Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Het heeft echt wel te maken met de Lollipop update hoor, vroeger op KitKat kon mijn autolader de G2 ook makkelijk bijladen (zelfs met GPS, BT enzo op).

Het lijkt alsof ze nu controleren of de originele lader aangekoppeld is en indien niet => zeer traag opladen.

Valt dit ergens te omzeilen?
Zou een factory reset iets uithalen (ik las op internet een paar soortgelijke topics dat dit mogelijks kon helpen?)

[ Voor 16% gewijzigd door RaPMaN op 29-09-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Ik heb een Quick charge 2.0 lader in de auto... Laden gaat echt enorm snel, ongeveer hetzelfde als met de bijgeleverde lader

If it ain't broken, tweak it!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
FatalError schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:36:
Ik heb een Quick charge 2.0 lader in de auto... Laden gaat echt enorm snel, ongeveer hetzelfde als met de bijgeleverde lader
En jij zit ook op Lollipop? Welk merk/type autolader is dat dan?
Ik vind het heel bizar, mijn autolader is ook een fast charge 2.1A output.
Vroeger op KitKat ging die heel snel...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Bij mij is ook het laden in de auto zinloos geworden sinds Lollipop.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Ja, ik draai Lollipop.

Ik gebruik deze lader van het merk Tronsmart: http://www.tronsmart.com/...4-ports-rapid-car-charger
Hij is op ebay voor rond de 20 euro te vinden. Ook zijn er versies met minder poorten. Zie de Tronsmart site voor meer info. Let wel op dat je een lader kiest met Quick charge 2.0 functie (of 3.0 die nu net uit is).

..Of was de VoltIQ functie nu belangrijk? In ieder geval.. De meeste Tronsmart laders ondersteunen beide functies.

[ Voor 16% gewijzigd door FatalError op 30-09-2015 10:12 ]

If it ain't broken, tweak it!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:34
Ben nog steeds aan het rondkijken voor een vervanger van de G2 maar die blijkt er nog niet écht te zijn. Geen enkele telefoon biedt echt enorme voordelen (behalve de Nexus updatesnelheid, maar die heeft weer geen fingerprint).

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

G3 of G4 lijkt mij de logische keuze...

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:04

Steeffoon

Smartphone-nerd

Reaper.JA2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:01:
Ben nog steeds aan het rondkijken voor een vervanger van de G2 maar die blijkt er nog niet écht te zijn. Geen enkele telefoon biedt echt enorme voordelen (behalve de Nexus updatesnelheid, maar die heeft weer geen fingerprint).
LG G4 heb ik nu een aantal maanden in gebruik. Absolute aanrader.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Reaper.JA2
True, echter ben ik niet echt te spreken over de snelheid van de updates van LG en wil ik er daarom vanaf stappen. Daarnaast geeft LG niet echt het premium gevoel waar je de prijs wel voor neerlegt, en ontbreekt het een fingerprint scanner wat toch veiliger is met bankzaken en mail.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

Mijn G2 was kapot gevallen dus "gedwongen" geupgrade naar G4. Waardige opvolger...aanrader! Beter dan ik had verwacht iig.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 13:12
Reaper.JA2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:10:
ontbreekt het een fingerprint scanner wat toch veiliger is met bankzaken en mail.
Ik heb nu de Galaxy S6 maar mijn bank app (ING) kan ik openen met code of scan maar de overschrijving bevestigen moet nog steeds met code. Leuke toevoeging zo'n vingerafdrukscanner maar dan moet je er wel meer mee kunnen doen dan alleen ontgrendelen en een app opstarten.

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 17:21
Reaper.JA2 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:01:
Het enige toestel dat er in prijs en mogelijkheden bij in de buurt komt, is de Honor 7.

G2 kost € 285,- en de Honor 7 kost € 349,- (in hun eigen webshop Vmall waar je soms coupons voor € 50,- extra korting vindt)
Allebei hebben ze Lollipop
Allebei dezelfde schermgrootte en -resolutie
De G2 heeft Cat 4 LTE en de Honor 7 heeft Cat 6 LTE
De camera van de G2 is 13MP en die van Honor 20MP
Processor van de G2 is een 2,3 GHz quadcore (Quallcomm) en de Honor een 2,2 GHz HiSilicon octacore
Het werkgeheugen van de G2 is 2GB en die van Honor 3GB
De Antutuscore van de G2 is ongeveer 30.000 en die van de Honor 7 is ongeveer 40.000
De Honor 7 is een dual sim toestel
De accu van de Honor is met 3100 mAh net iets groter en heeft QuickCharge
Laatste pre van de Honor t.o.v. de G2 is de vingerafdrukscanner

Kortom, ik ben erg blij met m'n G2 maar mocht deze onverhoopt kapot gaan, dan is de Honor 7 een mooie vervanger voor het geld....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Je hebt jouw eigen post van 14 september gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ewivis schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:05:
[...]

nee krijg je er niet bij. Ook al nagwveaagd, maar helaas... echter zijn ze niet duur: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

dus gewoon erbij bestellen zou ik zeggen.

kwaliteit is niet zo goed als van de originele. helderheid is minder, en lijkt wat kouder/blauwer te zijn.

maar ja, voor 30 euro is het een prima schermpje zeg maar. De telefoon is het nog waard...!!
Ik ben zo slim geweest om dit erbij te kopen voor die adhesive ipv die jij linkte maar volgens mij heb ik iets verkeerds gekocht...
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:20
DRuw schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Ik ben zo slim geweest om dit erbij te kopen voor die adhesive ipv die jij linkte maar volgens mij heb ik iets verkeerds gekocht...
Ik heb echt geen idee eigenlijk, ik zou zeggen gewoon seconde lijm ertussen. Pas op bij de frontcamera, maar verder gaat dat wel goed hoor! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Secondelijm droogt keihard op... Ik zou echt iets flexibelers nemen... Vandaar dat ik die adhesive heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DRuw schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Ik heb nu gewoon beide gekocht voor de zekerheid :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb hem ook maar even besteld:)
het is duurder om iemand van jullie te vragen om een reststukje op te sturen per post dan ik het nu uit china laat komen... hoe is het toch mogelijk.. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Heeft er al iemand een waardige opvolger gevonden voor de G2 in de prijsklasse <200 EUR (mag 2e hands) en <5"? Ik kom na bekijken en proberen van recente chinese smartphones en andere oudere merk-modellen toch steeds terug bij mijn G2. Voor ca. 175 zijn zeer recente 2e hands exemplaren te koop, en dan heb je zelfs voor de huidige standaarden toch een dikke accu, snelle CPU, prima GPS, licht en zeer compact formaat (zeker voor 5.2"), prima camera voor een goede prijs.

Mijn enige klacht is eigenlijk dat de beperkte standby tijd in 3G: max. 2 dagen met matig gebruik. Ik haal echt niet minder dan 2% per uur, op 2G haal ik max 4d. In het verleden prima ervaring gehad met Mediatek (Jiayu G4S: snel genoeg, prima accu, zuinig in 3G), dus voor mij een reden om nog een keer een Mediatek smartphone te willen proberen (nieuwe chipsets hebben nu gelukkig prima GPS). Maar op een of andere manier mankeert er altijd wel iets aan de alternatieven: camera beroerd, accu te klein, te zwaar/groot. Wensen: max. 5", accu rond 3000mAh, goede camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

en gewoon een nieuwe accu erin lepelen of heb je de mening over de batterij altijd gehad?
bij mij weten zijn er weinig telefoons die beter zijn dan de G2 vwb de batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
DRuw schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:50:
en gewoon een nieuwe accu erin lepelen of heb je de mening over de batterij altijd gehad?
bij mij weten zijn er weinig telefoons die beter zijn dan de G2 vwb de batterij....
Accu is het niet, ik heb meerdere G2's in het gezin. Ik vermoed dat ik een van de weinigen ben die met 2 dagen niet tevreden is, en op 2G haal ik het wel (data aan, rest normaal uit, totaal <1u schermtijd per dag). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
iisworks schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:13:
[...]

Accu is het niet, ik heb meerdere G2's in het gezin. Ik vermoed dat ik een van de weinigen ben die met 2 dagen niet tevreden is, en op 2G haal ik het wel (data aan, rest normaal uit, totaal <1u schermtijd per dag). ;)
Als je zo weinig gebruik maakt van een telefoon kun je bijna beter een dumbphone nemen met een accuduur van een week :p Of ern telefoon gebruiken met een battery case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
iisworks schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:13:
[...]

Ik zou even kijken naar wakelocks, ik haal gemakkelijk 2 dagen met 6 uur sot en veel gebruik. Laat ik hem liggen dan haalt hij op 2g de tien dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
mottert schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
Ik zou even kijken naar wakelocks, ik haal gemakkelijk 2 dagen met 6 uur sot en veel gebruik. Laat ik hem liggen dan haalt hij op 2g de tien dagen.
Heb ik al gedaan idd, maar het lijkt echt Radio te zijn in 3G die het verschil veroorzaakt. Zoals je zegt: op 2G gaat het gewoon een stuk beter met verder hetzelfde gebruik. Ik heb sinds deze week overigens "IC Battery saver" aangeschaft, en met elke 10 minuten 1 minuut Data aan + bij scherm aan Data aan ziet het idle verbruik er ook al een stuk beter uit zonder dat ik echt functionaliteit verlies (met push spul vind ik een vertraging van max. 10m niet erg).

Wat is jouw gebruik met die 2 dagen? Wat heb je uit/ingeschakeld, en op welke ROM?

De Honor 6 lijkt (2e hands) een optie, maar buiten een SD slot weer niet echt een grote vooruitgang...

PS: Geen wakelocks; hij is netjes 90% van de tijd in Deep Sleep en 5% in 300MHz.

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 10-10-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de neiging om er een custom rom op te zetten.
Merk toch regelmatig dat Nova Launcher Prime vast loopt en de iconen opnieuw moet inladen.

Iemand ervaringen met Euphoria-OS 1.1?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 19:55
Heren, hadden jullie dit al gezien?
http://www.vcpost.com/art...pdate-lg-g2-confirmed.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Oktober, november of december zou goed op tijd zijn. We hopen het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:16:
[...]

Oktober, november of december zou goed op tijd zijn. We hopen het! :)
Ik zit nog te wachten op Kitkat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
D-e-n schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 06:34:
[...]

Ik zit nog te wachten op Kitkat :)
Waarschijnlijk bedoel je lolipop, maar ook die is te downloaden via de LG software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:22
Ja, Lollilop natuurlijk. Ik had het idee gewoon te wachten tot de update echt aangeboden wordt. Maar kennelijk gaat dat niet meer gebeuren als de volgende er al aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

maarre hij is er al hoor... gewoon aan de pc aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wacht idd met smart op een update, Lollipop is met vlagen laggy.
Fingers crossed, custom roms heb ik geen energie meer voor.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Zijn er meer mensen met een bijna vastlopende LG G2 als ze in het WiFi scherm bezig zijn? Bij mij reageert hij voor geen meter meer soms als ik van WiFi netwerk wil switchen of er 1 wil vergeten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Damian schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:27:
Zijn er meer mensen met een bijna vastlopende LG G2 als ze in het WiFi scherm bezig zijn? Bij mij reageert hij voor geen meter meer soms als ik van WiFi netwerk wil switchen of er 1 wil vergeten oid.
Heb ik ook wel eens, had met bepaalde roms te maken (cloudy geloof ik). Welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ewivis schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:38:
[...]

Heb ik ook wel eens, had met bepaalde roms te maken (cloudy geloof ik). Welke heb je?
Gewoon de stock lillipop Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:37

IkWilbert

Het is mij!

Ik zie nergens bewijs dat de LG G2 een update krijgt naar Android M. In de bron van T-Mobile wordt alleen geproken over de G3 en G4.

Ik heb contact gehad met LG Nederland en volgens hen komt de update er niet voor de G2.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
IkWilbert schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Ik zie nergens bewijs dat de LG G2 een update krijgt naar Android M. In de bron van T-Mobile wordt alleen geproken over de G3 en G4.

Ik heb contact gehad met LG Nederland en volgens hen komt de update er niet voor de G2.
Dan wordt het CM :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Of Blisspop. Ik hoop het stiekem toch wel dat 6.0 er komt... Zou wel een mooie laatste update zijn voor deze telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Alsof dat een ramp is. Ik gebruik Resurrection Remix op basis van CM 12.1, functioneert toch wel wat vlotter als de LP ROM van LG.
Enige wat ik echt blijf missen is de clip-lade. Clipper is een aardig alternatief, maar werkt in het gebruik toch net iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:01
Ik vraag me af, ik haal nu moeilijk een dag met mijn accu.. Zou het verstandig zijn om mijn G2 open te halen en een niewue accu erin te leggen na 1.5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
mad-dog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:18:
[...]
Alsof dat een ramp is. Ik gebruik Resurrection Remix op basis van CM 12.1, functioneert toch wel wat vlotter als de LP ROM van LG.
Nee, helemaal geen ramp zelfs. Alleen het unlocken heb ik slechte ervaring mee (1x geprobeerd bij de G2 > gebricked en 3 maand kwijt geweest).

Zo gauw CM 13 uitkomt gaat ie erop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

IkWilbert schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Zou raar zijn als ze niet voor Lollipop gaan. Ergens wel begrijpelijk (ouder toestel) maar aangezien de hardware zo gelijk is aan de Nexus 5. Is het poorten niet bijster lastig.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Touchdomex schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Zou raar zijn als ze niet voor Lollipop gaan. Ergens wel begrijpelijk (ouder toestel) maar aangezien de hardware zo gelijk is aan de Nexus 5. Is het poorten niet bijster lastig.
Voor android 6 marshmallow bedoel je? Lollipop is android 5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:27:
Ewivis schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Heb ik nooit last van gehad, in elk geval niet dat ik me herinner (zit natuurlijk niet vaak in dat scherm). Ik draai al lang CloudyG2 2.2 (Kitkat).
Ewivis schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Of Blisspop. Ik hoop het stiekem toch wel dat 6.0 er komt... Zou wel een mooie laatste update zijn voor deze telefoon...
Is Blisspop tegenwoordig beter dan Cloudy?
mad-dog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:18:
[...]

Enige wat ik echt blijf missen is de clip-lade. Clipper is een aardig alternatief, maar werkt in het gebruik toch net iets minder
Hmm wat mis je dan precies? En heb je al eens andere dingen geprobeerd, zoals Xclip (Xposed/root vereist)? Ik heb zelf nog niets anders dan de standaard-lade van LG gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Cerberus_tm schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:30:
[...]

[...]

Heb ik nooit last van gehad, in elk geval niet dat ik me herinner (zit natuurlijk niet vaak in dat scherm). Ik draai al lang CloudyG2 2.2 (Kitkat).

[...]

[...]

Hmm wat mis je dan precies? En heb je al eens andere dingen geprobeerd, zoals Xclip (Xposed/root vereist)? Ik heb zelf nog niets anders dan de standaard-lade van LG gebruikt.
Clipper opent direct weer een ander venster, waardoor de focus van een andere app soms verloren gaat, iets wat met de clip-lade niet het geval was..
Ik zal met xposed eens proberen, mits dat goed werkt met LP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Clipper opent direct weer een ander venster, waardoor de focus van een andere app soms verloren gaat, iets wat met de clip-lade niet het geval was..
Ik zal met xposed eens proberen, mits dat goed werkt met LP
A, okee, kan me voorstellen dat dat irritant is. Ik weet niet hoe die Xposed-modules werken (er zijn meerdere clipboard-modules voor Xposed, dacht ik). Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cerberus_tm schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:30:

[...]

Nou niet beter persé. Gewoon enkel ook omdat blisspop 5.1.1 is. Ik heb gemerkt, hoe minder apps je installeerd (facebook e.d.) hoe langer je accu meegaat. Facebook doe ik gewoon via chrome-browser, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ewivis schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:55:
[...]

Nou niet beter persé. Gewoon enkel ook omdat blisspop 5.1.1 is. Ik heb gemerkt, hoe minder apps je installeerd (facebook e.d.) hoe langer je accu meegaat. Facebook doe ik gewoon via chrome-browser, werkt prima!
A okee, want Cloudy is nog niet bij 5.1.1, dat wist ik niet (zit zelf of Cloudy Kitkat). Facebook doe ik ook via de browser inderdaad: ik hoef geen onmiddellijke notificaties van Facebook. Ik krijg per e-mail wel heel snel een melding als ik een Facebook-bericht krijg, en e-mail wordt sowieso meteen gepusht, dus ik zie het alsnog behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb sinds een paar dagen ineens dat mijn g2 uitvalt. Niet in standby lijkt het maar als ik iets doe zoals een foto nemen.
Ook een foto binnen krijgen op de WhatsApp nekte hem net.
Mijn batterij doet dan ook gek. Ineens is hij 20% of meer leger dan net voordat hij uitviel...
Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevtim schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:21:
Ik vraag me af, ik haal nu moeilijk een dag met mijn accu.. Zou het verstandig zijn om mijn G2 open te halen en een niewue accu erin te leggen na 1.5 jaar?
Tuurlijk. Je hebt er toch al 1.5jr opzitten.

Ook prima zelf te doen. Enige 'lastige' is dat de accu vast zit gelijmd en je dit met bijv. een föhn (wel genoeg watt) los moet maken.

M'n volgende toestel gaat (waarschijnlijk) geen Android worden. Bedrijven beloven van alles (updates) maar als puntje bij paaltje komt wordt de consument voor de verandering weer eens genaaid. Op naar een Lumia.

Overigens word ik ook echt schijtziek hoe de nieuwe high end toestellen zo duur worden weggezet. Absurd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kan ik nog even aan toevoegen:
Ik heb een 2e G2 gekocht (64GB) met een kapot scherm welke ik voorzien heb van het scherm eerder genoemd in dit topic.
redelijk eenvoudig klusje, alleen heb ik een wit vlekje in het scherm zitten bij de lichtere kleuren.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat (als je niet let op het feit dat het logo ontbreekt) het echt een prima schermpje is.
Naast elkaar zie je wel verschil maar het is zeker niet groot.
Ik zal eens proberen binnenkort om een foto van mijn 2 G2s te maken met (vervangen) origineel scherm en deze:)
Qua apps heb ik hetzelfde erop gezet en deze draait op Lollipop maar gaat idioot veel langer mee.
Als ik uit mijn werk kwam met mijn vorige woon stond deze op ongeveer 30%. deze op 84!
Nu ben ik vandaag druk geweest maar alles is gewoon aan blijven staan en heb ook gewoon gebeld en dergelijke zoals normaal.
Ik weet van de vorige eigenaar dat deze telefoon niet lang is gebruikt voordat hij hem liet pleuren maar dit verschil is wel heel groot (en waarschijnlijk niet alleen door lollipop).
Ik zou dus zeker een andere batterij proberen, op ebay kosten deze ook bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
kevtim schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:21:
Ik zou eerst eens kijken of de accucapaciteit daadwerkelijk erg afgenomen is. Voor een paar Euro uit China een USB voltage/capaciteitsmeter, en lege batterij opladen. Bij Action ligt ook iets dergelijks voor EUR3, maar ik weet niet of die ook de capaciteit weergeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:16:
[...]

Tuurlijk. Je hebt er toch al 1.5jr opzitten.

Ook prima zelf te doen. Enige 'lastige' is dat de accu vast zit gelijmd en je dit met bijv. een föhn (wel genoeg watt) los moet maken.

M'n volgende toestel gaat (waarschijnlijk) geen Android worden. Bedrijven beloven van alles (updates) maar als puntje bij paaltje komt wordt de consument voor de verandering weer eens genaaid. Op naar een Lumia.

Overigens word ik ook echt schijtziek hoe de nieuwe high end toestellen zo duur worden weggezet. Absurd.
Tja, maar hoe extreem belangrijk zijn die updates nou? De meeste mensen lopen rond met een telefoon die niet up to date is, en hoeveel last hebben ze daar nou van in de praktijk? Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand met een virus op zijn telefoon; het bestaat, maar lijkt extreem veel minder voor te komen dan op desktops.

Zelf heb ik Xprivacy erop staan, dat apps niet toestaat libraries te laden zonder dat ik het toesta. Zo beperk je de mogelijkheden van virussen enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
DRuw schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:56:
Ik heb sinds een paar dagen ineens dat mijn g2 uitvalt. Niet in standby lijkt het maar als ik iets doe zoals een foto nemen.
Ook een foto binnen krijgen op de WhatsApp nekte hem net.
Mijn batterij doet dan ook gek. Ineens is hij 20% of meer leger dan net voordat hij uitviel...
Iemand enig idee???
Heel raar! Als hij dan uitvalt en je hem opnieuw opstart, is het dan niet zo dat de batterij opeens bijna leeg is? Anders kan ik niets bedenken. Is er verder iets veranderd aan je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
DRuw schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:55:
Kan ik nog even aan toevoegen:
Ik heb een 2e G2 gekocht (64GB) met een kapot scherm welke ik voorzien heb van het scherm eerder genoemd in dit topic.
redelijk eenvoudig klusje, alleen heb ik een wit vlekje in het scherm zitten bij de lichtere kleuren.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat (als je niet let op het feit dat het logo ontbreekt) het echt een prima schermpje is.
Naast elkaar zie je wel verschil maar het is zeker niet groot.
Ik zal eens proberen binnenkort om een foto van mijn 2 G2s te maken met (vervangen) origineel scherm en deze:)
Qua apps heb ik hetzelfde erop gezet en deze draait op Lollipop maar gaat idioot veel langer mee.
Als ik uit mijn werk kwam met mijn vorige woon stond deze op ongeveer 30%. deze op 84!
Nu ben ik vandaag druk geweest maar alles is gewoon aan blijven staan en heb ook gewoon gebeld en dergelijke zoals normaal.
Ik weet van de vorige eigenaar dat deze telefoon niet lang is gebruikt voordat hij hem liet pleuren maar dit verschil is wel heel groot (en waarschijnlijk niet alleen door lollipop).
Ik zou dus zeker een andere batterij proberen, op ebay kosten deze ook bijna niets.
Het kan ook zijn dat er gewoon te veel apps met wakelocks op je telefoon stonden toen hij na een werkdag op 30% stond, want dat is wel extreem denk ik. Een combinatie van dat en de oude accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

1e bericht: nee, batt zakt in maar niet perse bijna leeg. Als ik ben dan ever aan heb loopt min batterij ook op...
2e bericht: heb nu precies dezelfde apps en instellingen erin gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 04:08:
[...]

Tja, maar hoe extreem belangrijk zijn die updates nou? De meeste mensen lopen rond met een telefoon die niet up to date is, en hoeveel last hebben ze daar nou van in de praktijk? Ik heb ook nog nooit gehoord van iemand met een virus op zijn telefoon; het bestaat, maar lijkt extreem veel minder voor te komen dan op desktops.

Zelf heb ik Xprivacy erop staan, dat apps niet toestaat libraries te laden zonder dat ik het toesta. Zo beperk je de mogelijkheden van virussen enorm.
Niet, omdat ik root en met custom roms werk. Maar het zegt alles over hoe bedrijven consumenten beflikkeren. Daarbij rijzen de prijzen de pan uit:

nieuws: HTC kondigt One A9-smartphone aan met 5"-1080p-amoledscherm

€599,- advies..........absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
DRuw schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:05:
1e bericht: nee, batt zakt in maar niet perse bijna leeg. Als ik ben dan ever aan heb loopt min batterij ook op...
2e bericht: heb nu precies dezelfde apps en instellingen erin gezet...
Ad 1: wat ik bedoelde was dat je telefoon misschien opeens uitvalt omdat hij denkt dat de batterij leeg is, doordat die heel raar schommelt met percentages. Misschien is dan de calibratie kaduuk, en misschien is dat softwarematig te fixen.

Ad 2: tja, maar 100% hetzelfde zal het nooit zijn: apps bouwen allerlei crap op als ze jaren op je telefoon staan, en een verse installatie is in mijn ervaring altijd vlotter, ook als je dezelfde dingen er weer op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:13:
[...]

Niet, omdat ik root en met custom roms werk. Maar het zegt alles over hoe bedrijven consumenten beflikkeren. Daarbij rijzen de prijzen de pan uit:

nieuws: HTC kondigt One A9-smartphone aan met 5"-1080p-amoledscherm

€599,- advies..........absurd.
Die bedrijven zijn inderdaad slecht met updaten, en met software in het algemeen. Maar wat ik denk is dat het de meeste "gewone" gebruikers echt niet zo veel kan schelen of ze de nieuwste versie draaien.

Inderdaad absurd duur. Onze G2 is nog beter dan dat, en die is minder dan de helft qua prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb ook die IQ lader dinges nu in de telefoon gezet (tussen hoesje en foon in).
zijn er meer van jullie die dit hebben en waarbij het opvalt dat het lader-ontvanger dingetje behoorlijk warm wordt?
batterij etc verder niet maar die ontvanger zekers wel... lig tijdens het laden...
Ik heb ook van de ebaai charger pads gekocht en die zijn best netjes moet ik zeggen.
blauw ledje is laden en rode is aangesloten maar niet aan het laden.
telefoon past er netjes op.
Wat me wel opvalt is dat als je hem tussen een hoesje stropt je wel moet opletten dat je hem fatsoenlijk op de pad legt.
mijn vriendin heeft een s4 was rik het ook maar ingeklust heb en dat hoesje is nog veel dikker en daar komt het nog preciezer. Wel even rekening mee houden dat een klipcase of dergelijk zeker niet ideaal is hiermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
Ik heb gezien dat verschillende forumleden zelf schermen hebben vervangen.

Zelf heb ik het laten doen via de verzekeraar. ik loop alleen tegen het volgende aan:
Het scherm zou origineel zijn heb daar verschillende keren naar gevraagd.
Echter na reparatie past mijn telefoon niet meer in het orginele hoesje.
Ik ben erachter gekomen dat het scherm nu plat is en niet langer curved aan de zijkanten (wel handig voor tempered glass screenprotector)
Daarbij zit er een hot pixel in die met name bij wit zichtbaar is en aan de zijkanten zie je bij wit (vooral in het donker) een soort gele verkleuring.

Is het gebruikelijk dat het scherm na vervanging plat is en niet langer curved aan de zijkanten?
Hoe een punt kan ik maken van die pixel en die gele verkleuring?

Ik ben al teruggeweest, verhaal over opsturen (duurt lang) mogelijk garantie maar misschien is door de val ook de videoprocessor beschadigd waardoor de klachten ontstaan bla bla. Mijns inziens onzin maargoed.

Heb ik een punt? of moet ik dit gewoon accepteren?

Graag jullie reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Niet accepteren. De gele vlekken is bekend issue. Heeft te maken met lijm die te warm wordt. Is niet normaal. Daarnaast denk ik dat je niet perse pixelgarantie hebt op 1 pixel ofzo, maar ze moeten wel gewoon een goed scherm leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Bedankt voor je reactie en het gegeven dat het scherm nu plat is en niet meer in het originele hoesje past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb geen idee hoe je dat precies bedoeld maar als het anders is dan je originele scherm en ze beweren dat deze ook origineel is klopt dat niet he...
Kan trouwens ook de lijm zijn aan de zijkant dat niet lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Het klinkt belachelijk maar ik krijg het idee dat de telefoon soepeler werkt als de brightness hoger staat. Meer mensen dat idee? Lijkt me niet dat de cpu dan harder draait, eerder dat het optisch bedrog is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
DRuw schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:23:
Ik heb geen idee hoe je dat precies bedoeld maar als het anders is dan je originele scherm en ze beweren dat deze ook origineel is klopt dat niet he...
Kan trouwens ook de lijm zijn aan de zijkant dat niet lekker zit.
Het originele scherm loopt aan de zijkanten iets op (curved). links rechts en boven en onder. Daarom kan je er ook geen glazen screenprotector op plakken (tempered glass) omdat de zijkanten niet "pakken" deze screenprotectors zijn namelijk wel vlak (plat). Ik heb verschillende merken geprobeerd maar je krijgt ze er echt niet netjes op je houdt een soort Halo effect rondom. http://forum.xda-develope...ad.php?t=2450811&page=129

Maar goed het scherm wat er nu opzit is 100% plat...
Hoe zit dat met de mensen die zelf een scherm hebben vervangen of laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
kolk11 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:46:
[...]

Het originele scherm loopt aan de zijkanten iets op (curved). links rechts en boven en onder. Daarom kan je er ook geen glazen screenprotector op plakken (tempered glass) omdat de zijkanten niet "pakken" deze screenprotectors zijn namelijk wel vlak (plat). Ik heb verschillende merken geprobeerd maar je krijgt ze er echt niet netjes op je houdt een soort Halo effect rondom. http://forum.xda-develope...ad.php?t=2450811&page=129

Hoe zit dat met de mensen die zelf een scherm hebben vervangen of laten vervangen?
Ik wist niet eens dat de schermen afgerond waren om eerlijk te zijn. En moet nu zeggen dat als ik naar mijn eigen scherm kijk (origineel) dan lijkt hij bij mij niet afgerond? Of moet ik dat ergens kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kolk11 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:46:
[...]

Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar mijn G2 heeft al 2 jaar lang een protector met tempered glass er op. Dit zit perfect, zonder luchtbellen en heeft nergens speling. Bij de G2 van mijn vrouw exact hetzelfde verhaal. En beide nog met het originele scherm.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

PaT schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Geen idee waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar mijn G2 heeft al 2 jaar lang een protector met tempered glass er op. Dit zit perfect, zonder luchtbellen en heeft nergens speling. Bij de G2 van mijn vrouw exact hetzelfde verhaal. En beide nog met het originele scherm.
Die wijsheid komt uit logisch nadenken en ervaringen van anderen zoals je ziet ;)

Waarschijnlijk is jouw protector dan net een slag kleiner waardoor hij niet over de ronde randen heenvalt..

Zie hier het probleem wat hij heeft:
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=3151621&d=1423167843

Tegenover waarschijnlijk een vergelijkbare protector die jij hebt die niet het complete scherm beslaat:
Afbeeldingslocatie: http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/26/3a6854e701e0a4daf9b5b62f468864b7.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Damian op 27-10-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Of het ligt natuurlijk aan de screenprotector: de screenprotector (degene die jij hebt geprobeerd en die op het plaatje hierboven) kan zelf ook een beetje concave zijn.

Ik heb even naar mijn eigen LG G2 (zonder screenprotector) gekeken en mijn scherm is kaarsrecht. Als ik zo kijk naar de foto hier boven zou er een redelijk verschil in hoogte moeten zijn tussen de rand en het midden. Ik kan je verzekeren dat het bij mijn originele LG G2 (eerste eigenaar) niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ik heb zowel met het originele scherm als met de imitatie screen protectors erop gehad van de markt/ebay en geen halo effect hoor...
wel andere afmetingen maar dat is hoofdzakelijk in de hoogte.
op jouw foto te zien is hij even breed maar aan de onderkant komt hij iets hoger...
en dit zijn echt de cheap-ass protectors verder hoor (heb er nog 5 liggen ergens:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
even voor de goede orde ik heb verschillende tempered glass protectors gebruikt van hele goedkope tot hele dure. Allemaal hetzelfde halo effect. met het nieuwe scherm geen probleem. Daarnaast past de originele hoes niet meer dus origineel of niet origineel het is iig een ander scherm dan ik had toen het toestel nieuw was.

als je twijfelt over de vorm van het scherm... in deze link 133 paginas van mensen met een curved scherm
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2450811

Misschien dat er toch verschillende varianten zijn uitgebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door kolk11 op 27-10-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Gisteren toch mijn telefoon maar teruggebracht en ook LG zelf eens gebeld over de kwestie van de het al dan niet platte scherm...
Antwoord vanaf de technische afdeling van LG was dat alle schermen ook na reparatie van hetzelfde type zijn. Ze zijn niet overgestapt op ander type platte schermen. Dat dat zou betekenen dat het scherm dat nu op mijn telefoon is gezet blijkbaar toch niet origineel is.

Ik heb mijn reparateur hierover ingelicht en zij gaan het oppakken, ben benieuwd naar de uitkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Slimme actie, ben benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:29

winnie

de poes...

ik heb een/het microfoon probleem op mijn G2. Bekende klacht: headset doet het, speakerphone lijkt ook wel geluid te registreren, maar bij gewoon bellen, pikt de microfoon geen geluid op. Ik heb de roosterjes aan de onderzijde al schoongemaakt (die waren erg vuil) maar dat gaf geen verbetering. Heeft iemand nog tips? Of anders een adres waar je een G2 kan laten repareren? Ik neem althans aan dat LG zelf er weinig mee zal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

microfoon bestellen op ebay? ik heb laatst mijn scherm vervangen en daarbij maak je hem ook los... piece of keek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:29

winnie

de poes...

Tja, ik ben daar toch wat huiverig voor. Zeg maar minder technische vingers enzo. Open krijgen is één ding, er aan gaan schroeven vind ik dan weer erg spannend.
Op youtube staat een handleiding (YouTube: LG G2 How To Change The Microphone ) maar dat is toch wel erg priegelig werk.
Heeft iemand ervaring met een goede LG G2 reparateur? Liefst in Zuid-Holland, driehoek den haag, Rotterdam, gouda.

[ Voor 15% gewijzigd door winnie op 31-10-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
winnie schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:21:
Tja, ik ben daar toch wat huiverig voor. Zeg maar minder technische vingers enzo. Open krijgen is één ding, er aan gaan schroeven vind ik dan weer erg spannend.
Op youtube staat een handleiding (YouTube: LG G2 How To Change The Microphone ) maar dat is toch wel erg priegelig werk.
Heeft iemand ervaring met een goede LG G2 reparateur? Liefst in Zuid-Holland, driehoek den haag, Rotterdam, gouda.
Ik heb meerdere malen schermen vervangen voor g2. Woon in Gouda. Pm me maar voor interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb al tijden een probleem tijdens het bellen. Degene met wie ik bel geeft aan dat mijn geluid regelmatig wegvalt waardoor ik niet meer te verstaan ben. Dit heb ik met iedereen met wie ik bel. Best wel irritant dat je met je telefoon niet eens fatsoenlijk kan bellen.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing? Wil liever niet updaten naar lollipop tenzij dit het probleem oplost.

Ik draai Kitkat met de standaard lg rom. Toestel heeft wel root maar verder geen custom roms oid.
Softwareversie D80220d-EUR-XX
Buildnr KOT49I.D80220d
Baseband M8974A-AAAANAZM-1.0.190084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
ik ben op zoek naar een autolader die mijn g2 wel fatsoenlijk kan bijladen tijdens het navigeren. Iemand een goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
darklord007 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:59:
ik ben op zoek naar een autolader die mijn g2 wel fatsoenlijk kan bijladen tijdens het navigeren. Iemand een goede ervaringen?
Ik heb deze:

http://www.ebay.com/itm/5...87609?hash=item3f4e3ef1b9

Laad gewoon op tijdens navigeren, flitsmeister etc aan. Quickcharge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
thxs, maar ik heb helaas de tijd niet om iets te bestellen via ebay.

het is de Aukey Car Charger met Qualcomm Quick charge geworden. Die moet een g2 met qualcom 800 toch wel snel kunnen laden anders weet ik t niet meer

[ Voor 52% gewijzigd door darklord007 op 04-11-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tineke123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 20:06
Sinds ik mijn g2 maar lollipop heb geupdate, krijg ik onder in het scherm die popup niet meer met alle media apps als ik er een koptelefoon stekker in plug. Iemand een idee hoe ik dat weer terug krijg of moet ik er nu een appje voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Ik heb vanmiddag een tweedehands LG G2 gekocht voor 130 euro. Mooi toestel! Helemaal voor dit geld.

Ik had echter vanmiddag een reclame popup tijdens het browsen (op xda of tweakers forum) en mijn eigen tab was weg (als ik perongeluk op een ad had geklikt had mijn tab er nog moeten zijn). De verkoper gaf aan dat hij net een fabrieksreset had gedaan en ik heb idd de stappen van het opnieuw instellen doorlopen.

Maar die popup was er toch echt. Ik heb nogmaals een fabrieksreset gedaan (het blijft android...) en twee virusscanners gedraaid. Deze vonden niks. Toch ben ik er niet helemaal gerust op dat ik popups krijg na een fabrieksreset, zit er nu malware in de rom? Ik kan er best een andere rom op flashen maar zo lang het niet hoeft wou ik dat proberen te voorkomen. Iemand een andere verklaring voor deze popup?
Ik gebruikte de stock android browser. De telefoon draait op android 5.0.1. Dit heb ik met m'n huawei telefoon nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ad blocker installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Misschien was het een advertentie die laadde in hetzelfde tab als de oorspronkelijke pagina? Of een die het oude tab afsluit? Ik zou niet paranoïde worden: ik zie niet echt aanwijzingen dat er buiten je browser iets gebeurd is, en in je browser laad je nou eenmaal pagina's die van alles kunnen doen binnen de browser. Adblocker installeren is altijd goed, verder zou ik me geen zorgen maken.

• Reaper.JA2
Voor de mensen met beperkte opslag, Google Foto's kan nu foto's deleten die al geback-upped zijn. Ze blijven in je library, maar de foto's die je ziet staan in de cloud.

Bespaarde me net bijna 3GB, en de telefoon draait weer soepeler :)
http://www.theverge.com/2...evice-copies-after-backup

• DRuw

DRuw

Had google niet in de privacy voorwaarden staan dat ze alle fotos voor reclame doeleinden mochten gebruiken?

• Reaper.JA2
DRuw schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:00:
Had google niet in de privacy voorwaarden staan dat ze alle fotos voor reclame doeleinden mochten gebruiken?
Dat geldt ook voor Instagram, Twitter en zou me niet verbazen als Facebook dat ook mag.

• DRuw

DRuw

En mede daarom doe ik er zo over min mogelijk aan;)
Maargoed, handige optie is het wel want inderdaad, de fotos nemen het gros van de data in vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Mijn telefoon is van de afgelopen 30 uur, 5 uur en 40 minuten actief geweest zonder dat ik hem gebruikte (volgens wakelockdetector). Maar het lastige is dat bij de wakelocks niet echt iets staat. Enkel bij de wakeup triggers staat de System(radio) veruit bovenaan met 7469 wakeups. De eerste dagen dat ik de telefoon gebruikte zonder simkaart had ik dit batterijverlies niet.

Ik heb trouwens ook erg slecht geluid met bellen. Ik heb begrepen dat een nieuwe radio kan helpen (12B) maar of die in mijn Nederlandse G2 kan en welke versie ik dan zou moeten hebben weet ik niet. Misschien kan ik wel twee vliegen in één klap slaan door een nieuwe radio te flashen. Welke gebruiken jullie?

LG g2 wakelocks

[ Voor 8% gewijzigd door SpiceWorm op 20-11-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
SpiceWorm schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:42:
Mijn telefoon is van de afgelopen 30 uur, 5 uur en 40 minuten actief geweest zonder dat ik hem gebruikte (volgens wakelockdetector). Maar het lastige is dat bij de wakelocks niet echt iets staat. Enkel bij de wakeup triggers staat de System(radio) veruit bovenaan met 7469 wakeups. De eerste dagen dat ik de telefoon gebruikte zonder simkaart had ik dit batterijverlies niet.
Dat is interessante informatie, gebruik je dat om de accu te maximaliseren? Ben ook nog naar zoiets op zoek om de Google diensten wat minder te laten sync'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winnie schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:42:
ik heb een/het microfoon probleem op mijn G2. Bekende klacht: headset doet het, speakerphone lijkt ook wel geluid te registreren, maar bij gewoon bellen, pikt de microfoon geen geluid op. Ik heb de roosterjes aan de onderzijde al schoongemaakt (die waren erg vuil) maar dat gaf geen verbetering. Heeft iemand nog tips? Of anders een adres waar je een G2 kan laten repareren? Ik neem althans aan dat LG zelf er weinig mee zal kunnen.
Indien je het zelf niet kan open maken mbt youtube bijv dan kunnen wij daar naar kijken.. Kans is namelijk aanwezig ( doordat je aangeeft dat het roostertje erg vuil was ) dat de microfoon gewoonweg verstopt is. Dan hoeft deze niet vervangen te worden maar zouden we hem alleen hoeven te reinigen. Uiteraard wordt dan gelijk de rest van het toestel ook gereinigd, kans is aannemelijk dat daar ook genoeg troep in te vinden is wat op den duur voor problemen kan zorgen.

Indien wij de microfoon zouden moeten vervangen worden de kosten iets hoger ( wel het voordeel dat je levenslang garantie erop krijgt tenzij je hem zelf weet te slopen :D ).

Stel je bent ''bang'' ook met behulp van youtube dan zou ik er niet aan beginnen om het zelf te doen :)

LG zelf zal dit ook gewoon oppakken hoor ( tenzij je water of val schade hebt ), indien jou microfoon het niet doet dankzij stof oid dan maken ze dat gratis. Nadeel van LG is, is dat het toestel redelijk lang weg kan zijn indien je het naar hun opstuurt.

Edit: hopelijk mag ik je wel doorverwijzen naar ons, maar aangezien jij om een bedrijf vraagt die dat kan, wijs ik onszelf aan..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Reaper.JA2 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 07:53:

Dat is interessante informatie, gebruik je dat om de accu te maximaliseren? Ben ook nog naar zoiets op zoek om de Google diensten wat minder te laten sync'en.
Ja, wakelock detector kan je gebruiken om processen die vaak wakker worden of van de telefoon vragen om actief te blijven op te vragen.
Volgens mij moet je wel root hebben maar dat is niet zo moeilijk meer (maar wel in het andere topic van de LG G2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Kreeg net de melding dat er een software update klaarstond. Is wel een goede 20 minuten bezig geweest.
Helemaal enthousiast! Wassie klaar; 5.0.2. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

Reaper.JA2 schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:14:
Kreeg net de melding dat er een software update klaarstond. Is wel een goede 20 minuten bezig geweest.
Helemaal enthousiast! Wassie klaar; 5.0.2. :F
Stagefright is eindelijk gepatcht en verder geen idee eigenlijk wat er nieuw aan is. Hoop stiekem wel dat android 6 of op zijn minst 5.1 nog uitkomt.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
bAdmuTs schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:50:
[...]

Stagefright is eindelijk gepatcht en verder geen idee eigenlijk wat er nieuw aan is. Hoop stiekem wel dat android 6 of op zijn minst 5.1 nog uitkomt.
Volgens mij kunnen we Android 6 niet meer verwachten, alleen via onofficiele ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, echt veel verschil is er niet tussen 5.1 en 6. Fijn dat de stagefright bug opgelost is.
Vind stock wel prima werken, heb geen zin meer in al die customrom toestanden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Harmen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:03:
Tjah, echt veel verschil is er niet tussen 5.1 en 6. Fijn dat de stagefright bug opgelost is.
Vind stock wel prima werken, heb geen zin meer in al die customrom toestanden.
Vind de Doze functie alleen zo cool.
*Net een soorgelijke Doze-app geïnstalleerd, kijken wat het doet.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Let op:
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het [LG G2] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de G2 kunnen worden besproken in het ~~~[LG G2] Accessoires topic