele collega's die rood zouden uitslaan bij het lezen van die laatste zin :))
edit: ik had de 'niet' niet zien staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Bob op 12-06-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Tja, ik kan me er eerlijk gezegd niet in vinden. Ik ben van een s2 naar de g2 gegaan en tussendoor kort de s4 gehad. S4 weer aan de vrouw doorgegeven want verschil met de s2in gebruik is nihil en de g2 werkt veel lekkerder imho. Qua scherm vind ik er niet eens veel verschil in zitten hoor. Wel ietsjes beter op de samsungs maar niet wereldschokkend..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mijn touchscreen is gebroken zojuist :(

Oftewel die moet vervangen worden. Alleen het touchscreen is kapot! Dus niet het scherm zelf. Hoe groot is de kans dat ik zoiets gemakkelijk zelf kan vervangen? :+

http://www.ebay.nl/itm/SC...n_101&hash=item43d044ba27

http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_3&hash=item4191e728a0

http://www.ebay.nl/itm/Vi...in_71&hash=item2a41a9ad62

Zou zoiets genoeg zijn?

Gewoon alleen de digitizer? Niets is gelijmt op elkaar? Want anders kun je wel een nieuwe digitizer bestellen maar dan kun je er alsnog geen kut mee.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Topic niet helemaal doorgelezen maar mijn pa heeft een beetje problemen met zijn accu .

Zijn G2 gaat zeer snel leeg, draait nog steeds op android kitkat.
Laten repareren of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:18:
Topic niet helemaal doorgelezen maar mijn pa heeft een beetje problemen met zijn accu .
Zijn G2 gaat zeer snel leeg, draait nog steeds op android kitkat.
Laten repareren of zijn er andere oplossingen?
Al een complete reset gedaan? Dus hard reset (waardoor je dus alle persoonlijke data kwijtraak).
Daarna opnieuw apps erop zetten, maar dan echt maar een paar apps. Kan natuurlijk best zijn dat je pa een aantal apps gebruikt die heel veel stroom slurpen. En apps altijd meteen sluiten en alleen minimale dingen aan. Dus bluetooth uitzetten.
Kijk dan hoe snel de accu dan leeg gaat. Als dat weer heel snel is (binnen een paar uur neem ik aan?) dan kan je hem ter reparatie aanbieden, mits ie (of de batterij) nog in de garantie zit.
Als je geen garantie meer hebt: batterij vervangen. Zelf doen of anders laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:36:
[...]

Al een complete reset gedaan? Dus hard reset (waardoor je dus alle persoonlijke data kwijtraak).
Daarna opnieuw apps erop zetten, maar dan echt maar een paar apps. Kan natuurlijk best zijn dat je pa een aantal apps gebruikt die heel veel stroom slurpen. En apps altijd meteen sluiten en alleen minimale dingen aan. Dus bluetooth uitzetten.
Kijk dan hoe snel de accu dan leeg gaat. Als dat weer heel snel is (binnen een paar uur neem ik aan?) dan kan je hem ter reparatie aanbieden, mits ie (of de batterij) nog in de garantie zit.
Als je geen garantie meer hebt: batterij vervangen. Zelf doen of anders laten doen.
Nee hoor hij heeft enkel zijn toestel al iets meer dan een jaar en dit probleem heeft hij al een tijdje.
Hij gebruikt geen social media, enkel whatsapp en ebay achtige applicaties.. & mobile banking.
Tot nu toe geen harde reset gedaan, niet nodig geweest.

Batterij kan je toch niet eruit halen? Dan zou je toch 2 jaarttjes garantie erop moeten hebben?
14/04/2014 ==> aankoopdatum (saturn DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:46:
Nee hoor hij heeft enkel zijn toestel al iets meer dan een jaar en dit probleem heeft hij al een tijdje.
Hij gebruikt geen social media, enkel whatsapp en ebay achtige applicaties.. & mobile banking.
Tot nu toe geen harde reset gedaan, niet nodig geweest.

Batterij kan je toch niet eruit halen? Dan zou je toch 2 jaarttjes garantie erop moeten hebben?
14/04/2014 ==> aankoopdatum (saturn DE)
Je hebt nog geen harde reset gedaan? Dan dat natuurlijk gewoon als eerste doen. Je gaat toch niet de batterij eruit halen als je dit nog niet getest hebt? Waarom wil je geen harde reset doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:01:
[...]

Je hebt nog geen harde reset gedaan? Dan dat natuurlijk gewoon als eerste doen. Je gaat toch niet de batterij eruit halen als je dit nog niet getest hebt? Waarom wil je geen harde reset doen dan?
Omdat het tot nu toe niet zo erg is en mijn pa kan zijn telefoon niet erg veel missen... en wilt ook niet al zijn gegevens kwijt en nadien terug erop zetten beetje moeite.

Maar zal het wel proberen als het erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:10:
Omdat het tot nu toe niet zo erg is en mijn pa kan zijn telefoon niet erg veel missen... en wilt ook niet al zijn gegevens kwijt en nadien terug erop zetten beetje moeite.

Maar zal het wel proberen als het erger wordt.
Maar je zegt dat de accu zeer snel leeg gaat en je spreekt over garantie en eventueel andere oplossingen. Dan zeg je toch gewoon dat het erg is? Dan kan je toch gewoon een hard reset proberen?

Edit: als je je telefoon onder garantie wilt laten repararen, is de kans ook gewoon heel groot dat je al je data kwijt bent hoor. Zij zullen namelijk ook gewoon een hard reset doen. Als dat het probleem lijkt te verhelpen, dan heb je misschien ook nog eens de pech dat je voor die reparatiekosten moet gaan betalen, want het toestel/batterij is dan immers niet kapot.

[ Voor 26% gewijzigd door silmaril8 op 15-06-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:13:
[...]

Maar je zegt dat de accu zeer snel leeg gaat en je spreekt over garantie en eventueel andere oplossingen. Dan zeg je toch gewoon dat het erg is? Dan kan je toch gewoon een hard reset proberen?
Zeer snel bedoel ik; om 9 uur van de lader los en moet terug om 19 uur aan de lader gehangen worden.
Vroeger: 9 uur van de lader los en de volgende dag na de middag rond 15 uur weer aan de lader...

Maar zal het volgende week eens bekijken nadat ik klaar ben met mijn examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:09:
Mijn touchscreen is gebroken zojuist :(

Oftewel die moet vervangen worden. Alleen het touchscreen is kapot! Dus niet het scherm zelf. Hoe groot is de kans dat ik zoiets gemakkelijk zelf kan vervangen? :+

http://www.ebay.nl/itm/SC...n_101&hash=item43d044ba27

http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_3&hash=item4191e728a0

http://www.ebay.nl/itm/Vi...in_71&hash=item2a41a9ad62

Zou zoiets genoeg zijn?

Gewoon alleen de digitizer? Niets is gelijmt op elkaar? Want anders kun je wel een nieuwe digitizer bestellen maar dan kun je er alsnog geen kut mee.
Digitizer zit eraan vast....

Een paar weken terug heb ik zelf m'n scherm vervangen. Prima te doen! Ik ben geen technisch wonder maar ik vind dit soort dingen leuk om te doen. Bepaalde onderdeeltjes zitten iets vastgeplakt dus je moet niet bang zijn soms wat te wroeten. Het moeilijkste vond ik het losmaken van de 2 helften. Tip: gebruik een plectrum. Verder heb je een kleine kruiskop nodig, en evt een kleine maat schroevendraaier.

Met 30-40min zou je klaar moeten kunnen zijn en het overzetten van de onderdelen is m.i. vrij makkelijk. Je kan ook wat foto's maken tijdens het demonteren want er zitten naast de reguliere ook nog 2 piepkleine zwarte schroefjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:41:
[...]

Digitizer zit eraan vast....

Een paar weken terug heb ik zelf m'n scherm vervangen. Prima te doen! Ik ben geen technisch wonder maar ik vind dit soort dingen leuk om te doen. Bepaalde onderdeeltjes zitten iets vastgeplakt dus je moet niet bang zijn soms wat te wroeten. Het moeilijkste vond ik het losmaken van de 2 helften. Tip: gebruik een plectrum. Verder heb je een kleine kruiskop nodig, en evt een kleine maat schroevendraaier.

Met 30-40min zou je klaar moeten kunnen zijn en het overzetten van de onderdelen is m.i. vrij makkelijk. Je kan ook wat foto's maken tijdens het demonteren want er zitten naast de reguliere ook nog 2 piepkleine zwarte schroefjes in.
Ja maar het nadeel is het prijsverschil. Digitizer is 30 euro en een nieuw scherm rond de 100 :X :+

Alle dingen heb ik wel liggen. zitten meestal ook bij de kitjes. Ben benieuwd hoeveel het is bij de turk. In ieder geval nu een OTG kabel gehaald om bij de missende berichtjes te komen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:55:
[...]

Ja maar het nadeel is het prijsverschil. Digitizer is 30 euro en een nieuw scherm rond de 100 :X :+

Alle dingen heb ik wel liggen. zitten meestal ook bij de kitjes. Ben benieuwd hoeveel het is bij de turk. In ieder geval nu een OTG kabel gehaald om bij de missende berichtjes te komen :')
Bij mijn plaatselijke Afrikaan was het €110. Godzijdank stond er toen een lcd in vraag&aanbod dus dat scheelde bijna de helft.

En idd....is duur. In hoeverre het nog zelf te doen is bij een losse digitizer zou je even op moeten zoeken (Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:19:
[...]

Bij mijn plaatselijke Afrikaan was het €110. Godzijdank stond er toen een lcd in vraag&aanbod dus dat scheelde bijna de helft.

En idd....is duur. In hoeverre het nog zelf te doen is bij een losse digitizer zou je even op moeten zoeken (Google).
Ja nee is met fohn heel voorzichtig alles losweken enzo. Echt pokkewerk. Dus als je iets haalt zo compleet mogelijk zie ik al./

Ga eens bij de noord-afrikanen langs en anders ebay...

http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item58c5ad49f5

Zou dit makkelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:16
Kaya10 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:15:
[...]

Zeer snel bedoel ik; om 9 uur van de lader los en moet terug om 19 uur aan de lader gehangen worden.
Vroeger: 9 uur van de lader los en de volgende dag na de middag rond 15 uur weer aan de lader...

Maar zal het volgende week eens bekijken nadat ik klaar ben met mijn examens.
Al gekeken bij Settings->Battery->Battery usage of er niet één app is die zeer veel zit te verbruiken?
Ik heb dit onlangs ook voor gehad met de gmail app. Daarvan de cache gecleared en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
donderz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Al gekeken bij Settings->Battery->Battery usage of er niet één app is die zeer veel zit te verbruiken?
Ik heb dit onlangs ook voor gehad met de gmail app. Daarvan de cache gecleared en het was opgelost.
µ

Heb net gekeken ; sygic 67%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dit kan ook de oorzaak zijn van veel verbruik: http://www.reddit.com/r/A...ile_radio_active_battery/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
Touchdomex schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:25:
[...]

Ja nee is met fohn heel voorzichtig alles losweken enzo. Echt pokkewerk. Dus als je iets haalt zo compleet mogelijk zie ik al./

Ga eens bij de noord-afrikanen langs en anders ebay...

http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item58c5ad49f5

Zou dit makkelijk zijn?
Via Amazon.de is een scherm € 65,-, heb je hem overmorgen in huis. Het scherm zelf vervangen vond ik een makkie. Enige waar je op moet letten is bij het plaatsen van het nieuwe scherm, dat je de tape aan de randen nauwkeurig plakt. Dat deed ik niet, als ik zou willen wip ik m'n scherm er nu met m'n nagels zo uit. Gelukkig helpt een bumper case!

Ik heb ook geprobeerd alleen de digitizer te vervangen.... Hiermee de lcd beschadigt, en kon ik dus alsnog een compleet nieuw scherm kopen. Ik zou adviseren om direct een nieuw scherm te kopen, en niet gaan klooien met het loshalen van de digitizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jroz2001 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:36:
[...]

Via Amazon.de is een scherm € 65,-, heb je hem overmorgen in huis. Het scherm zelf vervangen vond ik een makkie. Enige waar je op moet letten is bij het plaatsen van het nieuwe scherm, dat je de tape aan de randen nauwkeurig plakt. Dat deed ik niet, als ik zou willen wip ik m'n scherm er nu met m'n nagels zo uit. Gelukkig helpt een bumper case!

Ik heb ook geprobeerd alleen de digitizer te vervangen.... Hiermee de lcd beschadigt, en kon ik dus alsnog een compleet nieuw scherm kopen. Ik zou adviseren om direct een nieuw scherm te kopen, en niet gaan klooien met het loshalen van de digitizer.
Heb je een linkje? :) Hoe is de kwaliteit van dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
Touchdomex schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Heb je een linkje? :) Hoe is de kwaliteit van dat scherm?
http://www.amazon.de/Digi...LG-G2-D802/dp/B00JJJA1KM/
Ik denk dat je die tape er ook nog bij moet kopen. Zelf had ik een 'frame' op maat van het toestel, wat bij m'n digitizer zat, dus dat hoefde ik er niet bij. Ook zitten hier geen accessoires als schroevendraaiertje, plectrum oid bij, dus echt puur het scherm.

edit: kwaliteit is overigens prima. Wanneer het scherm uit is is het gedeelte van de lcd wel minder 'zwart' als het origineel, maar als die aan staat ziet alles er gewoon prima uit.

[ Voor 15% gewijzigd door jroz2001 op 17-06-2015 12:43 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic