denonman1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:30:
Ik heb gisternacht de telefoon tot 100% opgeladen, ben 's ochtends gaan fietsen naar m'n werk met de FM radio aan. Na 45 minuten fietsen met FM radio aan was de accu nog steeds 100%....
Op het werk diverse malen mee gebeld, android wear lopen aanpassen omdat mijn watch aangaf geen connectie te hebben terwijl er wel notificaties op binnen kwamen. constant connectie met wifi gehad, wat mail gelezen etc. Ik kwam 's avonds thuis (na weer 3 kwartier fietsen met FM aan) met iets van 91%.
Gisteravond laat had ik nog 76% over en vanochtend zonder bijladen 's nachts nog 71%
Ineens een veel beteren (geweldige?) accuduur lijkt het wel, heel erg vreemd....
Nu (12u in de middag) is ie gedaald naar 60% terwijl vrijwel niets gedaan, nog ruim voldoende maar ineens gaat het dus weer veel harder lijkt het wel...
Conclusie: Ik kan er geen touw meer aan vastknopen....
Mijn eerste volle acculading (snachts doorgeladen) had ik ook zoiets mee.
Na 2 uur nog steeds stug op 100% en even later begon hij af te lopen (ongeveer 5 minuten per %) tot hij bij de 60 % was toen hing hij weer 20 minuten.
Vervolgens rustig afgelopen tot 40% waarna hij een sprintje trok naar 22% waar hij weer rustig af liep en uit voel met 9 uur en 5 minuten scherm aan tijd over 3 dagen tijd.
De 2de keer bleef hij nog maar 40 minuten op 100% (LG G2 tik blijkbaar) maar verder liep hij soepeler maar niet helemaal perfect af.
Nu vele ladingen laten (Full Discharge wat ik altijd doe) blijft hij nog steeds 40 min hangen op 100% soms iets langer soms iets minder lang.
Maar heb wel uitgevonden dat als je m bij het laden op het moment dat hij op 100% schiet van de lader haalt hij vrijwel meteen naar 99% loopt en dat als ik m snachts door laat laden ik gewoon 40 min op 100% blijf hangen.
Ik vermoed dat dit komt omdat de meting van accu capaciteit in de software gebaseerd is op een lagere accu capaciteit dan dat er werkelijk in de telefoon zit waardoor het lijkt alsof hij vol is bij 100% maar als je m aan de lader laat hangen gaat er in druppelstand nog meer in waardoor hij dus op 40% blijft hangen.
Ik heb ook tot wel 6x per lading dat ie af en toe een % of zelfs 2 omhoog corrigeert.
Dus dan zet ik het scherm uit op 50% en zet ik m even later weer aan staat er 51 of 52% en dat is ook terug te zien in de grafiek.
Ik zou dan ook de telefoon een keer ontladen tot hij uitvalt en vervolgens opladen tot hij vol is plus een uur.
Begin niet aan al die calibratie meuk die zooi is al jaren niet meer nodig. Het doet niets dan troep installeren en een filetje verwijderen die ook gewist word als je de stekker eruit trekt.
1 klein puntje over dit punt.
Op de LG G2 is het mogelijk om Cell Broadcast uit te schakelen zonder root en mensen die dit gedaan hebben zullen dan ook geen Alerts krijgen omdat deze app dat verzorgd.
Geen LG G2 probleem natuurlijk maar wel een mogelijke oorzaak.
Bij mijn zenfone en vorige LG moest je root hebben om deze functie uit te schakelen.
[
Voor 15% gewijzigd door
computerjunky op 06-06-2015 01:41
]