Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

jroz2001 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:42:
[...]

http://www.amazon.de/Digi...LG-G2-D802/dp/B00JJJA1KM/
Ik denk dat je die tape er ook nog bij moet kopen. Zelf had ik een 'frame' op maat van het toestel, wat bij m'n digitizer zat, dus dat hoefde ik er niet bij. Ook zitten hier geen accessoires als schroevendraaiertje, plectrum oid bij, dus echt puur het scherm.

edit: kwaliteit is overigens prima. Wanneer het scherm uit is is het gedeelte van de lcd wel minder 'zwart' als het origineel, maar als die aan staat ziet alles er gewoon prima uit.
Maar zouden de prijzen zijn die ik zie ook zonder digitizer zijn? Haal je die er altijd los bij? :X

In dat geval ben ik heel erg benieuwd wat de turk zou doen met de prijs. Anders wordt het straks voordeliger om een nieuw toestel te halen :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Touchdomex schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:53:
[...]

Maar zouden de prijzen zijn die ik zie ook zonder digitizer zijn? Haal je die er altijd los bij? :X

In dat geval ben ik heel erg benieuwd wat de turk zou doen met de prijs. Anders wordt het straks voordeliger om een nieuw toestel te halen :/
Wat bedoel je? Een digitizer kan je los kopen. Ik ben echter nog geen lcd scherm tegengekomen zonder digitizer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jroz2001 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Wat bedoel je? Een digitizer kan je los kopen. Ik ben echter nog geen lcd scherm tegengekomen zonder digitizer erop.
Ja precies nee ik was bijna bang dat je digitizer en scherm los moest kopen maar zoals die link jij mij hebt gegeven haal je beide voor die prijs. Alleen zijn ze los van elkaar geleverd en moet je de andere montagedingen zelf halen.

Rond de 70 is het nog wel te overwegen om hem te repareren. Rond de 100 niet meer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 17-06-2015 13:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:26
Ben wel erg benieuwd naar de G4. Heb de G2 nog steeds niet terug, kwam terug van de fabrikant met een gebroken scherm -dafuq- en is wéér 2 weken weg. Even aangekeken en de G2 oogt toch wat minder premium. En dat zou reden zijn om over te gaan op een ander toestel, ondanks dat deze nog prima bevalt :p

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Ik zie hier Xposed af en toe langskomen. Nu heb ik wel ervaring met rooten maar niet met Xposed.

Mijn vraag: heeft Xposed nog gevolgen voor de accuduur of hangt dat van de tweaks af? Het enige wat ik eigenlijk wil is de notificatie balk aanpassen: tijd en alarm eraf, andere achtergrondkleur en meer van dat soort dingen. Welke module zou ik dan het best kunnen pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
D-e-n schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:09:
Ik zie hier Xposed af en toe langskomen. Nu heb ik wel ervaring met rooten maar niet met Xposed.

Mijn vraag: heeft Xposed nog gevolgen voor de accuduur of hangt dat van de tweaks af? Het enige wat ik eigenlijk wil is de notificatie balk aanpassen: tijd en alarm eraf, andere achtergrondkleur en meer van dat soort dingen. Welke module zou ik dan het best kunnen pakken?
Ik denk dat je het beste je vraag ergens anders kan stellen, deze Topic gaat voornamelijk over Ervaring en Discussie voor "normale" stock LG G2.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Ja precies nee ik was bijna bang dat je digitizer en scherm los moest kopen maar zoals die link jij mij hebt gegeven haal je beide voor die prijs. Alleen zijn ze los van elkaar geleverd en moet je de andere montagedingen zelf halen.

Rond de 70 is het nog wel te overwegen om hem te repareren. Rond de 100 niet meer :P
Yup en ik heb een nieuwe telefoon maar besteld. Kosten bij de turk gingen van 110 naar de 130. Nieuw scherm is een groot risico en had geen zin om 70 euro nu uit te geven. Dan maar verlengen met toestel erbij en nog wat kortingen eraf snoepen :+

Bewaar hem wel want dit is de eerste Android telefoon die met alleen root ook erg fijn functioneerde. Kan ik over een maand of 2 alsnog een scherm scoren en repareren.

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 21-06-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#$@!$^^ Wederom LCD problemen...

Het is echt GVD ongelooflijk. M'n vriendin heeft ook een G2.....sinds gister doet het touchscreen het opeens niet meer. Enkel op 2 plekken aan de buitenkant van het scherm. Dan druk je bijv. aan de onderzijde...hou je je duim op het scherm om vervolgens op de plek waar je moet zijn los te laten en vervolgens gelijk weer te drukken. Het vage in deze is dus dat het blijkbaar wel werkt maar dat er iets niet goed contact maakt.

Ik heb nog niet eerder een toestel meegemaakt met m.i. zo'n inferieur scherm erin.

Overigens heb ik stock er inmiddels opgezet maar dat maakt uiteraard niets uit.

Komt dit iemand bekend voor? Ik ben het binnenwerk nu aan het demonteren, ga alles even controleren en opnieuw vast maken. De telefoon is wel eens gevallen van kleine hoogtes (bank), meer niet.

En klaar. Het werkt sporadisch, zit helaas totaal geen patroon in, maar het touchscreen is verder zo dood als een pier.

Ter info: wat ik wel nog wil vermelden is dat een game als Candy Crush (met hitte als gevolg) tot vervelens toe is gespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ikzelf (en 2 mensen van wie ik weet dat ze een G2 hebben) heb echt nooit problemen met het touchscreen, of uberhaupt met de G2.

Mijn G2 is dan ook nog nooit gevallen op de grond en de telefoon wordt ook zo goed als nooit warm (laat staan heet). Heel soms (als ik veel apps heb openstaan) dan wordt ie wel warm, maar dan stop ik ook meteen met wat ik doe.

Maar als ik jouw geschiedenis in dit topic zo lees, ben jij (en zo te horen ook je vriendin) niet al te zuinig op je telefoon. Dan zou ik toch echt alle schuld bij jezelf zoeken in plaats van bij het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:35:
Ikzelf (en 2 mensen van wie ik weet dat ze een G2 hebben) heb echt nooit problemen met het touchscreen, of uberhaupt met de G2.

Mijn G2 is dan ook nog nooit gevallen op de grond en de telefoon wordt ook zo goed als nooit warm (laat staan heet). Heel soms (als ik veel apps heb openstaan) dan wordt ie wel warm, maar dan stop ik ook meteen met wat ik doe.

Maar als ik jouw geschiedenis in dit topic zo lees, ben jij (en zo te horen ook je vriendin) niet al te zuinig op je telefoon. Dan zou ik toch echt alle schuld bij jezelf zoeken in plaats van bij het toestel.
Dat is dan ook het enige dat zij speelt...ik heb niet eerder iets gemeld over haar G2 ;)

Bij mij 2x gevallen (van echt niet al te spannende hoogtes, ik vergelijk ook met mijn andere toestellen) en 1x een paar zwarte lijntjes door het scherm als gevolg van een erg heet toestel tijdens het updaten naar Lollipop.

Bij de 1e x kwam er een heel Dynafix verhaal (geroot toestel) aan te pas. Verder valt het toch wel mee? Buiten af en toe wat klooien met roms ben ik juist géén zware gebruiker. Ik speel nooit games, enkel browsen en Whatsapp. Als jij dit onder niet al te zuinig gebruik vindt vallen...so be it :)

Ik ben van mening, enkel gebaseerd op mijn ervaringen, dat LG onderdelen van mindere kwaliteit (heeft) gebruikt. Op XDA (wereldwijd, ook weer niet overdrijven) is genoeg te vinden wat de G2 betreft. Wij kunnen mooi vergelijken met meerdere Samsung Galaxy's en ik heb daar zeker een meer 'premium' gevoel bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynx
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:47:
[...]

Dat is dan ook het enige dat zij speelt...ik heb niet eerder iets gemeld over haar G2 ;)

Bij mij 2x gevallen (van echt niet al te spannende hoogtes, ik vergelijk ook met mijn andere toestellen) en 1x een paar zwarte lijntjes door het scherm als gevolg van een erg heet toestel tijdens het updaten naar Lollipop.

Bij de 1e x kwam er een heel Dynafix verhaal (geroot toestel) aan te pas. Verder valt het toch wel mee? Buiten af en toe wat klooien met roms ben ik juist géén zware gebruiker. Ik speel nooit games, enkel browsen en Whatsapp. Als jij dit onder niet al te zuinig gebruik vindt vallen...so be it :)

Ik ben van mening, enkel gebaseerd op mijn ervaringen, dat LG onderdelen van mindere kwaliteit (heeft) gebruikt. Op XDA (wereldwijd, ook weer niet overdrijven) is genoeg te vinden wat de G2 betreft. Wij kunnen mooi vergelijken met meerdere Samsung Galaxy's en ik heb daar zeker een meer 'premium' gevoel bij.
Heb zelf de G2 (vriendin gebruikt die nu) en heb de S4 gehad (het vergelijkbare model) en de G2 fietst er op elk gebied rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind ook juist de samsungs plastic en budget overkomen t.o.v. De LG G2. Ik heb ze allebei gehad en zou zo weer voor de LG kiezen, zonder na te denken.

Je moet hem gewoon niet laten flikkeren, simpel. Dikke bumpercase eromheen voor jou!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

westergas

rikkie_pc

silmaril8 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:35:
Voor wat het waard is...gisteren voor het eerst de melding gekregen dat mijn toestel te warm was voor 100% screen helderheid. Toestel aan de lader en clash of clans stond aan. Dat was ff te veel ;)

Verder nooit bugs, problemen of wat dan ook. Zit in het 2e jaar van mijn G2 en hoop er nog lang van te genieten. Ander, nieuwer toestel zou imo niets toevoegen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:22:
Ik vind ook juist de samsungs plastic en budget overkomen t.o.v. De LG G2. Ik heb ze allebei gehad en zou zo weer voor de LG kiezen, zonder na te denken.

Je moet hem gewoon niet laten flikkeren, simpel. Dikke bumpercase eromheen voor jou!
Is enkel het uiterlijk. Haal ze eens uit elkaar...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Is enkel het uiterlijk. Haal ze eens uit elkaar...;)
Mja ik heb het over degelijkheid en afwerking, heeft niets met de binnenkant te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:31:
[...]

Mja ik heb het over degelijkheid en afwerking, heeft niets met de binnenkant te maken ;)
De G2 is m.i. het mooiste toestel van de laatste 2 jaar. Qua voorkant dan. Het woord degelijk zou ik echter niet durven gebruiken.

Ik had gister het LCD van de G2 van m'n vriendin vervangen door een oud (defect) LCD van mij. Door een barst doet 1 helft het niet, de ander wel. Maar er is mee te werken. Nu het aparte: deze deed het in haar G2 heel even goed om na een paar minuten te vervallen in hetzelfde gedrag als bij het oude LCD: het touchscreen werkt simpelweg brak. De onderste rij icoontjes werkt doorgaans ok, de rest niet.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Blijkbaar zit het probleem ergens anders in de telefoon...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Zijn er hier mensen die ook het volgende probleem hebben of hebben gehad.

Mijn LG G2 is klein half jaar terug gerepareerd mede door gele vlekken in beeld en door problemen met telefoneren. Dit houd in : jij kan wel mensen verstaan maar mensen horen jou in de verte of je valt weg qua geluid maar komt daarna weer terug, dat gebeurd geregeld tijdens een gesprek. De verbinding wordt niet verbroken.

Er is toen een nieuw moederbord in gezet. Maar sinds een paar maanden is het probleem steeds hardnekkiger geworden. Zelfs toen ik de overstap heb gemaakt naar Android Lollipop. Het eerste telefoontje wat ik deed zei de desbetreffende persoon aan de telefoon, sorry wat zeg je, ik versta je niet, je valt weg.

Uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar Kitkat. Wederom probleem niet verholpen.
Ik denk dat dit een softwarefout is en graag zou ik van jullie dit bevestigd willen hebben.

De oude simkaart is inmiddels ook vervangen. Dus daar ligt het niet aan. De provider is Telfort. Maar of ik nou thuis bel of in een grote stad, mensen blijven zeggen dat ze me niet verstaan of dat ik heel ver weg klink/wegval.

Ik heb al 4x fabrieksreset gedaan maar dit biedt geen oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door aliberto op 27-06-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Nee komt niet bekend voor. Lijkt me ook als het echt een softwarefout zou zijn veel meer mensen er hier overgeklaag hadden. Zit je microfoon niet gewoon verstopt met het één of ander?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Heb daar ook wel last van met mijn G2.
Hoor ook vaak de klacht dat ik weg val en zit ook bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nergens last van, ben al sinds oktober 2013 de gelukkige bezitter van de G2 en regelmatig geroot en terug gegaan naar stock..
Mijn G2 kan nog prima mee ivg met de nieuwere telefoons.
Mijn vrouw heeft een SS5 van haar werk maar haalt het niet bij mijn G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb mijn cashback van €50 trouwens ontvangen op 15 april. De telefoon heb ik gekocht rond 30 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Plugin schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:23:
Heb daar ook wel last van met mijn G2.
Hoor ook vaak de klacht dat ik weg val en zit ook bij telfort.
Ik heb even gegoogled en kwam ergens het volgende tegen : http://forums.androidcent...i-call-can-t-hear-me.html

Ik heb de zowat alle Google apps uitgeschakeld en verwijderd en ben benieuwd of dit mijn probleem zal verhelpen na het lezen van de problemen en mogelijke oplossing. Voor mij geen gemis met alle Google apps die uitgeschakeld zijn, ik gebruikte ze toch al niet.

Ik ben dus duidelijk nog aan uitproberen, ik hou je op de hoogte of dit echt de oplossing is.

Desnoods probeer het zelf uit.

Als je de voice zoekfunctionaliteit niet meer kan aanklikken (grijs uitgevinkt) dan is deze uitgeschakeld en zou raar maar waar het belprobleem verholpen moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door aliberto op 29-06-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Heb de mijne laatst eens compleet factory reset gedaan en moet zeggen dat hij echt beter dan ooit werkt. Geen vertragingen meer of vage resets, een haast perfect toestel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13

tha_crazy

Mafketel

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:52:
#$@!$^^ Wederom LCD problemen...

Het is echt GVD ongelooflijk. M'n vriendin heeft ook een G2.....sinds gister doet het touchscreen het opeens niet meer. Enkel op 2 plekken aan de buitenkant van het scherm. Dan druk je bijv. aan de onderzijde...hou je je duim op het scherm om vervolgens op de plek waar je moet zijn los te laten en vervolgens gelijk weer te drukken. Het vage in deze is dus dat het blijkbaar wel werkt maar dat er iets niet goed contact maakt.

Ik heb nog niet eerder een toestel meegemaakt met m.i. zo'n inferieur scherm erin.

Overigens heb ik stock er inmiddels opgezet maar dat maakt uiteraard niets uit.

Komt dit iemand bekend voor? Ik ben het binnenwerk nu aan het demonteren, ga alles even controleren en opnieuw vast maken. De telefoon is wel eens gevallen van kleine hoogtes (bank), meer niet.

En klaar. Het werkt sporadisch, zit helaas totaal geen patroon in, maar het touchscreen is verder zo dood als een pier.

Ter info: wat ik wel nog wil vermelden is dat een game als Candy Crush (met hitte als gevolg) tot vervelens toe is gespeeld.
Ik kom hier eigenlijk zo goed als nooit, maar goed.
Bij ik had dezelfde problemen, bij mij is toen het scherm onder garantie vervangen.

Dit hadden ze echter niet goed gedaan waardoor het scherm los liet, weer vervangen.

Maar uiteindelijk hadden ze het wel weer opgelost.

Als je nog garantie hebt, gewoon mee teruggaan.
Zijn ze bestsnel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Ik kom hier eigenlijk zo goed als nooit, maar goed.
Bij ik had dezelfde problemen, bij mij is toen het scherm onder garantie vervangen.

Dit hadden ze echter niet goed gedaan waardoor het scherm los liet, weer vervangen.

Maar uiteindelijk hadden ze het wel weer opgelost.

Als je nog garantie hebt, gewoon mee teruggaan.
Zijn ze bestsnel mee
Thnx voor jouw reactie. Ik had echter nog een vervolgpost geplaatst:

Ik had gister het LCD van de G2 van m'n vriendin vervangen door een oud (defect) LCD van mij. Door een barst doet 1 helft het niet, de ander wel. Maar er is mee te werken. Nu het aparte: deze deed het in haar G2 heel even goed om na een paar minuten te vervallen in hetzelfde gedrag als bij het oude LCD: het touchscreen werkt simpelweg brak. De onderste rij icoontjes werkt doorgaans ok, de rest niet.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Blijkbaar zit het probleem ergens anders in de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
aliberto schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:14:
[...]

Ik heb even gegoogled en kwam ergens het volgende tegen : http://forums.androidcent...i-call-can-t-hear-me.html

Ik heb de zowat alle Google apps uitgeschakeld en verwijderd en ben benieuwd of dit mijn probleem zal verhelpen na het lezen van de problemen en mogelijke oplossing. Voor mij geen gemis met alle Google apps die uitgeschakeld zijn, ik gebruikte ze toch al niet.

Ik ben dus duidelijk nog aan uitproberen, ik hou je op de hoogte of dit echt de oplossing is.

Desnoods probeer het zelf uit.

Als je de voice zoekfunctionaliteit niet meer kan aanklikken (grijs uitgevinkt) dan is deze uitgeschakeld en zou raar maar waar het belprobleem verholpen moeten zijn.
Vandaag kreeg ik alweer te horen dat ik ver weg klonk, hol.
Dus de Google Now uitschakelen heeft geen zin. Bij deze gaat de telefoon terug naar de winkel en als deze is gerepareerd gaat hij mooi de verkoop in. Heb nog garantie tot januari 2016. Maar ik ga niet meer wachten op nog een keer bel ellende / mensen me niet horen door wegvallen.

voor de duidelijkheid mijn moederbord is al eens vervangen vanwege dezelfde klachten.

[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 30-06-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

aliberto schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:21:
[...]

Vandaag kreeg ik alweer te horen dat ik ver weg klonk, hol.
Dus de Google Now uitschakelen heeft geen zin. Bij deze gaat de telefoon terug naar de winkel en als deze is gerepareerd gaat hij mooi de verkoop in. Heb nog garantie tot januari 2016. Maar ik ga niet meer wachten op nog een keer bel ellende / mensen me niet horen door wegvallen.

voor de duidelijkheid mijn moederbord is al eens vervangen vanwege dezelfde klachten.
Heb je het probleem ook als je een externe microfoon gebruikt? (headset etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Bob schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Heb je het probleem ook als je een externe microfoon gebruikt? (headset etc)
Goede vraag, ik maak daar geen gebruik van dus kan hier geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 23:43

Bob

aliberto schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Goede vraag, ik maak daar geen gebruik van dus kan hier geen antwoord op geven.
Lijkt me de moeite om te testen, dan kan je op zijn minst iets uitsluiten. (bvb problemen met de ingebouwde microfoon). Ik zou zowel bluetooth als een simpele headset met jack proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zo'n beetje het onmogelijke voor elkaar gekregen met de G2, hij is gebricked bij de Lollipop update. Hij was nog stock en via de lg software wilde ik wel eens kijken hoe Lollipop was.

De update begon en liep vast. Niet heel spannend, want gewoon opnieuw proberen en hij ging weer verder. Totdat de lg software ineens meldde dat hij de upgrade fouten ging herstellen. Ik had nog zoiets van, prima joh, stelletje prutsers.
Dat herstellen was zo gedaan en daarna werd mijn toeatel gewoon er uit gegooid, terwijl de firmware update op 13 procent was!

Ik krijg het toeatel nog wel in recoverymode, maar zodra hij gaat herstellen schiet hij weer naar hht firmware upgrade scherm.s

Vanavond maar wven kijken of downloadmodus nog werkt. Dan zou de fix vrij eenvoudig moeten zijn. Zo niet, dan wordt het prutsen mbv XDA... :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:52
PaT schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:51:
Ik heb zo'n beetje het onmogelijke voor elkaar gekregen met de G2, hij is gebricked bij de Lollipop update. Hij was nog stock en via de lg software wilde ik wel eens kijken hoe Lollipop was.

De update begon en liep vast. Niet heel spannend, want gewoon opnieuw proberen en hij ging weer verder. Totdat de lg software ineens meldde dat hij de upgrade fouten ging herstellen. Ik had nog zoiets van, prima joh, stelletje prutsers.
Dat herstellen was zo gedaan en daarna werd mijn toeatel gewoon er uit gegooid, terwijl de firmware update op 13 procent was!

Ik krijg het toeatel nog wel in recoverymode, maar zodra hij gaat herstellen schiet hij weer naar hht firmware upgrade scherm.s

Vanavond maar wven kijken of downloadmodus nog werkt. Dan zou de fix vrij eenvoudig moeten zijn. Zo niet, dan wordt het prutsen mbv XDA... :X
Ah dat moet nog wel goed komen, ik gisteren een G2 hard bricked. Had ge-root, custom recovery en na Cloudy3.2 te flashen ging het fout. Reboot viel telefoon uit. Geen lampjes meer, geen beeld meer, geen recovery, geen download mode niks meer.

Als je G2 in USB duwde van PC hoorde zag je nog dat hij hem als "qhsusb" device herkende. Het was een lange nacht... Veel guides verder maar hij draait nu officiële stock 30B. Maar even geen custom rom ;)

In jou geval zou ik even proberen in download mode KDZ handmatig te flashen via CSE flash, mocht dat niet lukken even via de .TOT manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Uiteindelijk viel het mee en kostte het vooral veel geduld. Met de LG service tool is het gelukt. Toestel heeft nu lollipop en al mijn bestanden zijn er nog *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
PaT schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:23:
Uiteindelijk viel het mee en kostte het vooral veel geduld. Met de LG service tool is het gelukt. Toestel heeft nu lollipop en al mijn bestanden zijn er nog *O*
Gelukkig! Dat klinkt goed! :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Razer schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Gelukkig! Dat klinkt goed! :) 8)
Uiteindelijk wel, maar op deze manier een update uitrollen zou echt niet moeten kunnen. Mochten er nog updates komen voor de G2, dan wacht ik wel tot de OTA versie.
Zou de G2 nog Android M krijgen? Ik denk het niet, want dan ondersteunen ze dit toestel meer dan 2 jaar. Dat zou uniek zijn in Android land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:49

IkWilbert

Het is mij!

Binnenkort 5.1.1. voor de G2?

https://www.androidpit.de/lg-g2-android-update

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Dat lijkt me echt super, aangezien er zoveel verbeterd is in 5.1.1... Maar we wachten het af :-)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dat zou wel heel netjes zijn inclusief de nieuwe UI van de LG G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Ewivis schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:25:
[...]

Dat lijkt me echt super, aangezien er zoveel verbeterd is in 5.1.1... Maar we wachten het af :-)
Heb na al die tijd nog steeds de OTA-update naar 5.0 niet. Aangezien de vorige keer, via de PC Suite, m'n telefoon heb gebricked en een aantal weken kwijt was, ben ik ietwat terughoudend om het opnieuw via de PC Suite te proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Heb na al die tijd nog steeds de OTA-update naar 5.0 niet. Aangezien de vorige keer, via de PC Suite, m'n telefoon heb gebricked en een aantal weken kwijt was, ben ik ietwat terughoudend om het opnieuw via de PC Suite te proberen :/
Ik heb hem ook gewoon geroot, dus dat gaat bij mij niet op. Tevens heb ik een custom rom erop staan CloudyG2 3.2 dit is al inclusief User interface van de G4(camera ook enzo).

Ik kan ook wel aanbevelen dit ook te gaan doen eigenlijk. Je kan namelijk ook gewoon de lollipop update erop zetten. stock van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:49

IkWilbert

Het is mij!

Reaper.JA2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Volgens mij is de update naar 5.0 alleen via PC Suite beschikbaar.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
IkWilbert schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:45:
[...]

Volgens mij is de update naar 5.0 alleen via PC Suite beschikbaar.
Je hebt gelijk lees ik. Dan dit weekend nog maar een keer aan wagen.
Mocht ie weer stuk gaan, lijkt een G4 mini toch erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Reaper.JA2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:30:
[...]

Je hebt gelijk lees ik. Dan dit weekend nog maar een keer aan wagen.
Mocht ie weer stuk gaan, lijkt een G4 mini toch erg aantrekkelijk.
Als je de vorige keer al zoveel problemen had, lees dan mijn post hierboven even... Bij mij ging de update via de PC suite naar Lollipop minstens net zo beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 01:52
Zijn er meer mensen die last hebben van Voice Mate die steeds muziek onderbreekt wanneer je bijvoorbeeld met je koptelefoon in je telefoon aan het fietsen bent? Sinds de lollipop update kan ik niet meer normaal naar muziek luisteren door die app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
PaT schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Als je de vorige keer al zoveel problemen had, lees dan mijn post hierboven even... Bij mij ging de update via de PC suite naar Lollipop minstens net zo beroerd.
Ja, belachelijk Is dat. Als 'Tweakers' het niet goed kunnen doen Isis er echt wat mis met de update-procedure.
Gelukkig mis je niet zoveel in de 5.0 update maar wil graag bijblijven :p Maar niet alsie weer stuk gaat.

Als 5.1 OTA wordt aangeboden heb je waarschijnlijk 5.0 nodig neem ik aan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 07:56:
[...]

Uiteindelijk wel, maar op deze manier een update uitrollen zou echt niet moeten kunnen. Mochten er nog updates komen voor de G2, dan wacht ik wel tot de OTA versie.
Zou de G2 nog Android M krijgen? Ik denk het niet, want dan ondersteunen ze dit toestel meer dan 2 jaar. Dat zou uniek zijn in Android land.
Qua hardware kan het makkelijk. Misschien hangt het af van de economische levensduur die LG erop plakt.

Goed. De G2 van m'n vriendin reageert niet meer qua touchscreen. Scherm vervangen hielp niet dus zit het in het binnenwerk. In V&A staat iemand met een G2 incl kapot scherm maar verder goed werkende telefoon, zoiets moet ik dus hebben want dan gebruik ik dat binnenwerk. Hij is momenteel echter geen optie meer, verkoop staat even in de koelkast.

Is er hier iemand met een half kapotte G2 waarvan ik onderdelen kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb de laatste tijd wat gekke dingen met mijn g2.
Af en toe als hem uit de lader trek gaat het scherm op een soort grijs testbeeld.
Enige wat ik dan kan doen Is de stekker er weer in een uit een dan gaat het weer goed. Vanochtend iets soortgelijks :scherm bleef hangen (telefoon gaat wel door met wat hij aan het doen was) en beeld doet het pas weer normaal als hij aan de stroom hangt.
Paar keer de stekker erin en eruit en dan wil het weer naar ik ben bang dat dit niet lang meer goed gaat..
Zit er ergens een link tussen het scherm en de oplaadpunt? Iemand enig idee wat het kan zijn?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Het is niet mijn geluks telefoon de G2.

Vorig jaar oktober is mijn G2 gerenoveerd (in letterlijke zin) in garantie.
Er een nieuw moederbord en scherm in geplaatst vanwege het geel bruine vlekken probleem. Nu kleine 9 maanden weer hetzelfde probleem vandaag moeten constateren maar dan in beginnende fase. Het probleem doet zich het beste voor bij een witte achtergrond en als de gsm aardig warm wordt.
fotovoorbeeld: http://forum.xda-develope...ntid=2665081&d=1396474237

Voor de 1e reparatie had ik ook last van microfoon problemen kortstondig wegvallen, zo doende verstonden mensen me niet en moest alles herhalen.
Voor de 1e reparatie had ik last coatingslaag die lost liet van lens camera, doffe plek. Nu wederom weer.

Ik begin echt te twijfelen aan de bouwkwaliteit van de G2 en of wij eindgebruikers niet testkonijnen zijn van LG. Ik heb LG persoonlijk benaderd dat deze 3 problemen blijven terugkeren. Maar ze kunnen er niets aan doen, ik moest naar de winkel toe en garantie claimen, daar was tenslotte de gsm eerder al gerepareerd (bij 3x dezelfde probleem zou je geldteruggave krijgen). Ik zei toen, onthoudt 1 ding ik maak eerlijk melding van terugkerende problemen wees sportief en maak er een notitie van zodat dit intern besproken kan worden. Ik kreeg een bedankje en verder niets.

Qua prestaties, bedieningsgemak, accuduur en looks vind ik de G2 een top toestel ondanks dat deze al 2 jaar op de markt is.
Maar mijn G2 gaat gerenoveerd worden en daarna de verkoop in. Garantie tot Januari 2016.
Als het goed is krijg ik volgende week de G4 binnen en hopelijk blijven LG problemen me bespaard anders wordt het toch in de toekomst een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:23:
Het is niet mijn geluks telefoon de G2.

Vorig jaar oktober is mijn G2 gerenoveerd (in letterlijke zin) in garantie.
Er een nieuw moederbord en scherm in geplaatst vanwege het geel bruine vlekken probleem. Nu kleine 9 maanden weer hetzelfde probleem vandaag moeten constateren maar dan in beginnende fase. Het probleem doet zich het beste voor bij een witte achtergrond en als de gsm aardig warm wordt.
fotovoorbeeld: http://forum.xda-develope...ntid=2665081&d=1396474237

Voor de 1e reparatie had ik ook last van microfoon problemen kortstondig wegvallen, zo doende verstonden mensen me niet en moest alles herhalen.
Voor de 1e reparatie had ik last coatingslaag die lost liet van lens camera, doffe plek. Nu wederom weer.

Ik begin echt te twijfelen aan de bouwkwaliteit van de G2 en of wij eindgebruikers niet testkonijnen zijn van LG. Ik heb LG persoonlijk benaderd dat deze 3 problemen blijven terugkeren. Maar ze kunnen er niets aan doen, ik moest naar de winkel toe en garantie claimen, daar was tenslotte de gsm eerder al gerepareerd (bij 3x dezelfde probleem zou je geldteruggave krijgen). Ik zei toen, onthoudt 1 ding ik maak eerlijk melding van terugkerende problemen wees sportief en maak er een notitie van zodat dit intern besproken kan worden. Ik kreeg een bedankje en verder niets.

Qua prestaties, bedieningsgemak, accuduur en looks vind ik de G2 een top toestel ondanks dat deze al 2 jaar op de markt is.
Maar mijn G2 gaat gerenoveerd worden en daarna de verkoop in. Garantie tot Januari 2016.
Als het goed is krijg ik volgende week de G4 binnen en hopelijk blijven LG problemen me bespaard anders wordt het toch in de toekomst een ander toestel.
Lees eens wat posts van mij...ik heb exact hetzelfde idee erbij als jij. Ik kan jou enkel als tip geven om de LG chat te blijven bestoken. Dagelijks. Een reparatietraject ingaan is ruk. Sterker nog: wij consumenten zijn standaard proefkonijnen. Heb je een probleem? Succes met de garantie. Mag je nog hopen op een correcte afhandeling ook. Wat een ellende. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Na een reparatietraject van 3 maand heb ik ein-de-lijk m'n telefoon terug. Na een Samsung Galaxy S2 is deze telefoon echt een verlichting; zo snel en werkt echt stukken fijner.

Voorlopig nog erg tevreden met m'n G2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
G2 krijgt zelfs nog de update naar 5.1.1. Netjes :)

http://www.phonearena.com...e-next-two-months_id71191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het 'goeie' nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:22:
Na een reparatietraject van 3 maand heb ik ein-de-lijk m'n telefoon terug. Na een Samsung Galaxy S2 is deze telefoon echt een verlichting; zo snel en werkt echt stukken fijner.

Voorlopig nog erg tevreden met m'n G2!
Pardon? 3 Maanden? WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Ik heb sinds een tijd last van GPS issues met mijn G2. Ik heb niet goed opgelet sinds wanneer dit het geval is, bijv sinds de lollipop upgrade.

Ik krijg netjes een GPS signaal, maar die verlies ik regelmatig waarna hij weer op zoek moet. Soms vindt hij hem weer na enkele seconden, soms duurt het vele malen jammer.

Ik heb al GPS tools geprobeerd om de cache te legen, en opnieuw te calibreren maar no luck.
Hier een logca logje, maar ik word er zelf niet veel wijzer van ... , iemand nog ideeen ?

Logcat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Originele rom of een AOSP rom oid? Want met de AOSP roms had ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Reseth schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:23:
Ik heb sinds een tijd last van GPS issues met mijn G2. Ik heb niet goed opgelet sinds wanneer dit het geval is, bijv sinds de lollipop upgrade.

Ik krijg netjes een GPS signaal, maar die verlies ik regelmatig waarna hij weer op zoek moet. Soms vindt hij hem weer na enkele seconden, soms duurt het vele malen jammer.

Ik heb al GPS tools geprobeerd om de cache te legen, en opnieuw te calibreren maar no luck.
Hier een logca logje, maar ik word er zelf niet veel wijzer van ... , iemand nog ideeen ?

Logcat
Ik heb hetzelfde probleem met de originele lollipop rom.
Sinds de upgrade heb ik ook enkele extra problemen, waaronder de telefoon die ontlaadt bij gebruik van de GPS in de auto terwijl de lader in zit (2A). Terwijl dat dit vroeger niet het geval was.
Downloads op de gsm mislukken ook dikwijls via WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
l3art schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:26:
Originele rom of een AOSP rom oid? Want met de AOSP roms had ik hetzelfde probleem.
Allereerst de stock lollipop . Als eerste geflashed, voor hij ota werd aangeboden.
Daarna nog een volledigr reset van de rom incl dalvik etc.
Nu draai ik vanir aosp 5.1.1

Zou het nut hebben helemaal terug te gaan naar stock kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik vraag het me af...
Je zou Cloudy nog kunnen proberen, die heeft nu ook een lollipop rom. Daarbij heb ik het in ieder geval niet. Als je het daarbij hebt, dan wellicht eens proberen naar kitkat terug te gaan en dan nog eens proberen of het dan weg is (of dat stock kitkat moet zijn betwijfel ik, kan elke andere rom zijn).

Je kan natuurlijk ook altijd nog contact opnemen met LG of dit probleem bij hun bekend is. Ik neem aan dat je het ook met de stock lollipop rom het probleem had? Want zoals ik al zei, van Vanir en dat soort roms kende ik het ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Blijf nog lekker op Kitkat, na het horen van alle ellende :p De Android L update is weinig consistent en wil het er niet op gokken dat het bij mijn toestel slecht uitvalt.

Hopelijk is het bij 5.1 opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 15:37
Ik heb de Lollipop stock rom al draaien sinds de week dat hij uitkwam.

Eerst OTA de update gedraaid, en daarna een factory reset gedaan om evt. achtergebleven rommel van de oude rom te wissen.

Sindsdien werkt mijn G2 probleemloos met Lollipop. :)

Het enige wat me tegenvalt is dat er geen microSD kaartje inkan, voor de rest ben ik echt supertevreden met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ben sinds kort in het bezit van een lg g2 en deed het perfect, overgenomen van iemand.
Nu is het ineens zo dat als ik iemand bel diegene mij niet hoort, ik hoor diegene wel. Als ik hem op speaker zet hoort diegene mij wel.
Ook filmpjes en geluidsopnames zijn een en al gekraak.
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Klinkt als een kapotte microfoon, of vuil wat er in zit.
Eerst even proberen of je de gaatjes waar de microfoon zit schoon kan maken. Best is dan nog om het de achterkant even los te halen.
Als dat niks uitmaakt zou je nog een factory reset kunnen doen. Als dat niks uithaald, tja dan moet je wellicht aan een reparatie gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb factory reset gedaan en meteen android 5.01 erop gezet. De eerste keer dat ik daarna iemand belde deed hij het normaal. De tweede keer alleen maar geruis en gekraak, ook weer met voicerecorder en camera. Probleem is er nog steeds dus maar vage is dat hij het wel goed deed bij bij het eerste gesprek. Lijkt eerder een software probleem.
Op speaker doet hij het wel normaal. Ga er vanuit dat dezelfde mic dan wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Klopt het dat met de stock Lollipop Rom, "draadloze opslag" verdwenen is? Ik kan het niet meer vinden tussen de quick toggles en ook bij "share^& connect" staat draadloze opslag (bestanden delen via een gezamenlijk wifi netwerk) er niet meer bij.

Dit gebruikte ik best vaak. Even \\G2 intikken en ik kon bij mijn bestanden.

Edit: nevermind... zoekfunctie had een hickup janvanduschoten in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 19-07-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:26:
Heb factory reset gedaan en meteen android 5.01 erop gezet. De eerste keer dat ik daarna iemand belde deed hij het normaal. De tweede keer alleen maar geruis en gekraak, ook weer met voicerecorder en camera. Probleem is er nog steeds dus maar vage is dat hij het wel goed deed bij bij het eerste gesprek. Lijkt eerder een software probleem.
Op speaker doet hij het wel normaal. Ga er vanuit dat dezelfde mic dan wordt gebruikt?
Ik ben ook microfoon slachtoffer. Je kan je suf zoeken in alle opties maar dat heeft geen zin.
Laatst heb ik wel aan de bovenkant van de GSM met de naald van een passer wat vuil eruit gehaald en het probleem lijkt verminderd. Ik hoor steeds minder vaak klachten.

Het is trouwens eenvoudig om de backcover van de gsm af te halen. Dit kan zo zijn voordelen hebben met reinigen van gaatjes. Je kan de cover al eraf halen met je nagels indien je deze niet te kort hebt geknipt. Na gebruik weer goed dichtklikken. Voor videohandleiding : YouTube: LG G2 Back Cover Removal

Maar ik lees steeds vaker dat er microfoonklachten zijn, als je eerdere post van mij leest zie je dat dit al eens eerder heeft plaatsgevonden bij mij :
aliberto in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"

Ik heb deze week een LG G4 binnengekregen en ben nu bezig met installeren. Daarna is het G2 ter reparatie aanbieden en dan gelijk de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
aliberto schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Ik ben ook microfoon slachtoffer. Je kan je suf zoeken in alle opties maar dat heeft geen zin.
Laatst heb ik wel aan de bovenkant van de GSM met de naald van een passer wat vuil eruit gehaald en het probleem lijkt verminderd. Ik hoor steeds minder vaak klachten.

Het is trouwens eenvoudig om de backcover van de gsm af te halen. Dit kan zo zijn voordelen hebben met reinigen van gaatjes. Je kan de cover al eraf halen met je nagels indien je deze niet te kort hebt geknipt. Na gebruik weer goed dichtklikken. Voor videohandleiding : YouTube: LG G2 Back Cover Removal

Maar ik lees steeds vaker dat er microfoonklachten zijn, als je eerdere post van mij leest zie je dat dit al eens eerder heeft plaatsgevonden bij mij :
aliberto in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"

Ik heb deze week een LG G4 binnengekregen en ben nu bezig met installeren. Daarna is het G2 ter reparatie aanbieden en dan gelijk de verkoop in.
Maar de oorzaak is dus waarschijnlijk wel hardwarematig?
Bij mij zijn de problemen volgens mij ook begonnen nadat ik Android geupdate heb naar 5.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
arjanpvt schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Maar de oorzaak is dus waarschijnlijk wel hardwarematig?
Bij mij zijn de problemen volgens mij ook begonnen nadat ik Android geupdate heb naar 5.
Het blijft gissen, probeer aan de bovenkant van de gsm het gaatje eens voorzichtig schoon te peuteren met een naald. Kijk of het helpt. Bij mij waren de problemen er al met Kitkat, 4.4.2.
Mocht problemen blijven bestaan dan toch gsm ter reparatie aanbieden of kijken voor een ander. In mijn geval is het probleem teruggekomen. Dus ik denk dat het een typisch G2 probleem is.

Sinds upgrade naar Lollipop en weer terug werkt mijn GPS halfbakken. Een fix duurt letterlijk 3 tot 5 minuten. Ik heb weer gedowngrade naar Kitkat en dit mocht geen oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
aliberto schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:14:
[...]
Sinds upgrade naar Lollipop en weer terug werkt mijn GPS halfbakken. Een fix duurt letterlijk 3 tot 5 minuten. Ik heb weer gedowngrade naar Kitkat en dit mocht geen oplossing bieden.
Maar als je een fix hebt, blijft deze dan wel behouden ?
Ik heb het probleem dat ik opzich wel een fix krijg, maar die valt nagenoeg continu weg.
Ik ben ook druk aan het onderzoeken , en wil daarom proberen de verschillende scenario's van elkaar te onderscheiden. Wellicht hebben we het nu over verschillende issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Reseth schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Maar als je een fix hebt, blijft deze dan wel behouden ?
Ik heb het probleem dat ik opzich wel een fix krijg, maar die valt nagenoeg continu weg.
Ik ben ook druk aan het onderzoeken , en wil daarom proberen de verschillende scenario's van elkaar te onderscheiden. Wellicht hebben we het nu over verschillende issues.
De fix blijft behouden als ik buiten blijf in open omgeving. eerst kon ik deze ook binnen ontvangen.
Ik heb wel geklooid met verschillende tools, eerder al door mij in het topic genoemd, maar had wel sneller een fix met Google instellingen echter was deze niet accuraat genoeg. Meer info : [LG G2] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Hmm thanks. Ik heb juist het probleem dat mijn GPS op een stuk van 70 KM ruim 10 keer weg valt. Soms komt de fix met enkele seconden terug. Maar soms duurt het ook minuten lang.

Ik heb nu al meerdere lollipop roms geprobeerd (stock en custom). Dus ik ga nu maar eens terug naar kitkat om te zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Toch overstag gegaan en zondag avond Lollipop via PC geüpdate en het ging helemaal goed! Het verschil in design language is gaaf en oogt luchtiger en moderner, echter is de accu - zeker in standby - toch een stuk minder efficiënt dan in KK. Afgelopen nacht ~15% verloren waar het eerder ~5% was.

Ik hoop dat de accu nog moet kalibreren of moet 'wennen' aan Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik irriteer me vooral aan het feit dat het opladen nu ineens zo f-ing lang duurt sinds 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch bizar hoe groot de verschillen zijn. Bij mij is lollipop juist zuiniger met de accu dan met kitkat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:45:
Toch overstag gegaan en zondag avond Lollipop via PC geüpdate en het ging helemaal goed! Het verschil in design language is gaaf en oogt luchtiger en moderner, echter is de accu - zeker in standby - toch een stuk minder efficiënt dan in KK. Afgelopen nacht ~15% verloren waar het eerder ~5% was.

Het schijnt met een factory reset ook beter te gaan geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
l3art schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:53:
Toch bizar hoe groot de verschillen zijn. Bij mij is lollipop juist zuiniger met de accu dan met kitkat...
Batterij is hier ongeveer hetzelfde dan bij Kitkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Ewivis schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:11:
[...]
Het schijnt met een factory reset ook beter te gaan geloof ik.
Vanavond proberen! Thanks :)
l3art schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:53:
Ja vind het ook bizar. Hoeveel gaat er bij jou ongeveer af in één nacht? En je gebruikt een Custom Rom, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cloudy heb ik ja. Bij mij is het meestal slecht 2-5% met wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Geloof dat het grotendeels ligt aan de manier van opladen. Met de officiële LG kabel gaat het nu significant beter. Morgen meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:07
Hoe schakel ik 'vermijd slechte internetverbindingen' uit? Ik zoek me een ongeluk maar vind t niet. Sinds ik op 5.0 zit gooit hij me ziggo router er elke keer uit. Ook mijn GPS lijkt een stuk slechter te zijn sinds 5.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Reseth schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:16:
Hmm thanks. Ik heb juist het probleem dat mijn GPS op een stuk van 70 KM ruim 10 keer weg valt. Soms komt de fix met enkele seconden terug. Maar soms duurt het ook minuten lang.

Ik heb nu al meerdere lollipop roms geprobeerd (stock en custom). Dus ik ga nu maar eens terug naar kitkat om te zien of dat helpt.
Met betrekking tot GPS fix : YouTube: LG G4 VS LG G3 VS LG G2 VS LG G3S Beat Lollipop - Speed Test!
Dit is een test tussen de G2,G3, G4, G3S.
Rond 7.15 wordt een gps fix test gedaan. Wederom wordt er geconstateerd dat de GPS niet goed functioneerd. Dit kan aan de app liggen die daar wordt gebruikt. Maar aangezien we beiden gps problemen hebben vind ik het wel merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Hmm interessant inderdaad. Ik heb inmiddels ook best veel threads op XDA gelezen waar eigenlijk de conclusie is dat het een combinatie is van een hardware matig slechte antenn. Met daarbij wat software tweaking mogelijkheden aan gps.conf en calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Opgeladen met de officiële G2 kabel; afgelopen nacht slechts 5% verloren en ook overdag hield de G2 het langer vol. De juiste kabel blijkt echt het verschil te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47
Die officiële G2 kabel is toch niks meer dan een standaard micro-usb-kabel? Ik heb hier thuis en op mijn werk diverse micro-usb-kabels liggen van verschillende merken/lengten/kleuren maar merk totaal geen verschil. Ik kan me wel voorstellen dat merk/type lader verschil maakt, maar niet de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Er zit echt geen verschil in de kabels, mini usb is mini usb. Dat er verschil in laders zit geloof ik meteen, maar de kabel moet geen zak uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Damian schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:38:
Er zit echt geen verschil in de kabels, mini usb is mini usb. Dat er verschil in laders zit geloof ik meteen, maar de kabel moet geen zak uitmaken.
Er zit wel degelijk verschil in kabels... Aub beetje inlezen voordat je wat roept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47
Uiteraard zal er verschil in kwaliteit zijn tussen een kabel van € 5 en € 15. Maar kan me niet voorstellen dat je batterij daardoor minder snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Razer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:03:
[...]

Er zit wel degelijk verschil in kabels... Aub beetje inlezen voordat je wat roept...
er zit vast verschil in inderdaad, maar in dit geval laad mijn G2 echt niet langzamer op doordat er niet een originele LG kabel word gebruikt.... En dat na opladen met een originele kabel je G2 ineens minder snel leegloopt is natuurlijk helemaal kwats!

Android 5 is de oorzaak in dit geval, echt niet die kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Damian op 23-07-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er is hier op GoT wel eens iemand geweest die verschillende kabels uit china (banggood, ed) getest heeft. En inderdaad kan een kabel groot verschil maken of je telefoon op maximale snelheid oplaadt of niet. Dus een kabel kan wel degelijk een verschil maken.

Echter als na een update met dezelfde kabel een telefoon opeens langzamer oplaad, ja dan is de kans niet heel groot dat het aan de kabel zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Reseth schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:14:
Hmm interessant inderdaad. Ik heb inmiddels ook best veel threads op XDA gelezen waar eigenlijk de conclusie is dat het een combinatie is van een hardware matig slechte antenn. Met daarbij wat software tweaking mogelijkheden aan gps.conf en calibratie.
Maar denk je er zelf uit te kunnen komen? Of laat je het erbij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
aliberto schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:07:
[...]

Maar denk je er zelf uit te kunnen komen? Of laat je het erbij zitten?
Ik ga het er waarschijnlijk bij laten zitten. Voornamelijk omdat ik over 3 maanden wellicht een nieuw toestel mag. Desondanks ga ik nog wel verder zoeken, en als enkel een kartonnetje tussen de cover verbetering kan geven ga ik dat waarschijnlijk nog wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Reseth schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:15:
[...]

Ik ga het er waarschijnlijk bij laten zitten. Voornamelijk omdat ik over 3 maanden wellicht een nieuw toestel mag. Desondanks ga ik nog wel verder zoeken, en als enkel een kartonnetje tussen de cover verbetering kan geven ga ik dat waarschijnlijk nog wel proberen
Ik weet waar je het over hebt, heb het zelf ook geprobeerd. Bij mij resulteerde tot geen verbetering

Wie weet kan het wel bij jou werken, ben alsnog benieuwd. Karton heeft iedereen in huis evenals een schaar of een mes. Hopelijk heb je lange nagels :), dit maakt de minste krassen op je toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 24-07-2015 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik krijg maar geen officiële update van Android 5.0 Lollipop binnen. Ik blijf 4.4.2 hebben en als ik de software update probeer uit te voeren, zegt mijn telefoon dat hij de meest recente versie beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:19:
Hey,

Ik krijg maar geen officiële update van Android 5.0 Lollipop binnen. Ik blijf 4.4.2 hebben en als ik de software update probeer uit te voeren, zegt mijn telefoon dat hij de meest recente versie beschikt?
Je hebt heb hem al eens aan LG Mobile Support Tool gehangen? Via OTA kun je niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Je hebt heb hem al eens aan LG Mobile Support Tool gehangen? Via OTA kun je niet updaten.
Dit werkt inderdaad, bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:45:

Dit hangt ook heel erg af van de batterij en/of haar calibratie. Bij mijn batterij duurt van 100% naar 99% vaak vele uren, terwijl van 10% naar 9% juist veel minder dan een uur duurt. En als het goed is herkalibreert de software de batterij geregeld, dus het is sowieso nooit helemaal goed te vergelijken (al denk ik dat je wel redelijk goed zit als je rond hetzelfde percentage vergelijkt).

Ik haal trouwens bijna 23 uur screen on met Wifi, onder optimale omstandigheden, hebben jullie dat ook? Het is weliswaar met alleen een e-book en op de laagste helderheid, maar toch ben ik erg onder de indruk van de batterij van dit toestel. Ik heb er niks speciaals voor hoeven in te stellen. Ik heb zelfs nog wat Quiz Battle Historia gespeeld, zoals je ziet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AyaMqIS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:23:
[...]

er zit vast verschil in inderdaad, maar in dit geval laad mijn G2 echt niet langzamer op doordat er niet een originele LG kabel word gebruikt.... En dat na opladen met een originele kabel je G2 ineens minder snel leegloopt is natuurlijk helemaal kwats!

Android 5 is de oorzaak in dit geval, echt niet die kabel.
Volgens mij is de consensus dat laden 2A niet met alle kabels kan, wel met de meegeleverde LG-kabel. Maar het leeglopen van de batterij kan er inderdaad natuurlijk niets mee te maken hebben. Ik zie ook wel eens dat hij zomaar de ene keer wat sneller leegloopt dan de andere keer, maar ik laad altijd op dezelfde manier op.

Wel vraag ik me af of langzaam laden (1A of zelfs 0,5A) niet beter is voor de batterij? Wat denken jullie? Ik meen wel eens zoiets gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Dit hangt ook heel erg af van de batterij en/of haar calibratie. Bij mijn batterij duurt van 100% naar 99% vaak vele uren, terwijl van 10% naar 9% juist veel minder dan een uur duurt. En als het goed is herkalibreert de software de batterij geregeld, dus het is sowieso nooit helemaal goed te vergelijken (al denk ik dat je wel redelijk goed zit als je rond hetzelfde percentage vergelijkt).

Ik haal trouwens bijna 23 uur screen on met Wifi, onder optimale omstandigheden, hebben jullie dat ook? Het is weliswaar met alleen een e-book en op de laagste helderheid, maar toch ben ik erg onder de indruk van de batterij van dit toestel. Ik heb er niks speciaals voor hoeven in te stellen. Ik heb zelfs nog wat Quiz Battle Historia gespeeld, zoals je ziet.

[afbeelding]
23 uur screen on.... Bizar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ewivis schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:27:
[...]

23 uur screen on.... Bizar....
Probeer het ook eens. Zet een e-book-reader zoals Mantano open, stel die zo in dat het scherm permanent aanblijft, zet mobiele data uit, en zet de helderheid op handmatig en op de laagste stand. (De verdeling over de procenten is trouwens niet gelijkmatig: van 100 naar 99 duurt b.v. veeeel langer dan van 10 naar 9. Dus je kunt niet extrapoleren: je weet de totale duur pas als je helemaal van 100 naar 0 bent gegaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:03:
[...]

Probeer het ook eens. Zet een e-book-reader zoals Mantano open, stel die zo in dat het scherm permanent aanblijft, zet mobiele data uit, en zet de helderheid op handmatig en op de laagste stand. (De verdeling over de procenten is trouwens niet gelijkmatig: van 100 naar 99 duurt b.v. veeeel langer dan van 10 naar 9. Dus je kunt niet extrapoleren: je weet de totale duur pas als je helemaal van 100 naar 0 bent gegaan.)
Oh ok, ja zo... Maar dan gebeurd er helemaal niets met de telefoon.... Dan geloof ik je wel. Alsnog nette prestatie!

Ik terug op kitkat.. Toch beter dan lollipop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ewivis schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:20:
[...]

Oh ok, ja zo... Maar dan gebeurd er helemaal niets met de telefoon.... Dan geloof ik je wel. Alsnog nette prestatie!

Ik terug op kitkat.. Toch beter dan lollipop :)
Klopt, hij laat alleen een beeld zien dat misschien om de minuut ververst moet worden als je een bladzij omslaat (maar ik heb het scherm ook b.v. 8 uur lang aan moeten laten staan terwijl ik sliep en er dus helemaal niets gebeurde: ik kan niet zo lang wakker blijven zonder op te laden als mijn telefoon). CPU kan omlaag, hij hoeft weinig te doen behalve de backlight aanhouden. Een soort kleine zaklantaarn dus die 23 uur aan kan blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Cerberus_tm op 25-07-2015 23:30 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic