Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

[ Voor 31% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-07-2015 00:58 ]
Een case met ingebouwde Qi lijkt er niet te zijn, tenzij er met een apart draadje wordt gewerkt.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
G4 gekocht.
Gisteren ff aanzetten dacht ik en wat denk je... Hij trilt weer ?!?!?!
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hmm ondanks mijn eerdere opmerkingen blijkt mijn LG G2 toch niet onbreekbaar. Van dat voorzichtiger worden helaas ook niet al teveel terecht gekomen. Had vandaag tijdens het uitkloppen van mn dekens niet door dat m'n telefoon nog op het deken lag. Vanaf de vierde verdieping uit het raam omlaag gevallenSnowdog schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:58:
[...]
Misschien wel idd... Moeilijk aan te geven op slechts 2 gebruikers I guess. Misschien dat anderen ook wat meer info/ervaringen hebben.
Op zich wel grappig, de eerste keer dat het bij mij gebeurde schrok ik eigenlijk ook wel (vooral omdat 'ie meestal met het scherm omlaag op de vloer valt), maar de laatste tijd zie ik het meer als iets 'normaals' en ga ik er eigenlijk vanuit dat er niks aan de hand is. Misschien toch maar eens iets voorzichtiger worden, want vind het nog steeds een geweldige phone en er is (imo) nog niks beters op de markt gekomen.
Gelukje is daarbij ook dat alle 3 de barsten zich alleen op het bovenste deel van het scherm bevinden en dat alles (tot dusverre) nog vrij stevig lijkt. Je ziet het ook niet superduidelijk en het werkt nog gewoon, dus hoop dat ik morgen ff een screenprotector kan halen en die erop kan plakken zodat het allemaal stevig blijft zitten. Ben er echter wel een beetje bang voor dat de barsten de stevigheid van het scherm aantasten bij eventuele andere vallen (van kleinere afstand tot de grond) of dat er een stuk gewoon uit het scherm kan breken ofzo. Geen idee verder of dat realistisch is, maar ben iig niet blij met deze situatie
[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 31-07-2015 16:27 ]
bij de G2 zit je touchbediening (digitizer) OP je scherm heb ik begrepen.
Als dan je scherm gebarsten is zou ook automatisch je digitizer kaduuk moeten zijn en dus neit meer werken...?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Iemand al eens een nieuwe accu gebruikt? Wat was daar het effect van?
Ook zijn er apps die je verbruik kunnen meten en of je kan zien of er niet bepaalde battery drains zijn (better battery stats bijvoorbeeld). Installeer die eens om wat meer inzicht te krijgen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
sinds net is wederom mijn hele scherm zwart en blijft hij zwart..
digitizer nog wel heel want ik krijg haptische feedback maar scherm doet niets meer.
Gelukkig heb ik nog garantie op de reparatie maar op mijn melding dat het scherm gek begon te doen van een week of 2 geleden heb ik ook nooit een reactie gehad...
crap....
Dit met Lollipop 5.0.2, zo stock als wat.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Groetjes, FaceDown.
Geen last van, heb wel custom rom, maar dit is dan met stock kernel en stock rom(met wat aanpassingen).FaceDown schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:48:
Sinds Lollipop duurt het vaak meerdere seconden voordat het toetsenbord eens tevoorschijn komt wanneer ik de cursor in een invulveld zet, HEEL irritant. Hebben anderen dit probleem ook? Over het algemeen maakt Lollipop een tragere indruk dan Kitkat helaas.
Heb je geupdate of clean install? Anders zou ik dat eerst aanraden om hem even te resetten en een fresh start te proberen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Firmware update blijft hangen omdat er niet voldoende ruimte beschikbaar is op de telefoon. Bij elke poging loopt de benodigde ruimte op; staat nu "8358168".
Een hardrest is niet gelukt. Kwam wel in menu en koos voor reset. Maar vervolgens gaat scherm direct terug naar Firmware Update scherm (staat nu op 0%, was rond de 30%).
Ik kan dus geen ruimte vrijmaken. Ook niet via PC Suite.
Wat moet ik doen?
ik heb hetzelfde gehad, en voor mij zat er toen niets anders op dan hem weg te brengenelzingan schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:15:
Na eindeloos gezocht te hebben hoop ik op jullie hulp bij upgraden!
Firmware update blijft hangen omdat er niet voldoende ruimte beschikbaar is op de telefoon. Bij elke poging loopt de benodigde ruimte op; staat nu "8358168".
Een hardrest is niet gelukt. Kwam wel in menu en koos voor reset. Maar vervolgens gaat scherm direct terug naar Firmware Update scherm (staat nu op 0%, was rond de 30%).
Ik kan dus geen ruimte vrijmaken. Ook niet via PC Suite.
Wat moet ik doen?
greatgonzo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:50:
[...]
ik heb hetzelfde gehad, en voor mij zat er toen niets anders op dan hem weg te brengen
nope, hij was niet gerootelzingan schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:57:
Thanks! Heb je toevallig geprobeert de telefoon te rooten of was het daar te laat voor?
[...]
Ja, sterker nog, het hele toestel lijkt steeds stroperiger te worden. Ik zit me dan ook al mentaal voor te bereiden op een harde reset. Kijken of dat wat verbetering gaat opleveren.FaceDown schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:48:
Sinds Lollipop duurt het vaak meerdere seconden voordat het toetsenbord eens tevoorschijn komt wanneer ik de cursor in een invulveld zet, HEEL irritant. Hebben anderen dit probleem ook? Over het algemeen maakt Lollipop een tragere indruk dan Kitkat helaas.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Poll: Heb je de LG G2 geupdate naar lollipop?
• Ja, en is er beter op geworden
• Ja, en is er slechter op geworden
• Wel geupdate, maar geen duidelijke verbeter
• Nee, maar ben het wel van plan
• Nee, en ben het ook niet van plan
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Heb hem nog een beetje gewijzigd (met wat hobbels
Het helpt mij misschien met de beslissing of ik het wel of niet moet gaan doen
[ Voor 44% gewijzigd door greatgonzo op 14-08-2015 11:33 ]
Ik mis: Wel geupdate, maar geen duidelijke verbetering en/of verslechtering. Heeft beide voor- en nadelen.greatgonzo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:07:
ik ben wel eens benieuwd..
Wie heeft de Lollipop update al gedaan?
Poll: LG G2 update naar Lollipop
• Ja, en is er beter op geworden
• Ja, en is er slechter op geworden
• Nee, maar ben het wel van plan
• Nee, en ben het ook niet van plan
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Het helpt mij misschien met de beslissing of ik het wel of niet moet gaan doen
- Memory-management is stuk beter
- Accu lijkt ietsje beter te zijn, niet heel veel btw
Voordelen Lollipop:
- Lijkt sneller te werken
- Zit er gelikter uit
Ik switch aardig vaak tussen kitkat, CM en stock lollipop... stock lollipop vind ik het fijnst werken eigenlijk (geen custom rom verder zoals cloudy)...
En dan xposed modules erbij... klaar
Check.greatgonzo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:07:
ik ben wel eens benieuwd..
• Wel geupdate, maar geen duidelijke verbeter
...maar veel Xposed-modules werken niet of niet goed in Lollipop, toch? Dat is mijn voornaamste reden om niet te switchen. En dat je niet meer het volume gewoon helemaal uit kunt zetten met de volumeknop, dus niet naar de trilstand, en niet zodanig dat notificaties niet meer verschijnen. En die rare pop-ups als je een bericht krijgt. Misschien zijn beide problemen overigens tegenwoordig te herstellen met Xposed?Ewivis schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:35:
Voordelen Kitkat:
- Memory-management is stuk beter
- Accu lijkt ietsje beter te zijn, niet heel veel btw
Voordelen Lollipop:
- Lijkt sneller te werken
- Zit er gelikter uit
Ik switch aardig vaak tussen kitkat, CM en stock lollipop... stock lollipop vind ik het fijnst werken eigenlijk (geen custom rom verder zoals cloudy)...
En dan xposed modules erbij... klaar
[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 14-08-2015 19:34 ]
Heel veel modules werken tegenwoordig gewoon.Cerberus_tm schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
...maar veel Xposed-modules werken niet of niet goed in Lollipop, toch? Dat is mijn voornaamste reden om niet te switchen. En dat je niet meer het volume gewoon helemaal uit kunt zetten met de volumeknop, dus niet naar de trilstand, en niet zodanig dat notificaties niet meer verschijnen. En die rare pop-ups als je een bericht krijgt. Misschien zijn beide problemen overigens tegenwoordig te herstellen met Xposed?
oplossing voor je probleem met geluid: True silent mode
oplossing voor probleem pop-ups: G3 TweaksBox of GravityBox Lollipop.
Maar helemaal mee eens dat deze modules nodig zijn hoor...
Kan ik vermijd slechte internetverbinding ergens uitschakelen? Hij gooit die stomme Ubee Ziggo router er regelmatig uit en op onze beneden verdieping pakt hij niet de AP van de zolder. Telefoon gaat dan over op mobiel internet wat ik thuis natuurlijk niet wil. Heb dit sinds update naar 5.0
Instellingen --> netwerken --> Wi-Fi --> bovenin het scherm?Timminator schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:02:
Al een keer eerder gevraagd maar ik kan het echt niet vinden ook niet met Google.
Kan ik vermijd slechte internetverbinding ergens uitschakelen? Hij gooit die stomme Ubee Ziggo router er regelmatig uit en op onze beneden verdieping pakt hij niet de AP van de zolder. Telefoon gaat dan over op mobiel internet wat ik thuis natuurlijk niet wil. Heb dit sinds update naar 5.0
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
OK dat is mooi...maar niet alle dus! En als er nou toevallig twee tussen zitten die ik nodig heb... is er eigenlijk een voordeel om over te gaan naar Lollipop?Ewivis schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:45:
[...]
Heel veel modules werken tegenwoordig gewoon.
oplossing voor je probleem met geluid: True silent mode
oplossing voor probleem pop-ups: G3 TweaksBox of GravityBox Lollipop.
Maar helemaal mee eens dat deze modules nodig zijn hoor...
Mooi dat die twee problemen van Lollipop opgelost kunnen worden met modules. Zou ook wel een beetje gek zijn als die modules niet in Lollipop zouden werken... brengt de fix voor de pop-ups ook de notification ticker weer terug zoals bij Kitkat?
[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-08-2015 22:26 ]
Kan via gravitybox, maar 1 keer getest, maar werkte niet zo lekker. Die notificatie heb ik nu ingesteld op 2 sec laten tonen en 50% tranparant. Dus opzich wel goed te doen zo.Cerberus_tm schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:25:
[...]
OK dat is mooi...maar niet alle dus! En als er nou toevallig twee tussen zitten die ik nodig heb... is er eigenlijk een voordeel om over te gaan naar Lollipop?
Mooi dat die twee problemen van Lollipop opgelost kunnen worden met modules. Zou ook wel een beetje gek zijn als die modules niet in Lollipop zouden werken... brengt de fix voor de pop-ups ook de notification ticker weer terug zoals bij Kitkat?
Niet perse beter ofzo dan kitkat, gewoon weer eens wat anders en ziet er best leuk uit.. Meer fancy zeg maar. Ik switch van genoeg eigenlijk.. Heb ook dpi naar beneden gedaan, dus alles is kleiner, kan ook in kitkat hoor... Daar niet van...
Je bedoelt dat het instellen van de notification ticker à la Kitkat niet zo lekker werkte in Lollipop met Gravity Box? Hoezo niet: haperde het, of vond jij het zelf gewoon niet prettig?Ewivis schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:04:
[...]
Kan via gravitybox, maar 1 keer getest, maar werkte niet zo lekker. Die notificatie heb ik nu ingesteld op 2 sec laten tonen en 50% tranparant. Dus opzich wel goed te doen zo.
Niet perse beter ofzo dan kitkat, gewoon weer eens wat anders en ziet er best leuk uit.. Meer fancy zeg maar. Ik switch van genoeg eigenlijk.. Heb ook dpi naar beneden gedaan, dus alles is kleiner, kan ook in kitkat hoor... Daar niet van...
Transparant is al beter, maar liever heb ik dat het me gewoon niet stoort bij wat ik ook aan het doen ben. Ik wil niet per ongeluk op iets drukken ook.
OK niet per se beter, je hebt me nog niet helemaal overtuigd om up te graden naar Lollipop hehe.
Ticker: Werkt niet, of niet goed. Je kan zelfs de notificatie uitzetten ook.. Of op 1 sec zetten... Het stoort mij iig niet...Cerberus_tm schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:26:
[...]
Je bedoelt dat het instellen van de notification ticker à la Kitkat niet zo lekker werkte in Lollipop met Gravity Box? Hoezo niet: haperde het, of vond jij het zelf gewoon niet prettig?
Transparant is al beter, maar liever heb ik dat het me gewoon niet stoort bij wat ik ook aan het doen ben. Ik wil niet per ongeluk op iets drukken ook.
OK niet per se beter, je hebt me nog niet helemaal overtuigd om up te graden naar Lollipop hehe.
En tja, er zijn niet zoveel verschillen tussen lollipop en Kitkat.. Dus waarom zou je moeten overtuigen.. Ik zou zeggen probeer het eens, bevalt het niet zet je je backup terug en ga he vrolijk verder via kitkat
Haha ik denk dat ik het voorlopig niet ga proberen. Aan iets nieuws wennen, en al mijn programma's opnieuw installeren, vind ik nogal wat moeite, dus dan moet er een serieus voordeel lonken en weing nadelen. Maar jij veel plezier met Lolli!Ewivis schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:16:
[...]
Ticker: Werkt niet, of niet goed. Je kan zelfs de notificatie uitzetten ook.. Of op 1 sec zetten... Het stoort mij iig niet...
En tja, er zijn niet zoveel verschillen tussen lollipop en Kitkat.. Dus waarom zou je moeten overtuigen.. Ik zou zeggen probeer het eens, bevalt het niet zet je je backup terug en ga he vrolijk verder via kitkat
Je apps download ie automatisch als je met je gmail account verbinding maakt vanuit playstore. Je hoeft niet echt te wennen hoor, het is gewoon alsnog android. Maar het hoeft niet iig om een betere ervaring op je G2 te hebben ofzo.Cerberus_tm schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:06:
[...]
Haha ik denk dat ik het voorlopig niet ga proberen. Aan iets nieuws wennen, en al mijn programma's opnieuw installeren, vind ik nogal wat moeite, dus dan moet er een serieus voordeel lonken en weing nadelen. Maar jij veel plezier met Lolli!
Het is me opgevallen dat de G2 een stuk zuiniger is op 2G dan op 3G (GPS/wifi/BT standaard uit, data aan, maar licht gebruik: denk aan 33% minder op 3 dagen met 3u schermtijd). Dat scheelt zo veel dat ik hem nu standaard op 2G laat staan omdat ik een kleine bundel heb, en het echte internet-werk sowieso thuis op wifi doe.
Mocht de G2 op LTE een stuk beter presteren qua accu dan overweeg ik een 4G bundel...
[ Voor 18% gewijzigd door Cerberus_tm op 23-08-2015 03:14 ]
Wil ik ook wel! Maar een hoesje wil ik niet. Kun je het dingetje niet onder de backcover krijgen?Reaper.JA2 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:03:
Gebruik sinds kort draadloos opladen bij de G2 en dat bevalt erg goed. Via een kleine toevoeging is het ook mogelijk op de G2 en met een hoesje er omheen zie je er niets van. Een Qi oplader van de Ikea en dit 'matje' kostte samen nog geen €25
Verder heb ik er ook wel eens over nagedacht om een batterij plus back cover te kopen van de Verizon-versie, die draadloos kan opladen. Dan moet je wel wat contacten losmaken en zo, weet niet of ik dat aandurf. En of er niet andere problemen ontstaan.
welke spullen heb je verkocht als ik vragen mag? Vind het een goed idee en heb toch al een hoesje er omheenReaper.JA2 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:03:
Gebruik sinds kort draadloos opladen bij de G2 en dat bevalt erg goed. Via een kleine toevoeging is het ook mogelijk op de G2 en met een hoesje er omheen zie je er niets van. Een Qi oplader van de Ikea en dit 'matje' kostte samen nog geen €25
Onder de cover wordt wel erg lastig, het is niet dik maar toch merk je het wel onder het hoesje. Heb het niet geprobeerd maar wellicht mogelijk dusCerberus_tm schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 03:54:
[...]
Wil ik ook wel! Maar een hoesje wil ik niet. Kun je het dingetje niet onder de backcover krijgen?
Verder heb ik er ook wel eens over nagedacht om een batterij plus back cover te kopen van de Verizon-versie, die draadloos kan opladen. Dan moet je wel wat contacten losmaken en zo, weet niet of ik dat aandurf. En of er niet andere problemen ontstaan.
Zie hierboven, succes!DRuw schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:35:
[...]
welke spullen heb je verkocht als ik vragen mag? Vind het een goed idee en heb toch al een hoesje er omheen
[ Voor 12% gewijzigd door Reaper.JA2 op 24-08-2015 12:27 ]
op zich leuk, maar kun je nog makkelijk switchen tussen draadloos en met draad opladen? Ik laad hem op het werk ook wel eens op, en zit er niet op te wachten steeds op elke plek een matje te moeten leggen.Reaper.JA2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:27:
[...]
Onder de cover wordt wel erg lastig, het is niet dik maar toch merk je het wel onder het hoesje. Heb het niet geprobeerd maar wellicht mogelijk dusHet gaat om zo'n ding. Dit is toch een veilige oplossing wat niet gek duur is.
Daarnaast vroeg ik me af hoe snel hij laad, is dat vergelijkbaar met een normale bedrade oplading?
Tot slot nog een vraagje: als hij vol is, stopt het dan automatisch, of blijft hij "doorladen"?
Schakelen tussen bedraad/draadloos is alsnog makkelijk, hoewel waarschijnlijk niet goed voor de koppeling. Als de telefoon s'nachts naar 100% wordt opgeladen moet je goed je best doen om deze in één dag leeg te krijgen, toch?greatgonzo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:34:
[...]
op zich leuk, maar kun je nog makkelijk switchen tussen draadloos en met draad opladen? Ik laad hem op het werk ook wel eens op, en zit er niet op te wachten steeds op elke plek een matje te moeten leggen.
Daarnaast vroeg ik me af hoe snel hij laad, is dat vergelijkbaar met een normale bedrade oplading?
Tot slot nog een vraagje: als hij vol is, stopt het dan automatisch, of blijft hij "doorladen"?
Het laden duurt ongeveer 2,5 uur; langer dan met draad maar alsnog prima voor s'nachts natuurlijk. Wel wordt de telefoon echt warm - en ik betwijfel of dat goed is.
Of de telefoon blijft 'doorladen' weet ik niet, doet ie dat ook niet als het bedraad oplaadt?
hmmmm
Was naar Apples & Berrys geweest in Amersfoort, had geen zin telefoon te lang te missen. Daar is geprobeert te updaten, maar steeds crash. Zij kwamen tot in de 90% via normale tool software.
Uiteindelijk mee naar huis genomen, balen. Toen aan pc gehangen. 1 keer weer mis. Maar de 2e keer dat ik keek was het toestel aan het installeren! En alle foto's etc staan er nog op.
Vraag me niet hoe, de aanhouder wint.
OK goed om te weten. Een klein bobbeltje is misschien niet erg. Maar hij wordt heel warm, zeg je? Dat is vast heel slecht voor de batterij. Hmm klein nadeeltje.Reaper.JA2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Schakelen tussen bedraad/draadloos is alsnog makkelijk, hoewel waarschijnlijk niet goed voor de koppeling. Als de telefoon s'nachts naar 100% wordt opgeladen moet je goed je best doen om deze in één dag leeg te krijgen, toch?
Het laden duurt ongeveer 2,5 uur; langer dan met draad maar alsnog prima voor s'nachts natuurlijk. Wel wordt de telefoon echt warm - en ik betwijfel of dat goed is.
Of de telefoon blijft 'doorladen' weet ik niet, doet ie dat ook niet als het bedraad oplaadt?
Ja, ik geloof dat dit alleen echt tijdens het opladen is. Vanochtend de telefoon opgepakt en was helemaal niet warm (meer) dus dat treed alleen tijdens het opladen op. En met een simpele tijdschakelaar kan ervoor gezorgd worden dat het ook echt alleen s'nachts oplaadtCerberus_tm schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:33:
[...]
OK goed om te weten. Een klein bobbeltje is misschien niet erg. Maar hij wordt heel warm, zeg je? Dat is vast heel slecht voor de batterij. Hmm klein nadeeltje.
M'n vroegere telefoon, de Nokia N85, ging eens stuk aan z'n USB-connector en heb daarom sindsdien draadloos opladen als een pre ervaren.
Ik ben ook helemaal voor draadloos opladen, voor het gemak en om de USB-aansluiting te sparen, die nog wel eens kapot gaat. Maar een warme batterij, ai ai.Reaper.JA2 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:10:
[...]
Ja, ik geloof dat dit alleen echt tijdens het opladen is. Vanochtend de telefoon opgepakt en was helemaal niet warm (meer) dus dat treed alleen tijdens het opladen op. En met een simpele tijdschakelaar kan ervoor gezorgd worden dat het ook echt alleen s'nachts oplaadt![]()
M'n vroegere telefoon, de Nokia N85, ging eens stuk aan z'n USB-connector en heb daarom sindsdien draadloos opladen als een pre ervaren.
Volgens mij kwam dit door een externe factor, dat de lader op het aquarium lagCerberus_tm schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:21:
[...]
Ik ben ook helemaal voor draadloos opladen, voor het gemak en om de USB-aansluiting te sparen, die nog wel eens kapot gaat. Maar een warme batterij, ai ai.
Zal het vandaag nog één keer checken maar het lijkt me toch wel veilig.
Denk je erover na? Draadloos laden + draadloos bestanden beheren = geen USB kabel meer nodig.
Haha het aquarium zorgde ervoor dat hij warm werd tijdens het laden? Maar nu wordt hij niet meer warm?Reaper.JA2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:08:
[...]
Volgens mij kwam dit door een externe factor, dat de lader op het aquarium lag![]()
Zal het vandaag nog één keer checken maar het lijkt me toch wel veilig.
Denk je erover na? Draadloos laden + draadloos bestanden beheren = geen USB kabel meer nodig.
Het is inderdaad zeer aantrekkelijk, gebruik de USB-kabel eigenlijk alleen voor laden (ik laad altijd met 0,5A op via de computer, omdat dat het beste voor de batterij is). Voor mijn Galaxy Nexus had ik een pogo-dock, wat bijna net zo handig is: met een achteloze, vloeiende beweging knal je hem erin en hij begint met laden. Geen gedoe met stekkertjes.
Eens kijken waar ik een schermpje vandaan kan plukken
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Whatever.
Haha ja, heel stom. Verlichting van het aquarium was uit maar de kap was nog warm, wat doorwerkte op de oplader. Nu geen last meer van gelukkig!Cerberus_tm schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:32:
[...]
Haha het aquarium zorgde ervoor dat hij warm werd tijdens het laden? Maar nu wordt hij niet meer warm?
Voornamelijk hopen op betere accu-tijden en nieuwe features. Alsook de nieuwe UX schil van de G4Harmen schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:33:
Ergens deze zomer zou versie 5.1.2 uit moeten komen, iemand deze al gesignaleerd? Merk af en toe dat mn launcher (Nova Prime) er mee stopt en dan alle iconen opnieuw moet opbouwen. Wellicht lost 5.1 dit op ivm betere geheugen management.
[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 28-08-2015 22:19 ]
[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 28-08-2015 22:19 ]
Mooi zo! Goed om te weten dat draadloos laden de batterij niet warm maakt. Mocht je ooit besluiten om het dingetje onder de achterkant te stoppen, laat maar weten (ben namelijk extreem benieuwd of dat kan: zo ja, denk ik dat ik zeker zo'n ding ga kopen).Reaper.JA2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:56:
[...]
Haha ja, heel stom. Verlichting van het aquarium was uit maar de kap was nog warm, wat doorwerkte op de oplader. Nu geen last meer van gelukkig!Het apparaatje van de Ikea weergeeft dmv een lichtje / lampje of de telefoon aan het laden is.
http://www.wikihow.com/Remove-the-Battery-from-an-LG-G2Cerberus_tm schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:25:
[...]
Mooi zo! Goed om te weten dat draadloos laden de batterij niet warm maakt. Mocht je ooit besluiten om het dingetje onder de achterkant te stoppen, laat maar weten (ben namelijk extreem benieuwd of dat kan: zo ja, denk ik dat ik zeker zo'n ding ga kopen).
Het zou niet moeilijk moeten zijn, en je kunt het zelf proberen door zo'n dingetje te kopen voor ~€3. Weet niet of ik de kans wil lopen om de G2 hiermee te mollen, en nu bevalt het prima met hoesje erom heen zodat het geheel wat steviger is (en, eerlijk is eerlijk, zodat het ook wat minder cheap aanvoelt).
Als het echt zo goedkoop is moet ik het misschien zelf eens proberen, ja. Overigens hoef je niet de dingen te doen in die omschrijving: de batterij kan lekker blijven liggen; alleen het achterkantje hoeft eruit. Ik heb het wel eens gedaan, is niet super moeilijk. Ik deed het met mijn nagel en een stukje plastic. Zolang je geen metaal gebruikt beschadig je het achterkantje ook niet. Dan leg je het draadloosdingetje op de batterij en klik je het achterkantje er weer op. Ik ben alleen benieuwd of dat dingetje überhaupt warm wordt, of helemaal niet? Als het zelf warm wordt, is het misschien niet goed om dat op de batterij te leggen. En zou misschien het metaal in de batterij het dingetje kunnen storen? Ik denk van niet...Reaper.JA2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
http://www.wikihow.com/Remove-the-Battery-from-an-LG-G2
Het zou niet moeilijk moeten zijn, en je kunt het zelf proberen door zo'n dingetje te kopen voor ~€3. Weet niet of ik de kans wil lopen om de G2 hiermee te mollen, en nu bevalt het prima met hoesje erom heen zodat het geheel wat steviger is (en, eerlijk is eerlijk, zodat het ook wat minder cheap aanvoelt).
[ Voor 11% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-08-2015 16:42 ]

http://www.ebay.com/itm/F...97476?hash=item1e9f6f6884
http://www.ebay.com/itm/B...60648?hash=item2c961726a8
Binnenkort eens kijken waar ik er eentje met kwaliteit vandaan kan plukken. Zou mooi als reservetelefoon zijn.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
1x kapot gevallen en daarna iedere keer een issue gehad met de reparatie dus dit is allemaal onder garantie.
nu ook was hij net weer helemaal in orde, na een dag een horizontale streep in het midden van mijn scherm waar de digitizer het 99 van de 100 keer het niet doet.
En weer terug dus..
Wellicht ook interessant om een defecte te kopen en met zon schermpje als backup foon inderdaad. Ik weet nog steeds geen goede vervanger voor de G2 want niets kan mijns inziens aan het ding tippen qua gebruiksgemak, accuduur etc...
6e keer?! Sjeez, dan zou ik het wel zat worden.DRuw schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:43:
Grappig, er gaat woensdag voor de 6e keer een nieuw scherm op bij mij...
1x kapot gevallen en daarna iedere keer een issue gehad met de reparatie dus dit is allemaal onder garantie.
nu ook was hij net weer helemaal in orde, na een dag een horizontale streep in het midden van mijn scherm waar de digitizer het 99 van de 100 keer het niet doet.
En weer terug dus..
Wellicht ook interessant om een defecte te kopen en met zon schermpje als backup foon inderdaad. Ik weet nog steeds geen goede vervanger voor de G2 want niets kan mijns inziens aan het ding tippen qua gebruiksgemak, accuduur etc...
Heb (uiteraard) ook een G2 en wacht op de Nexus 2015 als opvolger. Voornaamste voordelen zijn 1) vingerafdrukscanner, 2) snellere + betere camera, 3) software updates en 4) prima accu mits de geruchten kloppen.
G2 kost € 285,- en de Honor 7 kost € 299,- (in hun eigen webshop Vmall met een coupon van € 50,-)
Allebei hebben ze Lollipop
Allebei dezelfde schermgrootte en -resolutie
De G2 heeft Cat 4 LTE en de Honor 7 heeft Cat 6 LTE
De camera van de G2 is 13MP en die van Honor 20MP
Processor van de G2 is een 2,3 GHz quadcore (Quallcomm) en de Honor een 2,2 GHz HiSilicon octacore
Het werkgeheugen van de G2 is 2GB en die van Honor 3GB
De Antutuscore van de G2 is ongeveer 30.000 en die van de Honor 7 is ongeveer 40.000
De Honor 7 is een dual sim toestel
De accu van de Honor is met 3100 mAh net iets groter en heeft QuickCharge
Laatste pre van de Honor t.o.v. de G2 is de vingerafdrukscanner
Kortom, ik ben erg blij met m'n G2 maar mocht deze onverhoopt kapot gaan, dan is de Honor 7 een mooie vervanger voor het geld....
[ Voor 5% gewijzigd door nathalia op 14-09-2015 11:24 ]
Mazda MX-30
Ben echt heel tevreden met mijn g2 hoor maar het scherm word ik wel simpel van (al is het garantie, ik moet er wel iedere keer 30km voor rijden...)
Als het goed is heb ik straks gewoon weer een nieuwe telefoon die het nieuwe scherm dus ik hou deze nog wel even maar wie weet...
Je kan een refurbisched g2 trouwens al voor 150 euro op aliexpress krijgen.nathalia schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:13:
Het enige toestel dat er in prijs en mogelijkheden bij in de buurt komt, is de Honor 7.
G2 kost € 285,- en de Honor 7 kost € 299,- (in hun eigen webshop Vmall met een coupon van € 50,-)
Allebei hebben ze Lollipop
Allebei dezelfde schermgrootte en -resolutie
De G2 heeft Cat 4 LTE en de Honor 7 heeft Cat 6 LTE
De camera van de G2 is 13MP en die van Honor 20MP
Processor van de G2 is een 2,3 GHz quadcore (Quallcomm) en de Honor een 2,2 GHz HiSilicon octacore
Het werkgeheugen van de G2 is 2GB en die van Honor 3GB
De Antutuscore van de G2 is ongeveer 30.000 en die van de Honor 7 is ongeveer 40.000
De Honor 7 is een dual sim toestel
De accu van de Honor is met 3100 mAh net iets groter en heeft QuickCharge
Laatste pre van de Honor t.o.v. de G2 is de vingerafdrukscanner
Kortom, ik ben erg blij met m'n G2 maar mocht deze onverhoopt kapot gaan, dan is de Honor 7 een mooie vervanger voor het geld....
Mijn g2 is gister gestorven, keiharde val op de stoep op een nare hoek van het scherm. 1/3 van het scherm kompleet in gruis en de rest kapot. Doet het nog wel maar geen touch.
Ik kick niet echt op status maar een Alcatel gaat me wel wat te verTPar schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:04:
Ook even naar een nobele onbekende kijken: de Alcatel Idol 3 5.5. Ik heb die voor 235 euro op de kop kunnen tikken. Een schitterend scherm, op maand tijd al twee updates gekregen en werkt vlot. Wat wil een mens nog meer :-)?
Schermpje via ebay bestellen 30 euro, zelf vervangen! 2 uurtjes werk, snel verdiendFlaat schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:46:
[...]
Je kan een refurbisched g2 trouwens al voor 150 euro op aliexpress krijgen.
Mijn g2 is gister gestorven, keiharde val op de stoep op een nare hoek van het scherm. 1/3 van het scherm kompleet in gruis en de rest kapot. Doet het nog wel maar geen touch.
Ja heb ik al naar gekeken inderdaad. Ding is dat er wel meer aan vervangen moet worden. De batterij haalt de dag niet meer, een van de mics of de noise cancelation werkt niet meer waardoor ik vaak onverstaanbaar ben en er zit een barst in de camera module. Dat allemaal bij elkaar is me te veel werk en dan koop ik liever een nieuwe.Ewivis schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:35:
[...]
Schermpje via ebay bestellen 30 euro, zelf vervangen! 2 uurtjes werk, snel verdiend
Maar wat wel zou kunnen is een media center ervan maken, moet even onderzoeken wat ik daarvoor zou moeten kopen.
Ah zo'n ding lijkt me handig voor een media center lg g2
http://www.miniinthebox.c...Lm-v4-Z98cCFQ63GwodnuYLOQ
[ Voor 25% gewijzigd door Flaat op 14-09-2015 21:26 ]
Hehe kan ik begrijpen als voormalig "ik wil alleen de top"-koper. Maar bekijk hem toch maar eens in het echt, je zal schrikken. Als ik dat vergelijk met mijn moto G...Reaper.JA2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:07:
[...]
Ik kick niet echt op status maar een Alcatel gaat me wel wat te ver

Zie hier de trieste toestand van mijn G2 na een val.
Wat moet ik hier nou voor hebben? Een digitizer met glas en alles?
All things move towards their end
Inderdaad zie ik glas en digitizer op Ebay staan voor 45 dollar. En zelfs na bijna twee jaar is het zonde om hem niet te repareren. Vervang ik gelijk de batterij.
Als je eentje weet waarvan de kwaliteit goed is kun je dat doorgeven?Arny schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:49:
Bedankt voor je antwoord.
Inderdaad zie ik glas en digitizer op Ebay staan voor 45 dollar. En zelfs na bijna twee jaar is het zonde om hem niet te repareren. Vervang ik gelijk de batterij.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Hier gehaald: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Had scherm die aan de onderkant warm werd en krijg 10$ terug (zonder dat ik het scherm moest terugsturen)... Best schappelijk... Misschien dat ik nog maar eens naar dat scherm kijk, wat er mis gaat daar... Je krijgt ook extra tools direct erbij, dat is wel handig!
Plakstrips krijg je er niet bij dus? Wat voor plakstrips moet je pakken?Ewivis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:48:
Ik heb al 2 schermen vervangen van LG G2. Mijn zusje en 1 van marktplaats (daarna aan mijn zus verkocht) ;-) Is goed te doen... Zorg wel dat je van die plakstrips hebt om het scherm weer vat te 'lijmen' anders raakt hij dus steeds weer los. Oude lijm is niet sterk genoeg meer.
Hier gehaald: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Had scherm die aan de onderkant warm werd en krijg 10$ terug (zonder dat ik het scherm moest terugsturen)... Best schappelijk... Misschien dat ik nog maar eens naar dat scherm kijk, wat er mis gaat daar... Je krijgt ook extra tools direct erbij, dat is wel handig!
nee krijg je er niet bij. Ook al nagwveaagd, maar helaas... echter zijn ze niet duur: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AITTouchdomex schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:52:
[...]
Plakstrips krijg je er niet bij dus? Wat voor plakstrips moet je pakken?
dus gewoon erbij bestellen zou ik zeggen.
kwaliteit is niet zo goed als van de originele. helderheid is minder, en lijkt wat kouder/blauwer te zijn.
maar ja, voor 30 euro is het een prima schermpje zeg maar. De telefoon is het nog waard...!!
bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/N...60669?hash=item3d00a110dd
ik betwijfel het.. het scherm is prima hoor verderDRuw schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:48:
voor rond de 50 dollar heb je trouwens ook volgens ebay de OEM versie... zou dat echt de OEM zijn dan?
bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/N...60669?hash=item3d00a110dd
Vreemde vraag maar hoe is de kwaliteit van het glas? Zal denk ik niet netjes gorilla glass zijn.Ewivis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:33:
[...]
ik betwijfel het.. het scherm is prima hoor verder
Wat het exact is weet ik niet, het voelt wel hetzelfde, dat wel. Ik merk wel dat als je een scherm vervangt hij gewoon minder strak/vast erin zit, dus laat je hem een keer goed vallen is het scherm sowieso kapot--> mindere kwaliteit en minder goed 'vast'. Daarom zijn die strips zo belangrijk.Touchdomex schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:46:
[...]
Vreemde vraag maar hoe is de kwaliteit van het glas? Zal denk ik niet netjes gorilla glass zijn.
Conclusie: Scherm is minder helder, kleurencalibratie is minder goed, Kwaliteit glas is OK (wss minder goed dan origineel), Scherm past verder wel goed in het toestel, aansluitingen zijn ook goed en passen perfect.
Al met al kan je denk ik niet echt een miskoop doen voor 30 euro.
Cool!Ewivis schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:08:
[...]
Wat het exact is weet ik niet, het voelt wel hetzelfde, dat wel. Ik merk wel dat als je een scherm vervangt hij gewoon minder strak/vast erin zit, dus laat je hem een keer goed vallen is het scherm sowieso kapot--> mindere kwaliteit en minder goed 'vast'. Daarom zijn die strips zo belangrijk.
Conclusie: Scherm is minder helder, kleurencalibratie is minder goed, Kwaliteit glas is OK (wss minder goed dan origineel), Scherm past verder wel goed in het toestel, aansluitingen zijn ook goed en passen perfect.
Al met al kan je denk ik niet echt een miskoop doen voor 30 euro.
Bedankt voor de tips! Wel jammer dat de verkoper van het scherm geen tape levert. Ordertje plaatsen van ~€1 voelt toch en beetje...vreemd.Ewivis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:05:
[...]
nee krijg je er niet bij. Ook al nagwveaagd, maar helaas... echter zijn ze niet duur: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
kwaliteit is niet zo goed als van de originele. helderheid is minder, en lijkt wat kouder/blauwer te zijn.
maar ja, voor 30 euro is het een prima schermpje zeg maar. De telefoon is het nog waard...!!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Hoeveel daadwerkelijke fabrikanten van precies dit type scherm zullen er zijn denk je?
Ik ga ook binnenkort een schermpje bestellen en gelijk ook een draadloos opladen module denk ik
Wat voor een draadloze module ga je bestellen? Hou ons op de hoogte...DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:47:
Hoezo? Denk je dat die winkels bij een andere leverancier de schermpjes halen?
Hoeveel daadwerkelijke fabrikanten van precies dit type scherm zullen er zijn denk je?
Ik ga ook binnenkort een schermpje bestellen en gelijk ook een draadloos opladen module denk ik
Dat weet ik niet maar ik neem aan dat een van die fabrikanten LG, of in ieder geval de leverancier van het orginele scherm is.DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:47:
Hoeveel daadwerkelijke fabrikanten van pre2cies dit type scherm zullen er zijn denk je?
Gezien de prijsverschillen tussen €30 en €100 denk ik niet dat het allemaal dezelfde schermen zijn.
Die ik maar hij was in dit topic eerder ter sprake gekomen en paar pagina's terug (verzin ik niet zelf hoorCerberus_tm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:28:
[...]
Wat voor een draadloze module ga je bestellen? Hou ons op de hoogte...
Okee, dus zo een die je in je USB-poort stopt?DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:51:
[...]
Die ik maar hij was in dit topic eerder ter sprake gekomen en paar pagina's terug (verzin ik niet zelf hoor)
Reaper.JA2 in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"Cerberus_tm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:29:
[...]
Okee, dus zo een die je in je USB-poort stopt?
deze dus:)
hmmm ook aliexpress heb ze: http://nl.aliexpress.com/...7_71_72_73_74_75,201409_1
zo te zien met alles erop en eraan
[ Voor 33% gewijzigd door DRuw op 24-09-2015 20:09 ]
A okee, dat ja. Het alternatief is om de draadloze lader van een LG G2 van Verizon in te bouwen...DRuw schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:46:
[...]
Reaper.JA2 in "[LG G2] Ervaringen en Discussie"
deze dus:)
hmmm ook aliexpress heb ze: http://nl.aliexpress.com/...7_71_72_73_74_75,201409_1
zo te zien met alles erop en eraan
Ik ga de gok ook maar wagenEwivis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:05:
[...]
nee krijg je er niet bij. Ook al nagwveaagd, maar helaas... echter zijn ze niet duur: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

In totaal 38 euro kwijt met tape erbij. Veel minder als de 80 tot 100 euro van een paar maanden geleden
Schiet lekker op zo, zat al te wachten op 5.1.1.

Whatever.
Ben benieuwd. Zou een mooie laatste update zijn.Harmen schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:01:
http://www.techtastic.nl/...-android-6-0-marshmallow/
Schiet lekker op zo, zat al te wachten op 5.1.1.
Op de een of andere manier is de GPS dus niet nauwkeurig genoeg meer. Ik heb met de app 'GPS Status and Toolbox' al m'n GPS gereset. Als ik buiten sta, heb ik binnen een seconde of 10 een fix, dat is het probleem dus niet. De fix is meestal gebaseerd op meer dan 10 satellieten, wat me ook meer dan genoeg lijkt. Daarbij hebben er meestal zo'n 3 à 5 satellieten een "groene" SNR, de rest is geel. De accuracy ligt meestal op zo'n 10 meter, wat mij een beetje aan de hoge kant lijkt, maar ik heb geen idee waarom dit zo hoog is. Soms zakt-ie naar 3 meter en dan lijkt Strava bij een proefrondje wel een nauwkeurige track te geven. Helaas komt dit niet zo vaak (meer) voor... Tegenwoordig verliest-ie ook regelmatig de fix totaal.
Het ging dus altijd behoorlijk goed, maar het wordt steeds minder en minder. Voorzover ik weet, heb ik niets (fysiek) veranderd. Bij de proefrondjes heb ik m'n G2 ook al uit z'n case gehaald, maar dat lijkt geen verschil te maken.
Enig idee waardoor de GPS steeds minder wordt en, nog belangrijker, hoe ik dit kan fixen?
Voor de volledigheid: ik draai trouwens de OptimusG3 (KitKat), nog geen tijd/zin gehad om te upgraden naar Lollipop.
Me 2:) heb net voor 65 euro aan goodies besteld. Ook de draadloos laden optie voor mij een mijn vriendin (s4) gekocht en een case en screen protectors. Ben benieuwd wanneer het binnen is!Touchdomex schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:32:
[...]
Ik ga de gok ook maar wagen
In totaal 38 euro kwijt met tape erbij. Veel minder als de 80 tot 100 euro van een paar maanden geledenBen blij dat ik het toestel wel gewoon bewaard heb.
ATCO schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:29:
Dit GPS probleem heb ik met custom KitKat roms ook vaak gehad, draai tegenwoordig Euphoria Lollipop rom en daar heb ik geen enkel probleem meer met Strava.
OK, bedankt, ga ik toch maar eens naar Lollipop upgraden.Arny schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:27:
Ik draai stock Lollipop en ik heb nergens last van met Endomondo. Heel af en toe verliest hij de GPS onder bomen ofzo maar dan is hij heel snel weer terug. En hij zit in een hoesje in een zakje.
Voorheen kon ik met deze charger op KitKat mijn telefoon volledig opladen in 1,5 u. Ook tijdens het navigeren in de auto wil hij nu amper nog opladen, ik verlies soms zelfs batterijspanning, terwijl mijn autolader toch is ingeplugd (op KitKat geen last van...)
Nog mensen hier last van, bestaat er een oplossing voor?
Denk dat dat door het verbruik van je navigatie app etc komt ipv de lader..
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic